mijn vriend en ik gaan een huis kopen.
Hij betaalt de hypotheek.
Is het verstandig om het huis op 1 of twee namen te zetten?
Hij betaalt de hypotheek.
Is het verstandig om het huis op 1 of twee namen te zetten?
39
Daar is natuurlijk een ORV voor uitgevonden. Maar ik sluit me aan bij o.a. Fietsbel: Maak een afspraak met een adviseur. Dit kunnen wij nooit vanaf een forum voor je beantwoorden omdat zulke keuzes heel erg afhangen van jullie persoonlijke situatieAnoniem: 808111 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:57:
mocht hij te komen overlijden kan ik er zo ie zo sowieso niet alleen blijven wonen.
Ja. Jij!Anoniem: 808111 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:02:
kan iemand niet de voor en nadelen op een rijtje zetten?
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
nee, ten minste niet als je een hypotheek aanvraagt die het grootste gedeelte van de waarde van de woning in schuld betekent..Anoniem: 808111 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:00:
kan je ook het huis op beide namen zetten en de hypotheek op 1 naam?
[ Voor 20% gewijzigd door RM-rf op 23-08-2016 16:07 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Dit kan je ook oplossen met een samenlevingscontract, overlijdingsrisicoverzekering en testament.Anoniem: 808111 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:57:
Al zouden we uit elkaar gaan of mocht hij te komen overlijden kan ik er zo ie zo niet alleen blijven wonen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Niet helemaal aangezien het er om gaat dat ze zelf de lasten niet kan dragen. Dat los je niet op met samenlevingscrontract of testament maar enkel met een ORVanandus schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:47:
[...]
Dit kan je ook oplossen met een samenlevingscontract, overlijdingsrisicoverzekering en testament.
Wij hebben zelf een hypotheek van 20 jaar afgesloten en ik ga nu haar helft van de hypotheek overnemen omdat ik er blijf wonen. Echter gebeurd dit gewoon tegen de rente die destijds is afgesloten. Dus helaas profiteer ik niet van de huidige lage rente. Ik ga er vanuit dat dit andersom ook niet geldt. Dus volgens mij gaat je verhaal niet op.Spixo schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:36:
Voordeel hiervan is dat wanneer je gaat scheiden in bijvoorbeeld 2025 de hypotheek kan blijven doorlopen tegen de gunstige rentetarieven die je nu kan afsluiten. Zo kan diegene op wiens naam de hypotheek staat daar blijven wonen (met de eventuele zorg van de kinderen erbij). Als de rente tegen die tijd bijvoorbeeld 5-6% is en de hypotheek moet worden overgesloten op 1 naam, kunnen de maandlasten behoorlijk stijgen.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Precies deze vlieger gaat niet op, zelf vorig jaar de hypotheek moeten overnemen en dat kon alleen tegen de voorwaarden waar ie tegen is afgesloten.Morpheusk schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:56:
[...]
Wij hebben zelf een hypotheek van 20 jaar afgesloten en ik ga nu haar helft van de hypotheek overnemen omdat ik er blijf wonen. Echter gebeurd dit gewoon tegen de rente die destijds is afgesloten. Dus helaas profiteer ik niet van de huidige lage rente. Ik ga er vanuit dat dit andersom ook niet geldt. Dus volgens mij gaat je verhaal niet op.
Excuus voor de wel héél selectieve quote (ik besef dat ik een belangrijk deel van de zin weglaat), maar je suggereert hier een flink waarde-oordeel. Mogelijk was dat niet je bedoeling.RM-rf schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:02:
... Wil je wel op de lange termijn ook een duurzame relatie opbouwen...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
ik heb bewust de keuze gedaan de term 'duurzame' relatie te gebruiken ..DrivinUCrazy schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:57:
[...]
Excuus voor de wel héél selectieve quote (ik besef dat ik een belangrijk deel van de zin weglaat), maar je suggereert hier een flink waarde-oordeel. Mogelijk was dat niet je bedoeling.
[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 24-08-2016 11:42 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq