tim.w schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:50:
[...]
Ik heb zojuist gebeld met Tesla Eindhoven om het te hebben over zaken als garantie, heroepringsrecht, non conformiteit etc. Ik moest een mail sturen naar hun service adres. Hierin ook gevraagd naar wat de mogelijkheden zijn m.b.t. omruilen voor een andere M3. Ik hou jullie op de hoogte
Auto is vandaag afgesleept. Dit ging makkelijker dan gedacht, want je raad het nooit; tow mode werd geactiveerd en de parkeerrem kwam daarna wel los

Ik ben vervolgens met de sleepdienst meegereden naar SC Eindhoven. Na een tijdje vroeg de man achter de receptie of ik tijd had voor een gesprek in de garage ruimte. Hierbij mijn twijfel uitgesproken over de technische deugdelijkheid en veiligheid. Wat als de parkeerrem een keer onverwacht losschiet bijvoorbeeld en van de oprit rolt. Dan hebben meerdere auto's in de straat schade. Ook het voorval besproken dat de melding een keer verschenen is dat de noodstop geactiveerd was tijdens het rijden en de auto begon te remmen. Betreffend persoon wilde perse een datum en tijd weten waarop dit was gebeurd, want ze zouden maar een week terug kunnen kijken in de logs. Schijnbaar moet je als klant dus met een notitieblokje rond gaan rijden
Ik heb aangegeven dat ik deze technische mankementen onacceptabel vind en dat zij dat ook niet moeten willen dat iemand met een onveilig voertuig de weg op gaat. Het werd afgedaan met het argument dat ze vinden dat het nog in de diagnostische fase zit en dat ze het willen onderzoeken en proberen te repareren. Kreeg ook de vraag of ik akkoord was dat er 180 km met de auto gereden zou worden om te testen

Dit gaf me nog meer het gevoel dat ze geen benul hebben waar ze het moeten zoeken + dat ik het gewoon raar vind dat er dusdanig veel kilometers met de auto gereden moeten worden.
Andere servicepunten ook aangehaald:
-Scheef gemonteerd dashboard; ze gingen kijken of dit aan de specificatie en kwaliteitsvoorwaarden voldeed. Toen ik vroeg of ik de voorwaarden en specificaties kon inzien kreeg ik geen reactie.
-Het alarm dat afging; zouden ze moeten nakijken, kan een sensor zijn.
Op mijn mail waarbij ik aangaf of het mogelijk was om mijn M3 om te ruilen voor een andere exemplaar zou ik nog separaat een reactie ontvangen.
Toen ik met mijn M3 loaner weg wilde rijden kwam een monteur nog een praatje maken. Verteld wat er aan de hand is en hij snapte dat ik baalde dat zo'n jonge auto dergelijke mankementen vertoond. Hij gaf aan dat het parkeerrem issue waarschijnlijk een computer unit is (de auto schijnt er meerdere te hebben).
Niet echt veel wijzer geworden dus, maar we gaan het meemaken. In de loop van volgende week verwachten ze dat hij klaar is.
[
Voor 10% gewijzigd door
tim.w op 11-05-2023 17:30
]