Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.931 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
killerbie schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:02:
Na een week heb ik mn model Y nog steeds niet kunnen koppelen in de tesla app. Ik kan mn wagen zien in het tesla dashboard via de browser, maar krijg niets te zien wanneer ik op weergeven klik.
Is het normaal dat dit reeds een week duurt?

PS zijn er hier nog die pas nadat ze thuiskwamen tot de conclusie kwamen dat de trekhaak ontbrak?
Uitloggen en opnieuw inloggen kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
Tweak_ers schreef op maandag 18 september 2023 @ 00:02:
Op gaspedaal begint de 2019 model 3 best wel te dalen. Dat belooft wat, het is nog niet eens december toen de hele bulk geleverd werd. Goed veel zullen met ook wel tot volgend jaar doorrijden.

Maar paar weken geleden vanaf 27.000, nu 25.400. Al een paar. Voor de LR AWD

Dat zijn verkoopprijzen, ook wel benieuwd naar handelaarsprijzen en waarvoor de leasemij hem zou doorverkopen aan de berijder.
Gaat heel erg de goede kant op dit. Nog even en dan ruil ik de auto van de vrouw ook in op een Tesla. Wil eigenlijk al een poos afscheid nemen van de benzine wagen. Nu vind ik de new Leaf wel aardig en zou meer dan voldoen, maar een Tesla erbij zou helemaal top zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:07
JohanB schreef op zondag 17 september 2023 @ 15:19:
[...]

Dus ik ook even getest in hoeverre ik overdreef of niet
1. Billund: 3:55 min laden voor de route
2. Garda poging 1: na 5:11 min geeft ie “kan route niet berekenen”
3. Garda poging 2: 5:38 min

Dus meer 5, dan 5-10. Wel verrast om dat soort snelle tijden bij jou te zien. Ook Tesla gaf aan dat wat ik heb gewoon normaal is.
Ik vermoed dat het iets met connectiviteitssnelheid te maken heeft, net op brakke wifi wilde er niets (in mijn 2022 RWD en onze 2019 LR niet). Zonder wifi op volle streepjes LTE, beiden met premium connectivity, tijden ná enteren / aanklikken bestemming uit zoeklijst:

2019 LR:
Billund: 3 seconden
Nordkaap: 7 seconden
Gardameer: 8 seconden

2022 RWD (Ryzen):
Billund: 2-3 seconden
Noordkaap: 3 seconden
Gardameer: 4 seconden

Dat is dus de tijd tussen "tap" op item uit zoekresultaten, en het moment dat hij uitzoomt en alle superchargers in beeld heeft. Daarna hebben beide wagens nog een paar seconden nodig om de route preciezer op het scherm te renderen, maar omdat je in principe een route hebt, tel ik die niet mee.

Op de Noordkaap ná, die ik 2 maanden geleden gereden heb in mijn RWD, waren de overige bestemmingen niet éérder ingeklopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Deze week twee keer dat mijn motorkap open sprong bij het over een drempel rijden (de zelfde drempel).

Dus maar een service melding gedaan bij Tesla, ik krijg nu een software update en dan moet het verholpen zijn..

Ben benieuwd :)

Misschien beperken ze mijn gaspedaalinput rond betreffende drempel ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
jongf7 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:17:
Deze week twee keer dat mijn motorkap open sprong bij het over een drempel rijden (de zelfde drempel).

Dus maar een service melding gedaan bij Tesla, ik krijg nu een software update en dan moet het verholpen zijn..

Dat vind ik gek, motorkap die open gaat lijkt me mechanisch iets (slotje oid) die niet goed zit/ niet goed aligned.
Gaan ze dat softwarematig oplossen? Hoe dan?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Bij meldingen wordt/werd vaak altijd een update gepushed voor je naar het SC moest.

Weet je zeker dat je call nu is afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12

Grapje zeker?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fredman159
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:17

fredman159

There are no frogs here ...

STIMPPYYY schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:34:
[...]
Gaat heel erg de goede kant op dit. Nog even en dan ruil ik de auto van de vrouw ook in op een Tesla. Wil eigenlijk al een poos afscheid nemen van de benzine wagen. Nu vind ik de new Leaf wel aardig en zou meer dan voldoen, maar een Tesla erbij zou helemaal top zijn.
Ik zat in min of meer dezelfde situatie, we vonden ook dat het tijd werd om een van de twee ICE auto's om te wisselen voor een electrische. Dus ik was aan het inventariseren geslagen middels gaspedaal, wat krijg je qua range, batterij, gereden kilometers en type voor welke prijs. En toen begonnen de M3s op te duiken, eigenlijk net boven het begrote budget maar ja. gezien wat je krijgt voor je geld eigenlijk een no-brainer.

Dus een mooie M3 AWD LR met 92k op de teller aangeschaft, helemaal blij mee :D

The revenge of the mutant signature of doom is upon us!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Nu alsnog een offerte voor een reparatie van mijn motorkap.

Ik vond het al vreemd.

Het bericht over de update eindigde met "gelieve na de installatie te antwoorden op dit bericht om te bevestigen of het probleem is opgelost."
Vandaar dat ik dacht dat het bij de software update ging blijven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:04
Ik rij sinds afgelopen weekend op Michelin Crossclimate 2 SUV. Zien er uit als fijne banden. Geen merkbaar verschil met de Hankook's, misschien iets meer verbruik bij mijn eerste lange rit maar dat is nog moeilijk te zeggen.

Helaas niet helemaal gepland. Mijn vriendin had een stoeprandje gepakt en de rechter achterband finaal aan gort gereden op de zijwang. Auto weggesleept en maar gekozen voor all-seasons na 25000 km. Voorbanden moet ik nog te koop zetten na meten profiel.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
Makkelijk schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:23:
Ik rij sinds afgelopen weekend op Michelin Crossclimate 2 SUV. Zien er uit als fijne banden. Geen merkbaar verschil met de Hankook's, misschien iets meer verbruik bij mijn eerste lange rit maar dat is nog moeilijk te zeggen.

Helaas niet helemaal gepland. Mijn vriendin had een stoeprandje gepakt en de rechter achterband finaal aan gort gereden op de zijwang. Auto weggesleept en maar gekozen voor all-seasons na 25000 km. Voorbanden moet ik nog te koop zetten na meten profiel.
Oef, dat is zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D0ZnEzZIe0r30RoQXSualllGYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3q3Z1JuO9sB7qCM3TLYLe5o.jpg?f=fotoalbum_large

:F >:)

Je moet onze velgranden eens zien. Dit is niet de eerste stoeprand die ze kust :P

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 18-09-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
jongf7 schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:11:

Ik vond het al vreemd.

Het bericht over de update eindigde met "gelieve na de installatie te antwoorden op dit bericht om te bevestigen of het probleem is opgelost."
leek mij al dat er dan veel meer mensen met openvliegende trunks zouden zijn als het een software ding was. En mijn god... dat beeld ook ineens. 1 bug in een versie en ineens overal op de snelweg mensen waar hun trunk openvliegt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
jongf7 schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:11:

Ik vond het al vreemd.

Zat er niets in je frunk dat tegen de noodontrendeling kan stoten? Heb dat al eens gehad met een wandelwagen in de frunk op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
koifim schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:16:
[...]
Zat er niets in je frunk dat tegen de noodontrendeling kan stoten? Heb dat al eens gehad met een wandelwagen in de frunk op de snelweg.
Dat is ook wat, die knop zit er vanwege totaal onzinnige theoretische reden verplicht in volgens Amerikaanse wetgeving. Het gevolg is dat jij op de snelweg opeens een open frunk hebt die zomaar kan omhoogvliegen en je zicht ontnemen. |:(

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:39
fredman159 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:44:
[...]

Ik zat in min of meer dezelfde situatie, we vonden ook dat het tijd werd om een van de twee ICE auto's om te wisselen voor een electrische. Dus ik was aan het inventariseren geslagen middels gaspedaal, wat krijg je qua range, batterij, gereden kilometers en type voor welke prijs. En toen begonnen de M3s op te duiken, eigenlijk net boven het begrote budget maar ja. gezien wat je krijgt voor je geld eigenlijk een no-brainer.

Dus een mooie M3 AWD LR met 92k op de teller aangeschaft, helemaal blij mee :D
Ik zit net te kijken om de laatste van de 2 ice om te wisselen. Maar juist door alle verhalen over de 2019 M3 (en het feit dat het eigenlijk een sedan is, en dat 2 volwaardige ev ook weer wat overdreven is) denk ik dat ik nog wel even twijfel. Maar indirect is wel mijn vraag: 2019 versie, doen of ff wachten op recentere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
gjcvro schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:30:
[...]

Ik zit net te kijken om de laatste van de 2 ice om te wisselen. Maar juist door alle verhalen over de 2019 M3 (en het feit dat het eigenlijk een sedan is, en dat 2 volwaardige ev ook weer wat overdreven is) denk ik dat ik nog wel even twijfel. Maar indirect is wel mijn vraag: 2019 versie, doen of ff wachten op recentere versies?
Ik zou max 32k voor de P/LR en max 29k (vanaf 2020, liefst 2021) voor de SR+, serieus overwegen. Het zijn technisch geen slechte auto’s. Ik heb zelf wel last van panelgaps en slechte uitlijning van de deuren, maar daar kan je natuurlijk wat kritischer op zijn. Valt mij op, maar misschien heb ik het mis, dat alles eerder dan dec 2019 qua exterieur (panelgaps en uitlijning van panelen), beter in elkaar zit. Dat is nog voor de massa leveringen. Daarentegen vind ik dat alles in de kleur rood (met name) en grijs ook veel beter in elkaar steekt.

Na 2021/2022 ziet eigenlijk alles er weer prima uit.

Zijn verder gewoon goede en fijne auto’s. Ook de 2019/2020 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
Radiodurans schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:26:
[...]

Dat is ook wat, die knop zit er vanwege totaal onzinnige theoretische reden verplicht in volgens Amerikaanse wetgeving. Het gevolg is dat jij op de snelweg opeens een open frunk hebt die zomaar kan omhoogvliegen en je zicht ontnemen. |:(
maar dat is in het geval dat je daar in opgesloten zit? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
koifim schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:16:
[...]

Dat ga ik eens bekijken! Ik wist niet eens dat er zo'n knop in zat.

Zou toch een reparatie van €130,- besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
datadevil schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:02:
[...]

maar dat is in het geval dat je daar in opgesloten zit? :o
Ja. Achterklep heeft dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
PdeBie schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:09:
[...]

Ja. Achterklep heeft dat ook.
ja, maar daar past dat wat makkelijker qua mens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:39
[...]

Volgens mij zijn er daarom merken die daar een tussenschot in zetten, om de verplichting te omzeilen. Dacht polestar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnaud.gouder
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-07 16:11
killerbie schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:02:
Na een week heb ik mn model Y nog steeds niet kunnen koppelen in de tesla app. Ik kan mn wagen zien in het tesla dashboard via de browser, maar krijg niets te zien wanneer ik op weergeven klik.
Is het normaal dat dit reeds een week duurt?

PS zijn er hier nog die pas nadat ze thuiskwamen tot de conclusie kwamen dat de trekhaak ontbrak?
Weet niet of het al gelukt is, maar bij mij hielp het om de app te uninstallen en weer opnieuw te installeren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
datadevil schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:10:
[...]

ja, maar daar past dat wat makkelijker qua mens...
In mootjes past het voorin ook wel, maar ja. Heeft die knop niet veel zin meer })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
[...]

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar er lijkt iets van een tweede vergrendeling in te zitten die actief is tijdens het rijden. Je krijgt in ieder geval gelijk een melding dat je de auto langs de kant moet zetten en hij vliegt dus niet gelijk omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:38
Ik zit ook nog met een probleem om de auto in de app te krijgen en te registreren bij Tesla.

Situatie is zo dat ik de auto via een tussenhandelaar 2e hands heb gekocht en het profiel van de 1e eigenaar er nog in staat.

De dag na ontvangst van de auto moest ik voor 4 weken naar het buitenland waar ik nu ben. Heb de auto proberen te registreren met enkel het papiertje waar de 1e 4 cijfers van je kentekenbewijs op staan. Ook de stappen in de auto voldaan. Echter is de registratie afgewezen vanwege niet volledige documenten.

De dag na mijn vertrek is het officiele kentekenpasje per post gearriveerd. Daar heb ik nu dus duidelijke foto's van. Maar vervolgens kan ik nu nog een aantal weken niet bij de auto om de registratie te voltooien.

Ik heb de verkoper van Tesla een mail gestuurd waar ik mijn testrit had gedaan om de situatie uit te leggen en of ik niet alvast de documenten goedgekeurd kan krijgen.

Volgens hem kan dat niet en moet de 1e eigenaar zijn profiel aan mij overdragen. Ik weet wel wie de 1e eigenaar is maar ik verwacht daar geen medewerking meer van. Het handschoenen kastje zit ook nog op slot via een PIN code. Daar heb ik over gebeld met zijn bedrijf en een medewerker van hem ging het navragen. het antwoord was dat hij zelf ook niet wist hoe dat werkte en het handschoenen kastje niet open kreeg.

Deze eigenaar heeft de auto slechts enkele dagen gehad. Heb de auto gekocht met 480 km erop.

Ik denk niet dat die eigenaar de app nog heeft en het correct wil overdragen aan mij. Is nogal een druk bezette zakenman met teveel geld die na 1 dag die auto alweer van de hand heeft gedaan. Vreemd verhaal maar het blijkt wel te kloppen.

Ik ben natuurlijk wel de officiele eigenaar nu, maar zijn profiel staat nog in de auto.

Ik heb al wel mijn credit kaart gegevens ingevoerd in de app, maar dus nog geen voertuig.

Zolang dat nog niet is geregeld, kan ik dan wel superchargen aan zo'n Tesla lader?

Hoe doen anderen dit? Of krijg je bij een nieuwe auto wel gelijk het echte kenteken pasje?

iemand die weet hoe je dit oplost?

Ik wil eigenlijk voorkomen dat wanneer ik thuis ben en weer opnieuw ga proberen de auto te registreren ik weer 5 dagen moet wachten voordat ze met een reactie komen of het wel of niet is goedgekeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Tweak_ers schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:47:
[...]

Nee, pakt gewoon de meest logische routes en laders. Zo veel tijd win je niet met V3. Op een hele laadsessie is het echt maximaal 5 minuutjes. Of je nou 35 minuten of 40 minuten moet wachten, maakt weinig uit. Omrijden of eerder laden kost meer tijd.
Voordeel van de V3 laders is dat je, naast de snelheid, een stall niet hoeft te delen zoals bij de V2 laders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Guido7619 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:48:
Ik zit ook nog met een probleem om de auto in de app te krijgen en te registreren bij Tesla.

Situatie is zo dat ik de auto via een tussenhandelaar 2e hands heb gekocht en het profiel van de 1e eigenaar er nog in staat.

De dag na ontvangst van de auto moest ik voor 4 weken naar het buitenland waar ik nu ben. Heb de auto proberen te registreren met enkel het papiertje waar de 1e 4 cijfers van je kentekenbewijs op staan. Ook de stappen in de auto voldaan. Echter is de registratie afgewezen vanwege niet volledige documenten.

De dag na mijn vertrek is het officiele kentekenpasje per post gearriveerd. Daar heb ik nu dus duidelijke foto's van. Maar vervolgens kan ik nu nog een aantal weken niet bij de auto om de registratie te voltooien.

Ik heb de verkoper van Tesla een mail gestuurd waar ik mijn testrit had gedaan om de situatie uit te leggen en of ik niet alvast de documenten goedgekeurd kan krijgen.

Volgens hem kan dat niet en moet de 1e eigenaar zijn profiel aan mij overdragen. Ik weet wel wie de 1e eigenaar is maar ik verwacht daar geen medewerking meer van. Het handschoenen kastje zit ook nog op slot via een PIN code. Daar heb ik over gebeld met zijn bedrijf en een medewerker van hem ging het navragen. het antwoord was dat hij zelf ook niet wist hoe dat werkte en het handschoenen kastje niet open kreeg.

Deze eigenaar heeft de auto slechts enkele dagen gehad. Heb de auto gekocht met 480 km erop.

Ik denk niet dat die eigenaar de app nog heeft en het correct wil overdragen aan mij. Is nogal een druk bezette zakenman met teveel geld die na 1 dag die auto alweer van de hand heeft gedaan. Vreemd verhaal maar het blijkt wel te kloppen.

Ik ben natuurlijk wel de officiele eigenaar nu, maar zijn profiel staat nog in de auto.

Ik heb al wel mijn credit kaart gegevens ingevoerd in de app, maar dus nog geen voertuig.

Zolang dat nog niet is geregeld, kan ik dan wel superchargen aan zo'n Tesla lader?

Hoe doen anderen dit? Of krijg je bij een nieuwe auto wel gelijk het echte kenteken pasje?

Ik wil eigenlijk voorkomen dat wanneer ik thuis ben en weer opnieuw ga proberen de auto te registreren ik weer 5 dagen moet wachten voordat ze met een reactie komen of het wel of niet is goedgekeurd.
Zorg dat je 100% kan aantonen met documenten dat de auto van jou is, en contacteer service van Tesla. Die moeten de auto kunnen over dragen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de eerste plaats is de verkoper verplicht om dit voor jou te regelen. Maar wellicht door onbekendheid met Tesla systemen en profielen dat hij het ook niet weet.

Maar ik kan me niet indenken waarom de eerste eigenaar niet zou willen meewerken.

En je zou verwachten dat Tesla dit op een of andere manier toch moet kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
bilgy_no1 schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:18:
[...]

In de eerste plaats is de verkoper verplicht om dit voor jou te regelen. Maar wellicht door onbekendheid met Tesla systemen en profielen dat hij het ook niet weet.

Maar ik kan me niet indenken waarom de eerste eigenaar niet zou willen meewerken.

En je zou verwachten dat Tesla dit op een of andere manier toch moet kunnen regelen.
Het bedrijf van de 1e eigenaar heeft de auto aan een autobedrijf verkocht. Daar heb ik de auto weer van overgenomen.

De 1e eigenaar heeft geen kaas gegeten van deze auto en heeft deze na 1 dag alweer van de hand gedaan. Ik denk niet dat hij zich nu nog wil gaan verdiepen in het overdragen van een profiel.

En wat als de 1e eigenaar zou komen te overlijden oid? Dan is de auto rijp voor de sloop geworden omdat het profiel niet aangepast kan worden? Dan kan die eigenaar ook niet meer meewerken, en de tussenpersoon die de auto doorverkoopt het ook niet aanpassen.

Uiteraard kan ik bewijzen dat ik eigenaar van de auto ben, het kentekenbewijs staat op mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 22:29
SpikeHome schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:14:
[...]

Ik ook en wilde andere erop.
Heb deze besteld
Past voor Tesla Model Y 2020-2023 Wieldop Wieldop 4 Stuks 19 Inch Gemini Wielnaafdoppen Vervangende Tesla Wieldoppen Beschermer Velgen Cover Mat Zwart Model Y Wieldop Kit (Symmetrie) https://amzn.eu/d/gmvH82w
Dan de symmetrische dus links en rechts zijn verschillend.
Ik stond ook te kijken van de uiteenlopende prijzen.
Hier ook besteld, ik vroeg me nog af, waarom zou je überhaupt asymmetrisch willen hebben, ik begrijp niet zo goed waarom die sets er ook zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guido7619 schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:34:
[...]

Het bedrijf van de 1e eigenaar heeft de auto aan een autobedrijf verkocht. Daar heb ik de auto weer van overgenomen.

De 1e eigenaar heeft geen kaas gegeten van deze auto en heeft deze na 1 dag alweer van de hand gedaan. Ik denk niet dat hij zich nu nog wil gaan verdiepen in het overdragen van een profiel.

En wat als de 1e eigenaar zou komen te overlijden oid? Dan is de auto rijp voor de sloop geworden omdat het profiel niet aangepast kan worden? Dan kan die eigenaar ook niet meer meewerken, en de tussenpersoon die de auto doorverkoopt het ook niet aanpassen.

Uiteraard kan ik bewijzen dat ik eigenaar van de auto ben, het kentekenbewijs staat op mijn naam.
Ja, vervelende situatie, maar je moet dus de persoon/bedrijf die jou de auto heeft verkocht (waarmee jij een koopcontract hebt afgesloten) in gebreke stellen.

Dat is degene die het moet oplossen, want hij heeft je een auto verkocht die niet volledig functioneel is. Dat gebrek had hij moeten vermelden bij het aanbod.

En ik denk dat Tesla dit vast wel kan oplossen, dus daar kun je het ook navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 11:31

aex351

I am the one

Ik kende een vergelijkbare situatie met een 2019 model 3. In 2020/2021 kon de oorspronkelijke bestuurder (eigenaar) de auto alsnog bedienen via de app. Tesla wilde destijds niet meewerken.

Ik heb zelf ook iets vergelijkbaars meegemaakt met een Mercedes. Ik moest naar de dealer en die moest eerst goedkeuring krijgen van de leasemaatschappij om de bestuurder te wijzigen. Tot dat was gebeurd kon de vorige bestuurder de auto bedienen en alles inzien. 50 km verder en 2 uur later was het eindelijk gewijzigd door Mercedes.

Lekker privacy gevoelig. In jouw geval kan de vorige bestuurder dus ook alles inzien en je auto bedienen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Blik op de highland in een showroom in Berlijn.

Vindt de standaard velgen (onder de doppen) best mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbJ74jjrdrhP9KGJwMKu8h7it7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nM8cXSpfKoZnAvkBGF5FwgGZ.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:46
038Robijno schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:57:
Weet iemand wat het gaat kosten om de Tesla Model Y te laten voorzien van een ceramic coating? 3 jaar bescherming..
Ik heb €1250 betaald voor 5 jaar coating , incl ramen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 11:31

aex351

I am the one

Ik zit eraan te denken om een Tesla model 3 te kopen (occasion). Hoe kan ik deze direct van een buitenlandse Tesla vestiging kopen? Ik zie namelijk dat het aanbod in Nederland nogal fluctueert en ook de prijzen. Geldt ook voor het buitenland overigens.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01
aex351 schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:48:
Ik zit eraan te denken om een Tesla model 3 te kopen (occasion). Hoe kan ik deze direct van een buitenlandse Tesla vestiging kopen? Ik zie namelijk dat het aanbod in Nederland nogal fluctueert en ook de prijzen. Geldt ook voor het buitenland overigens.
Dat kan je beter navragen in een topic over auto’s importeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
arnaud.gouder schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:20:
[...]

Weet niet of het al gelukt is, maar bij mij hielp het om de app te uninstallen en weer opnieuw te installeren...
Dank je! Heeft gewerkt!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:54
Hoi,
Ik rijd sinds kort een model Y. Lekker veel power en erg tevreden mee tot nu toe.
Enige is dat er een werk geleden zonnebrand crème op de bekleding en middenconsole is gekomen en ik het niet goed weg krijg (ja, de donkere bekleding).
Is dit goed schoon te krijgen? Sopje al geprobeerd maar durf geen agressief middel te gebruiken (en Tesla center reageert niet op mn vraag☹️).
Hopelijk weet iemand hier de oplossing 🙏🙏🙏.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
dcc88 schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:46:
Hoi,
Ik rijd sinds kort een model Y. Lekker veel power en erg tevreden mee tot nu toe.
Enige is dat er een werk geleden zonnebrand crème op de bekleding en middenconsole is gekomen en ik het niet goed weg krijg (ja, de donkere bekleding).
Is dit goed schoon te krijgen? Sopje al geprobeerd maar durf geen agressief middel te gebruiken (en Tesla center reageert niet op mn vraag☹️).
Volgens mij kan dat niet als het erin is gebrand van de zon

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoi,
Zonnebrandcreme is heel vettig/olie-achtig. Misschien met Isopropyl alcohol. Dat ontvet wel goed. Ik denk niet dat het reageert met het Vegan Leather (gemaakt van PU). Je zou het kunnen verdunnen en eerst kijken op een plekje dat niet in het zicht is. Na het verwijderen van de vlekken goed afnemen met een zachte microvezeldoek met veel vocht. Vooral niet schuren of te hard poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Makkelijk schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:09:
[...]

Tja, ik 1x en dat was 1x teveel om leuk te zijn. Ik deed op een natuurkampeerterrein de auto open om telefoon even op te laden. Dus ik legde hem aan de lader in de auto. Toen deed ik de deur dicht in de veronderstelling dat hij dan niet op slot zou gaan. Toch wel! Ik ga niet meer zonder sleutelkaart de deur uit!
Heb je het automatisch openen via de telefoon aanstaan? Dus niet via de app openen? Ik vergeet regelmatig mijn telefoon in de auto, en dan gaat hij nooit op slot. Ik heb overigens altijd een mapje bij me met mijn rijbewijs en de Tesla keycard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Hoi,
Ik gebruik al ruim twintig jaar babydoekjes daarvoor (sensitive van de Lidl). Heeft nog nooit teleurgesteld. Het ontvettend vermogen van die dingen is onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gistermiddag na het werk, kom bij de auto, doe de deur open (unlock met de smartphone werkte voor een keer, dat was een beetje hit en miss de laatste dagen), stap in, doe ramen naar beneden want warm, scherm blijft zwart.
Tja, daar zit je dan. Auto reageert verder nergens op, ook geen indicatie dat die wat doet, dus na een halve minuut nog maar een keer beide scrollwieltjes ingedrukt houden.
Ja, na nog een minuut komt er een Tesla logo op het scherm, er gebeurt toch wat.
App op de telefoon liet wel zien dat de auto ontgrendeld was, maar wilde verder ook niet updaten en gaf aan "laatst gezien 3 uur geleden".

Zit je in het begin toch een beetje te denken "komt dit wel goed".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Raka schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 06:44:
[...]

Ik gebruik al ruim twintig jaar babydoekjes daarvoor (sensitive van de Lidl). Heeft nog nooit teleurgesteld. Het ontvettend vermogen van die dingen is onwaarschijnlijk.
Inderdaad. Gewoon wat langer en harder poetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:03:
Gistermiddag na het werk, kom bij de auto, doe de deur open (unlock met de smartphone werkte voor een keer, dat was een beetje hit en miss de laatste dagen), stap in, doe ramen naar beneden want warm, scherm blijft zwart.
Tja, daar zit je dan. Auto reageert verder nergens op, ook geen indicatie dat die wat doet, dus na een halve minuut nog maar een keer beide scrollwieltjes ingedrukt houden.
Ja, na nog een minuut komt er een Tesla logo op het scherm, er gebeurt toch wat.
App op de telefoon liet wel zien dat de auto ontgrendeld was, maar wilde verder ook niet updaten en gaf aan "laatst gezien 3 uur geleden".

Het blijft een laptop op wielen, welke laptop heeft niet af en toe kuren?

Enige geruststelling is dat het vaak wel goedkomt O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43
Ik reset de auto na elke update voor de zekerheid. Al zoveel rare dingen gehad die dan na een reset weg waren:
- Enorm trage interface (wakker worden)
- Kaarten die niet goed/snel genoeg laden
- Ruitenwissers die ineens standaard bij elke 'start' van de auto op Uit staan ipv Auto (of waar ik ze achtergelaten heb). Zelfs met AP aan blijven ze op Uit staan
- De Joe mode ping die ineens weer vol volume is
- Raar gedrag radio/multimedia (traag, niet werken, nummers niet willen afspelen)
- En vast nog meer wat ik vergeten ben :P

Ik moet zeggen dat nadat ik dat doe ik zelden meer gekke issues heb.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Korvaag schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:54:
Ik reset de auto na elke update voor de zekerheid. Al zoveel rare dingen gehad die dan na een reset weg waren:
- Enorm trage interface (wakker worden)
- Kaarten die niet goed/snel genoeg laden
- Ruitenwissers die ineens standaard bij elke 'start' van de auto op Uit staan ipv Auto (of waar ik ze achtergelaten heb). Zelfs met AP aan blijven ze op Uit staan
- De Joe mode ping die ineens weer vol volume is
- Raar gedrag radio/multimedia (traag, niet werken, nummers niet willen afspelen)
- En vast nog meer wat ik vergeten ben :P

Ik moet zeggen dat nadat ik dat doe ik zelden meer gekke issues heb.
best goed idee. Als je dingen update en niet alles wordt herstart heb je best kans dat er een mix draait van versies...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
datadevil schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:13:
[...]

best goed idee. Als je dingen update en niet alles wordt herstart heb je best kans dat er een mix draait van versies...
Ja dat is dus wel het gekke. Na een update lijkt ie te herstarten maar blijkbaar is dat dan niet 'volledig' ofzo. Wellicht houdt ie nog caches aan ofzo. Heb me er ook niet echt in verdiept. Mijn standaard werkwijze is dus na het updaten de snelweg op, AP vastzetten en dan een reset doen. Hoef je er ook niet op te wachten voordat je wegrijdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredman159
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:17

fredman159

There are no frogs here ...

STIMPPYYY schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:52:
[...]
Ik zou max 32k voor de P/LR en max 29k (vanaf 2020, liefst 2021) voor de SR+, serieus overwegen. Het zijn technisch geen slechte auto’s. Ik heb zelf wel last van panelgaps en slechte uitlijning van de deuren, maar daar kan je natuurlijk wat kritischer op zijn. Valt mij op, maar misschien heb ik het mis, dat alles eerder dan dec 2019 qua exterieur (panelgaps en uitlijning van panelen), beter in elkaar zit. Dat is nog voor de massa leveringen. Daarentegen vind ik dat alles in de kleur rood (met name) en grijs ook veel beter in elkaar steekt.

Die van mij is van november 2019 en schijnt het 2020 model te zijn. Qua panel gaps en andere uitlijningstoestanden niks op aan te merken. Tuurlijk zou een recentere versie met warmepomp en dat soort features leuker zijn, maar zo is er altijd wel iets te wensen natuurlijk. Voor nu is dit puik en vermaak ik me er kostelijk mee. De andere ICE auto (een Mazda 6 sportbreak diesel) wordt nauwelijks meer aangeraakt, tenzij het écht niet anders kan, hahaha.

The revenge of the mutant signature of doom is upon us!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Korvaag schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:54:

Klinkt goed... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mackeessie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 01:15:
[...]
Heb je het automatisch openen via de telefoon aanstaan? Dus niet via de app openen?
Ja.
Het is echt gebeurd :)

Vertrouw er gerust op hoor, ik ben ook maar n=1.

Overigens is het met mijn Seat Leon ook weleens gebeurd. Vriendin had ook nog beide sleutels in haar tas. Ook die deed het in theorie niet. Toch gebeurd, wegenwacht moest inbreken ;). Al is dat natuurlijk geen bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik was er ook niet direct ontevreden over :P maar het klopt niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:52:
[...]

Na 2021/2022 ziet eigenlijk alles er weer prima uit.

Deze SR+ modellen zijn dus bijvoorbeeld wat jou betreft te duur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOtqKZpCDNg_uV7A5t2lTd8y3og=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2JMHLS5EaB9ObndUXwIu2MOp.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• STIMPPYYY
spartacusNLD schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:55:
[...]

Deze SR+ modellen zijn dus bijvoorbeeld wat jou betreft te duur?

[Afbeelding]
Nieuwe voorraad (niet Highland) heeft voor 38k (exclusief subsidie) te koop gestaan. Dus effectief 35k.

Ik zou niet voor 37k een oud model kopen als de nieuwe Highland (die toch echt een stuk beter is) voor 42k te koop is exclusief 3k subsidie. Dus persoonlijk vind ik dat veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Guido7619 schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:34:
[...]

Als je vorige eigenaar de auto niet kan overdragen voor wat voor reden dan ook, kan je de auto claimen in je account. Ik had dit ook en ging eigenlijk zonder problemen, duurde wel zo'n 5 dagen.

Je moet een foto van je ID + een foto van je kenteken sturen via de Tesla App.
Tevens moet je ook de auto een specifieke naam geven die in de app word weergegeven.
Dan krijg je binnen week de auto gekoppeld aan je profiel.

Je kan tijdens het wachten op de koppeling dus geen gebruik maken van Tesla superchargers, tenzij de vorige eigenaar nog een betaalmethode heeft gekoppeld of gratis superchargen heeft.
Als je te lui bent om je auto te ontkoppelen dan draag je natuurlijk ook het risico dat iemand anders op je kosten gaat rijden.

Je kan met de keycard als het goed is wel de telefoonsleutel uit de auto verwijderen. Dus je hoeft niet bang te zijn dat de vorige eigenaar even je auto komt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Hoe zie je dat er een update is? Moet je dan actief naar Software in het menu, of komt er ergens in beeld iets te staan dat je aandacht trekt?

Wat me ook nog niet duidelijk is, is waar ik beelden terug kan kijken van Sentry. Ik heb die modus uitgeprobeerd, maar wat wordt er nou opgeslagen? Een continu beeld, snapshots met bepaalde tijd ertussen of alleen beweging?

Ook ben ik nog aan het vechten met Flitsmeister TWO device. Voor de kenners: Die zou toch aan moeten springen zodra je gaat rijden, ongeacht of de app op de achtergrond draait op iPhone? Het is toch juist dat de TWO door te gaan rijden de app op je telefoon opent? Het schermpje doet helemaal niks uit zichzelf...

Zou dit laatste iets met internetverbinding te maken kunnen hebben? Ik heb het idee dat mijn 4G/5G verbinding in de auto slecht is ondanks alle streepjes. Heb nog al een paar keer ervaren dat er ineens een hoop meldingen binnenkomen net na het uitstappen. Ook bijvoorbeeld Whatsapp berichten van een half uur oud of zo, van tijdens het rijden. Het gekke is dat ik geen issues heb als ik zelf webpagina's aanroep of apps open. Herkent iemand dit?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

ChUcKiE

Dus........

STIMPPYYY schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:13:
[...]

Nieuwe voorraad (niet Highland) heeft voor 38k (exclusief subsidie) te koop gestaan. Dus effectief 35k.

Ik zou niet voor 37k een oud model kopen als de nieuwe Highland (die toch echt een stuk beter is) voor 42k te koop is exclusief 3k subsidie. Dus persoonlijk vind ik dat veel te duur.
Klopt, de verschillen tussen nieuw/via Tesla en MMX zijn niet heel groot meer. Ik heb de mijne daar in februari gekocht en toen zat er nog wel aardig wat verschil tussen.

Op de 37K die MMX vraagt krijg je trouwens nog wel 2K subsidie! Dus netto kom je op 35K uit. Dat scheelt dan wel 4K met de Highland. En het is de vraag of de "oude" modellen nog verkocht worden via Tesla.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

coelho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:38:
Hoe zie je dat er een update is? Moet je dan actief naar Software in het menu, of komt er ergens in beeld iets te staan dat je aandacht trekt?
Softwareupdate geeft een notificatieicoontje bovenin en als je de auto uitzet en de software is klaar om geïnstalleerd te worden dan krijg je een scherm om het te installeren (of niet). En je krijgt het in de app te zien.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
[...]

Klopt helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:03
Vind het wel vreemd dat je voor de updates Wifi nodig hebt.. Over the Air updates.. niet echt toch? andere merken doen het ook gewoon over de 4G verbinding.

Je kunt wel netflixen, youtuben etc maar een over the air update niet ..

[ Voor 19% gewijzigd door cacofant op 19-09-2023 11:11 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:32:
[...]

Als je vorige eigenaar de auto niet kan overdragen voor wat voor reden dan ook, kan je de auto claimen in je account. Ik had dit ook en ging eigenlijk zonder problemen, duurde wel zo'n 5 dagen.

Je moet een foto van je ID + een foto van je kenteken sturen via de Tesla App.
Tevens moet je ook de auto een specifieke naam geven die in de app word weergegeven.
Dan krijg je binnen week de auto gekoppeld aan je profiel.

Je kan tijdens het wachten op de koppeling dus geen gebruik maken van Tesla superchargers, tenzij de vorige eigenaar nog een betaalmethode heeft gekoppeld of gratis superchargen heeft.
Als je te lui bent om je auto te ontkoppelen dan draag je natuurlijk ook het risico dat iemand anders op je kosten gaat rijden.

Je kan met de keycard als het goed is wel de telefoonsleutel uit de auto verwijderen. Dus je hoeft niet bang te zijn dat de vorige eigenaar even je auto komt halen.
Daar moest ik ook nog aan denken, dat de betaalmethode van de vorige eigenaar er nog in staat.

Maar goed, deze procedure heb ik dus al 2 keer gedaan. 1 keer met nog niet volledige eigendoms documentatie, en nu wel alle documenten op orde maar staat de auto 6000 km verderop dus die 2e stap kan ik helaas niet uitvoeren.

Lijkt erop dat ik toch moet wachten tot ik weer thuis ben en alles nog eens doorlopen.

Ik had tesla service ook een mail gestuurd en zij zeggen dat ik met hun service nummer moet bellen. Dat ga ik zo eens doen om wellicht alvast de documenten op te kunnen sturen in de hoop het hele proces iets te kunnen versnellen.

Ik vraag mij nogmaals af hoe mensen dit doen die een 2ehands Tesla kopen. Die lopen toch tegen hetzelfde probleem aan dat het 3 tot 5 dagen kan duren eer de auto geregistreerd is. Je zult er maar direct de volgende dag mee op vakantie moeten.

Of speelt dat hele eigendomsbewijs aan Tesla niet als de huidige eigenaar via de app het profiel overdraagt naar een nieuwe eigenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 04:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

cacofant schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:11:
Vind het wel vreemd dat je voor de updates Wifi nodig hebt.. Over the Air updates.. niet echt toch? andere merken doen het ook gewoon over de 4G verbinding.

Voor Netflix heb je toch ook premium connectivity of WiFi nodig?
En als er een kritische update is, kan Tesla ervoor kiezen deze toch via mobiele data binnen te laten halen.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cacofant
Ja klopt premium connectivity of wifi. Maar als je premium hebt vind ik het raar dat je alsnog een hotspot moet gebruiken om een update binnen te halen.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andere merken doen uberhaupt helemaal geen OTA updates, of anders maar heel heel beperkt. Bij Hyundai Ioniq 5 moest ik 29 GB grote updates downloaden op een externe disk, en dat via de juiste poort in de auto uploaden. Die hebben sindsdien wel iets van OTA maar dat betreft niet een volledige update van het hele auto-systeem, alleen het infotainment gedeelte geloof ik (heb in het jaar dat ik de auto had nooit een OTA gezien).

En dan zijn er nog veel merken waar je voor een update naar de dealer moet. En zelfs merken waar je helemaal geen updates krijgt.

Even een hotspotje maken op je telefoon en hij downloadt het tijdens het rijden. Of op de parkeerplek binnen bereik van je eigen wifi thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Guido7619 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:14:
[...]

Daar moest ik ook nog aan denken, dat de betaalmethode van de vorige eigenaar er nog in staat.

Maar goed, deze procedure heb ik dus al 2 keer gedaan. 1 keer met nog niet volledige eigendoms documentatie, en nu wel alle documenten op orde maar staat de auto 6000 km verderop dus die 2e stap kan ik helaas niet uitvoeren.

Lijkt erop dat ik toch moet wachten tot ik weer thuis ben en alles nog eens doorlopen.

Ik had tesla service ook een mail gestuurd en zij zeggen dat ik met hun service nummer moet bellen. Dat ga ik zo eens doen om wellicht alvast de documenten op te kunnen sturen in de hoop het hele proces iets te kunnen versnellen.

Ik vraag mij nogmaals af hoe mensen dit doen die een 2ehands Tesla kopen. Die lopen toch tegen hetzelfde probleem aan dat het 3 tot 5 dagen kan duren eer de auto geregistreerd is. Je zult er maar direct de volgende dag mee op vakantie moeten.

Of speelt dat hele eigendomsbewijs aan Tesla niet als de huidige eigenaar via de app het profiel overdraagt naar een nieuwe eigenaar?
Je hoeft niet bij je auto te zijn. Mits er iemand anders fysieke toegang heeft met de keycard om de auto te hernoemen wanneer de App het vraagt. Je hoeft volgens mij geen bluetooth toegang te hebben.

En er zijn ook nog andere snelladers dan die van Tesla. Fastned, Allego etc. Dus is nu niet echt een groot probleem lijkt mij om even 5 dagen ergens anders te laden.

En als de vorige eigenaar netjes overdracht doet heb je direct toegang inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
Maurice- schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:35:
[...]

Aangezien hier nog niemand z'n ervaring heeft gedeeld direct maar zelf besteld op Amazon.

Super gemakkelijk te "plakken", doordat het een hard frame is zit deze gelijk goed. Op geen enkele plek is het houtkleurige origineel nog zichtbaar. Klusje van 5 minuten en ik vind het resultaat persoonlijk (bovenverwachting) goed!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, €119 is niet goedkoop maar voor alleen alcantara look wrap op maat ben je de helft kwijt zonder garantie dat het mooi uitpakt.
Tussentijdse update: de panelen zitten nog steeds stevig op hun plek. Heel blij mee! Nu met een 15% kortingscoupon op .de, scheelt toch weer een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
Maasluip schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:03:

Toeval ik had het net ook.
Deed niks, ook niet met de resetknoppen.
Toen ik via de app de kofferbak open deed (via bluetooth werkt dat blijkbaar nog) kwam de T op t scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 18:59
cacofant schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:26:
Ja klopt premium connectivity of wifi. Maar als je premium hebt vind ik het raar dat je alsnog een hotspot moet gebruiken om een update binnen te halen.
Ik denk dat ze de kosten van roaming niet willen dragen voor updates als iemand in het buitenland is. En misschien sowieso al voor de hoeveelheid data die ze verstoken als ze alle updates over het netwerk gaan versturen. Dan is de eenvoudige oplossing om het alleen via Wifi te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb sinds vorige week een nieuwe MYP..
Paar weken geleden bij een proefrit in Wezep, zag ik dat op het scherm ook stoplichten te zien waren.
Is dit verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
038Robijno schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:23:
Ik heb sinds vorige week een nieuwe MYP..
Paar weken geleden bij een proefrit in Wezep, zag ik dat op het scherm ook stoplichten te zien waren.
Is dit verdwenen?
Fsd visualisatie aanzetten in menu

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:24:
[...]

Fsd visualisatie aanzetten in menu
Hier heb je dus ook FSD voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:30
spartacusNLD schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:45:
[...]

Hier heb je dus ook FSD voor nodig?
Nee hoor, voor de visualisatie niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 06:54
Dutchlimits schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:57:
[...]

Volgens mij kan dat niet als het erin is gebrand van de zon
Ik hoop het niet. Ik ga proberen het schoonnte krijgen met de andere tips hier.
Bedankt allemaal voor de feedback 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
DaCoTa schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:16:
[...]

Ik denk dat ze de kosten van roaming niet willen dragen voor updates als iemand in het buitenland is. En misschien sowieso al voor de hoeveelheid data die ze verstoken als ze alle updates over het netwerk gaan versturen. Dan is de eenvoudige oplossing om het alleen via Wifi te doen.
Ik ken die wereld een beetje. Voor roaming zal Tesla niet betalen, maar waarschijnlijk betalen ze onafhankelijk van het aantal SIM kaarten een (klein) bedrag per GB onafhankelijk van welke auto en waar die is.
Veel meer dan een paar euro per maand is dat echt niet.
Trouwens, voor de toepassingen die echt wat data vragen (Netflix, Spotify, navi met sattelietkaarten) betaal je 10€ extra voor premium connectivity.

Maar idd, als ze de updates ook daardoor moeten trekken, dan kan dat in totaal wel oplopen.
Voor de Tesla rijders die niet aan hun eigen wifi geraken en hun mobiele data niet willen spenderen aan die updates zou Tesla misschien Wifi kunnen voorzien bij de Suc, zodat je tijdens het laden je update kan doen.
Het zou ze ook de data van Netflix kunnen sparen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Tommie12 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:13:
[...]

Ik ken die wereld een beetje. Voor roaming zal Tesla niet betalen, maar waarschijnlijk betalen ze onafhankelijk van het aantal SIM kaarten een (klein) bedrag per GB onafhankelijk van welke auto en waar die is.
Veel meer dan een paar euro per maand is dat echt niet.
Trouwens, voor de toepassingen die echt wat data vragen (Netflix, Spotify, navi met sattelietkaarten) betaal je 10€ extra voor premium connectivity.

Maar idd, als ze de updates ook daardoor moeten trekken, dan kan dat in totaal wel oplopen.
Voor de Tesla rijders die niet aan hun eigen wifi geraken en hun mobiele data niet willen spenderen aan die updates zou Tesla misschien Wifi kunnen voorzien bij de Suc, zodat je tijdens het laden je update kan doen.
Het zou ze ook de data van Netflix kunnen sparen...
Ik denk dat we komende tijd gaan zien:
  1. Wifi standard op alle SuC locaties. Al dan niet via starlink terminal, daar zijn ze al mee begonnen.
  2. Model X en Model S een inbebouwde starlink terminal. (je moet ergens de meerprijs verantwoorden)
  3. Model 3 and Y ook verbinden met starlink via de 5g band. Dat is wel low bandwith, dus te weinig voor updates maar dan heb je wel overal ter wereld bereik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
The_Woesh schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:24:
[...]

Ik denk dat we komende tijd gaat zien:
  1. Wifi standard op alle SuC locaties. Al dan niet via starlink terminal, daar zijn ze al mee begonnen.
  2. Model X en Model S een inbebouwde starlink terminal. (je moet ergens de meerprijs verantwoorden)
  3. Model 3 and Y ook verbinden met starlink via de 5g band. Dat is wel low bandwith, dus te weinig voor updates maar dan heb je wel overal ter wereld bereik.
4. Model 3 en Y (en 2) krijgen hun data via een Model S of X als die in de buurt zijn, zodat die werken als een mobiel base station. :+

Pure speculatie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Een vraag over het definitief betaalmoment na een bestelling. Wanneer verawcht Tesla dat de betaling van het totaalbedrag gedaan wordt? Dit i.v.m de aanvraag van financiering.

Ik neem aan dat je de betaling doet zodra er een afspraak voor afhalen gemaakt kan worden? En dat na ontvangst betaling de definitieve afspraak wordt gemaakt? Ik kan hier op de website van Tesla niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:36:
[...]

Je hoeft niet bij je auto te zijn. Mits er iemand anders fysieke toegang heeft met de keycard om de auto te hernoemen wanneer de App het vraagt. Je hoeft volgens mij geen bluetooth toegang te hebben.

En er zijn ook nog andere snelladers dan die van Tesla. Fastned, Allego etc. Dus is nu niet echt een groot probleem lijkt mij om even 5 dagen ergens anders te laden.

En als de vorige eigenaar netjes overdracht doet heb je direct toegang inderdaad.
Is op zich ook niet zo'n probleem. Nu ik alle volledige documentatie heb verwacht ik verder geen problemen meer met aanmelden.

Vroeg mij ook gewoon af hoe andere dit doen bij de aanschaf 2ehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
spartacusNLD schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:50:
Een vraag over het definitief betaalmoment na een bestelling. Wanneer verawcht Tesla dat de betaling van het totaalbedrag gedaan wordt? Dit i.v.m de aanvraag van financiering.

Ik neem aan dat je de betaling doet zodra er een afspraak voor afhalen gemaakt kan worden? En dat na ontvangst betaling de definitieve afspraak wordt gemaakt? Ik kan hier op de website van Tesla niets over vinden.
Ik heb het betaald een week voordat ik mijn auto ging ophalen. Je moet het alleen wel zelf in de gaten houden en zelf overmaken. Je krijgt er geen bericht van..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

spartacusNLD schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:50:

De dag voor levering (werkdag voor levering) moet het bijgeschreven zijn en dien je een mail te sturen dat ze dat ook kunnen bevestigen.

Zelf heb ik een week eerder betaald, niets zo lulligs als er een keer door een misverstand iets niet goed gaat met de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
DS7 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:52:
[...]

De dag voor levering (werkdag voor levering) moet het bijgeschreven zijn en dien je een mail te sturen dat ze dat ook kunnen bevestigen.

Zelf heb ik een week eerder betaald, niets zo lulligs als er een keer door een misverstand iets niet goed gaat met de levering.
Klinkt wel heel knullig dat je een mailtje moet sturen met een betaalbevestiging. Niet eens ideal of een incassoverzoek oid?

Maar goed, goed om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01
ChUcKiE schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:39:
[...]

.

Op de 37K die MMX vraagt krijg je trouwens nog wel 2K subsidie! Dus netto kom je op 35K uit. Dat scheelt dan wel 4K met de Highland.
En je krijgt er nog 2 stalks bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Tommie12 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:57:
[...]

4. Model 3 en Y (en 2) krijgen hun data via een Model S of X als die in de buurt zijn, zodat die werken als een mobiel base station. :+

Pure speculatie natuurlijk.
Dan kom je dicht bij vehicle to vehicle communication. Elon heeft ooit gezegd dat hij daar niet zoveel in zag.
Ik zelf zie wel mogelijkheden, Tesla's die in een treintje rijden op de autopilot. Tesla's die andere Tesla een gaatje geven om in te voegen, uit te voegen.
Maargoed, Musk z'n punt was dat het niet nodig was. Menselijke bestuurders gaan ook niet met elkaar bellen om even in te voegen. De huidige communicatie van remlicht en knipperlicht was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04
[...]

42k? ik kom op 44k incl afleverkosten uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY

Updates krijg je gewoon OTA. Als je maar lang genoeg wacht. Ik kijk er nooit meer naar, maar krijg zo nu en dan updates. Vaak maak je wel wat sprongen. Zit nu op 2023.26.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

spartacusNLD schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:53:
[...]

Klinkt wel heel knullig dat je een mailtje moet sturen met een betaalbevestiging. Niet eens ideal of een incassoverzoek oid?

Maar goed, goed om te weten :)
Dat soort methodes kosten een beetje geld. 0,5% is geen probleem als je een TV koopt van 3.000 euro, maar een auto van 50.000 euro of meer, dan is het ineens toch wel veel geld om aan Stripe te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

The_Woesh schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:26:
[...]

Dan kom je dicht bij vehicle to vehicle comminication. Elon heeft ooit gezegd dat hij daar niet zoveel in zag.
Ik zelf zie wel mogelijkheden, tesla's die in een treintje rijden op de autopilot. Tesla's die andere tesla een gaatje geven om in te voegen, uit te voegen.
Maargoed, Musk z'n punt was dat het niet nodig was. Menselijke bestuurders gaan ook niet met elkaar bellen om even in te voegen. De huidige communicatie van remlicht en knipperlicht was voldoende.
Punt is dat je dan altijd een alternatief ernaast moet hebben, want communiceren lukt niet altijd en kost ook nog eens tijd… Alleen al daarom zal Elon er niets in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
FYI de nieuwe m3 die bij Tesla Utrecht stond gaat vanavond naar Zandvoort, dus komende dagen is hij niet in Utrecht te bekijken. Volgende week weer ergens. Geloof dat er op het circuit een evenement is komend weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Angriebirdie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:13:
FYI de nieuwe m3 die bij Tesla Utrecht stond gaat vanavond naar Zandvoort, dus komende dagen is hij niet in Utrecht te bekijken. Volgende week weer ergens. Geloof dat er op het circuit een evenement is komend weekend.
haha, wilde het net ook noemen. Net ook in Utrecht geweest.

Ik ging vooral om te testen hoe ruim de wagen is en kon met mijn 189 cm nog makkelijk achter mezelf zitten. Ook vondt ik de standaard wieldoppen echt veel mooier dan verwacht.

Heb een korte video gemaakt van de ruimte:
YouTube: Tesla model 3 refresh legroom backseats

Kreeg deze mail nog wat betreft proefrijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whdgb-8Nyw98eCGw1RAC0Nnq4HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCsmQmhaZIXvCV4cOy336KnY.jpg?f=fotoalbum_large

Deze modellen zullen dan ongetwijfeld dus nu op de boot staan die onderweg is. Die komt begin oktober aan in Zeebrugge.

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 19-09-2023 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Sinds de laatste update weigert de auto iig op 50 en 60 km/u wegen harder te rijden dan 50/60.

Is dat alleen bij mij, of een nieuwe ‘feature’…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:39
Dat is altijd al zo geweest bij wegen zonder rijbaanscheiding. Je kan alleen tot max snelheid + ingestelde overschrijding

(Of bedoel je dat de ingestelde overschrijding niet meer wordt meegenomen?)

[ Voor 24% gewijzigd door RF1000 op 19-09-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

RF1000 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:53:
Dat is altijd al zo geweest bij wegen zonder rijbaanscheiding. Je kan alleen tot max snelheid + ingestelde overschrijding

(Of bedoel je dat de ingestelde overschrijding niet meer wordt meegenomen?)
Exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Laatst online: 22:47
Om even terug te komen op mijn vraag over alternatieve routes. Die stelt de navigatie inderdaad zelf voor. Toen ik het zag bedacht ik me dat ik het al eerder had gezien. 8)7 Mijn vraag moest eigenlijk zijn, kan ik tijdens het rijden nogmaals laten berekenen en dat er dan alternatieven voorgesteld worden? Of bereik ik dat door nogmaals naar dezelfde bestemming te navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

GekkeRipper schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:49:
Om even terug te komen op mijn vraag over alternatieve routes. Die stelt de navigatie inderdaad zelf voor. Toen ik het zag bedacht ik me dat ik het al eerder had gezien. 8)7 Mijn vraag moest eigenlijk zijn, kan ik tijdens het rijden nogmaals laten berekenen en dat er dan alternatieven voorgesteld worden? Of bereik ik dat door nogmaals naar dezelfde bestemming te navigeren?
Yep, rit beëindigen en opnieuw instellen als bestemming.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Laatst online: 22:47
Damian schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:51:
[...]

Yep, rit beëindigen en opnieuw instellen als bestemming.
Jammer, want dan kan ik het verschil met de huidige route niet zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:28
Ben zo tevreden over mijn Model Y dat ik er sterk aan zit te denken om ook onze 2e brandstof auto te verkopen en een Model 3 Highland te kopen.. binnenkort maar even ergens in het echt bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
ChUcKiE schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:39:
[...]

Klopt, de verschillen tussen nieuw/via Tesla en MMX zijn niet heel groot meer. Ik heb de mijne daar in februari gekocht en toen zat er nog wel aardig wat verschil tussen.

Op de 37K die MMX vraagt krijg je trouwens nog wel 2K subsidie! Dus netto kom je op 35K uit. Dat scheelt dan wel 4K met de Highland. En het is de vraag of de "oude" modellen nog verkocht worden via Tesla.
Ben je tevreden over MMX ? Heb je een model gekocht welke hij zelf heeft geimporteerd of via een zoekopdracht ? Kon je nog iets met de verkoopprijs doen of hanteert hij vaste prijzen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002

Maximus

There is no substitute

Korte vraag voor Model Y eigenaren:

Ik ben voornemens om binnenkort de Model Y LR te bestellen via lease. De accessoirebakjes zal ik sowieso bestellen. Twijfel bestaat rondom de spatlappen. Leidt dit daadwerkelijk tot het verlagen van het aantal krassen/steenslag op de achterspatborden? Daarnaast, beïnvloed het nu daadwerkelijk het verbruik veel, of is dit te verwaarlozen?

Heb gezocht maar kon zo 1, 2, 3 het antwoord niet vinden

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

ChUcKiE

Dus........

DM57 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:28:
[...]

Ben je tevreden over MMX ? Heb je een model gekocht welke hij zelf heeft geimporteerd of via een zoekopdracht ? Kon je nog iets met de verkoopprijs doen of hanteert hij vaste prijzen ?
Ben je tevreden over MMX ?
Jazeker, ook al vaker hier beschreven. Het oogt allemaal wat vreemd, maar uiteindelijk zeer tevreden. Hij checkt elke Tesla voordat hij ze importeert op hun verleden via een maatje bij tesla.

Heb je een model gekocht welke hij zelf heeft geimporteerd of via een zoekopdracht ?
Hij had alleen geïmporteerde (franse) modellen staan. Ik heb er een van een kleine anderhalf jaar oud met 27k op de teller gekocht. Toevallig heeft deze SR+ uitvoering een zwaardere elektromotor erin (unicorn)...hij zoekt ze er ook wel op uit ;)

Kon je nog iets met de verkoopprijs doen of hanteert hij vaste prijzen ?
Ik heb er 1000 euro afgepraat vanwege een deukje dat ik tegenkwam en omdat ik vond dat de (standaard) velgen wat stoeprandschade hadden op gelopen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1 ... 119 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: