YouTube: Tesla Model Y RWD with BYD Blade battery charging test
Ben blij dat ik een model Y RWD met blade accu heb gekregen
Is er iets te zeggen over welke exemplaren zo’n accu krijgen?schumi1986 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:05:
Björn heeft eindelijk een model Y met Blade accu om te testen. Het verschil is aanzienlijk met de normale LFP accu.
30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP
Toen ik mijn RWD in augustus bestelde kwamen alle RWD's uit Berlijn met een Blade accu. durf niet te zeggen of dat in de tussentijd veranderd is.Brum schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:37:
[...]
Is er iets te zeggen over welke exemplaren zo’n accu krijgen?
YouTube: NEW 2024 Tesla Features | New Models Are Getting BetterBrum schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:37:
[...]
Is er iets te zeggen over welke exemplaren zo’n accu krijgen?
Op 2:42min een tabel. Het is youtube, dus geen 100% zekerheid dat het altijd klopt.
Y'24
Hoezo, die zwart/witte zit toch juist net onder de grens? Of je kunt forceren dat hij uit Berlijn komt, dat weet ik niet. Dan zal je even contact op moeten nemen?Puntje-NL schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:51:
Weet iemand of er ook een manier is om een RWD uit Berlijn te krijgen (met kleur wit en zwart om onder de SEPP te blijven)?
Y'24
Snap ik, maar voor die 3 weken vakantie in het jaar dat we snelladen echt gebruiken en hier voordeel van hebben niet zo boeiend toch? Het gros wat je laad is via AC. De keren dat ik voor werk moet bijladen langs de snelweg is echt nihil.schumi1986 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:05:
Björn heeft eindelijk een model Y met Blade accu om te testen. Het verschil is aanzienlijk met de normale LFP accu.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Klopt, die zit onder de grens. Maar die kan volgensmij net zo goed uit Shanghai komen en ik heb liever een RWD uit Berlijn met de accu van onze Bjorn..RvV schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:52:
[...]
Hoezo, die zwart/witte zit toch juist net onder de grens? Of je kunt forceren dat hij uit Berlijn komt, dat weet ik niet. Dan zal je even contact op moeten nemen?
Ik ga maar eens bellen haha
Vermits je spreekt over de SEPP bedoel je de Model 3 RWD.Puntje-NL schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:51:
Weet iemand of er ook een manier is om een RWD uit Berlijn te krijgen (met kleur wit en zwart om onder de SEPP te blijven)?
Helaas pindakaas, die wordt nog niet gebouwd in Berlijn.
De enige manier om een auto uit Berlijn te krijgen is:
Y Performance bestellen
Y bestellen in Midnight Cherrry of Quicksilver
Of een stockmodel kiezen waar je aan de hand van het chassisnummber kan zien waar die vandaan komt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Prijsverlaging en gratis zwart gemist wellicht? ;-) Y is er vanaf net geen 45k nuTommie12 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:00:
[...]
Vermits je spreekt over de SEPP bedoel je de Model 3 RWD.
Oh, dacht dat je met laadklep de achterklep bedoelde 😁cacofant schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:51:
[...]
Of het was eerder nog niet, kan ook :-)
Ik ga eens kijken, ik dacht geen stootdoppen te zien bij de laadklep..
[Afbeelding]
Haha ik dacht dat ook. Snapte de foto ook al helemaal niet. Zat te kijken naar de achterklep waar het dan niet goed afgesteld zou zijnSchwarz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:21:
[...]
Oh, dacht dat je met laadklep de achterklep bedoelde 😁
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Tja, dat is een voordeel voor NL, in B is die nog altijd 47k._-= Erikje =-_ schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:17:
[...]
Prijsverlaging en gratis zwart gemist wellicht? ;-) Y is er vanaf net geen 45k nu
Bij ons komt er een premie voor auto's van max 40k, en die geldt op de "transactieprijs". Dus als er een stockmodel aangeboden wordt aan 39k, dan krijg je nog eens 5k premie...
Ik heb dat vaak als ik rechts een auto wil inhalen, dan remt hij uit zichzelf en blijft dan achter de linker auto rijden. (bv bij een afslag)Tommie12 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:49:
Net een duidelijke afwijzing gekregen van Tesla over mijn klacht dat de auto ook remt voor auto’s in een vak er naast.
Tesla kan er niks aan doen, functies van de auto zijn in orde.
Na aandringen krijg ik de volgende commentaar.
‘With certain softwarebugs that sometimes occur, we are flooded with complaints, the issue you raise here, however, I personally have not heard anyone complain about before. ‘
Mooie manier om te zeggen: go fxxx yourself.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ook nog enkele waardevolle tips om de M3 Highland bestendiger te maken tegen weersinvloeden.
Hele auto verder doorzocht, maar nergens iets te vinden. lastig
Maar ik begrijp ook dat hiermee TACC niet meer beschikbaar is?DaCoTa schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:42:
[...]
Na installatie van 2023.38.8:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand al mee getest?
Ik rook een tijdje ook een onaangename geur. Nieuwe filter laten zetten en hij rook weer normaalTweakerVincent schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:33:
Sinds deze week ruik ik een rottingslucht in mijn model 3. Dacht eerst dat het door poep kwam bij de bestuurderskant en heb het goed schoongemaakt. Maar ik blijf de lucht ruiken. Zou het kunnen zijn dat er ergens een muis ingesloten is oid die dood is en is gaan rotten? Geen idee of er ergens ingangen zijn?
Model 3
Als je dit aanzet, ja, zo interpreteer ik het wel. Heb er nog niet mee gereden.Dix0r schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:36:
[...]
Maar ik begrijp ook dat hiermee TACC niet meer beschikbaar is?
Iemand al mee getest?
check onder de frunk bij het lucht toevoer raster waar ook de filter zich bevind. deze moet trouwens ook om het jaar of om de 2 jaar vervangen worden.TweakerVincent schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:33:
Sinds deze week ruik ik een rottingslucht in mijn model 3. Dacht eerst dat het door poep kwam bij de bestuurderskant en heb het goed schoongemaakt. Maar ik blijf de lucht ruiken. Zou het kunnen zijn dat er ergens een muis ingesloten is oid die dood is en is gaan rotten? Geen idee of er ergens ingangen zijn?
wat soms voorvalt is dat daar bladeren of zo ingeraken en beginnen rotten.
was dat echt een rottingsgeur? Ik reed gisteren echt met ramen open, niet te doen.ElonDusk schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:36:
[...]
Ik rook een tijdje ook een onaangename geur. Nieuwe filter laten zetten en hij rook weer normaal
ga ik checken, dank! update: net gecheckt maar ik zie geen bladeren oid.Vortexmerc schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:40:
[...]
check onder de frunk bij het lucht toevoer raster waar ook de filter zich bevind. deze moet trouwens ook om het jaar of om de 2 jaar vervangen worden.
wat soms voorvalt is dat daar bladeren of zo ingeraken en beginnen rotten.
[ Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 16-11-2023 15:52 ]
Dat lijkt me dan weer rete irritant. Zeker wanneer ik van AP afkom bij bijv. een baanwissel.DaCoTa schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:37:
[...]
Als je dit aanzet, ja, zo interpreteer ik het wel. Heb er nog niet mee gereden.
Ze hadden beter zoals het artikel suggereerde beide functies om kunnen draaien:
- single stalk = AP on
- double stalk = TACC aan
Maar goed, ga het wel eens testen. Wellicht werkt het toch anders dan verwacht.
Ja bijna honden poep onder je schoen geur. Maar als ik dan ff ging rijden ging dat wel weg.TweakerVincent schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:41:
[...]
was dat echt een rottingsgeur? Ik reed gisteren echt met ramen open, niet te doen.
[...]
Model 3
Mijn witte Model Y RWD die ik volgende week ga ophalen komt uit Berlijn.Tommie12 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:00:
[...]
Y Performance bestellen
Of een stockmodel kiezen waar je aan de hand van het chassisnummber kan zien waar die vandaan komt.
Dit fenomeen ken ik inderdaad ook. Was bij mij ook verholpen na vervangen van de filter.ElonDusk schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:20:
[...]
Ja bijna honden poep onder je schoen geur. Maar als ik dan ff ging rijden ging dat wel weg.
Dit is in de highland ook een optie (1 of 2x klikken).Dix0r schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:36:
[...]
Iemand al mee getest?
Best onhandig als je gewend bent om op de snelweg wel eens in te halen. Normaliter haal je hem dan van AutoSteer af, maar blijft de auto wel zelf tempo houden. Met deze optie remt de auto ook gelijk (vol) af als je AutoSteer eraf haalt. Je moet dus al je voet op het pedaal hebben als je AutoSteer eraf haalt.
Kortom, een domme optie wat mij betreft…
Heb je al onder je schoen gekeken?ElonDusk schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:20:
[...]
Ja bijna honden poep onder je schoen geur. Maar als ik dan ff ging rijden ging dat wel weg.
Wat anderen ook al zeiden, even filter vervangenTweakerVincent schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:33:
Zie hier meer info: YouTube: This design flaw makes Tesla’s Model 3 smell bad! (with fixes!)
Zeker met al die regen laatste dagen verbaasd me dat niets
Tesla software update 2023.38.8 adds rear seat Bluetooth audio support and new Autosteer activation
dus nu daadwerkelijk werkende headsets voor het achter scherm in de nieuwe m3
[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 16-11-2023 17:52 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Vandaag zou de kabel vervangen worden... zou.. werkplaats had verkeerde onderdelen besteld. Eerste melding van issue dateert van Augustus en nog steeds geen reparatie voor iets wat eenvoudig te repareren zou moeten zijn. Wat een aanfluiting. Ben inmiddels wel klaar met de "service" van Tesla.Schwarz schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:27:
[...]
Update mbt bovenstaande:
Gelukkig een tijd lang zonder problemen door kunnen rijden tot service afspraak eind oktober (wachttijden zijn wel bizar lang). Echter doet de camera het nu sinds mid oktober helemaal niet meer.
Volgens service center lag het aan een geoxideerde kabel waarop een vervolgafspraak gepland moest worden.. Wordt vervolgd.
Morgen krijgt de Y de winterbanden er onder bij Euromaster. Hoe doen jullie dat met de toegang tot de auto? Geven jullen een sleutelpas af of is er een andere manier?
Bij deze eerste berichtje van mij nadat ik al enkele weken meelees. Ik ben sinds kort (zeer tevreden) eigenaar van een Tesla model Y in België. Heb al met veel verschillende wagens gereden maar deze is toch wel men meest aangename wagen ooit.
Echter had ik toch een vraagje. Als ik op de autostrade AP autosteer activeer loopt alles goed. Als de autostrade overschakelt van 120 km per uur naar max 90 km per uur, zie ik rechtsboven de max snelheid (in de rode bol) inderdaad overschakelen naar 90, maar mijn MAX snelheid van AP blijft wel degelijk op 120 staan, waardoor ik dus eigenlijk 30 per uur te snel rij. Niet altijd even handig in de trajectcontrole van Gentbrugge waar je dus wel degelijk maar 90 km/u mag.
Ik had verwacht dat de wagen automatisch zou vertragen of versnellen in dit scenario. Klopt mijn veronderstelling en mis ik nog ergens een instelling, of ben ik echt compleet mis?
Aanvraag - 19 okt
Goedkeuring - 25 okt
Aanvraag uitbetaling - 12 nov (auto 9 nov opgehaald)
Uitbetaling - 15 nov
Lekker snel dus (omzetten parkeervergunning kost meer tijd en moeite).
Twee via amazon bestelde bakjes voor de middenconsole passen helaas niet
KlikFalch schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:31:
Twee via amazon bestelde bakjes voor de middenconsole passen helaas nietIemand nog een linkje naar een goed bakje(s), liefst van vilt?
Er zijn 2 instellingen voor autosteer, max snelheid en huidige snelheid. Kijk dus even welke instelling je hebt.AceOfSpade schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:06:
Ik had verwacht dat de wagen automatisch zou vertragen of versnellen in dit scenario. Klopt mijn veronderstelling en mis ik nog ergens een instelling, of ben ik echt compleet mis?
[ Voor 24% gewijzigd door Armo op 16-11-2023 20:39 ]
Morgen de leasemaatschappij maar eens informeren over dit fiasco van Tesla en bellen met Tesla zelf om te zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben en ze de auto eens moeten repareren.
Ik bedoel deze: https://a.aliexpress.com/_EQnhdUv
Vandaag mijn witte Model 3 besteld... wordt als het goed is volgende week al geleverd.
Niet eerder deze accessoire gezien. Wat is het nut hiervan?mjvdzwet schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:03:
Weet iemand of de deurslot covers voor de oude model 3/Y ook passen op de highland?
Ik bedoel deze: https://a.aliexpress.com/_EQnhdUv
Vandaag mijn witte Model 3 besteld... wordt als het goed is volgende week al geleverd.
Heeft geen nut, maar het ziet er mooier uit dan de kale plaat met schroeven.MaartenK2023 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:06:
[...]
Niet eerder deze accessoire gezien. Wat is het nut hiervan?
Ik heb beiden geprobeerd maar ik zou vermoeden dat “snelheidslimiet” toch hetgeen doet wat ik verwacht?Armo schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:38:
[...]
Er zijn 2 instellingen voor autosteer, max snelheid en huidige snelheid. Kijk dus even welke instelling je hebt.
Stelt het ook goed in in zone 90, maar dan moet ik AP uitzetten en opnieuw aanzetten om terug om te schakelen naar 120?
Meestal wel, soms niet. Begrijp je het nog? Ik niet, al 4 jaar niet 😂AceOfSpade schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:15:
[...]
Ik heb beiden geprobeerd maar ik zou vermoeden dat “snelheidslimiet” toch hetgeen doet wat ik verwacht?
Stelt het ook goed in in zone 90, maar dan moet ik AP uitzetten en opnieuw aanzetten om terug om te schakelen naar 120?
Hij ziet wel dat het terug 120 is hé, enkel past hij zijn snelheid niet aan.STIMPPYYY schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:18:
[...]
Meestal wel, soms niet. Begrijp je het nog? Ik niet, al 4 jaar niet 😂
Is dus een typisch rariteitje
Heb je toevallig bij AP je snelheid op "huidige snelheid" staan? Dan blijft die doorrijden op de snelheid waar je hem op had. Als je dan op dat bolletje (het verkeersbord) drukt gaat hij naar die Max snelheid. Als je de andere optie selecteert, naam ff kwijt, dan doet die wat jij wilt volgens mij. Is wel vervelend want de auto leest nogal eens in NL de borden van de B weg er naast en dan gaat hij die snelheid rijden.AceOfSpade schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:06:
Dag allen,
Bij deze eerste berichtje van mij nadat ik al enkele weken meelees. Ik ben sinds kort (zeer tevreden) eigenaar van een Tesla model Y in België. Heb al met veel verschillende wagens gereden maar deze is toch wel men meest aangename wagen ooit.
Echter had ik toch een vraagje. Als ik op de autostrade AP autosteer activeer loopt alles goed. Als de autostrade overschakelt van 120 km per uur naar max 90 km per uur, zie ik rechtsboven de max snelheid (in de rode bol) inderdaad overschakelen naar 90, maar mijn MAX snelheid van AP blijft wel degelijk op 120 staan, waardoor ik dus eigenlijk 30 per uur te snel rij. Niet altijd even handig in de trajectcontrole van Gentbrugge waar je dus wel degelijk maar 90 km/u mag.
OnzinTommie12 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:00:
[...]
Y Performance bestellen
Mijn mY RW blauw is Berlijn
Dit is een design flaw bij tesla waarbij water in de luchtinvoer terecht komt en de filters nat worden. Alles wat op de filters zit gaat dan rotten. Is idd op te lossen met wisselen van filter maar is helaas geen permanente oplossing.SquareOne schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:51:
[...]
Dit fenomeen ken ik inderdaad ook. Was bij mij ook verholpen na vervangen van de filter.
Ik bedoelde: om zeker te zijn dat je auto uit Berlijn komt.
Ja, dat dus. Maar soms past AP dus wel de snelheid zelf aan. Meestal dus niet … logica.AceOfSpade schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:27:
[...]
Hij ziet wel dat het terug 120 is hé, enkel past hij zijn snelheid niet aan.
Is dus een typisch rariteitje?
Hmm, de andere optie is snelheidslimiet. Is ook hetgeen ik denk.Oekol schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:37:
[...]
Heb je toevallig bij AP je snelheid op "huidige snelheid" staan? Dan blijft die doorrijden op de snelheid waar je hem op had. Als je dan op dat bolletje (het verkeersbord) drukt gaat hij naar die Max snelheid. Als je de andere optie selecteert, naam ff kwijt, dan doet die wat jij wilt volgens mij. Is wel vervelend want de auto leest nogal eens in NL de borden van de B weg er naast en dan gaat hij die snelheid rijden.
In het verkeersbord wijzigt de snelheid, enkel wordt mijn max snelheid niet aangepast en bijgevolg accelereert of remt men wagen ook niet…
Huidige snelheid = huidige snelheid. Je rijdt 50 waar je 100 mag, AP/TACC activeert op 50.Oekol schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:37:
[...]
Heb je toevallig bij AP je snelheid op "huidige snelheid" staan? Dan blijft die doorrijden op de snelheid waar je hem op had. Als je dan op dat bolletje (het verkeersbord) drukt gaat hij naar die Max snelheid. Als je de andere optie selecteert, naam ff kwijt, dan doet die wat jij wilt volgens mij. Is wel vervelend want de auto leest nogal eens in NL de borden van de B weg er naast en dan gaat hij die snelheid rijden.
Snelheidslimit (dacht ik) = overname snelheid verkeersbord (iig wat er staat in het scherm). Dst betekent niet dat zodra je een 80 zone verlaat, ap hebt geactiveerd en dus 80 rijdt, dat AP vervolgens versneld naar 100 als je de snelweg oprijdt. Die blijft in de meeste gevallen stug 80 rijden.
Hmm ja weet t ook niet zeker. Wat ik wel weet wanneer je er dus zelf bewust van bent kan je de rechterstalk naar beneden houden (blijven drukken tot de weerstand) en dan pakt hij de snelheid van het bord. Eerst was dus plus je maximale afwijking (procenten of kilometers) maar dit is er helaas af met 'huidige snelheid'. Met snelheidslimiet is dit nog wel.AceOfSpade schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:59:
[...]
Hmm, de andere optie is snelheidslimiet. Is ook hetgeen ik denk.
In het verkeersbord wijzigt de snelheid, enkel wordt mijn max snelheid niet aangepast en bijgevolg accelereert of remt men wagen ook niet…
Die van mij zit toch meer in het kamp, soms wel, meestal niet 🤣.STIMPPYYY schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:18:
[...]
Meestal wel, soms niet. Begrijp je het nog? Ik niet, al 4 jaar niet 😂
Maar @AceOfSpade ja dit is een typische rariteit.
“Huidige snelheid” en “snelheidslimiet” gaan alleen over het gedrag bij het inschakelen van TACC
[ Voor 14% gewijzigd door JohanB op 16-11-2023 22:29 ]
Oh, ik was in de veronderstelling dat cruise überhaupt niet harder kon dan max + klein beetje, maar je kunt op een 90 weg wel gewoon de cruise op 120 hebben?Oekol schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:37:
[...]
Op alle snelwegen wel. Zodra het een N weg is niet. 80 is echt 80 + de afwijking. 70 is 70 en 50 is 50. Soms heb je geluk dat je wel meer kan doen. Als er op de matrixborden op de snelweg 90 staat kan je bijv wel 120. Maar op een N weg gaat dat niet lukken.mitsumark schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:47:
[...]
Oh, ik was in de veronderstelling dat cruise überhaupt niet harder kon dan max + klein beetje, maar je kunt op een 90 weg wel gewoon de cruise op 120 hebben?
Edit: om verwarring te voorkomen. Ik heb eht hier over AP. TACC kan je doen wat je zelf wilt.
[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 16-11-2023 23:17 ]
Huh? Ik zet cruise control bijna elke rit op 70 waar ik 60 mag en 60 waar ik 50 mag..Oekol schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:53:
[...]
Op alle snelwegen wel. Zodra het een N weg is niet. 80 is echt 80 + de afwijking. 70 is 70 en 50 is 50. Soms heb je geluk dat je wel meer kan doen. Als er op de matrixborden op de snelweg 90 staat kan je bijv wel 120. Maar op een N weg gaat dat niet lukken.
Lijkt een dingetje te zijn bij Tesla. Ik ging vorige week dinsdag mijn nieuwe Tesla Highland ophalen in Tilburg. Ik kreeg hem na uren wachten uiteindelijk niet mee omdat de gps op Shanghai stond en de tijd ook, en ze kregen het niet opgelost. Ik heb toen een leenauto van hun meegekregen en sindsdien niks meer gehoord en de VIN van de auto is ook weg uit de app. Probeer al bijna iedere dag te bellen, te mailen of te chatten maar elke keer krijg ik het antwoord te horen dat ze of niet weten wat de status is of dat ze ermee bezig zijn...PdeBie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:39:
Inmiddels week 4 dat mijn M3 in Utrecht bij het service center staat en nog steeds zijn het stuurhuis en de remmen niet gerepareerd.
Morgen de leasemaatschappij maar eens informeren over dit fiasco van Tesla en bellen met Tesla zelf om te zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben en ze de auto eens moeten repareren.
Dus heb het idee dat het bij mij ook nog een aantal weken gaat duren.
Geven ze jou wel iets van updates of moet je ook overal zelf achteraan gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Simone96 op 16-11-2023 23:02 ]
Met TACC kan het wel. Met AP niet.schumi1986 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:55:
[...]
Huh? Ik zet cruise control bijna elke rit op 70 waar ik 60 mag en 60 waar ik 50 mag..
Misschien woon jij ergens anders dan mij, maar het klopt niet helemaal wat he zegt.
AP laat zich soms ook prima op hogere snelheden dan maximum op die weg activeren. Maar laat dit niet altijd toe. Het is is niet consistent.
0 updates. Moet alles zelf nabellen.Simone96 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:59:
[...]
Probeer al bijna iedere dag te bellen, te mailen of te chatten maar elke keer krijg ik het antwoord te horen dat ze of niet weten wat de status is of dat ze ermee bezig zijn...
Dus heb het idee dat het bij mij ook nog een aantal weken gaat duren.
Geven ze jou wel iets van updates of moet je ook overal zelf achteraan gaan?
Probleem is dat hij het bij verkeerde borden (van parallelwegen bv) altijd wèl lijkt te werken.STIMPPYYY schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:39:
[...]
Misschien woon jij ergens anders dan mij, maar het klopt niet helemaal wat he zegt.
AP laat zich soms ook prima op hogere snelheden dan maximum op die weg activeren. Maar laat dit niet altijd toe. Het is is niet consistent.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Zou je deze shortcut eens kunnen delen?hdu schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:56:
Inspired schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:34:
[...]
Helaas niet. Net zoals dat je niet de achterruitverwarming zelf kan activeren. Auto regelt dit zelf maar soms zou het wel fijn zijn dat je dit zelf kunt regelen.
[...]
Ik heb op de mobiel (iPhone) een opdracht aangemaakt "Verwarm Tesla". Daarin staan de volgende commando's:
- Defrost aan (dan gaan voorruit ontwaseming en achteruitverwarming aan)
- Dan zet ik de temperatuur terug (van max naar de waarde waarop ik hem meestal heb staan)
- Dan zet ik de stoelverwarming aan
Het gevolg; altijd ontwasemde ruiten en een aangename temperatuur in de auto (ook de stoelen).
Ik denk inderdaad dat wij niet buren zijnSTIMPPYYY schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:39:
[...]
Voor mij werkt het op mijn wegen niet, waar de wegen 50,70,80 zijn. Op een enkeling wellicht nagelaten. Op alle snelwegen kan ik wel de AP hoger zetten dat maximaal. TACC kan op elke weg zo snel als je wilt.
Ongetwijfeld. AP, veel andere functies (regensensor, grootlicht etc) en verbruik zijn/gedragen zich compleet anders op verschillende wegen. Daar komt denk ik ook vaak de discussie vandaanOekol schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:58:
[...]
Ik denk inderdaad dat wij niet buren zijn
Voor mij werkt het op mijn wegen niet, waar de wegen 50,70,80 zijn. Op een enkeling wellicht nagelaten. Op alle snelwegen kan ik wel de AP hoger zetten dat maximaal. TACC kan op elke weg zo snel als je wilt.
Ik zie alleen een link via hem naar Enhauto, maar dan krijg ik geen 10% (extra) korting.bilgy_no1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:52:
[...]
Ik heb de ruitenwissers standaard op 'Auto' staan en rijd zoveel mogelijk op Autopilot. Ik heb echt amper omkijken naar de wissers. Onder bepaalde omstandigheden werkt het minder:
- Na een langere periode van droog weer en een laagstaande zon willen de wissers nog wel eens 'droog' gaan wissen. Oplossing: Even een paar keer goed sproeien. Eventueel de voorruit goed schoonmaken.
- Met een miezerig regentje voor het wegrijden kan er een laagje water op de voorruit liggen en als ik dan wegrijd wordt dat langzaam naar boven geblazen door de rijwind. Heel soms duurt het dan even voor de wissers beginnen. Oplossing: 1x drukken op de knop op de zijkant van het linker pookje. Alternatief: 1x drukken op datzelfde knopje en dan een continu stand selecteren op het ruitenwisser menuutje dat linksonder in het scherm verschijnt.
Maar dit soort issues had ik eerder ook bij andere auto's. Ik herken de 'horror'-verhalen dus niet in mijn 2022 MY RWD en zou er een nieuwe Tesla niet voor laten staan. Wel zou ik adviseren om sowieso die S3XY-buttons te overwegen. Daarmee zijn de bovenstaande nog wat makkelijker op te lossen (en kun je dus de 'Force Auto Wipers on Autopilot' uitschakelen) + nog meer handigheidjes, zoals een knopje om Autopilot Aan/Uit te zetten (ipv de double-click op het rechter pookje), deurgreep gebruiken om frunk te openen en de laadpoort te ontgrendelen, knopjes voor stoelverwarming voor de achterpassagiers, etc. etc. En dat voor een schappelijk bedrag. Nu aanbieding EUR 185 voor de commander en 4 buttons. Als je nog even bij Bjorn Nyland in de beschrijving van zijn video's kijkt vind je nog een kortingscode ook...
Verder heb ik ook nog een vraagje, mijn Model Y wordt nu besteld via de Lease, moet ik dan per se de optie kiezen om de commander voorin te installeren, of is achterin ook nog steeds mogelijk? Ik ben niet van plan nog andere dingen aan te sluiten naast de commander.
Achterin lijkt mij namelijk een stuk makkelijker.
P.S. Ik bestel een Model Y RWD Midnight Cherry Red, dus deze komt uit Berlijn, weet niet of dat nog een verschil maakt voor het aansluiten.
Fly or Die
Ook in de beschrijving van deze video van de 1000-km test met de MY RWD van Bjorn Nyland:Fjeze schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:45:
[...]
Ik zie alleen een link via hem naar Enhauto, maar dan krijg ik geen 10% (extra) korting.
Verder heb ik ook nog een vraagje, mijn Model Y wordt nu besteld via de Lease, moet ik dan per se de optie kiezen om de commander voorin te installeren, of is achterin ook nog steeds mogelijk? Ik ben niet van plan nog andere dingen aan te sluiten naast de commander.
Achterin lijkt mij namelijk een stuk makkelijker.
P.S. Ik bestel een Model Y RWD Midnight Cherry Red, dus deze komt uit Berlijn, weet niet of dat nog een verschil maakt voor het aansluiten.
YouTube: Tesla Model Y RWD with BYD Blade battery 1000 km challenge
Wellicht als je die link volgt dat de korting wordt toegepast? Of misschien dat er een ad-blocker tussen zit? Anders even doorzoeken naar een andere link of gewoon gebruik maken van de Black Friday korting.
In deze video van de 1000 km challenge met de MY RWD uit Berlijn ook wat opmerkingen over de OBD-poort.
En verder het resultaat... wel licht verrassend... maar met redenen.
2023.38.8 brings us:
— green (@greentheonly) 15 november 2023
2024 base models
MY RWD SR (soft-range limited to 260 mile sit seems)
UI for electronic toll connector interface (needs bluetooth pairing to program)
Front heated seats and heated wipers are turning into paid features (for new cars?)
FCW gets R152 mode
Betalen voor stoelverwarming?!
https://www.autoevolution...paid-features-224519.html
[ Voor 37% gewijzigd door Notna op 17-11-2023 13:28 ]
Net als BMW waarschijnlijk.
Er zit achterin dus geen OBD poort meer als ik het goed begrijp?bilgy_no1 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:54:
[...]
Ook in de beschrijving van deze video van de 1000-km test met de MY RWD van Bjorn Nyland:
YouTube: Tesla Model Y RWD with BYD Blade battery 1000 km challenge
Wellicht als je die link volgt dat de korting wordt toegepast? Of misschien dat er een ad-blocker tussen zit? Anders even doorzoeken naar een andere link of gewoon gebruik maken van de Black Friday korting.
In deze video van de 1000 km challenge met de MY RWD uit Berlijn ook wat opmerkingen over de OBD-poort.
En verder het resultaat... wel licht verrassend... maar met redenen.
Fly or Die
Dat zou heel jammer zijn. Een van de unique selling points van Tesla is juist dat ze alles aanbieden.Notna schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:25:
[Twitter]
Die zijn er inmiddels weer mee gestopt, gelukkig.
https://www.autovisie.nl/...or%20hoeft%20te%20betalen.
Maar als ik zie wat Musk allemaal met X uithaalt mbt betalen voor functies, vrees ik het ergste voor Tesla
Gelukkig begint het aanbod van EV's steeds groter te worden en zijn we steeds minder afhankelijk van Tesla als we een goede EV willen.gebruikershaes schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:29:
[...]
Dat zou heel jammer zijn. Een van de unique selling points van Tesla is juist dat ze alles aanbieden.
Maar Tesla wil groeien, dus als ze de klanten te hard tegen de haren in strijken gaat dat niet lukken.this schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:35:
[...]
Gelukkig begint het aanbod van EV's steeds groter te worden en zijn we steeds minder afhankelijk van Tesla als we een goede EV willen.
Nu vind ik het "achteraf betalen" in sommige gevallen niet zo slecht.
Dat kan in geval van subsidies echt wel een verschil maken.
Als je in België een EV onder de 40k op de markt zet, dan krijg je 5k subsidie. Als ik dan een paar honderdjes moet bij leggen voor functies die dan vrijgeschakeld worden... no problem.
Uiteindelijk is dat ook het geval voor een FSD of EAP.
Persoonlijk zou ik niet willen betalen per maand voor die dingen, maar wel voor premium connectivity.
Met een reden lijkt het: om de aanschafprijs onder een bepaalde subsidie drempel te kunnen krijgen. Kan je het mee eens zijn of niet, maar toch net even wat minder tenenkrommend dan BMW.Notna schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:25:
[Twitter]
Tesla might have chosen to drop the standard convenience features from the most affordable models to lower the base price even more. This way, they can become eligible for state subsidies in certain countries. Owners can activate the missing features after delivery by paying the corresponding fee.
Het is wel een Amerikaans artikel en daar betalen klanten kennelijk al voor verwarmde achterstoelen. Wellicht dus dat deze vondst ook alleen maar daar zal gelden en niet in Europa.Tommie12 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:38:
[...]
Maar Tesla wil groeien, dus als ze de klanten te hard tegen de haren in strijken gaat dat niet lukken.
Nu vind ik het "achteraf betalen" in sommige gevallen niet zo slecht.
Dat kan in geval van subsidies echt wel een verschil maken.
Als je in België een EV onder de 40k op de markt zet, dan krijg je 5k subsidie. Als ik dan een paar honderdjes moet bij leggen voor functies die dan vrijgeschakeld worden... no problem.
Uiteindelijk is dat ook het geval voor een FSD of EAP.
Persoonlijk zou ik niet willen betalen per maand voor die dingen, maar wel voor premium connectivity.
En ben het wel eens met je redenering. Die MY RWD is in een jaar tijd al EUR 3000-5000 goedkoper geworden. En in NL krijg je nu dan ook nog eens EUR 2950 subsidie daardoor. Als je dan 1x EUR 300 moet aftikken om die subsidie te kunnen krijgen is dat geen gekke gedachte.
En misschien komt het wel in een het Premium Connectivity verhaal terecht voor een paar Euro per maand. who knows...
Een éénmalig, achteraf betaalde optie is prima. Maar als het een maandelijks iets gaat worden, zou dat wel minder zijn (afhankelijk van de prijs)Pierz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:00:
[...]
Met een reden lijkt het: om de aanschafprijs onder een bepaalde subsidie drempel te kunnen krijgen. Kan je het mee eens zijn of niet, maar toch net even wat minder tenenkrommend dan BMW.
[...]
Voor nu is het koffiedik kijken uiteraard.
Het is prima als het eenmalig betalen is, net als de verwarming voor de achterbank nu in de 3 (in ieder geval oude model).Pierz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:00:
[...]
Met een reden lijkt het: om de aanschafprijs onder een bepaalde subsidie drempel te kunnen krijgen. Kan je het mee eens zijn of niet, maar toch net even wat minder tenenkrommend dan BMW.
[...]
Het is weinig anders dan zaken op de optielijst aanvinken en direct betalen.
Maar ik ga écht niet maandelijks betalen voor een functie in mijn auto.
Ik word sowieso doodziek van alle subscriptions die je overal en nergens voor moet afsluiten. Gewoon 1 keer betalen en klaar...
Als het daarbij bleef wel ja, maar nu hij blijkbaar ook nazi voorstander is? (niet de betrouwbaarste bron: https://www.telegraaf.nl/...lon-musk-na-naziberichten)Notna schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:30:
[...]
Die zijn er inmiddels weer mee gestopt, gelukkig.
https://www.autovisie.nl/...or%20hoeft%20te%20betalen.
Maar als ik zie wat Musk allemaal met X uithaalt mbt betalen voor functies, vrees ik het ergste voor Tesla
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
De versie met BYD blijkbaar niet meer. Wil niet zeggen dat hij bij de andere modellen ook niet weg gaat. Het blijft altijd wat afwachten bij Tesla. Al is de nieuwe plek veel handiger dus zou juist mooi zijn dat hij daar bij alle modellen komt te zitten.Fjeze schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:28:
[...]
Er zit achterin dus geen OBD poort meer als ik het goed begrijp?
[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 17-11-2023 14:53 ]
Thx maar dat lijkt een diep bakje te zijn terwijl ik er juist in wil die niet zo diep is. Ik zoek nog even verder.Armo schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:38:
[...]
Klik
[...]
Er zijn 2 instellingen voor autosteer, max snelheid en huidige snelheid. Kijk dus even welke instelling je hebt.
Ja de andere merken doen het beter dan voorheen, maar ik zie zelf nog geen een die de hele package biedt voor een schappelijke prijs. En daarmee bedoel ik, range, tech en laadnetwerk. Geen ander merk heet het zo goed voor elkaar.this schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:35:
[...]
Gelukkig begint het aanbod van EV's steeds groter te worden en zijn we steeds minder afhankelijk van Tesla als we een goede EV willen.
Ik heb er mee getest, als je de Single Pull Autostreer Activation aanzet, is TACC niet meer beschikbaar. Ook niet als je door de weerstand heen duwt, dan schakelt alles uit en rem je dus af. Ik vind het fijn, ik gebruik TACC toch nooit en ben wel eens verrast als het aanstond omdat ik door weerstand heen had geduwd.Dix0r schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:36:
[...]
Iemand al mee getest?
Maar jij hebt FSD toch? Zonder FSD lijkt het me redelijk prut. Dan moet je als je van baan wisselt zelf ook gas gaan geven?DaCoTa schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:47:
[...]
Ik heb er mee getest, als je de Single Pull Autostreer Activation aanzet, is TACC niet meer beschikbaar. Ook niet als je door de weerstand heen duwt, dan schakelt alles uit en rem je dus af. Ik vind het fijn, ik gebruik TACC toch nooit en ben wel eens verrast als het aanstond omdat ik door weerstand heen had geduwd.
Ja ik heb FSD. Maar als ik zelf een krappe baanwissel wil maken die FSD niet durft, deed ik dat sowieso al, AP uit met voet op pedaal, knipper, baanwissel, AP aan.Inspired schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:49:
[...]
Maar jij hebt FSD toch? Zonder FSD lijkt het me redelijk prut. Dan moet je als je van baan wisselt zelf ook gas gaan geven?
Ik heb TACC wel eens gebruikt, maar vind het verwarrend. Wel zelf sturen maar niet zelf snelheid bepalen, raak ik van in de war. Of alles zelf, of niks zelf, niet half-half.
[ Voor 17% gewijzigd door DaCoTa op 17-11-2023 14:51 ]
Eens. Ik vind het ergens nog wel maf dat iets hardwarematig er al in zit, maar softwarematig uitgeschakeld is. Daar vind ik wat van. Het is blijkbaar goedkoper om het met die hardware te bouwen dan zonder. Waarom dan extra betalen om een switch in de software om te zetten?ybos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:02:
[...]
Het is prima als het eenmalig betalen is, net als de verwarming voor de achterbank nu in de 3 (in ieder geval oude model).
Het is weinig anders dan zaken op de optielijst aanvinken en direct betalen.
Maar ik ga écht niet maandelijks betalen voor een functie in mijn auto.
Ik word sowieso doodziek van alle subscriptions die je overal en nergens voor moet afsluiten. Gewoon 1 keer betalen en klaar...
Ik wilde laatst een ring deurbel aanschaffen, maar ook dat is een subscription model. Een abbo afsluiten voor een deurbel.. Snap wel dat de services er achter geld kosten, maar dan heb ik liever dat het doorberekend wordt in de aanschafprijs of de optie om het zelf te hosten.
Ja, maar zonder FSD moet je dan bij elke baanwissel weer zelf met het gas bezig. Dan vind ik het toch wel prettig dat ik gewoon op TACC verder kan.DaCoTa schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:50:
[...]
Ja ik heb FSD. Maar als ik zelf een krappe baanwissel wil maken die FSD niet durft, deed ik dat sowieso al, AP uit met voet op pedaal, knipper, baanwissel, AP aan.
gebruikershaes schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:51:
[...]
Ik wilde laatst een ring deurbel aanschaffen, maar ook dat is een subscription model. Een abbo afsluiten voor een deurbel.. Snap wel dat de services er achter geld kosten, maar dan heb ik liever dat het doorberekend wordt in de aanschafprijs of de optie om het zelf te hosten.
Eufy deurbellen heb geen abonnement, aanrader voor die reden.
Ik snap de manufacturing afweging wel, dat het goedkoper is om uniform te bouwen dan verschillende modellen, en daarna de economische afweging om niet iedereen op te zadelen met een duurdere auto, maar het voelt inderdaad raar. Ik vond het al raar met de acceleration boost. De enige reden die ik kan bedenken is om binnen bepaalde subsidiegrenzen uit te komen, wat ze ooit in Canada gedaan hadden.
Ja klopt. Maar als het efficiënter en goedkoper is om uniform te bouwen en het kan blijkbaar uit om het voor een lagere prijs aan te bieden. Dan is het en disabelen van functies puur vanuit het oogpunt van winst maximalisatie. En dat voelt gek.DaCoTa schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:58:
[...]
offtopic:
Ik snap de manufacturing afweging wel, dat het goedkoper is om uniform te bouwen dan verschillende modellen, en daarna de economische afweging om niet iedereen op te zadelen met een duurdere auto, maar het voelt inderdaad raar. Ik vond het al raar met de acceleration boost. De enige reden die ik kan bedenken is om binnen bepaalde subsidiegrenzen uit te komen, wat ze ooit in Canada gedaan hadden.
Vroeg me ook wel eens af of je niet gewoon de afleverkosten mag verhogen. Prijs omlaag en afleverkosten omhoog.DaCoTa schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:58:
[...]
offtopic:
Ik heb zojuist doorgekregen dat de bestelling voor mijn Tesla Model Y RWD Midnight Cherry Red is doorgezet naar de leasemaatschappij.
Nu wil ik graag de S3XY Buttons bestellen, maar weet ik niet welke versie ik nu moet hebben. De auto komt dus uit Berlijn, dus dan ga ik waarschijnlijk ook de Blade accu krijgen?
Welke versie van de S3XY Buttons incl. commander moet ik nu bestellen?
Fly or Die
Dat was toch rond 2019-2020 met de achterstoelen verwarming het geval. Daar zijn ze van af gestapt. Ik denk niet dat ze dat voor de voorstoelen gaan doen.Notna schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:25:
[Twitter]
Model 3
Ik zou persoonlijk voor de versie voor achterin gaan. Die kan bij de Blade versie volgens mij gewoon op de nieuwe plek. Maar je zou de mensen van Enhance toch even kunnen mailen? Als je toch niet de Blade versie krijgt dan is de install achterin makkelijker.Fjeze schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:50:
Ik kom er toch niet helemaal uit, wellicht iemand hier die mij kan helpen.
Ik heb zojuist doorgekregen dat de bestelling voor mijn Tesla Model Y RWD Midnight Cherry Red is doorgezet naar de leasemaatschappij.
Nu wil ik graag de S3XY Buttons bestellen, maar weet ik niet welke versie ik nu moet hebben. De auto komt dus uit Berlijn, dus dan ga ik waarschijnlijk ook de Blade accu krijgen?
Welke versie van de S3XY Buttons incl. commander moet ik nu bestellen?
Huh?!?!?!Inspired schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:51:
[...]
Ja, maar zonder FSD moet je dan bij elke baanwissel weer zelf met het gas bezig. Dan vind ik het toch wel prettig dat ik gewoon op TACC verder kan.
Als ik op autopilot rij en van baan wissel, dan gaat de Autopilot uit maar blijft de cruisecontrol aan
Met de single tap Autosteer instelling aan van de nieuwe software?Sabre77 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:56:
[...]
Huh?!?!?!
Als ik op autopilot rij en van baan wissel, dan gaat de Autopilot uit maar blijft de cruisecontrol aan
Geen idee, ik dubbeltap gewoon aan het pookje..Inspired schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:05:
[...]
Met de single tap Autosteer instelling aan van de nieuwe software?
Wat is het voordeel van de single tap autosteer?
1 keer ipv 2 keer.Sabre77 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:06:
[...]
Geen idee, ik dubbeltap gewoon aan het pookje..
Wat is het voordeel van de single tap autosteer?
Buiten de velgen (die waarschijnlijk een paar tientjes extra kosten), wat denk je dat het echte verschil is tussen een LR en een P versie?gebruikershaes schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:14:
[...]
Ja klopt. Maar als het efficiënter en goedkoper is om uniform te bouwen en het kan blijkbaar uit om het voor een lagere prijs aan te bieden. Dan is het en disabelen van functies puur vanuit het oogpunt van winst maximalisatie. En dat voelt gek.
Het is in elk geval geen 5000€ hoor, het is grotendeels software.
(en als je gaat kijken wat de legacy autobouwers extra vragen voor 4 grotere gaten in het motorblok...)
Klinkt voor mij dus niet echt als een voordeel maar goedInspired schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:10:
[...]
1 keer ipv 2 keer.Maar dan heb je dus geen TACC meer. Daar gingen de posts over waarop je reageerde.
Dus die nieuwe functie kan ik gewoon uit laten
Dit topic is gesloten.
![]()
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/0AL5TlAPdqED7dcCb4CnPttt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/a5XU7VVDTlqgvn73zdflsPET.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RhVEZ4Ajy73W9O2pUB4afV10.png?f=fotoalbum_large)