Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.999 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Kan je ook via je Android telefoon met "Hey Google" commando's doen om bijv de kofferbak te openen met volle handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Inspired schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:37:
[...]

Is het een ANWBer met weinig kennis. Tesla worden amper gestolen. Er zijn jaren dat er nul gestolen zijn in NL.
Spiegels zijn een tijd in trek geweest toch?

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Het is dit filmpje, maar het is een filmje zonder uitleg.

YouTube: UNLOCK YOUR TESLA WITH NEW I PHONE 15 PRO ACTION BUTTON ! #elonmusk ...

wil je deze opdracht maken ga je naar de opdrachten app --> nieuwe opdracht --> tesla app en daar de gewenste opdracht selecteren en daarna deze opdracht aan de action button toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaMightyWackO schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:03:
[...]

Ja, dat hoorde je in de media. Maar dat is nog altijd wat anders dan dat hele auto's worden gestolen. Is namelijk niet makkelijk te doen: je hebt sowieso de telefoon of keycard nodig. Verder zit het profiel van de eigenaar er nog in. Laatst hier nog iemand die moeite had om het profiel van een vorige eigenaar eruit te krijgen.

De locatie blijft dan zichtbaar voor de rechtmatige eigenaar. Die kan waarschijnlijk ook op afstand zaken doen. En Tesla gaat ook niet zonder bewijs de auto wipen. Zij kunnen bovendien altijd nog de auto achterhalen.

Voor onderdelen dan? Wellicht. Maar als je iets aan je batterij hebt ga je toch niet naar een of andere beunhaas die ergens een batterijpakket vandaan haalt? Vraag is dus of die onderdelen echt veel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Pierz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 00:16:
[...]

Ja dan kan je beide laten meenemen. Maar koplampen afstellen blijft vermoedelijk terugkomen en is een eitje om zelf even te doen. Service>koplampen verstellen en dan zie je ze even heen en weer gaan. Meestal staat het dan al goed (als je er zelf nog niet aan geprutst hebt begreep ik van anderen hier).
Net een afspraakje kunnen plannen voor eind oktober. Kunnen ze dat rammelende geluid onderzoeken. Youtube en internet staat er vol mee, maar weiger zelf panelen los te wrikken en te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
ScreamGT schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:43:
[...]

Net een afspraakje kunnen plannen voor eind oktober. Kunnen ze dat rammelende geluid onderzoeken. Youtube en internet staat er vol mee, maar weiger zelf panelen los te wrikken en te gaan zoeken.
Dan is het misschien wel aardig voor je medeweggebruikers om de koplampen even te laten afstellen door de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
schumi1986 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:55:
Zag zojuist een filmpje dat de Action button van de IPhone 15 Pro ingesteld kan worden om opdrachten uit te voeren icm de Tesla App.

Gelijk even geprobeerd met mijn Apple Watch Ultra en daar de Action Button ingesteld voor het openen en sluiten van de kofferbak. Werkt perfect :)
Totdat je ooit een keer per ongeluk op die knop drukt en je heel dichtbij een muur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
turkeyhakan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:59:
[...]

Totdat je ooit een keer per ongeluk op die knop drukt en je heel dichtbij een muur staat.
De Action Button op de Apple Watch zit niet op een plek om deze per ongeluk in te drukken.

En de knop werkt alleen wanneer de telefoon in bereik is van de Tesla.

Mocht ik zijn vergeten dat ik de achterkant zo dicht bij een muur geparkeerd hebben dat de achterklep niet eens open kan en ik loop naar mijn auto en terwijl ik zie dat de auto zo geparkeerd staat dat de achterklep niet open kan en ik druk dan per ongeluk op de Action button die op een plek zit wat ik nooit per ongeluk zou indrukken en ik heb daarna schade aan de achterklep…. Tja dan kan ik echt alleen boos zijn op mijzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
schumi1986 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:11:
[...]

De Action Button op de Apple Watch zit niet op een plek om deze per ongeluk in te drukken.
Ik doelde ook niet op de Apple Watch, maar de 15 Pro waar meneer naar verwijst.

[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 29-09-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
turkeyhakan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:12:
[...]

En wie heeft hier iets over een Apple Watch gezegd?
Je reageert op mij dat ik mijn Action button op mijn Apple Watch gekoppeld heb aan het openen van de achterklep?

Edit: de Action Button op de 15 pro heeft een “long press” nodig om een actie uit te voeren

[ Voor 14% gewijzigd door schumi1986 op 29-09-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 12:58
hsb85 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:18:
[...]

Nu ben ik altijd voor om juist meer Europees te doen en minder Amerikaans, maar snap niet helemaal wat je nu bedoeld, (veelal) in de zuidelijke landen van Europa krijg je zo ongeveer al een deuk als je er alleen maar naar kijkt.. Denk niet dat het ze veel kan schelen daar..
Ik bedoelde het als relativerende suggestie. :) Ik kocht eens een oudere auto om op en neer naar het werk te rijden, niets speciaals. Maar alsnog deed het pijn toen er een kras op kwam van een monteur die met zijn sleutels of gereedschap erlangs was gelopen in de straat (stond naast zo'n verdeelkastje geparkeerd). Ik probeer dan altijd te denken: joh, whatever. In de US gaan ze op de auto zitten. Het is ook maar en auto. Dat.

Het zou voor mij, in mijn huidige manier van denken, lastig zijn om in Zuid Europa een auto te bezitten haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:52
[...]

Is het een ANWBer met weinig kennis. Tesla's worden amper gestolen. Er zijn jaren dat er nul gestolen zijn in NL.
Mijn verzekeringsagent gaf ook aan dat het diefstalrisico bij EVs in het algemeen laag is. Het knalt ook niet zo snel door naar Polen met al dat laden tussendoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-09 11:41
rvleij schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:02:
[...]

Ik bedoelde het als relativerende suggestie. :) Ik kocht eens een oudere auto om op en neer naar het werk te rijden, niets speciaals. Maar alsnog deed het pijn toen er een kras op kwam van een monteur die met zijn sleutels of gereedschap erlangs was gelopen in de straat (stond naast zo'n verdeelkastje geparkeerd). Ik probeer dan altijd te denken: joh, whatever. In de US gaan ze op de auto zitten. Het is ook maar en auto. Dat.

Het zou voor mij, in mijn huidige manier van denken, lastig zijn om in Zuid Europa een auto te bezitten haha.
Heb hierdoor een enorme hekel gekregen aan Fransozen door hoe ze met auto's omgaan :'(
Op vakantie geweest met trekhaak gemonteerd om parkeerschade te voorkomen. Vervolgens eerste dag zo'n stokbroodvreter die de deur tegen het achterscherm heeft gegooid met een klein deukje als gevolg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:55

djbarney

XBL: DeejayBarney

dat was hier eind 2019 ook wel een issue, heb een tesla model 3 in lease waar binnen een week al de eerste 2 "smijt die deur maar open zonder te kijken" deukjes in de linkerkant zaten, rechterkant kwam nog weer een maand later. Rond oud en nieuw vonden kids in de buurt het bijzonder grappig dat als zij wat zwaarder vuurwerk afstaken ergens verderop in de straat, het alarm van mijn auto daardoor af ging. dat had kennelijk een bijzonder magnetisch effect, want 3 dagen later was de motorkap/frunkkap de sjaak met vuurwerk schades.. je kan nog zo zuinig willen zijn, tegen de gemiddelde aso kan je toch niet op. Ik heb het sindsdien inderdaad ook maar gewoon losgelaten, een kras of deukje is annoying, maar niet het einde van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
djbarney schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:19:
dat was hier eind 2019 ook wel een issue, heb een tesla model 3 in lease waar binnen een week al de eerste 2 "smijt die deur maar open zonder te kijken" deukjes in de linkerkant zaten, rechterkant kwam nog weer een maand later. Rond oud en nieuw vonden kids in de buurt het bijzonder grappig dat als zij wat zwaarder vuurwerk afstaken ergens verderop in de straat, het alarm van mijn auto daardoor af ging. dat had kennelijk een bijzonder magnetisch effect, want 3 dagen later was de motorkap/frunkkap de sjaak met vuurwerk schades.. je kan nog zo zuinig willen zijn, tegen de gemiddelde aso kan je toch niet op. Ik heb het sindsdien inderdaad ook maar gewoon losgelaten, een kras of deukje is annoying, maar niet het einde van de wereld.
Je kunt opzich wel heel veel voorkomen door verstandig te parkeren. Verder weg van de ingang van supermarkt/zwembad etc. Vaak ben je dan nog sneller binnen ook omdat je niet tussen overstekende voetgangers door hoeft. Klootjesvolk parkeert het liefst in de ingang en anders zo dichtbij mogelijk.

En als het echt niet anders kan is er sentry mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schwarz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:11:
[...]

Heb hierdoor een enorme hekel gekregen aan Fransozen door hoe ze met auto's omgaan :'(
Op vakantie geweest met trekhaak gemonteerd om parkeerschade te voorkomen. Vervolgens eerste dag zo'n stokbroodvreter die de deur tegen het achterscherm heeft gegooid met een klein deukje als gevolg. :(
Leuk. Heel volk beoordelen op 1 ervaring. Tres chique...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
bilgy_no1 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:34:
[...]

Leuk. Heel volk beoordelen op 1 ervaring. Tres chique...
Mwa, op een Franse parkeerplaats heeft toch al snel 80% van de auto's bumperschade. Dat zegt genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
DaMightyWackO schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:03:
[...]

En wielen. Tesla's hebben standaard geen slotbouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
schumi1986 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:11:
[...]

En de knop werkt alleen wanneer de telefoon in bereik is van de Tesla.

Mocht ik zijn vergeten dat ik de achterkant zo dicht bij een muur geparkeerd hebben dat de achterklep niet eens open kan en ik loop naar mijn auto en terwijl ik zie dat de auto zo geparkeerd staat dat de achterklep niet open kan en ik druk dan per ongeluk op de Action button die op een plek zit wat ik nooit per ongeluk zou indrukken en ik heb daarna schade aan de achterklep…. Tja dan kan ik echt alleen boos zijn op mijzelf :P
Let wel op in een parkeer garage, de klep komt echt veel hoger dan de gemiddelde auto. Maargoed, dat is meer een risico voor als je in de auto zit waardoor het lage dak wat minder opvalt dan als je aan komt lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
The_Woesh schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:08:
[...]

Let wel op in een parkeer garage, de klep komt echt veel hoger dan de gemiddelde auto. Maargoed, dat is meer een risico voor als je in de auto zit waardoor het lage dak wat minder opvalt dan als je aan komt lopen.
Dat de klep zo hoog opent is zeker oppassen. Ik had het geluk dat bij het doorlezen van dit topic iemand een foto plaatste van schade door het botsen van de achterklep tegen het dak van een parkeergarage.

Als ik dit niet had gezien had mijn kofferklep waarschijnlijk tegen mijn carport aangezeten.

Aan iedereen het advies om na het ophalen van een Model Y de hoogte van het openen van de kofferklep in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-09 13:23
schumi1986 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:15:
[...]

Dat de klep zo hoog opent is zeker oppassen. Ik had het geluk dat bij het doorlezen van dit topic iemand een foto plaatste van schade door het botsen van de achterklep tegen het dak van een parkeergarage.

Als ik dit niet had gezien had mijn kofferklep waarschijnlijk tegen mijn carport aangezeten.

Aan iedereen het advies om na het ophalen van een Model Y de hoogte van het openen van de kofferklep in te stellen
Hoe stel je dit in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
De kofferbak automatisch openen en dan handmatig naar beneden drukken op de gewenste hoogte en dan een aantal seconden het knopje van het sluiten van de kofferklep in te drukken tot er volgensmij? Een geluidssignaal klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-09 13:23
schumi1986 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:18:
[...]

De kofferbak automatisch openen en dan handmatig naar beneden drukken op de gewenste hoogte en dan een aantal seconden het knopje van het sluiten van de kofferklep in te drukken tot er volgensmij? Een geluidssignaal klinkt.
Super! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11
Pierz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 00:16:
[...]

Ja dan kan je beide laten meenemen. Maar koplampen afstellen blijft vermoedelijk terugkomen en is een eitje om zelf even te doen. Service>koplampen verstellen en dan zie je ze even heen en weer gaan. Meestal staat het dan al goed (als je er zelf nog niet aan geprutst hebt begreep ik van anderen hier).
Is er een geadviseerde afstand tot de muur om de koplampen te kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niel1991
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 17:22
Mijn firma heeft zonet 3 Tesla's aangeschaft (Model 3) voor enkele werknemers. Tesla gaf bij het afhalen van de wagens telkens een zeer karige uitleg. Het kwam er eigenlijk een beetje op neer van "zoek het maar lekker zelf uit".

Nu zitten we toch met een bepaalde problematiek die we zelf niet meteen opgelost krijgen. Wij hebben een business account gemaakt waarmee we slechts beperkt informatie kunnen zien van de voertuigen. De uitgebreide informatie van waar het voertuig is, welke laadbeurten er zijn geweest, welke abonnementen er lopen,.. Kunnen de werknemers in hun eigen app / account raadplegen.

We hebben bij de werknemers in kwestie ook een Tesla Wall Connector voorzien.

We zouden per maand een rapportje willen kunnen genereren waarmee we exact kunnen zien hoeveel ze thuis hebben geladen voor terugbetaling van hun elektriciteitskosten, maar dat lijkt maar niet goed te lukken. Als we de data van de Wall Connectors uitlezen, zien we gewoon alle laadbeurten, ook van partners en vrienden bijvoorbeeld, maar we zouden moeten kunnen zien hoeveel onze Tesla's individueel laden.

Hoe pakken we zoiets best aan?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Al een tijdje hier zitten meekijken en op een gegeven moment besloten om te wachten tot de Highland om te beslissen over een M3 Highland of MY. Zojuist kwam deze voorbij en ik heb de aanbetaling gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdGuMdgGzS0fBy1lfvmj1unVbXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cz3zuxB33C0sk1FYbXJSydcT.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij is dit dezelfde auto die gisteren al gemeld was, maar ik kon het niet laten om hem te bestellen. Mijn vrouw was niet tevreden over de M3 omdat zij graag achterin zit. Hoe dit bevalt gaan we wel zien. Ik zit 95% alleen in de auto :P

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
kiddyl schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:03:
Al een tijdje hier zitten meekijken en op een gegeven moment besloten om te wachten tot de Highland om te beslissen over een M3 Highland of MY. Zojuist kwam deze voorbij en ik heb de aanbetaling gedaan.

[Afbeelding]

Volgens mij is dit dezelfde auto die gisteren al gemeld was, maar ik kon het niet laten om hem te bestellen. Mijn vrouw was niet tevreden over de M3 omdat zij graag achterin zit. Hoe dit bevalt gaan we wel zien. Ik zit 95% alleen in de auto :P
Blijft vreemd die lage prijs. Misschien ex demo met wat gebruikerssporen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Niel1991 in de app zit wel iets van laadinfo. Al is dat beperkt. Maar eigenlijk is een TWC niet mega handig voor zakelijk verrekenen. Helemaal niet als de paal ook voor andere auto’s gebruikt gaat worden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik ben van plan om carbon dash panelen op het houten dashboard en in de zijdeur te plakken.. nu is mijn vraag, hoe kan je dit soort dingen later weer eenvoudig en zonder schade weer verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Maurice- schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:35:
[...]

Aangezien hier nog niemand z'n ervaring heeft gedeeld direct maar zelf besteld op Amazon.

Super gemakkelijk te "plakken", doordat het een hard frame is zit deze gelijk goed. Op geen enkele plek is het houtkleurige origineel nog zichtbaar. Klusje van 5 minuten en ik vind het resultaat persoonlijk (bovenverwachting) goed!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, €119 is niet goedkoop maar voor alleen alcantara look wrap op maat ben je de helft kwijt zonder garantie dat het mooi uitpakt.
Als ik ze er weer af wil hebben, kan je ze dan makkelijk weer verwijderen zonder schade eraan te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 15:57

[Afbeelding]

Gefeliciteerd! Ik had deze ook enkele dagen op het oog, maar hij was gisteren ineens (met vele andere ocassions) foetsie. Nja, gelukkig is ie weggekaapt door een mede-tweaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

[ Voor 50% gewijzigd door SpikeHome op 29-09-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 21:50
Dutchlimits schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:18:
[...]

Blijft vreemd die lage prijs. Misschien ex demo met wat gebruikerssporen oid.
Ik denk gevalletje 2 en 3 omgewisseld en gewoon ongelooflijk goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04

[Afbeelding]

Proficiat! Wat een koopje…, moet wel een foutje zijn van ~10k 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:56
Brengen ze echt nu nog een test uit met de “oude” M3…🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ruvo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:33:
[...]

Gefeliciteerd! Ik had deze ook enkele dagen op het oog, maar hij was gisteren ineens (met vele andere ocassions) foetsie. Nja, gelukkig is ie weggekaapt door een mede-tweaker :P
Barista schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:00:
[...]

Ik denk gevalletje 2 en 3 omgewisseld en gewoon ongelooflijk goeie deal.
EvolutionX schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:42:
[...]

Proficiat! Wat een koopje…, moet wel een foutje zijn van ~10k 😂
Ik heb vanavond de voorwaarden gelezen en prijsfouten kunnen tot annulering leiden. We gaan het zien, voor deze prijs een hele goede deal en anders rijd ik nog even door met de huidige benzine auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:51
Stef87 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:34:
[...]
Je hebt een geavanceerde(re) vorm van ESP en Stabiliteitscontrole.
...
Ik wil op alles vertrouwen wat met electronica te maken heeft, maar de video hieronder geeft mij dan weer niet zo héél veel vertrouwen in de ESP of de stabiliteitscontrole : vlakke banden of niet, een ESP die vertrouwen geeft moet ook bij deze achterwielaangedreven Tesla een dergelijke ongecontroleerde uitbraak van de achterkant vermijden... Mijns inziens heel vergelijkbaar met uitglijden op ijzel...
ybos schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:59:
[...]

Volgens mij is tegenwoordig het advies: op de rem beuken en sturen waar je heen wil, de auto regelt de rest.
In het volgende filmpje hier heb je op 1:13 het noodstopverhaal (vergelijking tussen enkel gas lossen en ABS remmen) dat jou zeker niet tegenspreekt. Maar dan heb je op 2:10 een ander verhaal wanneer je wil ontwijken (en dat is waarin ik net zozeer geïnteresseerd ben).
bilgy_no1 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:48:
... ik ben benieuwd wat ze in jouw cursus zeggen. Zou mooi zijn als je je ervaring hier weer wilt delen.
Eind november zal ik het weten te zeggen ...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelletomaat
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:30
djbarney schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:28:
[...]

Klopt inderdaad, die is recent veranderd, ik had 'm in de .32 release voor 't eerst, maar er zijn ook mensen die het al in de versie er voor zagen. Zie ook https://www.notateslaapp....n/2023.32.6/release-notes
Aparte ervaring, die updates bij Tesla. Ik heb sinds een week ook een MY uit Berlijn en kreeg vandaag ook 2023.32.6. Gisteren had ik nog een prima achteruitrijcamera. Maar nu zie ik juist die bumper en spoiler in beeld met belabberd beeld en verticale strepen. Wat er op die pagina staat onder Improved Reverse Camera View in het linker plaatje bij 2023.26, dat zie ik juist nu. Heel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
flupp schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:59:
[...]

Ik wil op alles vertrouwen wat met electronica te maken heeft, maar de video hieronder geeft mij dan weer niet zo héél veel vertrouwen in de ESP of de stabiliteitscontrole : vlakke banden of niet, een ESP die vertrouwen geeft moet ook bij deze achterwielaangedreven Tesla een dergelijke ongecontroleerde uitbraak van de achterkant vermijden... Mijns inziens heel vergelijkbaar met uitglijden op ijzel...
Geen verdere context maar dit gaat over aquaplaning.. Dat is meer een (goedkope aftermarket?) bandenprobleem of een bestuurder die veel te hard aan het rijden is en/óf door gewoon veel te diepe plassen.

Elke band/auto combinatie heeft kans op aquaplaning, ik heb dit 1x gehad bij een auto (Hyundai Tucson) dan kan je gewoon niets doen, op rustig blijven en vaart minderen na, hopen dat je snel weer grip hebt.

Ik ga zelfs zover om te zeggen dat je een (voorbeeld mijn RWD 2019) model 3 niet achterstevoren krijgt.

Al geef ik (express om te testen) vol “gas” in een bocht bij nat weer met alle instellingen op “normaal” en veiligheids spul aan, dan voel voel hoogstens het kontje 1 stapje opzij doen alvorens alles rondom afgeknepen is..

Vermogen geknepen, wielen waar nodig op de rem en that’s it.. Pas na stuur weer recht is heb je weer mogelijkheden.

Zet je circuit modus aan met deze systemen uit of verminderd ingeschakeld, slip start aan of “obstacle aware acceleration” juist uit, dan zou het misschien wel sneller mis kunnen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 29-09-2023 23:00 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:48

guReMcO

Praat mar frysk

[Afbeelding]

Gefeliciteerd!
Die rode stond vorige week nog te koop voor 37.4K. Zijn ze hun voorraad aan het dumpen ofzo? :P

Croissant in hand, I was alone.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Snelletomaat schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:06:
[...]

Aparte ervaring, die updates bij Tesla. Ik heb sinds een week ook een MY uit Berlijn en kreeg vandaag ook 2023.32.6. Gisteren had ik nog een prima achteruitrijcamera. Maar nu zie ik juist die bumper en spoiler in beeld met belabberd beeld en verticale strepen. Wat er op die pagina staat onder Improved Reverse Camera View in het linker plaatje bij 2023.26, dat zie ik juist nu. Heel apart.
Dit staat er ook in de link die je zelf stuurt.
Update: At this time, it looks like the reverse camera cropping is only being applied to hardware 4 vehicles, which include cameras with a higher resolution. It's not clear whether Tesla will crop the video on HW3 vehicles as well.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

kiddyl schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:56:
[...]

[...]

[...]

Ik heb vanavond de voorwaarden gelezen en prijsfouten kunnen tot annulering leiden. We gaan het zien, voor deze prijs een hele goede deal en anders rijd ik nog even door met de huidige benzine auto.
Prijsfout kunnen ze zich moeilijk op beroepen. De auto stond eerder voor dezelfde prijs aangeboden, is er even vanaf geweest en daarna opnieuw geplaatst. Als de prijs niet juist was hadden ze het al kunnen corrigeren.

Ik denk eerder dat er sprake is van een gebruikte auto met schade en of gebruikssporen. Dat deze van de week gekocht is, maar dat de koper hem toch heeft laten staan.

Als deze nog in bijna nieuwstaat is heb je echt een koopje. Zelfs met wat optische puntjes is dit een hele goede prijs. Als er wat lakschade is en je wilt er iets aan doen, heb je genoeg besparing om hem te laten wrappen.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:27
Niel1991 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:16:

We zouden per maand een rapportje willen kunnen genereren waarmee we exact kunnen zien hoeveel ze thuis hebben geladen voor terugbetaling van hun elektriciteitskosten, maar dat lijkt maar niet goed te lukken. Als we de data van de Wall Connectors uitlezen, zien we gewoon alle laadbeurten, ook van partners en vrienden bijvoorbeeld, maar we zouden moeten kunnen zien hoeveel onze Tesla's individueel laden.

Hoe pakken we zoiets best aan?
Dat kan niet echt goed met Tesla Wall Chargers. Je bent dan beter af met een standaard laadpaal met pasjes systeem.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
bilgy_no1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 07:59:
[...]

Prijsfout kunnen ze zich moeilijk op beroepen. De auto stond eerder voor dezelfde prijs aangeboden, is er even vanaf geweest en daarna opnieuw geplaatst. Als de prijs niet juist was hadden ze het al kunnen corrigeren.

Ik denk eerder dat er sprake is van een gebruikte auto met schade en of gebruikssporen. Dat deze van de week gekocht is, maar dat de koper hem toch heeft laten staan.

Als deze nog in bijna nieuwstaat is heb je echt een koopje. Zelfs met wat optische puntjes is dit een hele goede prijs. Als er wat lakschade is en je wilt er iets aan doen, heb je genoeg besparing om hem te laten wrappen.
Het is een certified occasion. Dus heel erg bont kunnen ze het niet maken. Technisch zal de auto gewoon goed zijn. Inderdaad hooguit wat kleine optische zaken, maar zelfs dat vraag ik mij af.

Erg goede deal, krijgt zelfs nog subsidie ook nog?

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 21:50
STIMPPYYY schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:17:
[...]

Het is een certified occasion. Dus heel erg bont kunnen ze het niet maken. Technisch zal de auto gewoon goed zijn. Inderdaad hooguit wat kleine optische zaken, maar zelfs dat vraag ik mij af.

Erg goede deal, krijgt zelfs nog subsidie ook nog?
Een rode valt volgens mij altijd hoger uit dan 45k dus geen subsidie.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Gertjan09
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-04 14:42
Eerst was ik het niet van plan maar omdat er wat meer discussie over los komt wil ik hier toch even reageren.
Ik ben de eerste 'koper' van de 2e hands Tesla voor 28k. De order is gisteren bij mij geannuleerd, ik heb er achteraan moeten bellen en toen bleek deze geannuleerd te zijn wegens een prijsfout.

Blijkbaar zijn zelfs Tesla medewerkers ook maar mensen en worden ook daar fouten gemaakt. Op zich geen probleem, als je er maar netjes mee om gaat. En daar heb ik nu meer moeite mee.
Blijkbaar is de auto direct weer voor dezelfde prijs online gezet en heeft @kiddyl deze kunnen bestellen (no hard feelings).
Tijdens het bestel proces wordt je van elke wijziging op de hoogte gehouden middels een mail of SMS. Van de annulering heb ik niets gehoord.
Het is dat ik in mijn account keek om de status van de betaling te volgen anders had ik vandaag vrolijk naar Tilburg gereden. Ik heb er zelf achteraan moeten bellen om te horen dat er een prijsfout was gemaakt.
Tesla heeft niet gecommuniceerd wat dan wel de juiste prijs is of een poging ondernomen om nog wel tegen een correcte prijs te leveren vandaag.
Uiteraard heb ik onder meer om bovenstaande redenen aan Tesla laten weten dat ik niet akkoord ben met het ontbinden van de overeenkomst, daar heb ik nog geen reactie op.
Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Gertjan09 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:47:
Eerst was ik het niet van plan maar omdat er wat meer discussie over los komt wil ik hier toch even reageren.
Ik ben de eerste 'koper' van de 2e hands Tesla voor 28k. De order is gisteren bij mij geannuleerd, ik heb er achteraan moeten bellen en toen bleek deze geannuleerd te zijn wegens een prijsfout.

Blijkbaar zijn zelfs Tesla medewerkers ook maar mensen en worden ook daar fouten gemaakt. Op zich geen probleem, als je er maar netjes mee om gaat. En daar heb ik nu meer moeite mee.
Blijkbaar is de auto direct weer voor dezelfde prijs online gezet en heeft @kiddyl deze kunnen bestellen (no hard feelings).
Tijdens het bestel proces wordt je van elke wijziging op de hoogte gehouden middels een mail of SMS. Van de annulering heb ik niets gehoord.
Het is dat ik in mijn account keek om de status van de betaling te volgen anders had ik vandaag vrolijk naar Tilburg gereden. Ik heb er zelf achteraan moeten bellen om te horen dat er een prijsfout was gemaakt.
Tesla heeft niet gecommuniceerd wat dan wel de juiste prijs is of een poging ondernomen om nog wel tegen een correcte prijs te leveren vandaag.
Uiteraard heb ik onder meer om bovenstaande redenen aan Tesla laten weten dat ik niet akkoord ben met het ontbinden van de overeenkomst, daar heb ik nog geen reactie op.
Bijzonder dat er twee keer dezelfde fout wordt gemaakt. Moet ook eerlijk zeggen dat 28k een goede deal is, maar om nou te zeggen dat het onrealistisch is, dat ook niet. Denk dat Tesla best een uitdaging heeft als je het hard speelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:04

Stel dat de auto nu wel geleverd gaat worden tegen deze prijs heb je nogal een goed argument om een zaak te maken. Of je daar zin in hebt is een tweede...

Maar dit is iets wat ik dus echt niet snap bij de grote "corporates".
Je, fuckups maakt iedereen. Benader de klant dat er een fout gemaakt is. Zet die auto dan weg naar de klant tegen een iets hogere prijs. Heeft iedereen wat EN de klant zal online reageren dat het supernetjes is opgelost (positieve reclame!).
Nu 0,0 communicatie en (weer) een bevestiging dat de klachtenafhandeling matig tot slecht is bij Tesla.
(hoe vaak hoor je niet het verhaal over afwijkingen en reactie vanuit Tesla is "binnen specs")

[ Voor 4% gewijzigd door ybos op 30-09-2023 09:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik gok dat ze die van @kiddyl ook weer gaan annuleren. Too good to be true.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@Gertjan09 en @kiddyl als je zin hebt in een gevecht en een rechtsbijstand verzekering hebt maak je volgens mij een hele goede kans om Tesla aan de koop te houden. Maar je moet wel volharden, gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De auto staat nog in de app en status is nog niet veranderd. We gaan het wel zien en zal een update plaatsen als er een ontwikkeling is.

• Pierz
STIMPPYYY schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:09:
[...]

Bijzonder dat er twee keer dezelfde fout wordt gemaakt. Moet ook eerlijk zeggen dat 28k een goede deal is, maar om nou te zeggen dat het onrealistisch is, dat ook niet. Denk dat Tesla best een uitdaging heeft als je het hard speelt.
Even een blik op dit forum moet genoeg zijn ;)

Ja, als de auto vervolgens weer voor dezelfde prijs wordt aangeboden heb je een sterke zaak.

Tegelijkertijd staat @kiddyl ook sterker, omdat dit niet de eerste keer is dat de auto voor die prijs wordt aangeboden.

• STIMPPYYY
Pierz schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:55:
[...]

Even een blik op dit forum moet genoeg zijn ;)
Weet niet wat je precies bedoelt, maar voor een klant is voor deze prijs onmogelijk te bepalen of het wel of geen onrealistische prijs is. Zeg nou zelf, als er 16k zou staan dan heb je denk ik geen poot om op te staan. Betreft in dit geval een occasion en tweedehands op andere platformen gaan ze voor hetzelfde bedrag weg (ok, geen 2023 model). Zelfs een Model S staat voor 31k als occasion te koop.
Blijft inderdaad de vraag of je het hard wilt spelen, misschien ook een beetje flauw. Maar eerlijk gezegd zou ik als niets vermoedende consument wel behoorlijk verbaasd zijn.

• Dutchlimits
Als in de koopvoorwaarden staat dat een incorrecte prijs de koop mag beeindigen dan vraag ik me af of je wel zo sterk in je schoenen staat. De voorwaarden accepteer je bij de koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 12:19
Ik ben de eerste 'koper' van de 2e hands Tesla voor 28k.
Wat een verhaal zeg. Ik heb maar één oplossing voor jullie: het wordt een "deelauto"!

:+

Ik hoop dat er een bevredigende oplossing geboden wordt, dit is wel een vreemde toestand aan het worden. Het gaat, ondanks de scherpe aanbieding, niet om een paar honderd euro ofzo. Keep us posted...

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:01
Dutchlimits schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:46:
Als in de koopvoorwaarden staat dat een incorrecte prijs de koop mag beeindigen dan vraag ik me af of je wel zo sterk in je schoenen staat. De voorwaarden accepteer je bij de koop.
Maar het stond wel effectief (twee maal zelfs) te koop aan die prijs.
Dan mag je nog zo veel in je koopvoorwaarden gooien als je wilt, uiteindelijk is het de rechter/wetgeving die beslist. En als die tegenstrijdig zijn met wat in het contract staat, zal de consument de zaak nog altijd kunnen winnen.

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 20:01

Ah damn.. had die toen ook gezien.
Hebben jullie dan dezelfde VIN?

• r0bb
  • Laatst online: 13:52
Vind die app wel steeds trager de verbinding tot stand brengen helaas. Sterker nog ik krijg nu helemaal geen verbinding.

[ Voor 26% gewijzigd door r0bb op 30-09-2023 13:19 ]

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 07:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qr05az44a1v4pQMjEQqblqNptvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJ704rQXnZ40y7C5CIfNsAiJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2c5MNfgCBUs3N_RYXgX2zdMpKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AG7mMDmqs26B4tomHEulUwD7.jpg?f=fotoalbum_large

Gloednieuwe model 3 van slechts 7 weken oud. En dan nu al vochtproblemen in mijn achterlicht. Is dit nog steeds een kwaal?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Adrenaline0182 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gloednieuwe model 3 van slechts 7 weken oud. En dan nu al vochtproblemen in mijn achterlicht. Is dit nog steeds een kwaal?
Geen Tesla specifiek issue. Gewoon moderne LED-lampen die niet zo heet meer worden en wat condens.

Instappen en rijden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
Dutchlimits schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:46:
Er kan zoveel in de voorwaarden staan, dat is niet zo relevant. Tesla mag ook niet vals mensen lokken met een verkeerde prijs. Dus ze moeten kunnen bewijzen dat het een kennelijke fout was. En dat lijkt me heel erg lastig op basis van wat hierboven is gezegd bijv.
- 2x aangeboden voor die prijs
- niet exceptioneel laag vergeleken met andere prijzen etc.

Deze zou ik zeker wel aandurven met rechtsbijstand.l of een bevriende jurist bijv.
@Gertjan09 je kunt sowieso al gewoon altijd deze sturen om mee te beginnen: https://www.consuwijzer.n...f-niet-eens-met-prijsfout

[ Voor 17% gewijzigd door JohanB op 30-09-2023 13:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Jeroenneman schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:27:
[...]

Geen Tesla specifiek issue. Gewoon moderne LED-lampen die niet zo heet meer worden en wat condens.

Instappen en rijden.
Laten we nou niet doen alsof het normaal is dat er vocht aan de binnenkant van de lampunit zit bij een nieuwe auto. Andere merken hebben daar gewoon geen last van en maken ook gewoon gebruik van LED. Lijkt dus wel een Tesla-specifiek issue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:40
Naafkap schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:54:
[...]

Laten we nou niet doen alsof het normaal is dat er vocht aan de binnenkant van de lampunit zit bij een nieuwe auto. Andere merken hebben daar gewoon geen last van en maken ook gewoon gebruik van LED. Lijkt dus wel een Tesla-specifiek issue.
Groot gelijk. De tendens op dit forum is om problemen met de auto te bagatelliseren of andere merken erbij halen en hoe het daar veel slechter geregeld is.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou hier zeker een service request voor indienen en vooral niet doen alsof dit opgelost wordt door “instappen en rijden” zoals een andere tweaker aanhaalt.

Condens in de lampen is meestal altijd een lekkage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:40
Nou, dan doe jij lekker alsof het niet normaal is. :)
Je ziet het wel degelijk bij andere merken, in zowel de koplamp als de achterlichten. Is ook weinig aan te doen, met het afkoelen van de lucht is er minder ruimte voor vocht.

• STIMPPYYY
gjcvro schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:05:
Nou, dan doe jij lekker alsof het niet normaal is. :)
Je ziet het wel degelijk bij andere merken, in zowel de koplamp als de achterlichten. Is ook weinig aan te doen, met het afkoelen van de lucht is er minder ruimte voor vocht.
2019 begin 2020 is dit talloze keren voorbij gekomen. Regelmatig met als gevolg dat het na vervanging was opgelost of in ieder geval een stuk minder.

Staat mij iets bij dat als er druppelvorming ontstaat ze onder garantie worden vervangen. Mijn auto is in 2019 geleverd en heeft er nauwelijks tot geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

De BMW i4 heeft dit probleem net zo goed. LED word niet warm, en de temperatuur verschillen worden normaal gebruikt om het vocht op te nemen en het naar buiten te transporteren.

Rond de herfst / lente waar deze grote temperatuur verschillen zijn krijg je condens, ik heb het al bij meer (merken) auto's gezien.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
_eLMo_ schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:15:
[...]

De BMW i4 heeft dit probleem net zo goed. LED word niet warm, en de temperatuur verschillen worden normaal gebruikt om het vocht op te nemen en het naar buiten te transporteren.

Rond de herfst / lente waar deze grote temperatuur verschillen zijn krijg je condens, ik heb het al bij meer (merken) auto's gezien.
Dat BMW er ook last van heeft, maakt dat het nog niet normaal. De meeste auto’s hebben er namelijk gewoon geen last van. Van goedkopere merkten tot duurdere merken. Allemaal volledig LED en zelfde omstandigheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Naafkap op 30-09-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:40
Kia heeft er ook last van (Niro) en vroeger de Ford Focus ook. Altijd zo rond het najaar komen dit soort dingen langs, bij zo ongeveer elk merk dat ik heb gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Naafkap schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:26:
[...]

Dat BMW er ook last van heeft, maakt dat het nog niet normaal. De meeste auto’s hebben er namelijk gewoon geen last van. Van goedkopere merkten tot duurdere merken. Allemaal volledig LED en zelfde omstandigheden.
Als een XC40 en een E-Golf er last van hebben, wordt het dan al normaler?

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Tja, als ik zoek op condens achterlicht, dan zie ik van alles voorbijkomen: Opel, Peugeot, BMW, Volvo, Toyota etc.

Is geen Tesla dingetje, en is gewoon normaal, want achterlichten worden niet waterdicht gemaakt. Het is pas een issue als die condens echt plasjes gaat vormen in je achterlicht, of niet meer weg gaat na een tijdje in de zon.

Andere merken hebben daar dus zeker last van, nieuw én oud.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Condens (condens, geen aquarium) in de achterlichten is normaal.

https://www.anwb.nl/experts/auto/3/128/vocht-in-achterlicht

"Normaler" dan de ANWB kan het niet tenslotte. :)

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

[...]

Het klopt simpelweg niet dat andere merken daar geen last van hebben.

• DS7

DS7

Bobo221 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:03:
[...]

Groot gelijk. De tendens op dit forum is om problemen met de auto te bagatelliseren of andere merken erbij halen en hoe het daar veel slechter geregeld is.
Er is omgekeerd ook een tendens om altijd maar weer net te doen alsof iets typisch Tesla is en niet zou moeten kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
Jeroenneman schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:41:
[...]

Tja, als ik zoek op condens achterlicht, dan zie ik van alles voorbijkomen: Opel, Peugeot, BMW, Volvo, Toyota etc.

Is geen Tesla dingetje, en is gewoon normaal, want achterlichten worden niet waterdicht gemaakt. Het is pas een issue als die condens echt plasjes gaat vormen in je achterlicht, of niet meer weg gaat na een tijdje in de zon.

Andere merken hebben daar dus zeker last van, nieuw én oud.
Tesla heeft t wel geprobeerd hoor.
De lasnaden in het plastic zijn niet dicht, dat is het probleem. De "adem"opening zodat er bij temperatuurverschillen geen druk opbouwt in de lamp is namelijk wel voorzien van een soort goretex pleister. Dus wel vocht eruit, niet erin zou de bedoeling zijn. Maar omdat het plastic niet netjes gelast is komt er dus ook vochtige lucht op andere plaatsen de lamp in dan de originele bedoeling was.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27
Naafkap schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:26:
[...]

Ook bij de Audi Q4! :+

Met mijn M3 zit er ook water in het achterlicht bij afspuiten in de wasbox, dat had ik bij de Audi ook. Ze zijn dus geventileerd en met de zon erop zo weer droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
STIMPPYYY schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:12:
[...]

Weet niet wat je precies bedoelt, maar voor een klant is voor deze prijs onmogelijk te bepalen of het wel of geen onrealistische prijs is. Zeg nou zelf, als er 16k zou staan dan heb je denk ik geen poot om op te staan. Betreft in dit geval een occasion en tweedehands op andere platformen gaan ze voor hetzelfde bedrag weg (ok, geen 2023 model). Zelfs een Model S staat voor 31k als occasion te koop.
Blijft inderdaad de vraag of je het hard wilt spelen, misschien ook een beetje flauw. Maar eerlijk gezegd zou ik als niets vermoedende consument wel behoorlijk verbaasd zijn.
Ik bedoelde dat velen hier het too good to be true vonden.

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:08
Kwam deze interessante video tegen. Onbegrijpelijk hoe dit er door kwam op de executive meeting bij Tesla. USS gaat ook nooit meer terugkomen gezien ze dan hun ongelijk toegeven en iedere klant dan kan eisen dat ze het terug installeren. Voor een high tech auto gaan ze hier wel heel de mist in op basic functionality die al 20 jaar bestaat.

YouTube: Tesla Vision Parking update (no parking sensors) does it work yet?

[ Voor 12% gewijzigd door Pufster op 30-09-2023 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

Pufster schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:51:
Kwam deze interessante video tegen. Onbegrijpelijk hoe dit er door kwam op de executive meeting bij Tesla. USS gaat ook nooit meer terugkomen gezien ze dan hun ongelijk toegeven en iedere klant dan kan eisen dat ze het terug installeren. Voor een high tech auto gaan ze hier wel heel de mist in op basic functionality die al 20 jaar bestaat.

Ik ben zelf ook niet kapot van Tesla Vision. Maar laten we nou niet voorsorteren op de toekomst. Want wie weet gaat het straks nog wel goed functioneren.

Ook gewone parkeersensoren zijn niet perfect.

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
gjcvro schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:29:
Kia heeft er ook last van (Niro) en vroeger de Ford Focus ook. Altijd zo rond het najaar komen dit soort dingen langs, bij zo ongeveer elk merk dat ik heb gereden.
Yup : hier bij mij huidige Mercedes Cla ook gewoon altijd vocht in de achterlichten en af en toe ook voorin .

Volgens de garage is dat allemaal normaal . Verdampt wel

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Pufster schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:51:

Vorige week merkte ik opeens op dat hij de afstand vooraan tot de muur/ andere obstakels bijna perfect weergaf.

Ik dacht dat ze dus ergens een update ofzo hadden gepushed want het viel me op hoe goed het werkte en ben paar keer zelf uitgestapt om te zien of het wel klopte.

De volgende dag was het echter weer pak minder accuraat…

Ik hoop dat ze in de toekomst er voor kunnen zorgen dat het betrouwbaarder wordt maar zij-en achterkant zijn belangrijker voor me :-).
En die zijn perfect zichtbaar via de camera’s.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DS7 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:06:
[...]

Ik ben zelf ook niet kapot van Tesla Vision. Maar laten we nou niet voorsorteren op de toekomst. Want wie weet gaat het straks nog wel goed functioneren.

Ook gewone parkeersensoren zijn niet perfect.
Ze zijn al een jaar aan het rommelen. Zonder extra hardware zie ik geen grote stappen meer gemaakt worden. Gewone sensoren zijn zeker vele malen beter. Hoogte kan hij bv nu niet inschatten. Vooruit parkeren waarbij de neus over de stoeprand gaat en daarachter een muurtje of landtaarnpaal staat gaat mis nu. Achteruit en simpele situaties vooruit is best ok. Maar USS gaat het niet snel evenaren.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Wat zou zoiets kosten? Bumper paneel heeft ineens aardige schade terwijl hij geparkeerd stond...
Ziet er uit alsof het beton of steen is, dus je zou denken dat ik het zelf misschien gedaan heb, maar ik heb nog een foto gemaakt toen ik m parkeerde..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87lYGceKVJ7dVeaPN2msJpXuXYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93ZRD7CcNaSk4Z0A9oxdlGXP.jpg?f=fotoalbum_large

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Menesis schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:26:
Wat zou zoiets kosten? Bumper paneel heeft ineens aardige schade terwijl hij geparkeerd stond...
Ziet er uit alsof het beton of steen is, dus je zou denken dat ik het zelf misschien gedaan heb, maar ik heb nog een foto gemaakt toen ik m parkeerde..

[Afbeelding]
Nieuwe bumper + spuiten. Spuiten gaat je 200-250 kosten. Bumper is dacht ik iets van 1.000. Montage van een bumper stelt niets voor. Dat heb ik zelf nog wel eens gedaan in 10 min ofzo.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Menesis schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:26:

[Afbeelding]
Die vraag moet je aan een schadebedrijf vragen niet aan ons…

• Smobbo
DS7 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:34:
[...]

Nieuwe bumper + spuiten. Spuiten gaat je 200-250 kosten. Bumper is dacht ik iets van 1.000. Montage van een bumper stelt niets voor. Dat heb ik zelf nog wel eens gedaan in 10 min ofzo.
+ die ene sensor die vast niet mee lekker is en het mistlampje.

• Smobbo
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals al gemeld is vocht in een LED veel voorkomend. Eerdere jaren is dit wel eens nagezocht (zoek in het topic rond het begin van de herfst, dan is het elk jaar wel weer opnieuw besproken). Kort door de bocht was water/druppels niet de bedoeling en condens geen issue.
Bij jou is het (heel lichte) condens, dus gewoon lekker rijden.

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:25
[...]Is het een ANWBer met weinig kennis. Tesla's worden amper gestolen. Er zijn jaren dat er nul gestolen zijn in NL.
ik ben geen deskundige in de wereld van auto dieven. Wel weet ik uit recente ervaring, dat er diverse verzekeraars zijn, die voor een Tesla aanvullende veiligheidsvoorzieningen eisen en aanzien van diefstal. Ik verwacht eigenlijk, dat daar wel deskundigheid zit.

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
Megat schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:51:
[...]
ik ben geen deskundige in de wereld van auto dieven. Wel weet ik uit recente ervaring, dat er diverse verzekeraars zijn, die voor een Tesla aanvullende veiligheidsvoorzieningen eisen en aanzien van diefstal. Ik verwacht eigenlijk, dat daar wel deskundigheid zit.
Zal vooral op basis van verkoopcijfers zijn zo’n zaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:09
Ja das best vreemd eigenlijk. Diefstal is laag volgend onderstaande site. 0 keer gestolen afgelopen jaar.

https://autodiefstalcheck.nl/

Wellicht een hogere premie agv schade rijden door het ietwat hogere vermogen
RF1000 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:05:
Ja das best vreemd eigenlijk. Diefstal is laag volgend onderstaande site. 0 keer gestolen afgelopen jaar.

https://autodiefstalcheck.nl/

Wellicht een hogere premie agv schade rijden door het ietwat hogere vermogen
Dat claimen die verzekeraars inderdaad, maar het ging hier over diefstalpreventie die door sommige verzekeraars wordt verplicht.

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:25
RF1000 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:05:Ja das best vreemd eigenlijk. Diefstal is laag volgend onderstaande site. 0 keer gestolen afgelopen jaar.
https://autodiefstalcheck.nl/Wellicht een hogere premie agv schade rijden door het ietwat hogere vermogen
ik denk dat dat niet de reden is. Bijvoorbeeld ZLM en Klaverblad hebben ons gewoon laten weten geen Tesla’s te willen verzekeringen, ook niet als je aanvullende diefstal beveiliging laat monteren. Daar kan het door jou aangedragen argument misschien dan van toepassing zijn.
ZLM gaf mij als reden, dat ze nog niet voldoende door Tesla gecertificeerde herstelbedrijven hebben gecontracteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
DS7 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:34:
[...]

Waarom nieuwe bumper :? Beetje schuren/plamuren door een schadereparateur en die krijgt dat gewoon weer als nieuw toch :? Lijkt me stukken goedkoper dan een nieuw bumper.

• ybos
Megat schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:51:
[...]
Lijkt wel alsof er nog steeds partijen zijn die alleen maar naar de nieuwprijs kijken.
In plaats dat ze eens kijken naar het aantal verkochte vs aantal gestolen auto's. Betere kansberekening kan je niet hebben. Daar nog n beetje foutmarge overheen en je kan prima de premie bepalen voor de diefstal :Y

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-09 21:11
Megat schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:29:
[...]
ik denk dat dat niet de reden is. Bijvoorbeeld ZLM en Klaverblad hebben ons gewoon laten weten geen Tesla’s te willen verzekeringen, ook niet als je aanvullende diefstal beveiliging laat monteren. Daar kan het door jou aangedragen argument misschien dan van toepassing zijn.
ZLM gaf mij als reden, dat ze nog niet voldoende door Tesla gecertificeerde herstelbedrijven hebben gecontracteerd.
ik weet toevallig uit de schadebranche dat daar massaal veel tesla”s (en andere ev”s met veel vermogen) met schade komen. die investeren nu in extra zware autobruggen enzo, die je vroeger alleen voor een busje had. of het schadecijfer ook hoger is of dat het alleen absolute getallen zijn weet ik niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Lijkt op een soort halve Highland upgrade? want niet alles lijkt te zijn overgenomen aan de binnen en buitenkant. vrij zeker niet de "project juniper" refresh.

https://www.teslarati.com...-new-wheels-update-china/

"There are some details about this minor Model Y refresh that stick out. For one, the 0-100 km/h time of the base Model Y has dropped to 5.9 seconds, making it faster than the base Model 3 Highland, which features a 1-100 km/h time of 6.1 seconds. This is quite interesting since the Model Y is a larger and heavier car than the Model 3."

https://driveteslacanada....updated-model-y-in-china/

En dus 1 seconden sneller naar 10p dan de huidige rwd model Y.. best forse upgrade dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz3s3PDmT-PdYXH3Yqk-VGsRM4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92Zs407Mt6RNiG40TdaVWq6P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uh547jmC0xm94dRJ0237XpbB6Mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ClmuqLCsxmoxFcVVCodoq9E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnM2E3_hwOWTknUKqnfW_wtdTmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AKNWZ3lB6cA3xrFLdrfuLlO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC0ycxFwkgRoPau32Q1Zq0NJNF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLr9OCxv4gFqLTFsBb0k6gr7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1O6VktacBD5FQfe79mx2N-BPWqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYTa46rIYJGHGEx4j7YI5h0u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 01-10-2023 08:05 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:18

Maximus

There is no substitute

(Nog) geen aanpassing op de Europese Tesla configurator. Hoop dat ik de bestelling nog kan doen zonder 't stof. Vind het hout vele malen mooier..

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 12:19
spartacusNLD schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:32:
"There are some details about this minor Model Y refresh that stick out.
"UPDATE 9:47pm PT: According to Tesla China insider Chris Zheng, this update also adds Hardware 4.0 (HW4) to the Model Y from Giga Shanghai."

Wel fijn dat ze die wieldoppen nu zwart doen. Het doet me pijn aan de ogen, telkens als ik een MY met die standaard-kappen zie. Hebben ze zelf dus gelukkig ook ingezien. En hopelijk kun je die straks in de software voor de visualisatie ook als kleur selecteren (en nee, 20" Turbine of 21" Überturbines "voor de looks" selecteren terwijl je op 19" Gemini's rijdt lijkt me geen goed idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Super update! Heb je ook in 1 klap die grijze markt in China niet meer nodig voor wieldoppen. Scheelt weer een paar centen. Die seconde rapper op de 100 km/u verbaasd me ergens. Lijkt me nou niet echt nodig, maar als alles hetzelfde is. Zou het dan...? :$

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Oekol schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:39:
Super update! Heb je ook in 1 klap die grijze markt in China niet meer nodig voor wieldoppen. Scheelt weer een paar centen. Die seconde rapper op de 100 km/u verbaasd me ergens. Lijkt me nou niet echt nodig, maar als alles hetzelfde is. Zou het dan...? :$
Zijn best veel 'concurrenten' met zelfde setup die onder die 6.9 duiken, door de MY nu op 5,9 te zetten is dat ook weer voorbij :)

Ik neem aan dat alle MY's dit krijgen? Ook de oude?
Pagina: 1 ... 128 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: