Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:34
Smobbo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:45:
[...]

Grap is dat de originele doppen (op de 3 in ieder geval) helemaal geen links en rechts hebben. Ze zijn alle 4 gelijk.
Het verschil in aërodynamica is volgens mij dan ook vrijwel 0 😉
Zelfde voor de Y. Het zal minimaal zijn, maar staat wel wat mooier :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
in een boel filmpjes zie ik deze model 3 terug, met NL platen. En in dit filmpje zeggen ze dat hij van die enhauto lui is, zitten die dan nu in Nederland of zo? Hun adres lijkt Bulgarije..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:18
Oekol schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:40:
[...]

Die standaard Hankook banden zijn echt een gedrocht in vergelijking met de winterbanden die ik er onder heb gekregen. De winterbanden zijn stiller dan de Hankooks en qua grip ook prima.
Fijn te lezen, ik verbeeld het me dus niet dat die Goodyear Performance+ winterbanden veel stiller zijn dan de Hankook zomerbanden! Geheel tegen mijn verwachting in, wat een verschil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:43
Inspired schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:20:
Eerst servicerequest ingeschoten voor de Y hier trouwens. [..]
- Op lage snelheid blijven de remmen enorm "bonken".
[..]
Irritante defecten en het meeste kunnen ze vast oplossen maar ik ben benieuwd wat ze voor je kunnen doen met de remmen. Ik ben daar hier bij het SeC voor langsgegaan maar de monteur die ging bekijken vond dit niet opvallend. In parkeergarages geeft het gebonk toch regelmatig het idee dat je wat geschept hebt wanneer je tot stilstand komt :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
T-Blizzard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:43:
De leuk geprijsde voorraadmodellen van een paar weken geleden hebben hebben mij doen overtuigen om eens testrit te maken. Toen ik de knoop wilde doorhakken zijn de 38K modellen nooit meer teruggekomen :+

Toen kwam de aankondiging van de Highland en na de testrit van vorige week ben ik daar wel blij mee want qua uiterlijk kan deze mij meer bekoren.

Ben ik de enige die moeite heeft met knopen doorhakken? Prijzen van Tesla zijn net als Crypto... Kan vriezen of kan dooien. Begreep van een Tesla medewerker dat veel mensen nog een paar weken afwachten. Al verwacht ik zelf weinig van een prijsdaling aangezien de auto net gereleased is.
Ik heb hetzelfde. Wachten op een prijsdaling in december vanwege de resultaten voor Q4 en dan bestellen...

...Of wachten op de eerste highland demo's met leuke korting en 2000 euro SEPP ipv nieuw en 2990 SEPP.

Wat is de verwachting over het aanbod van highland demo's? Dit jaar nog? Of pas begin 2024?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
SX-Superfly schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:08:
[...]

Ik heb hetzelfde. Wachten op een prijsdaling in december vanwege de resultaten voor Q4 en dan bestellen...

...Of wachten op de eerste highland demo's met leuke korting en 2000 euro SEPP ipv nieuw en 2990 SEPP.

Wat is de verwachting over het aanbod van highland demo's? Dit jaar nog? Of pas begin 2024?
demo modellen worden meestal met zo'n 3000 km op de teller aangeboden (bij andere series). Elke dag uurtje of 2 a 3 gemiddeld rijden? hoe snel kom je daar aan als je vanaf afgelopen maandag gaat tellen?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik kan het niet zo snel terugvinden.

Wat is het verschil tussen de Y RWD en Long Range anno nu?
-Accu/reikwijdte (455/513)
-Mistlampen voor

That’s it toch? Premium audio zit op beide als ik mij niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-07 15:39
-Muncky- schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:30:

-Mistlampen voor

De Long Range heeft ook een tweede motor (vierwielaandrijving ipv tweewielaandrijving) en is daarnaast een stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:34
Snelletomaat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:43:
[...]

Fijn te lezen, ik verbeeld het me dus niet dat die Goodyear Performance+ winterbanden veel stiller zijn dan de Hankook zomerbanden! Geheel tegen mijn verwachting in, wat een verschil! :)
Ik denk dat we bingo hebben. Volgens mij heb ik die er ook onder liggen in de winter. Performance + zegt me wat.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leftblank schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:54:
[...]

Irritante defecten en het meeste kunnen ze vast oplossen maar ik ben benieuwd wat ze voor je kunnen doen met de remmen. Ik ben daar hier bij het SeC voor langsgegaan maar de monteur die ging bekijken vond dit niet opvallend. In parkeergarages geeft het gebonk toch regelmatig het idee dat je wat geschept hebt wanneer je tot stilstand komt :X.
Ja, we gaan het zien. Is wel redelijk irritant idd. Blijft ook aanwezig. Laat het hier wel ff weten. 8/11 komt de ranger.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:24
Dj-sannieboy schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:21:
[...]

Ik heb vandaag dezelfde banden ( Goodyears Ultragrip Performance +) gekregen bij een wissel naar winterbanden.

Het eerste wat mij opviel is dat deze banden een stuk minder grip hebben op nat wegdek en temperatuur zo rond de 13 graden dan de standaard Hankook zomerbanden.

Vandaag knipperde het traction control icoontje regelmatig 😅
Winterbanden zijn dan ook bedoeld voor subzero en sneeuw.
Het rubber van zomerbanden is bij 13 graden beter, en 9 van de 10 voeren ook veel beter water af dan een winterband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Smobbo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:45:
[...]
...
Het verschil in aërodynamica is volgens mij dan ook vrijwel 0 😉
Inderdaad, "vrijwel" 0 is niet "gelijk aan" 0. Veel zal 't niet zijn, maar er moét een verschil zijn. En niet in het nadeel van de originele LR- wieldoppen.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
BrightSun schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:34:
[...]

De Long Range heeft ook een tweede motor (vierwielaandrijving ipv tweewielaandrijving) en is daarnaast een stukje sneller.
Maar de LR heeft geen LFP accu's, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
InZane schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:28:
[...]

Maar de LR heeft geen LFP accu's, toch?
Klopt, LR's worden niet met LFP accu's geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Welke camera gebruikt een model Y voor het aansturen van de ruitenwissers?

Heb de afgelopen 2 dagen 80km op de snelweg gereden en zonder ook maar een drup regen te zien zijn de ruitenwissers de hele tijd aan het wissen zonder ook maar een moment te stoppen.

Op de autopilot binnen de bebouwde kom gaan de ruitenwissers niet aan maar zodra ik op de snelweg kom begint het.

Wordt er echt helemaal gek van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
PdeBie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:09:
[...]

Update. Vandaag gebeld met Tesla wat de status is, omdat er in de app 2 afspraken staan zonder enige verdere info.

Onderdelen zijn nog niet binnen en moeten nog besteld worden. Maar het ergste nog, op de vraag hoe het met mijn remprobleem was zeggen ze: welk remprobleem? Wij hebben hier alleen een stuurhuis vervangen staan.

:( :( :(

Het is dat ik al kaal ben, maar je zou je haren uit de kop trekken. Mijn hemel!

Ben dus even flink boos geworden, want dit is de zoveelste keer dat Tesla service gigantisch faalt.
Gaat dit om een nieuwe auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:01
Lochnes schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:42:
trekhaakvraag model y:
een uurtje terug zijn de monteurs weggegaan.
het klepje van de verlichtingsstekker gaat naar beneden open en dat past eigenlijk niet.
ze doen alsof het zo hoort, zat ook zo voorgemonteerd op de trekhaakbalk. Zit dit bij iedereen zo? ik nijg ernaar hem even om te draaien…[Afbeelding]
ah, dus toch niet fout gemonteerd bij mij? Zo zit het bij mij dus ook en het zit dus zwaar klote voor een 13 polige stekker. Je kunt de bajonet niet vastdraaien en de stekker zit er dus half los in.

Nog nooit zo veel geklungel meegemaakt als bij deze auto bij een aanhanger stekker erin doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik sta op het punt een Model 3 te kopen, maar heb een paar "zorgen".

Er zitten geen radarmodules (meer) in. Dus in dichte mist klap je alsnog op jouw voorganger omdat de camera net zo weinig ziet als ik?

De radar sensor in mijn huidige C-HR kijkt door de mist.

Ook is er, zover ik weet, geen rear cross traffic alert omdat er geen modules op de hoeken van de achterbumper zitten.

Hoe is jullie ervaring met het signaleren van stoepranden en de "parkeersensoren" in het algemeen? Ik had het gevoel dat het onnauwkeurig en zenuwachtig was met de proefrit.

Ik was in de veronderstelling dat Tesla nog steeds de vooruitstrevende tech automaker was, maar het lijkt alsof ze nu achter lopen.

De MG4 lijkt beter uitgerust voor €6000 minder. Echter is daar het geluidscomfort en de ruimte minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:43
mjvdzwet schreef op donderdag 2 november 2023 @ 06:16:

Er zitten geen radarmodules (meer) in. Dus in dichte mist klap je alsnog op jouw voorganger omdat de camera net zo weinig ziet als ik?

Ook is er, zover ik weet, geen rear cross traffic alert omdat er geen modules op de hoeken van de achterbumper zitten.

Hoe is jullie ervaring met het signaleren van stoepranden en de "parkeersensoren" in het algemeen? Ik had het gevoel dat het onnauwkeurig en zenuwachtig was met de proefrit.

Ik was in de veronderstelling dat Tesla nog steeds de vooruitstrevende tech automaker was, maar het lijkt alsof ze nu achter lopen.

De MG4 lijkt beter uitgerust voor €6000 minder. Echter is daar het geluidscomfort en de ruimte minder.
Ja en slecht. Als de camera echt te weinig ziet dan schakelt ap en tacc uit.

De rest is top. Een mg4 rijdt echt niet zoals een m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
synx6 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 06:55:
[...]

Ja en slecht. Als de camera echt te weinig ziet dan schakelt ap en tacc uit.

De rest is top. Een mg4 rijdt echt niet zoals een m3.
De M3 en MY rijden vele malen beter. Zien er ook premium uit. Alleen lijkt de MG4 een veiligere auto.

Mijn huidige C-HR heeft mij behoed voor een ernstig ongeluk... van ik het missen van radar een spannend dingetje vind.

Het is niet dat je dagelijks in dichte mist rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:43
mjvdzwet schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:00:
[...]

De M3 en MY rijden vele malen beter. Zien er ook premium uit. Alleen lijkt de MG4 een veiligere auto.

Mijn huidige C-HR heeft mij behoed voor een ernstig ongeluk... van ik het missen van radar een spannend dingetje vind.

Het is niet dat je dagelijks in dichte mist rijdt.
Ik weet niet of er openbare vergelijkingtesten zijn gedaan op de performance van deze systemen. Tesla scoort goed in veiligheidstesten. De afzonderlijke systemen durf ik niks over te zeggen.

Voor elke auto geldt; het is een hulpmiddel. In zeer dichte mist schakelde mijn lexus de acc uit.

Mijn ervaring met 6 dagen m3 is dat de tacc goed werkt. Bij het ingaan van een file houdt de tesla veel beter afstand dan een kia e niro of vw id3/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Laatst online: 22:01

Vergeet ook de fantastische ruitenwissers niet mee te nemen in je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 06:41
Ik had dit gisteren als melding toen ik geparkeerd zat te wachten op mijn dochter. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqXKGoPtx1HVde7nv6xbhfCBlys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/004XtC74njp3kXnHmYgR40Qs.jpg?f=fotoalbum_large.
Het was ook gelijk weer weg en toen ik even later wegreed ging het ook prima. Nog melden bij Tesla of gewoon een glitch?
Daarnaast heb ik nog steeds geen duidelijke reactie ondanks twee service bezoeken waar ze dit ook mee zouden nemen op het volgende: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGlSsvCJJE7ko_g9Xy5eBCJL9eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ep9lbZHlRLqf1O4sVNnKeBZV.jpg?f=fotoalbum_large
Kent iemand dit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Je zult bij Tesla moeten accepteren dat ze hardware vervangen door (beta) software.

- Vision ipv sensoren en radar. De TACC/AP werkt best goed. Al zal het bij uitzonderingen minder zijn. Dat is oa mist en sneeuw. Parkeren is imho een leuke indicatie maar je kunt er niet op vertrouwen. Komt niet in de buurt van USS.
- Regensensor hebben ze op de Model 3 al meteen eraf gelaten. Deze werkt 95%+ van de tijd wel prima. Soms is de camera wat vochtig en blijft hij over een droge ruit gaan en miezer blijft ook lastig. Nadeel sinds Vision is dat de ruitenwisser altijd aan gaat op AP.
- Nu op de Model 3 geen stalks meer maar knopjes op het stuur. Comfort knipper lijkt ook niet meer te bestaan.

Overall is het nog steeds een hele goede deal denk ik. Al zal ik de volgende keer toch ergens anders gaan kijken als het zo door gaat. Ik betaal liever iets meer en dat ik spul krijg dat gewoon werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:18

Mijn ervaring is dat je het zonder parkeerhulp moet doen. Het resultaat van Tesla Vision met camera's is voor de in Nederland krappe parkeervakken niet nauwkeurig genoeg en slaat de plank vaak mis. Het ziet er gaaf uit maar het piept te pas en te onpas waardoor ik het vrij snel ben gaan negeren. Bijvoorbeeld kleurverschillen van donkere en lichte stenen op de grond, dit herkent de auto als een stoeprand, maar ja daar moet ik toch overheen. In de praktijk parkeer ik de auto met de spiegels en kijk op het scherm naar de camera. Als ik dan geparkeerd heb zie ik op het scherm dat Tesla Vision de echte stoeprand vaak ook wel goed had gezien. Maar soms ook niet. :) In een parkeergarage met amper contrast tussen vloer en muur ziet Tesla Vision de afstand gewoon niet.

Had ik het van tevoren geweten zou ik ook nog steeds kiezen voor Tesla. Het is een hele fijne auto en veel waar voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Lochnes schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:42:
trekhaakvraag model y:
een uurtje terug zijn de monteurs weggegaan.
het klepje van de verlichtingsstekker gaat naar beneden open en dat past eigenlijk niet.
ze doen alsof het zo hoort, zat ook zo voorgemonteerd op de trekhaakbalk. Zit dit bij iedereen zo? ik nijg ernaar hem even om te draaien…[Afbeelding]
Ja, dat is de lulz van de 13-polige stekker dat dat rondje aan de stekker op het afdekklapje van de connector valt. Even goed doordraaien dus.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-07 16:02
SX-Superfly schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:08:
[...]

Ander perspectief: Wat gaan die paar euro's uitmaken op een bedrag van bijna 40K dat je uit gaat geven aan een auto (welke je gaat afschrijven). De denktijd die je hiermee kwijt bent en de mentale afleiding, is het (imo) al niet waard.

Je wil die auto hebben toch? Als die binnen budget valt: doen, anders niet.

Zo heb ik dat ook gedaan met de inruil van mijn huidige auto. Uiteraard biedt de garage te weinig, maar is het verschil me verdere kopzorgen (naar andere garage voor inkoopdeal, of regelen van prive verkoop) dat waard? Nee, ik wil die auto kwijt, het past financieel, dus gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Guido7619 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:35:
[...]

Vergeet ook de fantastische ruitenwissers niet mee te nemen in je keuze.
Dat is een voordeel van de MG4... daar zit alles op... behalve een regensensor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
:X laat maar

[ Voor 82% gewijzigd door ElonDusk op 02-11-2023 09:26 ]

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
mjvdzwet schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:00:
[...]
Dat is een heel persoonlijke afweging dan. Ga jij het jezelf kwalijk nemen als je met een Tesla straks een aanrijding krijgt, waarvan je het idee hebt dat een andere auto je daarvoor had behoed? Zo ja, dan misschien op gevoel niet voor een Tesla gaan. Ondanks dat de veiligheidsvoorzieningen van Tesla hoog scoren.
Met een lekker gevoel kunnen rijden is belangrijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:01
Skupjo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:02:
[...]

Ander perspectief: Wat gaan die paar euro's uitmaken op een bedrag van bijna 40K dat je uit gaat geven aan een auto (welke je gaat afschrijven). De denktijd die je hiermee kwijt bent en de mentale afleiding, is het (imo) al niet waard.

Je wil die auto hebben toch? Als die binnen budget valt: doen, anders niet.

Zo heb ik dat ook gedaan met de inruil van mijn huidige auto. Uiteraard biedt de garage te weinig, maar is het verschil me verdere kopzorgen (naar andere garage voor inkoopdeal, of regelen van prive verkoop) dat waard? Nee, ik wil die auto kwijt, het past financieel, dus gaan met die banaan.
Ben ik deels met je eens, maar daar zit ergens wel een lijn.

Ik ga naar de frietkraam want wil een frietje, er staat nog €3500 op mijn lopende rekening en het frietje kost €800 euro. Ik wil de friet, kan het betalen dus gaan met die banaan.

Die lijn ligt voor iedereen anders. Ik verkoop mijn auto's altijd zelf, die paar duizend euro (voor mijn laatste auto) heb ik makkelijk verdiend met die paar uurtjes werk, maar er zijn genoeg mensen die liever een paar duizend euro meer betalen dan een paar uurtjes werk erin steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 16:01
-Muncky- schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:30:

-Mistlampen voor

Max laadsnelheid (175kW/250kW)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
Nog niet hier gezien, maar ik kreeg een nieuwe navigatie-update. In het verleden ging hier meestal een jaar overheen, nu na 3 maanden al een nieuwe, of heb ik dit de vorige keer gemist?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U555JQLqWeRZts1yPB_T-nXLtZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RABw1Tqupxe2Pb9ck90NcZ1q.png?f=fotoalbum_large

Edit: Volgens https://teslascope.com/software/navigation is dit pas de 6e navigation update voor de EU in 4 jaar:

VersionFirst Noticed
EU-2019.20-10482October 7, 2023
EU-2021.8-12875August 31, 2023
EU-2022.12-13877July 27, 2023
EU-2022.40-14215July 22, 2023
EU-2023.20-14615October 23, 2023
EU-2023.32-14783November 2, 2023

[ Voor 35% gewijzigd door DaCoTa op 02-11-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:35

Fjeze

AllesPerfect!

De verlichte instaplijsten van Tesla voor de Model Y, zijn deze voor de voordeuren, of kunnen ze ook achter en kan ik dan dus 2 setjes bestellen? (zijn helaas niet leverbaar momenteen dus zal eventueel een backorder worden)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
Inspired schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:49:
[...]
Overall is het nog steeds een hele goede deal denk ik. Al zal ik de volgende keer toch ergens anders gaan kijken als het zo door gaat. Ik betaal liever iets meer en dat ik spul krijg dat gewoon werkt.
Het doet een beetje denken aan Apple. Die introduceren/stoppen ook met functionaliteit/hardware als ze denken dat het beter kan.

Het verschil met Apple en Tesla is dat Apple wel de ervaring en het krediet heeft. Tesla maakt er nog wel eens een potje van. Als Tesla Vision direct goed was geweest had je er niemand over gehoord. Het valt te prijzen dat ze zoeken naar andere methoden, maar die moeten dan wel beter en betrouwbaar zijn. Misschien komt dat nog met de jaren?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
DaCoTa schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:00:
Nog niet hier gezien, maar ik kreeg een nieuwe navigatie-update. In het verleden ging hier meestal een jaar overheen, nu na 3 maanden al een nieuwe, of heb ik dit de vorige keer gemist?

[Afbeelding]

Volgens https://teslascope.com/software/navigation is dit pas de 6e navigation update voor de EU in 4 jaar:

VersionFirst Noticed
EU-2019.20-10482October 7, 2023
EU-2021.8-12875August 31, 2023
EU-2022.12-13877July 27, 2023
EU-2022.40-14215July 22, 2023
EU-2023.20-14615October 23, 2023
EU-2023.32-14783November 2, 2023
Eindelijk!

Ik had eigenlijk verwacht dat Tesla minstens het niveau van Waze of Google maps zou halen. Ze moeten toch iets vinden om er voor te zorgen dat ze je bij werken of wegafsluitingen mooi er rond kunnen sturen.
Nu zie ik me toch af en toe genoodzaakt om Waze op de telefoon op de laadpad te laten mee lopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:28:
[...]

Het doet een beetje denken aan Apple. Die introduceren/stoppen ook met functionaliteit/hardware als ze denken dat het beter kan.

Het verschil met Apple en Tesla is dat Apple wel de ervaring en het krediet heeft. Tesla maakt er nog wel eens een potje van. Als Tesla Vision direct goed was geweest had je er niemand over gehoord. Het valt te prijzen dat ze zoeken naar andere methoden, maar die moeten dan wel beter en betrouwbaar zijn. Misschien komt dat nog met de jaren?
Dat denk ik niet. Volgens mij is de filosofie van Tesla niet dezelfde. Apple brengt dingen pas uit als het perfect werkt. Tesla gooit een update over de schutting en schaaft daarna bij. Dat komt uiteindelijk wel goed, de automatische koplampen werken nu bijvoorbeeld prima, daar hoor je niemand meer over. Maar deze manier van updaten levert wel irritatie op. En publiciteit, wellicht speelt dat ook mee.

Ik vind het ook niet handig. Misschien zou Tesla een vlootje beta rijders moeten hebben, waarbij je zelf kan aangeven of daar aan mee wilt werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

https://nl.aliexpress.com...7721.html?channel=twinner

Wellicht mooie oplossing om de velgschade te voorkomen...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Tommie12 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:35:
[...]
Eindelijk!

Ik had eigenlijk verwacht dat Tesla minstens het niveau van Waze of Google maps zou halen. Ze moeten toch iets vinden om er voor te zorgen dat ze je bij werken of wegafsluitingen mooi er rond kunnen sturen.
Nu zie ik me toch af en toe genoodzaakt om Waze op de telefoon op de laadpad te laten mee lopen.
Volgens mij gebeurd dat ook wel, de kaarten in de auto zelf zijn maar 1 onderdeel van de navigatie. Heb meerdere keren wegafsluitingen gezien waar netjes omheen genavigeerd werd. Ook een keer waarbij dit niet gebeurde overigens, dus het proces is niet waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Eindelijk!

Ik heb veel kritiek over sommige software aspecten van Tesla maar de navigatie vindt ik juist goed werken (minus het gebrek aan een detailweergave bij afslagen).

Bij wegwerkzaamheden, file's en andere mankementen wordt ik netjes omgeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zijn er hier mensen die niet op winterbanden gaan rijden?

Met de zachte winters van de afgelopen jaren overweeg ik om geen winterbanden aan te schaffen voor mijn MY (RWD). Zoveel kilometers ben ik ook niet van om te maken deze winter en ik blijf binnen NL. Ik vindt geschikte banden voor de MY best aan de prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 02-11-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26
[...]

Eindelijk!

Eindelijk? Paar maanden geleden is er toch ook al een update geweest? Of zitten er hier hele nieuwe functies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Gezocht in dit topic, antwoord niet gevonden.
Als je een setje andere velgen en banden koopt, kan je dan je oude tpms overzetten? Of moet je altijd nieuw kopen? Hoe zit dat met winterbanden en zomerbanden wissel, wordt dan de tpms ook altijd omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49

Toevallig ben ik vandaag gaan kijken naar een MG4. Nu moet ik een proefrit nog maken straks, maar ik kan je nu al vertellen dat de look en feel van de auto (dus materialen, software, uiterlijk ed) gewoon minder van kwaliteit zijn dan bij de M3. Nu kan ik alleen vergelijken met de M3 uit 2019, maar dat zegt genoeg. Ik vermoed dat het gat met de highland helemaal groot is. Ik vond de kwaliteit van de lak wel beter dan van de Tesla’s die ik ken. Ook het dichtgooien van de deuren is solide. Daarentegen is het deurpaneel dan weer erg goedkoop.
Overigens is meer dan een prima auto in de basis uitvoering. Naast de grotere accu is er geen enkele reden om de duurdere versies te nemen vind ik. Leuke kleurtjes ook (je moet ervan houden).
Mijn aanname is dat dit geheel zich doorzet in het rijden. We zullen zien.

Nu is het voor ons puur om de tweede benzine auto eruit te gooien en dat van Mossel een enorm interessante private lease aanbieding heeft.

Kortom, als je 6k meer moet uitgeven om privé een auto te kopen dan is het geld voor een M3 het dubbel en dwars waard.

Ga vooral even kijken zou ik zeggen :)

/edit

Ohja, qua kofferruimte totaal niet met elkaar te vergelijken. De MG heeft echt heel veel minder ruimte. Interieur voelt gek genoeg ruimer en achter is de ruimte volgens mij identiek.

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-11-2023 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:51
Caayn schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:52:

Met de zachte winters van de afgelopen jaren overweeg ik om geen winterbanden aan te schaffen voor mijn MY (RWD). Zoveel kilometers ben ik ook niet van om te maken deze winter en ik blijf binnen NL. Ik vindt geschikte banden voor de MY best aan de prijs.
Al eerder hier gepost maar ik rij ook gewoon op mn zomerbanden, geen centje pijn.
Zelfs met de sneeuw paar jaar geleden ging dat best. Ff om te proberen volgas gegeven en de systemen werken perfect, auto rijdt keurig weg zonder te slippen of wat, alleen wat knipperende gele lampjes op t scherm :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MarkHero schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:02:
Gezocht in dit topic, antwoord niet gevonden.
Als je een setje andere velgen en banden koopt, kan je dan je oude tpms overzetten? Of moet je altijd nieuw kopen? Hoe zit dat met winterbanden en zomerbanden wissel, wordt dan de tpms ook altijd omgezet?
Als je twee sets hebt wil je niet TPMS om gaan zetten lijkt me. Dan moet steeds de band van de velg. Dan kun je beter losse banden nemen en die om laten zetten. Zou zelf gewoon lekker voor een kant en klare set van Tesla gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:35

Fjeze

AllesPerfect!

Wat voor vloermatten (voorin en achterin) worden er eigenlijk standaard meegeleverd met de Model Y?

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
Caayn schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:52:

Ik gebruik al 16 jaar geen winterbanden. Is echt totaal niet nodig in Nederland. En als het een keer echt sneeuwt gewoon voorzichtig rijden, dat zal je met winterbanden in dat geval ook doen. Of gewoon een dagje niet de deur uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
kwaazaar schreef op donderdag 2 november 2023 @ 02:17:
[...]
Gaat dit om een nieuwe auto?
Nee, 2019. Maar dat mag geen verschil uitmaken qua serviceverlening.

[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 02-11-2023 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fjeze schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:39:
Wat voor vloermatten (voorin en achterin) worden er eigenlijk standaard meegeleverd met de Model Y?
Nou ja, gewoon standaard matten. :) Bij redelijke kwaliteit. Maar goed, heb hem ook nog maar 4 maand. Bij de 3 waren ze ook wel redelijk OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 13:36
Om SC te zien moet je in de app kijken maar de prijzen zijn best hoog?

Oosterhout in hoog 53cent? Of kijk ik verkeerd?

Dacht dat het rond de 35 cent lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Pierz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:40:
[...]

Dat denk ik niet. Volgens mij is de filosofie van Tesla niet dezelfde. Apple brengt dingen pas uit als het perfect werkt. Tesla gooit een update over de schutting en schaaft daarna bij. Dat komt uiteindelijk wel goed, de automatische koplampen werken nu bijvoorbeeld prima, daar hoor je niemand meer over. Maar deze manier van updaten levert wel irritatie op. En publiciteit, wellicht speelt dat ook mee.

Ik vind het ook niet handig. Misschien zou Tesla een vlootje beta rijders moeten hebben, waarbij je zelf kan aangeven of daar aan mee wilt werken
Maar dat aftesten kost wel een half jaar in het project en 1000 euro per auto..
(geen exacte getallen)
Aan de koper of hij daarmee akkoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Sunri5e schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:56:
[...]

Eindelijk? Paar maanden geleden is er toch ook al een update geweest? Of zitten er hier hele nieuwe functies in?
Ik had het vooral over de frequentie van kaartupdates, omdat het toch nog regelmatig niet goed gaat, en het bij Waze bij mij nog nooit fout is gegaan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
Asbes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:00:

Je hebt wel een Tesla (Lidmaatschap?) Anders zie je in de app alléén de non-member pricing en die ligt hoger.

Als ik nu in de app kijk zie ik bij oosterhout €0,34 - €0,39 (piekprijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Asbes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:00:

Dat is de prijs voor niet-Tesla’s zonder abonnement.
Je moet de prijzen met abonnement hebben, dat zijn de prijzen die voor Tesla’s gelden en dat is daar 0,39€ in hoog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Voor wie het gemist heeft. Kreeg net deze mail van Tesla.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1m0-o67crnaNHJh3uIy0taxuq0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PV1tBVUGtR6QtDwsG7qW252A.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:11:

[Afbeelding]
Doet mij toch weer twijfelen :X
Maar jaartje nog 4% bijtelling scheelt meer dan de subsidie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos

[Afbeelding]
Hebben we nu ook "begin-van-het-kwartaal-aanbiedingen" :?

(van de Tesla website)

edit: ow wacht ff, ik lees niet goed :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU7aDc9KoNQYyJ1WCrW8LqQX--I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5uPhkTVsxKxtyayGXxhAqXRE.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door ybos op 02-11-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
ybos schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:44:
[...]

Hebben we nu ook "begin-van-het-kwartaal-aanbiedingen" :?

(van de Tesla website)

edit: ow wacht ff, ik lees niet goed :X

[Afbeelding]
Is niet echt duidelijk wat die ''tijdelijk aanbieding'' dan idd is voor de LR en P.

De SEPP subsidie geld alleen voor de RWD.

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 02-11-2023 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Gisteren even een kort ritje in een M3 RWD gemaakt. Moet zeggen dat de acceleratie toch iets meer “impressive” dan mijn Y RWD.

Las op het tesla forum dat iemand contact heeft gehad met Ingenext, en dat de Boost module technisch gezien ook op een Y RWD zou moeten werken, mits je de 980 / 4D1 motor hebt :9

Toch maar eens in de gaten houden :)

Tevens van de week bij Tesla Utrecht langsgeweest. Koplampen zijn correct afgesteld en het immense gekraak van de bestuurdersstoel is ook verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 13:36
Mar.tin schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:09:
[...]

Je hebt wel een Tesla (Lidmaatschap?) Anders zie je in de app alléén de non-member pricing en die ligt hoger.

Als ik nu in de app kijk zie ik bij oosterhout €0,34 - €0,39 (piekprijs)
Waar kan ik zien of ik dit abonnement heb? Ik betaal niks per maand extra. Zie wel de prijzen voor abonnementhouders maar zijn alle tesla”‘s abonnementhouders? Zonder kosten?

(Tesla is nog niet geleverd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 21:15
Asbes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:50:
[...]

Waar kan ik zien of ik dit abonnement heb? Ik betaal niks per maand extra. Zie wel de prijzen voor abonnementhouders maar zijn alle tesla”‘s abonnementhouders? Zonder kosten?

Dan zie je gewoon de prijzen die je als niet-teslarijder zonder abonnement krijgt. Na levering zie je vanzelf de tesla eigenaars prijzen.

Er staat onder het prijsgrafiekje "Pay less with membership - Learn more" (of whatever dat is in het Nederlands :+) als je daarop klikt zie je de member tarieven.

Dit membership krijg je cadeau zodra je je auto hebt ;) Dus hoef je niet af te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Asbes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:50:
[...]

Als je een Tesla hebt dan ben je "gratis" lid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Armo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:53:
[...]

Als je een Tesla hebt dan ben je "gratis" lid.
Gratis? Dus je krijgt deze tarieven zonder 12,99 te hoeven betalen? Dus een Tesla hebben zou in onderstaande geval betekenen dat je minimaal 0,35 cent betaald?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeUvCGZY1FeipdEx1tHUvnHOLXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOC3bZwumx2xdKmNrGr49oLT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 02-11-2023 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:04:
[...]

Gratis? Dus je krijgt deze tarieven zonder 12,99 te hoeven betalen? Dus een Tesla hebben zou in onderstaande geval betekenen dat je minimaal 0,35 cent betaald?

[Afbeelding]
Jep :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
:9 Oe, dat wist ik nog niet!

Nog steeds duurder dan de shell recharge + freshmile laadpas trouwens. Zie het openbare laadpas topic en zoek op ''freshmile'', daar kan ik gaan snelladen (150kw) voor 0,21cent per kWh + 0,07 cent per min. Per saldo laad je dan voor ongeveer 9 euro zo'n 60% van je LFP accu vol in 15 min.

Maar toch is dit maar 0,03 cent per kWh duurder dan de vattenval paal hier in de straat. Mooi :)

[ Voor 57% gewijzigd door spartacusNLD op 02-11-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:09:
[...]

:9 Oe, dat wist ik nog niet!

Nog steeds duurder dan de shell recharge + freshmile laadpas trouwens. Zie het openbare laadpas topic en zoek op ''freshmile'', daar kan ik gaan snelladen (150kw) voor 0,21cent per kWh + 0,07 cent per min. Per saldo laad je dan voor ongeveer 9 euro zo'n 60% van je LFP accu vol in 15 min.

Maar toch is dit maar 0,03 cent per kWh duurder dan de vattenval paal hier in de straat. Mooi :)
Vergeet niet dat je hem wel veel relaxter vol laad bij de Supercharger, want met FM wil je wel graag een bepaalde snelheid halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:09:

ik denk 3 cent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
maharens schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:19:
[...]
Vergeet niet dat je hem wel veel relaxter vol laad bij de Supercharger, want met FM wil je wel graag een bepaalde snelheid halen.
Ja nu ik dit weet ga ik even kijken welke van de twee goedkoper is in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Goed nieuws voor de mensen die een RWD hebben, of willen gaan bestellen. En niet 13k meer willen betalen voor enkel de audio upgrade:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxRZMBLhn4CH1iWmwCo2uipCtXI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WiTo0UBG3roT6UVG8yCQHAtP.png?f=user_large

Tesland gaat hun audio upgrade dus ook geschikbaar maken voor de refresh M3. :D

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 02-11-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2023
Mar.tin schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:53:
[...]

Dan zie je gewoon de prijzen die je als niet-teslarijder zonder abonnement krijgt. Na levering zie je vanzelf de tesla eigenaars prijzen.

Er staat onder het prijsgrafiekje "Pay less with membership - Learn more" (of whatever dat is in het Nederlands :+) als je daarop klikt zie je de member tarieven.

Dit membership krijg je cadeau zodra je je auto hebt ;) Dus hoef je niet af te sluiten.
kijk dit is pas informatie! Thanks wist ik dus echt niet was al het rekenen met 0,54cent en Shell _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:27:

Daar sta ik niet heel erg van te kijken :?

[ Voor 34% gewijzigd door ybos op 02-11-2023 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
ybos schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:42:
[...]

Doet mij toch weer twijfelen :X
Maar jaartje nog 4% bijtelling scheelt meer dan de subsidie :Y
De SEPP krijg je toch alleen als particulier? Dus dan is bijtelling sowieso niet meer van toepassing en zijn andere rekensommetjes aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:38

[Afbeelding]
Plus dat de kleur zwart nu geen bijbetaling meer heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:27:
Goed nieuws voor de mensen die een RWD hebben, of willen gaan bestellen. En niet 13k meer willen betalen voor enkel de audio upgrade:

[Afbeelding]

Dan heb je het dus specifiek over de M3 RDW. De MY RWD heeft wel standaard 'premium audio' (13 speakers, 1 subwoofer, 2 amps, and immersive sound).

Edit: Oh, ik zie nu pas dat er wel M3 onderaan je post staat :P

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 02-11-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
InZane schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:36:
[...]

Dan heb je het dus specifiek over de M3 RDW. De MY RWD heeft wel standaard 'premium audio' (13 speakers, 1 subwoofer, 2 amps, and immersive sound).
Exact. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Morpheus2003 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:28:
[...]

Plus dat de kleur zwart nu geen bijbetaling meer heeft.
Gezien de opmerkingen hier over de zwart van Tesla, en de kwaliteit ervan, zou je verwachten dat zwart de standaard gratis kleur zou zijn in vergelijking met de kwalitatief hoogwaardigere wit metalic.

Dus fijn dat ze nu beide gratis zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 02-11-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
Weet iemand op de 3 rwd:

-Waarschuwingsluidspreker? Boombox aanwezig?
Dacht dat dit verplicht was bij elek. voertuigen?

-zijn de 18inch velgen voorzien van slotbouten ivm diefstal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:37:
[...]

Gezien de opmerkingen hier over de zwart van Tesla, en de kwaliteit ervan, zou je verwachten dat zwart de standaard gratis kleur zou zijn in vergelijking met de kwalitatief hoogwaardigere wit metalic.

Nou ja, Tesla heeft juist wit gratis gemaakt om de vele issues met afgeleverde auto's te verminderen. Snap persoonlijk niet dat ze niet een mooie zwarte metallic oid maken. Ik vind zwart eigenlijk het mooist op de 3/Y maar zou die persoonlijk niet weer nemen. MIjn 3 zag er na 4 jaar en 80k km niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
veldenjp schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:46:
Weet iemand op de 3 rwd:

Eerst is verplicht idd. Tweede doet Tesla niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:44
veldenjp schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:46:
Weet iemand op de 3 rwd:

Nee geen slotbouten en de speaker buiten heeft hij wel (dat moet inderdaad)
boombox (die zit dacht ik binnen dus) volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
InZane schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:36:
[...]

Edit: Oh, ik zie nu pas dat er wel M3 onderaan je post staat :P
Zo premium is die niet. Geen idee hoe premium audio klinkt tegenwoordig, maar de 2019 M3 LR klinkt beduidend beter dan de testauto waarin ik reed. De testauto was een MY SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:37:
[...]

Is zwart nog steeds zacht? Als in dat die eigenlijk niet door de wasstraat mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
.

[ Voor 99% gewijzigd door gebruikershaes op 02-11-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
gebruikershaes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:16:
[...]

Is zwart nog steeds zacht? Als in dat die eigenlijk niet door de wasstraat mag?
Gebaseerd op de reacties op dit forum. Op het 1e ja. Het 2e weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
jheerink14 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:53:
[...]

Nee geen slotbouten en de speaker buiten heeft hij wel (dat moet inderdaad)
boombox (die zit dacht ik binnen dus) volgens mij niet
ik twijfelde maar:

Met Boombox kunt u geluid buiten afspelen via de luidspreker van het voetgangerswaarschuwingssysteem wanneer de Model 3 in de parkeerstand staat. Bijvoorbeeld:

Huidige media afspelen.
Gebruik Megafoon om een vervormde versie van uw stem te laten horen.
Druk op de claxon om de eerste vijf seconden af te spelen van een geluid van een compatibel USB-apparaat.
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
gebruikershaes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:15:
[...]

Zo premium is die niet. Geen idee hoe premium audio klinkt tegenwoordig, maar de 2019 M3 LR klinkt beduidend beter dan de testauto waarin ik reed. De testauto was een MY SR.
Ik weet niet hoe het geluid in een 2019 M3 LR is, maar het kan zich op zich aardig meten met 't geluid in m'n vorige auto (Focus) met B&O audio.
De akoestiek van de MY laat alleen wat te wensen over door voornamelijk het panoramadak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Divak schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:18:
[...]
De SEPP krijg je toch alleen als particulier? Dus dan is bijtelling sowieso niet meer van toepassing en zijn andere rekensommetjes aan de orde.
Eenmanszaak, weet niet of dit grijs gebied is of compleet zwart :P :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
ybos schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:15:
[...]

Eenmanszaak, weet niet of dit grijs gebied is of compleet zwart :P :X
Eenmanszaak mag geen gebruik maken van SEPP dacht ik. Zo'n aanvraag wordt hoe dan ook afgekeurd.

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 02-11-2023 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:21:
[...]

Eenmanszaak mag geen gebruik maken van SEPP dacht ik. Zo'n aanvraag wordt hoe dan ook afgekeurd.
Auto staat niet op naam van de zaak, alleen in de boekhouding. Dus in de aanvraag zullen ze het niet zien. Maar, als t niet mag, dan mag t niet, ondanks dat de aanvraag geen probleem is.
(eenmanszaak en prive persoon zijn dezelfde entiteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 21:52
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:47:
[...]

Is niet echt duidelijk wat die ''tijdelijk aanbieding'' dan idd is voor de LR en P.
Lage rente (3,49%) bij huurkoop volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
InZane schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:55:
[...]

Ik weet niet hoe het geluid in een 2019 M3 LR is, maar het kan zich op zich aardig meten met 't geluid in m'n vorige auto (Focus) met B&O audio.
De akoestiek van de MY laat alleen wat te wensen over door voornamelijk het panoramadak.
Zou kunnen dat het door andere klankkast wat minder klinkt. Zonder dat we het wisten, dat er premium audio in zit (lees het nu pas) merkten m’n vriendin en ik meteen op dat de audio kwaliteit matig is. Maar nog altijd wel dik prima. Zou het zelf alleen niet premium noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnzeUuN0PERPXBRJD9Tgo4FrPLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rvzc5aH1x1WuQq9LTKkpuML2.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe dit precies zit, totaal € 45.993 als je wilt afrekenen bij Tesla?

Terwijl =< €45.000 op de catalogusprijs om in aanmerking te komen voor SEPP.

RVO: "De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de auto die geldt op de datum dat het kenteken is afgegeven (datum eerste toelating). Deze prijs is inclusief btw, bpm en opties die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht, voordat het kenteken is afgegeven. Alle opties die voor de datum eerste toelating zijn aangebracht vallen dus onder de catalogusprijs."

[ Voor 11% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 02-11-2023 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
EVOTWEAKERS schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:46:
[Afbeelding]

Weet iemand hoe dit precies zit, totaal € 45.993 als je wilt afrekenen bij Tesla?

RVO: "De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de auto die geldt op de datum dat het kenteken is afgegeven (datum eerste toelating). Deze prijs is inclusief btw, bpm en opties die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht, voordat het kenteken is afgegeven. Alle opties die voor de datum eerste toelating zijn aangebracht vallen dus onder de catalogusprijs."
De bijkomende kosten tellen niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Laatst online: 19-06 11:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-D_Vdx_CHwMpIuhJ-xg8p7hxiDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoWLMPmfsYayOYVLktdwLaCv.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit overigens midnight silver?
Best mooi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark

[Afbeelding]
"ontwerpen" met SEPP: wit of zwart? 8)7
Heb ik toch een andere visie bij dat woord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
wwwmarcel schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:51:
[Afbeelding]

Is dit overigens midnight silver?
Best mooi
dit is idd midnight silver. Niet meer verkrijgbaar in de EU, af en toe uit voorraad. Dat zijn dan modellen die in China gemaakt zijn. De rest komt allemaal uit berlijn.

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 02-11-2023 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
[Afbeelding]

"voordat het kenteken is afgegeven", dus minus 980 en 22,50.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
[Afbeelding]

subtotaal voertuig is in dit geval de fiscale waarde en dus precies onder de 45k.

Deze vraag is al heeeel vaak gesteld :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Laatst online: 19-06 11:37
spartacusNLD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:02:
[...]

dit is idd midnight silver. Niet meer verkrijgbaar in de EU, af en toe uit voorraad. Dat zijn dan modellen die in China gemaakt zijn. De rest komt allemaal uit berlijn.
thanks, zijn die china modellen slechter dan die uit berlijn? of hetzelfde?
Pagina: 1 ... 154 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: