Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.092 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Afgelopen maandag de knoop doorgehakt en een voorraadmodel besteld. Model Y P midnight cherry red.
Eerst langs geweest bij Tesla Rotterdam, ze hadden een showmodel staan in de kleur. Heel gaaf.

De verkoper kon me vertellen dat er een in Tilburg klaarstond en met een referral heb ik die direct besteld. Het is bijna vreemd dat ze bijna 7k korting geven enkel om targets voor Q3 te halen (of te overstijgen).

Binnen een half uur kreeg ik al een bericht dat de auto donderdag opgehaald kan worden. Echter koop ik de auto zakelijk met een financial lease en heb ik daar tot op heden, en na wat telefoontjes, nog niks van gehoord. Morgen zal daardoor sowieso niet haalbaar zijn. Heeft iemand ervaring hoe lang dat proces kan duren?

Ik vrees namelijk dat Q3 niet meer gaat lukken waardoor eventuele korting en/of rente worden aangepast. Er was overigens al wel een kenteken bekend.
El Polo Diablo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:09:
Afgelopen maandag de knoop doorgehakt en een voorraadmodel besteld. Model Y P midnight cherry red.
Eerst langs geweest bij Tesla Rotterdam, ze hadden een showmodel staan in de kleur. Heel gaaf.

De verkoper kon me vertellen dat er een in Tilburg klaarstond en met een referral heb ik die direct besteld. Het is bijna vreemd dat ze bijna 7k korting geven enkel om targets voor Q3 te halen (of te overstijgen).

Binnen een half uur kreeg ik al een bericht dat de auto donderdag opgehaald kan worden. Echter koop ik de auto zakelijk met een financial lease en heb ik daar tot op heden, en na wat telefoontjes, nog niks van gehoord. Morgen zal daardoor sowieso niet haalbaar zijn. Heeft iemand ervaring hoe lang dat proces kan duren?

Ik vrees namelijk dat Q3 niet meer gaat lukken waardoor eventuele korting en/of rente worden aangepast. Er was overigens al wel een kenteken bekend.
Tja, dat zal allemaal afhangen van de financial lease toko denk ik. Om de korting te krijgen zal hij denk ik idd wel voor 1/10 op kenteken moeten staan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Inspired schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:12:
[...]

Tja, dat zal allemaal afhangen van de financial lease toko denk ik. Om de korting te krijgen zal hij denk ik idd wel voor 1/10 op kenteken moeten staan.
Dat zou dan toch in het contract moeten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
coelho schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:06:
Is er een manier om easy entry tijdelijk te overrulen? Mijn vrouw heeft het aan haar profiel hangen omdat ze nogal klein is haar stoel dus initieel hoog staat. Nu heeft ze op het werk een personeelsparkeergarage waar de knop om de slagboom te openen op 1.5 meter van de slagboom staat. Waarschijnlijk een bouwfout, in de praktijk oprijden, uitstappen, knop indrukken, instappen en doorrijden.

Doordat easy entry haar stoel verlaagt, moet ze na het indrukken van de knop weer wachten tot haar instellingen weer goed staan voor ze kan gaan rijden. Helaas gaat de slagboom al na een seconde of 10 weer dicht. Ideaal zou dus zijn dat de stoel hier eenmalig op hoogte blijft staan.

Misschien is dit te doen door de auto in drive te laten staan met de automatische handrem, maar ergens voelt dat niet wenselijk en lijkt Park de enige juiste manier.
https://www.amazon.nl/-/e...e%2Caps%2C100&sr=8-1&th=1
A-la RHD JDM auto die hier in NL rondrijden. In vroegere leven ook in JDM tjoening scene dus deze dingen zijn echt handig :D

Life is too short to drive boring cars

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Bigs schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:01:
Ik moet toch even wat positieve dingen zeggen over Autopilot (basis AP op een MY2021 Model 3). Ik rij de laatste weken enkele honderden kilometers Nederlandse snelweg per week en ik kan veel meer op AP vertrouwen dan daarvoor. Dingen die opvallen:
  • Geen phantom brakes gehad. Gewoon nul.
  • Rustiger gas/rem gedrag in files.
  • Tesla stormt nog steeds op files af, maar staat op tijd stil zonder achterliggers in m'n kofferbak
  • Werkt prima in zware regenbuien
  • Automatisch groot licht en ruitenwissers gedragen zich beter
  • Houdt in als hij dreigt om rechts in te halen (toont pijlen in de linker baan), totdat je een tikje gas geeft om toestemming te geven
  • Minder 'angstig' voor vrachtwagens op smalle banen
Dit is met versies tot 2023.26. Het verschil met de eerste Tesla Vision release is aanzienlijk. Ik was bang dat Tesla alleen nog maar in FSD beta investeerde, maar het lijkt erop dat we hier in Europa toch nog steeds verbeteringen krijgen. Dit nuanceert de verhalen uit de pers van 'andere merken halen Tesla in' ook weer, want de mate van verfijning die ik hierboven beschrijf heb ik bij andere merken nog niet gezien.
Zelfde ervaring hier.
Enkel gisteren ging de auto nog eens in de remmen omdat op de autostrade een vrachtwagen net de stippelijnen raakte.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
bokkow schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:46:
[...]

[...]

Tja, jullie hebben gelijk, ik moet niet zo zeuren, als dit dan de enige pijn is...

De afgelopen 14000 kilometer hebben 800,- aan stroom gekost, een vergelijkbare benzine auto had ruim 3, bijna 4 keer zo veel gekost aan benzine en daar bovenop ook nog die banden moet ik maar denken :+
Oef dat is wel aan de lage kant 14,000 km.
De PZero is tot nu toe de "beste" qua slijtage. Die gaat bijna 30dkm mee.
Mich PS4S is minder, ik denk dat ik rond de 20-25dkm zit.
Slijt bij jou ook achter harder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Bigs schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:01:
Ik moet toch even wat positieve dingen zeggen over Autopilot (basis AP op een MY2021 Model 3). Ik rij de laatste weken enkele honderden kilometers Nederlandse snelweg per week en ik kan veel meer op AP vertrouwen dan daarvoor. Dingen die opvallen:
  • Geen phantom brakes gehad. Gewoon nul.
  • Rustiger gas/rem gedrag in files.
  • Tesla stormt nog steeds op files af, maar staat op tijd stil zonder achterliggers in m'n kofferbak
  • Werkt prima in zware regenbuien
  • Automatisch groot licht en ruitenwissers gedragen zich beter
  • Houdt in als hij dreigt om rechts in te halen (toont pijlen in de linker baan), totdat je een tikje gas geeft om toestemming te geven
  • Minder 'angstig' voor vrachtwagens op smalle banen
Dit is met versies tot 2023.26. Het verschil met de eerste Tesla Vision release is aanzienlijk. Ik was bang dat Tesla alleen nog maar in FSD beta investeerde, maar het lijkt erop dat we hier in Europa toch nog steeds verbeteringen krijgen. Dit nuanceert de verhalen uit de pers van 'andere merken halen Tesla in' ook weer, want de mate van verfijning die ik hierboven beschrijf heb ik bij andere merken nog niet gezien.
Lijkt erop, maar is nergens vastgelegd dacht ik? Behalve de aanpassingen aan auto-wipers en grootlicht? De enige echte grote verbetering die ik in de afgelopen 4 jaar heb gezien is dat rond midden/eind 2020 begin 2021 AP beter werkte. Daarvoor was het echt ruk. Daarna zijn er wat iteraties geweest met verkeersbordenherkenning. Dat was in het begin lachwekkend, maar werkt nu wel wat beter. Met de komst van Vision is daar in positieve als negatieve zin niet veel veranderd. Behalve dat je met radar in zware regenval, mist en het donker goed op AP kon rijden. Nu zwabbert de auto of werkt AP in zijn geheel niet meer.

Overal zijn mijn ervaringen gemixed. Soms positief, maar ook negatief. Probleem hiervan is dat een negatieve ervaring direct weken aan positieve ervaringen om zeep helpt.
Dan lijkt het door een update te komen, maar eerlijk gezegd denk ik dat er weinig tot geen doorontwikkeling is voor de huidige stack (waarom zou je dat niet actief melden dan?)

Van mij mogen ze nog steeds ouderwetse CC toevoegen. Zou echt een verademing zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
RSEV test tesla vision als parkeersensoren (filmpje van vandaag, precies optijd voor de discussie hier)

Ik snap nu waarom die front bumper camera benodigd is.. :P de voorkant lijkt veel minder accuraat te werken dan de achterkant.

[ Voor 36% gewijzigd door spartacusNLD op 27-09-2023 10:11 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Verwijderen van de ultrasonic sensoren is wel echt een achteruitgang inderdaad. Het ontbreken van de stalks ook.

Stel dat de front-facing camera in de bumper op een later moment wordt gereleased, dan hoop ik dat het ook mogelijk is om die camera te retrofitten op een later moment. Maar zal wel niet.
bilgy_no1 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:14:
[...]

Dat zou dan toch in het contract moeten staan?
Staat er ook zie ik nu. :)
Aanbod geldig voor bestellingen van 1 september 2023 tot 30 september 2023 met levering tot en met 30 september 2023.

Dutchlimits schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:09:
Verwijderen van de ultrasonic sensoren is wel echt een achteruitgang inderdaad. Het ontbreken van de stalks ook.

Stel dat de front-facing camera in de bumper op een later moment wordt gereleased, dan hoop ik dat het ook mogelijk is om die camera te retrofitten op een later moment. Maar zal wel niet.
Mja, alles kan. Maar dacht ook dat de camera onderdeel gaat zijn van HW4?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
Dutchlimits schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:09:

Ik heb nu sensor voorin, maar merk dat ik eigenlijk weinig van die gebruik maken.
Ik bedoel.. Voorin zie je toch wel als je een beetje ruimtelijk gevoel heb..... Maar goed iedereen is anders.
Voor mij is camera voorin juist niet zo interessant.
Dit is voor mij veel belangrijker. Maar zal nooit komen denk ik :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oqG1huL.png
Forgive my ppt skill

Acties:
  • +2 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:55:
RSEV test tesla vision als parkeersensoren (filmpje van vandaag, precies optijd voor de discussie hier)

[YouTube: Tesla Vision Parking update (no parking sensors) does it work yet?]

Ik snap nu waarom die front bumper camera benodigd is.. :P de voorkant lijkt veel minder accuraat te werken dan de achterkant.
Haha. Nice. Voorkant is gewoon nutteloos. Tesla onwaardig imho. En dan ook nog verkondigen dat het minimaal net zo goed zou gaan zijn als USS. Sure.

• Dutchlimits
SirLct schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:24:
[...]

Ik heb nu sensor voorin, maar merk dat ik eigenlijk weinig van die gebruik maken.
Ik bedoel.. Voorin zie je toch wel als je een beetje ruimtelijk gevoel heb..... Maar goed iedereen is anders.
[Afbeelding]
Forgive my ppt skill
Nee denk t ook niet want Tesla lijkt alleen maar op dit soort dingen achteruit te gaan. Voorheen had ik een Audi met sensoren aan de zijkanten die ging zelfs bliepen als je op de stoeprand af reed bij het parkeren. Die hebben het eigenlijk een stuk beter voor elkaar in Duitsland momenteel.

Kan zijn dat Tesla het softwarematig verbetert in de toekomst, alleen vooraan zal nooit goed worden omdat er een dode hoek is voor de bumper.

• SirLct
Dutchlimits schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:32:
[...]

Nee denk t ook niet want Tesla lijkt alleen maar op dit soort dingen achteruit te gaan. Voorheen had ik een Audi met sensoren aan de zijkanten die ging zelfs bliepen als je op de stoeprand af reed bij het parkeren. Die hebben het eigenlijk een stuk beter voor elkaar in Duitsland momenteel.

Kan zijn dat Tesla het softwarematig verbetert in de toekomst, alleen vooraan zal nooit goed worden omdat er een dode hoek is voor de bumper.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze het niet doen.
Zo'n camera op de a-stijl zou FSD ook mega helpen lijkt me, iets met oncoming traffic van rechts en links.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:59
Inspired schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:25:
[...]

Haha. Nice. Voorkant is gewoon nutteloos. Tesla onwaardig imho. En dan ook nog verkondigen dat het minimaal net zo goed zou gaan zijn als USS. Sure.
Ik heb nu een Model Y met Vision en had een Model 3 met USS. Achter heb ik geen problemen met Vision, met name door de camera, maar voor is het een grote achteruitgang. Met name bij in- en uitparkeren kon durfde ik met de USS strak langs een voor mij geparkeerde auto te gaan, nu niet meer en neem ik veel meer ruimte door extra te steken. jammer dus, want daar zie ik geen spectaculaire verbetering in komen.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:01
SirLct schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:40:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze het niet doen.
Zo'n camera op de a-stijl zou FSD ook mega helpen lijkt me, iets met oncoming traffic van rechts en links.
Ik denk dat dit softwarematig enorm lastig is om er een extra camera bij te nemen. Je ziet wel meer, maar je hebt ook gigantisch veel meer informatie om te verwerken.
Mackeessie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:51:
[...]

Ik heb nu een Model Y met Vision en had een Model 3 met USS. Achter heb ik geen problemen met Vision, met name door de camera, maar voor is het een grote achteruitgang. Met name bij in- en uitparkeren kon durfde ik met de USS strak langs een voor mij geparkeerde auto te gaan, nu niet meer en neem ik veel meer ruimte door extra te steken. jammer dus, want daar zie ik geen spectaculaire verbetering in komen.
Nee, ik zie ook weinig verbetering. Experiment failed. Vraag me ook af of het nu allemaal nog zoveel goedkoper is. Extra code die geschreven is en een extra camera die terug moet komen met bekabeling. Maar goed, USS er weer opzetten zal een verklaring van onvermogen zijn dus dat zullen ze niet doen. Ze hangen er gewoon een beta label aan klaar. :)

Dutchlimits schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:32:
[...]

Nou noten je net een functie die met Vision prima werkt: stoepranden.

En ik vind het achteruit geen probleem (zie ook die video). Vooruit geeft het meestal te ruim aan. Maar dat doen de meeste USS ook (continu piepen op korter dan 30 cm), dus voor het precisiewerk net zo nutteloos. Ook zie je bij die boomstam dat niet alles door USS wordt herkend, dus het kan juist een vals gevoel van zekerheid geven.

Maar goed, ik parkeer altijd achteruit in en inmiddels kan ik prima inschatten hoe ver ik vooruit in kan rijden.

Een camera vooruit in de bumper zou fijn zijn, maar geen must have naar mijn mening. Ik vind het hele issue nogal overtrokken.
STIMPPYYY schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:37:
[...]

Met de komst van Vision is daar in positieve als negatieve zin niet veel veranderd. Behalve dat je met radar in zware regenval, mist en het donker goed op AP kon rijden. Nu zwabbert de auto of werkt AP in zijn geheel niet meer.
Dit punt herken ik echt niet: met hele heftige regen en slecht licht blijft AP hier gewoon werken. Zeker geen gezwabber. Ligt wellicht aan HW 2(.5) vs HW3?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 17:17
Vandaag een jongetje uit de straat: "Meneer!! Is die coole auto van u?" "cool??" "Ja, is echt een gave auto!"

Had dat niet verwacht dat iemand dat ooit van een Tesla Model 3 zou zeggen, immers als je overal hoort dat men het een verschrikkelijk lelijke auto vind, en dat men hem naast een Fiat Multipla zet zowat. Dan denk ik, is dat tegenwoordig een politiek antwoord? Want Tesla staat natuurlijk wel 1 op 1 gelijk met elektrisch en je krijgt er veel haat bij.

Zo heb ik regelmatig wel eens dat mensen een middelvinger opsteken... (boeit me niks) maar dat had ik niet in de dikke V6 die ik had.
Zo heb ik ook eens een Dodge Ram gehad die “kolen ging rollen” (Rolling coal) en mij ging inhalen met zwarte rook en veel herrie. Prima als jij dat wil. 😊

Als je dit niet wil, kun je maar beter denk ik een VW ID3 ofzo kopen. Of iets wat niet zo bekend staat als elektrisch, zoals een Tesla.

Toch wel grappig, dat in de ogen van kinderen een Tesla toch wel echt COOL is blijkbaar...

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:08
SirLct schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:29:
[...]

Oef dat is wel aan de lage kant 14,000 km.
De PZero is tot nu toe de "beste" qua slijtage. Die gaat bijna 30dkm mee.
Mich PS4S is minder, ik denk dat ik rond de 20-25dkm zit.
Slijt bij jou ook achter harder?
Ja inderdaad, best schrikken, had 20-25 ok gevonden haha
Krijg straks zo’n apparaatje dan ga ik het meten. Op gevoel lijkt het achter inderdaad iets meer gesleten te zijn.
Applaus voor de ppt skills 8)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
SirLct schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:24:
[...]

[Afbeelding]
Forgive my ppt skill
Het blijft mij ook heel vaak irriteren dat je daar zo'n stuk zicht mist ja, bij rotondes of andere plekken moet ik echt bewust om de stijl heen kijken om niks te missen. Zal wel weer zijn om een sterke, veilige auto te maken, maar ja... :+

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 10:27
Immutable schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:06:
Vandaag een jongetje uit de straat: "Meneer!! Is die coole auto van u?" "cool??" "Ja, is echt een gave auto!"

Had dat niet verwacht dat iemand dat ooit van een Tesla Model 3 zou zeggen, immers als je overal hoort dat men het een verschrikkelijk lelijke auto vind, en dat men hem naast een Fiat Multipla zet zowat. Dan denk ik, is dat tegenwoordig een politiek antwoord? Want Tesla staat natuurlijk wel 1 op 1 gelijk met elektrisch en je krijgt er veel haat bij.

Zo heb ik regelmatig wel eens dat mensen een middelvinger opsteken... (boeit me niks) maar dat had ik niet in de dikke V6 die ik had.
Zo heb ik ook eens een Dodge Ram gehad die “kolen ging rollen” (Rolling coal) en mij ging inhalen met zwarte rook en veel herrie. Prima als jij dat wil. 😊

Als je dit niet wil, kun je maar beter denk ik een VW ID3 ofzo kopen. Of iets wat niet zo bekend staat als elektrisch, zoals een Tesla.

Toch wel grappig, dat in de ogen van kinderen een Tesla toch wel echt COOL is blijkbaar...
Dat had ik vorige week ook met 2 jongetjes. Van zo'n compliment word je gelijk blij!

..Ze bleken de Audi van m'n vriendin te bedoelen, niet mijn M3. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik had het in het buitenland deze vakantie wel vaker, dan zie je niet heel vaak Tesla's (wel vaker dan 3 jaar terug) en is het inderdaad voor kinderen nog wat stoerder. Ook eentje die zijn hand in de T(imeout)-vorm deed en z'n duim opstak :+

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this

Vergeet wel niet dat je de mening van 1 kind niet kan extrapoleren naar 'in de ogen van kinderen'.

Middelvingers heb ik trouwens nog nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow

Leuk he! Ik krijg juist die positieve opmerkingen ook vaak en vooral inderdaad van kinderen of vrouwen van middelbare leeftijd die niet zo veel met auto’s lijken te hebben maar de wrap kleur mooi vinden.

Als je dan op een gemiddelde autoblog ( :+ ) online kijkt dan zijn de comments onder alles wat ook maar iets met EV’s te maken heeft niet mals. Dat maak ik in real-life nooit mee. Jouw negatieve ervaringen herken ik gelukkig nog niet. En zou ik eerlijk gezegd ook maar triest vinden, ik waardeer een bi-turbo V8 ook als een vette en snelle auto, waarom zou je dat andersom niet hebben puur om het EV-deel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Immutable
Maurice- schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:11:
[...]

Dat had ik vorige week ook met 2 jongetjes. Van zo'n compliment word je gelijk blij!

..Ze bleken de Audi van m'n vriendin te bedoelen, niet mijn M3. -O-
hahahaha ach ja. Volgend jaar gaat ik hem pas echt cool maken, eerst deze banden helemaal opmaken. En dan komen de volgende veranderingen:
1. Concaver CVR4 Bronze
2. Verlagen, schroefset of veren... even kijken.
3. Chrome Logo's weghalen / zwart maken.
4. Ramen donkerder maken.
5. Lampen een tint donkerder maken.

Wil het stiekem nu allemaal doen... maarja. Staat wel een heel stuk mooier. De Tesla staat erg hoog op de wielen, en de wielen staan te ver naar binnen.

Doel met velgen:
Afbeeldingslocatie: https://www.premiumfelgi.com/public/assets/Blog/Tesla_model_3_Concaver%20CVR4_Brushed_Bronze/Tesla_model_3_Concaver%20CVR4_Brushed_Bronze_wheels_rims_felgi_08.jpg

Jaaaaren geleden was ik ook altijd al met velgen bezig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLyYWKGQ5ZSYQRB_hGBugbkjP8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9r8gIC6I88zfh2Ak8xzp4JZn.png?f=fotoalbum_large
Mooi laag en, beetje eruit steken is wel mijn ding.

[ Voor 18% gewijzigd door Immutable op 27-09-2023 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Immutable schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:17:
[...]

hahahaha ach ja. Volgend jaar gaat ik hem pas echt cool maken, eerst deze banden helemaal opmaken.
Cool of Marginaal ?
Je velgen vind ik niet verkeerd, maar als te veel doet, dan wordt het al snel "too much".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
Tommie12 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:22:
[...]

Cool of Marginaal ?
Je velgen vind ik niet verkeerd, maar als te veel doet, dan wordt het al snel "too much".
Eens, daar moet je voor uitkijken. Anders word het er niet beter op. Sommige mensen zag ik dat ze alles wat er maar te verkrijgen was op aliexpress op hun Tesla plakken.

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:41
DS7 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:13:
[...]Paraplu is totaal anders dan een prop. Een prop doe je van buitenaf. Een paraplu van binnenuit.
Zou het kunnen dat u zich vergist? Ik denk namelijk te weten dat het anders is.
Het woord ‘paraplu’ zegt het al een beetje. Je stopt hem er van buitenaf in, eenmaal door de band heen, ontvouwt hij zich en wordt in open toestand tegen de binnenkant van de band gedrukt, zodat het lek netjes volledig afgedekt wordt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Megat schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:32:
[...]
Het woord ‘paraplu’ zegt het al een beetje. Je stopt hem er van buitenaf in, eenmaal door de band heen, ontvouwt hij zich en wordt in open toestand tegen de binnenkant van de band gedrukt, zodat het lek netjes volledig afgedekt wordt,
In België spreken we van een champignon, en die wordt van binnen naar buiten geduwd (steetje), maar het hoedje wordt verlijmd met de binnenkant van de band.

http://www.bandenroegiers...ail-2/een-band-herstellen

[ Voor 5% gewijzigd door Tommie12 op 27-09-2023 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

De jonge generatie vindt inderdaad Tesla vaak cool. En redelijk vaak ook ICE stinken en lawaai maken. Zeker als ze zijn opgegroeid met elektrische auto's.

Het afgeven op Tesla komt vaak ook vanuit jaloezie. Het helpt ook niet dat de politiek steeds spreekt over Teslasubsidies en net doen alsof Tesla rijders allemaal rijke stinkerds zijn. De eerste groep misschien en in 2013 was een Tesla ook lachwekkend goedkoop door de voordelen. Maar dat is echt allemaal achterhaald. Net als dat het wel achterhaald is dat Tesla's slecht in elkaar geschroefd zijn. Die verhalen blijf je horen, terwijl de kwaliteit in de tussentijd veel beter is geworden. Maar bij een Tesla wordt alles onder de microscoop bekeken.

Ik moet er een beetje om gniffelen eerlijk gezegd. Ik ben in het verleden aardig verwend geweest op automobiel gebied en ik kan derhalve best aardig vergelijken. En voor mij is voor de openbare weg, de gewone a naar b ritjes de Tesla simpelweg top. En het is nog relatief goedkoop ook en niet vanwege subsidies.

Dus lekker laten gaan en genieten van wat je hebt. :)

(en nee, een Tesla is niet vanuit iedere hoek even fraai, maar dat kan ik van vrijwel ieder type wel zeggen, ook de Porsche Taycan had mooier gekund, hetgeen ze bij Audi bewijzen)

• DS7

DS7

Megat schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:32:
[...]
Natuurlijk kan het dat ik mij vergis.

Maar in dezen toch echt niet. Het is een gebruikelijke term in de bandenwereld.

https://www.wielmontagesh...er_Paraplu_reparatie.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bokkow schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:15:
[...]

Leuk he! Ik krijg juist die positieve opmerkingen ook vaak en vooral inderdaad van kinderen of vrouwen van middelbare leeftijd die niet zo veel met auto’s lijken te hebben maar de wrap kleur mooi vinden.

Als je dan op een gemiddelde autoblog ( :+ ) online kijkt dan zijn de comments onder alles wat ook maar iets met EV’s te maken heeft niet mals. Dat maak ik in real-life nooit mee. Jouw negatieve ervaringen herken ik gelukkig nog niet. En zou ik eerlijk gezegd ook maar triest vinden, ik waardeer een bi-turbo V8 ook als een vette en snelle auto, waarom zou je dat andersom niet hebben puur om het EV-deel?
Er is een bepaald deel van de bevolking dat er een hobby van maakt om op de grotere sites op alles wat duurzamer is te klagen. AutoWeek, Nu, Twitter, dat soort sites. Niet gehinderd door enige kennis overigens.

Ik zie ook wel eens bij AutoWeek dat bepaalde van deze types inmiddels bekend zijn en die worden dan door anderen weer teruggefloten. Dat is dan nog wel mooi.

Ik vind het nogal zielig voor die mensen dat ze menen nep-argumenten van internet te moeten blijven rondbazuinen. Verder vooral vermoeiend.

Maar onderweg heb ik nog geen vervelende reacties van andere bestuurders gehad. Misschien dat er nu zoveel Tesla's rondrijden dat men het maar opgeeft. Of dat handjevol klagers wekt de indruk dat ze met veel zijn, terwijl het in feite maar een kleine minderheid is. De rest zal het een worst wezen waar je in rijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
Ach ja, de toetensbordridders met de gekende quotes:
Electrisch rijden doe je op de kermis
Brandgevaarlijk!
Er is geen stroom genoeg
Batterij is na 4 jaar versleten.
Ik wil in 3min genoeg kunnen tanken voor mijn dagelijkse commute van Amsterdam naar Barcelona
...

Allemaal uitingen van frustratie, meestal omdat ze beseffen dat ze het niet kunnen betalen, en dat snap ik nog wel een beetje.
Als je gewoon bent om elke 5-8 jaar een tweedehands auto van 5-10k te kopen, dan is zowat elke electrische auto te duur, en het duurt nog wel even voor we een redelijke electrische auto vinden voor die prijzen voor de privé rijder die zelf zijn auto moet financieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
Hier in mijn omgeving merk ik vooral dat mensen denken dat een Tesla extreem duur is. Het is niet de eerste keer dat ik een auto van 50K+ koop maar met mijn model Y vragen mensen ineens opvallend vaak waar ik dat geld vandaan haal.

Zowat de gehele schoonfamilie heeft een Volvo en mijn Tesla past daar uiteraard niet bij. Een Amerikaanse auto hoor ik ze dan zeggen.. nou ik koop liever Amerikaans dan een Volvo uit China was mijn antwoord >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:00:
Hier in mijn omgeving merk ik vooral dat mensen denken dat een Tesla extreem duur is. Het is niet de eerste keer dat ik een auto van 50K+ koop maar met mijn model Y vragen mensen ineens opvallend vaak waar ik dat geld vandaan haal.

Zowat de gehele schoonfamilie heeft een Volvo en mijn Tesla past daar uiteraard niet bij. Een Amerikaanse auto hoor ik ze dan zeggen.. nou ik koop liever Amerikaans dan een Volvo uit China was mijn antwoord >:)
Je eigen Tesla komt ook uit China toch? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
Inspired schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:04:
[...]

Je eigen Tesla komt ook uit China toch? :+
Nee uit Berlijn :+

• this
Tommie12 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:36:
[...]

In België spreken we van een champignon, en die wordt van binnen naar buiten geduwd (steetje), maar het hoedje wordt verlijmd met de binnenkant van de band.

http://www.bandenroegiers...ail-2/een-band-herstellen
Een paddestoel (of champignon) is geen paraplu, Het eerste kan je van buitenaf er in steken. Het tweede doe je van binnenuit. Maar beiden zijn sowieso beter dan een prop. En een paraplu is natuurlijk het beste van de 3 opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
DS7 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:42:
[...]

De jonge generatie vindt inderdaad Tesla vaak cool. En redelijk vaak ook ICE stinken en lawaai maken. Zeker als ze zijn opgegroeid met elektrische auto's.
Bestaat die generatie dan al? Die generatie is nu toch net in zijn beginjaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nog steeds een bepaald stigma inderdaad. Terwijl de huidige Model 3 echt niet duurder (mogelijk zelfs goedkoper) is dan een full options Astra of Golf...

Overigens hier alleen maar positieve reacties. Misschien heb ik mensen die alleen maar kunnen afgeven al uit mn leven verbannen ;)

Paar kennissen die de bekende vragen stellen over "hoever kom je daar nu mee". "Durf je daarmee op wintersport te gaan"?
Redelijk snel klaar als ik ze vertel over onze roadtrip naar Kroatië van 3400 km of over het feit dat ik in Nederland überhaupt geen 400km wil rijden per dag voor m'n werk.
Werkt altijd goed als ik ze vraag waar ze dan zelf op vakantie gaan (meestal ergens nog geen 1000km weg van huis).

Tesla is echt geen elitemerk meer (en dat was ook de missie). Met de huidige propositie zijn ze zeer competitief tegenover de standaard ICE SUV's en C-segment hatchbacks.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Damian schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:06:
Meer mensen opgevallen dat het beeld van de zij camera’s ineens heel anders is qua kleur. Veel natuurlijker.

Wel een stuk korreliger en meer artifacts heb ik het idee.
Het beeld lijkt minder korrelig met de 32.6 update t.o.v. 32.1. Lijkt alsof de bitrate van de video iets hoger is gezet. Maar het is blijft nog wel wat artifacts/blokken tonen, vooral op beelden met vrij constante kleuren, zoals grote lappen asfalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Dat zijn goede argumenten die jullie noemen, daar kan ik weer wat avonden mee vullen

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png
:+

@Jeroenneman , onze trip(s) door Europa gebruik ik ook veel wanneer kennissen vragen naar range en “met de vakantie dan?” vragen. Dat is ook niet vervelend, ik denk dat we als EV rijders ook nog steeds een beetje een ambasadeursrol hebben. Het is wel zo dat meestal de eerste vraag is; hoe ver kom je er nu mee? Mijn antwoord is in het kort dat ik daar de eerste maand mee bezig was en sindsdien niet meer. Het is vooral een vraag van mensen die nog niet elektrisch hebben gereden

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26

Haha dit klinkt wel erg bekend inderdaad! Als ik dan vertel wat een Tesla vandaag de dag kost en wat erop zit, valt bij iedereen de mond open. Veel mensen denken dat alle Tesla’s nog 80k+ zijn.

• bokkow
The__Virus schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:27:
[...]

Het beeld lijkt minder korrelig met de 32.6 update t.o.v. 32.1. Lijkt alsof de bitrate van de video iets hoger is gezet. Maar het is blijft nog wel wat artifacts/blokken tonen, vooral op beelden met vrij constante kleuren, zoals grote lappen asfalt.
@Damian

Ja! De kleuren zijn veel meer natuurgetrouw geworden! De beelden zijn nu veel duidelijker als je het mij vraagt. Eigenlijk echt bizar dat een goede softwarematige filter zo’n effect kan hebben. Ik dacht eerst dat er weinig aan te doen was vanwege het type gebruikte CMOS voor deze camera’s (had ergens gelezen dat die maar een beperkt kleurenspectrum kunnen opvangen). Dat korrelige is me nog niet opgevallen ik ben vooral blij met hoe nu niet meer oranje-geel is en er op de een of andere manier ook minder goedkoop uit ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:51
Angriebirdie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:45:
Haha dit klinkt wel erg bekend inderdaad! Als ik dan vertel wat een Tesla vandaag de dag kost en wat erop zit, valt bij iedereen de mond open. Veel mensen denken dat alle Tesla’s nog 80k+ zijn.
Als ik zie wat er vooral niet op zit, valt bij mijn collega's (en mijzelf) pas de mond open:
  • Geen instrumentenpaneel
  • Geen head-up display
  • Geen parkeersensoren
  • Geen knoppen, voor alles heb je je touchscreen nodig. Wat mij betreft echt een krankzinnig en gevaarlijk afleidend bedieningssysteem, zou verboden moeten worden.
  • Geen spanningsvoorziening op de trekhaak voor pennen 9 en 10 (voor je caravan).
  • Geen Android Auto of Carplay.
  • Geen / niet altijd mogelijkheid om gewoon je benodigde energie met je pinpas te betalen (OK, dit hebben andere merken elektrische auto's ook).
Als je zoveel zaken die andere fabrikanten wel leveren uit een auto weglaat is het ook niet moeilijk om deze goedkoper aan te bieden.

Het wachten is op een concurrent met vergelijkbare zuinigheid en trekkracht (ook voor aanhangers) die wel een normale bediening heeft. En daar wil ik dan best wel een paar duizend euro meer voor betalen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Andrehj schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:06:
[...]
  • Geen knoppen, voor alles heb je je touchscreen nodig. Wat mij betreft echt een krankzinnig en gevaarlijk afleidend bedieningssysteem, zou verboden moeten worden.
[...]
Ik heb inmiddels al heel wat kilometers gereden, maar ik vraag me echt af waarom mensen allemaal met de settings zouden gaan lopen spelen tijdens het rijden? Muziek en temperatuur controls zijn allemaal direct beschikbaar. Ik zit nooit in de menu's tijdens het rijden, want ik heb er niks te zoeken.

Misschien helemaal in het begin, om een keer de regeneratie of de stuurinstellingen ofzo aan te passen, maar op een bepaald moment staat het toch gewoon goed?

• STIMPPYYY
bilgy_no1 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:56:
[...]

Dit punt herken ik echt niet: met hele heftige regen en slecht licht blijft AP hier gewoon werken. Zeker geen gezwabber. Ligt wellicht aan HW 2(.5) vs HW3?
Als je 2,5 hebt, dan heb je de radar nog toch? Dan lijkt mij dat geen probleem. Ik heb helaas HW3.

Nu komen al deze omstandigheden niet zo snel voor natuurlijk. In de praktijk zul je er niet zoveel last van hebben. Zeker als je niet anders gewend bent.

• STIMPPYYY

Kids vinden een Tesla gaaf. Zeker de P uitvoering vinden ze tof. Op school altijd kindjes die er iets van zeggen. Wel grappig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

STIMPPYYY schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:17:
[...]

Kids vinden een Tesla gaaf. Zeker de P uitvoering vinden ze tof. Op school altijd kindjes die er iets van zeggen. Wel grappig :)
Ik herken dit ook bij mijn kinderen (6 en 8 jaar). De lichtshow, scheetjes laten e.d. helpen hierbij overigens wel enorm 😀. En papa zelf krijgt daar ook nog elke keer een glimlach van

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Als ik zie wat er vooral niet op zit, valt bij mijn collega's (en mijzelf) pas de mond open:
  • Geen head-up display
  • Geen parkeersensoren
  • Geen spanningsvoorziening op de trekhaak voor pennen 9 en 10 (voor je caravan).
  • Geen / niet altijd mogelijkheid om gewoon je benodigde energie met je pinpas te betalen (OK, dit hebben andere merken elektrische auto's ook).
Als je zoveel zaken die andere fabrikanten wel leveren uit een auto weglaat is het ook niet moeilijk om deze goedkoper aan te bieden.

Het wachten is op een concurrent met vergelijkbare zuinigheid en trekkracht (ook voor aanhangers) die wel een normale bediening heeft. En daar wil ik dan best wel een paar duizend euro meer voor betalen.
Op sommige punten snap ik je bezwaren, maar sommige punten vind ik een beetje mierenneuken.

Instrumentenpaneel? Heerlijk. Totaal overbodig. Als je iedere vijf seconden naar je snelheid moet kijken, mag je van mij je rijbewijs inleveren. Went in een dag.

HUD? Onnodig en onzin.

Parkeersensoren: valid. Gek dat ze er niet meer op zitten.

Geen knoppen? Love it. K.I.S.S.

Spanning voor de caravan: snap dat mensen het misschien missen. Aan de andere kant is iedereen caravan minder op de weg een plusje in mijn boek.

Geen Android Auto: jammer idd. Niet echt nodig, als Tesla eindelijk eens meldingen in de navigatie zou laten zien.

Niet mogelijk om je energie te betalen? Ehm? Wat bedoel je? Doel je op Superchargers? Want dat werkt juist helemaal fantastisch!

Moet je niet gewoon naar een Polestar 2 of i4 kijken?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Jeroenneman schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:27:
[...]
Moet je niet gewoon naar een Polestar 2 of i4 kijken?
Om te denken dat al de items hierboven standard zit in P2 of i4... :X :X :X :X
Moet ie zomaar 20k neerlegen aan opties joh :D :D

• Immutable

haha dit dus. Mijn vorige auto's waren nieuw alle 2 rond / boven de 50K euro. Terwijl de Tesla goedkoper is, reken daar ook even inflatie bij.
Het is nieuw bijna de allergoedkoopste auto die ik heb gehad. (Qua nieuwprijs)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-09 11:41
We wonen naast een school en ook hier regelmatig positieve reacties van kinderen zwarte Model Y LR (met zwarte turbine ali wieldoppen :$ ). Dat ze vragen stellen over de auto en dat ze zelfs foto's maken :D

Verder in omgeving eigenlijk alleen positieve reacties. Zelfs van de grootste anti EV figuren in vriendengroep.
Punten waarmee je ze snel om krijgt:
- Even laten rijden en acceleratie laten ervaren
- Vertellen over range en korte laadtijd (men denkt vaak nog dat de range op snelweg 200km is en laden uren duurt om weer een stuk verder te komen.)

Fabrikanten kunnen denk ik vooral grote stappen maken door men meer bekend te maken met hoe snel laden kan. En dat je 9/10 keer aan het laden bent wanneer je de auto niet nodig hebt/slaapt.

• Immutable
bokkow schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:44:
Het is wel zo dat meestal de eerste vraag is; hoe ver kom je er nu mee? Mijn antwoord is in het kort dat ik daar de eerste maand mee bezig was en sindsdien niet meer. Het is vooral een vraag van mensen die nog niet elektrisch hebben gereden
Ik had eerst de batterij op km staan. Nu op Procenten staan. Maar inderdaad, die vraag krijg je veel. Nou moet ik eerlijk zeggen dat er wel een beetje een magische grens is waarbij je dit met gemak kunt vergeten, en dat je er niet meer mee bezig bent. Namelijk rond de 400km(winter en zomer). Als ik weet dat ik de volgende dag ver weg moet, doe ik hem wel even aan de lader. En als die wel leeg is, onderweg bij een supercharger.

Trouwens wat ook geniaal is, koffie drinken tijdens het rijden. Lekker op autosteer, muziekje op. Koffie in de hand. :) Wat wel gevaarlijk is, ik merk dat ik makkelijk ff met de telefoon speel. Zet de auto op autosteer, ff een whatsappje doen. :( Het vervelende is dat die autosteer op ten duur zo vertrouwd aanvoelt. Je weet precies wat hij wel en niet kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Angriebirdie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:45:
[...]

Dit is exact de reden dat ik vorig jaar voor Hyundai Kona ben gegaan omdat de prijs van de Model Y toen nog 70k+ was(in Ierland, waar ik woon).

Wegens gezinsuitbreiding nu weer naar een grotere auto gekeken en de Model Y LR AWD vergeleken met een similiar spec ID-4 en de Model Y was ruim 12k goedkoper. Dit maakt de MY een no-brainer en morgen mag ik hem ophalen :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DS7

DS7

[...]

• Geen head-up display
  • Geen parkeersensoren

Veel van wat bij jou een omissie is, is simpelweg een andere keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 21:52
Immutable schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:51:
[...]
Wat wel gevaarlijk is, ik merk dat ik makkelijk ff met de telefoon speel. Zet de auto op autosteer, ff een whatsappje doen. :(
En er dan achter komen dat je toevallig even niet op autosteer staat ingesteld :X

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11
Hi allemaal! Ik ben aan het overwegen om een Tesla Model 3 aan te schaffen na een succesvolle proefrit in de 2019 versie (occasion) deze week.

Ik zie verschillende versies evenals prijzen langskomen op oa. de site van Tesla evenals Marktplaats. Deze hangen voornamelijk samen met de kilometerstand.

Maar aangezien dat mij niet veel zegt bij een elektrische auto; wat is hierover jullie mening? Wat kan ik verwachten van een Tesla Model 3 met een kilometerstand van 150.000 t.o.v. eentje met maar 60.000 bijvoorbeeld? Even los natuurlijk van de te gebruikelijke gebruikssporen in het interieur natuurlijk. En wellicht meer degradatie van het accupakket waardoor er minder range overblijft. Maar verder?...

Wat zou een reden om wel of juist geen Tesla met "hoge" kilometerstand te nemen?

Dit is mijn eerste elektrische auto. Dus werkelijk geen idee wat ik kan verwachten. Ook niet qua onderhoud.

[ Voor 9% gewijzigd door Fidelity op 27-09-2023 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Fidelity schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:27:
Hi allemaal! Ik ben aan het overwegen om een Tesla Model 3 aan te schaffen na een succesvolle proefrit in de 2019 versie (occasion) deze week.

Ik zie verschillende versies evenals prijzen langskomen op oa. de site van Tesla evenals Marktplaats. Deze hangen voornamelijk samen met de kilometerstand.

Maar aangezien dat mij niet veel zegt bij een elektrische auto; wat is hierover jullie mening? Wat kan ik verwachten van een Tesla Model 3 met een kilometerstand van 150.000 t.o.v. eentje met maar 60.000 bijvoorbeeld? Even los natuurlijk van de te gebruikelijke gebruikssporen in het interieur natuurlijk. En wellicht meer degradatie van het accupakket waardoor er minder range overblijft. Maar verder?...

Wat zou een reden om wel of juist geen Tesla met "hoge" kilometerstand te nemen?

Dit is mijn eerste elektrische auto. Dus werkelijk geen idee wat ik kan verwachten. Ook niet qua onderhoud.
Bij de good ol ICE is het vaak het idee "beter een jong auto met hoge km dan oudere auto met lage km"
Deze redenering is vaak gekomen omdat ICE in het algemeen minder goed tegen kleine ritjes kunnen.
Bij EV is het (minder) van toepassing.

Ik zou dus voor een EV altijd adviseren om zo jong mogelijk en zo laag mogelijk km - binnen je budget.
Bij de Model 3 adviseer mn vrienden, familie, collegas om "facelift" versie te nemen.
Dwz: af fabriek zwarte omlijsting en deurhendel, centre console met ingebouwde draadloos telefoon oplader, power lift trunk, "matrix" koplampen, en doorlopend wood/wit trim op dash naar deur.
Deze versie zit in het algemeen beter in elkaar tov de 2019-2020 modellen.
Ook heeft deze warmtepomp wat de verbruik in de winter efficienter maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11
SirLct schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:32:
Is dit dus altijd een 2021+ model die je nu omschrijft? Of alleen modellen jonger dan 2020 met de hierboven door jou aangegeven opties? Of juist andersom, het model vanaf 2019/2020 is slechter dan de modellen ervoor en je raad dus een model ervoor aan mits facelift + alle genoemde opties?

Goede comment trouwens, thanks!! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Fidelity op 27-09-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Fidelity schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:38:
[...]

Is dit dus altijd een 2021+ model die je nu omschrijft? Of alleen modellen jonger dan 2020 met de hierboven door jou aangegeven opties? Of juist andersom, het model vanaf 2019/2020 is slechter dan de modellen ervoor en je raad dus een model ervoor aan mits facelift + alle genoemde opties?

Goede comment trouwens, thanks!! _/-\o_
voor eind 2020 = prefacelift, die hebben de dingen niet die ik boven aangaf en in het algemeen iets minder goed in elkaar (panel gaps etc)
2021-2022 = facelift, die hebben die dingen wel en beter in elkaar
2022+ = die heeft dan weer geen parkeersensoren, exacte timing is lastig te zeggen, ergens oktober 2022 dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
SirLct schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:32:
[...]

Bij de good ol ICE is het vaak het idee "beter een jong auto met hoge km dan oudere auto met lage km"
Deze redenering is vaak gekomen omdat ICE in het algemeen minder goed tegen kleine ritjes kunnen.
Bij EV is het (minder) van toepassing.

Ik zou dus voor een EV altijd adviseren om zo jong mogelijk en zo laag mogelijk km - binnen je budget.
Bij de Model 3 adviseer mn vrienden, familie, collegas om "facelift" versie te nemen.
Dwz: af fabriek zwarte omlijsting en deurhendel, centre console met ingebouwde draadloos telefoon oplader, power lift trunk, "matrix" koplampen, en doorlopend wood/wit trim op dash naar deur.
Ook heeft deze warmtepomp wat de verbruik in de winter efficienter maakt.
Vanaf eind 2020 heb je al de facelift met de zwarte raamomlijstingen en draadloze oplader en warmtepomp. Een half jaar later is dan die doorlopende trim op dash naar deur gekomen en de matrixlampen. Als er prijsverschil is tussen die 2, zou ik gewoon voor de facelift vanaf eind 2020 gaan.

• Immutable
Radiodurans schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:17:
[...]

En er dan achter komen dat je toevallig even niet op autosteer staat ingesteld :X
Ja dat dus, volgende keer gewoon handsfree bellen.

• Immutable
Fidelity schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:27:

Kilometers zegt wat minder bij een batterij. Meerdere zaken die belangrijk zijn:
1. Hoeveel is er de fastcharger gebruikt procentueel van totaal?
2. Hoe groot is de batterij, hoe groter de batterij bij dezelfde aantal kilometer des te lager de cycles.
3. Wat voor type batterij? NCM/NCA of LFP. Een LFP kan ongeveer 3x zo lang mee gaan.(Range gaat ook 3x zo langzaam achteruit.) Tevens is risico op een enkele cel die "stuk" gaat of afwijkt lager. Dit heeft te maken met dat LFP stabieler is, en in een LFP auto gewoon minder cellen zitten. (Van die blauw grote melkpakken.) En kans op een fikkie is lager, heb zelf nog geen LFP tesla in de fik zien gaan.

Als IK persoonlijk 2e hands een Model 3 zou kopen, en ik wil hem doorrijden tot ver na zijn batterij garantie periode en je wil voor safe kiezen? Sowieso ergens de 62kWh(bruto) LFP batterij Model 3 met warmtepomp. Nadeel, die heb natuurlijk niet 500+pk vermogen.
Nadeel hij kan niet zo snel superchargen. 170kW max, in plaats van 250kW max laden.

Hoe lang wil je de auto houden? Is performance belangrijk of is 280pk ook voldoende? Wil je een trekhaak?(Is optioneel, maar niet verkrijgbaar op de performance versie) En moet van fabriek af geleverd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

• Geen head-up display
  • Geen parkeersensoren

En als ik zie waar de klassieke bouwers nog problemen (software, range, laden, ..) mee hebben, dan valt mijn mond nog verder open.
En als ik zie welke opties je nog dik moet bijbetalen bij een klassiek merk, dan loop ik weg.
En wat bediening betreft, na een week mis je die knoppen niet meer, en apprecieer je elke keer meer dat mooie opgeruimde interieur.

Het grote verschil in kost tussen een Tesla 3 en pakweg een BMW i4 zit in de manier van productie, vooral de gigacasting spaart enorm veel werkuren en puntlassen waarbij de auto nog eens sterker wordt.

Je bent gewoon nog niet klaar voor een Tesla. (en daar is niks mis mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
En het grappig is ook. Bij alle andere fabrikanten verdwijnen knoppen elke keer bij nieuwere modellen. Mercedes van mijn kameraad zat bomvol met knoppen. Op de stoel zelf zaten er al meer dan 10+ knoppen
Dat is nu ook veel minder geworden bij hun nieuwere modellen.

En kijk hier Volkswagen gaat helemaal Tesla achter na met de ID2.
Zelfde manier van lucht control, 2 telefoon laders op dezelfde plek.
2 scrollwieltjes op het stuur, Zelfde locatie en grootte scherm.
Echter wel een display achter het stuur, en iets meer fysieke knoppen in het midden. Verder een prachtig interieur. Maar heeft wel heel veel elementen van Tesla.

Afbeeldingslocatie: https://images.frandroid.com/wp-content/uploads/2023/03/volkswagen-id2-all-6-1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Immutable op 27-09-2023 16:57 ]

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-08 10:23
Heeft er iemand ervaring met het bestellen van de model Y "beschikbaar voor levering". Hoe lang duurt het voordat er een betaling gedaan moet worden? Zijn namelijk nu een aantal beschikbaar voor een mooie prijs alleen heb ik pas op 17 oktober financiële ruimte. Wat is wijsheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
Zelfs de sfeerverlichting is hetzelfde. Man man, die Duitsers hebben de laatste jaren totaal geen inspiratie lijkt het op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:15
Dutchlimits schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:36:
Zelfs de sfeerverlichting is hetzelfde. Man man, die Duitsers hebben de laatste jaren totaal geen inspiratie lijkt het op?
Die sfeerverlichting is al maaaaanden in de planning al voor highland werd getoond.
Daarbuiten, het is zoals smartphones. Je kan niet blijven speciaal doen in je design en veel zal op elkaar lijken, zeker als je voor een minimalistisch interieur gaat. Bekijk eens de volvo ex30. Meerdere merken gaan die richting op en dan zijn er ook minder elementen waarop je je kan differentiëren. Groot centraal scherm, enkele knoppen en that’s it.

[ Voor 4% gewijzigd door Pufster op 27-09-2023 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:42
En iedereen kijkt van elkaar af, daar ontkom je niet aan.
Overigens de ID.3 had die sfeerverlichting al doorgetrokken over het dashboard onder het voorraam en sowieso is led sfeerverlichting iets wat de Duitsers al jaren in hun modellen als opties hebben en waar juist Tesla nu pas mee op de proppen komt.

Zie nu @Pufster pas maar dat dus inderdaad :)

Leef en laat leven mensen :p.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 27-09-2023 18:39 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

Immutable schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:52:
En het grappig is ook. Bij alle andere fabrikanten verdwijnen knoppen elke keer bij nieuwere modellen. Mercedes van mijn kameraad zat bomvol met knoppen. Op de stoel zelf zaten er al meer dan 10+ knoppen

Echter wel een display achter het stuur, en iets meer fysieke knoppen in het midden. Verder een prachtig interieur. Maar heeft wel heel veel elementen van Tesla.

[Afbeelding]
Prachtig interieur? Wat is hier beter of anders dan bij de nieuwe Model 3? Behalve het lelijke schermpje achter het stuur en de waarschijnlijk net zo brakke software als bij de ID.3/4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:12
MF Doom schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:36:
Heeft er iemand ervaring met het bestellen van de model Y "beschikbaar voor levering". Hoe lang duurt het voordat er een betaling gedaan moet worden? Zijn namelijk nu een aantal beschikbaar voor een mooie prijs alleen heb ik pas op 17 oktober financiële ruimte. Wat is wijsheid?
volgens het lokale tesla centrum hier voor einde maand betalen en ook meenemen.
wat de prijzen volgende week doen wisten zij zelf ook niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik wil een M3 occasion aanschaffen met private lease voor 48 maanden, rond de 750 euro per maand. Echter zijn op dit moment nagenoeg alleen 2019 modellen op de markt hiervoor. En ik heb liever het facelift model met warmtepomp, betere isolatie e.d.

Is het verstandig te wachten tot volgend jaar? Dan komen waarschijnlijk de 2021 modellen op de markt als occasion, ook gezien de Highland modellen binnenkort op de markt komen. De subsidie voor occasions zakt wel iets maar wellicht zijn er dan ook acties met pre Highland modellen die nieuw geleased kunnen worden.

• kaneda_14
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:13
Hi!

Weet iemand hoe je expliciet content (nummers van 2pac/notorious big bijv) in Spotify kan laten afspelen in Model Y? Software v11.1 (2023.26.100)

Deze staan in afspeellijsten met een E gemarkeerd, mijn auto vertikt het on ze af te spelen. Dan kiest ie een willekeurig nummer van de artiest uit of zelfde genre...

Ik heb een optie gevonden maar die bij equalizer maar die heeft alleen impact op Tidal/Apple Music.

Spotify op mobiel heeft een speciale setting maar de uitgeklede tesla app niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:20
SX-Superfly schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:46:
Ik wil een M3 occasion aanschaffen met private lease voor 48 maanden, rond de 750 euro per maand. Echter zijn op dit moment nagenoeg alleen 2019 modellen op de markt hiervoor. En ik heb liever het facelift model met warmtepomp, betere isolatie e.d.

Is het verstandig te wachten tot volgend jaar? Dan komen waarschijnlijk de 2021 modellen op de markt als occasion, ook gezien de Highland modellen binnenkort op de markt komen. De subsidie voor occasions zakt wel iets maar wellicht zijn er dan ook acties met pre Highland modellen die nieuw geleased kunnen worden.
Hoeveel km ga je per jaar rijden? Als ik naar de private lease prijzen bij tesla kijk voor een model 3 highland rwd (standaard) dan zit je voor 15.000 km en 48 mnd op 769 per mnd. Als je 20.000 km rijdt en een looptijd van 60 mnd neemt dan zit je op 749 per mnd. Is dat geen optie voor je?

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 23:01
Erik-1980 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:25:
[...]

Hoeveel km ga je per jaar rijden? Als ik naar de private lease prijzen bij tesla kijk voor een model 3 highland rwd (standaard) dan zit je voor 15.000 km en 48 mnd op 769 per mnd. Als je 20.000 km rijdt en een looptijd van 60 mnd neemt dan zit je op 749 per mnd. Is dat geen optie voor je?
Daar had ik nog niet naar gekeken. Das een goede optie. En je komt in aanmerking voor de volle pond aan subsidie. Zal gaan om 15k per jaar. Bedankt voor de tip!

Edit: is een eenmalige inleg om de maandlasten te verminderen mogelijk bij tesla private lease?

[ Voor 22% gewijzigd door SX-Superfly op 27-09-2023 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Tommie12 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:36:
[...]In België spreken we van een champignon, en die wordt van binnen naar buiten geduwd (steetje), maar het hoedje wordt verlijmd met de binnenkant van de band.
de methode waar u aar verwijst kende ik niet. U blijkt daarmee gelijk te hebben. Mijn verontschuldiging voor het eerdere bericht, wat op zijn minst onvolledig was en mogelijk apert onjuist. Wel is het zo dat een paraplu en een champignon twee verschillende reparatie methodes zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Megat op 27-09-2023 22:28 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

kaneda_14 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:19:
Hi!

Weet iemand hoe je expliciet content (nummers van 2pac/notorious big bijv) in Spotify kan laten afspelen in Model Y? Software v11.1 (2023.26.100)

Deze staan in afspeellijsten met een E gemarkeerd, mijn auto vertikt het on ze af te spelen. Dan kiest ie een willekeurig nummer van de artiest uit of zelfde genre...

Ik heb een optie gevonden maar die bij equalizer maar die heeft alleen impact op Tidal/Apple Music.

Spotify op mobiel heeft een speciale setting maar de uitgeklede tesla app niet.
Geen idee of het werkt:

Media Settings > Options > Explicit Content.

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
bert pit schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:03:
[...]

Geen ervaring mee onder de MY maar wel onder mijn vorige hybride auto: de Michelin Crossclimate. Deze zijn onverslijtbaar doordat ze een normale rubbersoort hebben, die ook op zomerbanden wordt gebruikt. Ook heeft de band het vereiste Alpine sterretje/berg, om door te gaan als winterband.
Soortgelijke banden van Vredestein reden ook prima maar sleten circa 2x zo hard.

Ik ga voor mijn MY zeker weer kijken naar Crossclimate II.

Hier nog wat ervaringen: https://www.reddit.com/r/..._crossclimate_2_tires_on/
Heeft hij niks aan, want zijn H (max 210km/h) of V banden (240km/h)

Dat is (toekomstige) een APK afkeuring voor een MY-P

De Y-performance heeft een W/Y of ZR codering nodig, met versterkt loopvlak en wang van de band.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Immutable
Jeroenneman schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:52:
[...]

Prachtig interieur? Wat is hier beter of anders dan bij de nieuwe Model 3? Behalve het lelijke schermpje achter het stuur en de waarschijnlijk net zo brakke software als bij de ID.3/4?
Ben het wel met je eens hoor. Nu ik geen scherm meer heb achter het stuur, mis ik het ook helemaal niet meer. En de software weet ik niet. Die van Tesla weet ik dat het goed zit. De stoelen etc. Ik vind de stoelen van mijn Model 3 heerlijk. Rij met gemak van het noorden naar belgie zonder enige vorm van vermoeidheid of discomfort. Ik vind het interieur van de ID2 er gewoon mooi uit zien, Meer niet, en het neemt wat design taal over van de Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Heeft er iemand ervaring met het bestellen van de model Y "beschikbaar voor levering". Hoe lang duurt het voordat er een betaling gedaan moet worden? Zijn namelijk nu een aantal beschikbaar voor een mooie prijs
wij kochten de vorige week een voorraad auto. Vanaf de koop sluiten tot levering duurde exact 1 week.
Volgend de adviseuse wordt zeker kort voor het einde van het kwartaal geen uitstel gegeven. De auto wordt dan aan iemand verkocht die wel voor einde kwartaal de auto af wil nemen.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:41
Stef87 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:55:
[...]

De Y-performance heeft een W/Y of ZR codering nodig, met versterkt loopvlak en wang van de band.
APK doet niks met de snelheidsindex:
https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/ophanging/banden

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Kan zijn dat ze niet (meer) bij de APK op afkeuren bij personenauto’s, maar het is niet veilig.

Even op google gezocht: wettelijk is het niet toegestaan. (Al is het geen afkeuringspunt APK)

Je bent in principe niet goed verzekerd bij een eventueel ongeluk, omdat je niet de juiste banden hebt.

*edit

Bij winterbanden mag het wel, zolang er een sticker op je dashboard zat in het zicht. (Kan niet vinden of dit afgelopen paar jaar is veranderd)

[ Voor 17% gewijzigd door Stef87 op 28-09-2023 02:46 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Ik durf het wel aan om met 210 banden op m’n rdw te rijden hoor.. als ik een ongeluk met 211 krijg is dr verzekering sowieso niet blij.

Zo’n stikker nog nooit gezien. Veel leaseauto’s gehad en die winterbanden voldeden nooit aan snelheidsnorm.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• synx6
  • Laatst online: 22:39
GeeMoney schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:38:
[...]

En iedereen kijkt van elkaar af, daar ontkom je niet aan.
Overigens de ID.3 had die sfeerverlichting al doorgetrokken over het dashboard onder het voorraam en sowieso is led sfeerverlichting iets wat de Duitsers al jaren in hun modellen als opties hebben en waar juist Tesla nu pas mee op de proppen komt.

Zie nu @Pufster pas maar dat dus inderdaad :)

Leef en laat leven mensen :p.
De ID3 doet zelfs nog wat nuttige dingen met de ledstrip onder de vooruit. Denk aan navigatie informatie, noodstop enz.

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 08:42
Stef87 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:55:
[...]

Mijn crossclimates zijn Y maar inderdaad nog niet voor de modelY wel goed voor de 3
CROSSCLIMATE 2 M+S XL 98Y MI235/45Y18CCL2XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vivec0
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 16:36
SX-Superfly schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:28:
[...]
Edit: is een eenmalige inleg om de maandlasten te verminderen mogelijk bij tesla private lease?
Dat verschilt per leasemaatschappij. Zul je moeten opvragen of in de voorwaarden checken.

Als de maandbedragen dicht bij elkaar liggen, dan kun je nog een paar grote kleine letters checken: Krijg je geld terug bij minder kilometers? Mag je tussentijds kms aanpassen? Heb je bescherming als je financiële situatie veranderd? Eigen risico? Etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SX-Superfly schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:28:
[...]

Daar had ik nog niet naar gekeken. Das een goede optie. En je komt in aanmerking voor de volle pond aan subsidie. Zal gaan om 15k per jaar. Bedankt voor de tip!

Ik snap niet zo goed waarom je dit zou willen. Je kunt beter dat geld in eigen beheer houden en iedere maand wat onttrekken als dat nodig is.

Als de maandlasten anders te hoog zijn, bijv ivm BKR terwijl je een woning wilt gaan kopen, dan zou ik de constructie nog even heroverwegen en eerst buffer opbouwen.

Maar goed, dat gaat eigenlijk allemaal voorbij aan dit topic. Er is een Lease topic en vast ook wel een meer op financieel advies georiënteerd topic.

De 2019 Model 3 beginnen nu in grotere aantallen uit lease te komen, dus die gaan binnenkort de tweedehandsmarkt op. Misschien nog even wachten en later toeslaan.

• Tommie12
Stef87 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 02:43:
[...]

Kan zijn dat ze niet (meer) bij de APK op afkeuren bij personenauto’s, maar het is niet veilig.

Even op google gezocht: wettelijk is het niet toegestaan. (Al is het geen afkeuringspunt APK)

Je bent in principe niet goed verzekerd bij een eventueel ongeluk, omdat je niet de juiste banden hebt.

*edit

Bij winterbanden mag het wel, zolang er een sticker op je dashboard zat in het zicht. (Kan niet vinden of dit afgelopen paar jaar is veranderd)
Het is niet veilig als je regelmatig snelheden gaat rijden boven de snelheidsindex.
In België word je afgekeurd met de foute banden, en bij een mobiele controle zou een ijverige politieagent ook je auto kunnen stil leggen.

Bij een ongeval moet men eerst nog aan tonen dat de foute band mee aan de oorzaak van het ongeval heeft bijgedragen. Zo snel kan een verzekeringsmaatschappij zich niet onttrekken.

• DS7

DS7

Je moet gewoon heel erg oppassen daarmee. Ik weet nog dat ik van de wintersport terugkwam en ineens verbrand rubber rook. Bleek ik onnadenkend iets van 270-280 te rijden met winterbanden die tot 240 km/u konden.

Als je het kan voorkomen gewoon nooit met een te lage codering rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
DS7 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:15:
Je moet gewoon heel erg oppassen daarmee. Ik weet nog dat ik van de wintersport terugkwam en ineens verbrand rubber rook. Bleek ik onnadenkend iets van 270-280 te rijden met winterbanden die tot 240 km/u konden.

Als je het kan voorkomen gewoon nooit met een te lage codering rijden.
Dat is natuurlijk wel heel persoonlijk he. Ik heb 1x in m'n leven boven de 200 gereden en dat gaat ook nooit meer gebeuren :P. Dus ik vind die 210 codering voor een MY RWD die met extreem veel moeite misschien de 217 haalt wel prima :)

In België is het een beetje anders geloof ik

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Tesla is gewoon de eerste die het minimalistisch interieur in de praktijk uitgebracht heeft. Maar is verre van pionier van dat idee. Er zijn al tig concept cars te vinden van voor Tesla bestond met gelijkaardige interieurs.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Immutable schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:52:

[Afbeelding]
Volvo EX30 interieur al gezien? Precies zo.

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Ik heb zelf afgelopen maandagmiddag een bestelling geplaatst voor een voorraadmodel en vanmorgen de betaling gedaan. Levering staat vandaag gepland. Geen idee of dat haalbaar is aangezien ze de betaling nog moeten verwerken. Echter de kortingen zullen wellicht ook te maken hebben met het halen van de Q3 sales?

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-08 10:23
El Polo Diablo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:07:
[...]

Ik heb zelf afgelopen maandagmiddag een bestelling geplaatst voor een voorraadmodel en vanmorgen de betaling gedaan. Levering staat vandaag gepland. Geen idee of dat haalbaar is aangezien ze de betaling nog moeten verwerken. Echter de kortingen zullen wellicht ook te maken hebben met het halen van de Q3 sales?
Dank!

Dat is voor mij te snel helaas. In mijn situatie is het verstandig om te wachten op mid oktober met bestellen. Mochten er geen aanbiedingen zijn of de uitvoering en kleur die ik graag zou willen dan wacht ik tot het eind van Q4.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
[...]

[…]
Misschien is het handig om eerst even wat ervaringen op te doen met het besturingssysteem van Tesla voor je dit soort onnodige krachttermen gebruikt. Kan je die paar duizend euro ook mooi in je zak steken.

• TimB.
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 22:35
Iemand bekend met deze melding? Op mijn profiel werkt het wel, op het profiel van mijn vrouw onderstaande melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpNhFBECdK2dxumZI_BulG7tG5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltfvqXegthrZVf6J9Yg1cjqa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Best een verschil die update van week 32. Kon 'm niet eerder uitvoeren vanwege een zakelijke reis naar China en m'n vrouw had blijkbaar geen update gezien. Enfin nu wel goede voor en na foto kunnen maken. Stuk minder geel/rood en daardoor denk ik beter overzicht uiteindelijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHT0Q_SqOi18WfnaY-UutmzXpnU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTV87ZO1XjJ6Gy9QsT0Vaqsx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GcHkhA2jAXZVaR9B7pqIC6E9tw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbtva1L4bEr2TaQDO9zApmS7.jpg?f=fotoalbum_tile

Links is voor update rechts is na (update die klaar staat is een gameupdate).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Pagina: 1 ... 126 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: