Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.699 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22
Nosch schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:26:
[...]
Ik kan prima gebruik maken van Spotify met Premium Connect. Gewoon niet inloggen op je eigen Spotify account en gaan.
Eigenaardig. Werkt dat echt? Zonder reclame Spotify als je niet inlogt? Al het zou kunnen, ik zou het niet willen. Ik vind het juist super relaxed als ik in de auto stap, dat dan de playlist die ik thuis aan het afluisteren was gewoon verdergaat. En sowieso, dat ik al m'n playlists direct gesynchroniseerd in de auto heb. En dat m'n meisje haar muziek via haar Spotify account meteen voorgeschoteld krijgt als zij de auto gebruikt.
Ik ben wel benieuwd of je officieel "gratis Spotify" bij Premium Connect krijgt, want ik kon het nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Selespeed
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48
TCMR schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:54:
[...]

Gisteren precies dit meegemaakt. Sinds 6 weken Tesla in "hold" modus, gisteren weer eens in een ICE automaat gereden en een paar keer verrast door creep. Super irritant. Waarom rijdt een auto uit zichzelf weg?!

Creep zit echt alleen op Tesla's om mensen die niet kunnen wennen aan iets nieuws tegemoet te komen. Maar de vraag is of Tesla dan de juiste auto voor ze is...
Spreek vooral voor jezelf... Creep werkt perfect op de Tesla en gaat veel soepeler dan onhandig met pedaal op lage snelheid te manouvreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Schwarz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:38:
Na maanden hier mee te hebben gelezen gisteren een Y LR voorraadmodel met korting besteld. Nu geduldig wachten op leverdatum.

Ik zit alleen nog met een vraag mbt phone entry. We parkeren de auto altijd naast ons huis. Naast de eethoek waar vaak onze telefoons liggen. (afstand auto-telefoons minder dan 3 meter).
Is dit veilig? Of betekent dit dat de auto dan altijd ontgrendeld is en anderen er mee weg kunnen rijden?
Hoe doen jullie dit? PIN voor starten?
Bij mij is het zo als ik voor de auto sta hij al opslot gaat. Dus de 3 meter zou geen probleem zijn. En ik heb ook altijd PIN aan staan vind ik zelf een veilig gevoel.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:04
TCMR schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:58:
[...]

Eigenaardig. Werkt dat echt? Zonder reclame Spotify als je niet inlogt? Al het zou kunnen, ik zou het niet willen. Ik vind het juist super relaxed als ik in de auto stap, dat dan de playlist die ik thuis aan het afluisteren was gewoon verdergaat. En sowieso, dat ik al m'n playlists direct gesynchroniseerd in de auto heb. En dat m'n meisje haar muziek via haar Spotify account meteen voorgeschoteld krijgt als zij de auto gebruikt.
Ik ben wel benieuwd of je officieel "gratis Spotify" bij Premium Connect krijgt, want ik kon het nergens vinden.
Ja dat krijg je zoals gezegd niet inloggen en wel premium connectivity hebben. Je kunt het echter alleen in de auto gebruiken dus geen playlist beheer etc.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12:58
Ha, die discussie over creep vs hold is wel grappig. Is het doel nu om de ander te overtuigen ofzo? Laat iedereen gewoon lekker rijden zoals die wil. De ene vindt een ouderwetse automaat fijn, de ander vindt one pedal weer prettiger. Het kan allebei nu nog, dus prima toch?

Uiteindelijk zal creep wel een keer verdwijnen, was natuurlijk een noodzakelijke eigenschap van een ICE en dat wordt steeds minder de norm. Geef een jaar of 20-30 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Ikbenjelly schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:05:
[...]

Er zijn wel een hoop software updates gekomen....dus werkt het misschien wat beter nu, want in het begin was een helling wel een serieus probleem omdat de tesla gewoon een paar cm achteruitrolde in parkeergarage als je bijvoorbeeld moest stoppen op de helling ..dus eerst stoppen is geen probleem maar zodra je stroom pedaal indrukt en van hold mode af gaat maar niet door kan rijden en eigenlijk weer wilt stoppen dan rolde die paar cm naar achteren voordat hold activeert.
Maar goed mensen kunnen er niet goed tegen als er wat over drivingskills word gesuggereerd wat overigens niet mijn bedoeling is.. in een garage parkeren waar je altijd staat is met dezelfde ruimte en alle tijd van de wereld hebt om gaspedaal te doseren is anders dan file parkeren bij mij in de straat waar de vakken klein zijn en de straat te smal is om in 1 keer erin te zetten en vrijwel nooit op dezelfde plek staat omdat er te weinig parkeerplaatsen zijn.
Denk wel dat je voet boven het rempedaal ipv gaspedaal laten rusten bij stilstand een goede eigenschap is en als je niet het rempedaal ingedrukt wil houden kan je altijd nog de hold functie activeren door extra op de rem door te trappen als je stilstaat
Als je nou je Tesla even op creep zet, dan is deze hele discussie niet nodig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:50

Sjod

Ik ben goed luisterend

ScreamGT schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:50:
Hier wordt mijn iPhone ook enorm heet met het continue draadloos opladen. Echt goed voor de batterij kan het ook niet zijn… Waarom heeft Apple überhaupt geen functionaliteit ingebouwd dat deze pas oplaad bij <30% of zoiets? Nu moet Tesla hier een oplossing voor verzinnen :+

Tevens nog steeds vaak het probleem dat mijn mobiel niet automatisch verbind met de auto. Openen van de auto gaat prima, maar BT verbinding moet vaak nog handmatig gedaan worden. Best irritant.
Dat connecten heb ik sinds een aantal maanden ook. Ik dacht het aan mijn tel lag, maar na Google kan het blijkbaar ook aan de druksensor van de bestuurder stoel zitten.

Ik heb de volgende issues:

1. Handmatig connecten Bluetooth.
2. Bij langzaam rijden (<10) zonder gordel. Schiet de auto automatisch in P bij gaslos.
3. Soms heeft de auto niet door dat ik weg ben. Lanen blijven aan en gaat niet op slot. Opnieuw open en weer dicht doen van de bestuurderstoel lost dit op.

Ik heb zojuist maar een service request ingeschoten (Kan tegenwoordig wel snel terecht)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
[...]
Even voor de volledigheid. Je krijgt een account die tesla zelf toekend aan de auto. Je krijgt geen inloggegevens, dus buiten de tesla om kan je niets met Spotify. Spotify zit wel bij de 10E inbegrepen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Schwarz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:38:
Na maanden hier mee te hebben gelezen gisteren een Y LR voorraadmodel met korting besteld. Nu geduldig wachten op leverdatum.

Ik zit alleen nog met een vraag mbt phone entry. We parkeren de auto altijd naast ons huis. Naast de eethoek waar vaak onze telefoons liggen. (afstand auto-telefoons minder dan 3 meter).
Is dit veilig? Of betekent dit dat de auto dan altijd ontgrendeld is en anderen er mee weg kunnen rijden?
Hoe doen jullie dit? PIN voor starten?
Je moet echt redelijk in de buurt zijn van de auto, anders gaat het niet open. Ik heb soms zelfs dat het niet detecteert dat ik er ben als de telefoon in mijn broekzak zit. Dat is echter mijn ervaring, ik raad aan om sowieso een PIN erop te zetten om weg te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:34
TCMR schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:54:
[...]

Gisteren precies dit meegemaakt. Sinds 6 weken Tesla in "hold" modus, gisteren weer eens in een ICE automaat gereden en een paar keer verrast door creep. Super irritant. Waarom rijdt een auto uit zichzelf weg?!

Creep zit echt alleen op Tesla's om mensen die niet kunnen wennen aan iets nieuws tegemoet te komen. Maar de vraag is of Tesla dan de juiste auto voor ze is...
Tesla is Amerikaans, bijna iedere Amerikaan rijd/reed automaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Ja je krijgt het er zeker bij, maar je eigen voorbeelden geven precies weer dat het niet handig is.

Ik heb jaren Premium Connectivity gehad, maar altijd mijn eigen account gebruikt.

De brakke app in de Tesla geeft mij nog steeds heimwee naar Apple CarPlay. Dát zou mijn Tesla écht meerwaarde bieden!

In de Tesla worden lange playlists (vakantie) al niet volledig weergegeven. Heel irritant, lijkt een limiet van rond de 70 nummers op te zitten. Met de hand doorspoelen lukt wél, maar op het scherm stopt het gewoon.
Selespeed schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:58:
[...]

Spreek vooral voor jezelf... Creep werkt perfect op de Tesla en gaat veel soepeler dan onhandig met pedaal op lage snelheid te manouvreren.
Klopt, na jaren automaat kan ik ook makkelijker op de rem parkeren, dan op het gaspedaal. Maar toch heb ik creep uitstaan, omdat ik het stoppen bij stoplichten wel weer prettiger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjod schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:04:
[...]

Dat connecten heb ik sinds een aantal maanden ook. Ik dacht het aan mijn tel lag, maar na Google kan het blijkbaar ook aan de druksensor van de bestuurder stoel zitten.

Ik heb de volgende issues:

1. Handmatig connecten Bluetooth.
2. Bij langzaam rijden (<10) zonder gordel. Schiet de auto automatisch in P bij gaslos.
3. Soms heeft de auto niet door dat ik weg ben. Lanen blijven aan en gaat niet op slot. Opnieuw open en weer dicht doen van de bestuurderstoel lost dit op.

Ik heb zojuist maar een service request ingeschoten (Kan tegenwoordig wel snel terecht)
2&3 komt waarschijnlijk door de sensor in de stoel idd. Had ik een paar weken geleden ook. Die kan een ranger vervangen op de oprit.

Voor 1. Je hebt je device al een keer opnieuw aangemaakt in de auto? Of anders ook een de Tesla app opnieuw op je telefoon zetten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 22:25

ScreamGT

joejoe

Inspired schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:54:
[...]

2&3 komt waarschijnlijk door de sensor in de stoel idd. Had ik een paar weken geleden ook. Die kan een ranger vervangen op de oprit.

Voor 1. Je hebt je device al een keer opnieuw aangemaakt in de auto? Of anders ook een de Tesla app opnieuw op je telefoon zetten.
Ik heb iig geen sensor problemen. Het is puur het niet automatisch verbinden met de Bluetooth. De app werkt zelf perfect, ook de auto op slot doen of openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScreamGT schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 07:05:
[...]

Ik heb iig geen sensor problemen. Het is puur het niet automatisch verbinden met de Bluetooth. De app werkt zelf perfect, ook de auto op slot doen of openen.
Mijn vrouw had het ook een tijdje. Ze kreeg echter vrij snel een ander toestel dus nooit echt naar gekeken zelf om het op te lossen. Zou zelf app verwijderen en telefoon uit de auto gooien en dan opnieuw proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Selespeed schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:58:
[...]

Puur gewenning. Ik had in het begin ook dat bij vooral achteruit parkeren op mijn oprit ik het heel lastig vond om precies goed te gaan staan (als in: met de bumper 10 cm van de garagedeur). Nu is dat geen enkel probleem, en ik rij ook nog eens in standard waar het gaspedaal veel gevoeliger is dan in chill.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32
Tweak_ers schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 02:37:
[...]

Ja je krijgt het er zeker bij, maar je eigen voorbeelden geven precies weer dat het niet handig is.

Ik heb jaren Premium Connectivity gehad, maar altijd mijn eigen account gebruikt.

De brakke app in de Tesla geeft mij nog steeds heimwee naar Apple CarPlay. Dát zou mijn Tesla écht meerwaarde bieden!

In de Tesla worden lange playlists (vakantie) al niet volledig weergegeven. Heel irritant, lijkt een limiet van rond de 70 nummers op te zitten. Met de hand doorspoelen lukt wél, maar op het scherm stopt het gewoon.

[...]

Klopt, na jaren automaat kan ik ook makkelijker op de rem parkeren, dan op het gaspedaal. Maar toch heb ik creep uitstaan, omdat ik het stoppen bij stoplichten wel weer prettiger vind.
Wat bedoel je? Ik heb +400 nr’s in een playlist (enige in de Tesla), werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:34:
[...]

Wat bedoel je? Ik heb +400 nr’s in een playlist (enige in de Tesla), werkt prima.
Ik denk dat hij het over Apple Music heeft

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-09 09:01
Zijn alle MY RWD ook voorzien van dezelfde accusoort? Of is daar verschil tussen? In een online review wordt gesproken over een lfp accu, maar zie ook berichten over een blade accu (maar die zou dan alleen in Berlijn gebruikt worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 10:47
Smobbo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:51:
Ha, die discussie over creep vs hold is wel grappig. Is het doel nu om de ander te overtuigen ofzo? Laat iedereen gewoon lekker rijden zoals die wil. De ene vindt een ouderwetse automaat fijn, de ander vindt one pedal weer prettiger. Het kan allebei nu nog, dus prima toch?

Uiteindelijk zal creep wel een keer verdwijnen, was natuurlijk een noodzakelijke eigenschap van een ICE en dat wordt steeds minder de norm. Geef een jaar of 20-30 ;)
Idd ik snap de hele discussie ook niet. Met zowel creep als zonder creep, kan ik perfect tot op de millimiter doseren. (figure of speech natuurlijk, als je tot op millimeters moet parkeren heb je imo een te krappe parkeerplaats gekozen :P )

En ik snap dat creep net iets praktischer is bij parkeren omdat je de voet op de rem kunt houden. Maar ondanks dat, heb ik het nog geen seconde gemist bij de Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11:41
Maasluip schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:24:
[...]

Puur gewenning. Ik had in het begin ook dat bij vooral achteruit parkeren op mijn oprit ik het heel lastig vond om precies goed te gaan staan (als in: met de bumper 10 cm van de garagedeur). Nu is dat geen enkel probleem, en ik rij ook nog eens in standard waar het gaspedaal veel gevoeliger is dan in chill.
Ik vond het achteruit heuvel op de oprit oprijden ook wel even schrikken.
Bij een ICE (handbak) moet je altijd even een dot gas geven. Bij de Y ging dat even wat sneller dan bedoeld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Gisteren heb ik mij nog een bedenking gemaakt over de LFP accu.
Als de LFP accu moeite heeft om te bepalen wat 100% is, waardoor je regelmatig eens moet laden tot 100%.
Hoe kan de BMS dan weten wat 100% precies is, als je nog marge moet houden aan de bovenkant?
Of doet Tesla dit niet meer? Voor zover ik weet houdt Tesla zowel aan de onderkant als aan de bovenkant een paar % over om excessieve slijtage van de batterijen te voorkomen. Maar misschien werkt dit anders bij de LFP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:33
this schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:47:
Gisteren heb ik mij nog een bedenking gemaakt over de LFP accu.
Als de LFP accu moeite heeft om te bepalen wat 100% is, waardoor je regelmatig eens moet laden tot 100%.
Hoe kan de BMS dan weten wat 100% precies is, als je nog marge moet houden aan de bovenkant?
Of doet Tesla dit niet meer? Voor zover ik weet houdt Tesla zowel aan de onderkant als aan de bovenkant een paar % over om excessieve slijtage van de batterijen te voorkomen. Maar misschien werkt dit anders bij de LFP?
Tussen 5-10% en 90-95% is er een vrij vlakke curve. 100% op het scherm is waarschijnlijk niet 100% SoC.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reSDLt14Pupn90eVyF501bf2DMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/npvPLFJutHOqxXXKJoUCMXZm.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door n0pe op 12-05-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
this schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:47:
Zover ik begrepen heb zit er een buffer van ± 2.5kWh aan de bovenkant. Het is een 60kWh pakket met netto 57.5kWh capaciteit. Björn weet er meer van.
sanger1981 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:36:
In een online review wordt gesproken over een lfp accu, maar zie ook berichten over een blade accu
Alle BYD blade accu's zijn LFP chemistry. De berichten zijn dat de MY RWD uit Berlijn BYD blade accu gaat krijgen met een iets kleinere capaciteit. Wat ik niet snap, want los van een aantal andere positieve punten, was ook de hogere energiedichtheid (efficiënter ingepakt) van de blade accu's een voordeel. Dus is die kleinere capaciteit/range een keuze van Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:21
n0pe schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:57:
[...]

Tussen 5-10% en 90-95% is er een vrij vlakke curve. 100% op het scherm is waarschijnlijk niet 100% SoC.
Ik vermoed dat je het goed bedoelt maar verkeerd zegt?
Voltage is leidend voor BMS om te bepalen wat de SoC is. Bij NMC gaat deze vrij geleidelijk omhoog, bij LFP is deze vrij vlak tussen 10-90% en pas op de laatste procenten duidelijk uit te lezen als "vol"

Afbeeldingslocatie: https://media.springernature.com/lw685/springer-static/image/art%3A10.1186%2Fs10033-018-0268-8/MediaObjects/10033_2018_268_Fig1_HTML.png

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-09 22:26
TCMR schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:08:
[...]

Zover ik begrepen heb zit er een buffer van ± 2.5kWh aan de bovenkant. Het is een 60kWh pakket met netto 57.5kWh capaciteit. Björn weet er meer van.

[...]

Alle BYD blade accu's zijn LFP chemistry. De berichten zijn dat de MY RWD uit Berlijn BYD blade accu gaat krijgen met een iets kleinere capaciteit. Wat ik niet snap, want los van een aantal andere positieve punten, was ook de hogere energiedichtheid (efficiënter ingepakt) van de blade accu's een voordeel. Dus is die kleinere capaciteit/range een keuze van Tesla?
Het zijn allemaal nog vage bronnen, maar notebookcheck heeft iemand gevonden die beweert dat de BYD vrijwel dezelfde capaciteit heeft:

https://www.notebookcheck...n-the-flesh.715925.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:25
Iets wat me gisteren opviel. Mijn Teslamate/grafana is onlangs geupdate, en heeft nu een nieuw Battery Health dashboard. Daarop staat deze info-tekst:
This dashboard is meant to have a look of the Battery health based on the data logged in Teslamate. So, the more data you have logged from your brand new car the better.

Degradation is just an estimated value to have a reference, measured on usable battery level of every charging session with enough kWh added (in order to avoid dirty data form the sample), calculated according to the rated efficiency of the car.
En bij de waardes 'Usable':
Usable (now) is the estimated current battery capacity.

Usable (new) is the estimated Battery Capacity since you begun to use Teslamate. That's why, the more data you have logged from your brand new car the better.
Waarde in Teslamate: 1,6%.

Ik heb dezelfde auto ook gekoppeld aan ABRP. Daar staat de degradatie (al anderhalve maand) op 2,1%. Ik ben benieuwd waar ABRP dan zijn waardes vandaan haalt.

Ben vrij snel (na 700km, zit nu op 6100) Teslamate al gaan gebruiken dus denk dat dat cijfer wel in de buurt komt. Heb de M3LR nu 2,5 maand. Wel binnen twee weken na ontvangst mee op wintersport gegaan dus toen veel gesupercharged... of dat de oorzaak is zal ik nooit weten :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bokkow
Kogel is door de kerk, afspraak is gemaakt, onze auto krijgt een wrap.

Het zal misschien niet naar ieders smaak zijn maar heb lang getwijfeld tussen twee kleurstellingen en ben uiteindelijk voor de iets gewaagdere optie gegaan :7

De kleur geef ik nog niet weg, het is een lichtere kleur, dat is voor nu voldoende haha.

Echter; alles wat nu nog chroom blinkt aan de auto wil ik ook mat zwart hebben. de logo's zijn geen punt maar ik kan me zo voorstellen dat de type aanduiding een stukje lastiger is. Weet iemand/heeft iemand ervaring met waar ik deze eventueel vandaan kan bestellen welke zo dicht mogelijk bij het origineel blijft? (Je ziet ze met net te dikke letters bijvoorbeeld...)

Of kijk ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://jimdo-storage.freetls.fastly.net/image/164997888/e1ed5686-5110-40d4-a1ec-4b4beb9bcdc5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

bokkow schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:16:

Het zal misschien niet naar ieders smaak zijn maar heb lang getwijfeld tussen twee kleurstellingen en ben uiteindelijk voor de iets gewaagdere optie gegaan :7

De kleur geef ik nog niet weg, het is een lichtere kleur, dat is voor nu voldoende haha.

Echter; alles wat nu nog chroom blinkt aan de auto wil ik ook mat zwart hebben. de logo's zijn geen punt maar ik kan me zo voorstellen dat de type aanduiding een stukje lastiger is. Weet iemand/heeft iemand ervaring met waar ik deze eventueel vandaan kan bestellen welke zo dicht mogelijk bij het origineel blijft? (Je ziet ze met net te dikke letters bijvoorbeeld...)

Of kijk ik verkeerd?

[Afbeelding]
Simpelweg de bestaande laten wrappen lijkt me het makkelijkst.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
bokkow schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:12:
[...]

Ik vermoed dat je het goed bedoelt maar verkeerd zegt?
Voltage is leidend voor BMS om te bepalen wat de SoC is. Bij NMC gaat deze vrij geleidelijk omhoog, bij LFP is deze vrij vlak tussen 10-90% en pas op de laatste procenten duidelijk uit te lezen als "vol"

[Afbeelding]
Dus in die hogere SoC weet de BMS dan wel perfect hoeveel er in de batterij zit en zo kan de BMS die marge (van 2,5kWh blijkbaar) aanhouden?

Want anders begrijp ik niet hoe de BMS weet wanneer de batterij 57,5kWh vol is om zo virtueel 100% SoC weer te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:48
bokkow schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:16:

Of kijk ik verkeerd?

[Afbeelding]
Nog vetter is de logo's weg halen.
Maak er een 'sleeper' van.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:34:
[...]

Als ik door de playlist browse in de Tesla, laat hij de eerste 70 nummers ofzo zien en de overige 230 niet.

Bij jou wel begrijp ik?

Verder kan ik geen nummers toevoegen aan playlists vanuit de app.
Makkelijk schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:36:
[...]

Ik denk dat hij het over Apple Music heeft
Nee nee, Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
RF1000 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:32:
[...]

Is het niet gewoon een luie manier om van de cruise control te komen? :-)
Daar rijden ze veel te onregelmatig voor 😊

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Simpelweg de bestaande laten wrappen lijkt me het makkelijkst.
Heb het gevraagd aan de wrapper, hoor wel wat hij vindt. In de tussentijd kijk ik wel naar een setje die er zo op de te plakken valt :) Dat rode lijntje (ja kneuterig) wil ik wel graag houden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
this schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:20:
[...]

Dus in die hogere SoC weet de BMS dan wel perfect hoeveel er in de batterij zit en zo kan de BMS die marge (van 2,5kWh blijkbaar) aanhouden?

Want anders begrijp ik niet hoe de BMS weet wanneer de batterij 57,5kWh vol is om zo virtueel 100% SoC weer te geven.
Perfect is een groot woord maar dan is er in ieder geval een curve te meten. Ik weet ook niet tot op de details hoe ze 100% bepalen maar ik denk dan zo een maximum voltage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Tommie12 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:30:
[...]

Nog vetter is de logo's weg halen.
Maak er een 'sleeper' van.
Ja, denk er ook over na maar echt onopvallender wordt ie niet van wrappen haha. En eigenlijk vind ik die typeaanduiding wel vet met HET RODE LIJNTJE 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
TCMR schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:08:
[...]

Maar als ik nu een voorraad MY RWD bestel bij de LM, is dat dan met de BYD blade LFP accu of niet? Denk dat het een in China geproduceerde is aangezien de RWD nog niet in Berlijn wordt gefabriceerd volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
De keuze is al wel gemaakt maar toch ben ik wel benieuwd waar jullie voor zouden kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WINWcvfl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wFG6i3ol.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OOkVCuKl.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1dSy2zvl.jpg

Poll: Welke kleur?
Sand
Moss Green
Matt Aluminum
Chalk Grey
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405597&layout=1&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Of iets heel anders, dat kan natuurlijk ook!

[ Voor 4% gewijzigd door bokkow op 12-05-2023 11:33 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:46
bokkow schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:32:
De keuze is al wel gemaakt maar toch ben ik wel benieuwd waar jullie voor zouden kiezen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Sand
Moss Green
Matt Aluminum
Chalk Grey
Tussenstand:
[Afbeelding]

3M Matte Pine Green Metallic <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzJO6LgQx1S3kK3yeZHL6BG8Rs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUb9n5K5brbXiJ2xKdttx8iW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 21:25
bokkow schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:32:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Sand
Moss Green
Matt Aluminum
Chalk Grey
Tussenstand:
[Afbeelding]

Geen van bovenstaande, maar deze partial wrap.
https://www.instagram.com/tesla_miiip/
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/324502100_754073922374029_2761509749336545692_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=0Sme4bJXNzIAX8pepvh&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AfAaeHpdyeOHJxNnXx3TpVuO-7xH_Fthj2WmKA14kEa3mQ&oe=6462FF0D
:9~ :9~ :9~ :9~

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_StaOI7Hb54wih3zmj3v4jAyZxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDsPFhU6xSb7ghQIhO3H3YaJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit wel heel gaaf. Ontchromen met wit. Vraag me alleen af of je ooit dezelfde kleur zal krijgen als de lak (pearl white)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bokkow schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:37:
[...]

Heb het gevraagd aan de wrapper, hoor wel wat hij vindt. In de tussentijd kijk ik wel naar een setje die er zo op de te plakken valt :) Dat rode lijntje (ja kneuterig) wil ik wel graag houden :D
Goed schoonmaken+ontvetten en dan mat zwart spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Tweak_ers schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:30:
[...]

Als ik door de playlist browse in de Tesla, laat hij de eerste 70 nummers ofzo zien en de overige 230 niet.

Bij jou wel begrijp ik?

Verder kan ik geen nummers toevoegen aan playlists vanuit de app.

[...]

Nee nee, Spotify.
Ja zeker. Ik zie gewoon alle nummers. Lijkt mij ook wel raar als dat niet fatsoenlijk werkt.

Bij mij heb ik sinds dag 1 dan weer wel dat wanneer ik instap, spotify open en mijn playlist aanklik, deze blijft laden. Gebeurt 9 vd 10 keer. Nummmers die opstonden spelen gewoon, kan ook naar het volgende nummer etc met het wieltje.
Enige om dit op te lossen is door ff naar radio oid te gaan en terug. Super suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Maurice- schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:49:
[...]

3M Matte Pine Green Metallic <3
Heel vet! Er is hier iemand die zn Model 3, zo'n 2 jaar geleden in die kleur heeft laten wrappen. Heb het ook overwogen maar wil toch liever een iets lichtere kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Zo! Gewaagd, mat wit is vet. Op deze manier lijkt het een beetje een Maserati, weet niet waarom.
Vind de voorbumper dan net ietsje te scherp gedaan met die zwarte delen.
De tin op de koplampen is goed gelukt, vaak zie je zo'n paarsige gloed en dat lijkt hier absent, zoiets zoek ik nog wel een tintje lichter voor de achterlichten, koplampen weet ik niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
El Polo Diablo schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:15:

Ik vind dit wel heel gaaf. Ontchromen met wit. Vraag me alleen af of je ooit dezelfde kleur zal krijgen als de lak (pearl white)
Hmmm, ja smaken verschillen, dit is niet mijn ding. Denk dat het er eigenlijk best vreemd uitziet in werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Goed schoonmaken+ontvetten en dan mat zwart spuiten?
Ook nog een optie inderdaad. Echter is het wel van dat plastic chroom volgens mij, zal daar niet zo best op blijven zitten ben ik bang.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJIoJWzuZr2BsjSSkOgs5urI0q4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OlChe1QuFS8xF7zyiFUE2nSp.jpg?f=user_large

Sorry voor de kwaliteit...maar de XPEL Stealth wrap is voor ons toch echt de winnaar. Wat een gaaf effect. Niet alleen als de zon erop schijnt, maar zodra het donker word dan kijk je ook van wat staat hier!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002

Bob Popcorn

Plop!

STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:57:
[...]

Ja zeker. Ik zie gewoon alle nummers. Lijkt mij ook wel raar als dat niet fatsoenlijk werkt.

Bij mij heb ik sinds dag 1 dan weer wel dat wanneer ik instap, spotify open en mijn playlist aanklik, deze blijft laden. Gebeurt 9 vd 10 keer. Nummmers die opstonden spelen gewoon, kan ook naar het volgende nummer etc met het wieltje.
Enige om dit op te lossen is door ff naar radio oid te gaan en terug. Super suf.
Ik heb het ook in m'n Focus, kan maar 30 nummers zien in m'n playlist. Het lijkt een beveiligingsmaatregel in Amerikaanse autos. Weet je zeker dat je de hele lijst kan scrollen als je rijdt? Als ik stil sta kan het namelijk wel.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:54
Iemand nog suggesties waar je het beste banden kan bestellen? Lijkt erop dat banden met code TO al een tijdje niet geleverd zijn bij de meeste bekende websites en weet niet waar ik ze dan wel veilig kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Malt007 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:52:
Iemand nog suggesties waar je het beste banden kan bestellen? Lijkt erop dat banden met code TO al een tijdje niet geleverd zijn bij de meeste bekende websites en weet niet waar ik ze dan wel veilig kan bestellen.
Mijne kwamen van BetterTires, maar een ieder in de lijstjes bij Autoweek prijsvergelijker lijken aangesloten te zijn bij Bandenconcurrent:

https://banden.autoweek.nl

Dat waren overigens "standaard" Continental Sport Contact 7 en geen TO banden. Ben er erg over te spreken de eerste <1000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:54
bokkow schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:05:
[...]

Mijne kwamen van BetterTires, maar een ieder in de lijstjes bij Autoweek prijsvergelijker lijken aangesloten te zijn bij Bandenconcurrent:

https://banden.autoweek.nl

Dat waren overigens "standaard" Continental Sport Contact 7 en geen TO banden. Ben er erg over te spreken de eerste <1000km.
Door een lekke band loopt voor en achter helaas ongelijk qua vervangen en blijf het liefst op 4 dezelfde banden rijden vandaar dat ik weer voor PS4S wil gaan. Heb er nu voor banden opzitten met code NO inclusief zo'n breder randje voor de velgen maar die vind ik niet best. Vreemd zweverig gevoel in de bochten wat er eerst absoluut niet was en een hoop extra herrie t.o.v. de akoestische banden. Kan allemaal ook tussen mijn oren zitten overigens. Misschien toch maar die CSC7 overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:10
https://www.bnr.nl/nieuws...na-verkochte-auto-s-terug

Sorry als dit al geplaatst is.

Bedoelen ze geproduceerd in China of verkocht in China?

Lijkt me geproduceerd, ook al staat er verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 19:24
deryck schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:03:

Lijkt alsof het om een instelling van regenereren gaat :? Als dat zo is kan het gewoon via software update geregeld worden. Even wat meer nieuws afwachten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

deryck schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:03:

Gewoon een OTA update.

https://www.reuters.com/b...ese-regulator-2023-05-12/
The update will restore the option of switching off regenerative braking and warn drivers when they step hard on the accelerator pedal, it added.
BNR: fossiele(n) radio.

[ Voor 16% gewijzigd door noo op 12-05-2023 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 19:24
Andere artikel dus zware clickbate met "de auto's moeten terug naar fabriek" :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Bob Popcorn schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:27:
[...]

Ik heb het ook in m'n Focus, kan maar 30 nummers zien in m'n playlist. Het lijkt een beveiligingsmaatregel in Amerikaanse autos. Weet je zeker dat je de hele lijst kan scrollen als je rijdt? Als ik stil sta kan het namelijk wel.
Vaag hoor. Nee dit werkt gewoon. Gebruik het dagelijks omdat de kids dan weer kinderliedjes luisteren en die staan overal en nergens.
Maar zal er morgen voor de zekerheid nog een keer op letten. Laat het even weten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
ybos schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:19:
[...]

Andere artikel dus zware clickbate met "de auto's moeten terug naar fabriek" :O
Letterlijk vertaald 'recall'. Een verplichte software update wordt ook recall genoemd, hoe raar ook... |:(

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Kan je zonder dat je toegang tot de ander zijn / haar telefoon hebt de app die ingelogged en gekoppeld staat aan een Tesla uitloggen met een andere telefoon die toegang heeft tot diezelfde auto?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
Uberprutser schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:46:
Kan je zonder dat je toegang tot de ander zijn / haar telefoon hebt de app die ingelogged en gekoppeld staat aan een Tesla uitloggen met een andere telefoon die toegang heeft tot diezelfde auto?
Nee, alleen als je het wachtwoord wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 21:25
bokkow schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:24:
[...]

Zo! Gewaagd, mat wit is vet. Op deze manier lijkt het een beetje een Maserati, weet niet waarom.
Vind de voorbumper dan net ietsje te scherp gedaan met die zwarte delen.
De tin op de koplampen is goed gelukt, vaak zie je zo'n paarsige gloed en dat lijkt hier absent, zoiets zoek ik nog wel een tintje lichter voor de achterlichten, koplampen weet ik niet :/
Deze is iets meer afgerond.. Zie PM.

Als ik toch eentje moet kiezen van de kleur die je heb in de poll, zou ik de zand kiezen maar nog lichter. Met name de specifieke kleur die leverbaar is op de fat etron. In combi met veel zwarte delen vind ik het echt p*rn*. Zo fout dat het echt lekker is.
https://www.russcherautos.nl/uncategorized/955/

[ Voor 23% gewijzigd door SirLct op 12-05-2023 19:59 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Zeg weet een van jullie wat het betekent wanneer een Tesla met zijn lichten begint te knipperen, terwijl deze aan de lader staat? Want ik dacht, de eigenaar is vast in de buurt van de auto. Maar dat bleek niet het geval en nu begonnen ze weer te knipperen....

Ja ik wacht op een laadplaats en toen ik de lichten van de Tesla zag knipperen, ben ik direct mijn auto er tegenover gaan zetten. Maar schijnbaar heeft het een andere betekenis, alleen wel echt vreemd dat zo'n Tesla zomaar met zijn lichten begint te knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marco-Peters schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:53:
Zeg weet een van jullie wat het betekent wanneer een Tesla met zijn lichten begint te knipperen, terwijl deze aan de lader staat? Want ik dacht, de eigenaar is vast in de buurt van de auto. Maar dat bleek niet het geval en nu begonnen ze weer te knipperen....

Ja ik wacht op een laadplaats en toen ik de lichten van de Tesla zag knipperen, ben ik direct mijn auto er tegenover gaan zetten. Maar schijnbaar heeft het een andere betekenis, alleen wel echt vreemd dat zo'n Tesla zomaar met zijn lichten begint te knipperen.
Staat Sentry aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 12-05-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Okay: maar welke bedreiging? Ik heb letterlijk op de wacht gestaan, tot dat die laadplaats vrij kwam. Daar is niets spannends gebeurd rondom die Tesla, ook geen mensen die er dicht langs af liepen.

Dan wordt die Sentry mode wel al snel geactiveerd? Maja ik dacht dus, eigenaar is in de buurt. Dus snel er tegenover gaan staan _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Marco-Peters schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:15:
[...]

Okay: maar welke bedreiging? Ik heb letterlijk op de wacht gestaan, tot dat die laadplaats vrij kwam. Daar is niets spannends gebeurd rondom die Tesla, ook geen mensen die er dicht langs af liepen.

Dan wordt die Sentry mode wel al snel geactiveerd? Maja ik dacht dus, eigenaar is in de buurt. Dus snel er tegenover gaan staan _O-
Misschien dat de eigenaar even meekeek vanaf zijn telefoon, ik denk dat de lichten dan ook aangaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik gebruik het niet meer maar in het verleden waren bewegende takken door de wind of wat regen al voldoende voor een alert. Dus wat heen en weer lopen kan het best triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
Devian schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:50:
[Afbeelding]

Sorry voor de kwaliteit...maar de XPEL Stealth wrap is voor ons toch echt de winnaar. Wat een gaaf effect. Niet alleen als de zon erop schijnt, maar zodra het donker word dan kijk je ook van wat staat hier!
Heb je de gehele auto gewrapped of alleen de voorkant?

Edit.
Never mind. De gehele auto heb ik terug gelezen. Helaas is je detailler te ver weg. Hier in de buurt is het een stuk duurder.

[ Voor 10% gewijzigd door Russel88 op 12-05-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
Russel88 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:47:
[...]

Heb je de gehele auto gewrapped of alleen de voorkant?
De hele auto!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Alamo schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:15:
Iets wat me gisteren opviel. Mijn Teslamate/grafana is onlangs geupdate, en heeft nu een nieuw Battery Health dashboard. Daarop staat deze info-tekst:
Ik zie deze optie niet, vreemd, heb versie 1.27.2. Welke URL betreft het? Even kijken of de optie er wel is, maar niet zichtbaar is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
sanger1981 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:36:
Zijn alle MY RWD ook voorzien van dezelfde accusoort? Of is daar verschil tussen? In een online review wordt gesproken over een lfp accu, maar zie ook berichten over een blade accu (maar die zou dan alleen in Berlijn gebruikt worden).
BYD heeft een eigen LFP accu genaamd Blade. Dat is een combinatie van LFP cellen en een bepaalde opbouw van het accupack. Tesla past BYD LFP cellen toe, maar naar mijn weten niet met de Blade structuur.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
[...]

Sentry knippert inderdaad als je er langs loopt. In de smalle straatjes in Amsterdam is het dan vaak feest!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-07 22:09
Ik heb ook zitten twijfelen voor een full wrap in mossy green met zwarte stijlen op mijn MY RWD. Uiteindelijk toch niet gedaan.

Nu heb ik alleen de stijlen zwart laten maken op mijn witte MY. En apart nieuwe zwarte spiegelkappen gemonteerd. Nu heb ik een "oreo"

Logo's zijn er ook vanaf. Maakt hem een stuk cleaner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDdAJ2-DeE0Kawt-T5ZAPEMB5UU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwgoAAj0aOxtM3c13dB59pPS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzUfbZnQ6crrFolwug3zlNhiSdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOjmUNSJnt7KdTbLkJYAoqh1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZ9QLDeYyFsWv6a4UkJT_yETROk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jQfspbUSIlpEBtFJ8HlFROT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:49
Taro schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:36:
[...]

Ik zie deze optie niet, vreemd, heb versie 1.27.2. Welke URL betreft het? Even kijken of de optie er wel is, maar niet zichtbaar is.
Ik denk dat @Alamo het hier over heeft: https://github.com/jhered...-CustomGrafanaDashboards/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanger1981 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Maar als ik nu een voorraad MY RWD bestel bij de LM, is dat dan met de BYD blade LFP accu of niet? Denk dat het een in China geproduceerde is aangezien de RWD nog niet in Berlijn wordt gefabriceerd volgens mij?
Voorraad met kenteken? Dan kun je het wel checken. De snel leverbaar modellen bij Tesla zijn zo te zien ook allemaal geproduceerd in China. Denk dat de kans heel groot is dat het een Chinees model is. Al zit er ook niet zoveel verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Inspired schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:37:
[...]

Voorraad met kenteken? Dan kun je het wel checken. De snel leverbaar modellen bij Tesla zijn zo te zien ook allemaal geproduceerd in China. Denk dat de kans heel groot is dat het een Chinees model is. Al zit er ook niet zoveel verschil in.
Land van fabricage maakt me ook niet uit, maar ik wil weten of ze allemaal dezelfde soort LFP accu hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dat is hem inderdaad d:)b , kende ik niet. Is gelukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zT702BBnIgoFi1c-OWiVpvl-shg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YBYGLQPhS5ap8WXI2epm2lTB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
sanger1981 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:40:
[...]

Land van fabricage maakt me ook niet uit, maar ik wil weten of ze allemaal dezelfde soort LFP accu hebben.
China heeft CATL en Berlijn krijgt BYD. Beide wel LFP cellen zoals hier eerder ook al aangegeven is. De BYD versie heeft wat minder kWh's maar scheelt uiteindelijk maar 15km (WLTP) omdat het pack lichter is doordat hij een hogere energiedichtheid heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
Inspired schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:47:
[...]

China heeft CATL en Berlijn krijgt BYD. Beide wel LFP cellen zoals hier eerder ook al aangegeven is. De BYD versie heeft wat minder kWh's maar scheelt uiteindelijk maar 15km omdat het pack lichter is doordat hij een hogere energiedichtheid heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierz
Wel een domme fout in het BNR artikel, maar om daarmee de hele zender af te schrijven alsof het om het AD gaat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Inspired schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:47:
[...]

China heeft CATL en Berlijn krijgt BYD. Beide wel LFP cellen zoals hier eerder ook al aangegeven is. De BYD versie heeft wat minder kWh's maar scheelt uiteindelijk maar 15km (WLTP) omdat het pack lichter is doordat hij een hogere energiedichtheid heeft.
Ik dacht dat Tesla zijn eigen cellen produceerde, dat ze bij BYD vandaan komen vind ik wel een domper.

Chinese merken gaan de komende jaren onze markt overspoelen met EV’s.

Waar mogelijk mag er best een rem op de inkomsten van de Chinezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweak_ers schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:02:
[...]

Ik dacht dat Tesla zijn eigen cellen produceerde, dat ze bij BYD vandaan komen vind ik wel een domper.

Chinese merken gaan de komende jaren onze markt overspoelen met EV’s.

Waar mogelijk mag er best een rem op de inkomsten van de Chinezen.
Ze beginnen nu eigenlijk net zelf met de 4680 cellen. Tot op heden zijn het cellen van Panasonic, LG, CATL en BYD als ik het goed heb. Overigens stopt het niet bij de batterij. Steeds meer parts komen uit China.

https://www.gizchina.com/...tirely-made-in-china/amp/

Las zelfs ergens dat 95% van menig Tesla made in China is qua onderdelen.

Uiteindelijk kiest iedereen obv prijs. Ook Elon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Pierz schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:36:
[...]
Wel een domme fout in het BNR artikel, maar om daarmee de hele zender af te schrijven alsof het om het AD gaat…
Ken BNR (Boomer Nieuws Radio?) niet echt, maar ik las er wel een beetje verkneukeling in (temeer omdat dit gaat om iets dat alleen in China van toepassing is, puur wat gezeik van de wetgever, mogelijk ingegeven om de populaire, maar niet-Chinese autofabrikant dwars te zitten). Groot uitgemeten ernaast een artikel over het annuleren van de verplichting van vergroenen zakelijke wagenpark medio 2025, waar mijn AD-lezende stereotypische boomer-buurman me natuurlijk gister al met glimmende oogjes over kwam vertellen.

Over die recall: (nog) te weinig informatie, maar ik kan me voorstellen dat het gaat over het verschil in regen als de accu volledig opgeladen of halfleeg is. Precies daar was nou precies die blended-braking optie voor, die wij nooit hebben mogen ontvangen.
Wat is er "partial" aan deze wrap? Ik ben er niet zo in thuis, ik zie het met mijn leken-oog niet.

Voor wat betreft je logo's zwart: Plastidippen geen optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
TCMR schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:56:
[...]

Ken BNR (Boomer Nieuws Radio?) niet echt, maar ik las er wel een beetje verkneukeling in (temeer omdat dit gaat om iets dat alleen in China van toepassing is, puur wat gezeik van de wetgever, mogelijk ingegeven om de populaire, maar niet-Chinese autofabrikant dwars te zitten). Groot uitgemeten ernaast een artikel over het annuleren van de verplichting van vergroenen zakelijke wagenpark medio 2025, waar mijn AD-lezende stereotypische boomer-buurman me natuurlijk gister al met glimmende oogjes over kwam vertellen.
Jij en je buurman zijn uit hetzelfde hout gesneden zo te zien ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
Shots fired!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-BGzUe_OSlhwuodxeCsHPCswa0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/vbMlsPLOg2EggiokVjRZ3Iru.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:15:
[...]

Jij en je buurman zijn uit hetzelfde hout gesneden zo te zien ;)
Heb een tijdlang iedere dag naar BNR geluisterd. Qua nieuws was het redelijk neutraal en feitelijk, maar ze hadden ook thematische programma's die erg verschilden. Enerzijds iets over de nieuwe economie en BNR duurzaam. Anderzijds BNR autoshow waar een paar oude mannen iedere week zat te blaten dat het niets met EVs zou worden.

Maar goed, in dit geval lijken ze een bericht te hebben overgenomen van andere bronnen. Met misschien een vleugje eigen onwetendheid (over OTA) van een redactielid. Als er een patroon van dit soort berichtgeving is (consequent zaken fout hebben over EVs en Tesla) dan komen ze wel in het AD hoekje terecht.

Meest ergerlijk vond ik overigens de klimaatontkennende columns van Zwagerman. Dat een redactie daar.ruimtenvoor geeft vind ik ronduit schadelijk. Dat was voor mij einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
bilgy_no1 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:08:
[...]

Heb een tijdlang iedere dag naar BNR geluisterd. Qua nieuws was het redelijk neutraal en feitelijk, maar ze hadden ook thematische programma's die erg verschilden. Enerzijds iets over de nieuwe economie en BNR duurzaam. Anderzijds BNR autoshow waar een paar oude mannen iedere week zat te blaten dat het niets met EVs zou worden.

Maar goed, in dit geval lijken ze een bericht te hebben overgenomen van andere bronnen. Met misschien een vleugje eigen onwetendheid (over OTA) van een redactielid. Als er een patroon van dit soort berichtgeving is (consequent zaken fout hebben over EVs en Tesla) dan komen ze wel in het AD hoekje terecht.

Meest ergerlijk vond ik overigens de klimaatontkennende columns van Zwagerman. Dat een redactie daar.ruimtenvoor geeft vind ik ronduit schadelijk. Dat was voor mij einde verhaal.
Als je 10+ jaar na de introductie van EV’s nog steeds niet weet (als nieuwszender) waar je het over hebt ben je wel een pannenkoek. Best zielig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08 17:41
Ik heb gisteren de Sexy buttons geinstalleerd, maar ik krijg de commander niet lekker weggewerkt in de model Y. Ik heb hem nu tussen de console en het frame van de bestuurdersstoel geschoven, maar de kabel is eigenlijk te kort om netjes te zitten.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:28
STIMPPYYY schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:32:
[...]

Als je 10+ jaar na de introductie van EV’s nog steeds niet weet (als nieuwszender) waar je het over hebt ben je wel een pannenkoek. Best zielig eigenlijk.
Offtopic,
BNR zijn ook pannenkoeken. Commerciële zender met op zich leuke onderwerpen. Maar vaak ook “geld betalen, thema bepalen”. Redelijk Harrie Mens gehalte..

Ontopic,
Is hier iemand die TSportsline lederen stoelhoezen / bekleding heeft geïnstalleerd of laten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Marcopano schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:37:
Ik heb gisteren de Sexy buttons geinstalleerd, maar ik krijg de commander niet lekker weggewerkt in de model Y.
Niet. Om eerlijk te zijn. Ruimtegebrek weerhoud me ervan om ze te installeren. Heb al een mini-HUD ingeplugd, en dat was al redelijk zeuren. S3XY buttons + commander erbij wordt kansloos, dus ik zit ook te azen op een oplossing. Vreemd in zo'n auto, waar aan ruimte toch over het algemeen geen gebrek is ;)

Laat me weten welke oplossing je vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
ZveenT schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:13:
[...]

Is hier iemand die TSportsline lederen stoelhoezen / bekleding heeft geïnstalleerd of laten installeren?
Gaan die over je huidige stoelbekleding heen? Ik meen in de user manual gelezen te hebben dat dat niet mag, vanwege de airbags die in de stoel zitten, en dan niet goed meer werken. Klonk logisch, maar misschien houdt de aftermarket-stoelhoes-fabrikant er rekening mee?

"Warning
Do not use seat covers on Model Y. Doing so could restrict deployment of the seat-mounted side air bags if a collision occurs. It can also reduce the accuracy of the occupant detection system, if equipped."

[ Voor 18% gewijzigd door TCMR op 13-05-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
SirLct schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:51:
[...]

Als ik toch eentje moet kiezen van de kleur die je heb in de poll, zou ik de zand kiezen maar nog lichter. Met name de specifieke kleur die leverbaar is op de fat etron. In combi met veel zwarte delen vind ik het echt p*rn*. Zo fout dat het echt lekker is.
https://www.russcherautos.nl/uncategorized/955/
Eens, het is echter wel lastig een matchende kleur te vinden bijvoorbeeld Chalk Grey van Porsche of Siam Beige van Audi die echt overeenkomt met een goede kwaliteit wrap (Inozetek en Teckwrap hebben mijn voorkeur na wat research)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:28
TCMR schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:54:
[...]

Gaan die over je huidige stoelbekleding heen? Ik meen in de user manual gelezen te hebben dat dat niet mag, vanwege de airbags die in de stoel zitten, en dan niet goed meer werken. Klonk logisch, maar misschien houdt de aftermarket-stoelhoes-fabrikant er rekening mee?

"Warning
Do not use seat covers on Model Y. Doing so could restrict deployment of the seat-mounted side air bags if a collision occurs. It can also reduce the accuracy of the occupant detection system, if equipped."
Ja oké. Maar er zijn genoeg bedrijven waar je kan laten herbekleden. Evenals dat auto’s vaker airbags in stoelen hebben. Ben benieuwd. Vind bruine seats wel mooier dan zwart namelijk.

Ik heb 15 jaar geleden als bijbaan bij Volkswagen PON, Volkswagen 60jaar actie modellen Transporter en Caddy bekleed in de werkplaats. Heb nog wel herinneringen aan hoe dat ging maar niet meer exact. 🥸. Meen oude (originele bekleding) lossnijden met scherp mesje, schroevendraaier met bewerkte punt voor loshalen stangetje op zitting/rugvlak, en nat maken met natte theedoek en vervolgens föhnen. Zou dat nu wel aandurven met m’n eigen auto, mits de pasvorm goed is en er geen verassingen. Airbag had je toen niet. Alleen soms een verwarmingsmat.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Omdat we komende zomer weer een kampeervakantie hebben en wat meer pakgemak willen, hebben we een trekhaakkoffer gekocht.

Ondanks dat de Y waarschijnlijk wel genoeg ruimte voor ons heeft, is dit eenvoudiger inpakken. Met de tent in de koffer is die ook direct goed te bereiken als we aankomen.

Deze complete set is relatief goedkoop (540 euro), ook als fietsendrager voor 3 fietsen te gebruiken, en compact om thuis ook weer op te bergen.

Verder vrijwel geen extra verbruik, omdat de bak volledig achter de auto hangt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGScbt1wgHIHFqt40fH5Q4jYBL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfJRRX6qKa4pSSVrSr8j0dxb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gIpVzD4bYPpwQfcENPlH0aKYKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffo8zZC72hVx67N0xDmwpmpQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:46
Sanny1987 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:27:
Omdat we komende zomer weer een kampeervakantie hebben en wat meer pakgemak willen, hebben we een trekhaakkoffer gekocht.

Ondanks dat de Y waarschijnlijk wel genoeg ruimte voor ons heeft, is dit eenvoudiger inpakken. Met de tent in de koffer is die ook direct goed te bereiken als we aankomen.

Deze complete set is relatief goedkoop (540 euro), ook als fietsendrager voor 3 fietsen te gebruiken, en compact om thuis ook weer op te bergen.

Verder vrijwel geen extra verbruik, omdat de bak volledig achter de auto hangt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er prachtig uit! Ik kan op de foto net niet lezen wat de naam is, heb je een linkje o.i.d?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Niet online
Heath schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:31:
[...]

Ziet er prachtig uit! Ik kan op de foto net niet lezen wat de naam is, heb je een linkje o.i.d?
Het is de norauto moving base, moving box en fietsendrager addon. In Nederland nergens te krijgen, dus je moet wel zin hebben om naar Duitsland te rijden, en even een 50,- kortingscode invullen bij het afrekenen ;)

https://www.atu.de/pages/...searchterm=nurauto+moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sanny1987 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:41:
[...]

Het is de norauto moving base, moving box en fietsendrager addon. In Nederland nergens te krijgen, dus je moet wel zin hebben om naar Duitsland te rijden, en even een 50,- kortingscode invullen bij het afrekenen ;)

https://www.atu.de/pages/...searchterm=nurauto+moving
Kan je achterklep nog open met die tas? Of met een fiets erop, wordt wel lastig dan of is het klapbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 13-05-2023 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:50:
[...]

Kan je achterklep nog open met die tas? Of met een fiets erop, wordt wel lastig dan of is het klapbaar?
Als je hem iets los draait bij de trekhaak, kun je hem wat naar voren/beneden duwen, en dan kan de kofferbak bij mij vanmorgen wel open :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marcopano schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:37:
Ik heb gisteren de Sexy buttons geinstalleerd, maar ik krijg de commander niet lekker weggewerkt in de model Y. Ik heb hem nu tussen de console en het frame van de bestuurdersstoel geschoven, maar de kabel is eigenlijk te kort om netjes te zitten.

Ik heb hem ook buiten de console hangen. Helaas is er onvoldoende loze ruimte onder het afdekkapje. Kennelijk was dit voorheen wel zo, maar is het later aangepast door Tesla.

Last hebben we er overigens niet van.

(Model Y RWD)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:01
overigens nav de discussie over koplampen automatisch aan bij regen/ruitenwissers en meer grip op welke lampen wanneer branden, zie aankomende functies hier van Enhances' Commander : https://enhauto.com/commander-new

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Bob Popcorn schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:27:
[...]

Nog even gecheckt vandaag, maar playlist is niet beperkt tot 70 nummers. Ook niet tijdens het rijden
Pagina: 1 ... 14 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: