Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.680.745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:28
Nou, donderdag een update gehad en de "plong" van AP en knipperlichtengeluid is weer harder. make up your mind guys, of maak t volume instelbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
ybos schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 07:53:
Nou, donderdag een update gehad en de "plong" van AP en knipperlichtengeluid is weer harder. make up your mind guys, of maak t volume instelbaar...
Of zet joe mode aan in jouw geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46
turkeyhakan schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:36:
[...]

Die heeft hij al aan vermoed ik maar tijdens een bepaalde update waren bij sommige berijders alle geluiden veel en veel zachter geworden. Dat lijkt dus nu weer ongedaan gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Impry schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 06:27:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met een zitverhoger op de middelste zitplaats, hoe doen anderen dit?
Herkenbaar probleem. Nu doen we vooral balen dat het zo zit 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 13:56
schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:56:
[...]Dat nieuwe auto’s wat schade hebben is redelijk normaal. In het verleden bij een dealer gewerkt waar 70% van de binnenkomende nieuwe auto’s optisch wel wat mankeerde
ik herken dit percentage absoluut niet. In mijn beleving is 7% in plaats van 70% nog aan de hoge kant.
Ik weet van 40 jaar geleden dat een schip met Toyota’s in een storm terecht was gekomen en de bemanning over daken van een aantal auto’s was gelopen, maar dat was dus een calamiteit. Verder meen ik te weten dat Lada’s nogal eens hersteld moesten worden voor aflevering.
Waar gewerkt wordt, worden ook fouten gemaakt, maar in mijn beleving is het absoluut niet zo dat er tegenwoordig tijdens transport veel schades ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Impry schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 06:27:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met een zitverhoger op de middelste zitplaats, hoe doen anderen dit?
Is het niet kwestie van opmeten en de juiste bestellen?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
turkeyhakan schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:36:
[...]

Staat al aan en is alleen voor achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:43
Megat schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:28:
[...]
ik herken dit percentage absoluut niet. In mijn beleving is 7% in plaats van 70% nog aan de hoge kant.
Ik weet van 40 jaar geleden dat een schip met Toyota’s in een storm terecht was gekomen en de bemanning over daken van een aantal auto’s was gelopen, maar dat was dus een calamiteit. Verder meen ik te weten dat Lada’s nogal eens hersteld moesten worden voor aflevering.
Waar gewerkt wordt, worden ook fouten gemaakt, maar in mijn beleving is het absoluut niet zo dat er tegenwoordig tijdens transport veel schades ontstaan.
Vriend van me is automonteur. Die gaf ook aan dat vrijwel elke auto wat schade oploopt tijdens transport. Er wordt zo ongelofelijk lomp met de auto's omgegaan door de personen die ze er in en uit moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-06 16:58
Vrijdag via het werk de Model Y RWD besteld.
Hoe is Tesla Vision Parking tegenwoordig? Een half jaartje geleden trok dit blijkbaar op niets, is het ondertussen verbeterd?

https://www.twitch.tv/fragdanvers

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FragDAnvers schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:59:
Vrijdag via het werk de Model Y RWD besteld.
Hoe is Tesla Vision Parking tegenwoordig? Een half jaartje geleden trok dit blijkbaar op niets, is het ondertussen verbeterd?
Niet veel volgens mij maar lees ff een paar pagina’s terug. Soms redelijk ok. Soms een 50-75cm ernaast. Je hebt er net niks aan. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:12
Inspired schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Niet veel volgens mij maar lees ff een paar pagina’s terug. Soms redelijk ok. Soms een 50-75cm ernaast. Je hebt er net niks aan. :)
Exact, verschil tussen 50cm en 100cm kan ik zonder vision ook nog wel inschatten, het wordt pas spannend bij 10-20-30cm, en daarmee is het systeem (nog steeds) waardeloos en nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:09:
[...]

Ik bedoel ook niet dat er elke dag 200-300 auto’s worden afgeleverd maar er zijn genoeg dagen bij dat die aantallen op een dag gehaald worden. Volgensmij is het maximaal 300 per dag in Tilburg
Ik was er op 31 dec en de dag ervoor was er 550 uitgeleverd en dat zou ook wel kunnen worden op de 31e vertelde ze mij. Ik stond buiten in een lange wachtrij.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-05 17:33
GekkeRipper schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Vriend van me is automonteur. Die gaf ook aan dat vrijwel elke auto wat schade oploopt tijdens transport. Er wordt zo ongelofelijk lomp met de auto's omgegaan door de personen die ze er in en uit moeten rijden.
Je zou denken dat als het echt zoveel is, en dat dit ook echt transportschade is, dat het voor de betrokken bedrijven uit kan om stappen te ondernemen om dit minder vaak te laten gebeuren. Tenzij het echt minuscule snel herstebare schade is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:06
Net in Eindhoven even bij de Highland wezen kijken (ze hebben een witte in de showroom staan) en ik denk dat ik volgende week ga bestellen:

Heb nu een Model 3 2019 LR en de verschillen met de Highland zijn best groot te noemen. Ik weet alleen nog niet welke kleur: stealth grey of ultra red.

Weet iemand eigenlijk definitief wat voor accu packs er in de highland zitten? De bronnen die ik heb gebruikt lopen uit een: Een bron geeft aan 66kWh, terwijl een andere bron een 85.6kWh accu vermeldt voor de Highland LR en weer een andere bron 75kWh (78.1 kWh) ..?

Wat opvalt is dat de buildquality ten opzichte van mijn 2019 enorm is toegenomen, maar dat was met het recente deliveries ook al zo.

Eind volgende week komen de highlands binnen en zullen vanaf dan pas beschikbaar zijn voor een proefrit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mitsumark schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:30:
[...]
Exact, verschil tussen 50cm en 100cm kan ik zonder vision ook nog wel inschatten, het wordt pas spannend bij 10-20-30cm, en daarmee is het systeem (nog steeds) waardeloos en nutteloos.
En werkten ultrasoon sensoren zoals die in Tesla zaten wel onder 30 cm? Die piepten toch ook gewoon permanent onder 30 cm, dus weinig meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Pieter_621 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:15:
[...]

Je zou denken dat als het echt zoveel is, en dat dit ook echt transportschade is, dat het voor de betrokken bedrijven uit kan om stappen te ondernemen om dit minder vaak te laten gebeuren. Tenzij het echt minuscule snel herstebare schade is.
Tsja daar die je aannames om stappen te ondernemen tegen een hele keten.

Schade is vaak klein bier en te herstellen zoals lakschade. Of aan de onderzijde waar geen klant het ziet. Maar misschien hebben wij een andere definitie van schade.

Hoe dan ook een non-discussie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
stfn345 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:17:
Net in Eindhoven even bij de Highland wezen kijken (ze hebben een witte in de showroom staan) en ik denk dat ik volgende week ga bestellen:

Heb nu een Model 3 2019 LR en de verschillen met de Highland zijn best groot te noemen. Ik weet alleen nog niet welke kleur: stealth grey of ultra red.

Weet iemand eigenlijk definitief wat voor accu packs er in de highland zitten? De bronnen die ik heb gebruikt lopen uit een: Een bron geeft aan 66kWh, terwijl een andere bron een 85.6kWh accu vermeldt voor de Highland LR en weer een andere bron 75kWh (78.1 kWh) ..?

Wat opvalt is dat de buildquality ten opzichte van mijn 2019 enorm is toegenomen, maar dat was met het recente deliveries ook al zo.

Eind volgende week komen de highlands binnen en zullen vanaf dan pas beschikbaar zijn voor een proefrit.
Altijd rood nemen als je toch de portemonnee trekt. Grijs is zo anoniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:49
GekkeRipper schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:48:
[...]

Smaken verschillen, rood staat alleen een Ferrari ;)

Dat grijs is gaaf, ik heb zwarte besteld ivm Sepp, maar goed die krijg je bij een LR anyway niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:11
GekkeRipper schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:48:
[...]

Smaken verschillen inderdaad. Classy blue hier. Staat goed met de zwarte velgen/doppen. En niet zo saai als de rest. Rood vind ik dan weer iets te ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mitsumark
bilgy_no1 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

En werkten ultrasoon sensoren zoals die in Tesla zaten wel onder 30 cm? Die piepten toch ook gewoon permanent onder 30 cm, dus weinig meerwaarde.
Ja, want dan weet ik exact wat 30cm is en dan dus nog een stukje kan. Het is niet zo dat ik op 3cm probeer te benaderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
synx6 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:08:
[...]

Smaken verschillen inderdaad. Classy blue hier. Staat goed met de zwarte velgen/doppen. En niet zo saai als de rest. Rood vind ik dan weer iets te ;)
Zag van de week de cherry red rijden maar die vind ik echt wel sjiek (of moet ik chique zeggen :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-06 13:26

DS7

ybos schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:07:
[...]

Zag van de week de cherry red rijden maar die vind ik echt wel sjiek (of moet ik chique zeggen :P )
Ik krijg opvallend veel complimenten over de MCR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 09:46

htmt

MY LR MCR 2023

DS7 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:16:
[...]

Ik krijg opvallend veel complimenten over de MCR.
Ik ook ;-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 20:21

Nosch

MYLR Blue

Vandaag een stukje gereden (MYLR) met een aanhanger. Vrij platte kar. Maar de visualisatie op het scherm gaf dus de hele tijd aan, dat er een auto enorm aan het bumperkleven was... Kan me van eerdere ritten niet herinneren dat dit ook zo was.

Ik heb een trekhaak van Tesla en de aanhanger modus stond aan (caravan symbool was blauw). Verlichting van de aanhanger deed het ook gewoon.

Hebben meer mensen dit ervaren? Zit er wellicht iets mis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
Nosch schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:32:
Vandaag een stukje gereden (MYLR) met een aanhanger. Vrij platte kar. Maar de visualisatie op het scherm gaf dus de hele tijd aan, dat er een auto enorm aan het bumperkleven was... Kan me van eerdere ritten niet herinneren dat dit ook zo was.

Ik heb een trekhaak van Tesla en de aanhanger modus stond aan (caravan symbool was blauw). Verlichting van de aanhanger deed het ook gewoon.

Hebben meer mensen dit ervaren? Zit er wellicht iets mis?
Denk dat dat een (nieuwe?) feature is, is mij van de week ook opgevallen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek0SQMKI99puM9FUvwnQ2UCHBuQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ltB0d6SvxkkUIZyGWmyR0Xdt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 23:11
ybos schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:39:
[...]

[Afbeelding]
Feature is dan eerder een bug ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25
bilgy_no1 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

Werkt prima. Gaat om consistentie. Hoe je erbij komt dat het weinig meerwaarde heeft is een raadsel m.i Gebruik het al tientallen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

ybos schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:39:
[...]

[Afbeelding]
Ja, precies dit inderdaad! Fraaie feature, haha

Ik dacht nog even dat er iets mis was met de aanhangermodus. En dat het symbool groen moest branden, maar nee, blauw zou goed moeten zijn. Hij weet dus dat je een aanhanger mee hebt, maar toont een auto... Raar

[ Voor 19% gewijzigd door Nosch op 21-10-2023 19:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 10:29
Nosch schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:39:
[...]

Ja, precies dit inderdaad! Fraaie feature, haha

Ik dacht nog even dat er iets mis was met de aanhangermodus. En dat het symbool groen moest branden, maar nee, blauw zou goed moeten zijn. Hij weet dus dat je een aanhanger mee hebt, maar toont een auto... Raar
Het leest alsof je te hoge verwachtingen hebt van een beta product. Dit is in ontwikkeling he, niet alles kan perfect zijn.

Dit is juist het gave aan zo’n nieuw product. Niks werkt echt, maar je kunt er wel veel over praten. Wat is nou echt het probleem, dat is toch juist de charme?

[ Voor 13% gewijzigd door JohanB op 21-10-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mitsumark schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:18:
[...]

Ja, want dan weet ik exact wat 30cm is en dan dus nog een stukje kan. Het is niet zo dat ik op 3cm probeer te benaderen..
Je had het over 10-20-30 cm toch? En met Vision heb je ook snel genoeg in je systeem hoeveel ruimte je hebt. Enige wat wezenlijk verschil zou maken in mijn optiek is een camera. Bij de Ioniq 5 had ik beide: USS en camera. Die sensoren waren alleen maar irritant aan het piepen en ik had ze liever uit kunnen zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
bilgy_no1 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

Je had het over 10-20-30 cm toch? En met Vision heb je ook snel genoeg in je systeem hoeveel ruimte je hebt. Enige wat wezenlijk verschil zou maken in mijn optiek is een camera. Bij de Ioniq 5 had ik beide: USS en camera. Die sensoren waren alleen maar irritant aan het piepen en ik had ze liever uit kunnen zetten.
Het ging er toch over dat je er op kunt vertrouwen wat 30cm is? En met vision is dat niet consistent begrijp ik.

Terwijl je dus met USS weet. “Ah 30 cm, dan kan ik nog een klein stukje, en dan weer terug”

Maar als 30 cm soms 10 cm en soms 50 cm is, kun je dat dus niet doen. Vrijwel altijd moet ik parkeren met “stop” voor EN achter(zoals velen die in een stad wonen). Maar wanneer dat begint is daarom wel heel erg een hulp (+camera achter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JohanB schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:07:
[...]

Het ging er toch over dat je er op kunt vertrouwen wat 30cm is? En met vision is dat niet consistent begrijp ik.

Terwijl je dus met USS weet. “Ah 30 cm, dan kan ik nog een klein stukje, en dan weer terug”

Maar als 30 cm soms 10 cm en soms 50 cm is, kun je dat dus niet doen. Vrijwel altijd moet ik parkeren met “stop” voor EN achter(zoals velen die in een stad wonen). Maar wanneer dat begint is wel heel erg een hulp (+camera achter)
Wie het verschil tussen 10cm ruimte en 50cm ruimte voor de auto (na een korte wenperiode) nog niet door heeft mag wat mij betreft de auto direct inleveren en omruilen voor een VW e-UP. Je rijdt ook met USS toch niet blind naar voren tot je PIEP hoort? Die USS kan namelijk ook van alles missen.

En daarmee is wat mij betreft het gemis aan USS eigenlijk nauwelijks een gemis.

Dat Vision daarentegen voor de stoeprand waarschuwt vind ik wel van waarde. Dat is met spiegels ook niet altijd goed te zien. Elk nadeel heeft z'n voordeel zullen we maar zeggen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Wie het verschil tussen 10cm ruimte en 50cm ruimte voor de auto (na een korte wenperiode) nog niet door heeft mag wat mij betreft de auto direct inleveren en omruilen voor een VW e-UP. Je rijdt ook met USS toch niet blind naar voren tot je PIEP hoort? Die USS kan namelijk ook van alles missen.

Dat Vision daarentegen voor de stoeprand waarschuwt vind ik wel van waarde. Dat is met spiegels ook niet altijd goed te zien. Elk nadeel heeft z'n voordeel zullen we maar zeggen...
Het zijn prima hulpmiddelen die gewoon consistent moeten werken. Vision is dat niet aangaande Park Assist. Je kunt het blijven bagitaliseren maar het is gewoon slechter dan USS. Dat jij het niet gebruikt maakt het nog geen goed product. Ik heb met USS zo goed als nooit issues gehad in 20 jaar. Met Vision klopt het vaker niet dan wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JohanB
[...]

Ik vind de kaart “iedereen die niet op 10cm kan inparkeren is gehandicapt, want ik ben echt supergaaf en weet alles precies” altijd wat overdreven. Onafhankelijk van de auto

ALLE (maar dan ook echt ALLE) grote bedrijven zien er (kennelijk na jaren lang onderzoek) een toegevoegde waarde in om de gebruiker te helpen met precies parkeren om wat voor reden dan ook*. Dat is iets wat je dan ook zou moeten kunnen verwachten van een nieuwe auto wmb.

*het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat al die bedrijven er naast zitten met hun onderzoek. Maar ik ben bescheiden genoeg om aan te nemen dat mensen dit kennelijk fijn vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

JohanB schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:49:
[...]

Het leest alsof je te hoge verwachtingen hebt van een beta product. Dit is in ontwikkeling he, niet alles kan perfect zijn.

Dit is juist het gave aan zo’n nieuw product. Niks werkt echt, maar je kunt er wel veel over praten. Wat is nou echt het probleem, dat is toch juist de charme?
Wellicht zijn mijn verwachtingen te hoog. Overkomt me wel vaker.

Maar mijn verbazing ging meer over het feit dat het eerst niet zo was. Al weet ik niet meer zeker of ik toen een aanhanger achter mijn auto zag, of niks. Maar zeker geen 'bumperklever'. Door deze vraag te stellen, en de eerdere reacties, weet ik nu wel dat het niet aan mij ligt. Ergens wel fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:41
JohanB schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:49:
[...]

Hahaha, precies! Het is een hobby, geen vervoersmiddel waar je op vertrouwen moet!

(Geweldige reactie @JohanB, zeker van jou! Het sarcasme druipt er voor mij vanaf, maar wij hebben het dan ook al een jaar of 3-4 over de auto in dit topic en z’n voorganger :+ )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:40
Smobbo schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 07:08:
[...]

Hahaha, precies! Het is een hobby, geen vervoersmiddel waar je op vertrouwen moet!

(Geweldige reactie @JohanB, zeker van jou! Het sarcasme druipt er voor mij vanaf, maar wij hebben het dan ook al een jaar of 3-4 over de auto in dit topic en z’n voorganger :+ )
Ja, ik moest ook lachen.

En als je het volledige plaatje bekijkt, dan zijn er dingen waar Tesla enorm voor loopt op de concurrentie, maar ook dingen (oa gebrek aan USS en radar) waar je niet anders kan dan een dikke facepalm doen.

Ik verwacht toch dat Tesla het nodig gaat hebben om wat van die manco’s echt duurzaam op te lossen als ze nog verder willen groeien aan 50% per jaar.
De matrix lichten die gebruikt worden als een stel domme dim- en grootlichten vind ik ook zoiets. Die lampen kunnen zo veel meer. En die duitsers troeven Tesla af met laserlicht wat verdachte objecten gaat uitlichten. Als je vision zo goed is, dan kan je dat ook.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
spartacusNLD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:02:
Zou er een embargo verlopen zijn voor nieuwe reviews?

[YouTube: 2024 Tesla Model 3 Highland: First Drive | MotorTrend]

Leuk om de nieuwe kleuren in actie te zien.. die nieuwe grijs is wel echt mooi :9
Na de korte impressie nu de meer uitgebreide review(27 min). De RWD in de nieuwe grijs en een LR in de nieuwe rood.

Zal vast al bekend zijn, maar de RWD krijgt deze banden: https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-e-primacy

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 22-10-2023 12:01 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
Na 5k rijden in mijn M3 blijft de Cruise control toch wel een dingetje. Zo onvoorspelbaar als maar kan, vooral het onnodig afremmen en het variëren in de afstand tov voorganger terwijl de afstand instelling hetzelfde is blijven flinke irritaties. Mijn 5 jaar oude Toyota (met radar) deed dit veel beter en was in 99% van de situaties betrouwbaar. Een echte tegenvaller zeg!

Vooral bij bumper klevers en achterliggend verkeer zijn die onnodige afremacties echt tricky.
Waarom kan Tesla niet gewoon een domme cruise-control implementeren wanneer hun huidige 'super fancy' variant buggy is vraag je dan af....?

Voorbeeld 1: ik negeer een afslag van de ingestelde navi ergens op de A50, geen richtingaanwijzer uit, gewoon cruise-control set op 130, denk de auto dat ik alsnog de afrit pak op ineens vol te remmen naar zo'n 60km/h.

Voorbeeld 2: soms remt de auto netjes af voor een rotonde op B wegen, maar ook soms niet?

Voorbeeld 3: bochten worden soms op een flink lagere snelheid genomen op B-wegen dan de ingesteld CC met als gevolg flinke remacties en met oma snelheid de bocht in te gaan

Voorbeeld 4: plotselinge remacties omdat de navi soms iets onnauwkeurig is en denkt een parallelweg te bereiden

Voorbeeld 5: plotselinge remacties zonder enige auto voor mij, vaak op rechte B-wegen

Voorbeeld 6: Verkeerde max snelheid herkenning (workaround: actuele snelheid setting)

Ik ben vooral benieuwd of dit exemplarische is aan mijn M3 of dat er hele volksstammen dergelijke problemen ervaren?
Elke 50-75 km doet er bij mij wel één van de voorbeelden zich voor.

Ook ben ik benieuwd of jullie rechtercam bij in het donker rijden ook vaak meldt dat deze geblokkeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 23:46
@spartacusNLD begrijp ik nu dat ze meer dB gemeten hebben in de highland dan in de oude? (77.1 om 79). Vervolgens verdedigen ze dat hevig door de app te betwijfelen. En ook die testen met die hobbels waarin zij achterin zit maar toch duidelijk meer cohesie voelt tussen voor en achter, lol.
Het blijft toch lastig gewoon een normale degelijke review te maken, het allerbeste blijft toch gewoon zelf in beide modellen te kunnen rijden over eenzelfde traject.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 22-10-2023 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
Thijs82 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:51:
Na 5k rijden in mijn M3 blijft de Cruise control toch wel een dingetje. Zo onvoorspelbaar als maar kan, vooral het onnodig afremmen en het variëren in de afstand tov voorganger terwijl de afstand instelling hetzelfde is blijven flinke irritaties. Mijn 5 jaar oude Toyota (met radar) deed dit veel beter en was in 99% van de situaties betrouwbaar. Een echte tegenvaller zeg!

Vooral bij bumper klevers en achterliggend verkeer zijn die onnodige afremacties echt tricky.
Waarom kan Tesla niet gewoon een domme cruise-control implementeren wanneer hun huidige 'super fancy' variant buggy is vraag je dan af....?

Voorbeeld 1: ik negeer een afslag van de ingestelde navi ergens op de A50, geen richtingaanwijzer uit, gewoon cruise-control set op 130, denk de auto dat ik alsnog de afrit pak op ineens vol te remmen naar zo'n 60km/h.

Voorbeeld 2: soms remt de auto netjes af voor een rotonde op B wegen, maar ook soms niet?

Voorbeeld 3: bochten worden soms op een flink lagere snelheid genomen op B-wegen dan de ingesteld CC met als gevolg flinke remacties en met oma snelheid de bocht in te gaan

Voorbeeld 4: plotselinge remacties omdat de navi soms iets onnauwkeurig is en denkt een parallelweg te bereiden

Voorbeeld 5: plotselinge remacties zonder enige auto voor mij, vaak op rechte B-wegen

Voorbeeld 6: Verkeerde max snelheid herkenning (workaround: actuele snelheid setting)

Ik ben vooral benieuwd of dit exemplarische is aan mijn M3 of dat er hele volksstammen dergelijke problemen ervaren?

Ook ben ik benieuwd of jullie rechtercam bij in het donker rijden ook vaak meldt dat deze geblokkeerd is?
Ik denk dat we hier nooit uit gaan komen. Ik herken vrijwel al deze zaken in mijn eigen M3 en het handjevol andere M3s waar ik mee heb gereden, plus hoor dit toch veel in m’n omgeving als een heikel puntje.

Maar er schijnen hier redelijk wat mensen rond te lopen die zo goed als geen last zeggen te hebben. De vraag is dus of dat een verschil in ervaring van deze momenten is of een verschil hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper

Los van dat de adaptive cruise control inderdaad slecht werkt, zijn veel van die punten opgelost als je "huidige snelheid" als instelling kiest? Dus dat ie zich niet aanpast aan de snelheid die volgens de auto geldt. Alle punten behalve punt 5 die je beschrijft.

Ik maak zelf niet zoveel km meer gelukkig, dus rijd ook minder met de acc als gevolg daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inspired schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:20:
[...]

Het zijn prima hulpmiddelen die gewoon consistent moeten werken. Vision is dat niet aangaande Park Assist. Je kunt het blijven bagitaliseren maar het is gewoon slechter dan USS. Dat jij het niet gebruikt maakt het nog geen goed product. Ik heb met USS zo goed als nooit issues gehad in 20 jaar. Met Vision klopt het vaker niet dan wel.
Ik zeg toch niet dat het beter is? Alleen dat het voor mij in de praktijk nauwelijks uitmaakt. Jij hebt met USS geen problemen, ik heb ook zonder USS in 25+ jaar rijden nog nooit een probleem gehad. Zeker niet aan de voorkant.
JohanB schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:51:
[...]

Ik vind de kaart “iedereen die niet op 10cm kan inparkeren is gehandicapt, want ik ben echt supergaaf en weet alles precies” altijd wat overdreven. Onafhankelijk van de auto
Poeh Poeh... En dan noem je wat ik schreef overdreven?

Wat alle andere fabrikanten doen betekent niet per se dat dat juist is he. Heel veel fabrikanten zaten ook te sjoemelen met diesel en bijna alle fabrikanten lobbyden tegen strengere uitstootnormen. En bijna alle fabrikanten zeiden dat BEV nooit een kans zou maken want te duur, te weinig bereik en te langzaam laden. En zie nu waar het heen gaat. Dus nee, wisdom of the crowd' geldt wmb niet voor autofabrikanten.

Maar goed, ik heb een andere mening over hoe erg het is om het zonder USS te doen. Ik vind Vision categorisch afdoen als waardeloos gewoon te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
bilgy_no1 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:49:
[...]

Ik zeg toch niet dat het beter is? Alleen dat het voor mij in de praktijk nauwelijks uitmaakt. Jij hebt met USS geen problemen, ik heb ook zonder USS in 25+ jaar rijden nog nooit een probleem gehad. Zeker niet aan de voorkant.
Dus zonder USS kon je ook al prima parkeren. Wat voegt Vision toe dan? De stoeprandjes? Gaat bij jou de spiegel niet naar beneden bij achteruit parkeren?
Maar goed, ik heb een andere mening over hoe erg het is om het zonder USS te doen. Ik vind Vision categorisch afdoen als waardeloos gewoon te kort door de bocht.
Of je hebt het helemaal niet nodig, ook USS niet, of het is niet nauwkeurig genoeg.
Dus de conclusie blijft dat Vision waardeloos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
GekkeRipper schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Los van dat de adaptive cruise control inderdaad slecht werkt, zijn veel van die punten opgelost als je "huidige snelheid" als instelling kiest? Dus dat ie zich niet aanpast aan de snelheid die volgens de auto geldt. Alle punten behalve punt 5 die je beschrijft.

Ik maak zelf niet zoveel km meer gelukkig, dus rijd ook minder met de acc als gevolg daarvan.
Wat is de ervaring van anderen hier? Ik rij namelijk altijd op “huidige snelheid” maar hij past gewoon willekeurig snelheden aan bij borden en bepaalde stukken. Ik heb ook altijd begrepen dat die knop alleen voor het inschakelen is. Ik heb wel ook gemerkt dat dit lijkt te verschillen tussen Belgie en hier

@Thijs82 gebruik jij “huidige snelheid” of “snelheidslimiet”?

[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 22-10-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:25
mitsumark schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

Dus zonder USS kon je ook al prima parkeren. Wat voegt Vision toe dan? De stoeprandjes? Gaat bij jou de spiegel niet naar beneden bij achteruit parkeren?

[...]

Of je hebt het helemaal niet nodig, ook USS niet, of het is niet nauwkeurig genoeg.
Dus de conclusie blijft dat Vision waardeloos is
Precies dit! Als ik de parkeergarage bij mijn werk uit ga dan reageert het systeem alsof ik alles uit de grond ga rijden.. heel irritant omdat er meer dan voldoende ruimte is om gewoon de garage uit te rijden :)

Een parkeerhulp systeem moet gewoon goed werken of het moet niet aanwezig zijn zo simpel is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-06 16:42
[...]

Wat mist de USS dan?
De meeste mensen parkeren 99% van de keren gewoon tussen een muur of auto's. En daar is de USS gewoon echt super betrouwbaar, 30cm is gewoon altijd al 30cm geweest. Die sensoren weten op exact welke afstand iets ligt, die techniek bestaalt al decennia en is gewoon bewezen technologie.

De software om die sensordata uit te lezen kan wel eens twijfelen als er een vreemd object is, een trekhaak of paal oid. Wat ook niet raar is aangezien je maar 4 sensoren hebt.
En de keren dat er dan toch een vreemd object aanwezig zou zijn, die zie je normaal gezien voor je gaat inparkeren en dan weet je dat de software bij bepaalde sensoren wel eens gaat twijfelen. En dan moet je even zelf gaan mee inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06 16:01
Ik rij nu enige tijd in een MYRWD, ben er eigenlijk goed tevreden over.
Buiten het feit dat de parkeerhulp een onbetrouwbaar dingetje is, waardoor ik mijn achterbumper en achterklep beschadigd heb. Maar goed dit wordt allemaal opgelost.
Waar ik wel mee zit dat ik geen wisselgesprek op kan nemen. Als ik in gesprek ben, en ik word gebeld dan wil ik deze opnemen, maar dan staat alles vast, ik kan wel opnemen maar ik hoor niets en dan moet ik eerst iemand bellen voordat het bel menu op het scherm reageert. Ik heb een iPhone 12 pro Max
Heeft iemand dit ook? of weet iemand de oplossing voordat ik een service afspraak maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 18:57
schumi1986 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Precies dit! Als ik de parkeergarage bij mijn werk uit ga dan reageert het systeem alsof ik alles uit de grond ga rijden.. heel irritant omdat er meer dan voldoende ruimte is om gewoon de garage uit te rijden :)

Een parkeerhulp systeem moet gewoon goed werken of het moet niet aanwezig zijn zo simpel is het.
Eens, maar voor mij persoonlijk scoren Vision en USS even hoog op de schaal van nutteloosheid. USS pakt precies niet de uitsteeksels mee die ik zelf niet kan zien. Zoals een trekhaak of laaghangend fietsenrek. Tot 30 cm kan ik een muur of auto zelf nog wel inschatten, pas daarna wordt het nuttig. Maar dan werkt uss dus niet meer…

Maargoed, ik heb hier al eerder geventileerd dat alleen de camera’s wat mij betreft nuttig zijn.
Ongeveer 30 cm, en trekhaken en andere uitsteeksels dus (waarvoor er waarschijnlijk een 30cm marge bestaat) ;)
samv5 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:30:
Ik rij nu enige tijd in een MYRWD, ben er eigenlijk goed tevreden over.
Buiten het feit dat de parkeerhulp een onbetrouwbaar dingetje is, waardoor ik mijn achterbumper en achterklep beschadigd heb. Maar goed dit wordt allemaal opgelost.
Waar ik wel mee zit dat ik geen wisselgesprek op kan nemen. Als ik in gesprek ben, en ik word gebeld dan wil ik deze opnemen, maar dan staat alles vast, ik kan wel opnemen maar ik hoor niets en dan moet ik eerst iemand bellen voordat het bel menu op het scherm reageert. Ik heb een iPhone 12 pro Max
Heeft iemand dit ook? of weet iemand de oplossing voordat ik een service afspraak maak?
Heb je al een reset geprobeerd? (Knoppen op het stuur ingedrukt houden)

[ Voor 26% gewijzigd door Pierz op 22-10-2023 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:51
Gisteren teruggekomen van een vakantie in Spanje. Zal mijn ervaringen mbt verre reizen in Europa nog in het daartoe bestemde topic beschrijven (korte samenvatting: erg goed).

Maar op de terugweg een vreemd voorstel van de navigatie. In België voor de laatste keer de auto geladen zodat we voldoende bereik hadden om thuis te komen (Den Haag). De navigatie gaf na het wegrijden aan, dat de volgende stop Savarin in Rijswijk moest zijn, waar we met 24% bereik zouden aankomen. Daar moest ik 3% opladen.... Het vreemde: Ik woon precies 5,8 km bij Savarin vandaan. Uiteraard direct naar huis gereden waar ik met 23% arriveerde. Maar zelfs toen we thuis waren (wat ook de eindbestemming was volgens de navi) bleef de navigatie volhouden dat we eerst naar Savarin moesten. Kon er wel om lachen, maar erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 15:10

Fjeze

AllesPerfect!

Zou de kleur MCR hier ook nog afgeprijsd gaan worden net zoals in Duitsland? Iemand daar al iets over gehoord?
In Duitsland is deze reeds €600,- goedkoper geworden.

Fly or Die

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 15:43
Vorige week met mijn Model 3 RWD uit 2022 een weekje naar CenterParcs Les Bois Francs geweest. Schijnbaar het enige park (dat ik ontdekt heb) waar ze niet minimaal een paar laadpalen hebben staan. Jammer, was handig geweest, maar zéker niet onmisbaar. Frankrijk blijft een beetje een derdewereldland qua aanbod aan (snel)laders. Bij de supermarkt 10km verderop stonden een paar destination chargers.

We waren met 3 gezinnen, en héén reed ik voor iedereen uit, dus ergens bij Lille, na 343 km, met 32% een eerste laad (en voorál plas)-stopje (17 min, 32>82%). En toen bij Rouen even volgestekkerd(49 min 20>100%), om met +- 80% bij het park uit te komen. Halverwege de week een keertje rustig aan boodschapjes gedaan, en toen even aan een laadpaaltje gehangen, uiteindelijk weer met 90% in de auto gestapt op de terugweg naar huis.

Terug mee opgereden met vrienden (met kids) die nog ICE rijden, en na +- 2,5 uur en 233km verder wilden we allemaal wel graag plassen, even aan een ladertje gehangen, tegen de tijd dat alles uitgeladen-geplast-ingeladen was was mijn accu van 32% naar 76% geladen (16 minuten). 155 km verderop (aankomst met 43 %) was het etenstijd rond 18:45. Wederom een supercharger gevonden, dit keer vlak bij de grens met België. Aangestekkerd, eten besteld, en tegen die tijd waren we 17 minuten verder, stond de teller alweer op 87% bij in, ruim voldoende om thuis te komen. Dus in de wachttijd op het eten even afgekoppeld zodat ik rustig kon eten (al-met-al na afkoppelen nog een uur en een kwartier zitten eten). +- 3 uur en 309 km verder eindelijk thuis met 15%. Nog eventjes bij vrienden geholpen met uitladen, en in 20 minuutjes van 15% in elk geval even >20% geladen zodat ik morgen de 70km naar werk nog kan maken, waar ik 'm weer goedkoop kan volgooien :).

Al met ál, prima relaxed, en zoals ik wel eens vaker schrijf, mijn blaas is een beperkenderdere factor dan het bereik, zéker als je lekker ontspannen cruised met +- 100-110. De navigatie is uitstekend, en houdt goed rekening met het voorgaande rijgedrag in zijn berekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:40
Fjeze schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:25:
Zou de kleur MCR hier ook nog afgeprijsd gaan worden net zoals in Duitsland? Iemand daar al iets over gehoord?
In Duitsland is deze reeds €600,- goedkoper geworden.
Altijd leuk deze vragen.

Ik denk van wel, maar of mijn denken juister is dan de volgende poster die nee schrijft, daar durf ik geen geld op te zetten.

Als die 600€ en de kleur voor jou belangrijk is, dan kan je het een paar weken aanzien. En als er niks gebeurt…. Ofwel een demo of een stockvoertuig bestellen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mitsumark schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

[...]

Dus de conclusie blijft dat Vision waardeloos is?
Jij maakt er een zwart/wit ding van, niet ik. Ik heb hier ook al voorbeelden gepost in bijv nauwe parkeergarages waar het behoorlijk goed hielp. En ook bij de stoeprand helpt Vision wel degelijk, omdat het met de spiegels ook niet altijd goed is te zien. Bovendien is 'velgenschade' hier een regelmatig terugkerend thema, ook al toen er alleen nog auto's met USS waren. Misschien wordt dat nu wel minder...

Maar ik houd er verder over op. Meningen verschillen, dat is duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 22-10-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 19-06 16:49
hommer schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:39:
Ik heb de teller van mijn MY LR onderhand op 3K staan. Bevalt prima maar d'r zijn twee dingen die in mijn beleving niet helemaal logisch zijn;
  • Autopilot, gebruik het enkel op de snelweg, valt *bijna* altijd terug naar TACC bij richting aangeven. Heel soms gaat hij gewoon stug door en blijft autopilot aan. Ik trek hem er dan meestal wel uit en afhankelijk van hoeveel waarde hij op dat moment aan de stippellijn hecht wordt hij dan even wild omdat je die zomaar overschreid.
Iemand dezelfde ervaring en/of logische uitleg waarom dit zo werkt?
Ik ben een week of 2 aan het teruglezen, dus wellicht heb je al inhoudelijke reacties gehad die ik nog niet gezien heb. Dit heb ik ook in pak 'm beet een kwart van de gevallen, en daarbinnen is het zo goed als altijd als ik terug naar rechts wil en nagenoeg niet als ik naar links wil opschuiven. Ook jouw ervaring?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:25
coelho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:21:
[...]
Ik ben een week of 2 aan het teruglezen, dus wellicht heb je al inhoudelijke reacties gehad die ik nog niet gezien heb. Dit heb ik ook in pak 'm beet een kwart van de gevallen, en daarbinnen is het zo goed als altijd als ik terug naar rechts wil en nagenoeg niet als ik naar links wil opschuiven. Ook jouw ervaring?
Een kwart is wel heel veel. Als ik het procentueel zou moeten schatten zou ik het op 5% max zetten, ik denk zelfs minder. Maar je hebt wel gelijk, bedenk ik nu, dat het altijd naar rechts optreed. Volgens mij heb ik het ook nooit naar links gezien.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Oekol schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:48:
... (en ik de GPS mag je 83 voordat je boete krijgt)...
Naar mijn beste weten wordt je in NL pas geflitst met 7km te hard, dat vervolgens wel met 4km gecorrigeerd wordt. Een CC op GPS op 106 op de snelweg zou dus nooit tot een boete moeten leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Afgelopen week voor de eerste keer gesupercharged, in de regen. Ik heb thuis een kabel met een knop waarmee mijn klepje open springt. Op de connector van de v3 laders staat ook een rondje, er gebeurde echter niets. Uiteindelijk terug de auto in om op het bliksemflitsje te klikken op de afbeelding van de auto op mijn scherm. Dat hielp. Vervolgens ook maar weer binnenin op 'laden beëindigen' of iets dergelijks geklikt om af te sluiten. Is dit zoals het hoort of doe ik toch nog iets verkeerd?

Ik was bij vd Valk Apeldoorn-Zuid, daar staat naast de stalls een houten huisje. In de regen had ik geen behoefte om te gaan kijken, maar is dat zo'n Tesla wachthokje met gratis koffie? Dan weet ik dat vast voor de volgende keer.

Verder is Premium Connectivity ermee gestopt na een maand en kan ik nergens in de app de optie vinden om het weer aan te zetten. Waarschijnlijk omdat ik lease? Ik heb het nu omzeild (om ABRP te kunnen gebruiken) door mijn iPhone als hotspot aan te zetten, ik moet 'm echter bij elke rit opnieuw connecten ondanks dat mijn hotspot continu aan staat. Zijn er manieren om dat beter te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
coelho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:46:
Afgelopen week voor de eerste keer gesupercharged, in de regen. Ik heb thuis een kabel met een knop waarmee mijn klepje open springt. Op de connector van de v3 laders staat ook een rondje, er gebeurde echter niets. Uiteindelijk terug de auto in om op het bliksemflitsje te klikken op de afbeelding van de auto op mijn scherm. Dat hielp. Vervolgens ook maar weer binnenin op 'laden beëindigen' of iets dergelijks geklikt om af te sluiten. Is dit zoals het hoort of doe ik toch nog iets verkeerd?

Ik was bij vd Valk Apeldoorn-Zuid, daar staat naast de stalls een houten huisje. In de regen had ik geen behoefte om te gaan kijken, maar is dat zo'n Tesla wachthokje met gratis koffie? Dan weet ik dat vast voor de volgende keer.

Verder is Premium Connectivity ermee gestopt na een maand en kan ik nergens in de app de optie vinden om het weer aan te zetten. Waarschijnlijk omdat ik lease? Ik heb het nu omzeild (om ABRP te kunnen gebruiken) door mijn iPhone als hotspot aan te zetten, ik moet 'm echter bij elke rit opnieuw connecten ondanks dat mijn hotspot continu aan staat. Zijn er manieren om dat beter te doen?
Je kunt het laadklepje gewoon aanraken en dan gaat hij open (als de auto open is). Hoef je de auto niet voor in

Knopje op lader zou moeten werken om te stoppen. Maar wel even goed maar 1 keer drukken en even wachten tot je hem hoort ontgrendelen. Anders blijft ie soms hangen inderdaad

[ Voor 5% gewijzigd door JohanB op 22-10-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
coelho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:27:
[...]

Naar mijn beste weten wordt je in NL pas geflitst met 7km te hard, dat vervolgens wel met 4km gecorrigeerd wordt. Een CC op GPS op 106 op de snelweg zou dus nooit tot een boete moeten leiden.
https://www.autoweek.nl/v...-de-marge-voor-een-boete/

Zo zit het, doe er je voordeel mee >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
Ja pas op. Dat is niet helemaal correct. De meetcorrectie zit erin voor de onnauwkeurigheid/meetfouten van een Doppler meting. Als je 102 rijdt kan hij bijv. 105 meten. Daarom wordt er gecorrigeerd, zodat je nooit een boete krijgt voor iets wat je niet hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:46
coelho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:27:
[...]

Nee: https://www.om.nl/onderwe.../marges-en-meetcorrecties

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Dus inderdaad, als je 56 rijdt, dan gaan er 3km vanaf (meetcorrectie) = 53, en dan krijg je geen boete want die worden pas uitgedeeld bij 4km te hard. Dit geldt ook voor 80km.

Bij 100 is de meetcorrectie 3% (=3km), dus dan komt het op hetzelfde neer. Bij 120 is de meetcorrectie 3,6km, ik zou er niet op gokken dat ze achter de komma meten.

En ik meen me te herinneren dat eea strakker staat afgesteld bij 130km/u, daar geldt alleen een meetcorrectie van 3% maar NIET de marge van 4km te hard.

Kortom, CC gaat hier standaard op +6km en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31
coelho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:46:

Apeldoorn Zuid heeft geen vd Valk. In West zit er eentje (Cantharel) en in Oost ook (Hotel Apeldoorn), achter Agrifirm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Hoe meer ik naar mijn model Y kijk hoe meer mij dingen opvallen. Nu ik van de week erachter kwam dat mijn frunk niet mooi aansluit heb ik 2 scherpe bultjes aan beide kanten van het logo op precies dezelfde afstand ontdekt (net of er een schroef aan de binnenkant te strak is aangedraaid) en nog wat deukjes daarom heen ontdekt.

Vraag mij af of Tesla er na 2 maanden nog iets mee gaat doen maar die scherpe bultjes zou ik met geen enkele mogelijkheid zelf veroorzaakt kunnen hebben.

Nu is het erg lastig op de foto te krijgen omdat het enkel te zien is met de juiste weerspiegeling. Tesla SC Eindhoven zit bij mij letterlijk om de hoek maar zie dat het enkel op afspraak werkt. Weet iemand of het mogelijk is om daar binnen te lopen dat iemand van Tesla het kan beoordelen voordat ik een service verzoek ga inplannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:49:
Hoe meer ik naar mijn model Y kijk hoe meer mij dingen opvallen. Nu ik van de week erachter kwam dat mijn frunk niet mooi aansluit heb ik 2 scherpe bultjes aan beide kanten van het logo op precies dezelfde afstand ontdekt (net of er een schroef aan de binnenkant te strak is aangedraaid) en nog wat deukjes daarom heen ontdekt.

Vraag mij af of Tesla er na 2 maanden nog iets mee gaat doen maar die scherpe bultjes zou ik met geen enkele mogelijkheid zelf veroorzaakt kunnen hebben.

Nu is het erg lastig op de foto te krijgen omdat het enkel te zien is met de juiste weerspiegeling. Tesla SC Eindhoven zit bij mij letterlijk om de hoek maar zie dat het enkel op afspraak werkt. Weet iemand of het mogelijk is om daar binnen te lopen dat iemand van Tesla het kan beoordelen voordat ik een service verzoek ga inplannen?
Dat van die voorklep: valt mij in de foto's op dat het lijkt alsof die in het midden een beetje is ingedeukt. Sinds jouw post daarover een beetje op gelet en zag inderdaad nog een paar auto's waar dat zo oogt. Nu is de aluminium klep erg dun en drukt makkelijk door. Misschien dat dit bij het sluiten van de klep kan ontstaan? Er is ook een bepaalde instructie voor in de handleiding, wat mij eerst wat onzinnig leek.

Verder zou ik gewoon een serviceafspraak inplannen. Dan bekijken ze het dan wel. Is nu eenmaal hoe ze het hebben ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
bilgy_no1 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:02:
[...]

Dat van die voorklep: valt mij in de foto's op dat het lijkt alsof die in het midden een beetje is ingedeukt. Sinds jouw post daarover een beetje op gelet en zag inderdaad nog een paar auto's waar dat zo oogt. Nu is de aluminium klep erg dun en drukt makkelijk door. Misschien dat dit bij het sluiten van de klep kan ontstaan? Er is ook een bepaalde instructie voor in de handleiding, wat mij eerst wat onzinnig leek.

Verder zou ik gewoon een serviceafspraak inplannen. Dan bekijken ze het dan wel. Is nu eenmaal hoe ze het hebben ingericht.
Ik heb de frunk nu 3x open gemaakt en telkens met beide handen naast het logo dichtgedrukt. Wel is mij opgevallen dat ik voor mij gevoel redelijk had moet drukken om hem te sluiten ik voel dan ook duidelijk het plaatwerk indeuken. De deukjes zitten iets verder van het logo af dus het kan daar niet door ontstaan zijn.

Die 2 spitse bultjes zien eruit als of er een punt van een schroef van de binnenkant is ingedraaid en net tegen de motorkap drukt.

Hoewel ik bijna 100% weet dat ik de deukjes niet zelf veroorzaakt heb kan ik mij voorstellen dat Tesla na 2 maanden deze schade niet meer dekt maar het voor mij gevoel slecht sluiten van de frunk, de 2 spitse bultjes en het niet mooi aansluiten van de frunk op de bumper hoop ik dat Tesla dit nog wil oplossen.

Ik heb trouwens op een occasionsite wat foto’s bekeken en echt heel veel Tesla 3 en Y hebben een niet mooi uitgelijnde frunk idd @bilgy_no1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 15-06 13:07
schumi1986 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Ik heb de frunk nu 3x open gemaakt en telkens met beide handen naast het logo dichtgedrukt. Wel is mij opgevallen dat ik voor mij gevoel redelijk had moet drukken om hem te sluiten ik voel dan ook duidelijk het plaatwerk indeuken. De deukjes zitten iets verder van het logo af dus het kan daar niet door ontstaan zijn.

Die 2 spitse bultjes zien eruit als of er een punt van een schroef van de binnenkant is ingedraaid en net tegen de motorkap drukt.

Hoewel ik bijna 100% weet dat ik de deukjes niet zelf veroorzaakt heb kan ik mij voorstellen dat Tesla na 2 maanden deze schade niet meer dekt maar het voor mij gevoel slecht sluiten van de frunk, de 2 spitse bultjes en het niet mooi aansluiten van de frunk op de bumper hoop ik dat Tesla dit nog wil oplossen.

Ik heb trouwens op een occasionsite wat foto’s bekeken en echt heel veel Tesla 3 en Y hebben een niet mooi uitgelijnde frunk idd @bilgy_no1
Kan zijn dat je het plaatwerk ergens tegenaan drukt tijdens het sluiten wat de bultjes naar buiten veroorzaakt (vervorming)

Je kunt de frunk elektrisch maken met een aftermarket kit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
InZane schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

Apeldoorn Zuid heeft geen vd Valk. In West zit er eentje (Cantharel) en in Oost ook (Hotel Apeldoorn), achter Agrifirm.
Je hebt gelijk, hij heet Oost (die nieuwe). Excuses. Ik rijd altijd Noord/Zuid en deze komt pas als je Apeldoorn voorbij bent, vandaar dat ik aannam dat het Zuid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-06 17:49
Dutchlimits schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:31:
[...]

Kan zijn dat je het plaatwerk ergens tegenaan drukt tijdens het sluiten wat de bultjes naar buiten veroorzaakt (vervorming)

Je kunt de frunk elektrisch maken met een aftermarket kit
Of een zwakkere veer in het slot. Heb ik bij mijn vorige Tesla M3 (2019) ook gedaan, scheelde een hele boel.
Bij mijn nieuwe Model Y uit Berlijn lijkt de druk die nodig is om de frunk te sluiten een stuk minder overigens. Gaat veel lichter dan de Model 3 met de originele veer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31
coelho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:35:
[...]

Je hebt gelijk, hij heet Oost (die nieuwe). Excuses. Ik rijd altijd Noord/Zuid en deze komt pas als je Apeldoorn voorbij bent, vandaar dat ik aannam dat het Zuid was.
Ah, dat is op loopafstand van m'n huis. Er staat inderdaad een houten huisje, maar ik dacht dat dat van de fietsenverhuur was. Er staan daar namelijk altijd huurfietsen buiten.
Zal er de volgende keer eens op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho

Ik kwam afgelopen week met 80 bij een rotonde aan en was positief verrast door het zelf afremmen. Ik moest echte driekwart en de auto ziet een rotonde als een weg met een bocht ipv als een speciale verkeerssituatie. Dus na goed half rond begon de auto ineens weer te accelereren en dook ik uiteindelijk met dik 50 weer van de rotonde af. In dit soort situaties ben ik blij dat mijn vrouw liever zonder TACC rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
JohanB schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:19:
[...]

Ja pas op. Dat is niet helemaal correct. De meetcorrectie zit erin voor de onnauwkeurigheid/meetfouten van een Doppler meting. Als je 102 rijdt kan hij bijv. 105 meten. Daarom wordt er gecorrigeerd, zodat je nooit een boete krijgt voor iets wat je niet hebt gedaan.
Dus de apparatuur is echt onnauwkeurig. Goed om te weten. Ik rijd meestal vmax op de GPS, als ik me aan de snelheid wil houden. Die paar kmu extra schiet niet op en het is zo lullig om daar een bekeuring voor te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 14:45
coelho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:35:
[...]

Dat huisje is een NIO swap station ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 14:45
Mackeessie schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

Of een zwakkere veer in het slot. Heb ik bij mijn vorige Tesla M3 (2019) ook gedaan, scheelde een hele boel.
Bij mijn nieuwe Model Y uit Berlijn lijkt de druk die nodig is om de frunk te sluiten een stuk minder overigens. Gaat veel lichter dan de Model 3 met de originele veer.
Ik heb nu een volledig automatische frunk.. heerlijk :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DS7

DS7

Voor diegenen die zich ergeren aan dat je als je bij Autopilot "huidige snelheid" kiest niet meer met het scrollwieltje een hogere snelheid in kan stellen dan de maximum snelheid die de Tesla denkt dat er op dat moment geldt:

Als je dat nog niet hebt gedaan: serviceverzoek inschieten met dit probleem. Het is een softwareprobleem wat is ontstaan met de week 32 updates. Dit zal worden aangepast als daar genoeg mensen over klagen. Zijn het er maar enkelen, dan gaat men ervan uit dat niemand er een probleem mee heeft (aldus de ranger die vandaag bij mij heeft onderzocht hoe en wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 10:47
https://nos.nl/artikel/24...eer-vrij-na-zwaar-ongeluk

Volgens mij is dit een Model 3 RWD uit 2021. Is dit nou eentje zonder radar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 13:02
pl0xs schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:56:

Volgens mij is dit een Model 3 RWD uit 2021. Is dit nou eentje zonder USS?
Ik denk dat je radar bedoelt. USS is voor parkeren.

Als de auto HW3 heeft dan wordt de radar niet meer gebruikt, ook al zit hij er in. Geen idee welke HW ze toen hadden. Ziet er overigens niet per se uit als een ongeval waarbij een systeem de crash had kunnen voorkomen. Lijkt er sterk op dat dat busje iets te onoplettend naar rechts is geknald op de invoegstrook.

[ Voor 32% gewijzigd door Makkelijk op 23-10-2023 10:01 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY

Volgens mij is dit een Model 3 RWD uit 2021. Is dit nou eentje zonder USS?
Nee, maar wat wel waardeloos was deze ochtend is dat zowel TACC als AP snelheid ‘vermindert’ (kortom, niet bruikbaar) met mist. Ik weet 1000% zeker dat ik dit met radar voorheen nooit had. En toen reed ik nog in slechtere omstandigheden. Dat vond ik juist prettig omdat radar niet werd gehinderd door mist en daardoor op AP je veiliger op de snelweg kon rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DS7

DS7

STIMPPYYY schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

Nee, maar wat wel waardeloos was deze ochtend is dat zowel TACC als AP snelheid ‘vermindert’ (kortom, niet bruikbaar) met mist. Ik weet 1000% zeker dat ik dit met radar voorheen nooit had. En toen reed ik nog in slechtere omstandigheden. Dat vond ik juist prettig omdat radar niet werd gehinderd door mist en daardoor op AP je veiliger op de snelweg kon rijden.
Als alleen radar kan zien wat er voor je gebeurt, dan rij je natuurlijk te hard voor de situatie. ;)

Al valt mij wel regelmatig op dat met dichte mist er nog fors wordt doorgereden en rustiger rijden ook niet direct bijdraagt aan de verkeersveiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
DS7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:09:
Als alleen radar kan zien wat er voor je gebeurt, dan rij je natuurlijk te hard voor de situatie. ;)
Heb je zeker een punt, echter ik verwacht juist dat de auto beter zicht heeft dan ikzelf, anders heeft het weinig toegevoegde waarde.
Als je in de mist je acc met radar op maximale volgafstand zet heb je sowieso een veilige afstand te pakken.
Werkt prima met radar, de auto ziet dingen eerder dan ikzelf waardoor ik dus juist meer afstand bewaar / kan bewaren.
Los daarvan, als je op cc kan rijden met je voet op de rem haal je een paar tienden van je reactietijd af.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 23-10-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-06 12:52
Ik merk bij mijn Y sinds een paar dagen een schurend geluid wanneer ik met bijna maximale stuuruitslag een oprit/heuveltje opdraai. Het lijkt bij de voorwielen vandaan te komen. Zelf zie ik niks wanneer ik achter de wielen kijk. Herkent iemand deze kwaal?

De auto gaat volgende week sowieso al naar de garage. Dus hopelijk kunnen ze dit gelijk meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JohanB schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Je kunt het laadklepje gewoon aanraken en dan gaat hij open (als de auto open is). Hoef je de auto niet voor in

Knopje op lader zou moeten werken om te stoppen. Maar wel even goed maar 1 keer drukken en even wachten tot je hem hoort ontgrendelen. Anders blijft ie soms hangen inderdaad
Bij een Model X kun je ook het kofferbak knopje op je keyfob ingedrukt houden, dan gaat het laadklepje ook open. (Of unlockt als er een kabel in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als het kenteken klopt is het een 2022 model, die inderdaad geen radar heeft.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

mitsumark schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Heb je zeker een punt, echter ik verwacht juist dat de auto beter zicht heeft dan ikzelf, anders heeft het weinig toegevoegde waarde.
Als je in de mist je acc met radar op maximale volgafstand zet heb je sowieso een veilige afstand te pakken.
Werkt prima met radar, de auto ziet dingen eerder dan ikzelf waardoor ik dus juist meer afstand bewaar / kan bewaren.
Los daarvan, als je op cc kan rijden met je voet op de rem haal je een paar tienden van je reactietijd af.
Als degene die voor jou rijdt achterop een file knalt vermoed ik dat je daar alsnog achterop vliegt.

Ik snap je punt hoor, maar in slechte weersomstandigheden vertrouw ik het liefst op mijzelf. En dat zal ik ook wel moeten, want ik rij inmiddels een Tesla zonder radar (en nee, dat vind ik ook geen verbetering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar we weten niet eens of op dat moment Autopilot uberhaupt actief was? Althans niet op basis van die link. En dan nog: als je de kortste volgafstand hanteert garandeert dat niet dat de auto altijd op tijd zal stoppen. Al helemaal niet als de bestuurder ondertussen niet goed oplet (wat we ook niet weten).

Beetje voorbarig dus om dit te koppelen aan de vraag of radar hier al dan niet een ongeluk had kunnen voorkomen.

Je bent je als bestuurder altijd verantwoordelijk om de gepaste snelheid te rijden naar gelang de weersomstandigheden. En nee, hulpsystemen moeten je niet het valse gevoel van veiligheid geven om sneller te rijden dan je zonder die systemen zou doen.

Ook radar wordt negatief beinvloed door mist. Sommige fabrikanten waarschuwen zelfs dat je onder omstandigheden met mist, zware regen, sneeuw etc. geen adaptive cruise control moet gebruiken. Wellicht is dat wat overdreven 'cover-your-ass' taal, maar als er totaal geen invloed zou zijn hadden ze die achterwege kunnen laten.

Bijv. Lexus:
IN THE FOLLOWING CONDITIONS, DYNAMIC RADAR CRUISE CONTROL (9) MAY LEAD TO AN UNEXPECTED ACCIDENT, SO DO NOT USE THE SYSTEM:

1. Bad weather conditions, such as rain, fog, snow or a dust storm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 18:44
DS7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:29:
Voor diegenen die zich ergeren aan dat je als je bij Autopilot "huidige snelheid" kiest niet meer met het scrollwieltje een hogere snelheid in kan stellen dan de maximum snelheid die de Tesla denkt dat er op dat moment geldt:

Als je dat nog niet hebt gedaan: serviceverzoek inschieten met dit probleem. Het is een softwareprobleem wat is ontstaan met de week 32 updates. Dit zal worden aangepast als daar genoeg mensen over klagen. Zijn het er maar enkelen, dan gaat men ervan uit dat niemand er een probleem mee heeft (aldus de ranger die vandaag bij mij heeft onderzocht hoe en wat).
Hmm, dat heb ik alleen afentoe sinds ik de auto heb (juni dit jaar) en lijkt afhankelijk te zijn van het soort weg?
Bij veel wegen kan ik hem wel sneller laten rijden, bij sommige niet. Het lijkt dan vooral om 80km wegen te gaan.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-06 12:52
Menesis schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

Hmm, dat heb ik alleen afentoe sinds ik de auto heb (juni dit jaar) en lijkt afhankelijk te zijn van het soort weg?
Bij veel wegen kan ik hem wel sneller laten rijden, bij sommige niet. Het lijkt dan vooral om 80km wegen te gaan.
Bij mij lijkt het vrij willekeurig. Op de N34 (100 weg) op sommige stukken is Autopilot begrensd op 100km/u en op andere stukken geen limiet. Best hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:15
Schwarz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:53:
[...]

Bij mij lijkt het vrij willekeurig. Op de N34 (100 weg) op sommige stukken is Autopilot begrensd op 100km/u en op andere stukken geen limiet. Best hinderlijk.
Rij regelmatig over de N34 tussen A28 en Emmen heen en weer maar dat is mij met mijn 2019 M3 nog nooit opgevallen. Zet de autopilot standaard op 104km/u en soms springt hij inderdaad terug naar 100 (o.a. bij Zuidlaren en sommige andere afritten) maar kan ik hem weer opschroeven naar 104. Maar zal er nog eens op letten op een rustige dag. Vaak hang ik toch achter vrachtwagens en dan valt het niet op.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 21:55
Dat is de versie zonder oplettende bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06 12:04

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

spartacusNLD schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:50:
[...]

Na de korte impressie nu de meer uitgebreide review(27 min). De RWD in de nieuwe grijs en een LR in de nieuwe rood.

[YouTube: NEW 2024 Tesla Model 3 HIGHLAND Review: Did They Do Enough?]

Zal vast al bekend zijn, maar de RWD krijgt deze banden: https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-e-primacy
Mede door deze video heb ik vorige week een bestelling geplaatst voor precies deze trim, ultra red, 19-inch Nova met wit interieur :9~

[ Voor 34% gewijzigd door revolution-nl op 23-10-2023 13:29 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
DS7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:09:
[...]

Al valt mij wel regelmatig op dat met dichte mist er nog fors wordt doorgereden en rustiger rijden ook niet direct bijdraagt aan de verkeersveiligheid.
Het is een hulpmiddel. Net zoals alle andere veiligheidssnufjes en zaken die het jezelf makkelijker maken. Je maakt een aanname die (zijn we goed in als Nederlands lijkt het). Erg flauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:08

bert pit

asdasd

Wat ik weer opmerkelijk vind is dat er van de vijf betrokken auto's alleen de Tesla in beeld wordt gebracht in de media. Het is trouwens voor zover ik na nagaan een model uit juni 2022.

[ Voor 21% gewijzigd door bert pit op 23-10-2023 12:58 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
schumi1986 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Heb zojuist wat foto's gemaakt die ik als bijlage voor een service verzoek ga indienen bij Tesla.

De bultjes zijn erg lastig op de foto te krijgen maar zijn onder het juiste licht goed zichtbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmzgJ7CeJeGfpn0nH0cbCABRSL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZNYrTnAASZM5EOoPkHZsef9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TX86UrdYbvnkpA4G_lSLCZLJEdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9Loo2jyj7U2E9e4n9zuPJ0a.jpg?f=fotoalbum_large

En een foto hoe de motorkap op de voorbumper aansluit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQMPIWMAo6Ks5n6MmZ4Psrt4lm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TtGGOkQLQwO4MQQc7Ne850g.jpg?f=fotoalbum_large

ben benieuwd of en hoe Tesla dit gaat oplossen..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ybos
schumi1986 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Heb zojuist wat foto's gemaakt die ik als bijlage voor een service verzoek ga indienen bij Tesla.

De bultjes zijn erg lastig op de foto te krijgen maar zijn onder het juiste licht goed zichtbaar

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die bultjes kan je wat van vinden, want meestal is het in het echt wat erger dan op de foto. Die uitlijning kan ik geen probleem in zien. Misschien komt dit ook door de foto, aan de andere kant denk ik weleens dat sinds het issue "panel gaps" en "tesla" aan elkaar gekoppeld is sommigen met een waterpas en schuifmaat de kieren afgaan op verschillen :X
Sinds dit een issue is (en bij sommige auto's is het ook echt zo) kijk ik in de file weleens rond, en bij zat andere auto's komt het ook voor :Y Misschien ben ik te makkelijk maar mijn mening is, ga lekker rijden :Y
(en ik heb m zelf betaald, dus geen lease dat je m na 4/5 jaar weer inlevert)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:41
schumi1986 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

[Afbeelding]

Op basis van de foto zie ik geen gekke dingen. Ik staar er nu een tijdje naar en hij lijkt marginaal lager ter hoogte van het logo te zijn. Is dat het issue?
Zo ja, dan lijkt de enige logische reactie van Tesla 'dit is binnen specificatie' te zijn. Voor deze keer zou ik het dan ook met ze eens zijn ;) :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
ybos schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Die bultjes kan je wat van vinden, want meestal is het in het echt wat erger dan op de foto. Die uitlijning kan ik geen probleem in zien. Misschien komt dit ook door de foto, aan de andere kant denk ik weleens dat sinds het issue "panel gaps" en "tesla" aan elkaar gekoppeld is sommigen met een waterpas en schuifmaat de kieren afgaan op verschillen :X
Sinds dit een issue is (en bij sommige auto's is het ook echt zo) kijk ik in de file weleens rond, en bij zat andere auto's komt het ook voor :Y Misschien ben ik te makkelijk maar mijn mening is, ga lekker rijden :Y
(en ik heb m zelf betaald, dus geen lease dat je m na 4/5 jaar weer inlevert)
Ik heb de auto ook zelf betaald.

De uitlijning is voor mij ook het minst erg. De bultjes en daaromheen de deukjes die ik niet op de foto krijg en de slecht sluitende motorkap is wel een probleem en misschien zijn deze problemen met elkaar verbonden.

De deukjes die mij bij oplevering niet zijn opgevallen zijn dan misschien gekomen nadat ik 3x de motorkap op de juiste wijze heb gesloten. Ik wil best naar een uitdeuker maar nu loop ik het risico om weer deukjes op de lopen na het sluiten van de motorkap.

Samen met het rammelen in de kofferbak is dit voor mij zeker wel een service verzoek waard. Het gaat uiteindelijk wel om een auto van 52k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 21-06 11:05
spartacusNLD schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:50:
[...]

[YouTube: NEW 2024 Tesla Model 3 HIGHLAND Review: Did They Do Enough?]

Uitgelijnde motorkap, iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pMLrswglKW5ss7DLJw4NbV71Mg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9MZoVHU1lmHwTqtsHe5JYNMC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
schumi1986 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Ik heb de auto ook zelf betaald.

De uitlijning is voor mij ook het minst erg. De bultjes en daaromheen de deukjes die ik niet op de foto krijg en de slecht sluitende motorkap is wel een probleem en misschien zijn deze problemen met elkaar verbonden.

De deukjes die mij bij oplevering niet zijn opgevallen zijn dan misschien gekomen nadat ik 3x de motorkap op de juiste wijze heb gesloten. Ik wil best naar een uitdeuker maar nu loop ik het risico om weer deukjes op de lopen na het sluiten van de motorkap.

Samen met het rammelen in de kofferbak is dit voor mij zeker wel een service verzoek waard. Het gaat uiteindelijk wel om een auto van 52k
ik zou ook zeker teruggaan hoor. Ik ben ook meerdere keren teruggeweest voor de niet juist sluitende kofferbak maar "ze" maken zich er vaak makkelijk vanaf.
Toen ik de auto de eerste keer ophaalde was de kofferbak juist afgesteld en de achterbumper zou vervangen zijn omdat de kofferbak er schade op had gemaakt door onjuiste afstelling. Mijn oude bumper zoude ze dan herstellen en zo konden ze sneller dit soort issues oplossen.
Alleen was er aan de bumper niets gedaan, ik heb het maar zo gelaten... Na de derde keer teruggaan voor juiste afstelling van de kofferbak had ik gevraagd hoe ze dat eig afstellen. 2 rubberen doppen iets verder uitdraaien :X Had dat ff eerder verteld, had mij een hoop tijd gescheeld :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Berg je maar:
Dat is een pre productiemodel!
Dat komt door de hoek van de foto!
dat komt door "random ander argument!"

:+
Pagina: 1 ... 143 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: