Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.678.491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18
wootah schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:50:
[...]

Voor mij is het echt sinds de laatste update helaas (2023.38.6)
Het is heel wisselend. Het is in mijn ogen theoretisch onmogelijk dat je het sinds 38.6 ervaart.

Ik heb in 1 jaar al 2 nieuwe Tesla's gehad en beiden hadden/hebben het probleem. Soms lijkt het weg te zijn en op een ander moment komt het weer terug. Zelfs op 1 rit kan het nogal wat uitmaken. In sommige gevallen is het zo erg dat ik de auto stil zet en opnieuw "opstart".

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 14-11-2023 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 09:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPWG2aQXcsj_OTDjP3inq7dwJ7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waEArWqQIla2yEub5QwmBQms.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu 2023.38.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLWolf
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 10:46
Bartjeee schreef op zondag 12 november 2023 @ 23:44:
Weet iemand welke mobiele provider Tesla gebruikt voor Premium Connectivity (vooral welke netwerken in welke landen)?
Rij zelf veel tussen NL en BE en bij grensovergang heb ik altijd een internetloze periode van 3-10 minuten (TuneIn/Spotify valt still, 'Routing with no traffic data' wordt getoond bij navigeren, kaarten laden niet). Erg irritant, maar volgens mij niet veel aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 08:45
NLWolf schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:12:
[...]

Rij zelf veel tussen NL en BE en bij grensovergang heb ik altijd een internetloze periode van 3-10 minuten (TuneIn/Spotify valt still, 'Routing with no traffic data' wordt getoond bij navigeren, kaarten laden niet). Erg irritant, maar volgens mij niet veel aan te doen.
Je zou zeggen dat het redelijk triviaal moet zijn om rondom grenzen wat meer kaarten en spotify te bufferen zodat de gebruiker er weinig van werkt. De auto weet doorgaans precies of hij de grens over gaat of niet aan de hand van de navigatie.. Daarnaast zou er nog informatie verzameld kunnen worden wannéér hij precies bereik verliest. En hoe lang roamen dan duurt, en hoeveel kaart je dan nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mar.tin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:16:
[...]

Je zou zeggen dat het redelijk triviaal moet zijn om rondom grenzen wat meer kaarten en spotify te bufferen zodat de gebruiker er weinig van werkt. De auto weet doorgaans precies of hij de grens over gaat of niet aan de hand van de navigatie.. Daarnaast zou er nog informatie verzameld kunnen worden wannéér hij precies bereik verliest. En hoe lang roamen dan duurt, en hoeveel kaart je dan nodig hebt.
Navigatie werkt gewoon door, je ziet alleen even geen sateliet beelden, er zijn ergere dingen denk ik ;)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLWolf
  • Laatst online: 27-05 10:46
DennusB schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:20:
[...]

Navigatie werkt gewoon door, je ziet alleen even geen sateliet beelden, er zijn ergere dingen denk ik ;)
Klopt hoor, enige moment dat het mij echt ontzettend stoort is wanneer ik rondom de grens mijn navigatie opnieuw moet instellen, dan lukt het routen niet. Dat is niet Tesla's schuld, telefoons hebben dat natuurlijk ook. Tenzij je lokaal kaarten opslaat ontkom je hier niet aan, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Mar.tin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:16:
[...]

De auto weet doorgaans precies of hij de grens over gaat of niet aan de hand van de navigatie..
Dit valt toch niet te wijten aan Tesla? Hoe zit het met jouw mobiel? Heb jij altijd direct na grensovergang weer bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
DennusB schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:20:
[...]

Tuurlijk, maar gezien de sterke softwareintegratie van Tesla zou ik verwachten "they can do better" zeg maar :). Zó veel data, en een behoorlijke focus op vlekkeloze integraties en heel veel "kleine dingen" die ze gewoon goed doen. (ze doen ook plenty mis natuurlijk) maar dit is zó (relatief) makkelijk op te vangen met alle data die je hebt, dat ik zou verwachten dat ze het ook maken.

Alle informatie van (honderd)duizenden keren grensovergangen is gewoon bekend. Dus waarom niet even kaarten bufferen voor die 3-5 minuten die je nodig hebt om te roamen? :D Kaarten op zwart ziet er zo suf uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
turkeyhakan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:26:
[...]

Dit valt toch niet te wijten aan Tesla? Hoe zit het met jouw mobiel? Heb jij altijd direct na grensovergang weer bereik?
Néé, maar to be fair, mijn mobiel weet niet dat hij op weg is naar disneyland vanaf Apeldoorn. Mijn auto wel. Dus je kan daar tegenaanbufferen lijkt me zo als je uit je data weet dat een roamingsessie gemiddeld X minuten kost, je bereik verliest op punt Y, en je gemiddeld weer data binnenkrijgt op locatie / moment Z.

Zijn zulke kleine quality of life dingetjes die ze nét nog weer iets beter kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 11:10
Lochnes schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:48:
ik heb een beetje ruzie met de standaard autopilot handen aan het stuur houden. Hoeveel ik mijn handen ook aan het stuur hou, binnen 20km wordt ik eruitgegooid omdat ik mijn handen niet genoeg aan het stuur hou. Snap er niks van, hoe doen andere mensen dat? moet je constant actief tegensturen ofzo? Ik hou het stuur net zo vast als ik altijd doe?
kan dit per auto verschillen en een afstellingsding zijn?
Mijn ervaring is dat me twee handen er teveel balans is waardoor de auto denkt dat je het stuur los hebt. Nu hou ik het stuur vast met één hand en heb ik nooit meer problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Mar.tin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:29:
[...]

Néé, maar to be fair, mijn mobiel weet niet dat hij op weg is naar disneyland vanaf Apeldoorn. Mijn auto wel. Dus je kan daar tegenaanbufferen lijkt me zo als je uit je data weet dat een roamingsessie gemiddeld X minuten kost, je bereik verliest op punt Y, en je gemiddeld weer data binnenkrijgt op locatie / moment Z.

Zijn zulke kleine quality of life dingetjes die ze nét nog weer iets beter kunnen maken.
Het is een mooie gedachte die je hebt. Werkte alles maar zo. Je kunt ook navigeren met de navigatie app op je telefoon, die gaat daar ook niet sneller van overschakelen. Dus het komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-06 16:29
Lochnes schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:48:
ik heb een beetje ruzie met de standaard autopilot handen aan het stuur houden. Hoeveel ik mijn handen ook aan het stuur hou, binnen 20km wordt ik eruitgegooid omdat ik mijn handen niet genoeg aan het stuur hou. Snap er niks van, hoe doen andere mensen dat? moet je constant actief tegensturen ofzo? Ik hou het stuur net zo vast als ik altijd doe?
kan dit per auto verschillen en een afstellingsding zijn?
Ik moet aardig actief tegensturen inderdaad. Ik doe het met een hand die het stuur iets naar beneden trekt. Het zou comfortabeler kunnen. Nu staat er wel de hele tijd tijdens autopilot spanning op hand. Maar een ramp is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
franklin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:48:
Gisteren met mijn vrouw wezen testrijden in een nieuwe model 3, we rijden nu nog een kona electric dus daar vergelijken we mee.

Lekker stil, lekker ruim, opgeruimd interieur. Maar toch vonden we het niet een hele vooruitgang op onze 4 jaar oude Kona. Duidelijke minpunten waren de korte stoelzitting en de richtingaanwijzers. Verder kan ik niet eens iets aanwijzen, meer een gevoel, ik denk dat we een iets grotere, luxere auto verwachtten.

Nog maar eens even goed nadenken.
Ik heb mijn Kona 2022 64KW ingeruild voor een MY LR geen seconde spijt gehad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:48
Mar.tin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:26:
[...]

Tuurlijk, maar gezien de sterke softwareintegratie van Tesla zou ik verwachten "they can do better" zeg maar :). Zó veel data, en een behoorlijke focus op vlekkeloze integraties en heel veel "kleine dingen" die ze gewoon goed doen. (ze doen ook plenty mis natuurlijk) maar dit is zó (relatief) makkelijk op te vangen met alle data die je hebt, dat ik zou verwachten dat ze het ook maken.

Alle informatie van (honderd)duizenden keren grensovergangen is gewoon bekend. Dus waarom niet even kaarten bufferen voor die 3-5 minuten die je nodig hebt om te roamen? :D Kaarten op zwart ziet er zo suf uit.
Heel simpel: prioriteit. Dit issue speelt voor het overgrote deel helemaal niet (USA en China). Voor degenen in Europe is het gemiddeld aantal grensovergangen per jaar op 2 handen te tellen.

Zoals altijd in software ontwikkeling: focus op je de grootste impact met het minste hoeveelheid werk. Ik heb ook liever dat ze de ruitenwissers verbeteren dan een softwarefunctie voor grensovergangen ontwikkelen.

Zonder enige kennis van zaken zou ik ook zeggen dat er meer te halen valt bij het optimaliseren van grensovergangen door de aanbieders van netwerken dan de gebruikers ervan.

[ Voor 34% gewijzigd door Telesto op 14-11-2023 15:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Xlast88 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:40:
[...]

Ik heb mijn Kona 2022 64KW ingeruild voor een MY LR geen seconde spijt gehad
Ik ga van een 2019 Kona naar een MY rwd in januari; ik zal de kona precies 0 seconden missen.

Hele bingo kaart vol aan terugroepacties en defecten (airco in de hittegolf, complete aandrijflijn etc), de absurd grote middenconsole en (maar dat kan Tesla blijkbaar ook) koude voeten omdat de kachel na een half uur er gewoon mee stopt 8)7 (laten we lekker buitenlucht van 8 graden inblazen als je 't op 24 graden wil hebben binnen, komt vast goed)
(langzaam laden & geen app waren destijds niet zo'n probleem, maar is ook niet helemaal meer van deze tijd)

[ Voor 8% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 14-11-2023 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Telesto schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:40:
[...]

Heel simpel: prioriteit. Dit issue speelt voor het overgrote deel helemaal niet (USA en China). Voor degenen in Europe is het gemiddeld aantal grensovergangen per jaar op 2 handen te tellen.

Zoals altijd in software ontwikkeling: focus op je de grootste impact met het minste hoeveelheid werk. Ik heb ook liever dat ze de ruitenwissers verbeteren dan een softwarefunctie voor grensovergangen ontwikkelen.

Zonder enige kennis van zaken zou ik ook zeggen dat er meer te halen valt bij het optimaliseren van grensovergangen door de aanbieders van netwerken dan de gebruikers ervan.
Snap ik snap ik, was ook mijn eerste gedachte, dat het niet bovenaan de lijst staat omdat het in de grootste afzetmarkten niet speelt :). En dat is ook begrijpelijk.

Het is echter wél eenoptimalisatie die een duidelijke taakomschrijving heeft, weinig aan de verbeelding overlaat, en dus (vermoedelijk) met redelijk gemak gebouwd kan worden. Er hoeft geen machine learning tegenaangegooid om regendrupjes te herkennen. Je weet waar de grensovergangen zijn, je weet de verwachte netwerksterkte op overgangsplek. Het hoeft ook allemaal niet 100% dekkend te zijn. "Béter" is al héél wat. :D.

Overigens, ook voor mij niet bovenaan de wensenlijst hoor.
Eigenlijk staan vooral autopilot-gerelateerde zaken hoog op de wensenlijst, en kleine dingen als bijvoorbeeld de laadpoort automatisch openen op plekken waar je vaak / altijd oplaadt (al dan niet naar keuze). Laadpoort automatisch ontgrendelen onder bepaalde voorwaarden. Beter omgaan met fietsers en voetgangers. Minder heftig sturen op bepaalde plekken. (Met name sommige pechplaatsen langs spitsstroken waar hij kort de neiging heeft de afrit te nemen). Strakker sturen op bochtige N-wegen, waar hij bij bochten rechtsaf wat méér de binnenbocht en bij bochten linksaf wat méér de buitenbocht zou mogen pakken. Hij heeft nu soms de neiging om tegen de lijn aan te gaan rijden in een bocht naar rechts.

Ruitenwissers heb ik overwegend geen moeite mee. Doen ook wel eens ruk, maar dan zet ik ze uit met de S3XY commander, net als het automagische grootlicht. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
turkeyhakan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:36:
[...]

Het is een mooie gedachte die je hebt. Werkte alles maar zo. Je kunt ook navigeren met de navigatie app op je telefoon, die gaat daar ook niet sneller van overschakelen. Dus het komt op hetzelfde neer.
Het gaat me dus ook niet persé dat de daadwerkelijke netwerkswitch sneller gaat. Puur om dat mijn scherm niet 5 minuten zwart wordt omdat er onvoldoende kaarten gebufferd zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
turkeyhakan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:26:
[...]

Google maps doet het wel gewoon prima. En ja, ik ga regelmatig de grens over (en weer terug) want ik woon vlak bij de grens met België. Gewoon slecht ge-engineerd door Tesla.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 20:33
daemonix schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:26:
[...]

Google maps doet het wel gewoon prima. En ja, ik ga regelmatig de grens over (en weer terug) want ik woon vlak bij de grens met België. Gewoon slecht ge-engineerd door Tesla.
Dat is geen Tesla probleem, zie ook review: TNO werkt aan seamless roaming - Fysieke EU-grenzen zijn weg, straks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schwarz schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:39:
[...]

Ik moet aardig actief tegensturen inderdaad. Ik doe het met een hand die het stuur iets naar beneden trekt. Het zou comfortabeler kunnen. Nu staat er wel de hele tijd tijdens autopilot spanning op hand. Maar een ramp is het niet.
Ik rijd met mijn handen in mijn schoot en houd het stuur vast met duim en wijsvingers. Dan draai ik heel lichtjes tegen de weerstand aan en kan toch ontspannen rijden. Soms een beetje linksom, dan een beetje rechtsom.

Heb de "hand als gewicht" manier ook geprobeerd, maar krijg dit niet ontspannen voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad: dit is een probleem van de service providers. Zou een beetje mal zijn als alle autofabrikanten hier zelf een eigen oplossing voor moeten gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:01:
[...]

Ik ga van een 2019 Kona naar een MY rwd in januari; ik zal de kona precies 0 seconden missen.

Hele bingo kaart vol aan terugroepacties en defecten (airco in de hittegolf, complete aandrijflijn etc), de absurd grote middenconsole en (maar dat kan Tesla blijkbaar ook) koude voeten omdat de kachel na een half uur er gewoon mee stopt 8)7 (laten we lekker buitenlucht van 8 graden inblazen als je 't op 24 graden wil hebben binnen, komt vast goed)
(langzaam laden & geen app waren destijds niet zo'n probleem, maar is ook niet helemaal meer van deze tijd)
De kachel in de Kona is inderdaad de slechtste kachel ooit. De Tesla MY is lekker snel warm en blijft heel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-06 11:58
Guido7619 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:49:
Ik wil ook wel van die sexy buttons. Maar welke aansluiting kiezen jullie? De moeilijke, onder het handschoenen kastje of de makkelijke achter de center console?

En is die moeilijke aansluiting dan echt zoveel moeilijker? Ik heb verder geen andere accesoires.

Ik wil deze vooral gebruik voor aan en uitzetten stoelverwarming. AP. RUITENWISSERS!!!. en batterij verwarming. En stuurwiel verwarming.

Die draaiknop in het midden vindt ik eigenlijk mooier, maar dan kun je die sexy dingen altijd wel weer doorverkopen.
Is dit voor de Y? Wilde voor de Highland bestellen maar zie geen opties of bij betalen pas?
Het is toch een compleet pakket neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:33
NLWolf schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:24:
[...]

Klopt hoor, enige moment dat het mij echt ontzettend stoort is wanneer ik rondom de grens mijn navigatie opnieuw moet instellen, dan lukt het routen niet. Dat is niet Tesla's schuld, telefoons hebben dat natuurlijk ook. Tenzij je lokaal kaarten opslaat ontkom je hier niet aan, lijkt mij.
Misschien niet Tesla's schuld, maar mijn telefoon heeft nooit meer dan 30 seconden internetverlies.
Terwijl de Tesla er regelmatig tot 10 minuten over doet om over te schakelen.
Dus daar zit er toch wel iets niet goed bij Tesla.

En ik kom ook regelmatig over de grens van BE en NL.

[ Voor 4% gewijzigd door this op 14-11-2023 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:39
franklin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:48:
Gisteren met mijn vrouw wezen testrijden in een nieuwe model 3, we rijden nu nog een kona electric dus daar vergelijken we mee.

Lekker stil, lekker ruim, opgeruimd interieur. Maar toch vonden we het niet een hele vooruitgang op onze 4 jaar oude Kona. Duidelijke minpunten waren de korte stoelzitting en de richtingaanwijzers. Verder kan ik niet eens iets aanwijzen, meer een gevoel, ik denk dat we een iets grotere, luxere auto verwachtten.

Nog maar eens even goed nadenken.
Kona is net vernieuwd, en iets groter geworden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Laatst online: 10-06 16:23
[...]

Je navigatie gaat gewoon door, alleen de mooie Google maps beelden zijn er niet bij, dus de route blijft wel zichtbaar. Inderdaad niet zo mooi als je gewend bent voor een paar kilometer. Hetzelfde als in een Tesla zonder premium abonnement volgens mij, daar rijden mensen altijd mee rond. En op je telefoon gaat TomTomGo ook gewoon door, maar geen verkeersinformatie etc meer voor een paar minuten. Zelfde probleem. Live sucks sometimes....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:18
[...]

Daar hebben die amerikanen niet aan gedacht. Die rijden amper grenzen over… en met paspoortcontrole etc staan ze daar toch minuten stil.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12

Damian

Insane Obtrusion

Vette nieuwe functie van de S3XY buttons:
Rear Daytime Running Lights [Smart Action] - Make your rear Park lights turn on automatically when your front Park lights are on.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:48
Net ineens melding van de Tesla app dat de kofferbak niet was gesloten. Had de MY net aan de lader gelegd en achteloos op het kofferbak knopje gedrukt om te sluiten, maar blijkbaar zat ie toch niet goed in het slot.
Handig dat je daar een melding van krijgt, maar niet zo mooi dat ie niet goed dicht zat. Er zat verder niks tussen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:01:
[...]

Hier echt geen koude voeten de Model Y, de kachel werkt echt fenomenaal.

Gisteren een heel stuk snelweg gereden en toen absoluut geen problemen gehad met de ruitenwissers gek genoeg, soms ging 'ie wel wat snel in standje turbo maar 95% van de tijd deed die het eigenlijk zoals verwacht.
Damian schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:21:

[...]
Dit kan toch al als je zelf de stads/parkeerlichten aanzet? Achter branden dan de lampen en vooraan de DRL op volle sterkte. Enkel moet je ze na elke rit handmatig uitschakelen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Net een duidelijke afwijzing gekregen van Tesla over mijn klacht dat de auto ook remt voor auto’s in een vak er naast.

Tesla kan er niks aan doen, functies van de auto zijn in orde.

Na aandringen krijg ik de volgende commentaar.
‘With certain softwarebugs that sometimes occur, we are flooded with complaints, the issue you raise here, however, I personally have not heard anyone complain about before. ‘

Mooie manier om te zeggen: go fxxx yourself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman23
  • Laatst online: 18:35
Ik heb wat zitten zoeken over hoe premium connectivity precies werkt maar niet direct een antwoord gevonden.
Heeft Tesla een ingebouwde simkaart? En hoe zit het met data, is dit dan onbeperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 12-06 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Benjiman23 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:13:
Ik heb wat zitten zoeken over hoe premium connectivity precies werkt maar niet direct een antwoord gevonden.
Heeft Tesla een ingebouwde simkaart? En hoe zit het met data, is dit dan onbeperkt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvRXl0rfNhgdno5Mt5zrUVuMBlw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WIxsQz2xpCP9zWYGzWotZOaG.png?f=user_large

volgens tesla

wat excessive exact is... geen idee.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asbes schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:51:
[...]

Is dit voor de Y? Wilde voor de Highland bestellen maar zie geen opties of bij betalen pas?
Het is toch een compleet pakket neem ik aan?
Ja, als je naar de shop gaat selecteer je welk model en jaargang. Ik neem aan dat ze ook instructies hebben of zullen gaan aanbieden voor de installatie in Highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Vanmiddag bij SuC Zwolle was het dringen geblazen met RWD Ytjes bij de V3 en stond ik bijna alleen bij de V2. Het heeft met een LFP toch helemaal geen nut om een V3 te verkiezen boven een rij met lege V2's? (Op de theoretische eerste minuten max na)

Vind het eigenlijk ook een beetje aso bij drukte, een MYP QS moest "noodgedwongen" naar een V2. Je gaat met je personenauto toch ook niet tanken bij de diesel snelpomp? 🤡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01:00
Herkent iedereen het verschil?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De auto (en eigenlijk iedere moderne auto) heeft altijd een verbinding met een netwerk, ook voor de basic connectivity (app toegang etc). Met Premium werken ook de andere zaken, inclusief Spotify, Netflix, YouTube, games, browser, etc. Je betaalt die €10 en dat dekt ook het dataverbruik.

Je kunt die verbinding niet gebruiken om bijvoorbeeld een hotspot te maken voor je laptop of telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Maurice- schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:28:
Vanmiddag bij SuC Zwolle was het dringen geblazen met RWD Ytjes bij de V3 en stond ik bijna alleen bij de V2. Het heeft met een LFP toch helemaal geen nut om een V3 te verkiezen boven een rij met lege V2's? (Op de theoretische eerste minuten max na)

Vind het eigenlijk ook een beetje aso bij drukte, een MYP QS moest "noodgedwongen" naar een V2. Je gaat met je personenauto toch ook niet tanken bij de diesel snelpomp? 🤡
Zoveel kennis heeft een gemiddelde Tesla rijder niet hoor. Die verwachten dat elke auto met 250kW kan laden. Als de V3 stalls vol staan kun je waarschijnlijk sowieso beter naar een een V2 als je daar een stall alleen hebt. Grote kans dat het laden daar sneller gaat.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01:00
Precies dat.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:08

Heeft zeker wel nut. Mijn RWD met blade battery pakt tot ~40% 175~180KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua laadtijd van de RWD scheelt het inderdaad een paar minuten maximaal. Maar als het druk is heb je bij een v3 niet het probleem dat je mogelijk geknepen wordt als er een ander naast je komt staan. Die hebben dus ook altijd mijn voorkeur.

Zowel de RWD als de P zijn personenwagens, dus ik vind dat ook geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08

En wat scheelt het je 5, 6, 7 minuten? Om nu het woord aso te gebruiken gaat wel wat ver

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58

Ik pak daar gewoon de v3 met m’n Y RWD. Ook als ik met 40% aan kom 👍

Maar meestal rij ik door naar Harderwijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 14-11-2023 20:43 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
In Zwolle moet je doorrijden naar het eind om bij de V3 uit te komen, dat gaat niet per ongeluk. (Je rijdt dan 16 V2's voorbij.
winwiz schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:40:
[...]

En wat scheelt het je 5, 6, 7 minuten? Om nu het woord aso te gebruiken gaat wel wat ver
Ja misschien is aso wat zwaar uitgedrukt maar ik zou me bezwaard voelen om met m'n M3RWD op drukke momenten een plek bezet te houden voor iemand die wél optimaal gebruik kan maken van de geboden snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12

Damian

Insane Obtrusion

pretpik schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:32:
[...]

Hier echt geen koude voeten de Model Y, de kachel werkt echt fenomenaal.

Gisteren een heel stuk snelweg gereden en toen absoluut geen problemen gehad met de ruitenwissers gek genoeg, soms ging 'ie wel wat snel in standje turbo maar 95% van de tijd deed die het eigenlijk zoals verwacht.

[...]

Dit kan toch al als je zelf de stads/parkeerlichten aanzet? Achter branden dan de lampen en vooraan de DRL op volle sterkte. Enkel moet je ze na elke rit handmatig uitschakelen.
Ik dacht dat de achterlichten alleen aanstaan met je gewone verlichting. Niet met je DRL.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
Maurice- schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:57:
[...]

In Zwolle moet je doorrijden naar het eind om bij de V3 uit te komen, dat gaat niet per ongeluk. (Je rijdt dan 16 V2's voorbij.

[...]

Ja misschien is aso wat zwaar uitgedrukt maar ik zou me bezwaard voelen om met m'n M3RWD een plek bezet te houden voor iemand die wél optimaal gebruik kan maken van de geboden snelheid.
Ik wil ook optimaal gebruik maken van de geadverteerde laadsnelheid van mijn RWD. En ik betaal net zoveel als ieder ander bij een SuC.

Oké mij scheelt het 2~5 min en jou 5~10 min?

Eindconclusie.. wie het eerst komt wie het eerst maalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 23:30
Maurice- schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:57:
[...]

Ja misschien is aso wat zwaar uitgedrukt maar ik zou me bezwaard voelen om met m'n M3RWD op drukke momenten een plek bezet te houden voor iemand die wél optimaal gebruik kan maken van de geboden snelheid.
Vooropgesteld dat ik een Tesla rij die wel echt voordeel heeft van een v3 snap ik het wel. Vaak genoeg gebeurt dat bij een v2 lader er toch iemand naast je komt staan ondanks dat er plek zat is, en daarmee de laadsnelheid echt naar beneden brengt. Daar heb je met een v3 lader in ieder geval geen last van en dus ook geen lastige discussies…

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 09:55

Grappig, die paar keer dat ik daar ben geweest was het juist andersom. Los van die theoretische eerste minuten heb je bij de V2 ook nog met sharing te maken, als iemand naast je staat kom je niet verder dan 74 kW, dus klopt niet helemaal door alleen de eerste paar minuten te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SirLct schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:33:
Vanochtend niet maar gisterenochtend wel 2.7bar ipv de normale 3.1bar ook hier.
Daarom heb ik altijd die xiaomi ding bij de hand, erg handig ook voor fiets e.d.
Heb zelf net deze besteld, Xiaomi air compressor 2 is dat dezelfde die jij hebt? Voor nog geen 3 tientjes een prima deal lijkt me.

https://nl.aliexpress.com...30589635680120004844908_2

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
schumi1986 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:02:
[...]

Ik wil ook optimaal gebruik maken van de geadverteerde laadsnelheid van mijn RWD. En ik betaal net zoveel als ieder ander bij een SuC.

Oké mij scheelt het 2~5 min en jou 5~10 min?

Eindconclusie.. wie het eerst komt wie het eerst maalt
Ja jouw instelling zorgt dan waarschijnlijk voor situaties zoals beschreven. Had gehoopt dat er een andere beredenatie achter zou kunnen zitten. (Voor de duidelijkheid: ik heb zelf een RWD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Maurice- schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:09:
[...]

Ja jouw instelling zorgt dan waarschijnlijk voor situaties zoals beschreven. Had gehoopt dat er een andere beredenatie achter zou kunnen zitten. (Voor de duidelijkheid: ik heb zelf een RWD).
Wat had je dan verwacht? Ik wil net als jou ook het liefst zo kort mogelijk bij een SuC staan..

Als jij ruim op tijd bij een afspraak bent parkeer jij dan ook ergens achteraan zodat diegene die net op tijd komen vooraan kunnen parkeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
schumi1986 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:12:
[...]

Wat had je dan verwacht? Ik wil net als jou ook het liefst zo kort mogelijk bij een SuC staan..

Als jij ruim op tijd bij een afspraak bent parkeer jij dan ook ergens achteraan zodat diegene die net op tijd komen vooraan kunnen parkeren?
Dat is een merkwaardige vergelijking. Maar ik verkies persoonlijk liever mijn 1 minuut vertraging boven de 10 minuten van iemand anders die daar ook niet per se voor de lol staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Maurice- schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:18:
[...]

Dat is een merkwaardige vergelijking. Maar ik verkies persoonlijk liever mijn 1 minuut vertraging boven de 10 minuten van iemand anders die daar ook niet per se voor de lol staat.
Zoals ik al aangaf trekt mijn RWD met Blade batterij tot 40% 175-180KW. Waarom zou ik dan voor een ander bij een 150KW paal gaan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Volgens mij is de rij-theorie zo dat als iedereen zo snel mogelijk klaar is, de totale gemiddelde wachttijd voor iedereen omlaag gaat. Dus moet iedereen bij de snelst mogelijk lader gaan staan die voor hem of haar tijdwinst oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:25:
[...]

Ja, als je naar de shop gaat selecteer je welk model en jaargang. Ik neem aan dat ze ook instructies hebben of zullen gaan aanbieden voor de installatie in Highland.
Ze gaan binnenkort een filmpje maken voor de installatie in een M3 Highland. In verband met regen is het er nog niet van gekomen.

Maar je moet de kabel hebben voor de Y welke rechtsvoor wordt geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Damian schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:21:

[...]
Park lights? Help me ff?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

In principe duurt een laadbeurt van een RWD en een LR toch ongeveer net zo lang? Ja, de LR gaat sneller, maar heeft ook een grotere batterij en moet dus ook meer kWh erin pompen.

Ook een RWD heeft baat bij v3 laden: het is iets sneller en je hebt niet dat je wordt gehalveerd als er iemand naast je komt staan. En de nieuwe Berlijnse RWD maakt nog iets langer gebruik van de 170 kW.

Je pleidooi klinkt een beetje alsof RWD rijders tweederangs Tesla rijders zijn. Dat valt denk ik niet goed...

Maar laatst ging ik onderweg even een hapje eten en heb toen expres de v2 gedaan ipv v3. Desondanks moest ik nog stevig door etenom precies weer bij de auto te zijn zodat ik bij 100% kon uitpluggen.

[ Voor 9% gewijzigd door bilgy_no1 op 14-11-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:08
Himalaya schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:04:
[...]

Vooropgesteld dat ik een Tesla rij die wel echt voordeel heeft van een v3 snap ik het wel. Vaak genoeg gebeurt dat bij een v2 lader er toch iemand naast je komt staan ondanks dat er plek zat is, en daarmee de laadsnelheid echt naar beneden brengt. Daar heb je met een v3 lader in ieder geval geen last van en dus ook geen lastige discussies…
Misschien even een praatje maken en uitleggen over A en B en sharing. Ik denk dat veel Tesla rijders geen benul hebben.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
winwiz schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:39:
[...]

Misschien even een praatje maken en uitleggen over A en B en sharing. Ik denk dat veel Tesla rijders geen benul hebben.
Klopt, dit heb ik een keer gedaan en die mevrouw had er ook helemaal geen weet van en ook geen probleem mee. Helemaal als je uitlegt dat hun eigen snelheid ook omhoog gaat als ze even eentje opzij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:21:
[...]

Zoals ik al aangaf trekt mijn RWD met Blade batterij tot 40% 175-180KW. Waarom zou ik dan voor een ander bij een 150KW paal gaan staan?
Als bijna alle v3 stalls vol zijn (en v2 niet) dan kan v2 wel sneller zijn. Bij 8 stalls v3 is er maar 500kW beschikbaar. Met 5/6 auto’s zal dat al wel in gebruik zijn. Mocht v3 ook rustig zijn zou ik die sowieso pakken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Inspired schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:44:
[...]

Als bijna alle v3 stalls vol zijn (en v2 niet) dan kan v2 wel sneller zijn. Bij 8 stalls v3 is er maar 500kW beschikbaar. Met 5/6 auto’s zal dat al wel in gebruik zijn. Mocht v3 ook rustig zijn zou ik die sowieso pakken idd.
Ik heb wel eens begrepen dat er ook zoiets als gridsharing is. Dan helpen alle cabinets elkaar, maar als alles vol is en iedereen is nagenoeg leeg, dan zal niet iedereen 250 kW halen idd, maar die kans is heel erg klein denk ik.

500 kW voor 8 stalls lijkt me een beetje weinig, weet je zeker dat dit klopt?

[ Voor 6% gewijzigd door maharens op 14-11-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maharens schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:49:
[...]

Ik heb wel eens begrepen dat er ook zoiets als gridsharing is. Dan helpen alle cabinets elkaar, maar als alles vol is en iedereen is nagenoeg leeg, dan zal niet iedereen 250 kW halen idd, maar die kans is heel erg klein denk ik.

Bij v3 sharen ze de backend ja. En doorgaans is de overboeking 1 op 4 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52
Damian schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:00:
[...]

Ik dacht dat de achterlichten alleen aanstaan met je gewone verlichting. Niet met je DRL.
Niet als hij op AUTO staat maar als je parkeerlichten aan zet heb je DRL voor en je achterlichten tegelijkertijd aan. Dus de stand naast UIT.

[ Voor 3% gewijzigd door pretpik op 14-11-2023 22:15 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Weet iemand of de 2023 Model Y andere koplampen heeft dan de vorige series? Werkelijk elke (inclusief die van mezelf) M3 of MY heeft 1 koplamp omhoog staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
maharens schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:49:
[...]

Er is 350kW per 4 stalls / cabinet, en er kan nog eens 500kW per 4 stalls van overige cabinets komen. Dus bij onoptimale vulling kan 1 cabinet 850kW “leveren”.

In de praktijk echter zal het zelden voorkomen dat er een vol station is vol mensen die allemaal volle snelheid nodig hebben. En zelfs dan zakt iedereen maar een beetje in, geen halvering omdat de bricks 75kW per stuk leveren zoals op V2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-06 13:47
Tommie12 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:49:
Net een duidelijke afwijzing gekregen van Tesla over mijn klacht dat de auto ook remt voor auto’s in een vak er naast.

Tesla kan er niks aan doen, functies van de auto zijn in orde.

Na aandringen krijg ik de volgende commentaar.
‘With certain softwarebigs that sometimes occur, we are flooded with complaints, the issue you raise here, however, I personally have not heard anyone complain about before. ‘

Mooie manier om te zeggen: go fxxx yourself.
En pure onzin natuurlijk, het internet staat er vol mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-06 13:47
[...]

Netjes wel dat je daar aan denkt en rekening mee houdt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:39
Na de nieuwste update werkt een bluetooth koptelefoon op het achterste schermpje als je zo verwachten 👍🏻, happy kids!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
boefje79 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:35:
Na de nieuwste update werkt een bluetooth koptelefoon op het achterste schermpje als je zo verwachten 👍🏻, happy kids!
En happy parents zou ik me kunnen voorstellen.
Relaxt hoor! Vakantie worden relaxt ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik merk zelf dat de nieuwe update (38.6) veel zenuwachtiger is met FSD aan. Op de snelweg in de spits zet ik hem meestal op de tweede rijstrook van rechts aan en dan kom ik er wel. Hard rijden levert je wel een whopping 2 minuten tijdwinst op dus Korvaag rijdt lekker met het radiootje aan 100 in een rijtje auto's.

Echter: op de meest rechter rijstrook rijden van die grappige grote auto's ook wel vrachtwagens genoemd. Deze vrachtwagens komen wat dichter bij de belijning dan normale personenauto's. Ik heb op mijn rit naar Den Haag gisteren twee noodremacties gehad om dat de auto vond dat de vrachtwagen in de weg zat/mijn kant op kwam. Hoop gepiep en vol in de ankers terwijl je naast de vrachtwagen zit. Nou is het algemeen bekend dat je met een Tesla je voet boven het gaspedaal moet houden in plaats van de rem tijdens EAP/FSD dus de impact is nihil. Je ramt direct het gas in en de auto rijdt door maar het kan toch best schrikken zijn voor de persoon achter je als er ineens remlichten aangaan en er een forse vertraging is.

Niet zo tevreden over deze update :( Kan natuurlijk toeval zijn want ik heb niets over FSD enhancements gelezen maar normaal heb ik dit zelden en nu twee keer op 1 rit.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 15-11-2023 07:54 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Korvaag schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:51:
Ik merk zelf dat de nieuwe update (38.6) veel zenuwachtiger is met FSD aan. Op de snelweg in de spits zet ik hem meestal op de tweede rijstrook van rechts aan en dan kom ik er wel. Hard rijden levert je wel een whopping 2 minuten tijdwinst op dus Korvaag rijdt lekker met het radiootje aan 100 in een rijtje auto's.

Echter: op de meest rechter rijstrook rijden van die grappige grote auto's ook wel vrachtwagens genoemd. Deze vrachtwagens komen wat dichter bij de belijning dan normale personenauto's. Ik heb op mijn rit naar Den Haag gisteren twee noodremacties gehad om dat de auto vond dat de vrachtwagen in de weg zat/mijn kant op kwam. Hoop gepiep en vol in de ankers terwijl je naast de vrachtwagen zit. Nou is het algemeen bekend dat je met een Tesla je voet boven het gaspedaal moet houden in plaats van de rem tijdens EAP/FSD dus de impact is nihil. Je ramt direct het gas in en de auto rijdt door maar het kan toch best schrikken zijn voor de persoon achter je als er ineens remlichten aangaan en er een forse vertraging is.

Niet zo tevreden over deze update :( Kan natuurlijk toeval zijn want ik heb niets over FSD enhancements gelezen maar normaal heb ik dit zelden en nu twee keer op 1 rit.
Ik heb exact hetzelfde, en dat komt niet sinds de laatste update.

Lees even een paar reacties terug, en dan weet je ook hoe Tesla er op reageert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ja, elke Tesla (maar tegenwoordig gewoon elke auto) heeft een ingebouwde sim, los van het feit of je premium hebt of niet.

Je kan die data zo veel als je wil gebruiken voor Spotify, Netflix, browser etc, naast de basisfuncties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Korvaag schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:51:

Dit heb ik al eventjes. In ieder geval sinds de 32 update maar volgens mij al vanaf die 26 of 20 update. Vond de AP toen heel irritant op het begin. Leek alsof die weer opnieuw aan 't inleren was. De plotselinge reacties blijven maar elke keer zwalkt er dan een auto over de lijn of snel richting de lijn. Dus tja. Elke keer ook mensen op hun mobiel. Kan 't de auto moeilijk kwalijk nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vanmorgen in de auto, "wat klinkt dat knipperlichtgeluid toch hard". Ook andere chimes waren veel harder dan normaal. Ik heb Joe mode aan, dus gekeken, die stond nog altijd aan. Joe mode uitgezet, chimes worden niet harder. Joe mode weer aangezet, chimes zijn weer zacht.

Bugs, bugs, bugs. 32.9 nog, toevallig gebeurt het wel de eerste keer dat ik er mee rij nadat de update van 38.6 aangeboden wordt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 09:12
De nieuwe software 2023.38.8 brengt mij 0 verbetering in mijn autopilot problemen.

Hij doet het gewoon helemaal niet vandaag. alleen de reguliere cruise werkt. Bij dubbele klik krijg ik de foutmelding steeds dat er slecht zicht is (wat echt niet zo is) en de camera's zijn vrij. 1 december heb ik een service afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 15:16
Greatsword schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:08:
[...]

Heb zelf net deze besteld, Xiaomi air compressor 2 is dat dezelfde die jij hebt? Voor nog geen 3 tientjes een prima deal lijkt me.

https://nl.aliexpress.com...30589635680120004844908_2
De versie 2 was het inderdaad. Had zelf 45 eur betaald via amazon omdat het snel geleverd kon worden net voor de zomervakantie toen. Maar 3 tientjes is goede deal!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 10:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

maharens schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:04:
[...]

Grappig, die paar keer dat ik daar ben geweest was het juist andersom. Los van die theoretische eerste minuten heb je bij de V2 ook nog met sharing te maken, als iemand naast je staat kom je niet verder dan 74 kW, dus klopt niet helemaal door alleen de eerste paar minuten te benoemen.
Ik haal vaak op v2's maar 120 kWh. Ookal is er niemand in de buurt.
Hangt volgens mij ook van de locatie af. Maar ik heb geen zin om te gokken en kies daarom liever v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Himalaya schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:04:
[...]

Je zou versteld raken hoeveel tesla rijders het niet weet dat V2 de snelheid deelt tussen A en B, sterker nog, hoeveelheid mensen die ik tegenkom die niet eens weet dat er V2 V3 V4 superchargers zijn.... Die komt dan aanrijden en rij dan willekeurig naar een van de stalls. Ik dus mijn auto uit en even aanwijzen dat hij beter bij V3 kan of bij V2 even een stall tussen leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-06 06:32
linkdrops zijn niet toegestaan

[ Voor 79% gewijzigd door Outerspace op 16-11-2023 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirLct schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:19:
[...]

De versie 2 was het inderdaad. Had zelf 45 eur betaald via amazon omdat het snel geleverd kon worden net voor de zomervakantie toen. Maar 3 tientjes is goede deal!
Kan dat ding ook deflaten? De bandenboer wil de banden nog wel eens te hard oppompen namelijk. Kan even niet vinden of hij ook lucht eruit laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://www.hetkontakt.nl...n-tiel-dooft-uit-zichzelf

Wat is precies het doel van je post? Of moeten we alle autobranden gaan melden?

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 15-11-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3234dmtr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-04 18:33

LOL. Zeker wel. Hyundai i30 CRDI heeft een vulopening waar de nozzle van de vrachtwagenpomp in past. Good ol' days...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Maasluip schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:46:
Vanmorgen in de auto, "wat klinkt dat knipperlichtgeluid toch hard". Ook andere chimes waren veel harder dan normaal. Ik heb Joe mode aan, dus gekeken, die stond nog altijd aan. Joe mode uitgezet, chimes worden niet harder. Joe mode weer aangezet, chimes zijn weer zacht.

Bugs, bugs, bugs. 32.9 nog, toevallig gebeurt het wel de eerste keer dat ik er mee rij nadat de update van 38.6 aangeboden wordt.
En dit heb ik ook gehad. In 32.X terwijl 38.X nog niet bestond. Precies zelfde gedachte gang als jou gehad. Overigens heb ik 't ook een keer andersom gehad. Je hoorde de chimes bijna niet meer. Toen ik Joe mode aan uit deed ineens weer harder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Inspired schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:26:
[...]

Kan dat ding ook deflaten? De bandenboer wil de banden nog wel eens te hard oppompen namelijk. Kan even niet vinden of hij ook lucht eruit laat?
Goeie vraag, heb het zelf nog nooit gehad. Zal straks even proberen.
Maar in nood prik ik de ventiel gewoon om wat lucht uit te laten, daarna weer oppompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Oekol schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:42:
[...]

En dit heb ik ook gehad. In 32.X terwijl 38.X nog niet bestond. Precies zelfde gedachte gang als jou gehad. Overigens heb ik 't ook een keer andersom gehad. Je hoorde de chimes bijna niet meer. Toen ik Joe mode aan uit deed ineens weer harder.
Yep sindskort (1 week of zo) ook veel harder chimes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 19:48
Ah, die stuurde m'n vrouw vanochtend ook al door. Ding ziet er trouwens aardig gemodificeerd uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Gezien de locatie van de brand (cabine) en de modificaties aan de voorbumper ga ik voor: iemand heeft een aansteker / kortsluitingkje laten slingeren.

Ik vermoed dat de accu nog heel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mar.tin schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:03:
[...]

Gezien de locatie van de brand (cabine) en de modificaties aan de voorbumper ga ik voor: iemand heeft een aansteker / kortsluitingkje laten slingeren.

Ook na een paar dagen in een dompelbak ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
SirLct schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:23:
[...]

Je zou versteld raken hoeveel tesla rijders het niet weet dat V2 de snelheid deelt tussen A en B, sterker nog, hoeveelheid mensen die ik tegenkom die niet eens weet dat er V2 V3 V4 superchargers zijn.... Die komt dan aanrijden en rij dan willekeurig naar een van de stalls. Ik dus mijn auto uit en even aanwijzen dat hij beter bij V3 kan of bij V2 even een stall tussen leeg laten.
Altijd goed blijven opletten, want A en B staan niet altijd naast elkaar, dus een stall er tussen laten kan ook een ongewenst effect opleveren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SirLct
Mar.tin schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:03:
[...]

Ik zie de relatie niet tussen modificatie voorbumper en aanstekker kortsluiting laten slingeren?
Laten we dit niveau journalistiek niet nog erger maken met dit soort stellingen.

Trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ase7o4u.png
Vind jammer voor de politiewagen. Door een slip op het gras belanden ze in dompelcontainer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:26:
[...]

Lucht uitlaten kan je toch met zowat alles... je vingers, balpen, sleutel, schroevendraaier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:36
Sedert vrijdag hield mijn Teslamate op met recorden. Ik kan wel nog de bestaande gegevens bekijken. Heeft iemand recentelijk hetzelfde meegemaakt ? Geen idee hoe ik het kan troubleshooten, want behalve het (niet) recorden van nieuwe gegevens lijkt al de rest wel nog te werken... Credentials ? Geen idee hoe ik de logs kan bekijken. En het lijkt mij evenmin iets waarbij de Tesla service mij zal kunnen/willen helpen, of ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
flupp schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:04:
Sedert vrijdag hield mijn Teslamate op met recorden. Ik kan wel nog de bestaande gegevens bekijken. Heeft iemand recentelijk hetzelfde meegemaakt ? Geen idee hoe ik het kan troubleshooten, want behalve het (niet) recorden van nieuwe gegevens lijkt al de rest wel nog te werken... Credentials ? Geen idee hoe ik de logs kan bekijken. En het lijkt mij evenmin iets waarbij de Tesla service mij zal kunnen/willen helpen, of ?
Na een update ? Is al eerder langsgekomen...

The__Virus in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

en

The__Virus in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 20:21

Nosch

MYLR Blue

Trouwens:
[Afbeelding]
Vind jammer voor de politiewagen. Door een slip op het gras belanden ze in dompelcontainer :+
Hahaha, zo las ik het ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@flupp wat @ZeRoC00L zegt. Oudere Teslamates kunnen niet omgaan met software .38. Ik las maandag een bericht op TMC dat het opgelost zou zijn. Moet je wel Teslamate updaten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 09:23

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Al S3XY buttons gebruikers in de M3 Refresh? Werkt alles goed?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:33
SirLct schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:23:
[...]

Mij zou het eerder verbazen dat er meer dan 1% van de Tesla rijders dit wel weet.
Zoiets weet je ook maar als je effectief info gaat opzoeken over Tesla en superchargers.
Die moeite nemen veel mensen niet, wat ik ook niet abnormaal vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 23:53

RvV

Klopt dat verbruik van de M3 highland in abetterrouteplanner eigenlijk een beetje of wat zien mensen hier in praktijk? Ik zie een reference verbruik van 128wh/km bij 110km/h, waar de Model Y op 170wh/km zit bij 110km/h. Ik vond dat verschil eigenlijk best groot?
Ik zit namelijk nog steeds ernstig te twijfelen tussen een 3 en een Y. Ik wil de auto serieus lang gaan rijden en als je uiteindelijk iets van 10-15% degradatie zou hebben, dan zou een Y op leeftijd nog maar een 250 snelweg kilometers overhouden. Niet dat het per se een showstopper is, maar wel iets om rekening mee te houden.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvV schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:47:
Klopt dat verbruik van de M3 highland in abetterrouteplanner eigenlijk een beetje of wat zien mensen hier in praktijk? Ik zie een reference verbruik van 128wh/km bij 110km/h, waar de Model Y op 170wh/km zit bij 110km/h. Ik vond dat verschil eigenlijk best groot?
Ik zit namelijk nog steeds ernstig te twijfelen tussen een 3 en een Y. Ik wil de auto serieus lang gaan rijden en als je uiteindelijk iets van 10-15% degradatie zou hebben, dan zou een Y op leeftijd nog maar een 250 snelweg kilometers overhouden. Niet dat het per se een showstopper is, maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik zou zeggen dat 128Wh/km bij 110km/h wel aan de positieve kant is. Maar goed, een verschil zal er zeker zijn tov de Y. Die is groter en heeft standaard grotere velgen.

De 2021 zat volgens Bjorn op;

90km/h > 122Wh/km
120km/h > 166Wh/km

110 zou dan op een ±150Wh/km zitten. Hij zou een 8% efficiency increase hebben dacht ik. Zit je op 138Wh/km. Waarbij een (groot) gedeelte van die 8% volgens mij ook nog eens komt door de verbeterde 19" banden. Die krijg je op 18" inch dus niet. Dus als je op ±145Wh/km bij 110 gemiddeld zit doe je het denk ik al wel goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 15-11-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 11:31
this schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:44:
[...]

Mij zou het eerder verbazen dat er meer dan 1% van de Tesla rijders dit wel weet.
Zoiets weet je ook maar als je effectief info gaat opzoeken over Tesla en superchargers.
Die moeite nemen veel mensen niet, wat ik ook niet abnormaal vind.
Misschien een domme vraag dan: Maar hoe herken ik het verschil tussen een V2 en V3 lader? Heb afgelopen vakantie naar Spanje de navigatie van Tesla gebruikt en opgevolgt en merk natuurlijk het verschil. Maar hoe herken ik de V3-lader?
Pagina: 1 ... 166 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: