Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.685.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:35
Dank voor de moeite. Dat lijkt er inderdaad erg op. Zo benieuwd hoe dat schoon gehouden wordt. Dat moest haast met ruitenvloeistof spray zijn. Anders is het nog vuiler dan de camera achter waarschijnlijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:23
Ik denk dat het knipperen snel went. In de praktijk staat je stuur altijd wel een moment “gewoon” recht en kun je richting aangeven. Of je nou rechts, rechtdoor, of links gaat.

Zie het juist als een verbetering, misschien leren mensen nu af om het stuur aan de binnenkant vast te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
GeeMoney schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:05:
[...]

Het is gewoon een ordinaire bezuiniging. Er is geen enkel voordeel te benoemen behalve prijs.
Stalk duurder dan knopjes op het stuur? Klinkt plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 10:15
Dat entertainment system voor de achterbank is wel geinig. Hopelijk ook retrofittable in het oudere model?

Afbeeldingslocatie: https://www.drivencarguide.co.nz/media/c3idlrrl/tesla-model-3-highland-8.jpg?rmode=max&width=945&height=531

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-07 13:23
STIMPPYYY schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:56:
[...]

Stalk duurder dan knopjes op het stuur? Klinkt plausibel.
Ja, want veel lastiger te monteren / in elkaar te klikken op de lijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:42
Tommie12 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:51:
[...]

En ja, dat knipperen op een rotonde…. Ik zie weinig mensen het doen….
Fair point ;)

@sloth carwow is entertainment. Leuk om te kijken, maar als review heb je er niet veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:00
jorgen83 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:01:
Dat entertainment system voor de achterbank is wel geinig. Hopelijk ook retrofittable in het oudere model?

[Afbeelding]
Ik zie niet hoe ineens magisch de kabelboom daar gelegd zou moeten zijn. + het entertainment systeem moet ook maar krachtig genoeg zijn om twee schermen aan te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023

[Afbeelding]
Leuke gimmick, maar kan me niet voorstellen dat het fijn is voor het kijken van een filmpje, zo met je hoofd schuin naar beneden gericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:22
Armo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:41:
[...]

Knipperlicht aanzetten bij verlaten van rotondes wordt gewoon erg onpraktisch.
Vinden die Amerikanen niet erg want die hebben bijna geen rotondes maar hier in Europa (vooral NL)...

En wat dacht je van bij parkeren elke keer op het scherm heen en weer swipen voor R en D...

[Afbeelding]
Die wissel tussen R en D wordt in mijn geval sowieso wennen want nu een knop in middenconsole (Kona) dus nu ook al niet met pook, ga ik maar gewoon ervaren en anders buttons…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
JohanB schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:02:
[...]

Ja, want veel lastiger te monteren / in elkaar te klikken op de lijn
Maar dan zouden ze toch ook geen schermpje achter monteren en geventileerde stoelen etc… ik zou eerder ervan uitgaan, aangezien de S en X dit ook hebben, dat het meer past in de minimalistische aanpak en alles pushen naar fsd.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-09-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-07 23:58

DS7

[Afbeelding]
Ik denk niet dat je een OEM retrofit kan krijgen. Maar je kan wel aftermarket iets krijgen wat prima voldoet. En voor relatief weinig geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DS7

DS7

Jimmer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:15:
[...]

Leuke gimmick, maar kan me niet voorstellen dat het fijn is voor het kijken van een filmpje, zo met je hoofd schuin naar beneden gericht..
Kinderen zitten lager. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:31
boefje79 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:38:
[...]

Wat maakt het voor jou een dealbreaker?
Simpelweg onveilig. Die Tesla bestuurder in het filmpje van Björn loopt er zelfs al mee te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:16
Ja, precies uitspreken bij he siri wat er onder opdrachten staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:06
PdeBie schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:35:
[...]

Simpelweg onveilig. Die Tesla bestuurder in het filmpje van Björn loopt er zelfs al mee te klooien.
Het lijkt mij ook niet handig, maar wacht even af totdat je een proefrit kan maken. Dan even kijken hoe het in het echt bevalt of wellicht juist niet .
Blijft prijstechnisch nog steeds een super interessant EV tov van bijv BYD Seal, Ioniq 6 of Xpeng P7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34
wian schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:20:
Tip voor de mensen die ook een nieuwe USB/SSD zoeken voor Sentry Mode / Dashcam / Boombox / Lightshow en muziek. Heb net een uurtje besteed aan het vinden van de beste en meest betaalbare oplossing:

Een SanDisk MobileMate mini MicroSD lezer voor EUR 11,90 en daarbij een 128GB Samsung Pro Endurance MicroSD kaartje voor EUR 23,16. Qua snelheid ruim voldoende en volgens de specs kun je 800 TeraByte aan data overschrijven voordat ie failed, meer dan de meeste SSD's :)

Daarna deze instructies op teslamotorclub volgen zodat je met 1 kaartje alle functies kunt gebruiken (Sentry Mode / Dashcam / Boombox / Lightshow en muziek).

Heel klein qua formaat, neemt evenveel ruimte in als de originele USB stick. Uiteraard kun je voor een groter kaartje gaan, maar dat schijnt alleen nuttig te zijn als je veel muziek wilt meenemen. Voor Sentry Mode en Dashcam schijnt 128GB genoeg te zijn. Reden om voor een (iets duurder) high endurance kaartje te gaan is de levensduur. Een vergelijking van verschillende high endurance MicroSD kaartjes vind je in deze Reddit post..
Ik was aan het kijken voor een 1TB SSD maar als ik het goed begrijp is 128GB meer dan zat voor Sentry Mode & Dashcam? De USB stick die ik van Tesla heb ontvangen is al 128GB. Oudere modellen niet?

Heb net even gekeken, in 2 weken tijd is er 13GB aan data geschreven op de stick.
Thuis heb ik Sentry Mode uit staan overigens ivm energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:15

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYrSiJGfUzGmjfZVpyGUeFMCxhM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5IDPaAmKhSUxUBNuRFuhmB5F.png?f=user_large

en komt de front camera er dan toch?? :o blijkbaar zijn de review units nog prototypes waar de front camera nog niet op aanwezig is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5qK26LUzWIqmyPEIhEJmdUypno=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uPvo4QlpXd7kZ0GaENUQ1rlE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpAjS48EdFn4pCLO10poCUzsu4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wsk3lcdM6567BhNfmzeImCdL.png?f=user_large

[ Voor 63% gewijzigd door spartacusNLD op 02-09-2023 16:12 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:17
Armo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:57:
[...]

Ik was aan het kijken voor een 1TB SSD maar als ik het goed begrijp is 128GB meer dan zat voor Sentry Mode & Dashcam? De USB stick die ik van Tesla heb ontvangen is al 128GB. Oudere modellen niet?

Heb net even gekeken, in 2 weken tijd is er 13GB aan data geschreven op de stick.
Thuis heb ik Sentry Mode uit staan overigens ivm energieverbruik.
De keuze voor een 1TB SSD was bij mij voor mijn muziek collectie. (lossless dus flink grote brok)
Uiteindelijk werk ik nu met USB hub in dashboard kastje, de SSD enkel voor muziek en de originele Tesla USB voor de dashcam en sentry beelden. Als de stick vol zou raken, begint Tesla gewoon de oudste beelden te overschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
spartacusNLD schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:08:
:)

[Afbeelding]

en komt de front camera er dan toch?? :o blijkbaar zijn de review units nog prototypes waar de front camera nog niet op aanwezig is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zou de kers op de taart zijn! 😍

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 16:37
Wat ik niet snap is dat voor het achterbankscherm wel budget gevonden is maar voor stalks en / of een HUD niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Echnon schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:48:
[...]

Wat ik niet snap is dat voor het achterbankscherm wel budget gevonden is maar voor stalks en / of een HUD niet.
komt omdat ze alle processen van auto's gelijk aan het trekken zijn. De S en X hebben al een scherm op de achterbank, en hebben al afscheid genomen van de stalks.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 16:37
spartacusNLD schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:49:
[...]

komt omdat ze alle processen van auto's gelijk aan het trekken zijn. De S en X hebben al een scherm op de achterbank, en hebben al afscheid genomen van de stalks.
Als ze niet 1 model S per 100 model 3 zouden maken zou ik dat nog geloven ook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-07 18:34
Armo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:41:
[...]

En wat dacht je van bij parkeren elke keer op het scherm heen en weer swipen voor R en D...

[Afbeelding]
Kan je het nog herinneren? Vroeger moest je handmatig een pook een bepaalde richting uit duwen voor/ achteruit te gaan, niet te doen…. :P hoe deden de dat vroeger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Ingmar7 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:03:
[...]

Kan je het nog herinneren? Vroeger moest je handmatig een pook een bepaalde richting uit duwen voor/ achteruit te gaan, niet te doen…. :P hoe deden de dat vroeger?
Gewoon net zoals nu: direct goed parkeren zodat je niet eindeloos heen en weer hoeft te steken.

Ik geef Snollebollekes te schuld van deze rage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-07 23:49
Echnon schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:48:
[...]

Allemaal voor FSD denk ik.

Waar ik niks van heb gehoord is iets over de gietstukken (casting) en bedrading. Bestaat de nieuwe 3 nu uit twee gietstukken? En hebben ze weer minder draad gebruikt? Zo ja dan zou dat een flinke kostenbesparing zijn waardoor ze in het begin meer marge (winst) hebben en in een latere fase ze de prijs kunnen laten dalen.

Verder vind ik de nieuwe 3 echt een verbetering. Allemaal wat grotere en kleinere verbeteringen. Meer range met dezelfde batterij wow. Mij lijken de nieuwe voorstoelen die koelen of verwarmen na gelang je lichaamstemperatuur fantastisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-07 21:52
Dus ik braaf mn zwarte MY met de hand wassen maar tjee dus ook wel weer een kunst apart hoor.

Denk dat ik toch maar de swirls op de koop toe ga nemen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:32
Jeroenneman schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:13:
[...]

Dan toch in ieder geval niet voor de lelijke velgen onder de nieuwe "wielkap" velgen.

Wat een lelijke dingen in vergelijking met de oude wielkap velgen.
Ik heb eigenlijk liever lelijke echte velgen dan mooi wielkappen.
Vroeger was wielkappen echt voor het goedkoopste van het goedkoopste, maar nu Tesla het doet zijn ze opeens 'hip'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:13:
[...]

Ik denk dat het via Bluetooth gaat omdat ik de app op mijn Apple Watch heb geïnstalleerd. Als ik de app niet op mijn Apple Watch installeer kan ik de Apple Watch niet gebruiken als sleutel.

Ik denk niet dat het verschil uitmaakt als ik een esim ga nemen voor mijn Apple Watch Ultra omdat de esim pas met het netwerk gaat verbinden zodra mijn IPhone buiten bereik is.
BT moet je apart aanzetten en aan de auto koppelen. Dit kan ook nog maar sinds kort. Dus als je dit niet gedaan hebt dan gebruik je gewoon de API. Je kunt kijken of het BT beter gaat.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Ingmar7 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:03:
[...]
Dat doe ik nog dagelijks dus ja, ik kan het nog herinneren. Kan je het nog herinneren dat je dat blind kan doen zonder elke keer naar te kijken? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
hands on van bjorn:

[ Voor 56% gewijzigd door spartacusNLD op 02-09-2023 19:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silversurfer1
this schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:00:
[...]

Vroeger was wielkappen echt voor het goedkoopste van het goedkoopste, maar nu Tesla het doet zijn ze opeens 'hip'.
Nou nee ze doen het omdat het efficiënter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
Armo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:28:
[...]

Dat doe ik nog dagelijks dus ja, ik kan het nog herinneren. Kan je het nog herinneren dat je dat blind kan doen zonder elke keer naar te kijken? :p
Ik heb een Tesla én een handgeschakelde ICE en ik wissel zonder de minste moeite van auto 😁
Het enige waar ik bij de ICE de eerste meters van schrik is 'oh ik moet remmen' want jee, dat regenereren is echt een zaligheid en het one pedal is zo comfortabel rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:47
Vraagje:

Ik ben me aan het verdiepen in EV's. Heb gereden in een ID.4 van VW. We hebben wel schik met de ID.5 echter lezen we nog al eens wat software probleempjes of andere dingen op het VW forum. Heb hier al een beetje zitten zoeken hoe dat bij Tesla staat.

Ik vond Tesla vaak niet zo mooi.... sorry all maar vindt die nieuwe Model 3 wel een leuke hoor. Mooie achterkant al bijvoorbeeld. Moderne uitstraling. Niet alle EV's zijn mooi om te zien.

Hoe is jullie ervaring met de software? De werkelijke range? Of andere evt mankementen?

Denk in kansen, niet in problemen. 5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV: 77 kWh capaciteit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:48
Devke schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:23:
Vraagje:

Ik ben me aan het verdiepen in EV's. Heb gereden in een ID.4 van VW. We hebben wel schik met de ID.5 echter lezen we nog al eens wat software probleempjes of andere dingen op het VW forum. Heb hier al een beetje zitten zoeken hoe dat bij Tesla staat.

Ik vond Tesla vaak niet zo mooi.... sorry all maar vindt die nieuwe Model 3 wel een leuke hoor. Mooie achterkant al bijvoorbeeld. Moderne uitstraling. Niet alle EV's zijn mooi om te zien.

Hoe is jullie ervaring met de software? De werkelijke range? Of andere evt mankementen?
Allemaal OK, dus bestellen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BJF005 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:17:
[...]
Ik heb een Tesla én een handgeschakelde ICE en ik wissel zonder de minste moeite van auto 😁
Het enige waar ik bij de ICE de eerste meters van schrik is 'oh ik moet remmen' want jee, dat regenereren is echt een zaligheid en het one pedal is zo comfortabel rijden!
Ik heb de afgelopen 4 jaar misschien 3 of 4 keer in een handgeschakelde auto gezeten. De keer dat er een jaar tussen zat kosste het me serieus veel moeite ok van de plek te komen. Auto paar keer afgeslagen, verkeerde versnelling, etc. Dat terwijl ik de jaren ervoor toch echt minstens 2 uur per dag in de auto zat.
Goed schakelen verleer je echt idioot snel, maar leer je gelukkig in een half uur ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
-Muncky- schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:29:
[...]

Allemaal OK, dus bestellen maar!
Haha orientatiefase nog. Vraag me af of hij een hoge instap heeft. Zoeken wij wel wat meer naar. Ben nog niet bij de dealer geweest.

Denk in kansen, niet in problemen. 5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV: 77 kWh capaciteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
Devke schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:39:
[...]

Haha orientatiefase nog. Vraag me af of hij een hoge instap heeft. Zoeken wij wel wat meer naar. Ben nog niet bij de dealer geweest.
M3 = lage instap
MY = hogere instap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:35
Devke schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:39:
[...]

Of de 3 een hoge instap heeft? :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Weet iemand nog de WLTP van de M3 LR 2019?
Ben een beetje aan het vergelijken en twijfel erg tussen de reële range van de MY SR vs LR. Maw, kom ik met de MY SR net zo ver als mijn huidige M3 LR?
Scheelt een enorme zak geld in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Oekol schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:40:
[...]

Of de 3 een hoge instap heeft? :D
Totaal niet thuis nog bij Tesla. Daarom zei ik ook orientatiefase he. Hmm ik vind dat model na de facelift mooier dan de hogere instapper dan. Hmm hoge instap heeft denk ik voorkeur. Ach x gaan kijken dan.

Als software prima is en niet iedere week bij de garage sta etc.

Wat is de werkelijke actieradius een beetje in zomer en winter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

Hoe is jullie ervaring met de software?
(y)
De werkelijke range?
d:)b
Of andere evt mankementen?
:Y :7

Gewoon doen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Devke schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:49:
[...]
Zie deze website en selecteer de juiste versie van de Model 3: https://ev-database.org/car/1555/Tesla-Model-3.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
-Muncky- schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:45:
Ben een beetje aan het vergelijken en twijfel erg tussen de reële range van de MY SR vs LR. Maw, kom ik met de MY SR net zo ver als mijn huidige M3 LR?
Zie hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
[...]

Totaal niet thuis nog bij Tesla. Daarom zei ik ook orientatiefase he. Hmm ik vind dat model na de facelift mooier dan de hogere instapper dan. Hmm hoge instap heeft denk ik voorkeur. Ach x gaan kijken dan.

Problemen met de software? Iedere week in de garage?
We hebben het hier over Tesla, niet over een VAG auto he 🤣

Even ernstig nu, toen ik ging uitkijken naar een EV, ben ik een paar forums hier op tweakers beginnen volgen. (Mustang Mach E, Audi, Skoda) dat geeft een heel goed beeld van wat je kan verwachten.
Al een tip (specifiek over de Q4) het was om te huilen.
Is mijn model Y, of Tesla algemeen, perfect? Zeker en vast niet, maar over het algemeen heeft Tesla zijn zaakjes flink op orde. Zeker ivm het hele software gebeuren.
Dus, forums volgen én gewoon gaan test rijden met de modellen die jouw voorkeur hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Totaal niet thuis nog bij Tesla. [...]
Laat ik het zo zeggen: ik val in de bestuurdersstoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversurfer1
[...]

Ik zou zeggen ga eens proefrijden. Vind je de nieuwe 3 mooi dan zou je ook kunnen wachten op de nieuwe Y want die zal daarop gaan lijken. Denk Q2 dat ie er is.

Om je verder te verdiepen in Tesla kan ik je de site www.teslamagazine.nl aanbevelen. Tesla is zoveel meer dan een ev bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
BJF005 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:59:
[...]

Problemen met de software? Iedere week in de garage?
We hebben het hier over Tesla, niet over een VAG auto he 🤣

Even ernstig nu, toen ik ging uitkijken naar een EV, ben ik een paar forums hier op tweakers beginnen volgen. (Mustang Mach E, Audi, Skoda) dat geeft een heel goed beeld van wat je kan verwachten.
Al een tip (specifiek over de Q4) het was om te huilen.
Is mijn model Y, of Tesla algemeen, perfect? Zeker en vast niet, maar over het algemeen heeft Tesla zijn zaakjes flink op orde. Zeker ivm het hele software gebeuren.
Dus, forums volgen én gewoon gaan test rijden met de modellen die jouw voorkeur hebben.
Daarom zei ik al ken Tesla niet goed genoeg. Dan is zon forum al leuk om info te vergaren. Lees hier al snel positieve zaken. Op VW forum is het weer een lampje die gaat branden.... een laadklep die niet ontgrendeld bijv. Een zekering die eruit getrokken moet worden. Daar word ik wel kriegel van ondanks de ID5 vind ik een pracht auto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Silversurfer1 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:07:
[...]
Om je verder te verdiepen in Tesla kan ik je de site www.teslamagazine.nl aanbevelen. Tesla is zoveel meer dan een ev bouwer.
Inderdaad, samen met Powerwalls, zonnepanelen, grote wijk/regio accu's (megapacks), AI, robots, virtual power plants, een enorm laadnetwerk waar vele andere grote merken op aansluiten, etc. is het meer dan een autobouwer. Het ecosysteem biedt zowel nu als in de toekomst veel voordelen tov merken die alleen auto's maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Hij heeft wel een punt over die led-strip (nou, 2 eigenlijk):
- je lijkt de brightness niet te kunnen aanpassen? Hopelijk komt dat nog, lijkt me simpel.
- gaat superhard opvallen als het niet netjes doorloopt tussen dash en deur...

Ik vind de plaatsing in het dash wat vreemd. Dat gaat 's nachts toch wel een storend effect geven, nee?
En ze hadden in de footwells ook wel een ledje kunnen zetten vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik vind dat hele led licht gebeuren in de auto sowieso niet mooi, ik vind het maar raar om ‘s nachts in een oranje of paarse gloed te zitten. Reed laatst in een vrij nieuwe BMW 2-serie en de combinatie van al die knoppen, design elementen en led lichten deden het een beetje goedkoop uit zien. En verder doet het me erg denken aan die jaren ‘00 Need for Speed lichten onder de auto B-) :w
Jammer dat ze die richting op gaan, doet afbreuk aan het minimalistische design imho.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:28
Radiodurans schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:30:
Ik vind dat hele led licht gebeuren in de auto sowieso niet mooi, ik vind het maar raar om ‘s nachts in een oranje of paarse gloed te zitten. Reed laatst in een vrij nieuwe BMW 2-serie en de combinatie van al die knoppen, design elementen en led lichten deden het een beetje goedkoop uit zien. En verder doet het me erg denken aan die jaren ‘00 Need for Speed lichten onder de auto B-) :w
Jammer dat ze die richting op gaan, doet afbreuk aan het minimalistische design imho.
Zet je het toch gewoon uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
Of wit/warm wit als je toch wat licht wil, maar sterkte aanpassen zou idd wel welkom zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:20

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik vind juist dat minimale ambient light mooi. Smaken verschillen.. bijna elk merk heeft het tegenwoordig.. ik vind het een mooie toevoeging

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn Ioniq 5 had ik lampjes in de portieren en de voetruimte voor. Die kon ik aanpassen naar een prettige kleur voor 's nachts die ook nog goed aansloten bij een van de detailkleuren in het interieur. Dat gaf toch wel een prettige ervaring 's nachts op heel donkere plekken. Dan zit je niet in een zwart gat en met de juiste kleur verblindt het niet (rode tinten).

Ik zag die ledstrip in de Highland en vind dat er best geinig uitzien, maar het is denk ik minder nuttig voor de situatie zoals hierboven. Maar goed, dit is een auto die (groten)deels ook voor de Chinese markt wordt gebouwd en daar houden ze nogal van bling en lichtjes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
-Muncky- schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:45:
Mijn ervaring met de MY RWD sinds december 2022 is dat het bereik prima is en het laden snel genoeg gaat. Ik rijd ong 40.000 km per jaar en heb nog nooit een issue gehad om ergens binnen een redelijke tijd te komen. Daarmee bedoel ik dat ik nog nooit heb gedacht: "had ik maar de LR genomen, want dat zou me ontzettend veel tijd schelen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-07 13:37
this schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:00:
[...]

Er zitten ook gewoon normale velgen onder de doppen (welke naar mijn mening altijd mooier zijn dan de standaard doppen)

Die doppen zitten er alleen op voor een hogere WLTP

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Stef87 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:48:
[...]

Er zitten ook gewoon normale velgen onder de doppen (welke naar mijn mening altijd mooier zijn dan de standaard doppen)

Alleen zijn de velgen onder de nieuwe wieldoppen een stuk lelijker dan de oude velgen.

Sowieso heeft Tesla een chronisch tekort aan mooie velgen.
Alleen de Twin turbine, oude Sport velgen en huidige Model Y 20" vind ik te pruimen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-07 23:00
Heee mensen goed nieuws het trekhaak pakket is weer op voorraad yeeey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
Je doet nu net alsof de kermis niet leuk is. Het liefst kunnen de kleuren ook nog veranderen en heen en weer bewegen! Back to the 70’s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
Stef87 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:48:
[...]

“Gewoon” is wel relatief, ze zijn niet echt leuk om naar te kijken. Maar ze zijn er wel inderdaad

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
Vraagje:

Ik had een Skoda Octavia vRS waarbij ik af en toe irritante meldingen had, soms ook niet.

Heb nu sinds 2 weken een MY en dat bevalt goed.
Mijn keuze was tussen de MY en de Skoda enyaq coupe RS maar de 16k prijsverschil , minder snel opladen, range, infotainment heeft mijn keuze naar de tesla gedraaid.
Spraak besturing Skoda werkte nooit goed, tesla snap mij altijd zo fijn dat tenminste iemand je begrijpt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Iemand een idee of de MY dezelfde vernieuwingen gaat krijgen als de M3? Ik heb er nog niets over terug kunnen vinden.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:01

Sebazzz

3dp

boefje79 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:02:
[...]

Of wit/warm wit als je toch wat licht wil, maar sterkte aanpassen zou idd wel welkom zijn
Ik heb zo'n LED strip ook in mijn Opel Ampera-e en ik vind het wel mooi in de avond O+ Overdag zie je het niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wokschotel schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:32:
Iemand een idee of de MY dezelfde vernieuwingen gaat krijgen als de M3? Ik heb er nog niets over terug kunnen vinden.
Zoeken op project juniper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik weet niet of het hier is voorbij gekomen, maar de nieuwe 3 heeft geen mistlampen meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:16:
Ik weet niet of het hier is voorbij gekomen, maar de nieuwe 3 heeft geen mistlampen meer.
Op zich ook wel een logische keuze. Kost eigenlijk alleen maar geld. Denk dat ik ze op Model 3 in de vier jaar nooit aan gehad heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:11
Divak schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:55:
Ik denk dat het knipperen snel went. In de praktijk staat je stuur altijd wel een moment “gewoon” recht en kun je richting aangeven. Of je nou rechts, rechtdoor, of links gaat.

Zie het juist als een verbetering, misschien leren mensen nu af om het stuur aan de binnenkant vast te pakken.
Gisteren met een model s plaid gereden, richting aangeven wende verassend snel, vond enkel schakelen vervelend, om gewoon uit de parking te vertrekken is het prime, maar als je snel wilt keren op een drukke baan ga je je ergeren...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:45

Notna

Where are you?®

JohanB schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:43:
[...]

Je doet nu net alsof de kermis niet leuk is. Het liefst kunnen de kleuren ook nog veranderen en heen en weer bewegen! Back to the 70’s!
De kermis ís ook niet leuk :N

Dat gezegd hebbende; ik heb de deurlampen (de lampjes onder de deur bij opendoen) vervangen met Tesla logo lampjes, dus wellicht heb ik geen recht van spreken :+
Inspired schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:30:
[...]

Op zich ook wel een logische keuze. Kost eigenlijk alleen maar geld. Denk dat ik ze op Model 3 in de vier jaar nooit aan gehad heb.
Ik dacht eerlijk dat het hebben van die lampen verplicht was, maar bij nader onderzoek is dat dus niet zo (alleen voor de achterlampen). Weer wat geleerd.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

izzet3838 schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:34:
[...]

Gisteren met een model s plaid gereden, richting aangeven wende verassend snel, vond enkel schakelen vervelend, om gewoon uit de parking te vertrekken is het prime, maar als je snel wilt keren op een drukke baan ga je je ergeren...
Een plaid zet je toch gewoon in track mode, alles op de achterwielen, en dan stuur draaien en gas geven? Ben je gedraaid zonder meerdere keren steken >:)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inspired schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:30:
[...]

Ik vorig jaar wel in mijn Y! Toen mijn koplampen waren bevroren en ik weinig tot geen zicht had. Is toch wel praktisch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:59
turkeyhakan schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:02:
[...]

Ik vorig jaar wel in mijn Y! Toen mijn koplampen waren bevroren en ik weinig tot geen zicht had. Is toch wel praktisch.
Nee, dat is gewoon gevaarlijk en asociaal…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
EvolutionX schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:07:
[...]

Nee, dat is gewoon gevaarlijk en asociaal…
Dank voor je nuttige reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 10:44
Notna schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:38:
[...]
Ik dacht eerlijk dat het hebben van die lampen verplicht was, maar bij nader onderzoek is dat dus niet zo (alleen voor de achterlampen). Weer wat geleerd.
Sterker nog, als je ze wel hebt en eentje is stuk is het volgens mij zelfs APK afkeur, dan kan je ze beter maar helemaal niet hebben. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

turkeyhakan schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:10:
[...]

Dank voor je nuttige reactie!
Hij had het anders kunnen brengen, maar hij heeft wel gelijk. Je mistlampen gebruiken omdat je koplampen niet goed werken is niet heel netjes naar andere weggebruikers
Kunt beter even uitstappen en de koplampen even schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sowieso voor instappen de (kop)lampen ijsvrij maken. Die LED lampen warmen amper op.

Overigens nooit last gehad van het gebrek aan mistlampen en rij vaak genoeg tussen weilanden en over de heide, waar het zicht soms ernstig belemmerd is. Was het handig geweest als ze op de 2019 SR+ hadden gezeten? Ja, maar niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Jeroenneman schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:15:
[...]

Hij had het anders kunnen brengen, maar hij heeft wel gelijk. Je mistlampen gebruiken omdat je koplampen niet goed werken is niet heel netjes naar andere weggebruikers
Kunt beter even uitstappen en de koplampen even schoonmaken.
En jullie hebben allen spullen bij je in de auto om je auto vorstvrij te kunnen maken? Ik in dat geval niet.

En om mij associal te noemen vind ik nogal een uitspraak. Rijden jullie wel eens te hard? Dat mag ook niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Misschien een stomme vraag maar heeft iemand toevallig in een filmpje gezien hoe het achter knipperlicht werkt in de model 3 2024? Vroeg me dat af aangezien ze het huidige knipperlicht weggehaald hebben.

Ik heb het filmpje van Björn gezien waarin hij liet zien dat dat nu onderaan zit, maar dat is alleen als de achterklep open is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DS7

DS7

turkeyhakan schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:02:
[...]

Je bent verplicht om ze ijsvrij te maken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:41
izzet3838 schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:34:
[...]

Op hoeveel (mini)rotondes heb je het getest? Want dat lijkt mij het grootste probleem met richtingaanwijzers op het stuur, richting aangeven in de bocht, dan zitten ze op een heel andere positie ten opzichte van je handen. Volgens mij gaat dat niet wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
turkeyhakan schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:47:
[...]

En jullie hebben allen spullen bij je in de auto om je auto vorstvrij te kunnen maken? Ik in dat geval niet.

En om mij associal te noemen vind ik nogal een uitspraak. Rijden jullie wel eens te hard? Dat mag ook niet :-)
Kwestie van even out of the box denken toch.. Bankpasje ofzo wat je niet vaak gebruikt had je het ook mee kunnen doen.

En ondanks dat je een Tesla kan voorverwarmen is een ijskrabber nog steeds handig om tijdens de winter in je auto te hebben 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_1975
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-07 15:32
We willen nieuwste M3 gaan bestellen. Maar we ontdekken dat referralcodes nu niet meer werken voor de M3. Is dat zo bij lancering van elk nieuw model en dat het terugkomt na verloop van tijd? Zo ja, hoe lang duurde dat gemiddeld?

Ten tweede; is de trekhaak nu met nieuw model M3 achteraf te installeren? En wat is dan de trekvermogen, nog steeds 1000kg? Trekhaak is nu niet direct nodig, maar in toekomst misschien wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0bb
  • Laatst online: 06-07 21:52
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 03-09-2023 16:17 . Reden: Does lief ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DS7

DS7

[...]

Uiteraard heb ik dat.

Hoe ga je dan rijden als er zoveel ijs op de ruiten zit dat ook met voorverwarmen het zicht beperkt is? Rijden en hopen dat je niemand raakt?

Krabber kost een tientje maximaal lijkt mij. Ligt bij mij 365 dagen per jaar in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
NuEffeNiet schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:54:
[...]

Op hoeveel (mini)rotondes heb je het getest? Want dat lijkt mij het grootste probleem met richtingaanwijzers op het stuur, richting aangeven in de bocht, dan zitten ze op een heel andere positie ten opzichte van je handen. Volgens mij gaat dat niet wennen.
Niet veel rotondes gedaan idd, voor het inhalen vond ik het zelfs leuker dan een stalk, want je duimen zitten al op de goede plek, bij die paar rotondes die ik nam pinkte ik al op voorhand, dus voor je de afslag gaat nemen.
Nu als je eens een keer niet je richting aangeeft bij een rotonde lijkt me dat niet het eind van de wereld.

Al die bmw rijders doen het al niet, als tesla rijder heb je er nu tenminste een goede uitleg voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter_1975 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:57:
We willen nieuwste M3 gaan bestellen. Maar we ontdekken dat referralcodes nu niet meer werken voor de M3. Is dat zo bij lancering van elk nieuw model en dat het terugkomt na verloop van tijd? Zo ja, hoe lang duurde dat gemiddeld?

Ten tweede; is de trekhaak nu met nieuw model M3 achteraf te installeren? En wat is dan de trekvermogen, nog steeds 1000kg? Trekhaak is nu niet direct nodig, maar in toekomst misschien wel.
Die referral is zeker niet standaard. Meer op het laatst gekomen om de verkopen te boosten. Zal zeker niet snel komenn denk ik.

Trekhaak lijkt idd achteraf mogelijk. Al zul je voor 100% zekerheid bij Tesla moeten zijn of wachten totdat er 1 op kenteken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Inspired schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:01:
[...]
Trekhaak lijkt idd achteraf mogelijk. Al zul je voor 100% zekerheid bij Tesla moeten zijn of wachten totdat er 1 op kenteken staat.
Gisteren langs geweest in hasselt volgens de rep daar is het nu achteraf mogelijk, maar zij hadden ook nog geen extra info die niet op de sites/blogs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:02:
[...]

Gisteren langs geweest in hasselt volgens de rep daar is het nu achteraf mogelijk, maar zij hadden ook nog geen extra info die niet op de sites/blogs staan.
De warning dat de trekhaak niet achteraf kan staat er bij de Highland niet meer bij. Dus op zich is het wel duidelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Armo
izzet3838 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:01:
[...]

Nu als je eens een keer niet je richting aangeeft bij een rotonde lijkt me dat niet het eind van de wereld.
Is ooit onderzoek naar gedaan, het is de grootste irritatie op de weg binnen de bebouwde kom.

Niet het eind van de wereld maar wel nogal asociaal en het is wettelijk verplicht :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
[...]
Hand over lampen heen en de vorst is er vanaf. Handen heb ik persoonlijk wel altijd bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DS7 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:58:
[...]

Uiteraard heb ik dat.

Hoe ga je dan rijden als er zoveel ijs op de ruiten zit dat ook met voorverwarmen het zicht beperkt is? Rijden en hopen dat je niemand raakt?

Krabber kost een tientje maximaal lijkt mij. Ligt bij mij 365 dagen per jaar in de auto.
Ik overigens niet. Ook nog niet nodig gehad in de afgelopen 4 jaar. Gewoon auto voorverwarmen voor 10 minuten (of op defrost stand voor paar minuten) en zelfs de dikste ijslaag is weg. Sneeuw is een ander ding, maar die veeg ik er zelf wel altijd gewoon af (zouden meer mensen moeten doen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armo
[...]

Wel een tesla rijden maar geen € 1,79 over voor een flesje ontdooier bij Action? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl5Ru__5VK6SdHSD4vyTdFKC0l4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m2S5RwEXK5h8eHhtbQzQ7Lqv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006

Fab1Man

Live life to the fullest

Wat betreft het knipperlicht op het stuur, ik begrijp dat Tesla de knoppen beide links heeft geplaatst omdat aan die kant de hendel zat, maar ik had het toch logischer gevonden als de knoppen voor links en rechts niet onder elkaar zouden zitten maar aan elke kant van het stuur. Dat lost het probleem bij een rotonde nog niet meteen op, maar qua gevoel leek me dat toch logischer. Ik ben er zelf geen fan van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Rustig aan maar. Het is zondagochtend he.

Ja, iets om even te krabben ligt altijd in de auto. En je koplampen niet kunnen gebruiken of iets te hard rijden zit nogal een verschil in naar mijn mening.

Mistlampen verblinden behoorlijk als je ze denkt als vervanging voor je koplamp te kunnen gebruiken. Vandaar dat ik je de tip geef: doe het niet, en maak je koplamp gewoon even schoon (desnoods met je mouw even afvegen oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Caelorum schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:35:
[...]

Ik overigens niet. Ook nog niet nodig gehad in de afgelopen 4 jaar. Gewoon auto voorverwarmen voor 10 minuten (of op defrost stand voor paar minuten) en zelfs de dikste ijslaag is weg. Sneeuw is een ander ding, maar die veeg ik er zelf wel altijd gewoon af (zouden meer mensen moeten doen).
Dat je het nog niet hebt meegemaakt, zo'n dikke ijslaag, geloof ik best, maar het bestaat en dan gaat ook voorverwarmen heel erg veel tijd kosten. Terwijl je dan met een krabber het proces flink kan versnellen.

Dit nog afgezien van dat je soms dat ding ook nodig hebt om de laadpoort open te bikken. Dus toch maar dat ding aanschaffen, want als je moet laden en dat kan niet vanwege een ijslaag op de laadklep, dan is dat vrij lullig (overigens: ook ijslaag verwijderen om het klepje weer te sluiten komt voor).

(ja, ik verkeer redelijk veel in koude gebieden in de wintermaanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
Nu de Highland verwisselbare dashboard frontjes krijgt is niets meer heilig 😇. Iemand ervaring met deze plak frontjes? (Dus geen wrap)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wos5FMgJU-jpv491uviL5h2htVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tbkn1VD1PKLKe2LMxTLoziOZ.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006

Fab1Man

Live life to the fullest

Jeroenneman schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:46:
[...]

Mistlampen verblinden behoorlijk als je ze denkt als vervanging voor je koplamp te kunnen gebruiken. Vandaar dat ik je de tip geef: doe het niet, en maak je koplamp gewoon even schoon (desnoods met je mouw even afvegen oid).
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Ik stoor me ook aan mensen die mistlampen gebruiken, zijn er nogal wat in Nederland, maar verblindend is het absoluut niet. Groot licht is verblindend, mistlampen zijn hoogstens erg irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

Maurice- schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:21:
Nu de Highland verwisselbare dashboard frontjes krijgt is niets meer heilig 😇. Iemand ervaring met deze plak frontjes? (Dus geen wrap)
[Afbeelding]
Even gekeken en dit lijkt mij nou echt zoiets wat bij vrijwel iedereen op zijn minst een beetje scheef zal zitten.

Als je het al gaat doen: eerst demonteren, dan plakken, dan terug monteren. Dan zul je het beste resultaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 22:04
DS7 schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:55:
[...]

Even gekeken en dit lijkt mij nou echt zoiets wat bij vrijwel iedereen op zijn minst een beetje scheef zal zitten.

Als je het al gaat doen: eerst demonteren, dan plakken, dan terug monteren. Dan zul je het beste resultaat hebben.
Volgensmij zijn dit een soort harde panels met tape aan de achterkant. Dus het installeren zal heel gemakkelijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 20:30
Iemand een idee wat een reden zou zijn dat je een Tesla niet meer kunt verplaatsen? Zag dit vandaag bij een supercharger.

Stel je batterij is leeg, dan blijft hij waarschijnlijk op park mode staan (dus kun je hem niet duwen). Is er nog een manier om hem op neutraal te zetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEisFZMBjEbi7M_vOkdCdWgHgFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBowqnQcNBYXCFH9Eta0f6sh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgdG03yDmlZt16OclNyanTuTHxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaS4zgvpvNkSKISbCCD5JPxK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door bones op 03-09-2023 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
bones schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:27:
Iemand een idee wat een reden zou zijn dat je een Tesla niet meer kunt verplaatsen? Zag dit vandaag bij een supercharger.

Stel je batterij is leeg, dan blijft hij waarschijnlijk op park mode staan (dus kun je hem niet duwen). Is er nog een manier om hem op neutraal te zetten?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dode 12v accu? Volgens mij is die nodig om van 'versnelling' te wisselen.

Maar wat lambal als je je Model S zo bij de supercharger parkeert 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1 ... 105 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: