Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.100 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

hansvanhengel schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:27:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over mijn aankoop.

Komend weekend ga ik een occasion Tesla Model 3 uit augustus 2023 ophalen. Een RWD model met 9.890km op de klok! Ik vind dat nogal wat, dat is ruim 3.000km per maand. Eigenlijk gewoon 4.000 per maand. Ik ga er €37.500 voor betalen. Puur gelet op kilometers en bouwjaar leek mij dit een hele redelijke prijs. Cataloguswaarde is 41.990 en de verkoper is RDW geregistreerd, dus kan ik aanspraak maken op de SEPP subsidie.

De verkoper (autohandelaar) gaf aan dat de eerste eigenaar hem heeft verkocht ivm onverwachte gezinsuitbreiding. Hij baalde ervan, maar neemt de afschrijving. De huidige verkoper komt betrouwbaar en eerlijk over. Aan hem zal het (denk ik) niet liggen.

De reden dat ik me hier meld is dat ik het simpelweg even wil checken gewoon. Weet iemand of er rode vlaggen zijn aan dit verhaal die ik mis? Is er wellicht een lichting die slecht is? Excuses voor de ongelofelijk algemene vraag, maar het is een grote uitgave en ik wil gewoon zoveel mogelijk checken.

Het voelt een klein beetje als "To good to be true." maar wellicht dat ik me vergis en dat dit gewoon een eerlijke prijs is voor een eerlijke auto.
Niks mis mee om een gebruikte te kopen. Ik heb een model 3 gekocht die een half jaar oud was met 10.000km, dat is ook eigenlijk gewoon nieuw.

De highland wil ook niet echt een upgrade noemen, eerder een downgrade.
Acceleratie is trager, geen hendels voor je knipperlicht en dashboard ziet er wel wat minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 14:25
flupp schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:09:
[...]
Komt dat tegen. Drie weken geleden kocht ik mij die set, betaalde ik 2050€, en hier staan ze nu aan 1869€. Fluctueren de prijzen in hu, shop nu al net zoveel als die van hun auto's ? Weet iemand hoe dit komt ? Is dit Tesla's prijzenpolitiek aan het werk ? :?
Kocht vorig jaar 19" winterwielen bij Tesla voor m'n MYP, tussen de tijd dat ze besteld, gevonden en gemonteerd waren, was de prijs al 500€ gezakt. Maar dat zag ik pas toen het te laat was. En zie nu dat ze nog verder zijn gezakt (van 3000 naar 2175).

Dus, tja, alles bij Tesla kan onderhevig zijn aan fluctuaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empeetrois
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:58
flupp schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

Komt dat tegen. Drie weken geleden kocht ik mij die set, betaalde ik 2050€, en hier staan ze nu aan 1869€. Fluctueren de prijzen in hu, shop nu al net zoveel als die van hun auto's ? Weet iemand hoe dit komt ? Is dit Tesla's prijzenpolitiek aan het werk ? :?

Edit : vergelijk deze prijs in België eens met deze prijs in Nederland

Wat kan dààr nu de bedoeling van zijn ? 180€ prijsverschil tussen B en NL. Dit kan toch niet enkel door de BTW zijn ?
Ik heb deze banden en velgen 3 weken geleden besteld voor 2250 euro! Ze zijn nog niet geleverd, dus ik hoop dat ze de prijs nog willen aanpassen. Anders maar annuleren en opnieuw bestellen denk ik? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56
Inspired schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:14:
[...]

Nee, ook daar niet. Niet echt over nagedacht.
In de review van ik dacht carwow van van de week weed gesteld dat je wel voor en achter apart met bluetooth kan verbinden dus twee koptelefoons of oortjes oid…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hansvanhengel schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:27:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over mijn aankoop.

Komend weekend ga ik een occasion Tesla Model 3 uit augustus 2023 ophalen. Een RWD model met 9.890km op de klok! Ik vind dat nogal wat, dat is ruim 3.000km per maand. Eigenlijk gewoon 4.000 per maand. Ik ga er €37.500 voor betalen. Puur gelet op kilometers en bouwjaar leek mij dit een hele redelijke prijs. Cataloguswaarde is 41.990 en de verkoper is RDW geregistreerd, dus kan ik aanspraak maken op de SEPP subsidie.

De verkoper (autohandelaar) gaf aan dat de eerste eigenaar hem heeft verkocht ivm onverwachte gezinsuitbreiding. Hij baalde ervan, maar neemt de afschrijving. De huidige verkoper komt betrouwbaar en eerlijk over. Aan hem zal het (denk ik) niet liggen.

De reden dat ik me hier meld is dat ik het simpelweg even wil checken gewoon. Weet iemand of er rode vlaggen zijn aan dit verhaal die ik mis? Is er wellicht een lichting die slecht is? Excuses voor de ongelofelijk algemene vraag, maar het is een grote uitgave en ik wil gewoon zoveel mogelijk checken.

Het voelt een klein beetje als "To good to be true." maar wellicht dat ik me vergis en dat dit gewoon een eerlijke prijs is voor een eerlijke auto.
Als je een nieuwe probeert te scoren tegen einde jaar, moet je echt klaar zitten en vaak de browser verversen. Ook je geld klaar hebben staan om binnen een paar dagen die auto op te halen.

Ja, er zijn de afgelopen kwartalen wel steeds wat kortingen geweest, maar dat is niet gegarandeerd. Een jaar geleden was alles steeds in no time weg zonder korting. Aangezien er dit kwartaal voor het eerst Highland auto's komen is ook onduidelijk of er veel gecancelde orders gaan zijn. Maar je kunt de gok wagen.

Wellicht kun je dit nog gebruiken om iets van de prijs af te onderhandelen. Die handelaar heeft waarschijnlijk een stuk minder betaald aan de oorspronkelijke koper, dus daar zit vast wat ruimte.

Maar goed, ook voor 37.500 - 2.000 SEPP = 35.500 is dat een redelijk bedrag. Een beperkt aantal mensen heeft dit jaar van kortingen kunnen profiteren, dus daar moet je eigenlijk niet van uitgaan. Het nieuwe model is €1.000 meer geworden en je betaalt dan nog de leveringskosten.

Totaal dus 44.000 - 3.000 SEPP = 41.000.

Verschil dus 5.500, daar kun je leuke dingen mee doen... Je kunt gokken op een model met korting, maar dat zijn ook vaak auto's met wat opties. Dus niet per se een lagere aankoopprijs.

Qua gebreken: die zouden er niet moeten zijn. Misschien heel lichte gebruikssporen, daar kun je op controleren. Voor al het technische heb je gewoon nog garantie van Tesla. Wel even een goede proefrit maken.

Let voor de overdracht even goed op dat de eigenaar de auto vanuit zijn app overdraagt. Zag hier eens dat iemand daar problemen door had. Dus tijdens de overdracht alvast zorgen dat je de Tesla app hebt met account en dat je de auto daarin kunt registreren. Daarvoor moet de huidige eigenaar geloof ik iets doen in zijn eigen account/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:43
empeetrois schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:49:
[...]
Ik heb deze banden en velgen 3 weken geleden besteld voor 2250 euro! Ze zijn nog niet geleverd, dus ik hoop dat ze de prijs nog willen aanpassen. Anders maar annuleren en opnieuw bestellen denk ik? :(
Ik herinner mij de call met service. De eerste prijs was 3k€+ voor 4 banden en velgen, zelfs nog zónder de bandendruksensoren. Toen ik opwierp of het dan niet nog mogelijk was om de set te kopen die je bij een nieuwe Tesla (2k€ in meerprijs) kan kopen, kreeg ik een reactie à la "ah ja, wacht even, ajb". Waarna die set met de 2050€ vermeld werd.

Ik zou alleszins eens bellen. De prijs op de website (Tesla shop) is wel duidelijk 2050€, niet ? Maar let wel op : misschien heb jij de prijs inclusief montage. Ik heb het hier wel degelijk over de prijs "ophalen en wegwezen"...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empeetrois
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:58
flupp schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:01:
[...]
Ik zou alleszins eens bellen. De prijs op de website (Tesla shop) is wel duidelijk 2050€, niet ? Maar let wel op : misschien heb jij de prijs inclusief montage. Ik heb het hier wel degelijk over de prijs "ophalen en wegwezen"...
De prijs van 2250 die ik in Nederland betaald heb was inclusief montage. Maar bij de huidige prijs van 1869 is montage ook inbegrepen: "Verzending naar het Tesla Service Center van uw keuze en montage zijn bij de aankoop inbegrepen. "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oguzhan58
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 11:46
Voor wie de blind spot indicator nog in actie wilt zien:

Je ziet rond dit tijdstip zowel links als rechts lampjes branden en ze lijken opzich prima.

[ Voor 28% gewijzigd door Oguzhan58 op 24-10-2023 21:54 . Reden: youtube naar embed veranderen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Een video gevonden van een proefrit in duitsland (duits gesproken). Met bijbehorende maximale snelheid test.

[ Voor 54% gewijzigd door spartacusNLD op 25-10-2023 12:01 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:59
Andrehj schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:19:
[...]

Als je denkt alle kromme designs al eens te hebben gezien:
Knipperlichten inschakelen met knopjes op de middenconsole is nog wel een ordegrootte onhandiger dan die stomme knopjes op het stuur...
Verder wel leuk dat er third parties instappen om een Tesla eindelijk eens van wat knoppen te voorzien.
Ze zijn bij Enhauto ( SEXY buttons fabrikant) bezig om stengels te ontwerpen om de richtingaanwijzers te bedienen voor de Model 3, S en X met de knopjes voor richtingaanwijzers op het stuur. De knop in de middenconsole is bedoeld om andere functies te besturen, zoals de ruitenwissers, verlichting, verwarming, ventilator, regeneratie niveau's etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:19:
Een video gevonden van een proefrit in duitsland (duits gesproken). Met bijbehorende maximale snelheid test.

[YouTube: GEFLASHT vom NEUEN Model 3 (Highland) - Erste Fahrt auf der Autobahn]

Met daarin iets wat me opviel:
[Afbeelding]

Best wel bedenkelijk dat je in een proefrit auto de boost optie geactiveerd hebt. Want dat geeft natuurlijk een verkeerde indruk.
Dat is de stuurbekrachtiging instelling. Daarboven staat chill/standaard.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

spartacusNLD schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:19:

[YouTube: GEFLASHT vom NEUEN Model 3 (Highland) - Erste Fahrt auf der Autobahn]

Met daarin iets wat me opviel:
[Afbeelding]

Best wel bedenkelijk dat je in een proefrit auto de boost optie geactiveerd hebt. Want dat geeft natuurlijk een verkeerde indruk.
Stuurbekrachtiging.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFisher1
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-05 19:16
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuwe highland model 3 te kopen echter zit ik nog met enkele vragen waaronder:

Hoe gaat tesla om met de inruilwaarde, met andere woorden, geven ze een acceptabele prijs voor je huidige auto? Enige ervaringen hier?

En, zijn er manieren om toch van de SEPP gebruikt te kunnen maken wanneer de catalogusprijs hoger is dan 45k bij een model 3? Bijvoorbeeld door achteraf autopilot te laten installeren etc.

Excuses als deze vragen eerder in het forum zijn gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilde_gans
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-09 20:02
SamFisher1 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:19:
Hoe gaat tesla om met de inruilwaarde, met andere woorden, geven ze een acceptabele prijs voor je huidige auto? Enige ervaringen hier?
Het bod dat ik van Tesla voor mijn MG ZS EV uit 2019 kreeg was absurd laag. Ik kreeg een geschatte waarde van €12.240,-. Een Bosch Autoservice garage bood mij later zo’n €16.000,-, waarna ik besloten heb mijn auto zelf te verkopen. Met niet al te veel moeite voor €18.000,- verkocht.

Het enige nadeel, ik zit nu twee weken zonder auto voor mijn Model 3 geleverd wordt…

[ Voor 8% gewijzigd door wilde_gans op 24-10-2023 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuwe highland model 3 te kopen echter zit ik nog met enkele vragen waaronder:

Absoluut niet. Je kan eens kijken wat je voor je auto krijgt en ook eens informeren bij de ANWB of ikwilvanmijnautoaf.nl. Vergelijk ze maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilde_gans
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-09 20:02
Ynnoz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 00:04:
[...]

Absoluut niet. Je kan eens kijken wat je voor je auto krijgt en ook eens informeren bij de ANWB of ikwilvanmijnautoaf.nl. Vergelijk ze maar.
Voor mij zat het geboden bedrag daar tussen Tesla en de Bosch Car Service garage in, dus dat zal je inderdaad meer opleveren dan bij Tesla zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blep
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Heeft iemand hier ervaringen met deze wieldoppen voor de Y: https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Ik had geen budget meer voor de 20 inch wielen ;)

Ik kan voor geïnteresseerden wel foto’s plaatsen en de ervaring delen als ik de model Y opgehaald heb en ze er op gezet heb.

Schijnt dat ze ook een heel klein beetje meer range geven dan de standaard wieldoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
Hoi,

En, zijn er manieren om toch van de SEPP gebruikt te kunnen maken wanneer de catalogusprijs hoger is dan 45k bij een model 3? Bijvoorbeeld door achteraf autopilot te laten installeren etc.

Autopilot is standaard. Maar fsd zou je later kunnen nemen, zonde van het geld, maar het kan ;) .
Een trekhaak kan ook later, zelfde geldt voor een wrap bij standaard zwart.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
blep schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 06:43:
Heeft iemand hier ervaringen met deze wieldoppen voor de Y: https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Ik kan voor geïnteresseerden wel foto’s plaatsen en de ervaring delen als ik de model Y opgehaald heb en ze er op gezet heb.

Schijnt dat ze ook een heel klein beetje meer range geven dan de standaard wieldoppen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rnMSDyvT9pn5ZNgb0iuLF9Fnds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47NF1qo04VH5A2hYEMTepRCf.jpg?f=fotoalbum_large

https://a.aliexpress.com/_mtsMpri

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Sorry voor iedereen met een quicksilver model y, maar ik zie ze nu steeds meer rijden en man man man, wat een matchboxzooitje. Voor mij zit dit echt exact in hetzelfde hoekje als de felgroene opel manta uit new kids. Ik zou het echt, uit de grond van mijn hart, strontvervelend vinden als een van mijn buren dit heeft.

/rant.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59

Ik heb ze hier nog nieuw liggen. Heb m'n MY pas net gisteren opgehaald. Ben nog enorm aan het twijfelen of ik ze ga gebruiken. Van het weekend maar eens rustig kijken wat ik mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
:+ excuus!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Makkelijk schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:00:
Sorry voor iedereen met een quicksilver model y, maar ik zie ze nu steeds meer rijden en man man man, wat een matchboxzooitje. Voor mij zit dit echt exact in hetzelfde hoekje als de felgroene opel manta uit new kids. Ik zou het echt, uit de grond van mijn hart, strontvervelend vinden als een van mijn buren dit heeft.

/rant.
Jaloers much :>

(ik iig wel, droomauto = model y performance, quick silver en witte bekleding)

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 25-10-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 15:12

/rant.
Zo lang een Tesla geen uitlaat heeft met te veel lawaai is die niet te vergelijken met een Manta.
Zit jij nu echt hele dagen naar de auto van je buren te kijken?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BP14
  • Laatst online: 12-09 11:36

/rant.
Steeds meer mensen met smaak :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
Nou ja, ik kwam gisteren terug bij de supercharger en toen had in de tussentijd iemand zijn Quicksilver Y naast die van mij gezet. Vond ie zeker leuk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:02

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abZVGswnHUh83XBmN1BcxY_vbhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHdxJlEUtAvhGeIHlg8Gbv8F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Ik twijfel ook aan die wieldoppen of grote zwarte velgen..

Wat ik zo lees, heb je met 19” meer bereik, goedkoper en geen stress als je een keer een stoeprand raakt

20” wellicht oogt dit beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blep
wwwmarcel schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:35:
Ik twijfel ook aan die wieldoppen of grote zwarte velgen..

Wat ik zo lees, heb je met 19” meer bereik, goedkoper en geen stress als je een keer een stoeprand raakt

20” wellicht oogt dit beter
Goedkoper in aanschaf / maandbedrag en ook nieuwe banden zijn iets goedkoper, dacht ik. Volgens mij scheelt het ook iets in comfort (dikker rubber) en misschien ook iets in bandengeluid. Met de standaard wieldoppen zijn de randen van de 19” velgen overigens wel kwetsbaar. Aftermarket doppen gaan over de rand van de velg heen dus die lossen dat probleem weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
blep schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:39:
[...]

Aftermarket doppen gaan over de rand van de velg heen dus die lossen dat probleem weer op.
Als je een stoeprand goed raakt, dat doet zo'n plastic wieldop niks hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blep
Tommie12 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:41:
[...]

Conclusie: hoe dan ook geen stoeprand raken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Tommie12 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:41:
[...]

maar wel makkelijker & goedkoper weer netjes te krijgen. Een nieuwe wieldrop erop monteren is vele male goedkoper en makkelijker dan velgreparatie.

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 25-10-2023 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
blep schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:44:
[...]

Conclusie: hoe dan ook geen stoeprand raken :')
Amen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
We gaan toch geen velgen vergelijken met wieldoppen? Gewoon 20” nemen, ziet er goed uit i.t.t. 19” wieldoppen (het ontsiert de auto i.m.o). Niet nemen omdat de beschadigen is het slechte argument wat ik ooit heb gehoord. Kun je beter geen autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blep
STIMPPYYY schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:03:
We gaan toch geen velgen vergelijken met wieldoppen? Gewoon 20” nemen, ziet er goed uit i.t.t. 19” wieldoppen (het ontsiert de auto i.m.o). Niet nemen omdat de beschadigen is het slechte argument wat ik ooit heb gehoord. Kun je beter geen autorijden.
Ik geef je groot gelijk als het enkel om het uiterlijk gaat. Er komt echter meer bij kijken en dat is precies waarom we het dus wel vergelijken.

Waarom is beschadigingen een slecht argument overigens? Mensen hebben misschien ook een partner die ook in de auto rijdt en wat onhandiger is met stoepranden of ze lenen de auto wel eens uit. Wieldoppen vervangen is vaak veel goedkoper dan velgen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
spartacusNLD schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

maar wel makkelijker & goedkoper weer netjes te krijgen. Een nieuwe wieldrop erop monteren is vele male goedkoper en makkelijker dan velgreparatie.
Ik bedoel, de stoeprand raken en de wieldop vernielen zodat je toch nog een kras hebt op de velg...
Veel kracht kan zo'n plastic ali dop toch niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46

Ik heb die wieldoppen ook onder mijn zwarte MY.
Is veel mooier dan de standaard dop, en in alles goedkoper dan de 20" velgen.

Banden zijn goedkoper, aanschaf is goedkoper, minder bijtelling, minder verbruik, minder kans op schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

STIMPPYYY schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:03:
Precies, even een lakstift aanschaffen, en iedere maand bij lakken :P

Mijn standaard 18 inch auro wielen zijn ook rondom beschadigd door de tijd, door de lak stift reparatie zie je er amper wat van.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zava
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09 11:45
Ik ben vooral benieuwd naar de werkelijke range van de M3 rear wheel. De WLTP range is min of meer dezelfde als de BYD seal, alleen heeft deze laatste een veel grotere batterij.. Vraag me af of die M3 zoveel efficiënter is, maar dat lijkt me sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Laatst online: 12-09 10:29
Zava schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:28:
Ik ben vooral benieuwd naar de werkelijke range van de M3 rear wheel. De WLTP range is min of meer dezelfde als de BYD seal, alleen heeft deze laatste een veel grotere batterij.. Vraag me af of die M3 zoveel efficiënter is, maar dat lijkt me sterk..
Efficiënt is de M3 sowieso hé.
Maar heel die WLTP-range neem ik toch met een korrel zout hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zava schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:28:
Volgens mij moet je kwa effiecentie niet kijken naar de WLTP maar naar een bepaald aerodynamica cijfer (ik ben de term even vergeten). Die zou voor de M3 nu enorm goed zijn geworden. Dat maakt dat je met een kleinere batterij (en lager gewicht) dus verder of net zo ver komt als een vergelijkbare wagen met slechtere aero en grotere batterij (met bijbehorend hoger gewicht).

Gewicht, aero, en batterij technologie is een samenspel wat precies in verhouding moet zijn. Als je op een vierkant hok een enorme batterij vastschroeft ga je niet verder komen dan een gestroomleind model met kleinere batterij.

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 25-10-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2023
spartacusNLD schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:39:
[...]

Volgens mij moet je kwa effiecentie niet kijken naar de WLTP maar naar een bepaald aerodynamica cijfer (ik ben de term even vergeten). Die zou voor de M3 nu enorm goed zijn geworden. Dat maakt dat je met een kleinere batterij (en lager gewicht) dus verder of net zo ver komt als een vergelijkbare wagen met slechtere aero en grotere batterij (met bijbehorend hoger gewicht).

Gewicht, aero, en batterij technologie is een samenspel wat precies in verhouding moet zijn. Als je op een vierkant hok een enorme batterij vastschroeft ga je niet verder komen dan een gestroomleind model met kleinere batterij.
lowest coefficient of drag of any Tesla at 0.219 :+

Dit zijn weer LFP batterijen? Dus min. 1x per week laden tot 100% (staat iets in het boekje begreep ik)
Iemand die dit kan nazien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
veldenjp schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Dit zijn weer LFP batterijen? Dus min. 1x per week laden tot 100% (staat iets in het boekje begreep ik)
Iemand die dit kan nazien?
De RWD heeft idd een LFP die je (volgens de handleiding) het liefst één keer per week naar 100% moet laden zodat de software goed kan (blijven) uitrekenen wat je verwacht bereik is. De handleiding (en software) geeft volgens mij zelfs aan dat je deze versie gewoon standaard naar 100% kan laden. Of dit goed is voor de batterij is al 100 keer besproken is dit topic. Dus die mag niet meer opnieuw :+

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 25-10-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
[...]
Die ja :)

Oftewel, meest aerodynamische tesla ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

Dus hetzelfde als de BYD Seal 3.8s

Efficientie van de tesla komt uit de inverters/motoren, maar de highland en byd moet dat nog bevestigen hoe efficient ze zijn

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Simply1337 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:00:
[...]
Efficientie van de tesla komt uit de inverters/motoren, maar de highland en byd moet dat nog bevestigen hoe efficient ze zijn
Aan de inverters/motoren is toch niks veranderd? Dus die hebben zich al bewezen in de ''oude'' M3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
spartacusNLD schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Aan de inverters/motoren is toch niks veranderd? Dus die hebben zich al bewezen in de ''oude'' M3?
nee klopt, sorry zelfde motoren. zat met de ludicrous model 3 in mn hoofd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

[...]

Met de Tesla kunnen we in ieder geval nog pretenderen geen Chinees te kopen :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:28
Hoi,

De inruilwaarde die Tesla aanbied is stilletjes gezegd schokkend.
Hier een model 3 uit 2019 en ze bieden daar 15000 voor. Belachelijk…
Als ik dus nu wil upgraden kan ik hem beter particulier gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zava
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09 11:45
[...]

Wel inderdaad.. dat is dus exact hetzelfde al zal de BYD wellicht iets zwaarder zijn. Ik doe heel wat km's en dan is 50 tot 70km extra altijd welkom. Het ziet er naar uit dat de BYD wel een stuk verder raakt maar hopelijk snel wat meer tests om dit te bevestigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Zava schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:15:
[...]

Het ziet er naar uit dat de BYD wel een stuk verder raakt maar hopelijk snel wat meer tests om dit te bevestigen..
BYD heeft een grotere batterij en zwaarder en dus een hoger verbruik.. in theorie. WLTP bevestigd dat.

highland is een goede evolutie in verbruik.. BYD moet het hebben van hun prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42
Gyrolion schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:09:
[...]

De inruilwaarde die Tesla aanbied is stilletjes gezegd schokkend.
Hier een model 3 uit 2019 en ze bieden daar 15000 voor. Belachelijk…
Als ik dus nu wil upgraden kan ik hem beter particulier gaan verkopen.
Ik vroeg van de week een inruilaanbod aan voor mijn 2022 RWD met 55.555km op de teller. €24.000.
Ik blijf er lekker in rijden geloof ik :9. (Was ook meer voor de vorm dan een serieuze interesse).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Gespot bij Tesla Purmerend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMC2VNVn81iBNHG7kHS2xNYK3b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hztsnDXpLKEix90ikXJUSJlt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1fFP040UaNsFZXVCYfaW6yi_jE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOOCZr0kp2c5I1QX9n88Km0L.jpg?f=fotoalbum_large

De velgschade op die witte performance.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
spartacusNLD schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:58:
[...]

Die ja :)

Oftewel, meest aerodynamische tesla ooit.
las dit:

However, most of the journalists and enthusiasts are saying that the new Tesla Model 3 is the most aerodynamic Tesla car ever made. However, the Tesla Model S has a better drag coefficient of 0.208 Cd.

Tesla Model Y has a Cd of 0.23 just like the previous-gen Tesla Model 3. So the new Model 3 Highland is the most aerodynamic compared to the Model Y, Model X, and the previous-gen Model 3, not the new Model S or Model S Plaid. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-07 16:02
-Muncky- schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:15:
Even wat berekeningen gemaakt via Leaseplan, specifiek het (voor mij persoonlijk) uiteindelijk het vergelijk tussen met name de Tesla MY en Xpeng (G9).
Wat een verschil in 'vanafprijzen' en uiteindelijke netto bedragen.
Natuurlijk, de G9 is niet helemaal te vergelijken met een MY, maar het geeft mij wederom aan wat een goed prijspunt de MY heeft tov de concurrentie.

[Afbeelding]
Wat ook interessant is, is de range versus euro's bij de Tesla's. Het maakt ze een klasse apart en lastig te vergelijken. Ik besteed mijn euro's liever aan prestaties en software i.p.v. 'look & feel' (interieur, merknaam).

Model Y lijkt in de lease net iets gunstiger dan de Model 3: De restwaardes zal gunstiger ingeschat worden (SUV vs. sedan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Laatst online: 11-09 15:36
veldenjp schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

las dit:

However, most of the journalists and enthusiasts are saying that the new Tesla Model 3 is the most aerodynamic Tesla car ever made. However, the Tesla Model S has a better drag coefficient of 0.208 Cd.

Tesla Model Y has a Cd of 0.23 just like the previous-gen Tesla Model 3. So the new Model 3 Highland is the most aerodynamic compared to the Model Y, Model X, and the previous-gen Model 3, not the new Model S or Model S Plaid. :?
Volgens mij is het zo dat een drag coefficient niet gelijk is aan meest aerodynamisch aangezien ze ?? totaal oppervlakte / volume in cd ?? niet meenemen. Maar goed ik heb hier niet zoveel verstand van.

Ik denk dat de model 3 de meest aerodynamische is omdat hij kleiner is dan de S dus met een hoger cd nog steeds minder luchtweerstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 10:27
Mar.tin schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:35:
[...]

Ik vroeg van de week een inruilaanbod aan voor mijn 2022 RWD met 55.555km op de teller. €24.000.
Ik blijf er lekker in rijden geloof ik :9. (Was ook meer voor de vorm dan een serieuze interesse).
Ook even geprobeerd: 8 maanden oude 3RWD 8.500km op de teller: €30.900. Zelf €45.992 voor betaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFisher1
spartacusNLD schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas geen camera onderin van de bumper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
SamFisher1 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:13:
[...]
Helaas geen camera onderin van de bumper...
Dat wisten we al heel lang toch? Zal vast op het laatste moment toch niet te implementeren zijn. Dit omdat de eerste paar uur er nog wel een versie met camera in de bumper te zien was online.

waar ik wel benieuwd naar ben.. heeft de nieuwe M3 nu HW4? Iemand die hem geleverd heeft gekregen die even een foto kan maken van de camera's aan de buitenkant? Ik las ergens dat het HW4 camera's zouden zijn maar met HW3 computers?

Nog beter, een vergelijk in camera kwaliteit :) dit ben ik nog nergens tegengekomen.

[ Voor 30% gewijzigd door spartacusNLD op 25-10-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFisher1
spartacusNLD schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Dat wisten we al heel lang toch? Zal vast op het laatste moment toch niet te implementeren zijn. Dit omdat de eerste paar uur er nog wel een versie met camera in de bumper te zien was online.

waar ik wel benieuwd naar ben.. heeft de nieuwe M3 nu HW4? Iemand die hem geleverd heeft gekregen die even een foto kan maken van de camera's aan de buitenkant? Ik las ergens dat het HW4 camera's zouden zijn maar met HW3 computers?

Nog beter, een vergelijk in camera kwaliteit :) dit ben ik nog nergens tegengekomen.
Excuus, ik ben nog in de oriënterende fase sinds een week en las online van wel/niet. Jouw foto's bevestigde het voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-09 08:50

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe kan die blauwe een catalogusprijs van 42.990 euro hebben? De blauwe kleuroptie is 1.300 euro toch? Of wordt blauw het gratis kleurtje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPRx7cbYyKhzTMa6mNkk8HDFvkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hAxH27561T6vXIdvK6VQfMZL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door kevinjkok op 25-10-2023 11:41 ]

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
kevinjkok schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:40:
[...]
Hoe kan die blauwe een catalogusprijs van 42.990 euro hebben? De blauwe kleuroptie is 1.300 euro toch? Of wordt blauw het gratis kleurtje?
bijzonder inderdaad: https://www.kentekencheck.nl/tesla/X-307-FG

De rode heeft wel de juiste cataloguswaarde: https://www.kentekencheck.nl/tesla/X-830-BH

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 25-10-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-09 16:01
Mackeessie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:28:
[...]

Ze zijn bij Enhauto ( SEXY buttons fabrikant) bezig om stengels te ontwerpen om de richtingaanwijzers te bedienen voor de Model 3, S en X met de knopjes voor richtingaanwijzers op het stuur.
Kan het eigenlijk wel? Laat Tesla de mogelijkheid om via API of modbus toestanden de knipperlichten te bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Hingj0n schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Volgens mij is het zo dat een drag coefficient niet gelijk is aan meest aerodynamisch aangezien ze ?? totaal oppervlakte / volume in cd ?? niet meenemen. Maar goed ik heb hier niet zoveel verstand van.

Ik denk dat de model 3 de meest aerodynamische is omdat hij kleiner is dan de S dus met een hoger cd nog steeds minder luchtweerstand.
Inderdaad, frontaal oppervlak is héél belangrijk. De cd waarde alleen zegt weinig.
Een matchbox formaat Tesla heeft namelijk dezelfde cd waarde als een echte Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:51
Leuk, maar vergeet niet die waarde te vermenigvuldigen met het frontaal oppervlak.
Dan pas krijg je het totale weerstandsvlak, wat de echte maat voor luchtweerstand is.

Helaas wordt die echte waarde bijna nooit gepubliceerd door fabrikanten, want dan blijkt pas echt hoe enorm ongunstig SUV's zijn.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
this schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:46:
[...]

Kan het eigenlijk wel? Laat Tesla de mogelijkheid om via API of modbus toestanden de knipperlichten te bedienen?
Ja, via dit stukje hardware: https://enhauto.com/product/commander (dus niet via een API oid, dat zou veel te veel lag geven natuurlijk).

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 25-10-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

[Afbeelding]
Sowieso kom je soms vreemde dingen tegen.
Onderstaand een 2e hands Model Y Long range, met (volgens de RDW) een cataloguswaarde van €49989,-

https://leasebijtellingvr...al&utm_campaign=gaspedaal

Interessant voor de zakelijke bijtelling...

Alleen jammer dat hij wit is ;) En ik niet zeker weet of wrappen een optie is bij de leasemaatschappij, en daarnaast ik het echt heel lelijk vind als er delen zoals de binnenkant van de deuren wit blijven...

[ Voor 8% gewijzigd door Fjeze op 25-10-2023 12:10 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:39
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ook een blauwe besteld en daarvan is die inderdaad hoger. Dit lijkt niet te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik heb m'n banden gister gewisseld naar winterbanden (woon in Noorwegen).
Daar zag ik toch wel enige roest op de as. Is dat normaal voor een auto met 28.000 op de teller?
Is dit verontrustend? Ik vind het er niet zo netjes uit zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qcqy_bQywv432mABzGJo_DgF1Rs=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/QJXcH6XQv4ZdxblBgtVYjEqA.gif?f=fotoalbum_large

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op die rode: zijn dat de nieuwe aero caps? Ziet er wel mooi uit

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Menesis schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:36:
Ik heb m'n banden gister gewisseld naar winterbanden (woon in Noorwegen).
Daar zag ik toch wel enige roest op de as. Is dat normaal voor een auto met 28.000 op de teller?
Is dit verontrustend? Ik vind het er niet zo netjes uit zien.
[Afbeelding]
Ik zie niets om je zorgen over te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguzhan58
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 11:46
[...]

[Afbeelding]
Mogelijk een auto van iemand die een oude bestelling heeft laten omzetten en de kleurkeuze als gratis optie aangeboden is?

Wilde gok hoor, maar anders idd raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
JohanB schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

Wat is de ervaring van anderen hier? Ik rij namelijk altijd op “huidige snelheid” maar hij past gewoon willekeurig snelheden aan bij borden en bepaalde stukken. Ik heb ook altijd begrepen dat die knop alleen voor het inschakelen is. Ik heb wel ook gemerkt dat dit lijkt te verschillen tussen Belgie en hier

@Thijs82 gebruik jij “huidige snelheid” of “snelheidslimiet”?
Ik gebruik de huidige snelheid, de snelheidslimiet volgens borden en/of navi is veel te onbetrouwbaar is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
zie op youtube nu dat als zij de 3 opslot doen dat er een "piepje/toetertje" uitkomt.

is dit standaard? handig als bevestiging als je wegloopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Is er iets van een "waar moet ik op letten" draadje voor de aanschaf van een model 3? Ik ben in de markt voor een 2e hands Tesla model 3, dus hoopte me een beetje in te kunnen lezen. Wat ik vooral hoor is dat de afwerking te wensen overlaat. Scheve montage etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 14:20
Sinds iets meer dan een maand de eigenaar van een MY RWD, met ondertussen bijna 4000km
Leuke auto, maar boy wat zijn er toch echt vervende bugs / handelingen waar ik niet bij stil stond:
  • Al meermaals vermeld in dit topic, dat de ruitenwissers in auto niet goed zijn, maar dat ze zo slecht zijn... daar ging ik niet van uit
  • Navigate on Autopilot: Als het geregend heeft gaat deze CONTINU de melding "Slecht weer gedetecteerd" aan en uit schakelen, met non-stop een geluidsignaal, ik weet niet hoe het komt dat dit dit nog niet zag voorbij komen, maar dat is gewoon vreselijk storend
  • De laadkabel loskrijgen is gewoon gruwelijk slecht gemaakt, ik moet steeds de app openen om de laadkabel te ontgrendelen of op de knop op het scherm drukken, bij tesla chargers kan ik het knopje gebruiken op het handvat, maar bij een standaard laadpaal ( zoals bij me thuis) niet, dan heb je phone key, maar moet je alsnog je telefoon boven halen, unlocken, app openen en de ontgrendel laadkabel aan tikken
  • Hoe kan ik een passagier laten instappen als de wagen in drive staat??? Ik moet hem nu steeds naar P zetten anders gaan de deuren niet open, het gevolg hiervan is dat hij springt naar het easy-entry profiel ( wat normaal en goed is), maar hier moet toch een beter manier zijn?
  • De seatbelt warning kan ik niet uitschakelen op de achterbank... Als ik een item ( laptoptas) op de achterbank leg is het voldoende gewicht om de sensor af te laten gaan, maar in europa kan je die warning niet uit schakelen, andere opties?
  • Navigatie mist een stillere modus of een kortere modus in zijn meldingen, de auto heeft wel 10 geluidjes die bijna continu af gaan voor diverse events, maar een simpel piepje als ik iets moet doen met de nagivate, dat gaat niet... het is aan of uit, als het aan is is de text output ook veel te lang, ik zou graag hebben dat dit korter kan door bijvb de straatnamen niet uit te (proberen) spreken
  • Navigatie heeft geen enkele POI meldingen, zoals bijvb flitspalen, trajectcontroles
  • Navigatie loopt echt achter als het gaat over gebeurtenissen op de weg, obstakel / wagen op de pechstrook
  • Matrix led hardware, die niet gebruikt wordt, zelfs mijn wagen van 2008 had dynamic lights op basis van de camera
Toch eens lijstje waar ik mij afvraag: hoi tesla fanboys, stoort dit jullie ook of hebben jullie andere oplossingen voor me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Menesis schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:38:
[...]
Op die rode: zijn dat de nieuwe aero caps? Ziet er wel mooi uit
Jup. De 18 inch hebben nu nieuwe aero caps :)

Een stuk mooier dan de oude imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:34
loxr25 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:00:
Sinds iets meer dan een maand de eigenaar van een MY RWD, met ondertussen bijna 4000km
Leuke auto, maar boy wat zijn er toch echt vervende bugs / handelingen waar ik niet bij stil stond:
  • Al meermaals vermeld in dit topic, dat de ruitenwissers in auto niet goed zijn, maar dat ze zo slecht zijn... daar ging ik niet van uit
  • Navigate on Autopilot: Als het geregend heeft gaat deze CONTINU de melding "Slecht weer gedetecteerd" aan en uit schakelen, met non-stop een geluidsignaal, ik weet niet hoe het komt dat dit dit nog niet zag voorbij komen, maar dat is gewoon vreselijk storend
  • De laadkabel loskrijgen is gewoon gruwelijk slecht gemaakt, ik moet steeds de app openen om de laadkabel te ontgrendelen of op de knop op het scherm drukken, bij tesla chargers kan ik het knopje gebruiken op het handvat, maar bij een standaard laadpaal ( zoals bij me thuis) niet, dan heb je phone key, maar moet je alsnog je telefoon boven halen, unlocken, app openen en de ontgrendel laadkabel aan tikken
  • Hoe kan ik een passagier laten instappen als de wagen in drive staat??? Ik moet hem nu steeds naar P zetten anders gaan de deuren niet open, het gevolg hiervan is dat hij springt naar het easy-entry profiel ( wat normaal en goed is), maar hier moet toch een beter manier zijn?
  • De seatbelt warning kan ik niet uitschakelen op de achterbank... Als ik een item ( laptoptas) op de achterbank leg is het voldoende gewicht om de sensor af te laten gaan, maar in europa kan je die warning niet uit schakelen, andere opties?
  • Navigatie mist een stillere modus of een kortere modus in zijn meldingen, de auto heeft wel 10 geluidjes die bijna continu af gaan voor diverse events, maar een simpel piepje als ik iets moet doen met de nagivate, dat gaat niet... het is aan of uit, als het aan is is de text output ook veel te lang, ik zou graag hebben dat dit korter kan door bijvb de straatnamen niet uit te (proberen) spreken
  • Navigatie heeft geen enkele POI meldingen, zoals bijvb flitspalen, trajectcontroles
  • Navigatie loopt echt achter als het gaat over gebeurtenissen op de weg, obstakel / wagen op de pechstrook
  • Matrix led hardware, die niet gebruikt wordt, zelfs mijn wagen van 2008 had dynamic lights op basis van de camera
Toch eens lijstje waar ik mij afvraag: hoi tesla fanboys, stoort dit jullie ook of hebben jullie andere oplossingen voor me?
Al meermaals vermeld in dit topic, dat de ruitenwissers in auto niet goed zijn, maar dat ze zo slecht zijn... daar ging ik niet van uit[/li]

-> Hier ook een Model Y RWD, geen last van

Navigate on Autopilot: Als het geregend heeft gaat deze CONTINU de melding "Slecht weer gedetecteerd" aan en uit schakelen, met non-stop een geluidsignaal, ik weet niet hoe het komt dat dit dit nog niet zag voorbij komen, maar dat is gewoon vreselijk storend

-> Hier ook geen last van. I.c.m. punt een vraag ik me af of je front camera's wel schoon zicht hebben?

De laadkabel loskrijgen is gewoon gruwelijk slecht gemaakt, ik moet steeds de app openen om de laadkabel te ontgrendelen of op de knop op het scherm drukken, bij tesla chargers kan ik het knopje gebruiken op het handvat, maar bij een standaard laadpaal ( zoals bij me thuis) niet, dan heb je phone key, maar moet je alsnog je telefoon boven halen, unlocken, app openen en de ontgrendel laadkabel aan tikken

-> Bij een openbare laadpaal stop ik de laadsessie en trek ik de stekker uit de paal. Dan ontgrendelt de kabel in de wagen ook.

Hoe kan ik een passagier laten instappen als de wagen in drive staat??? Ik moet hem nu steeds naar P zetten anders gaan de deuren niet open, het gevolg hiervan is dat hij springt naar het easy-entry profiel ( wat normaal en goed is), maar hier moet toch een beter manier zijn?

-> 1x tikken op het slotje bovenin het scherm

De seatbelt warning kan ik niet uitschakelen op de achterbank... Als ik een item ( laptoptas) op de achterbank leg is het voldoende gewicht om de sensor af te laten gaan, maar in europa kan je die warning niet uit schakelen, andere opties?

-> Ik heb daar ook geen oplossing voor gevonden. Super irritant.

[ Voor 43% gewijzigd door Neyluzz op 25-10-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Geen fanboy, maar vind onze MY wel een fijne auto.
Ik heb geen issues met mijn ruitenwissers. Heel af en toe gaat ie één keer heen en weer als ik wegrijd, maar verder eigenlijk nooit onverwacht. Wel vind ik het niet fijn dat het grootlicht steeds aanspringt op de AP.
Deuren openen kun je door op het slotje te clicken linksbovenin het scherm.
Dat losmaken van de laadkabel is juist heel fijn dat dit niet zomaar kan zonder je telefoon of in je auto op het scherm te tappen (dit kan ook, mocht je dit nog niet weten). Je hebt nu niet het probleem dat een willekeurig persoon je auto "ontstekkert" namelijk.

Zijn er uberhaupt auto's af fabriek met ingebouwde filtspaalmeldingen? Dit is al in een aantal landen verboden (o.a. Zwitserland).

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
Doe je dit vaak en heb je geen achterpassagiers? Dan klik je die gordel toch gewoon vast? Ik vind het met kinderzitjes ook irritant (die via isofix vast zitten) maar daarbij klik(te) ik gewoon de gordel vast. Die gebruiken ze toch niet. Dat doe ik trouwens al bij elke auto sinds 2016, want volgens mij heeft bijna elke moderne auto deze safety-feature.

Het 'probleem' van de laadkabel heb ik opgelost met een S3XY commander, net zoals het probleem van de auto-ruitenwisserstand bij autopilot. Ik heb eerst 3 maanden gedacht "Die auto was duur genoeg, laat Tesla het maar oplossen" en daarna dacht ik "Voor 300 euro ga ik mij er ook niet langer meer aan storen". Beste investering ooit :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Eddos op 25-10-2023 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:58:
Is er iets van een "waar moet ik op letten" draadje voor de aanschaf van een model 3? Ik ben in de markt voor een 2e hands Tesla model 3, dus hoopte me een beetje in te kunnen lezen. Wat ik vooral hoor is dat de afwerking te wensen overlaat. Scheve montage etc.
Autoblog heeft recentelijk een aankoopadvies geplaatst. Komen de belangrijkste punten wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:16
  • Al meermaals vermeld in dit topic, dat de ruitenwissers in auto niet goed zijn, maar dat ze zo slecht zijn... daar ging ik niet van uit[/li]
    -> Klopt, wat mij betreft de meeste beroerde bug op dit moment. Ome Elon heeft wel eens een X berichtje geplaatst dat dit bijna opgelost is, maar dat is wel weer een maandje of 2 terug.

-> Geen idee, nooit gezien.

-> Bij openbare laadpalen kun je je pas tegen de paal houden waarna zowel de auto als de paal de kabel ontgrendelen. Werkt bij mijn weten op dezelfde manier als in alle EV's.

-> Slotje bovenin

-> Bekend issue bij meer auto's geloof ik, gordel vastklikken helpt.

-> Ik heb nog nooit voorbij zien komen dat je navigatie text kon customizen, ik heb hem gewoon altijd op stil staan.

-> Klopt, is ook in een aantal landen verboden geloof ik. Flitsmeister blijft hier altijd aan ;)
    -> Zelde als vorige punt

-> Is dat een bug? Je kunt ze gebruiken in ligthshow O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Thanks, goede tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
Auto eerst openen, dan ontgrendelt de laadkabel aan autokant mee als je de sessie eindigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

this schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:39:
[...]

Auto eerst openen, dan ontgrendelt de laadkabel aan autokant mee als je de sessie eindigt.
Godsgruwelijk irritant.

Ik heb een Ikea Zigbee schakelaar op mijn laadpaal geplakt, deze gekoppeld aan home-assistant en als ik op de knop druk wordt mijn kabel ontgrendeld 8)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42
Het is vervelend dat het niet op de auto een knopje is om te ontgrendelen (of het gewoon vanzelf gaat). Ik heb een shortcut op mijn telefoon die met een NFC tag in de laapoort activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Hoe zet je eigenlijk de Autopilot aan in de Highland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:34
DaCoTa schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:09:
Zit een knopje op het stuur, 1x klikken voor TAC en 2x voor AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blep
DaCoTa schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:09:
Ik meen me te herinneren via een knop met haptic feedback aan de rechterkant van het stuur. Inmiddels hebben we al eigenaren die dit beter kunnen beantwoorden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Dit heb ik recent ook 1x gehad, kan een nieuwe bug zijn in een recente firmware. Even aankijken, dit is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Opgelost.

[ Voor 93% gewijzigd door DS7 op 25-10-2023 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:58:
Ik heb na 2 jaar de kat uit de boom kijken ook een tweedehands gekocht. Waar ik op lette:
- garantie: als er nog garantie op zit heb je veel minder te checken, want dan kun je veel gebreken op garantie fixen natuurlijk.
- roest: vooral rond wielkassen en bij de achterklep de randen en boven de nummer plaat achter (gek genoeg ja)
- steenslag: net voor de achterwielen, dat is namelijk staal en daar heb je liever geen steenslag. Ook onder langs de deuren goed kijken, ook of de verf er daar af komt. Je hebt al een stuk minder risico als de vorige eigenaar van die flappen geplaatst heeft (weet het nederlandse woord even niet). Voorbumper maakt niet echt uit, is plastic en daar krijg je toch wel steenslag.
- onderkant goed bekijken: kijken of er geen deuken / diepere groeven in de batterij zitten. Spiegeltje en zaklamp mee dus
- remschijven: sommigen remmen nooit dus gaan ze roesten..
- Uiteraard testrijden: langzaam en snel, vlak en over hobbelige wegen. Keertje hard optrekken. Luisteren of je rare dingen hoort
- Paar keer in park zetten en luisteren of het niet ratelt.
- Gemotoriseerde achterklep (2021) checken of het niet ratelt
- Batterij: tja lastig zomaar te checken. Je kunt de vorige eigenaar vragen om in de Tesla app te laten zien hoeveel die op de supercharger heft geladen, al zegt dat ook maar weinig eigenlijk. Erger is als hij hem steeds tot 100% laadde en langere tijd zo liet staan . Of tot 0% reed enzo. Dus ja, beetje doorvragen is het enige advies. Of de batterij gaan uitlezen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03:25
veldenjp schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:55:
zie op youtube nu dat als zij de 3 opslot doen dat er een "piepje/toetertje" uitkomt.

is dit standaard? handig als bevestiging als je wegloopt....
Ja, dat kun je in de instellingen aan of uit zetten. Bij mij staat het aan want ik vind het niet te luid en dan weet ik dat hij op slot is.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Gisteren heeft de leasemaatschappij voor mij de Model 3 rwd besteld.
Staat in de app dat die tussen 1 en 8 november geleverd kan worden.

In hoeverre kan ik hier van uit gaan? Ik begreep dat ze best bekend staan dat ze afleverdatums uit stellen.

Dit wordt mijn eerste EV. Dus ben zelf ook echt enorm benieuwd. Ik werd ook al netjes gebeld vandaag door de Tesla dealer dat de auto bij de dealer stond en de opties door gesproken of alles klopt.

EDIT: Vraag gesteld in de leverings topic nu :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mirr0r op 25-10-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Hingj0n schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Klopt, je moet cd waarde vermenigvuldigen met frontaal oppervlak. Ik weet niet hoeveel meer dat met een S is. Hij is breder maar niet per se hoger? Met een Y natuurlijk duidelijk een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
spartacusNLD schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:06:
[...]

Jaloers much :>

(ik iig wel, droomauto = model y performance, quick silver en witte bekleding)
Zeker niet. Een rode (niet paarse) model S of 3, dat vind ik er goed uit zien. Model Y wat mij betreft alleen in blauw of zwart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Nieuwe gebruikersreview van de refreshed model 3 op autoweek:

https://www.autoweek.nl/r...tesla-model-3-rwd-2023-2/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Neyluzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

De seatbelt warning kan ik niet uitschakelen op de achterbank... Als ik een item ( laptoptas) op de achterbank leg is het voldoende gewicht om de sensor af te laten gaan, maar in europa kan je die warning niet uit schakelen, andere opties?

-> Ik heb daar ook geen oplossing voor gevonden. Super irritant.
Gewoon je tas niet op de bank leggen? I

Tussen achterbank en voorstoel staat het ook prima, met minder risico op rondvliegende spullen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Allereerst kan je aan de stijl van vragen wel werken, vraag me af wat je wil bereiken met "hoi tesla fanboys". Sowieso hoog "kindje verloor zijn lollie" Maar goed, late we proberen je te verhelpen.

1. Ruitenwisser: ja is gewoon hel, maar dat had je ook kunnen weten. Ik vind het zelf ook super k*t. Daarom is voor mij de S3XY button onmisbaar. Want voor 200 eur los ik heleboel probleem en scheelt veel irritatie.
Wachten op Ome Elon wordt het 2029, geen zin in.

2. Autopilot slecht weer? Geen last van. Zelfs met dikke bui werkt hier gewoon uitstekend. Met extra heftig regen dan weer wel maar dat begrijp ik ook.

3. Volg gewoon de juiste stappen: 1) Auto ontgrendelen (bijv kofferbak open) 2) Aan de pal ontgrendelen (dmv pas oid) 3) trek je de kabel los. Of makkelijker optie: S3XY button

4. Portier van slot af: https://www.tesla.com/own...CC-A15B-2E0A39FD07AB.html

5. Is niet anders dan andere auto's hoor. Ik doe mijn tas op de bank en doe de gordel om de tas en vastklikken. Bonus: als ik keihard door een bocht of remt blijft de tas ook in zn plek.

6. Probeer Joe mode, maar anders dan dat kan je niets aan doen

7. Flitsmeister

8. Flitsmeister of Waze maar over algemeen werkt tesla navi verbazingwekkend goed. Ik heb waze altijd naast staan. Maar keer op keer verbaas het mij dat die van tesla in 80% gevallen even goed is, oke soms (10%) wel rare route, maar dan ook in andere 10% gevallen zelfs betere route aangeven dan waze (!) Dat laatste heb ik nog nooit meegemaakt met andere navi. Waze is toch heilig?

9. Of wachten totdat Ome Elon de software schrijf (wellicht ooit in 2030) of accepteert het. Jouw keuze.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
revolution-nl schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Godsgruwelijk irritant.

Ik heb een Ikea Zigbee schakelaar op mijn laadpaal geplakt, deze gekoppeld aan home-assistant en als ik op de knop druk wordt mijn kabel ontgrendeld 8)
Thuis is het inderdaad een vervelende situatie, want daar beëindig ik de laadsessie niet, ik wil gewoon die kabel er uit trekken en vertrekken.
Maar nu doe ik dat via die kabel in de koffer om het manueel los te trekken. Er schijnt een risico aan vast te hangen, maar tot nu toe geen problemen mee. De app openen om te unlocken of in de auto op het scherm unlocken is me te veel werk en extra schakelaars kopen speciaal daarvoor is ook niet mijn ding.

Publiek laden is nooit een probleem voor mij, dan doe ik de koffer sowieso eerst open voor de kabel weg te leggen en dan unlockt de kabel bij het beëindigen van de laadsessie.
Pagina: 1 ... 145 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: