Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.425 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
Tommie12 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:05:
[...]

Dat mag je uit mijn Y slopen en in jouw auto monteren.
Geen idee wat ik daarmee moet.
Graag, wanneer mag ik langskomen?

In Belgïe is het weer net zo schoon als hier in Nederland en Duitsland. Ben jij wel eens in de omgeving van Servië of Bulgarije geweest? Moet je maar eens kijken wat voor auto's daar rondrijden. Dan is zo'n mode wel erg prettig, waarbij al het lucht eerst gefilterd wordt door een HEPA filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
PWM schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:09:
[...]

Dat betekent toch sowieso dat je een HEPA filter voorin hebt? Dat is bij mijn Model S in ieder geval zo. Dus het voordeel is niet de modus, maar dat je lucht sowieso (beter) gefilterd word.
Het HEPA filter wordt alleen gebruikt als je BIO DEFENCE modus aan zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
Ziet er goed uit, zowel buiten als binnen, wel opvallend is dat alleen de witte nog in de standaard prijs zit en zwart nu een meerprijs heeft van 1300 en rood/grijs zelfs 2000..

Maar, idd zoals eerder geroepen knipperlicht op het stuur, we gaan straks M3's zien die geen knipperlicht op de rontonde gebruiken, alhoewel dat tegenwoordig een trend aan het worden is.. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Xv3RhINePQ5-Q5-YLnhtvCTzao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRtYKjtJrzUOkCLjckexTcXe.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie upgrade met alle verbeteringen van binnen en buiten

Model 3

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben als Model 3 rijder bevooroordeeld maar ik zou niet weten waarom je in het D-segment nog iets anders zou kopen dan een Model 3. Voor 33k heb je een kale Skoda Superb benzine, en een BMW i4 met de specs van een Model 3 LR kost waarschijnlijk tegen de 80k. Dan zie je er met de Tesla voor 43k-51k toch wel echt lekker bij. De highland update maakt hem weer helemaal fris met wat voor mij de laatste puntjes op de i zijn (geventileerde stoelen, betere geluidsisolatie).

[ Voor 18% gewijzigd door Bigs op 01-09-2023 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ElonDusk schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:51:
[Afbeelding]

Zeker. Al had van mij de 19 inch, Tesla logo en letters ook donker gemogen. Dat laatste vind ik bij mijn Y ook wat jammer. Maar goed, dat is wat muggenziften. Verder mooie upgrade hoor. Vraag me wel af waar die flinke boost in WLTP weg komt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ElonDusk schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:51:
[Afbeelding]

Zit de bumpercamera er werkelijk op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caayn schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:57:
[...]
Zit de bumpercamera er werkelijk op?
Nee, lijkt niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:57:
[...]

Zeker. Al had van mij de 19 inch, Tesla logo en letters ook donker gemogen. Dat laatste vind ik bij mijn Y ook wat jammer. Maar goed, dat is wat muggenziften. Verder mooie upgrade hoor. Vraag me wel af waar die flinke boost in WLTP weg komt.
Dat van die velgen snap ik ook niet. Zijn zijn er ook in het zwart. Zullen ze dit later nog toevoegen als optie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DvMDLku4mONMTPp1PiN0V0K1VE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IIHuQNptBRvvCp1zGyC6c22Y.webp?f=fotoalbum_large

Zijn dit dat de performance velgen oid? :P

WLTP boost komt van aero verbetering (8%)

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 01-09-2023 10:00 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:07
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:57:
[...]

Het is WLTP, dus moet je niet teveel op afgaan. De increase is puur door de nieuwe voorbumper/velgen. Op de BE website is er iets van 20-25km WLTP bijgekomen. Real life zal dat dus mss 10-15 km zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pufster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:59:
[...]

Het is WLTP, dus moet je niet teveel op afgaan. De increase is puur door de nieuwe voorbumper/velgen. Op de BE website is er iets van 20-25km WLTP bijgekomen. Real life zal dat dus mss 5-10 km zijn.
Ik ga er ook niet veel op af, maar een 10% increase vind ik heel veel. Met een nieuw bumperje en andere doppen red je dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DvD77 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:23:
[...]

Als je op de tesla site switcht tussen de RWD en LR zie je wel wat veranderen midden onderin de voorbumper..
edit: hmm idd in de carwow zie je geen cam in de bumper
Screenshot uit een van de videos met een Highland walk around. Geen spoor van een camera daar te bekennen. Zou ook een heel onlogische plek zijn eerlijk gezegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEpCL6nsUBesfDeqk44eEQF_Gqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6BMMytOKqbdgBhL6X647tRrY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:59
In België is de prijs gelijk gebleven, maar de oude line up was al 3-4k duurder als in NL en de rest van Europa. Geen idee waarom trouwens.
De kleur grijs heeft zich aangesloten bij rood en is nu ook 2k geworden zie ik.

Verder een mooie update. Alleen het interieur loop ik niet warm van. Ziet er nog kaler uit vind ik, maar misschien moet ik wennen.
De geventileerde zetels, extra range, extra camera vind ik allemaal zeer mooi.

