WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
En Tesla is dan de enige die echt winst maakt op EV's...zwasie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:05:
[...]
De beste reclame is nog steeds uw auto op de baan zien rijden. En daar kan niks tegenop. Dus hoe meer Tesla's er gaan rond rijden, hoe meer mensen toch eens gaan zien.
Het grote voordeel van Tesla : snel wagens op de baan krijgen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik heb een M3 van eind 2020 en daar zit ook gewoon al een warmtepomp in hoor. Die komt eind volgend jaar op de tweedehandse markt terecht.SX-Superfly schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:01:
[...]
Mocht ik kiezen voor ocassion dan wordt het model 2022 want ik wil wel met warmtepomp, betere bouw kwaliteit en gunstiger bereik. En ik denk dat 2022 modellen pas over een paar jaar op de markt komen?
Dus dan toch beter wachten op december als er wellicht wat highland demos of teruggegeven orders aangeboden worden op de website van Tesla.
Ik rij rond de 15k per jaar.
Helemaal mee eens. Daar komt nog bij, dat bij tests en proefritten erg vaak een rijk uitgeruste (lees dure) uitvoering wordt gepresenteerd, die op essentële punten afwijkt van het door mij beoogde model.[b]zwasie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:22:[/
De reden waarom ik ook voor tesla ben gegaan.
Je bent niks met een hele waslijst aan opties : die men blijkbaar toch niet kan garanderen.
de Renault dealer hier is de afgelopen jaren een keer of 5 van eigenaar verandert. Peugeot en Citroën zitten onder 1 dak en zijn ook al een keer of 4 van eigenaar gewisseld. Kia, Mitsubishi en Suzuki: hetzelfde verhaal.[b]zwasie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:22:[/
En de tradionele garages zijn eigenlijk meer en meer grote groepen geworden. Waar je inderdaad ook gewoon een nummer bent.
Een Opel, Fiat, nissan, Mercedes, Mazda of Hyundai dealer zit er helemaal niet meer.
Nog eventjes - denk ik - en je moet voor elk merk naar de grotere steden voor bezichtiging en eventueel onderhoud. Misschien loopt Tesla ook wat dit betreft wel voorop.
De facelift begin al vanaf eind 2020. Dwz: warmtepomp, matrix koplamp, elektrische trunk, zwarte raamlijsten.SX-Superfly schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:01:
[...]
Mocht ik kiezen voor ocassion dan wordt het model 2022 want ik wil wel met warmtepomp, betere bouw kwaliteit en gunstiger bereik. En ik denk dat 2022 modellen pas over een paar jaar op de markt komen?
Dus dan toch beter wachten op december als er wellicht wat highland demos of teruggegeven orders aangeboden worden op de website van Tesla.
De interieur is wel verschillen, de eerste facelift modellen hebben nog de oude interieur (deurpanel)
Life is too short to drive boring cars
Maar dan heb jij de 55 kwh lfp en niet de 60 kwh lfp denk ik? Want de 60 kwh E6LR motor is pas in dec 2021 op de markt gekomen?this schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:20:
[...]
Ik heb een M3 van eind 2020 en daar zit ook gewoon al een warmtepomp in hoor. Die komt eind volgend jaar op de tweedehandse markt terecht.
Ik zou dan in jouw situatie proberen een mooie deal te pakken tegen het eind van het jaar. Die Highland is nog wat efficiënter qua verbruik en heeft nog een hoop andere verbeteringen. Als je voor een basismodel gaat kun je nog de SEPP voor een nieuwe auto krijgen (ipv 2e hands) en mogelijk nog een beetje korting. Dat maakt het verschil met een auto van 1 jaar oud in prijs waarschijnlijk heel klein.SX-Superfly schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:01:
[...]
Enige wat ik kan bedenken is het richting aangeven op het stuur (maar ik denk dat het gewoon went en soms juist ook makkelijker is dan het pookje) en als je er een van eerste helft 2022 neemt nog de USS (maar die mis ik zelf niet op de MY van eind 2022). Dat zijn denk ik de enige nadelen die hier wel eens worden genoemd. Verder veel voordelen met de Highland.
Ik heb een LR.SX-Superfly schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:23:
[...]
Maar dan heb jij de 55 kwh lfp en niet de 60 kwh lfp denk ik? Want de 60 kwh E6LR motor is pas in dec 2021 op de markt gekomen?

TENZIJ er wel een camera in de voorbumper zit (dat is mij nog steeds niet duidelijk) en ik die ook tijdens het parkeren zou kunnen zien op het scherm, dat zou een hoop schelen. Dan zie je werkelijk hoeveel ruimte je hebt in plaats van af te gaan op Tesla Vision die er maar een potje van maakt.
Als occasionkopers over de hele linie alleen naar value for money zouden kijken, zou (naast de Golf) een BMW 3 en Mercedes C niet al jaren de meeste gezochte auto op Marktplaats zijn. Voor veel mensen is een auto emotie, dat heeft niets met een glazenbol te maken.SirLct schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:07:
[...]
Hij bevestigd volgens mij toch helemaal niets.
Als over een paar jaar een even oude Audi Q4 naast een Y zet; of i4 naast model 3, dan is het volgens mijn glazen bol zouden men toch voor de model 3 of Y gaan. Wie wil nou 20-30k meer betalen? Dat is nu al moeilijk te verkopen (kijk maar naar de verkoopcijfers) laat staan over paar jaar. Al de opties telt minder mee in de 2ehands prijzen (niet bijzonder bij EV, is altijd al zo) en de audis en bmws met 20k aan opties gaan echt niet als warm broodje hoor.
Maar goed, jouw glazen bol kan van andere leverancier komen, dus dat kan het verklaren.
Daarenboven scheelt een aangeklede Q4 nieuw 10k met een Y dus als tweedehands nog minder.
Door eigen toedoen begint het behoorlijk offtopic te worden. Afsluitend wil ik nog wel gezegd hebben dat ik na 3 3-series, een 4-serie GC en een Q4 aan de Model 3 een van de fijnste tot nu toe heb. Maar als liefhebber van Duitsers had ik zonder de Q4 nooit een Tesla overwogen te kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Maurice- op 19-10-2023 17:49 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik kreeg vandaag vanuit de LM de tip om alvast een afspraak voor bandenwissel naar winterbanden te maken omdat de M3 binnenkort zeer waarschijnlijk op zomerbanden wordt afgeleverd.
Moet ik nog iets proberen te sturen qua wat voor banden ze erop zetten en/of hoe werkt dat met de velgen/wieldoppen? Zetten ze die over of moet je dan maanden met lelijke wintervelgen rondrijden?
(Op huidige leasebak heb ik twee sets velgen)
Leggen toch gewoon winterbanden op de huidige velg?boefje79 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:32:
Hey all,
Ik kreeg vandaag vanuit de LM de tip om alvast een afspraak voor bandenwissel naar winterbanden te maken omdat de M3 binnenkort zeer waarschijnlijk op zomerbanden wordt afgeleverd.
Moet ik nog iets proberen te sturen qua wat voor banden ze erop zetten en/of hoe werkt dat met de velgen/wieldoppen? Zetten ze die over of moet je dan maanden met lelijke wintervelgen rondrijden?
Ik vind velgen niet zo belangrijk en vind de 2500 euro optie van Tesla zelf voor 19inch winterbanden wat prijzig. Dus ik kijk even op marktplaats wat het aanbod is.
Ik heb een Y RWD 2023 (maar de vraag zal voor alle Y's gelijk zijn), maar klopt het dat de afwijking te groot is om te kijken naar tweedehands S en 3 velgen en banden? Vaak zijn die 235 of 245 en 40 hoog of zelfs 35....de standaard voor de Y is 255/45-19...die afwijking is te groot zeker. Dus alle velgen/wielen op marktplaats komende van een 3 of S kan ik niets mee, klopt dat?
S/X sowieso niet. Die hebben een andere steek. Velg van de 3 past wel maar qua band lijkt me dat ook geen optie idd. Denk dat je op MP nog weinig Y winterbanden zult vinden. Wellicht een setje Gemini met zomerbanden maar goed, dan moet je daar andere banden opzetten en de zomerbanden zelf een keer gebruiken.Nomad schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:24:
Het word kouder en dus kijken we massaal naar winterbanden of all-seasons, zo ook ik.
Ik vind velgen niet zo belangrijk en vind de 2500 euro optie van Tesla zelf voor 19inch winterbanden wat prijzig. Dus ik kijk even op marktplaats wat het aanbod is.
Ik heb een Y RWD 2023 (maar de vraag zal voor alle Y's gelijk zijn), maar klopt het dat de afwijking te groot is om te kijken naar tweedehands S en 3 velgen en banden? Vaak zijn die 235 of 245 en 40 hoog of zelfs 35....de standaard voor de Y is 255/45-19...die afwijking is te groot zeker. Dus alle velgen/wielen op marktplaats komende van een 3 of S kan ik niets mee, klopt dat?
Tesla’s Parts Catalog confirms Tesla is working on a Performance version of the new Model 3, potentially PLAID!! pic.twitter.com/N7qxt0LUqM
— The Kilowatts 🚗⚡️ (@klwtts) 19 oktober 2023
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik neem aan van wel, maar zie hier geen informatie over. Op Tesla’s eigen site (shop) staat bij M3 winterbanden op velg : “Geschikt voor Model 3 geproduceerd in de periode 2017-2023.“ Dat doet weer vermoeden dat deze niet gaan passen.
https://www.volkswagen.nl...AEgLOtPD_BwE&gclsrc=aw.ds
Sommige zelfs 12000 korting..
https://www.volkswagen.nl.../suv/168992601/pro-77-kwh
Want? We leven nu toch in 2023?Ingmar7 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:49:
Ik neem aan van wel, maar zie hier geen informatie over. Op Tesla’s eigen site (shop) staat bij M3 winterbanden op velg : “Geschikt voor Model 3 geproduceerd in de periode 2017-2023.“ Dat doet weer vermoeden dat deze niet gaan passen.
Als de steekmaat maar klopt, die is voor de 3 en Y gelijk. Ik heb zelf ook 245 voorbanden, 285 achterbanden op mijn Model 3. Terwijl standaard geloof ik 235 is.Nomad schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:24:
[ Voor 46% gewijzigd door Divak op 19-10-2023 20:33 ]
En gewoon geproduceerd in 2023. Ik denk niet dat ze de steekmaat zomaar veranderen voor een LCI.
Volkswagen heeft wel vaker de regeltjes aan zijn laars gelapt om maar auto's weg te zetten. Ik herinner me een einde jaar spurt aan verkopen. Dan duwden ze EVs de dealer keten in om wat beter uit te komen met de gemiddelde uitstoot op de vloot. Was 2020 of 2021 geloof ik. En ook op andere vlakken hebben ze geloof ik wel eens iets gedaan om regels te omzeilen. Weet niet meer wat het precies (kuchekuch dieselgate) was...Wivo12 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:59:
Bij de actie van volkswagen ID5 (tot 8400 euro korting) wordt aangegeven dat de SEPP Subsidie 2023 hierdoor van toepassing is. Is Tesla dan te braaf of gaat VW hier buiten hun boekje?
https://www.volkswagen.nl...AEgLOtPD_BwE&gclsrc=aw.ds
Sommige zelfs 12000 korting..
https://www.volkswagen.nl.../suv/168992601/pro-77-kwh
Dus dat zou mij niets verbazen als ze hier ook zoiets doen.
Ik heb begin dit jaar uitgebreid gezocht en kwam uiteindelijk een fractie goedkoper uit dan de Tesla set. Had ik niet eens dure velgen en dure banden gekozen. Dan nog de sensoren en de montage erbij. Achteraf had ik beter de Tesla set genomen, behalve dat die niet op tijd leverbaar leken voor mijn wintersport.Nomad schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:24:
Het word kouder en dus kijken we massaal naar winterbanden of all-seasons, zo ook ik.
Als je dat teveel geld vindt kun je ook gewoon goede banden voor de winter kiezen en die omwisselen. Scheelt een hoop centen.
Achter heb je sowieso zicht met de camera. Voor gaan USS ook piepen op 30 cm, dus als het veel krapper wordt heb je daar ook niet veel aan. Je leert gauw genoeg inschatten hoeveel ruimte je nog hebt.Divak schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:58:
Ik kijk er ook wel naar uit om mijn 2019 om te wisselen voor een Highland. Alleen de missende USS knaagt nog steeds. Ik moet elke dag fileparkeren in de binnenstad dus de USS helpen mij wel vaak, moet regelmatig inparkeren met <50cm meldingen op het scherm, gisteren zelfs STOP-STOP voor en achter tijdens het parkeren. Ik weet niet hoe makkelijk dat zonder USS zou zijn...
[Afbeelding]
TENZIJ er wel een camera in de voorbumper zit (dat is mij nog steeds niet duidelijk) en ik die ook tijdens het parkeren zou kunnen zien op het scherm, dat zou een hoop schelen. Dan zie je werkelijk hoeveel ruimte je hebt in plaats van af te gaan op Tesla Vision die er maar een potje van maakt.
Een camera voor zou wel fijn zijn, maar die zit er (nog?) niet op.
Ik zou vragen of ze iig banden met foam monteren. Die hebben vaak een Tesla only label, omdat er meer geluiddempend foam in zit.boefje79 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:32:
Hey all,
Ben het op mijn M3 destijds vergeten, en zeker bij de 2019 modellen maakt het best wat uit
Ik heb het hier al eens gezegd. Die 30cm zijn consistent, dus als hij piept kan je zelf wel inschatten dat je nog iets verder kan.bilgy_no1 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:46:
[...]
Voor gaan USS ook piepen op 30 cm, dus als het veel krapper wordt heb je daar ook niet veel aan.
[...]
Als die Vision soms niet piept en soms op een meter heb je er geen hol aan...
Ja, dus? Is dat dan de definitieve waarheid omdat jij iets hebt gezegd? Ik heb een andere ervaring. En zoals ik al zei: je went snel genoeg aan hoeveel ruimte je werkelijk hebt. Ongeacht wanneer het piepen begint. En ik zeg er ook bij dat een camera voorop wel beter zou zijn (wat ik dus voor USS net zo goed nog beter vond), want op zowel Vision als USS kun je niet blind vertrouwen.Fire69 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:01:
[...]
Ik heb het hier al eens gezegd. Die 30cm zijn consistent, dus als hij piept kan je zelf wel inschatten dat je nog iets verder kan.
Als die Vision soms niet piept en soms op een meter heb je er geen hol aan...
Ik heb de laatste tijd ook steeds vaker dat het gewoon heel goed klopt. Misschien is er toch iets in de updates meegekomen. Een voorbeeld daarvan heb ik onlangs nog gepost.
Ik persoonlijk vind het gemis aan USS dus zwaar overtrokken. Desondanks meld ik dat wel bijvoorbeeld vandaag nog in een post bij iemand die twijfelt tussen een Highland en een 2022 model, omdat ik weet dat er veel mensen zijn die er wel aan hechten. Maar dat neemt niet weg dat ik bij iemand die erover twijfelt door de Vision vs USS ook wel wat nuance mag geven in hoe erg dat gemis nou echt is voor mij (niet erg dus).
Als je geen premium Connect meer hebt kan je dan wel alle app functies gebruiken?
Netflix kan via hotspot maar bedoel meer camera’s bekijken via app terwijl je geen premium Connect hebt? Alleen de standaard
:strip_exif()/f/image/mercLZP1bqKaGqZiLO37RgB5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kemgBFLIAY5FkZqsudZs2VTz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xHpgOdEpRFnhQZEwpu7It57N.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 20-10-2023 08:42 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Toch heeft hij gewoon gelijk. Met USS waren de afstanden gewoon accuraat. YT staat er vol mee. Ik heb 4 jaar een Model 3 gereden en 4 jaar lang nul issues gehad met USS. Aan de voorkant heb je er met vision amper wat aan. Afstanden kloppen niet en vaak pakt hij de stoeprand of strepen op de parkeerplaats. Achterkant is redelijk prima, al klopt de afstand daar ook niet. Grootste probleem is ook dat hij niet altijd te conservatief is.bilgy_no1 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:17:
[...]
Ja, dus? Is dat dan de definitieve waarheid omdat jij iets hebt gezegd? Ik heb een andere ervaring. En zoals ik al zei: je went snel genoeg aan hoeveel ruimte je werkelijk hebt. Ongeacht wanneer het piepen begint. En ik zeg er ook bij dat een camera voorop wel beter zou zijn (wat ik dus voor USS net zo goed nog beter vond), want op zowel Vision als USS kun je niet blind vertrouwen.
Ik heb de laatste tijd ook steeds vaker dat het gewoon heel goed klopt. Misschien is er toch iets in de updates meegekomen. Een voorbeeld daarvan heb ik onlangs nog gepost.
Ik persoonlijk vind het gemis aan USS dus zwaar overtrokken. Desondanks meld ik dat wel bijvoorbeeld vandaag nog in een post bij iemand die twijfelt tussen een Highland en een 2022 model, omdat ik weet dat er veel mensen zijn die er wel aan hechten. Maar dat neemt niet weg dat ik bij iemand die erover twijfelt door de Vision vs USS ook wel wat nuance mag geven in hoe erg dat gemis nou echt is voor mij (niet erg dus).
Zie bv; YouTube: Tesla Vision Parking update (no parking sensors) does it work yet?
Volgens Vision 32 inches over in een toch super easy setting zou je zeggen.
Het is een dikke fail imho. Je kunt het goed willen praten maar on-par met USS is het sowieso niet, en gaat het ook niet snel worden. Overigens ben ik verder content met de Y en zou ik hem niet willen missen maar had er toch graag USS op gehad. Ze kunnen het nu beter uitzetten.
Lange tenen? Blijkbaar is wat jij zegt wel de definitieve waarheid.bilgy_no1 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:17:
[...]
Ja, dus? Is dat dan de definitieve waarheid omdat jij iets hebt gezegd? Ik heb een andere ervaring. En zoals ik al zei: je went snel genoeg aan hoeveel ruimte je werkelijk hebt. Ongeacht wanneer het piepen begint. En ik zeg er ook bij dat een camera voorop wel beter zou zijn (wat ik dus voor USS net zo goed nog beter vond), want op zowel Vision als USS kun je niet blind vertrouwen.
"Het went snel"? Dat zou helemaal niet hoeven.
En "het werkt steeds vaker wel goed"? Leuk, behalve de keren dat het niet goed werkt en je schade rijdt dan?
Mijn Kia van 2013 had geen hoop updates nodig om het ooit hopelijk goed te laten werken, die sensoren deden het vanaf dag 1 goed.
Als ze het ooit even goed kunnen laten werken, super! Dan hadden ze tot dat moment moeten wachten om het te introduceren en ondertussen USS erop houden.
Ze hadden bij die Vision gewoon direct een camera voorop moeten zetten, dan was het waarschijnlijk wel direct 'goed genoeg' geweest.
Inderdaad, moest het gewoon goed zijn stond YT niet vol met filmpjes van mensen die aan het testen zijn en steeds tot dezelfde conclusie komen.Inspired schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:11:
[...]
Toch heeft hij gewoon gelijk. Met USS waren de afstanden gewoon accuraat. YT staat er vol mee. Ik heb 4 jaar een Model 3 gereden en 4 jaar lang nul issues gehad met USS. Aan de voorkant heb je er met vision amper wat aan. Afstanden kloppen niet en vaak pakt hij de stoeprand of strepen op de parkeerplaats. Achterkant is redelijk prima, al klopt de afstand daar ook niet. Grootste probleem is ook dat hij niet altijd te conservatief is.
Zie bv; YouTube: Tesla Vision Parking update (no parking sensors) does it work yet?
Het is een dikke fail imho. Je kunt het goed willen praten maar on-par met USS is het sowieso niet, en gaat het ook niet snel worden. Overigens ben ik verder content met de Y en zou ik hem niet willen missen maar had er toch graag USS op gehad. Ze kunnen het nu beter uitzetten.
Mijn Kia van 2017 had een paar koleredingen aan de voorkant die standaard aan stonden en standaard voor elke graspol of vaag ding aan het piepen waren, en inderdaad nooit een update op gekregen ;-)Fire69 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:21:
Mijn Kia van 2013 had geen hoop updates nodig om het ooit hopelijk goed te laten werken
Dit is toch wel een hele simpele opzoek vraag;Asbes schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:47:
Vraag:
Als je geen premium Connect meer hebt kan je dan wel alle app functies gebruiken?
Netflix kan via hotspot maar bedoel meer camera’s bekijken via app terwijl je geen premium Connect hebt? Alleen de standaard
https://www.tesla.com/nl_nl/support/connectivity
Helemaal mee eens. Vision werkt voor geen meter en het grootste probleem is dat het niet consistent is. Soms is STOP 30 cm nog 50 cm, soms is het amper 10. Leuk als je dan denkt, ik heb nog 30, ik kan nog een klein stukje vooruit. Bij de USS was de continue piep altijd de vaste afstand en wist je perfect hoeveel marge je nog had. Zonder voorbumper camera had dit nooit ingevoerd mogen worden.Inspired schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:11:
[...]
Toch heeft hij gewoon gelijk. Met USS waren de afstanden gewoon accuraat. YT staat er vol mee. Ik heb 4 jaar een Model 3 gereden en 4 jaar lang nul issues gehad met USS. Aan de voorkant heb je er met vision amper wat aan. Afstanden kloppen niet en vaak pakt hij de stoeprand of strepen op de parkeerplaats. Achterkant is redelijk prima, al klopt de afstand daar ook niet. Grootste probleem is ook dat hij niet altijd te conservatief is.
Bij de 'auto van de toekomst' is het gewoon onaanvaardbaar dat we terug old skool jaren 80 op het zicht en het gevoel weer moeten manoeuvreren.
Goedpraten met 'zo erg is het toch niet' of 'het zal wel beteren met updates' kan voor mij niet.
Tesla met USS werkte perfect, al mijn vroegere ICE auto's met USS werkte perfect. Dit is een complete fail en het ergste is dat Tesla/Musk koppig en doof blijft.
Dit gezegd zijnde, ik ben nog steeds enorm blij met mijn model Y en het (blijvend) ontbreken van USS of ander perfect werkend hulpsysteem zou mij niet weerhouden om deze verder meer dan prima auto opnieuw te kopen.
[ Voor 100% gewijzigd door Pierz op 20-10-2023 03:57 . Reden: Overbodig ]
Dual motor badge hoort er bij een Plaid niet op m.i.Taro schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:43:
Geen idee of het betrouwbaar is, maar:
[Twitter]
[Afbeelding]
Upon further review, it appears we’re looking at a Ludicrous Speed badged Model 3 and not a Plaid badge. (The level just below Plaid)
— The Kilowatts 🚗⚡️ (@klwtts) 19 oktober 2023
It’s still going to be an impressive upgrade but likely a dual motor configuration rather than tri-motor. #LudicrousSpeed https://t.co/3FDwFqfiuu pic.twitter.com/68xzstdDAL
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik parkeer al 10 maanden zonder problemen met de Model Y, zonder schade.Fire69 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:21:
[...]
En "het werkt steeds vaker wel goed"? Leuk, behalve de keren dat het niet goed werkt en je schade rijdt dan?
En sommige zaken worden ook door USS niet gezien, zoals bijvoorbeeld een trekhaak als die net tussen twee sensoren in zit. Dan denk je dus bij permanente piep zeker te zijn dat het nog 30 cm is, maar gaat het dus ook mis.
Dan zul je zeggen: maar die trekhaak zie je toch zitten wanneer je erin rijdt. En dat is precies mijn punt: vooruit heb je zicht waar je heen rijdt en kun je dus blijven inschatten hoeveel ruimte je hebt. Voor 'lui' parkeren met veel ruimte voor en achter kun je prima op USS vertrouwen, maar dat geldt dus net zo goed voor Vision.
Voor precisiewerk <30 cm zul je altijd ook zelf moeten inschatten. Daar zie ik dus ook geen wezenlijk verschil.
Ik mis dus de USS niet. Betere precisie van Vision zou uiteraard mooi zijn en het lijkt er naar mijn ervaring op dat dit steeds beter lukt. En ik zie verder ook de teneur "ik zou de Model Y desondanks weer kopen", dus ik denk dat we het daarover eens zijn. Overigens is dat precies de vraag waar ik op reageerde van iemand die een Tesla overweegt, maar nog twijfelt op dit punt.
Het is één overzicht van badges die op de klep kunnen zitten. Wel zo handig bij bestellen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze er allebei tegelijk op gaan.turkeyhakan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 02:34:
[...]
Dual motor badge hoort er bij een Plaid niet op m.i.
Punctuality is the politeness of kings
Taro schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:43:
Geen idee of het betrouwbaar is, maar:
[Twitter]
[Afbeelding]
Hier meer plaatjes van de geruchtenbak. Snap niet zo goed wat dat tape en middenpunt moet doen, wellicht handleiding voor montage ofzo.spartacusNLD schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:47:
Verwijzing naar mogelijke plaid ludicrous model 3
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De velgen, waarom heeft ie zoveel gaatjes rondom? Neem aan geen 2 piece haha. Maar wellicht toch P velgen waar je alsnog een dop kan zetten?

Deze afbeeldingen komen uit de zogenaamde ''onderhoud handleiding''. bedoeld voor partijen die onderhoud plegen op tesla's. Deze handleiding is gisteren of eergisteren gepubliceerd.SirLct schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:20:
[...]
[...]
Hier meer plaatjes van de geruchtenbak. Snap niet zo goed wat dat tape en middenpunt moet doen, wellicht handleiding voor montage ofzo.
[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 20-10-2023 09:27 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Details maken voor mij de auto, door tekst Tesla haak ik wat betreft smaak af. Net als de chrome handgrepen inhet pre 20 tijdperk.
Hopelijk Juniper weer het gewoon het logo, maar ben er natuurlijk bang voor. Vind dit ook wel enigzins op Volvo lijken, jammer!
Misschien moet ik voordat ik ga beginnen over tekst mijn eigen woordenschat op peil hebben. Ga het bijwerken.
[ Voor 26% gewijzigd door deryck op 20-10-2023 09:47 ]
Ik ben voor Quick Silver gegaan (aanstaande dinsdag ophalenSunri5e schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:08:
Grote twijfel hier! Ik wil een performance model Y gaan bestellen maar ik kan niet kiezen tussen wit of Quick Silver....

Vind dat Quick Silver er trouwens in de app wel heel lelijk uitziet. In het echt is ie veel mooier.
Trouwens wel grappig dat zwarte raamlijsten en grepen weer helemaal in zijn. Vroeger was dat iets voor de goedkopere modellen.
[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 20-10-2023 09:48 ]
Dan hoef ik in de toekomst dus 1 showroom minder te bezoeken.Dutchlimits schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:44:
[...]
Wen er maar aan want alle Tesla's lijken deze trend te volgen...
Als het automatisch knipperen dezelfde trend volgt als automatisch wissen, neem ik binnen een week een hap uit dat stuur, en de tandarts is tegenwoordig knap aan de prijs...
Mode-dingetje hé.deryck schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:44:
Misschien niet voor iedereen interessant maar ben ik de enige die het tesla logo achter op de kofferbak niet mooi vindt?
Details maken voor mij de auto, door tekst Tesla haak ik wat betreft smaak af. Net als de chrome handgrepen inhet pre 20 tijdperk.
Hopelijk Juniper weer het gewoon het logo, maar ben er natuurlijk bang voor. Vind dit ook wel enigzins op Volvo lijken, jammer!
Misschien moet ik voordat ik ga beginnen over tekst mijn eigen woordenschat op peil hebben. Ga het bijwerken.
Veel fabrikanten switchen tegenwoordig naar de merknaam achterop ipv loga
Smaken verschillen. Ik vind de HL veel mooier zo. En de tekst uitgeschreven laat me denken aan m’n lexus is300h. En daar is niks mis meederyck schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:44:
Misschien niet voor iedereen interessant maar ben ik de enige die het tesla logo achter op de kofferbak niet mooi vindt?
:fill(white):strip_exif()/f/image/5NVY3XoqWCKF9TxAw3AWmlHC.png?f=user_large)
We hebben hem afgelopen weekend online gezet.spartacusNLD schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:22:
Deze afbeeldingen komen uit de zogenaamde ''onderhoud handleiding''. bedoeld voor partijen die onderhoud plegen op tesla's. Deze handleiding is gisteren of eergisteren gepubliceerd.
En ze zijn gewoon publiek toegankelijk als je even een accountje aanmaakt op service.tesla.com (dus ik vertel niks dat geheim is). Mocht je in het weekend zin hebben om lekker te gaan grasduinen door de service manuals...
Sommige wielen hebben kunststof inserts langs de rand. Daar zullen die gaatjes wel voor zijn...SirLct schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:20:
De velgen, waarom heeft ie zoveel gaatjes rondom? Neem aan geen 2 piece haha. Maar wellicht toch P velgen waar je alsnog een dop kan zetten?
[ Voor 23% gewijzigd door dreamscape op 20-10-2023 10:36 ]
Ah, mooi!dreamscape schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:31:
[...]
We hebben hem afgelopen weekend online gezet.
En ze zijn gewoon publiek toegankelijk als je even een accountje aanmaakt op service.tesla.com (dus ik vertel niks dat geheim is). Mocht je in het weekend zin hebben om lekker te gaan grasduinen door de service manuals...
Inloggen op je tesla account -> https://service.tesla.com/docs/Model3/ServiceManual/en-us/
voer voor het weekend idd.
Föhn en flosdraad?deryck schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:44:
Nu hebben ze logo en veel mensen halen TESLA tekst van ali en zet em erop.deryck schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:44:
Dus je zou straks ook de tekst kunnen afhalen en logo kunnen plakken.
Net wat je leuk vind.
Toen met de chrome tijdperk gingen ook veel die het zwart wrappen.
Om iedereen blij te maken wordt het lastig voor een fabrikant. Maar gelukkig kun je zulke kleine ingreep wel makkelijk realiseren.
Wit is saai (ik heb ook wit). QS is erg mooi, wat iedereen hier ook van vindt. Je ziet deze kleur niet vaak. Ik vind het zeker niet ‘just another grey’.Sunri5e schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:08:
Grote twijfel hier! Ik wil een performance model Y gaan bestellen maar ik kan niet kiezen tussen wit of Quick Silver....
Dat is de oude Model 3. Even de website instellen op UK/Engels, of gewoon Nederlands, dan krijg je als het goed is ook de nieuwe te zien.spartacusNLD schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:47:
Inloggen op je tesla account -> https://service.tesla.com/docs/Model3/ServiceManual/en-us/

Model 3 Highland aangekomen in Zeebrugge.
Ik schrok eventjes, ik dacht dat ze terug gaan naar chrome randjes.
Maar volgens mij is het alleen zo'n cover/ beschermfolie achtig ding
Ik heb een Y LR ('21) in MSM, en mijn buurman een Y P ('23) in QS. De 2 zijn uiteraard erg verschillend in kleur en het/de QS is zeker niet nog een andere kleur grijs. Hij is gewoon écht zilver van kleur.STIMPPYYY schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:07:
[...]
Wit is saai (ik heb ook wit). QS is erg mooi, wat iedereen hier ook van vindt. Je ziet deze kleur niet vaak. Ik vind het zeker niet ‘just another grey’.
Hij is mij persoonlijk te licht van kleur; ik ben juist heel blij met de donkere tint van MSM. Maar ieder zijn smaak uiteraard; wit vinden sommige wellicht idd saai maar ik heb ook verhalen (hier) gelezen die wit juist enorm mooi vinden
Ze?spartacusNLD schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:17:
Tesla Utrecht gevraagd of ze al meer informatie hebben over proefritten:
[Afbeelding]
Haal je ze letters toch weg en plak je Evt zelf een logo erop 😉.deryck schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:44:
Persoonlijk vind ik de letters wel sjiek.
EDIT: wat @SirLct zei, moest nog 1 pagina lezen blijkbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 20-10-2023 11:55 ]
De medewerkers van Tesla Utrecht?
Hmmm. Ik weet niet of dat ik ze wel mooier vind dan het huidige "oude" model....SirLct schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Weet je ook hoe dat zit met de Stealth Grey? En is pain black nieuw cq is dat bij de MY anders?Dutchlimits schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:54:
Ik wilde met voorkeur zwart maar omdat het een plain black is zonder pearl erin, toch voor wit gekozen. Ik overweeg de auto te wrappen aankomende jaar.
Plain black = solid black = hetzelfde als altijd, zonder metallic/pearl.J-Engelen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:26:
[...]
Weet je ook hoe dat zit met de Stealth Grey? En is pain black nieuw cq is dat bij de MY anders?
Stealth grey is wel behoorlijk metallic.
[ Voor 49% gewijzigd door mitsumark op 20-10-2023 12:52 ]
Achterkant 100% beter hoor imho.Sunri5e schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:05:
[...]
Hmmm. Ik weet niet of dat ik ze wel mooier vind dan het huidige "oude" model....
Voorkant weet ik niet.
Ik vind de bumper line te hoog, koplamp te slank, verlies een beetje de cohesie met de rest van de wagen.
Tsja, er is ook al jaren sprake van een 100 kWh accu voor de Model 3 (zo lang al dat destijds er nog geen Model Y was).spartacusNLD schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:47:
Verwijzing naar mogelijke plaid ludicrous model 3
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou is het natuurlijk wel te verwachten dat er een performance versie komt, maar ik denk dat ze op bepaalde hardware (lees: accu) zitten te wachten, nodig om echt een boost te kunnen geven.
Ik wel! Kan niet wachten, nog 4 nachtjes! Ik zie mijn zwarte (persoonlijk mooiste kleur) al erbij staanSunri5e schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:05:
[...]
Hmmm. Ik weet niet of dat ik ze wel mooier vind dan het huidige "oude" model....
Nice photos! Ik vind trouwens persoonlijk de goedkopere zwarte velgen mooier dan de licht metalen velgen nu ik het zo naast elkaar zie.SirLct schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Raamlijsten moeten vervangen worden als deze beschadigd zijn. de beschadigingen aan het lakwerk polijsten de medewerkers bij Tesla wel weg op standje grof, de hologrammen en swirls die het onnauwkeurig polijsten tot gevolg hebben zien klanten toch pas na een tijdje en dan is de inspectie garantie van de klant toch al verlopenDutchlimits schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:28:
Vind t wel apart dat de raamtrim bescherming krijgt maar het gehele lak niet, dat trim (behalve de bestuurdersdeurhendel) raak je ja als transporteur amper aan

Dat dus. Eerst en rondje krasstraat en daarna een rondje probleem bij de klant neerleggen.schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:09:
[...]
Raamlijsten moeten vervangen worden als deze beschadigd zijn. de beschadigingen aan het lakwerk polijsten de medewerkers bij Tesla wel weg op standje grof, de hologrammen en swirls die het onnauwkeurig polijsten tot gevolg hebben zien klanten toch pas na een tijdje en dan is de inspectie garantie van de klant toch al verlopen
:strip_exif()/f/image/7dzVkOxDj4qq5LgaTGl2xYYL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5Z69j8CuCIJgM3E64p3CHciL.jpg?f=fotoalbum_large)
De oliën in het polijst/poetsmiddel verbergen deze krasjes met gemak en zijn pas te zien na een aantal keer de auto wassen.Maurice- schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:19:
[...]
Dat dus. Eerst en rondje krasstraat en daarna een rondje probleem bij de klant neerleggen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beste manier om dit te voorkomen is na aflevering naar huis rijden, auto goed met de hand wassen en daarna de auto ontvetten met bijvoorbeeld Q2M Prep.
Je ziet mensen bij aflevering ruim 30minuten met het lampje van hun telefoon het lakwerk inspecteren in een slecht verlichte hal en dat heeft eigenlijk niet heel veel nut
Zijn er nog andere makkelijkere manieren om dit te ontdekken?schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:33:
[...]
De oliën in het polijst/poetsmiddel verbergen deze krasjes met gemak en zijn pas te zien na een aantal keer de auto wassen.
Beste manier om dit te voorkomen is na aflevering naar huis rijden, auto goed met de hand wassen en daarna de auto ontvetten met bijvoorbeeld Q2M Prep.
Je ziet mensen bij aflevering ruim 30minuten met het lampje van hun telefoon het lakwerk inspecteren in een slecht verlichte hal en dat heeft eigenlijk niet heel veel nut
Een inspectie lamp maakt het zoeken naar lak imperfecties een heel stuk gemakkelijkersynx6 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:07:
[...]
Zijn er nog andere makkelijkere manieren om dit te ontdekken?
https://www.carclean.com/...6P37T0JUzGmhoCYpQQAvD_BwE
Inspectielamp is de beste manier denk ik.synx6 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:07:
[...]
Zijn er nog andere makkelijkere manieren om dit te ontdekken?
Alleen wat win je daarbij ? Je kan het best die mannen van de garage zo ver mogelijk van uw auto houden met hun polijstmachine. Want die maken het vaak alleen maar erger. En dat is niet alleen bij tesla zo hoor, ook bij andere merkgarages zie ik die mannen liever niet met hun polijstmachine over een nieuwe auto gaan.
Wil je echt een cleane auto dan kan je deze best gewoon binnenbrengen bij een professional. Kost je wel iets, maar dan ben je wel zeker
Je bedoelt dat als je het aankaart bij Tesla dan wordt het alleen maar erger?zwasie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:03:
[...]
Inspectielamp is de beste manier denk ik.
Alleen wat win je daarbij ? Je kan het best die mannen van de garage zo ver mogelijk van uw auto houden met hun polijstmachine. Want die maken het vaak alleen maar erger. En dat is niet alleen bij tesla zo hoor, ook bij andere merkgarages zie ik die mannen liever niet met hun polijstmachine over een nieuwe auto gaan.
Wil je echt een cleane auto dan kan je deze best gewoon binnenbrengen bij een professional. Kost je wel iets, maar dan ben je wel zeker
Helemaal mee eens. Het is mijn privé auto en ik laat deze keramisch coaten.zwasie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:03:
[...]
Ja.synx6 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
Je bedoelt dat als je het aankaart bij Tesla dan wordt het alleen maar erger?
Dat nieuwe auto’s wat schade hebben is redelijk normaal. In het verleden bij een dealer gewerkt waar 70% van de binnenkomende nieuwe auto’s optisch wel wat mankeerde maar waar een normale dealer maar een paar auto’s per week aflevert is er genoeg tijd om de auto’s door een schade bedrijf opgeknapt te krijgen.
Bij Tesla gaan er op 1 locatie 2-300 auto’s per dag dus die tijd is er niet en hebben dus besloten om wat studenten? Een polijstmachine in hun handen te drukken
Elke afgeleverde tesla heeft wel kleine krasjes, swirls, hologrammen of ingebrande vogelpoep.
Het beste is gewoon niet te veel gaan zoeken en lekker rijden want dat gaat met een Tesla uitstekend
Je mag toch verwachten dat een nieuwe auto van >50 k€ schadevrij wordt afgeleverd? Dat verwacht je van andere merken toch ook? Waarom van een Tesla dan niet?schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:56:
Bij Tesla gaan er op 1 locatie 2-300 auto’s per dag dus die tijd is er niet en hebben dus besloten om wat studenten? Een polijstmachine in hun handen te drukken.
Elke afgeleverde tesla heeft wel kleine krasjes, swirls, hologrammen of ingebrande vogelpoep.
Het beste is gewoon niet te veel gaan zoeken en lekker rijden want dat gaat met een Tesla uitstekendwil je de auto echt netjes hebben breng deze dan naar een poetsbedrijf of koop zelf een excentrische polijstmachine.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Klopt, mag je ook verwachten. Ik weet ook niet of de aflevering van een Tesla slechter is als van andere merken. Als dat wel zou zijn, dan zou een oorzaak kunnen zijn dat er in korte tijd veel auto's worden afgeleverd en er minder tijd beschikbaar is per auto. Denk aan al die Tesla's die in een keer van de boot afkomen.Andrehj schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:12:
[...]
Je mag toch verwachten dat een nieuwe auto van >50 k€ schadevrij wordt afgeleverd? Dat verwacht je van andere merken toch ook? Waarom van een Tesla dan niet?
Nee dat veracht ik van andere merken ook niet. Ik koop om de ~5 jaar een nieuwe auto privé en er is geen een auto perfect afgeleverd. Moet ik erbij zeggen dat ik een nieuwe auto en het detailen echt als “hobby” zie en ik dus echt opzoek ga naar beschadigingen. Maar mijn Tesla is wel verreweg de slechtst afgeleverde auto.Andrehj schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:12:
[...]
Je mag toch verwachten dat een nieuwe auto van >50 k€ schadevrij wordt afgeleverd? Dat verwacht je van andere merken toch ook? Waarom van een Tesla dan niet?
Nog steeds ben ik van mening dat er voor 52k geen betere auto te koop is en ik het dus op de koop toe neem.
Schade is er heel veel hoor. Dat is puur door transport. Alles moet sneller gaan en er moet meer op 1 boot , trein , … .Ynnoz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:29:
[...]
Klopt, mag je ook verwachten. Ik weet ook niet of de aflevering van een Tesla slechter is als van andere merken. Als dat wel zou zijn, dan zou een oorzaak kunnen zijn dat er in korte tijd veel auto's worden afgeleverd en er minder tijd beschikbaar is per auto. Denk aan al die Tesla's die in een keer gedropt worden door de boot.
Bij de meeste merken beginnen ze dan bij aflevering bij hun. De wagen te poetsen , lakdefecten bijwerken, polijsten, … . Ik gok dat het bij tesla allemaal net wat sneller moet gaan en daardoor zijn die rechtzettingen van minder kwaliteit.
Nu ik volg op de sociale media de pagina’s van een professionele detailer en als je ziet hoe nieuwe auto’s daar binnenkomen vanuit de garage dan zou je nog verschieten . En daar zitten ook gewoon dure Duitse bakken bij.
Precies dit, achter is er een stuk op vooruit gegaan, voorkant; meh, wat generiek, side skirt luchthappers zijn weg, rare “lach” lijn en inderdaad koplampen zijn wat gedrongen. De vorige Model 3 is direct herkenbaar, de nieuwe kan iedere merkbadge op zitten. Ik ben biased natuurlijk maar het ideale zit tussen vorige en nieuwe design in wat mij betreft. Ook het interieur; de upgrades zijn top maar het nieuwe dashboard en die rare lichtgevende lijn; meh. Het kan zijn dat het komt omdat ik ambient lightning helemaal niks vind. Alcantara is weg? Ook jammer.SirLct schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:52:
[...]
Achterkant 100% beter hoor imho.
Voorkant weet ik niet.
Ik vind de bumper line te hoog, koplamp te slank, verlies een beetje de cohesie met de rest van de wagen.
Het is een mixed bag voor mij.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Ik heb zelf hiervoor ook een Lexus IS300H gereden, maar die heeft de merknaam toch helemaal niet uitgeschreven? Hij had enkel een logo achterop.synx6 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:08:
[...]
Smaken verschillen. Ik vind de HL veel mooier zo. En de tekst uitgeschreven laat me denken aan m’n lexus is300h. En daar is niks mis mee
Kan hoor!Dutchlimits schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:58:
Ik denk dat jullie wat vroeg oordelen. In het levende lijve kan een auto heel anders overkomen.
Heb m vorige week wel in levende lijve gezien en er in gezeten
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Je hebt helemaal gelijk. Heb zelfs een oude foto erbij gepakt. Ga eens nadenken welke dat had…tim.w schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:51:
[...]
Ik heb zelf hiervoor ook een Lexus IS300H gereden, maar die heeft de merknaam toch helemaal niet uitgeschreven? Hij had enkel een logo achterop.
Ik heb bij ophalen van de auto wel grondig geïnspecteerd en tot 3 keer toe lak problemen op laten lossen. De eerste keer waren ze wat vergeten, dus weer terug. De derde keer keek ik buiten in de volle zon. Toen viel me nog meer op. Ze hebben het allemaal opgelost. Niet geweldig gepoetst, maar een stuk beter dan het was.synx6 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
Je bedoelt dat als je het aankaart bij Tesla dan wordt het alleen maar erger?
Nou we gaan het meemaken. Hoop dat het meevalt en dat ik überhaupt de lakissues kan spotten. Vrijdag over een weekje is het zover.GekkeRipper schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:41:
[...]
Ik heb bij ophalen van de auto wel grondig geïnspecteerd en tot 3 keer toe lak problemen op laten lossen. De eerste keer waren ze wat vergeten, dus weer terug. De derde keer keek ik buiten in de volle zon. Toen viel me nog meer op. Ze hebben het allemaal opgelost. Niet geweldig gepoetst, maar een stuk beter dan het was.
Wel goed om te horen dat ze er na verzoek aandacht aan besteden.
Iedereen was erg behulpzaam en begripvol, er werd totaal niet moeilijk gedaan.synx6 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:01:
[...]
Nou we gaan het meemaken. Hoop dat het meevalt en dat ik überhaupt de lakissues kan spotten. Vrijdag over een weekje is het zover.
Dan is het een ander verhaal..bokkow schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:02:
[...]
Kan hoor!
Heb m vorige week wel in levende lijve gezien en er in gezeten
Is dat niet een beetje lichtelijk overdreven ? Nemen we jouw minimum van 200 auto's per dealer per dag, dan komen we aan 1000 auto's per dag voor Vlaanderen (ik tel 5 dealers). Per jaar geeft dit een dikke 200.000 auto's... zowat 1/6 van de globale 2022 Tesla productie ...schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:56:
[...]
...
Bij Tesla gaan er op 1 locatie 2-300 auto’s per dag dus ...
Model 3 LR (model 2023)
Je kunt binnen een week en binnen 250 km problemen alsnog melden. Best om het bij de levering goed te checken, maar als er slecht licht is kun je het dus ook iets later melden.synx6 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:01:
[...]
Nou we gaan het meemaken. Hoop dat het meevalt en dat ik überhaupt de lakissues kan spotten. Vrijdag over een weekje is het zover.
Bij tesla kwamen de auto’s in bootladingen. Waardoor er vaak aan het eind van een kwartaal ineens heel veel auto’s uitgeleverd werden en er ook weken waren dat er geen auto’s uitgeleverd werden.flupp schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:09:
[...]
Is dat niet een beetje lichtelijk overdreven ? Nemen we jouw minimum van 200 auto's per dealer per dag, dan komen we aan 1000 auto's per dag voor Vlaanderen (ik tel 5 dealers). Per jaar geeft dit een dikke 200.000 auto's... zowat 1/6 van de globale 2022 Tesla productie ...
Dat idee had ik ook. Toen wij de vorige maand onze Tesla ophaalden in Tilburg, vertelde de medewerker die ons te woord stond, dat er die dag 80 afgeleverd werden en een dag eerder het dubbele. De laatste dagen van het kwartaal worden er wel serieuze aantallen afgeleverd.flupp schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:09:
[...]
Is dat niet een beetje lichtelijk overdreven ? ...
Ik bedoel ook niet dat er elke dag 200-300 auto’s worden afgeleverd maar er zijn genoeg dagen bij dat die aantallen op een dag gehaald worden. Volgensmij is het maximaal 300 per dag in Tilburgflupp schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:09:
[...]
Is dat niet een beetje lichtelijk overdreven ? Nemen we jouw minimum van 200 auto's per dealer per dag, dan komen we aan 1000 auto's per dag voor Vlaanderen (ik tel 5 dealers). Per jaar geeft dit een dikke 200.000 auto's... zowat 1/6 van de globale 2022 Tesla productie ...
Dat geldt tegenwoordig waarschijnlijk minder en minder. De Y is het meest verkochte model en die komt voor onze markt steeds vaker uit Berlijn. Dat zal waarschijnlijk wat meer uitgesmeerd worden uitgeleverd.Smobbo schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:47:
[...]
Bij tesla kwamen de auto’s in bootladingen. Waardoor er vaak aan het eind van een kwartaal ineens heel veel auto’s uitgeleverd werden en er ook weken waren dat er geen auto’s uitgeleverd werden.
De 3 komt alleen uit Shanghai, dus daar geldt nog wel de boot-logica. Alleen zijn dat er in aantal wel een stuk minder dan de Y. Krijgt misschien wel een opleving met Highland.
Maar zelfs dat is afgezet tegen een normale "dealer" enorm. Had het er toevallig over met een verkoper. Audi Pouw Harderwijk levert er gemiddeld 6 tot 10 per week af, Zwolle in goede maanden 20 per week.Megat schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:26:
[...]
Dat idee had ik ook. Toen wij de vorige maand onze Tesla ophaalden in Tilburg, vertelde de medewerker die ons te woord stond, dat er die dag 80 afgeleverd werden en een dag eerder het dubbele. De laatste dagen van het kwartaal worden er wel serieuze aantallen afgeleverd.
Het verschil is ook dat Telsa maar 1-2 locaties heeft om af te leveren en elk ander merk natuurlijk tientallen. En het model is natuurlijk ook anders, het liefst (bij wijze van) komt er vanuit Tesla helemaal niemand aan te pas.Maurice- schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:49:
[...]
Maar zelfs dat is afgezet tegen een normale "dealer" enorm. Had het er toevallig over met een verkoper. Audi Pouw Harderwijk levert er gemiddeld 6 tot 10 per week af, Zwolle in goede maanden 20 per week.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met een zitverhoger op de middelste zitplaats, hoe doen anderen dit?Impry schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:47:
Her en der is al wel wat geschreven over gordelverlengers, maar ik zie geen concrete linkjes of types die gegarandeerd werken.
Vooral de conclusie dat sommige niet passen.
Ik zoek een gordelverlenger voor een MY 2023 en dan de middelste zitplaats. De zitverhoger van m’n zoontje valt te veel over de gordelpunten heen.
Iemand een idee?
Dit topic is gesloten.
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.