Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06
schumi1986 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:15:
[...]

Die heb ik gezien ja en ik ben van mening dat de Y qua design er op achteruit gaat. Maar dat komt dus omdat ik de nieuwe voorkant van de 3 niet trek.
Dan zou het mogelijk zoiets worden? Wat ik overigens wel hoop is dat ze die foeilelijke wieldoppen vervangen door iets beters….

Afbeeldingslocatie: https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/2023/04/2025-Tesla-Model-Y-Rendering-main.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door EvolutionX op 01-09-2023 18:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
SirLct schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:24:
[...]

Heb de nieuwe S gereden. Ding is echt onhandig. Hadden ze links links gedaan, en rechts rechts (als je snap wat ik bedoel) is het mss nog iets sneller wennen. Maar hoe het nu staat is gewoon niet goed.
Maar ik denk dat mn grootste bezwaar is gear lever. Waarom in godsnaam moet het anders, de huidige werkt gewoon prima. Ik heb geen zin om de screen aan te raken om van P naar D of naar R te gaan. Parkeren wordt echt irritant. Maar goed, ik heb al ingefluisterd bij Enhauto om een S3XY STALK te maken.. :+
Holy shit ze hebben wel snel geacteerd!
https://www.instagram.com.../?igshid=NjZiM2M3MzIxNA==
Sexy Stalk lol!!

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aphrodite
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-02-2024
Hola! :w Stille meelezer hier. Sinds afgelopen week heb ik een model 3 besteld (lease), en vandaag vanuit Tesla de bevestiging gekregen dat ik medio oktober-november een Highland geleverd krijg. Ik had gekozen voor een zwarte lak met zwart interieur (en een trekhaak). Ben benieuwd!
Het enige waar ik nu nog even naar benieuw ben (en wat ik nog niet voorbij heb zien komen in de filmpjes die ik heb gezien): weet iemand hoe dat zit met het glas t.o.v. de kofferbak? Gaat het, bij het regenen, nog steeds de kofferbak instromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Aphrodite schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:27:
Hola! :w Stille meelezer hier. Sinds afgelopen week heb ik een model 3 besteld (lease), en vandaag vanuit Tesla de bevestiging gekregen dat ik medio oktober-november een Highland geleverd krijg. Ik had gekozen voor een zwarte lak met zwart interieur (en een trekhaak). Ben benieuwd!
Het enige waar ik nu nog even naar benieuw ben (en wat ik nog niet voorbij heb zien komen in de filmpjes die ik heb gezien): weet iemand hoe dat zit met het glas t.o.v. de kofferbak? Gaat het, bij het regenen, nog steeds de kofferbak instromen?
Is al paar jaar niet zo. Ik heb eentje van 2021, gaat iig goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiben
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb zelf een model 3 RWD LR in bestelling staan met een restrictie op op 4 september, eerder gaf Tesla aan dat het op die datum geleverd werd waarna ze er vervolgens op terugkwamen en zeiden dat het op die datum in de fabriek toegewezen en werd gefabriceerd.

Ik ontvang nu een mailtje dat de RWDs en de Long ranges worden geupgrade en als ik meer informatie wil dat ik contact op moest nemen met mijn leasemaatschappij, tesla zou achter de schermen het een en ander gaan regelen. Als ik nu echter Tesla of de Leasemaatschappij bel krijg ik van beiden te horen dat niemand nou weet wat de status is van dat type model.

Communicatie zou wel een stukje beter kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

Gaaf hoor, het gebrek aan directe launch van Performance doet mij vermoeden dat er een Plaid komt met duidelijk dikkere specs dan de m3p was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
als ik de comments bekijk lijk dit wel nep en sarcasme helaas.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daiben schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:28:
Heb zelf een model 3 RWD LR in bestelling staan met een restrictie op op 4 september, eerder gaf Tesla aan dat het op die datum geleverd werd waarna ze er vervolgens op terugkwamen en zeiden dat het op die datum in de fabriek toegewezen en werd gefabriceerd.

Ik ontvang nu een mailtje dat de RWDs en de Long ranges worden geupgrade en als ik meer informatie wil dat ik contact op moest nemen met mijn leasemaatschappij, tesla zou achter de schermen het een en ander gaan regelen. Als ik nu echter Tesla of de Leasemaatschappij bel krijg ik van beiden te horen dat niemand nou weet wat de status is van dat type model.

Communicatie zou wel een stukje beter kunnen.
Voorheen werden dit soort orders gewoon gecancelled. Auto niet meer te leveren, zoek maar wat anders uit. Ik kreeg in 2019 een gratis upgrade naar de LR AWD mits ik een voorraad model nam. Geen idee of ze dat nu ook doen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:33:
Gaaf hoor, het gebrek aan directe launch van Performance doet mij vermoeden dat er een Plaid komt met duidelijk dikkere specs dan de m3p was.
Nee, dat gaat niet gebeuren. LG accu kan amper meer aan. Ze willen de S ook niet in de weg zitten. P komt gewoon wat later. Eerst gewoon flink produceren met de RWDs en LRs. Tenminste, dat denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphrodite
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-02-2024
SirLct schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:28:
[...]

Is al paar jaar niet zo. Ik heb eentje van 2021, gaat iig goed.
Helder, fijn dat dat niet meer zo is. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Monkeydancer schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:06:
Is de tesla model 3 een verstandige koop als particulier of is het alleen zakelijk interessant als ondernemer of als leaseauto van de zaak. Haal je het met electrisch rijden eruit als particulier als je veel kilometers maakt. Ik rij namelijk zelf op dit een dieselauto. Of is diesel nog steeds het goedkoopst als je kijkt naar prijs per km.
Ik heb ook particulier gekocht. Als je gaat leasen o.i.d. dan zou ik het zelf niet doen particulier. Dat kost je 700-900 euro per maand (wat je weggooit). Maar los kopen is nu vrij aantrekkelijk gezien de lage aanschafprijs vergeleken met concurrentie. Dan heb je ook een restwaarde natuurlijk.

Kwestie van een rekensom doen. Een oude diesel is in aanschaf goedkoop maar over een paar jaar een flink stuk duurder in vaste lasten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchlimits op 01-09-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:51
Ik krijg het idee dat de bagageruimte wat groter is geworden en de toegang verbeterd. Maar uit de filmpjes wordt dat niet helemaal duidelijk. Hier iemand een idee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:55
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:35:
[...]

als ik de comments bekijk lijk dit wel nep en sarcasme helaas.
https://www.instagram.com/p/CwqFkFJMioZ/

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomReactor
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-12-2024
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:49:
[...]

Voorheen werden dit soort orders gewoon gecancelled. Auto niet meer te leveren, zoek maar wat anders uit. Ik kreeg in 2019 een gratis upgrade naar de LR AWD mits ik een voorraad model nam. Geen idee of ze dat nu ook doen.
Hier vrees ik dus voor, dat ze de order gewoon gaan cancellen... Gisteren order geplaatst bij de leasemaatschappij voor de rwd LR, had zelf nog niks gehoord van Tesla. Ik ga er zo onderhand wel van uit dat ik na het weekend bericht krijg dat ze die niet meer gaan leveren. Voelt wel als verliezen, straks voor bijna hetzelfde geld een standard Range zonder richtingaanwijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
haha, geweldig. Ik zou sowieso al die buttons gaan halen en wellicht zelfs die draaiknop ooit. deze er ook maar bij dan :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
RandomReactor schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:43:
[...]

Hier vrees ik dus voor, dat ze de order gewoon gaan cancellen... Gisteren order geplaatst bij de leasemaatschappij voor de rwd LR, had zelf nog niks gehoord van Tesla. Ik ga er zo onderhand wel van uit dat ik na het weekend bericht krijg dat ze die niet meer gaan leveren. Voelt wel als verliezen, straks voor bijna hetzelfde geld een standard Range zonder richtingaanwijzer...
Ik heb gewoon een bijgewerkte order van oud naar nieuw model en een correctie op de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RandomReactor schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:43:
[...]

Je kunt hem afaik al een tijd niet meer bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dutchlimits schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:47:
[...]

Ik heb gewoon een bijgewerkte order van oud naar nieuw model en een correctie op de prijs
Een LR RWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Toen de 1e model 3 werd aangekondigd, hoeveel tijd zat er tussen toen de performance variant erbij kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
SR, ik las even over dat stukje van LR RWD heen. Lijkt me dat die inderdaad niet beschikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:25
Wel jammer dat nieuwe kopers straks in hun highland aan het shinen zijn en vervolgens door de rest van de oude Tesla vloot op de autobahn zoek gereden worden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
schumi1986 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:06:
Wel jammer dat nieuwe kopers straks in hun highland aan het shinen zijn en vervolgens door de rest van de oude Tesla vloot op de autobahn zoek gereden worden :p
Ik ga er vanuit dat ze het via een software update wel verhogen, of anders track pack!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 12:25
jaguarxj16 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:43:
Ik krijg het idee dat de bagageruimte wat groter is geworden en de toegang verbeterd. Maar uit de filmpjes wordt dat niet helemaal duidelijk. Hier iemand een idee?
Inderdaad 33 liter groter. Is mij nog niet duidelijk waarin dat hem precies zit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
schumi1986 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:06:
wachten tot de plaid uit komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
william89 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:31:
[...]

Inderdaad 33 liter groter. Is mij nog niet duidelijk waarin dat hem precies zit…
bak onder de laadruimte (waar je bevoordeeld kabels opbergt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
DennusB schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:29:
[...]

Ik ga er vanuit dat ze het via een software update wel verhogen, of anders track pack!
of de power boost unlock voor de long range. doet niks aan je topsnelheid. maar wel nog snellere acceleratie.

topsnelheid is nu beperkt door de band die standaard wordt meegeleverd. die is stiller maar minder geschikt voor echte snelheid blijkbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 01-09-2023 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debuteer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 09:56
Zijn er toevallig mensen die via athlon een oud model 3 hebben besteld en al bericht hebben gehad over de highland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomReactor
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:50:
[...]

Je kunt hem afaik al een tijd niet meer bestellen.
Zakelijk blijkbaar wel. Deze week gedaan namelijk :) maar dus erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Zal me verbazen als er meteen een LR RWD in de Highland versie zal zijn en de LR AWD wordt me net te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RandomReactor schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:35:
[...]

Zakelijk blijkbaar wel. Deze week gedaan namelijk :) maar dus erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Zal me verbazen als er meteen een LR RWD in de Highland versie zal zijn en de LR AWD wordt me net te duur.
Heb je al een RN dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Debuteer schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:33:
Zijn er toevallig mensen die via athlon een oud model 3 hebben besteld en al bericht hebben gehad over de highland?
Een collega van me, maar dat was alleen een bericht vanuit Tesla, zoals hier al screenshots zijn geplaatst. Vanuit Athlon nog niets gehoord.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:51
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:32:
[...]

bak onder de laadruimte (waar je bevoordeeld kabels opbergt)
Je bedoelt dat die groter is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telecom_Kay
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-01 22:07
Nog even over de bumpercamera… die zal er dus niet op zitten bij de auto’s die ze in 2023 gaan leveren? Wie kan dit bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
jaguarxj16 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:04:
[...]

Je bedoelt dat die groter is geworden?
blijkbaar.. volgens de reviews altans. eerder in het topic kwam jou vraag ook voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Telecom_Kay schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:05:
Nog even over de bumpercamera… die zal er dus niet op zitten bij de auto’s die ze in 2023 gaan leveren? Wie kan dit bevestigen?
Bevestigen is moeilijk.. maar geen van de reviewers verwijzen er naar. tesla verwijst er zelf niet naar en de plaatjes waar deze nog op te zien waren zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carebear17
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 12:29
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:06:
[...]

blijkbaar.. volgens de reviews altans. eerder in het topic kwam jou vraag ook voorbij.
Volgens mij omdat de subwoofer (rechts) verhuist is en daar ruimte is vrij gekomen (zoals dat aan de linkerkant is nu). Was in een van de filmpjes te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34
Dit lijkt me wel interessant!
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/mjkrclsk3mlb1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomReactor
Nee, donderdag order geplaatst bij LM na nog een belletje met de vrienden daar over de levertijden ("komt allemaal goed, paar weken!"). Ben onderhand wel zeker dat ik volgende week door de LM gebeld word dat het toch niet gaat gebeuren. Of ze moeten ergens nog iets hebben staan, maar volgens mij werkt het niet zo (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ik gebruik de Watch app for Tesla icm met Apple Watch. Ik heb het icoontje achterklep openen op het startscherm van mijn horloge gezet maar zodra ik daar op druk werkt het maar de helft van de tijd helaas. Afstand tot de auto lijkt niet uit te maken. Meer gebruikers van deze app met dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:44
Dat was toch al een feature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:35
Ingmar7 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:48:
[...]

Dat was toch al een feature?
Dit lijkt eerder over een het lampje in de spiegel te gaan dat gaat branden wanneer een auto in jouw dode hoek rijdt zoals bij vele moderne wagens tegenwoordig.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 21:43
Even een snelle sanity check graag: van welke prijs moet ik nu uitgaan ivm de SEPP: retailprijs of ‘subtotaal voertuig’
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Vro05ddt5t7RZ7P9X52YHV6gjU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FcZr2uo7apm4yblPh7JmoY3b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCW-QAHkYBjXO4rSdt4aBsWgkrA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fnpkg8d8zWmVBkNLTec29hg2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
Van het subtotaal van de originele prijs, wat neerkomt op de getoonde retailprijs -1000 euro geloof ik. Dan zou deze op een catalogusprijs van 44.893 komen. Bizar lage korting overigens… zou minstens -4.5k verwachten.

Maar volgens mij klopt dit niet?, als ik hem zo samenstel via https://web.archive.org/w..._NL/model3/design#payment

Dan kom ik op een catalogusprijs van 46.890

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQN9Czl8bt8ZrtMALZ5RYVYB7nE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ckw5anintW4BhbyLyM18y5d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 190% gewijzigd door EvolutionX op 01-09-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Het gaat om de catalogusprijs bij SEPP. Niet om de aanschafprijs. Dus een LR of P komt niet in aanmerking! Ook niet als je 1 koopt die goedkoper is dan 45.000 2ehands.

De nieuwprijs (catalogusprijs) van de elektrische personenauto die op uw naam komt in het kentekenregister (RDW), is minimaal € 12.000 en maximaal € 45.000. Let op: de catalogusprijs in het kentekenregister is leidend voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
Dank, dan zou het uitkomen op 44.890. Overigens idd maar een lage korting. En jammer dat je hiervoor ook geen referral mag gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
Ruvo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:28:
Dank, dan zou het uitkomen op 44.890. Overigens idd maar een lage korting. En jammer dat je hiervoor ook geen referral mag gebruiken..
Nee,onmogelijk dat een rwd met deze 3 opties (red multi coat, 19 inch, wit interieur) onder de 45k catalogusprijs zit. Of ze moeten de catalogusprijs van het oude model per vandaag omlaag hebben bijgesteld, maar dat zou wel heel apart zijn…

Edit:zie dat het kenteken al van juli is, dus de prijs klopt idd niet…

Referral doet het overigens wel bij mij op dit voorraad model

[ Voor 12% gewijzigd door EvolutionX op 01-09-2023 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41
EvolutionX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:38:
[...]

Nee,onmogelijk dat een rwd met deze 3 opties (red multi coat, 19 inch, wit interieur) onder de 45k catalogusprijs zit. Of ze moeten de catalogusprijs van het oude model per vandaag omlaag hebben bijgesteld, maar dat zou wel heel apart zijn…

De auto heeft al een kenteken (T756GK), even opzoeken bij de RDW laat een catalogusprijs zien van 46890 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

De mijne is weken geleden besteld, maar voor levering in december 2023 (omdat dan mijn huidige wagen afloopt). Destijds werd een leverdatum van eind januari 2024 aangeven. Ik heb een RN, en toevallig vandaag de mail ontvangen van Tesla direct dat de bestelling wordt omgezet en dat met de LM wordt geregeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_s2mYoVW920C3NEUbq0wj1NpG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tTPAlXR2pMxiqbshjmnJTakU.png?f=user_large

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ruvo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:01:
Even een snelle sanity check graag: van welke prijs moet ik nu uitgaan ivm de SEPP: retailprijs of ‘subtotaal voertuig’
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk niet dat deze onder SEPP valt.
Rood is betalende kleur, en hij heeft 19inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
EvolutionX schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:38:
[...]

Edit:zie dat het kenteken al van juli is, dus de prijs klopt idd niet…

Prijs klopt inderdaad niet. Ik zie de referral alleen op de overzichtspagina, maar het wordt uiteindelijk niet doorgevoerd op de detailpagina (wat eerst wel was; en nog steeds zo is bij bv. de models Y's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Sebazzz schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:49:
[...]

De mijne is weken geleden besteld, maar voor levering in december 2023 (omdat dan mijn huidige wagen afloopt). Destijds werd een leverdatum van eind januari 2024 aangeven. Ik heb een RN, en toevallig vandaag de mail ontvangen van Tesla direct dat de bestelling wordt omgezet en dat met de LM wordt geregeld.

[Afbeelding]
Same here! In mei besteld met aflopend contract halverwege november en vandaag de mail ontvangen…😍💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:37

s3n

Enhauto, die van de buttons, is al bezig met stengels: https://www.instagram.com.../?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Er staat ook een filmpje van een model s met stengels op hun account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 20-09 09:11
s3n schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 07:52:
Enhauto, die van de buttons, is al bezig met stengels: https://www.instagram.com.../?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Ze moeten geld blijven verdienen natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Zijn er al hires foto’s, liefst van de zwarte, update gesignaleerd? 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:11
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:07:
[...]

Bevestigen is moeilijk.. maar geen van de reviewers verwijzen er naar. tesla verwijst er zelf niet naar en de plaatjes waar deze nog op te zien waren zijn verdwenen.
Als je op volgende link naar beneden scrolt bij afmetingen zie je een grijze m3 staan met de camera https://www.tesla.com/nl_be/model3

Maar idd het is raar dat die op 75% van de afbeeldingen niet te zien is en dat geen enkele review er een woord over heeft gesegd dus denk dat die er niet op zal zitten.

Zal ooit wel komen denk ik maar dus niet bij release...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:48
Is er ergens al een plek op het prachtige internet waar iemand een goede spec vergelijking heeft gemaakt nu? Ben wel benieuwd naar overzichtelijk de verschillen van M3 oud en nieuw!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

this schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:23:
[...]

Ik hoop dat iedereen die velgdeksels weggooit en dit een signaal wordt naar de fabrikant dat velgdeksels geen vervanging zijn voor degelijke velgen :9
Dan toch in ieder geval niet voor de lelijke velgen onder de nieuwe "wielkap" velgen.

Wat een lelijke dingen in vergelijking met de oude wielkap velgen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
RiCk schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:13:
Is er ergens al een plek op het prachtige internet waar iemand een goede spec vergelijking heeft gemaakt nu? Ben wel benieuwd naar overzichtelijk de verschillen van M3 oud en nieuw!?
Reddit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 17:30
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:02:
[...]

Voordeel is dat een trekhaak nu achteraf kan. :)
Ik heb dat gisteren nagevraagd bij Tesla (ik had een proefrit aangevraagd, maar dat kan pas vanaf oktober) maar over de trekhaak konden ze niet bevestigen (maar ook niet hard ontkennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
s3n schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 07:52:

repost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
YouTube: Tesla Model 3 Highland test ride

Ome Bjorn

Wel een erg korte impressie. Conclusie is stiller en stukken beter afgeveerd (vergelijking Duitse auto’s). Knipperlicht vereist ninja skills.

[ Voor 43% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-09-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
izzet3838 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:28:
[...]

Als je op volgende link naar beneden scrolt bij afmetingen zie je een grijze m3 staan met de camera https://www.tesla.com/nl_be/model3

Maar idd het is raar dat die op 75% van de afbeeldingen niet te zien is en dat geen enkele review er een woord over heeft gesegd dus denk dat die er niet op zal zitten.

Zal ooit wel komen denk ik maar dus niet bij release...
Ik heb gescrollt en zie 't niet. Heb je anders screenshot?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Kleine recap voor iedereen:
Hij rijdt niet zelf maar een vast kort rondje met een bestuurder.
Hij is positief over de vering/demping bij drempels.
Geluid van buiten is minder en deur sluiten klinkt beter.
Dak lijkt geen akoestisch glas, zij ruiten wel.
Geen stalks vereist bij rotondes een tweede hand en een ninja-move aldus Bjørn.
Ze rijden over een zeer dempende zoab en dat vind ook Bjørn een beetje jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 22-10-2023 14:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
GeeMoney schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:18:
[...]

Geen stalls vereist bij rotondes een tweede hand en een ninja-move aldus Bjørn.
Die stalks is echt wel een tekortkoming. Ik wil tijdens parkeren wel eens het scrollwieltje indrukken om de camera te starten. Als het stuur dan al gedraaid staat is dat bijzonder lastig. En dan hoef ik niet eens te kiezen tussen links of rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dank voor de samenvatting.

Mbt de stalks: ben heel benieuwd en zou het wel eens willen proberen.

Ik denk dat ze ook voorsorteren op een FSD (nabije) toekomst. Dan hoef je zelf helemaal niet meer te knipperen. FSD v12 is van de week door Musk gedemonstreerd en hij bevestigde ook dat er al testrijders zijn in China, Noorwegen en nog een aantal landen. Nieuwe wetgeving zou volgend jaar rond moeten zijn.

Ik zit zelf nog wel OK en verwacht nog 4 jaar te rijden met deze auto. Maar tegen die tijd is die hele Stalkgate misschien wel in de vergetelheid geraakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
[...]

Dat wat er bij 2:40 minuut gebeurd in het filmpje lijkt mij dus vreselijk irritant, het knipperlicht op die manier moeten bedienen... Het zal misschien een kwestie van wennen zijn, maar dit ziet er niet echt natuurlijk uit nog.

Verder alleen maar mooie updates, al weet ik nog niet wat ik van het nieuwe front moet vinden. Vond de vorige koplampen meer sprekend, nu is het allemaal wel erg strak en slank.

Maargoed, ik rij nog lekker een paar jaar door in mijn 2021 M3 🙂

[ Voor 13% gewijzigd door Jimmer op 02-09-2023 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 09:14
schumi1986 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:46:
Ik gebruik de Watch app for Tesla icm met Apple Watch. Ik heb het icoontje achterklep openen op het startscherm van mijn horloge gezet maar zodra ik daar op druk werkt het maar de helft van de tijd helaas. Afstand tot de auto lijkt niet uit te maken. Meer gebruikers van deze app met dezelfde ervaring?
Ik gebruik hem ook, maar ik heb de Frank op het scherm. Duurt soms langer omdat de auto moet ontwaken.
Maar het werkt wel
Goede app trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

In de AutoTopNL review gaan ze net daarom buiten de door Tesla uitgestippelde routes rijden. De reviewer is helaas niet zo tevreden over het geluid binnen. Is behoorlijk teleurgesteld bij een direct vergelijk met de vorige Model 3.

Ik wacht nog wat andere reviews af, en ga zelf in oktober ook nog een keer proefrijden, om een goed oordeel te kunnen vellen.

[ Voor 10% gewijzigd door sloth op 02-09-2023 10:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
STIMPPYYY schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:07:
YouTube: Tesla Model 3 Highland test ride

Ome Bjorn

Wel een erg korte impressie. Conclusie is stiller en stukken beter afgeveerd (vergelijking Duitse auto’s). Knipperlicht vereist ninja skills.
Hahaha, met de andere hand het knopje gaan zoeken om de rotonde af te gaan met de knipper..wie bedenkt dit soort shit

Qua exterieur looks (ook hier beneden) vind ik het wel heel erg een ET5 geworden. Niet mijn stijl, beetje Japanse too fast too furious

[ Voor 12% gewijzigd door JohanB op 02-09-2023 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
JohanB schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:53:
[...]
Hahha, met de andere hand het knopje gaan zoeken om de rotonde af te gaan met de knipper..wie bedenkt dit soort shit
De VS heeft niet zoveel rotondes. 9000 in totaal dacht ik. Ter vergelijking: Nederland zit alleen al boven de 5000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 20-09 09:11
De open en sluit achterbak opdracht werkt eindelijk sinds de laatste (gisteren) update van de Tesla app. Nice!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
foto's van de highland (volgens mij is er ergens een beurs waar de highland staat vandaag):

Tesla Model 3 Highland pictures! (op zijn account staan er nog meer)

veel hoog resolutie close ups van de nieuwe onderdelen of verbeteringen op de highland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-ZUVCBlE2i-Sd7tlionir5Cj4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtGTO5hW7hoEjVbK9Kz1sk6E.jpg?f=fotoalbum_large

de nieuwe zilver is echt heel erg mooi <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovlKAycs6kJlapPW_Un45rTU1XE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FU4HVaUTsrfS5WJGakkbJI11.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door spartacusNLD op 02-09-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

turkeyhakan schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:03:
De open en sluit achterbak opdracht werkt eindelijk sinds de laatste (gisteren) update van de Tesla app. Nice!
Spraakopdracht?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Caelorum schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:56:
[...]

De VS heeft niet zoveel rotondes. 9000 in totaal dacht ik. Ter vergelijking: Nederland zit alleen al boven de 5000.
Dit is denk ik inderdaad de oorzaak van het probleem. In de VS is bijna alles een kruispunt.

Ik denk echter wel dat Tesla voor Europa terug gaat komen op deze keuze. Het gebrek aan stalks zal voor heel veel overstappers een onoverkomelijk minpunt zijn. Ik verwacht dat dit ondanks de prijsstelling van Tesla heel veel omzet gaat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Pierz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:44:
[...]

Dit is denk ik inderdaad de oorzaak van het probleem. In de VS is bijna alles een kruispunt.

Ik denk echter wel dat Tesla voor Europa terug gaat komen op deze keuze. Het gebrek aan stalks zal voor heel veel overstappers een onoverkomelijk minpunt zijn. Ik verwacht dat dit ondanks de prijsstelling van Tesla heel veel omzet gaat kosten.
Ik verwacht dat er aftermarket oplossingen komen die simpel en goed zijn.

Als ik binnen een paar jaar de volgende mag kiezen, dan zal zoiets wel op de markt zijn.
In elk geval ga ik mezelf een paar weken de tijd geven er aan te wennen.

En ja, dat knipperen op een rotonde…. Ik zie weinig mensen het doen….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
Kijkend naar de praktijktest van Carwow lijkt het verbruik ongeveer hetzelfde te zijn in de praktijk als het oude model…. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bS1s3LMOAg5o2isXNm7AEpWj54I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klAx1J0pHLc3oojd6D3Lb6EQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Valt wel mee denk ik. In dit segment kopen mensen met name ook obv prijs/kwaliteit. Het gebrek aan USS slikt ook iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-09 08:15
Tommie12 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:51:
[...]

Ik verwacht dat er aftermarket oplossingen komen die simpel en goed zijn.

Als ik binnen een paar jaar de volgende mag kiezen, dan zal zoiets wel op de markt zijn.
In elk geval ga ik mezelf een paar weken de tijd geven er aan te wennen.

En ja, dat knipperen op een rotonde…. Ik zie weinig mensen het doen….
Zul je zien dat straks andere auto’s gewoon de rotonde op rijden als er een nieuwe model 3 op rijdt, want die zal wel voor me afslaan, ook al geeft ie geen richting aan en zo niet, dan remt ie wel voor me (de automatic emergency brake van tesla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

bilgy_no1 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:30:
[...]

Dank voor de samenvatting.

Mbt de stalks: ben heel benieuwd en zou het wel eens willen proberen.

Ik denk dat ze ook voorsorteren op een FSD (nabije) toekomst. Dan hoef je zelf helemaal niet meer te knipperen. FSD v12 is van de week door Musk gedemonstreerd en hij bevestigde ook dat er al testrijders zijn in China, Noorwegen en nog een aantal landen. Nieuwe wetgeving zou volgend jaar rond moeten zijn.

Ik zit zelf nog wel OK en verwacht nog 4 jaar te rijden met deze auto. Maar tegen die tijd is die hele Stalkgate misschien wel in de vergetelheid geraakt...
Zou mooi zijn als eindelijk Europa ook weer aandacht krijgt. Goede kans dat Nederland dan ook daar snel van gaat profiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Wat ik waarschijnlijker acht is dat dit een bewuste keuze is om de vraag beter af te stemmen op de beperkte en nog toenemende productie capaciteit (ramp-up). Zijn vast zat onderzoeken en cijfers die voorspellen dat tig procent van potentiële kopers het gebrek aan stalks niet als een koop belemmering zien.

Daarnaast zal er in de pers en op sociale media veel aandacht naar gaan. "There is no such thing as bad publicity".

@EvolutionX hier de net verschenen review van carwow:

Ook belangrijk om mee te nemen: reviewer vergelijkt met een 2019 Long Range zonder geluidswerend glas. Dus als je daarmee vergelijkt komt de Highland update er sowieso extra goed uit.

En opnieuw heeft Tesla de route vooraf bepaald.

[ Voor 18% gewijzigd door sloth op 02-09-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

sloth schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:06:

Daarnaast zal er in de pers en op sociale media veel aandacht naar gaan. "There is no such thing as bad publicity".
Ik ken een man, Marco B. genaamd, die daar genuanceerd over denkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
Wel raar dat ze de nieuwe 3 niet in de US uitleveren of hebben aangekondigd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:46:
Gebruik je hem dan via BT of gewoon via de API met verbinding van de mobiel? Of esim in de Watch? Ik gebruik nog niet de BT koppeling maar verder werkt het prima. Al moet soms de auto wel wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

STIMPPYYY schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:14:
Wel raar dat ze de nieuwe 3 niet in de US uitleveren of hebben aangekondigd nog.
Voorlopig gaat de nieuwe Model 3 daar nog niet heen en daar gaat binnenkort een toelichting op komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
DS7 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:17:
[...]

Voorlopig gaat de nieuwe Model 3 daar nog niet heen en daar gaat binnenkort een toelichting op komen.
Volgens mij moet hij in de US geproduceerd worden om in aanmerking te komen voor de federal tax credits toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33
DS7 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:17:
[...]

Ook wel logisch dat ze met 1 fabriek starten en zo de kinderziektes eruit kunnen halen (zowel qua productieproces als de technische van de auto zelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:11
Oekol schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:17:
[...]

Ik heb gescrollt en zie 't niet. Heb je anders screenshot?
Tuurlijk : Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/f8DykB9/Screenshot-20230902-124043-Opera.jpg

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

EvolutionX schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:36:
[...]

Volgens mij moet hij in de US geproduceerd worden om in aanmerking te komen voor de federal tax credits toch?
Klopt. Maar ze hadden er natuurlijk voor kunnen kiezen om de wijzigingen ook daar door te gaan voeren op korte termijn. Van wat ik begrepen heb wordt er vanuit Tesla momenteel gecommuniceerd dat er zeker dit jaar geen highland in de VS geleverd zal worden. En dat is al een hele andere communicatie dan dat hij in 2024 wel gaat komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41
Het gebrek aan hendels voor de richtingaanwijzers is voor mij wel een dealbreaker hoor. (En nee, S3XY buttons zijn geen alternatief voor mij.)

Jammer, want rij nu al 4 jaar met veel plezier in mijn 3 LR AWD.

Hoop dat Tesla op de beslissing terugkomt voor Europa, maar vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Ik heb sinds kort dat het gepland laden niet werkt. Instellingen heb ik niet veranderd, Gereed 07.00 uur en daluren tot 07.00 uur. Als ik via de app laden start gaat hij wel laden. Hebben meer mensen hier last van?
Software:2023.26.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
PdeBie schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:11:
Het gebrek aan hendels voor de richtingaanwijzers is voor mij wel een dealbreaker hoor. (En nee, S3XY buttons zijn geen alternatief voor mij.)

Wat maakt het voor jou een dealbreaker?

Niet aan kunnen wennen? Gevaarlijk omdat je het niet gaat gebruiken bij afslaan? Ben oprecht benieuwd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:11:

Ik zou het gewoon eens proberen in een proefrit. Ik denk dat er ook heel veel situaties zijn waarin het juist fijner werkt dan die stalks, zoals bij een afrit, gewone kruising, rijstrookwissel.

En misschien kunnen we Elon via Twitter pushen om een "navigation based Automatic turn signal" te maken voor de rotondes...

Maar persoonlijk vind ik het niet een reden om op andere zaken als range, efficiëntie, relaxt onderweg zijn en value for money een compromis te sluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door bilgy_no1 op 02-09-2023 13:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:13
boefje79 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:38:
[...]

Niet aan kunnen wennen? Gevaarlijk omdat je het niet gaat gebruiken bij afslaan? Ben oprecht benieuwd…
Het is gewoon een ordinaire bezuiniging. Er is geen enkel voordeel te benoemen behalve prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 20-09 15:21
GeeMoney schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:05:
[...]
Het is gewoon een ordinaire bezuiniging. Er is geen enkel voordeel te benoemen behalve prijs.
Vandaar ook dat Tesla de meest prijscompetatieve kleine sedan kan aanbieden in het hele EV/Hybride/ICE segment in NL. Een 1000€ prijsverhoging is niets i.v.m. de huidige inflatie.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Inspired schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:16:
[...]

Gebruik je hem dan via BT of gewoon via de API met verbinding van de mobiel? Of esim in de Watch? Ik gebruik nog niet de BT koppeling maar verder werkt het prima. Al moet soms de auto wel wakker worden.
Ik denk dat het via Bluetooth gaat omdat ik de app op mijn Apple Watch heb geïnstalleerd. Als ik de app niet op mijn Apple Watch installeer kan ik de Apple Watch niet gebruiken als sleutel.

Ik denk niet dat het verschil uitmaakt als ik een esim ga nemen voor mijn Apple Watch Ultra omdat de esim pas met het netwerk gaat verbinden zodra mijn IPhone buiten bereik is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
[...]

Bij mij zou het vooral het niet gemakkelijk veilig kunnen deelnemen aan het verkeer. Zoals bijvoorbeeld op de rotonde de knipper aan. Je ziet zelfs die getrainde rijder in het Bjorn filmpje, die naar het stuur moet gaan kijken midden op de rotonde om met een losse hand een knop te vinden en bedienen. Simpelweg achterlijk. Citroen heeft dit een tijdje geprobeerd en het werkt gewoon niet

Ook het continu moeten veranderen van hand positie om op die knoppen te kunnen drukken.

[ Voor 19% gewijzigd door JohanB op 02-09-2023 14:22 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tip voor de mensen die ook een nieuwe USB/SSD zoeken voor Sentry Mode / Dashcam / Boombox / Lightshow en muziek. Heb net een uurtje besteed aan het vinden van de beste en meest betaalbare oplossing:

Een SanDisk MobileMate mini MicroSD lezer voor EUR 11,90 en daarbij een 128GB Samsung Pro Endurance MicroSD kaartje voor EUR 23,16. Qua snelheid ruim voldoende en volgens de specs kun je 800 TeraByte aan data overschrijven voordat ie failed, meer dan de meeste SSD's :)

Daarna partities en mappen maken zodat je met 1 kaartje alle functies kunt gebruiken (Sentry Mode / Dashcam / Boombox / Lightshow en muziek).

Partitie 1: TESLADRIVE, grootte ong. 88GB exFAT
- map TeslaCam
- map TeslaTrackMode

Partitie 2: TESLAMUSIC, grootte ong. 30GB FAT32
- map Boombox
- map Music

Partitie 3: TESLALIGHT, grootte ong. 100MB, FAT32
- geen map, lightshow.fseq en lightshow.wav gaan direct in de root

Heel klein qua formaat, neemt evenveel ruimte in als de originele USB stick. Uiteraard kun je voor een groter kaartje gaan, maar dat schijnt alleen nuttig te zijn als je veel muziek wilt meenemen. Voor Sentry Mode en Dashcam schijnt 128GB genoeg te zijn. Reden om voor een (iets duurder) high endurance kaartje te gaan is de levensduur. Een vergelijking van verschillende high endurance MicroSD kaartjes vind je in deze Reddit post..

[ Voor 21% gewijzigd door wian op 02-10-2023 10:42 . Reden: partities en mappen in post ipv verwarrende link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
GeeMoney schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:05:
[...]

Ok maar dan baseer je dat dus op sentiment (prima hoor, ieder zijn mening) en niet per se op situaties die je wil vermijden.

Ik denk, dat ik er ook erg aan moet wennen en soms eens zal balen van het gemis, maar vind de strategie van less is more (jaja, winst voor hun) wel erg fraai qua minimalisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
JohanB schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:19:
[...]

Bij mij zou het vooral het niet gemakkelijk veilig kunnen deelnemen aan het verkeer. Zoals bijvoorbeeld op de rotonde de knipper aan. Je ziet zelfs die getrainde rijder in het Bjorn filmpje, die naar het stuur moet gaan kijken midden op de rotonde om met een losse hand een knop te vinden en bedienen. Simpelweg achterlijk. Citroen heeft dit een tijdje geprobeerd en het werkt gewoon niet

Ook het continu moeten veranderen van hand positie om op die knoppen te kunnen drukken.
Ja die zag ik idd, ben benieuwd hoe snel (of niet) je daaraan went en anders los ik het wel op met buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

STIMPPYYY schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:07: Knipperlicht vereist ninja skills.
Dat gaat de reputatie van Tesla rijders op de weg niet ten goede komen :+

Heeft de wetgever geen mening hierover?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
[...]

Knipperlicht aanzetten bij verlaten van rotondes wordt gewoon erg onpraktisch.
Vinden die Amerikanen niet erg want die hebben bijna geen rotondes maar hier in Europa (vooral NL)...

En wat dacht je van bij parkeren elke keer op het scherm heen en weer swipen voor R en D...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QointTi3tY5GRCbxtHHr0lyvlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmIsMddOz8T8aNRDoye6RG83.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Armo op 02-09-2023 14:45 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: