Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.668.763 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 20:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

gebruikershaes schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:55:
[...]

Eens. Dat doen ze ook. Althans ze proberen het met flyers en sancties. Parkeer rechten afnemen voor een week e.d. Maar het zijn gewoon veel auto’s op 20 palen oid dus blijft lastig om iedereen in het gareel te houden.
Parkeertarief bij niet laden instellen zal wel niet werken want leaseauto's?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMeul
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Oekol schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:09:
Maps update EU-2023.32-14783 gekregen. Hoop dat het wat doet voor verkeerde speed limits.....
Ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, wordt er gek van dat geping continue...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilde_gans
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12-2024
Gyrolion schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:44:
[...]

Echt erg goed bereik!
Wat voor app gebruik je en wat heb je daar allemaal voor nodig?
Ja, heel blij mee. Ik denk dat het rustig optrekken ook een hoop scheelt...

Ik gebruik Teslamate omdat ik de data lokaal wil houden en omdat het gratis en open source is. Je hebt een Raspberry Pi (of andere machine die 24/7 een docker instance kan runnen met min 1GB ram en verbonden met internet).

Je kunt deze handleiding volgen: Docker install | Teslamate. Mocht iets niet lukken, dan kun je mij altijd een PB sturen. Let wel op dat je niet de poorten van je Raspberry Pi zomaar open gooit om alles van het internet te kunnen benaderen. (Anders kun je een van de andere handleidingen daar volgen, maar de beveiliging met Basic Auth is niet geweldig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Maps update EU-2023.32-14783 gekregen. Hoop dat het wat doet voor verkeerde speed limits.....
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
KMeul schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:11:
[...]

Ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, wordt er gek van dat geping continue...
Dat "geping" kun je uitzetten, voor het geval je dat nog niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:45
Ik wou deze ochtend mijn ruitensproeiers voor het eerst gebruiken, maar dat is me niet gelukt. Ik heb de auto van begin augustus in bezit, maar nog nooit nodig gehad.
De ruitenwissers bleven heen en weer gaan, maar er kwam geen vloeistof uit. Wordt de auto geleverd zonder ruitenwisservloeistof? Ik heb het reservoir eens open gegaan, maar je kunt daar niet zien hoe vol het zit. Of ik doe iets verkeerd...

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is dat niet het gevolg van de camera die een andere verkeersbord denkt te zien en de waardes van de kaart overruled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:14
Broodro0ster schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:23:
Ik wou deze ochtend mijn ruitensproeiers voor het eerst gebruiken, maar dat is me niet gelukt. Ik heb de auto van begin augustus in bezit, maar nog nooit nodig gehad.
De ruitenwissers bleven heen en weer gaan, maar er kwam geen vloeistof uit. Wordt de auto geleverd zonder ruitenwisservloeistof? Ik heb het reservoir eens open gegaan, maar je kunt daar niet zien hoe vol het zit. Of ik doe iets verkeerd...
Gooi er 2 glazen water in en probeer het opnieuw.
Let wel dat je het ruiterwisser knopje op de pook helemaal indrukt, deze heeft 2 standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 20:24

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je drukt het knopje wel goed in? Het is een 2-traps knopje op de hendel. Dus goed doorduwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:04
gebruikershaes schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 06:08:
[...]

Ik heb 1500 collega’s. 6000 in Nederland. Dat maakt het lastig om er op te kunnen rekenen dat ik een laad plek kan bemachtigen. 5-10 min ff aan de snellader is idd wat ik doe. Best prima te doen en ff een plas pauze. Denk idd dat ik die 1800 euro per jaar beter in m’n zak kan steken.
Herkenbaar…wij hebben een opt-in appgroepje gemaakt waarin je even vragen of en per wanneer iemand even plaats kan maken, werkt best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMeul
  • Niet online
turkeyhakan schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:21:
[...]

Dat "geping" kun je uitzetten, voor het geval je dat nog niet weet.
Dat klopt inderdaad, maar bij juiste snelheidslimieten is het juist heel handig (10 km/u boven de limiet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals anderen zeggen: knopje ingedrukt houden op de diepste stand. Ook echt ingedrukt houden tijdens het wissen, want hij sproeit alleen op het moment dat beide wissers onder zijn.

Als het reservoir leeg is krijg je een melding op het scherm. Dus als je die melding niet hebt (check Service menu) zou er genoeg in moeten zitten lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Er staat in de garage hier een Highland model 3. Had hem nog niet in het echt gezien. Hij ziet er een stuk strakker uit dan mijn model 3 uit 2019 en dan niet alleen het model. Ook de kieren/naden zijn zoveel mooier dan bij mijn versie. Dat is natuurlijk op zich geen nieuws maar als je ze naast elkaar ziet dan valt het echt op wat voor sprong er gemaakt is in de afwerking :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-05 12:20
Ik gooi even een algemene vraag op het forum. Ik heb dakdragers voor de M3,maar waar precies moet ik die monteren. Op Internet zie ik diverse video's dat er pijltjes op het dak staan voor de montage plekken? Ik heb gisteren met een extra lamp gekeken, maar ik zie ze niet ?!

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mooi en illustreert ook dat het hele "stalkgate" gewoon een wat overdreven reactie is van sommigen, terwijl deze meid in no-time is gewend (en ik vermoed bijna iedereen die instapt). Alleen bij rotondes of vergelijkbare situaties. Wanneer je gewoon op de snelweg rijdt of bij een rechte kruising af gaat slaan lijkt het me zelfs comfortabeler dan de hendel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 09-05 20:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bilgy_no1 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:40:
[...]

Alleen bij rotondes of vergelijkbare situaties. Wanneer je gewoon op de snelweg rijdt of bij een rechte kruising af gaat slaan lijkt het me zelfs comfortabeler dan de hendel.
:F "Er is helemaal geen probleem met deze auto. Ja, op rotondes, maar op de autosnelweg is het geen probleem". Werkt niet he, een knipperlicht dat het alleen op de autosnelweg of rechte kruisingen doet?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GijsbertH1995
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-05 21:24
spartacusNLD schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:19:
[...]

Mooi! De volledige achter ruit / dak? Of enkel het stuk wat nog niet donker is af fabriek?

Waar heb je dit laten doen? Wat was de schade? :>
mauricefoldes schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:27:
[...]

Ziet er goed uit! Waar heb je dat laten doen ?
Bij Tintacar in Nunspeet. Doet veel Tesla's. Zijn advies was om niet de hele achterruit te doen, want naast dat dit duurder is, zou dit het al getinte deel van het dak nog donkerder maken. Van binnenuit zie je nu een klein streepje, maar dit is naar mijn mening totaal niet hinderlijk. Ik was all-in 340,- kwijt, waarbij hij 5 jaar garantie levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:26:
[...]

Je drukt het knopje wel goed in? Het is een 2-traps knopje op de hendel. Dus goed doorduwen.
Hmm, ik bleef het ingedrukt houden en de wissers bleven heen en weer gaan. Geen idee als ik het diep genoeg gedrukt heb. Vanavond nog eens proberen.
Moet je het knopje blijven ingedrukt houden of 1x diep drukken?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:38
Maasluip schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:04:
[...]

Parkeertarief bij niet laden instellen zal wel niet werken want leaseauto's?
Heh nee, maar parkeertarief wat van je loon wordt ingehouden wel denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:55
Taro schreef op maandag 6 november 2023 @ 23:21:
[...]

Even los van het instellen: Des te donkerder het is, des te minder fel je dit naar mijn idee ook zou willen hebben. Het is sfeerverlichting, als het helemaal donker is moet het niet te fel in je ogen schijnen tov de buitenwereld.
Mee eens, alleen gister was hij wel erg dof (het was donker en zag de sfeerverlichting minimaal). Vanochtend even uitgeprobeerd, het is inderdaad gekoppeld aan de felheid van het scherm dus het is wel enigsinds instelbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 09-05 16:20
Mirr0r schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:56:
Is er al iemand die heeft kunnen uitvogelen hoe je geluid apart kan laten afspelen.
Dus bijvoorbeeld voor Spotify en achter scherm Youtube. En dat de geluiden dan gesplit worden.

En een ander ding is. Waarom kan ik een bluetooth headset niet koppelen aan het scherm om deze als output te gebruiken voor de achter scherm bijvoorbeeld.

Verder ben ik helemaal weg van de auto. rijd fantastische de nieuwe M3.
DaCoTa schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:26:
[...]

Dit lijkt me toch een vereiste voor het scherm achter, dat die een aparte BT audio connectie hebben. Wat zegt de handleiding hierover?
Heb zelf maar even in de manual lopen spitten, omdat ik wel benieuwd was hoe dit zou werken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y24wyEuPg1iTfM95Wzq06ol9KI4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7coAw1TbdO5JJCTA28jMMjQi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door DaCoTa op 07-11-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mirr0r schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:56:
Is er al iemand die heeft kunnen uitvogelen hoe je geluid apart kan laten afspelen.
Dus bijvoorbeeld voor Spotify en achter scherm Youtube. En dat de geluiden dan gesplit worden.

En een ander ding is. Waarom kan ik een bluetooth headset niet koppelen aan het scherm om deze als output te gebruiken voor de achter scherm bijvoorbeeld.

Verder ben ik helemaal weg van de auto. rijd fantastische de nieuwe M3.
Lijkt me toch vrij kut, zit je voorin muziek te luisteren en hoor je achter 1 of andere YT video spelen 8)7

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaCoTa schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:54:
[...]

[...]

Heb zelf maar even in de manual lopen spitten, omdat ik wel benieuwd was hoe dit zou werken:

[Afbeelding]
De handleiding loopt blijkbaar voor op de software. Volgens mij kan dat laatste nog niet. Of pas sinds een recente update.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-05 15:18
Broodro0ster schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:45:
[...]

Hmm, ik bleef het ingedrukt houden en de wissers bleven heen en weer gaan. Geen idee als ik het diep genoeg gedrukt heb. Vanavond nog eens proberen.
bij mij werkt het al als ik hem ongeveer een seconde ingedrukt hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:53
[...]

Geping met speed limits? Je bedoelt dat de auto geluid maakt als je te hard rijdt?
Dat heb ik niet maar hem AP op huidige snelheid staan, wellicht is dat het verschil.

Bedoel meer dat hij te vaak niet de juiste snelheid heeft op een weg: 60 waar je 80 mag etc.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:43:
[...]

:F "Er is helemaal geen probleem met deze auto. Ja, op rotondes, maar op de autosnelweg is het geen probleem". Werkt niet he, een knipperlicht dat het alleen op de autosnelweg of rechte kruisingen doet?
Nee, het punt is dat deze dame in dat filmpje in een paar minuten ook op een rotonde al geen probleem meer heeft, terwijl er hier regelmatig angsthazerij wordt gepost "die auto is totaal onbruikbaar vanwege dat er geen stalk is ;( ;( ;( ".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Inspired schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:09:
[...]
De handleiding loopt blijkbaar voor op de software. Volgens mij kan dat laatste nog niet. Of pas sinds een recente update.
Denk dat je gelijk hebt, manual is Software version 2023.32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-02 16:56
gebruikershaes schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:00:
De kogel is door de kerk. Ben benieuwd of de leasemaatschappij dit jaar nog wil leveren.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Wat is je contractduur en kilometrage per jaar als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 03:19
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:26:
[...]

2 traps? Wat doet de eerste trap dan? Ik gebruik m heel vaak als ik de wisser even aan wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Russel88 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:48:
[...]

2 traps? Wat doet de eerste trap dan? Ik gebruik m heel vaak als ik de wisser even aan wil zetten.
Ja dat is dus "half indrukken", als je hem doordrukt gaat ie ook ruitenwisservloeistof spuiten

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZnjA7zWMOBFosvpeyT-w8eUnFc=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/FzsPAULP2Zb4hh3mqdVOf9wV.png?f=fotoalbum_small

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Knop helemaal indrukken en de sproeier sproeit alleen als de wissers beneden zijn, omdat de sproeiers in de wissers zitten en niet in de motorkap. Als het reservoir (bijna) leeg is krijg je een melding op het scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 07-11-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricefoldes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-04 22:52
DaCoTa schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:54:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Ik ook, je leest en ziet hier namelijk nog helemaal niks over hoe en of het werkt. Benieuwd of er iemand is die dit kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 20:24

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Diep ingedrukt houden en zou hij moeten blijven sproeien.

Als je ruitenwisser vloeistof op zou zijn, dan zou je ook een melding op het scherm moeten krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
  • Laatst online: 09-05 16:59
Ik denk dat het voor @Broodro0ster nu wel duidelijk is wat hij moet proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Vanochtend mijn nieuwe M3 LR opgehaald, erg blij mee! Moet wel zeggen dat ik het geluid in de cabine nog steeds gehorig vind helaas, kan misschien ook zijn omdat de banden nieuw en daarom hard zijn. Merkte ook dat het bij bepaald type asfalt verschilt.

Ik ben nog even zoekende hoe ik mijn flitsmeister via de stereo krijg, ik weet dat het ergens in dit topic staat maar mocht iemand mij de zoektijd willen besparen dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Na twee weken bezit heb ik twee vragen. (MY LR)

1. Gisteren reed in de morgen ik op de snelweg, twee keer schakelhendel naar beneden en de functie om de auto in zijn baan te houden schakelt in (denk dat dat autosteer heet). Blauwe lijntjes aan weerszijden. Zelfde stuk in de avond op de terugweg, met geen mogelijkheid in te schakelen. Ik krijg steeds de melding dat ik die functie moet inschakelen in instellingen. Maar daar staat niets wat die instelling activeert of deactiveert. Ik begrijp uit google dat het een beta is, maar wat zijn de constraints voor het wel of niet kunnen inschakelen?
2. ik heb een rammel uit de middenconsole ter hoogte van de telefoonladers. Lijkt alsof er een kabel hangt te bungelen. Maar kan ook zijn dat het een relais is wat klikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Laatst online: 09-09-2024
Anoniem: 1456812 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:01:

Ik ben nog even zoekende hoe ik mijn flitsmeister via de stereo krijg, ik weet dat het ergens in dit topic staat maar mocht iemand mij de zoektijd willen besparen dan hoor ik het graag ;)
Dit is wat ik zo heb gevonden:
https://tesla360.nl/flits...at-zijn-de-mogelijkheden/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-05 11:14
Anoniem: 1456812 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:01:
Vanochtend mijn nieuwe M3 LR opgehaald, erg blij mee! Moet wel zeggen dat ik het geluid in de cabine nog steeds gehorig vind helaas, kan misschien ook zijn omdat de banden nieuw en daarom hard zijn. Merkte ook dat het bij bepaald type asfalt verschilt.

DJGizbo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:47:
[...]

Als je naar muziek van je telefoon luistert in de auto gaat het goed. Maar omdat ik dat bijna nooit doe heb ik in Flitsmeister de volgende instellingen:
Instellingen > Geluidsopties >
Bluetooth aan
Via A2DP alternatief geselecteerd

Tesla doet dan alsof je gebeld wordt door jezelf en speelt dan geluid van flitsmeister af door andere muziek te dempen.

[ Voor 31% gewijzigd door pl0xs op 07-11-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb trouwens gisteren geprobeerd om 2 verschillende Bluetooth headsets te koppelen aan mijn M3 highland.

- Bose NC700
- Fresh'N'Rebel kids (BT 5.3)

Beide krijg ik wel via nieuwe apparaat zoeken en koppelen gekoppeld aan mijn Tesla.
Maar als ik dan zeg verbinden. Dan kan die geen verbinding maken. Beide geprobeerd en bij allebei faalt die.

Ik heb prio uitgezet van mijn telefoon en toen weer geprobeerd. Ook toen werkte het niet.
Ook heb ik exact de stappen gevolgd zoals de instructies in de Tesla owners manual.

Moet ik dan maar contact opnemen met de Tesla service center hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-05 12:11
Heeft er iemand ervaring met het wisselen van zomer naar winterbanden bij Profile en Kwikfit? Vanuit de LM moet ik naar een van die twee partijen.

Zou het liefst de meest stille banden laten monteren, maar heb geen idee in hoeverre je daar invloed op hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:16
Mirr0r schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:44:
Ik heb trouwens gisteren geprobeerd om 2 verschillende Bluetooth headsets te koppelen aan mijn M3 highland.

- Bose NC700
- Fresh'N'Rebel kids (BT 5.3)

Beide krijg ik wel via nieuwe apparaat zoeken en koppelen gekoppeld aan mijn Tesla.
Maar als ik dan zeg verbinden. Dan kan die geen verbinding maken. Beide geprobeerd en bij allebei faalt die.

Ik heb prio uitgezet van mijn telefoon en toen weer geprobeerd. Ook toen werkte het niet.
Ook heb ik exact de stappen gevolgd zoals de instructies in de Tesla owners manual.

Moet ik dan maar contact opnemen met de Tesla service center hiervoor?
Dit gaat niet werken denk ik.

Bluetooth werkt niet als output, alleen als input/bron?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 19:58
Galahad schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:45:
Heeft er iemand ervaring met het wisselen van zomer naar winterbanden bij Profile en Kwikfit? Vanuit de LM moet ik naar een van die twee partijen.

Zou het liefst de meest stille banden laten monteren, maar heb geen idee in hoeverre je daar invloed op hebt?
Ik ga altijd naar Profile en daar ben je binnen 45 minuten klaar. Echter perfect.
Banden heb ik niet kunnen kiezen (DLM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 15:50

Ben naar Kwikfit geweest. 30 minuten was het klaar. Merk qua geluid ook geen verschil tussen Zomer & winterband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 13:35

Euromaster geen optie? Daar ben/was ik altijd tevreden over (ga donderdag weer).
Maar ik zeg (ook) altijd; hun auto, hun keuze. Ik heb nooit invloed op de banden-keuze gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-05 15:13

Profile, nette zaak hier in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:50

Kan per locatie nog best wel verschillen in mijn ervaring. Profile in de buurt hier is echt keurig, maar is wel de moeite waard om even reviews van de plaatselijke locatie te checken.

Ik spreek vaak voorkeur uit voor banden, zeker ook omdat ze anders bij het vervangen van banden niet altijd een TO band monteren, die best wat schelen qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:27
Hoe doen jullie het met winterbanden...
via onze lease is het iets van 30.-
en dan kan je gewoon langs een kwikfit die ze erop/eraf haalt.

maar uitgaande van een lease van 5 jaar...is het toch wel 1800.-
ik kan natuurlijk ook een set winterbanden kopen + kosten (de)montage iedere jaar

geen idee wat de kosten zijn van een doorsnee winterband van een tesla Y 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 09:48
Vraagje. Partner heeft een probleempje.
Nieuwe M3 staat voor defect (nu al...) bij servicestation. Hopelijk vrijdag klaar. Heeft nu tijdelijke Tesla.
Echter, partner moet morgen naar Duitsland (en donderdag) en Tesla zegt dan: mag niet!

De leasemaatschappij zegt: wij weten het niet zeker van Tesla of dat zo is, vraag ze zelf maar. Leasemaatschappij wil misschien wel weer andere auto regelen, maar dat is ook weer zo'n gedoe.

Partner zit er nu dus gewoon tussen. Herkennen jullie dit van Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:49

ScreamGT

joejoe

wwwmarcel schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:22:

ik kan natuurlijk ook een set winterbanden kopen + kosten (de)montage iedere jaar

Leaseplan. 18 euro per maand.
Heb ook de Y 20”. Vorige week laten vervangen bij de KwikFit. In de zomer heb ik er Michelins onder, fabrieksaf. En nu in de winter Bridgestones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 15:36

CoolHead621

Enjoy every moment

RiCk schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:27:
Nieuwe M3 staat voor defect (nu al...) bij servicestation. Hopelijk vrijdag klaar. Heeft nu tijdelijke Tesla.
Echter, partner moet morgen naar Duitsland (en donderdag) en Tesla zegt dan: mag niet!

De leasemaatschappij zegt: wij weten het niet zeker van Tesla of dat zo is, vraag ze zelf maar. Leasemaatschappij wil misschien wel weer andere auto regelen, maar dat is ook weer zo'n gedoe.

Policy van Tesla is alleen in Nederland rijden.
Bij mijn leasemaatschappij is er vervangend vervoer na 8 uur
Dus ik zou zeggen leasemaatschappij is in de lead.
Maar het kan zijn dat dit per maatschappij verschillend is.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:38
Skupjo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:25:
[...]

Gefeliciteerd! Wat is je contractduur en kilometrage per jaar als ik vragen mag?
5 jaar, 30k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:27
ScreamGT schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:33:
[...]

Leaseplan. 18 euro per maand.
Heb ook de Y 20”. Vorige week laten vervangen bij de KwikFit. In de zomer heb ik er Michelins onder, fabrieksaf. En nu in de winter Bridgestones.
o aardig gek, mooie prijs, daarvoor ga ik niet tobben

wij hebben ook via tesla -> ALD / Leaseplan
en die geven aan 27-30.- (obv 20k km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RiCk schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:27:

Lease mag een andere auto bij jullie komen afleveren. Tesla zegt inderdaad alleen binnen Nederland.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05

WhySoSerious

Be the change.

Wat knikkeren jullie erop qua winterbanden? Moet een A-merk zijn.

Vind weinig tests waar de afmetingen van de Y RWD ook in meegenomen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Hey all,

Checkvraag:
Ik wil graag de phone van mijn vriendin als key toevoegen. Mijn eigen phone is gelukt (leaserijder), maar ik zie nergens de optie om een tweede phone van ander tesla-account toe te voegen.

Moet de leasemaatschappij dat doen omdat zij de eigenaar zijn (en doen ze dat bij Arval?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
boefje79 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:03:
Hey all,

Checkvraag:
Ik wil graag de phone van mijn vriendin als key toevoegen. Mijn eigen phone is gelukt (leaserijder), maar ik zie nergens de optie om een tweede phone van ander tesla-account toe te voegen.

Moet de leasemaatschappij dat doen omdat zij de eigenaar zijn (en doen ze dat bij Arval?)?
Ja op je eerste vraag, tweede vraag, geen idee.

[ Voor 4% gewijzigd door NiroNiro op 07-11-2023 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 00:57
Hey all,

Checkvraag:

Je kan gewoon de app installeren en inloggen met dezelfde inloggegevens als jij gebruikt. Dan kan je ook de telefoon koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hey all,

Checkvraag:

Ja en ja. Leasemaatschappij heeft eigenaarschap, jij bent alleen rijder in de app. Ze kunnen zonder problemen een tweede account aanmaken voor dezelfde auto.

*inloggen op hetzelfde account zoals iemand suggereert is niet handig qua beveiliging.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:12:
[...]

*inloggen op hetzelfde account zoals iemand suggereert is niet handig qua beveiliging.
Wat is het probleem hiermee dan? Wij doen het al 2 jaar zo en werkt prima. Wachtwoord is random generated 30 karakters ofzo en staat in een gedeelde kluis in de password manager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Jeroenneman schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:12:
[...]

Ja en ja. Leasemaatschappij heeft eigenaarschap, jij bent alleen rijder in de app. Ze kunnen zonder problemen een tweede account aanmaken voor dezelfde auto.

Hoezo zou dat niet handig zijn? Het wachtwoord is door Bitwarden gegenereerd. 1x ingevuld en nu 4,5 jaar later werkt het nog steeds prima.
Qua beveiliging zie ik geen risico’s die niet ook aan een 2e account hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik vroeg mij af of live verkeersinformatie alleen met het premium abonnement beschikbaar is, of ook als je de M3 via de hotspot van jouw telefoon verbindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
mjvdzwet schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:14:
Ik vroeg mij af of live verkeersinformatie alleen met het premium abonnement beschikbaar is, of ook als je de M3 via de hotspot van jouw telefoon verbindt?
Je navigatie houdt altijd rekening met verkeer, maar de visualisatie op de kaart is alleen beschikbaar met Premium Connectivity. De relatie met je hotspot ontgaat me hierin even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
BigSmurf schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:22:
[...]
Je navigatie houdt altijd rekening met verkeer, maar de visualisatie op de kaart is alleen beschikbaar met Premium Connectivity. De relatie met je hotspot ontgaat me hierin even.
Ik had ergens gelezen dat de visualisatie wel getoond werd als je een hotspot dataverbinding hebt en niet de dataverbinding van de auto zelf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Laatst online: 00:22
wwwmarcel schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:22:

mijn ervaring: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xy2ttlMTzTlCGs-8tCZh1-WeYxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8362A0l0GQIUPyaZyyLBSC0.jpg?f=fotoalbum_large

en: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MadFY4nHYIcXvsZWTWViACSiHJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CpOYeU5kueB3aUHpYjVGwGy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
WhySoSerious schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:40:
Wat knikkeren jullie erop qua winterbanden? Moet een A-merk zijn.

Vind weinig tests waar de afmetingen van de Y RWD ook in meegenomen worden...
Toevallig vandaag bij Profile nieuwe winterbanden aangeschaft en gewisseld, via LM. Liggen nu Goodyear ultragrip performance 3 HL onder. De opvolger van de performance +. Zijn prima banden ook relatief stil.

All-electric | in aanbouw: Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ben aan het oriënteren op een andere auto (privé), ratio zegt Tesla Model 3 Highland SR. Denk een witte, met zwarte bekleding en trekhaak. Veel waar voor je geld, relatief laag gewicht (mrb in toekomst), subsidie mogelijk. Emotie zegt jong gebruikte BMW i4.

Binnenkort in beide proefrit maken.

Welke ervaringen hebben jullie met particulier bij Tesla, is er nog wat te onderhandelen, of is dat afwachtten tot kwartaal einde, en dan misschien niet eens? Het inruilaanbod is in ieder geval erg laag, en ik vind het risico dat men pas definitief vast stelt bij inleveren groot. Zal dan ook huidige auto zelf verkopen. Afweging is ook nog om te wachtten op nieuwe kentekenreeks (nu bij de X, dan Z vervolgens nieuwe range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Vandaag de M3 RWD opgehaald. Wat eerste indrukken:

Heerlijk stille cabine! En in combinatie met de echt meer dan prima audio in de rwd een hele fijne ervaring. Ben benieuwd naar de ervaring qua geluid met winterbanden, die gaan er de 27e onder en kon via de LM kiezen tussen Michelin of Goodyear en ben voor Michelin gegaan.

Wat wel opvalt is de reflectie van de lijn van de ambient lighting in de vooruit bij daglicht. Hij zit laag tov je blikveld maar wel overduidelijk te zien. On het donker geen reflectie van het licht, vermoedelijk door diezelfde deklijst die je overdag ziet reflecteren. Storend is het niet wmb maar zeker wel zichtbaar.

Verder veelal dezelfde ervaring als de meesten hier. Heerlijke auto!

Heb nog een bluetooth controller aangesloten, werkt prima met de games! En een bluetooth koptelefoon. Die koppelt wel maar krijg er nog niet het geluid uit (voor de achterbank-passagiers is het plan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04 19:58
Half maart 2024 wil ik de m3 rdw rijden via Private Lease. Wat is het beste moment om deze te bestellen? Ik weet ook wel dat je niet kunt bouwen op de prijzen van Tesla zelf. Maar heeft iemand ervaring met LM die bijvoorbeeld eind van het jaar extra klanten willen trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
911GT2 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:15:
Na twee weken bezit heb ik twee vragen. (MY LR)

1. Gisteren reed in de morgen ik op de snelweg, twee keer schakelhendel naar beneden en de functie om de auto in zijn baan te houden schakelt in (denk dat dat autosteer heet). Blauwe lijntjes aan weerszijden. Zelfde stuk in de avond op de terugweg, met geen mogelijkheid in te schakelen. Ik krijg steeds de melding dat ik die functie moet inschakelen in instellingen. Maar daar staat niets wat die instelling activeert of deactiveert. Ik begrijp uit google dat het een beta is, maar wat zijn de constraints voor het wel of niet kunnen inschakelen?
2. ik heb een rammel uit de middenconsole ter hoogte van de telefoonladers. Lijkt alsof er een kabel hangt te bungelen. Maar kan ook zijn dat het een relais is wat klikt.
Vraag 1: check even of je wel in hetzelfde profiel zat. Misschien was de auto geopend in bijv het profiel van je partner en is daar Autosteer Beta nog niet ingeschakeld.

Gebeurt hier ook wel eens als mijn vrouw en ik tegelijkertijd naar de auto lopen.

In het profiel moet je naar het menu Autopilot gaan en daar de optie Autosteer Beta aanzetten. Dit kan niet tijdens het rijden. Je kunt wel tijdens het rijden van profiel wisselen. Menu openen, dan staat boven in het midden welk profiel actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
Bartjeee schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:02:
Welke ervaringen hebben jullie met particulier bij Tesla, is er nog wat te onderhandelen, of is dat afwachtten tot kwartaal einde, en dan misschien niet eens?
Onderhandelen doen ze in ieder geval niet aan. Eind kwartaal zou kunnen, vorig jaar kreeg je 10,000 km gratis supercharger tegoed. Met de highland die nu uit is nog geen idee of ze ook kortingen gaan geven. Misschien dat er wel voorraad modellen met korting komen. Dat is toch even afwachten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Hulpvraag…

Mijn vriendin is erg blij met de M3 op de regen braking na. Ik ben er zelf al snel aangewend maar zij zou het liever uitschakelen en de auto laten uitrollen/remmen.

Tijdens de proefrit (oude model) kon je iig een aantal standen kiezen (helemaal uit niet volgens mij), maar nu lijkt er helemaal geen optie meer voor te zijn, klopt dat?

En zo ja, begrijp ik het goed dat je met de sexy buttons nog wel een lager % (tot en met 0%) regen braking kan instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:34
Vandaag wat lange ritten gehad en nu beginnen mij wel wat zaken op te vallen.

Allereerst is de auto "banger" geworden voor vrachtauto's die te ver naar links rijden. Ook met TACC (dus geen autosteer), trapt hij vol op de rem als ik een vrachtwagen aan het inhalen ben die te ver naar links zit/komt. Was me eerder niet opgevallen en was hier geloof ik ook al eerder gemeld na één van de laatste updates.

Daarnaast berekent hij een route die uit komt op -2% op bestemming en geeft hier een waarschuwing over... maar plant geen laadstop in hoewel meerdere SC's aanwezig zijn op de route. Ook na route beëindigen en opnieuw berekenen. Als ik dan handmatig een laadstop toevoeg, voegt hij er ineens wel één extra toe! Boel gereset en laten herberekenen en dan staat er wel automatisch een logische laadstop tussen gepland, maar een halve minuut later (als de verkeersinfo binnen is gekomen?) verdwijnt deze weer.

Als we er hier over klagen verandert dit weinig aan de zaak, dus ik wil het graag melden bij Tesla maar hoe en heeft dat enige zin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:34
boefje79 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:17:
Hulpvraag…

Tijdens de proefrit (oude model) kon je iig een aantal standen kiezen (helemaal uit niet volgens mij), maar nu lijkt er helemaal geen optie meer voor te zijn, klopt dat?

En zo ja, begrijp ik het goed dat je met de sexy buttons nog wel een lager % (tot en met 0%) regen braking kan instellen?
Ja

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Thanks! Nu nog even de bevestiging en how to voor de commander in de nieuwe highland, zag al filmpje dat de knoppen werken maar niks over hoe ze de commander moesten plaatsen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:57
boefje79 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:51:
[...]

Thanks! Nu nog even de bevestiging en how to voor de commander in de nieuwe highland, zag al filmpje dat de knoppen werken maar niks over hoe ze de commander moesten plaatsen…
Wellicht onder de dashboardkastje? Daar zit toch ook een OBD aansluiting?

[ Voor 3% gewijzigd door Armo op 07-11-2023 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik durf niet.

Afgelopen vrijdag proefrit gemaakt in een Highland. Viel me op dat het eigenlijk best een volwassen auto lijkt, met alle opties die ik graag zou willen.
Grootste deel van de genoemde nadelen vond ik niet aanwezig of meevallen, in ieder geval in nieuwstaat.

Waar ik wel bang voor ben, is dat er bij veelvuldig gebruik toch teveel problemen zijn met cruise en de ruitenwissers, lastig...

Ik rij nu BMW 3 serie uit 2012, met goed werkende adaptive cruise control en goed werkende ruitenwisser, het laatste wat ik wil is achteruitgang op dit gebied.

Elektrisch en gelijkwaardig is er natuurlijk ook niet zoveel keus zonder honderden euro's per maand meer kwijt te zijn.
2e hands model S of ipace rond 30-35k kunnen een optie zijn, met het risico dat die wel wat duurder uitvallen (minder zuinig, onderhoud?).

Volgens mij zeg ik dit elke 6 maanden, maar doordieselen tot er meer 2e hands aanbod komt onder de 40k is misschien beter (Polestar, Enyaq).

Wat verwacht ik van jullie? Geen idee.. meer mensen met dergelijke twijfels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Roekeloos schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:19:
Vandaag wat lange ritten gehad en nu beginnen mij wel wat zaken op te vallen.

Allereerst is de auto "banger" geworden voor vrachtauto's die te ver naar links rijden. Ook met TACC (dus geen autosteer), trapt hij vol op de rem als ik een vrachtwagen aan het inhalen ben die te ver naar links zit/komt. Was me eerder niet opgevallen en was hier geloof ik ook al eerder gemeld na één van de laatste updates.

Daarnaast berekent hij een route die uit komt op -2% op bestemming en geeft hier een waarschuwing over... maar plant geen laadstop in hoewel meerdere SC's aanwezig zijn op de route. Ook na route beëindigen en opnieuw berekenen. Als ik dan handmatig een laadstop toevoeg, voegt hij er ineens wel één extra toe! Boel gereset en laten herberekenen en dan staat er wel automatisch een logische laadstop tussen gepland, maar een halve minuut later (als de verkeersinfo binnen is gekomen?) verdwijnt deze weer.

Als we er hier over klagen verandert dit weinig aan de zaak, dus ik wil het graag melden bij Tesla maar hoe en heeft dat enige zin?
-2% is natuurlijk niet veel, het kwartje kan net zo goed de andere kant opvallen denk ik dan. Als hij onderweg in de gaten krijgt dat het echt niet gaat lukken stuurt hij je wel naar een SC.

Het is hoogstens lastig dat je niet kan aangeven met welk percentage je op je bestemming wilt aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 15:25
mitsumark schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:59:
Ik durf niet.

Afgelopen vrijdag proefrit gemaakt in een Highland. Viel me op dat het eigenlijk best een volwassen auto lijkt, met alle opties die ik graag zou willen.
Grootste deel van de genoemde nadelen vond ik niet aanwezig of meevallen, in ieder geval in nieuwstaat.

Waar ik wel bang voor ben, is dat er bij veelvuldig gebruik toch teveel problemen zijn met cruise en de ruitenwissers, lastig...

Ik rij nu BMW 3 serie uit 2012, met goed werkende adaptive cruise control en goed werkende ruitenwisser, het laatste wat ik wil is achteruitgang op dit gebied.

Elektrisch en gelijkwaardig is er natuurlijk ook niet zoveel keus zonder honderden euro's per maand meer kwijt te zijn.
2e hands model S of ipace rond 30-35k kunnen een optie zijn, met het risico dat die wel wat duurder uitvallen (minder zuinig, onderhoud?).

Volgens mij zeg ik dit elke 6 maanden, maar doordieselen tot er meer 2e hands aanbod komt onder de 40k is misschien beter (Polestar, Enyaq).

Herkenbaar. Rij een Lexus van 2011. Geen centje pijn, nooit kosten aan behalve ieder jaar een beurtje. Luxe, stil, relatief zuinig.

Grootste afschrijving al lang achter de rug. Dus doorrijden is goedkoper.

Ik wil wachten op een demo M3 Highland, of een prijsdaling van een nieuwe. Komt nog bij dat ik thuis niet kan laden dus nog een extra afweging. Ga er wel vanuit dat een M3 Highland zn waarde houdt uitgaande van 6 tot 8 jaar mee doorrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:57
SX-Superfly schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:04:
[...]

Nooit kosten aan behalve ieder jaar een beurtje.
Puur uit nieuwsgierigheid...Wat kost dat beurtje ieder jaar als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
SX-Superfly schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:04:
[...]

Herkenbaar. Rij een Lexus van 2011. Geen centje pijn, nooit kosten aan behalve ieder jaar een beurtje. Luxe, stil, relatief zuinig.

Grootste afschrijving al lang achter de rug. Dus doorrijden is goedkoper.

Ik wil wachten op een demo M3 Highland, of een prijsdaling van een nieuwe. Komt nog bij dat ik thuis niet kan laden dus nog een extra afweging. Ga er wel vanuit dat een M3 Highland zn waarde houdt uitgaande van 6 tot 8 jaar mee doorrijden.
Ik kan wel thuis laden, dat scheelt (vandaar ook voorkeur om wel elektrisch te gaan rijden).
Als de (nieuwe) auto (Highland) bevalt rij ik er ook graag 8 jaar mee, maar als het toch tegenvalt en je wilt er na een jaar vanaf ben je natuurlijk gelijk 10.000 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Armo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:56:
[...]

Wellicht onder de dashboardkastje? Daar zit toch ook een OBD aansluiting?
Dat denk ik ook maar hoe eenvoudig of niet te bereiken…was bij vorige best een klusje en waar nu 2e scherm achterin zit was veel eenvoudiger dus zou graag zien hoe dat zit…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edelf
  • Laatst online: 00:22
Niemand die zich afvraagt hoe die auto op de brug is gezet bij de bandenboer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
boefje79 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:17:
Hulpvraag…

Mijn vriendin is erg blij met de M3 op de regen braking na. Ik ben er zelf al snel aangewend maar zij zou het liever uitschakelen en de auto laten uitrollen/remmen.

Ik ken niemand die dat na enige tijd nog wil, het is echt een kwestie van minder "gas" geven en went heel snel. Het verbruik neemt ook enorm toe als je regen uitschakelt. Gewoon adviseren het nog een tijdje te proberen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De auto geeft als het goed is zelf wel een melding over een laag niveau ruitenwisservloeistof. maar inderdaad gewoon tot de rand aanvullen, dan weet je het zeker.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-05 09:33
[...]

Gelukkig heeft Tesla hier een makkelijk knopje voor gemaakt, die ook nog eens altijd op dezelfde plek én binnen handbereik staat: Het verkeersbord met maximum-snelheid op het scherm aanraken, en dit irritante gevolg van een EU-wet die compleet zijn doel mist staat weer tot de volgende rit uit. Geen piepjes meer binnen enkele seconden als je 1 km/u te hard rijdt op de teller! oh, en Joe mode helpt ook een beetje wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Pieter_621 op 07-11-2023 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
edelf schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:22:
[...]

Daar moeten uiteraard van die zwarte rubberen blokjes tussen, maar dat wist je zelf neem ik aan ook al en daarom post je het?

Ik heb na de zoveelste slechte ervaring bij Profile een jaar of 6 geleden m’n banden laten verplaatsen naar een euromaster die alleen bandenwissels doet (in Nieuwegein). Daar weten ze hoe het moet en doen ze het snel.

Maarja, het kan zo maar zijn dat een andere profile center wel kundig is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:52
edelf schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:22:
[...]

Bij ook maar een beetje zorgvuldig werken is het beschadigen van een velg bij een bandenwissel bijna onmogelijk. Dus bij het zien van die foto verbaast mij de nogal bijzondere wijze van de auto op de brug plaatsen mij helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:48
Na 4 jaar mag ik mij hier weer melden! In 2019 een M3 SR+ gehad en weer verkocht na paar maandjes. Nu weer eigenaar van een M3 LR 2021 en oh wat heb ik het gemist! Heerlijk. Nu snel een sleuteltje regelen want pasje/app vind ik maar niks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Broodro0ster
Taro schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:30:
[...]

De auto geeft als het goed is zelf wel een melding over een laag niveau ruitenwisservloeistof. maar inderdaad gewoon tot de rand aanvullen, dan weet je het zeker.
Het is gelukt om de ruiten te sproeien. Ik dacht dat ik al hard genoeg duwde, maar ik moest dus nog harder drukken.
Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:14
...het laatste wat ik wil is achteruitgang op dit gebied.
EV6, Ioniq 5 beginnen ook onder de 40k te duiken. Bij mijn eNiro geen issues met beide systemen. En ipv kopen wellicht (private)leasen, daar al eens aangerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-05 12:20
cacofant schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:37:
Ik gooi even een algemene vraag op het forum. Ik heb dakdragers voor de M3,maar waar precies moet ik die monteren. Op Internet zie ik diverse video's dat er pijltjes op het dak staan voor de montage plekken? Ik heb gisteren met een extra lamp gekeken, maar ik zie ze niet ?!
Kan het zijn dat de 2023 versies (niet highland) die ik heb, geen markeringen meer heeft ?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:35
Smobbo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:10:
[...]

Daar moeten uiteraard van die zwarte rubberen blokjes tussen, maar dat wist je zelf neem ik aan ook al en daarom post je het?

Ik heb na de zoveelste slechte ervaring bij Profile een jaar of 6 geleden m’n banden laten verplaatsen naar een euromaster die alleen bandenwissels doet (in Nieuwegein). Daar weten ze hoe het moet en doen ze het snel.

Maarja, het kan zo maar zijn dat een andere profile center wel kundig is…
In Nijmegen is mijn ervaring precies andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 15:25
Armo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:09:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid...Wat kost dat beurtje ieder jaar als ik vragen mag?
Grote beurt rond de 500 en klein rond de 250. Verschilt een beetje per km stand. Je kunt precies zien wat je 'krijgt' voor dat geld. En is incl. APK en een jaar pechhulp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-05 19:35
[...]

Wil deze ook gaan bestellen. Zou er korting zijn als groepsbuy? Lees hier meerderen die interesse hebben. Zal ze eens mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hoe veel km heeft jouw vriendin al gereden met je 3?
Mijn vrouw was na de eerste rit ook helemaal onrustig over dat feature, maar na de 3de rit was het prima voor haar.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik durf niet.

Als je er al zo inzit is de kans redelijk aanwezig dat het tegengaat vallen, hoe fijn de auto ook rijdt.

Ik ben van een 2021 Ford Focus overgestapt naar een 2023 MY en hoewel de auto heerlijk rijdt (zeker voor het formaat) zijn de cruise control en ruitenwissers een stap achteruit. In mijn geval geruik ik de cruise control op sommige plekken eigenlijk niet meer waar ik het in mijn Ford constant gebruikte.

Het is een heerlijke auto om zelf te rijden maar wel eentje die ook stront eigenwijs is/kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperkoule
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-11-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHkyaoUNuf9xfj4IXBp-sgqWuoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbaKaFu5WJk0650SEUtidAmS.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is dit? Is dit een luidspreker? Het speelt niet. M3LR Highland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:51
Pieter_621 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:50:
[...]

Gelukkig heeft Tesla hier een makkelijk knopje voor gemaakt, die ook nog eens altijd op dezelfde plek én binnen handbereik staat: Het verkeersbord met maximum-snelheid op het scherm aanraken, en dit irritante gevolg van een EU-wet die compleet zijn doel mist staat weer tot de volgende rit uit.
Maar dat verkeersbordje is heel vaak verkeerd, dat is het probleem wat wordt aangehaald. Dat lijkt me toch niet de schuld van de EU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-05 10:31
hyperkoule schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:38:
[Afbeelding]

Wat is dit? Is dit een luidspreker? Het speelt niet. M3LR Highland
Het is een speaker.
Volgens deze gast althans
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/7802735/

En volgens deze gast ook
https://x.com/SawyerMerritt/status/1697437525403455671?s=20

[ Voor 25% gewijzigd door SirLct op 08-11-2023 09:31 ]

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1 ... 159 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: