Telesto schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:40:
[...]
Heel simpel: prioriteit. Dit issue speelt voor het overgrote deel helemaal niet (USA en China). Voor degenen in Europe is het gemiddeld aantal grensovergangen per jaar op 2 handen te tellen.
Zoals altijd in software ontwikkeling: focus op je de grootste impact met het minste hoeveelheid werk. Ik heb ook liever dat ze de ruitenwissers verbeteren dan een softwarefunctie voor grensovergangen ontwikkelen.
Zonder enige kennis van zaken zou ik ook zeggen dat er meer te halen valt bij het optimaliseren van grensovergangen door de aanbieders van netwerken dan de gebruikers ervan.
Snap ik snap ik, was ook mijn eerste gedachte, dat het niet bovenaan de lijst staat omdat het in de grootste afzetmarkten niet speelt

. En dat is ook begrijpelijk.
Het is echter wél eenoptimalisatie die een duidelijke taakomschrijving heeft, weinig aan de verbeelding overlaat, en dus (vermoedelijk) met redelijk gemak gebouwd kan worden. Er hoeft geen machine learning tegenaangegooid om regendrupjes te herkennen. Je weet waar de grensovergangen zijn, je weet de verwachte netwerksterkte op overgangsplek. Het hoeft ook allemaal niet 100% dekkend te zijn. "Béter" is al héél wat.

.
Overigens, ook voor mij niet bovenaan de wensenlijst hoor.
Eigenlijk staan vooral autopilot-gerelateerde zaken hoog op de wensenlijst, en kleine dingen als bijvoorbeeld de laadpoort automatisch openen op plekken waar je vaak / altijd oplaadt (al dan niet naar keuze). Laadpoort automatisch ontgrendelen onder bepaalde voorwaarden. Beter omgaan met fietsers en voetgangers. Minder heftig sturen op bepaalde plekken. (Met name sommige pechplaatsen langs spitsstroken waar hij kort de neiging heeft de afrit te nemen). Strakker sturen op bochtige N-wegen, waar hij bij bochten rechtsaf wat méér de binnenbocht en bij bochten linksaf wat méér de buitenbocht zou mogen pakken. Hij heeft nu soms de neiging om tegen de lijn aan te gaan rijden in een bocht naar rechts.
Ruitenwissers heb ik overwegend geen moeite mee. Doen ook wel eens ruk, maar dan zet ik ze uit met de S3XY commander, net als het automagische grootlicht.