Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.678.739 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wes- schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:14:
Kun je de ruitenwissers wel van automatisch afhalen als je alleen adaptive cruise control aan hebt staan?
Nee, op alle autopilot functies moet hij verplicht aan. Dus ook TACC. Enige optie is S3XY button.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:40:
[...]

Die unlocked de kabel niet als de auto op slot is. Heb je weinig aan.
Toch wel als je naast de auto staat met je telefoon in je zak?

Dat doet mijn laadkabel met knop ook, ik hoef dan niet eerst de auto te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:41:
[...]

Toch wel als je naast de auto staat met je telefoon in je zak?

Dat doet mijn laadkabel met knop ook, ik hoef dan niet eerst de auto te openen.
Nee, ook dan niet. Je laadkabel doet het wel omdat die directe een verbinding met de auto heeft. Dat rode ali knopje werkt niet als de auto op slot zit. Staat er ook wel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenK2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
Net even contact gehad met Tesla tav voorraad modellen (waarop nu een korting wordt gegeven van +/- €6.300 voor de MYP). Had namelijk de vraag gesteld of je het voorraadmodel nu kunt bestellen en 1e week nieuwe kunt laten leveren (verzoekje van de boekhouder). Dat is niet mogelijk.

Heb wel de vraag nog gesteld of je de bestelling van een voorraadmodel kunt annuleren, net als bij een ‘nieuwe’ bestelling. Je bent dat je €500 aanbetaling kwijt, maar er zijn situaties denkbaar dat dit niet zo erg is. Bv als onverwachts toch binnen enkele weken een upgrade komt (zoals HW4.0 op de Y). Of dat er nog grotere kortingen aankomen. Dat wist hij me niet te vertellen of dit ook geldt op een voorraadmodel. Gaat hij even uitzoeken. Bij iemand van jullie bekend?

Tot slot, er is 1 voorraadmodel nog met een trekhaak af fabriek. Maar twijfel of dat verstandig is. Ja, het is ietsje goedkoper (optie af fabriek is €1.350, achteraf monteren via serviceverzoek is €150 duurder), maar heb eerder eens hier gelezen op het forum dat de stekker eigenlijk net verkeerd om zit (klepje), waardoor het lastig is om de stekker er goed in te krijgen. Misschien dat dit af fabriek zo is, maar wanneer ze achteraf monteren, ze hier meteen rekening mee houden.

Kan iemand daarin adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:24
bokkow schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:15:
Ik denk dat dit het eerste display is wat ik zou overwegen, wat vinden jullie? Toevoeging van Carplay spreekt me vooral aan

[YouTube: New 2023 Tesla Model Y/3 Instrument Cluster Display with Apple CarPlay Upgrade! #tesla]
Ziet er goed uit.
Wel vraag ik me af:
- gaat het koppelen na de eerste keer automatisch of moet je dat met iedere rit weer doen?
- wat dat met eventuele garantiegevallen doet. Wordt een Ranger blij als ie langskomt en dit ding ziet zitten?
- hoe goed je Carplay zult kunnen bedienen door/over het stuur heen? Ach belangrijk is dat je flitzmeister kunt starten, dat kan van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:24
MaartenK2023 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:14:
Bv als onverwachts toch binnen enkele weken een upgrade komt (zoals HW4.0 op de Y). Of dat er nog grotere kortingen aankomen. Dat wist hij me niet te vertellen of dit ook geldt op een voorraadmodel. Gaat hij even uitzoeken. Bij iemand van jullie bekend?
En ook al zouden ze het weten, denk je dat ze het zouden vertellen? Als je dit topic eens goed doorneemt kom je er achter dat Tesla de ochtend van een bepaalde dag pas bekend maakt dat er een wijziging in prijs/uitrusting noem maar op heeft plaatsgevonden. Ik wacht al meer dan een jaar op HW4 en het is er nog steeds niet. Dus als je keuze daar van af hangt, kun je lang wachten.

Wil je nog meer korting dan er al wordt gegeven? Een MYP kostte een jaar terug € 16.012 meer. Wat mij betreft een no-brainer? Of wil je een MYP voor minder dan 50k? Maar even in de V&A kijken of MP?

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 13-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:59
BugBoy schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:57:
Dat je remvloeistof enkel vervangt als het nodig is kan ik inkomen. Ik ben vooral verbaasd dat het slechts om de 4 jaar gemeten hoeft te worden.
De remvloeistof / olie anno 2023 is niet meer dezelfde als die van pakweg 20 of 40 jaren geleden. De innovatie heeft hier bepaald niet stil gestaan.
[b]
Het probleem van vocht in de remmen is een verminderde remwerking (fading) als je remmen warm worden en dat is een serieus probleem.
Tesla is een auto die -voor zover als ik weet- wereldwijd met dezelfde specs wordt geleverd, ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat de remmen voldoen in al deze landen. Fading speelt in de moderne remoliën aanzienlijk minder dan in de vroeger gebruikte remvloeistoffen.
[b]
De reden dat ik ze bij oldtimers elk jaar ververs is ook omdat vocht in de remmen kan zorgen voor aantasting van je remcilinders. Dan krijg je pitjes en lekkages.
De remcilinders van oldtimers zijn vaak vervaardigd van gietijzer, terwijl de remklauwen van schijfremmen vrijwel altijd gemaakt zijn van lichtmetaal ( aluminium legering ) en daarmee veel minder corrosiegevoelig zijn. Bovendien is de zuigerverplaatsing bij trommelremmen vaak groter waardoor de remvloeistof ook meer vervuild wordt met slijtagedeeltjes.
:
Dat is het eigenlijk ook bij andere auto's. De Peugeot 108 van mijn vrouw had ook een vastzittende remklauw. Ook vanwege pekel en andere rommel.
Tesla wijkt daarin volgens mij niet af van veel andere merken Ik denk ook dat ik daarom lees in het onderhoudsadvies, dat Tesla aanraadt om elk jaar of 20.000 km de gangbaarheid van de remblokken te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skippy01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 20:19
Inspired schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:41:
[...]

Nee, op alle autopilot functies moet hij verplicht aan. Dus ook TACC. Enige optie is S3XY button.
Op alle AP functies kan je de ruitenwisser van Automatisch afhalen. Je kan alle standen kiezen, behalve uit! Dus 1-2-3-4-Auto, maar niet 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net even contact gehad met Tesla tav voorraad modellen (waarop nu een korting wordt gegeven van +/- €6.300 voor de MYP). Had namelijk de vraag gesteld of je het voorraadmodel nu kunt bestellen en 1e week nieuwe kunt laten leveren (verzoekje van de boekhouder). Dat is niet mogelijk.

Heb wel de vraag nog gesteld of je de bestelling van een voorraadmodel kunt annuleren, net als bij een ‘nieuwe’ bestelling. Je bent dat je €500 aanbetaling kwijt, maar er zijn situaties denkbaar dat dit niet zo erg is. Bv als onverwachts toch binnen enkele weken een upgrade komt (zoals HW4.0 op de Y). Of dat er nog grotere kortingen aankomen. Dat wist hij me niet te vertellen of dit ook geldt op een voorraadmodel. Gaat hij even uitzoeken. Bij iemand van jullie bekend?

Tot slot, er is 1 voorraadmodel nog met een trekhaak af fabriek. Maar twijfel of dat verstandig is. Ja, het is ietsje goedkoper (optie af fabriek is €1.350, achteraf monteren via serviceverzoek is €150 duurder), maar heb eerder eens hier gelezen op het forum dat de stekker eigenlijk net verkeerd om zit (klepje), waardoor het lastig is om de stekker er goed in te krijgen. Misschien dat dit af fabriek zo is, maar wanneer ze achteraf monteren, ze hier meteen rekening mee houden.

Logisch toch dat ze een voorraadmodel niet nog 2 maanden voor je gaan vasthouden? Het hele idee van de korting is dat ze snel willen verkopen.

En als je een voorraadmodel koopt is de levering in de regel ook heel snel, binnen een week bijvoorbeeld. Soms is de voorwaarde ook levering voor een bepaalde datum. Heel kleine kans dat er een nieuwe Model Y met HW4 wordt aangekondigd tussen nu en 1-2 weken, laat staan dat deze dan ook al snel hier leverbaar is. (ter illustratie: Highland ging al bijna een jaar geleden in het geruchtencircuit rond en die worden nu pas net uitgeleverd). Dus als je wilt kopen met de korting, moet je gewoon toeslaan als je een mooie deal ziet. Iets te lang treuzelen en de kans is weg...

Qua trekhaak. Ik heb hem ook in de fabriek laten plaatsen en heb geen probleem met de stekker. Ik heb wel een adapter van 13 naar 7 pins omdat ik nog een oude aanhanger heb, maar dat zou niet uit moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

geen advies hierover

ik ben wel benieuwd waarom een voorraad model 6,49% rente rekent en een nieuwe 3,49%. mocht je willen financieren is je korting alweer bijna weg :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oid schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:33:
[...]

ik ben wel benieuwd waarom een voorraad model 6,49% rente rekent en een nieuwe 3,49%. mocht je willen financieren is je korting alweer bijna weg :-D
Mijn advies is om verder te kijken dan de financiële dienstverlener waar Tesla mee samenwerkt. Het betreft namelijk huurkoop. Dus je bent pas eigenaar van het voertuig na betaling van de laatste termijn. Als je tussentijds je auto wilt verkopen, moet je toestemming vragen aan Findio.

Dus weet waar je voor tekent ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-06 12:55
Oid schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:33:
[...]

geen advies hierover

Waar zie je 3,49% staan bij een nieuw model? Ik zie alleen 6,49% via Findio op de site van Tesla.
turkeyhakan schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:39:
[...]

Mijn advies is om verder te kijken dan de financiële dienstverlener waar Tesla mee samenwerkt. Het betreft namelijk huurkoop. Dus je bent pas eigenaar van het voertuig na betaling van de laatste termijn. Als je tussentijds je auto wilt verkopen, moet je toestemming vragen aan Findio.

Kun je eens delen hoe je een andere dienstverlener kiest? Want op de site van Tesla zie je dat uiteraard niet

[ Voor 41% gewijzigd door Metrik op 13-11-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Metrik schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:41:
[...]

Waar zie je 3,49% staan bij een nieuw model? Ik zie alleen 6,49% via Findio op de site van Tesla.
https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design#overview -> long range of performance: Het jaarlijkse kostenpercentage 3,49% is een prijsaanduiding voor het krediet.
[...]

Bedankt voor het advies, keek zelf dan ook meer naar zakelijke financiering maar wel goed om rekening mee te houden idd. Waar zou je voor 3,49% op dit moment kunnen financieren? is volgens mij wel een goede deal.

[ Voor 15% gewijzigd door Oid op 13-11-2023 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik ben zo klaar met die ruitenwissers in de MY. De MY is zoveel beter dan al m’n vorige Tesla’s maar die ruitenwissers wat zijn dat een ondingen.

Het lijkt bijna wel alsof er een programmeerfoutje is gemaakt; als regen dan uit, als geen regen dan standje orkaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Smobbo schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:05:
[...]

Idd, dat is eigenlijk ook 1 van mijn weinige twijfels voor de keuze als volgende auto...
Ik heb de ruitenwissers standaard op 'Auto' staan en rijd zoveel mogelijk op Autopilot. Ik heb echt amper omkijken naar de wissers. Onder bepaalde omstandigheden werkt het minder:

- Na een langere periode van droog weer en een laagstaande zon willen de wissers nog wel eens 'droog' gaan wissen. Oplossing: Even een paar keer goed sproeien. Eventueel de voorruit goed schoonmaken.

- Met een miezerig regentje voor het wegrijden kan er een laagje water op de voorruit liggen en als ik dan wegrijd wordt dat langzaam naar boven geblazen door de rijwind. Heel soms duurt het dan even voor de wissers beginnen. Oplossing: 1x drukken op de knop op de zijkant van het linker pookje. Alternatief: 1x drukken op datzelfde knopje en dan een continu stand selecteren op het ruitenwisser menuutje dat linksonder in het scherm verschijnt.

Maar dit soort issues had ik eerder ook bij andere auto's. Ik herken de 'horror'-verhalen dus niet in mijn 2022 MY RWD en zou er een nieuwe Tesla niet voor laten staan. Wel zou ik adviseren om sowieso die S3XY-buttons te overwegen. Daarmee zijn de bovenstaande nog wat makkelijker op te lossen (en kun je dus de 'Force Auto Wipers on Autopilot' uitschakelen) + nog meer handigheidjes, zoals een knopje om Autopilot Aan/Uit te zetten (ipv de double-click op het rechter pookje), deurgreep gebruiken om frunk te openen en de laadpoort te ontgrendelen, knopjes voor stoelverwarming voor de achterpassagiers, etc. etc. En dat voor een schappelijk bedrag. Nu aanbieding EUR 185 voor de commander en 4 buttons. Als je nog even bij Bjorn Nyland in de beschrijving van zijn video's kijkt vind je nog een kortingscode ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:36
[...]

ABN-AMRO lease doet het ook zo, ze splitsen economische en juridisch eigendom, welke partij doet dit niet bijvoorbeeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
Kun je eens delen hoe je een andere dienstverlener kiest? Want op de site van Tesla zie je dat uiteraard niet
Bij een andere bank een persoonlijke lening afsluiten. Dan betaal je wel meer rente, maar ik heb dat er wel voor over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Een van de tientallen aanbieders van consumptief krediet kiezen, daar geld lenen en met dat geld de auto kopen...

Maar hiermee gaan we wel off-topic...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
maharens schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:54:
[...]

ABN-AMRO lease doet het ook zo, ze splitsen economische en juridisch eigendom, welke partij doet dit niet bijvoorbeeld?
Rabobank (nu Freo) niet in ieder geval. Ik heb dan ook niet verder gekeken dan mijn eigen bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

bilgy_no1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:54:
[...]

Maar hiermee gaan we wel off-topic...
Eens, ik was gewoon nieuwsgierig of iemand dat verschil kon verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 18:48
bilgy_no1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:52:
[...]

...
Ik heb echt amper omkijken naar de wissers. Onder bepaalde omstandigheden werkt het minder:
...
Hier eigenlijk ook niet. Eerder soms te laat dan te vroeg. Laatste wat ik me herinner was afgelopen zomer, maar toen was de ruit echt mega smerig van alle dode vliegen die op de ruit zaten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 13-06 22:30
maharens schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:54:
De auto dient als onderpand, dus daarom willen ze niet dat je de auto onderhands verkoopt of verhuurt. Dat is logisch. Ik had hetzelfde bij mijn Model S. Alles staat op naam van mijzelf, maar je kan enkel de auto niet verkopen (je moet een code krijgen van de leasemaatschappij om de auto te kunnen overschrijven). Verder merk je er niets van.
Oid schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:44:
https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design#overview -> long range of performance: Het jaarlijkse kostenpercentage 3,49% is een prijsaanduiding voor het krediet.
Dat is dus enkel voor de long-range en performance. Voor de standaard-range is het percentage wel hoger. Overigens heeft een kennis van mij in augustus die percentage betaald op een voorraadmodel, dus zou die optie zeker navragen bij Tesla.

Wel balen dat er bij de Model 3 niets kan. Gewoon hoog rente-percentage, geen referral en geen voorraadmodellen met korting. :(

[ Voor 5% gewijzigd door BugBoy op 13-11-2023 12:27 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
bilgy_no1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:52:
[...]

Ik heb de ruitenwissers standaard op 'Auto' staan en rijd zoveel mogelijk op Autopilot. Ik heb echt amper omkijken naar de wissers. Onder bepaalde omstandigheden werkt het minder:

- Na een langere periode van droog weer en een laagstaande zon willen de wissers nog wel eens 'droog' gaan wissen. Oplossing: Even een paar keer goed sproeien. Eventueel de voorruit goed schoonmaken.

- Met een miezerig regentje voor het wegrijden kan er een laagje water op de voorruit liggen en als ik dan wegrijd wordt dat langzaam naar boven geblazen door de rijwind. Heel soms duurt het dan even voor de wissers beginnen. Oplossing: 1x drukken op de knop op de zijkant van het linker pookje. Alternatief: 1x drukken op datzelfde knopje en dan een continu stand selecteren op het ruitenwisser menuutje dat linksonder in het scherm verschijnt.

Maar dit soort issues had ik eerder ook bij andere auto's. Ik herken de 'horror'-verhalen dus niet in mijn 2022 MY RWD en zou er een nieuwe Tesla niet voor laten staan. Wel zou ik adviseren om sowieso die S3XY-buttons te overwegen. Daarmee zijn de bovenstaande nog wat makkelijker op te lossen (en kun je dus de 'Force Auto Wipers on Autopilot' uitschakelen) + nog meer handigheidjes, zoals een knopje om Autopilot Aan/Uit te zetten (ipv de double-click op het rechter pookje), deurgreep gebruiken om frunk te openen en de laadpoort te ontgrendelen, knopjes voor stoelverwarming voor de achterpassagiers, etc. etc. En dat voor een schappelijk bedrag. Nu aanbieding EUR 185 voor de commander en 4 buttons. Als je nog even bij Bjorn Nyland in de beschrijving van zijn video's kijkt vind je nog een kortingscode ook...
Al die dingen al geprobeerd.

Dat ding van mij wist 90% van de tijd als het droog is. Ik ben inmiddels al blij als er rustig wordt gewist. MY van 2 maanden oud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Hier ook nog even een tegengeluid over ruitenwissers, na een nieuwe voorruit had ik een onwerkbare ruitenwisser, in de zomer mij ging hij vrijwel constant aan, en bleef aan, op een kurkdroge ruit.

Het bleek dat er stof aan de binnenkant van de voorruit zat, waar de camera's van gingen trippen. Ik ben toen teruggegaan naar Carglass, en ze hebben de binnenkant van de voorruit onder de kap van de camera's goed schoongemaakt. Deze kap is vrij eenvoudig los te klikken met een pry tool.

Inmiddels is het vele malen beter, heel af en toe nog 1x als ik onder een brug door rij, maar in de meeste gevallen werkt hij goed op automatisch. Wax na een wasstraat maakt het idd ook wat erger, dus als je dat doet, na de wasstraat nog een keer met glassex de ruit goed schoonmaken!

DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1"

Een ander punt is ook camera's, zeker met alle prut van bladeren en binnenkort pekel op de straat, haal eens een doekje over de camera lenzen bij de knipperlichten en bij de achterklep, dit maakt de autopilot een stuk werkbaarder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 16:19

wootah

They see me trollin'

schumi1986 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:16:
Ik vraag mij ondertussen toch af of mijn ruitenwisser probleem niet nog een stapje erger is als van de rest hier.

Ik heb nu al zeker 1 maand dat de ruitenwissers hoe dan ook aan gaan als ik autopilot activeer. Wel of geen regen maakt niet uit. Het blijft wissen en zal niet uit zichzelf wat langzamer gaan wissen of stoppen.

Heb 2x de hele ruit schoongemaakt maar het helpt helemaal niets. Ben er telkens zo mee aan het stoeien (want moet telkens als ik autopilot gebruikt heb de ruitenwissers weer naar uit zetten) dat ik niet eens meer geniet van het rijden.

Over 2 weken moet mijn Y naar de SeC voor wat andere klachten en dan hoop ik dat er voor de ruitenwissers een oplossing zal zijn.
Ik heb dit probleem sinds een weekje of 2. Ik heb ook het vermoeden dat dit te maken heeft met software updates, daarvoor moet ik nog een keer in mijn Teslamate gaan kijken wanneer ik updates geïnstalleerd heb.
Maar ook wat jij zegt: al zijn alle canera's schoon gemaakt met ruitenreiniger en een microvezeldoek voordat je gaat rijden, de ruitenwissers gaan aan en al snel naar de hoogste stand. AP/TACC is eigenlijk alleen bruikbaar in de regen.
Ook in de lichte regen is de volle stand de enige keuze die auto stand maakt.
Ik moet zeggen dat in het dinker het probleem nagenoeg niet aanwezig is.

Ook heeft dirty tesla een video gemaakt met allerlei FSD beta problemen waaronder de ruitenwissers:
YouTube: Tesla Self-Driving Has Some Problems Right Now...

Ook ik heb een service aanvraag ingedient maar geen idee wat ik er op terug krijg. Wat mij betreft gaat Tesla ruitenwisserbladen vervangen onder garantie als de functie zo matig werkt en ik ze niet uit mag zetten bij AP/TACC

Sexy buttons zijn leuk, en zullen het probleem vast "oplossen" maar daar zou je niet een extra 200 euro voor moeten uitgeven.
DaCoTa schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:34:
[...]
Het bleek dat er stof aan de binnenkant van de voorruit zat, waar de camera's van gingen trippen. Ik ben toen teruggegaan naar Carglass, en ze hebben de binnenkant van de voorruit onder de kap van de camera's goed schoongemaakt. Deze kap is vrij eenvoudig los te klikken met een pry tool.
[...]
Kon je die vuiligheid ook in het service menu zien (waar je door alle camera's heen kan gaan). Bij mij zien ze daar er spik en span uit namelijk, geen vuiltje te bekennen.

[ Voor 12% gewijzigd door wootah op 13-11-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09-06 00:03
Hier ook een tevreden gebruiker van de "auto" stand vande ruitenwisser. Ik heb hem eigenlijk altijd op auto staan (ook zonder AP aan) en momenteel eigenlijk nooit problemen. Soms druk ik hem even aan om wissen te starten als die wat laat is, geen probleem.

Alleen afgelopen zomer soms met laagstaande zon en een vieze ruit, dan is hij een paar keer aangegaan terwijl het droog was. Dus het probleem herken ik wel, maar de laatste paar maanden ben ik het niet meer tegengekomen.

Daarom denk ik als je dat probleem veel hebt, zou het oplosbaar moeten zijn. Zie de post van DaCoTa met mogelijke root cause die op te lossen is.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | OpenEVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 17:17

Bob

gast777 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:07:
Hier ook een tevreden gebruiker van de "auto" stand vande ruitenwisser. Ik heb hem eigenlijk altijd op auto staan (ook zonder AP aan) en momenteel eigenlijk nooit problemen. Soms druk ik hem even aan om wissen te starten als die wat laat is, geen probleem.

Alleen afgelopen zomer soms met laagstaande zon en een vieze ruit, dan is hij een paar keer aangegaan terwijl het droog was. Dus het probleem herken ik wel, maar de laatste paar maanden ben ik het niet meer tegengekomen.

Daarom denk ik als je dat probleem veel hebt, zou het oplosbaar moeten zijn. Zie de post van DaCoTa met mogelijke root cause die op te lossen is.
Idem, MY RWD van eind 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:05
wes- schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:14:
Kun je de ruitenwissers wel van automatisch afhalen als je alleen adaptive cruise control aan hebt staan?
Dan wel. Met Autopilot niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
wootah schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:05:
[...]
Kon je die vuiligheid ook in het service menu zien (waar je door alle camera's heen kan gaan). Bij mij zien ze daar er spik en span uit namelijk, geen vuiltje te bekennen.
Geen idee, ik denk dat bij normaal weer de camera er wel doorheen keek, maar dat het soms flikkeringen van de zon gaf wat wellicht de trigger was. Ik heb duidelijk het stof zien zitten, als je van bovenaf kijkt. Heb toen wel foto's gemaakt, maar daar is het heel moeilijk op te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-06 16:29
Schwarz schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:16:
[...]

Denk dat het een vochtprobleem is[Afbeelding]

Maar even kijken of ze hier ook een mobiel service team hebben. Besef nu pas hoe veel ik CC en AP gebruik.
Update mbt bovenstaande:
Gelukkig een tijd lang zonder problemen door kunnen rijden tot service afspraak eind oktober (wachttijden zijn wel bizar lang). Echter doet de camera het nu sinds mid oktober helemaal niet meer.
Volgens service center lag het aan een geoxideerde kabel waarop een vervolgafspraak gepland moest worden.. Wordt vervolgd.

Morgen krijgt de Y de winterbanden er onder bij Euromaster. Hoe doen jullie dat met de toegang tot de auto? Geven jullen een sleutelpas af of is er een andere manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-05 22:51
Schwarz schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:27:
[...]

Update mbt bovenstaande:
Gelukkig een tijd lang zonder problemen door kunnen rijden tot service afspraak eind oktober (wachttijden zijn wel bizar lang). Echter doet de camera het nu sinds mid oktober helemaal niet meer.
Volgens service center lag het aan een geoxideerde kabel waarop een vervolgafspraak gepland moest worden.. Wordt vervolgd.

Morgen krijgt de Y de winterbanden er onder bij Euromaster. Hoe doen jullie dat met de toegang tot de auto? Geven jullen een sleutelpas af of is er een andere manier?
Sleutelpas geven, pincode van de auto af. Pincode aan op het dashboard kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
  • Laatst online: 21-04-2024
turkeyhakan schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:20:
[...]

En ook al zouden ze het weten, denk je dat ze het zouden vertellen? Als je dit topic eens goed doorneemt kom je er achter dat Tesla de ochtend van een bepaalde dag pas bekend maakt dat er een wijziging in prijs/uitrusting noem maar op heeft plaatsgevonden. Ik wacht al meer dan een jaar op HW4 en het is er nog steeds niet. Dus als je keuze daar van af hangt, kun je lang wachten.

Wil je nog meer korting dan er al wordt gegeven? Een MYP kostte een jaar terug € 16.012 meer. Wat mij betreft een no-brainer? Of wil je een MYP voor minder dan 50k? Maar even in de V&A kijken of MP?
Klopt, de prijzen zijn idd al flink gezakt. Dus daarom ben ik ook van mening dat het een goede deal is. De reden waarom ik dan wat vraagtekens erbij plaats is omdat ze het dit jaar al relatief vroeg in het laatste kwartaal doen. Dat gaf ook de Tesla verkoper aan. Vorig jaar was het later in november en bouwde die korting zich zeg maar meer op. Maar nu zetten ze al direct hoog in. Dus dan ga je proberen te verklaren. Dat is alles. En nee, zeker geen MP met dit soort prijzen. Het verschil met nieuw is niet meer te verantwoorden (voor mij dan hè).

Ze verwachtten overigens dat de HW4 niet zo snel zou komen (of helemaal niet zelfs, maar pas bij het nieuwe model) omdat giga Berlijn de productie nog niet eens zolang geleden heeft opgestart.

Maar het zet je gewoon aan het denken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:08
Gisteren sprong er een kat voor mijn auto. Ik reed ca 40 km/h, en maakte zo snel mogelijk de beweging van stroom naar rempedaal.
Ik merkte dat de auto zelf de remkracht opvoerde, en direct begon ook het ABS te pulseren.
Ik had echt de indruk dat de auto al sterk aan het remmen was voor ik echt met volle kracht op het pedaal duwde.
In elk geval, de kat was snel weg (zonder dat ik ze raakte), en de auto bleef goed onder controle.

Nog iemand de "noodrem" al eens moeten testen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MaartenK2023 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:36:
[...]

Klopt, de prijzen zijn idd al flink gezakt. Dus daarom ben ik ook van mening dat het een goede deal is. De reden waarom ik dan wat vraagtekens erbij plaats is omdat ze het dit jaar al relatief vroeg in het laatste kwartaal doen. Dat gaf ook de Tesla verkoper aan. Vorig jaar was het later in november en bouwde die korting zich zeg maar meer op. Maar nu zetten ze al direct hoog in. Dus dan ga je proberen te verklaren.
Als je dit topic eens even doorneemt? Een MYP kon je een paar maanden terug ook al voor 54.993 kopen (voorraad, wel nieuw uiteraard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Schwarz schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:27:
[...]

Update mbt bovenstaande:

Valet mode.
Valet Mode

Wanneer de Model Y in Valet Mode staat, gelden de volgende beperkingen:

De sleutelkaart moet worden gebruikt om de Model Y te openen en ermee te rijden.
Snelheid wordt beperkt tot 113 km/h.
Maximale acceleratie en maximaal vermogen worden beperkt.
De bagageruimte voor en het dashboardkastje zijn vergrendeld.
De thuis- en werklocaties zijn niet beschikbaar in het navigatiesysteem.
Spraakbediening is uitgeschakeld.
Autopilot-comfortfuncties zijn uitgeschakeld.
De instelling Mobiele toegang toestaan kan niet worden gewijzigd.
HomeLink (indien beschikbaar in uw land) is niet toegankelijk.
Bestuurdersprofielen zijn niet toegankelijk.
Sommige apps, zoals Toybox en Theater, zijn niet toegankelijk.
Op het touchscreen word de lijst van sleutels waarmee de Model Y kan worden geopend niet weergegeven (zie Sleutels beheren).
Wifi en Bluetooth zijn uitgeschakeld. Wanneer de Model Y in Valet Mode staat, kunt u geen nieuwe Bluetooth-apparaten koppelen of bestaande gekoppelde apparaten bekijken of verwijderen. Als echter een aan Bluetooth gekoppeld apparaat of een bekend wifi-netwerk binnen bereik is, maakt de Model Y hier verbinding mee.
Filmpie: https://www.tesla.com/support/videos/watch/valet-mode

[ Voor 50% gewijzigd door noo op 13-11-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 16:23
Black Sparrow schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:21:
Worden er momenteel nog Chinese Y'tjes uitgeleverd, of is alles nu Duits?
Volgens mij komen de Model Y's voor de Nederlandse markt nu allemaal uit Berlijn. Ook de RWD, dat kan je ook zien aan de kleuren. QuickSilver en Midnight Cherry Red worden alleen in Berlijn geproduceerd.
Wat betreft de ( eindeloze) reeks over de ruitenwissers, wij hebben met onze Model Y LR mei 2023 relatief weinig problemen met de ruitenwissers. Soms gaan ze wat laat aan bij miezerregen. Van de zomer wel eens in het buitenland bij droge omstandigheden last gehad van spontaan wissen, maar een paar keer met de sproeier eroverheen en het was weer rustig. Was vaak door ongedierte veroorzaakt. Had ik ook last van bij mijn Renault Espace met een normale regensensor vroeger. Mijn vrouw heeft een Mini en daar moet je de automaat aanzetten dus bij droog weer geen problemen, maar je moet hem zelf aanzetten, dan wist hij wanneer nodig, geen echte automaat, is dus eigenlijk niet vergelijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
Tommie12 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:40:
Gisteren sprong er een kat voor mijn auto. Ik reed ca 40 km/h, en maakte zo snel mogelijk de beweging van stroom naar rempedaal.
Ik merkte dat de auto zelf de remkracht opvoerde, en direct begon ook het ABS te pulseren.
Ik had echt de indruk dat de auto al sterk aan het remmen was voor ik echt met volle kracht op het pedaal duwde.
In elk geval, de kat was snel weg (zonder dat ik ze raakte), en de auto bleef goed onder controle.

Nog iemand de "noodrem" al eens moeten testen?
Ik heb het gehad toen een auto voor mij besloot bij het verlaten van de Velsertunnel besloot plotseling naar de linkerbaan te gaan waar een file stond en dus vol in de remmen ging.
Toen ik wilde remmen was mijn rempedaal al naar de bodem en was de auto zelf dus al aan het remmen.
Mooi systeem!
En soms piept de auto dat ik te dicht op een voorganger kom zonder af te remmen. Kan irritant zijn, maar heeft mij ook al een paar keer attent gemaakt op naderend gevaar voor dat ik het door had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

M.b.t. de ruitenwissers ervaringen die heel erg per persoon lijken te verschillen: zou het zo kunnen zijn dat de ruitenwissers zelf lerend zijn? Ik heb sindskort de M3 en in het begin waren de ruitenwissers verschrikkelijk, vooral bij miezer.

Ik drukte dan zelf op het knopje op het stuur dat ze eenmaal wiste, en het lijkt er nu op alsof de ruitenwissers mijn patroon zijn gaan herkennen want het werkt feilloos voortaan. Dit terwijl bij het profiel van mijn vriendin die er nu pas voor het eerst in durft te rijden het ook weer drama is.

Is maar een hypothese, maar de verschillen tussen wanneer zij reed en ik (in hetzelfde weer) waren wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sethro schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:27:
[...]

Al die dingen al geprobeerd.

Dat ding van mij wist 90% van de tijd als het droog is. Ik ben inmiddels al blij als er rustig wordt gewist. MY van 2 maanden oud.
Welke software versie heb je? En is het ook al vanaf het begin zo?

Ik zit op 2023.32.9. Ik geloof dat er nu ook een latere versie is, 2023.38.x. Wellicht dat het met die update is ontstaan?

Maar als het zo erg is zou ik in jouw geval een service request maken en het laten uitzoeken. Zie ook de post van DaCoTa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1456812 schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:47:
M.b.t. de ruitenwissers ervaringen die heel erg per persoon lijken te verschillen: zou het zo kunnen zijn dat de ruitenwissers zelf lerend zijn? Ik heb sindskort de M3 en in het begin waren de ruitenwissers verschrikkelijk, vooral bij miezer.

Ik drukte dan zelf op het knopje op het stuur dat ze eenmaal wiste, en het lijkt er nu op alsof de ruitenwissers mijn patroon zijn gaan herkennen want het werkt feilloos voortaan. Dit terwijl bij het profiel van mijn vriendin die er nu pas voor het eerst in durft te rijden het ook weer drama is.

Is maar een hypothese, maar de verschillen tussen wanneer zij reed en ik (in hetzelfde weer) waren wel erg groot.
Interessante hypothese inderdaad. En interessant ook dat verschil tussen de profielen. Maar ik heb geen idee...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:36
bilgy_no1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:51:
[...]

Ik zit op 2023.32.9. Ik geloof dat er nu ook een latere versie is, 2023.38.x. Wellicht dat het met die update is ontstaan?

Maar als het zo erg is zou ik in jouw geval een service request maken en het laten uitzoeken. Zie ook de post van DaCoTa.
Mijn ruitenwissers functioneren weer helemaal naar behoren na de update naar versie 2023.38.x.

Intussen 150km gereden na de update, hopen dat het zo blijft maar voor nu erg blij dat het voor mij opgelost is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
bilgy_no1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:51:
[...]

2023.38.6 inderdaad. Servicerequest wordt gesloten omdat ze stellen dat het een software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:46
Anoniem: 1456812 schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:47:
M.b.t. de ruitenwissers ervaringen die heel erg per persoon lijken te verschillen: zou het zo kunnen zijn dat de ruitenwissers zelf lerend zijn?
Nee.

Was ooit de bedoeling (google maar eens op DeepRainTM), maar dat zou op fleetschaal moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sethro schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:42:
[...]

2023.38.6 inderdaad. Servicerequest wordt gesloten omdat ze stellen dat het een software probleem is.
Dan is er een grote kans dat het snel wordt opgelost. Ik laat de snelle updates aan me voorbij gaan, omdat er altijd wel iets mis kan zijn met de eerste releases van een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik vraag me af wanneer de front bumper camera zijn intrede maakt in de M3.

Ik vind dit nu wel een gemis in Tesla Vision. Zeker omdat het zonder USS gewoon niet goed werkt.

Een camera in de bumper zou dit redelijk oplossen.

Uiteraard kan ik zelf een camera retrofitten en via een Raspberry Pi tonen op het scherm via een website... maar als het er halverwege volgend jaar op zit scheelt het wel veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
mjvdzwet schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:37:
Ik vraag me af wanneer de front bumper camera zijn intrede maakt in de M3.

Ik vind dit nu wel een gemis in Tesla Vision. Zeker omdat het zonder USS gewoon niet goed werkt.

Een camera in de bumper zou dit redelijk oplossen.

Uiteraard kan ik zelf een camera retrofitten en via een Raspberry Pi tonen op het scherm via een website... maar als het er halverwege volgend jaar op zit scheelt het wel veel werk.
Succes met wachten, maar die komt niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
-Muncky- schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:41:
[...]

Waarop baseer je dit?
Het kan inderdaad zijn dat eerst de luxe modellen zoals de S, X en cybertruck deze krijgen.

Of de radar komt terug... al is een camera waarschijnlijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjvdzwet schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:44:
[...]

Waarop baseer je dit?
Het kan inderdaad zijn dat eerst de luxe modellen zoals de S, X en cybertruck deze krijgen.

Of de radar komt terug... al is een camera waarschijnlijk goedkoper.
Er waren bij de release van de Highland veel renders waar een camera zichtbaar leek te zijn. Die zijn nu verwijderd. De Cybertruck lijkt wel een cameraatje te krijgen. Geen idee of en wanneer het uiteindelijk naar de 3 en Y komt.

Er is ook een patent van Tesla voor een HD radar, maar dat zal idd een dure unit zijn.

Maar ja, met wachten op nieuwe features is er altijd wel weer wat nieuws om op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:07
-Muncky- schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:41:
[...]

In de eerste persfoto's van de Highland zat deze er toch? Lijkt mij dus dat er wel wat in de pijplijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Klopt, net bevestiging gehad dat de orders worden omgezet naar nieuwe pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:07:
[...]

Er waren bij de release van de Highland veel renders waar een camera zichtbaar leek te zijn. Die zijn nu verwijderd. De Cybertruck lijkt wel een cameraatje te krijgen. Geen idee of en wanneer het uiteindelijk naar de 3 en Y komt.

Er is ook een patent van Tesla voor een HD radar, maar dat zal idd een dure unit zijn.

Maar ja, met wachten op nieuwe features is er altijd wel weer wat nieuws om op te wachten.
Je hebt gelijk dat je kan blijven wachten, maar ik vind het huidige Tesla Vision net jammer. Die camera zou de aankoop een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:07
Met code BF23 zijn de 4 S3XY-buttons nu te koop voor €179,15. Scherp prijsje! (En ook beter voor het ruitenwishumeur hier de laatste dagen)
https://enhauto.com/product/four-s3xy-buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjvdzwet schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:40:
[...]

Je hebt gelijk dat je kan blijven wachten, maar ik vind het huidige Tesla Vision net jammer. Die camera zou de aankoop een stuk makkelijker maken.
Ach ja. Aan de achterkant heb je al een camera. Vooruit heb je snel genoeg in de gaten hoeveel ruimte je hebt. Een cameraatje zou handig zijn, maar ik zou niet gaan wachten op een theoretische mogelijkheid dat het ooit gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:07

Fjeze

AllesPerfect!

Maurice- schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:04:
Met code BF23 zijn de 4 S3XY-buttons nu te koop voor €179,15. Scherp prijsje! (En ook beter voor het ruitenwishumeur hier de laatste dagen)
Volgens mij is het nu zelfs iets goedkoper om een losse commander en dan 2 van die setjes extra knoppen te bestellen (heb je ook 4 knoppen).
Het voordeel (tenminste vind ik dan) is dat die knoppen niet de bedrukking S3XY hebben maar gewoon zonder bedrukking komen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Fjeze schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:52:
[...]

Volgens mij is het nu zelfs iets goedkoper om een losse commander en dan 2 van die setjes extra knoppen te bestellen (heb je ook 4 knoppen).
Het voordeel (tenminste vind ik dan) is dat die knoppen niet de bedrukking S3XY hebben maar gewoon zonder bedrukking komen.
Dan zul je ook de kabel moeten kopen

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 22:10
Vandaag naar SC amsterdam om de voorruit te laten vervangen. Hoop gedoe met de anwb om het vergoed te krijgen omdat Tesla niet aan een akte van herstel doen. Servicedesk in Amsterdam is dicht en alles gaat via de app. Gelijk een leenauto geregeld omdat het twee dagen duurt. Voor elkaar gekregen dat ik maar een dag hoef te betalen in plaats van twee. Bij aankomt stond de leenauto klaar, kenteken staat in de app en de auto werd meteen in de app erbij gezet. Ik heb een m3 maar kreeg een my mee. Profiel werd automatisch overgezet, zelfs muziek kon naadloos verder, alleen stoelen e.d. opnieuw instellen. Kortom, dit ging zeer gemakkelijk en gebruikersvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Makkelijk schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:57:
[...]

Ow dat wist ik niet, dank je voor de tip! Ik dacht mooi 4 knoppen zonder opdruk te kunnen kopen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:52
Maurice- schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:04:
Inderdaad wel een nette prijs, ben alleen nog niet overtuigd of het voor mij toegevoegde waarde heeft. Wellicht enkel het activeren van AP na een baanwissel.. ruitenwissers heb ik (nog) geen issue mee en grootlicht opzicht ook niet alleen dat ik de koplampen maar eens moet gaan bijstellen.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
njiwedu0b schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:37:
[...]

Inderdaad wel een nette prijs, ben alleen nog niet overtuigd of het voor mij toegevoegde waarde heeft. Wellicht enkel het activeren van AP na een baanwissel.. ruitenwissers heb ik (nog) geen issue mee en grootlicht opzicht ook niet alleen dat ik de koplampen maar eens moet gaan bijstellen.. :$
Tja die afweging kun je alleen maar zelf maken. Ik vind het alleen al voor die AP knop de moeite waard. Daarnaast nog handig de frunk openen, laadpoort ontgrendelen, knopje voor het dashboardkastje etc. Ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

njiwedu0b schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:37:
[...]

Hoe zie jij / zien jullie hier de enhance Knob? Ik vind hem er erg netjes uitzien, en wat dat betreft mooier dan de S3XY knoppen. Alleen nog niet leverbaar helaas...
Ook lees ik iets over de next gen commander welke erbij komt, benieuwd wat die meer kan dan de huidige...

Moeite waard om te wachten?

Fly or Die

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59
Smobbo schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:46:
Afgelopen dagen werd hier een hoop geklaagd over het feit dat als je AP aan hebt de ruitenwissers niet meer uit kunnen.
Om even een ander geluid te laten horen:
Hier een 2019 Model 3 met HW2.5, daarin kan je nog wel AP aan hebben en de ruitenwissers uit. Leuk, maar helaas is de ruitenwisser sensor ook hardstikke brak. De ruitenwissers zijn vooral gewoon veeeeel te laat aan op de automatische stand.
Vanochtend eens echt gewacht tot hij vanzelf aan ging, in plaats van zelf handmatig 1x wissen. Tot drie keer toe vloog AP eraf met alle toeters en bellen aan (1x zelfs met alarmlichten aan...), omdat het zicht aan de voorzijde te slecht was. Euh ja, dat komt omdat de ruitenwisser gewoon niet aan gaat, terwijl hij dus op stand 'automatisch' staat.

Ik snap dus dat het irritant is dat de ruitenwisser te veel wist op AP, maar met de oudere auto's is het dus eigenlijk andersom, hij wist gewoon zo laat dat meerdere keren AP er de brui aan geeft.

Elke herfst merk je weer hoe slecht die sensor is, en elk jaar begint het meer te irriteren...
N=1 blijkt maar weer..

Onze 2019 model 3 (hw2.5)en late 2022 Y performance (hw3) hebben beide brakke automatische regen”sensor” functie.

Het is zeker niet andersom zoals dat bij jou wel lijkt te zijn… Oude AP heeft nog radar en werkt beter bij slecht zicht/mist (en heeft nog volgafstand 1 met max 150km/h op AP)

De “Vision only” Autopilot is in mijn ervaring niét merkbaar beter dan hw2.5… Als ik nu mocht kiezen is de oude gewoon beter bij slecht zicht, ik vermoed door radar.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Laatst online: 15:54
Weet iemand hier toevallig of een trekhaak op de Y de fiscale waarde omhoog drukt? (Ivm SEPP subsidie)

[ Voor 14% gewijzigd door daansan op 13-11-2023 22:18 ]

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 16:41
Fjeze schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:29:
[...]

Ook lees ik iets over de next gen commander welke erbij komt, benieuwd wat die meer kan dan de huidige...
Volgens mij vooral kleiner zodat hij verwerkt kan worden in het middenconsole i.p.v. dat je 'm moet proppen tussen de stoel en het middenconsole. Daarnaast kan hij input verwerken van zowel de knob als de buttons.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Radiodurans schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:18:
[...]

Volgens mij vooral kleiner zodat hij verwerkt kan worden in het middenconsole i.p.v. dat je 'm moet proppen tussen de stoel en het middenconsole. Daarnaast kan hij input verwerken van zowel de knob als de buttons.
Als je nu moest kiezen zou je dan voor alleen buttons gaan of alleen de knob?

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:44
daansan schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:16:
Weet iemand hier toevallig of een trekhaak op de Y de fiscale waarde omhoog drukt? (Ivm SEPP subsidie)
ja.
maar….
Als je de auto gewoon koopt zonder trekhaak, en dan de trekhaak na levering besteld via de app telt hij niet mee. is dan wel 250 euro duurder maar lijkt me een businesscase als je dan wel subsidie krijgt.
komen ze bij je thuis doen, ze hebben net een tentje besteld vanwege het k-weer de afgelopen tijd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 16:41
Fjeze schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:24:
[...]
Als je nu moest kiezen zou je dan voor alleen buttons gaan of alleen de knob?
Dat is lastig te zeggen, die buttons zijn veelzijdiger omdat je ze overal kunt plaatsen. Je kunt ze ook makkelijk op plekken vastmaken waar je ze ‘blind’ kunt bedienen, zoals achter het stuur. Het nadeel van die knob is denk ik dat je naar beneden moet kijken om het bedienen, dat is eigenlijk helemaal niet handig als je auto rijdt :o . Ik heb nu de buttons en alleen al voor de AP knop na een lange change is het m.i. al het geld waard. Daarnaast heb ik de knob in bestelling (als early bird) maar vraag me af of ik het wel echt nuttig en handig ga vinden in gebruik. Zo niet dan komt ‘ie hier wel in de V&A ;)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Laatst online: 15:42
Makkelijk schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:57:
[...]

Zijn de knoppen in de actie alleen in wit te verkregen lijkt het. Had liever zwart.

Wel mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asbes schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:08:
[...]

Zijn de knoppen in de actie alleen in wit te verkregen lijkt het. Had liever zwart.

Wel mooie prijs
Ze zijn gewoon zwart. Zit een wit kapje bij voor wit interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb mijn Tesla Model Y Performance nu bijna 2 maanden, en heb hem nu 4x opgeladen aan de Supercharger van Tesla, maar er komt behoorlijk wat rook/stoom uit de voorkant bij de wielkasten vandaan. Voel mij eigenlijk een beetje voor l*l als er andere auto’s langsrijden en kijken je echt verbaasd aan.

Is dit iets wat normaal is ofzo?
Als ik thuis laadt met 11KW heb ik dat dus niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
038Robijno schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:50:
Ik heb mijn Tesla Model Y Performance nu bijna 2 maanden, en heb hem nu 4x opgeladen aan de Supercharger van Tesla, maar er komt behoorlijk wat rook/stoom uit de voorkant bij de wielkasten vandaan. Voel mij eigenlijk een beetje voor l*l als er andere auto’s langsrijden en kijken je echt verbaasd aan.

Is dit iets wat normaal is ofzo?
Als ik thuis laadt met 11KW heb ik dat dus niet
Is normaal, staat ook in de handleiding. Als je laadt met de supercharter wordt de accu heel warm en moet gekoeld worden. Bij dat koelen worden delen warm die nat kunnen zijn, zeker nu met dat natte weer, en dan ontstaat daar dus stoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ook deze vraag is hier zo vaak gesteld.. zoek even op SEPP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 29-05 13:49
Achteraf word die waarde niet meer bijgesteld, daarom trekhaak achteraf laten doen hier (eventuele kosten daarvan zijn voor de baas, ik lagere bijtelling :))
Daarom zag je vroeger ook vaker lederen bekleding achteraf etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:04:
[...]

Achteraf word die waarde niet meer bijgesteld, daarom trekhaak achteraf laten doen hier (eventuele kosten daarvan zijn voor de baas, ik lagere bijtelling :))
Daarom zag je vroeger ook vaker lederen bekleding achteraf etc
Is al beantwoord? Lochnes in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 13:06

franklin

denkt teveel...

Gisteren met mijn vrouw wezen testrijden in een nieuwe model 3, we rijden nu nog een kona electric dus daar vergelijken we mee.

Lekker stil, lekker ruim, opgeruimd interieur. Maar toch vonden we het niet een hele vooruitgang op onze 4 jaar oude Kona. Duidelijke minpunten waren de korte stoelzitting en de richtingaanwijzers. Verder kan ik niet eens iets aanwijzen, meer een gevoel, ik denk dat we een iets grotere, luxere auto verwachtten.

Nog maar eens even goed nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 18:47
franklin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:48:
Gisteren met mijn vrouw wezen testrijden in een nieuwe model 3, we rijden nu nog een kona electric dus daar vergelijken we mee.

Lekker stil, lekker ruim, opgeruimd interieur. Maar toch vonden we het niet een hele vooruitgang op onze 4 jaar oude Kona. Duidelijke minpunten waren de korte stoelzitting en de richtingaanwijzers. Verder kan ik niet eens iets aanwijzen, meer een gevoel, ik denk dat we een iets grotere, luxere auto verwachtten.

Misschien dat BYD de Seal komende maanden nog onder de 45K gaat aanbieden. Met terugvallende EV verkopen wordt dat anders geen succes, schat ik zo in. Die schijnt een stuk luxere uitstraling te hebben dan de 3. Ik meen dat er in andere landen een versie met kleinere batterij en RWD geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 00:17
Duidelijke minpunten waren de korte stoelzitting.... *knip....ik denk dat we een iets grotere, luxere auto verwachtten.
Met alle respect maar dat had je kunnen weten. Kona is een Mid-size SUV en de M3 is een Sedan.
Als je een goede vergelijking wil maken dan moet je de Kona vergelijken met MY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb inmiddels de winterbanden eronder. Via menu aangegeven,en de auto heeft een kalibratie uitgevoerd.
Handig; kmstand wordt nu ook gelogd als je wisselt.

Maar... het verbruik is wel behoorlijk omhoog gegaan. Ik reed 144- 146 gemiddeld, en nu lijkt dit naar 173 (tot nu toe) gegaan. Kachel op 18 graden. Flink verschil.
Bandenspanning van de winterbanden is mooi hoog; 2.9 ... dat kan het niet zijn.

Ben benieuwd naar jullie getallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06 15:33
Blasterxp schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:35:
Heb inmiddels de winterbanden eronder. Via menu aangegeven,en de auto heeft een kalibratie uitgevoerd.
Handig; kmstand wordt nu ook gelogd als je wisselt.

Maar... het verbruik is wel behoorlijk omhoog gegaan. Ik reed 144- 146 gemiddeld, en nu lijkt dit naar 173 (tot nu toe) gegaan. Kachel op 18 graden. Flink verschil.
Bandenspanning van de winterbanden is mooi hoog; 2.9 ... dat kan het niet zijn.

Ben benieuwd naar jullie getallen.
Van mij is het verbruik ook omhoog, maar dat komt gewoon door de koude. Mijn winterbanden liggen er nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
Maar toch vonden we het niet een hele vooruitgang op onze 4 jaar oude Kona.
Met een Kona was je natuurlijk ook al niet bepaald slecht bedeeld.
Ik denk dat als je bij Tesla kiest, je dat ook doet vanwege het totale concept, dus ook de zaken buiten de auto an zich. Ik bedoel daarmee, de software, de constante stroom an updates, de standaard aanwezige opties en bijvoorbeeld het gemak van 'super chargen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:11
Megat schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:42:
[...]
Met een Kona was je natuurlijk ook al niet bepaald slecht bedeeld.
Ik denk dat als je bij Tesla kiest, je dat ook doet vanwege het totale concept, dus ook de zaken buiten de auto an zich. Ik bedoel daarmee, de software, de constante stroom an updates, de standaard aanwezige opties en bijvoorbeeld het gemak van 'super chargen'
Ja dat inderdaad! :)

Heb eens een keer een Kona Electric als leenauto meegekregen, maar dat is echt niet mijn ding. Het interieur is typisch Japans en ik vind de buitenkant ronduit lelijk.

Edit: De nieuwe Kona ziet er een stuk beter uit imho :)

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 14-11-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Armo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:28:
[...]

Met alle respect maar dat had je kunnen weten. Kona is een Mid-size SUV en de M3 is een Sedan.
Als je een goede vergelijking wil maken dan moet je de Kona vergelijken met MY ;)
De Kona is qua ruimte beduidend kleiner dan de Model Y hoor.

De Kona is ook een prima EV'tje. Neemt niet weg dat de Model 3 op veel vlakken de Kona ruim voorbij streeft. Alleen al het laden op een langere route maakt een wereld van verschil. De software ervaring is ook totaal anders. Plus dat je bij de basisuitrusting ook al alles hebt, terwijl je bij een Kona heel veel extra pakketten en opties zou moeten aanklikken. De Kona heeft wel een voordeel met de handigere achterklep.

Hangt natuurlijk ook af van wat je precies zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Vandaag toch weer 80km met de ruitenwissers op standje snel gereden zonder een drup regen gezien te hebben.

Stel ik koop nu SEXY buttons, kan ik dan de ruitenwissers tijdens autopilot uitschakelen of is het ervoor om na gebruik van de autopilot de ruitenwissers eenvoudig weer uit te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 09:12
Ik kreeg gisteravond een nieuwe update aangeboden. Geinstalleerd, vanmiddag voor het eerst proberen. Hopelijk is het nu beter met de ruitenwissers en autopilot.

Na meer dan 10 jaar innovatie, lachwekkend eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:05:
Vandaag toch weer 80km met de ruitenwissers op standje snel gereden zonder een drup regen gezien te hebben.

Stel ik koop nu SEXY buttons, kan ik dan de ruitenwissers tijdens autopilot uitschakelen of is het ervoor om na gebruik van de autopilot de ruitenwissers eenvoudig weer uit te schakelen?
Zie de website:

Auto OFF

Turn off AUTO High Beam and AUTO Wipers if automatically activated after start of Autopilot (introduced with Tesla update 2022.24.6). When this feature is enabled the car will not force AUTO settings for the High Beam and Wiper and you can turn them On and Off wherever you like.
Note, Tesla Vision needs the High Beam for normal operation. Use this Smart Action at your own risk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijziok
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
schumi1986 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:05:

Ja ik heb het als volgt gedaan:
tijziok schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:46:
Even inhakend op de ruitenwissers. Bij mij werkt het ook niet altijd lekker op de Model Y. Maar ik heb wel de S3XY buttons. Ik ben alleen zoekende wat daar nou weer een handige instelling is voor een knop.
De knop heb ik links achter het stuur geplakt. Dat is wel makkelijk om bij te kunnen. Ik heb de knop maar ingesteld op Wipers Loop +1. Dat is ook wel Standard Loop +1. Dan gaat hij bij elke druk verder. Dus stand 1, dan 2, 3, 4, OFF en dan weer 1.
Ik ga maar eens proberen of die bevalt. Ik ben benieuwd wat anderen kiezen.
Het werkt in de praktijk best goed vind ik. Als de automatische stand niet lekker werkt dan neem ik het over met de SEXY button. Ik tel gewoon het aantal keren dat ik het indruk. Dan weet ik welke stand ik zelf wil kiezen. Overigens gaat hij dan niet meer automatisch op AUTO. Maar wel weer bij de volgende rit volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Ik ga van een Kona (MY2019) naar een MY, en inderdaad voor het totaal concept (en de SEPP subsidie). Een vergelijkbare Kona (in prijs dan) is ruim duurder maar zeker niet minder fraai, en rijdt uitstekend. Werkende ruitenwissers enzo. :P Acc die zijn werk gewoon echt goed doet, in de Kona dan. ;) Veel meer knoppen, maar wel handig. Was best lastige keuze. Als tweede auto komt er waarschijnlijk een BYD Atto 3.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
Ik wil ook wel van die sexy buttons. Maar welke aansluiting kiezen jullie? De moeilijke, onder het handschoenen kastje of de makkelijke achter de center console?

En is die moeilijke aansluiting dan echt zoveel moeilijker? Ik heb verder geen andere accesoires.

Ik wil deze vooral gebruik voor aan en uitzetten stoelverwarming. AP. RUITENWISSERS!!!. en batterij verwarming. En stuurwiel verwarming.

Die draaiknop in het midden vindt ik eigenlijk mooier, maar dan kun je die sexy dingen altijd wel weer doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 18:47
Guido7619 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:49:
Ik wil ook wel van die sexy buttons. Maar welke aansluiting kiezen jullie? De moeilijke, onder het handschoenen kastje of de makkelijke achter de center console?

En is die moeilijke aansluiting dan echt zoveel moeilijker? Ik heb verder geen andere accesoires.

Ik wil deze vooral gebruik voor aan en uitzetten stoelverwarming. AP. RUITENWISSERS!!!. en batterij verwarming. En stuurwiel verwarming.

Die draaiknop in het midden vindt ik eigenlijk mooier, maar dan kun je die sexy dingen altijd wel weer doorverkopen.
Bjorn heeft wat moeite om de OBD poort te vinden in een nieuwe MY: YouTube: Picking up Tesla Model Y RWD with BYD Blade battery from Giga Berlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Hmm, blade battery vanuit Berlijn is ook interessant, dat trekt de laadcurve van de RWD gelijk met die van de LR.

Zie ook DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2", met die batterij krijgt een RWD er met eenzelfde snelheid kilometers bij vergeleken met een LR. Tot de batterij vol zit, uiteraard.

[ Voor 21% gewijzigd door DaCoTa op 14-11-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:40

bert pit

asdasd

daemonix schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:19:
[...]

Ik ga van een Kona (MY2019) naar een MY, en inderdaad voor het totaal concept (en de SEPP subsidie). Een vergelijkbare Kona (in prijs dan) is ruim duurder maar zeker niet minder fraai, en rijdt uitstekend. Werkende ruitenwissers enzo. :P Acc die zijn werk gewoon echt goed doet, in de Kona dan. ;) Veel meer knoppen, maar wel handig. Was best lastige keuze. Als tweede auto komt er waarschijnlijk een BYD Atto 3.
De MY is qua afmetingen op alle fronten een maatje groter, behalve de stoel dan. Die is voor een Duits postuur te krap. Daarnaast een zeer goede rijbegeleiding en integratie van laadstations.

Als je even een kwartiertje spendeert, heb je geen knop meer nodig.
De stem commando's werken perfect:

"Navigeer naar [bestemming]": Om het navigatiesysteem in te schakelen en een route naar een specifieke bestemming te starten.

"Bel [contactnaam]": Om handsfree te bellen naar een contact in je telefoonboek.

"Speel [nummer/artiest/album/genre] af": Om specifieke muziek af te spelen vanuit je muziekbibliotheek of via een muziekstreamingdienst.

"Open [applicatienaam]": Om een specifieke app te openen op het infotainmentscherm, zoals de kalender, energie-app, etc.

"Zet temperatuur op [temperatuur] graden": Om de temperatuur in de auto aan te passen naar een specifieke waarde.

"Schakel [functie] in/uit": Om verschillende autofuncties zoals de verlichting, airconditioning, etc. aan of uit te schakelen.

"Laat [weersvoorspelling/verkeersinformatie] zien": Om informatie zoals het weer of verkeersupdates op te vragen.

Maar als je de ruimte niet nodig hebt is de Kona een prachtige auto. Er was wel een batterij probleempje begreep ik.

[ Voor 4% gewijzigd door bert pit op 14-11-2023 13:22 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dutchlimits schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:11:
Ik kreeg gisteravond een nieuwe update aangeboden. Geinstalleerd, vanmiddag voor het eerst proberen. Hopelijk is het nu beter met de ruitenwissers en autopilot.

Na meer dan 10 jaar innovatie, lachwekkend eigenlijk.
Ik verwacht niet dat de ruitenwisser zoveel beter zal worden. Ze hebben dit vanaf 2019 al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 11:52

Impry

Rallymedia.nl

Krijg je een melding te zien als er een nieuwe update is (geïnstalleerd?)
Ik heb hem nu een kleine maand, maar nog niets gezien.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-06 12:24
Kan de OBD commander van S3XY buttons gewoon altijd blijven zitten? Is dit een veiligheidsissue i.v.m. toegang op afstand. Wordt de 12V accu niet leeg getrokken door de OBD adapter?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
Impry schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:58:
Een update wordt niet zo maar automatisch geïnstalleerd, tenzij je meerdere keren dezelfde update aangeboden krijgt en je niet op install klikt.

Updates worden random aangeboden, dus het kan zo maar zijn dat je een bepaalde versie niet of heel laat (paar weken later) krijgt.

Ga naar het tabje software in de instellingen en kijk welke versie je hebt. Als de check op sw datum niet verandert: doe even een soft reset (2 wielen op het stuur ingedrukt houden tot je de T op het scherm ziet). Ga na een minuut (nadat de auto volledig opnieuw is gestart) weer naar het tabje software en kijk of die nu wel controleert op een nieuwe update.

Om een update te downloaden moet je (in de regel, uitzonderingen daar gelaten) verbonden zijn met wifi.

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 14-11-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
cacofant schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:00:
Kan de OBD commander van S3XY buttons gewoon altijd blijven zitten? Is dit een veiligheidsissue i.v.m. toegang op afstand. Wordt de 12V accu niet leeg getrokken door de OBD adapter?
Ik heb tot 2x toe problemen gehad na een update doen ik de commander heb laten zitten.
Het verhaal kan je hier vast nog ergens terug lezen.

Uiteindelijk hebben ze de high voltage controller vervangen.

De eerste keer updaten met commander aangesloten na de vervanging was best spannend. Maar sindsdien kan ik de auto gewoon updaten. Heb inmiddels denk ik een 4-5 tal updates doorgevoerd.

Dus ja, je kan de commander gewoon aangesloten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Blijkbaar zit de stekker in de Blade RWD achter het tapijt ter hoogte van je rechterbeen aan de kant van de bestuurder.

Ik heb ook dit model neem aan dat ik dan de geavanceerde installatie methode moet kiezen bij bestellen?

Vanmorgen ook weer laadproblemen bij de supercharger. Steeds de melding dat de laadkabel niet goed aangesloten zou zijn. Eerste week na ophalen had ik hier ook problemen mee toen heb ik dit verholpen door een aantal keer aan de noodvergrendeling te trekken.

Nu trok ik aan de noodvergrendeling en hoor ik “knap” zit nu geen beweging meer in het kabeltje maar het opladen kon worden gestart.

Volgende week afspraak bij SeC, de lijst met problemen blijft maar toe nemen helaas :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Impry schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:58:
Bij een nieuwe auto duurt het een tijd (1 tot 2 maanden) tot je meegenomen wordt in de update-cyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Ik heb antwoord van Tesla gekregen over mijn ruitenwissers die op volle stand werken. Er komt een software update aan en tot die tijd moet ik de auto stand niet gebruiken.
Ook willen ze wissers niet onder garantie vervangen als ze te snel slijten door deze bug (totdat er een rechtzaak wordt aangespannen neem ik aan).
Lekker jammer dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
wootah schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:39:
Ik heb antwoord van Tesla gekregen over mijn ruitenwissers die op volle stand werken. Er komt een software update aan en tot die tijd moet ik de auto stand niet gebruiken.
Ook willen ze wissers niet onder garantie vervangen als ze te snel slijten door deze bug (totdat er een rechtzaak wordt aangespannen neem ik aan).
Lekker jammer dus
Dit speelt al meer dan een jaar, dus ja die sw update komt er ooit. Maar wanneer. Elon had al begin van dit jaar een belofte gedaan: https://www.notateslaapp....nce-with-latest-iteration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

turkeyhakan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:46:
[...]

Dit speelt al meer dan een jaar, dus ja die sw update komt er ooit. Maar wanneer. Elon had al begin van dit jaar een belofte gedaan: https://www.notateslaapp....nce-with-latest-iteration
Voor mij is het echt sinds de laatste update helaas (2023.38.6)
Pagina: 1 ... 165 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: