Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.090 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
Smobbo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Op basis van de foto zie ik geen gekke dingen. Ik staar er nu een tijdje naar en hij lijkt marginaal lager ter hoogte van het logo te zijn. Is dat het issue?
Zo ja, dan lijkt de enige logische reactie van Tesla 'dit is binnen specificatie' te zijn. Voor deze keer zou ik het dan ook met ze eens zijn ;) :+ .
Het is makkelijk oordelen op een foto hè, als ik naar de auto loop en het licht reflecteert over de motorkap ziet het er gewoon niet strak uit. Zowel de uitlijning en de bultjes en deukjes op de motorkap.

Ik sta op het punt om ook een highland privé aan te kopen dus deze service verzoek is voor mij een mooie test om te kijken of Tesla net zo makkelijk oordeelt na het zien van 3 foto’s als dat jij dat doet.

Mocht ik voor mijn gevoel niet serieus genomen worden komt er geen highland op de oprit bij te staan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Ik denk dat dit iets met de zon / schaduw te maken heeft.

maar.. in deze video zie je dat Tesla het nog niet overal op orde heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Um-Sse0eMwooMo9-5AAseIZr-Fw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qqwNvjQZSCbgLHwcsD2fsxpR.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pOK84icykU9ROzLca53twjptug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cmMBGB66VBKXjl5ApgeYwp2H.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ehs8brSvJc3oRO2DK0qGExlOAGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CqyHqkHM78GTksFDpsS3fxge.webp?f=fotoalbum_large

(foto's gestolen uit het levering topic)

[ Voor 64% gewijzigd door spartacusNLD op 23-10-2023 13:53 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
schumi1986 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:49:
[...]
Ik sta op het punt om ook een highland privé aan te kopen dus deze service verzoek is voor mij een mooie test om te kijken of Tesla net zo makkelijk oordeelt na het zien van 3 foto’s als dat jij dat doet.

Mocht ik voor mijn gevoel niet serieus genomen worden komt er geen highland op de oprit bij te staan :P
En ik kan mij voorstellen dat de afhandeling van zo'n verzoek wat doet met jouw gevoel, alleen leert mijn ervaring dat Tesla weinig boodschap heeft aan het gevoel van de koper/prospect onder het mom van 'voor jou 15 anderen'. En als ik zie hoe notoire 'klagers' uit dit topic toch 'gewoon' weer een Tesla bestellen kan ik ze ook geen ongelijk geven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
schumi1986 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Het is makkelijk oordelen op een foto hè, als ik naar de auto loop en het licht reflecteert over de motorkap ziet het er gewoon niet strak uit. Zowel de uitlijning en de bultjes en deukjes op de motorkap.

Ik wil ook zeker niet zeggen dat je niet moet klagen als het niet naar je zin is. Het is meer dat op basis van de afgelopen 4,5 jaar ik qua verwachtingen een redelijk beeld van Tesla heb ;).

Ik ben overigens eindelijk ook aan de beurt voor mijn draagarmen. Ongeveer een week geleden begon de auto een beetje te kraken bij oneffenheden. Nu kraakt hij bij optrekken, remmen, hobbels, slingers, heftig sturen, etc :+ ...
Toch ruim 120k km met de eerste set draagarmen gedaan. Ik ben benieuwd of ze de draagarmen gaan vervangen of alleen een beetje smeren en hopen dat we einde leasetermijn halen ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
In Hasselt stond er nu ook een nieuwe 3 in de showroom , kleur Stealth Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Schwarz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:53:
[...]

Bij mij lijkt het vrij willekeurig. Op de N34 (100 weg) op sommige stukken is Autopilot begrensd op 100km/u en op andere stukken geen limiet. Best hinderlijk.
Klopt, het speelt alleen op N-wegen, enz. Niet op auto(snel)wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
bilgy_no1 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:19:
[...]

Maar we weten niet eens of op dat moment Autopilot uberhaupt actief was? Althans niet op basis van die link. En dan nog: als je de kortste volgafstand hanteert garandeert dat niet dat de auto altijd op tijd zal stoppen. Al helemaal niet als de bestuurder ondertussen niet goed oplet (wat we ook niet weten).
We hebben het hier over front-assist he, dan maakt het echt niks uit of autopilot aan of uit staat.
DS7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Klopt, het speelt alleen op N-wegen, enz. Niet op auto(snel)wegen.
Op de N44 mag ik wel gewoon 100 rijden op een 70 weg. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer de snelheid begrensd is. Het lijkt alleen sinds een recente update wat vaker te spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Makkelijk op 23-10-2023 14:33 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-07 21:59
Heeft er iemand hier ervaring met het achteraf plaatsen van een trekhaak op de Model 3? Vanuit de leasemaatschappij (LeasePlan) kunnen wij een Model 3 leasen en we willen deze graag met trekhaak. Echter met trekhaak valt deze jammer genoeg net buiten het maximum leasebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Makkelijk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

We hebben het hier over front-assist he, dan maakt het echt niks uit of autopilot aan of uit staat.

[...]

Op de N44 mag ik wel gewoon 100 rijden op een 70 weg. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer de snelheid begrensd is. Het lijkt alleen sinds een recente update wat vaker te spelen.
Gescheiden rijbanen? Want volgens mij heeft het daar iets mee te maken.

Hoe dan ook: het gaat dus om de problematiek nav de recente update, waardoor je minder (vaak) kan aanpassen met het scrollwieltje indien je de instelling 'huidige snelheid' hebt.

Hoe meer mensen daarover gaan klagen, hoe groter de kans dat ze er ook echt acht op gaan slaan bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Ati_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:35:
Heeft er iemand hier ervaring met het achteraf plaatsen van een trekhaak op de Model 3? Vanuit de leasemaatschappij (LeasePlan) kunnen wij een Model 3 leasen en we willen deze graag met trekhaak. Echter met trekhaak valt deze jammer genoeg net buiten het maximum leasebedrag.
Met de nieuwe moet dat gewoon mogelijk zijn net als bij de Model Y. Maar het lijkt mij sterk dat iemand daar al ervaring mee heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makkelijk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Maar dan heb je het over Automatic Emergency Braking en dat betekent niet dat in alle gevallen een botsing wordt voorkomen. AEB heeft als doel de impact te voorkomen of te verminderen, maar is geen wondermiddel waardoor je nooit op een voorligger zult botsen. AEB gaat er niet voor zorgen dat tijdens het gewone rijden de afstand tot de voorligger op een veilig niveau wordt gehandhaafd.

En aan de foto's te zien is de cabine van die Tesla nog behoorlijk intact. Zelfs de voorruit lijkt niet gebroken. De kreukelzone heeft zo te zien wel z'n werk gedaan. En mogelijk heeft AEB de bestuurders alsnog het leven gered (was de impact zonder AEB veel groter geweest).

We weten simpelweg de toedracht niet en dus is speculeren over wel/geen radar onzinnig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Verder is Premium Connectivity ermee gestopt na een maand en kan ik nergens in de app de optie vinden om het weer aan te zetten. Waarschijnlijk omdat ik lease? Ik heb het nu omzeild (om ABRP te kunnen gebruiken) door mijn iPhone als hotspot aan te zetten, ik moet 'm echter bij elke rit opnieuw connecten ondanks dat mijn hotspot continu aan staat. Zijn er manieren om dat beter te doen?
https://www.reddit.com/r/..._has_been_updated_to_use/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
Ati_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:35:
Dan heb je waarschijnlijk mazzel.
De oude Model 3 had standaard geen trekgewicht op het kenteken. Je moest dus via Tesla direct een trekhaak bestellen.
Het lijkt er op dat de nieuwe Highland Model 3 standaard wel trekgewicht op het kenteken heeft. Daarmee is het dus mogelijk om achteraf een trekhaak te laten installeren.

Daarbij is het dan nog wel zaak om even te kijken of je het alsnog via Tesla laat doen (de klassieke dealeroptie), zodat het ook softwarematig klopt of dat je het bij een willekeurig trekhaakbedrijfje laat doen. Mogelijk is het dan softwarematig niet juist geregeld en heb je geen 'tow-mode'. Of dat erg is, is weer een 3e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Smobbo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

De oude Model 3 had standaard geen trekgewicht op het kenteken. Je moest dus via Tesla direct een trekhaak bestellen..
Je moest natuurlijk helemaal niks. Ook de oude model 3 is gewoon voorbereid op een trekhaak en je mag er volledig legaal een fietsendrager op zetten, wat in Nederland toch in 80% van de gevallen de reden is dat mensen een trekhaak hebben.

Tow-mode, tja. Ik was het liever kwijt dan rijk. Tot een update ergens deze zomer onthield de Model Y het als ik hem van tow-mode afhaalde totdat ik de fietsendrager afkoppelde. Sindsdien vergeet hij dit elke keer dat ik de auto uitschakel. Dat betekent dat ik op een ritje naar Frankrijk na elke stop weer het menu door moet, waarbij het me nog steeds elke keer moeite kost de tow-mode te vinden :+. Het was toch wel een stuk prettiger toen hij dat gewoon een week onthield, tot de drager er weer af ging.

In hindsight had ik het liever aftermarket gehad in mijn geval (fietsendrager en misschien eens per 2 jaar een lichte aanhanger). Als je een paardentrailer of caravan trekt denk ik dat het toch wel iets prettiger is om de officiële tow-mode te hebben. Volgens mij gaat hij dan ook iets minder snel in de remmen als hij ergens van schrikt. Voor bijvoorbeeld een paard is dat niet top.

[ Voor 48% gewijzigd door Makkelijk op 23-10-2023 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
Makkelijk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:45:
[...]

Je moest natuurlijk helemaal niks. Ook de oude model 3 is gewoon voorbereid op een trekhaak en je mag er volledig legaal een fietsendrager op zetten, wat in Nederland toch in 80% van de gevallen de reden is dat mensen een trekhaak hebben.
Waar is dat in godsnaam op gebaseerd dan? Ik geloof er namelijk niks van dat 80% van de mensen hun trekhaak alleen gebruikt voor een fietsendrager. Ken genoeg mensen die wel een trekhaak aan hun auto hebben, maar niet eens in het bezit zijn van een fietsendrager. Daar hoor ik zelf ook bij. Ik heb trouwens wel een aanhanger waar fietsen op kunnen ;)
Een trekhaak waar alleen een fietsendrager op mag/kan zou voor mij een deal breaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28
Ik twijfel behoorlijk, wil er winterbanden op laten leggen in de bandenmaat die ik nu ook heb: 245/35/R20. Die dingen zijn natuurlijk prijzig maar ja, wel belangrijk.

Ik kijk naar Hankook Winter iCept Evo3 W330 omdat die als vierde uit de test komen bij Tyre Review, tweede bij Autoweek en met 217,- per stuk niet eens onredelijk duur. Maar ik las ergens wel dat deze erg luidruchtig zijn, dat was welliswaar één gebruikersreview.. Is er hier iemand met ervaring met deze band toevallig?

Suggesties zijn ook welkom, ik hoop onder de 250,- per band uit te komen heb geen een specifieke EV winter band gezien in dit formaat maar dat kan aan mij liggen

[ Voor 23% gewijzigd door bokkow op 23-10-2023 16:10 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ati_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-07 21:59
Smobbo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

De oude Model 3 had standaard geen trekgewicht op het kenteken. Je moest dus via Tesla direct een trekhaak bestellen.
Het lijkt er op dat de nieuwe Highland Model 3 standaard wel trekgewicht op het kenteken heeft. Daarmee is het dus mogelijk om achteraf een trekhaak te laten installeren.

Daarbij is het dan nog wel zaak om even te kijken of je het alsnog via Tesla laat doen (de klassieke dealeroptie), zodat het ook softwarematig klopt of dat je het bij een willekeurig trekhaakbedrijfje laat doen. Mogelijk is het dan softwarematig niet juist geregeld en heb je geen 'tow-mode'. Of dat erg is, is weer een 3e...
Ik heb even gebeld met een lokale Tesla dealer en die kon mij ook vertellen dat het met het nieuwe model geen probleem is. Volgens de dealer komen ze gewoon thuis bij me langs om de trekhaak te installeren. Komend weekend maar is even een testritje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:41
Ati_ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:16:
[...]

Ik heb even gebeld met een lokale Tesla dealer en die kon mij ook vertellen dat het met het nieuwe model geen probleem is. Volgens de dealer komen ze gewoon thuis bij me langs om de trekhaak te installeren. Komend weekend maar is even een testritje doen.
Bij de model Y was het volgens mij wel even kijken of er voorraad was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:41
ybos schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:35:
[...] Na de derde keer teruggaan voor juiste afstelling van de kofferbak had ik gevraagd hoe ze dat eig afstellen. 2 rubberen doppen iets verder uitdraaien :X Had dat ff eerder verteld, had mij een hoop tijd gescheeld :Y
Deze oplossing is ook al en paar keren in dit forum besproken en ook zijn er filmpjes van op Youtube te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 21:05
spartacusNLD schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:50:
[...]
Ik denk dat dit iets met de zon / schaduw te maken heeft.
In beweging is het wat duidelijker dan de screenshot, video start op goede moment:

YouTube: NEW 2024 Tesla Model 3 HIGHLAND Review: Did They Do Enough?

Maargoed, ik heb er zelf geen probleem mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
InZane schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:59:
[...]

Waar is dat in godsnaam op gebaseerd dan? Ik geloof er namelijk niks van dat 80% van de mensen hun trekhaak alleen gebruikt voor een fietsendrager. Ken genoeg mensen die wel een trekhaak aan hun auto hebben, maar niet eens in het bezit zijn van een fietsendrager. Daar hoor ik zelf ook bij. Ik heb trouwens wel een aanhanger waar fietsen op kunnen ;)
Een trekhaak waar alleen een fietsendrager op mag/kan zou voor mij een deal breaker zijn.
Ok, in mijn omgeving ken ik niemand die een trekhaak voor iets anders gebruikt en bijna iedereen heeft een fietsendrager. Op de weg zie ik veel meer fietsendragers dan andere aanhangers achter auto’s. Statistieken heb ik verder niet maar als het minder dan 2/3e is eet ik m’n schoen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
Volgend jaar verloopt mijn lease en dus ook mijn model 3.

Ik ben aan het orienteren om er dan 1 2e hands te kopen. Ik zie m3 performance uit 2019 voor 35k te koop staan (en goedkoper), met rond de 70k aan teller stand.

Valt best mee. Ik heb alleen heen idee hoeveel reparaties etc je kan verwachten? Zo’n performance editie zal sportief gebruikt zijn. Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
[...]

Een trekhaak waar geen aanhanger aan mag is geen trekhaak en een nutteloos ding, vind 80% van de mensen die ik ken. Misschien een regio dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

gjcvro schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:58:
[...]

Een trekhaak waar geen aanhanger aan mag is geen trekhaak en een nutteloos ding, vind 80% van de mensen die ik ken. Misschien een regio dingetje?
Het helpt wel tegen bumperklevers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
TweakerVincent schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:39:

Ik ben aan het orienteren om er dan 1 2e hands te kopen. Ik zie m3 performance uit 2019 voor 35k te koop staan (en goedkoper), met rond de 70k aan teller stand.

Valt best mee. Ik heb alleen heen idee hoeveel reparaties etc je kan verwachten? Zo’n performance editie zal sportief gebruikt zijn. Of maakt dat niet uit?
Kan je je eigen niet overnemen? dan weet je precies wat je hebt en wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft :) O-)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Psycho_Mantis schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Inderdaad, wel tegen degene die net te laat remmen. 2x gehad, zonder zelf schade op te lopen. Ok, dus niet helemaal nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
bilgy_no1 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:19:
[...]

Maar we weten niet eens of op dat moment Autopilot uberhaupt actief was? Althans niet op basis van die link.
Mwah, gebaseerd op hoe snel AP de snelheid begint te limiteren bij een beetje mist, durf ik wel te stellen dat AP niet actief was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
bokkow schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:01:
Ik twijfel behoorlijk, wil er winterbanden op laten leggen in de bandenmaat die ik nu ook heb: 245/35/R20. Die dingen zijn natuurlijk prijzig maar ja, wel belangrijk.

Ik kijk naar Hankook Winter iCept Evo3 W330 omdat die als vierde uit de test komen bij Tyre Review, tweede bij Autoweek en met 217,- per stuk niet eens onredelijk duur. Maar ik las ergens wel dat deze erg luidruchtig zijn, dat was welliswaar één gebruikersreview.. Is er hier iemand met ervaring met deze band toevallig?

[YouTube: Best 11 Winter Tires for 2023/24 - Tested and Rated]

Suggesties zijn ook welkom, ik hoop onder de 250,- per band uit te komen heb geen een specifieke EV winter band gezien in dit formaat maar dat kan aan mij liggen
Ik heb de PA4 en zeer tevreden over. Alleen ja... bijna 400 eur per stuk ;(
Maar wellicht (early) kerstbonus en deze promotie gebruiken?
https://promo.michelin.nl/promotions/op-nationale-bnl
https://dcadprod.azureedg...op-nat-2023-nlnl-benl.pdf

Is "maar 120" euro korting voor set banden, maar alle klein beetje helpt...

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 23-10-2023 22:13 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerVincent
caspervc schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:01:
[...]

Kan je je eigen niet overnemen? dan weet je precies wat je hebt en wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft :) O-)
Ik wil de performance editie :D nu sr+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Kijk eens naar de Pirelli ELECT serie. Heb de all-seasons onder de Y (erg goede band). Al mee op wintersport geweest (sneeuwvlokje), band is zuinig en stil en zat grip in de sneeuw.

Vaak hebben all-seasons "zachte" wangen, deze niet. Weggedrag is hetzelfde (ik rij stevig) als de OEM band, maar nu hoef ik niet meer te wisselen.

Ga de ELECT zomer band (p zero PZ4) nu ook onder de M3P zetten (highly recommended in diverse tests).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:43
...
Op de Tesla velgen- + bandenset liggen Pirelli Winter Sottozero 3 (18"). Zijn EV banden.

Wel nog geen feedback : nog niet mee gereden. Komen aan 215€ bij bandenleader per band. Anderzijds betaalde ik 2050€ (incl. BTW) bij Tesla voor de 4 velgen, 4 banden, 4 druksensoren, uitgebalanceerd (nog geen montage, die kan ik zelf wel doen). Je kan best iets hebben tegen de 18", maar je hebt ineens wel extra velgen voor de vaak zoute boel op onze zoutbestrooide wegen.

Let wel op : op de Performance gaan die (dacht ik) niet, daar zijn (dacht ik) minimaal 19" velgen nodig...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik had die Hankooks als winterband onder de Ioniq 5. Was wel iets lawaaiiger dan de zomerbanden. In Nederland valt het geluid vaak wel mee door onze mooie en goed onderhouden zoab tapijtjes. In België of Duitsland is het wat duidelijker te merken.

Ik vond het verder een prima band, nooit glibberig gevoeld of zo. Maar ben er geen expert in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08
prettig schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:01:

Ga de ELECT zomer band (p zero PZ4) nu ook onder de M3P zetten (highly recommended in diverse tests).
Deze liggen af fabriek onder mijn M3P. Ben er tevreden over. Rijdt lekker sportief, heel veel grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dene30
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Heb zojuist wat foto's gemaakt die ik als bijlage voor een service verzoek ga indienen bij Tesla.

De bultjes zijn erg lastig op de foto te krijgen maar zijn onder het juiste licht goed zichtbaar

ben benieuwd of en hoe Tesla dit gaat oplossen..
Ik heb hetzelfde probleem gehad (1 grotere bult naast het logo) en geconstateerd op de dag na ophalen. Via de app kwam ik uit dat ik contact moest opnemen met een certified Tesla bodyshop. Die hebben het probleem verholpen zonder dat ik zelf verder contact heb gehad met Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37

Weet je of je bij Tesla ook winterbanden kunt laten monteren? Wat doet men dan met je zomerbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:42
Megat schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:53:
[...]

Deze oplossing is ook al en paar keren in dit forum besproken en ook zijn er filmpjes van op Youtube te vinden.
dit was eind 2019 begin 2020 he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
[...]

Tow-mode, tja. Ik was het liever kwijt dan rijk. Tot een update ergens deze zomer onthield de Model Y het als ik hem van tow-mode afhaalde totdat ik de fietsendrager afkoppelde. Sindsdien vergeet hij dit elke keer dat ik de auto uitschakel. Dat betekent dat ik op een ritje naar Frankrijk na elke stop weer het menu door moet, waarbij het me nog steeds elke keer moeite kost de tow-mode te vinden :+. Het was toch wel een stuk prettiger toen hij dat gewoon een week onthield, tot de drager er weer af ging.
Dat is inderdaad erg irritant, echter je kunt de trailer mode handmatig uitzetten op een onlogische plek in het menu:

Disconnecting the trailer's electrical connection does not automatically disable Trailer Mode. Trailer Mode can be manually enabled or disabled from your touchscreen by selecting 'Controls' > 'Pedals & Steering' > 'Trailer Mode.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12

Ik denk dat dat allemaal nogal mee valt.
Waar kan je nog echt sportief rijden?
En als je wat sneller door de bocht gaat, dan zijn het vooral banden die af zien, en mogelijk de ophanging.
Dat je dan eens wat draagarmen of rubbers moet vervangen is te verwachten.

Maar aan de motor of batterij zou dat niks mogen uit maken.
Ik zou wel nakijken of je een goed batterijrapport kan krijgen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:01
Psycho_Mantis schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Ik denk niet dat bumperklevers kijken of je een trekhaak hebt. Als ze zo dicht zitten dat ze tegen je gaan botsen, gaat die trekhaak het verschil niet maken.
En achteraf gezien, naar schade toe denk ik dat ik liever de impact verdeeld heb over de hele achterkant van de auto dan dat alles op 1 punt toekomt en misschien nog rare schade kan veroorzaken aan het chassis van je auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Tommie12 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:30:
[...]

Ik denk dat dat allemaal nogal mee valt.
Waar kan je nog echt sportief rijden?
En als je wat sneller door de bocht gaat, dan zijn het vooral banden die af zien, en mogelijk de ophanging.
Dat je dan eens wat draagarmen of rubbers moet vervangen is te verwachten.

Maar aan de motor of batterij zou dat niks mogen uit maken.
Ik zou wel nakijken of je een goed batterijrapport kan krijgen.
Eens. Bij mij staat er ruim een ton op en geen enkel mankement verder (buiten onder garantie laten vervangen van draagarmen).

Ja, P is snel, maar de LR d ook snel. Dan kun je dezelfde vraag stellen.

Zou het persoonlijk prima aandurven om een P te kopen met 100k+ km’s. Verder zie je vaak wel aan de staat van het in- en exterieur hoe er met een auto is omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Kijk eens naar de Pirelli ELECT serie. Heb de all-seasons onder de Y (erg goede band). Al mee op wintersport geweest (sneeuwvlokje), band is zuinig en stil en zat grip in de sneeuw.

Vaak hebben all-seasons "zachte" wangen, deze niet. Weggedrag is hetzelfde (ik rij stevig) als de OEM band, maar nu hoef ik niet meer te wisselen.

PZ4 zit toch standard onder de M3P? Althans, bij mijne (eind 2021) wel.
Ze hebben toen geswitched, de M3P van 2019 tot 2020 had de Michelin PS4S.
Mijn mening: De PZ4 is wellicht slijtvaster, dus gaat iets langer mee, en vooral heel gebalanceerd.
Uitblinken doet ie niet maar gewoon safe. Ga je geen bochten gooien dan is het prima.
De PS4S integendeel.... Oelala 8)
Heb zowel de PZ4, CSC5, en PS4S onder mn M3P gehad en de PS4S is toch mijn absoluut voorkeur.
Lees: Het is een leaseauto dus prijzen en slijtage spelen minder rol. En rolgeluid of de klein beetje % extra range zijn voor mij niet boeiend.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 24-10-2023 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct

Ik zou wel eentje nemen met warmtepomp, elec trunk, matrix koplamp. Vanaf eind 2020 zeg maar.
Vind ik toch echt een stuk beter. En de warmtepomp is wel handig omdat de P modellen niet de zuinigste is natuurlijk.

Verder heb ik nu 80dkm en geen reparatie gehad buiten garantie dingen (gps unit ooit stuk gegaan en vervangen). Voor de rest, tjah, interieur filter, ruitenwisser, dat soort dingen. Ik heb ook nog de originele draagarmen (hoorde vaak dat dit een kwaaltje is, dat ie gaan kraken/ bijgeluiden maken?) maar bij mij geen last van. Banden is wel echt een dingetje. Het is omdat het een leaseauto is dat het voor mij niet zo heel veel uitmaken. Maar ik rij dus rond 1 seizoen mee met de zomerbanden en 1.5 seizoen met de winterbanden. Dat zijn forse bedragen als je prive rijdt (Ik rij wel 40dkm per jaar).
Als ik zelf een M3P prive zou rijden dan overweeg ik sterk om naar 19 of zelfs 18 inch te gaan.
Scheelt hele boel in bandenkosten.

[ Voor 4% gewijzigd door SirLct op 24-10-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:25
lbreman schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:51:
[...]

Dat is inderdaad erg irritant, echter je kunt de trailer mode handmatig uitzetten op een onlogische plek in het menu:

Disconnecting the trailer's electrical connection does not automatically disable Trailer Mode. Trailer Mode can be manually enabled or disabled from your touchscreen by selecting 'Controls' > 'Pedals & Steering' > 'Trailer Mode.
Bedankt! Ik heb me hier al rot achter gezocht en kon het ook niet meteen vinden in de handleiding!

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
SirLct schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Ik zou wel eentje nemen met warmtepomp, elec trunk, matrix koplamp. Vanaf eind 2020 zeg maar.
Ik heb eentje van eind 2020 en daar zitten volgens mij geen matrix koplampen op.
Niet dat ik het mis trouwens, mijn LED koplampen zijn meer dan goed genoeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42
caspervc schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:01:
[...]

Daarom is 'ie juist op zoek naar een ander, omdát ie weet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft O+ })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
Iemand enig idee of Thule ook Dakdragers heeft voor de Model Y? Ik ben nog in het bezit van een Thule Wingbar. Ik vroeg me alleen af of de voetsteunen ook beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 13:20
this schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:16:
[...]

Ik heb eentje van eind 2020 en daar zitten volgens mij geen matrix koplampen op.
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen LED en Matrix? Ik dacht dat Matrix ook LED was

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:27
cacofant schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen LED en Matrix? Ik dacht dat Matrix ook LED was
Matrix is een aantal LEDs in een, jawel, matrix :+ Die kun je individueel aansturen en dus het lichtbeeld bepalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

als een niet tesla rijden kan ik dat haarfijn uitleggen wanneer een tesla autopilot actief heeft:

LED [1 lamp aan/uit] = Schijnt altijd 1 lamp naar de maan om zo tegenliggers en voorgangers te verblinden.

Matrix Led [meerdere leds aan/uit] = Schijnt vaker niet naar de maan, maar als het schijnt is het feller en gerichter dan de normale LEDs.

PS: stel ze een keer goed af. scheelt ergenissen in het verkeer :+

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Maar wat heeft je verhaal nou met autopilot te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
NiroNiro schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:02:
Maar wat heeft je verhaal nou met autopilot te maken?
Note
Auto High Beam is automatically enabled when Autosteer is engaged. To switch to low beam headlights, push the turn signal stalk forward and release. Auto High Beam is re-enabled every time Autosteer is activated.
https://www.tesla.com/own...BB-9A55-5F4182894B99.html

Had beter autosteer moeten zeggen, maar onderdeel van autopilot mits ingeschakeld. :P

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
this schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:16:
[...]

Ja de overgang bij tesla is echt raar. Volgens mij de eerste facelift heeft niet eens de nieuwe interieur deurinserts zeg maar. Maar matrix zou die moeten hebben. Heb je ook zwarte lijsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 13:52
Ik vind dat in mn MY RWD de witte balk boven het hoofd waar de zonnekleppen aan gemonteerd zitten nogal hol en blikkerig klinken. In mn oude M3 zit dit flink robuuster gemonteerd. Op de snelweg over een brugdrempeltje kan hierdoor een trilgeluid veroorzaken. Tevens heb ik eenmaal wat gekraak uit het speakertje linksboven waargenomen.

Is dit reden voor een service verzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
SirLct schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

Ja de overgang bij tesla is echt raar. Volgens mij de eerste facelift heeft niet eens de nieuwe interieur deurinserts zeg maar. Maar matrix zou die moeten hebben. Heb je ook zwarte lijsten?
Tesla volgt niet het klassieke systeem van 1 grote facelift te doen op een bepaald moment, maar eerder continue improvements.
Ik heb geen hout die doorloopt in de deur. En wel zwarte raamlijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Gisteren de .9 update geïnstalleerd.
Benieuwd naar deze nieuwe iteratie met meer route keuzes tijdens 't rijden lijkt fijn in plaats van alleen op 't begin 3 route keuzes.

[ Voor 16% gewijzigd door Oekol op 24-10-2023 13:26 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Oekol schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:57:
Gisteren de .9 update geïnstalleerd.
Benieuwd naar deze nieuwe iterative met meer route keuzes tijdens 't rijden lijkt in plaats van alleen op 't begin 3 route keuzes.

[Embed]
[Embed]
Alt routes! Dat vind ik wel een fijne nieuwe feature. Nu moet ik steeds route beëindigen en nieuwe route plannen om alternatieven te zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50

Ik overweeg dit ook maar twijfel enorm. Waarschijnlijk komen er rond nov/dec 2024 een heleboel M3's de markt op (dec-2019 einde 4% bijtelling).

Waar mijn angst zit zijn de enorme kosten die je mogelijk gaat krijgen als er iets mis is met de aandrijflijn of accu. Beide vallen nog binnen de garantie t/m 2027, maar daarna ben je aan de goden overgeleverd. Dat is toch echt wel een nadeel van Tesla en elektrische auto's in het algemeen. Er is maar 1 plek waar je ze kunt laten repareren, bij de dealer.

Daarnaast word ik gek van het gebrek aan vering maar dat terzijde.

[ Voor 3% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 24-10-2023 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-07 16:02
Tommie12 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:33:
[...]

Ik kan geen 20 offertes vergelijken, maar meer en meer wordt duidelijk dat de LM gewoon niet graag met Tesla werken.

Zowel de restwaarde als de korting spelen een grote rol als ik mijn offertes vergelijk van dit jaar, en 5 jaar geleden van een Volvo.
Volvo: 25% korting op een V90 met een pak uitrusting. Restwaarde hoger dan wat ik nu zie voor een Y.
Tesla: 0% korting op de prijzen die jij en ik zien op de site. Terugneemwaarde van een Y na 4 jaar onder de 30k.
Dat laatste acht ik bizar laag, gewoon omdat je vandaag zelfs geen Model 3 van 4 jaar oud in België kan vinden onder de 30k. De Y zou toch iets meer waarde moeten over houden...

Bovendien, denk je nu echt dat de restwaarde van bv een ID4 niet zal zakken als Tesla de prijzen nog eens verlaagt? Wie gaat voor een 4 jaar oude ID4 meer betalen dan voor een Y?
Ik kijk op dit moment naar een Model 3 via Operational Lease. Ik vind de leaseprijs niet gek in verhouding met andere (e.g. Duitse) merken. In vergelijking met ID.4 op LeasePlan / ALD bijvoorbeeld.

Maandprijs op basis van 15K km per jaar (5 jaar)
  • Model 3 2023 (~46.5K cat. waarde) 630 euro
  • Model 3 2023 LR AWD (~53.5K cat. waarde) 730 euro
  • VW ID4 Pro (~58K cat. waarde) 831 euro
Skoda Enyaq (vergelijkbaar met ID.4), Audi Q4 (duurder) laten een zelfde beeld zien.

Polestart 2 lease begint leuk, maar met met de (onlogische) optiepaketten al snel een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Ik overweeg dit ook maar twijfel enorm. Waarschijnlijk komen er rond nov/dec 2024 een heleboel M3's de markt op (dec-2019 einde 4% bijtelling).

Waar mijn angst zit zijn de enorme kosten die je mogelijk gaat krijgen als er iets mis is met de aandrijflijn of accu. Beide vallen nog binnen de garantie t/m 2027, maar daarna ben je aan de goden overgeleverd. Dat is toch echt wel een nadeel van Tesla en elektrische auto's in het algemeen. Er is maar 1 plek waar je ze kunt laten repareren, bij de dealer.

Daarnaast word ik gek van het gebrek aan vering maar dat terzijde.
Hoeveel zijn die kosten? en komt dat nu al vaak voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Skupjo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Ik kijk op dit moment naar een Model 3 via Operational Lease. Ik vind de leaseprijs niet gek in verhouding met andere (e.g. Duitse) merken. In vergelijking met ID.4 op LeasePlan / ALD bijvoorbeeld.

Skoda Enyaq (vergelijkbaar met ID.4), Audi Q4 (duurder) laten een zelfde beeld zien.

Polestart 2 lease begint leuk, maar met met de (onlogische) optiepaketten al snel een stuk duurder.
Mooi inzicht. Dan kan ik alleen maar concluderen dat Arval ons een oor aangenaaid heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Wie iemand wat de levertijd is van de S3XY buttons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 06:13
[...]

Wat doet een Model Y in de vergelijking met ID.4? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Het grootste voordeel is dat je TESLA op de muur kan projecteren met de lichtshow.

Verder hebben ze er niets nuttigs mee gedaan helaas en maakt het niet uit welke koplamp je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:42
Dn Tinus schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:05:
Enkele dagen, gaat vlot :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Dn Tinus schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:05:
Bij Amazon zijn ze ook te koop, levering de volgende werkdag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:24
Luckeh schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

Alt routes! Dat vind ik wel een fijne nieuwe feature. Nu moet ik steeds route beëindigen en nieuwe route plannen om alternatieven te zien.
Hier is een trucje voor!

Als je al een eindbestemming hebt ingevoerd en je bent aan het rijden, kun je links onderin op het scherm wat route opties openen. Een daarvan is "rit bewerken". Als je daar op klikt krijg je links boven de mogelijkheid om een eindpunt toe te voegen, en twee knoppen -> "Klaar" en "Annuleren". Als je na openen meteen op "klaar" drukt, worden er weer 3 suggesties vanaf het punt waar je dan rijd getoond.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik heb nu een vreemd probleem, wanneer de accu wordt voorbereid voor superchargen krijg ik de melding vermogen beperkt, de snelheid wordt dan gecapped 75 /80kmh even uit en instappen en de cap is er weer af, logisch de accu verwarming is dan ook weer uitgeschakeld.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56
Als deze ook fysiek netjes past in de nieuwe console van de M3 highland dan is het een extra optie voor hen die de knipperlichten en gearshifter te erg missen:

YouTube: S|3|X|Y Knob - Control Your Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:42
revolution-nl schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:02:
Ik heb nu een vreemd probleem, wanneer de accu wordt voorbereid voor superchargen krijg ik de melding vermogen beperkt, de snelheid wordt dan gecapped 75 /80kmh even uit en instappen en de cap is er weer af, logisch de accu verwarming is dan ook weer uitgeschakeld.
Klinkt als een soort beveiliging? Ik zou even een call inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
boefje79 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:05:
Als deze ook fysiek netjes past in de nieuwe console van de M3 highland dan is het een extra optie voor hen die de knipperlichten en gearshifter te erg missen:

YouTube: S|3|X|Y Knob - Control Your Tesla
De fabrikant zag ik al aangeven dat de knob niet direct gaat passen in de 2024> M3 en dat daar nog een versie voor komt op een (nog) later moment. Ze moeten net als menig ander persoon eerst nog hun eigen versie binnenkrijgen voordat ze aan het (her)ontwerp kunnen beginnen.

Dus nu al een knob bestellen in de veronderstelling dat het gaat passen in de 2024> M3 lijkt me niet zo slim. Ook goed om te weten dat ze de fysieke stalks ook gaan produceren. Deze zou ergens half 2024 op de markt moeten komen. Deze zou dan geschikt worden voor de S, X en 2024> M3.

(aldus een comment van hen op instagram).

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 24-10-2023 15:12 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Even wat berekeningen gemaakt via Leaseplan, specifiek het (voor mij persoonlijk) uiteindelijk het vergelijk tussen met name de Tesla MY en Xpeng (G9).
Wat een verschil in 'vanafprijzen' en uiteindelijke netto bedragen.
Natuurlijk, de G9 is niet helemaal te vergelijken met een MY, maar het geeft mij wederom aan wat een goed prijspunt de MY heeft tov de concurrentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMjvh1ot_OBKluOAifRjIWkjP0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0sn159RN4hVz73sJAlkbFWAi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door -Muncky- op 24-10-2023 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-Muncky- schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:15:
Even wat berekeningen gemaakt via Leaseplan, specifiek het (voor mij persoonlijk) uiteindelijk het vergelijk tussen met name de Tesla MY en Xpeng (G9).
Wat een verschil in 'vanafprijzen' en uiteindelijke netto bedragen.
Natuurlijk, de G9 is niet helemaal te vergelijken met een MY, maar het geeft mij wederom aan wat een goed prijspunt de MY heeft tov de concurrentie.

[Afbeelding]
Ik zie nergens de G9, maar lekker die Jeep nemen voor 63 euries in de maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
STIMPPYYY schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:18:
[...]

Fixed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56
spartacusNLD schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:10:
[...]

De fabrikant zag ik al aangeven dat de knob niet direct gaat passen in de 2024> M3 en dat daar nog een versie voor komt op een (nog) later moment. Ze moeten net als menig ander persoon eerst nog hun eigen versie binnenkrijgen voordat ze aan het (her)ontwerp kunnen beginnen.

Dus nu al een knob bestellen in de veronderstelling dat het gaat passen in de 2024> M3 lijkt me niet zo slim. Ook goed om te weten dat ze de fysieke stalks ook gaan produceren. Deze zou ergens half 2024 op de markt moeten komen. Deze zou dan geschikt worden voor de S, X en 2024> M3.

(aldus een comment van hen op instagram).
Vandaar ook mijn “als ze fysiek passen”, dus dat wordt idd even wachten op nieuwe model of zien dat het best aardig blijkt te passen.

Dat van die stalks, dat was toch een grap van ze of is dat serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

STIMPPYYY schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:18:
[...]

En dan komen klagen dat je het voorspelde bereik niet haalt. 405 km range met 54 kWh, echt?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
boefje79 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:00:
[...]
Dat was serieus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
ybos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Enkele dagen, gaat vlot :Y
Thanks voor je reactie!
Armo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Bij Amazon zijn ze ook te koop, levering de volgende werkdag.
Dat had ik ook gezien, maar vaak is het daar duurder.
En ik ga denk ik nog een maand wachten op de black friday deal.
Dat scheelde volgens de berichten op dit forum bijna 40%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
boefje79 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:00:
[...]

Nee hoor, die aftermarket stalks gaan er echt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Tommie12 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Nee hoor, die aftermarket stalks gaan er echt komen.
En die gaan mooi samenwerken met zowel de buttons als de knob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 13:54
Kan iemand iets zinnigs zeggen over mijn aankoop.

Komend weekend ga ik een occasion Tesla Model 3 uit augustus 2023 ophalen. Een RWD model met 9.890km op de klok! Ik vind dat nogal wat, dat is ruim 3.000km per maand. Eigenlijk gewoon 4.000 per maand. Ik ga er €37.500 voor betalen. Puur gelet op kilometers en bouwjaar leek mij dit een hele redelijke prijs. Cataloguswaarde is 41.990 en de verkoper is RDW geregistreerd, dus kan ik aanspraak maken op de SEPP subsidie.

De verkoper (autohandelaar) gaf aan dat de eerste eigenaar hem heeft verkocht ivm onverwachte gezinsuitbreiding. Hij baalde ervan, maar neemt de afschrijving. De huidige verkoper komt betrouwbaar en eerlijk over. Aan hem zal het (denk ik) niet liggen.

De reden dat ik me hier meld is dat ik het simpelweg even wil checken gewoon. Weet iemand of er rode vlaggen zijn aan dit verhaal die ik mis? Is er wellicht een lichting die slecht is? Excuses voor de ongelofelijk algemene vraag, maar het is een grote uitgave en ik wil gewoon zoveel mogelijk checken.

Het voelt een klein beetje als "To good to be true." maar wellicht dat ik me vergis en dat dit gewoon een eerlijke prijs is voor een eerlijke auto.

[ Voor 6% gewijzigd door hansvanhengel op 24-10-2023 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

adjego schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:56:
[...]

Hier is een trucje voor!

Als je al een eindbestemming hebt ingevoerd en je bent aan het rijden, kun je links onderin op het scherm wat route opties openen. Een daarvan is "rit bewerken". Als je daar op klikt krijg je links boven de mogelijkheid om een eindpunt toe te voegen, en twee knoppen -> "Klaar" en "Annuleren". Als je na openen meteen op "klaar" drukt, worden er weer 3 suggesties vanaf het punt waar je dan rijd getoond.
Je bent een held!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28
SirLct schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:13:
[...]

Ik heb de PA4 en zeer tevreden over. Alleen ja... bijna 400 eur per stuk ;(
Maar wellicht (early) kerstbonus en deze promotie gebruiken?
https://promo.michelin.nl/promotions/op-nationale-bnl
https://dcadprod.azureedg...op-nat-2023-nlnl-benl.pdf

Is "maar 120" euro korting voor set banden, maar alle klein beetje helpt...
Ik zag die korting, Euromaster heeft ook 4 halen 3 betalen voor Conti's dat is al meer korting maar inderdaad zowel Michelin als Conti begint bij 350,- per band. Het komt volledig uit eigen zak en gezien de vorige set zo'n 15k kilometers mee is gegaan wil ik toch graag rond de 1000,- uitkomen met leggen in plaats van 1500,- plus :/
Om die reden overweeg ik nog wel Michelin Cross Climate 2, die komen op alle testen heel goed uit en met ons zachte klimaat komen die ook goed voor de dag.

In de bandenmaat die ik zoek is de Pirelli Sottozero 2 beschikbaar vanaf 320,- per band en komen niet echt beter uit verscheidene tests. Zelfde geldt voor SZ3 bij 235 breedte, die zijn vanaf 310,- per band verkrijgbaar.
Gedeelte van comfort/geluid bij tests hiervan is natuurlijk subjectief, toch bedankt voor de suggestie!
flupp schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:08:
[...]

Op de Tesla velgen- + bandenset liggen Pirelli Winter Sottozero 3 (18"). Zijn EV banden.

Wel nog geen feedback : nog niet mee gereden. Komen aan 215€ bij bandenleader per band. Anderzijds betaalde ik 2050€ (incl. BTW) bij Tesla voor de 4 velgen, 4 banden, 4 druksensoren, uitgebalanceerd (nog geen montage, die kan ik zelf wel doen). Je kan best iets hebben tegen de 18", maar je hebt ineens wel extra velgen voor de vaak zoute boel op onze zoutbestrooide wegen.

Let wel op : op de Performance gaan die (dacht ik) niet, daar zijn (dacht ik) minimaal 19" velgen nodig...
Ja dat laatste is lastig hierbij, en ik moet toch nieuwe banden, dan leg ik ze nu maar op de 20" velgen die ik al heb in plaats van onder druk een stel velgen met winterbanden kopen. Overigens zag ik wel in een rijtest van Tyre Reviews dat ze dat deden met een Model 3 Performance maar met 18" aero's. Zouden ze die auto dan op spoorverbreders hebben gezet? Dat zou nog wel een optie zijn :/ (video: YouTube: Michelin Pilot Sport 4S vs PIlot Sport AllSeason 4 vs CrossClimate 2...)
bilgy_no1 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:29:
[...]

Ik had die Hankooks als winterband onder de Ioniq 5. Was wel iets lawaaiiger dan de zomerbanden. In Nederland valt het geluid vaak wel mee door onze mooie en goed onderhouden zoab tapijtjes. In België of Duitsland is het wat duidelijker te merken.

Ik vond het verder een prima band, nooit glibberig gevoeld of zo. Maar ben er geen expert in...
Ja ik neig voor nu dan toch het meeste naar die Hankooks, volgens het label zouden die hetzelfde aan dB's dan als mijn huidige Continental Sport Contact 7's. Beide 72dB.
turkeyhakan schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 06:50:
[...]

Weet je of je bij Tesla ook winterbanden kunt laten monteren? Wat doet men dan met je zomerbanden?
Nooit gevraagd, geen prijzen gezien. Ik neem aan dat ze niet doen aan opslag, dus of weggooien of je moet met ze bespreken dat je ze meeneemt. Echter denk ik niet dat Tesla dit graag gaat doen omdat ze het druk genoeg hebben en vanuit dat perspectief mogelijk een meerprijs vragen om het minder interessant te maken. Dat is speculatie, kan ze wel eens bellen.

Edit:

Tesla:
https://shop.tesla.com/nl...winterbanden-voor-model-3
Maar ja, met een Performance moet je in de winter gewoon niet willen rijden blijkbaar:

"Let op: Dit pakket is niet compatibel met Model 3 Performance Dual Motor All-Wheel Drive geconfigureerd met de Performance-upgrade."

Bij Euromaster beginnen Continental Wintercontact TS860S vanaf 410,- dus met 4 voor de prijs van 3 nog altijd boven de 1200,- en dan moeten ze nog gelegd worden.. Daarnaast wil ik ook echt niet naar een Euromaster vanwege de extreem slechte ervaringen tot 3 keer toe bij de lease auto.

[ Voor 6% gewijzigd door bokkow op 24-10-2023 16:45 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 10:27
hansvanhengel schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:27:

Komend weekend ga ik een occasion Tesla Model 3 uit augustus 2023 ophalen. Een RWD model met 9.890km op de klok! Ik vind dat nogal wat, dat is ruim 3.000km per maand. Eigenlijk gewoon 4.000 per maand. Ik ga er €37.500 voor betalen. Puur gelet op kilometers en bouwjaar leek mij dit een hele redelijke prijs. Cataloguswaarde is 41.990 en de verkoper is RDW geregistreerd, dus kan ik aanspraak maken op de SEPP subsidie.

De verkoper (autohandelaar) gaf aan dat de eerste eigenaar hem heeft verkocht ivm onverwachte gezinsuitbreiding. Hij baalde ervan, maar neemt de afschrijving. De huidige verkoper komt betrouwbaar en eerlijk over. Aan hem zal het (denk ik) niet liggen.

De reden dat ik me hier meld is dat ik het simpelweg even wil checken gewoon. Weet iemand of er rode vlaggen zijn aan dit verhaal die ik mis? Is er wellicht een lichting die slecht is? Excuses voor de ongelofelijk algemene vraag, maar het is een grote uitgave en ik wil gewoon zoveel mogelijk checken.

Het voelt een klein beetje als "To good to be true." maar wellicht dat ik me vergis en dat dit gewoon een eerlijke prijs is voor een eerlijke auto.
Too good to be true valt mee want je kon deze vorig kwartaal nieuw op de kop tikken voor €38.793 (+500 extra referral korting) en dan dus ook met hogere SEPP dan nu als occasion en kom je netto voordeliger uit. Derhalve eigenlijk nog best duur, 37,5k.

Daarnaast zou ik met het relatief kleine verschil een Highland kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanhengel
Maurice- schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:38:
[...]

Too good to be true valt mee want je kon deze vorig kwartaal nieuw op de kop tikken voor €38.793 en dan dus ook met hogere SEPP dan nu als occasion en kom je netto voordeliger uit. Derhalve eigenlijk nog best duur, 37,5k.

Daarnaast zou ik met het relatief kleine verschil een Highland kopen.
Excuses voor mijn onwetendheid, maar hoe was deze nieuw voor zo weinig op de kop te tikken?

Relatief is... nouja, relatief. Maar een nieuwe is qua aanschaf volgens mij € 43.993 wat inclusief subsidie op € 41.043 zou uitkomen. Toch nog een verschil van 3,5k. Of is er een manier om deze voordeliger aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 10:27
hansvanhengel schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:42:
[...]

Excuses voor mijn onwetendheid, maar hoe was deze nieuw voor zo weinig op de kop te tikken?

Relatief is... nouja, relatief. Maar een nieuwe is qua aanschaf volgens mij € 43.993 wat inclusief subsidie op € 41.043 zou uitkomen. Toch nog een verschil van 3,5k. Of is er een manier om deze voordeliger aan te schaffen?
Eind van het kwartaal pushen ze met een paar duizend euro korting, in juli en augustus wat meer vanwege het nieuwe model. Ze waren een week of 6 in zwart en wit te koop voor bovengenoemd bedrag.

Persoonlijk zou ik dit kwartaal afwachten, best een kans dat er 1 a 2000 euro korting wordt gegeven op het nieuwe model. Restwaarde van de facelift zal ook hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanhengel
Maurice- schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

Eind van het kwartaal pushen ze met een paar duizend euro korting, in juli en augustus wat meer vanwege het nieuwe model. Ze waren een week of 6 in zwart en wit te koop voor bovengenoemd bedrag.

Persoonlijk zou ik dit kwartaal afwachten, best een kans dat er 1 a 2000 euro korting wordt gegeven op het nieuwe model. Restwaarde van de facelift zal ook hoger zijn.
Goed dat ik het hier toch nog even vroeg dan!

Netto kom ik voor deze occasion dus bijna hetzelfde uit, als destijds een nieuwe.

Maar als de nieuwe Highlander inderdaad nog een korting doorvoert zou die weer veel verstandiger zijn. Wat is de reden dat er misschien een korting wordt verwacht? Is dat gebruikelijk in die periode?

Maar, wellicht dat het dus gewoon een eerlijke prijs is dan. Niet perse opgelicht, maar ook zeker niet zo goed als ik dacht.

[ Voor 3% gewijzigd door hansvanhengel op 24-10-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
hansvanhengel schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:56:
[...]
Maar als de nieuwe Highlander inderdaad nog een korting doorvoert zou die weer veel verstandiger zijn. Wat is de reden dat er misschien een korting wordt verwacht? Is dat gebruikelijk in die periode?
Aan het einde van elk kwartaal (want beursgenoteerd bedrijf) probeert Tesla de verkopen te stimuleren door kortingen, gratis laden of een ander stimulans aan te bieden.

Grote kans dat in december dus nog een kerstcadeau van tesla te verwachten is. Daarop wacht ik zelf ook. Valt toevallig precies samen met het kunnen inleveren van mijn huidige leaseauto vanaf eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
Maurice- schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

Voorraad auto's zijn af en toe echt wel 2 a 3000 onder de prijs inderdaad, al is dat vaak niet de standaard range heb ik het idee.

Ik zou ook gewoon voor de Highland gaan. Los van het feit dat het een betere auto zou moeten zijn, zal die ook langer zn waarde houden.

Ik zit er zelf ook naar te kijken voor ergens begin volgend jaar. Die einde kwartaal korting ga ik ook nog even op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
[...]

Netto kom ik voor deze occasion dus bijna hetzelfde uit, als destijds een nieuwe.

Maar, wellicht dat het dus gewoon een eerlijke prijs is dan. Niet perse opgelicht, maar ook zeker niet zo goed als ik dacht.
Tesla strooit altijd met kortingen vlak voor het einde van het kwartaal, en zeker ook vlak voor 31 december. Voorwaarde is dan wel dat je hem vóór de eerste van de volgende maand daadwerkelijk ophaalt. Verwacht dus na je betaling dat je binnen een aantal dagen de auto al móét ophalen, dit in tegenstelling tot andere merken. Tesla houdt zelf geen voorraad.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
[...]

Leaseplan heeft ook wel eens occasionlease Tesla’s beschikbaar (2019/100.000km). Dan betaal je +/- €650 voor 25.000km / 60mnd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
[...]

Inderdaad zoals de rest al aangeeft is de Higland een betere keus. 3,5k is natuurlijk veel geld, maar m.i. een veel betere in deze. Highland is niet enkel een facelift aan de buitenkant. Er zijn echt een hoop mooie nieuwe zaken doorgevoerd die je in eerste instantie niet ziet.

Wellicht kan je de verkopende partij hiermee inlichten en aangeven (bepaal zelf wat je de occasion waard vind) dat de prijs omlaag moet. 34k zou alsnog een mooie koop zijn. Ik zou daar op inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Ik denk dat menig Model 3 rijder kan beamen dat elke verbetering aan de onderstel zeer welkom is. De Highland doet precies dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:51
boefje79 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:05:
Als je denkt alle kromme designs al eens te hebben gezien:
Knipperlichten inschakelen met knopjes op de middenconsole is nog wel een ordegrootte onhandiger dan die stomme knopjes op het stuur...
Verder wel leuk dat er third parties instappen om een Tesla eindelijk eens van wat knoppen te voorzien.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:02
hansvanhengel schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:27:

Soms kun je ook geluk hebben. Ik heb mijn MY LR als occasion gekocht met 483 km op de teller en 11 dagen oud. En bij een louche handelaar.

Heb wel de naam en het adres van de oorspronkelijke eigenaar. Via zijn bedrijf gekocht, is er mee naar huis gereden en was er toen al helemaal klaar mee. Direct weer verkocht en via die handelaar dus bij mij terecht gekomen. 8.000 euro goedkoper als bij Tesla zelf.

Moet wel zeggen dat ik een probleem had met de auto geregistreerd te krijgen bij Tesla. Dit omdat het profiel van de oorspronkelijke eigenaar er nog in stond.

En omdat ik na overschrijven auto direct voor 4 weken naar het buitenland ging. Had een poging gedaan met het eerste deel van de tenaamstellingscode maar na 5 dagen kreeg ik bericht dat dit niet geaccepteerd werd op deze manier.

De dag na mijn vertrek kwam pas het officiële kentekenpasje, maar toen kon ik weer niet bij de auto om het hele proces van registreren te voltooien.

Toen ik 4 weken later weer thuis was opnieuw een poging gewaagd. Deze keer binnen 30 minuten de auto zichtbaar in de app.

Al die tijd kon ik dus niet superchargen, wel thuis of publieke laadpaal.

Als het even kan dus zorgen dat de vorige eigenaar de auto aan je overdraagt via de app. Scheelt een hoop gedoe. Zeker als je er direct veel mee op pad zou moeten.

Ik ben na registratie direct naar de supercharger gereden, gewoon omdat het kon en te ervaren hoe dat is. Daarna altijd thuis geladen. Eerst mijn salderings overschot opstoken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Goede indruk van de nieuwe verlichting en rijgeluid van de M3:

https://x.com/niccruzpatane/status/1716677824042426648?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Weet iemand of je, op de M3 Highland, op het acherste scherm bijvoorbeeld naar Disney kan kijken met hoofdtelefoon & in de cabine Spotify afspelen.
Ik zag een YouTube filmpje passeren waar geclaimed werd dat dit niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twilkie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:07:
Weet iemand of je, op de M3 Highland, op het acherste scherm bijvoorbeeld naar Disney kan kijken met hoofdtelefoon & in de cabine Spotify afspelen.
Ik zag een YouTube filmpje passeren waar geclaimed werd dat dit niet kon.
Nee, dat kan (nog) niet idd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Inspired schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

Nee, dat kan (nog) niet idd.
Bedankt voor het bliksem snelle antwoord.
Kan dit ook niet in de S en X dan? Hopelijk komt dit met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:43
bokkow schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:33:
[...]
Edit:

Tesla:
https://shop.tesla.com/nl...winterbanden-voor-model-3
Maar ja, met een Performance moet je in de winter gewoon niet willen rijden blijkbaar:
...
Komt dat tegen. Drie weken geleden kocht ik mij die set, betaalde ik 2050€, en hier staan ze nu aan 1869€. Fluctueren de prijzen in hu, shop nu al net zoveel als die van hun auto's ? Weet iemand hoe dit komt ? Is dit Tesla's prijzenpolitiek aan het werk ? :?

Edit : vergelijk deze prijs in België eens met deze prijs in Nederland

Wat kan dààr nu de bedoeling van zijn ? 180€ prijsverschil tussen B en NL. Dit kan toch niet enkel door de BTW zijn ?

[ Voor 26% gewijzigd door flupp op 24-10-2023 20:19 ]

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twilkie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

Bedankt voor het bliksem snelle antwoord.
Kan dit ook niet in de S en X dan? Hopelijk komt dit met een update.
Nee, ook daar niet. Niet echt over nagedacht.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 144 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: