Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.685.882 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fjeze schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:40:
Ik ben ook aan het kijken voor een Tesla Model Y (zakelijke lease).

Nu heb ik een 2 tal vragen:

- Ik twijfel tussen de rwd en de LR, het verschil in KM lijkt mij niet heel erg groot... Ik ga zeg maar 1x per jaar op vakantie richting italie (of wellicht zuid frankrijk/spanje) en verder rij ik zo'n 300 km op een dag met mogelijkheden om bij klanten of op kantoor te laden.

- Hoe is de ervaring met Tesla vision vooral ook met parkeren. Aan de achterkant geloof ik het wel ivm de camera, maar aan de voorkant/zijkanten voor lijkt het van de filmpjes die ik gezien heb toch wel erg veel te missen...
Qua range: ik doe >35.000 km per jaar, met veel ritten naar België (~250 km enkele reis), Frankrijk (~400 km enkele reis), Duitsland (ook ongeveer ~250 km enkele reis) en dan nog de vakanties. Tot nu toe met de MY RWD alles probleemloos verlopen qua rijden en laden.

Die 300 km red je ook wel op een lading, tenzij in de winter met regen en wind en je per se het hele stuk heel hard wilt rijden. Dus als je in de winter naar de Alpen rijdt bijvoorbeeld. De auto zal echter zelf wel de laadplanning aanpassen, dus ook dat gaat wel goed uiteindelijk (alleen dan wel wat vaker laden).

Ik rijd zelf meestel eerder op ontspanning dan op zo hard mogelijk scheuren. Ben je zelf meer van dat laatste zal je ervaring qua bereik wel anders zijn.

Qua Vision: de 'wisdom of the crowd' is dat het hard zuigt. Zelf ben ik er wat milder over. Achteruit is helemaal prima: door de camera zie je alles en ook de afstanden zijn redelijk. Vooruit is nog wispelturig. Had laatst wel dat het heel erg goed klopte bij vooruit parkeren naar een muur toe:
bilgy_no1 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Maar goed, ik parkeer nauwelijks vooruit in. De ervaring was eerder dat de afstand veel groter was dan werd aangegeven (50-60 cm over als er in het scherm 30cm/STOP stond). Was dus wel verbaasd dat het deze keer zo goed ging.

En eerdere ervaring:
bilgy_no1 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Mijn conclusie:
- achteruit: prima
- zijkant (bijv stoepranden): prima
- vooruit: hit and miss
- parkeersensoren zijn ook niet feilloos
- oplossing: gewoon zoveel mogelijk achteruit inparkeren en gevoel ontwikkelen voor hoeveel ruimte je aan de voorkant hebt.

Verder ben ik superblij met de Model Y RWD. Echt een heel fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:29
Hoewel al een maand in bezit rij ik er pas sinds donderdag in.

Het echte ontdekken begint dus eigenlijk pas.

Stand 2 in TACC is bij mij in ieder geval een heel stuk dichterbij als op de geposte foto. Weet niet of er verschil zit in TACC en AP afstanden?

Het is nog dichter op de voorganger als in stand 1 Audi ACC. Eigenlijk vond ik het zelfs iets te dicht op de voorganger.

Ik lees veel over batterij degradatie en Teslamate en screenshots hierover. Maar wat moet je ermee? De degradatie kun je niet tegenhouden toch, wat heeft het voor zin om dit bij te gaan houden?

Ik heb die Pin to drive ingesteld. Doen meer mensen dat? werkt dat meer om diefstal te voorkomen of dat kleine kinderen er mee aan de haal gaan?

Ik had eens gelezen/gezien dat het pincode scherm gelijk bij instappen naar voren zou komen. Bij mij pas als ik de rem intrap.

Ik moet soms ook 2 keer de pook in de versnelling zetten, maar ik lees nu dat ik even een paar seconden moet wachten na intrappen rem. Ga daar op letten.

Ook al die dwaze ruitenwissers meegemaakt. Maar wat ik ook probeerde, ik kon ze ook niet uit zetten. Maar bedenk mij nu dat ik wellicht in AP reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-07 23:44
Oekol schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:48:
[...]

Je mag daar 80 op de parallel. Jij rijdt 80 op je scherm maar op de GPS langzamer (en ik de GPS mag je 83 voordat je boete krijgt). Auto's voor je zullen sneller rijden, eerder 83 a 84 op jouw tesla teller. Dan zit je namelijk nog steeds binnen de marge van geen boete. Ik geloof je pas als je met TACC 150 rijdt bij wijze van en de snelheid niet boven de 84 komt. Dan zit je inderdaad op afstand 2 van je voorganger. Nu grote kans dat de beste auto simpelweg harder rijdt dan jij.

Ik vind het dus een slecht voorbeeld. Maar wie ben ik.
Hier een foto die ik vlak er voor genomen heb. Ik vraag me dan af waarom de auto 77 gaat rijden en ik 80 heb ingesteld terwijl er omheen geen auto’s rijden. Mijn verwachting is dat AP de snelheid aanhoudt die ik instel, en daar niet onder of boven gaat rijden. Je ziet ook (weliswaar niet duidelijk) dat de auto voor mij zwart getekend is.

Overigens haal ik vrijwel iedereen in als ik 80 rijd daar, de afwijking is 2 km/h tov Flitsmeister.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VYsZ07N/IMG-0947.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door pretpik op 09-10-2023 23:00 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:01
pretpik schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:58:
[...]

Hier een foto die ik vlak er voor genomen heb. Ik vraag me dan af waarom de auto 77 gaat rijden en ik 80 heb ingesteld terwijl er omheen geen auto’s rijden. Mijn verwachting is dat AP de snelheid aanhoudt die ik instel, en daar niet onder of boven gaat rijden. Je ziet ook (weliswaar niet duidelijk) dat de auto voor mij zwart getekend is.

Overigens haal ik vrijwel iedereen in als ik 80 rijd daar, de afwijking is 2 km/h tov Flitsmeister.

[Afbeelding]
Als ik het op basis van de strepen op de weg moet inschatten is dit zo'n 45-50 meter. Met 77kmpu dus pakweg 2,1 tot 2,3 seconde afstand, niet wat ik verwacht op standje 2, maar wel veilig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 20:12
wian schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:20:
Tip voor de mensen die ook een nieuwe USB/SSD zoeken voor Sentry Mode / Dashcam / Boombox / Lightshow en muziek. Heb net een uurtje besteed aan het vinden van de beste en meest betaalbare oplossing:

Een SanDisk MobileMate mini MicroSD lezer voor EUR 11,90 en daarbij een 128GB Samsung Pro Endurance MicroSD kaartje voor EUR 23,16. Qua snelheid ruim voldoende en volgens de specs kun je 800 TeraByte aan data overschrijven voordat ie failed, meer dan de meeste SSD's :)

Daarna partities en mappen maken zodat je met 1 kaartje alle functies kunt gebruiken (Sentry Mode / Dashcam / Boombox / Lightshow en muziek).

Partitie 1: TESLADRIVE, grootte ong. 88GB exFAT
- map TeslaCam
- map TeslaTrackMode

Partitie 2: TESLAMUSIC, grootte ong. 30GB FAT32
- map Boombox
- map Music

Partitie 3: TESLALIGHT, grootte ong. 100MB, FAT32
- geen map, lightshow.fseq en lightshow.wav gaan direct in de root

Heel klein qua formaat, neemt evenveel ruimte in als de originele USB stick. Uiteraard kun je voor een groter kaartje gaan, maar dat schijnt alleen nuttig te zijn als je veel muziek wilt meenemen. Voor Sentry Mode en Dashcam schijnt 128GB genoeg te zijn. Reden om voor een (iets duurder) high endurance kaartje te gaan is de levensduur. Een vergelijking van verschillende high endurance MicroSD kaartjes vind je in deze Reddit post..
Dank voor de tip! Ik heb deze sd-cards nog liggen. Zijn die ook bruikbaar?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQaDlXUitNkEQAlU4_3wUZPzJV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hV0USDLV8qNvtc0BT080XyoZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:47
Mijn banden druk staat nu op 2.7-2.9 door het frissere weer.
Dat was 2.9 - 3.1 bar toen ik hem deze zomer ophaalde.
De auto rijdt zoveel lekkerder nu. Rond de 2.8 heeft de auto echt grip terwijl hij op 3.1 bar begon te zweven vond ik. Voor de slijtage en range zal het wel minder zijn, maar rijdt gewoon beter. Wel toch eventjes gaan oppompen volgende week als de temperaturen nog verder zakken want vorige had ik soms 2.6 bar toen het ‘s nachts 10C was geweest.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:13
mitsumark schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:36:
[...]
Behalve dan dat dit geval de n=1 uitzondering is.

Daarnaast was mijn standpunt dat 10-20m of misschien zelfs 30m illegaal is of zou moeten zijn, en dat standje 1-2 die laatste normaal gesproken benaderd.
Als er dan een foto wordt gepost waarbij standje 2 80m afstand houdt, is daar niks illegaals aan, maar dat zou normaal gesproken de helft of minder moeten zijn.
Nu draai je het om. Wat jij aangeeft is niet normaal, en wordt nu ook weer met een foto laten zien. Hij laat bij heel veel gebruikers veel ruimte met AP ook met standje 2, niet maar 30 meter bij 100 a 120. Dat dat bij jou(w n=1) niet zo is, maakt dat niet de norm

Edit: ah laat maar, je geeft hierboven al eerlijk aan dat je er helemaal naast zat.

[ Voor 8% gewijzigd door JohanB op 10-10-2023 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:04
JohanB schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:40:
[...]

Oh krijgen we die weer. Ja zo kun je alles wel afschepen als “service afspraak maken” als je eerst hebt lopen roepen dat mensen illegaal bezig waren, tot je ziet hoe voor sommige anderen de realiteit is

Er blijft hier toch een hele rare n=1 tendens hangen soms
Alleen is het helemaal geen n=1. Ik rij in stand 4 omdat stand 2 gewoon echt te dicht is. En zelfs mijn stand 4 is nog niet eens zo ver als op die foto te zien.

Het lijkt er op dat sommigen pech hebben met hun auto dat de TACC/AP echt wel héél grote afstanden tussen laat. Ik zou het alleszins ook laten nakijken bij de service center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:39
Om de N even wat omhoog te gooien: ik rijd ook op stand 4 omdat 2 te dichtbij is. HW3

@JohanB heeft simpelweg een auto die niet representatief is voor de vloot. (Maar wellicht wel voor HW2.5?)

[ Voor 8% gewijzigd door Pierz op 10-10-2023 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
this schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:05:
[...]

Alleen is het helemaal geen n=1. Ik rij in stand 4 omdat stand 2 gewoon echt te dicht is. En zelfs mijn stand 4 is nog niet eens zo ver als op die foto te zien.

Het lijkt er op dat sommigen pech hebben met hun auto dat de TACC/AP echt wel héél grote afstanden tussen laat. Ik zou het alleszins ook laten nakijken bij de service center.
Ik zou vooral die gevaarlijke korte afstanden laten nakijken door een service center ;)
Pierz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:10:
Om de N even wat omhoog te gooien: ik rijd ook op stand 4 omdat 2 te dichtbij is. HW3

@Jovan ff heeft simpelweg een auto die niet representatief is voor de vloot. (Maar wellicht wel voor HW2.5?)
En pretprik hierboven dus ook geen representatieve auto? En al die mensen die hier al jaren klagen over jojo-en achter de auto voor je ook niet?

Als ik vanmiddag wat tijd heb zal ik even een polletje opzetten

Voor de duidelijkheid: hij doet bij mij beide, soms langer erop, soms korter erop, soms jojo. En ik vind het lastig te verklaren hoe dat hardwarematige zou kunnen, dus denk aan software (want de visualisatie qua afstand is wel correct). Wat ook bevestigd wordt door de andere M3’s waarin ik heb gereden, die dit allemaal hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door JohanB op 10-10-2023 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 12:57
Guido7619 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:31:
Hoewel al een maand in bezit rij ik er pas sinds donderdag in.

Het echte ontdekken begint dus eigenlijk pas.

Stand 2 in TACC is bij mij in ieder geval een heel stuk dichterbij als op de geposte foto. Weet niet of er verschil zit in TACC en AP afstanden?

Het is nog dichter op de voorganger als in stand 1 Audi ACC. Eigenlijk vond ik het zelfs iets te dicht op de voorganger.

Ik lees veel over batterij degradatie en Teslamate en screenshots hierover. Maar wat moet je ermee? De degradatie kun je niet tegenhouden toch, wat heeft het voor zin om dit bij te gaan houden?

Ik heb die Pin to drive ingesteld. Doen meer mensen dat? werkt dat meer om diefstal te voorkomen of dat kleine kinderen er mee aan de haal gaan?

Ik had eens gelezen/gezien dat het pincode scherm gelijk bij instappen naar voren zou komen. Bij mij pas als ik de rem intrap.

Ik moet soms ook 2 keer de pook in de versnelling zetten, maar ik lees nu dat ik even een paar seconden moet wachten na intrappen rem. Ga daar op letten.

Ook al die dwaze ruitenwissers meegemaakt. Maar wat ik ook probeerde, ik kon ze ook niet uit zetten. Maar bedenk mij nu dat ik wellicht in AP reed.
Afstanden bij TACC en AP zijn in principe gelijk.
Batterij info en degradatie is vooral leuk voor de tweaker. Je doet er vrijwel niets aan, dus gewoon rijden.
Ik heb pin to drive ook aangezet, vooral voor de kinderen.
Rem in trappen en scherm komt in beeld. Dan gordel dicht klikken en auto in D zetten. Dan werkt het in 1x. De rijrichtingen worden pas wakker als je de rem in trapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-07 18:08
pretpik schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:58:
[...]

[Afbeelding]
De afstand tot de auto voor je is te klein waardoor de auto gaat inhouden. Zoals je zelf zegt is de auto voor je zwart op het scherm, wat betekent dat hij hem aan het volgen is.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:02
Broodro0ster schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 00:18:
Mijn banden druk staat nu op 2.7-2.9 door het frissere weer.
Dat was 2.9 - 3.1 bar toen ik hem deze zomer ophaalde.
De auto rijdt zoveel lekkerder nu. Rond de 2.8 heeft de auto echt grip terwijl hij op 3.1 bar begon te zweven vond ik. Voor de slijtage en range zal het wel minder zijn, maar rijdt gewoon beter. Wel toch eventjes gaan oppompen volgende week als de temperaturen nog verder zakken want vorige had ik soms 2.6 bar toen het ‘s nachts 10C was geweest.
2.6 bar is wel heel erg laag voor een auto van +/- 2.000 kg. Lijkt mij niet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
turkeyhakan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:58:
[...]

2.6 bar is wel heel erg laag voor een auto van +/- 2.000 kg. Lijkt mij niet veilig.
Dat is wel 's ochtends bij het instappen als het 8-10°C was. Eenmaal dat ik 15min aan het rijden was, zat die wel terug aan 2.9 bar.
Maar los daarvan is 2.6 te laag hoor. Ik ga het op 2.9 bar proberen houden. Maar 3.1 bar reed helemaal niet fijn en de auto voelde zweverig in bochten aan hoge snelheid (90kmh/h). Nu is dat een stuk beter.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:37

Bob Popcorn

Plop!

turkeyhakan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:58:
[...]

Vergeet niet dat ze flink warmer worden en daarmee de druk ook toe neemt. Als je dus met koude banden 2.6 hebt, en op bedrijfstemperatuur 2.9/3.0 is dat helemaal prima.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:25:
[...]

Dat is wel 's ochtends bij het instappen als het 8-10°C was. Eenmaal dat ik 15min aan het rijden was, zat die wel terug aan 2.9 bar.
Maar los daarvan is 2.6 te laag hoor. Ik ga het op 2.9 bar proberen houden. Maar 3.1 bar reed helemaal niet fijn en de auto voelde zweverig in bochten aan hoge snelheid (90kmh/h). Nu is dat een stuk beter.
Gelijkaardige ervaring hier.
Zodra je aan 3.0 bar of meer komt vind ik de auto echt onaangenaam, springerig en minder handelbaar.
2.8 is ideaal.

2.6 is wat aan de lage kant, maar vergeet niet dat die banden echt breed zijn, en behoorlijk groot in omtrek zodat het contactoppervlak toch groot is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Tommie12 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Gelijkaardige ervaring hier.
Zodra je aan 3.0 bar of meer komt vind ik de auto echt onaangenaam, springerig en minder handelbaar.
2.8 is ideaal.

2.6 is wat aan de lage kant, maar vergeet niet dat die banden echt breed zijn, en behoorlijk groot in omtrek zodat het contactoppervlak toch groot is.
Ja, helemaal akkoord. Die 2.6 bar was ook uitzonderlijk hoor toen het eens onder 10°C dook. De afgelopen 2 weken is het elke ochtend rond de 15°C geweest en toen zat de spanning terug op 2.8 bar in de ochtend.
Volgende week wordt het flink kouder, dus dan ga ik ze even klaar zetten voor de winter. Maar 3.1 bar zoals hij afgeleverd werd, dat nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:05

Impry

Rallymedia.nl

boefje79 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:51:
[...]

Dank voor de tip! Ik heb deze sd-cards nog liggen. Zijn die ook bruikbaar?[Afbeelding]
En even hierop aanhakend. Vanmiddag ga ik m'n MY ophalen, dus moet er nog even inkomen. ;)
Tesla levert de auto's tegenwoordig standaard met een USB-stick. Wat levert deze uitbreiding aan extra mogelijkheden?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Vergeet niet dat ze flink warmer worden en daarmee de druk ook toe neemt. Als je dus met koude banden 2.6 hebt, en op bedrijfstemperatuur 2.9/3.0 is dat helemaal prima.
Los van preferentie - ik vind 2,6 bar echt idioot weinig, dat levert je een meetbaar hoger verbruik op en het rijdt ook nog eens ruk - meet je bandenspanning altijd koud, dus je gooit er ook koud 2,9 bar in als je je aan het voorschrift van Tesla wil houden. Dat hij dan warm naar 3,1 - 3,2 gaat bij lange stukken is logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 09-07 12:57
Impry schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

En even hierop aanhakend. Vanmiddag ga ik m'n MY ophalen, dus moet er nog even inkomen. ;)
Tesla levert de auto's tegenwoordig standaard met een USB-stick. Wat levert deze uitbreiding aan extra mogelijkheden?
Opzich niets. Er zijn mensen die heel veel muziek mee nemen, dan is een grotere opslag handig.

De USB sticks gingen eerst vrij snel stuk door het vele schrijven, maar ik weet niet of dat nog relevant is? Een SD kaart of SSD kan hier beter tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-07 00:02

DS7

Oekol schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:44:
Dus sommigen hebben met de nieuwe update dat ze niet meer bij huidige snelheid harder kunnen instellen dan de snelheid op de borden? Snap daar niks van. Pookje inhouden naar beneden en ik ga alsnog Vmax +4 zoals ingesteld. Het euvel dat hij een bord van 60 oppakt van een ventweg en dat je niet naar 80 kan is een groot probleem ja. Verder werkt de huidige snelheid / maximale snelheid bij AP nog steeds zoals het was. Wegblijven bij maximale snelheid en vooral huidige snelheid pakken.
Snelheidsinstelling staat bij jou op snelheidslimiet I presume? Want dan is dat probleem er idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:37

Bob Popcorn

Plop!

BigSmurf schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:26:
[...]
Los van preferentie - ik vind 2,6 bar echt idioot weinig, dat levert je een meetbaar hoger verbruik op en het rijdt ook nog eens ruk - meet je bandenspanning altijd koud, dus je gooit er ook koud 2,9 bar in als je je aan het voorschrift van Tesla wil houden. Dat hij dan warm naar 3,1 - 3,2 gaat bij lange stukken is logisch.
Mwah. De adviesspanning is gemeten bij 20 graden. 12 graden kouder kan prima 0,2 bar verschil zijn, dus nog prima binnen spec.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
BigSmurf schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:26:
[...]
Klopt, maar dat was ook uitzonderlijk. Ik had die 2.6 bar 's ochtends als het heel koud was. Tegen de namiddag was dit al 2.9 bar bij koude banden. Toen het 30°C was begin september, stonden ze zelfs op 3.1-3.2 bar koud.
Je kan moeilijk elke halve dag langs de pomp om er lucht bij te doen of uit te laten. Ik zit nu gemiddeld op 2.8-2.9 bar als hij koud staat.
Vanaf volgende week zal dat wel eerder richting 2.6 bar zijn en dan zie ik het niet snel meer stijgen, dus dan even langs de pomp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Broodro0ster schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:18:
[...]

Klopt, maar dat was ook uitzonderlijk. Ik had die 2.6 bar 's ochtends als het heel koud was. Tegen de namiddag was dit al 2.9 bar bij koude banden. Toen het 30°C was begin september, stonden ze zelfs op 3.1-3.2 bar koud.
Je kan moeilijk elke halve dag langs de pomp om er lucht bij te doen of uit te laten. Ik zit nu gemiddeld op 2.8-2.9 bar als hij koud staat.
Vanaf volgende week zal dat wel eerder richting 2.6 bar zijn en dan zie ik het niet snel meer stijgen, dus dan even langs de pomp :)
Vroor het 's ochtends? 0,3 bar verschil is echt veel alleen op basis van buitentemperatuur. Maar goed, dan snap ik de logica, ik ging uit van de huidige maximumtemperaturen inderdaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

grappig he, als je je auto nooit op wifi zet, dan download hij uiteindelijk de update wel via LTE.
en nu wil hij perse updaten. Ik zit er niet op te wachten dat alles wederom op een andere plaats zit enzo. Ik wil daar gewoon controle over hebben. Ook die camera binnen bevalt me niet.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07 12:37
[b]Dinictus208 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"Ook die camera binnen bevalt me niet.
Duct tape doet wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Dinictus208 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:27:
Ook die camera binnen bevalt me niet.
Daar heb je prima oplossingen voor met een schuifje dat je nog kan kiezen ook of de camera wel of niet iets mag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

DS7 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Daar heb je prima oplossingen voor met een schuifje dat je nog kan kiezen ook of de camera wel of niet iets mag zien.
Ja dat is ook software waar ik in het echt geen controle over heb dus ik heb er inderdaad tape over geplakt.
ik ben echt totaal geen conspiracy type maar ik lees wel overal dat auto's massaal gebruikersgegevens verzamen en delen. is niet specifiek Tesla dus zal wel richting off topic dwalen. excuus.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik laad mijn Y LR thuis altijd tot 80%.
De eerste dagen toonde de app of het scherm dan een bereid van ca 424km (als je tikt op het percentage).

Nu na 16000km zie ik ca 418km. Het rare is dat dit pas sinds ca 1000km wat gezakt is.

Betekent dit nu dat ik 1.5% degradatie heb?
Of zou dit verschil komen door het weer?
Is dit een normale degradatie, of is mijn meting helemaal verkeerd?

(Voor ca 3000km heb ik geladen aan snelladers tot hiertoe, en slechts 2 keer tot 95%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
Impry schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Meer capaciteit en door de extra partities ook lightshows en muziek toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Inspired schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:59:
[...]

Kan het mis hebben maar in het verleden ging dit ook veel sneller. In het begin (2019/2020) kon ik in de 3 instappen en zo'n beetje instant naar de R schakelen. Nu zit ik soms echt te wachten. Of ik ben gewoon ongeduldiger. Dat kan ook. :+
Ik heb een workaround, die is misschien niet wat je wilt maar hij werkt wel aardig voor mij. Ik maak standaard gebruik van de easy instap in mijn M3. Met aanraken van de rem gaat de stoel vervolgens op de stand van mijn profiel.

Doordat ik niet wil wegrijden terwijl mijn stoel voor mij wordt klaargezet, wacht ik altijd lang genoeg om de auto in D te kunnen zetten.

Dat betekent wel dat je standaard niet in je auto vliegt en wegsprint, maar om de een of andere reden is de bewegende stoel voor mij wel acceptabel om op te wachten, zonder dat ik het gevoel heb dat dit me vertraagd. En daarna is het nooit een probleem om in D / R er vandoor te gaan.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-07 13:37
Tommie12 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:10:
Ik laad mijn Y LR thuis altijd tot 80%.
De eerste dagen toonde de app of het scherm dan een bereid van ca 424km (als je tikt op het percentage).

Nu na 16000km zie ik ca 418km. Het rare is dat dit pas sinds ca 1000km wat gezakt is.

Betekent dit nu dat ik 1.5% degradatie heb?
Of zou dit verschil komen door het weer?
Is dit een normale degradatie, of is mijn meting helemaal verkeerd?

(Voor ca 3000km heb ik geladen aan snelladers tot hiertoe, en slechts 2 keer tot 95%)
Degradatie waarschijnlijk wel ja. Alleen heel weinig en binnen een marge waar de BMS nog wat kan schommelen.

Na het laden en ontladen zal de BMS altijd hoeveelheid energie in-uit bekijken (voltage cellen) om te zien hoeveel capaciteit de auto (nog) heeft.

Zelf al heb je -10% na een week: Tesla zegt zelf dat het compleet normaal is en: “binnen alle Tesla specificaties”

(Garantie is bij 30% verlies van capaciteit of erger: dan krijg je een pack terug met -29% of bijv -10% en als je gelukt hebt beter of een nieuwe batterij)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Ik heb een M3 RWD met LFP batterij. Nu de PV opbrengst begint te slinken, laad ik mijn wagen vaker op om zo alle PV winst in de batterij te krijgen want salderen is niet meer van toepassing in België.
Nu doe ik het ook na korte ritjes waardoor ik nu al 2 weken lang niet onder 70-80% gezakt ben en 2-3x per week naar 100% laad.
Ik vraag me af als dit nu wel goed of niet goed is voor de batterij want ik lees tegenstrijdige berichten. Tesla zegt 100% voor dagelijkse gebruik, sommigen zeggen 1x naar 100% per week voor de BMS, maar hem wel eens goed laten zakken. Sommigen zeggen gewoon 80% houden zoals een NCA accu. En dan lees je ook weer dingen over memory effect bij LFP als je niet elke naar 100% laad.
Helaas krijg ik hem dan nooit terug vol op een thuiswerk dag zonder van het net af te nemen als ik hem te diep laat zakken. Als dit geen kwaad kan voor de batterij, dan blijf ik gewoon op deze manier verder doen. Maar als er betere methodes zijn, dan pas ik die ook graag toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:05

Impry

Rallymedia.nl

boefje79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:10:
[...]

Meer capaciteit en door de extra partities ook lightshows en muziek toe te voegen
Kun je de partities dan niet aanmaken op de Tesla-eigen USB?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stef87 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Degradatie waarschijnlijk wel ja. Alleen heel weinig en binnen een marge waar de BMS nog wat kan schommelen.

Na het laden en ontladen zal de BMS altijd hoeveelheid energie in-uit bekijken (voltage cellen) om te zien hoeveel capaciteit de auto (nog) heeft.

Zelf al heb je -10% na een week: Tesla zegt zelf dat het compleet normaal is en: “binnen alle Tesla specificaties”

(Garantie is bij 30% verlies van capaciteit of erger: dan krijg je een pack terug met -29% of bijv -10% en als je gelukt hebt beter of een nieuwe batterij)
Bedankt. Ik maak me niet direct zorgen, maar zou het wel leuk vinden als nog wat mensen posten wat ze zien bij 80% bij een Y LR. Misschien kunnen we een poll opzetten of weet iemand waar die data te vinden is.

[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 10-10-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:30
DS7 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:51:
[...]

Snelheidsinstelling staat bij jou op snelheidslimiet I presume? Want dan is dat probleem er idd niet.
Nee altijd actuele snelheid. Snelheidslimiet is vreselijk. :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:51
Tommie12 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:03:
[...]

Bedankt. Ik maak me niet direct zorgen, maar zou het wel leuk vinden als nog wat mensen posten wat ze zien bij 80% bij een Y LR. Misschien kunnen we een poll opzetten of weet iemand waar die data te vinden is.
Toevallig dit weekend nog tot 100% geladen en er stond 529 km range. Model Y LR, 6 maand oud, 6500 km op de teller.
In de praktijk, snelweg 100-130 kwam ik op 450 km maximum bereik 100 naar 0%

[ Voor 3% gewijzigd door BJF005 op 10-10-2023 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 11leon
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
[...]

Bij mijn Y LR, was het de ene keer tot 100% 523km

Normaal tot 80% wisselt het 420-423km

Bijna 4k op de klok nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Net klaar met laden. Model Y LR (MiC, maart 2022)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0Jjlhc_XASDlZYaRd5JRk58mps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fZsgu1jRlDdp1ZcTl8mjYy3q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
https://x.com/xiaoteshushu/status/1710207395769774126?s=20

USS terug van weg geweest?? Check de bumper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
11leon schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

Bij mijn Y LR, was het de ene keer tot 100% 523km

Normaal tot 80% wisselt het 420-423km

Bijna 4k op de klok nu.
Mijn M3P met 8k op de klok heeft bij 100% ongeveer 495km. Is natuurlijk geen vergelijk met een YLR. Het bereik van een YP viel mij wel heel erg tegen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Dat is het luikje waarachter de noodopenmogelijkheid van de trunk als er geen laagspanning is verstopt is.
(https://www.tesla.com/own...0F-AD83-4F1B86C7D991.html)

Verrek, ik heb slechte ogen.

[ Voor 17% gewijzigd door noo op 10-10-2023 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:56
noo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:14:
[...]

Dat is het luikje waarachter de noodopenmogelijkheid van de trunk als er geen laagspanning is verstopt is.
(https://www.tesla.com/own...0F-AD83-4F1B86C7D991.html)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPFBgBumPWAIa9-2MTWvNM2iemk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeUGEMXEdQzL9PMZu1H6DGL4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:34
boefje79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:10:
[...]

welke/wat voor partitie heb je aangemaakt voor de lightshows? moet nu "telkens" van usb wisselen ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:34
en iets voor de rechter hoek zie je ook duidelijk nog 1

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Belooft niet veel goeds voor verbeteringen op de huidige Tesla Vision parkeer assistent -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyszzz
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-05 21:54
Hopelijk ook snel hetzelfde bij Giga Berlijn. Nooit begrepen waarom ze USS verwijderd hebben :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
qwertyszzz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:08:
Hopelijk ook snel hetzelfde bij Giga Berlijn. Nooit begrepen waarom ze USS verwijderd hebben :?
Tesla ook niet blijkbaar. :) Haha, wel nice. Lekkere fail dit. Neem aan dat er een retrofit komt. Ook omdat ze aangeven dat parkassist met Vision minimaal net zo goed zou gaan werken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Caayn schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:03:
[...]
Belooft niet veel goeds voor verbeteringen op de huidige Tesla Vision parkeer assistent -O-
Zonder bumper-cam krijgen ze het volgens mij nooit goed werkend vanwege de blind spot met de huidige camera's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Zonder bumper-cam krijgen ze het volgens mij nooit goed werkend vanwege de blind spot met de huidige camera's.
Maar dan nog, in het pikkedonker ziet zo'n camera ook niet veel, en als het regent met reflecties krijg je al snel 'camera unreliable'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
JohanB schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:02:
[...]

Ik zou vooral die gevaarlijke korte afstanden laten nakijken door een service center ;)

[...]

En pretprik hierboven dus ook geen representatieve auto? En al die mensen die hier al jaren klagen over jojo-en achter de auto voor je ook niet?

Voor de duidelijkheid: hij doet bij mij beide, soms langer erop, soms korter erop, soms jojo. En ik vind het lastig te verklaren hoe dat hardwarematige zou kunnen, dus denk aan software (want de visualisatie qua afstand is wel correct). Wat ook bevestigd wordt door de andere M3’s waarin ik heb gereden, die dit allemaal hebben.
Misschien praat je ook niet over hetzelfde. Ik vind ook dat de auto wat traag is met het gat dichten, dat mag absoluut sneller en voelt als jojo-en. Maar de volgafstand bij gelijke snelheid is bij standje 2 kort, ongeveer een seconde. Overigens zul je mij niet levensgevaarlijk horen zeggen, maar standje 3-4 is comfortabel. Zo ziet het er bij mij uit op stand 2 bij gelijke snelheid, dit is ongeveer 1 sec afstand. Als de auto hiervoor af zou remmen wordt de afstand korter. Als de auto weg rijdt, kom je ongeveer op het plaatje van @pretpik voor de auto fatsoenlijk aansluit. Maar die traagheid zie ik als een apart issue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4D3GQRnTA-Cspt78-QjQsGRan0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smT4OLrYvJY9chk06bgGW9Ja.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Knip. Nee, dat mag in V&A overig, maar niet hier.

[ Voor 87% gewijzigd door Taro op 10-10-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
Guido7619 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:54:
Knip. Nee, dat mag in V&A overig, maar niet hier.
Er is een advertentie deel ook

[ Voor 43% gewijzigd door Taro op 10-10-2023 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:40
[...]

Bijna 2 maanden oude MY LR met 4k km op de teller;
Paar dagen geleden opgeladen tot 80% en de range was 420km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZIGA25tig5Ul7NW9MIX9trdzcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewymFjHyHz4qyKn4lsSU9dEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Oekol schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

Nee altijd actuele snelheid. Snelheidslimiet is vreselijk. :)
Op 2023.32.x? Raar.

Hoe dan ook: inmiddels is Tesla gedraaid en komen ze langs om te kijken wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-07 12:39
De Nieuw-Zeeland en Australia markt heeft altijd al USS gehad. Er zegt niets dat iedereen nu opeens wereldwijd terug USS krijgt. Volgens mij niets van waar want dan hadden ze echt wel USS op de highland ook gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Blijkt dat de Chinese auto's (dus voor de Chinese markt) het er nooit af is geweest. Dat heeft diezelfde X gebruiker vorige week ergens nog gepost. Vond 't vreemd maar zou maar zo kunnen zijn.

Hier:

[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 10-10-2023 18:30 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
DS7 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:26:
[...]

Op 2023.32.x? Raar.

Hoe dan ook: inmiddels is Tesla gedraaid en komen ze langs om te kijken wat het probleem is.
.7 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tommie12 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

Maar dan nog, in het pikkedonker ziet zo'n camera ook niet veel, en als het regent met reflecties krijg je al snel 'camera unreliable'...
Je hebt nog altijd koplampen ;)
Pufster schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:27:
[...]

De Nieuw-Zeeland en Australia markt heeft altijd al USS gehad. Er zegt niets dat iedereen nu opeens wereldwijd terug USS krijgt. Volgens mij niets van waar want dan hadden ze echt wel USS op de highland ook gezet.
Ik (of iemand anders) zeg ook nergens dat het zo is, het was een opmerking/vraag.
Oekol schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:28:
[...]

Blijkt dat de Chinese auto's (dus voor de Chinese markt) het er nooit af is geweest. Dat heeft diezelfde X gebruiker vorige week ergens nog gepost. Vond 't vreemd maar zou maar zo kunnen zijn.

Hier:
[Embed]
[Twitter]
Vreemd, ik zweer dat er in die X thread iemand beweerde dat zijn Aziatische MY geen USS meer had, maar kan de reply niet meer terugvinden.

Jammer, en idioot dat ze daar nog gewoon de USS hebben... Ik weiger een Tesla te kopen zolang ze geen goed werkend systeem hebben :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:00:
Ik heb een M3 RWD met LFP batterij. Nu de PV opbrengst begint te slinken, laad ik mijn wagen vaker op om zo alle PV winst in de batterij te krijgen want salderen is niet meer van toepassing in België.
Nu doe ik het ook na korte ritjes waardoor ik nu al 2 weken lang niet onder 70-80% gezakt ben en 2-3x per week naar 100% laad.
Ik vraag me af als dit nu wel goed of niet goed is voor de batterij want ik lees tegenstrijdige berichten. Tesla zegt 100% voor dagelijkse gebruik, sommigen zeggen 1x naar 100% per week voor de BMS, maar hem wel eens goed laten zakken. Sommigen zeggen gewoon 80% houden zoals een NCA accu. En dan lees je ook weer dingen over memory effect bij LFP als je niet elke naar 100% laad.
Helaas krijg ik hem dan nooit terug vol op een thuiswerk dag zonder van het net af te nemen als ik hem te diep laat zakken. Als dit geen kwaad kan voor de batterij, dan blijf ik gewoon op deze manier verder doen. Maar als er betere methodes zijn, dan pas ik die ook graag toe.
De handleiding is wel duidelijk over het handhaven van de laadlimiet op 100% en ten minste 1x per week naar 100%.

Nu is 2-3x per week laden ook niet zo heel erg denk ik. Ik heb best wel vaak weken waarin dat voorkomt, alleen ben ik dan wel leeggereden tot ergens tussen 20 en 40%.

Over het algemeen na ruim 25.000 km en 35% superchargen heb staat mijn auto bij 100% nu op 415 km ipv 418 (Model Y RWD).

Dus of het kwaad kan wat je doet kan niemand je garanderen, maar die LFP batterij lijkt me redelijk robuust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:52:

Jammer, en idioot dat ze daar nog gewoon de USS hebben... Ik weiger een Tesla te kopen zolang ze geen goed werkend systeem hebben :/
Mwah, alleen voor die ene feature? In de praktijk mis ik de USS niet tov mijn vorige auto. Achteruit parkeren heb je de camera al, vooruit heb je snel genoeg in de gaten hoeveel ruimte je hebt.

En bij het precisiewerk waren de USS van mijn vorige auto ook nutteloos, want die piepten ook continu vanaf ongeveer 30 cm. Die auto had wel een camera in de bumper, wat voor mij veel beter werkt.

Ik zou er de auto echt niet voor laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Awhh de nieuwe update geïnstalleerd, nu kan je autopilot niet harder dan max snelheid 😓

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 08:26
Weer prijsverlagingen in Amerika voor de 3 en Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 06-07 21:18
green-tea schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:50:
Awhh de nieuwe update geïnstalleerd, nu kan je autopilot niet harder dan max snelheid 😓
Ook gemerkt op meer wegen, niet best

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:33
Kan wel, huidige snelheid setting aanpassen naar max snelheid +X. Niet handig though…

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
bilgy_no1 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:49:
[...]

Mwah, alleen voor die ene feature? In de praktijk mis ik de USS niet tov mijn vorige auto. Achteruit parkeren heb je de camera al, vooruit heb je snel genoeg in de gaten hoeveel ruimte je hebt.

En bij het precisiewerk waren de USS van mijn vorige auto ook nutteloos, want die piepten ook continu vanaf ongeveer 30 cm. Die auto had wel een camera in de bumper, wat voor mij veel beter werkt.

Ik zou er de auto echt niet voor laten staan.
Inderdaad alleen voor die ene feature weiger ik momenteel.
USS piepen inderdaad ongeveer vanaf 30cm, maar zijn wel consequent met die afstand en je weet dan hoeveel verder je je nog kan riskeren.
Dat kan niet met Vision.
Als ze er een camera in zetten is het voor mij ook ok, dan hoef ik geen USS meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Fire69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:36:
[...]

Inderdaad alleen voor die ene feature weiger ik momenteel.
USS piepen inderdaad ongeveer vanaf 30cm, maar zijn wel consequent met die afstand en je weet dan hoeveel verder je je nog kan riskeren.
Dat kan niet met Vision.
Als ze er een camera in zetten is het voor mij ook ok, dan hoef ik geen USS meer.
Er is 1 achter- en 2 zijcamera’s, die je kunt oproepen wanneer je maar wilt.

Moet ook wel, want het zicht door de achterruit is slechter dan een Lamborghini Countach.

[ Voor 8% gewijzigd door Pierz op 10-10-2023 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Mijn Y LR stuurt een klein beetje naar rechts. Heeft nu 1000 km gelopen.

Valt zoiets onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Pierz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:13:
[...]

Maar die zijcamera's heb je vooraan niks aan bij parallel parkeren want die kijken achteruit.
Noem me maar een slechte chauffeur maar bij heel nipt inparkeren helpen die camera's gewoon niet...
Moet ook wel, want het zicht door de achterruit is slechter dan een Lamborghini Countach.
Ja, heb ik bij de proefritten ook gemerkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:20
Guido7619 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:34:

Even laten uitlijnen. Kan elke bandenboer. Wellicht dat het onder garantie kan, maar 'binnen spec' is een heel breed begrip bij Tesla :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef88_
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-02-2024
Beste Tesla Rijders..
Een vraagje...
Ik hou eigenlijk al een tijdje de Splinternieuwe Voorraad Modellen van de Model Y performance in de gaten. Deze stonden regelmatig (voor 56.500 a 57.000euro te koop, echter Zijn ze nu allemaal naar 60 a 61K gegaan. hebben jullie dit ook toevallig gemerkt of wat is de reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Fire69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Maar die zijcamera's heb je vooraan niks aan bij parallel parkeren want die kijken achteruit.
Noem me maar een slechte chauffeur maar bij heel nipt inparkeren helpen die camera's gewoon niet...

[...]

Ja, heb ik bij de proefritten ook gemerkt :D
Mja, vooraan kan je zelf gewoon zien toch? Ooit heb je ook leren fietsen zonder zijwieltjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steef88_ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:26:
Beste Tesla Rijders..
Een vraagje...
Ik hou eigenlijk al een tijdje de Splinternieuwe Voorraad Modellen van de Model Y performance in de gaten. Deze stonden regelmatig (voor 56.500 a 57.000euro te koop, echter Zijn ze nu allemaal naar 60 a 61K gegaan. hebben jullie dit ook toevallig gemerkt of wat is de reden?
Einde kwartaal is er korting om de cijfers te verbeteren.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef88_
Inspired schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:30:
[...]

Einde kwartaal is er korting om de cijfers te verbeteren.
Er was echt een overvloed aan Voorraad modellen de afgelopen 2 maanden, Dus een beetje tot december wachten en dan zou het weer een korting feest moeten zijn, mits de verkoop tegenvalt?
Maargoed, de Y is de best verkopende auto van NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-07 20:00
Steef88_ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:26:
Beste Tesla Rijders..
Een vraagje...
einde kwartaal korting blijkbaar. eind september kreeg je zo”n 6k korting op een model y LR. iets meer korting op de modellen die op binnenkort beschikbaar stonden, iets minder op de modellen die al fysiek in tilburg waren. Het waren wel echt fysieke modellen, sommige uitvoeringen waren na een tijdje niet meer beechikbaar en echt uitverkocht. Maandag 2 oktober stonden er nog een paar op dus ze hebben blijkbaar geen knop”kwartaalkorting uit”

ik zou verwachten met a) een upgrade onderweg en b) prijsdaling amerika en c) trits (chinese) concurrenten die vanaf nu beschikbaar zijn dat er einde q4 wel weer een momentje met korting komt.

Ik heb mijn leasemaatschappij er eentje met 6k korting op laten pikken. helaas konden die niet zo snel schakelen dat ik de goedkoopste uitvoering nog had die was al op dus zit ik nu met 20” velgen onder midnight cherry red. dus de trekhaak dan maar weer als dealeroptie bleef de bijtellingsschade beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-07 20:00
Steef88_ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:41:
[...]

Er was echt een overvloed aan Voorraad modellen de afgelopen 2 maanden, Dus een beetje tot december wachten en dan zou het weer een korting feest moeten zijn, mits de verkoop tegenvalt?
volgens mij is/was het de bestverkochte auto ter wereld zelfs. en nr 1 nl, 10000 stuks ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef88_
Lochnes schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:45:
[...]

einde kwartaal korting blijkbaar. eind september kreeg je zo”n 6k korting op een model y LR. iets meer korting op de modellen die op binnenkort beschikbaar stonden, iets minder op de modellen die al fysiek in tilburg waren. Het waren wel echt fysieke modellen, sommige uitvoeringen waren na een tijdje niet meer beechikbaar en echt uitverkocht. Maandag 2 oktober stonden er nog een paar op dus ze hebben blijkbaar geen knop”kwartaalkorting uit”

ik zou verwachten met a) een upgrade onderweg en b) prijsdaling amerika en c) trits (chinese) concurrenten die vanaf nu beschikbaar zijn dat er einde q4 wel weer een momentje met korting komt.

Ik heb mijn leasemaatschappij er eentje met 6k korting op laten pikken. helaas konden die niet zo snel schakelen dat ik de goedkoopste uitvoering nog had die was al op dus zit ik nu met 20” velgen onder midnight cherry red. dus de trekhaak dan maar weer als dealeroptie bleef de bijtellingsschade beperkt.
Ja inderdaad, sommigen waren onderweg of stonden er zelfs al, Y performance versie's ook tegen de 5k aan korting idd, Naja wil er toch pas 1 in Januari aanschaffen.
Even de boel in de gaten blijven houden dan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
-Jaap-io schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:35:
[...]

welke/wat voor partitie heb je aangemaakt voor de lightshows? moet nu "telkens" van usb wisselen ;)
Zie het bericht waar ik op reageerde 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Steef88_ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:58:
[...]

Ja inderdaad, sommigen waren onderweg of stonden er zelfs al, Y performance versie's ook tegen de 5k aan korting idd, Naja wil er toch pas 1 in Januari aanschaffen.
Even de boel in de gaten blijven houden dan _/-\o_
Dat kan je dus beter eind december doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
bilgy_no1 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:42:
[...]

De handleiding is wel duidelijk over het handhaven van de laadlimiet op 100% en ten minste 1x per week naar 100%.

Nu is 2-3x per week laden ook niet zo heel erg denk ik. Ik heb best wel vaak weken waarin dat voorkomt, alleen ben ik dan wel leeggereden tot ergens tussen 20 en 40%.

Over het algemeen na ruim 25.000 km en 35% superchargen heb staat mijn auto bij 100% nu op 415 km ipv 418 (Model Y RWD).

Dus of het kwaad kan wat je doet kan niemand je garanderen, maar die LFP batterij lijkt me redelijk robuust.
Das niet veel. Volgens Teslamate ben ik gezakt van 442 naar 435km op 3500km met de model 3 RWD. Toen hij nieuw was, zag ik wel maar 439km. Weet alleen niet meer als dat na een nachtje stilstaan was of direct al na het laden.
Hopelijk blijft het dan een beetje stabiel. En doordat ik overdag laad, blijft mijn auto ook wel makkelijk 16h stilstaan na het bereiken van de 100%. Geen idee of dat ook iets uitmaakt.
Achja, we zullen het zien zeker? In zo'n deze situatie had een LR/P me wel iets meer gemoedsrust geven. Dan lade ik gewoon maximaal tot 70-80%. Misschien voor de volgende als er wat meer budget beschikbaar is :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:07:
[...]

Das niet veel. Volgens Teslamate ben ik gezakt van 442 naar 435km op 3500km met de model 3 RWD. Toen hij nieuw was, zag ik wel maar 439km. Weet alleen niet meer als dat na een nachtje stilstaan was of direct al na het laden.
Hopelijk blijft het dan een beetje stabiel. En doordat ik overdag laad, blijft mijn auto ook wel makkelijk 16h stilstaan na het bereiken van de 100%. Geen idee of dat ook iets uitmaakt.
Achja, we zullen het zien zeker? In zo'n deze situatie had een LR/P me wel iets meer gemoedsrust geven. Dan lade ik gewoon maximaal tot 70-80%. Misschien voor de volgende als er wat meer budget beschikbaar is :9
Bij mij staat ie ook wel regelmatig met volle batterij een tijd stil voor de deur. Dus ik weet niet of dat veel verschil maakt. Verder rijd ik wel als een natte dweil met een zuinige rijstijl, dus de ontlading tijdens het rijden gaat niet met veel vermogen...

Ik heb overigens geen Teslamate. Die 415 uit 418 is dus wat de auto laat zien op het scherm. Wel heb ik een readout van de S3XY app. Die staat nu op 2,28% degradatie, en dat was in februari 0,2%. Ik dacht dat het toen al hoger was, maar vond nog een screenshot uit die tijd.

Maar de namen van de variabelen vind ik wat onduidelijk. Er staat bij 100% (nu / februari):

Nominal new: 60,5 kWh / 60,5 kWh
Nominal full: 59,1 kWh / 60,4 kWh
Remaining: 59,6 kWh / 61,1 kWh
Ideal remaining: 59.5 kWh / 61,1 kWh
Energy buffer: 2,7 kWh / 2,7 kWh
Degradation: 2,28% / 0,20%

Ik begrijp 'remaining' als dat er 59,6 kWh in zit, tov 'nominal new' van 60,5 kWh is dat 1,5% degradatie.

Als ik het vanaf 'nominal new' naar 'Nominal full' bereken is het 2,31%, wat met wat afrondingen wel die 2,28% zou kunnen zijn. Maar er gaat dus 59,6 kWh in: wat betekent 'nominal full' dan??? En wat is de betekenis van 'ideal remaining'? Beide zijn nu lager dan wat er daadwerkelijk in gaat.

Als ik het verlies aan capaciteit 'Remaining' door de tijd neem (van 61,1 kWh naar 59,6 kWh) is het 2,4%. Kortom, het is chemie in de batterij en dus niet zo exact meetbaar als het volume vloeistof in een tank.

Ik denk dus dat deze batterij iets meer capaciteit had uit de fabriek (61,1 kWh is 1% meer dan 60,5 kWh 'Nominal') en dat daardoor het verlies aan projected range meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Na 1000 km? Nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
Is dat ook nog steeds op wat Tesla denkt dat de snelheid is? Bijv. Als ie weer eens de ventweg 30 km/h pakt als je op 80 zit? Of dat wel beter geworden ook, zodat dat in ieder geval minder last geeft
Xrypta schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:11:
[...]

Kan wel, huidige snelheidt setting aanpassen naar max snelheid +X. Niet handig though…
Het is toch juist het punt dat dat niet meer kan in de nieuwe update? Of heb je toch een workaround gevonden?

[ Voor 28% gewijzigd door JohanB op 11-10-2023 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 12:55

Bever!

3

Gewoon service verzoek indienen via de app

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• this
Pierz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:30:
[...]

Mja, vooraan kan je zelf gewoon zien toch? Ooit heb je ook leren fietsen zonder zijwieltjes ;)
Ik heb ook leren rijden met een handbak ipv automaat. Maar dat neemt niet weg dat ik een automaat veel makkelijker vind en dus ook wens dat mijn auto een automaat is.
Idem voor parkeersensoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:10
Stef87 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Ben je nou niet stevig aan het speculeren :?
Volgens mij is het enige dat bekend is dat je een refurbished pack terug krijgt.

(we weten inmiddels dat je gefrustreerd bent dat je al snel op -10% zat na aankoop, accepteer het nou, geeft jezelf (en ons) rust ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door ybos op 11-10-2023 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Pierz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:13:
[...]

Nooit in een Countach gereden begrijp ik. Als je daarmee achteruit in wil parkeren begrijp je waarom er vleugeldeuren op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

In de eerste 160 km wel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
JohanB schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:02:
[...]

[...]

My bad, vanmorgen er gewoon weer overheen gereden en hij houdt nu gewoon in op dit stukje 'snel'weg. Vlak na de afrit Nieuwegein/Houten gaat 'ie ineens naar 72 km/h om net voorbij de afslag Centum/Tesla SeC hetzelfde trucje te gaan doen. Daarna vlak voor afrit Papendorp pakt 'ie weer op en accelereert hij naar 77-78 km/h.

Gisteravond retourtje Hagestein-Den Bosch gedaan en dat ging wel vlekkeloos. Had hem zelfs op standje 3 moeten zetten om voor mijn gevoel er niet te dicht op te rijden. Ff wachten op een update in de hoop dat het verholpen is dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
Iedereen die het er over heeft dat Vmax + % of aantal km niet meer werkt. Bij mij dus wel.

Ik zit zelf op 2023 32 7 en gebruik het gewoon nog. Hoe? Zoals ik het altijd deed:

Heb hem op actuele snelheid staan echter is alles dan grijs. Als je het op snelheidslimiet zet kan je dingen instellen dus ik heb percentage heel hoog staan en kilometers op +4. Dan druk ik terug op actuele snelheid en dan werkt het voor mij. Zoals te zien op de snelheid kan ik harder dan Vmax +4 maar als ik de pook naar de eerste weerstand zou drukken gaat die direct naar 104.

Op Nwegen kan je niet boven de snelheid maar dat heeft nooit gekunt (behalve de vmax+ % of kilometer wat je instelt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGaHx6CIwfEcfXJp6uB_I8bCLyM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgWFxqlU0VDmIpBnuuOflCnh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEDSJtnidZzPolW5QwksQSixxF4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjiABwsfgst8CVKV7WhyrJdQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Oekol schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:06:
Op Nwegen kan je niet boven de snelheid maar dat heeft nooit gekunt (behalve de vmax+ % of kilometer wat je instelt)
Ik heb mijn instelling staan op actuele snelheid en in die grijze kadertjes staat vast en percentage op 0. En ik kan gewoon op N-wegen 83-84-85 rijden op TACC. En wellicht ook AP aangezien er daar normaal geen verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
this schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Ik heb mijn instelling staan op actuele snelheid en in die grijze kadertjes staat vast en percentage op 0. En ik kan gewoon op N-wegen 83-84-85 rijden op TACC. En wellicht ook AP aangezien er daar normaal geen verschil in zit.
Zeker wel, AP komt niet boven de maximaal toegestane snelheid uit op N wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
pretpik schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Raar, wat is de reden hiervoor? Ik ga het nog eens testen de volgende keer dat ik in NL kom.
In België ben ik alvast nog geen beperkingen tegengekomen van de AP qua snelheidslimieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-07 13:37
ybos schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:10:
[...]

Ben je nou niet stevig aan het speculeren :?
Volgens mij is het enige dat bekend is dat je een refurbished pack terug krijgt.

(we weten inmiddels dat je gefrustreerd bent dat je al snel op -10% zat na aankoop, accepteer het nou, geeft jezelf (en ons) rust ;) )
Speculeren?? Nee, feiten benoemen..

Woorden van Tesla zelf/direct; garantie na -30% capaciteit, erna krijg je een refurbished batterij of als je geluk hebt een nieuwe. (In de praktijk krijg je vaak een ander pack met ook al redelijke degradatie)

(Heeft overigens niets met mijn eigen pack te maken, welke overigens niet ver van het gemiddelde af is mbt degradatie, is in deze niet relevant)

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 11-10-2023 11:08 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Xrypta schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:11:
[...]

Kan wel, huidige snelheid setting aanpassen naar max snelheid +X. Niet handig though…
Wel handig 🤔 maar dan heeft ie dat gereset, zal straks eens kijken. Je kon altijd +10

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

pretpik schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Met AP kon ik altijd al meer instellen dan de maximale snelheid, ook op N wegen. Ook 100 als ik wilde. Ook nu nog. Met TACC kon ik alleen tot de maximale snelheid + marge installen en dat werkt nu alleen maar met de instelling "snelheidslimiet".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-07 07:27
Steef88_ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:41:
[...]

Dit inderdaad. Ik houd 't ook al een tijdje in de gaten. En zie ook dat ze een soort spelletje lijken te spelen. Nu weer de "normale" prijzen en dan straks mogelijk weer met korting. Blijft een lastig te voorspellen iets.

Persoonlijk denk ik wel dat ze weer met korting gaan komen. Ze verkopen heel goed maar laatste kwartaal minder dan het gestelde doel. In USA al met korting en ik dacht ook in China. Mede vanwege concurrentie maar 't gaat ook financieel (wat) minder voor veel mensen waardoor iets duurs als een auto toch wel beslissend is (I guess..)

Daarbij ben ik ook wel benieuwd wat de M3 Highland / nieuwe M3 voor invloed gaat uitoefenen op de MY verkopen. MY is toch op dezelfde basis geschoeid als de M3 waardoor mensen wellicht toch óók de updates/upgrades willen hebben wat de M3 biedt en de MY (nog) niet heeft. Interesting.. en gewoon in de gaten blijven houden en als het "jouw" configuratie en prijs is, op de 'bestel-knop' rammen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frosty__ op 11-10-2023 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tesla Starts Offering PPF and Wrap Service in 7 Colors and Clear Option

https://www.notateslaapp....7-colors-and-clear-option

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:57
Pierz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:30:
[...]

Tja, leuk gezegd, maar het is toch eigenlijk belachelijk dat je eerder met USS gewoon een betrouwbaar systeem had en je nu ineens wordt opgezadeld met een kreupel, onbetrouwbaar gebeuren. Ga maar eens wat YouTube video's bekijken voor de gein. Obstakels aan de voorkant worden niet goed, of soms helemaal niet opgemerkt, de gemeten afstanden slaan vaak nergens op. En als je dan ziet dat ie in sommige gevallen zelfs een persoon of andere grote objecten niet waarneemt, dan is er toch echt wel werk aan de winkel.

Ik krijg binnenkort m'n MY geleverd, maar ik ga mijn vrouw toch echt wel heel duidelijk maken dat ze niet moet vertrouwen op wat de auto over de voorkant roept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
turkeyhakan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:55:
Tesla Starts Offering PPF and Wrap Service in 7 Colors and Clear Option

https://www.notateslaapp....7-colors-and-clear-option
Dat is best aan de prijs, als ik zo snel door dit topic zoek kom ik prijzen tussen de €2k-4k tegen. Ligt wel aan de gekozen kleur, maar $7,500 is op het moment zo'n €7050.
Pagina: 1 ... 136 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: