wian schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:01:
[...]
Ah, een lotgenoot

Ik heb een maand eerder dezelfde prijs betaald voor hetzelfde model, even oud met ongeveer dezelfde km stand. Weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij deed het behoorlijk au dat er een flinke prijsdaling volgde. Ben erg tevreden met de Model 3 maar mocht ik hem nu na 9 maanden rijden willen verkopen, levert ie misschien 35k op. Bij inruil op een nieuwe Tesla zelfs maar 30k! Heb nog nooit zo'n afschrijving gehad op een occasion...
Het deed een dagje pijn. Maar de realisatie die ik vrij vlot had:
Ik had voor mijn oude auto ook niet de inruilprijs gekregen die ik er nu voor kreeg. Vast geen 10k lager, maar vast wel een paar duizend lager..
Op dat moment vond ik het het waard
Goldilocks auto met USS, 60kWh LFP én Ryzen.
Ik ben voornemens om er nog een paar jaar in door te rijden, en als de accu zo prima blijft als ik hoop hem "op" te rijden. Vanmorgen de 50.000km doorgegaan. Gister een ritje Nieuwegein > Landgraaf > Apeldoorn > Nieuwegein gemaakt. En kwam met mijn rustige rijstijl met 19% aan op werk vanmorgen na 448km gereden te hebben.
Viel me op dat de auto gister bij 33 graden buiten de accu niet zo koel houdt als ik (op basis van gevoel) zou verwachten. ScanMyTesla gaf na +- 250km rustig rijden aan dat de accu +- 38 graden was. Mééstal (tijdens minder héét weer) blijft dat rond de 30-33 graden steken.
Tessie zegt nu op 50.000km:
4,1% degradatie
57,8kWh Full pack remaining (dat komt overeen met ScanMyTesla)
419km Full rated range, toen ik hem kocht 39.000km geleden was dat 424km
131,1 charge cycles, zou vertalen naar grofweg 152Wh/km lifetime consumption.
Gemiddeld verbruik sinds ik hem heb (sinds 11.386km) volgens de auto: 122Wh/km
[
Voor 8% gewijzigd door
Mar.tin op 06-09-2023 11:28
]