Of ik nu spijt heb dat ik mijn M3 vorige maand gekocht heb? Ja en nee. Deze features zou ik graag wel willen, maar ik heb een goeie deal kunnen slaan met de kortingen in juli waardoor die binnen mijn budget valt. Dat zal er de eerste maanden niet meer inzitten denk ik.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:45:
[...]

Nee, HEPA filter is altijd actief. In Bio Defence wordt de lucht binnen de cabine gecirculeerd en wordt er overdruk gecreëerd om binnendringen van stof etc tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
bilgy_no1 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:02:
[...]

Nee, HEPA filter is altijd actief. In Bio Defence wordt de lucht binnen de cabine gecirculeerd en wordt er overdruk gecreëerd om binnendringen van stof etc tegen te gaan.
https://www.notateslaapp....ilters%20in%20this%20mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Broodro0ster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:02:
In België is de prijs gelijk gebleven, maar de oude line up was al 3-4k duurder als in NL en de rest van Europa. Geen idee waarom trouwens.
De kleur grijs heeft zich aangesloten bij rood en is nu ook 2k geworden zie ik.

Verder een mooie update. Alleen het interieur loop ik niet warm van. Ziet er nog kaler uit vind ik, maar misschien moet ik wennen.
De geventileerde zetels, extra range, extra camera vind ik allemaal zeer mooi.

Of ik nu spijt heb dat ik mijn M3 vorige maand gekocht heb? Ja en nee. Deze features zou ik graag wel willen, maar ik heb een goeie deal kunnen slaan met de kortingen in juli waardoor die binnen mijn budget valt. Dat zal er de eerste maanden niet meer inzitten denk ik.
Er lijkt geen extra camera te zijn. De filmpjes tonen en spreken hier niet over. Ik denk dat mensen iets zagen op een wazige foto en dan maar dachten dat het een camera was. Ik heb mijn M3 ook pas een maand. Had mss ook beter gewacht, maar er was toen nog niets gekend van wat de prijs ging zijn. Ik zou het vooral gedaan hebben vanwege betere demping en styling. Geventileerde stoelen en schermpje achteraan interesseert me niet echt.
Vooral benieuwd wat we nog niet weten. Zijn de panel gaps en piepjes/kraakjes ook effectief beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Pufster op 01-09-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 12:30
VidaR-9 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 04:15:
Eindelijk. Smoelt een stuk beter vind ik.

Maar knipperlichten dmv knopjes.. ;w
Ben benieuwd hoeveel verbaasde lease rijders straks staan te vloeken dat ze dit hebben

Mooi om te zien dat ie zuiniger en stiller wordt!

[ Voor 8% gewijzigd door JohanB op 01-09-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:58
Mooie update, alleen jammer van de stalks.
Zie dat de grijze kleur nu ‘stealth gray’ heet, benieuwd wat er precies is veranderd in vergelijking met MSM.

Ik heb in mei mijn bestelling geplaatst voor de Model 3 (lease) maar krijg hem pas in november omdat dan pas mijn huidige auto verloopt. Kreeg in juni wel het bericht dat de bestelling was geplaatst dus ik denk dat mijn model 3 al een paar maanden bij Tesla staat dus verwacht niet dat ik het nieuwe model zal krijgen helaas..

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Simone96 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:07:
Mooie update, alleen jammer van de stalks.
Zie dat de grijze kleur nu ‘stealth gray’ heet, benieuwd wat er precies is veranderd in vergelijking met MSM.

Ik heb in mei mijn bestelling geplaatst voor de Model 3 (lease) maar krijg hem pas in november omdat dan pas mijn huidige auto verloopt. Kreeg in juni wel het bericht dat de bestelling was geplaatst dus ik denk dat mijn model 3 al een paar maanden bij Tesla staat dus verwacht niet dat ik het nieuwe model zal krijgen helaas..
Ze gaan echt geen auto een paar maand reserveren voor je. Het is geen VAG. :+ Je krijgt gewoon een Highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dutchlimits schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:38:
Gek dat bij sommigen een annulering plaatsvindt want ik kreeg gewoon een mail dat ik de nieuwe krijg voor het oude bedrag...

Daarnaast had ik een witte besteld maar zie een blauwe in de screenshot.

[Afbeelding]
Het moet niet gekker worden, ik ben net terug mijn (nieuwe) order ingegaan: $2500 goedkoper. Dus nu heb ik alsnog de nieuwe voor de oude prijs. Ik hou alleen wel mijn hart vast qua levertijden. De oude zou deze maand komen (september) de nieuwe voor de UK is volgend jaar. Kijken wat ze doen voor Australië dan.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:31
Pufster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:05:
[...]

Er lijkt geen extra camera te zijn. De filmpjes tonen en spreken hier niet over. Ik denk dat mensen iets zagen op een wazige foto en dan maar dachten dat het een camera was. Ik heb mijn M3 ook pas een maand. Had mss ook beter gewacht, maar er was toen nog niets gekend van wat de prijs ging zijn. Ik zou het vooral gedaan hebben vanwege betere demping en styling. Geventileerde stoelen en schermpje achteraan interesseert me niet echt.
Vooral benieuwd wat we nog niet weten. Zijn de panel gaps en piepjes/kraakjes ook effectief beter.
Zo wazig is dat beeld niet echt hoor (het inleidingsfilmpje op Tesla site). Er lijkt daar toch echt iets te zitten bij die specifieke auto.

edit:
Alleen vreemd dat dit niet terug te zien is in andere filmpjes op de Tesla site. En ook reviews zoals Carwow laten ook zien dat het er niet is.
Of zou het dan een uitklapbaar systeem zijn? Wat wel positief zou zijn aangezien je op die plaats héél veel vuiligheid gaat krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door this op 01-09-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

elmo1

Kona Electric jan-2019

Jammer van trekgewicht dat die niet omhoog is gegaan verder wel mooie updates vooral stoelen. Is plus nog even wachten tot de Y ook deze update krijgt . Tegen die tijd kan de kona eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Dutchlimits schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:38:
Gek dat bij sommigen een annulering plaatsvindt want ik kreeg gewoon een mail dat ik de nieuwe krijg voor het oude bedrag...
Bij sommigen? Wie dan? Enkel de ene uit Australië toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Zwerver schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:08:
[...]

Het moet niet gekker worden, ik ben net terug mijn (nieuwe) order ingegaan: $2500 goedkoper. Dus nu heb ik alsnog de nieuwe voor de oude prijs. Ik hou alleen wel mijn hart vast qua levertijden. De oude zou deze maand komen (september) de nieuwe voor de UK is volgend jaar. Kijken wat ze doen voor Australië dan.
Vreemd, maar het prijsverschil was toch 1000 eur ipv 2500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Zwerver schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:08:
[...]

UK is later vanwege stuur rechts dus kan meevallen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 09:08
Hopelijk zakken de tweedehandsprijzen van de 'oudere' model 3's nu.
Dan wordt het interessant voor particulieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:10:
[...]

Zo wazig is dat beeld niet echt hoor (het inleidingsfilmpje op Tesla site). Er lijkt daar toch echt iets te zitten bij die specifieke auto.
Alleen vreemd dat dit niet terug te zien is in andere filmpjes zoals die van Carwow.
Bij andere filmpjes op de Tesla site zie je weer niks. Deze bijvoorbeeld;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7svXqb04qg57Ye35tyF_PxhF7p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYD9rxat4jgtzxlwNuORuWQx.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens het Duitse forum zal de Highland eerst nog met HW3 komen en later pas met HW4 en op dat moment dan eventueel ook de extra camera. Al zijn dat speculaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dutchlimits schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:13:
[...]

Vreemd, maar het prijsverschil was toch 1000 eur ipv 2500?
Ik zit in Australië :-) dus $2500
boefje79 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:13:
[...]

UK is later vanwege stuur rechts dus kan meevallen…
Ze rijden hier links, dus hetzelfde als de UK…

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:14:
[...]

Bij andere filmpjes op de Tesla site zie je weer niks. Deze bijvoorbeeld;

[Afbeelding]

Volgens het Duitse forum zal de Highland eerst nog met HW3 komen en later pas met HW4 en op dat moment dan eventueel ook de extra camera. Al zijn dat speculaties.
Of een uitklap systeem? Om te voorkomen dat die camera na 5 minuten al zodanig vuil is dat je er niets meer door ziet.
Maar dan vermoed ik dat reviewers zoals Carwow het ook wel zouden vermeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:08:
[...]

Ze gaan echt geen auto een paar maand reserveren voor je. Het is geen VAG. :+ Je krijgt gewoon een Highland.
Ik zal de leasemaatschappij eens mailen, eens kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Pufster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:05:
[...]

Hmmm, afwachten dus of de camera er wel of niet zal zijn.

En inderdaad, het is altijd afwachten met die nieuwe modellen hoe ze in real life gaan presteren/rijden/aanvoelen.

Hopelijk raken jouw problemen met jouw wagen snel opgelost.
De mijne kraakt ook een beetje op bepaalde wegen als het warm is. Alsof een paneel in de deur uitzet wanneer het warm en dan onder spanning staat en wat frictie maakt ergens.
Maar moet zeggen dat ik hetzelfde had met mijn Audi A3 na 2 maanden. Eerst fluister stil en dan kwamen de eerste kraakjes al. Hoop gewoon dat het bij de Tesla niet erger wordt dan het nu is. Dan zijn we nog altijd beter af als met de A3.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:07:
[...]

De luchtkwaliteit is in NL gewoon goed. En bosbranden hebben we hier ook niet (als je het nieuws kijkt dan lijkt het anders)

die HEPA filters zijn leuk in vervuilde steden of gebieden waar vaak brand is (lees Californië of steden in China bijvoorbeeld)
De luchtkwaliteit is helemaal niet zo goed in Nederland.
https://www.longfonds.nl/gezondelucht/

We hebben minder vaak bosbranden, maar wel flink wat industrie. Vooral in de botlek en bij tata steel is een luchtfilter geen overbodig luxe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Simone96 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:16:
[...]

Ik zal de leasemaatschappij eens mailen, eens kijken wat ze zeggen.
Tesla wil geen voorraad. Met een leverrestrictie van november gaat het 99,99999999% zeker een Highland worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:18:
[...]

Tesla wil geen voorraad. Met een leverrestrictie van november gaat het 99,99999999% zeker een Highland worden.
Snap ik, maar dan wil ik graag van de leasemaatschappij horen wat dit gaat doen voor mijn leasebedrag, gezien de auto 1k duurder is en de kleur grijs die ik had gekozen, ook duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Simone96 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:21:
[...]

Snap ik, maar dan wil ik graag van de leasemaatschappij horen wat dit gaat doen voor mijn leasebedrag, gezien de auto 1k duurder is en de kleur grijs die ik had gekozen, ook duurder is geworden.
Staat dat niet gewoon in je contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:20
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:18:
[...]

De luchtkwaliteit is helemaal niet zo goed in Nederland.
https://www.longfonds.nl/gezondelucht/

We hebben minder vaak bosbranden, maar wel flink wat industrie. Vooral in de botlek en bij tata steel is een luchtfilter geen overbodig luxe.
Ja je hoort vaak van, bepaalde groeperingen dat ze zeggen dat wij zo graag het beste jongetje van de klas zijn. Terwijl als we naar onze luchtkwaliteit kijken.
We de slechtste van de klas zijn.

Maar veel mensen willen dat niet zien. Elektrische auto's zijn ook enkel maar een onderdeel van de oplossing. Ze zijn in Oslo Noorwegen iig positief over wat de elektrische auto doet voor de luchtkwaliteit in de stad. Gaat dus zeker ook veel bijdragen in de randstad, en grote steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

turkeyhakan schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:45:
[...]

Dat is dan een Model 3 ding. In de S gaat alle lucht door de HEPA filter, of je Bio Defense gebruikt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:00
Broodro0ster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:17:
[...]

Hmmm, afwachten dus of de camera er wel of niet zal zijn.

En inderdaad, het is altijd afwachten met die nieuwe modellen hoe ze in real life gaan presteren/rijden/aanvoelen.

Hopelijk raken jouw problemen met jouw wagen snel opgelost.
De mijne kraakt ook een beetje op bepaalde wegen als het warm is. Alsof een paneel in de deur uitzet wanneer het warm en dan onder spanning staat en wat frictie maakt ergens.
Maar moet zeggen dat ik hetzelfde had met mijn Audi A3 na 2 maanden. Eerst fluister stil en dan kwamen de eerste kraakjes al. Hoop gewoon dat het bij de Tesla niet erger wordt dan het nu is. Dan zijn we nog altijd beter af als met de A3.
Niet de ramen op de rubbers? Bij mij hoor ik dat wel eens nadat het flink heeft geregend en de ramen zijn nat. Voor de rest nog steeds kraakvrij (oud type M3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:01
Mijn Model 3 die ik sinds 2 weken bezit, heeft een raar kraakje in het dashbord kastje. Vooral bij hogere snelheden. Als ik het kastje aandruk tijdens het rijden, verdwijnt het kraakje. Is dit een bekende? En iemand enig idee of Tesla dit goed kan verhelpen? Het is iets dat nogal irriteert, je gaat er flink op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:18:
[...]

Contactpersoon bij leasemaatschappij heeft al gereageerd en geeft aan dat er al een RN nummer aan de order gekoppeld is, en dat ik daarom het pre-facelift model zou moeten ontvangen. Maar volgens mij is het RN nummer gewoon een bestelnummer en betekent dat niet dat het aan een auto gekoppeld is. Dus ik heb het idee dat ze het zelf ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zat dit in vorige M3 modellen ook al rondom de achteruit kijk spiegel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFSsNzEm2yV0P6B4UUaSHAlnueY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtPJfvtKIb9S4ZooBYbVVzua.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Wat ik jammer vind van de highland is dat ze de opening van de trunk zelfde hebben gelaten. Althans, van de foto's en video's. Dat de achterlicht nu 1 stuk is, hadden ze dat gedeelte ook mee kunnen nemen als opening toch ipv dezelfde zwarte plastic achter. Zal dan niet zo makkelijk zijn, maar toch jammer. En stiekem had ik ook gehoopt voor meer opening qua hoogte, alhoewel dat een grotere ingreep vereist.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Simone96 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:31:
[...]

Contactpersoon bij leasemaatschappij heeft al gereageerd en geeft aan dat er al een RN nummer aan de order gekoppeld is, en dat ik daarom het pre-facelift model zou moeten ontvangen. Maar volgens mij is het RN nummer gewoon een bestelnummer en betekent dat niet dat het aan een auto gekoppeld is. Dus ik heb het idee dat ze het zelf ook niet weten.
RN is inderdaad gewoon je "Reservation Number" en zegt niets over de auto want dat is de VIN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 22:20
this schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:15:
[...]

Of een uitklap systeem? Om te voorkomen dat die camera na 5 minuten al zodanig vuil is dat je er niets meer door ziet.
Maar dan vermoed ik dat reviewers zoals Carwow het ook wel zouden vermeld hebben.
Geen gek idee, aangezien de front-facing camera's in de voorruit genoeg zijn voor rijden en de bumper-cam eigenlijk alleen voor parkeren/summon handig is.
Broodro0ster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:17:
[...]
Mijn deur kraakt ook wanneer de airco begint te koelen, hard ook, alsof je voorruit scheurt. Was in het begin telkens even schrikken.
PWM schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:25:
[...]

Dat is dan een Model 3 ding. In de S gaat alle lucht door de HEPA filter, of je Bio Defense gebruikt of niet.
De HEPA filter is (wanneer aanwezig) toch gewoon je luchtfilter?

Is het niet zo dat in Bio Defense de lucht in de auto zoveel mogelijk wordt gerecirculeerd, constant door de HEPA filter? Wanneer de luchtkwaliteit te laag wordt, mengt hij zelf voldoende lucht van buitenaf in. Bijvoorbeeld VAG "Air care".

Andere merken hebben soortgelijke systemen voor luchtkwaliteit in de auto, alleen deze gebruiken meestal geen HEPA filter, tenzij het dure premium merken zijn. Sommigen doen er nog eens een ionisator bij.
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:32:

[Afbeelding]
Nee. In de Model S wel stiekem bij de telefoonhouder.
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:28:
Mijn Model 3 die ik sinds 2 weken bezit, heeft een raar kraakje in het dashbord kastje. Vooral bij hogere snelheden. Als ik het kastje aandruk tijdens het rijden, verdwijnt het kraakje. Is dit een bekende? En iemand enig idee of Tesla dit goed kan verhelpen? Het is iets dat nogal irriteert, je gaat er flink op letten.
Ja, heb ik ook. Nee geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Manual says otherwise:
If your Model Y is equipped with the medical-grade HEPA (High Efficiency Particulate Air) filter, this filter ensures the best quality air inside the cabin whenever the climate control system is on and outside air is entering the cabin (recirculate is off). The HEPA filter is extremely effective at removing particles, including pollution, allergens, bacteria, pollen, mold spores, and viruses. Both the HEPA filter and the secondary filtration system also contain activated carbon to remove a broad spectrum of odors and gases. When you engage Bioweapon Defense Mode, the positive pressure inside the cabin minimizes the amount of outside air that can enter the vehicle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Ik wil hem wel eens in de praktijk rijdend zien, o.a. hoe de verlichting en knipperlichten gaan werken in combinatie met de dagrij LEDs. Voor de rest een strakke upgrade, vooral qua robuustheid, vering en efficientie.

De lichten in de achterklep zijn eigenlijk weer niet handig als je 's-avonds ergens staat te laden en lossen met de klep omhoog. Dan is je auto pikdonker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Broodro0ster
Hier zie je dan wel weer duidelijk een camera. Zou de camera wegklappen tijdens het rijden? Zou op zich wel logisch zijn want die lijkt me anders wel gevoelig voor schade van steenslag.
Of enkel beschikbaar op het LR model?

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/s4v45f6cnjlb1.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=b8dd61d8a3f30523f78cbde43f18f9e586e8821a

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Divak schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:37:
Ik wil hem wel eens in de praktijk rijdend zien, o.a. hoe de verlichting en knipperlichten gaan werken in combinatie met de dagrij LEDs. Voor de rest een strakke upgrade, vooral qua robuustheid, vering en efficientie.

De lichten in de achterklep zijn eigenlijk weer niet handig als je 's-avonds ergens staat te laden en lossen met de klep omhoog. Dan is je auto pikdonker.
Nee, er zitten kleine lampjes in de achterbumper onder de reflectoren die dan achterlicht, rem en knipperlicht overnemen.

Wettelijk gezien mag de auto niet pikdonker zijn met de achterklep omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Doet huurkoop (findio) nog wat met het recht op SEPP subsidie trouwens? Valt me ook op dat de lease optie direct via tesla niet mogelijk is nu.

Ook doen referall links nog niks voor de nieuwe M3 op desktop, mobiel werkt het wel weer. Iemand een fix?

[ Voor 27% gewijzigd door spartacusNLD op 01-09-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:38:
Hier zie je dan wel weer duidelijk een camera. Zou de camera wegklappen tijdens het rijden? Zou op zich wel logisch zijn want die lijkt me anders wel gevoelig voor schade van steenslag.

[Afbeelding]
Eerste kan, tweede lijkt me sterk. Al zou ik nu inzetten op eerst geen camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:38:

[Afbeelding]
Ja, dat is interessant. Maar misschien is het een render, of een eerder prototype. Hebben ze die camera verwijderd in de tussentijd, en komt het later pas erop. Wie weet...

Ik blijf het een rare plek vinden. Zo laag bij de grond is het beeld niet zo bruikbaar en de camera is erg gevoelig voor vuiligheid, steenslag en insecten.

Eerder waren er geruchten over extra camera's in de koplamp units. Dat vind ik veel logischer: dubbel zicht naar voren maakt betere afstandmeting mogelijk (parallax), minder vertekend beeld wordt mogelijk, ook bruikbaar tijdens het rijden voor FSD, beschermd gemonteerd in de kap, iets hogere positie voor beter bruikbaar beeld...

[ Voor 27% gewijzigd door bilgy_no1 op 01-09-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
PWM schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:25:
[...]

Je bedoelt een Model Y ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:45
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:40:
Doet huurkoop (findio) nog wat met het recht op SEPP subsidie trouwens? Valt me ook op dat de lease optie direct via tesla niet mogelijk is nu.

Ook doen referall links nog niks voor de nieuwe M3 op desktop, mobiel werkt het wel weer. Iemand een fix?
Nee SEPP kan gewoon. Vorige week vrijdag mijn M3 opgehaald, en afgelopen woensdag stond de subsidie al op mijn rekening. Ik heb ook Findio.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
Pff blij dat ik nog voor de oude ben gegaan.
Configuratie die ik heb, standaard rwd met blauwe lak valt bij de update nu net boven de 45k dus geen sepp meer😱.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yortisi schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:47:
Configuratie die ik heb, standaard rwd met blauwe lak valt bij de update nu net boven de 45k dus geen sepp meer😱.
Nee. Die zit nog steeds binnen SEPP. (44290,-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Yortisi schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:47:
De nieuwe RWD kan je alle kleuren kiezen en nog binnen de SEPP grens vallen. Zolang je maar de wielen en bekleding standaard houd. De ''meerkosten'' a net geen 1k worden niet meegenomen in de cataloguswaarde. Dus kom je net onder de SEPP grens.

Of je moet gaan voor wit + sportvelgen + zwarte bekleding. Kan ook nog net.

bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmBQU8EPZs_jH__C8lO8ln4Dsbs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yx01AD7r3sdOKqAV06VqnXAF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door spartacusNLD op 01-09-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
bilgy_no1 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:42:
[...]

Ja, dat is interessant. Maar misschien is het een render, of een eerder prototype. Hebben ze die camera verwijderd in de tussentijd, en komt het later pas erop. Wie weet...

Ik blijf het een rare plek vinden. Zo laag bij de grond is het beeld niet zo bruikbaar en de camera is erg gevoelig voor vuiligheid, steenslag en insecten.

Eerder waren er geruchten over extra camera's in de koplamp units. Dat vind ik veel logischer: dubbel zicht naar voren maakt betere afstandmeting mogelijk (parallax), minder vertekend beeld wordt mogelijk, ook bruikbaar tijdens het rijden voor FSD, beschermd gemonteerd in de kap, iets hogere positie voor beter bruikbaar beeld...
Op Reddit gelezen dat het om een preproductie model gaat in het Carwow filmpje en de productie versie de camera zou hebben.
Maar goed, het blijft gissen zo te zien. Wachten tot oktober dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Simone96 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:21:
[...]

Als je al een contract hebt, blijfven de voorwaarden staan maar kan alleen de bijtelling wijzigen ivm hogere cataloguswaarde, althans zo zit het bij Arval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:48
sorry om de hype te onderbreken voor deze vreselijk praktische vraag: ik heb een trekhaak bij mijn model 3 en nooit eerder een trekhaak gehad. Nu dus de vraag; als ik een kenteken bestel heb ik dan ook een kentekenplaathouder nodig of zit dat meestal wel op huur/leen aanhangers en fietsendragers? En vraag twee; hoe bevestig je zo'n kenteken op een manier dat hij er tijdelijk op zit bij die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:32:

[Afbeelding]
Dus fysieke knoppen? Hoe moet je anders schakelen als je scherm uitvalt :P

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:48:
[...]

Nee. Die zit nog steeds binnen SEPP. (44290,-)
Voorheen kon er ook nog een trekhaak bij, nu niet meer :(
Een witte met trekhaak dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
ElonDusk schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:58:
[...]
Dus fysieke knoppen? Hoe moet je anders schakelen als je scherm uitvalt :P
Ja, dat wordt vrij lastig idd. vraag me af of ze hier over nagedacht hebben :+

Hoe gaat dat bij de model s en x dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
datadevil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:55:
sorry om de hype te onderbreken voor deze vreselijk praktische vraag: ik heb een trekhaak bij mijn model 3 en nooit eerder een trekhaak gehad. Nu dus de vraag; als ik een kenteken bestel heb ik dan ook een kentekenplaathouder nodig of zit dat meestal wel op huur/leen aanhangers en fietsendragers? En vraag twee; hoe bevestig je zo'n kenteken op een manier dat hij er tijdelijk op zit bij die dingen?
Kentekenhouders zitten meestal al op het aanhangobject, zeker als je huurt/leent.

Vaak heb je haakjes zoals deze waar je de plaat gewoon inklemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:59:
[...]

Ja, dat wordt vrij lastig idd. vraag me af of ze hier over nagedacht hebben :+

Hoe gaat dat bij de model s en x dan?
Volgens mij hebben ze knoppen net onder de telefoonhouders

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:48
FrenzyFreak schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:59:
[...]

Kentekenhouders zitten meestal al op het aanhangobject, zeker als je huurt/leent.

Vaak heb je haakjes zoals deze waar je de plaat gewoon inklemt.
dankjewel, vermoedde het al maar goed om te weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SiErRa schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:58:
[...]

Voorheen kon er ook nog een trekhaak bij, nu niet meer :(
Een witte met trekhaak dan weer wel.
Voordeel is dat een trekhaak nu achteraf kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakov
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-09 23:44
FrenzyFreak schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:35:

De HEPA filter is (wanneer aanwezig) toch gewoon je luchtfilter?
Dat weet ik bijna zeker. Een van de bedenkingen die ik had bij mijn MY was snelle toegang tot recirculatie. Gebeurt wel eens dat er een oude diesel voor je invoegt en dan deed ik met andere auto's de ventilatie vlug op recirculatie.
Met de MY nog niet nodig gehad. Ik ruik helemaal niets van vieze geuren van buiten dus dat zal dan door het HEPA filter komen vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 10:55
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:02:
[...]

Voordeel is dat een trekhaak nu achteraf kan. :)
De typeomschrijving / trekgewicht is dan aangepast bij de RDW? Kan je dat al ergens zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Voor de frans sprekende hier:

worden hier nog wat interessante dingen genoemd?

Ik zie hier wel weer wat nieuwe camera hoeken die eerder nog niet getoond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Als ze Tesla Vision even goed willen laten werken als met USS dan heb je gewoon camera’s nodig in zowel beide voorlichten als achterlichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
Pufster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:12:
Als ze Tesla Vision even goed willen laten werken als met USS dan heb je gewoon camera’s nodig in zowel beide voorlichten als achterlichten.
8)7 Ik zou ff contact opnemen met Tesla. Waarschijnlijk hebben ze dit over het hoofd gezien

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedmen7
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-03 13:53
Iemand toevallig al gebeld om zijn pas nieuwe model 3 in te ruilen voor de geupdate variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 15:14
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:08:
[...]
Kleine kanttekening dat sommige leasemaatschappijen de auto gewoon bestellen en op een eigen terrein neer pleuren. Kans is klein want de meeste willen niet een paar maanden aan voorraad moeten stallen.
Tesla doet inderdaad alles just in time. Als de afnemer het niet wilt afnemen stuurt Tesla het wel door naar de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
boefje79 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:55:
[...]
Als je al een contract hebt, blijfven de voorwaarden staan maar kan alleen de bijtelling wijzigen ivm hogere cataloguswaarde, althans zo zit het bij Arval
Dat is overigens niet altijd zo bij Arval. Dat is afhankelijk van je contract met ze. Bij ons is de prijs bij daadwerkelijke bestelling en aflevering leidend. Voor een extra bedrag kan je dat risico afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:10:

[YouTube: EXCLU Nouvelle Tesla Model 3 : révolution ou simple évolution ?]

Op exact 5:00 lijkt er een camera te zitten onder de nummerplaat. Of is dat iets anders? :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 09:09
Refresh is wel geslaagd wat mij betreft :) heel strak geworden, en de upgrades zijn imho niet mis (betere aero = zuiniger en meer range, stoelventilatie, betere geluidsisolatie en een scherm op de achterbank).

Wat mij betreft komt er nog een 'short range' voor een lagere prijs :P sowieso jammer dat de geruchten over de prijs in ieder geval niet bij de consument terechtkomen. Maar ook wel logisch, want de prijs is tov de concurrentie gewoon erg scherp. Ook had ik eerlijk gezegd een lager gewicht verwacht.

Ik denk dat ik maar een keer met m'n werkgever om tafel moet binnenkort :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sjakov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:05:
[...]
Dat weet ik bijna zeker. Een van de bedenkingen die ik had bij mijn MY was snelle toegang tot recirculatie. Gebeurt wel eens dat er een oude diesel voor je invoegt en dan deed ik met andere auto's de ventilatie vlug op recirculatie.
Met de MY nog niet nodig gehad. Ik ruik helemaal niets van vieze geuren van buiten dus dat zal dan door het HEPA filter komen vermoed ik :)
HEPA doet niets met geur. Daar heb je een active koolstoffilter voor nodig zoals bij die Bio Defense meuk wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SiErRa schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:10:
[...]

De typeomschrijving / trekgewicht is dan aangepast bij de RDW? Kan je dat al ergens zien?
Als de eerste op kenteken staat.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:20:
[...]

Op exact 5:00 lijkt er een camera te zitten onder de nummerplaat. Of is dat iets anders? :9
Dat is gewoon het plastic dat je dan ziet imho. Op 1:52 zie je ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Caelorum schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:17:
[...]

Kleine kanttekening dat sommige leasemaatschappijen de auto gewoon bestellen en op een eigen terrein neer pleuren. Kans is klein want de meeste willen niet een paar maanden aan voorraad moeten stallen.
Tesla doet inderdaad alles just in time. Als de afnemer het niet wilt afnemen stuurt Tesla het wel door naar de volgende.
Dat is bij ALD niet het geval want heb wel al ten tijden van de bestelling een mail gekregen dat ik hem naar verwachting de eerste week van november bij Tesla Amsterdam op kan gaan halen.
Ik heb in ieder geval met hun gemaild en ze gaan nu navraag doen bij Tesla zelf over de status van de auto. Ze weten namelijk zelf ook niet wat de status is, dus ik verwacht dat het idd het nieuwe model gaat worden en de prijs herberekend zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
en voor de italianen hier:

rond 19:30 wordt er op een camera knop op het stuur gedrukt (nieuw?) en zie je op het scherm dat er geen camera beeld van voren wordt getoond.

Discussie klaar? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:25:

[YouTube: Tesla MODEL 3 my 2024 | Più SILENZIO e AUTONOMIA. Da 42.490 euro]

rond 19:30 wordt er op een camera knop op het stuur gedrukt (nieuw?) en zie je op het scherm dat er geen camera beeld van voren wordt getoond.

Dat is de camera die aangaat als je je knipperlicht aan doet.

Op de huidge Model 3 kun je overigens ook instellen dat de camera's aangaan via de linkerknop, die gebruik ik ook. Dan gaan de 2 zijcamera's en de achteruit camera aan op het hoofdscherm.

En alleen als je in P staat en in de instellingen staat, kun je álle camera-beelden bekijken. Dus nee, de discussie is nog niet klaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:25:

[YouTube: Tesla MODEL 3 my 2024 | Più SILENZIO e AUTONOMIA. Da 42.490 euro]

En de software is al up to date, aangezien ik een kleurenkiezer voor de ledstrip zag ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
dedmen7 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:15:
Iemand toevallig al gebeld om zijn pas nieuwe model 3 in te ruilen voor de geupdate variant?
Je kan gewoon vragen voor inruilwaarde van je huidige, en dan koop je de nieuwe variant prijs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 15:33
Toch eens benieuwd welke variant ik ga krijgen had de LR AWD:

Leaseplan zegt nog steeds levering 1 oktober van de wagen
In de tesla-app staat december-maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Klopt het dat de topsnelheid van de huidige LR hoger is? Volgens mij had ik de 220 wel al gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 16:33
bones schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:32:
Klopt het dat de topsnelheid van de huidige LR hoger is? Volgens mij had ik de 220 wel al gehaald
Correct, topsnelheid is verminderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
datadevil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:55:
Als je zo'n aanhanger huurt zit er zo'n kenteken houder bij die heel makkelijk werkt. Met een soort veersysteem. Je kan hem er zo in "klikken". Na het huren niet vergeten je kenteken weer mee te nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
SR+ was 226km/u, LR 232km/u, P 261km/u.
Voor mijn 2019/2020-aankoop in ieder geval, de 0-100 snelheden zijn voor de SR+ daarna verslechterd, van 5.4s naar 6.1 oid.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Immutable
MacorgaZ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:36:
[...]

SR+ was 226km/u, LR 232km/u, P 261km/u.
Voor mijn 2019/2020-aankoop in ieder geval, de 0-100 snelheden zijn voor de SR+ daarna verslechterd, van 5.4s naar 6.1 oid.
Klopt de RWD kreeg een minder krachtigere motor, echter de pluspunt van de nieuwe motor is dat hij efficienter is en dus meer range. Nou is naar 6.1s ook al prima. Liever die extra range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Immutable schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:34:
[...]
Na het huren niet vergeten je kenteken weer mee te nemen. ;)
@datadevil
Vooral dit...

Verzin iets, want je gaat het wel vergeten. Kost weer een extra ritje om 'm op te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ja, inderdaad, in theorie geloof ik 233. Ben benieuwd waarom dat nu begrensd zal zijn. Misschien i.v.m. de nieuwe 'custom' bandjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 20-09 22:06
bilgy_no1 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:59:
[...]

Hallo. Nu ga je de voorraad prijs vergelijken met de 'brochureprijs'. Wie weet komen er nog steeds voorraad aanbiedingen in de toekomst.

De prijs is nu simpelweg €1000 meer dan gisteren.
Zag zojuist na een opmerking in het Tesla leveringen topic dat de referral mogelijkheid voor de model3 weg is, dus ja de catalogusprijs is 1000 euro duurder, echter het verschil wat je als consument betaalt is 1500 euro (en 5700 tov voorraad modellen). Ben wel benieuwd of de referral mogelijkheid terug komt.

Als je afgelopen maand besteld heb en de order wordt omgezet naar het nieuwe model heb je zoals het er nu naar uitziet dit model dus 1500 euro goedkoper :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tesla heeft trouwens de plaatjes aangepast nu. De "camera" is niet meer zichtbaar. Alleen nog in een video omdat die wat lastiger aan te passen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
heel vet filmpje hebben ze ervan gemaakt:

https://twitter.com/Tesla.../1697542624612377077?s=20

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 01-09-2023 11:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simone96
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ubs7Z1yLLkXCzFqRw7_k9uBBYak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7J1XVANU0Sy4D3qNb3uTnMo.jpg?f=fotoalbum_large

Nou men had gelijk hier. Net mail van Tesla gekregen dat ik de nieuwe versie ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17
spartacusNLD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:10:

[YouTube: EXCLU Nouvelle Tesla Model 3 : révolution ou simple évolution ?]

RWD: LFP met 60kWh
LR: NMC met 80kWh

Dus geen LFP voor beide versies.

[edit]
Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen de eerste Highland geruchten/gecamoufleerde modellen en de officiele launch?

Ik vraag me af of we van de Juniper MY binenkort ook wat meer gaan horen? Nu ik de nieuwe 3 zie wil ik eigenlijk wel wachten :P

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 01-09-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:06
Lees ik dat Apple Music nu ook in de nieuwe model 3 komt? Zou goed nieuws zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Naafkap schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:10:
Lees ik dat Apple Music nu ook in de nieuwe model 3 komt? Zou goed nieuws zijn.
Zit ook al in de oude hoor. :)

Pagina: 1 ... 102 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: