Sofie1234 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:34:
Hallo,
Een vraagje over samenwonen. Mijn vriend en ik hebben een gezamenlijke rekening waarvan we de boodschappen betalen. We eten regelmatig, ik denk 2 a 3 keer per week niet samen. Hoe doen jullie dit? Betaal je het eten van die dag van de gezamenlijk rekening of van je eigen rekening?
Maakt het uit hoe wij het doen? Het gaat er toch om wat jij en vriend met elkaar afspreken?
Iedereen doet het anders, dus je zal niet een eenduidig antwoord vinden. Mogelijk dat je wel een antwoord tegenkomt die het beste in "jouw straatje" past, maar wellicht niet in die van je vriend.
Mijn advies: Ga lekker in gesprek met je vriend en bespreek met elkaar wat voor jullie prettig, eerlijk, rechtvaardig, etc. voelt!
Maar aangezien je wilt weten hoe de ander het doet:
Bij ons gaat alles op één grote hoop en alles gaat van die grote hoop af wat we nodig hebben.
Wilt vrouwlief lekker een keer uit eten gaan, dan gaat ze lekker uit eten en trekt ze eind van de avond de pinpas er door heen. Niemand bij ons die daar moeilijk over doet.
Ja, mijn vrouw luncht vaak met collega's en dan halen ze een broodje. Lekker doen! Ik smeer liever mijn bammetje thuis en eet die op het werk.