Ik wil hier graag een ervaring delen en vraag me af of mensen dit bekend voorkomt.
Tot vrijdag was ik een ontzettende fanboy van tesla.(heb een MY rwd), totdat ik terugreed van mijn werk. Ik reed op de a12 bij Delft toen ineens alles rood begon te knipperen. Melding op het scherm met het bericht: verlaat veilig de weg, voertuig wordt uitgeschakeld. Geen respons meer op het stroompedaal en gelukkig kon ik de auto laten uitrollen tot de vluchtstrook. Geen beweging meer in de auto te krijgen.
Op dat moment dacht ik even uit te stappen en de auto even open en dicht te doen, maar zodra ik uitgestapt was leek de melding weg. Ik kon weer rijden.
Vervolgens rustig de weg afgegaan, de auto geparkeerd en het tesla spoednummer gebeld. Na 5 minuten in wacht iemand gesproken en die kon eigenlijk ook vanaf daar niets doen, omdat de melding al weg was. Hij adviseerde mij om het servicecenter te bellen. Zoals sommige van jullie al zullen weten, die krijg je telefonisch niet te pakken. Dus weer het spoednummer gebeld en die zouden voor mij een afspraak maken voor maandagochtend zodat ze er naar gingen kijken. Ik mocht dus het hele weekend rondrijden met een auto die tijdens het rijden zomaar dienst kon weigeren.
Vandaag langs het servicecenter geweest. Daar aangekomen na het scannen van een QR code daarna wat chatten in de app, was er eindelijk een medewerker die uit zijn hok wilde komen om mij te woord te staan. (raar dat als je bij tesla aankomt er gewoon niemand aanwezig is)
Deze medewerker gaf mij als tip om volgende keer de twee scrollwieltjes in te drukken om de auto een reset te geven. Goede tip voor als je auto stilvalt midden op de snelweg!!
Vervolgens vroeg hij mij wat ik kwam doen, ze konden namelijk de auto ook van een afstand uitlezen. U snapt het wel, deze vraag heb ik aan hem teruggesteld. Ik heb een potentieel gevaarlijke auto en ik word met een kluitje het riet in gestuurd.
Vervolgens kon ik weer terug naar mijn werk, want dat moet ten slotte ook gebeuren, en tesla ging de auto uitlezen en mij op de hoogte brengen. Helaas top op heden nog niks van tesla gehoord.
Misschien is de manier hoe tesla met hun klanten omgaat de toekomst, maar dit is niet de toekomst waarin ik graag wil leven. Compleet aan de goden overgeleverd en alleen maar contact via de app.
Ben toch opeens heel anders over tesla gaan denken, zeker na de tweet van ome Elon van vandaag…..
Andere mensen hier die een soortgelijke ervaring hebben?