Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.269 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HGM schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:34:
Heb een model Y RWD voor 15 november moet ik 4-seizoenen erop hebben.

Op basis van beschikbaarheid kom ik op deze
CONTINENTAL ALLSEASONCONTACT 255/45 R19 104 Y Renforcé (XL)

4 stuks met opleggen voor 939 incl. btw.

Iemand betere suggesties en/of ervaringen.

Blijf het lastig vinden wat te kiezen.
@Stef87 heeft ook het nodige gepost inzake AS banden. Even zoeken in het topic.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Inspired schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:37:
[...]

@Stef87 heeft ook het nodige gepost inzake AS banden. Even zoeken in het topic.
Ja gelezen, maar de opties waar hij opuitkwam die zijn nu niet beschikbaar en ivm verzekering en de snelheidswaardes blijft het lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:55
J-M-T schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:27:
Een model Y RWD met SEPP is wel echt een mooie deal vind ik, gezien het geen korting is lijkt me dat het inderdaad de fiscale waarde is voor de registratie. Als ik nog in de markt was had ik er niet lang over gedacht, en de trekhaak achteraf plaatsen is me prima bevallen.
Ja ik hoefde niet te twijfelen, gisteravond bijna de knoop doorgehakt en de Y RWD besteld, maar toch nog een nachtje over geslapen. Vanochtend bij het zien van de prijsverlaging meteen besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Sunri5e schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:20:
[...]

Nice! Krijg ik die subsidie ook als ik de auto met mijn BV koop?
Nee, en ook niet met een eenmanszaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 01-11-2023 09:52 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJH82
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 07:42
Gisteren een proefrit gedaan in de nieuwe model 3.
Ten opzichte van mijn 2019 model 3 erg vooruit gegaan zeg! Vond alleen de stereo wel iets tegenvallen door het ontbreken van de subwoofers. Mijn kinderen waren dan weer erg te spreken over het scherm achterin :)
Vandaag maar eens kiezen tussen de Model Y of de nieuwe model 3. Best lastig nog.

Heeft er iemand al ervaring met Findio voor de huurkoop zonder vast dienstverband?
(Ben ZZP maar wil prive kopen) op de website staat dat ze een vast dienstverband vereisen maar in de Tesla store gaf de verkoper aan dat dit waarschijnlijk niet zo was.

Had ik nou toch die koeltas maar gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Sunri5e schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:20:
[...]

Nice! Krijg ik die subsidie ook als ik de auto met mijn BV koop?
Dan krijg je de BTW al ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Hoe zit het eigenlijk met SEPP en lease (leaseauto via Leaseplan). Krijg je als bestuurder deze doorberekend als korting of is dat voor de leasemij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
-Muncky- schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:20:
Hoe zit het eigenlijk met SEPP en lease (leaseauto via Leaseplan). Krijg je als bestuurder deze doorberekend als korting of is dat voor de leasemij?
Ik denk dat de gemiddelde leasemaatschappij geen particulier persoon is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-Muncky- schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:20:
Is toch binnen 2 seconden op te zoeken. :)

https://www.leaseplan.com...ubsidie-elektrische-auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
Zijn de Model 3's ook in prijs gedaald? In de rekentool van Alphabet komt het maandbedrag voor die auto's nu ook een tientje lager uit.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
swbr schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:41:
Zijn de Model 3's ook in prijs gedaald? In de rekentool van Alphabet komt het maandbedrag voor die auto's nu ook een tientje lager uit.
Nope, is (nog) hetzelde.

https://www.tesla.com/nl_nl/model3/design#overview

Maar laat die december korting maar komen hoor >:)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
JJH82 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:07:
Heeft er iemand al ervaring met Findio voor de huurkoop zonder vast dienstverband?
(Ben ZZP maar wil prive kopen) op de website staat dat ze een vast dienstverband vereisen maar in de Tesla store gaf de verkoper aan dat dit waarschijnlijk niet zo was.
Zoeken op ''Findio'' in dit topic geeft aan dat ze soms moeilijk zijn in de acceptatie en dat randgevallen vrijwel standaard worden afgekeurd.

Maar als jij gewoon netjes een x aantal jaar aan jaarcijfers kan overleggen moet dat denk ik niet zo moeilijk zijn voor ze? Maar goed.. verder geen ervaring mee anders dan wat er in dit topic over geschreven wordt.

Wel denk ik dat dit een financieringspartij is die de ''krenten uit de pap'' pakt en daarom een scherpe rente kan aanbieden. Anders is Freo een goede optie op te financieren. Hoor ik niks dan goeds over. En met 6.8% is dat tegenwoordig nog ''scherp'' te noemen.

Is ook precies de reden waarom Tesla de prijs verlaagd, om dit effect te dempen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WbqGmSGTRsi3UkFgLBVnxNGC_zw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PidJcu9cXPzQkevBMiyMC4A1.png?f=fotoalbum_large

De ECB heeft aangegeven dat de renteverhogingen wel klaar zijn nu. Hopelijk kan de consumptief krediet rente daarom nog wat naar beneden. Denk dat deze fikse stijging wat overcompensatie is.

[ Voor 38% gewijzigd door spartacusNLD op 01-11-2023 11:09 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23
Dutchlease gaat ze proberen om te zetten naar de nieuwe pricing in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:01:
Dutchlease gaat ze proberen om te zetten naar de nieuwe pricing in ieder geval
Je bedoeld de Y dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:35

Fjeze

AllesPerfect!

Angriebirdie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 03:26:
Model Y in prijs verlaagd naar 44990! Kan nu dus subsidie krijgen neem ik aan? Hij staat nog niet op de SEPP lijst. Hoe snel wordt dat meestal aangepast? Of kan je gewoon bestellen en ervan uit gaan dat je sepp krijgt?

Het wordt zo wel steeds moeilijker gemaakt.. was overtuigd van de model 3 maar nu er 5000 euro afgaat is de model Y ook wel weer heel interessant.😬

Edit: zie dat zwart nu ook gratis is!

[Afbeelding]

Had die ene verkoper toch gelijk, wat een mede tweaker afgelopen week postte😜
Toch een goede tip gekregen dus in Eindhoven inderdaad. Offerte maar eens indienen bij de leasemaatschappij. Midnight Cherry Red RWD! (Heeft de SEPP eigenlijk ook nog toegevoegde waarde qua lease? Die subsitie gaat niet van de fiscale waarde af toch?)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Fjeze schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:10:
[...]

Toch een goede tip gekregen dus in Eindhoven inderdaad. Offerte maar eens indienen bij de leasemaatschappij. Midnight Cherry Red RWD! (Heeft de SEPP eigenlijk ook nog toegevoegde waarde qua lease? Die subsitie gaat niet van de fiscale waarde af toch?)
Als je een auto koopt, huurkoopt, of leased en de fiscale waarde is < 45.000 euro dan heb je recht op 2950 euro subsidie. Bij lease word dit maandelijks uitgekeerd a 60 euro. (Prive lease). Bedrijven hebben hier geen recht op.

Een model Y RWD wit of zwart hebben vanaf vandaag dus recht op SEPP. Wat ik niet weet of mensen die gisteren besteld hebben dus pech hebben.. en dus die SEPP niet krijgen.

In jou geval maakt de keuze voor die midnight cherry dus SEPP krijgen onmogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 01-11-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJH82
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 07:42
Fjeze schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:10:
[...]

De midnight cherry kleur brengt hem ook over de 45k, dus die SEPP is niet meer van toepassing dan.

Had ik nou toch die koeltas maar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

spartacusNLD schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:13:
[...]

Als je een auto koopt, huurkoopt, of leased en de fiscale waarde is < 45.000 euro dan heb je recht op 2950 euro subsidie. Bij lease word dit maandelijks uitgekeerd a 60 euro. (Prive lease). Bedrijven hebben hier geen recht op.

Een model Y RWD wit of zwart hebben vanaf vandaag dus recht op SEPP. Wat ik niet weet of mensen die gisteren besteld hebben dus pech hebben.. en dus die SEPP niet krijgen.

In jou geval maakt de keuze voor die midnight cherry dus SEPP krijgen onmogelijk.
Dat begrijp ik inderdaad, echter als ik hem in het zwart bestel wat heeft de SEPP dan voor invloed op mijn netto bijtelling? Dat zou mij eventueel nog doen twijfelen over zwart.

Ik zie dat de subsidie inderdaad niet geldig is voor zakelijke lease.

[ Voor 14% gewijzigd door Fjeze op 01-11-2023 11:44 ]

Fly or Die

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:32
turkeyhakan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:15:
[...]
Dus ja, bij elke prijsdaling had ik ook gehoopt dat de prijzen weer zouden stijgen, maar integendeel.....
Ik vind het prachtig dat ze de Y nu onder de 45K aanbieden, en er dus voor particulieren SEPP subsidie af gaat. Dat is toch fantastisch nieuws? Ik gun het iedereen om voor zo'n prijs zo'n auto te kunnen rijden. Ja, ik heb ook meer betaald, maar daar ook langer voor mogen rondrijden.

Ik vind het knap dat ze dit nu al gelukt is, en ik heb echt medelijden met de concurrentie...

Electrek:

"Hildegard Wortmann, who oversees VW’s marketing and sales, blamed a “lower-than-expected overall market trend” earlier this month."

"Meanwhile, Tesla and several Chinese EV makers like BYD are proving it’s not the market. It’s the vehicle. Tesla’s Model Y was the top-selling car (gas or electric) in Europe in September."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Fjeze schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:20:
[...]

Dat begrijp ik inderdaad, echter als ik hem in het zwart bestel wat heeft de SEPP dan voor invloed op mijn netto bijtelling? Dat zou mij eventueel nog doen twijfelen over zwart.

P.S. Iemand ervaring met de 20 inch velgen en all season banden? Steekt de velg dan nog steeds buiten de band uit? (Ik weet dat de velgen met de standaard banden uitsteken en dus vrij snel beschadigen).
(heeft niet zoveel ervaring met bijtelling)

Volgens mij is het toch zo dat als je fiscale waarde lager is je bijtelling ook lager (kan) uitvallen? Heeft ook te maken met je inkomen dacht ik. Dus dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:35
Heeft iemand ervaring met een order om laten zetten, ik had een RWD model 3 besteld, maar na wat overwegingen toch maar langs de showroom gegaan om hem om te zetten naar een long range. (beter geluid systeem, de punch van 4.4 seconden, accu etc.)

Nu een paar dagen later, staat de RWD met VIN nog steeds op mijn account en dat ik hem binnenkort kan komen afhalen,er is nog geen e-mail of notitie of wat dan ook dat deze naar een long range word omgezet. Het is erg stil kwa communicatie.

Gebeld met de showroom en die zeggen er gaat wat tijd overheen, als ik vraag hoe lang weten hun het niet.. dus daarom vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft hoeveel tijd daar overheen gaat of dat mijn aanpassing misschien niet is binnen gekomen.

Ik hoop nog voor het einde van dit jaar met de Tesla te kunnen rondzoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:35
spartacusNLD schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:59:
[...]

Zoeken op ''Findio'' in dit topic geeft aan dat ze soms moeilijk zijn in de acceptatie en dat randgevallen vrijwel standaard worden afgekeurd.

Maar als jij gewoon netjes een x aantal jaar aan jaarcijfers kan overleggen moet dat denk ik niet zo moeilijk zijn voor ze? Maar goed.. verder geen ervaring mee anders dan wat er in dit topic over geschreven wordt.
Hoefde helemaal geen cijfers te laten zien als ZZP-er, heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
TukkerTweaker schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:32:
[...]
Hoefde helemaal geen cijfers te laten zien als ZZP-er, heel bijzonder.
Wut 8)7

Dan heeft een acceptant niet zitten opletten denk ik.

(ik werk in de hypotheken sector. Dus ik snap wel hoe de consumenten financiering geaccepteerd zou moeten worden. Dit klopt echt niet. Gelukt gehad dan).

[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 01-11-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:08
Net een (voor ons) nieuwe Tesla Model 3 LR uit 2019 aangeschaft.

Nu komen wij in de middenconsole de volgende knop tegen met de letters PZW er op tegen.

Iemand een idee waar deze voor is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t76rgbH7SXQZ0OKP2T6ccpRQCwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkGsb9bQbtNp0uFpBlbFXtxf.jpg?f=fotoalbum_large

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:15
TCMR schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:20:
[...]

Ik vind het prachtig dat ze de Y nu onder de 45K aanbieden, en er dus voor particulieren SEPP subsidie af gaat. Dat is toch fantastisch nieuws? Ik gun het iedereen om voor zo'n prijs zo'n auto te kunnen rijden. Ja, ik heb ook meer betaald, maar daar ook langer voor mogen rondrijden.

Ik vind het knap dat ze dit nu al gelukt is, en ik heb echt medelijden met de concurrentie...
Ik kan in 1 jaar geen 17,5k sparen hoor. Dus ja, voor diegene die nu een nieuwe auto mogen kopen of eventueel leasen is het fantastisch nieuws. Maar als privé-eigenaar (dus geen zakelijke aanschaf waarbij men de BTW terug kan vragen, of de waardedaling als afschrijving kan opvoeren) is het achteraf bepaald geen goede aankoop geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
Destynx schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:40:

Nu komen wij in de middenconsole de volgende knop tegen met de letters PZW er op tegen.

[Afbeelding]
Is een leaseauto geweest zo te zien met een trackingsysteem erin. Privé en Zakelijk. Direct eruit laten slopen dat ding! Die zal er nog inzitten. Er is waarschijnlijk ook iets met de kabelboom van de auto gedaan, om de auto uit te kunnen lezen. Ik zou het allemaal maar goed laten controleren. Uit ervaring kan ik zeggen dat zo'n installatie-actie voor veel storingen kan zorgen.

[ Voor 15% gewijzigd door turkeyhakan op 01-11-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Destynx schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:40:

[Afbeelding]
Is volgens mij zoiets:

https://www.europetrack.e...bijtelling%20te%20betalen.

Moet bijna wel een auto geweest op naam van de baas. Met deze knop kun je aangeven of je prive of zakelijk rijd. Lijkt me niet wenselijk dat dit nog in jou auto aanwezig is. Iets met inbreuk op privacy enzo.

Dit had de verkopende partij ook wel mogen aangeven, ik zou je bij hen melden dat ze dit nog netjes voor je weghalen.

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 01-11-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:55
Voor degene die afgelopen tijd een Model Y hebben mogen ontvangen, zit er nog iets van een laadkabel bij. Ik dacht dat er voorheen een standaard 220 stekker laadkabel bij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Thanks, maar is dit met 19 of 20..of 21 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
.

[ Voor 99% gewijzigd door Maurice- op 01-11-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
Volg dit topic al een tijdje en ben afgelopen zaterdag naar de m3 rdw Highland gaan kijken en was gelijk om.

Half maart loopt mijn huidig leasecontract af en ga nu voor private lease. Directlease is het voordeligste en daar ga ik hem bestellen.
Ik kan hem nu al bestellen en zetten op afleveren half maart.

Nu wil ik graag advies hebben of ik hem nu al bestel met het huidige leasebedrag of nog even wachten. Geen idee of leaseprijzen nog wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
wes- schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:49:
Voor degene die afgelopen tijd een Model Y hebben mogen ontvangen, zit er nog iets van een laadkabel bij. Ik dacht dat er voorheen een standaard 220 stekker laadkabel bij kwam.
Die vraag is al zo vaak gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
mytheory schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:59:
Volg dit topic al een tijdje en ben afgelopen zaterdag naar de m3 rdw Highland gaan kijken en was gelijk om.

Half maart loopt mijn huidig leasecontract af en ga nu voor private lease. Directlease is het voordeligste en daar ga ik hem bestellen.
Ik kan hem nu al bestellen en zetten op afleveren half maart.

Nu wil ik graag advies hebben of ik hem nu al bestel met het huidige leasebedrag of nog even wachten. Geen idee of leaseprijzen nog wijzigen.
Met Tesla is het tegenwoordig gokken. De prijzen kunnen dalen, maar ook stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:08
spartacusNLD schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:43:
[...]

Is volgens mij zoiets:

https://www.europetrack.e...bijtelling%20te%20betalen.

Moet bijna wel een auto geweest op naam van de baas. Met deze knop kun je aangeven of je prive of zakelijk rijd. Lijkt me niet wenselijk dat dit nog in jou auto aanwezig is. Iets met inbreuk op privacy enzo.

Dit had de verkopende partij ook wel mogen aangeven, ik zou je bij hen melden dat ze dit nog netjes voor je weghalen.
Bedankt! Ik had ook al zo iets gevonden. Ik ga het gelijk melden, de auto is van Alphabet geweest en via een dealer bij mij gekomen. De dealer mag dat met Alphabet regelen.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
wwwmarcel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:52:
[...]

Dit is gewoon standaard 19" met Ali doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:11
synx6 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:58:
Nu wachten op bluetooth voor audio achter..
Dat zit er toch al in? Ik bekeek een review van iemand die zei dat je 2 bluetooth headsets kon aansluiten op het scherm achterin. En op die manier als passagiers draadloos naar geluid van het achterste scherm kunt luisteren. Bijvoorbeeld tijdens het kijken van een film

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 20:41
turkeyhakan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:41:
[...]Maar als privé-eigenaar, is het achteraf bepaald geen goede aankoop geweest.
Wij hebben prive ook net een maand onze Model Y, dus ook de oude prijs betaald. Toch vind ik het geweldig nieuws voor de mensen die er nu eentje gaan kopen. Het is toch prachtig dat de auto nu voor een grotere groep bereikbaar is geworden. Ik gun het hen van harte. Als je wil en kan, profiteer er dan maar lekker van.
Ik vind niet dat wij achteraf geen goede aankoop hebben gedaan. Wij accepteerden toen die prijs en zijn daar nog steeds content mee. Bovendien heeft het geen zin om over gemorste melk te treuren.
Wij zijn gewoon tevreden met wat we hebben en mevrouw Heineken gaan we toch nooit inhalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Megat op 01-11-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Megat schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:30:
[...]
Wij hebben prive ook net een maand onze Model Y, dus ook de oude prijs betaald. Toch vind ik het geweldig nieuws voor de mensen die er nu eentje gaan kopen. Het is toch prachtig dat de auto nu voor een grotere groep bereikbaar is geworden. Ik gun het hen van harte. Als je wil en kan, profiteer er dan maar lekker van.
Ik vind niet dat wij achteraf geen goede aankoop hebben gedaan. Wij accepteerden toen die prijs en zijn daar nog steeds content mee. Bovendien heeft het geen zin om over gemorste melk te treuren.
Wij zijn gewoon tevreden met wat we hebben en mevrouw Heineken gaan we toch nooit inhalen.
Dat laatste ben ik het helemaal mee eens. En in jouw geval is de prijsdaling "maar" € 2.000. Ik ben benieuwd of je er ook zo in zou staan als het prijsverschil € 17.500 zou zijn. Is toch bijna de helft van je RWD, nietwaar?

Je geeft aan dat jullie de prijs accepteerden. Helemaal mee eens. Een betere auto voor € 46.990 (1 maand terug) ga je niet vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 01-11-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fidelity schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:17:
[...]

Dat zit er toch al in? Ik bekeek een review van iemand die zei dat je 2 bluetooth headsets kon aansluiten op het scherm achterin. En op die manier als passagiers draadloos naar geluid van het achterste scherm kunt luisteren. Bijvoorbeeld tijdens het kijken van een film
Dit kan volgens mij nog steeds niet. Net als het scherm gewoon uitzetten. Lijkt me beide toch redelijk basic zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 20:41
[b]turkeyhakan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:42En in jouw geval is de prijsdaling "maar" € 2.000.
volgens mij is het uiteindelijke verschil bijna €5000,- als je gebruik maakt van de SEPP. Maar nogmaals : het is de aspirant kopers van harte gegund.

[ Voor 10% gewijzigd door Megat op 01-11-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Excuses als het al eerder gevraagd is, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar vind het niet dadelijk.

In de nieuwe Model3 kan je daar TACC en AP gelijktijdig gebruiken.
Ik dacht dat je single click / double click kon gebruiken om te kiezen maar lijkt niet te werken
Ik gebruik AP enkel op de autostrade, TACC liever op andere wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twilkie
Bij mijn M3 zat een kabel voor aan een publieke laadpaal & een 'granny' charger voor in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 20:14
spartacusNLD schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:33:
[...]

Wut 8)7

Dan heeft een acceptant niet zitten opletten denk ik.

(ik werk in de hypotheken sector. Dus ik snap wel hoe de consumenten financiering geaccepteerd zou moeten worden. Dit klopt echt niet. Gelukt gehad dan).
Hier ook niet hoeven te laten zien. Had het anders met plezier gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
Oeh deze prijsdaling doet me wel twijfelen ik had mijn zinnen gezet op een M3 highland vanwege de facelift maar ook het verschil in prijs met de Y.

Mijn vrouw zou in ieder geval heel blij zijn met de extra ruimte dus ik ben “bang” dat de Y ineens de M3 van de troon gaat stoten bij ons thuis.

Nu was ik van plan om pas in februari te gaan bestellen omdat ik eind maart ga stoppen met leasen.
De vraag is nu of die prijs ook tegen die tijd nog zo laag zal blijven.. wie heeft er een glazen bol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twilkie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:20:
Excuses als het al eerder gevraagd is, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar vind het niet dadelijk.

In de nieuwe Model3 kan je daar TACC en AP gelijktijdig gebruiken.
Ik dacht dat je single click / double click kon gebruiken om te kiezen maar lijkt niet te werken
Ik gebruik AP enkel op de autostrade, TACC liever op andere wegen.
Zou even de handleiding doornemen.

https://www.tesla.com/own...D5-46A3-8B3E-F5B6F3877754

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twilkie
Bedankt Inspired, ik had dat al gelezen maar had het omgekeerd begrepen.
Bij mij stond auto pilot default en ik zat dan te dubbeklikken om TACC te doen.
Maar natuurlijk is het logischer als het andersom is.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twilkie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:31:
[...]

Bedankt Inspired, ik had dat al gelezen maar had het omgekeerd begrepen.
Bij mij stond auto pilot default en ik zat dan te dubbeklikken om TACC te doen.
Maar natuurlijk is het logischer als het andersom is.
Thx!
Wel vaag dat het standaard zo ingesteld is. Dan kun je dus eigenlijk TACC niet aanzetten? Vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twilkie
Inspired schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:33:
[...]

Wel vaag dat het standaard zo ingesteld is. Dan kun je dus eigenlijk TACC niet aanzetten? Vreemd.
Oei, neen, ik bedoel dat ik dat als default had gezet, sorry voor de verwarring.
Ik had bij het afhalen van de wagen eens door al de settings gegaan.
Toen had ikzelf auto pilot aangezet als single click.
Nadien wou had ik inderdaad in de handleiding gelezen dat je ook kon dubbelklikken.
Dat werkt dan natuurlijk niet als je auto pilot als single click hebt staan.

Dus ik terug TACC als single click zetten en aanzetten dat double click enabled is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Vorige week m'n MY opgehaald. Zat een Mennekes laadkabel en een granny charger (230V) bij.

220 hebben we al heel lang niet meer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 01-11-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:43
De leuk geprijsde voorraadmodellen van een paar weken geleden hebben hebben mij doen overtuigen om eens testrit te maken. Toen ik de knoop wilde doorhakken zijn de 38K modellen nooit meer teruggekomen :+

Toen kwam de aankondiging van de Highland en na de testrit van vorige week ben ik daar wel blij mee want qua uiterlijk kan deze mij meer bekoren.

Ben ik de enige die moeite heeft met knopen doorhakken? Prijzen van Tesla zijn net als Crypto... Kan vriezen of kan dooien. Begreep van een Tesla medewerker dat veel mensen nog een paar weken afwachten. Al verwacht ik zelf weinig van een prijsdaling aangezien de auto net gereleased is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Fidelity op 01-11-2023 13:47 . Reden: Antwoord reeds gegeven en dit voegde niet veel meer toe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Vraagje over de 20 inch induction velgen, ik lees dat ze snel beschadigen omdat ze buiten de band uitsteken. Ligt dit puur aan de standaard gemonteerde banden, of is het echt het ontwerp van de velg.
Ik begreep namelijk dat onze leasemaatschappij standaard all-season banden laat monteren, heb je het probleem van het snel beschadigen dan nog steeds?

Ik twijfel namelijk heel erg tussen de 20 inch velgen, of de standaard velgen met zwarte wieldoppen... (vind wieldoppen nog steeds beetje moeilijk haha)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:52
Fjeze schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:44:
Vraagje over de 20 inch induction velgen, ik lees dat ze snel beschadigen omdat ze buiten de band uitsteken. Ligt dit puur aan de standaard gemonteerde banden, of is het echt het ontwerp van de velg.
Ik begreep namelijk dat onze leasemaatschappij standaard all-season banden laat monteren, heb je het probleem van het snel beschadigen dan nog steeds?

Ik twijfel namelijk heel erg tussen de 20 inch velgen, of de standaard velgen met zwarte wieldoppen... (vind wieldoppen nog steeds beetje moeilijk haha)
De allseason, of welke band dan ook, helpt alleen als hij een velgrandbeschermer heeft. Daar zeg "allseasonband" niets over.

Afbeeldingslocatie: https://www.autobanden-prijsvechter.nl/files/content/images/velgbeschermer-moderne-opbouw-met%20verdikkingsrand.jpg

Je kan altijd nog met "alloygators" aan de slag om je velgrand te beschermen.

[ Voor 12% gewijzigd door XelaRetak op 01-11-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
T-Blizzard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:43:
Ben ik de enige die moeite heeft met knopen doorhakken? Prijzen van Tesla zijn net als Crypto... Kan vriezen of kan dooien. Begreep van een Tesla medewerker dat veel mensen nog een paar weken afwachten. Al verwacht ik zelf weinig van een prijsdaling aangezien de auto net gereleased is.
Ik dacht dat er in december nog wel eens een ''actie'' kan zijn met gratis fast charging kilometers oid. Alles om de Q4 resultaten te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fjeze schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:44:

Niet bang laten maken. Ik rij al een tijd met 21 inch zonder schade. Als je elke dag file moet parkeren in Amsterdam is het wellicht minder maar met een eigen oprit kun je ze best een tijd mooi houden. De LM zal er denk ik dezelfde maar band erom doen. Een bredere band kan wel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
lakieman schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:25:
[...]

Nee zo werkt het niet. Comfort knipperen zoals jij beschrijft (altijd 3x) kan inderdaad niet. Ik rijd bijna een week in een Highland en heb het meermaals geprobeerd. Bij kort drukken blijft hij net zolang knipperen totdat de auto herkent dat je van rijstrook wisselt. Door lang(er) te drukken blijft hij knipperen (ongeacht of je van rijstrook wisselt) totdat je het zelf weer uitzet door nog een keer te drukken.
Overigens kan je de automatische uitschakeling ook deactiveren, maar dan heb je nog steeds geen mogelijkheid tot 'comfortknipperen' zoals jij beschrijft.
Vraag is of je dit nog nodig hebt want de automatische herkenning vind ik wel goed werken.
Dat is dan weer balen.
Dus als je 'automatische uitschakeling' uit zet dan geeft kort en lang drukken allebei hetzelfde effect (knipperen blijft altijd aan)?

Ik lees hier https://www.tesla.com/own...AC-B0D1-3FE3779CF222.html idd dat er geen 3x knipperen is. Achja, alles moet altijd anders bij Tesla...

[ Voor 9% gewijzigd door Smobbo op 01-11-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
J-M-T schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:27:
Een model Y RWD met SEPP is wel echt een mooie deal vind ik, gezien het geen korting is lijkt me dat het inderdaad de fiscale waarde is voor de registratie. Als ik nog in de markt was had ik er niet lang over gedacht, en de trekhaak achteraf plaatsen is me prima bevallen.
Waar heb je de aftermarket-trekhaak laten monteren? Geen issue's/waarschuwingen etc als je iets aanhaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
-Muncky- schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:38:
[...]

Waar heb je de aftermarket-trekhaak laten monteren? Geen issue's/waarschuwingen etc als je iets aanhaakt?
Ik heb dat door Tesla laten doen, serviceverzoek via de app en een week later werd hij op locatie gemonteerd.
Model Y LR uit Duitsland, die zijn blijkbaar al voorbereid qua montage en bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
T-Blizzard schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:43:
De leuk geprijsde voorraadmodellen van een paar weken geleden hebben hebben mij doen overtuigen om eens testrit te maken. Toen ik de knoop wilde doorhakken zijn de 38K modellen nooit meer teruggekomen :+

Toen kwam de aankondiging van de Highland en na de testrit van vorige week ben ik daar wel blij mee want qua uiterlijk kan deze mij meer bekoren.

Als je mooie prijzen wil pakken moet je acteren, zo geld het op elke markt. Het verschil hier is dat Tesla puur op eigen motieven korting geeft. De prijsdaling nu is waarschijnlijk omdat ze een daling in verkopen willen tegengaan omdat mensen na de 3 Highland facelift nu voor de Y ook wat afwachtender zullen zijn (voor een Y Facelift).

Dat zal toch niet meer dan een jaar gaan duren schat ik zo.

Ik heb zelf in Augustus 2022 een van de eerste Y RWD's besteld en geleverd gekregen in December.
€55k voor Rode lak, witte interieur en trekhaak. Die configuratie is nu €51k. Dus effectief is hij €4k goedkoper geworden.

Een LR zal wat meer zeer doen :+ (zelf niet nodig met 40.000km/jaar en eigen oprit)

[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 01-11-2023 14:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
De Model Y zal de komende tijd wellicht nog wat iets meer in prijs dalen, totdat Jupiter uit is. Zo is het ook met de Model 3 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
Dn Tinus schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:42:
[...]

Ik heb dat door Tesla laten doen, serviceverzoek via de app en een week later werd hij op locatie gemonteerd.
Model Y LR uit Duitsland, die zijn blijkbaar al voorbereid qua montage en bekabeling.
wat kost zoiets als je het er later onder laat zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Zijn de eigenaren van een M3 Highland al gewend aan de richtingaanwijzer op het stuur? Een rotonde nemen we altijd linksom, tegen de klok in. Het stuur is dan zo gedraaid dat de richtingaanwijzer enigszins naar je buik is gedraaid. Hoe gebruiken de meesten dan de richtingaanwijzer als je de rotonde weer wilt verlaten naar rechts? Ik had tijdens de proefrit wel moeite om de richtingaanwijzer te "vinden". Of houden jullie je vinger op de richtingaanwijzer bij het rijden op de rotonde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ynnoz schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:06:
Zijn de eigenaren van een M3 Highland al gewend aan de richtingaanwijzer op het stuur? Een rotonde nemen we altijd linksom, tegen de klok in. Het stuur is dan zo gedraaid dat de richtingaanwijzer enigszins naar je buik is gedraaid. Hoe gebruiken de meesten dan de richtingaanwijzer als je de rotonde weer wilt verlaten naar rechts? Ik had tijdens de proefrit wel moeite om de richtingaanwijzer te "vinden". Of houden jullie je vinger op de richtingaanwijzer bij het rijden op de rotonde?
Ik heb net een proefrit gemaakt, maar die knoppen zijn helemaal bagger wat mij betreft in landen met rotondes.

Je moet zoeken waar de knop is als je ingestuurd bent en dan ook nog bedenken dat je het pijltje naar links moet indrukken om naar rechts te gaan als je een halve slag bent ingedraaid.

Ik wil de hendels terug... ik begreep dat derde partijen er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BP14 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:00:
[...]

https://shop.tesla.com/nl_be/product/trekhaakpakket-model-y
turkeyhakan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:45:
De Model Y zal de komende tijd wellicht nog wat iets meer in prijs dalen, totdat Jupiter uit is. Zo is het ook met de Model 3 gegaan.
Dat verwacht ik niet, dan komt ie teveel in het vaarwater van de model 3.

Denk dat de huidige prijsstelling is om te zorgen dat de voorspelling van 1,8 miljoen auto's (geleverd) gehaald gaat worden.

[ Voor 49% gewijzigd door ZeRoC00L op 01-11-2023 15:22 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:18
BP14 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:00:
[...]

trekhaakpakket 1500 euro in de app. ca 3 wk wachttijd momenteel. komen ze thuis doen met 2 man, hele achterbumper sideskirts moet eraf, orginele versterking moet eruit, dan kom er een extra versterkte trekhangophangunit in en moeten ze nog de kabelboom leggen.
Zijn nu bezig :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Ik weet dat Tesla geen reclame maakt. Ik vraag me echt af wat de impact zou zijn op verkoop als je dit soort reclames op TV zou uitzenden? Tesla kan het wel wat mij betreft.

https://twitter.com/i/status/1719693051516379628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Laatst online: 02-01 18:46
Heeft iemand ervaring met hoe betrouwbaar de leverdatum indicatie is? Onze nieuwe model 3 staat als indicatie tussen 21 november en 5 december.

We ruilen onze huidige auto niet in maar gaan die los verkopen. Even zonder auto is niet zo'n probleem, maar heel lang zonder auto is lastiger. Er staat wel al een VIN nummer bij de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:17
Euromaster heeft op mijn lease MY 19" Goodyears Ultragrip Performance + banden gelegd, wat ik er nu van kan beoordelen zijn dit prima winterbanden. *O*

Afbeeldingslocatie: https://frupic.frubar.net/shots/43697.jpg

Echter steken de wieldoppen nu wel meer uit dan bij m'n zomerbanden, hoort denk ik? Of is daar nog iets aan te doen qua bescherming dan ze er niet sneller door beschadigen of er af vallen door een tik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Lochnes schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:22:
[...]

trekhaakpakket 1500 euro in de app. ca 3 wk wachttijd momenteel. komen ze thuis doen met 2 man, hele achterbumper sideskirts moet eraf, orginele versterking moet eruit, dan kom er een extra versterkte trekhangophangunit in en moeten ze nog de kabelboom leggen.
Zijn nu bezig :-)
Ligt er dus aan welk model en type je hebt.
Mijn MY LR uit Duitsland heb ik 20 september jl. opgehaald.
Op 29 september kwam 1 monteur aan huis en was met een uurtje klaar.

Hij vertelde dus dat deze modellen al een voorbereiding hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:27
LorenzoG schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:59:
Heeft iemand ervaring met hoe betrouwbaar de leverdatum indicatie is? Onze nieuwe model 3 staat als indicatie tussen 21 november en 5 december.

We ruilen onze huidige auto niet in maar gaan die los verkopen. Even zonder auto is niet zo'n probleem, maar heel lang zonder auto is lastiger. Er staat wel al een VIN nummer bij de bestelling.
Meer een vraagje voor het levering topic, maar als je een VIN hebt kan je er redelijk vanuit gaan dat de auto gemaakt is, en waarschijnlijk al op een boot staat. Leverafspraken kan je meestal maken als het schip nog een aantal dagen varen van Zeebrugge is.

Ik zat in dezelfde situatie en ben toen ik de leverafspraak had mijn auto gaan verkopen. Ik had de leverafspraak op vandaag staan, en zaterdag wordt mijn huidige auto opgehaald door de koper. Maar nu is de afspraak verzet en zit ik een paar dagen zonder auto, dus het blijkt dat het wel wat lastig plannen is met Tesla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-08 12:45
Iemand een goeie tip voor het schoonhouden van de Witte stoelen? kan maar geen juist product vinden.

En misschien een goeie coating als iemand dat weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Laatst online: 02-01 18:46
SiErRa schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:13:
[...]

Meer een vraagje voor het levering topic, maar als je een VIN hebt kan je er redelijk vanuit gaan dat de auto gemaakt is, en waarschijnlijk al op een boot staat. Leverafspraken kan je meestal maken als het schip nog een aantal dagen varen van Zeebrugge is.

Ik zat in dezelfde situatie en ben toen ik de leverafspraak had mijn auto gaan verkopen. Ik had de leverafspraak op vandaag staan, en zaterdag wordt mijn huidige auto opgehaald door de koper. Maar nu is de afspraak verzet en zit ik een paar dagen zonder auto, dus het blijkt dat het wel wat lastig plannen is met Tesla ;)
Oh sorry, ik had niet door dat er een levering topic was 8)7 . Toch bedankt voor je antwoord, hopelijk heb je snel je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
figo schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:14:
Iemand een goeie tip voor het schoonhouden van de Witte stoelen? kan maar geen juist product vinden.

En misschien een goeie coating als iemand dat weet? :)
Ik gebruik deze coating en deze cleaner. Prima tevreden mee. December mijn Tesla ontvangen en schoongemaakt en in de coating gezet.
Sindsdien prima schoon te houden met kids achterin (gewoon vochtige doeken). Alles nog steeds wit.

Misschien dat ik eind dit jaar 'm nog een keer met die cleaner schoonmaak en weer in de coating zet. Ter onderhoud.

[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 01-11-2023 16:20 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Wij willen een Y gaan leasen via Tesla zelf, maar ik hoor dat ze de tesla's standaard uitleveren met zomerbanden...voor winterbanden rekenen ze 44.- per mnd, dat is toch wel behoorlijk...

we gaan in de krokus een paar dagen naar winterberg...en in Nederland heb je ze "meestal" ook niet nodig..

Ik ben bang dat we geen andere keuze hebben...of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wwwmarcel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:21:
Wij willen een Y gaan leasen via Tesla zelf, maar ik hoor dat ze de tesla's standaard uitleveren met zomerbanden...voor winterbanden rekenen ze 44.- per mnd, dat is toch wel behoorlijk...

we gaan in de krokus een paar dagen naar winterberg...en in Nederland heb je ze "meestal" ook niet nodig..

Dan schaf je zelf toch een setje aan? Voor € 528 (een jaar winterbanden van Tesla) heb je een keus aan winterbanden. En die gaan zonder problemen 3 jaar mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 01-11-2023 16:27 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:27
wwwmarcel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:21:

Ik weet niet hoe het precies zit qua kleine lettertjes van het leasecontract, maar er zijn vast verhuurders van bandensets op velgen die onder een Model Y passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
ja, ik dacht ook van: mag dat zomaar

stel dat je een ongeluk krijgt, dan zegt tesla wellicht, je rijdt op illegale banden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InZane
wwwmarcel schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:59:
[...]

Als het kan graag, geen super haast hoor....
opzicht heb ik iets tegen wieldoppen...maar het zijn tegenwoordig ook niet meer die frisbees van vroeger
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b14I0TLv7fp-_Lf5GUWTRwOLWY0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cNgN1vwlEcj5Iqoj4cLIfWeF.jpg?f=user_large

Doppen zijn van Amazon. Vind ik toch net wat mooier dan de standaard doppen.

Auto begint al aardig ranzig te worden van dat 'mooie' weer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
mooi hoor, zijn dat ook de standaard 19inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
wwwmarcel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:40:
mooi hoor, zijn dat ook de standaard 19inch?
Ja dat zijn de standaard 19" wielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Dn Tinus schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:12:
[...]

Ligt er dus aan welk model en type je hebt.
Mijn MY LR uit Duitsland heb ik 20 september jl. opgehaald.
Op 29 september kwam 1 monteur aan huis en was met een uurtje klaar.

Hij vertelde dus dat deze modellen al een voorbereiding hebben
Ik wou net zeggen, mij hebben ze ook verteld dat de auto (MY RWD) is voorbereid op een trekhaak. Heb net een service afspraak gemaakt voor later deze maand (lease).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
turkeyhakan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:45:
Project 'Juniper' bedoel je denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

njiwedu0b schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:10:
Euromaster heeft op mijn lease MY 19" Goodyears Ultragrip Performance + banden gelegd, wat ik er nu van kan beoordelen zijn dit prima winterbanden. *O*

[Afbeelding]

Echter steken de wieldoppen nu wel meer uit dan bij m'n zomerbanden, hoort denk ik? Of is daar nog iets aan te doen qua bescherming dan ze er niet sneller door beschadigen of er af vallen door een tik..
Ik heb vandaag dezelfde banden ( Goodyears Ultragrip Performance +) gekregen bij een wissel naar winterbanden.

Het eerste wat mij opviel is dat deze banden een stuk minder grip hebben op nat wegdek en temperatuur zo rond de 13 graden dan de standaard Hankook zomerbanden.

Vandaag knipperde het traction control icoontje regelmatig 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15
Dj-sannieboy schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:21:
[...]

Ik heb vandaag dezelfde banden gekregen bij een wissel naar winterbanden.

Het eerste wat mij opviel is dat deze banden een stuk minder grip hebben op nat wegdek en temperatuur zo rond de 13 graden dan de standaard Hankook zomerbanden.

Vandaag knipperde het traction control icoontje regelmatig 😅
Die standaard Hankook banden zijn echt een gedrocht in vergelijking met de winterbanden die ik er onder heb gekregen. De winterbanden zijn stiller dan de Hankooks en qua grip ook prima.

De banden kan ik ff niet vinden welke 't zijn. Krijg ze er begin december weer op.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:18
trekhaakvraag model y:
een uurtje terug zijn de monteurs weggegaan.
het klepje van de verlichtingsstekker gaat naar beneden open en dat past eigenlijk niet.
ze doen alsof het zo hoort, zat ook zo voorgemonteerd op de trekhaakbalk. Zit dit bij iedereen zo? ik nijg ernaar hem even om te draaien…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gQNXcS1HC1fPkn8izprmuv1uK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6t4yWi2JefZLOABprWYggDTq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Lochnes op 01-11-2023 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
InZane schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:51:
[...]

Project 'Juniper' bedoel je denk ik ;)
Tenminste iemand die scherp is :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
InZane schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:33:
Doppen zijn van Amazon. Vind ik toch net wat mooier dan de standaard doppen.
Heb je ook een foto van de andere kant van je auto? De reden waarom ik dit vraag is omdat ik vermoed dat de wieldoppen verkeerd om zitten aan deze kant. Volg de lijnen maar eens, de aircodynamica klopt niet volgens mij.

Een paar pagina's terug kwam daar ook iemand achter met bestellen van wieldoppen via Amazon/Aliexpress. Je moet opletten of je de asynchroon of non-asynchroon versie hebt.

Oftewel; heb je 2x links en 2x rechts ontvangen en staan ze aan de andere kant van je auto (niet te zien op foto) dus dezelfde kant op. Het lijkt erop dat je het verkeerde setje hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
PdeBie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:17:

Ik was daar overigens vanwege het feit dat mijn stuur kraakte bij elke bocht en bij het in- en uitschuiven tijdens het in- en uitstappen.

Probleem kon niet gelijk verholpen worden (ondanks service afspraak), omdat de onderdelen er niet waren. Mag dus later terugkomen.
Ware het niet dat bij het wegrijden ik merkte dat mijn rem het niet meer deed! :?

Terug naar binnen gelopen en gemeld. Monteur komen kijken en die gaf aan dat de auto moest blijven staan, want hij wist niet wat het was.
Afijn, nu een Model S te leen voor de deur staan en maar afwachten wat er met mijn model 3 gaat gebeuren.
Update. Vandaag gebeld met Tesla wat de status is, omdat er in de app 2 afspraken staan zonder enige verdere info.

Onderdelen zijn nog niet binnen en moeten nog besteld worden. Maar het ergste nog, op de vraag hoe het met mijn remprobleem was zeggen ze: welk remprobleem? Wij hebben hier alleen een stuurhuis vervangen staan.

:( :( :(

Het is dat ik al kaal ben, maar je zou je haren uit de kop trekken. Mijn hemel!

Ben dus even flink boos geworden, want dit is de zoveelste keer dat Tesla service gigantisch faalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Fidelity schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:07:
[...]

Heb je ook een foto van de andere kant van je auto? De reden waarom ik dit vraag is omdat ik vermoed dat de wieldoppen verkeerd om zitten aan deze kant. Volg de lijnen maar eens, de aircodynamica klopt niet volgens mij.

Een paar pagina's terug kwam daar ook iemand achter met bestellen van wieldoppen via Amazon/Aliexpress. Je moet opletten of je de asynchroon of non-asynchroon versie hebt.

Oftewel; heb je 2x links en 2x rechts ontvangen en staan ze aan de andere kant van je auto (niet te zien op foto) dus dezelfde kant op. Het lijkt erop dat je het verkeerde setje hebt :+
Foto van de andere kant heb ik niet, maar ik heb 2 keer een L en 2 keer een R. Staat aan de binnenkant van de wieldoppen. Daar staat trouwens ook vermeld waar het ventiel hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:08
-Muncky- schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:38:
[...]

Geboekt via de app idd, dat was helemaal top. Ik heb twee uur bij een servicepunt gezeten en is gewoon netjes en zonder problemen gemonteerd. De RWD uit Shanghai is er ook op voorbereid (elke model Y overigens, ook uit Berlijn) en op het kenteken heb je al meteen een trekgewicht staan, ook bij de modellen zonder trekhaak. Sterker nog, bij veel modellen die in de afgelopen maanden besteld zijn met trekhaak is dat later gemonteerd en niet al in de fabriek.

Toen ik boekte was de trekhaak overigens niet op voorraad. Ik heb een vestiging gebeld, die hadden hem wel gewoon liggen en voor me gereserveerd. Ik heb toen de afspraak geboekt via de app en tijdens de afspraak die trekhaak laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:54

Bever!

3

PdeBie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:09:
[...]

Update. Vandaag gebeld met Tesla wat de status is, omdat er in de app 2 afspraken staan zonder enige verdere info.

Onderdelen zijn nog niet binnen en moeten nog besteld worden. Maar het ergste nog, op de vraag hoe het met mijn remprobleem was zeggen ze: welk remprobleem? Wij hebben hier alleen een stuurhuis vervangen staan.

:( :( :(

Het is dat ik al kaal ben, maar je zou je haren uit de kop trekken. Mijn hemel!

Ben dus even flink boos geworden, want dit is de zoveelste keer dat Tesla service gigantisch faalt.
Gedoe zeg, welke vestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Laatst online: 14-09 20:26
Lochnes schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:42:
trekhaakvraag model y:
een uurtje terug zijn de monteurs weggegaan.
het klepje van de verlichtingsstekker gaat naar beneden open en dat past eigenlijk niet.
ze doen alsof het zo hoort, zat ook zo voorgemonteerd op de trekhaakbalk. Zit dit bij iedereen zo? ik nijg ernaar hem even om te draaien…[Afbeelding]
Zo zit hij bij mij ook. Ik heb hem heel iets omhoog gebogen zodat ik de stekker er makkelijker in krijg ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:21
Fjeze schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:48:
Iemand iets gehoord over mogelijke prijsverlagingen bij Tesla? Ik was vandaag bij een Tesla vestiging voor een Model Y (lease) en de persoon daar gaf aan om wellicht even 1 tot 2 weken te wachten.
Vooruitziende blik.... 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wwwmarcel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:52:
[...]

19 inch, met velgen van Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
HGM schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:45:
[...]

Ja gelezen, maar de opties waar hij opuitkwam die zijn nu niet beschikbaar en ivm verzekering en de snelheidswaardes blijft het lastig.
Dan heb je niet goed gekeken. Ik heb zelf een P dus alle banden (vaak zelfs letterlijk met link naar bandenlabel) zijn geschikt voor 250km/h of hoger. Ook allemaal een 3-pmf markering.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 14-09 20:45
Fidelity schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:07:
[...]

Grap is dat de originele doppen (op de 3 in ieder geval) helemaal geen links en rechts hebben. Ze zijn alle 4 gelijk.
Het verschil in aërodynamica is volgens mij dan ook vrijwel 0 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
RF1000 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:00:
[...]

Vooruitziende blik.... 😄
Én opmerkelijk dat de lokale Tesla medewerkers ergens een keer vooraf van op de hoogte zijn. Tot op heden was elke verandering een verrassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Het vervolg op de Nordschleife en stukje GPtrack Nurnburgring:
YouTube: NO BRAKES, NO GRIP! 😱 NEW Tesla 3 LPF Highland! // Nürburgring

[ Voor 3% gewijzigd door EnigmA-X op 01-11-2023 20:07 ]

Pagina: 1 ... 153 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: