Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sofie1234
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-04-2023
Hallo,

Een vraagje over samenwonen. Mijn vriend en ik hebben een gezamenlijke rekening waarvan we de boodschappen betalen. We eten regelmatig, ik denk 2 a 3 keer per week niet samen. Hoe doen jullie dit? Betaal je het eten van die dag van de gezamenlijk rekening of van je eigen rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gezamenlijke rekening als boodschappen van huis gebruikt worden.

Ga ik bv met een collega of vriend/vriendin uit eten dan natuurlijk eigen rekening

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06 13:07

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofie1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
Had je de kosten ook gemaakt als je wel samen zou eten? Dan ja. Had je de kosten in dat geval niet gemaakt (dus uit eten oid), dan nee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofie1234
jack zomer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:43:
Gezamenlijke rekening als boodschappen van huis gebruikt worden.

Ga ik bv met een collega of vriend/vriendin uit eten dan natuurlijk eigen rekening
Ja uit eten valt bij ons ook in de eigen rekening, maar wat als je met die vriend een frietje gaat eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofie1234
Ramon schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:53:
Had je de kosten ook gemaakt als je wel samen zou eten? Dan ja. Had je de kosten in dat geval niet gemaakt (dus uit eten oid), dan nee.
Uit eten is duidelijk. Maar hoe doen jullie het bij een frietje halen, een opwarmmaaltijd of salade. En degene die thuis blijft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Sofie1234 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:54:
[...]

Ja uit eten valt bij ons ook in de eigen rekening, maar wat als je met die vriend een frietje gaat eten?
Idem.

Zou ik thuis een maaltijd maken met een vriend of vriendin dan gaat dat gewoon van de boodschappen rekening.

Ga ik buiten de deur eten met iemand,(niet partner) dan eigen.
Dus ook McDonald's burgerking snackbar en kroeg.

En als de thuisblijver thuis blijft en kookt voorzichzelf, van de gezamenlijke rekening.
Besluit de thuisblijver niet thuis te blijven dan eigen.

[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 12-04-2023 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofie1234
jack zomer schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:58:
[...]

Idem.

Zou ik thuis een maaltijd maken met een vriend of vriendin dan gaat dat gewoon van de boodschappen rekening.

Ga ik buiten de deur eten met iemand,(niet partner) dan eigen.
Dus ook McDonald's burgerking snackbar en kroeg
Duidelijk, thanks! En als er een vriend bij jou thuis komt en jullie koken is het van de gezamelijke ookal is je partner dan niet thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
Sofie1234 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:57:
[...]

Uit eten is duidelijk. Maar hoe doen jullie het bij een frietje halen, een opwarmmaaltijd of salade. En degene die thuis blijft?
Tja, wat denk jij? Je zou ook kunnen kijken naar de luxe. Het frietje of maaltijdsalade van de super kan gezamenlijk want voldoet een eerste levensbehoefte. Maar die sushi van 150 euro voor jou en je tafelgenoten hoeft je partner niet aan mee te betalen toch?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:42

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Sofie1234 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:57:
[...]

Heel simpel als je binnenhuis eet gezamenlijke rekening.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Sofie1234 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:00:
[...]

Duidelijk, thanks! En als er een vriend bij jou thuis komt en jullie koken is het van de gezamelijke ookal is je partner dan niet thuis?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sofie1234 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:00:
[...]

Als hij thuis is maar je hem niets geeft van wat jullie koken zou je het imo ook zelf moeten betalen. Anders is het zijn pech dat hij buitens huis eet.

Ik snap het misschien niet helemaal, maar is het doel van dit topic een rechtvaardiging te vinden om je vriend zo veel mogelijk van jouw kosten mee te laten betalen? Waarom zou je willen dat hij de helft (als kosten eerlijk verdeeld worden) van jouw etentje met vrienden betaalt? Wie betaalde dat voordat je deze relatie had?

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 12-04-2023 00:07 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik denk dat je ook een beetje moet kijken naar de verhouding. Als jij 7 dagen per week thuis eet maar je vriend 3 keer in de week royaal gaat zitten snacken bij de McDonald's is het natuurlijk niet eerlijk, maar als het een beetje gelijk verdeeld is zou ik het lekker van de gezamenlijke rekening doen.

Je hebt tenslotte een relatie en gunt elkaar wat plezier, als daar een keertje extra uit eten bij zit en dat gaat om een tientje zou ik daar echt niet moeilijk over gaan doen. Wordt het meer dan dat dan kun je afspreken dat je (niet gezamenlijk) uit eten weer aanvult als het van die rekening af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik verplaats dit topic van Wonen naar PFSL.

Ik mis alleen een beetje het punt om een eigen topic te rechtvaardigen @Sofie1234 . Kun je beter uitleggen waar je tegen aanloopt of advies over wil?

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Oon schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:14:
Je hebt tenslotte een relatie en gunt elkaar wat plezier, als daar een keertje extra uit eten bij zit en dat gaat om een tientje zou ik daar echt niet moeilijk over gaan doen.
Exact dit.
Ik vraag me altijd af als we "tientjes" gaan tellen in een relatie, zijn de financiën dan niet op orde of is de liefde er niet?
Het gaat niet over een auto ofzo... (en dan nog doen vrouwlief en ik gewoon 50/50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:05
Wij doen alles naar rato van inkomen. Voor de ene werkt dit, voor de andere niet. Financiën zijn bij ons gescheiden omdat het ons eigen geld is en we bovenstaande discussies willen voorkomen. Daarnaast weten we van elkaar waar we het aan uitgeven en hoeveel we hebben. Wat geld betreft hebben we dezelfde mindset, maar dat heeft niet elk stel helaas. In dat geval zou een gezamenlijke rekening werken waar je (naar rato) op inlegt en na elke maand kijken wie wat heeft gedaan om te kijken of dit enigszins in verhouding is en de ene niet heel veel geld verspilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:29
[...]

Ik neem aan dat de vriend de ene keer betaalt en jouw vriend de andere keer?

Dan gaat het dus om een snackbar gemiddeld van een euro of 7 per keer eten? Tja, genoeg mensen die wekelijks bij de snackbar patat halen

Koop een frituurpan voor zijn verjaardag zodat hij thuis zelf patat kan bakken?

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:10

Croga

The Unreasonable Man

Wat wij doen;

- Ik heb een mening
- Mijn vrouw heeft een mening
- We praten er over tot we iets gevonden hebben wat voor allebei werkt
- We negeren de mening van anderen omdat we er zelf echt wel uit kunnen komen
- We realiseren ons dat als je moet kiezen tussen een leuke relatie en een tientje, dat tientje het nooit gaat winnen en de discussie in het grotere geheel dus ook echt helemaal niets uit maakt.

en (bijna) 25 jaar later zijn er nogsteeds samen en gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Sinds wanneer heeft buiten de deur eten iets met boodschappen te maken? Er is eten in huis en daar kun je gebruik van maken. Dat is blijkbaar op die momenten niet gewenst, dus dan regel je zelf iets anders. Persoonlijk zou ik dan niet met het bonnetje komen.

Andersom ook. Boodschappen zijn voor algemeen gebruik. Als ik nou iemand uitnodig om te komen eten en daarvoor eten in huis haal waar de rest niet aan mag komen..... Dan zijn dat dus geen algemene boodschappen.

Maar afspreken dat er wat minder afgewogen en berekend wordt, geeft wel minder "mein, dein" discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sofie1234 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:52:
[...]

Dit was een beetje te algemeen voor voor mijn specieke vraag ;)
Ja en omdat jouw vraag zo specifiek is zou het veel logischer zijn dit met je partner te bespreken dan aan een stel vreemden op Tweakers te vragen. Financiële afweging is voor iedereen anders. In dit geval zijn er 2 mensen die hier een mening over zouden moeten hebben en die met elkaar moeten afwegen, jij en je partner. Er is geen goed of fout, er is alleen wat jullie beiden acceptabel vinden.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:16
Leuk al die adviezen, maar uiteindelijk bepalen mensen zelf hoe ze dit aanpakken. De adviezen klinken redelijk algemeen, maar er is niks om je tegen te houden het heel anders te doen.

In mijn geval: er is geen gezamenlijke rekening. Het gezamenlijke vermogen staat vrijwel volledig op mijn naam via beleggingen. De hypotheek is dan wel op beide namen via de bank. Eten betaalt mijn vriendin, het huis betaal ik.

Het hangt volledig van de relatie af, de inkomsten, de verhouding, de mening, de andere financiële regelingen.

In het algemeen zou ik zeggen: als je samenwoont, doe niet moeilijk over onderling geld als het over tientjes gaat.
De één stofzuigt meer, de ander is liever in de tuin of aan het klussen, de ander kookt graag, enz. Je krijgt het nooit gelijk en eerlijk. Alleen maar zorgen dat beide partijen tevreden zijn: dus praat met elkaar en niet met ons.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sakura
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05-2023
Alles op 1 hoop bij ons thuis. We hebben een relatie met liefde voor elkaar. Geen zakelijke relatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

mitsumark schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:42:
[...]
Exact dit.
Ik vraag me altijd af als we "tientjes" gaan tellen in een relatie, zijn de financiën dan niet op orde of is de liefde er niet?
Het gaat niet over een auto ofzo... (en dan nog doen vrouwlief en ik gewoon 50/50).
Even oneerbiedig gezegd: als levensmiddelen zo'n heet hangijzer is dan kan je die lijn net zo ver doortrekken tot de vriend van TS nog wel eens een mening kan hebben over het merk maandverband die in de winkelwagen word gegooid. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat prettig samenwonen is. Ik verdien een stuk meer dan mijn vrouw, maar haar leefgenot is ook dat van mij.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 22:06
Wij deelden onze boodschappen 50/50, alle activiteiten die we los van elkaar deden betaalde we zelf.
Momenteel heeft mijn vriendin geen inkomen en betaal ik alles.

Maar ik denk bij alles dat je samen bespreekt hoe je het wilt aanpakken, ik kan me goed voorstellen dat dit soort dingen steeds meer van belang is binnen een relatie, het leven is alles behalve goedkoper geworden en als je gezamenlijk geld uitgeeft is het procentueel gezien een grotere hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:26
Zelf buiten de deur eten, eigen rekening. Rest is allemaal van de gezamenlijke pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Wij plannen wat we gaan eten voor een week en baseren daar de gezamenlijke boodschappen op, als daar een dag tussen zit waar 1 van ons weg is, plannen we daar niks en zoekt diegene het lekker uit die dag :+ Meestal is het dan iets bestellen o.i.d. wat ik of zij dan zelf betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 12-04-2023 08:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:40
Sakura schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:53:
Alles op 1 hoop bij ons thuis. We hebben een relatie met liefde voor elkaar. Geen zakelijke relatie.
old skool het is 2023 :+ ( hier ook alles op 1 hoop btw gaat al 35 jaar goed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Wij doen alles gewoon van 1 hoop, mijn vriendin werkt 20 uur, ik 40 uur.
Zij doet meer in het huishouden en ik weer wat minder.

Vind dit wel net zo eerlijk, ze had ook meer kunnen gaan werken en dan had ik wat meer in het huishouden moeten doen. Of mijn vriendin of ik nu iets betaald maakt niets uit; uiteindelijk is het ons geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Hier komt ook alles op 1 hoop terecht, en is het eerlijk verdeeld.
ik verdien het dubbele van mijn vrouw, en mijn vrouw geeft het dubbele uit van mij ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:28
Mijn vrouw en ik hebben vanaf het begin een gezamenlijke rekening waar wij beide een gedeelte van ons salaris op storten. Ik behoorlijk meer dan mijn vrouw maar ik verdien ook behoorlijk meer. Van dat geld worden de gezamenlijke kosten betaald. Inclusief de boodschappen. Wat er over blijft op jouw eigen rekening is jouw zakgeld daar betaal je de dingen van waar de ander het niet perse mee eens hoeft te zijn.

Als antwoord op jouw vraag: Buiten de deur eten betaal je zelf. De thuisblijver kan of zijn portie op de boodschappenlijst zetten of er kan besteld worden maar dat gaat meestal van de eigen rekening. Als er mensen bij ons eten dan worden die dingen op de boodschappenlijst gezet.

Wij zijn daar niet heel strak op. Als mijn vrouw later thuis komt vanwege iets en ze haalt een salade bij de AH to go om onderweg op te eten dan boeit dat niet waar ze dat van betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 22:14
In dit soort zaken zitten zo extreem veel variabelen..
Grootste zal simpelweg inkomen zijn, wat blijkbaar niet heel hoog is. Wanneer je max enkele honderden euro's per maand overhoudt zal dit wel een dingetje zijn. Simpelweg het feit dat wanneer 1 persoon het meeste betaald die ook minder geld overhoudt voor andere zaken.

Gewoon meer geld gaan verdienen en problem solved ;) .

In de huidige situatie is de oplossing het makkelijkste om van de gezamenlijke rekening betalen. En zolang 1 persoon niet elke keer in bij een michelin restaurant gaat eten moet dat prima zijn. Dan kan je de kosten ook herleiden en beoordelen of de verdeling "eerlijk" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Sofie1234 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:34:
Hallo,

Een vraagje over samenwonen. Mijn vriend en ik hebben een gezamenlijke rekening waarvan we de boodschappen betalen. We eten regelmatig, ik denk 2 a 3 keer per week niet samen. Hoe doen jullie dit? Betaal je het eten van die dag van de gezamenlijk rekening of van je eigen rekening?
Maakt het uit hoe wij het doen? Het gaat er toch om wat jij en vriend met elkaar afspreken?

Iedereen doet het anders, dus je zal niet een eenduidig antwoord vinden. Mogelijk dat je wel een antwoord tegenkomt die het beste in "jouw straatje" past, maar wellicht niet in die van je vriend.
Mijn advies: Ga lekker in gesprek met je vriend en bespreek met elkaar wat voor jullie prettig, eerlijk, rechtvaardig, etc. voelt!

Maar aangezien je wilt weten hoe de ander het doet:
Bij ons gaat alles op één grote hoop en alles gaat van die grote hoop af wat we nodig hebben.
Wilt vrouwlief lekker een keer uit eten gaan, dan gaat ze lekker uit eten en trekt ze eind van de avond de pinpas er door heen. Niemand bij ons die daar moeilijk over doet.
Ja, mijn vrouw luncht vaak met collega's en dan halen ze een broodje. Lekker doen! Ik smeer liever mijn bammetje thuis en eet die op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn vriendin moet vaker avonden werken, en dan eten we dus apart.
In dat geval neemt ze meestal wat mee van thuis (ingevroren maaltijden/restjes), wat dus gezamenlijk is betaald. Bestellen is een uitzondering.

Voor mij is het dan vooral afhankelijk hoe duur ik eet of ik het zelf betaal, of de gezamenlijk betaalde boodschappen.
Ik kan niet buiten de deur eten op die dagen, want kinderen. Maar ik wil dan best wel eens 'duur' eten, bijv. een dikke luxe steak maken van zeg € 15-25. Of dat ik wat bestel voor ook minimaal € 15 (voor minder komen ze vaak al niet). Dan betaal ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-06 00:08
[...]

Als wij apart van elkaar eten (min. 2x per week) dan betalen we dit gewoon van de gemeenschappelijke rekening. Aangezien we beide een vergelijkbaar bestedingspatroon hebben vinden we dit eerlijk. Ga ook niet apart boodschappen doen voor de dagen dat ik alleen eet; te veel gedoe. Een frietje halen zien we als boodschappen, niet als 'uit eten'. Heeft met de prijs te maken denk ik. We koken vrij uitgebreid dus een frietje halen is meestal goedkoper dan boodschappen doen, zeker voor 1 persoon.

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:02
Sofie1234 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:34:
ik denk 2 a 3 keer per week niet samen. Hoe doen jullie dit? Betaal je het eten van die dag van de gezamenlijk rekening of van je eigen rekening?
Als dit al een vraag is dan zou ik niet gaan samen wonen. Je bent samen of niet.
Mischien van mijn kant een beetje bot, maar ik zou hier echt de kriebels van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-06 00:08
tlpeter schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:21:
[...]

Als dit al een vraag is dan zou ik niet gaan samen wonen. Je bent samen of niet.
Mischien van mijn kant een beetje bot, maar ik zou hier echt de kriebels van krijgen.
Ik kan me wel voorstellen dat dit lastig is als je grote verschillen in inkomen hebt of in bestedingspatroon. Mijn vriend is bijvoorbeeld vegetarier. Die zou er wel moeite mee hebben als ik luxe/dure stukken vlees zou kopen van onze gemeenschappelijke rekening.
Of als je inkomen heel erg verschilt. Gaat de meestverdienende dan instant noodles eten omdat de ander weinig te besteden heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Anatidae op 12-04-2023 09:24 ]

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofie1234
tweakduke schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:36:
[mbr]Ik verplaats dit topic van Wonen naar PFSL.

Ik mis alleen een beetje het punt om een eigen topic te rechtvaardigen @Sofie1234 . Kun je beter uitleggen waar je tegen aanloopt of advies over wil? [/]
In de andere topics las ik vooral over hoe de algehele financiën worden verdeeld, als in welke rekeningen; alles op een hoop of naar rato. En dan staat vaak "boodschappen" bij gezamenlijk. En dat doen wij ook. Maar mijn vraag is hoe anderen omgaan met avondeten als je beide, of een van de twee niet thuis eet. Valt het dan onder boodschappen omdat het eten is of onder privé omdat je alleen eet. Daar kon ik nergens ideen over vinden vandaar de vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sofie1234 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:24:
[...]

In de andere topics las ik vooral over hoe de algehele financiën worden verdeeld, als in welke rekeningen; alles op een hoop of naar rato. En dan staat vaak "boodschappen" bij gezamenlijk. En dat doen wij ook. Maar mijn vraag is hoe anderen omgaan met avondeten als je beide, of een van de twee niet thuis eet. Valt het dan onder boodschappen omdat het eten is of onder privé omdat je alleen eet. Daar kon ik nergens ideen over vinden vandaar de vraag hier.
Wat vind je zelf? En je partner?
Uiteindelijk zijn dat de enige 2 relevante meningen.

Maar als je het mij vraagt: Heb je een gezamenlijke rekening op basis van ratio van inkomen. En al het eten en drinken voor in huis doe je van de gezamenlijke rekening voor boodschappen. (En misschien is een uitzondering als er 1 een feestje geeft voor vrienden en de ander is niet thuis) En alles buitens huis doe je dan voor je eigen rekening.

En als je allebei er een paar keer in de week niet bent, balanceert dat de kosten toch ook weer? Uiteindelijk komt het dan op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofie1234
fsfikke schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:06:
[...]

Als hij thuis is maar je hem niets geeft van wat jullie koken zou je het imo ook zelf moeten betalen. Anders is het zijn pech dat hij buitens huis eet.

Ik snap het misschien niet helemaal, maar is het doel van dit topic een rechtvaardiging te vinden om je vriend zo veel mogelijk van jouw kosten mee te laten betalen? Waarom zou je willen dat hij de helft (als kosten eerlijk verdeeld worden) van jouw etentje met vrienden betaalt? Wie betaalde dat voordat je deze relatie had?
Je begrijpt inderdaad mijn opmerking niet, het was en reactie op de situatieschets die gegeven werd die ik nog niet volledig begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik quote @CurlyMo toch maar voor de zekerheid, deze vraag (alhoewel in een andere vorm) is al heel vaak gesteld en heel vaak beantwoord.
Veel meer voegt dit topic dan ook niet toe, het topic gaat hierom ook dicht.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.