Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AndyMcNabb schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:04:
Voor de nieuwe Tesla Model 3 RWD lees ik wisselende berichten over het wel of niet aanwezig zijn van een subwoofer.

Heeft iemand hier al is iets meer over gehoord of gezien bij de RWD variant?

En als er inderdaad toch een subwoofer is waar zou die dan zitten? Voor de LR zitten de 2 subwoofers, zover ik weet, nu in de hoedenplank en het kofferbak volume is gelijk van beide versies. Maar 1 geïnstalleerd of toch op de oude plek van de vorige model 3?

Ter info, site van Tesla zelf vermeld alleen expliciete voor de LR dat er 2 subwoofers in zitten.

[...]
Ik weet het verder niet maar zou inzetten op 0. De twee in de LR zitten naast elkaar onder de “hoedenplank”. Oude RWD had ook geen sub toch? Maar iemand bij Tesla zou je dit toch moeten kunnen vertellen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de nieuwe Tesla Model 3 RWD lees ik wisselende berichten over het wel of niet aanwezig zijn van een subwoofer.

En als er inderdaad toch een subwoofer is waar zou die dan zitten? Voor de LR zitten de 2 subwoofers, zover ik weet, nu in de hoedenplank en het kofferbak volume is gelijk van beide versies. Maar 1 geïnstalleerd of toch op de oude plek van de vorige model 3?

Ter info, site van Tesla zelf vermeld alleen expliciete voor de LR dat er 2 subwoofers in zitten.

[...]
Lijkt me vrij duidelijk dat er in de RWD geen subwoofer zit. Anders hadden ze dat in die tekst wel opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Dat antwoord kreeg ik iig in Utrecht, maar op mijn vraag if die extra speakers net zo makkelijk (deels al voorbereid maar niet actief) toegevoegd kunnen worden was geen antwoord te geven…tesla biedt het iig niet als optie

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
boefje79 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:37:
Dat antwoord kreeg ik iig in Utrecht, maar op mijn vraag if die extra speakers net zo makkelijk (deels al voorbereid maar niet actief) toegevoegd kunnen worden was geen antwoord te geven…tesla biedt het iig niet als optie
Staat gewoon op hun site

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvZuYZoA1G6qu7PAocyUiI57G8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eoNoTXOXrwOyy7I4QMT9UKtw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

TCMR schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:32:
Om gezondheidsredenen hebben we onze vakantie met de MY door Noorwegen deze zomer moeten annuleren (en we gingen nog wel met de boot, wat nu ook niet meer kan) :'(.
Maar op de valreep toch nog besloten om het dramatische zomerweer in Nederland even te ontvluchten via een "low-emission"-tripje door Zuid-Frankrijk (Provence, Var) en Noord-Spanje (Barcelona, Pyreneeën). Low-emission als in: met de (zeer snelle) trein naar Avignon, dan in de elektrische huurauto verder rondcrossen en lekker eenvoudig kamperen met klein tentje, afgewisseld met hotels. Alleen: die huurauto, dat was geen Tesla, en dat hebben we geweten.

Het was namelijk een VW ID.3 en ik kan er kort over zijn: wat een dra-ma-tische auto. Vorig jaar werd na een testritje van een halfuur de ID.3 al door vriendinlief afgeschoten als mogelijk aan te schaffen EV. Toch rijdt ie best lekker, is (tot 120km/h) redelijk stil, is op lage snelheden best vlot weg, en ik vind 'm er nog best leuk uitzien aan de buitenkant. Maar de ergonomie en de software... alsof je met een Nokia'tje in 1995 beland bent. Ik wist dat het slecht was, alle reviews waren daar bij de release al unaniem over, maar zooo slecht hadden we niet verwacht. Er zitten ronduit gevaarlijke keuzes in deze auto en z'n software. En dan was dit al software versie 3...

Dus, nu weer thuis en helemaal happy met de MY. Dat is ook de tip: huur op vakantie nooit een betere auto dan je thuis hebt, dan valt het nooit tegen als je thuiskomt :P
Naar mijn inziens is de ID3 te snel op de markt gekomen. Mijn ervaring met één van de eerste versies was ook slecht. Dat had dan vooral te maken met de slechte software. Om dit te vergelijken met een Nokia gaat ook wat te ver. Want Nokia zat goed in elkaar en de software van de ID3 destijds niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:38
Ik heb nog de originele Gemini wieldoppen en wil deze vervangen voor iets anders.

Iets zwart, turbine achtig. Nu staat Ali Express er helemaal vol mee, en de prijzen lopen ook nogal uiteen. Is er een aanrader of komt dat allemaal uit hetzelfde fabriekje?

Vraag mij af of het wel mooi zwart blijft na verloop van tijd of erg gaat verkleuren.
boefje79 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:37:
Dat is bij de huidige ook al een flinke operatie. Tesla doet dat verder ook niet.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07
Guido7619 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 05:58:
Iets zwart, turbine achtig. Nu staat Ali Express er helemaal vol mee, en de prijzen lopen ook nogal uiteen. Is er een aanrader of komt dat allemaal uit hetzelfde fabriekje?
Het lijkt erop alsof ze allemaal elkaars ontwerp jatten, maar er zitten toch kleine verschillen in. Ik vind ze mooi blijven, ondanks al wat stoeprandschade (waarbij je dan denkt: "oh, fijn dat de velg nu niet beschadigd is"). Ik heb een volledige set reserve liggen (bidirectioneel design, dus twee reserve voor elke kant).

Wat prijzen betreft: als je geduld hebt, kun je het best die kiezen die goedkoop zijn en drie maanden onderweg dan duurdere die snel geleverd worden. Ik ben in ieder geval vanwege 'haast' al flink wat honderden euro's extra kwijtgeraakt...

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Guido7619 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 05:58:
Ik heb nog de originele Gemini wieldoppen en wil deze vervangen voor iets anders.

Vraag mij af of het wel mooi zwart blijft na verloop van tijd of erg gaat verkleuren.
Ik ook en wilde andere erop.
Heb deze besteld
Past voor Tesla Model Y 2020-2023 Wieldop Wieldop 4 Stuks 19 Inch Gemini Wielnaafdoppen Vervangende Tesla Wieldoppen Beschermer Velgen Cover Mat Zwart Model Y Wieldop Kit (Symmetrie) https://amzn.eu/d/gmvH82w
Dan de symmetrische dus links en rechts zijn verschillend.
Ik stond ook te kijken van de uiteenlopende prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 09:12
SpikeHome schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:14:
[...]

Ik ook en wilde andere erop.
Heb deze besteld
Past voor Tesla Model Y 2020-2023 Wieldop Wieldop 4 Stuks 19 Inch Gemini Wielnaafdoppen Vervangende Tesla Wieldoppen Beschermer Velgen Cover Mat Zwart Model Y Wieldop Kit (Symmetrie) https://amzn.eu/d/gmvH82w
Dan de symmetrische dus links en rechts zijn verschillend.
Ik stond ook te kijken van de uiteenlopende prijzen.
Die heb ik ook besteld maar dan bij Ali. Linkje.
Komen toch uit hetzelfde fabriek en scheelt veel in de prijs.
Moet misschien iets langer op wachten maar dan hoef ik de portemonnees van dropshippers niet te vullen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuD_19JwvH6nmPYwRyCx_X9igkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bN6T7OlGLSaJIETXOBZP9btp.jpg?f=user_large

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

[...]
Twee 16,5 inch free air subwoofers kennelijk. Ernstig de vraag of de Model 3 een betere stereo heeft gekregen derhalve.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
DS7 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:58:
[...]

Twee 16,5 inch free air subwoofers kennelijk. Ernstig de vraag of de Model 3 een betere stereo heeft gekregen derhalve.
Ben benieuwd. Met name goed laag ontbreekt nu. Dus hopelijk daar sowieso verbetering. Punch mag ook wel iets harder wmbt.

• synx6
STIMPPYYY schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:08:
[...]

Ben benieuwd. Met name goed laag ontbreekt nu. Dus hopelijk daar sowieso verbetering. Punch mag ook wel iets harder wmbt.
Bij carwow geven ze aan dat de punch fors is toegenomen. Daarentegen vond ik de premium audio al erg goed. Ik luister geen muziek waar het laag zeer prominent aanwezig is ;)

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
Hebben veel van die wheel caps op ali dezelfde efficiëntie als de Tesla wheel caps? Of lever je altijd wel wat % in op range?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
Angriebirdie schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:18:
Hebben veel van die wheel caps op ali dezelfde efficiëntie als de Tesla wheel caps? Of lever je altijd wel wat % in op range?
Potato, potahto

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Vivec0
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 16:36
[...]
Ontbreken van sub, daar baal ik ook van. Had er graag extra betaald maar om dit nou als belangrijkste reden te nemen voor de LR versie en dan ook nog SEPP mislopen... Dan helaas maar zonder sub(s). Ik ga eerst maar eens goed ervaren hoe 'vol' het geluid is en dan afwegen om een aftermarket oplossing te nemen. Mocht iemand hier ervaringen mee hebben, hoor het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
De eerste schepen met (niet pre productie) Highlands zijn vertrokken!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JH7tcVg4lFKQ3kVgvN4VA8943s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVqmwKuFii5ZBVim9QSXes4I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Maurice- op 16-09-2023 10:55 ]

• Peter_1975
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-09 09:35
Een paar weken geleden heb ik een nieuwe Tesla Model 3 besteld. :*) Eigenlijk weet ik niet precies welke laadkabel meegeleverd is. Is het 11 kW of 22 kW kabel en welke lengte? Als het niet meegeleverd is, welke kabel is dan voldoende voor publieke laadpaal?

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 15:03
11kW kabel want sneller kan de M3 toch niet laden op AC.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

STIMPPYYY schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:08:
[...]

Ik vind anders dat het laag best ok is voor een af fabriek installatie. Natuurlijk is het onvergelijkbaar met wat je aftermarket kan krijgen, maar er is weinig mis mee.

En ik ben thuis aardig verwend op dat gebied...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cacofant schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:58:
22kW want hij kan ook op 1x32A laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Peter_1975 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:51:
Een paar weken geleden heb ik een nieuwe Tesla Model 3 besteld. :*) Eigenlijk weet ik niet precies welke laadkabel meegeleverd is. Is het 11 kW of 22 kW kabel en welke lengte? Als het niet meegeleverd is, welke kabel is dan voldoende voor publieke laadpaal?
22kW dus en doorgaans een meter of 5. Maar wil nog wel eens verschillen qua lengte. Maar er zit gewoon een Type 2 kabel bij dus je hoeft hem niet zelf te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 16-09-2023 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

Vivec0 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:37:
[...]

Ontbreken van sub, daar baal ik ook van. Had er graag extra betaald maar om dit nou als belangrijkste reden te nemen voor de LR versie en dan ook nog SEPP mislopen... Dan helaas maar zonder sub(s). Ik ga eerst maar eens goed ervaren hoe 'vol' het geluid is en dan afwegen om een aftermarket oplossing te nemen. Mocht iemand hier ervaringen mee hebben, hoor het graag :)
Een enkele sub toevoegen is dan ook vrij eenvoudig. En er is een extra vakje vrijgekomen om er een te plaatsen. ;)

• DS7

DS7

Ik heb tot op heden alleen maar 22 kW 8 meter gekregen. Volgens mij is dat tegenwoordig standaard.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:59

Bob

Inspired schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:04:
[...]

22kW want hij kan ook op 1x32A laden.
Op welke manier haal je 22 kW uit 32 A monofase?
In ieder geval, de onboard charger kan maar 11 kW omzetten naar DC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

Bob schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:13:
[...]

Op welke manier haal je 22 kW uit 32 A monofase?
In ieder geval, de onboard charger kan maar 11 kW omzetten naar DC.
Het gaat om het amperage per ader. ;)

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:33
Barse87 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:09:
De laatste tijd loop ik tegen een probleem met de zitpositie in mijn model 3 2023. Ik heb 2 profielen ingesteld; van mijn vrouw en van mijzelf. Op beide profielen staat “easy entry” ingeschakeld. Echter wanneer ik de rem intrap gaat de stoel slechts “half” in mijn positie ondanks dat hij wel mijn profiel heeft geselecteerd. Wanneer ik vervolgens weer op mijn eigen profiel tik gaat de stoel wél volledig verder naar mijn ingestelde zitpositie.

Bovenstaande treedt niet op wanneer “easy entry” is uitgeschakeld…

Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem ervaren of moet ik hier een serviceverzoek voor inschieten?
Niemand??

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Nooit meegemaakt. Maar ik zou gewoon jouw profiel verwijderen en opnieuw instellen. Wellicht dat daarmee het is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
cacofant schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:58:
De kabel kan 3x32A (22 kW) aan, aangezien hij ook geschikt is voor 1x32A (7 kW) en de Model S bijv. ook op 22 kW kan laden. Er zit een 3x32A kabel bij, die voor de Model 3 en Y maximaal (3x16A) 11 kW zal leveren omdat de auto niet meer aankan, maar de kabel kan wel 22 kW aan.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
De laatste tijd loop ik tegen een probleem met de zitpositie in mijn model 3 2023. Ik heb 2 profielen ingesteld; van mijn vrouw en van mijzelf. Op beide profielen staat “easy entry” ingeschakeld. Echter wanneer ik de rem intrap gaat de stoel slechts “half” in mijn positie ondanks dat hij wel mijn profiel heeft geselecteerd. Wanneer ik vervolgens weer op mijn eigen profiel tik gaat de stoel wél volledig verder naar mijn ingestelde zitpositie.

Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem ervaren of moet ik hier een serviceverzoek voor inschieten?
Dit probleem heb ik ook wel eens. Dan denk ik tijdens het rijden, wat zit ik toch ver naar achteren en dan valt het kwartje weer.

Helaas geen andere oplossing voor dan wat jij nu ook doet.

• Armo
Ik kreeg bij mijn MY LR een 7.5m lange 22kW Mennekes kabel. Deze om precies te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
STIMPPYYY schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:30:
[...]

Een oude S uit het jaar kruik, gaat hier over 3 en Y. Mijn vraag is oprecht, wat is hier traag aan de navigatie?

Ik zit hier op HW 3.0 overigens. Dus misschien speelt het vanaf die tijd niet meer.
Hier ook HW3, wat ik opmerk als traag:
1. Als je een wat verder doel intoetst duurt het zo zo’n 5-10 min om een route te bepalen
2. Omdat de SuC voorspelling zo slecht is, gaat ie dat na zo’n half uur dan de heel vaak opnieuw doen. Hele tijd dat scherm op grijs omdat ie weer opnieuw gaat berekenen
3. Je wil even uitzoomen en zoeken naar de volgende SuC om te kijken wat daar is. Dan is vaak de kaart nog niet geladen (alleen die blokjes) of hij springt alweer terug naar je positie dan moet je je vinger onhandig op het scherm blijven houden voor een paar minuten in de hoop dat ie het inlaadt
4. Niet persee langzaam, wel raar: de “voorgestelde doelen” of hoe dat ook het. Daar stelt ie om maandag ochtend om naar werk te gaan altijd vrolijk rare vakantie adressen voor

• Oekol

Ik herken wat je zegt. Zelfde situatie, niet op de helft maar als ik op m'n naam klikte ging de stoel verder naar voren. Heb het na een service bezoek niet meer gehad. Oplossing? Mijn profiel was helaas helemaal gereset (niet bewust) dus heb weer opnieuw een zitpositie moeten zoeken. Daarna nooit meer het hierboven beschreven gehad.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• boefje79
Waarin lees je hier dan het antwoord op mijn vraag? 🤔

• JohanB
coelho schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:26:

- Ik zou met 1% thuis aankomen maar omdat er in het laatste stuk nog genoeg laadpunten zaten, de gok genomen. Uiteindelijk met 8% thuis aangekomen. Groot verschil met de heenweg, ondanks dat het bijna niet aan de snelheid lag.
Ah dus dat compleet niet kunnen inschatten van het aankomst percentage is er ook nog bij de nieuwe versies (het lijkt er zelfs op dat je harder hebt gereden dan aangeraden, dus dan zou je nog lager verwachten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
boefje79 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:22:
[...]

Waarin lees je hier dan het antwoord op mijn vraag? 🤔
Uitvoeringen met RWD hebben 9 speakers en 1 versterker?

Laat maar dat was iemand anders die wilde weten of er subwoofer in zat.

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 16-09-2023 14:30 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vraagje; hier down under is het normaal om een koelkastje in de auto te hebben, voornamelijk om zaken koud te houden na het boodschappen doen. Het is wat vervelend als je zuivel in de 30+ graden ligt zeg maar.

In de huidige auto hebben we daarvoor een extra batterij in de auto zodat die 12V batterij ervoor zorgt dat de start batterij er niet aan gaat.

Hoe werkt dat in een Tesla? Heeft de Y een 12V aansluiting? En zit die op de start batterij of anders?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 07:49
JohanB schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:16:
[...]

1. Als je een wat verder doel intoetst duurt het zo zo’n 5-10 min om een route te bepalen
2. Omdat de SuC voorspelling zo slecht is, gaat ie dat na zo’n half uur dan de heel vaak opnieuw doen. Hele tijd dat scherm op grijs omdat ie weer opnieuw gaat berekenen
3. Je wil even uitzoomen en zoeken naar de volgende SuC om te kijken wat daar is. Dan is vaak de kaart nog niet geladen (alleen die blokjes) of hij springt alweer terug naar je positie dan moet je je vinger onhandig op het scherm blijven houden voor een paar minuten in de hoop dat ie het inlaadt
4. Niet persee langzaam, wel raar: de “voorgestelde doelen” of hoe dat ook het. Daar stelt ie om maandag ochtend om naar werk te gaan altijd vrolijk rare vakantie adressen voor
Hier een Tesla model 3 2023 voor de deur staan, maar voor mij zijn die punten toch echt anders..
1. Max 10 seconden voor mij, nog nooit meer dan dat geweest
2.SuC voorspelling veranderd tijdens rijden alleen als ik anders rij dan vooraf verwacht.
3. Geen idee wat je hier bedoelt, maar nog nooit moeten wachten op de laad mogelijkheden zien
4. Iedere dag zowel naar werk als naar huis werkt zoals verwacht voor mij.

Denk dat jij geen Ryzen processor hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
[...]

1. Herken ik in de dagelijkse praktijk niet, maar snap wat je bedoelt. In gebieden met weinig dekking of slechte connectiviteit kan dit voorkomen. Moet wel zeggen dat ik dit zelf vrijwel nooit meemaak. Als dat wel zo is, dan rijd je vast een stukje en komt het snel goed is mijn ervaring.

Wel suf dat je kaarten altijd van het net moet trekken. Zou mooi zijn als je een lokale database zou hebben in dat soort situaties.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-09-2023 14:48 ]

• DS7

DS7

[...]

Pre Ryzen neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01
Vivec0 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat je de sub niet gaat missen. Het geluid is echt prima zonder sub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
[...]

