Dag allemaal,
Al 1,5 jaar zeer tevreden met mijn M3LR, maar helaas loopt mijn (4%) LM contract af.
Goede nieuws is natuurlijk wel dat ik een nieuwe mag kiezen. En tesla bevalt goed.
Ik ben nu erg in dubio: MYRWD vs nieuwe M3RWD. Helaas zijn beide LR opties geen keuze meer omdat deze buiten mn budget vallen (950 eur/maand).
De MY biedt natuurlijk zeeën van ruimte en ik kan er makkelijk mijn racefiets in vervoeren zonder trekhaak. Verder heb ik de ruimte niet per se nodig in mijn huidige situatie. Ook is het audiosysteem goed en identiek aan de MYLR (ik vind dit een belangrijke feauture). Ik ga wel aanzienlijk achteruit in de praktische range tov mijn huidige tesla. Ik kan deze net bestellen, maar zit op de max van 950 euro per maand. NB: een BMW iX1 is 850 per maand, mij een blackbox hoe dit werkt
De M3 is natuurlijk net vernieuwd en ziet er prachtig uit. De nieuwe RWD versie heeft een praktisch bereik van 420km waarbij mijn huidige LR een praktisch bereik van 450 heeft, een klein verschil dus. Wel is het audiosysteem minder dan de LR en naar mijn verwachting minder dan de MYLR. Heeft iemand hier al iets over gelezen? Leasetarief van een M3 met trekhaak is 915 euro/maand.
De model 3 is uiteindelijk netto 60 euro per maand goedkoper rekening houdende met de bijtelling. Dat tikt jaarlijks best aan.
Wat zouden jullie aanraden in mijn situatie

?