loxr25 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:00:
Sinds iets meer dan een maand de eigenaar van een MY RWD, met ondertussen bijna 4000km
Leuke auto, maar boy wat zijn er toch echt vervende bugs / handelingen waar ik niet bij stil stond:
- Al meermaals vermeld in dit topic, dat de ruitenwissers in auto niet goed zijn, maar dat ze zo slecht zijn... daar ging ik niet van uit
- Navigate on Autopilot: Als het geregend heeft gaat deze CONTINU de melding "Slecht weer gedetecteerd" aan en uit schakelen, met non-stop een geluidsignaal, ik weet niet hoe het komt dat dit dit nog niet zag voorbij komen, maar dat is gewoon vreselijk storend
- De laadkabel loskrijgen is gewoon gruwelijk slecht gemaakt, ik moet steeds de app openen om de laadkabel te ontgrendelen of op de knop op het scherm drukken, bij tesla chargers kan ik het knopje gebruiken op het handvat, maar bij een standaard laadpaal ( zoals bij me thuis) niet, dan heb je phone key, maar moet je alsnog je telefoon boven halen, unlocken, app openen en de ontgrendel laadkabel aan tikken
- Hoe kan ik een passagier laten instappen als de wagen in drive staat??? Ik moet hem nu steeds naar P zetten anders gaan de deuren niet open, het gevolg hiervan is dat hij springt naar het easy-entry profiel ( wat normaal en goed is), maar hier moet toch een beter manier zijn?
- De seatbelt warning kan ik niet uitschakelen op de achterbank... Als ik een item ( laptoptas) op de achterbank leg is het voldoende gewicht om de sensor af te laten gaan, maar in europa kan je die warning niet uit schakelen, andere opties?
- Navigatie mist een stillere modus of een kortere modus in zijn meldingen, de auto heeft wel 10 geluidjes die bijna continu af gaan voor diverse events, maar een simpel piepje als ik iets moet doen met de nagivate, dat gaat niet... het is aan of uit, als het aan is is de text output ook veel te lang, ik zou graag hebben dat dit korter kan door bijvb de straatnamen niet uit te (proberen) spreken
- Navigatie heeft geen enkele POI meldingen, zoals bijvb flitspalen, trajectcontroles
- Navigatie loopt echt achter als het gaat over gebeurtenissen op de weg, obstakel / wagen op de pechstrook
- Matrix led hardware, die niet gebruikt wordt, zelfs mijn wagen van 2008 had dynamic lights op basis van de camera
Toch eens lijstje waar ik mij afvraag: hoi tesla fanboys, stoort dit jullie ook of hebben jullie andere oplossingen voor me?
Al meermaals vermeld in dit topic, dat de ruitenwissers in auto niet goed zijn, maar dat ze zo slecht zijn... daar ging ik niet van uit[/li]
-> Hier ook een Model Y RWD, geen last van
Navigate on Autopilot: Als het geregend heeft gaat deze CONTINU de melding "Slecht weer gedetecteerd" aan en uit schakelen, met non-stop een geluidsignaal, ik weet niet hoe het komt dat dit dit nog niet zag voorbij komen, maar dat is gewoon vreselijk storend
-> Hier ook geen last van. I.c.m. punt een vraag ik me af of je front camera's wel schoon zicht hebben?
De laadkabel loskrijgen is gewoon gruwelijk slecht gemaakt, ik moet steeds de app openen om de laadkabel te ontgrendelen of op de knop op het scherm drukken, bij tesla chargers kan ik het knopje gebruiken op het handvat, maar bij een standaard laadpaal ( zoals bij me thuis) niet, dan heb je phone key, maar moet je alsnog je telefoon boven halen, unlocken, app openen en de ontgrendel laadkabel aan tikken
-> Bij een openbare laadpaal stop ik de laadsessie en trek ik de stekker uit de paal. Dan ontgrendelt de kabel in de wagen ook.
Hoe kan ik een passagier laten instappen als de wagen in drive staat??? Ik moet hem nu steeds naar P zetten anders gaan de deuren niet open, het gevolg hiervan is dat hij springt naar het easy-entry profiel ( wat normaal en goed is), maar hier moet toch een beter manier zijn?
-> 1x tikken op het slotje bovenin het scherm
De seatbelt warning kan ik niet uitschakelen op de achterbank... Als ik een item ( laptoptas) op de achterbank leg is het voldoende gewicht om de sensor af te laten gaan, maar in europa kan je die warning niet uit schakelen, andere opties?
-> Ik heb daar ook geen oplossing voor gevonden. Super irritant.
[
Voor 43% gewijzigd door
Neyluzz op 25-10-2023 13:09
]