Wat apart dat er zo'n verschil is per auto en versie.
Ik heb een HW2.5 model en een route naar zuid-frankrijk of noord denemarken is echt in enkele seconden gemaakt. Hij heeft de hele route dan gereed en is dan nog 10-20(?) seconden aan het puzzelen welke laadtijden hij verwacht nodig te hebben.
Daarbij is de voorspelling op lange ritten en op ritten door Duitsland soms wel eens +/- 5-10%, maar alle ritjes die ik tot nu toe met 1x laden gedaan hebt zijn binnen 5% speling correct.
In en uitzoomen gaat prima, alleen als er (bijna) geen bereik is dan kan hij de kaart bijvoorbeeld slecht laden. Grensgebied tussen Duitsland en Denemarken was bij ons een punt waar hij heel traag de satelliet beelden gaf, toen overgegaan naar de 'saaie' weergave. Dat ging iets sneller, maar zonder bereik komt er niet. In Nederland is hij met in en uitzoomen vrijwel altijd gewoon 'bij', alleen in parkeergarages niet ;) .
De voorgestelde doelen zijn bij mij door de weeks hardnekkig 'werk' en 'thuis', alleen hij ziet wel op vrijdagochtend dat ik dan al langere tijd naar een andere locatie rij, dat is dan de eerste voorgestelde optie in de lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zwerver schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:42:
Vraagje; hier down under is het normaal om een koelkastje in de auto te hebben, voornamelijk om zaken koud te houden na het boodschappen doen. Het is wat vervelend als je zuivel in de 30+ graden ligt zeg maar.

In de huidige auto hebben we daarvoor een extra batterij in de auto zodat die 12V batterij ervoor zorgt dat de start batterij er niet aan gaat.

Hoe werkt dat in een Tesla? Heeft de Y een 12V aansluiting? En zit die op de start batterij of anders?
Plugs hebben alleen power als de auto wakker is. Dus bij de winkel sentry of camp mode aanzetten en dan blijft hij wel aan. Dan komt de power gewoon meteen via DC-DC en niet via de 12V accu.

• Zwerver
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:18:
[...]

Plugs hebben alleen power als de auto wakker is. Dus bij de winkel sentry of camp mode aanzetten en dan blijft hij wel aan. Dan komt de power gewoon meteen via DC-DC en niet via de 12V accu.
Thanks. Dat moet afdoende zijn om de boodschappen een uurtje of 2 koel te houden :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boefje79

YouTube: Is this the Best Tesla Model Y Fridge? | Full Review

Zoiets al gespot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Er is geen start batterij. Een heel klein li ion ding. Die op 16,5v werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Te klein :D We hebben een 60L :-). Het gaat vooral om de boodschappen. Dus 3L melk flessen, yoghurt, etc.

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Afgelopen donderdag in Tilburg mijn MYP wit opgehaald en inmiddels 300km gereden..
Vandaag met de hand gewassen en zie dat er een klein stipje (vlieg)roest in de motorkap zit en een kleine zwarte streep op het achterste gedeelte boven de wielkast.

Ik kan mij niet voorstellen dat de lak zo erg slecht is? Vindt dit wel heel erg na 2 dagen en 300km

Acties:
  • +1 Henk 'm!
038Robijno schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:21:
Afgelopen donderdag in Tilburg mijn MYP wit opgehaald en inmiddels 300km gereden..
Vandaag met de hand gewassen en zie dat er een klein stipje (vlieg)roest in de motorkap zit en een kleine zwarte streep op het achterste gedeelte boven de wielkast.

Ik kan mij niet voorstellen dat de lak zo erg slecht is? Vindt dit wel heel erg na 2 dagen en 300km
Je kunt binnen een beperkt aantal km melding maken van lakschade en dan valt het nog binnen de aflever garantie. Dat kun je wellicht even proberen.

Zo'n roeststip, bedoel je dan een heel klein bruin puntje? Dat komt van remschijven enz in de omgeving en ligt niet aan de kwaliteit van de lak. Dat is gewoon super hardnekkig spul. Ik kom ze bij het wassen wel tegen op de zijkanten. De motorkap is van aluminium dus dat kan het niet zijn (geen bruine oxidatie).

Zwarte veeg is lastig te beoordelen. Sommige vuiltjes zijn gewoon lastig te verwijderen, maar daar zijn weer middeltjes voor. Gewoon niet te hard poetsen, maar vooral de chemie het werk laten doen.

Ik heb zelf ook wit en ja, je ziet er alles op als je met de hand wast en een beetje aandachtig bent. Maar ik vind de lak niet per se kwetsbaar. Heb al een flink aantal keren een harde tik gehoord van steentjes voor en opzij, (en ook op de voorruit) maar lakschade valt mee. 1 klein puntje op de bumper en een pitje op de kap. Maar dat waren dus echt harde steentjes oid die daar op knalden op de snelweg. Daar is geen lak 100% tegen beschermd.

• hommer
  • Laatst online: 15-09 15:23
MY hier. De laatste software update was alweer een aardig tijd terug dus ik dacht de MCU even te resetten door beide scollwheels in te drukken. Reboot gebeurde maar nu zit ik toch al een kwartier naar het Tesla logo te kijken, verder komt hij niet. Nog een paar keer gereset, hij komt niet verder
En nu? Iemand ideeën?

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Armo schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:42:
[...]

Die heb ik ook besteld maar dan bij Ali. Linkje.
Komen toch uit hetzelfde fabriek en scheelt veel in de prijs.
Moet misschien iets langer op wachten maar dan hoef ik de portemonnees van dropshippers niet te vullen...

[Afbeelding]
Ik twijfelde om ze bij Ali te bestellen.
Maar goed nu bij Amazon besteld.

Heb je een tip voor spatlappen?
Lees toch wel dat je auto schoner blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hommer
  • Laatst online: 15-09 15:23
hommer schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:29:
MY hier. De laatste software update was alweer een aardig tijd terug dus ik dacht de MCU even te resetten door beide scollwheels in te drukken. Reboot gebeurde maar nu zit ik toch al een kwartier naar het Tesla logo te kijken, verder komt hij niet. Nog een paar keer gereset, hij komt niet verder
En nu? Iemand ideeën?
Fixed it, wel weer een bijzonder gevalletje.
Ik had natuurlijk niet het hele verhaal verteld; ik had ook net een nieuwe USB stick geïnstalleerd voor de reboot die nog niet geformatteerd was.
Blijkbaar probeerde de computer van die USB te booten oid want dat was de boosdoener. Toen ik die er uit haalde bootte het systeem normaal.

Natuurlijk had ik het dashboardkastje wel gesloten. Dus..... Hoe krijg je die nou open als het scherm niet werkt?
Verrassend makkelijk; even het zij-paneel er af en met een haakje het mechanisme pakken.
YouTube: How to manually open a Tesla Model 3 glove box

Wel een "Oh shit" momentje though... |:(

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:50
Weet niet of het hier al gezegd is maar het is nu mogelijk om 15000 Tesla credits in te ruilen voor een factory tour in Berlijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5AK2pqv7JDxN3JoWNqsk9VduxY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JUPfZk8AxUNn6WLiC0bJDOrt.png?f=fotoalbum_large

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

• DS7

DS7

Snakefoodjah schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:06:
Weet niet of het hier al gezegd is maar het is nu mogelijk om 15000 Tesla credits in te ruilen voor een factory tour in Berlijn.

[Afbeelding]
Dat is gewoon gratis bij Porsche…

• DS7

DS7

038Robijno schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:21:

Wasbenzine voor de zwarte veeg proberen.

Lakkwaliteit van de witte Tesla’s is niets mis mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DS7 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:09:
[...]

Wat je maar "gratis" noemt :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Oekol
_eLMo_ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:19:
[...]

Wat je maar "gratis" noemt :+
Niets in 't leven is gratis >:)

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Hoeveel meter/kilometer rijden de tesla's eigenlijk voordat ze in het vak staan waar je ze kunt ophalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
SpikeHome schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:48:
[...]

Ik twijfelde om ze bij Ali te bestellen.
Maar goed nu bij Amazon besteld.

Heb je een tip voor spatlappen?
Lees toch wel dat je auto schoner blijft.
Spatlappen heb ik wel bij Amazon besteld omdat ik ze snel wilde hebben. Heb deze besteld.
Snakefoodjah schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:06:

[Afbeelding]
Lijkt me wel leuk maar 15k credits?! Daar kan je +/- aan 1500 euro aan accessoires shoppen dus (te) veel geld voor een tour.

[ Voor 38% gewijzigd door Armo op 16-09-2023 22:21 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
Armo schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:15:
[...]

Lijkt me wel leuk maar 15k credits?! Daar kan je +/- aan 1500 euro aan accessoires shoppen dus (te) veel geld voor een tour.
Vreemd ook, want kan je bvb Acceleration Boos niet krijgen voor 10000 credits maar als je het koopt ben je 1800€ kwijt?
Dan zou 15000 credits voor een tour 2700€ kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Dn Tinus schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:12:
Hoeveel meter/kilometer rijden de tesla's eigenlijk voordat ze in het vak staan waar je ze kunt ophalen?
703 als je via de A2 rijdt langs Hannover. _/-\o_

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dn Tinus schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:12:
Doorgaans hebben ze 17-23 km op de teller als je ze ophaalt. In mijn geval was het 20 km.

Edit: Als het Shanghai betreft, Berlijn weet ik niet.

In Shanghai hebben ze een kleine testbaan en daarnaast moeten ze naar de boot rijden, en natuurlijk hier weer van de boot af rijden. Volgens mij is er in Berlijn geen testtrack, daarnaast hoeven ze alleen naar de oplegger te rijden, dus vermoed dat de auto's uit Berlijn minder dan 20 km op de teller hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Taro op 16-09-2023 22:53 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• Armo
Fire69 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:31:
[...]

Vreemd ook, want kan je bvb Acceleration Boos niet krijgen voor 10000 credits maar als je het koopt ben je 1800€ kwijt?
Dan zou 15000 credits voor een tour 2700€ kosten?
Acceleration Boost is voor mijn LR zelfs 7500 credits.
Had met de Wall charger (500 euro of 5500 credits) een snelle berekening gedaan.
Maar hoe je het ook bekijkt, 15000 credits = veel geld voor een fabriek tour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Heeft Porsche al modellen vanaf 42K? Anders: onzinnige vergelijking.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
[...]

Dat is gewoon gratis bij alle Volkswagens, met of zonder overbetaalde badge. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRshKW2HgUEuHa9aZWOscGtBrms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6Vz5Rcv9SSfV3RprRXlucts.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Maurice- op 16-09-2023 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Vanuit het oogpunt van anderen: Daar betaal je zelf voor via de té hoge marge die je voor de auto betaalt, maar het voelt samen met het doekje dat over de auto ligt en de champagne die je krijgt wel net alsof ze erg gul zijn en ze blij zijn met je als klant. Dat terwijl het uiteindelijk gewoon een zakelijke transactie is met als doel om winst voor het bedrijf te genereren en je net als alle anderen een nummer bent. Doen ze goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Taro schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:00:
[...]

Vanuit het oogpunt van anderen: Daar betaal je zelf voor via de té hoge marge die je voor de auto betaalt, maar het voelt samen met het doekje dat over de auto ligt en de champagne die je krijgt wel net alsof ze erg gul zijn en ze blij zijn met je als klant. Dat terwijl het uiteindelijk gewoon een zakelijke transactie is met als doel om winst voor het bedrijf te genereren en je net als alle anderen een nummer bent. Doen ze goed...
Niet dat die discussie persé hier gevoerd moet worden maar iedereen heeft het maar over teveel marge per auto maar is dat ook daadwerkelijk zo of bekt het gewoon lekker?
Niemand weet welke marge er op welk model zit. Dat staat in ieder geval niet zodanig gespecificeerd op de jaar rekening. (als mensen die al hebben doorgenomen)

Een merk als Porsche is op zoveel vlakken actief en heeft zoveel modellen, sponsoring, merchandise en fan base dat de marge op de auto van 100k echt geen 50k zal zijn. Dat het meer is dan bij een Tesla Model 3/Y twijfel ik ook niet aan maar sommigen hier laten overkomen alsof het 50% is :+ .
Ook zal het per model naar verwachting sterk verschillen. Net zoals bij Tesla maarja, die maakt er maar een handvol natuurlijk.
Ik kan mij zomaar voorstellen dat een limited edition bijvoorbeeld meer marge heeft dan een reguliere uitvoering om maar wat te noemen. (Zoals de marge op een S of X dus groter is dan op een 3/Y)

En ik vind dat dus eigenlijk wel wat hebben die poespas, ook al weet ik dat ik het deels zelf betaal. Je koopt een Model X van 130k en die kan je zeiknat op een parkeerplaats op gaan zoeken :|

Ook bij Tesla zou ik best eens willen kijken maar dit bedrag (omgerekend) slaat eigenlijk nergens op. (Als niet koper van een VW kost het dacht ik een euro of 500 voor een dagdeel rondleiding).
Jeroenneman schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 23:09:
[...]

Heeft Porsche al modellen vanaf 42K? Anders: onzinnige vergelijking.
Tesla heeft ook modellen van 100k+ maar zelfs daar “krijg” je het ook niet bij. Prima vergelijking dus.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 17-09-2023 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
Smobbo schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:03:
[...]

Wat apart dat er zo'n verschil is per auto en versie.
Ik heb een HW2.5 model en een route naar zuid-frankrijk of noord denemarken is echt in enkele seconden gemaakt. Hij heeft de hele route dan gereed en is dan nog 10-20(?) seconden aan het puzzelen welke laadtijden hij verwacht nodig te hebben.
Daarbij is de voorspelling op lange ritten en op ritten door Duitsland soms wel eens +/- 5-10%, maar alle ritjes die ik tot nu toe met 1x laden gedaan hebt zijn binnen 5% speling correct.
In en uitzoomen gaat prima, alleen als er (bijna) geen bereik is dan kan hij de kaart bijvoorbeeld slecht laden. Grensgebied tussen Duitsland en Denemarken was bij ons een punt waar hij heel traag de satelliet beelden gaf, toen overgegaan naar de 'saaie' weergave. Dat ging iets sneller, maar zonder bereik komt er niet. In Nederland is hij met in en uitzoomen vrijwel altijd gewoon 'bij', alleen in parkeergarages niet ;) .
De voorgestelde doelen zijn bij mij door de weeks hardnekkig 'werk' en 'thuis', alleen hij ziet wel op vrijdagochtend dat ik dan al langere tijd naar een andere locatie rij, dat is dan de eerste voorgestelde optie in de lijst.
Ik heb satelliet niet aan staan. De “gewone” / slechts wegen / saaie kaart duurt lang om te laden. Onafhankelijk van waar je bent, ook gewoon midden Amsterdam

Het kan dat hij bij jou wel een lange route laadt in enkele seconden zoals Google. Bij mij duurt dat 5-10 min met betere hardware, dus ik vind dat lastig te geloven

Ook vlak boven je eigen post zie je een gloednieuwe MY LR die er vrolijk bijna 10% naast zit op een simpele NL heen en weer weg, dus denk dat dit niet iets uit het verleden is.

En volgens mij gaf iemand anders hierboven aan dat het ook wel wat te lang duurt voordat de kaart wordt geladen als je rond kijkt

Dus ik lijk zeker niet de enige in deze bevindingen. Kun je er omheen werken? Ja. Kun je het accepteren? Ja. Is het vaak beter dan ander merken? Ja. Maar is het nog steeds een probleem wat bestaat? Ja.

[ Voor 8% gewijzigd door JohanB op 17-09-2023 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
STIMPPYYY schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:30:
[...]

Een oude S uit het jaar kruik, gaat hier over 3 en Y. Mijn vraag is oprecht, wat is hier traag aan de navigatie?

Ik zit hier op HW 3.0 overigens. Dus misschien speelt het vanaf die tijd niet meer.
Een S uit 2016 en een X uit eind 2017.
Jouw HW3 gaat het waarschijnlijk met de tijd ook zwaarder krijgen met de nieuwere software. Dat is ook een voordeeltje van een VAG model, die software wijzigd niet en zal dus ook over 8 jaar dezelfde snelheid laten zien :9 :+

Overigens hebben reviewers het van de nieuwe Highland al over merkbaar verschil. Het nieuwe scherm voelt snappier aan en is veel helderder zijn termen die ik uit reviews heb gehoord.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 17-09-2023 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Taro schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:00:
[...]

Volgens mij is de marge percentueel hoger bij Tesla…

En ook al heb ik dan inderdaad Porsches gehad: iedereen mag gratis in Zuffenhausen de fabriek in. Tenminste, indertijd zeker. Bij het museum is het anders, dan kom je alleen met de insider pas gratis binnen.

Ik vind 15.000 punten dus echt veel voor zo’n tour.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
JohanB schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:33:
[...]

Ik heb satelliet niet aan staan. De “gewone” / slechts wegen / saaie kaart duurt lang om te laden. Onafhankelijk van waar je bent, ook gewoon midden Amsterdam

Het kan dat hij bij jou wel een lange route laadt in enkele seconden zoals Google. Bij mij duurt dat 5-10 min met betere hardware, dus ik vind dat lastig te geloven

Ook vlak boven je eigen post zie je een gloednieuwe MY LR die er vrolijk bijna 10% naast zit op een simpele NL heen en weer weg, dus denk dat dit niet iets uit het verleden is.

En volgens mij gaf iemand anders hierboven aan dat het ook wel wat te lang duurt voordat de kaart wordt geladen als je rond kijkt

Dus ik lijk zeker niet de enige in deze bevindingen. Kun je er omheen werken? Ja. Kun je het accepteren? Ja. Is het vaak beter dan ander merken? Ja. Maar is het nog steeds een probleem wat bestaat? Ja.
Dit is niet normaal.

Route berekenen zou seconden werk moeten zijn.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
GeeMoney schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:37:
[...]

Jouw HW3 gaat het waarschijnlijk met de tijd ook zwaarder krijgen met de nieuwere software. Dat is ook een voordeeltje van een VAG model, die software wijzigd niet en zal dus ook over 8 jaar dezelfde snelheid laten zien :9 :+

Overigens hebben reviewers het van de nieuwe Highland al over merkbaar verschil. Het nieuwe scherm voelt snappier aan en is veel helderder zijn termen die ik uit reviews heb gehoord.
Beetje een aparte aanname. Ik rijd deze 3 al meer dan 4 jaar en is nog net zo vlot met zijn interface als toen ik hem ontving. Kan het dus moeilijk geloven wat je nu stelt.

Ook een oude S is best OK. Zeker niet zo vlot als HW 2.5 en nieuwer, maar zeker gezien de leeftijd van bijna 8 jaar prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Weet iemand wat het gaat kosten om de Tesla Model Y te laten voorzien van een ceramic coating? 3 jaar bescherming..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:28
038Robijno schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:57:
Weet iemand wat het gaat kosten om de Tesla Model Y te laten voorzien van een ceramic coating? 3 jaar bescherming..
Reken op 4a 5000 euro. Maar waarom zou je dat überhaupt overwegen op een PL auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01
GeeMoney schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:17:

Ik kan mij zomaar voorstellen dat een limited edition bijvoorbeeld meer marge heeft dan een reguliere uitvoering om maar wat te noemen. (Zoals de marge op een S of X dus groter is dan op een 3/Y)

En ik vind dat dus eigenlijk wel wat hebben die poespas, ook al weet ik dat ik het deels zelf betaal. Je koopt een Model X van 130k en die kan je zeiknat op een parkeerplaats op gaan zoeken :|
Ik heb zowel een 3 als een Y netjes in de showroom opgehaald met een keurige uitleg, waarvan de eerste al in 2020. Zijn er werkelijk nog Tesla vestigingen in NL waar je de parkeerplaats op gestuurd wordt?

En zijn de geruchten niet dat juist Tesla de hoge marges heeft, waardoor ze zo agressief de prijzen kunnen verlagen op momenten dat dat goed uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeMoney schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:37:
[...]

Dat het nog sneller wordt betekent niet dat het daarvoor traag was. Net zoals de nieuwe top of the line Snapdragon niet opeens maakt dat een telefoon met de beste Snapdragon van vorig jaar opeens langzaam is.

En die 5-10 minuten van @JohanB is echt niet normaal. Of hij doet dit altijd als hij binnen in een parkeergarage staat, of ergens anders met heel slecht netwerkbereik. Of het is gewoon zwaar overdreven. Hoe dan ook, dat is echt niet de norm voor een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
schumi1986 schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:18:
[...]

Reken op 4a 5000 euro. Maar waarom zou je dat überhaupt overwegen op een PL auto?
Omdat ik de auto graag netjes in de lak wil gaan houden.. vogelpoep geeft nare vlekken als het erop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Pierz schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:22:
[...]

Ik heb zowel een 3 als een Y netjes in de showroom opgehaald met een keurige uitleg, waarvan de eerste al in 2020. Zijn er werkelijk nog Tesla vestigingen in NL waar je de parkeerplaats op gestuurd wordt?
Ja, dat is nu de manier van afleveren.
Je toont aan wie je bent en Tesla kijkt na of de auto betaald is. En dan mag je zelf naar de auto lopen en vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Dan moet je Porsche kopen. Wat doe je hier nog?

In elk geval, bij Porsche word je bij elke onderhoudsbeurt genaaid.
Maar als je daar van houdt….

[ Voor 20% gewijzigd door Tommie12 op 17-09-2023 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:28
038Robijno schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:35:
[...]

Omdat ik de auto graag netjes in de lak wil gaan houden.. vogelpoep geeft nare vlekken als het erop komt.
Investeer in wat goede poets spullen en een polijstmachine (carclean.com) en leg een flesje spray and whipe in de auto met een microvezeldoek om vogelpoep meteen af te nemen.

Voor een kwart van het bedrag van een coating kun je echt all-in gaan voor goede detail spullen voor de auto.

Je zult merken dat je vlekken die je er normaal niet meer uit krijgt met een handwas binnen 5 minuten verdwenen zijn met het gebruik van een polijstmachine zonder ook maar een enkel risico te nemen.

Een coating is echt niet heilig en zal je nog steeds goed moeten onderhouden. Als je nu investeert in goede detailspullen en je wast jou auto daar regelmatig mee dan zal jou auto er na 3 jaar beter uit zien dan dat je hem nu in de coating laat zetten en vervolgens af en toe met een spons die je nog ergens had liggen jou auto gaat wassen.

En na 3 jaar hou je ook nog eens geld over :)

[ Voor 21% gewijzigd door schumi1986 op 17-09-2023 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:28
Ik heb vorig jaar een Ford Focus RS laten doen voor iets van 1500-2000. Model Y is iets groter dus kost wellicht meer. De offerte wordt meestal op maat gemaakt adhv wensen, formaat auto en staat van de lak. In welke omgeving zoek je?

Overigens zou ik het geld voor een 13 in een dozijn auto in m'n zak houden. Daarom heb ik m'n Model 3 dan ook niet voorzien van zo'n dure coating die na een jaar of 3 z'n beste tijd weer gehad heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkeRipper op 17-09-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:18:
[...]

Een ceramic coating zou toch wel wat goedkoper moeten kunnen. Maar wel met je eens dat het voor een lease wagen zonde van het geld is. Dan zou ik hem een paar keer per jaar door een goede wasstraat rijden. Wat babydoekjes in de auto met een spray voor wat vogelpoep en klaar.

@038Robijno mocht je desondanks meer over coatings willen weten, dan kun je in het topic hier zoeken op 'coating', 'keramische coating' etc. Is al best veel over geschreven en ook wat het wel en niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
[...]

Dit is humor toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Pierz schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:22:
[...]

En zijn de geruchten niet dat juist Tesla de hoge marges heeft, waardoor ze zo agressief de prijzen kunnen verlagen op momenten dat dat goed uitkomt?
Nee maar einde kwartaal in Tilburg ophalen is eigenlijk hetzelfde maar dan een overdekte parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 11:43
Vandaag verloopt mijn Tesla premium Connectivity. Ik las eerder over een jaarabonnement van 99 euro in plaats van 9,99 per maand. Ik kan het alleen niet vinden. Kan iemand mij vertellen waar ik hem gelijk voor een jaar maan aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Adrenaline0182 schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:49:
Vandaag verloopt mijn Tesla premium Connectivity. Ik las eerder over een jaarabonnement van 99 euro in plaats van 9,99 per maand. Ik kan het alleen niet vinden. Kan iemand mij vertellen waar ik hem gelijk voor een jaar maan aanschaffen?
Alleen in de US afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Ik was er 675 ex voor kwijt. Maar het kan makkelijk veel duurder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DS7

DS7

Tommie12 schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:43:
[...]

In elk geval, bij Porsche word je bij elke onderhoudsbeurt genaaid.
Maar als je daar van houdt….
Heb je er ervaring mee, of loop je maar wat te blaten? Ik heb iets van 10 Porsches gehad en ik ben nooit genaaid door de Porsche dealer. Integendeel, altijd een goede relatie mee gehad, men kent je bij naam en toenaam. Ik schrok mij de pleuris toen ik over was gestapt op een RS6 en de rekeningen die ik voorgeschoteld kreeg.

En nogmaals: je hoeft geen Porsche te bezitten om welkom te zijn in Zuffenhausen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:39
Tommie12 schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:43:
[...]
Zo, doe jij ff lekker normaal..
Is dit hoekje echt exclusief voor tesla fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:55
Adrenaline0182 schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:49:
Even voor de dinosauriërs onder ons (zoals ondergetekende) die zich aan het oriënteren zijn op een mogelijke opvolger van een degelijke brandstofauto en gewend zijn om een auto te kopen in plaats van er een abonnement op te nemen:
Heb je zo'n abonnement nodig? Wat is daarvan de meerwaarde?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
DS7 schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:06:
[...]

Heb je er ervaring mee, of loop je maar wat te blaten? Ik heb iets van 10 Porsches gehad en ik ben nooit genaaid door de Porsche dealer. Integendeel, altijd een goede relatie mee gehad, men kent je bij naam en toenaam. Ik schrok mij de pleuris toen ik over was gestapt op een RS6 en de rekeningen die ik voorgeschoteld kreeg.

En nogmaals: je hoeft geen Porsche te bezitten om welkom te zijn in Zuffenhausen.
Nee, ik heb geen Porsche gehad, en dat gaat ook niet gebeuren.
Ik heb ervaring bij VW en bij Audi, en kon me door extrapolatie wel iets voorstellen.
Mijn baas heeft een Porsche, en ik heb zijn rekeningen wel eens gezien.
Die waren er voor mij wel over alleen al als je kijkt naar de prijs van een liter olie en een werkuur.

Maar beweren dat je bij Porsche iets ‘gratis’ krijgt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Where are you?®

Andrehj schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:22:
[...]

Even voor de dinosauriërs onder ons (zoals ondergetekende) die zich aan het oriënteren zijn op een mogelijke opvolger van een degelijke brandstofauto en gewend zijn om een auto te kopen in plaats van er een abonnement op te nemen:
Je koopt nog steeds een auto en er zit geen basis functionaliteit achter het abonnement (zoals bij BMW tot voor kort).

Maar dit staat gewoon netjes op de website van Tesla hoor:
https://www.tesla.com/nl_nl/support/connectivity

Dus nee; je hebt het niet nodig als je gewoon lekker wil autorijden. Het biedt wel wat leuke extra's. Of het dat jou waard is, is een ander verhaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 17-09-2023 10:34 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Zelfs die kunnen googlen toch? ;)

https://www.tesla.com/en_eu/support/connectivity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
Ik lees best wel verschillende reacties wat betreft wel of niet de auto door de wasstraat laten gaan. Als ik straks de Tesla binnen heb, zou ik daar denk ik wel gebruik van willen gaan maken. Er zit denk wel een goede wasstraat hier in de regio: helder carwash in Lisse.

Ik ben echt een leek wat betreft auto detailing. Zijn er nog dingen om rekening mee te houden? Heeft bijvoorbeeld bodemreiniging nut bij een EV? Of velgen reinigen met zo een gemini wheel cap?

En wellicht een vraag met een logisch antwoord: bij die wasstraat wordt de auto aan 1 wiel erdoorheen getrokken, kan dat bij een EV? Zoals je een ICE dan in z’n vrij zet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Angriebirdie schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:40:
Ik lees best wel verschillende reacties wat betreft wel of niet de auto door de wasstraat laten gaan. Als ik straks de Tesla binnen heb, zou ik daar denk ik wel gebruik van willen gaan maken. Er zit denk wel een goede wasstraat hier in de regio: helder carwash in Lisse.

Ik ben echt een leek wat betreft auto detailing. Zijn er nog dingen om rekening mee te houden? Heeft bijvoorbeeld bodemreiniging nut bij een EV? Of velgen reinigen met zo een gemini wheel cap?

En wellicht een vraag met een logisch antwoord: bij die wasstraat wordt de auto aan 1 wiel erdoorheen getrokken, kan dat bij een EV? Zoals je een ICE dan in z’n vrij zet?
Dat laatste is geen probleem, daar heb je de wasmodus voor die staat onder service. Maar gewoon in N lukt ook als je de ruitenwissers maar uit zet.

Velgen reinigen: ik doe het ook met de gemini caps. Werkt gewoon hoor.

En ja, als je fan bent van detailen en slecht slaapt van een swirl of een krasje, dan zou ik het niet doen. Het gaat om een auto, niet je eerste kleinkind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Uiteraard. Maar ik was vooral op zoek naar praktijkervaringen. Als ik het lijstje op bovenstaande website bekijk dan lijkt het alsof dat premium abonnement aardig onmisbaar is, omdat je zonder maar 10% van de "intelligente" mogelijkheden van je auto kunt benutten.
Ik schat dat minimaal 95% van de gebruikers hier zo'n abonnement heeft.
En 10 euro per maand lijkt misschien weinig, maar is over 15 jaar toch weer 1800 euro die je bij de prijs van de auto op moet tellen, en dat is nog zonder inflatiecorrecties die ongetwijfeld doorgevoerd zullen worden. Hierdoor betaal je een groot deel van de recent doorgevoerde prijsverlaging uiteindelijk dus toch.

[ Voor 5% gewijzigd door Andrehj op 17-09-2023 10:46 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Andrehj schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:44:
[...]

Uiteraard. Maar ik was vooral op zoek naar praktijkervaringen. Als ik het lijstje op bovenstaande website bekijk dan lijkt het alsof dat premium abonnement aardig onmisbaar is, omdat je zonder maar 10% van de "intelligente" mogelijkheden van je auto kunt benutten.
En 10 euro per maand lijkt misschien weinig, maar is over 15 jaar toch weer 1800 euro die je bij de prijs van de auto op moet tellen, en dat is nog zonder inflatiecorrectie die ongetwijfeld binnenkort doorgevoerd zal worden. Hierdoor betaal je een groot deel van de recent doorgevoerde prijsverlaging uiteindelijk dus toch zelf.
Je kan prima zonder. De verkeersupdates zijn niet fysiek zichtbaar maar wordt wel rekening mee gehouden. Spotify kan je zelf hotspot voor maken van je telefoon. Het is alleen een handeling extra en daarom nemen mensen premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Andrehj schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:44:
[...]

En 10 euro per maand lijkt misschien weinig, maar is over 15 jaar toch weer 1800 euro die je bij de prijs van de auto op moet tellen, en dat is nog zonder inflatiecorrectie die ongetwijfeld binnenkort doorgevoerd zal worden. Hierdoor betaal je een groot deel van de recent doorgevoerde prijsverlaging uiteindelijk dus toch zelf.
Het is allemaal niet nodig he. En er blijft zeker niet maar 10% over. Satelliet kaarten gebruik ik nooit, en de kleuren lijntjes op de kaart heb je ook niet nodig. De routing werkt ook zonder premium prima gebaseerd op drukte.

Enige reden waarom ik het heb, is omdat Spotify dan naadloos door gaat in de auto als ik instap. M'n vriendin zou niets hebben aan Premium connectivity, want die luistert bijna exclusief radio.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Jeroenneman schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:47:
Het is allemaal niet nodig he. En er blijft zeker niet maar 10% over. Satelliet kaarten gebruik ik nooit, en de kleuren lijntjes op de kaart heb je ook niet nodig. De routing werkt ook zonder premium prima gebaseerd op drukte.
Maar hoe krijg je dan je verkeersinformatie? Normaliter zou je Google maps via Android Auto willen gebruiken, maar dat werkt niet in een Tesla...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Ik heb het abo wel genomen. Het klopt dat je route altijd berekend wordt met verkeersinfo, maar ik vind het gewoon handig om dan toch even te kijken waar die files staan. Ik rijd dan ook bijna elke werkdag rond Brussel en kan grosso modo 3 routes kiezen, waarvan ik er eentje niet graag doe, maar soms wel neem omdat de andere routes stevig verstoord zijn.
Spotify gebruik ik zelden, maar het is wel handig.

Pagina: 1 ... 117 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: