Top, bedankt voor je snelle reactie. Ik hou zijn site ook in de gaten voor een 2022 versie Model 3 . Gok er op dat hij deze prijzen nog wat laat zakken als de Highland versies uitgeleverd gaan worden.ChUcKiE schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:38:
[...]
Ben je tevreden over MMX ?
Jazeker, ook al vaker hier beschreven. Het oogt allemaal wat vreemd, maar uiteindelijk zeer tevreden. Hij checkt elke Tesla voordat hij ze importeert op hun verleden via een maatje bij tesla.
Heb je een model gekocht welke hij zelf heeft geimporteerd of via een zoekopdracht ?
Hij had alleen geïmporteerde (franse) modellen staan. Ik heb er een van een kleine anderhalf jaar oud met 27k op de teller gekocht. Toevallig heeft deze SR+ uitvoering een zwaardere elektromotor erin (unicorn)...hij zoekt ze er ook wel op uit![]()
Kon je nog iets met de verkoopprijs doen of hanteert hij vaste prijzen ?
Ik heb er 1000 euro afgepraat vanwege een deukje dat ik tegenkwam en omdat ik vond dat de (standaard)
velgen wat stoeprandschade hadden op gelopen.
Heb sinds vorige woensdag dezelfde auto, MCR. Een keer met regen gereden en het is echt een rete-besmettelijke kleur. De hele zijkant zit tot bijna raamhoogte onder de vlekken. Het is alsof ik over een bouwterrein gereden ben, terwijl het gewoon snelweg was.Maximus schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:36:
Korte vraag voor Model Y eigenaren:
Ik ben voornemens om binnenkort de Model Y LR te bestellen via lease. De accessoirebakjes zal ik sowieso bestellen. Twijfel bestaat rondom de spatlappen. Leidt dit daadwerkelijk tot het verlagen van het aantal krassen/steenslag op de achterspatborden? Daarnaast, beïnvloed het nu daadwerkelijk het verbruik veel, of is dit te verwaarlozen?
Heb gezocht maar kon zo 1, 2, 3 het antwoord niet vinden
Heb vandaag mijn spatlappen binnengekregen, ga ze asap monteren, maar twijfel of ik met mijn beperkte kilometers iets over verbruik kan zeggen. Wel hoop ik over enige dagen iets meer te weten over het schoon blijven. Weet dat het in ieder geval niet schoon blijft zonder spatlappen... (misschien dat het met grijs meevalt, dat is een vergeeflijker kleur, wat wil je bestellen?)
MCR staat op 't programmacoelho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:03:
[...]
Heb sinds vorige woensdag dezelfde auto, MCR. Een keer met regen gereden en het is echt een rete-besmettelijke kleur. De hele zijkant zit tot bijna raamhoogte onder de vlekken. Het is alsof ik over een bouwterrein gereden ben, terwijl het gewoon snelweg was.
Heb vandaag mijn spatlappen binnengekregen, ga ze asap monteren, maar twijfel of ik met mijn beperkte kilometers iets over verbruik kan zeggen. Wel hoop ik over enige dagen iets meer te weten over het schoon blijven. Weet dat het in ieder geval niet schoon blijft zonder spatlappen... (misschien dat het met grijs meevalt, dat is een vergeeflijker kleur, wat wil je bestellen?)

PhD i.o.
Duidelijk, tnx! Heb ze besteld, met 't accessoire bakje.DS7 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:25:
Spatlappen zullen het verbruik niet significant beïnvloeden.
PhD i.o.
Spatlappen alleen zijn niet voldoende om steenslag bij de achterportier te voorkomen.Maximus schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:28:
[...]
Duidelijk, tnx! Heb ze besteld, met 't accessoire bakje.
Nee eens, maar wel t minste wat je kunt doen om het te beschermen. Blijft een lease auto.schumi1986 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:30:
[...]
Spatlappen alleen zijn niet voldoende om steenslag bij de achterportier te voorkomen.
PhD i.o.
Zijn spatlappen bij een m3 nodig (en dus wellicht bij de highland)?
Ik vind vieze auto's echt mooier, maar toch spatlappen gemonteerd. Waarom? Omdat inderdaad de zijkant onder heel goor wordt (MY van m'n meisje is wit). Niet echt mooi vies, naar mijn smaak.coelho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:03:
[...]
Heb vandaag mijn spatlappen binnengekregen, ga ze asap monteren, maar twijfel of ik met mijn beperkte kilometers iets over verbruik kan zeggen. Wel hoop ik over enige dagen iets meer te weten over het schoon blijven.
Maar ik heb wel de spatlappen wat "getuned" (heb ik OCD?).
Het heeft de werking niet beïnvloed: ze doen wat ze moeten, ook met deze aanpassing. Spatlappen FTW!
Nee.Angriebirdie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:37:
Zijn spatlappen bij een m3 nodig (en dus wellicht bij de highland)?
Eh ik zag een oud model 3 met 3 ton waarbij de gehele dorpels kaal waren en begonnen te roest van steenslag.
Is dit dan nu ineens beter bij de highland... komen ook gewoon stenen tegenaan en de dorpel lijkt niet veranderd.
Hoe gaat dat ooit helpen tegen steenslag?!Maximus schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:32:
[...]
Nee eens, maar wel t minste wat je kunt doen om het te beschermen. Blijft een lease auto.
Steenslag zit vooral op de motorkap en voorbumper.
Bij spatlappen denk ik aan de Toyota van mijn opa uit 1980. No way dat ik die vrijwillig op welke auto dan ook zou plaatsen 🤣
Hoe kan dat nou? Die hele onderstrip is van plastic. De dorpel zit de deur overheen, daar komt geen steen.Dutchlimits schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:26:
[...]
Eh ik zag een oud model 3 met 3 ton waarbij de gehele dorpels kaal waren en begonnen te roest van steenslag.
Is dit dan nu ineens beter bij de highland... komen ook gewoon stenen tegenaan en de dorpel lijkt niet veranderd.
Ik rijd al 4 jaar met een witte 3 en snap echt niet waarom je ooit spatlappen zou plaatsen.
Als ik met mijn stuur gedraaid in modder gas geef, dan zitten er moddersporen op de zijkanten. Maar het lijkt mij dat spatlappen dat niet oplossen.
Verder gewoon lekker rijden, de hele auto wordt vies, dus eens per maand even afspuiten kan sowieso geen kwaad. Geen spatlap houdt je auto schoon.
Hoe werkt dat met NFC op Android dan? Ik zie helemaal niets gebeuren op mijn telefoon als ik m tegen de B-stijl houdt of iets, zelfs met de app open blijft de auto gewoon gesloten. Enige wat bij mij werkt met NFC is contactloos betalen.Caelorum schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:28:
[...]
Misschien lees je dan niet goed. Apple staat het niet toe om de NFC functionaliteit te gebruiken voor het unlocken van de auto zonder gebruik te maken van hun eigen proprietary CarKey.
Dat het unlocken via bluetooth bij jou verder goed gaat is mooi meegenomen. Dat is zeker niet bij iedereen het geval. En het staat staat verder los van dat Apple fabrikanten en andere app gebruikers forceert om hun eigen product te gebruiken. Ze kunnen namelijk prima direct toegang tot NFC toe staan via een goedkeuring van de gebruiker en/of extra certificering door Apple. Dat doen ze echter om, mijn eigen mening, om duidelijke redenen niet, zoals ze dat wel vaker doen.
Verder niets tegen Apple hoor. Als gebruiker weet je gewoon dat je een walled garden instapt. Zelf ook meermaals overwogen te doen.
En ja ik merk dat de auto soms bluetooth veel langzamer oppakt. Dan kan ik een minuut naast de auto blijven staan voordat die eindelijk unlocked. In die tijd de telefoon tegen de auto aantikken bij bestuurdersportier betekent instant open. De kracht van NFC sleutels
Hier heeft het enorm geholpen tegen vuiligheid. Het is niet 0, maar je merkt het effect behoorlijk. En verbruik merk je niet, auto blijft extreem zuinig.Maximus schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:36:
Korte vraag voor Model Y eigenaren:
Ik ben voornemens om binnenkort de Model Y LR te bestellen via lease. De accessoirebakjes zal ik sowieso bestellen. Twijfel bestaat rondom de spatlappen. Leidt dit daadwerkelijk tot het verlagen van het aantal krassen/steenslag op de achterspatborden? Daarnaast, beïnvloed het nu daadwerkelijk het verbruik veel, of is dit te verwaarlozen?
Heb gezocht maar kon zo 1, 2, 3 het antwoord niet vinden
The__Virus schreef op woensdag 20 september 2023 @ 06:48:
[...]
Hoe werkt dat met NFC op Android dan? Ik zie helemaal niets gebeuren op mijn telefoon als ik m tegen de B-stijl houdt of iets, zelfs met de app open blijft de auto gewoon gesloten. Enige wat bij mij werkt met NFC is contactloos betalen.
De app moet wel ook de juiste rechten hebben (vermoed Nearby Devices oid). Daarnaast moet je bij sommige telefoons (veel eigenlijk) het scherm unlocken als je wilt dat NFC werkt.Some smartphones with NFC capability can be used to lock/unlock your vehicle, just like using a key card. Ensure the Tesla mobile app is correctly paired to your vehicle and enable the NFC function on your phone. Once enabled, simply hold the phone to the driver's side door pillar to lock or unlock the door. Refer to your smartphone's instructions for specific information on how to do this.
Overigens wel vlak onder de camera houden.
Als het leeg is, parkeer ik hem gewoon dubbel bij V2, of nét op de rand, dan parkeren mensen minder snel naast je 🤣maharens schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:06:
[...]
Voordeel van een V3 is dan weer wel dat je niet 'bang' hoeft te zijn dat iemand naast je gaat staan, dan duurt het wel ineens een stuk langer. Ik zie het echt zo vaak, nog vele lege stalls en men gaat doodleuk naast je staan met een V2 stall.
Wel bij echt lege locaties he!
Iemand ervaring dat zowel in de app, als in de auto en ook op de website alle bedragen in de Store in pounds staan?
Ik wil na de proefperiode van een maand het premium connectivity pakket bestellen, maar dat lukt niet omwille van die bedragen. Ook krijg ik in de app dan een scherm waar ik mijn gegevens moet invullen en privé of zakelijke klant moet kiezen, maar daar staat het land op GB. En ik kan dat niet wijzigen. Geraak dus niet verder.
Service request gemaakt, maar na 2 dagen nog geen reactie.
Op Reddit las ik dat dit iets te maken kon hebben met de taal op je telefoon (Android). Stond op English (Belgium), maar aanpassen naar Nederlands (België) en weggooien van andere talen heeft niet geholpen. Ook niet na verwijderen alle data van de Tesla app.
Ik wil na de proefperiode van een maand het premium connectivity pakket bestellen, maar dat lukt niet omwille van die bedragen. Ook krijg ik in de app dan een scherm waar ik mijn gegevens moet invullen en privé of zakelijke klant moet kiezen, maar daar staat het land op GB. En ik kan dat niet wijzigen. Geraak dus niet verder.
Op Reddit las ik dat dit iets te maken kon hebben met de taal op je telefoon (Android). Stond op English (Belgium), maar aanpassen naar Nederlands (België) en weggooien van andere talen heeft niet geholpen. Ook niet na verwijderen alle data van de Tesla app.
*popcorn time*Tweak_ers schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:48:
[...]
Als het leeg is, parkeer ik hem gewoon dubbel bij V2, of nét op de rand, dan parkeren mensen minder snel naast je 🤣
Wel bij echt lege locaties he!
Ik heb hier weleens foto’s gezien van andere merken die dat deden, ook in lege situaties. Dat waren geen malse reacties..
Maar even praktisch gezien, ga je dan de hele tijd rondom of in de auto lopen hangen oid?
😂😂👌JohanB schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:12:
[...]
*popcorn time*
Ik heb hier weleens foto’s gezien van andere merken die dat deden, ook in mega situaties. Dat waren geen malse reacties..
Maar even praktisch gezien, ga je dan de hele tijd rondom of in de auto lopen hangen oid?
Model 3 van 4 jaar oud met 300.000 km? Respect. Als dan de dorpels het grootste probleem zijn?Dutchlimits schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:26:
[...]
Signatures zijn voor boomers.
Met mijn 3 heb ik ook nooit spatlappen gemonteerd, zag er echt niks van (wellicht wat spetters, maar niets opvallend).Tweak_ers schreef op woensdag 20 september 2023 @ 06:46:
[...]
Verder gewoon lekker rijden, de hele auto wordt vies, dus eens per maand even afspuiten kan sowieso geen kwaad. Geen spatlap houdt je auto schoon.
Met de MYP afgelopen winter even weekendje Winterberg gedaan, er liep bij aankomst een enorme zwarte modder/sneeuw vlek links van voor onder naar midden achter. Daarna maar spatlappen gemonteerd (die ik niet eens zie) en is niet meer voorgekomen.
Ben niet van de mods, maar deze hou ik er in.
Hier werkt het als ik het 'gewoon' op Nederlands zet (niet België Nederlands). Wellicht dat dit wel werkt?Chris_147 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:07:
Iemand ervaring dat zowel in de app, als in de auto en ook op de website alle bedragen in de Store in pounds staan?
Standard heb ik mijn telefoon (android) op UK British staan en dan komen er idd GBP in de app. Net gewisseld naar Nederland en ik krijg EUR. Hoefde alleen de app opnieuw er voor te openen.
Overigens vind ik het suf dat ik de valuta niet vanuit de app regelen, exact hierom. Maar dat is een ander verhaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 20-09-2023 08:18 ]
Voor android kun je tegenwoordig per app de taal instellen:
https://support.google.com/android/answer/12395118?hl=en
Werkt niet voor de tesla app..
Werkt niet voor de tesla app..
[ Voor 19% gewijzigd door Lieuwe15 op 20-09-2023 08:39 ]
Troll?Dutchlimits schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:26:
[...]
Je zag die Model 3 en hoe wist je dat er 3 ton op de teller stond? De hele dorpels waren kaal, gewoon over de gehele lengte van de auto? Dat deed je concluderen dat spatlappen dan wel hadden geholpen? Dat zijn dan bijzondere spatlappen. Best een unieke situatie…
Maar stel dat je (naar mijn idee totaal overdreven troll reactie) waar is: Dus? 1 zwaluw maakt nog geen zomer…
Bedankt, maar werkt niet. Enige taal op mijn telefoon is nu Nederlands (Nederland), maar nog steeds pounds.Notna schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:17:
[...]
Hier werkt het als ik het 'gewoon' op Nederlands zet (niet België Nederlands). Wellicht dat dit wel werkt?
Standard heb ik mijn telefoon (android) op UK British staan en dan komen er idd GBP in de app. Net gewisseld naar Nederland en ik krijg EUR. Hoefde alleen de app opnieuw er voor te openen.
Overigens vind ik het suf dat ik de valuta niet vanuit de app regelen, exact hierom. Maar dat is een ander verhaal.
Enkel apps die taal selectie ondersteunen, komen in die lijst.Lieuwe15 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:24:
Voor android kun je tegenwoordig per app de taal instellen:
De Tesla app staat niet in die lijst...
Dit komt (volgens mij) omdat je origineel je account hebt aangemaakt op de UK site, ik had hetzelfde met de US site, gelukkig had ik nog geen auto dus gewoon mijn account gedelete en een NL account gemaakt. Volgens mij kan support dit voor je aanpassen.Chris_147 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:07:
Weer geen officiele update in de auto maar volgens mij toch weer een tussentijdse aanpassing.
Ik heb Pin to drive aan staan en nu staat het scherpje met de pincode voor als ik instap. Voorheen kwam deze pas tevoorschijn als ik het rempedaal indrukte.
Minimale aanpassing, wel makkelijk
Ik heb Pin to drive aan staan en nu staat het scherpje met de pincode voor als ik instap. Voorheen kwam deze pas tevoorschijn als ik het rempedaal indrukte.
Minimale aanpassing, wel makkelijk

Lijkt inderdaad aan het account te liggen en niet aan de telefoon.geraroz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:40:
[...]
Dit komt (volgens mij) omdat je origineel je account hebt aangemaakt op de UK site, ik had hetzelfde met de US site, gelukkig had ik nog geen auto dus gewoon mijn account gedelete en een NL account gemaakt. Volgens mij kan support dit voor je aanpassen.
Net Tesla app geïnstalleerd op andere telefoon die volledig op Nederlands stond: ook Pounds.
Support reactie afwachten dus...
Ik overweeg privé een Tesla Model Y aan te schaffen. Tijd lang geparkeerd maar we willen het wel graag. Misschien nog wachten op de Juniper update, maar je kunt blijven wachten met alle updates op het gebied van software, accu, etc.. Dus ja, wat is een goed moment?
Maar goed, veel over gelezen en ook veel over te vinden. Eén ding krijg ik de vinger niet echt achter en dat is het volgende:
Graag wil ik in de vakantie mijn racefiets meenemen. Ik denk dat het past wanneer ik deze in de kofferbak meeneem naast de andere spullen. Want fiets opgemeten (Canyon Endurace Aero 8.0 Disc Di2 - Maat L) en dan moet 't op papier passen.. Alleen weet ik niet hoe het past met aflopende daklijn, etc.
Op internet wel e.e.a. te vinden. Maar dan vooral mensen die de achterbank plat gooien, de hele fiets incl. wielen (of alleen het voorwiel eruit) erin.
Maar heeft iemand van jullie deze actie al eens gedaan: Fiets in kofferbak, wielen demonteren met de achterbank in normale positie? En zo ja, heb je daar misschien ook afbeeldingen van?
Maar goed, veel over gelezen en ook veel over te vinden. Eén ding krijg ik de vinger niet echt achter en dat is het volgende:
Graag wil ik in de vakantie mijn racefiets meenemen. Ik denk dat het past wanneer ik deze in de kofferbak meeneem naast de andere spullen. Want fiets opgemeten (Canyon Endurace Aero 8.0 Disc Di2 - Maat L) en dan moet 't op papier passen.. Alleen weet ik niet hoe het past met aflopende daklijn, etc.
Op internet wel e.e.a. te vinden. Maar dan vooral mensen die de achterbank plat gooien, de hele fiets incl. wielen (of alleen het voorwiel eruit) erin.
Maar heeft iemand van jullie deze actie al eens gedaan: Fiets in kofferbak, wielen demonteren met de achterbank in normale positie? En zo ja, heb je daar misschien ook afbeeldingen van?
Als ik een Model Y had mag je bij mij komen passen. Maar ik denk dat je het ook bij Tesla mag uitproberen. Zo had ik toen ook kinderwagen mee om in kofferbak van model 3 te meten.Frosty__ schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:22:
Ik overweeg privé een Tesla Model Y aan te schaffen. Tijd lang geparkeerd maar we willen het wel graag. Misschien nog wachten op de Jupiner update, maar je kunt blijven wachten met alle updates op het gebied van software, accu, etc.. Dus ja, wat is een goed moment?
Heb je ook gelijk goed beeld van wat wel en niet past.
Life is too short to drive boring cars
Thnx, ja misschien wel. Maar je zit ook met een ketting die natuurlijk wat viezig is enzo. Kan ik wel "inpakken".. maar ik probeer 't eerst zo eens ffSirLct schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:24:
[...]
Als ik een Model Y had mag je bij mij komen passen. Maar ik denk dat je het ook bij Tesla mag uitproberen. Zo had ik toen ook kinderwagen mee om in kofferbak van model 3 te meten.
Heb je ook gelijk goed beeld van wat wel en niet past.
Ja even inpakken zou mss handig zijn, maar die verkoper ga je waarschijnlijk bellen (of zelf bellen) en telefonisch overleggen, mag heel veel hoor! Die demo auto zijn ze sowieso niet heel zuinig mee, zolang je niet met fiets vol modder zit is het denk ik prima.Frosty__ schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:25:
[...]
Thnx, ja misschien wel. Maar je zit ook met een ketting die natuurlijk wat viezig is enzo. Kan ik wel "inpakken".. maar ik probeer 't eerst zo eens ff
Iemand ervaring met vervang voorbumper voor de Model Y?
Ik ga mijn wagen waarschijnlijk laten wrappen. Wit is ook maar wit en blijkt moeilijk goed te poetsen.
Persoonlijk vind ik de "duckface" niet echt mooi, dus ik dacht dat ik die misschien ineens kon meenemen.
Enkele modellen:
Unplugged Performance bijna 2.000$. Bovenste gedeelte is wel mooi, onderste gedeelte vind ik wat te druk.
Playersclub, maar die is 3.000$ en lelijk.
Performance Speed Shop, 685$, maar lelijk.
CMST, 920$, maar ook Duckface.
Startech, 1632€, maar lelijk.
Forza Performance, rare prijs. Te veel openingen.
Plugear voor Model 3 vind ik wel iets hebben, maar niet beschikbaar voor Model Y.
Ik ga mijn wagen waarschijnlijk laten wrappen. Wit is ook maar wit en blijkt moeilijk goed te poetsen.
Persoonlijk vind ik de "duckface" niet echt mooi, dus ik dacht dat ik die misschien ineens kon meenemen.
Enkele modellen:
Unplugged Performance bijna 2.000$. Bovenste gedeelte is wel mooi, onderste gedeelte vind ik wat te druk.
Plugear voor Model 3 vind ik wel iets hebben, maar niet beschikbaar voor Model Y.
Ik heb gekeken en denk dat dit het probleem was! Nogmaals dank.koifim schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:16:
[...]
Zat er niets in je frunk dat tegen de noodontrendeling kan stoten? Heb dat al eens gehad met een wandelwagen in de frunk op de snelweg.
Heb de reparatie maar afgezegd.
Mijn eerlijke mening, geen van de bovenstaande vind ik mooi.Chris_147 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:36:
Iemand ervaring met vervang voorbumper voor de Model Y?
Enkele modellen:
Unplugged Performance heeft er, maar bijna 2.000$. Bovenste gedeelte is wel mooi, onderste gedeelte vind ik wat te druk.
De UP ziet er goed uit in Model 3 (lager) maar in Model Y ziet er raar uit.
Wat voor mij de beste is voor Model Y is de Adro lip.
Dus niet hele bumper, maar omdat deze lip ook naar boven steekt, verandert ie de hele voorkant.
Vind het ook veel mooier op Model Y dan op Model 3.
https://www.adro.com/prod...eg-carbon-fiber-front-lip

Komende zaterdag is er vrije toegang tot het event: https://evexperience.nl/Angriebirdie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:13:
FYI de nieuwe m3 die bij Tesla Utrecht stond gaat vanavond naar Zandvoort
Mocht je zaterdag niets te doen hebben, en de highland willen bekijken. Grijp je kans zou ik zeggen
Wel 35 euro pp: https://store.ticketing.c...9c-4b33-8b66-bdf0d114544a
[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 20-09-2023 10:42 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Die lip vind ik dan weer niet zo mooi: te druk, te sportief voor mij. Nog altijd duckface en duur voor een lip.SirLct schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:58:
[...]
Mijn eerlijke mening, geen van de bovenstaande vind ik mooi.
De UP ziet er goed uit in Model 3 (lager) maar in Model Y ziet er raar uit.
Wat voor mij de beste is voor Model Y is de Adro lip.
Dus niet hele bumper, maar omdat deze lip ook naar boven steekt, verandert ie de hele voorkant.
Vind het ook veel mooier op Model Y dan op Model 3.
https://www.adro.com/prod...eg-carbon-fiber-front-lip
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind die wagen op de foto's vooral beter omdat hij lager ligt.
Maar goed, ook weer een mening.
De preview van de Unplugged Performance was mooier: https://www.tuningblog.eu...a-model-y-bodykit-247235/
Die was minder druk.
Ik verwacht dat er nog wel wat nieuwe bumpers gaan komen gebaseerd op de Model 3 facelift.
[ Voor 3% gewijzigd door Chris_147 op 20-09-2023 10:56 ]
"Kom emissievrij naar Circuit Zandvoort met het openbaar vervoer en de OV Fiets."spartacusNLD schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:41:
[...]
Komende zaterdag is er vrije toegang tot het event: https://evexperience.nl/
Mocht je zaterdag niets te doen hebben, en de highland willen bekijken. Grijp je kans zou ik zeggen
Wel 35 euro pp: https://store.ticketing.c...9c-4b33-8b66-bdf0d114544a
Mijn EV is net zo emissievrij als het OV hoor. Waar kan ik die parkeren?
Hehe, je behoort niet tot de doelgroep vrees ik. Ze willen waarschijnlijk een pak V8 rijders of dieseldrinkers overtuigen en zieltjes winnen voor het EV kamp.Maasluip schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:57:
[...]
"Kom emissievrij naar Circuit Zandvoort met het openbaar vervoer en de OV Fiets."
Mijn EV is net zo emissievrij als het OV hoor. Waar kan ik die parkeren?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Zit er geen track-event in?

Stilletjes aan ook naar een Tesla Model 3 aan het kijken na jullie ervaringen.
Volgende kwam ik tegen waardoor ik ene vraag had:
https://www.getelectric.be/ons-aanbod/tesla-model-3-rwd
Zijn RWD M3's ooit geleverd geweest met Premium interior (incl 14 speakers systeem)?
Op de website kon ik dat nooit zien als optie
Zijn RWD M3's ooit geleverd geweest met Premium interior (incl 14 speakers systeem)?
Alleen de ~2019/20 LR RWD vziw (voorraad modellen, niet te configureren)Bumba007 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:01:
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ik zie ook ''HEPA luchtfiltersysteem''.. volgens mij heeft dit nooit in de M3 gezeten?Bumba007 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:01:
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Past ook niet.spartacusNLD schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:16:
[...]
Ik zie ook ''HEPA luchtfiltersysteem''.. volgens mij heeft dit nooit in de M3 gezeten?
Al heb je wel aftermarket filters die claimen HEPA filters te zijn.
Ik was de auto altijd met de hand en het onderste deel bij de deuren kreeg ik zonder spatlappen pas in meerdere keren afspoelen+handschoen erover schoon. Met spatlappen is dat in een enkele keer gefixxed.Tweak_ers schreef op woensdag 20 september 2023 @ 06:46:
[...]
Als ik met mijn stuur gedraaid in modder gas geef, dan zitten er moddersporen op de zijkanten. Maar het lijkt mij dat spatlappen dat niet oplossen.
Mogelijk doen ze visueel niet zo heel veel, maar er komt toch een stuk minder fijn en vettig spul op te zitten als je spatlappen monteert.
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Schoon niet, maar het is voor mij op een natte dag wel het verschil tussen direct na een wasbeurt bruine deuren of pas na een maandje.Tweak_ers schreef op woensdag 20 september 2023 @ 06:46:
[...]
Hoe kan dat nou? Die hele onderstrip is van plastic. De dorpel zit de deur overheen, daar komt geen steen.
Ik rijd al 4 jaar met een witte 3 en snap echt niet waarom je ooit spatlappen zou plaatsen.
Ik rijd regelmatig over wegen waar bouwverkeer ook over rijdt en dan maken spatlappen echt een groot verschil.
HEPA is het filter zelf, niet het systeem. Het kan zijn dat er later HEPA filters gemonteerd zijn, maar iemand die deze specifieke bewoordingen gebruikt heeft daar waarschijnlijk geen kaas van gegeten.spartacusNLD schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:16:
[...]
Ik zie ook ''HEPA luchtfiltersysteem''.. volgens mij heeft dit nooit in de M3 gezeten?
[ Voor 19% gewijzigd door Pierz op 20-09-2023 12:41 ]
Ik heb dezelfde ervaring. Ik rij één keer per week over een zandweg, en zonder spatlappen kon ik de auto dus een keer per week door de wasstraat halen/afspoelen.Pierz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:38:
[...]
Schoon niet, maar het is voor mij op een natte dag wel het verschil tussen direct na een wasbeurt bruine deuren of pas na een maandje.
Ik rijd regelmatig over wegen waar bouwverkeer ook over rijdt en dan maken spatlappen echt een groot verschil.
Met spatlappen is dat echt een heel stuk minder.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Zeker weten? Dacht dat de 23 hetzelfde was en daar geen 14 speakers hoor (wel mistlampen en interieur sfeer verlichting)Stef87 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:09:
[...]
Alleen de ~2019/20 LR RWD vziw (voorraad modellen, niet te configureren)
Tot recent was LR altijd full premium, dus mistlampen én subwoofer (zoals de Lr AWD)datadevil schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:51:
[...]
Zeker weten? Dacht dat de 23 hetzelfde was en daar geen 14 speakers hoor (wel mistlampen en interieur sfeer verlichting)
Sinds vziw 2023 is de Lr rwd partial premium
[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 20-09-2023 14:14 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ik rij een MY zonder spatlappen maar eigenlijk valt vuil op de zijkant me helemaal niet op. De achterkant lijkt veel viezer te worden. Of doen spatlappen daar ook iets tegen?
Een week na wasstraat is de achterkant altijd alweer helemaal bruin. Het is sowieso een auto die snel vies wordt. Komt door de aerodynamische vorm.
Een week na wasstraat is de achterkant altijd alweer helemaal bruin. Het is sowieso een auto die snel vies wordt. Komt door de aerodynamische vorm.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik mag geregeld chauffeuren voor mijn dochter die met het paard op pad moet. Heb net vorige week mijn MCR model Y opgehaald dus dat konden we nu dus ook eens even proberen.
We hebben een 1,5 paards trailer die een eigen+laadgewicht van 1600kg heeft. De aanhanger zelf weegt leeg ca. 600kg en de Tinker die er in staat zal ook nog 5-600kg toevoegen (het is een stevig spekkie
)
Normaal model Y gebruik ligt, zoals bekend, rond de 170Wh/km. Dit is een relatief korte rit (26km) verbruik lag op de heenweg gemiddeld op 303Wh/km al stond hij op de snelweg continu rond de 330Wh/km. Ook een flink stuk streamlinen achter een vrachtwagen veranderde daar weinig aan. Het waaide ook wel behoorlijk, dat hielp ook niet mee. Dat was te zien op de terugweg die 'slechts' gemiddeld 270Wh/km vroeg volgens TeslaMate.
:strip_exif()/f/image/Heh2tVX5ddtRSuY5my5AOXm9.jpg?f=fotoalbum_small)
Zoals verwacht activeert de Tesla zelf de aanhanger modus. Autopilot is niet meer beschikbaar. TACC werkte nog wel. Die laatste verraste me nog wel onderweg; met paard rijd ik gewoon rustig aan op de snelweg, ~85km/u is prima. Maar toen we een120/100km voorbij kwamen zou hij me zo gaan versnellen naar 100km/u. Blijven opletten dus.
Het was overigens een verademing tov de ICE (C4 Grand Picasso). Daar kon je die kar wel aardig achter voelen, vooral als de knol ook nog besloot even in de kar heen en weer te huppelen (lichtere auto, veel minder vermogen). Ik merk met de model Y nauwelijks dat hij er achter hangt, hij trekt het met gemak en ligt heel wat steviger op de weg.
We hebben een 1,5 paards trailer die een eigen+laadgewicht van 1600kg heeft. De aanhanger zelf weegt leeg ca. 600kg en de Tinker die er in staat zal ook nog 5-600kg toevoegen (het is een stevig spekkie
Normaal model Y gebruik ligt, zoals bekend, rond de 170Wh/km. Dit is een relatief korte rit (26km) verbruik lag op de heenweg gemiddeld op 303Wh/km al stond hij op de snelweg continu rond de 330Wh/km. Ook een flink stuk streamlinen achter een vrachtwagen veranderde daar weinig aan. Het waaide ook wel behoorlijk, dat hielp ook niet mee. Dat was te zien op de terugweg die 'slechts' gemiddeld 270Wh/km vroeg volgens TeslaMate.
:strip_exif()/f/image/DTS37MGoU5rFFsyjqs6Tb1Tz.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/onkZfBYElRqyIprlz87EqQ7c.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/Heh2tVX5ddtRSuY5my5AOXm9.jpg?f=fotoalbum_small)
Zoals verwacht activeert de Tesla zelf de aanhanger modus. Autopilot is niet meer beschikbaar. TACC werkte nog wel. Die laatste verraste me nog wel onderweg; met paard rijd ik gewoon rustig aan op de snelweg, ~85km/u is prima. Maar toen we een120/100km voorbij kwamen zou hij me zo gaan versnellen naar 100km/u. Blijven opletten dus.
Het was overigens een verademing tov de ICE (C4 Grand Picasso). Daar kon je die kar wel aardig achter voelen, vooral als de knol ook nog besloot even in de kar heen en weer te huppelen (lichtere auto, veel minder vermogen). Ik merk met de model Y nauwelijks dat hij er achter hangt, hij trekt het met gemak en ligt heel wat steviger op de weg.
[ Voor 7% gewijzigd door hommer op 20-09-2023 14:01 ]
t.k.a. sig space t.e.a.b.
Hebben die paarden toch maar mooi voor elkaar. Vroeger moesten zij alles trekken en alle afstanden zelf lopen. Nu worden ze gewoon meegenomen in een trailer van hot naar her.

Maar wat betreft TACC en automatisch versnellen, ja.... dat blijft opletten. Ook andersom overigens. Lijkt mij met een (gevulde) trailer ook niet heel fijn als de wagen ineens besluit af te remmen, omdat hij ineens een 60km bordje van een parallelbaan opvat als maximum snelheid.
Maar wat betreft TACC en automatisch versnellen, ja.... dat blijft opletten. Ook andersom overigens. Lijkt mij met een (gevulde) trailer ook niet heel fijn als de wagen ineens besluit af te remmen, omdat hij ineens een 60km bordje van een parallelbaan opvat als maximum snelheid.
RWD LR?Stef87 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:04:
[...]
Tot recent was LR altijd full premium, dus mistlampen én subwoofer (zoals de Lr AWD)
Weet iemand hoe je de kaarten linksonder in het scherm weer terug krijgt, die met gereden afstand of radio info? Heb het gisteren op de een of andere manier per ongeluk gesloten, en nu zijn die kaarten weg...
Tesla Model 3 RWD (2023)
En als je de radio of ritten weer opent, is het dan niet weer terug?cacofant schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:16:
Weet iemand hoe je de kaarten linksonder in het scherm weer terug krijgt, die met gereden afstand of radio info? Heb het gisteren op de een of andere manier per ongeluk gesloten, en nu zijn die kaarten weg...
Als je het ritten scherm naar beneden schuift dan zou het in het vakje moeten komen, Radio of Spotify idem, dus naar beneden schuiven.
[ Voor 14% gewijzigd door Mackeessie op 20-09-2023 14:20 ]
Interessant, heb je de RWD of de LR versie? Valt me namelijk mee reken altijd aanhanger = verbruik x 2.hommer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:44:
Ik mag geregeld chauffeuren voor mijn dochter die met het paard op pad moet. Heb net vorige week mijn MCR model Y opgehaald dus dat konden we nu dus ook eens even proberen.
We hebben een 1,5 paards trailer die een eigen+laadgewicht van 1600kg heeft. De aanhanger zelf weegt leeg ca. 600kg en de Tinker die er in staat zal ook nog 5-600kg toevoegen (het is een stevig spekkie)
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Heb nu een rijdend milieu delict om de paardentrailer te trekken en zou toch graag elektrisch willen.
Vind alleen de 1600kg eigenlijk nog te mager, 2 paardstrailer weegt 829kg en dan 2 pony's zou net lukken maar een paard en pony wordt al gauw een grensgeval.
p.s. je kinderen zullen je wel leuk vinden, als ik het hier over de knol heb, krijg ik wat tegenwind

Da's ook een gevaarlijke inderdaad. Al regenereert die +1200kg wel lekker natuurlijkPdeBie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:53:
Dat soort momenten was zo'n outderwetse cruise control toch misschien zo gek nog niet.
300+Wh/km is niet gek met zo'n trailer. Bjorn heeft recent nog een 1000km test met Model Y Performance, zit op 364 Wh/km, is wel de P model.hommer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:44:
We hebben een 1,5 paards trailer die een eigen+laadgewicht van 1600kg heeft. De aanhanger zelf weegt leeg ca. 600kg en de Tinker die er in staat zal ook nog 5-600kg toevoegen (het is een stevig spekkie)
Ja die is ook een tijdje verkocht.
Sterker nog, die had ik besteld voor de lease destijds, maar Tesla besloot (2 weken na bestelling) die ineens niet meer te produceren en enkel nog de SR+, LR AWD en Performance te maken.
Mijn LM was toen gelukkig zo schappelijk om een LR AWD te leveren voor hetzelfde leasebedrag. Alleen mijn bijtelling ging daardoor wel een stukje omhoog.
Verbruikt een P eigenlijk meer dan een LR als je exact even snel rijdt/optrekt?SirLct schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:25:
[...]
300+Wh/km is niet gek met zo'n trailer. Bjorn heeft recent nog een 1000km test met Model Y Performance, zit op 364 Wh/km, is wel de P model.
Het is een LR (hoezo?). Het scheelt nauwelijks in eigen gewicht tov een RWD en beide mogen 1600kg trekken.elmo1 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:20:
[...]
Interessant, heb je de RWD of de LR versie? Valt me namelijk mee reken altijd aanhanger = verbruik x 2.
Heb nu een rijdend milieu delict om de paardentrailer te trekken en zou toch graag elektrisch willen.
Vind alleen de 1600kg eigenlijk nog te mager, 2 paardstrailer weegt 829kg en dan 2 pony's zou net lukken maar een paard en pony wordt al gauw een grensgeval.
p.s. je kinderen zullen je wel leuk vinden, als ik het hier over de knol heb krijg ik wat tegenwind
Twee paardstrailer kan ik ook wel mee krijgen, ik vermoed dat de Tesla hem zo meesleurt maar met een (theoretisch) eigen+laadvermogen van 2200kg lijkt me dat geen goed idee. Geen idee wat de verzekering er van vind mocht je dan toch wat overkomen, wil ik ook niet achter komen.
Die 2x klopt wel hoor. Op de snelweg met wat wind tegen had ik ca. 330Wh/km, da's bijna 2 x de 'normale' 170Wh/km.
Ja, want 21" velgen.this schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:28:
[...]
Verbruikt een P eigenlijk meer dan een LR als je exact even snel rijdt/optrekt?
Met dezelfde velgen is het verbruik gelijk.
Nee, P heeft andere (performance) motor achter. (Al zal het niet zoveel schelen)DS7 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:39:
[...]
Ja, want 21" velgen.
Met dezelfde velgen is het verbruik gelijk.
En verbruikt die motor ook effectief meer? Want het is niet omdat je er meer vermogen uit kan krijgen, dat deze daardoor ook meer moet verbruiken.Stef87 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:42:
[...]
Nee, P heeft andere (performance) motor achter. (Al zal het niet zoveel schelen)
LR zou mijn keuze zijn mede omdat sommige terreinen bij wedstrijden, af en toe dusdanig nat zijn dat je weggesleept moet worden omdat je anders niet weg komt, en het wel fijn is als je in zo'n geval AWD hebt.hommer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:28:
[...]
Het is een LR (hoezo?). Het scheelt nauwelijks in eigen gewicht tov een RWD en beide mogen 1600kg trekken.
Twee paardstrailer kan ik ook wel mee krijgen, ik vermoed dat de Tesla hem zo meesleurt maar met een (theoretisch) totaal gewicht van 2200kg lijkt me dat geen goed idee. Geen idee wat de verzekering er van vind mocht je dan toch wat overkomen, wil ik ook niet achter komen.
Die 2x klopt wel hoor. Op de snelweg met wat wind tegen had ik ca. 330Wh/km, da's bijna 2 x de 'normale' 170Wh/km.
Verzekering is voor mij niet echt issue ivm met mijn BE-rijbewijs, men kijkt dan naar daadwerkelijk gewicht ipv kenteken gewichten. Trailer mag namelijk totaal 2.8t wegen ;-) dus zonder BE mag je er niet eens mee rijden.
Ik kan me vinden in de benadering dat het 2 x de 'normale' is, met een caravan zeg ik dat ook altijd. Maar eigenlijk vergelijken we appels met peren, want als ik de aanhangersnelheid rijd van 85/90 per uur (zonder aanhanger dus) haal ik een veel beter verbruik van 170 Wh/km, ik denk dat met dezelfde snelheid het verbruik een factor 2,5 tot 3 is.hommer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:28:
[...]
Het is een LR (hoezo?). Het scheelt nauwelijks in eigen gewicht tov een RWD en beide mogen 1600kg trekken.
Twee paardstrailer kan ik ook wel mee krijgen, ik vermoed dat de Tesla hem zo meesleurt maar met een (theoretisch) eigen+laadvermogen van 2200kg lijkt me dat geen goed idee. Geen idee wat de verzekering er van vind mocht je dan toch wat overkomen, wil ik ook niet achter komen.
Ik weet het ik rijd hem in de 2023 versie, gekocht uit voorraad maar ik heb geen subwoofer en officieel is volgens mij het interieur officieel hetzelfde als de SR hoewel ik dus wel mistlampen en de sfeerverlichting. Mijn speakers daarentegen lijken niet te werken in de deur stijlenPdeBie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:27:
[...]
Ja die is ook een tijdje verkocht.
Sterker nog, die had ik besteld voor de lease destijds, maar Tesla besloot (2 weken na bestelling) die ineens niet meer te produceren en enkel nog de SR+, LR AWD en Performance te maken.
Mijn LM was toen gelukkig zo schappelijk om een LR AWD te leveren voor hetzelfde leasebedrag. Alleen mijn bijtelling ging daardoor wel een stukje omhoog.
Dat soort plekken heb ik gelukkig nog niet getroffen. Mee eens dat een AWD daar waarschijnlijk meer kans maakt.elmo1 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:56:
[...]
LR zou mijn keuze zijn mede omdat sommige terreinen bij wedstrijden, af en toe dusdanig nat zijn dat je weggesleept moet worden omdat je anders niet weg komt, en het wel fijn is als je in zo'n geval AWD hebt.
Ik heb ook BE, zonder zou de combi ook niet te rijden zijn. Ik vraag me af of dit wel werkelijk zo is. Mij is door diverse personen verteld dat het altijd naar het theoretische laadvermogen wordt gekeken. Een aanhanger die 2200kg kan achter een Tesla die 1600kg mag trekken is dus 'fout', ook al is die aanhanger leeg en weegt slechts 800kg.Verzekering is voor mij niet echt issue ivm met mijn BE-rijbewijs, men kijkt dan naar daadwerkelijk gewicht ipv kenteken gewichten. Trailer mag namelijk totaal 2.8t wegen ;-) dus zonder BE mag je er niet eens mee rijden.
Ik neem aan dat het nog steeds de 980 vs 990 is. Niemand die weet of daar nu echt verschillen tussen zitten, laat staan welke. Vooralsnog gaan de meesten uit van dat de 980 puur de motoren betreft die de beste specs lieten zien op de testbank.Stef87 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:42:
[...]
Nee, P heeft andere (performance) motor achter. (Al zal het niet zoveel schelen)
Als ik in de P 19" selecteer gaat in ieder geval de standaard range naar precies hetzelfde als bij de LR.
Op zich zullen er hele kleine verschillen kunnen zijn, maar dan eerder in het voordeel van de P, want lager op de weg gelegen.
Ik heb hem voor 2013 gehaald : https://www.rijksoverheid...met-aanhangwagen-besturenhommer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:20:
[...]
Dat soort plekken heb ik gelukkig nog niet getroffen. Mee eens dat een AWD daar waarschijnlijk meer kans maakt.
[...]
Ik heb ook BE, zonder zou de combi ook niet te rijden zijn. Ik vraag me af of dit wel werkelijk zo is. Mij is door diverse personen verteld dat het altijd naar het theoretische laadvermogen wordt gekeken. Een aanhanger die 2200kg kan achter een Tesla die 1600kg mag trekken is dus 'fout', ook al is die aanhanger leeg en weegt slechts 800kg.
Let op: De regels voor rijbewijs BE zijn in 2013 veranderd. Heeft u het rijbewijs BE gehaald voor 19 januari 2013? Dan gelden voor u andere regels. U mag iedere aanhanger of oplegger gebruiken. Er is geen grens aan het lege gewicht + laadvermogen. Let wel op dat uw trekhaak het gewicht aan kan. Dit heet de maximale trekhaaklast. Die moet groter zijn dan wat de aanhanger met lading samen wegen. Hoe zwaar een aanhanger of oplegger voor uw auto mag zijn, vindt u op het kentekenbewijs van de auto.
Geloof dat ik zelfs met een 10tons combi de weg op mag omdat hij van voor 2013 is gehaald.
[ Voor 3% gewijzigd door elmo1 op 21-09-2023 08:07 ]
Klopt! een uber taxi.Maasluip schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:13:
[...]
Model 3 van 4 jaar oud met 300.000 km? Respect. Als dan de dorpels het grootste probleem zijn?
Zie de video hier, de dorpels zijn compleet verroest voor. Dus spatlappen of PPF is wel noodzakelijk lijkt me.
Originele remmerij. Minimale degradatie. Dus een hele goede auto na 3 ton op de klok. (200.000 miles)
[ Voor 10% gewijzigd door Dutchlimits op 20-09-2023 21:05 ]
Ik had gedacht dat de spec gewoon fout zit - waarschijnlijk nog draft versie, want waar is de 19inch bijvoorbeeld. Maar nu link iemand het met een plaid of ultra performance versie van de nieuwe model 3 highland. Ik weet ik weet, Elon heeft ooit gezegd dat Plaid 3 nooit zou komen. Maar ja wie weet?
https://twitter.com/TouchBenny/status/1700622573409575302

Speculatie is dat het over +/- 800pk variant van Model 3 gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door SirLct op 20-09-2023 16:28 ]
"Knol uitlaten"hommer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:44:
Ik had in mijn M3P Stealth/base editie met 19" velgen naar mijn weten ook dezelfde theoretisch weergegeven range als de LR. Echter wel andere motoren dan de LR en daardoor een iets hoger praktijk verbruik, met iets minder daadwerkelijke range dan de LR.DS7 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:22:
[...]
Als ik in de P 19" selecteer gaat in ieder geval de standaard range naar precies hetzelfde als bij de LR.
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Alle rechten stonden goed, ik had gewoon verwacht dat auto of telefoon wel iets kenbaar zou maken. Maar gewoon aan de deurklink trekken en hij ging warempel open! En daarna telefoon er weer tegen en de auto sloot. Dus werkt top!Caelorum schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:43:
[...]
[...]
De app moet wel ook de juiste rechten hebben (vermoed Nearby Devices oid). Daarnaast moet je bij sommige telefoons (veel eigenlijk) het scherm unlocken als je wilt dat NFC werkt.
Overigens wel vlak onder de camera houden.
Het volgende hoofdstuk in mijn maandagmorgen model 3
Derde service afspraak in 1,5 maand. 2de keer voor geluid uit achterdeur. Technieker zei heel het deurpaneel moet vervangen worden. Als je het vasthebt hoor je het kraken. Vond dat maar een vreemde uitleg maar wat weet ik.
Nu 2 dagen later had ik de ingeving, deurpaneel moet toch vervangen worden, laat ik het zelf eens afhalen en eens binnenkijken.
Wat ik daar allemaal zag, een knoeiboel.
Van het eerste service bezoek zag ik op sommige plaatsen mousse geplaatst, dat had het geluid verminderd maar niet volledig weg. Maar ik zag dus langs alle 10 de clips die het deurpaneel vasthouden een soort van zwarte harde plakkende gel. Dit was slordig aangebracht zodat het ook rond het omliggende plastiek en metaal zat en net die wrijving zorgde voor het gekraak / gepiep. Ik heb 30 min bezig geweest om dit te verwijderen en er voor te zorgen dat dit enkel op de clips bevestiging zat die niet wrijft tegen het metaal.
Eerste rit: geluid voor 95% weg. Hun oplossing voor het geluid maakte het dus gewoon erger… Nu het SC maar contacteren dat een nieuw deurpaneel niet meer nodig is.
Derde service afspraak in 1,5 maand. 2de keer voor geluid uit achterdeur. Technieker zei heel het deurpaneel moet vervangen worden. Als je het vasthebt hoor je het kraken. Vond dat maar een vreemde uitleg maar wat weet ik.
Nu 2 dagen later had ik de ingeving, deurpaneel moet toch vervangen worden, laat ik het zelf eens afhalen en eens binnenkijken.
Wat ik daar allemaal zag, een knoeiboel.
Van het eerste service bezoek zag ik op sommige plaatsen mousse geplaatst, dat had het geluid verminderd maar niet volledig weg. Maar ik zag dus langs alle 10 de clips die het deurpaneel vasthouden een soort van zwarte harde plakkende gel. Dit was slordig aangebracht zodat het ook rond het omliggende plastiek en metaal zat en net die wrijving zorgde voor het gekraak / gepiep. Ik heb 30 min bezig geweest om dit te verwijderen en er voor te zorgen dat dit enkel op de clips bevestiging zat die niet wrijft tegen het metaal.
Eerste rit: geluid voor 95% weg. Hun oplossing voor het geluid maakte het dus gewoon erger… Nu het SC maar contacteren dat een nieuw deurpaneel niet meer nodig is.
:strip_exif()/f/image/zRv9ewMj1dgm3LfJQkDFBAFD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Pufster op 20-09-2023 18:29 ]
Ik heb sinds een week een raar laadprobleem met mijn Tesla Model 3 in combinatie met één specifieke laadpaal.
We hebben in mijn dorp een aantal openbare laadpalen. Die palen zijn van Alfen (type Twin als ik mij niet vergis), beheerd door Vattenfall. Eén daarvan is op de hoek van mijn straat. Ideaal, aangezien ik de auto lease van Arval met laadpas. (We rijden privé ook electrisch, en hebben een eigen laadpaal, maar die kan niet met die laadpas overweg, dus ik laad op de openbare paal).
Dat ging altijd goed, tot vorige week. De paal geeft een storing zodra ik de laadsessie start, waarbij de onderste twee ledjes (blauw-laden en rood-X) afwisselend knipperen.
Zoeken op internet lijkt te duiden op "Overstroom beveiliging", alsof de auto te veel stroom vraagt, kortsluiting heeft, of iets in die richting.
Verschillende laadpassen geprobeerd (Arval, Vattenfall InCharge, Shell), zelfde resultaat.
Mijn auto laad wél op onze eigen laadpaal, bij Superchargers, bij een ándere Vattelfall paal een paar straten verderop en bij een Ecotap laadpaal op werk. Dus ik dacht... paal is gewoon stuk. Melding gemaakt in de vattenfall app.
Maar... ik heb nu 3 andere auto's gewoon zien laden bij de betreffende paal, terwijl mijn auto nog steeds hetzelfde probleem geeft. Dus het lijkt écht de combinatie van deze ene paal en mijn auto te zijn
Storingsnummer op de paal gebeld... de (vrij onvriendelijke) dame meldde dat dit een laadpas probleem is en dat ik een ander nummer moet bellen dat alleen beschikbaar is tussen 10.00 en 15.00
Uitgelegd dat ik hetzelfde probleem met meerdere laadpassen heb en dat diezelfde passen het op een ándere vattenfall-Alfen paal wél gewoon doen, maar ze bleef er bij dat het een laadpas issue was.
Voor ik morgen dat andere nummer ga proberen.... iemand dit wel eens meegemaakt?
We hebben in mijn dorp een aantal openbare laadpalen. Die palen zijn van Alfen (type Twin als ik mij niet vergis), beheerd door Vattenfall. Eén daarvan is op de hoek van mijn straat. Ideaal, aangezien ik de auto lease van Arval met laadpas. (We rijden privé ook electrisch, en hebben een eigen laadpaal, maar die kan niet met die laadpas overweg, dus ik laad op de openbare paal).
Dat ging altijd goed, tot vorige week. De paal geeft een storing zodra ik de laadsessie start, waarbij de onderste twee ledjes (blauw-laden en rood-X) afwisselend knipperen.
Zoeken op internet lijkt te duiden op "Overstroom beveiliging", alsof de auto te veel stroom vraagt, kortsluiting heeft, of iets in die richting.
Verschillende laadpassen geprobeerd (Arval, Vattenfall InCharge, Shell), zelfde resultaat.
Mijn auto laad wél op onze eigen laadpaal, bij Superchargers, bij een ándere Vattelfall paal een paar straten verderop en bij een Ecotap laadpaal op werk. Dus ik dacht... paal is gewoon stuk. Melding gemaakt in de vattenfall app.
Maar... ik heb nu 3 andere auto's gewoon zien laden bij de betreffende paal, terwijl mijn auto nog steeds hetzelfde probleem geeft. Dus het lijkt écht de combinatie van deze ene paal en mijn auto te zijn

Storingsnummer op de paal gebeld... de (vrij onvriendelijke) dame meldde dat dit een laadpas probleem is en dat ik een ander nummer moet bellen dat alleen beschikbaar is tussen 10.00 en 15.00

Uitgelegd dat ik hetzelfde probleem met meerdere laadpassen heb en dat diezelfde passen het op een ándere vattenfall-Alfen paal wél gewoon doen, maar ze bleef er bij dat het een laadpas issue was.
Voor ik morgen dat andere nummer ga proberen.... iemand dit wel eens meegemaakt?
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
@Whuzz Ik heb vorig jaar op vakantie meegemaakt dat er 2 Tesla Powerwalls op een camping stonden, één voor Tesla rijders en één voor niet-Tesla rijders. Daar was dus niet eens een pas voor nodig, maar iedere Tesla en niet-Tesla kon daar laden, behalve mijn 2019 Model 3...
Ben wel benieuwd: Welk bouwjaar betreft het?
Je kan hem terug halen via een knop links van de iconen in het midden.cacofant schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:16:
https://teslamotorsclub.c...l-card-disappears.290665/
Eind 2019 / begin 2020. Feb 2020 op kenteken gezet, dus ik vermoed eind 2019.Taro schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:38:
@Whuzz Ik heb vorig jaar op vakantie meegemaakt dat er 2 Tesla Powerwalls op een camping stonden, één voor Tesla rijders en één voor niet-Tesla rijders. Daar was dus niet eens een pas voor nodig, maar iedere Tesla en niet-Tesla kon daar laden, behalve mijn 2019 Model 3...
Let wel; ik heb in het verleden probleemloos bij de betreffende paal geladen!
Zet eens van tevoren je Ampères in de auto op 10A ofzo en probeer het nog eens.Whuzz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:15:
[...]
Eind 2019 / begin 2020. Feb 2020 op kenteken gezet, dus ik vermoed eind 2019.
Let wel; ik heb in het verleden probleemloos bij de betreffende paal geladen!
Ik heb dit gehad bij een hotel onderweg. Pas na een reset van de powerwall (rode knop aan de zijkant) werkte het.Taro schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:38:
Ik heb die knop bijna door de powerwall heen gedrukt uit frustratie, maar helaas...STIMPPYYY schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:29:
[...]
Ik heb dit gehad bij een hotel onderweg. Pas na een reset van de powerwall (rode knop aan de zijkant) werkte het.
Gelukkig mocht ik na een gesprek met de receptie gewoon bij ons huisje laden
Dit inderdaad proberen, heb soms hetzelfde als ik op 16a inplug bij een Alfen paal in de straatr0bb schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:27:
[...]
Zet eens van tevoren je Ampères in de auto op 10A ofzo en probeer het nog eens.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ik heb nog nooit een Powerwall gezien, maar bedoelen jullie wellicht een Tesla Wall Connector?Taro schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:34:
[...]
Ik heb die knop bijna door de powerwall heen gedrukt uit frustratie, maar helaas...
Gelukkig mocht ik na een gesprek met de receptie gewoon bij ons huisje laden
Vergeten te vermelden, maar dat had ik ook al geprobeerd.r0bb schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:27:
[...]
Zet eens van tevoren je Ampères in de auto op 10A ofzo en probeer het nog eens.
Nogmaals; ik heb al een jaar lang elke week probleemloos aan deze paal geladen... Geen idee wat er gebeurd / veranderd is, maar sinds vorige week heeft die paal ineens een hekel aan mijn auto

Stekker helemaal aangedrukt in de paal? Ik heb een EVhook en die zorgt er weleens voor dat de stekker er 2-3 mm uit steekt en dan werkt het ook niet.Whuzz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:53:
[...]
Vergeten te vermelden, maar dat had ik ook al geprobeerd.
Nogmaals; ik heb al een jaar lang elke week probleemloos aan deze paal geladen... Geen idee wat er gebeurd / veranderd is, maar sinds vorige week heeft die paal ineens een hekel aan mijn auto
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
800 pk in de Model 3? Waar is dat op gebaseerd?SirLct schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:25:
Ik had gedacht dat de spec gewoon fout zit - waarschijnlijk nog draft versie, want waar is de 19inch bijvoorbeeld. Maar nu link iemand het met een plaid of ultra performance versie van de nieuwe model 3 highland. Ik weet ik weet, Elon heeft ooit gezegd dat Plaid 3 nooit zou komen. Maar ja wie weet?
[Afbeelding]
De Stealth is volgens mij nooit wat anders geweest dan een LR met andere software.Taro schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:30:
[...]
Ik had in mijn M3P Stealth/base editie met 19" velgen naar mijn weten ook dezelfde theoretisch weergegeven range als de LR. Echter wel andere motoren dan de LR en daardoor een iets hoger praktijk verbruik, met iets minder daadwerkelijke range dan de LR.
Maar wat is er dan anders aan die motor? Want ik weet niet beter dat niemand weet wat het verschil is.
Ook al ja. Ik heb vandaag een half uur bij die paal staan pielen tot de halve buurt waarschijnlijk dacht: "Wat is die Whuzz met zijn paal aan het doenpretpik schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:59:
[...]
Stekker helemaal aangedrukt in de paal? Ik heb een EVhook en die zorgt er weleens voor dat de stekker er 2-3 mm uit steekt en dan werkt het ook niet.

Heb de connectoren aan beide kanten onderzocht of er water/vuil in zat of iets anders dat kortsluiting kon geven. Ampere's in het menu terug geschroeft tot 5 ofzo, meerdere laadpassen, beide kanten van de Alfen geprobeerd, nogmaals naar een andere paal gereden (die werkte gewoon)...
Super wazig.
Streep erbij onder de Dual Motor badge en naast snellere acceleratie dmv software aanvullend Track mode en hogere topsnelheid.DS7 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:36:
[...]
De Stealth is volgens mij nooit wat anders geweest dan een LR met andere software.
Ik heb destijds begrepen dat één van de motoren iets anders gekwalificeerd was, maar hoe dat precies zit/zat...Maar wat is er dan anders aan die motor? Want ik weet niet beter dat niemand weet wat het verschil is.
Nou ja, dan is het dus waarschijnlijk nog altijd zo dat niemand het weet wat en of er verschil in zit.Taro schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:55:
Ik heb destijds begrepen dat één van de motoren iets anders gekwalificeerd was, maar hoe dat precies zit/zat...
Laat staan of de verschillen invloed hebben op efficiëntie.
klopt. De periode van aflever voorstel SMS tot daadwerkelijke aflevering is soms maar 2 dagen.spartacusNLD schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:50:
Een vraag over het definitief betaalmoment na een bestelling. Wanneer verawcht Tesla dat de betaling van het totaalbedrag gedaan wordt? Dit i.v.m de aanvraag van financiering.
Ik neem aan dat je de betaling doet zodra er een afspraak voor afhalen gemaakt kan worden? En dat na ontvangst betaling de definitieve afspraak wordt gemaakt? Ik kan hier op de website van Tesla niets over vinden.
Thanks,uiteindelijk een soft reset gedaan toen kwam alles weer terug gelukkig.jip_86 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:46:
[...]
Je kan hem terug halen via een knop links van de iconen in het midden.
https://teslamotorsclub.c...l-card-disappears.290665/
Tesla Model 3 RWD (2023)
Als er niemand aan staat moet je ze eens bellen; soms kunnen ze de paal op afstand opnieuw starten (of je wacht gewoon de eerste goeie stroomstoring afWhuzz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:36:
[...]
Ook al ja. Ik heb vandaag een half uur bij die paal staan pielen tot de halve buurt waarschijnlijk dacht: "Wat is die Whuzz met zijn paal aan het doen" ...
Heb de connectoren aan beide kanten onderzocht of er water/vuil in zat of iets anders dat kortsluiting kon geven. Ampere's in het menu terug geschroeft tot 5 ofzo, meerdere laadpassen, beide kanten van de Alfen geprobeerd, nogmaals naar een andere paal gereden (die werkte gewoon)...
Super wazig.
Dan moeten ze me wel willen helpen_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:31:
[...]
Als er niemand aan staat moet je ze eens bellen; soms kunnen ze de paal op afstand opnieuw starten (of je wacht gewoon de eerste goeie stroomstoring af)
Ik had al gebeld, maar de dame die aan de lijn kreeg bleef zeggen dat ik een ander nummer moest bellen, omdat dit een laadpas probleem was. Terwijl mijn laadpassen op andere palen (ook Alfen-Vattenfall) het wél gewoon doen.

Ik zal vandaag nog eens proberen en dat andere nummer bellen... wie weet.
Ze kunnen die paal toch even restten op afstand.Whuzz schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:39:
[...]
Dan moeten ze me wel willen helpen
Ik had al gebeld, maar de dame die aan de lijn kreeg bleef zeggen dat ik een ander nummer moest bellen, omdat dit een laadpas probleem was. Terwijl mijn laadpassen op andere palen (ook Alfen-Vattenfall) het wél gewoon doen.![]()
ik heb dit probleem ook (sindskort) met een vattenval paal hier in de buurt, ik zit bij eflux, heb een druppeltag en een pasje.. met de druppeltag werkt ie niet, en met pasje wel. ja hoe dit kan weet ik ook niet.. voorheen werkte hij wel met de druppel op dezelfde laadpaal. beide pasje en tag zijn gekoppeld aan mijn zelfde account.Whuzz schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:39:
[...]
Dan moeten ze me wel willen helpen
Ik had al gebeld, maar de dame die aan de lijn kreeg bleef zeggen dat ik een ander nummer moest bellen, omdat dit een laadpas probleem was. Terwijl mijn laadpassen op andere palen (ook Alfen-Vattenfall) het wél gewoon doen.![]()
slimmehotspot.nl
Als je hem naar beneden schuift komt er links van de rij icoontjes een icoontje met een muzieknoot (bij mij rechts van de stoelverwarming, maar die kun je weg hebben gehaald).cacofant schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:16:
Daar op drukken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.