Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.677.963 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelF1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-06 15:48
Maurice- schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:39:
Nog mensen met een bouwjaar 2023 en krakende bestuurdersstoel? In de vorige versie van het topic een paar meldingen, dit jaar pas 1.

Bij 5.000km kraakte mijn stoel alleen bij drempels, nu tegen de 10k ook in bochten.
Ja, precies wat jij beschrijft. Bij mij zijn er onderdelen vervangen, probleem is opgelost daarmee. Ik hou nog wel last van een krakende achterklep. Die is afgesteld door een servicemonteur, kraken was even weg en nu weer terug.

Afstellen is niet moeilijk, maar blijft terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:54
Ifreerider schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:19:
Ik kom toch nog een keer terug op het verzekerings onderwerp (het gaat om particulier verzekeren).

Mijn voorkeur heeft het om geen extra tracking device te hoeven installeren. Daarnaast wil ik wat langere aanschafwaarde regeling en het panoramadak meeverzekerd hebben. Het liefst ook een acceptabele premie :-)

Eigenlijk kom ik alleen maar bij twee op Tesla gerichte verzekeringen uit:

Die door Tesla zelf wordt gepromoot:
https://www.tesla.com/nl_NL/support/insuremytesla-ec

En deze
https://eas-insurance.com

De laatste ziet er heel aantrekkelijk uit.

Heeft iemand ervaring met 1 van deze? Ik denk dat ik voor de laatste ga.
Ik ben voor Insuremytesla gegaan tot nu toe top. Ik hoefde zelfs niet op 0 schadevrije jaren te beginnen (na 5 jaar private lease gehad te hebben), ik had een verklaring van de verzekeringsmaatschappij voordat de private lease begon. en dus nu gewoon 20 schadevrije jaren toegekend.. scheelte toch 600 euro op jaarbasis :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:57
Ik vraag mij ondertussen toch af of mijn ruitenwisser probleem niet nog een stapje erger is als van de rest hier.

Ik heb nu al zeker 1 maand dat de ruitenwissers hoe dan ook aan gaan als ik autopilot activeer. Wel of geen regen maakt niet uit. Het blijft wissen en zal niet uit zichzelf wat langzamer gaan wissen of stoppen.

Heb 2x de hele ruit schoongemaakt maar het helpt helemaal niets. Ben er telkens zo mee aan het stoeien (want moet telkens als ik autopilot gebruikt heb de ruitenwissers weer naar uit zetten) dat ik niet eens meer geniet van het rijden.

Over 2 weken moet mijn Y naar de SeC voor wat andere klachten en dan hoop ik dat er voor de ruitenwissers een oplossing zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-06 09:21
Taro schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:08:
[...]

Nee, maar waarom geen Univé?
Goed punt, Univé lijkt ook een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 15:09
Hoe vaak per jaar krijg je een update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:28

ScreamGT

joejoe

Maurice- schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:39:
Nog mensen met een bouwjaar 2023 en krakende bestuurdersstoel? In de vorige versie van het topic een paar meldingen, dit jaar pas 1.

Bij 5.000km kraakte mijn stoel alleen bij drempels, nu tegen de 10k ook in bochten.
Y 2023. Bestuurdersstoel kraakte enorm. Kwam ook uit het niets. Ben 2 weken geleden langs het servicecenter geweest in Utrecht, monteur is een stukje meegereden en bij het instappen hoorde je het al. Geen idee wat er allemaal vervangen is, maar het is opgelost :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
mytheory schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:32:
Dat varieert.

Om een idee te krijgen kan je hier kijken: https://www.notateslaapp.com/software-updates/. Niet iedere auto krijgt iedere update. Mijn auto zit bijvoorbeeld nog op 2023.32.9. Zodra Tesla 2023.38.X stabiel genoeg acht zal die breder worden uitgerold.

Je kan de versienummers als volgt lezen (2023.32.9)
2023 -> jaartal
32 -> Feature release / weeknummer originele vrijgave build.
9 -> bugfix release

Staat er een honderdtal op het einde (bijv 2023.32.300) dan is dat over het algemeen een software versie die door de fabriek gebruikt wordt. Deze kan je bijvoorbeeld geïnstalleerd hebben staan wanneer je een nieuwe auto ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 14:58
Fidelity schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:52:
[...]

Alleen als de waarde hoger is dan 45k geloof ik. Voor mijn RWD witte Highland heb ik hier van de week bij ANWB een verzekering voor afgesloten. Extra beveiliging van de auto was niet nodig.
Dat is wel heel bizar, ik heb dit nagevraagd, omdat ik met mijn vorige auto al bij de ANWB verzekerd was, maar ook voor een M3 RWD met een waarde van onder de 45K was specifiek voor Tesla een LoJack vereist werd mij via de chat verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:58
mytheory schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:32:
Even voor je opgezocht in google: https://teslascope.com/software

2023 90
2022 153
2021 156
2020 138
2019 70

Zelf schat ik dat ik 10-15 keer per jaar echt een update ontvang in de auto.

Pieter Holtrop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:01
schumi1986 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:16:
Ik vraag mij ondertussen toch af of mijn ruitenwisser probleem niet nog een stapje erger is als van de rest hier.

Ik heb nu al zeker 1 maand dat de ruitenwissers hoe dan ook aan gaan als ik autopilot activeer. Wel of geen regen maakt niet uit. Het blijft wissen en zal niet uit zichzelf wat langzamer gaan wissen of stoppen.

Heb 2x de hele ruit schoongemaakt maar het helpt helemaal niets. Ben er telkens zo mee aan het stoeien (want moet telkens als ik autopilot gebruikt heb de ruitenwissers weer naar uit zetten) dat ik niet eens meer geniet van het rijden.

Over 2 weken moet mijn Y naar de SeC voor wat andere klachten en dan hoop ik dat er voor de ruitenwissers een oplossing zal zijn.
Dat klinkt inderdaad niet heel best.
Ik had gisteravond op de terugweg naar huis eerder het tegenovergestelde de eerste kilometers. Het regende niet echt, maar er was wel gigantische spray van andere auto's op de snelweg, maar de ruitenwissers deden simpelweg helemaal niks. Wel of geen autopilot of ACC maakte helemaal niks uit. Best irritant.
Later toen het serieus ging regenen (en dat bleef het ook doen tot ik thuis was) ging het gelukkig wel weer wat beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:41
Dit zou ook wel een leuke update zijn in Nederland. Helaas tot nu toe alleen in Z-K.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:28

ScreamGT

joejoe

Oekol schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:11:
Dit zou ook wel een leuke update zijn in Nederland. Helaas tot nu toe alleen in Z-K.

[Twitter]
Oh nice. Ziet er wel wat verfijnder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Twitter]
Zit ook al ± twee jaar in de China map. Mis het eigenlijk alleen op vakanties. Soms bij grote steden in het buitenland zou het dan handig zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:26
Dit zou ook wel een leuke update zijn in Nederland. Europa Helaas tot nu toe alleen in Z-K.

[Twitter]
Fixed that for you :9

Ben bij Hilden in Duitsland bijvoorbeeld al 3x fout gereden omdat de navigatie niet duidelijk was en het van/naar de supercharger daar niet een oncomplexe route is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:37
Stef87 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 00:55:
[...]

Mag bj2022 ook? Ik ben klachten aan het opsparen want ik ben al genoeg geweest in service centers 😅

Mijn lijstje op het moment voor de Y:

[Afbeelding]

Daarnaast vind ik de audio (diep geluid aan en uit) niet zo geweldig.. Onze 2019 SR+ zonder full premium audio klinkt eigenlijk beter (op wat minder bas na dan)
Rammel / storende bijgeluiden vanuit de kofferbak heb ik ook al maanden. Ranger heeft de achterklep bijgeregeld maar geen resultaat. Ook al de tips van mede tweakers hier geprobeerd (plastic haakjes verwijderd, controle kabelgoten onder achterbank) maar niks helpt. Het geluid is ook moeilijk te localiseren. Resonantie aan / rond de woofer heb ik ook bij luide bass maar zoiets is op te lossen met dynamat folie.

Ironisch genoeg had mijn vorige auto ook hier en daar wel een klein kraakje maar omdat het ICE was, stoorde dit niet. Nu met de EV valt elk bijgeluid enorm op.
En eens je het hoort, dan stoort het je steeds meer en lijkt het luider en luider te worden 🤣
Mijn vrouw was het nog niet eens opgevallen, tot ik het haar een paar keer zei, als het geluid duidelijk hoorbaar was.
Haar reactie? Huh, is het dat maar, dan zet je gewoon de muziek toch wat harder 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-06 22:21

Dit is helaas ook bij mij het geval. Zodra de wipers in auto staan, maakt niet uit of AP aan staat of het droog is of regent, gaan de ruitenwissers aan. Heel frustrerend.

De meeste problemen heb ik wanneer het droog is schemert of bij schemer en donker wanneer ik langs straatlantaarns rijd. Het begint met om de paar seconden wissen naar continu. Zo irritant. Ik gebruik AP graag omdat ik veel rijd. Zodra de wissers hun eigen leven gaan leiden zet ik de wissers op stand 1. Dat irriteert mij nog steeds want het is droog en de wissers horen dan niet aan te staan…

Als ik op een gegeven moment in het donker rijd, geen straatlantaarns, blijft de automatische wisserstand aan. Zodra ik dan de AP uitschakel en daarna weer inschakel gaat het in 50% van de gevallen weer goed, totdat er weer straatlantaarns verschijnen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:03
SiErRa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:07:
[...]

Wel grappig om te zien dat een Polo meer kan kosten als je gaat proberen te configureren als een Model 3 RWD. (omdat het dan een GTI moet worden om ook naar in de buurt van het vermogen te komen)

Zo zie je dat Tesla met de Model 3 wel kan concurreren met het luxe C segment, want die zitten zo over de 40K. Maar er is nog niets wat met het B segment zonder veel opties (20-25K nieuwprijs) kan concurreren.
Ben daarom wel benieuwd wat de 25K Tesla gaat zijn.
Vergelijk je wel de prijzen zonder BPM?
En dat het een GTI moet zijn voor jou kan goed zijn, maar voor veel mensen is dat vermogen helemaal niet belangrijk en zou een Model 3 met 110pk ook volstaan. Dus in dat opzicht kan je perfect vergelijken met een basis Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
this schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:31:
[...]

En dat het een GTI moet zijn voor jou kan goed zijn, maar voor veel mensen is dat vermogen helemaal niet belangrijk en zou een Model 3 met 110pk ook volstaan. Dus in dat opzicht kan je perfect vergelijken met een basis Polo.
Vergeet ook ff het gewicht niet dan. De lichtste M3 weegt nog steeds 1700+ kg. Lekker hoor, 110pk voor zo'n zware auto.. not.
Een basis Polo heeft trouwens maar 80pk. Ze zijn altijd een beetje karig met PK's bij VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
[...]

Mag bj2022 ook? Ik ben klachten aan het opsparen want ik ben al genoeg geweest in service centers 😅

[Afbeelding]

Daarnaast vind ik de audio (diep geluid aan en uit) niet zo geweldig.. Onze 2019 SR+ zonder full premium audio klinkt eigenlijk beter (op wat minder bas na dan)
Grappig. Dat gevoel had ik ook toen ik de testrit deed in een 2023 MYLR. Had betere audio verwacht maar miste de diepte en warmte t.o.v. M3LR 2019. Moet ik wel erbij zeggen dat ik aardig heb zitten spelen met de equalizer in de M3.

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 10-11-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Laatst online: 11-06 11:08
SiErRa schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:45:
[...]

Dat is wel heel bizar, ik heb dit nagevraagd, omdat ik met mijn vorige auto al bij de ANWB verzekerd was, maar ook voor een M3 RWD met een waarde van onder de 45K was specifiek voor Tesla een LoJack vereist werd mij via de chat verteld.
Klopt dit nu wel of juist niet? Tot en met de laatste stap zie ik geen lojack staan. Een rwd onder 45k kenteken. Dus dan hoeft het niet?

Was hier voor ook bij anwb voor een e golf toen wel een bepaling voor klasse 3 SCM inderdaad (certificaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 09:12
Asbes schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:26:
[...]

Klopt dit nu wel of juist niet? Tot en met de laatste stap zie ik geen lojack staan. Een rwd onder 45k kenteken. Dus dan hoeft het niet?

Was hier voor ook bij anwb voor een e golf toen wel een bepaling voor klasse 3 SCM inderdaad (certificaat)
Ik heb ook ANWB allrisk met Tesla Model 3 SR 2024 maar ik zie nergens iets terug over LoJack in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Bij InsureMyTesla is dit ook niet nodig

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:36
Het kan ook separaat op het polisblad staan als clausule. Een dergelijk vereiste hoeft niet altijd in de standaard beschikbare polisvoorwaarden te staan.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:31:
[...]

Maar maakt dat uit? Je betaalt als je een nieuwe auto koopt toch ook gewoon die BPM? Zolang de EVs zijn vrijgesteld is dat gewoon de realiteit.

Overigens vind ik een Polo vergelijken met een Model 3 ook al heel erg scheef. Dat is echt een maat (zo niet twee maten) kleiner als je alleen al naar de bagageliters kijkt. En dan nog zit je in een range van EUR 25k - EUR 49k.

Kijk je naar een VW Golf, dan heb je het over EUR 35k - EUR 58k. Terwijl je nu voor EUR 45k - EUR 3k SEPP een Model Y kunt kopen waar je achterin een VW Golf kwijt kunt en in de Frunk nog een Polo...

Kijk je naar een VW Tiguan, die wat beter vergelijkbaar is met een Model Y, dan begint die al duurder dan de MY RWD (na subsidie). OK als de EV ook BPM moet gaan betalen vlakt het verschil wel wat uit, maar ongetwijfeld gaan EV's de komende jaren nog goedkoper worden. Alleen al vanwege de enorme capaciteit die wordt opgebouwd voor batterijproductie.

Ik denk dat het fabeltje dat EV's duur in de aanschaf zijn langzaamaan achterhaald begint te raken. Enige is dat de keuze in de lagere prijsklassen nog wat karig is voor auto's met een fatsoenlijk bereik en voldoende snel laden. Die MG4 komt in de buurt en de recent aangekondigde Citroen e-C3 is echt wel goed geprijsd. Daar komt dan binnenkort ook nog een lager geprijsde Tesla bij en wellicht kan BYD de prijzen in NL meer naar hun Chinese niveau brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Heeft de M3 Highland RWD ook matrix koplampen, ik kan het eigenlijk niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
VeeGee schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:58:
Het kan ook separaat op het polisblad staan als clausule. Een dergelijk vereiste hoeft niet altijd in de standaard beschikbare polisvoorwaarden te staan.
Ook niet daarin terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:26
[...]
[...]
Wat je zou kunnen proberen is om de ruit bij de camera's aan de binnenkant schoon te maken. Dan moet je wel het omhulsel eraf klikken. Ik had nml. ook heel veel last van de ruitenwissers vanwege stof op de binnenkant van de ruit, nadat deze een keer vervangen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 10:26

[Twitter]
Dat lijkt me heel veel werk om te maken en om bij te houden. Ben benieuwd hoe ze dit doen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 15:26
DaCoTa schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:21:
[...]

Dat lijkt me heel veel werk om te maken en om bij te houden. Ben benieuwd hoe ze dit doen, eerlijk gezegd.
Overwegend is het gewoon beschikbaar in de kaartdata volgens mij, tenminste, waze, tomtom, enzovoort kunnen het in hun navigatie wél. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
gustaveau schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:44:
Ik heb recent een verkeersboete ontvangen, maar deze is volledig onjuist.
Volgens oom agent bevond ik me die dag in Eindhoven en zou ik een eenrichtingsstraat hebben ingereden.
Echter, ik woon helemaal niet in Eindhoven en heb die dag mijn auto helemaal niet gebruikt. Hij stond gewoon geparkeerd in de garage!

Ik ben er tegen in beroep gegaan, maar dit is afgewezen. Het OM heeft bepaald dat het woord van oom agent zwaarder weegt dan het mijn.
Nu moet ik dus nogmaals in beroep bij de kantonrechter.

Vraag:
Heeft iemand anders dit wel eens gehad?

Kan ik op de een of andere manier de locatiegeschiedenis van mijn geleasede Tesla 3 uitlezen om dit te gebruiken als bewijsmateriaal voor mijn beroep?
De lease maatschappij heeft in eerste instantie aangegeven dat ze dit niet kunnen...
Heb je geen camerabewaking of 1 van je buren waarbij de auto in beeld was die dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
Khayma schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:25:
[...]

Bij de slotverklaring:

Terugvindsysteem Moving Intelligence of LoJack
Het op het polisblad omschreven voertuig moet uitgerust zijn met een terugvindsysteem van Moving Intelligence of LoJack, dat ingebouwd is door een geautoriseerde dealer.

Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?
* Hij moet kunnen aantonen dat het voertuig over het vereiste terugvindsysteem beschikt.
* Hij moet kunnen aantonen dat hij ten tijde van de diefstal voor het terugvindsysteem een lopend abonnement had bij een meldkamer/alarmcentrale. Op die manier konden meldingen van de meldkamer/alarmcentrale hem bereiken.

Recht op vergoeding
Is er voldaan aan bovenstaande voorwaarden? Dan is er in geval van diefstal van het voertuig recht op vergoeding.
@Khayma Heb je een link naar deze tekst? Staat dit in voorwaarden die je na afsluiten hebt ontvangen?

Ik kan het nog steeds nergens vinden, en twijfel een beetje aan de chat/ telefonische antwoorden.

Dit zijn toch de officiële voorwaarden?
https://www.anwb.nl/binar...liere-autoverzekering.pdf

Ik vind het vreemd dat het niet wat duidelijker terug te vinden is.

Nog maar een keer via whatsapp gechat. Dit is wat ze aangeven:

"Als je een verzekering aanvraagt, wordt er voor het afsluiten vermeld over een alarm klasse indien nodig."

"Het wordt altijd vermeld op het polisblad als het vereist is. Daar kan het altijd terug gevonden worden". Niet elke Tesla heeft een alarmeis, vandaar mijn vraag van de catalogus waarde en bouwjaar. Op basis daarvan wordt er bepaald of er een alarmeis nodig is en hoe lang.

"We zijn op de hoogte dat het niet makkelijk te vinden is voor de klant."

[ Voor 16% gewijzigd door Ifreerider op 10-11-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
daemonix schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:43:
[...]

Voor de rechter laten komen. OvJ zegt vrij standaard nee. Als je toevallig vanuit huis bent ingelogd geweest op je werk is dat prima bewijs, net als een verklaring van iemand dat je thuis was.

Het gaat wel vaker fout met dit soort dingen. Of misschien is het kenteken gekloond?
De waarneming van oom Agent weegt wel iets zwaarder dan het feit dat 'iemand' mogelijk thuis was om in te loggen.

@gustaveau : Heb je geen sentry filmpje met timestamp van de bekeuring zodat je kan laten zien dat je auto elders was?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:18
Psycho_Mantis schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:21:
[...]

Heel fijn dat het locatie based is, maar ik wil eigenlijk dat de auto dit thuis enkel op Dinsdag doet maar je kan alleen kiezen tussen de gehele week en werkdagen.

Is hier een manier voor? Nu loopt de accu leeg als ik voorverwarmen vergeet uit te zetten voor een thuiswerkdag. :(
Als je een iphone hebt kun je makkelijk een automatisering aanmaken in de opdrachten app op de dagen dat jij wenst. Je moet dan wel de Tesla app geïnstalleerd hebben en een trigger instellen (zoals een wekker) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kC7_zQB3JrOT_pNTZhm_z_eU4uE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kOnmdJIQ8Ks4YrE3fjN9vvJz.jpg?f=user_large

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:52
Hierbij mijn ervaringen met een proefrit van de Model Y deze week. In één zin:
Prachtige techniek en gebruiksvriendelijkheid, waardeloze auto qua rij ervaring.

Wellicht voor velen geen verrassende plus- en minpunten, maar ik had van mijn eerste rit in een Tesla veel en veel meer verwacht.
+ Prachtige, gebruiksvriendelijke user interface.
- Waardeloze (geen?) vering. Op het moment dat we door een ‘hobbelige’ woonwijk reden stuiterde we alle kanten op.
- Enorm onvoorspelbare adaptieve cruise control. Autonoom rijden vind ik erg prettig en het autonoom rijden viel me enorm tegen. Het remmen en accelereren is inconsequent, onbetrouwbaar en niet geleidelijk. Ik werd er misselijk van en het leidde er alleen maar toe dat ik juist meer moest opletten tijdens het rijden

Ik ga weer lekker terug naar een Kia Niro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cacofant
Nee een Kia Niro rijdt zo geweldig, blij dat ik van die auto af ben en nu in een M3 rij :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 09:55
Riderider schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:10:
Prachtige techniek en gebruiksvriendelijkheid, waardeloze auto qua rij ervaring.

Wellicht voor velen geen verrassende plus- en minpunten, maar ik had van mijn eerste rit in een Tesla veel en veel meer verwacht.
- Waardeloze (geen?) vering. Op het moment dat we door een ‘hobbelige’ woonwijk reden stuiterde we alle kanten op.
- Enorm onvoorspelbare adaptieve cruise control. Autonoom rijden vind ik erg prettig en het autonoom rijden viel me enorm tegen. Het remmen en accelereren is inconsequent, onbetrouwbaar en niet geleidelijk. Ik werd er misselijk van en het leidde er alleen maar toe dat ik juist meer moest opletten tijdens het rijden

Af en toe een tegengeluid is altijd goed, anders reden we allemaal in dezelfde auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ga eens rijden in een M3 dan. Dat rijdt echt geweldig.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 15:00
Ifreerider schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:19:
Ik kom toch nog een keer terug op het verzekerings onderwerp (het gaat om particulier verzekeren).

Mijn voorkeur heeft het om geen extra tracking device te hoeven installeren. Daarnaast wil ik wat langere aanschafwaarde regeling en het panoramadak meeverzekerd hebben. Het liefst ook een acceptabele premie :-)

Eigenlijk kom ik alleen maar bij twee op Tesla gerichte verzekeringen uit:

Die door Tesla zelf wordt gepromoot:
https://www.tesla.com/nl_NL/support/insuremytesla-ec

En deze
https://eas-insurance.com

De laatste ziet er heel aantrekkelijk uit.

Heeft iemand ervaring met 1 van deze? Ik denk dat ik voor de laatste ga.
Promovendum verzekerd ook je panoramadak en geen after market tracking of alarm nodig. Nieuwwaarde regeling van 2 of 3 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:39
waardeloze auto qua rij ervaring.
ik had van mijn eerste rit in een Tesla veel en veel meer verwacht.
- Enorm onvoorspelbare adaptieve cruise control. Autonoom rijden viel me enorm tegen. Het remmen en accelereren is inconsequent, onbetrouwbaar en niet geleidelijk. Ik werd er misselijk van

Ik denk dat de Kia Niro een prima auto is.
Tesla heeft enorm veel klanten die - na afweging van alle voors en tegens - tevreden zijn met hun Tesla. Natuurlijk is het zo dat bij nog meer mensen de keuze op een ander merk valt. Prima lijkt mij zo.
@Riderider : Heel veel plezier en veilige kilometers met de Kia toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
SX-Superfly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:22:
[...]

Promovendum verzekerd ook je panoramadak en geen after market tracking of alarm nodig. Nieuwwaarde regeling van 2 of 3 jaar.
Bedankt voor de tip. Ik heb geen offerte kunnen maken, omdat het er op lijkt dat je altijd een kenteken nodig hebt om een offerte te krijgen. Die heb ik nog niet. Ik zal eens kijken of ik iemand anders zijn kenteken kan lenen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 15:00
Ifreerider schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:42:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb geen offerte kunnen maken, omdat het er op lijkt dat je altijd een kenteken nodig hebt om een offerte te krijgen. Die heb ik nog niet. Ik zal eens kijken of ik iemand anders zijn kenteken kan lenen ;-)
Je kunt 'kenteken onbekend' aan klikken op de website van promovendum.
Dekking allrisk

U heeft de vraag gesteld of het dakraam van de Tesla model 3 is meeverzekerd wanneer u kiest voor de allriskdekking. Dit dakraam valt inderdaad onder de dekking van de allriskdekking. Het volgende is opgenomen in artikel 7 onder v (pagina 35):

Artikel 7. Welke oorzaken zijn verzekerd?

Plotselinge oorzaak van buiten de auto.

• Bijvoorbeeld een deuk in je auto door een bal.

• Bijvoorbeeld schade aan je auto door het tanken van verkeerde brandstof.

• Bijvoorbeeld schade aan het panoramadak of dakraam van je auto.

[ Voor 40% gewijzigd door SX-Superfly op 10-11-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gisteren mijn MYP opgehaald in Tilburg - wat een ervaring. Auto top afgeleverd, geen issues met lak of panel gaps (ik heb een witte)

Naar huis rijden was een ervaring - eerste lange rit met dit ding - onderweg dichtbij huis even aan de SuC gehangen.
Kan bevestigen dat Arval rijders, GEEN betaalpas aan hun account hoeven toe te voegen - dit gaat allemaal 'onderwater' zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
Wolly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:48:
[...]

De waarneming van oom Agent weegt wel iets zwaarder dan het feit dat 'iemand' mogelijk thuis was om in te loggen.

@gustaveau : Heb je geen sentry filmpje met timestamp van de bekeuring zodat je kan laten zien dat je auto elders was?
Ik gebruik helaas de sentrymodus niet, dus ik kan daar niet op terugvallen.

En de auto staat normaal gesproken in een parkeergarage, dus qua camerabeelden is het ook lastig.
Vandaar dat ik inzet op de in en uitrijtijden van de parkeergarage, want dat gebeurd op basis van nummerbord herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:16

Welke versie Y heb je gereden? Modeljaar, RWD, AWD, AWD P, Welke maat velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Laatst online: 11-06 11:08
Dutchlimits schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:15:
[...]

Ook niet daarin terug te vinden.
Ik ook niet. Dus onder 45k geen alarmeis

Zelfs geen klasse 1 dan?
(Denk weer teveel door) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-06 22:11

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Hebben meer HW2.5 gebruikers het gevoel dat de volgafstand op niveau behoorlijk lang is geworden sinds de laatste software updates?
revolution-nl schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:02:
Ik heb nu een vreemd probleem, wanneer de accu wordt voorbereid voor superchargen krijg ik de melding vermogen beperkt, de snelheid wordt dan gecapped 75 /80kmh even uit en instappen en de cap is er weer af, logisch de accu verwarming is dan ook weer uitgeschakeld.
Vreemd genoeg is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen :?

Prima toch, zoveel mensen zoveel wensen, de ene houdt van een communicatief stevig onderstel en de ander houdt van een zompig, afstandelijk onderstel voor comfort. De ene houd van een traditioneel knoppen dashboard, de ander houdt van alles via het touchscreen.

Ten aanzien van autonome systemen ben ik van mening dat je bij ieder nieuw systeem even moet wennen aan de wijze waarop het systeem acteert.

Veel plezier met de Kia

[ Voor 17% gewijzigd door revolution-nl op 10-11-2023 15:04 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

[Afbeelding]

Heb je weer een maandagochtend model? #Hoedan

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Weet iemand hoe ik in de app kan zien met hoeveel kWh de auto laadt ipv dat er staat km/hr? Voorheen stond er wel kWh maar ik heb waarschijnlijk ergens op geklikt (?) en nu staat er dus km/h. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Anoniem: 1456812 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:03:
Weet iemand hoe ik in de app kan zien met hoeveel kWh de auto laadt ipv dat er staat km/hr? Voorheen stond er wel kWh maar ik heb waarschijnlijk ergens op geklikt (?) en nu staat er dus km/h. Alvast bedankt!
De weergave van je accu op % zetten ipv rated range, dit doe je door even te drukken op het batterij icoon.
Ik vind het overigens onbegrijpelijk dat die range weergave nog steeds gekoppeld is aan het actuele verbruik van de laatste xx km :F

Zijn er eigenlijk al geruchten rondom de holyday update?

[ Voor 18% gewijzigd door revolution-nl op 10-11-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

revolution-nl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:04:
[...]

De weergave van je accu op % zetten ipv rated range, dit doe je door even te drukken op het batterij icoon.
Ik vind het overigens onbegrijpelijk dat die range weergave nog steeds gekoppeld is aan het actuele verbruik van de laatste xx km :F

Zijn er eigenlijk al geruchten rondom de holyday update?
Al geprobeerd maar er blijft km/hr staan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:39

mattijssch

Model 3 LR

gustaveau schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:58:
[...]

Ik gebruik helaas de sentrymodus niet, dus ik kan daar niet op terugvallen.

En de auto staat normaal gesproken in een parkeergarage, dus qua camerabeelden is het ook lastig.
Vandaar dat ik inzet op de in en uitrijtijden van de parkeergarage, want dat gebeurd op basis van nummerbord herkenning.
Als je een inrijtijd en uitrijdtijd van de parkeergarage kunt overleggen, dan sta je al een heel stuk sterker in je beroep. Ik weet niet of je eventueel ook nog aan een laadpaal stond, maar in dat geval zou je die incheck- en uitchecktijd ook nog als aanvullend bewijs kunnen gebruiken. Als primair bewijs is een laadpaal wat lastiger, want die legt uiteraard geen kenteken vast.

Veel succes iig! Ik heb zelf ook ooit een boete binnengekregen voor een plek waar ik op het moment van de overtreding helemaal niet was, maar gelukkig kon ik daar de foto opvragen en was het daarop meer dan duidelijk dat het om een andere auto ging. Maar helaas heeft oom agent waarschijnlijk niet even een fotootje gemaakt bij het uitschrijven van zijn PV. En dan wordt het inderdaad jouw woord tegen dat van oom agent, waarbij die laatste een hogere waarde krijgt toegekend in de rechtspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

VeeGee schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:58:
Het lijkt mij dat dat in de aanbieding al moet staan. Ze weten exact om wat voor auto het gaat, ze weten ook exact wat voor beveiliging die heeft (en nog vragen sommige verzekeraars welke SCM klasse de auto heeft, als je daar een te lage invult dan pleeg je eigenlijk fraude) dus als er bij het maken van de offerte niet over gepraat wordt dan is het geen onderdeel van de offerte en kan het geen eis zijn.

Zo werkt consumentenrecht volgens mij.

"Heeft u een LoJack" is een vraag die je tijdens het offertetraject kunt stellen, zeker als je weet of het om een diefstalgevoelige auto gaat.
En een Tesla is absoluut niet diefstalgevoelig, dus de eis voor een LoJack is ook niet erg logisch.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:36
Maasluip schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:40:
[...]

Het lijkt mij dat dat in de aanbieding al moet staan. Ze weten exact om wat voor auto het gaat, ze weten ook exact wat voor beveiliging die heeft (en nog vragen sommige verzekeraars welke SCM klasse de auto heeft, als je daar een te lage invult dan pleeg je eigenlijk fraude) dus als er bij het maken van de offerte niet over gepraat wordt dan is het geen onderdeel van de offerte en kan het geen eis zijn.

Zo werkt consumentenrecht volgens mij.

"Heeft u een LoJack" is een vraag die je tijdens het offertetraject kunt stellen, zeker als je weet of het om een diefstalgevoelige auto gaat.
En een Tesla is absoluut niet diefstalgevoelig, dus de eis voor een LoJack is ook niet erg logisch.
Ja, eens. In het offertetraject zou het wel naar voren moeten komen. Maar wil aangeven dat het niet direct in de polisvoorwaarden hoeft te staan. Het kan ook op het polisblad tot uitdrukking komen, afhankelijk van het model dat je wil verzekeren. Het kan inderdaad niet zo zijn dat men dit achteraf, eenzijdig vereist.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
SX-Superfly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:43:
[...]

Je kunt 'kenteken onbekend' aan klikken op de website van promovendum.

[...]
Ah klopt, zoveel opties geprobeerd dat ik dat even was vergeten. Ik had ze al eens geprobeerd en krijg dit bij de M3 LR AWD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBe_sdOoXMbk_0YuXSJmi5Td4zI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rXEaaI5CBTq9JfvJfKyTpq06.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Laatst online: 11-06 09:49
Ook geinig, 13 oktober mijn voorbumper beschadigd door verf uit te wisselen met een Up!
Afgelopen week gemaakt, gisteren terug gekregen.

Tijdens de reparatie heeft men blijkbaar 2023.32.7 geïnstalleerd (geen idee wat er op stond, men verteld mij dit).

Afgelopen nacht alarm een aantal keren afgegaan, maar ook de portieren van slot gesprongen (spiegels bleven ingeklapt), maar ook de frunk los gesprongen.
Zowel het schadebedrijf als ik begrijpen hier niets van, heeft 1 van jullie zoiets al eens aan de hand gehad?

Het schadebedrijf denkt zelf dat het aan de software ligt, maar ik twijfel een beetje.

Dus voorlopig rij ik weer in een leenauto...

[ Voor 7% gewijzigd door pimk op 10-11-2023 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Grrrr ik ben even door de eerste liefdesfase heen en vooral even gefrustreerd.
Mijn ruitenwissers schijnen compleet in een andere dimensie te leven dan ik. Blijven wissen als het niet regent, wissen niet als het wel regent. Vervelende is ik kan ze niet uitzetten en op autopilot rijden tegelijk.

Ik heb de ruit al helemaal gecontroleerd maar er lijkt niets wat de sensor een probleem kan geven. Is dat ergens te kalibreren of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
Heb nagevraagd ben volledig gedekt allrisk zonder aanvullende beveiliging bij anwb.

"*Judith*
Goedemiddag Alex, we hebben geen aanvullende eisen bij je auto gesteld. Dus je bent gewoon verzekerd met het standaard alarmsysteem."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:57
911GT2 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:04:
Mijn ruitenwissers schijnen compleet in een andere dimensie te leven dan ik. Blijven wissen als het niet regent, wissen niet als het wel regent. Vervelende is ik kan ze niet uitzetten en op autopilot rijden tegelijk.

Ik heb de ruit al helemaal gecontroleerd maar er lijkt niets wat de sensor een probleem kan geven. Is dat ergens te kalibreren of zo?
Wat toevallig dit. Ik heb vanmorgen in dit topic ook mijn frustratie over de ruitenwissers geuit.

Heb mijn Y sinds Augustus maar heb pas sinds 2~3 weken een groot probleem met mijn ruitenwissers. Het bederft mijn rijervaring compleet.

Zou het dan toch te maken hebben met een recente update die het gedrag van de wissers verslechtert heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:31
911GT2 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:04:

Het lijkt me handig als klachten ook even gelinkt worden aan model en jaartal, op z'n minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 19:02
Speel AUB alle ruitenwisser klachten door naar Tesla, des te groter de kans dat ze er (ooit) iets aan gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:48
SuperVliegNL schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:23:
Speel AUB alle ruitenwisser klachten door naar Tesla, des te groter de kans dat ze er (ooit) iets aan gaan doen.
Ik waardeer je inzet en vertrouwen. Ik denk niet dat klacht 6 miljoen hier over heel veel verschil gaat maken, het is een probleem dat al 5 jaar loopt. Dus ik zie grofweg 3 opties voor mensen met deze ruitenwisser problemen (want het begint wel wat eentonig te worden)
- accepteer het als een mooie feature van vision en innovatie. Kom op beetje omdenken ;)
- koop SEXY buttons. Zodat je iig nog TACC kunt gebruiken (ik heb nog geen anbieder gezien om TACC werkend te krijgen, maar dat is bijzaak :+ )
- boenen, uit elkaar halen, boenen en nog een keer

Uiteindelijk zit er wat mij betreft ook een stukje eigen verantwoordelijkheid in. Voor veel van dit soort geavanceerde functies staat duidelijk aangegeven dat het beta is. En dan moet je je afvragen of je daar al te veel over moet klagen.

[ Voor 21% gewijzigd door JohanB op 10-11-2023 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilde_gans
  • Laatst online: 01-12-2024
SiErRa schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:45:
[...]

Ik ben bij ANWB verzekerd met m'n Highland M3 onder 45k. Echt alles t/m slotverklaring, polisvoorwaarden en FAQ onderzocht en er staat niks, dus ik ga er vanuit dat ik gewoon verzekerd ben volgens de voorwaarden (en dus ook met diefstal, zonder LoJack).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchlimits
wilde_gans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:48:
[...]

Ik ben bij ANWB verzekerd met m'n Highland M3 onder 45k. Echt alles t/m slotverklaring, polisvoorwaarden en FAQ onderzocht en er staat niks, dus ik ga er vanuit dat ik gewoon verzekerd ben volgens de voorwaarden (en dus ook met diefstal, zonder LoJack).
Ja je bent gedekt heb hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:42
schumi1986 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:10:
[...]

Wat toevallig dit. Ik heb vanmorgen in dit topic ook mijn frustratie over de ruitenwissers geuit.

Heb mijn Y sinds Augustus maar heb pas sinds 2~3 weken een groot probleem met mijn ruitenwissers. Het bederft mijn rijervaring compleet.

Zou het dan toch te maken hebben met een recente update die het gedrag van de wissers verslechtert heeft?
Ik heb echt 0 problemen met de ruitenwissers. Mijn Model 3 is momenteel al zeker 2 maanden niet gewassen, misschien speelt dat mee. Ik heb in het verleden wel gelezen dat bepaalde wax en Tesla’s ruitenwissers niet goed samen gaan.

Ik ben benieuwd of iedereen met problemen een blinkende wagen heeft en iedereen zonder issues met de ruitenwisser net zo lui is met wassen als ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:53
Misschien wax op de ruit zoals hierboven ook gesuggereerd wordt. Misschien tijd voor nieuwe ruitenwissers? Misschien eens langs een service center? Misschien eens langs de GGZ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
JohanB schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:34:
[...]

Ik waardeer je inzet en vertrouwen. Ik denk niet dat klacht 6 miljoen hier over heel veel verschil gaat maken, het is een probleem dat al 5 jaar loopt. Dus ik zie grofweg 3 opties voor mensen met deze ruitenwisser problemen (want het begint wel wat eentonig te worden)
- accepteer het als een mooie feature van vision en innovatie. Kom op beetje omdenken ;)
- koop SEXY buttons. Zodat je iig nog TACC kunt gebruiken (ik heb nog geen anbieder gezien om TACC werkend te krijgen, maar dat is bijzaak :+ )

Uiteindelijk zit er wat mij betreft ook een stukje eigen verantwoordelijkheid in. Voor veel van dit soort geavanceerde functies staat duidelijk aangegeven dat het beta is. En dan moet je je afvragen of je daar al te veel over moet klagen.
Wat bedoel je met TACC gebruiken? Dat is toch gewoon autopilot en die kan je altijd gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
  • Laatst online: 21-04-2024
Voor de onlangs proefrijders van een Tesla onder ons: hoelang konden jullie de auto uitproberen? Bij BMW kreeg ik de auto de hele dag mee met de opmerking “leef je lekker uit”. Bij Tesla: u mag een half uurtje rijden. Dat was dus even snel de snelweg op, 1e afrit eraf, 2 min de wijk in en weer terug.

Ik ga binnenkort nog eens rijden met een MYP, want de eerste ervaring was naast kort ook niet helemaal vlekkeloos vanwege de bij sommigen bekende hard piep… YouTube: Model Y High Pitch Whine

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jij bent zeker nieuw hier :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
Djerro123 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:42:
[...]

Wederom een update. Mijn verzoek om de grenswaardes te ontvangen werd niet gehonoreerd. Dit had ik ook wel verwacht eigenlijk. Wel gaven ze aan dat ze toch graag nog eens zouden willen kijken en de hele auto wilde 'doormeten' want het gedrag hoorde toch ook echt niet. Morgen lever ik de auto weer in, ze weten niet hoe lang ze hem hebben maar krijg een leenauto dus dat is heel netjes.

Ik heb via het werk van mijn partner een goede microfoon te leen (of nou ja, ik ga ervan uit dat het een goede is, heb er geen verstand van maar hij voelt duur :P ). Heb vandaag twee opnames gemaakt, eentje op 112kmh en eentje op 102kmh. De piep is erg goed te horen, ben blij dat ik dat heb gedaan. Voor degene die willen weten waar Djerro en zijn partner zo gek van worden: YouTube: TeslaMYRWD hoge piep op constante boven 100kmh

Als er een update is, zal ik hem delen :)
Ben je inmiddels wat wijzer geworden nadat je de auto 2 wkn geleden (opnieuw) hebt ingeleverd? Ben toch erg benieuwd of ze het voor je hebben kunnen oplossen.

Je vindt namelijk meer op YouTube van Model Y High pitch whine of iets met high noise. En daar staan ook reacties bij, waaronder dat het met de ground strap te maken zou kunnen hebben. Geen idee wat dat is?
YouTube: Model Y High Pitch Whine

Hoe dan ook, het is eigenlijk nog het enige wat me een beetje weerhoud van de aanschaf. Want het is echt ongelooflijk irritant als je dit constant hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door MaartenK2023 op 10-11-2023 17:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 19:29
Haha, ik vrees dat dit wat naïef is.
De ruitenwissers werken sinds 2019 al niet best… gaat niet ineens door software beter worden. De hardware die ze gebruiken is gewoon ontoereikend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 19:29
MaartenK2023 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:39:
Voor de onlangs proefrijders van een Tesla onder ons: hoelang konden jullie de auto uitproberen? Bij BMW kreeg ik de auto de hele dag mee met de opmerking “leef je lekker uit”. Bij Tesla: u mag een half uurtje rijden. Dat was dus even snel de snelweg op, 1e afrit eraf, 2 min de wijk in en weer terug.

Ik ga binnenkort nog eens rijden met een MYP, want de eerste ervaring was naast kort ook niet helemaal vlekkeloos vanwege de bij sommigen bekende hard piep… YouTube: Model Y High Pitch Whine
Ik kreeg hem een goed uurtje mee. Dat was ruim voldoende. Een hele dag rijden als proefrit lijkt me wat overdreven ;) .
Maarja, in 2019 had ik 1x in de auto gezeten in de showroom voordat hij besteld werd, dus ik ben misschien gewoon snel tevreden qua proefrit tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 18:14
Smobbo schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:16:
[...]

Haha, ik vrees dat dit wat naïef is.
De ruitenwissers werken sinds 2019 al niet best… gaat niet ineens door software beter worden. De hardware die ze gebruiken is gewoon ontoereikend.
Waarom niet een optie toevoegen waar de gevoeligheid aangepast kan worden zoals gebruikt wordt door veel andere merken. Dit zou al kunnen helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:48
gebruikershaes schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:14:
[...]

Wat bedoel je met TACC gebruiken? Dat is toch gewoon autopilot en die kan je altijd gebruiken?
Maar dan gaan dus bij veel mensen de ruitenwissers keihard en onnodig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
MaartenK2023 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:47:
[...]

Ben je inmiddels wat wijzer geworden nadat je de auto 2 wkn geleden (opnieuw) hebt ingeleverd? Ben toch erg benieuwd of ze het voor je hebben kunnen oplossen.

Je vindt namelijk meer op YouTube van Model Y High pitch whine of iets met high noise. En daar staan ook reacties bij, waaronder dat het met de ground strap te maken zou kunnen hebben. Geen idee wat dat is?
YouTube: Model Y High Pitch Whine

Hoe dan ook, het is eigenlijk nog het enige wat me een beetje weerhoud van de aanschaf. Want het is echt ongelooflijk irritant als je dit constant hebt.
Bij mijn paar weken oude MY RWD hoor ik het iig niet en ik heb mijn kinderen (horen hoge tonen beter dan ik) heb ik er ook niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:41
Weer een zwart scherm bij instappen en reset was nodig om ook stoel te verzetten etc. Gelukkig werd 38.6 aangeboden tijdens de rit. Hopelijk dat die resets nu klaar zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
JohanB schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:26:
[...]

Maar dan gaan dus bij veel mensen de ruitenwissers keihard en onnodig aan.
Oh dus dan bedoel je dus tacc zonder autosteer? Die kan je ook aan zetten zonder sexy buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:42

Voordat de Highland er was mocht je de auto tot 24 uur testen. Nu is er natuurlijk veel vraag en weinig aanbod. Maar een paar uurtjes op een rustige dag zal geen probleem zijn na overleg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-06 19:47
schumi1986 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:10:
[...]

Het lijkt erop dat bij een geheel grijze lucht zoals we dat nu een paar weken hebben, de auto dit onterecht herkent als regen. Erg vervelend inderdaad. MY van sept '23 rij ik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Heeft de highland niet betere camera's? Aangezien ik ook de ruitenwisser issues ervaar. Zou toch verwachten dat het met betere camera's een effectievere regenherkenning zou moeten kunnen doen.

Reed zojuist in het donker en de wissers deden gewoon echt niets in de auto stand. Moest elke keer handmatig wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-06 22:21
Snelletomaat schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:26:
[...]

Het lijkt erop dat bij een geheel grijze lucht zoals we dat nu een paar weken hebben, de auto dit onterecht herkent als regen. Erg vervelend inderdaad. MY van sept '23 rij ik in.
Hahaha nou dat heb ik ook wel eens gedacht, dat ie naar de wolken/lucht kijkt en daarop reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Als ik rond de 50 rij of net daar onder hoor ik een soort jankend geluid (motor) ? Gas los of geven hoor je het geluid mee gaan.
Rij ik rond de 55 of hoger is het weg.. wat kan dit zijn?

M3 RWD 2023 (geen Highland).

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:26
Dutchlimits schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:32:
Heeft de highland niet betere camera's? Aangezien ik ook de ruitenwisser issues ervaar. Zou toch verwachten dat het met betere camera's een effectievere regenherkenning zou moeten kunnen doen.

Reed zojuist in het donker en de wissers deden gewoon echt niets in de auto stand. Moest elke keer handmatig wissen.
Hmm ik ervaar dit niet met de highland, maar heb ook nog niet zoveel gereden (+/- 900 km) waarvan wel het meeste in de regen.

Kun je hem niet gewoon op een stand zetten ipv op auto? Bij mij doet zowel AP als TACC het gewoon zonder dat die hem op auto zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Camera achter de voorruit is volgens mij niks beter aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:24
Toch wel bijzonder weer die ruitenwisser klachten. Heb een collega die met autopilot gewoonweg niet rijdt omdat zijn ruitenwissers dan op hol slaan.

Zelf in mijn Y geen rare fratsen. Althans 998/1000 dat ik op autopilot rij geen issues. Een tijd terug wel dit gedrag even, zeg 1 a 2 ritten, aan de hand gehad, maar was daarna ineens weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

JohanB schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:34:
[...]

Sorry hoor maar een ruitenwisser functie een beta noemen lijkt me wel wat ver gaan, dat kan iedere boodschappenkar van 15K.

Overigens gaat het om een MY LR van precies 3 weken oud, 0 keer gewassen, dus dan zou de wax toch echt van Tesla zelf moeten komen.

[ Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 10-11-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taporyfoko
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Pieter_621 schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:34:
[...]

De model 3 was vlak voor de update nieuw uit voorraad leverbaar met behoorlijke korting, zo'n €4000. Na de model update werd ie €1000 duurder.

Het is natuurlijk de vraag of de korting nu het maximum is, of dat ze echt nog voorraad gaan dumpen, net zoals met de model 3.
Op de voorraad model Y Performance zit nu € 6.300 korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16
Dix0r schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:30:
Toch wel bijzonder weer die ruitenwisser klachten. Heb een collega die met autopilot gewoonweg niet rijdt omdat zijn ruitenwissers dan op hol slaan.

Zelf in mijn Y geen rare fratsen. Althans 998/1000 dat ik op autopilot rij geen issues. Een tijd terug wel dit gedrag even, zeg 1 a 2 ritten, aan de hand gehad, maar was daarna ineens weer weg.
Kan hem begrijpen want ik gebruik AP ook bijna niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
taporyfoko schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:45:
[...]

Op de voorraad model Y zit nu € 6.300 korting.
Performance Y bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taporyfoko
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Klopt inderdaad. Goede toevoeging.
Op de Model Y Long range geeft Tesla € 4.670 korting op de voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaartenK2023
taporyfoko schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:45:
[...]

Op de voorraad model Y Performance zit nu € 6.300 korting.
Jeetje wat een actie/prijsdump. Gelukkig had ik uhm nog niet besteld maar je zou bijna direct aanklikken nu. Al wordt je gewoon argwanend waarom ze het nu doen? Komt er snel een nieuwe (kleine) update aan of gaan ze straks nog verder verlagen… 🧐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ooCQwq8lyXFL_YVUI1Q8ylsF8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAhiX21EyTvsg8zAowPhHmTx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 18:23

Je zou bijna willen dat de auto op eerst op buienradar kijkt en daarna pas met de camera…

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
MaartenK2023 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:35:
[...]

Jeetje wat een actie/prijsdump. Gelukkig had ik uhm nog niet besteld maar je zou bijna direct aanklikken nu. Al wordt je gewoon argwanend waarom ze het nu doen? Komt er snel een nieuwe (kleine) update aan of gaan ze straks nog verder verlagen… 🧐

[Afbeelding]
Eindejaarsdump op de voorraad denk ik, lijkt mij niet waarschijnlijk dat dit door een MY aankondiging gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:39
Voor de onlangs proefrijders van een Tesla onder ons: hoelang konden jullie de auto uitproberen?. Bij Tesla: u mag een half uurtje rijden.
De eerste proefrit inderdaad een half uurtje. Een paar weken later gevraagd of we de auto wat langer - bijvoorbeeld een uur - mochten uitproberen en dat was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Druid schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:09:
[...]

Je zou bijna willen dat de auto op eerst op buienradar kijkt en daarna pas met de camera…
Nou ja, dat moet hij nu ook al voor de buiten temperatuur doen dacht ik bij de Highland. Dus zo gek is het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Thomason schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:48:
[...]

Hmm ik ervaar dit niet met de highland, maar heb ook nog niet zoveel gereden (+/- 900 km) waarvan wel het meeste in de regen.

Kun je hem niet gewoon op een stand zetten ipv op auto? Bij mij doet zowel AP als TACC het gewoon zonder dat die hem op auto zet.
wel de laatste update geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 20:33
gebruikershaes schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:14:
[...]

Na 5.5 jaar sinds dat ik m’n model 3 mocht ophalen doet het gewoon pijn dat het verschil tussen TACC en AutoPilot nog steeds onbekend is (grapje hoor).

TACC is traffic aware cruise control (afstand houden voor je), Autopilot is TACC+AutoSteer (dus afstand houden en binnen de lijntjes blijven.

TACC =! Autopilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrttos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-01 15:42
Djerro123 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:13:
[...]

Na 5.5 jaar sinds dat ik m’n model 3 mocht ophalen doet het gewoon pijn dat het verschil tussen TACC en AutoPilot nog steeds onbekend is (grapje hoor).

TACC is traffic aware cruise control (afstand houden voor je), Autopilot is TACC+AutoSteer (dus afstand houden en binnen de lijntjes blijven.

TACC =! Autopilot
Hier nog een leek: Wat is dan het verschil tussen TACC en ACC (Adaptive Cruise Control)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 15:53
Jrttos schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:39:
[...]

Hier nog een leek: Wat is dan het verschil tussen TACC en ACC (Adaptive Cruise Control)?
Het Tesla marketing sausje :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Wij halen dinsdag onze een model Y RWD (Berlijn) op en hoorde net dat deze HW4 heeft waarschijnlijk? Weet iemand hier al iets over?

YouTube: Tesla Model Y HW4 Germany

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 21:44
procyon schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 03:18:
Wij halen dinsdag onze een model Y RWD (Berlijn) op en hoorde net dat deze HW4 heeft waarschijnlijk? Weet iemand hier al iets over?

YouTube: Tesla Model Y HW4 Germany
Nee. Dit soort YouTubers zijn goed in het verzamelen van views
Pagina: 1 ... 162 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: