Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.903 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Jeroenneman schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:40:
[...]

En die A6. Fijn dat de ruitenwissers en de parkeersensoren werken. Maar gaat daar Spotify automatisch aan, is de navigatie up to date, heeft ie blind spot camera's, oftewel, "alles werkt gewoon" is makkelijker als je minder features hebt.
Jij snapt het nog altijd niet. Die feature bloat, daar kiest tesla zelf voor. Dan moeten ze er ook maar voor zorgen dat het werkt. Maar goed, alles op het offerblok voor de heilige graal van "dE FeAtUre" in de religie van het tech optimisme.

En probeer je nu 1 keer, gewoon 1 keer, in te leven in het leven van de 'gewone' gebruiker, die geen silicon valley ultranerd is, en een tech boner krijgt van een touchscreen of "miNimAliStisChe inTerIeuRs". Kan je dat?

Ik zeg niet dat een tesla onbruikbaar is. Zelfs bejaarden moeten er mee overweg kunnen, lijkt me. Maar niet iedereen wil dat hele tech circus als ze in auto rijden. Ermee kunnen leven, en het echt fijn en perfect vinden, is nog wel een verschil.

Persoonlijk stap ik graag in een auto voor het 'analoge gevoel' van gemotoriseerd rijden. Net even ontsnappen aan die overdaad van domme geforceerde tech oplossingen voor problemen die er geen zijn. Maar dan ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:49
tijziok schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:46:
Even inhakend op de ruitenwissers. Bij mij werkt het ook niet altijd lekker op de Model Y. Maar ik heb wel de S3XY buttons. Ik ben alleen zoekende wat daar nou weer een handige instelling is voor een knop.
De knop heb ik links achter het stuur geplakt. Dat is wel makkelijk om bij te kunnen. Ik heb de knop maar ingesteld op Wipers Loop +1. Dat is ook wel Standard Loop +1. Dan gaat hij bij elke druk verder. Dus stand 1, dan 2, 3, 4, OFF en dan weer 1.
Ik ga maar eens proberen of die bevalt. Ik ben benieuwd wat anderen kiezen.
Ik heb:
1x drukken toggle naar -0,5 (dus van standje bloedverziekend snel (auto) naar standje 3,5)
dubbelklik -> toggle uit / auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Thermometer schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:07:

Model Y Standard range RWD eerste indruk

:/ Minder toffe dingen
- Autopilot zonder radar. Wat trekt die sloom op zeg! Ook al twee keer een kleine phantom brake gehad
Phantom braking.
Kun je dat uitzetten?

edit: nvm ik lees net over de knopjes en geen steel-schakelaars op het stuur.
Dat wist ik eigenlijk al. interesse terug op 0%

[ Voor 15% gewijzigd door MrMonkE op 09-11-2023 08:33 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blep
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024

Heb m'n nieuwe Model Y nu een week dus ik dacht ik maak even een vergelijking met m'n vorige auto (Model 3 Long Range uit 2019). Wellicht heeft iemand er wat aan! :P
(y) Toffe dingen
- Zoveel ruimte! Heerlijk. Dat komt met kamperen goed van pas.
- Laadklep die automatisch open gaat en vind het grote verbetering t.o.v. de korte ingang bij de Model 3
- Efficiëntie d:)b . Waar ik voorheen met 200-220 Wh/km in de koudere tijden over de snelweg raasde, zit dat met de Y op 140-180 Wh/km. Octovalve doet wonderen!
- Prijs/kwaliteit verhouding. Kom van een long-range af, maar dit bereik is nog steeds goed voor mij en je betaalt een stuk minder dan in 2019.
- Kleine tweaks die ze door de jaren heen hebben gedaan, zoals dat je niet meer je blinde hoek camera verblindt met je knipperlicht, USB-C poorten en draadloos laden, de snelheid van de chip die het middenscherm aanstuurt, geluidisolatie, hoe snel je camera aan gaat bij achteruit rijden, en ironisch genoeg ook het automatische ruitenwissen (meer daarover verderop)
:/ Minder toffe dingen
- Autopilot zonder radar. Wat trekt die sloom op zeg! Ook al twee keer een kleine phantom brake gehad
- Automatisch ruitenwissen. Gaat het hier constant over in het topic, maar ik ben hier verdeeld over. Het is beter dan mijn Model 3, waar het vaak helemaal niet aan ging terwijl ik door de regen niks meer zag en constant op dat knopje aan het drukken ben. Hier het tegenovergestelde probleem, dat het juist te vaak aan gaat. Ook al hoop ik dat ze het een keer voor elkaar krijgen met vision in een update, is het onder de streep voor mij een verbetering. Beter teveel dan te weinig wissen, anders zet ik 'm wel uit.
- Parkeersensoren. Ook hier is het al veel over gegaan, maar poh, ondanks dat ik het van te voren wist is dit een dra-ma. Ik moet door het hogerop zitten en het (kleine) verschil in grootte van de auto bijna gaan uitstappen om te zien hoe dichtbij ik bij een muurtje/auto zit in een krappe parkeergarage... onbruikbaar wat mij betreft. Achteruitcamera helpt i.c.m. zijspiegels vooral voor hoge elementen zoals een auto / muur, maar voor achteruit inparkeren als je genoeg ruimte hebt is het prima
- Audio! Ervaren meer mensen dit? Voor m'n gevoel heb ik geen Premium audio in de Y gekregen... Speakers links en rechtsboven m'n hoofd lijken niet te werken, het geluid is schel, wat bijna pijn aan de oren doet. Hebben ze bezuinigd op de speakers? Komt dit door de akoestiek van meer glas in het plafond? Moet ik hiermee naar de service center? De Model 3 die ik had was echt ongeëvenaard qua audio, maar los van de subwoofer die goed z'n werk doet, is de audio een flinke achteruitgang voor mij.
Ook ik kom van een model 3 LR en ik deel je ervaring met de audio in grote lijnen. Ik vind het een flinke achteruitgang en kan nog niet helemaal plaatsen waarom. Het kan wellicht met de akoestiek te maken hebben van de Y, die is toch beduidend anders dan de 3 en het is wel gewoon dezelfde setup.

Ik vraag me af of iemand al een keer gekeken heeft of er niet stiekem goedkopere speakers in de Y zitten tegenwoordig.

Verder valt mij ook idd op dat de Y zuiniger rijdt dan een 2019 model 3. Laatst 134wh/km gehad in de Y en dat zag ik enkel soms in de zomer in de 3 8)7

Toevoeging: wat is jouw ervaring met het rijcomfort / vering? Zeker t.o.v. de model 3.

[ Voor 1% gewijzigd door blep op 09-11-2023 08:32 . Reden: Iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:49
Amos_x schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:55:
[...]

Jij snapt het nog altijd niet. Die feature bloat, daar kiest tesla zelf voor. Dan moeten ze er ook maar voor zorgen dat het werkt. Maar goed, alles op het offerblok voor de heilige graal van "dE FeAtUre" in de religie van het tech optimisme.

En probeer je nu 1 keer, gewoon 1 keer, in te leven in het leven van de 'gewone' gebruiker, die geen silicon valley ultranerd is, en een tech boner krijgt van een touchscreen of "miNimAliStisChe inTerIeuRs". Kan je dat?

Ik zeg niet dat een tesla onbruikbaar is. Zelfs bejaarden moeten er mee overweg kunnen, lijkt me. Maar niet iedereen wil dat hele tech circus als ze in auto rijden. Ermee kunnen leven, en het echt fijn en perfect vinden, is nog wel een verschil.

Persoonlijk stap ik graag in een auto voor het 'analoge gevoel' van gemotoriseerd rijden. Net even ontsnappen aan die overdaad van domme geforceerde tech oplossingen voor problemen die er geen zijn. Maar dan ben ik.
Och, ik denk niet dat Tesla daar de enige in is hoor.
Mijn vader, net 70+ rijdt een jaguar E-type, daar is ook zo'n beetje alles in te stellen maar hij snapt er helemaal niks van (en hij is echt niet de domste).
Daarmee ben ik met je eens dat het daarom voor Tesla niet goed is. Als je niet aan Tesla gewend bent, vind je lang niet alles wat je in een gemiddelde auto, al heeft die nog zoveel knopjes, wel vind. Dus daar is voor Tesla nog wel wat te winnen :Y

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Misschien moet jij gewoon even niet meer inloggen. In het elektrische auto topic wordt je ook al uitgekotst, en hier wordt de sfeer ook niet beter met je toonzetting.

Koop lekker een ICE BMW en val de rest hier dan niet meer lastig. Doei!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

- Audio! Ervaren meer mensen dit? Voor m'n gevoel heb ik geen Premium audio in de Y gekregen... Speakers links en rechtsboven m'n hoofd lijken niet te werken, het geluid is schel, wat bijna pijn aan de oren doet. Hebben ze bezuinigd op de speakers? Komt dit door de akoestiek van meer glas in het plafond? Moet ik hiermee naar de service center? De Model 3 die ik had was echt ongeëvenaard qua audio, maar los van de subwoofer die goed z'n werk doet, is de audio een flinke achteruitgang voor mij.
Audio was eerst zo zo. Toen wat gegoogled en kwam er achter dat je 'diep geluid' aan moet hebben voor die speakers links en rechts in de a stijlen. Verder de settings als volgt gezet en ik vind het heerlijke audio!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/py89jPpU70wGVMBTOMTKnN39DJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqGJpJpLG7xbKAGrXrRAvMBb.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:28

Thermometer

Whoop Whoop!

Oekol schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:46:
[...]

Audio was eerst zo zo. Toen wat gegoogled en kwam er achter dat je 'diep geluid' aan moet hebben voor die speakers links en rechts in de a stijlen. Verder de settings als volgt gezet en ik vind het heerlijke audio!

[Afbeelding]
Oh nice, dankje! Ga ik proberen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:02
Dino111 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:37:
[...]

Ik vermoed geen matrix koplampen. Dat maakt een groot verschil. Zelf een 2019 p zonder matrix koplampen en dat werkt inderdaad slecht. Al een aantal keren in een model y gereden met matrix koplampen en dan werkt het wel goed (niet zo in your face).
Ik heb geen matrix koplampen (eerste generatie met de zwarte raamomlijsting) en bij mij werkt die automatische grootlichten wel degelijk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Thermometer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:51:
[...]

Oh nice, dankje! Ga ik proberen (y)
En zet dan "What was I made for" van Billie Eilish op, daar is de bas goed aanwezig, maar moet subtiel blijven om de breekbare stem niet te overheersen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42
Tommie12 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:55:
[...]

En zet dan "What was I made for" van Billie Eilish op, daar is de bas goed aanwezig, maar moet subtiel blijven om de breekbare stem niet te overheersen.
Zeg, ik wil niet in slaap vallen ofzo :+

Maar zal ook eens gaan spelen met de audio instellingen in m'n MY. Ben er nog steeds niet echt voor gaan zitten. Volgens mij staat 'diep geluid' bij mij op standje 'Auto'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:36
[...]

Het mooie aan een tesla is dat je al die features niet hoeft te gebruiken. Je kan hem lekker analoog rijden zoals je wenst. Gewoon zelf sturen, remmen en gas geven, ruitenwissers zelf bedienen. Achteruit kijken met inparkeren en ff over de motorkap kijken bij voorkant. Dan is die niet anders dan een snelle automaat uit de jaren 90.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
- Efficiëntie d:)b . Waar ik voorheen met 200-220 Wh/km in de koudere tijden over de snelweg raasde, zit dat met de Y op 140-180 Wh/km. Octovalve doet wonderen!
Hm, had nog niet eerder van Octovalve gehoord! Ziet er interessant uit. Ga ik eens wat meer over opzoeken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
InZane schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:00:
[...]

Maar zal ook eens gaan spelen met de audio instellingen in m'n MY. Ben er nog steeds niet echt voor gaan zitten. Volgens mij staat 'diep geluid' bij mij op standje 'Auto'.
Je kan ook een goede Metalband op zetten, maar dan vind ik het veel moeilijker om de balans van het geluid te beoordelen. Er zit dan zo veel "lawaai" in de muziek dan je de hoge tonen en middentone amper kan onderscheiden.

Een ander klassiek nummer om luidsprekers te beoordelen is natuurlijk "Money for nothing" van Dire Straits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:39
Broodro0ster schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:23:
Ik wou deze ochtend mijn ruitensproeiers voor het eerst gebruiken, maar dat is me niet gelukt. Ik heb de auto van begin augustus in bezit, maar nog nooit nodig gehad.
De ruitenwissers bleven heen en weer gaan, maar er kwam geen vloeistof uit. Wordt de auto geleverd zonder ruitenwisservloeistof? Ik heb het reservoir eens open gegaan, maar je kunt daar niet zien hoe vol het zit. Of ik doe iets verkeerd...
Ik heb precies hetzelfde gehad. Met hulp van dit filmpje even de aansluitingen van de slangetjes van de pomp naar de wissers nagelopen en beter aangedrukt. En daarmee was het opgelost: YouTube: Tesla Windshield Fluid Problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 15:06
Nu we het er toch over hebben. Mijn Y LR heet alleen aan de bestuurderszijde een sproeier? Was er eigenlijk verbaasd over.
Trouwens ik vind de "claxon" ook erg zacht. Is dat ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
gebruikershaes schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:03:
[...]

Het mooie aan een tesla is dat je al die features niet hoeft te gebruiken. Je kan hem lekker analoog rijden zoals je wenst. Gewoon zelf sturen, remmen en gas geven, ruitenwissers zelf bedienen. Achteruit kijken met inparkeren en ff over de motorkap kijken bij voorkant. Dan is die niet anders dan een snelle automaat uit de jaren 90.
Vergeet de arm om de passagiersstoel heen doen niet, bij het achteruit rijden :+

Maargoed, ik heb inmiddels bijna 8000 km op onze 3 zitten en ik ben er nog steeds blij mee, ondanks de problemen die regelmatig gemeld worden. Persoonlijk heb ik niet zo'n last van autopilot/TACC, ik gebruik het eigenlijk weinig - ook met eerdere auto's niet. Zelf anticiperen werkt toch altijd nog beter en vaak is het zo druk op de weg dat ik het gewoon irritant vind werken. Het werkt alleen maar in de hand dat je andere dingen gaat doen, dan auto rijden, iets wat ik zo vaak zie op de weg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
royaljoop schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:19:
Nu we het er toch over hebben. Mijn Y LR heet alleen aan de bestuurderszijde een sproeier? Was er eigenlijk verbaasd over.
Trouwens ik vind de "claxon" ook erg zacht. Is dat ergens in te stellen?
Volgens mij zit er in de rechter ruitenwisser ook gewoon een "sproeier" verwerkt. Al is dat systeem wat minder dat de "echte" sproeier aan de bestuurderskant. Bij de 3 had je alleen maar van die ingebouwde sproeiers in de ruitenwissers.

Qua claxon heb ik eigenlijk geen klachten. Nu gebruik ik die ook niet vaak maar volgens mij is die luid genoeg als je buiten de auto staat.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42
Gisteren weer een fijn avondje Ziggo. Dat doe ik een aantal keer per jaar en dat gaat volgens een vast stramien: parkeren bij dezelfde ParkBee in de buurt, bandje afgelopen tegen 23:00, vertrek naar huis 23:15. Dus precondition aangezet voor 23:15 om in een perfecte auto aan te komen zonder na te denken. Letterlijk zonder na te denken want dit ging deze keer volledig automatisch! Ik wist niet dat ook precondition leert van je gedrag.

Natuurlijk weer geërgerd aan de automatische ruitenwissers en grootlicht op de terugweg maar hé, sommige dingen doet Tesla erg leuk :*)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Laatst online: 17:18
Radiodurans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:37:
Gisterenavond weer een fijn avondje Ziggo. Dat doe ik een aantal keer per jaar en dat gaat volgens een vast stramien: parkeren bij dezelfde ParkBee in de buurt, bandje afgelopen tegen 23:00, vertrek naar huis 23:15. Dus precondition aangezet voor 23:15 om in een perfect auto aan te komen zonder na te denken. Letterlijk zonder na te denken want dit ging deze keer volledig automatisch! Ik wist niet dat ook precondition leert van je gedrag.

Natuurlijk weer geërgerd aan de automatische ruitenwissers en grootlicht op de terugweg maar hé, sommige dingen doet Tesla erg leuk :*)
Klopt de tijd onthoud de auto op de locatie. Dit was in het negin voor mij ook even wennen maar als je er aan gewend bent wil je niet meer anders.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Gisteren weer een fijn avondje Ziggo. Dat doe ik een aantal keer per jaar en dat gaat volgens een vast stramien: parkeren bij dezelfde ParkBee in de buurt, bandje afgelopen tegen 23:00, vertrek naar huis 23:15. Dus precondition aangezet voor 23:15 om in een perfecte auto aan te komen zonder na te denken. Letterlijk zonder na te denken want dit ging deze keer volledig automatisch! Ik wist niet dat ook precondition leert van je gedrag.
Sorry, maar ik snap het even niet.

Heb jij nu de precondition aangezet? Of deed de auto dat automatisch?

Nu vind ik de verwarming zo goed dat je bij deze temperaturen (5-10°) echt in een paar minuten een warme auto hebt.
Enkel als er ijs en sneeuw is, dan voegt het enorm veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42
Tommie12 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:43:
[...]

Sorry, maar ik snap het even niet.

Heb jij nu de precondition aangezet? Of deed de auto dat automatisch?
De vorige keren wel, deze keer ging het automatisch :)
Nu vind ik de verwarming zo goed dat je bij deze temperaturen (5-10°) echt in een paar minuten een warme auto hebt.
Enkel als er ijs en sneeuw is, dan voegt het enorm veel toe.
Natuurlijk, ik kan ook in die 10 minuten die ik wandel richting de auto even de climate aanzetten maar het is toch leuk dat je auto dat automagisch zelf doet? Daarnaast is er ook nog preheat battery zodat ik meteen met >250kW de garage uit kan knallen :+

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Mooi voorbeeld van iets dat soms zal werken en vaak ook niet. Het soort oplossing met pseudo-intelligentie waar alleen techneuten enthousiast over kunnen zijn, omdat ze geestdriftig worden als het werkt en vergoelijkend als het faalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Radiodurans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:48:
[...]

De vorige keren wel, deze keer ging het automatisch :)

[...]

Natuurlijk, ik kan ook in die 10 minuten die ik wandel richting de auto even de climate aanzetten maar het is toch leuk dat je auto dat automagisch zelf doet? Daarnaast is er ook nog preheat battery zodat ik meteen met >250kW de garage uit kan knallen :+
Voor zover ik heb ervaren blijft de toggle aan staan, op die locatie idd. Dus als jij die de vorige keer aan hebt gezet, stond ie dus eigenlijk nog steeds aan.....voor die locatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gtabak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-08 10:52
[...]

Tja, iedere heug z'n meug. Ik ben al wat ouder, maar krijg nog elke dag een kick van m'n Tesla model Y.

Moest laatst noodzakelijkerwijs in zo'n analoge oliebak rijden, was zo blij als een kind dat ik weer in m'n Tesla kon stappen.

Dat wil je toch niet meer en het past toch ook niet meer bij de huidige tijdgeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
InZane schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:00:
[...]

Dat vond ik irritant omdat je dan veel schommelingen hebt in hoe de auto dat diepe geluid benaderd.
Sowieso was het op het begin wennen tussen uit en hoog. Maar nu ben ik er helemaal aan gewend en is het 'immersive'.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

ScreamGT

joejoe

gtabak schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:25:
[...]

Tja, iedere heug z'n meug. Ik ben al wat ouder, maar krijg nog elke dag een kick van m'n Tesla model Y.

Moest laatst noodzakelijkerwijs in zo'n analoge oliebak rijden, was zo blij als een kind dat ik weer in m'n Tesla kon stappen.

Dat wil je toch niet meer en het past toch ook niet meer bij de huidige tijdgeest!
Haha. Ik neem soms toch nog even de Cooper S van mijn vrouw mee :P Die 2 liter turbo vierpitter zorgt ook nog steeds een grote grijns op m’n gezicht.

Maar die instant koppel van elektrisch blijft geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:02
[...]
Huidige tijdsgeest zou ik nog niet zeggen hoor. We zitten nu nog wat in de overgang tussen early adopters en early majority.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-07 16:02
Thermometer schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:29:
[...]

Yes, zit erop! Heerlijk in deze koude wintertijden.
Zit in de M3 Highland eigenlijk stuurverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 21:03
Het valt me op dat weinig nieuwe M3 Highland eigenaren voor Deep Blue metallic kiezen? Ik zie vooral vee rood, wit, zwarte en het nieuwe grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Is het normaal dat als de zon laag aan de linkerzijde van de auto dat je een melding krijgt dat de camera's slecht zicht hebben?

Stuur ook wel even een foto mee van de omstandigheden.

Ik krijg deze melding namelijk heel snel, ook savonds en in de regen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1T48dU6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p0tEVuF.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
[...]

Dus zou je verwachten dat de ruitenwissers in een Tesla het een stuk beter doen dan in zo'n analoge oliebak. De waarheid is toch anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
Hebben meer mensen problemen met software update 2023.32.9 (model 3 2023)?
Na de update reageert de auto enorm overdreven op andere weggebruikers die iets te veel naar links of rechts in hun eigen rijstrook rijden. Hierdoor is de auto al meerdere keren vol op de rem gegaan wat al heelt gezorgd voor boze mede weggebruikers, en natuurlijk hartverzakkingen in onze auto.

Is er een mogelijkheid om de software terug te zetten naar een oudere versie?

Ook de ruitenwissers (die het sinds het begin al niet lekker doen zoals veel omschreven op dit forum) zijn nog slechter geworden. Het is nu standaard dat de ruitenwissers aangaan als het donker is (tijdens cruise control en AP).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Yortisi schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:49:
Na de update reageert de auto enorm overdreven op andere weggebruikers die iets te veel naar links of rechts in hun eigen rijstrook rijden. Hierdoor is de auto al meerdere keren vol op de rem gegaan wat al heelt gezorgd voor boze mede weggebruikers, en natuurlijk hartverzakkingen in onze auto.

Ook de ruitenwissers (die het sinds het begin al niet lekker doen zoals veel omschreven op dit forum) zijn nog slechter geworden. Het is nu standaard dat de ruitenwissers aangaan als het donker is (tijdens cruise control en AP).
Ja zelfde problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
Dutchlimits schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:43:
Is het normaal dat als de zon laag aan de linkerzijde van de auto dat je een melding krijgt dat de camera's slecht zicht hebben?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vorige model 3 bouwjaar 2023 waar ik in rij geeft geen melding met soortgelijke omstandigheden zoals te zien op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
r6aw schreef op donderdag 9 november 2023 @ 06:23:
[...]

Ik kan ook via Athlon kiezen. Die eerste opties zijn kleur uit kiezen maar die zijn gratis? Maar Lak kost weer geld wat is het verschil 😜
Alleen wit is gratis, en dus de enige kleur waar je subsidie op krijgt want dan blijft de prijs onder de 45.000 euro.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermometer
  • Laatst online: 16:28

Thermometer

Whoop Whoop!

daemonix schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:52:
[...]

Alleen wit is gratis, en dus de enige kleur waar je subsidie op krijgt want dan blijft de prijs onder de 45.000 euro.
Zwart is inmiddels ook gratis bij Tesla, naast Wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
STIMPPYYY schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:27:
[...]

Grootlicht werkt goed? 😂 sorry, maar dat is echt de grootste kul die ik heb gehoord. Het is net een disco. Gaat zelfs in dorpen en goed verlichte wegen aan en uit. Ik wil het best voor je op video zetten. Overigens rijd ik al meer dan 4 jaar met de M3 en het heeft nog nooit goed gewerkt. Idem met de wissers. Update na update na update.
Tesla doet veel dingen echt goed, maar in sommige gevallen slaan ze de plank gewoon mis. Niet dat het een grote ramp is. Er valt prima mee te leven en is zelfs zo dat deze onvolkomenheden voor veel mensen geen deal breaker zouden zijn (voor mij ook niet). En ja, soms werkt het wel goed. Moet wel zeggen dat het wel heerlijk was om in een A6 te stappen waarbij je wegrijdt en nergens naar om hoeft te kijken. Alles werkt gewoon. En dat was een auto uit 2004.

Je kunt er gewoon niet omheen dat dit spul nooit fatsoenlijk gaat werken zonder de juiste hardware.
Ik geef je mijn ervaring. Aanvankelijk kon ik niet echt vertrouwen op Auto grootlicht en stoorde het tegenliggers veel te veel. Dat gaat nu echt vlekkeloos. Klopt wel dat ze aan en uit gaan, maar dat is kennelijk de bedoeling (al gaan ze bij mij niet aan in goed verlichte omgeving). Het gaat mij erom dat ze voor- en tegenliggers niet moeten hinderen en dat doen ze tegenwoordig niet meer.

Misschien is het verschil dat mijn auto uit 2022 is en de jouwe uit 2019 met wellicht een oudere HW versie. En dan hebben we wellicht allebei gelijk als jij zegt "het gaat nooit werken zonder fatsoenlijke hardware". Dan zit er in de nieuwere auto's wellicht hardware waarmee het wel kan werken. Daarentegen zie ik ook nieuwe Model 3 rijders die problemen ervaren (vooral met de wissers dan, grootlicht lees ik wat minder). Maar wellicht is dat met enkele updates dan weer verholpen omdat die auto's wel betere hardware hebben. Ik zou ervoor waken om ervaringen op basis van een Tesla uit 2019 door te trekken naar een nieuwe uit 2023. Net als met andere zaken zoals de panel gaps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18
Skupjo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:39:
[...]

Zit in de M3 Highland eigenlijk stuurverwarming?
Ja, dit soort dingen kan je ook gewoon opzoeken in de handleiding: https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/nl_nl/

specifiek hier: https://www.tesla.com/own...FC-8D10-B7B1BBCFCB1F.html onderaan de pagina.

[ Voor 40% gewijzigd door SiErRa op 09-11-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:35
Ik heb recent een verkeersboete ontvangen, maar deze is volledig onjuist.
Volgens oom agent bevond ik me die dag in Eindhoven en zou ik een eenrichtingsstraat hebben ingereden.
Echter, ik woon helemaal niet in Eindhoven en heb die dag mijn auto helemaal niet gebruikt. Hij stond gewoon geparkeerd in de garage!

Ik ben er tegen in beroep gegaan, maar dit is afgewezen. Het OM heeft bepaald dat het woord van oom agent zwaarder weegt dan het mijn.
Nu moet ik dus nogmaals in beroep bij de kantonrechter.

Vraag:
Heeft iemand anders dit wel eens gehad?

Kan ik op de een of andere manier de locatiegeschiedenis van mijn geleasede Tesla 3 uitlezen om dit te gebruiken als bewijsmateriaal voor mijn beroep?
De lease maatschappij heeft in eerste instantie aangegeven dat ze dit niet kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gustaveau schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:44:
Volgens oom agent bevond ik me die dag in Eindhoven en zou ik een eenrichtingsstraat hebben ingereden.
Echter, ik woon helemaal niet in Eindhoven en heb die dag mijn auto helemaal niet gebruikt. Hij stond gewoon geparkeerd in de garage!

Ik ben er tegen in beroep gegaan, maar dit is afgewezen. Het OM heeft bepaald dat het woord van oom agent zwaarder weegt dan het mijn.

Vraag:

Kan ik op de een of andere manier de locatiegeschiedenis van mijn geleasede Tesla 3 uitlezen om dit te gebruiken als bewijsmateriaal voor mijn beroep?
De lease maatschappij heeft in eerste instantie aangegeven dat ze dit niet kunnen...
Als je geen TeslaMate oid hebt niet denk ik. Er staat alleen maar een kenteken op de bekeuring? Zo'n agent hoeft verder geen merk/kleur oid in te vullen?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12

Ik heb exact hetzelfde probleem. Zelfs in de file bij lage snelheid weigert de auto soms om een auto op een vak rechts van mij voorbij te rijden. En als een vrachtwagen wat dicht bij de lijn komt... dik remmen.

Deze morgen heb ik er een servicerequesst voor ingeschoten... we zullen zien wat dat oplevert. Als niemand klaagt dan zullen ze nooit corrigeren durf ik aan nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tommie12 op 09-11-2023 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

pretpik schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:39:
[...]

Klopt de tijd onthoud de auto op de locatie. Dit was in het negin voor mij ook even wennen maar als je er aan gewend bent wil je niet meer anders.
Heel fijn dat het locatie based is, maar ik wil eigenlijk dat de auto dit thuis enkel op Dinsdag doet maar je kan alleen kiezen tussen de gehele week en werkdagen.

Is hier een manier voor? Nu loopt de accu leeg als ik voorverwarmen vergeet uit te zetten voor een thuiswerkdag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:43
STIMPPYYY schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:42:
[...]

Wat heeft matrix te maken met het in- en uitschakelen van grootlicht?

De hardware is identiek.
Het in en uitschakelen zal vast op dezelfde manier worden getriggerd alleen ik vind het bij de huurauto (nieuwer type koplamp) een beter lichtbeeld geven.
Dat is echt anders bij de niet matrix koplampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
ScreamGT schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:35:
[...]

Haha. Ik neem soms toch nog even de Cooper S van mijn vrouw mee :P Die 2 liter turbo vierpitter zorgt ook nog steeds een grote grijns op m’n gezicht.
Ooh, dat heb ik helemaal niet.
Ik stoor me direct aan het motorgeluid, de trage reacties en het schakelen. Dat voelt echt zo 1990...
En ik heb nu de onhebbelijkheid om in elke auto te tellen hoe veel knoppen er op het stuur staan, en hoe veel er vanaf de voorbank bereikbaar zijn.

Tesla Y: 15 bedienelementen
Mercedes GLE: 75 stuks... Er staat al ca 15 knoppen op het stuur...
VW Polo: ik zat ook al boven de 10 op het stuur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
Jeroenneman schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:40:
[...]

Win some, lose some gok ik. Die ultrasoon sensoren zijn gekkigheid, maar de ruitenwissers vind ik nu prima bruikbaar. Weinig verrassingen meer. Ook qua phantom breaks.

En die A6. Fijn dat de ruitenwissers en de parkeersensoren werken. Maar gaat daar Spotify automatisch aan, is de navigatie up to date, heeft ie blind spot camera's, oftewel, "alles werkt gewoon" is makkelijker als je minder features hebt.
Maar is het niet beter om een paar werkende features te hebben, ipv veel niet werkende? Of in ieder geval, dat is het voor mij, want in het tweede geval heb je exact niks

Phantom brakes worden rondom deze post ook nog aangehaald, ruitenwissers bij (veel) mensen erg slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Tommie12 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:38:
[...]

Ik stoor me direct aan het motorgeluid, de trage reacties en het schakelen. Dat voelt echt zo 1990...
En ik heb nu de onhebbelijkheid om in elke auto te tellen hoe veel knoppen er op het stuur staan, en hoe veel er vanaf de voorbank bereikbaar zijn.

Je moet een 500pk EV vergelijken met een 500pk ICE om het eerlijk te houden. Die reageren heel wat anders dan de standaard 90pk 3 cilinder ellende als het goed is 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:51:
[...]

Als je geen TeslaMate oid hebt niet denk ik. Er staat alleen maar een kenteken op de bekeuring? Zo'n agent hoeft verder geen merk/kleur oid in te vullen?
Voor de rechter laten komen. OvJ zegt vrij standaard nee. Als je toevallig vanuit huis bent ingelogd geweest op je werk is dat prima bewijs, net als een verklaring van iemand dat je thuis was.

Het gaat wel vaker fout met dit soort dingen. Of misschien is het kenteken gekloond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Thermometer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:57:
[...]

Zwart is inmiddels ook gratis bij Tesla, naast Wit
Nu wel weer, eergister en de dagen er voor niet. De dag dat de prijsverlaging in ging wel weer. Wat een zootje maken ze er van...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
Myaimistrue schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:05:
[...]

Mooi voorbeeld van iets dat soms zal werken en vaak ook niet. Het soort oplossing met pseudo-intelligentie waar alleen techneuten enthousiast over kunnen zijn, omdat ze geestdriftig worden als het werkt en vergoelijkend als het faalt.
Haha ergens wel mee eens, volgens mij zijn er een paar plekken hier in de buurt waar hij steeds m'n batterij elke dag leeg zuigt omdat ik daar ooit een keer voor een vakantie voorwarmen aan heb gezet.

Zou handig zijn als er een lijstje was waar hij dit doet, zodat je het ook kunt verwijderen als je het niet nodig hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB

Nee er zijn geen rollbacks helaas, dit is iets waar je aan moet wennen. En een reden waarom (veel) mensen niet updaten, totdat ze ergens hebben gelezen dat de update niet weer vol met bugs zit

Deze vind ik ook wel interessant:
bilgy_no1 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:04:
[...]

Ik geef je mijn ervaring. Aanvankelijk kon ik niet echt vertrouwen op Auto grootlicht en stoorde het tegenliggers veel te veel. Dat gaat nu echt vlekkeloos. Klopt wel dat ze aan en uit gaan, maar dat is kennelijk de bedoeling (al gaan ze bij mij niet aan in goed verlichte omgeving). Het gaat mij erom dat ze voor- en tegenliggers niet moeten hinderen en dat doen ze tegenwoordig niet meer.

Misschien is het verschil dat mijn auto uit 2022 is en de jouwe uit 2019 met wellicht een oudere HW versie. En dan hebben we wellicht allebei gelijk als jij zegt "het gaat nooit werken zonder fatsoenlijke hardware". Dan zit er in de nieuwere auto's wellicht hardware waarmee het wel kan werken. Daarentegen zie ik ook nieuwe Model 3 rijders die problemen ervaren (vooral met de wissers dan, grootlicht lees ik wat minder). Maar wellicht is dat met enkele updates dan weer verholpen omdat die auto's wel betere hardware hebben. Ik zou ervoor waken om ervaringen op basis van een Tesla uit 2019 door te trekken naar een nieuwe uit 2023. Net als met andere zaken zoals de panel gaps.
Ben wel benieuwd waar het "mijn ervaring" deel zit in de quote (daarna wel een "mijn ervaring" als het over ruitenwissers gaat):
bilgy_no1 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:41:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Het grootlicht issue is bijvoorbeeld wel degelijk met een update opgelost en werkt nu gewoon goed
Het is hier al vaak genoeg aangehaald, de ervaringen verschillen enorm per auto. Dus laten we aub niet sterke teksten neer zetten als "werkt nu gewoon goed", daarmee kun je veel potentiele kopers op het verkeerde been zetten (bijv. @Radiodurans had er gister ook nog gewoon last van in z'n MY)

[ Voor 49% gewijzigd door JohanB op 09-11-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:31
Dutchlimits schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:43:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja de deurstijl camera's willen noagal eens beslaan van binnen op dagen met hoege luchtvochtigheid. Vaak juist als de zon er op schijnt. Elke herfst komt dit terug, maar als het goed is blijft AP wel gewoon werken. De front en knipperlicht camera's hebben dit issue niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
GekkeRipper schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:43:
[...]

Je moet een 500pk EV vergelijken met een 500pk ICE om het eerlijk te houden. Die reageren heel wat anders dan de standaard 90pk 3 cilinder ellende als het goed is 🙂
Hoho, onze Polo heeft nog 4 cilinders, turbo en DSG, en meer dan 1liter cilinderinhoud.
500pk ICE wil ik niet betalen, en maakt veel te veel lawaai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online

Vraag:

Het lijkt me dat er bij een eenrichtingsstraat een redelijke mogelijkheid is om iemand staande te houden. Bij een staandehouding wordt je ID gevraagd. Je zou kunnen kijken of je het daar op kan gooien. Dat jij beweert dat je er niet bent en dat de politieagent je niet heeft staandehouden terwijl dat rederlijkerwijs wel mogelijk zou zijn.

Anders zou je kunnen kijken of je zoveel mogelijk getuigenverklaring kunt krijgen dat jij thuis aan het werk was, denk aan je partner, je werkgever, camerabeelden van je oprit, bankafschriften uit de buurt. Die kun je opvoeren om het aannemelijk te maken dat je daar niet was.

Technische bewijzen dat je auto er niet is wordt lastig denk. Mocht je een eigen oprit hebben zou je kunnen kijken of je uit de logs van je router kunt halen wanneer de auto verbind en weer loskoppelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Telesto op 09-11-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
.

[ Voor 116% gewijzigd door Telesto op 09-11-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Tommie12 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:54:
[...]

Hoho, onze Polo heeft nog 4 cilinders, turbo en DSG, en meer dan 1liter cilinderinhoud.
500pk ICE wil ik niet betalen, en maakt veel te veel lawaai.
Je begrijpt m'n punt. Een Polo, waarvan je vermogen niet benoemd, uit het B segment vergelijken met een hoog vermogen EV uit het D segment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Tommie12 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:38:
[...]

Er is niks mis met knoppen als ze functioneel zijn. Iedereen die VAG gereden heeft herkent de 3 dials in het midden voor de airco etc. Werkt perfect, zonder je ogen van de weg te halen. Mistlampen idem, links naast je stuur. Dat je die zaken nu moet gaan zoeken in je display voegt niks toe behalve frustratie en potentieel risico tijdens het rijden.

Elon heeft een soort antipathie tegen knoppen. Waarschijnlijk gemotiveerd door kostenbesparing. Dezelfde reden dat hij een regensensor overbodig vindt, en recenter heeft bedacht dat parkeersensoren niet nodig zijn. Registratie via camera's werkt voor geen meter. Bij miezer / mist begint hij niet met wissen of heel laat. Op andere momenten gaat hij als een bezetene tekeer terwijl er 3 druppels vallen. Nu met autopilot/cc de wissers verplicht zijn wordt het ronduit irritant. Daarbij blijft de auto afhankelijk van hoe goed jij je camera's schoon houdt. Een regensensor heeft hier bijna geen last van. PDC idem.

In de toekomst zal het ooit gaan werken, als de camera's super-UHD 400fps kwaliteit hebben, maar wel beetje jammer dat wij nu proefkonijn mogen spelen. Wanneer je 50k+ uitgeeft aan een EV verwacht je op basiszaken geen achteruitgang.

[ Voor 10% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 09-11-2023 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Vraag:

Mijn ouders hebben het ooit (lang geleden) gehad en hebben het ook voor laten komen en hebben destijds logbestanden van de computer laten zien waaraan te zien was dat ze op dat moment thuis waren en niet op de plaats waar ze geflitst waren. Dat hebben ze destijds gewonnen dus probeer iets te vinden waarbij je kan bewijzen dat je daar niet was / thuis was. Misschien bestanden op je computer die je aangemaakt hebt rond die tijd, gps data van je telefoon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
GekkeRipper schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:31:
[...]

Je begrijpt m'n punt. Een Polo, waarvan je vermogen niet benoemd, uit het B segment vergelijken met een hoog vermogen EV uit het D segment.
Wel grappig om te zien dat een Polo meer kan kosten als je gaat proberen te configureren als een Model 3 RWD. (omdat het dan een GTI moet worden om ook naar in de buurt van het vermogen te komen)

Zo zie je dat Tesla met de Model 3 wel kan concurreren met het luxe C segment, want die zitten zo over de 40K. Maar er is nog niets wat met het B segment zonder veel opties (20-25K nieuwprijs) kan concurreren.
Ben daarom wel benieuwd wat de 25K Tesla gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:07
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:58:
[...]

Nu met autopilot de wissers verplicht zijn wordt het ronduit irritant. Daarbij blijft de auto afhankelijk van hoe goed jij je camera's schoon houdt.
Dit is eigenlijk mijn enige probleem met de wissers. Ik heb in geen enkele auto met automagische wissers gehad dat ze het "goed" deden, was altijd wel te snel of te traag, moest altijd met dat wieltje aan je pookje spelen om het goed te krijgen, en dat elke regenbui wéér.

Niet érg. Méér van: elders is / was het ook niet alles.

Het is vervelend dat ze (soms) aanslaan als je op een donkere snelweg met verlichting rijdt. Ik ben niet gemaakt van geld, heb geen zin om er elke maand nieuwe wissers op te gooien :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:35
Metro2002 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:06:
[...]

Mijn ouders hebben het ooit (lang geleden) gehad en hebben het ook voor laten komen en hebben destijds logbestanden van de computer laten zien waaraan te zien was dat ze op dat moment thuis waren en niet op de plaats waar ze geflitst waren. Dat hebben ze destijds gewonnen dus probeer iets te vinden waarbij je kan bewijzen dat je daar niet was / thuis was. Misschien bestanden op je computer die je aangemaakt hebt rond die tijd, gps data van je telefoon etc.
Ik heb net de in en uitrij data opgevraagd van de parkeergarage van mijn gebouw, en mijn bankafschrift laat ook zien dat ik die dag niet in EHV was.
Ik zit nog even te kijken of ik mijn google timeline ook netjes kan uitdraaien, en kan aantonen dat ik dat ook echt ben.

Wat een gedoe allemaal zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Mar.tin schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:07:
[...]
Het is vervelend dat ze (soms) aanslaan als je op een donkere snelweg met verlichting rijdt. Ik ben niet gemaakt van geld, heb geen zin om er elke maand nieuwe wissers op te gooien :9
Bij mij gaan ze ook overdag aan onder een bepaalde hoek zonlicht. Nou ben ik niet zo poetserig dat zal vast niet meehelpen. :+
Ik zet ze meestal uit tot het begint te regenen. Maar met cruise control kan dat dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
GekkeRipper schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:31:
[...]

Ik vergeleek het vermogen niet, wel het aantal knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:32

Vraag:

Je zou kunnen kijken of je nog sentry mode opnames van die dag op je stick hebt staan?

Pieter Holtrop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Tommie12 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:17:
[...]

Ik vergeleek het vermogen niet, wel het aantal knoppen.
Je had het ook over trage reacties. Ik dacht dat je daarmee bedoelde op het gaspedaal. My bad. Eigenlijk ook niet boeiend. EV heeft de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohanB schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:49:
[...]

Nee er zijn geen rollbacks helaas, dit is iets waar je aan moet wennen. En een reden waarom (veel) mensen niet updaten, totdat ze ergens hebben gelezen dat de update niet weer vol met bugs zit

Deze vind ik ook wel interessant:

[...]

Ben wel benieuwd waar het "mijn ervaring" deel zit in de quote (daarna wel een "mijn ervaring" als het over ruitenwissers gaat):

[...]

Het is hier al vaak genoeg aangehaald, de ervaringen verschillen enorm per auto. Dus laten we aub niet sterke teksten neer zetten als "werkt nu gewoon goed", daarmee kun je veel potentiele kopers op het verkeerde been zetten (bijv. @Radiodurans had er gister ook nog gewoon last van in z'n MY)
Oei wat kun jij quotes uit hun context halen zeg. In de eerste post die ik aanhaal is dat ook precies wat ik schreef: er zit verschil tussen de ervaringen. Maar als je de post van Stimpy leest maakte hij een heel algemene stelling op basis van zijn n=1 ervaring. Dat is waar ik op reageerde. Maar ja, die is kritisch op Tesla, dus dan maakt het jou niet uit.

Er staan hier ook zat quotes van mensen bij wie Auto Groot Licht gewoon prima werkt nu. Als je hier alleen maar slechte ervaringen zou mogen melden is dat ook een vorm van mensen op het verkeerde been zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:31
Zijn er mensen die bij Alphabet zitten met hun Tesla, hoe doen jullie dit met superchargen? Op dit moment lijkt het erop dat ik mijn eigen CC moet koppelen en dan telkens de facturen moet declareren op het werk. Alleen onze wagenparkbeheerder heeft hier niet zo'n trek in omdat we binnenkort nogal wat Tesla's rond hebben rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 15:06

Vraag:

Wellicht kun je de locatie geschiedenis van je telefoon inbrengen als bewijs. Maar je kunt ook de vraag verwachten of je het voertuig niet had uitgeleend op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 16:34
Ik kom toch nog een keer terug op het verzekerings onderwerp (het gaat om particulier verzekeren).

Mijn voorkeur heeft het om geen extra tracking device te hoeven installeren. Daarnaast wil ik wat langere aanschafwaarde regeling en het panoramadak meeverzekerd hebben. Het liefst ook een acceptabele premie :-)

Eigenlijk kom ik alleen maar bij twee op Tesla gerichte verzekeringen uit:

Die door Tesla zelf wordt gepromoot:
https://www.tesla.com/nl_NL/support/insuremytesla-ec

En deze
https://eas-insurance.com

De laatste ziet er heel aantrekkelijk uit.

Heeft iemand ervaring met 1 van deze? Ik denk dat ik voor de laatste ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz

Vraag:

Geen idee hoe ver je van Eindhoven woont, maar misschien kan je nog wat met de oplaad statistieken in de Tesla app?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SiErRa
Ifreerider schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:19:
Ik kom toch nog een keer terug op het verzekerings onderwerp (het gaat om particulier verzekeren).

Mijn voorkeur heeft het om geen extra tracking device te hoeven installeren. Daarnaast wil ik wat langere aanschafwaarde regeling en het panoramadak meeverzekerd hebben. Het liefst ook een acceptabele premie :-)

En deze

Geen ervaring, maar ik ben voor Univé gegaan, geen tracking device nodig, nieuwwaarde te verlengen en (voor mij) een nette premie, rond het panoramadak schrijven ze dit:
https://www.unive.nl/autoverzekering/ruitschade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Nu online

En deze

Independer nagelopen? ABN Amro of anwb?

Wat is het kosten verschil. Eerste ken ik wel tweede totaal niet.

Ik ga voor de anwb zoals het er naar uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
bilgy_no1 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:59:
[...]

Oei wat kun jij quotes uit hun context halen zeg. In de eerste post die ik aanhaal is dat ook precies wat ik schreef: er zit verschil tussen de ervaringen. Maar als je de post van Stimpy leest maakte hij een heel algemene stelling op basis van zijn n=1 ervaring. Dat is waar ik op reageerde. Maar ja, die is kritisch op Tesla, dus dan maakt het jou niet uit.

Er staan hier ook zat quotes van mensen bij wie Auto Groot Licht gewoon prima werkt nu. Als je hier alleen maar slechte ervaringen zou mogen melden is dat ook een vorm van mensen op het verkeerde been zetten.
Dat is toch vrij logisch toch? "Goed" is alleen als het voor iedereen "goed" is. En "slecht" hoeft maar n=1, dan werkt het dus kennelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:22
Thomason schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:10:
Zijn er mensen die bij Alphabet zitten met hun Tesla, hoe doen jullie dit met superchargen? Op dit moment lijkt het erop dat ik mijn eigen CC moet koppelen en dan telkens de facturen moet declareren op het werk. Alleen onze wagenparkbeheerder heeft hier niet zo'n trek in omdat we binnenkort nogal wat Tesla's rond hebben rijden.
Hier een Tesla M3 via Alphabet. Ik heb een MultiTankCard gekregen voor openbare laadpalen. Je kunt hier ook declaraties voor de SuC invoeren, die krijg je dan terug gestort. Je zult inderdaad jouw eigen CC moeten toevoegen aan jouw Tesla account voor gebruik van SuC.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
Asbes schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:47:
[...]

Independer nagelopen? ABN Amro of anwb?

Wat is het kosten verschil. Eerste ken ik wel tweede totaal niet.

Ik ga voor de anwb zoals het er naar uitziet.
Idd Independer gedaan.

ANWB ziet er goed uit maar vereist een LoJack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:31
Hammetje schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:09:
[...]

Hier een Tesla M3 via Alphabet. Ik heb een MultiTankCard gekregen voor openbare laadpalen. Je kunt hier ook declaraties voor de SuC invoeren, die krijg je dan terug gestort. Je zult inderdaad jouw eigen CC moeten toevoegen aan jouw Tesla account voor gebruik van SuC.
Oh dat is handig om te weten, dat scheelt weer een stap naar de wagenparkbeheerder. Moet morgen 400 km rijden dus dan kunnen we het gelijk even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Als toekomst Tesla rijder ga ik zaterdag in de Highland testen.

Ik vroeg mij af hoe vaak Tesla een update krijgt?

Ben ook benieuwd naar de automatische ruitenwissers. Bij al mijn vorige auto's (Audi, Nissan Leaf) werkte dat ook niet altijd goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:36
Thomason schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:13:
[...]

Oh dat is handig om te weten, dat scheelt weer een stap naar de wagenparkbeheerder. Moet morgen 400 km rijden dus dan kunnen we het gelijk even uitproberen.
Pro tip: je kan de multitank card gebruiken bij Fastned. Dan hoef je niet daarna te declareren. Je kan hem zelfs toevoegen aan de Fastned app en dan hoef je helemaal niets meer te doen behalve de stekker er in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohanB schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:53:
[...]

Dat is toch vrij logisch toch? "Goed" is alleen als het voor iedereen "goed" is. En "slecht" hoeft maar n=1, dan werkt het dus kennelijk niet.
Dan bestaan er volgens jouw definitie amper tot geen "goede" producten. Er is altijd wel ergens een exemplaar dat defect is of minder werkt naar de mening en/of ervaring van de betreffende gebruiker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:39
gebruikershaes schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:38:
[...]

Pro tip: je kan de multitank card gebruiken bij Fastned. Dan hoef je niet daarna te declareren. Je kan hem zelfs toevoegen aan de Fastned app en dan hoef je helemaal niets meer te doen behalve de stekker er in steken.
+ alle andere snelladers langs de snelweg (BP, Shell, etc). Wel even opletten of hij de batterij wel gaat voorverwarmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45
Ifreerider schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:25:
Alleen als de waarde hoger is dan 45k geloof ik. Voor mijn RWD witte Highland heb ik hier van de week bij ANWB een verzekering voor afgesloten. Extra beveiliging van de auto was niet nodig.

Moet wel zeggen dat ABN-Amro net iets goedkoper was (ging maar om een paar euro). Maar aangezien ik van lease afkomstig ben (ga nu privé rijden) en dus geen schadevrije jaren heb opgebouwd bij Roy-Data, ben ik voor ANWB gegaan.

ANWB accepteert direct en zonder gezeur een leaseverklaring. 4 jaar lease gereden zonder schade = 4 schadevrije jaren privé toegekend door ANWB _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:36
Oekol schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:29:
[...]

Kan je eens proberen om een Netflix serie af te spelen in de auto met bijv Dolby Atmos achtig geluid zou moeten weergeven. Met een scene waar een helikopter overvliegt bijv. Wellicht wordt die dan gebruikt?
Ik denk dat het wat minder spannend is. Voorin heb je een center speaker die zorgt dat je zowel links als rechts nog een aardig stereo beeld hebt hoewel je niet midden tussen de L/R speakers zit. Deze lijkt datzelfde voor achterin te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Roekeloos schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:57:
[...]

Ik denk dat het wat minder spannend is. Voorin heb je een center speaker die zorgt dat je zowel links als rechts nog een aardig stereo beeld hebt hoewel je niet midden tussen de L/R speakers zit. Deze lijkt datzelfde voor achterin te fixen.
Dat zou je zeggen, maar hij gaf aan dat er überhaupt geen geluid uit kwam als ik 't me goed herinner. Dus toen dacht ik aan zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Vraag:

Yep, hier een keer een brief gehad van het OM dat ik in Apeldoorn doorgereden zou zijn na een ongeval... Ik zat die zaterdagavond heerlijk op de bank een film te kijken met mijn vrouw in Aalsmeer. Auto op het pad en ik had de logging van TeslaFi aan staan. Na mijn reactie met "bewijs" van TeslaFi werd het geaccepteerd en nooit meer wat van gehoord.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2023
Ifreerider schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:25:
[...]

Idd Independer gedaan.

waar zie je dit staan? heb alles doorlopen tot aan laatste stap maar heb hier niks over gelezen ook in AV niet? :? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Fidelity schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:52:
[...]

Moet wel zeggen dat ABN-Amro net iets goedkoper was (ging maar om een paar euro). Maar aangezien ik van lease afkomstig ben (ga nu privé rijden) en dus geen schadevrije jaren heb opgebouwd bij Roy-Data, ben ik voor ANWB gegaan.

ANWB accepteert direct en zonder gezeur een leaseverklaring. 4 jaar lease gereden zonder schade = 4 schadevrije jaren privé toegekend door ANWB _/-\o_
Dat kan bij ABN-AMRO ook hoor, ik ben ook recent overgestapt van lease naar privé, bij ABN werden alle schadevrije jaren toegekend (17 jaar, combinatie van roydata, werkgeversverklaring en leaseverklaring)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:32
veldenjp schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:26:
[...]

waar zie je dit staan? heb alles doorlopen tot aan laatste stap maar heb hier niks over gelezen ook in AV niet? :? :?
Bij de slotverklaring:

Terugvindsysteem Moving Intelligence of LoJack
Het op het polisblad omschreven voertuig moet uitgerust zijn met een terugvindsysteem van Moving Intelligence of LoJack, dat ingebouwd is door een geautoriseerde dealer.

Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?
* Hij moet kunnen aantonen dat het voertuig over het vereiste terugvindsysteem beschikt.
* Hij moet kunnen aantonen dat hij ten tijde van de diefstal voor het terugvindsysteem een lopend abonnement had bij een meldkamer/alarmcentrale. Op die manier konden meldingen van de meldkamer/alarmcentrale hem bereiken.

Recht op vergoeding
Is er voldaan aan bovenstaande voorwaarden? Dan is er in geval van diefstal van het voertuig recht op vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
veldenjp schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:26:
[...]

Ik kon het ook niet duidelijk vinden, maar na telefonisch contact werd het bevestigd. Zelfde verhaal bij Unigarant wat ook van de ANWB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
ScreamGT schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:35:
[...]

Maar die instant koppel van elektrisch blijft geniaal.
Ik heb nog zo'n ding op 2 wielen in de schuur staan waar ik tijdens de mooie maanden van het jaar veel meer schik heb dan een Tesla. Afgelopen september nog een weekje in de Dolomieten van bergpas naar bergpas reden. Gaat ook in een seconde of 3.x naar de 100 en in 10s naar 200 :9

Maar goed, de MY is maar een werkslet.

Hij wist trouwens vanavond in de file te melden dat de parkeerhulp functionaliteit verminderd was :? Heeft dat ooit gewerkt dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2023
Ifreerider schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:34:
[...]

Ik kon het ook niet duidelijk vinden, maar na telefonisch contact werd het bevestigd. Zelfde verhaal bij Unigarant wat ook van de ANWB is.
dan gaat het inderdaad om boven de 45k?
Anders heb je als slotverklaring alleen "mededelingsplicht".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Van de week klacht ingeschoten betreft de ruitenwissers.
Kreeg vandaag netjes antwoord, en ik zou zeggen ga klagen want misschien gebeurd er iets.
Zoals ik lees hebben ze al meerdere klachten.

Hieronder het antwoord

Beste . . . . .

Bedankt voor het contacteren van Tesla support.

Uw model Y draait op de software die gebruik maakt van Tesla Vision voor het activeren van de automatische ruitenwissers. De automatische ruitenwisser stand kunt u terwijl u rijdt in autopilot of cruise control niet uitschakelen. Tesla Vision maakt gebruik van waarneming op basis van de camera's.

Vervelend dat u dit probleem regelmatig ervaart. Naar aanleiding van uw feedback en van meerdere klanten zijn wij er bij Tesla bewust van dat er in de software verbeteringen vereist zijn voor het optimaliseren van de functie. Helaas hebben wij daar geen directe oplossing voor, de verbeteringen worden langzamerhand doorgevoerd in de toekomstige software updares van uw voertuig.

U kunt hier meer lezen over Tesla Vision: https://www.tesla.com/nl_...ransitioning-tesla-vision

We noteren uw feedback en adviseren om de software van uw voertuig up-to-date the houden en zowel de camera achter uw achteruitkijkspiegel schoon te houden.

Kind regards / Met vriendelijke groet,

Dewi
Senior Tesla Support Advisor, Tesla Support EMEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
veldenjp schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:41:
[...]

dan gaat het inderdaad om boven de 45k?
Anders heb je als slotverklaring alleen "mededelingsplicht".
Zou goed kunnen. Ik heb niet gevraagd over de grens. Voor de M3 LR is het nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:01:
[...]

Dat zou je zeggen, maar hij gaf aan dat er überhaupt geen geluid uit kwam als ik 't me goed herinner. Dus toen dacht ik aan zoiets.
Zoals ik al zei: dat rooster midden bovenin is geen luidspreker maar daar zit een antennemodule achter. Daar gaat nooit geluid uit komen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:57
Nog mensen met een bouwjaar 2023 en krakende bestuurdersstoel? In de vorige versie van het topic een paar meldingen, dit jaar pas 1.

Bij 5.000km kraakte mijn stoel alleen bij drempels, nu tegen de 10k ook in bochten.

[ Voor 7% gewijzigd door Maurice- op 09-11-2023 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Vraagje…met acc filerijden vandaag voor het eerst ervaren, no pedal driving is heel fijn, maar ik vind hem nogal agressief uit stilstand komen om vervolgens snel weer te moeten remmen ivm de voorligger…kan je dat wat minder agressief instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Maurice- schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:39:
Nog mensen met een bouwjaar 2023 en krakende bestuurdersstoel? In de vorige versie van het topic een paar meldingen, dit jaar pas 1.

Bij 5.000km kraakte mijn stoel alleen bij drempels, nu tegen de 10k ook in bochten.
2023 Y LR hier met een kleine beweging/kraak in de stoel bij scherpere bochten, bijv. het op- & afrijden van een rotonde of scherp insturen. Al een keer langs Tesla geweest, maar als je de stoel verzet is het probleem weer even weg en dat is iedere keer het eerste dat ze doen om daarna het probleem dus niet meer te kunnen constateren. Na een dag komt het probleem weer terug.

Super irritant als ze je gewoon weer wegsturen met wat extra ingevette stoelrails, also known als een kluitje in het riet.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

En deze

Nee, maar waarom geen Univé?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Laatst online: 17:18

Ja in het begin gehad, een mobile ranger op de stoep gehad en die heeft in de stoel het deel gesmeerd waar je bovenrug tegenaan leunt. Hierna was het toen bij mij opgelost.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
boefje79 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:48:
Vraagje…met acc filerijden vandaag voor het eerst ervaren, no pedal driving is heel fijn, maar ik vind hem nogal agressief uit stilstand komen om vervolgens snel weer te moeten remmen ivm de voorligger…kan je dat wat minder agressief instellen?
De volgafstand wat groter maken (rechter scrollwiel naar links of rechts duwen) en evt chill mode activeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierz op 09-11-2023 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00

Mag bj2022 ook? Ik ben klachten aan het opsparen want ik ben al genoeg geweest in service centers 😅

Mijn lijstje op het moment voor de Y:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24MmHCmvxT0kkkV6acVxJCt3utE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s840HTZEMeAqaY1CNJrhUH7r.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast vind ik de audio (diep geluid aan en uit) niet zo geweldig.. Onze 2019 SR+ zonder full premium audio klinkt eigenlijk beter (op wat minder bas na dan)

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 10-11-2023 00:56 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Pagina: 1 ... 161 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: