Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.675.985 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 22:32

Fjeze

AllesPerfect!

Iemand iets gehoord over mogelijke prijsverlagingen bij Tesla? Ik was vandaag bij een Tesla vestiging voor een Model Y (lease) en de persoon daar gaf aan om wellicht even 1 tot 2 weken te wachten.

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 20:56
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Is dit je eerste M3?
Zo niet, kun je wat zeggen over het comfort t.o.v. de vorige?
Voor mij is highland wel de eerste M3, kom van een 4 jaar oude mini, heb wel testrit in oude M3 gedaan. Ik vind de highland ‘m super comfortabel rijden. Heel stil en glijdt lekker over de klinkers in de straat heen. Ben echt onder de indruk, beter dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2023
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Al gekeken bij ABN AMRO? Daar is mijn voorlopige keus al op gevallen. Deze kwam als beste uit de bus via independer. Ik ga zelf wel all-risk verzekeren. Zal mijn eerste auto zijn die ik prive ga aankopen.

En vergeet ook niet dat de sommige verzekeraars het panorama glazen dak niet dekken:
https://www.consumentenbo...ij-schade-aan-panoramadak
thanks maar ik heb geen ABN AMRO rekening:

Nog geen klant bij ABN AMRO? Open eerst een betaalrekening om een verzekering af te sluiten.

OF kan het ook zonder rekening aldaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
veldenjp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:54:
[...]
Nog geen klant bij ABN AMRO? Open eerst een betaalrekening om een verzekering af te sluiten.
Via independer zie ik hier niks over terug.

Sorry, je hebt gelijk.

Mintley en ASR komen ook hoog uit de bus. Zijn wel een stukje duurder dan ABN AMRO.

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2023 13:59 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:05
De zaken gaan blijkbaar goed. Referralkorting is voor de S, X, Y verlaagd van €1000 en €500 naar €250.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UB6zysSe_-Hjuoy5zRtPR6USPJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDmcZmJtu3g1ppkpIZ7muuFi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

veldenjp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:44:
Iemand die privé heeft aangeschaft, die mij van advies kan voor zien over verzekering?

- Uiteraard casco verzekeren:

-Anwb wilt een klasse 4 volgsysteem met SCM certificaat, lijkt mij onnodig a 12 euro per maand. :-(

-Achmea wilt SCM certificaat klasse 3 bij diefstal.

Iemand die dit heeft laten doen? Of kan dit überhaupt.

Forum afgezocht maar ben toch niet de eerste die hier tegen aan loopt?

Of zijn de regels veranderd? 8)7

Hoor het graag! dank _/-\o_
Een Teslsa is in pricipe toch niet aantrekkelijk om te stelen. Hoogste recovery rate, sentry mode, pin to drive (met roterende invullocatie zodat er geen 4 stippen op je beeldscherm duidelijk worden uiteindelijk)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
.

[ Voor 99% gewijzigd door Maurice- op 26-10-2023 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Iemand die privé heeft aangeschaft, die mij van advies kan voor zien over verzekering?

-Anwb wilt een klasse 4 volgsysteem met SCM certificaat, lijkt mij onnodig a 12 euro per maand. :-(

Klinkt vreemd, maar de Consumentenbond was enthousiast over de autoverzekering van de HEMA. Ook wat voorwaarden betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 26-10-2023 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-

Bij mij was Inshared veruit het goedkoopst met 7 schadevrije jaren en geen extra eisen voor alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Maurice- schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:58:
[...]
Bij mij was Inshared veruit het goedkoopst met 7 schadevrije jaren en geen extra eisen voor alarm.
Maar dus geen dekking voor het glazen dak.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Het grootste deel wel :+ . De achterruit loopt door tot boven de passagiersstoel. Of is het dan geen achterruit meer terwijl het uit 1 stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Maurice- schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

Het grootste deel wel :+ . De achterruit loopt door tot boven de passagiersstoel. Of is het dan geen achterruit meer terwijl het uit 1 stuk is?
panorama dak wordt uitgesloten in hun voorwaarden.. het het blijft een verzekeraar. als ze een reden zien of krijgen om niet uit te keren zullen ze dat altijd doen. Zelf geen ervaring mee, omdat ik nog nooit een Tesla verzekerd heb.

Tegen die tijd ga ik dit soort dingen zelf nog doornemen met de medewerkers van verzekeraars die rond januari interessant zijn. (ik ga pas in december bestellen)

[ Voor 20% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:03:
[...]

panorama dak wordt uitgesloten in hun voorwaarden.. het het blijft een verzekeraar. als ze een reden zien of krijgen om niet uit te keren zullen ze dat altijd doen. Zelf geen ervaring mee, omdat ik nog nooit een Tesla verzekerd heb.

Tegen die tijd ga ik dit soort dingen zelf nog doornemen met de medewerkers van verzekeraars die rond januari interessant zijn.
Het zou kunnen maar een lange achterruit zie ik niet als panoramadak. Het stuk boven de bestuurder natuurlijk wel.

Daarnaast zou ik de verzekering sowieso niet aanspreken voor een dergelijke schade; eigen risico en terugval in schadevrije jaren. Zelf betalen is dan voordeliger onder de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
Ynnoz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Klinkt vreemd, maar de Consumentenbond was enthousiast over de autoverzekering van de HEMA. Ook wat voorwaarden betreft.
Niet geldig! Wij verzekeren geen auto's van het merk dat je hebt opgegeven. :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:56
Fidelity schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:26:
Voor de mensen die reeds een Model 3 Highland in ontvangst hebben genomen:
In meerdere (video) reviews hebben mensen het over de achterbank. Vanaf daar kun je op het scherm van de achterbank de voorste passagiersstoel verplaatsen dmv. 2 knoppen op het scherm. Je kunt dus de stoel naar voren verplaatsen zodat je achter meer beenruimte hebt. De passagier voorin wordt dus platgedrukt doordat zijn stoel ineens door de passagier achter hem (zonder medeweten) naar voren wordt verplaatst.

[Afbeelding]
(video met uitleg)

Elke reviewer heeft dit tot nu toe ervaren als "damn, I hope you can block this. Because my kids are gonna love this function to annoy me".

Mijn logische vraag: kan iemand de proef op de som nemen om te zien of dit geblokkeerd kan worden. Of, nog mooier: blokkeert deze functie automatisch als er iemand op de passagiersstoel zit? Elke reviewer is immers altijd "alleen" dus erg onduidelijk. Bovenstaande video lijkt aan te tonen dat de achterpassagier ALTIJD de voorste passagier kan "pesten" ;( Maar hoor graag als er toch een functie tot blokkeren ergens is?
Een reviewer is toch bijna nooit alleen? Er is meestal op zijn minst een cameraman mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Ingmar7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:51:
[...]

Voor mij is highland wel de eerste M3, kom van een 4 jaar oude mini, heb wel testrit in oude M3 gedaan. Ik vind de highland ‘m super comfortabel rijden. Heel stil en glijdt lekker over de klinkers in de straat heen. Ben echt onder de indruk, beter dan verwacht.
Dat is in ieder geval bemoedigend. Ik merk dat ik met een nieuwe lease-auto in het vooruitzicht me steeds meer begin te irriteren aan deze (2019 M3). Het hobbelen is voor de bestuurder irritant (kan niet eens m'n hoofd tegen de hoofdsteun houden), naar passagiers toe is het gewoonweg genant. Achterin krijg ik regelmatig het bericht dat ze misselijk worden. Nu met de winterbanden eronder lijkt het alleen maar erger geworden.

M'n keus ging eigenlijk richting een Enyaq, maar de M3 en Y zijn qua prijs onverslaanbaar. Even goed nadenken nog. Wil ik €100 extra per maand uitgeven voor een grotere auto of ga ik nog 5 jaar in een M3 rijden en passen en meten we verder op vakantie :P

[ Voor 19% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 26-10-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2511
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-03 10:20
Fjeze schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:48:
Iemand iets gehoord over mogelijke prijsverlagingen bij Tesla? Ik was vandaag bij een Tesla vestiging voor een Model Y (lease) en de persoon daar gaf aan om wellicht even 1 tot 2 weken te wachten.
Ben benieuwd, ben ook in de markt voor een Y in de lease, dus dan wacht ik ook nog even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Nieuwe review:

vanaf 3:04 begint er een stuk over comfort. Ziet er goed uit! :)

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2023 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:03

Of zijn de regels veranderd? )

niet echt een antwoord op je vraag maar meerdere verzekeraars stellen aanvullende eisen. Univé niet ( bij een MY RWD)]

[ Voor 3% gewijzigd door Megat op 26-10-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-02 16:56
Alamo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

Ik zie dit zo vaak voorbijkomen (hier en op andere sites). Het lijkt daardoor over te komen alsof je de LR het beste niet tot 100% kunt opladen. Dan zou die 33% die je extra aan capaciteit extra hebt in de LR wel erg duur zijn ja.
Dit was nieuwe info voor mij. Even teruggezocht en wellicht interessant om nog eens te vermelden:
De AWD M3 Highland heeft een NCA-batterij en zal standaard laden tot de 'Daily limit' (80%). Als je verdere trips gaat maken kun je deze naar 100% laden (Trip limit). De RWD versie heeft een LPF-batterij en maakt geen verschil tussen Daily en Trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik dacht dat dit LPF batterij vanaf 2021 oid gewoon de nieuwe standaard was?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilde_gans
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12-2024

Ik heb afgelopen week de "Veilig rijden verzekering" van ANWB afgesloten voor mijn Model 3 die komende week geleverd wordt. In de voorwaarden en de slotverklaring stond niks over het alarm of voertuigvolgsysteem. Heb ik expres dubbel gecheckt. De cataloguswaarde van mijn Model 3 ligt wel onder de €45.000,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
veldenjp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:54:
[...]

thanks maar ik heb geen ABN AMRO rekening:

OF kan het ook zonder rekening aldaar?
Ik ben zelf nog even door verschillende verzekeraars hun voorwaarden gelopen. Ik denk dat ik gezien het prijsverschil en voorwaarden die gewoon enorm goed zijn bij ABN AMRO er maar een priverekening ga openen en de en/of bij ING houd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Dinictus208 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:59:
Ik dacht dat dit LPF batterij vanaf 2021 oid gewoon de nieuwe standaard was?
Voor RWD versies van de Model 3. De AWD heeft geen LFP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Kreeg dit ineens in mijn youtube feed:

Ziet er interessant uit! Alternatief op de S3XY buttons / knob. Iemand toevallig ervaring mee? -> https://ctrl-bar.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsRMjiGji6s5pAXukV_qtod1mAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rNhkMAT6168Qz8KOFJiiTxM8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Skupjo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Dit was nieuwe info voor mij. Even teruggezocht en wellicht interessant om nog eens te vermelden:
De AWD M3 Highland heeft een NCA-batterij en zal standaard laden tot de 'Daily limit' (80%). Als je verdere trips gaat maken kun je deze naar 100% laden (Trip limit). De RWD versie heeft een LPF-batterij en maakt geen verschil tussen Daily en Trip.
Gelukkig kun je standaard instellingen overrulen, en de long range gewoon naar 100% laden. Het voordeel van de LR is dat je gewoon meer range hebt als dat een keer nodig is. Of dat de meerprijs waard is, tja, dat ligt aan je gebruikspatroon.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:39

Ik heb verzekerd bij InsureMyTesla. Werkt prima, misschien iets duurder maar geen gezeur over extra alarm en / of glazen dak. Zit er allemaal in (heb wel het duurste pakket overigens).

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:49
Oguzhan58 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:37:
[...]

Volgens mij bijna elke tesla center ondertussen. Ik weet zeker dat bij tesla utrecht een ultra red awd staat.

Proefrit is ook in te plannen momenteel btw.
Net geweest en ben aardig onder de indruk. Afwerking is zoveel beter dan de oude 3.
Vind schermpje achterin ook echt een toevoeging (hoewel die natuurlijk niet heel lekker zit zo laag).
Zag ook een rode M3 met wit leer, erg mooi. Hoewel ik niet in wit leer zou nemen, vond ik het een geslaagde combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Qoon3x schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

Gebruik je toevallig teslamate?
Dan moet je de streaming API uitzetten bij instellingen van Teslamate
Dat doe ik idd, maar hoe heeft het uitlezen van de streaming API door Teslamate een effect op de locatie van de auto in de eigen Tesla app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-06 11:01
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:19:

[YouTube: Amplify your Tesla Experience with CTRL-BAR | Unboxing and Review]

Ziet er interessant uit! Alternatief op de S3XY buttons / knob. Iemand toevallig ervaring mee? -> https://ctrl-bar.com/

[Afbeelding]
Ik zag dit ook voorkomen bij die van mij. De knopjes waar je stickertjes op doet zien er dan toch weer niet helemaal mooi uit, naar mijn mening.. Die knobs zijn wel mooi samen met het design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50

Mijne is verzekerd bij nationale nederlanden. Geen alarm eis. Cataloguswaarde meer dan 50.000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilde_gans
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12-2024
Fidelity schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:26:
Voor de mensen die reeds een Model 3 Highland in ontvangst hebben genomen:
In meerdere (video) reviews hebben mensen het over de achterbank. Vanaf daar kun je op het scherm van de achterbank de voorste passagiersstoel verplaatsen dmv. 2 knoppen op het scherm. Je kunt dus de stoel naar voren verplaatsen zodat je achter meer beenruimte hebt. De passagier voorin wordt dus platgedrukt doordat zijn stoel ineens door de passagier achter hem (zonder medeweten) naar voren wordt verplaatst.

[Afbeelding]
(video met uitleg)

Elke reviewer heeft dit tot nu toe ervaren als "damn, I hope you can block this. Because my kids are gonna love this function to annoy me".

Mijn logische vraag: kan iemand de proef op de som nemen om te zien of dit geblokkeerd kan worden. Of, nog mooier: blokkeert deze functie automatisch als er iemand op de passagiersstoel zit? Elke reviewer is immers altijd "alleen" dus erg onduidelijk. Bovenstaande video lijkt aan te tonen dat de achterpassagier ALTIJD de voorste passagier kan "pesten" ;( Maar hoor graag als er toch een functie tot blokkeren ergens is?
Op 5:35 van dit filmpje is te zien dat je het scherm kan locken. Dus mooie straf dat ze dan ook niet meer kunnen netflixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 08:34
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Ik heb ook inshared voor de Y. Beste premie, vond het risico voor het dak redelijk laag en vervanging kan ik betalen mocht het zo zijn. Het gaat ook alleen om specifieke gevallen waarbij alleen het dak stuk is. Als na een aanrijding de auto flinke schade heeft zal het niet zo zijn dat de verzekeraar alles hersteld maar het dak niet.
Kleine schade zoals sterretjes gewoon zelf betalen is geen probleem. Grootste risico is schade met de dakdragers door verkeerde handeling van mijn kant, maar dat heb ik zelf in de hand. Eigen schuld dikke bult denk ik dan. Voor steenslag lijkt mij het risico heel klein gezien de hoogte en hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dinictus208 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Een Teslsa is in pricipe toch niet aantrekkelijk om te stelen. Hoogste recovery rate, sentry mode, pin to drive (met roterende invullocatie zodat er geen 4 stippen op je beeldscherm duidelijk worden uiteindelijk)
En toch moet het bij meerdere partijen helaas. ANWB was bij mij ondanks dit meest interessante maar scheelt misschien ook hoe duur je auto is en hoeveel jaren schadevrij en je buurt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:39
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:19:

[YouTube: Amplify your Tesla Experience with CTRL-BAR | Unboxing and Review]

[Afbeelding]
Ik keek ook naar dit soort dingen toen ik nog geen Tesla had. Het ziet er allemaal leuk uit, maar als je straks je Tesla hebt kom je er waarschijnlijk achter dat het eigenlijk allemaal prima werkt en dat je die add-ons helemaal niet nodig hebt.

Kortom, niet alvast aanschaffen dit soort dingen, even een paar weekjes rijden en dan nog eens overwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierz op 26-10-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:55
Sander schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:35:
[...]

Dat doe ik idd, maar hoe heeft het uitlezen van de streaming API door Teslamate een effect op de locatie van de auto in de eigen Tesla app?
Is een bug vanuit tesla. Voor meer info, zie; https://github.com/adriankumpf/teslamate/discussions/1235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

Is dit je eerste M3?
Zo niet, kun je wat zeggen over het comfort t.o.v. de vorige?
Ik heb helaas niet eerder in een M3 gereden (überhaupt niet in een tesla).
Wel ander vergelijkingsmateriaal uiteraard, momenteel een Nissan leaf uit 2018. Daarbij is de M3 echt een stuk volwassener, stiller, stabieler en je kan harder door de bochten.
Tevens als referentie een Alfa Romeo Giulia uit 2017, maar daar kan de M3 nog net niet aan tippen qua mechanische grip. Comfort en rust staat de M3 wel bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Thanks!

Deze zaterdag om 12:00 uur een testrit gepland in Arnhem :)

Voorkant / achterkant rijbewijs uploaden, voorwaarden accepteren en klaar. Staat ook meteen in de Tesla app. Leuk!
Update van Utrecht gehad hierover:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEtFuejNEaJvTzLE-hMMzIJlS10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STsQoXa2ZA3s5wMpDCo8OInq.jpg?f=fotoalbum_large

De proefrit afspraak is ook verwijderd uit de tesla app.

Stealh gray kan je dus bekijken in Utrecht!

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:20
Iemand ervaring met deze set?
https://www.tesland.com/n...ith-front-viewing-camera/

Zit er aan te denken die in te bouwen, camera extra voor parkeren handig vooronder bumper en extra display met info en Apple en Android auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• adwin84
  • Laatst online: 21:04
adwin84 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Ik heb deze besteld: https://a.aliexpress.com/_EIdX5Ph

De 20” velgen zijn erg mooi maar kostbaar (prijs, gevoelig voor schade). De bestelling is inmiddels in Nederland, hopelijk komen ze deze week nog binnen. Ik zal een foto sturen tzt.
De velgen zijn vandaag binnengekomen! Heel netjes verpakt en met logo’s. Alleen wel een ander model velg dan ik had besteld jammer genoeg, blijft Ali. Gelukkig wel asymmetrisch, links en rechts verschillend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yu87dMNN8tzqgZUiEMCbPtmbzRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ElhSPK4FIw4Tpa5xRB501mq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BdMHgcfFY7v3czRjEEzkwAx7nRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jj6SPXQGuQeTErDLxElnbQjA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3mbxBaYpkFqusCo3pS-xoaNdhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UO5wCEUOZVP9Biq86SM5oz0D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsrIC6oXoG-42Nw6jXKln3vOltw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgLb22pqRy8oW1l4tmQ3658k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Leuke impressie van de RWD M3 in zwart:

[YouTube: NEW TESLA MODEL 3 HIGHLAND BLACK]

En voor wie wil weten hoe de kwaliteit van de camera's is op de M3:

[YouTube: Tesla Model 3 Highland (Camera) test drive]

Iemand die al een M3 rijd die kan bevestigen of dit een verbetering is?

[ Voor 50% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2023 19:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13
Zojuist een testrit gehad met de 3 highland (Rotterdam). Eerste indruk.. Wat een gaaf ding, ik ga heel goed op de looks. Hij was natuurlijk spiksplinternieuw, tape zat nog op het dak. Geluidsisolatie is een stuk beter, in drive zetten via scherm ook geen problemen mee. One pedal drive is dus niet meer uit te zetten (wist ik niet). En de richtingaanwijzer is gewoon een onding, daar was in een uurtje niet aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
T-Blizzard schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:07:
Zojuist een testrit gehad met de 3 highland (Rotterdam). Eerste indruk.. Wat een gaaf ding, ik ga heel goed op de looks. Hij was natuurlijk spiksplinternieuw, tape zat nog op het dak. Geluidsisolatie is een stuk beter, in drive zetten via scherm ook geen problemen mee. One pedal drive is dus niet meer uit te zetten (wist ik niet). En de richtingaanwijzer is gewoon een onding, daar was in een uurtje niet aan te wennen.
Zou de richtingaanwijzer jou er van weerhouden deze aan te kopen? En waarom zou je One pedal drive willen uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-05 12:26
Iemand die verzekerd is bij Promovendum en weet hoe de voorwaarden zijn mbt een Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Zou de richtingaanwijzer jou er van weerhouden deze aan te kopen? En waarom zou je One pedal drive willen uitschakelen?
Omdat iemand het niet fijn vindt? Of omdat het zuiniger is? Bij oudere modellen kan het wel. Ik wil niet zonder maar snap niet waarom de setting er niet meer is eigenlijk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Inspired schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

Omdat iemand het niet fijn vindt? Of omdat het zuiniger is? Bij oudere modellen kan het wel. Ik wil niet zonder maar snap niet waarom de setting er niet meer is eigenlijk.
One pedal drive is toch juist zuiniger i.v.m. regeneratie of mis ik (nog) iets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Angriebirdie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:13:
Iemand die verzekerd is bij Promovendum en weet hoe de voorwaarden zijn mbt een Tesla?
https://www.promovendum.n...ocumenten-autoverzekering.

Prima premie zo te zien. Alleen ook hier weer:
'' Schade aan een panorama dak of dakraam van de auto is niet verzekerd. ''

Ik kan me bij ABN AMRO voor 12 euro minder per maand all-risk verzekeren en dan is alles gedekt. Ook het panorama dak. In hun voorwaarden staat:

''is een voor-, zij-, achterruit of zonnedak. Schade aan het panoramadak is gedekt. Deze schade is gedekt en valt onder de casco dekking. Schadeherstel heeft geen invloed op de no-claimregeling''

Ik weet, de kans is vrij klein. Maar toch. Waarom zou je het niet verzekeren als het wel kan?

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 26-10-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Heb vandaag ook een proefrit gedaan in de nieuwe M3. Eerste reactie, mweh. Rijd nu een dual motor uit 2019. Ja de afwerking is beter en ja het is een stuk stiller en rustiger, maar vind het een niet boeiende upgrade eigenlijk. Richtingaanwijzers op stuur is maf maar best wel te doen. Kon er wel snel aan wennen. Beetje irritant op rotondes en ik wist niet hoe je de richting uitzet/cancelt.
Wat me wel opviel is dat het gemiddeld verbruik van de testauto op 125 Wh/k lag. Mijn huidige auto doet 220 Wh/k. Scheelt het echt zoveel of rijd ik gewoon als een debiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Uitschakelen.. Ja goeie eerste keer stond ik al halverwege het stoplicht stil 😂 Maar goed daar was ik zo aan gewend, neemt niet weg dat ik het altijd wel fijn vind om opties aan of uit te kunnen zetten. Die richtingaanwijzer tja… Rij al 24 jaar auto dus muscle memory is behoorlijk aanwezig. Weerhouden daarentegen? Nee zeker niet… Auto om lekker op te nerden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SpikeHome schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:39:
Iemand ervaring met deze set?
https://www.tesland.com/n...ith-front-viewing-camera/

Zit er aan te denken die in te bouwen, camera extra voor parkeren handig vooronder bumper en extra display met info en Apple en Android auto.
Heb je al een tesla? Zou het niet vooraf bestellen, maar eerst kijken of je echt ‘last’ hebt van het missen can uss aan de voorzijde.
Vind het persoonlijk behoorlijk wat geld en zeker Apple/Android car niet echt nodig.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 17:40
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

https://www.promovendum.n...ocumenten-autoverzekering.

Prima premie zo te zien. Alleen ook hier weer:
'' Schade aan een panorama dak of dakraam van de auto is niet verzekerd. ''
Ik zit bij Promovendum en heb hier contact over gezocht.

Zie Artikel 7v in de voorwaarden autoverzekering:
“Plotselinge oorzaak van buiten de auto”
- “Schade aan een panorama dak of dakraam”
https://www.promovendum.n...zekering-P22-AUT-01_2.pdf

De schade van buitenaf wil zeggen dat er door externe oorzaak schade is ontstaan die wel wordt gedekt. Denk aan een boom of hagel bui.
Wat niet is gedekt is als je zelf een te grote kast in je auto stopt en tegen het dak aan stoot.

Is mij toen verteld iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:28:
[...]

Update van Utrecht gehad hierover:
[Afbeelding]

De proefrit afspraak is ook verwijderd uit de tesla app.

Stealh gray kan je dus bekijken in Utrecht!
Heb een proefrit geboekt in Den Haag voor volgende week vrijdag.
Tijdens gesprek gaven ze aan dat ze 2x RWD hebben, in stealth grey en ultra red, precies de kleuren waartussen ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blep
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
gebruikershaes schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:23:
Heb vandaag ook een proefrit gedaan in de nieuwe M3. Eerste reactie, mweh. Rijd nu een dual motor uit 2019. Ja de afwerking is beter en ja het is een stuk stiller en rustiger, maar vind het een niet boeiende upgrade eigenlijk. Richtingaanwijzers op stuur is maf maar best wel te doen. Kon er wel snel aan wennen. Beetje irritant op rotondes en ik wist niet hoe je de richting uitzet/cancelt.
Wat me wel opviel is dat het gemiddeld verbruik van de testauto op 125 Wh/k lag. Mijn huidige auto doet 220 Wh/k. Scheelt het echt zoveel of rijd ik gewoon als een debiel?
125 wh/km is netjes, was het een RWD? 220 Wh/km is trouwens wel heel erg hoog. Ik zat op 164wh/km toen ik nog een model 3 LR had (en ik reed als een debiel). Verwarming hoog staan misschien? 2019 had nog geen warmtepomp en de verwarming zoop nogal wat stroom meen ik me te herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
spartacusNLD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:57:
Leuke impressie van de RWD M3 in zwart:

[YouTube: NEW TESLA MODEL 3 HIGHLAND BLACK]

En voor wie wil weten hoe de kwaliteit van de camera's is op de M3:

[YouTube: Tesla Model 3 Highland (Camera) test drive]

Iemand die al een M3 rijd die kan bevestigen of dit een verbetering is?
Is zeker stukken beter dan de M3 waar ik twee maanden geleden een testrit in gemaakt heb. Veel betere kleuren en veel scherper beeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingmar7
T-Blizzard schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:07:
En de richtingaanwijzer is gewoon een onding, daar was in een uurtje niet aan te wennen.
Heb ‘m nu drie dagen en begint al te wennen. Voor rotondes heb ik wat meer tijd nodig denk ik, maar gaat vast ook lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:38
Vandaag een service bezoek gebracht met mijn MY van juni 2023 bij Tesla Duiven. De achterklep zat scheef. Kilometerstand is 17.500 km
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vo11nVqmeak-jLreM0VAF9S-d6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hL1TIAL6a8vXubMXt6FwNIVW.jpg?f=fotoalbum_large
Probleem was dat het linker scharnier verbogen was door de kracht van de achterklepmotor.
Daar de achterklepmotor enkel aan de linkerkant zit wordt de klep a-symetrisch belast en krijgt het linker scharnier het zwaar.
Er is een nieuw scharnier besteld, welke gespoten moet worden waarna deze wordt gemonteerd.
Hebben meer MY rijders dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:41
Ingmar7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:26:
[...]

Heb ‘m nu drie dagen en begint al te wennen. Voor rotondes heb ik wat meer tijd nodig denk ik, maar gaat vast ook lukken.
Dan ben je een van de eersten die er eentje heeft lijkt me :?
Als enkele dealers zelfs nog geen testauto's hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Nu online
blep schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

125 wh/km is netjes, was het een RWD? 220 Wh/km is trouwens wel heel erg hoog. Ik zat op 164wh/km toen ik nog een model 3 LR had (en ik reed als een debiel). Verwarming hoog staan misschien? 2019 had nog geen warmtepomp en de verwarming zoop nogal wat stroom meen ik me te herinneren.
Hm dat zou kunnen. Heb er eerlijk gezegd nooit op gelet, maar bedacht vandaag om eens te vergelijken. De consumptie was over de afgelopen 50km en het is wat kouder nu dus zou idd door de verwarming kunnen komen. Plus dat ik 2 motoren heb ipv 1 en dat ik niet heel netjes rijd. Telt allemaal wel op. De testauto was idd een RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
drvt175 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:38:
Vandaag een service bezoek gebracht met mijn MY van juni 2023 bij Tesla Duiven. De achterklep zat scheef. Kilometerstand is 17.500 km
[Afbeelding]
Probleem was dat het linker scharnier verbogen was door de kracht van de achterklepmotor.
Daar de achterklepmotor enkel aan de linkerkant zit wordt de klep a-symetrisch belast en krijgt het linker scharnier het zwaar.
Er is een nieuw scharnier besteld, welke gespoten moet worden waarna deze wordt gemonteerd.
Hebben meer MY rijders dit probleem?
Zou dat ook zo'n gevalletje verkeerde zuinigheid van Tesla zijn net als de regensensor en (vooralsnog) het weglaten van de parkeersensoren :?
Want het probleem blijft natuurlijk. Ik vrees wanneer meer mensen dit gaat opvallen dat het vrij vlot binnen specs gaat vallen (nu het eerste geval online staat gaat iedereen ff loeren natuurlijk, en terecht).
Wat ik tot nog toe gezien heb bij andere auto's lijkt het dat er aan beide zijden een motor zit voor openen/sluiten :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drvt175
  • Laatst online: 19:38
De monteur gaf aan dat de nieuwe m3 aan beide zijden een motor heeft. Denk inderdaad verkeerd zuinigheid. Tesla heeft nog wat ervaring op te doen.
Andere fabrikanten zijn hier verder in dit soort zaken, ze hebben gewoon meer ervaring in ontwerpen en bouwen van auto's

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
ultra red RWD M3 gespot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJraT62dygW_qEoHjYccxv0xrB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gA1thpO8vSPbby9VPFUgBCMh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HwAqP4m4PGCYe-BzZZvDdusKgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1K30bx8XNtWR3Ks7uiWQiup.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Twt2QpGEsJa3itoWv2oM1mNqml0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5y2UvVJsj01jKeeiDDB6LmAF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BE0bNdgdzZmO3_LSsDcdAKBkGSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yp82POcCdx0HAr1IZmzFy8f0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsbertH1995
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-05 13:29
Nog een klein weekje wachten en dan heb ik de mijne ook 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:40
drvt175 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:01:
...
Andere fabrikanten zijn hier verder in dit soort zaken, ze hebben gewoon meer ervaring in ontwerpen en bouwen van auto's
Het omgekeerde zou nu toch wel écht spijtig zijn, denk ik.

Maar desondanks: legde Tesla niet héél grondig die bende (ahum) "gevestigde waarden" het vuur aan de schenen ? VW, om er maar één van te noemen, zit met een heel assortiment auto's die in Europa niet over de toonbank geraken: ondanks VW's "ervaring" is Tesla wel snel met (hun) marktaandeel aan de haal aan 't gaan, terwijl ze per geleverde auto nog stúkken meer marge overhouden.

Het is nog maar de vraag wat VW and the likes met hun ervaring aangevangen hebben ...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
gebruikershaes schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:23:
Ben ik ook een beetje bang voor. Het ‘mweh’ gevoel. Rationeel roept alles blijf gewoon bij de M3; je gaat je kapot irriteren aan de achterstand die andere EV-bouwers hebben. De UI is top, de range is top, en met de nieuwe vering is de grootste irritatie verdwenen. Maar om straks in een auto te stappen die van binnen 2 stalks minder heeft en een lichtstrippie extra, dat voelt niet echt als een nieuwe leaseauto… ik mis de ‘wauwfactor’. Maar goed om het rationeel te sussen ga ik toch een proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:20
ZeRoC00L schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:47:
[...]

Heb je al een tesla? Zou het niet vooraf bestellen, maar eerst kijken of je echt ‘last’ hebt van het missen can uss aan de voorzijde.
Vind het persoonlijk behoorlijk wat geld en zeker Apple/Android car niet echt nodig.
Ja ik heb een model Y.
Die camera’s vertrouw ik voor geen meter met parkeren dus een camera extra in de neus lijkt me top.
Daarnaast wat info voor je neus is wel handig en ja voor alleen info voor je neus zijn er ook goedkopere setjes.

[ Voor 5% gewijzigd door SpikeHome op 26-10-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:01

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Ben ik ook een beetje bang voor. Het ‘mweh’ gevoel. Rationeel roept alles blijf gewoon bij de M3; je gaat je kapot irriteren aan de achterstand die andere EV-bouwers hebben. De UI is top, de range is top, en met de nieuwe vering is de grootste irritatie verdwenen. Maar om straks in een auto te stappen die van binnen 2 stalks minder heeft en een lichtstrippie extra, dat voelt niet echt als een nieuwe leaseauto… ik mis de ‘wauwfactor’. Maar goed om het rationeel te sussen ga ik toch een proefrit maken.
Deze herken ik enorm, echter na drie bezoekjes aan de showroom bij andere fabrikanten kwam ik al snel tot de conclusie dat ik na bijna 5 jaar Model 3 eigenlijk geen behoefte te hebben om qua technologie en ervaringen een stap terug de tijd in te willen bij de keuze voor een nieuwe auto. Ondanks dat de SUC opsteeds meer plekken wordt opengesteld vind ik dit ook écht een meerwaarde bij vakanties in het buitenland.

Het kan mij alleen niet bekoren, de enige auto die echt aansprak was de NIO ET5 Touring alleen vond ik die (veel) te duur.

Het "voordeel" is dat ik nu een standaard 2019 SR+ rijdt, en overstap na een aangeklede highland. De highland ansich vind ik al erg geslaagd maar in de trim Ultra Red, 19inch Nova en witte bekleding wordt ik er wel heel blij van.

Maar inderdaad, de WoW ervaring toen ik van de diesel overstapte naar de M3 wordt het niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 26-10-2023 22:05 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
Ik ben na een maandje wel goed gewend aan dat One pedal Drive.

Maar hoe gebruiken jullie dat? Ik zelf doe toch nog vroegtijdig langzaam aan steeds minder gas geven. Anders vindt ik het iets te bruusk, en hoe moet ik de afstand timen dat ik precies op tijd stil sta, zonder bij te remmen.

Als ik wat rustiger gas terug neem gaat het balkje wel in het groen, redelijk ver dus lijkt mij goed.

Of timen jullie het zo dat je het pedaal in 1 keer helemaal loslaat?

Ik ben gewend om lang van te voren gas los te laten en auto zoveel mogelijk uit te laten rollen, dus nu moet ik op een andere manier leren rijden.

Vaak had ik het regeneratief remmen toch iets rustiger willen hebben, maar het is niet instelbaar zoals met de flippers op een Kia/Hyundai.

En wat zou zuiniger rijden? lang van te voren gas los en auto laten uitrollen, of verder doorrijden en dan heel hard regeneratief remmen?

Wat ik persoonlijk erg irritant vindt is als je wat bij moet remmen en je daarna weer gas wilt geven de auto ondertussen door blijft remmen op regeneratie. Die overgang is shit, maar valt mee te leven aangezien je niet heel vaak hoeft te remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Guido7619 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:14:
Ik ben na een maandje wel goed gewend aan dat One pedal Drive.

Maar hoe gebruiken jullie dat? Ik zelf doe toch nog vroegtijdig langzaam aan steeds minder gas geven. Anders vindt ik het iets te bruusk, en hoe moet ik de afstand timen dat ik precies op tijd stil sta, zonder bij te remmen.

Als ik wat rustiger gas terug neem gaat het balkje wel in het groen, redelijk ver dus lijkt mij goed.

Of timen jullie het zo dat je het pedaal in 1 keer helemaal loslaat?

Ik ben gewend om lang van te voren gas los te laten en auto zoveel mogelijk uit te laten rollen, dus nu moet ik op een andere manier leren rijden.

Vaak had ik het regeneratief remmen toch iets rustiger willen hebben, maar het is niet instelbaar zoals met de flippers op een Kia/Hyundai.

En wat zou zuiniger rijden? lang van te voren gas los en auto laten uitrollen, of verder doorrijden en dan heel hard regeneratief remmen?

Wat ik persoonlijk erg irritant vindt is als je wat bij moet remmen en je daarna weer gas wilt geven de auto ondertussen door blijft remmen op regeneratie. Die overgang is shit, maar valt mee te leven aangezien je niet heel vaak hoeft te remmen.
Uitrollen is altijd efficienter dan regeneren, bij regeneren heb je namelijk altijd last van omzet verliezen.

Ik dosseer eigenlijk altijd met regeneren, dit wordt net zo normaal als het remmen met het normale pedaal, ik vind het altijd een sport om zo soepel mogelijk te rijden. Ik verbaas mij er soms nog over hoe goed je intuatie kan ontwikkeling als ik weer een te hard rijd, honderden meters voor een stoplicht al beginnen met regeneren en dan precies op de stoplijn tot stiltstand komen :P

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
revolution-nl schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:19:
[...]

Uitrollen is altijd efficienter dan regeneren, bij regeneren heb je namelijk altijd last van omzet verliezen.

Ik dosseer eigenlijk altijd met regeneren, dit wordt net zo normaal als het remmen met het normale pedaal, ik vind het altijd een sport om zo soepel mogelijk te rijden. Ik verbaas mij er soms nog over hoe goed je intuatie kan ontwikkeling als ik weer een te hard rijd, honderden meters voor een stoplicht al beginnen met regeneren en dan precies op de stoplijn tot stiltstand komen :P
Is het ook niet zo dat de banden veel sneller slijten bij one pedal driving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Belecthor schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

Uitrollen geeft altijd minder wrijving dus minder slijtage, maar re-gen of fysiek remmen maakt niet uit. Bij een RWD zullen de voorbanden wat minder slijten, alleen verplaatst deze slijtage naar de achterzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
Dus gewoon rustig, gedoseerd gas minderen en dus langzaam afremmen met regeneratie.

Eigenlijk zoals ik nu rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-05 17:33
blep schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

125 wh/km is netjes, was het een RWD?
Mijn eerste rit vandaag met RWD van 145km zat onder de 120Wh/km, grotendeels 100 km/u. Tweede rit niet, maar dat was na zeven uur s avonds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guido7619 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:42:
Dus gewoon rustig, gedoseerd gas minderen en dus langzaam afremmen met regeneratie.

Eigenlijk zoals ik nu rij.
Je kunt ook de auto in N zetten en dan honderden meters uitrollen met amper verlies aan snelheid. Dan op tijd weer in D en afremmen. Dit vergt wel wat gewenning en oefening om de timing in de vingers en voeten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belecthor schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

Uh nee. De potentiële energie is gelijk, dus de remkracht ook gelijk zijn. Bovendien blokkeren de wielen niet met regeneratief remmen, dus in theorie zou de slijtage iets minder kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 19:10
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Tja, ik heb ook nooit 2 keer na elkaar dezelfde auto of merk gehad, maar dan vooral omdat iets anders net beter paste, of ik meer kreeg voor hetzelfde budget.

Wat is het alternatief voor een Tesla? Ik zou zo direct alleen maar aan de Polestar denken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ybos
bilgy_no1 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:27:
[...]

Je kunt ook de auto in N zetten en dan honderden meters uitrollen met amper verlies aan snelheid. Dan op tijd weer in D en afremmen. Dit vergt wel wat gewenning en oefening om de timing in de vingers en voeten te krijgen.
Je kan toch ook gewoon met het pedaal gewoon regelen dat de auto uitrolt :?
Gewoon zorgen dat het balkje niet zwart en niet groen is.

Ik vind het one pedal driving heel natuurlijk en ideaal. Heb echt geen zin om te klooien met in vrij zetten, uitrollen en dan weer in versnelling om regen toe te passen.
Maar, ieder zijn ding :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Tommie12 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:47:
[...]

Tja, ik heb ook nooit 2 keer na elkaar dezelfde auto of merk gehad, maar dan vooral omdat iets anders net beter paste, of ik meer kreeg voor hetzelfde budget.

Wat is het alternatief voor een Tesla? Ik zou zo direct alleen maar aan de Polestar denken.
Enige wat voor mij enigsinds in de buurt kwam op het gebied van prijs, range, verbruik (in mijn onderzoek, dus korrel zout) was een Kia EV6 Plus met 77KW accupakket. Maar dan wel 2e hands rond de 50k. Mocht de proefrit van de M3 nu enorm tegenvallen (ik verwacht van niet) dan ga ik me daar nog maar eens in verdiepen. Ik ben opzich wel gecharmeerd van het design van buiten (de binnenkant daarintegen..) een 2e hands model Y of een voorraadmodel met korting (die er nu niet meer is) is dan ook nog een optie. Alleen de model Y vindt mijn vrouw weer lelijk :z

Als je een alternatief gaat zoeken sub 45k kon ik zelf niks vinden. Een polestar is veel te duur in vergelijking met een M3.

[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 27-10-2023 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:29
[...]

Ligt er maar net aan welke punten je belangrijk vind of hoe je de vergelijking maakt lijkt mij. Gelukkig zijn er inmiddels voldoende alternatieven/concurrenten.

De Enyaq bijvoorbeeld begint bij 44k. De ID5 krijg je nu ook flink veel korting op. Ik zou die zeker bekijken als ik interesse zou hebben voor een Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 19:10
STIMPPYYY schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:47:
[...]

Ligt er maar net aan welke punten je belangrijk vind of hoe je de vergelijking maakt lijkt mij. Gelukkig zijn er inmiddels voldoende alternatieven/concurrenten.

De Enyaq bijvoorbeeld begint bij 44k. De ID5 krijg je nu ook flink veel korting op. Ik zou die zeker bekijken als ik interesse zou hebben voor een Y.
Met een grote batterij en een beetje uitrusting zijn die VW modellen ook gewoon duur (tenzij ze nu ineens de broek hebben laten zakken). Ze missen een pak efficientie en ik vertrouw hun software kwaliteit nog niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:10
Weet iemand hier of one pedal driving niet werkt op een Tesla Model 3 RWD met LFP batterij wanneer deze op 100% zit? Hier en daar kan ik er online wel iets over vinden, maar een echt eenduidig antwoord niet. Lijkt mij erg onwenselijk dat wanneer je vaak kleine stukjes rijdt dat one pedal drive de gros van de rit het niet doet totdat de LFP batterij op temperatuur en een aantal percentage lager is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Nu online
Ati_ schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:05:
Weet iemand hier of one pedal driving niet werkt op een Tesla Model 3 RWD met LFP batterij wanneer deze op 100% zit? Hier en daar kan ik er online wel iets over vinden, maar een echt eenduidig antwoord niet. Lijkt mij erg onwenselijk dat wanneer je vaak kleine stukjes rijdt dat one pedal drive de gros van de rit het niet doet totdat de LFP batterij op temperatuur en een aantal percentage lager is.
Meestal laad je op tot 90%. Klopt idd dat met 100% regeneratief remmen drastisch wordt verminderd. Maar ook bij koude batterij bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:34
Tommie12 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Met een grote batterij en een beetje uitrusting zijn die VW modellen ook gewoon duur (tenzij ze nu ineens de broek hebben laten zakken). Ze missen een pak efficientie en ik vertrouw hun software kwaliteit nog niet.
Ja, dat inderdaad. Ik heb ook wel naar VW gekeken, maar als je die een beetje naar wens aankleedt, dan ben je een stuk duurder uit dan bij Tesla. Bij een kale ID4/5 moet je bijna nog de ramen met de hand openzwengelen :+
En dan nog de software problemen en die irritante capacitieve knoppen op het stuur.

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 27-10-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Er is een verschil tussen niet doen en minder ingrijpend. Ja bij een 100% batterij of bij heel koud weer doet hij het eerste stuk minder. Als je dan op ACC of AP rijdt dan merk je dat de rem ook wat meehelpt, en als je dat niet doet moet je het zelf doen. Dit heeft niets te maken met wel of geen LFP en eigenlijk ook relatief weinig met 100% batterij (regeneratief remmen bij lage snelheden/korte stukken heb ik niet gemerkt dat dat niet gaat bij 100%) maar in mijn ogen veel meer met temperatuur en bijv korte rit naar N-weg/snelweg en dan 100 rijden en vanaf daar fors regenereren dan zul je wel wat bij moeten remmen.

Maar nogmaals het is geen aan/uit, het is meer/minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25

Denko

|{ing Øf ßlitz

Volgende week zaterdag ook een proefrit in de nieuwe M3. Vanaf eind december heb ik geen leaseauto meer. En mijn laatste 2 auto's waren electrisch (en ik ben over allebei zeer tevreden eigenlijk) (kia e-niro en Mustang mach-e)

Ik wil hem dan eigenlijk gewoon prive aanschaffen als die bevalt. Mooiste zou zijn als het nog onder de 45K kan blijven. Klopt het dan als ik zeg dat je alleen met de witte kleur eronder kan blijven?

Ik zou dan achteraf de trekhaak erop willen en wellicht 1 van de paketten aanschaffen voor automatisch sturen etc. Neem aan dat dat kan toch?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Denko schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:22:
Volgende week zaterdag ook een proefrit in de nieuwe M3. Vanaf eind december heb ik geen leaseauto meer. En mijn laatste 2 auto's waren electrisch (en ik ben over allebei zeer tevreden eigenlijk) (kia e-niro en Mustang mach-e)

Ik wil hem dan eigenlijk gewoon prive aanschaffen als die bevalt. Mooiste zou zijn als het nog onder de 45K kan blijven. Klopt het dan als ik zeg dat je alleen met de witte kleur eronder kan blijven?

Ik zou dan achteraf de trekhaak erop willen en wellicht 1 van de paketten aanschaffen voor automatisch sturen etc. Neem aan dat dat kan toch?
Bij welke vestiging heb je een proefrit? Bevestigd door de vestiging? Die van mij is geannuleerd namelijk. Utrecht komt er nog 1-op-1 op terug blijkbaar.

Je kan onder de 45k blijven met:
- Alle kleuren RWD zonder interieur of velg upgrade.
- Wit met sportvelgen
- Wit met wit interieur

Je mag de ''tesla leveringskosten'' (bestemming / recycle) buiten beschouwing laten. Deze hebben geen invloed op de fiscale waarde. En deze fiscale waarde is van toepassing op de SEPP subsidie.

Met EAP kom je sowieso boven de 45k uit. Die zou ik afraden. EAP en FSD heb je in de EU nog niks aan omdat veel niet is toegestaan door EU wetgeving. FSD Beta is bijvoorbeeld niet toegestaan in de EU. De filmpjes ervan uit de USA vindt ik indrukwekkend. Maar dit gaat nog jaren duren voordat dit in de EU komt.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmBQU8EPZs_jH__C8lO8ln4Dsbs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yx01AD7r3sdOKqAV06VqnXAF.png?f=fotoalbum_large

Je zit hier dus met 44.990 net onder de 45k grens en kan dus SEPP aanvragen. :)

En ja, dit geld ook voor lease of huurkoop. Alleen krijg je het bij lease per maand uitgekeerd dacht ik. en bij (huur)koop als eenmalig bedrag a 2950 euro. Dit bedrag krijg je in 2024 trouwens nog steeds. Zou eigenlijk naar 2500 euro verlaagd worden, maar dat is van de baan.

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 27-10-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
spartacusNLD schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

Bij welke vestiging heb je een proefrit? Bevestigd door de vestiging? Die van mij is geannuleerd namelijk. Utrecht komt er nog 1-op-1 op terug blijkbaar.

- Wit met sportvelgen
- Wit met wit interieur

Je mag de ''tesla leveringskosten'' (bestemming / recycle) buiten beschouwing laten. Deze hebben geen invloed op de fiscale waarde. En deze fiscale waarde is van toepassing op de SEPP subsidie.

Voorbeeld:
[Afbeelding]

Grappig dat ze de besparing van wegenbelasting vermelden. Weet Tesla meer dan wij :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:11
Denko schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:22:

Ik zou de EAP lekker laten liggen, is wat mij betreft (nog) niet het geld waard.
Wat je extra krijg is automatisch baan wissel (werkt af en toe goed), automatisch parkeren (een ramp), en summon functie (meer gimmick)
Auto stuur op snelweg zit standaard al in.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
ybos schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:33:
[...]

Grappig dat ze de besparing van wegenbelasting vermelden. Weet Tesla meer dan wij :?
Tesla is in die besparings claims heel erg vrij. Dit moet je met een dikke korrel zout neem. In de USA is het nog erger, omdat daar andere wetgeving geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:12
Warme accu op 100% heeft volle regeneratiemogelijkheden, in elk geval ruim voldoende voor een prettig aantal keer stoppen voor een verkeerslicht.

Vanmorgen wegrijdend met 83%, buitentemperatuur 9 graden, en een accu van 13 graden volgens ScanMyTesla, +- 40kW aan regeneratievermogen van de 60kW maximaal (tenminste, bij 60kW staan er geen stippeltjes meer op het scherm, onderwater loopt dat getal op tot 85kW.

Ik zie een screenshotje van afgelopen januari, accutemperatuur 4 graden, 71% SoC, 22kW regeneratievermogen, +- 1/3e dus.

Accutemp 2,25 graden, 77% SoC, 18kW regen power.

Mijn accu warmrijden kostte afgelopen winter als de buitentemperatuur iets onder vriespunt was, en de accu ook tegen het vriespunt aan +- 70 km rustig rijden op de snelweg.

Onder bepaalde accutemperaturen gaat de auto vrij agressief, en terecht ook voor de chemie, de accu warmstoken. Vanmorgenna 70km richting werk de accu van 13 maar naar 18 of 19 graden gestookt, terwijl hij dat op dezelfde rit ook vanaf +- 2 graden doet.

LFP lijkt het gelukkigst als de accu richting de 30 graden is, dan heb je altijd volle bak regen beschikbaar.

Ik stoor me er absoluut niet aan, voornamelijk omdat mijn reis heel veel snelweg is. Maar in de VS / op bepaalde modellen hebben ze een standje dat je brake-blending aan kan zetten en hij altijd een consistent remgevoel geeft. Ik ben heel incidenteel wel eens (kort) verrast dat, ohja, het is koud, en dan even moet bijremmen bij het eerste verkeerslicht, en daarna meer anticipatie toepas dus dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

spartacusNLD schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

- Wit met sportvelgen
- Wit met wit interieur

Met EAP kom je sowieso boven de 45k uit. Die zou ik afraden. EAP en FSD heb je in de EU nog niks aan omdat veel niet is toegestaan door EU wetgeving. FSD Beta is bijvoorbeeld niet toegestaan in de EU. De filmpjes ervan uit de USA vindt ik indrukwekkend. Maar dit gaat nog jaren duren voordat dit in de EU komt.

Voorbeeld:
[Afbeelding]

En ja, dit geld ook voor lease of huurkoop. Alleen krijg je het bij lease per maand uitgekeerd dacht ik. en bij (huur)koop als eenmalig bedrag a 2950 euro. Dit bedrag krijg je in 2024 trouwens nog steeds. Zou eigenlijk naar 2500 euro verlaagd worden, maar dat is van de baan.
Bedankt voor de info! Daar heb ik wat aan. De vestiging is Amsterdam zuid oost. Ik heb een mail dat het ingepland is, rijbewijs upload is gelukt en er staat "klaar voor de demorit" Lijkt me dat het allemaal gelukt is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Je moet de accu dan ook niet altijd op 100% hebben staan, dus je conclusie klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Denko schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Bedankt voor de info! Daar heb ik wat aan. De vestiging is Amsterdam zuid oost. Ik heb een mail dat het ingepland is, rijbewijs upload is gelukt en er staat "klaar voor de demorit" Lijkt me dat het allemaal gelukt is?
Die bevestiging had ik ook. Een dag later was de afspraak uit de Tesla app verdwenen. Ik zou even contact zoeken met de vestiging of de afspraak wel doorgaat.

Zie reactie van Utrecht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEtFuejNEaJvTzLE-hMMzIJlS10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STsQoXa2ZA3s5wMpDCo8OInq.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht dat Amsterdam het al beter op orde heeft dan Utrecht / Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
spartacusNLD schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Tesla is in die besparings claims heel erg vrij. Dit moet je met een dikke korrel zout neem. In de USA is het nog erger, omdat daar andere wetgeving geldt.
is ScanMyTesla aan te raden en waar te koop (betrouwbaar NL shop)?

https://www.obdlink.com/products/obdlink-mxp/ref/ScanMyTesla/
kost 140 dollar

Dongle aansluiten kan iedereen zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:39
Kan zo'n OBD dongle gewoon blijven zitten, heb wel eens gehoord dat het de 12V accu leeg trekt in een paar dagen..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

spartacusNLD schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Die bevestiging had ik ook. Een dag later was de afspraak uit de Tesla app verdwenen. Ik zou even contact zoeken met de vestiging of de afspraak wel doorgaat.

Zie reactie van Utrecht:

[Afbeelding]

Wellicht dat Amsterdam het al beter op orde heeft dan Utrecht / Arnhem.
Ja, zal ik doen, bedankt. De afspraak is voor volgende weekend pas. Dus ik wacht het even af en bel begin volgende week wel voor de zekerheid. Bedankt voor de tip iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:11
ybos schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:33:
[...]

Je moet het met korreltje zout nemen, maar het is volgens mij gebaseerd op vergelijking met vergelijkbare auto in zelfde segment.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
veldenjp schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

is ScanMyTesla aan te raden en waar te koop (betrouwbaar NL shop)?

https://www.obdlink.com/products/obdlink-mxp/ref/ScanMyTesla/
kost 140 dollar

Dongle aansluiten kan iedereen zelf?
Op het verkeerde bericht gereageerd? Ik heb me i.i.g. (nog) niet in van die dongles verdiept die via obd werken. ScanMyTesla heb ik wel vaker hier voorbij zien komen, zal vast iemand zijn die je kan helpen :)

S3XY buttons van enhauto werken volgens mij met een zelfde soort aansluiting (commander heet dat bij hen). Daar heb ik wel interesse in, ga ik me tegen die tijd wel eens in verdiepen.

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 27-10-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
cacofant schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:51:
Kan zo'n OBD dongle gewoon blijven zitten, heb wel eens gehoord dat het de 12V accu leeg trekt in een paar dagen..
Dat zou wel zonde zijn. Een 12v accu die leeg is zag ik vaker in dit topic, maar komt voor bij oudere modellen van Tesla. Intusse opgelost dus wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
[...]

De Fisker Ocean zou zomaar het een en ander in beweging kunnen brengen. Qua ruimte vergelijkbaar met de Y maar dan wel binnen de SEPP (en itt de Y wel mooi :o ). Ook de aanstaande Extreme, de "Performance", vanaf 64k boost tot 663 PK en 107kWh netto batterij.

Als ik opzoek was naar een SUV zou dat wel echt een kanshebber zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Heeft iemand een idee waarom niet alle Fastned locaties de batterij voorverwarmen? Is er een mogelijkheid om dit toch ergens te reporten dat deze locaties wél voorverwarmen?

Ik heb nu al zo'n 5 Fastned stations geprobeerd via (verpreid in Nederland) de navigatie, 4 doen er niet voorverwarmen, enkel de gene in Tilburg bij de AH. Die krijgt wel de melding 'voorverwarmen', Maar die is maar 50KW.

Geen voorverwarming:
- Eindhoven/Best
- Zevenbergschen Hoek
- Zwinderscheveld, Geesbrug
- Venlose Heide

Wel voorverwarming:
- Tilburg AH XL

Doe ik iets verkeerd of ervaren meer mensen dit probleem, erg irritant wanneer de auto zegt "volgende keer navigeren naar snellader".

[ Voor 3% gewijzigd door Omslachtig012 op 27-10-2023 10:15 ]

Pagina: 1 ... 147 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: