PLAE schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:47:
Als ik zo naar de kaart zit te kijken en we richting een halfjaar oorlog kruipen. Dan zakt de moed mij wel een beetje in de schoenen. Ik had zelf verwacht dat Oekraïne veel sneller voordeel zou gaan halen uit de mobilisatie en een numeriek voordeel zou creëren, wat ze eerder om zouden kunnen zetten in serieuze tegenoffensieven.
Met wat ze hebben gemobiliseerd zouden ze uiteindelijk toch op een zeer breed front moeten kunnen oprukken was mijn gedachte. Ik blijf maar hopen dat er op zoiets gebroed wordt. Al denk ik waarschijnlijk te ouderwets qua manier van oorlog voeren.
Ja jammer is dat. Het gaat echt heel langzaam.
Maar ik denk nog altijd dat ze gewoon hun tijd aan het nemen zijn en langzaam de Russen uitputten, in de hoop met zo min mogelijk kosten, aan manschappen en verloren materieel, de Russen uit te drijven.
En ik kom net de vertaling van Dmitri tegen, van Arestovych zijn praatje.
https://wartranslated.com...d-feygin-daily-broadcast/Kherson: again the same, 🇺🇦 bombing with artillery. There are some 15 worn out BTGs, about 12-15k 🇷🇺 solders. When all warehouses and command posts are reduced to 0, they would just give up, as they don’t have ammo, fuel nor command.
There are several layers of mine fields, however those must be guarded in order to be effective. Without ammo, fuel and air-defense nobody would guard them.
En ze zijn niet even spraakzaam.
Bovenstaande link tweet naar dit artikeltje, staat helaas niet veel meer in.
https://hromadske.ua/post...-duzhe-vpevneno-ok-pivdenNatalya Humenyuk, head of the press center of the "South" operational command, stated this on the "Espresso" channel.
"We are making progress in the Kherson direction. We are moving forward, maybe not as fast as those who give positive news would like, but believe me, these steps are very sure. And that's why they are done in silence, in a certain mystery, to gain a foothold in these territories and then announce their victories ," Humenyuk says.
We zien ze natuurlijk het liefst naar voren stormen, maar ik denk dat het wel goed is wat ze doen. Rustig en langzaam, maar wel fors drukken aan de frontlinie. En in de achterlinies de bevoorrading en commando-centra weg knabbelen.
Misschien zijn ze iets te voorzichtig, maar als ze haastig fouten gaan maken, dan zal ze dat ook zwaar aangerekend gaan worden. En nu zetten ze de tijdsfactor in hun voordeel om, des te langer het duurt, des te uitgeputter de Russen gaan worden.
En ze hebben zelf een behoorlijk leger opgebouwd. Werken nu met verschillende teams. Training, achterhoede, support frontlinie, en vervolgens naar het front zelf, om daarna vrij te hebben.
In tegenstelling tot de Russen die geen kant op kunnen/mogen. Alhoewel dat ook voordelen heeft voor de Russen, want met die onachtzaamheid voor je manschappen haal je er ook een stukje menselijkheid uit. En hun boeit dat niets, maar wij en Oekraïne hechten daar wel aan.
We zullen zien, het is nog maar juli. Er gebeurt enerzijds weinig, anderzijds nog steeds vrij veel. En vooral de progressie van de Russen staat inmiddels echt stil, die lijken niet meer vooruit te kunnen komen. Artillerie neemt af. In plaats daarvan zijn ze als een idioot terror aan het zaaien met hun raketaanvallen. Ik interpreteer dat zelf vooral als een teken van onbekwaamheid en het is het weinige dat ze nog kunnen doen.
En de grootste kracht van de Russen, hun artillerie, is nu behoorlijk in kracht afgenomen. Nu ze hun hele logistiek om moeten gooien is het nog maar de vraag, of ze die nog steeds als hun grootste troefkaart in kunnen zetten. Ik denk het niet, en wat hebben ze dan? Wat is een Russisch leger zonder artillerie? Als ik in de afgelopen maanden alle analisten en experts moet geloven, is dat zo'n beetje alles dat ze hebben.
Je hoeft niet slim te zijn, je hoeft niet veel te weten, je hoeft niet oog-in-oog met de vijand te staan. Je moet alleen maar munitie in die dingen laden, en te vuren. Je hoeft niet eens te kunnen richten, want ze bombarderen toch rücksichtslos alles plat. En nu hebben ze bijna geen munitie meer, dus daar sta je dan met je artillerie leger.