Ik zag die korting, Euromaster heeft ook 4 halen 3 betalen voor Conti's dat is al meer korting maar inderdaad zowel Michelin als Conti begint bij 350,- per band. Het komt volledig uit eigen zak en gezien de vorige set zo'n 15k kilometers mee is gegaan wil ik toch graag rond de 1000,- uitkomen met leggen in plaats van 1500,- plus

Om die reden overweeg ik nog wel Michelin Cross Climate 2, die komen op alle testen heel goed uit en met ons zachte klimaat komen die ook goed voor de dag.
prettig schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:01:
Kijk eens naar de Pirelli ELECT serie. Heb de all-seasons onder de Y (erg goede band). Al mee op wintersport geweest (sneeuwvlokje), band is zuinig en stil en zat grip in de sneeuw.
Vaak hebben all-seasons "zachte" wangen, deze niet. Weggedrag is hetzelfde (ik rij stevig) als de OEM band, maar nu hoef ik niet meer te wisselen.
Ga de ELECT zomer band (p zero PZ4) nu ook onder de M3P zetten (highly recommended in diverse tests).
In de bandenmaat die ik zoek is de Pirelli Sottozero 2 beschikbaar vanaf 320,- per band en komen niet echt beter uit verscheidene tests. Zelfde geldt voor SZ3 bij 235 breedte, die zijn vanaf 310,- per band verkrijgbaar.
Gedeelte van comfort/geluid bij tests hiervan is natuurlijk subjectief, toch bedankt voor de suggestie!
flupp schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:08:
[...]
Op de Tesla velgen- + bandenset liggen Pirelli Winter Sottozero 3 (18"). Zijn EV banden.
Wel nog geen feedback : nog niet mee gereden. Komen aan 215€ bij bandenleader per band. Anderzijds betaalde ik 2050€ (incl. BTW) bij Tesla voor de 4 velgen, 4 banden, 4 druksensoren, uitgebalanceerd (nog geen montage, die kan ik zelf wel doen). Je kan best iets hebben tegen de 18", maar je hebt ineens wel extra velgen voor de vaak zoute boel op onze zoutbestrooide wegen.
Let wel op : op de Performance gaan die (dacht ik) niet, daar zijn (dacht ik) minimaal 19" velgen nodig...
Ja dat laatste is lastig hierbij, en ik moet toch nieuwe banden, dan leg ik ze nu maar op de 20" velgen die ik al heb in plaats van onder druk een stel velgen met winterbanden kopen. Overigens zag ik wel in een rijtest van Tyre Reviews dat ze dat deden met een Model 3 Performance maar met 18" aero's. Zouden ze die auto dan op spoorverbreders hebben gezet? Dat zou nog wel een optie zijn

(video:
YouTube: Michelin Pilot Sport 4S vs PIlot Sport AllSeason 4 vs CrossClimate 2...)
bilgy_no1 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:29:
[...]
Ik had die Hankooks als winterband onder de Ioniq 5. Was wel iets lawaaiiger dan de zomerbanden. In Nederland valt het geluid vaak wel mee door onze mooie en goed onderhouden zoab tapijtjes. In België of Duitsland is het wat duidelijker te merken.
Ik vond het verder een prima band, nooit glibberig gevoeld of zo. Maar ben er geen expert in...
Ja ik neig voor nu dan toch het meeste naar die Hankooks, volgens het label zouden die hetzelfde aan dB's dan als mijn huidige Continental Sport Contact 7's. Beide 72dB.
Nooit gevraagd, geen prijzen gezien. Ik neem aan dat ze niet doen aan opslag, dus of weggooien of je moet met ze bespreken dat je ze meeneemt. Echter denk ik niet dat Tesla dit graag gaat doen omdat ze het druk genoeg hebben en vanuit dat perspectief mogelijk een meerprijs vragen om het minder interessant te maken. Dat is speculatie, kan ze wel eens bellen.
Edit:
Tesla:
https://shop.tesla.com/nl...winterbanden-voor-model-3
Maar ja, met een Performance moet je in de winter gewoon niet willen rijden blijkbaar:
"Let op: Dit pakket is niet compatibel met Model 3 Performance Dual Motor All-Wheel Drive geconfigureerd met de Performance-upgrade."
Bij Euromaster beginnen Continental Wintercontact TS860S vanaf 410,- dus met 4 voor de prijs van 3 nog altijd boven de 1200,- en dan moeten ze nog gelegd worden.. Daarnaast wil ik ook echt niet naar een Euromaster vanwege de extreem slechte ervaringen tot 3 keer toe bij de lease auto.
[
Voor 6% gewijzigd door
bokkow op 24-10-2023 16:45
]