Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 156 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.780 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
Waarom schakelt autosteer/AP niet weer gewoon in na een baanwissel zoals bij Kia? Zit er een filosofie achter van Tesla? De camera’s zien wanneer je in de nieuwe baan bent, dus zou zichzelf toch weer makkelijk moeten kunnen inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
igix schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 01:11:
[...]

Bedankt, ik heb ook enkele artikelen gelezen en ik vind Nokian goed voor winterbanden. Ik denk dat het beter is dat Tesla OEM 255/45R19 Pirelli Sottozero 3-winterbanden heeft.

Hoe zijn jullie ertoe gekomen om de velgen en bandenspanningssensoren bij elkaar te kopen?

Kan een door Tesla geautoriseerde reparatiewerkplaats deze banden monteren?

Als je het bij een officiële Tesla koopt, wordt het meegeleverd en kost het 2175 euro

4x 19x9,5J ET45 Gemini-velgen
4x 255/45R19 Pirelli Sottozero 3-winterbanden
4x bandenspanningssensoren inclusief moeren
Ik heb een set velgen + banden via een online winkel gekocht en bij Amazon een set TPMS. Dat alles is gemonteerd door een lokale bandenservice.

Alles bij elkaar bespaarde het niet veel tov de €2500 die de hele set toen bij Tesla kostte.

Nu deze set nog maar €2175 kost bij Tesla (en als het goed is incl montage bij een bandencentrum) zou ik dat gewoon doen en geen tijd verspillen aan apart dingen bij elkaar zoeken. Probleem destijds was dat de set niet op voorraad was en ik wel winterbanden nodig had voor de wintersport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
Angriebirdie schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:17:
Waarom schakelt autosteer/AP niet weer gewoon in na een baanwissel zoals bij Kia? Zit er een filosofie achter van Tesla?
:Y EAP verkopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:13
MaartenK2023 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:13:
Ik ga binnenkort een nieuwe MYP bestellen maar twijfel erg wat te doen t.a.v. van autopilot opties. Maak 60.000km per jaar, waarvan 80-90% snelweg. Is het de moeite waard om Enhanced Autopilot aan te klikken (á €3.800) of volstaat de ‘normale’ autopilot?

Iemand deze extra optie aangeklikt die daar over kan oordelen?
Ik heb een maand EAP getest (was een actie ik dacht rond mei 2021). Ik vind het persoonlijk helemaal niets. Dit omdat je niet meer op de simpele manier van baan kan wisselen. Je moet dan eerst AP er af halen en daarna er weer aanzetten. De meerwaarde van de automatische baanwissel was ook minimaal, omdat je tijdens deze (langzame) manoeuvre zelf moet blijven opletten. Kost mij meer energie dan het zelf te doen.

Bij standaard AP knipper je, waarna hij terugvalt op TACC als je instuurt. Je moet dan alleen AP weer aanzetten met de hand.

Met EAP: knipper, hij wil niet want gaatje te klein, EAP uitschakelen, gas intrappen, nogmaals knipperen, sturen, AP er weer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MaartenK2023 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:13:
Ik ga binnenkort een nieuwe MYP bestellen maar twijfel erg wat te doen t.a.v. van autopilot opties. Maak 60.000km per jaar, waarvan 80-90% snelweg. Is het de moeite waard om Enhanced Autopilot aan te klikken (á €3.800) of volstaat de ‘normale’ autopilot?

Iemand deze extra optie aangeklikt die daar over kan oordelen?
Ik heb er wel eens mee gereden in de Y van een vriend. Na enige gewenning was het best prettig, zeker als je lange stukken snelweg doet. Maar ik vond €3800 wel veel geld voor een klein beetje meer gemak. Op mijn eigen Y heb ik het daarom niet geactiveerd.

Wat ik wel heb zijn de S3XY buttons. 1 knop op de achterkant van het stuur geplakt waar ik makkelijk bij kan en die knop ingesteld op Autosteer On/Off. Dat maakt het al heel veel comfortabeler dan de AP stengel te dubbelklikken. Enige is dat je dan nog zelf moet sturen naar de andere baan.

Als hier ook FSD Bèta zou worden aangeboden zoals het nu in de VS werkt (zie de vele filmpjes op bijv YouTube), dan zou ik daar zeker €7500 voor over hebben. De €3800 voor EAP vond ik uiteindelijk de moeite niet waard, aangezien ik met €200 aan buttons (die ook nog een hoop andere handigheidjes bieden) de grootste ergernis (stengel dubbelklik) al had verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

InZane schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:56:
[...]

Nou, ik ben tot nu toe (pas een weekje) prima tevreden met mijn Alfen Single Pro-line. Gewoon het pasje voor de laadpaal houden om de laadsessie te stoppen en de kabel wordt aan beide kanten ontgrendeld. Echt totaal geen problemen mee.
Ik kan ook gerust andere zware apparaten in huis gebruiken, terwijl de auto aan het opladen is.

Maar goed, wellicht een beetje offtopic hier.
Het probleem en de extra handeling is van toepassing wanneer je een vaste kabel hebt.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenK2023
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-04-2024
bilgy_no1 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:30:
[...]

Ik heb er wel eens mee gereden in de Y van een vriend. Na enige gewenning was het best prettig, zeker als je lange stukken snelweg doet. Maar ik vond €3800 wel veel geld voor een klein beetje meer gemak. Op mijn eigen Y heb ik het daarom niet geactiveerd.

Wat ik wel heb zijn de S3XY buttons. 1 knop op de achterkant van het stuur geplakt waar ik makkelijk bij kan en die knop ingesteld op Autosteer On/Off. Dat maakt het al heel veel comfortabeler dan de AP stengel te dubbelklikken. Enige is dat je dan nog zelf moet sturen naar de andere baan.

Als hier ook FSD Bèta zou worden aangeboden zoals het nu in de VS werkt (zie de vele filmpjes op bijv YouTube), dan zou ik daar zeker €7500 voor over hebben. De €3800 voor EAP vond ik uiteindelijk de moeite niet waard, aangezien ik met €200 aan buttons (die ook nog een hoop andere handigheidjes bieden) de grootste ergernis (stengel dubbelklik) al had verholpen.
Nooit van gehoord maar dit is wel echt goud zeg! Zag net deze tutorial hierover: YouTube: Tesla Model Y & Model 3 - Hack Your Tesla with S3XY Buttons

Lost ook meteen het probleem op van de ruitenwissers op tijdens AP…

Lijkt me toch een must have voor elke Tesla rijder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:43
MaartenK2023 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:27:
Nooit van gehoord maar dit is wel echt goud zeg! Zag net deze tutorial hierover: YouTube: Tesla Model Y & Model 3 - Hack Your Tesla with S3XY Buttons

Lost ook meteen het probleem op van de ruitenwissers op tijdens AP…

Lijkt me toch een must have voor elke Tesla rijder…
Mij ook, maar het blijft waanzin dat je als gebruiker zelf dergelijke zaken toe moet gaan voegen om je auto enigszins bruikbaar te maken...
Alleen al de idioterie om de regensensor en parkeersensoren weg te bezuinigen en dat met een camera te willen doen... 8)7
En als ik dan weer zie hoe mooi de nieuwe Superb er zowel van binnen als van buiten uit ziet, en hoe goed daar over de knoppen is nagedacht dan gaat het toch weer kriebelen. Jammer dat er geen vol-elektrische variant van is... (zie YouTube: The all-new Superb: World Premiere)
Gelukkig heb ik nog een jaar of 4 om hierover na te denken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Klopt het dat er op dit moment geen occasions of 'snel leverbare' M3 zijn op de website van Tesla?

Vorige week een hele rijd ocassions maar als ik dan de postcode aanpaste zag ik ze ineens niet meer, ondanks de filter om alle leverbare te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SX-Superfly schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:50:
Klopt het dat er op dit moment geen occasions of 'snel leverbare' M3 zijn op de website van Tesla?

Vorige week een hele rijd ocassions maar als ik dan de postcode aanpaste zag ik ze ineens niet meer, ondanks de filter om alle leverbare te tonen.
Zal best kunnen kloppen, er was natuurlijk even geen voorraad omdat er geen oude M3 meer waren en de nieuwe (highland) update wordt pas sinds kort geleverd. Denk dat er genoeg bestellingen stonden om geen voorraad te creeeren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
SX-Superfly schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:50:

De occasions van het < 2023 model zijn idd niet meer leverbaar van de M3. Het 2023 > model (highland) is dermate populair dat ik de komende tijd geen voorraad verwacht. En gezien het Q4 is zal er eerder een aanbieding komen dan dat Tesla voorraad van de M3 laat oplopen.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:17
jwtje schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:59:
[...]

4 wiell aandrijving heb je alleen wat aan bij vermogen op de weg krijgen, bij remmen en glijden heb je er weinig aan.

Slecht weer hebben we best veel maar op een mooie winterdag met sneeuw komen echte winterwielen wel van pas denk ik ;)
Toen, lang geleden, er sneeuw in Nederland lag had ik wel plezier van de 4 wiel aandrijving ( Model 3 LR). Ik reed makkelijk op zomerbanden door de sneeuw, en met name het wegrijden uit dikke sneeuwprut ging prima. Remmen blijft natuurlijk lastiger ook door het gewicht. Later heb ik toen de zomerbanden op waren, Michelin Crossclimate 2 all weathers er onder gezet en dat gaf in de bergen op sneeuw veel meer grip, met name bij remmen. Ik heb nu een Model Y LR, nog op de standaard banden, en voor Nederland is dat voldoende denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Maurice- schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:51:
[...]

Je hoeft de S niet achter te laten hoor :D . Die kun je daarna gewoon weer verkopen, of voor erbij omdat het kan.
Dat klinkt leuk, maar als je het free chargen van de S af haalt blijf je over met een letterlijk waardeloze auto met 300.000+ km op de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Wat moet ik me hierbij voorstellen? betere visuals oid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oh4umomKdAE-Z45CNtYby9KYOiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyi3dVZTJE15Lq8VOr232GF4.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Zojuist een testrit gemaakt in een MYLR 2023.
Daarna nog even gaan zitten in een Highland die in de showroom stond. Dat had ik beter niet kunnen doen in die volgorde. Wat voelt die M3 klein ineens. Daarnaast viel me op dat de stoelen echt kort zijn, en de achterklep vrij laag is in de open stand. Kon achteraf niet zeggen of de stoelen korter waren dan m'n huidige M3LR uit 2019.

[ Voor 16% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 04-11-2023 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Andrehj schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:43:
[...]

Mij ook, maar het blijft waanzin dat je als gebruiker zelf dergelijke zaken toe moet gaan voegen om je auto enigszins bruikbaar te maken...
Alleen al de idioterie om de regensensor en parkeersensoren weg te bezuinigen en dat met een camera te willen doen... 8)7
En als ik dan weer zie hoe mooi de nieuwe Superb er zowel van binnen als van buiten uit ziet, en hoe goed daar over de knoppen is nagedacht dan gaat het toch weer kriebelen. Jammer dat er geen vol-elektrische variant van is... (zie YouTube: The all-new Superb: World Premiere)
Geen lelijke auto vind ik, maar wel een beetje belegen uiterlijk als je het mij vraagt. Zou een auto voor m'n schoonvader zijn. Die rijdt nu al een Passat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:28
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:13:
[...]

Dat klinkt leuk, maar als je het free chargen van de S af haalt blijf je over met een letterlijk waardeloze auto met 300.000+ km op de klok.
Valt nog wel tegen, of mee, net hoe je het bekijkt. Met of zonder free supercharging, de prijzen lijken niet eens zo ver uit elkaar te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
InZane schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:28:
[...]

Geen lelijke auto vind ik, maar wel een beetje belegen uiterlijk als je het mij vraagt. Zou een auto voor m'n schoonvader zijn. Die rijdt nu al een Passat :+
Rijdt ook belegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:32
Arg, gisteren eind van de middag mijn MY gepakt voor een rit, geeft het beeldscherm geen beeld meer. Het backlight zie je duidelijk aan gaan maar de output blijft volledig zwart, ook tijdens en na een reset van de auto verschijnt er geen Tesla-logo. Een nachtje stil laten staan en weer resetten heeft ook niets uitgehaald.

Nu maar even verzinnen of ik tussen de buien door de 12V batterij los durf te halen of dat het wachten wordt tot m'n ticket in behandeling wordt genomen. Zonder functioneel scherm is het wel een heel kale auto :'(.

[ Voor 7% gewijzigd door Leftblank op 04-11-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-09 22:54
DennusB schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:11:
Hier al mensen met een Highland? Ik rijd nu een 2019 M3 en vind het de fijnste auto die ik ooit heb gereden, behalve de ruitenwissers met Vision, ik word gek van hoe slecht dat werkt. Is dat verbeterd op de Highland?
Verbeterd weet ik niet, want ik ken de oude niet. Maar erg goed vind ik het niet werken. Wel een knopje op het stuur samen met linker scrollwiel om ze te handmatig in te stellen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 02:36
Hier al mensen met een Highland? Ik rijd nu een 2019 M3 en vind het de fijnste auto die ik ooit heb gereden, behalve de ruitenwissers met Vision, ik word gek van hoe slecht dat werkt. Is dat verbeterd op de Highland?
Nee, was helemaal ruk tijdens de proefrit. via voice moeten bedienen om sneller of langzamer te wissen. Verder wel echt groot verschil in comfort en stilte.

[ Voor 5% gewijzigd door Badname2 op 04-11-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Andrehj schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:43:
[...]

Mwah ik ben superblij met de Buttons, en ze maken het leven in de Tesla aangenamer, maar "enigszins bruikbaar" vind ik wel heel erg overdreven gesteld.

Ik heb weinig problemen met de regensensor (niet meer dan de sensor in vorige auto's) en geen USS vind ik ook geen groot gemis. En dat er amper knoppen zijn vind ik in het algemeen een hele opluchting.

En als je dan voor €200 of minder de paar kleine ergernissen ook nog kunt verhelpen, dan is het helemaal top. Bij een VAG of andere auto kan dat überhaupt niet en moet je maar hopen dat je auto nog software updates krijgt, laat staan OTA. Ik overwoog eerst een ID.4 maar heb die order gecancelled toen de levering steeds maar werd uitgesteld. Als ik later de ellende zag qua software ben ik blij toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal hetzelfde werken als op je huidige auto. Extra nadeel wat erbij komt is het gebrek aan accurate parkeersensoren.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Zojuist een proefrit gehad in de nieuwe Model 3 SR. Ik heb zelf nu de LR met Acceleration boost. Ik merkte gelijk dus de vermindering in de power. En vind die knoppen voor het knipperlicht ook niet handig. En schakelen via scherm vind ik ook niks. Maar misschien is het gewenning. Verder oogt het wel luxer en degelijker. Enige wat me nog opviel is, waarom middenstoel achterin geen verwarming meer heeft. En de andere 2 wel. Weet iemand toevallig de reden? Verkoper was daar ook niet van op de hoogte en vond het ook vreemd. Hij zou het nog navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunkaroglu schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:54:
Zojuist een proefrit gehad in de nieuwe Model 3 SR. Ik heb zelf nu de LR met Acceleration boost. Ik merkte gelijk dus de vermindering in de power. En vind die knoppen voor het knipperlicht ook niet handig. En schakelen via scherm vind ik ook niks. Maar misschien is het gewenning. Verder oogt het wel luxer en degelijker. Enige wat me nog opviel is, waarom middenstoel achterin geen verwarming meer heeft. En de andere 2 wel. Weet iemand toevallig de reden? Verkoper was daar ook niet van op de hoogte en vond het ook vreemd. Hij zou het nog navragen.
Klopt het dat je geen comfort knipper meer hebt? Dat lijkt me mega irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
Inspired schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:57:
[...]

Meerdere krijgen het niet voor elkaar in ieder geval.
Ik gok waar ome Musk woont dat het en een zonnige staat is, en een staat met “keep your lane” :+ .

Hier in NL was hij er namelijk vrij snel achtergekomen… (ruitenwissers en knippers)

Wellicht komt de comfort knipper nog met een update?

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 04-11-2023 15:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
GeeMoney schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:01:
[...]

Meerdere krijgen het niet voor elkaar in ieder geval.
Ik gok waar ome Musk woont dat het en een zonnige staat is, en een staat met “keep your lane” :+ .

Hier in NL was hij er namelijk vrij snel achtergekomen… (ruitenwissers en knippers)

Wellicht komt de comfort knipper nog met een update?
Ja. Wellicht dat je hem dan in kan stellen op een scroll wieltje. Al mogen ze van mij wel een oude l*llen pakket aan gaan bieden van 750 EUR. Als ik dan weer stalks, USS en radar krijg zou ik het zeker doen. En ik denk heel veel kopers als ze weten wat de gebreken anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
[...]

Niet op gelet eigenlijk. Wel weet ik dat ik niet een speciale handeling moest doen om het uit te zetten na rijbaanwissel. Neem aan dat je met comfort knippen automatisch annuleren van richtingaanwijzers bedoeld na rijbaanwissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:17:
[...]

Ja. Wellicht dat je hem dan in kan stellen op een scroll wieltje. Al mogen ze van mij wel een oude l*llen pakket aan gaan bieden van 750 EUR. Als ik dan weer stalks, USS en radar krijg zou ik het zeker doen. En ik denk heel veel kopers als ze weten wat de gebreken anders zijn.
Kun je willen, maar zeeeeer kleine kans dat ze dit als optie willen gaan aanbieden. Tesla is erg van eenheid in het productie process. Want das veel makkelijker voor ze.
Dus of iedereen krijgt uss / stalks, of niemand.
(Ik gok het laatste…)

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Badname2 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:34:
[...]

Nee, was helemaal ruk tijdens de proefrit. via voice moeten bedienen om sneller of langzamer te wissen. Verder wel echt groot verschil in comfort en stilte.
Echt zonde, zou graag de nieuwe M3 bestellen, maar die ruitenwissers zijn echt een dealbreaker voor mij na 4 jaar ellende er mee :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZeRoC00L schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:31:
[...]

Kun je willen, maar zeeeeer kleine kans dat ze dit als optie willen gaan aanbieden. Tesla is erg van eenheid in het productie process. Want das veel makkelijker voor ze.
Dus of iedereen krijgt uss / stalks, of niemand.
(Ik gok het laatste…)
I know. Aan de andere kant, in China zit er gewoon USS op ivm wetgeving. En er komt een tijd (denk ik) dat je niet meer met 2 opties weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hunkaroglu schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:30:
[...]

Niet op gelet eigenlijk. Wel weet ik dat ik niet een speciale handeling moest doen om het uit te zetten na rijbaanwissel. Neem aan dat je met comfort knippen automatisch annuleren van richtingaanwijzers bedoeld na rijbaanwissel?
Ja. Even een tikje zodat hij drie keer gaat knipperen. Gebruik ik heeel veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Iemand al gezien hoe je de sexy butoons controlled moet aanluiten in de highland? Makkelijkste plek was achterin de midden console maar daar zit nu het tweede scherm…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boefje79 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:09:
Iemand al gezien hoe je de sexy butoons controlled moet aanluiten in de highland? Makkelijkste plek was achterin de midden console maar daar zit nu het tweede scherm…
Voor achter de dash denk ik? Die optie was er ook al. Staat wel een guide op. Wel wat meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
DennusB schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:31:
[...]

Echt zonde, zou graag de nieuwe M3 bestellen, maar die ruitenwissers zijn echt een dealbreaker voor mij na 4 jaar ellende er mee :(
Ik moet het allemaal nog ontdekken (nieuwe, eerste Tesla wordt volgende week afgeleverd). Ik ben wel plan de autoruit te voorzien van nano coating bij Carglass waardoor de regen van de ruit er snel weer afloopt bij snelheden vanaf de 80 km/uur. Zou wat beter moeten werken als Rain-X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42
Dit weekend word ik echt gek van de auto. Zovaak zwart scherm als ik weg wil, camera's die niet laden. Lag tot en met (fps van ongeveer 2). Stoel die maar niet verandert als je rem i trapt. Laatste keer net reed ik weg stoel zelf aangepast en na 50m scherm op zwart.

Echt elke keer zie ik dat de auto geen LTE verbinding heeft. Herkennen mensen dit?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:17:
Dit weekend word ik echt gek van de auto. Zovaak zwart scherm als ik weg wil, camera's die niet laden. Lag tot en met (fps van ongeveer 2). Stoel die maar niet verandert als je rem i trapt. Laatste keer net reed ik weg stoel zelf aangepast en na 50m scherm op zwart.

Echt elke keer zie ik dat de auto geen LTE verbinding heeft. Herkennen mensen dit?
Heel af en toe een keer. Maar niet vaak. Al een reset gedaan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:22:
[...]

Heel af en toe een keer. Maar niet vaak. Al een reset gedaan neem ik aan?
Ik moet zelfs elke keer een reset doen anders gebeurd er niks. En dan weer opnieuw met usb stick er uit etc want anders doet die 't niet meer. Heb echt ff ruzie met dat ding. Hoop snel update.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Vanmiddag een testrit gehad in een rode refresh m3 rwd. Eerste indruk in vergelijking met een 100pk 208 uit 2020.. wat een power :P mijn vrouw lag nu al bijna huilend op de achterbank toen ik 50% gas gaf bij een stoplicht. :P

verder:
- geweldige stoelen, echte super comforttabel. Ik heb zelf nog nooit elektrisch verstelbare stoelen gehad. Dus dit is echt luxe te noemen.
- Wat een zicht heb je in een Tesla. (enorme voorruit in vergelijking met een bezine auto).
- de rijhulpen werken super goed. Vooral de 'ping'' bij groen licht is handig.
- Autopilot nog niet kunnen testen. volgende keer.
- geluid is met 9 speakers veel beter dan mijn huidige stereo, maar niet een ''mind blown'' gevoel oid.
- one pedal driving is echt heel fijn. Binnen 1 km helemaal aan gewend.
- knopjes (richting aanwijzers) op het stuur goed genoeg voor alles behalve rotondes. Daarop wordt het nog flink wennen en mijn spiergeheugen opnieuw trainen
- op het scherm swipen voor vooruit / achteruit.. niks mis mee. werkt prima.
- ik snap de kritiek op de ruitenwissers nu. de autostand doet niks. Dus dat wordt steeds handmatig de stand vertellen in het menu. Maar ik ga hier sowieso de sexy buttons voor aanschaffen.

Verder teveel indrukken opgedaan voor een testrit van 30 min. Ik ga volgende week weer een testrit boeken, en nog een keer terug om goed door alle opties heen te lopen in het menu. Ik heb niet eens tijd gehad om een snelweg te bezoeken met deze auto.

Over de kleuren dan: Stealth silver is maar ''saai'' in vergelijking met de nieuw rood. Die rood klapt er echt van af. Moet wel zeggen dat ik de stealth silver alleen maar buiten in de regen heb gezien. Ik ga deze nog een keer bekijken bij helder weer. Ik zou zelf gebaseerd op deze indruk zelfs niet extra betalen voor de stealth silver en voor wit gaan. Of voor zwart en dan rekening houden met extra onderhoudskosten van de (dunne) zwarte lak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Inspired schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:16:
[...]

Voor achter de dash denk ik? Die optie was er ook al. Staat wel een guide op. Wel wat meer werk.
Dat is idd wel een flinke klus, hoopte dat er een andere eenvoudig bereikbare plek bij is gekomen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-09 22:54
[...]

Die is vervangen door een stand waarbij de richtingaanwijzer automatisch uit gaat bij een rijbaan-wissel. En dat werkt hier tot nu toe erg goed. Kan ook uitgezet trouwens.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Leftblank schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:22:
Arg, gisteren eind van de middag mijn MY gepakt voor een rit, geeft het beeldscherm geen beeld meer.
Ik denk dat het aan je gebruikersnaam hier ligt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30
Vandaag weer een leuke met FSD. A2 vlak voor amsterdam, over naar de parallelbaan voor richting de A9 richting het oosten (de nieuwe tunnels zegmaar). Ik rij daar zelden op autopilot omdat het meestal te druk is. Vanochtend was het rustig dus ik dacht: goh, eens zien hoe ie die bocht neemt. Zelf neem je die met 100, eens zien tot hoever ie afremt en of ie het bijltje erbij neergooit.

Wat doet dat maffe ding: volledig out of the blue pakt ie ineens de afslag Amsterdam Zuidoost.

https://www.google.nl/map...!7i16384!8i8192?entry=ttu

Daar dus. Ik reed daar waar die blauwe auto nu rijdt ongeveer. Ik had geen knipperlicht aan, niets. Hij trapt hem gewoon op de FSD met een zwiep die afrit op. Nou ben ik niet zo bang uitgevallen dus ik dacht: nou.. eens zien wat ie ervan maakt. Midden op de afrit een hoop gepiep en geblehr. Autopilot uit, zoek het maar uit. Hilarisch. Via die afrit kom ik ook waar ik moet zijn dus er is niets aan de hand verder, maar sjongejonge 8)7.

Edit: voor de duidelijkheid. Volgens de navigatie was de route ook gewoon via die A9-tunnels dus het is niet dat ie in de war raakte van de navi ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 04-11-2023 17:48 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:42
Even een vraagje, ik heb een premium abonnement in mijn model 3, aangezien ik ook al YouTube Premium heb met dus YouTube Music, is dat mogelijk om via de browser in de model 3 te laten afspelen ipv Spotify?

Eigenlijk zou ik Spotify Premium willen opzeggen en dan YouTube Music gaan gebruiken.

Of zit bij Tesla premium abonnement ook een soort van Spotify? Eentje die bij de auto geleverd is?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.KnoW
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-08 06:55

Dr.KnoW

van de NS
Misschien algemener dan dit topic, maar dat weet ik niet zo goed, omdat ik er geen verstand van heb.
Zie de foto’s; ik heb een paar van dit soort plekjes op mijn Model Y LR van afgelopen augustus.
Hoe ontstaat zoiets?
Heb dat met eerdere auto’s niet gehad, voor zover ik weet.
Wat kan ik er nu aan doen en wat kan ik er ter voorkoming in de toekomst aan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjHWgVqtlwXYzrppijiXUvtoSao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmLy8ReUKQjh7Tny5ZJrMnwS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rj0n4k3s5nZE2NwTi36kbLsFns8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvK1YEEIL45Eza3HLIiNU4KT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
spartacusNLD schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:36:
Vanmiddag een testrit gehad in een rode refresh m3 rwd. Eerste indruk in vergelijking met een 100pk 208 uit 2020.. wat een power :P mijn vrouw lag nu al bijna huilend op de achterbank toen ik 50% gas gaf bij een stoplicht. :P

verder:
- geweldige stoelen, echte super comforttabel. Ik heb zelf nog nooit elektrisch verstelbare stoelen gehad. Dus dit is echt luxe te noemen.
- Wat een zicht heb je in een Tesla. (enorme voorruit in vergelijking met een bezine auto).
- de rijhulpen werken super goed. Vooral de 'ping'' bij groen licht is handig.
- Autopilot nog niet kunnen testen. volgende keer.
- geluid is met 9 speakers veel beter dan mijn huidige stereo, maar niet een ''mind blown'' gevoel oid.
- one pedal driving is echt heel fijn. Binnen 1 km helemaal aan gewend.
- knopjes (richting aanwijzers) op het stuur goed genoeg voor alles behalve rotondes. Daarop wordt het nog flink wennen en mijn spiergeheugen opnieuw trainen
- op het scherm swipen voor vooruit / achteruit.. niks mis mee. werkt prima.
- ik snap de kritiek op de ruitenwissers nu. de autostand doet niks. Dus dat wordt steeds handmatig de stand vertellen in het menu. Maar ik ga hier sowieso de sexy buttons voor aanschaffen.

Verder teveel indrukken opgedaan voor een testrit van 30 min. Ik ga volgende week weer een testrit boeken, en nog een keer terug om goed door alle opties heen te lopen in het menu. Ik heb niet eens tijd gehad om een snelweg te bezoeken met deze auto.

Over de kleuren dan: Stealth silver is maar ''saai'' in vergelijking met de nieuw rood. Die rood klapt er echt van af. Moet wel zeggen dat ik de stealth silver alleen maar buiten in de regen heb gezien. Ik ga deze nog een keer bekijken bij helder weer. Ik zou zelf gebaseerd op deze indruk zelfs niet extra betalen voor de stealth silver en voor wit gaan. Of voor zwart en dan rekening houden met extra onderhoudskosten van de (dunne) zwarte lak.
“Ping” bij groen licht… werkt dat al? Bij mij doet dat het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Dr.KnoW schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:41:
Misschien algemener dan dit topic, maar dat weet ik niet zo goed, omdat ik er geen verstand van heb.
Zie de foto’s; ik heb een paar van dit soort plekjes op mijn Model Y LR van afgelopen augustus.
Hoe ontstaat zoiets?
Wat kan ik er nu aan doen en wat kan ik er ter voorkoming in de toekomst aan doen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw. Dat ziet eruit als roest. Tenzij je een flinke pit schade had (waarbij je blank metaal zag), is dit wel heel bijzonder.

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 04-11-2023 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:50:
[...]

Ja. Even een tikje zodat hij drie keer gaat knipperen. Gebruik ik heeel veel. :)
Dat hebben ze dus vervangen door die optie "automatisch annuleren" optie. Komt op hetzelfde neer. Ik gebruikte hiervoor ook vaak comfort knippen, maar mis het dus niet meer door die extra optie die erbij is gekomen. Het werkt best goed.

@Inspired Zojuist getest met mijn huidige Tesla. Als Bediening > Verlichting > Automatische richtingaanwijzers is ingesteld op Automatisch annuleren dan werkt comfort knipperen ook niet meer dus. Zodra je het uit zet werkt het wel. Dus het is maar net wat je handig vind.

[ Voor 23% gewijzigd door Hunkaroglu op 04-11-2023 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:11
Dat comfort knipperen werkt bij mij ook goed. Eigenlijk is het comfort handeling maar knippert het lichtje net zolang door tot je daadwerkelijk op de nieuwe baan rijdt.

Eigenlijk werkt dit beter als comfort knipperen welke maar 3 of 4 gaat maar je dan pas net bezig bent zijwaarts te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Sunri5e schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:44:
[...]

stuk of 4 keer meegemaakt vanmiddag.. dus ja? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe ontstaat zoiets?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou wel eens roestige remschijf stof (ook wel vliegroest genoemd) kunnen zijn. Kun je met een speciale reiniger verwijderen, zie bijv hier (random eerste hit op google): https://www.polijstweb.nl...groest-verwijderbaar.html

Als dat niet helpt en het echt een beschadiging van de lak is waaronder roest is ontstaan, dan moet je een service call inplannen. Maar aangezien jouw auto pas een paar maanden oud is lijkt dat me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cacofant schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:48:
Even een vraagje, ik heb een premium abonnement in mijn model 3, aangezien ik ook al YouTube Premium heb met dus YouTube Music, is dat mogelijk om via de browser in de model 3 te laten afspelen ipv Spotify?

Eigenlijk zou ik Spotify Premium willen opzeggen en dan YouTube Music gaan gebruiken.

Of zit bij Tesla premium abonnement ook een soort van Spotify? Eentje die bij de auto geleverd is?
Ja, er zit een Spotify app in de Tesla. Je kunt daar je eigen account in gebruiken, of een 'voertuigaccount' dat alleen maar in de Tesla werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
Zit er nog verschil in de vering van de Model 3 SR tussen de 2019 versie en de 2022 SR uitvoering (dus niet de Highland) of is deze nooit tussentijds verbeterd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
Hoe ontstaat zoiets?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit een deur, die is toch van aluminium? Vliegroest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:46
Sunri5e schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:44:
[...]

Werkt uitstekend. Tot nu toe 100 pct en op tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cacofant
Ik vind de ping niet altijd goed werken, vooral als je meerdere stoplichten naast elkaar hebt bijvoorbeeld voor linksaf, rechtdoor en rechtsaf.

Komt regelmatig voor dat ik voor rechtdoor sta te wachten, en de ping af gaat op het groene licht van rechtsaf..

Zelf blijven opletten dus :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:16
Roest wat door de lucht vliegt en op je auto komt. Dit kan komen van schijfremmen, treinverkeer, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
bilgy_no1 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:18:
[...]

Ja, er zit een Spotify app in de Tesla. Je kunt daar je eigen account in gebruiken, of een 'voertuigaccount' dat alleen maar in de Tesla werkt.
Is dat voertuig account dan een Spotify Premium? Of zit er reclame in dan?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
De refresh m3 lijkt ook beter in staat te zijn om met de ruitewissers het water daadwerkelijk van de ruit af te krijgen. Mooi vergelijk tussen de 2023 en 2024 modellen:

https://x.com/xiaoteshushu/status/1720651402396180673?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
wootah schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:45:
Ik moet een beetje mijn afleververhaal kwijt.
Woensdag 31 mei mocht ik dan eindelijk mijn midnight cherry red tesla afhalen in Tilburg. Bijna 2,5u met het OV daar naar afgereisd, kwartier voor mijn afspraak was ik daar. Uiteindelijk heb ik 3u moeten wachten voordat ik mijn auto te zien kreeg, want ze hadden het zo druk en konden er echt niks aan doen ze de auto nog niet af hadden en nog meer smoesjes. Plan dan een dag later ipv mij alleen die woensdag te laten kiezen, maar goed.
Iemand van het kantoortje daar had uiteindelijk ervoor gezorgd dat de auto voor reed.
Heb alles gecheckt onder de schemerlampen, met de zaklamp van mijn telefoon dat wel. 2 krasjes opgemerkt en wat vlekjes in het leer. Werd allemaal netjes opgelost. Ik zag wel rare cirkelvlekken maar dat was gewoon vuil volgens de afleveringsmedewerker.
Naja, uiteindelijk toch maar naar huis gereden, de vrijdag daarna netjes en voorzichtig in een wasbox de boel gewassen. De zaterdag er na de auto bekeken in de zon. De cirkels waren duidelijker dan ooit!
Zie hier:
[Afbeelding]

Na een korte google sessie kwam ik er achter dat het polijst hologrammen waren en niet het polijstmiddel zelf.
Boos een service afspraak ingeschoten met foto's uit alle hoeken, want die kregen zitten echt op ieder paneel. Vandaag naar Duiven toegereden waar ik op de oh zo fijne flexwerkplek krukken mocht zitten. Na anderhalf uur kwam de service medewerker mij vertellen dat ze er niet aan gaan beginnen en dat ik een nieuwe afspraak moet maken en dan gaat hij naar een schadeherstelbedrijf. Ik krijg dan wel een leenauto.
Ik heb de auto privé gekocht en mijn geduld begint, hoe ruim het ook is, toch wel echt op te raken. Ik ben in totaal 8 uur bezig geweest voor de auto, die nieuw moet zijn, en dan moet hij naar een schadeherstelbedrijf.

De auto rijdt voor de rest prima enzo, maar iedere keer als iemand zegt: wow vette kleur en dan dichter bij komt kijken en vraagt of die glimmende dingen zo horen kan ik niks anders zeggen: ja zo levert Tesla auto's af. Misschien heel erg zuur, maar, voor een nieuwe kleur die vet moet gloeien in het zonlicht is dit gewoon echt diep triest.
quote naar een enorm slecht voorbeeld van hoe het niet moet hierboven...

Is het ''hologrammen in de lak'' probleem al opgelost bij Tesla?

Mensen die dit bij de refresh m3 is opgevallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
Vandaag 460km gereden naar Groningen op en neer.

Als ik wist op langere afstand hoe eigenwijs een tesla is was ik voor de enyaq coupe gegaan ook al was die 20k duurder.
Die ruitenwissers hebben met cruise aan een compleet eigen leven.
De acc ook trouwens remmen zomaar, piepen van de rijstrook assistent.
Dat was bij mijn vorige vag auto’s wel veel beter geregeld.
Tesla’s navigatie is dan wel veel beter, en de ruimte van de tesla.
Nu 2200km ermee gereden
Dit wilde ik even nog kwijt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cacofant schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:54:
[...]

Is dat voertuig account dan een Spotify Premium? Of zit er reclame in dan?
Er zit geen reclame in, maar je kunt het die alleen in de auto gebruiken. Niet in de app op je telefoon, browser etc. Het is dus niet zoals een normaal Spotify Premium account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Oke dat zou voor mij voldoende zijn, op alle overige apparaten gebruik ik dan YouTube Music.
Overigens zie ik op YouTube alleen maar filmpjes van mensen die met hun eigen account inloggen in de auto. Of is dit speciale auto account er alleen maar in Nederland?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
cacofant schreef op zondag 5 november 2023 @ 06:41:
Oke dat zou voor mij voldoende zijn, op alle overige apparaten gebruik ik dan YouTube Music.
Overigens zie ik op YouTube alleen maar filmpjes van mensen die met hun eigen account inloggen in de auto. Of is dit speciale auto account er alleen maar in Nederland?
Met speciaal account kun je ook niet je eigen playlist maken. Of het exclusief voor Nederland is, lijkt me sterk, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
cacofant schreef op zondag 5 november 2023 @ 06:41:
Nee in heel de wereld is dit hetzelfde.
Als je 10 euro betaald (die prijs zal wel overal verschillen) krijg je de mogelijkheid tot een auto eigen account zonder reclame etc. Of je kan makkelijk met een QR je eigen account met je eigen playlist inloggen. Dat laatste is waarom mensen dat doen, lekker je eigen lijstjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:41
SpikeHome schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:11:

Als ik wist op langere afstand hoe eigenwijs een tesla is was ik voor de enyaq coupe gegaan ook al was die 20k duurder.
Nu 2200km ermee gereden
Tja, volgens mij had jij, als je een enyaq gekozen had, een vergelijkbare rant in het enyac topic geschreven, kijk maar eens wat voor problemen daarmee zijn :)

Dat de ruitenwissers niet altijd optimaal werken is een bekend euvel bij Tesla’s. In mijn ervaring helpt het om de voorruit waar de camera’s zitten goed schoon te houden. Wat ook helpt bij autopilot is S3XY buttons, dan kun je instellen dat de automatische ruitenwissers niet aangezet worden bij autopilot. Tevens heb je dan knoppen die je overal kunt plaatsen en allerlei acties (ook ruitenwissers) aan kunt toekennen. Ja, dat kost wel 200 euro, maar dat is wel wat minder dan die 20k meerprijs vsn een enyaq.

Wat betreft plotseling remmen, dat heb ik in het begin ook 1 of 2 keer meegemaakt, maar nu al heel lang niet meer.

[ Voor 0% gewijzigd door NuEffeNiet op 05-11-2023 07:39 . Reden: Spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
Oekol schreef op zondag 5 november 2023 @ 07:17:
[...]

Als je 10 euro betaald (die prijs zal wel overal verschillen) krijg je de mogelijkheid tot een auto eigen account zonder reclame etc. Of je kan makkelijk met een QR je eigen account met je eigen playlist inloggen. Dat laatste is waarom mensen dat doen, lekker je eigen lijstjes.
Als je het alleen in de auto gebruikt zoals de vraagsteller kun je natuurlijk ook gewoon je eigen lijstjes maken op het account van de tesla.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
NuEffeNiet schreef op zondag 5 november 2023 @ 07:38:
[...]

Tja, volgens mij had jij, als je een enyaq gekozen had, een vergelijkbare rant in het enyac topic geschreven, kijk maar eens wat voor problemen daarmee zijn :)

Dat de ruitenwissers niet altijd optimaal werken is een bekend euvel bij Tesla’s. In mijn ervaring helpt het om de voorruit waar de camera’s zitten goed schoon te houden. Wat ook helpt bij autopilot is S3XY buttons, dan kun je instellen dat de automatische ruitenwissers niet aangezet worden bij autopilot. Tevens heb je dan knoppen die je overal kunt plaatsen en allerlei acties (ook ruitenwissers) aan kunt toekennen. Ja, dat kost wel 200 euro, maar dat is wel wat minder dan die 20k meerprijs vsn een enyaq.

Wat betreft plotseling remmen, dat heb ik in het begin ook 1 of 2 keer meegemaakt, maar nu al heel lang niet meer.
Ik zal eens kijken maar die buttons.

Wat ik ook merkte bij een uitvoegstrook gaat de auto niet harder rijden als er links van je nog een auto rijd.
Terwijl ik de acc sneller heb staan en er niemand voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
Ik zie stuurverwarming niet meer als functionaliteit ertussen staan bij nieuwe Tesla’s Y. Zit dat er niet meer op bij de Berlin versie of is het niet meer noemenswaardig voor ze? Zou wel een gemis zijn…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onyU0BPPwtaeAFUDRIb7ou4-m0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWluvzFxyYDDUsIObJPzlfPH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:04
SpikeHome schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:05:
[...]

Wat ik ook merkte bij een uitvoegstrook gaat de auto niet harder rijden als er links van je nog een auto rijd.
Auto wil geen hufter zijn en rechts inhalen.
Zal wel specifiek in de EU stack een regel zijn
If car left then….
Wijkt af van de US keep your lane regel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:32
SpikeHome schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:05:
[...]

Ja dat doet hij standaard, Als je even gas/stroompedaal indrukt pakt hij ingestelde snelheid weer op. (Je geeft als ware toestemming om rechts intehalen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:09
MaartenK2023 schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:23:
Ik zie stuurverwarming niet meer als functionaliteit ertussen staan bij nieuwe Tesla’s Y. Zit dat er niet meer op bij de Berlin versie of is het niet meer noemenswaardig voor ze? Zou wel een gemis zijn…

[Afbeelding]
Mijn MY van aug heeft wel stuurverwarming.
Ik zie in de handleiding het volgende staan;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHc38X8zmVhL-sncO4GSXT-pxiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W4ktSjuMjDzv6GjzNXEOVAJS.png?f=fotoalbum_large

Dus voor de zekerheid zou ik even contact opnemen met Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenK2023
Armo schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:36:
[...]

Mijn MY van aug heeft wel stuurverwarming.
Ik zie in de handleiding het volgende staan;

[Afbeelding]

Dus voor de zekerheid zou ik even contact opnemen met Tesla.
Dat zou echt ruk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:40

[Afbeelding]
Zit er nog gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:09
Check hier, blijkt al langer zo op de website te staan dus ik zou me geen zorgen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Laatst online: 17:44
Mijn 4,5 jr oude Kia e-Niro loopt april 2024 uit de lease. Wil een MY kopen en twijfel om het nu te doen of te wachten tot april 2024.
Loont 't om te wachten op de upgrade de de MY begin volgend jaar krijgt? Zal immers ook weer duurder worden. Bovendien betwijfel ik gelukkig te worden van de richtingaanwijzer op het stuurwiel.

[ Voor 3% gewijzigd door connos op 05-11-2023 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
connos schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:05:
Mijn 4,5 jr oude Kia e-Niro loopt april 2024 uit de lease. Wil een MY kopen en twijfel om het nu te doen of te wachten tot april 2024.
Loont 't om te wachten op de upgrade de de MY begin volgend jaar krijgt? Zal immers ook weer duurder worden. Bovendien betwijfel ik gelukkig te worden van de richtingaanwijzer op het stuurwiel.
Waarom zou die duurder worden? De M3 is niet duurder geworden.

Maar of de update er dan al is, dat is speculatief.
Waarom zou je nu extra kosten maken om je lease af te breken?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:26
Welke update mag dat dan wel zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Persoonlijk zou ik de lease nog even afwachten. De M3 is ook niet duurder geworden door de nieuwe versie, sterker nog, tov de inflatie zal de MY in april volgend jaar waarschijnlijk goedkoper zijn dan nu. De LR zou bijv. ook nog weleens in prijs kunnen gaan dalen.

In april vermoed ik wel dat er mooie ontwikkelingen zijn rondom de nieuwe versie van de MY, maar dat die nog niet op een boot staat of vanuit Berlijn onderweg is naar NL, daar gaat nog wel iets langer overheen.

De richtingaanwijzers wen je vast wel aan, ik zou focussen op de verbeteringen en dergelijke zaken voor lief nemen, mogelijk went het snel (dat is wel wat ik tot nu toe van de meeste M3 Highland eigenaren verneem).

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:55
Kan iemand bevestigen dat de Highland ook gewoon met steekmaat 5x114,3 is, en dezelfde ET waarde als de oude M3?
Google en dit topic gaven me nog geen uitsluitsel (of ik zoek met de verkeerde woorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
this schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:19:
[...]

The Model Y will eventually see a similar upgrade as well. And while the Model 3 had Project Highland, the Model Y's upgrade is reportedly called “Project Juniper.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
this schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:19:
[...]

Eerst deze "tussen update". waarschijnlijk voorjaar 2024.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz3s3PDmT-PdYXH3Yqk-VGsRM4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92Zs407Mt6RNiG40TdaVWq6P.jpg?f=fotoalbum_large

Q1 2025 wordt de grote "project juniper" upgrade op de MY verwacht. Die brengt dan vergelijkbare upgrades als de M3 nu heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfernokingS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 16:47
Armo schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:00:
[...]

Check hier, blijkt al langer zo op de website te staan dus ik zou me geen zorgen maken ;)
Vind het wel apart dat stuurverwarming wel vermeld wordt op de US en China/HK site maar niet bij ons en op de Duitse site, terwijl het er dan wel op zit.
Als het toch standaard is, waarom niet benoemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
connos schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:34:
[...]

The Model Y will eventually see a similar upgrade as well. And while the Model 3 had Project Highland, the Model Y's upgrade is reportedly called “Project Juniper.”
Die komt pas eind 2024 of begin 2025

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik dit echt een nutteloze optie die er meteen uit mag als het kosten scheelt. Je kunt je complete auto voorverwarmen. Dan is je stuur ook wel warm. Voor dat geld zie ik liever geventileerde stoelen tegen de plakrug.

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 05-11-2023 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:05:
[...]

Persoonlijk vind ik dit echt een nutteloze optie die er meteen uit mag als het kosten scheelt. Je kunt je complete auto voorverwarmen. Dan is je stuur ook wel warm. Voor dat geld zie ik liever geventileerde stoelen tegen de plakrug.
Een bepaalde doelgroep doet dit juist niet ivm energie verbruik en gebruikt enkel de stoel en stuur verwarming. Deze laatste twee zijn de meest efficiënte vorm van verwarming.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Nu de Highland een week in bezit. Hij bevalt erg goed alleen:
- autopilot vind ik waardeloos, te korte volgafstand (terwijl ik afstand 7 heb ingesteld). Te nerveus. Remt op de domste momenten, ik vertrouw m niet. En hij gaat juist de middenstreep "huggen" terwijl ik liever wat verder naar rechts rij. Had toch wel meer verwacht van autopilot
- regensensor is ook waardeloos, begint te laat. Als die begint gaat die nerveus hard. Soms veegt die terwijl mijn ruit droog is.. wtf..

De rest is top. Echt een heerlijke auto verder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cXZkHdM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
ZeRoC00L schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:57:
[...]
Die komt pas eind 2024 of begin 2025
Aha. Nou goed, zoals hierboven ook al werd gezegd is er dus geen reden niet te wachten met de aanschaf tot april 2024?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
connos schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:38:
[...]

Aha. Nou goed, zoals hierboven ook al werd gezegd is er dus geen reden niet te wachten met de aanschaf tot april 2024?
Of je moet dus willen wachten op deze update. Dus wat mij betreft juist wel reden.
spartacusNLD schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:39:
[...]

[Afbeelding]

Q1 2025 wordt de grote "project juniper" upgrade op de MY verwacht. Die brengt dan vergelijkbare upgrades als de M3 nu heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:40
spartacusNLD schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:39:
[...]

[Afbeelding]

Ik was dit weekend een proefritje maken in de huidige Y, en had uitgebreid een Tesla salesmedewerker
gesproken. Ik twijfel nm. nog steeds om nu al de Y te bestellen, als opvolgder van de M3 2019, of toch even max een jaar te wachten op de nieuwe Y.
Mijn twijfel ook voorgelegd aan de salesmedewerker, wat ik kan verwachten van de facelift in 2024. Ik gaf aan dat ik e.e.a. had gelezen rondom 'Project Juniper' en een launch rond Sept/Oct 2024.
Hij gaf vervolgens aan dat ik in Q1 '24 het gefacelifte model kon verwachten en dat deze qua pricing iets (1K) boven het huidige model zou zitten. Geen idee of dit dus de (minimale) aanpassingen zijn van het China model, of een complete restyle a la de Highland.

Ik hoop het tweede uiteraard, maar ik heb besloten om de bestelling van de Y nog even uit te stellen.. :9~

[ Voor 8% gewijzigd door -Muncky- op 05-11-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 20:11
Wij hebben gister ook proefrit in de Y gemaakt. Volgende week gaan we nog de model 3 rijden..
Stiekem hebben we de voorkeur voor de Y
het enige waar we mee zitten dat ik elke dag in de parkeergarage moet voor het werk. En de Y is toch wat groter als de M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
-Muncky- schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:52:
[...]

Ik was dit weekend een proefritje maken in de huidige Y, en had uitgebreid een Tesla salesmedewerker
gesproken. Ik twijfel nm. nog steeds om nu al de Y te bestellen, als opvolgder van de M3 2019, of toch even max een jaar te wachten op de nieuwe Y.
Mijn twijfel ook voorgelegd aan de salesmedewerker, wat ik kan verwachten van de facelift in 2024. Ik gaf aan dat ik e.e.a. had gelezen rondom 'Project Juniper' en een launch rond Sept/Oct 2024.
Hij gaf vervolgens aan dat ik in Q1 '24 het gefacelifte model kon verwachten en dat deze qua pricing iets (1K) boven het huidige model zou zitten. Geen idee of dit dus de (minimale) aanpassingen zijn van het China model, of een complete restyle a la de Highland.

Ik hoop het tweede uiteraard, maar ik heb besloten om de bestelling van de Y nog even uit te stellen.. :9~
Wij zitten met dezelfde twijfels. Hebben nu maar 1 auto en eigenlijk wel een tweede nodig omdat elke week een gepuzzel is wie de auto mee neemt. Onze droom auto zou de nieuwe MY zijn. Maar ja, als die pas over 1.5 jaar komt willen we er niet op wachten. Als die Q1/Q2 2024 zou komen, dan is het wel te overzien. Ben alleen bang dat het nog wel is lang kan gaan duren.. dus dan de twijfel of we de nieuwe M3 nemen of de oude MY. De ruimte van de MY nu nog niet perse nodig, maar komende jaren wellicht wel als er kids komen. Vind het ook gewoon zonde een “oud” model te kopen als die over een jaar alweer achterhaald is. Misschien de nieuwe M3 kopen, over 2-3 jaar verkopen en dan de nieuwe MY kopen. Verlies dan wel afschrijving, maar die nemen we dan voor lief.

Als het nieuwe model 1k duurder zou worden, is het wel net jammer wat betreft sepp. Dan wordt ie dus eigenlijk 4k duurder😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:06
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:05:
[...]

Gewoon een M3, heb je beide ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:00
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:05:[...]Persoonlijk vind ik dit (stuurverwarming) echt een nutteloze optie die er meteen uit mag als het kosten scheelt. Je kunt je complete auto voorverwarmen. Dan is je stuur ook wel warm.
Zoals vaak bij vrouwen, heeft onze dochter dikwijls last van koude handen, terwijl ze het verder niet koud heeft. Ze rijdt nu een week of vijf in onze Model Y en appt regelmatig hoezeer ze de stuurverwarming waardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:06
Dutchlimits schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:28:
- autopilot vind ik waardeloos, te korte volgafstand (terwijl ik afstand 7 heb ingesteld). Te nerveus. Remt op de domste momenten, ik vertrouw m niet. En hij gaat juist de middenstreep "huggen" terwijl ik liever wat verder naar rechts rij. Had toch wel meer verwacht van autopilot
- regensensor is ook waardeloos, begint te laat. Als die begint gaat die nerveus hard. Soms veegt die terwijl mijn ruit droog is.. wtf..

[Afbeelding]
Ja heerlijke auto, ik deel je mening.

Van die “dicht tegen middenstreep” valt me ook op, ik weet niet of dat Tesla eigen is of highland eigen, wel onprettig idd.

Regensensor is idd niet goed, bij mij werkt hij juist veel te weinig. Gisteren in een regenbui ging hij nauwelijks aan, had met de auto-stand geen zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
r6aw schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:16:
Wij hebben gister ook proefrit in de Y gemaakt. Volgende week gaan we nog de model 3 rijden..
Stiekem hebben we de voorkeur voor de Y
het enige waar we mee zitten dat ik elke dag in de parkeergarage moet voor het werk. En de Y is toch wat groter als de M3
Dat laatste is oefenen.
Staan er geen grotere auto’s in die garage? (de S-klasse van de CEO en de Q7 van de CFO of zo.. :P ).

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
Dutchlimits schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:28:

[Afbeelding]
Ik heb nog niet eerder gehoord de volg afstand te kort zou zijn. Dat stand 2 te groot is hoor ik wel geregeld.
Ik heb nog een oude M3 (met HW2.5) en heb hem standaard op volgafstand 2 staan en in de spits soms op stand 1. Stand 7 is echt ‘meerdere vrachtwagens’ verder dan ik normaal zou rijden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
SpikeHome schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:11:

Nu 2200km ermee gereden
Heb je een MY of M3. Het regent hier weer de laatste tijd regensensor klachten en ACC (zie ook @Dutchlimits ). Ben benieuwd of M3 Highland nog slechter is geworden of dit ook in de MY is.

Sommigen zeggen trouwens dat je went aan dat onverwacht remmen de hele tijd, dus daar kun je nog op hopen. Maar voor mij na 4 jaar ook nog steeds vervelend (en vooral voor passagiers)

[ Voor 11% gewijzigd door JohanB op 05-11-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Oekol schreef op zondag 5 november 2023 @ 07:17:
[...]

Kan je dan ook bij elk profiel een eigen spotify koppelen? Zodat ik mijn spotify heb, en mijn vrouw haar eigen spotify?

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 07:01
Zoals eerder op dit forum aangegeven ben ik gistermiddag bij Tesla Tilburg geweest voor een proefrit met de vernieuwde M3. Goede ervaring. Echt next level t.o.v. de vorige M3 en sowieso qua algehele kwaliteitsbeleving. Tijdens de proefrit waaide en regende flink maar het bleef erg stil in het interieur. Fijne reisauto voor de lange afstanden.

Ik was vooral erg benieuwd naar de zit(ting) van de achterbank. Het is een verbetering t.o.v. de vorige M3 maar het is ook weer geen wereld van verschil. De zitting lijkt iets langer en meer gekanteld. Je kunt er best goed zitten ook als je langer bent. Vooral wanneer je de voorstoelen iets hoger zet waardoor je voeten er onder passen kun je je benen best aardig strekken waardoor je bovenbenen meer steun krijgen.

Richtingaanwijzer bediening via stuurwiel is "anders" maar ik zie dat na enige tijd wel wennen.

In ons geval zou het om een particulieren aanschaf gaan en zodoende dat ik interesse heb in de SEPP. Ik heb gevraagd over het achteraf bestellen van de Nova velgen. Maar daar kwam ik niet heel veel verder mee, behalve dat dit nu nog niet mogelijk is maar later wel beschikbaar komt. Maar wanneer..??
Pagina: 1 ... 156 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: