De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bvbal79 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:07:
[...]

Jazeker, maar nogmaals, ongegrond en geen idee of het waar is van Polen. Ik heb me nog even verdiept in die Emil Checko, maar ook daar vind ik geen harde bewijzen voor op het i-net, behalve dan day hij echt dood gevonden zou zijn in Wit-Rusland.....
Als het waar is ga ik ervan uit dat US intelligence daar inmiddels kennis van heeft, en Polen al lang ingelicht is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
bulle bas schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:46:
Internationale hulpverlening schijnt een puinhoop te zijn.

Ik denk dat we iets teveel tevreden zijn met onszelf. Even een reality check.
  1. We hebben meer dan 8 jaar zitten slapen
  2. We hebben militaire verhouding RU<>UA volledig verkeerd ingeschat
  3. We weten niet om te gaan met escalaties van RU
  4. We hebben onze defensies gesloopt
  5. We zijn het niet eens over ingrijpen
  6. Samenwerking binnen NATO is beroerd
  7. We liggen nog steeds voor echte sancties
  8. Tegoeden worden minimaal bevroren
  9. UA moet nog steeds bedelen om wapens
  10. Hulpverlening is een chaos
  11. Veel westerse bedrijven nog actief in RU, of gaan weer verder
  12. Veel import voor RU loopt via Belarus
Laten we eens kijken :

1: Neen, er is extra geinvesteerd maar dat neem tijd
2: UA onderschat idd, echter spreek je dan van het publiek niet experts.
3: Neen en dat is altijd al zo geweest van gelijk welke kernmacht
4: Maakt niks uit
5: Jawel: niet ingrijpen en louter financieel militaire steun geven en sancties
6: Dit is geen nato issue
7&8&11&12 : Dit zijn echte sancties kan je verder gaan ? Tuurlijk echter betekend dat niet dat deze niet "echt" zijn.
9:Neen UA heeft genoeg wapens gekregen om zowat het hele russiche leger aan flarden te schieten en ze blijven er nog krijgen.
10 : Oorlog is chaos, niks aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
sdk1985 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Hmm 0.2 MT * 15.000.000 doen en dan concluderen dat er totaal sprake is van 3 miljard ton en vervolgens dat in nukemap.com proberen in te typen is niet héél wetenschappelijk verantwoord.

Het gevaar zit vooral in de hoeveelheid troep die de lucht in gaat en niet zozeer dat er een plan is om elke centimeter van de aardbol onderdeel van het vergeldingsplan met een eigen raket te maken. Je moet dan denken aan effecten op het klimaat door het stof in de lucht (afkoeling), radioactieve straling en problemen voor de ozon laag.

Inderdaad werd in de jaren 80 beargumenteerd dat het voor bijvoorbeeld Australië relatief mee valt. Echter hebben we tegenwoordig computermodellen en was in 2008 de conclusie dat alsnog vrijwel de hele mensheid zal verdwijnen. Je moet het stuk uit Physics today zelf maar lezen want helaas kan ik daar niet uit copy-pasten. In ieder geval wordt er gesproken over een 30 graden opwarming van de stratosfeer na 4 jaar.

Dat stuk mist overigens de opleving en modernisatie van het arsenaal die de laatste jaren heeft plaatsgevonden. Het effect van Poseidon is bijvoorbeeld niet meegenomen (drone Torpedo met doel Tsunami op te wekken, mogelijk in de categorie Tsar Bomba).
En andere studies tonen het tegendeel aan.

En dan spreken we over dat we elke nuke gebruiken die we hebben wat redelijk onmogelijk/absurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Dark Blue schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Ah, jij hebt het ook gelezen. Voor mij is het wel 20 jaar geleden dat ik het las, maar potverdorie dat benauwende verhaal zit nog diep in mijn geheugen gegrift.
Hier ook 20 jaar geleden, heeft indruk gemaakt, helaas ook op verkeerde manier (koude oorlog was gelukkig voorbij maar ik was te ver doorgeschoten en anti alles-dat-met-kernenergie-te-maken-had). Hadden we toen maar [...] en om die reden switchen we nog steeds niet naar kernenergie. Het fatalistische denken dat deze centrales te laat komen. Aan de andere kant, ze zijn wel gevoelig in oorlogstijden. Ook hier, Tjernobyl medewerkers hebben zich bijna een maand lang uit de naad gewerkt, en de Zapomoeilijkenaam-centrale was ook close.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Nou, er staan nog wel meer belangrijke en verontrustende boodschappen in. Zo lijkt Polen ter discussie te staan, en zou het Kremlin Kherson willen uitmoorden:

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

[Twitter]

:/
Dat verhaal over een invasie in Polen is me wat te ver gezocht. It makes no sense. De Baltische staten zijn eerst aan de beurt (want zwakker, historische banden, Russische minderheid, en minder kans dat NATO daarvoor nucleaire middelen inzet) en als NATO dat laat gebeuren zonder dat WO3 uitbreekt dan kan Polen aan de beurt zijn. En met welk leger zou dat moeten gebeuren? Niet het stelletje wat nu Oekraine onveilig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
downtime schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:17:
[...]

Dat verhaal over een invasie in Polen is me wat te ver gezocht. It makes no sense. De Baltische staten zijn eerst aan de beurt (want zwakker, historische banden, Russische minderheid, en minder kans dat NATO daarvoor nucleaire middelen inzet) en als NATO dat laat gebeuren zonder dat WO3 uitbreekt dan kan Polen aan de beurt zijn. En met welk leger zou dat moeten gebeuren? Niet het stelletje wat nu Oekraine onveilig maakt.
ik begrijp dat de huidige inzet maar 10% is van de totale capacitiet van het Russisch leger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bvbal79 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:19:
[...]

ik begrijp dat de huidige inzet maar 10% is van de totale capacitiet van het Russisch leger?
Kwantitatief of kwalitatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
downtime schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Kwantitatief of kwalitatief?
Kwantitatief natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[...]

Nee, volgens US Intelligence was de huidige inzet tussen de 60-80%. Ik kan niet zo 1.2.3. bron opzoeken wat ik laatst had gezien. (zit op mobiel onderweg naar huis :P )

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Nee, volgens US Intelligence was de huidige inzet tussen de 60-80%. Ik kan niet zo 1.2.3. bron opzoeken wat ik laatst had gezien. (zit op mobiel onderweg naar huis :P )
Nee dat was 60-80% was klaar stond aan de grens. Dat is nu 100% wat in oekraine zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

bvbal79 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Nee dat was 60-80% was klaar stond aan de grens. Dat is nu 100% wat in oekraine zit :)
Oh kon ook. Begreep dat ze totaal 150k troepen ingezet hadden. (maar dit zijn geen reservisten of conscripts)
Dit zijn actieve militaire mannetjes. Waarvan al 10k weggeblazen is naar the afterlife.

Edit wat ik gelezen had: https://www.reuters.com/w...e-us-official-2022-03-07/

[ Voor 15% gewijzigd door Xtr3me4me op 22-03-2022 16:24 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Volgens het Pentagon wint Oekraïne terrein:
Het Oekraïense leger voert tegenaanvallen uit die vooral in het zuiden hebben geleid tot terreinwinst op de Russische troepen. Dat zegt het Pentagon in de VS. Volgens de woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Defensie kampen de Russen met communicatiemoeilijkheden.

De Oekraïense militairen zijn momenteel, in sommige situaties, in het offensief, oordeelt woordvoerder John Kirby op zender CNN. De Oekraïners verjagen de Russen uit gebieden waar zij voorheen waren, aldus Kirby.

"We hebben (de Oekraïense terreinwinsten, nvdr.) zien toenemen de afgelopen dagen", aldus de woordvoerder. "Dat is een echt bewijs van hun capaciteit om te vechten door hun plannen te volgen, zich aan te passen en opnieuw te proberen de Russische troepen terug te dringen."

Volgens Kirby voeren de Russen "hun operaties niet uit met de coördinatie die men zou kunnen verwachten van een modern leger". "Hun bevelvoerders praten niet altijd, coördineren niet altijd tussen de luchtmacht en de grondtroepen", zei hij nog aan CNN.

"We hebben spanningen gezien tussen de lucht- en grondtroepen over de manier waarop ze elkaar — goed of met moeite — ondersteunen", klonk het. "Ze hebben problemen met het commando en de controle." Volgens de woordvoerder hebben de Russische soldaten het moeilijk om met elkaar te communiceren, wat ertoe leidt dat ze in sommige gevallen mobiele telefoons moeten gebruiken.

Bovendien: "ze hebben brandstof en voedsel tekort", aldus Kirby. "Daarom denken we geen echte grote vooruitgang van de Russen hebben waargenomen, behalve in het zuiden", zei hij. In het zuiden zitten de Russen dicht bij de Krim, het Oekraïense schiereiland dat Rusland in 2014 had geannexeerd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Oh kon ook. Begreep dat ze totaal 150k troepen ingezet hadden. (maar dit zijn geen reservisten of conscripts)
Dit zijn actieve militaire mannetjes. Waarvan al 10k weggeblazen is naar the afterlife.
10k zijn speculaties he, en getallen van de oekrainers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

De Russen rekenen ook tanks uit WW2 die totaal niet inzetbaar zijn mee. Wat ze totaal hebben en wat bruikbaar is, daar zitten enorme verschillen. 20.000 tanks hebben is leuk, maar als er minimaal 10.000 compleet weggerot zijn dan heb je er geen 20.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

bvbal79 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:24:
[...]

Ja ok, maar alsnog. Moet bij het thuisfront "Russia" toch wel hard aankomen als die cijfers blijken te kloppen bij de moeders en vaders.

Ik denk dat je op een gegeven moment, als je verliezen zo groot zijn. Dit niet in een doofpot kan stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:00

gws24

Thinking is hard!

Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Ik had hetzelfde gelezen ergens de afgelopen dagen als jij en toevallig komt net deze tweet voorbij:
Dit gaat dus over wat Rusland als totaal normaal op de been kan brengen zonder extra maatregelen. 75% van hun capaciteit zit dus al in Oekraine en niet 10% @bvbal79

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:26:
[...]

Ja ok, maar alsnog. Moet bij het thuisfront "Russia" toch wel hard aankomen als die cijfers blijken te kloppen bij de moeders en vaders.

Ik denk dat je op een gegeven moment, als je verliezen zo groot zijn. Dit niet in een doofpot kan stoppen.
Tja daar staat Rusland bekend om, dat komt aan bij het individu, niet het collectief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]

Het zijn ook soortgelijke getallen die van andere landen komen die het met satelieten in de gaten houden en de verwachting is dat dat aantal nog laag ingeschat is. Je moet daarbij natuurlijk wel meenemen dat hetzelfde geldt voor Oekraine, waarbij je daar ook nog hebt dat veel verliezen als burgerdoden worden gebracht omdat er ook veel burgers meevechten.

Hoe dan ook kun je er wel van uit gaan dat er veel verliezen aan russische kant zijn. Was dat niet het geval rukten ze wel sneller op. Het is wel duidelijk dat het leger van Rusland vooraf hoger is ingeschat dan wat ze laten zien. Want ook de modernisaties blijken nogal tegen te vallen, zeker omdat er veel gemoderniseerd is aan tanks, waarbij wel duidelijk is dat die het slagveld niet meer bepalen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
gws24 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:26:
[...]

Ik had hetzelfde gelezen ergens de afgelopen dagen als jij en toevallig komt net deze tweet voorbij:
[Twitter]Dit gaat dus over wat Rusland als totaal normaal op de been kan brengen zonder extra maatregelen. 75% van hun capaciteit zit dus al in Oekraine en niet 10% @bvbal79
battalion tactical group generation , dat is niet 100% het leger

https://tass.com/defense/...m&utm_referrer=google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:39

Herman

FP ProMod
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:23:

[...]
Interessant nieuws. (Mits het waar is, natuurlijk)

Vraag die bij mij opkomt is dan wel welke gevolgen dit zal hebben. Wat als het Russische leger echt in de knel komt en op het punt zal komen te staan om te verliezen? Wat zal die gekke man in het Kremlin (of ergens achter in de Oeral?) dan doen? Zijn verlies accepteren? Ik ben bang dat het dan nog wel 'nasty' kan gaan worden. :/

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

bvbal79 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:27:
[...]

Tja daar staat Rusland bekend om, dat komt aan bij het individu, niet het collectief....
Ja maar als ouders zijnde ga je op een gegeven moment wel afvragen waar je zoon/dochter is. Als dit in hele grote massa's naar voren komt. Hoe ga je als defensie hierop reageren?

Ja we hebben jullie voorgelogen, al jullie kinderen zijn dood, maar hey...we hebben wel oekranie infrastructuur plat gekregen. (want tot op heden hebben ze ook niet echt veel gedaan dan dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
PilatuS schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:25:
[...]

De Russen rekenen ook tanks uit WW2 die totaal niet inzetbaar zijn mee. Wat ze totaal hebben en wat bruikbaar is, daar zitten enorme verschillen. 20.000 tanks hebben is leuk, maar als er minimaal 10.000 compleet weggerot zijn dan heb je er geen 20.000.
Ik geef ook aan later dat ik kwantitatief bedoel...je ziet in Oekraine al hoe slecht het onderhouden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Oekraïne zegt vandaag 15,3k, de conservatieve schatting van de VS was enkele dagen geleden al 7k+ KIA.
Met het huidige tempo is 10k+ eerder conservatief dan wensdenken, zeker als je POW's en deserteurs meetelt.

Besef dat de meeste slachtoffers onder elitetroepen zijn gevallen (VDV, Spetznaz, Tsjetsjenen, Mariniers, etc.) en de stelregel is dat voor elke KIA er 3-4 gewonden zijn. Met 200k initiële inzet waarvan grofweg de helft gevechtstroepen is dat een heel significant deel.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:26:
[...]

[Twitter]Dit gaat dus over wat Rusland als totaal normaal op de been kan brengen zonder extra maatregelen. 75% van hun capaciteit zit dus al in Oekraine en niet 10% @bvbal79
Maar zoveel troepen heeft Rusland niet in het buitenland, zie bv. Wikipedia: List of Russian military bases abroad

Het Kremlin kan nog een paar tienduizend militairen bij elkaar schrapen, maar dat is het dan ook. Daarom zijn de ogen ook op Belarus gericht.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
bvbal79 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:29:
[...]

TASS is geen betrouwbare bron, onder invloed Kremlin.

De cijfers die ik van de officiële instituten hoor is dat 100% van troepenopbouw in UA zit, en dat dat 75% van hun vechtcapaciteit is. En daarvan is nu ook een deel dood, uitgeschakeld door verwondingen of weggelopen. De cijfers daarvan zitten volgens mij bij het Study of War.
Er zullen inderdaad nog stapels tanks zijn die de opslag niet eens uit kunnen rijden en ongetrainde reservisten, maar het spulletje moet wel samenwerken in BTGs, zo is het Russische leger nu eenmaal opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]

Klopt, maar het zijn wel de eenheden die direct inzetbaar zijn en het beste getraind en bewapend zijn; en we zien hoe 'goed' die het al doen. De rest is van veel mindere kwaliteit. Er is dus een reden dat men nog geen grote troepenbewegingen uit de rest van Rusland ziet en bij buitenlandse strijders uitkomt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

Een leger is nooit volledig inzetbaar , zeker niet een opgeblazen als het russische. Schattingen gaan erover dat dit 40-60% van hun inzetbare strijdkrachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]

Alleen zijn dat wel de groepen waarmee je echt iets kunt. Ze zijn niet voor niets zo opgebouwd, en als je geen tactical group kunt bouwen, ben je veel minder effectief. Je ontkomt er dan al snel niet meer aan om puur op overmacht te werken wat weer grote verliezen geeft en vooral heel inefficient is.

Al met al snap je hiermee wel dat Rusland bezig is met alles plat te gooien. Iets anders kunnen ze niet echt. En zelfs hierbij hebben ze continue hoge verliezen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Maar zoveel troepen heeft Rusland niet in het buitenland, zie bv. Wikipedia: List of Russian military bases abroad

Het Kremlin kan nog een paar tienduizend militairen bij elkaar schrapen, maar dat is het dan ook. Daarom zijn de ogen ook op Belarus gericht.
De troepen van outside russia zijn geen russen ;) (Syriers en Libiers zijn al voorbij gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

neen dat is 14 000, 10 000 kwam van een russische krant waarvan men dan beweerde dat ze gehacked waren.

Buitenlandse org schatten ook tegen de 10 000 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:36:
[...]

Een leger is nooit volledig inzetbaar , zeker niet een opgeblazen als het russische. Schattingen gaan erover dat dit 40-60% van hun inzetbare strijdkrachten zijn.
Er zijn altijd militairen nodig om eventueel het land te kunnen verdedigen, of interne conflicten te kunnen oplossen. Een (flink) deel zal dan ook nooit ingezet worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
😏 Anonymous leaked the database of the world's largest food company Nestle, which refused to leave the Russian market

The database contains 10 GB of Nestle email, passwords and business client data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Belarus heeft ook maar een paar tienduizenden strijkrachten , denk dat die eerder zullen dienen om russische troepen vrij te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

redwing schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Alleen zijn dat wel de groepen waarmee je echt iets kunt. Ze zijn niet voor niets zo opgebouwd, en als je geen tactical group kunt bouwen, ben je veel minder effectief. Je ontkomt er dan al snel niet meer aan om puur op overmacht te werken wat weer grote verliezen geeft en vooral heel inefficient is.

Al met al snap je hiermee wel dat Rusland bezig is met alles plat te gooien. Iets anders kunnen ze niet echt. En zelfs hierbij hebben ze continue hoge verliezen.
En door alles maar kansloos plat te gooien jagen ze steeds een groter deel van de wereldbevolking in de gordijnen, dat kan ze op termijn ook nog wel eens duur komen te staan.

Het is dat die Russen kernwapens hebben, anders hadden we ze al 10x opgerold.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05:46
downtime schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:10:
[...]

200 jaar is rijkelijk overdreven. Kijk eens naar de relatie tussen Duitsland en een willekeurig buurland. Die zijn 75 jaar na de oorlog toch een stuk beter geworden. Cruciaal is hoe partijen zich opstellen en hoeveel belang politici erbij hebben om de haat levend te houden.
Ik pis anders nog steeds op de Fransen voor wat Napoleon gedaan heeft... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Er zijn altijd militairen nodig om eventueel het land te kunnen verdedigen, of interne conflicten te kunnen oplossen. Een (flink) deel zal dan ook nooit ingezet worden.
Denk wel dat ze nog ene pak soldaten zitten, die echter inzetten is politiek en waarschijnlijk logistiek moeilijk. Wat veel echter vergeten is dat veel "soldaten" (rusland heeft er op papier ene miljoen) geen gevechtstroepen zijn maar ondersteunend personeel, het kan dus goed zijn dat het grootste deel van wat rusland heeft dat kan vechten daar al zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Herman schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Interessant nieuws. (Mits het waar is, natuurlijk)

Vraag die bij mij opkomt is dan wel welke gevolgen dit zal hebben. Wat als het Russische leger echt in de knel komt en op het punt zal komen te staan om te verliezen? Wat zal die gekke man in het Kremlin (of ergens achter in de Oeral?) dan doen? Zijn verlies accepteren? Ik ben bang dat het dan nog wel 'nasty' kan gaan worden. :/
Of het Russische leger is er op een gegeven moment klaar mee en marcheert over enkele maanden naar Moskou, zoals Nevzorov voorspelt: https://www.reddit.com/r/..._ukraines_war_from_april/

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:18
Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Dat ene gare vliegdekschip stelt geen moer voor :D er zijn wel andere speelvelden waar Rusland mogelijk een overmacht heeft ( en MAD is een patstelling). Zie bijvoorbeeld deze analyse: [YouTube: NATO vs Russia - Who Would Win Military Comparison]
alleen de naam van dat kanaal doet me al besluiten om niet te kijken Speak the Truth.... yea right.
Valt mij op dat er veel clickbait rondgaat nu bijvoorbeeld over "de superieure nieuwe tanks van ...". "Voor dit nieuwe vliegtuig is Poetin bang", etc.... meeste van deze verhalen zijn zelfs met een kilo zout nog ongeloofwaardig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

DoubleDutch schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:37:
😏 Anonymous leaked the database of the world's largest food company Nestle, which refused to leave the Russian market

The database contains 10 GB of Nestle email, passwords and business client data.

[Twitter]
goeie zet maar dubbel gevoel

ik zou alle begrip hebben als nestle verklaart alleen basic producten te leveren .. babyvoeding, oid maar dat mag ook via een sanctie pakket afgedwongen worden

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
HvdBent schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:51:
[...]

alleen de naam van dat kanaal doet me al besluiten om niet te kijken Speak the Truth.... yea right.
Valt mij op dat er veel clickbait rondgaat nu bijvoorbeeld over "de superieure nieuwe tanks van ...". "Voor dit nieuwe vliegtuig is Poetin bang", etc.... meeste van deze verhalen zijn zelfs met een kilo zout nog ongeloofwaardig
Het is juist een kanaal dat aan waarheidsvinding doet. Vandaar de naam... dat jij dat aan iets negatiefs verbind moet jij weten. Ik snap waar dat vandaan komt, maar in dit geval mbt dit onderwerp nvt. En dat had je na een of twee filmpjes zelf ook uit kunnen vogelen maar helaas hij heette Achmed en daarom moest je 'm bij voorbaat al niet want vooroordelen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
DoubleDutch schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:37:

[Twitter]
In de link zit alleen maar data met [0-9]*@example.com.
Lijkt een testdatabase, of geanonimiseerd. Maar dan zie ik niet in waar het woord lekken op slaat als je de boel niet publiceert. Proberen ze Nestle onder druk te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 02:06

koudepinda

Don't Panic

Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Het is juist een kanaal dat aan waarheidsvinding doet. Vandaar de naam... dat jij dat aan iets negatiefs verbind moet jij weten. Ik snap waar dat vandaan komt, maar in dit geval mbt dit onderwerp nvt. En dat had je na een of twee filmpjes zelf ook uit kunnen vogelen maar helaas hij heette Achmed en daarom moest je 'm bij voorbaat al niet want vooroordelen.
Ik begrijp het gevoel wel, speak the thruth komt een beetje vals over, ongeveer dezelfde categorie als virus"waarheid" meestal zijn het alt right/left figuren die jouw wel even de waarheid vertellen zonder bewijs.

En dan had ik de naam van de creator nog niet eens mee gekregen.

Dus ongelukkig gekozen naam, want verbinding met het geen wat juist bijna nooit de waarheid verkondigt of zeer selectief.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

[q sc

[ Voor 98% gewijzigd door koudepinda op 22-03-2022 17:00 ]

always bring a towel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Sluit het een het ander uit?
In vergelijking met de concurrentie doen ze het vele malen beter. En zijn er ook actief mee bezig.
Ik geloof niet dat je het hele artikel in twee minuten gelezen hebt ;)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 23:04
MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:59:
[...]

Totaal misplaatste vergelijking. Ze sponsoren bij elke ramp een shitload aan drinkwater.

Nee, het is geen charitatieve instelling, maar een vergelijking met het Kremlin slaat als een tang op een varken.
Totaal niet, ze laten mensen in Afrika sterven van de dorst en zijn dieven, ze stelen letterlijk water!

Ze zijn gewoon net zo goed in propaganda als de Kremlin.

https://www.theguardian.c...ions-nestle-running-water

https://themuslimvibe.com...flint-without-clean-water

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:49:
Als er een bedrijf is dat zich inzet voor eerlijke voedsel en watervoorziening is het Nestlé wel.
Er zijn maar 1 tot 3 leveranciers in een supermarkt .. nestle/unilever en .. ben de 3de vergeten

Dat goedkopere huismerk produkt bij de super/drogisterij komt van dezelfde lijn als het dure "brand" produkt in een andere verpakking .. en idem voor alles wat er tussenin zit ..

Dus zo "eerlijk" enzv betwijfel ik ten zeerste ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Sluit het een het ander uit?
In vergelijking met de concurrentie doen ze het vele malen beter. En zijn er ook actief mee bezig.
Maar in vergelijking met de concurrentie weigeren ze de handel in Rusland (volledig) neer te leggen, daar gaat het in dit geval over en daarom zijn ze het target van deze hackgroeperingen.

Verder heeft Nestlé ook niet bepaald een goed track record, het kan best zijn dat ze daarmee bezig zijn, maar daar valt nog veel winst te halen.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zethiel schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:03:
[...]

Maar in vergelijking met de concurrentie weigeren ze de handel in Rusland (volledig) neer te leggen, daar gaat het in dit geval over en daarom zijn ze het target van deze hackgroeperingen.

Verder heeft Nestlé ook niet bepaald een goed track record, het kan best zijn dat ze daarmee bezig zijn, maar daar valt nog veel winst te halen.
Waar zeg ik dat ze 100% goed bezig zijn? Nergens toch.

Ik vind alleen dat als je ergens je hack skills op botviert, je beter een auto of olieproducent kan pakken dan een bedrijf wat een rol speelt in de voedsel en watervoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vso schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:03:
[...]

Er zijn maar 1 tot 3 leveranciers in een supermarkt .. nestle/unilever en .. ben de 3de vergeten

Dat goedkopere huismerk produkt bij de super/drogisterij komt van dezelfde lijn als het dure "brand" produkt in een andere verpakking .. en idem voor alles wat er tussenin zit ..

Dus zo "eerlijk" enzv betwijfel ik ten zeerste ..
"inzet voor". Wel lezen wat ik schrijf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:18
Jerie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Oh de naam Achmed had ik nog niet eens gezien, en zou bij mij absoluut geen wantrouwen wekken, integendeel. De naam van het kanaal wel, er zijn er zo veel die de waarheid zoeken, maar meestal zit er iets achter.....
Ik zie een Amerikaan, met een vlag en een hoop parafinalia die mij niet van mening doen veranderen, heet hij echt Achmet???

[ Voor 8% gewijzigd door HvdBent op 22-03-2022 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
HvdBent schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:08:
[...]

Oh de naam Achmed had ik nog niet eens gezien, en zou bij mij absoluut geen wantrouwen wekken, integendeel. De naam van het kanaal wel, er zijn er zo veel die de waarheid zoeken, maar meestal zit er iets achter.....
Ik snap je punt hoor, maar zo heel veel werk is er niet nodig om uit te vinden Rusland is al blij als hun vliegdekschip niet zinkt. Dat ding is niet bepaald een paradepaardje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor een complete lijst nestle merken (die wij thuis iig boycotten sinds een dikke week) :
https://www.nestle.com/brands/brandssearchlist

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
bulle bas schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:56:
[...]

In de link zit alleen maar data met [0-9]*@example.com.
Lijkt een testdatabase, of geanonimiseerd. Maar dan zie ik niet in waar het woord lekken op slaat als je de boel niet publiceert. Proberen ze Nestle onder druk te zetten?
Gisteren hadden ze een aantal bedrijven 48 uur gegeven om uit Rusland te vertrekken, het kan een waarschuwing zijn ind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4CfWmECj1xxzILNGcXAkDROdUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PXxYGQhn0HAVezW48aXV6Be8.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door DoubleDutch op 22-03-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

MikeyMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:06:
[...]
"inzet voor". Wel lezen wat ik schrijf.
Had teveel weggeknipt .. was meer ook in relatie tot "pak een andere toko zoals Total"

chill aub .. niet direct een aanval op jou persoon !!! genoeg strijd #iets-grondslag-topic

Dat Bill gates stinked rijk is geworden gun ik hem wel .. (ergens) anderzijds hij speelt filantroop met het geld wat tie verdient heeft .. vind ik ook niet echt "eerlijk"
in die lijn:
Het zal me roesten wat Nestle goed/slecht doet in de hele wereld ... eerlijk gezegd

ik neem aan dat je wel mee eens bent ?? dat:
Een standpunt nemen "we volgende sancties, en onze producten staan niet op de lijst maar we exporteren geen zeer luxe artikelen meer naar rusland" ofzo zou wel gewaardeerd worden. Toch ?

Tja vanalles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:58
XWB schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:23:

[...]

Deze lijkt ook door te zetten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

DoubleDutch schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:25:
[...]

Gisteren hadden ze een aantal bedrijven 48 uur gegeven om uit Rusland te vertrekken, het kaan een waarschuwing zijn ind.

[Afbeelding]
ingeven aan "demands" is ook niet de meest wijze zet (toekomstig gezien).. het is geen overheids instelling maar zoals ik @MikeyMan reageer .. gezien de publieke opinie oid .. iets minder leveren gaan we bespreken zou dan wel leuke press-statement zijn..

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 22-03-2022 17:56 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vso schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:25:
[...]

Had teveel weggeknipt .. was meer ook in relatie tot "pak een andere toko zoals Total"

chill aub .. niet direct een aanval op jou persoon !!! genoeg strijd #iets-grondslag-topic

Dat Bill gates stinked rijk is geworden gun ik hem wel .. (ergens) anderzijds hij speelt filantroop met het geld wat tie verdient heeft .. vind ik ook niet echt "eerlijk"
in die lijn:
Het zal me roesten wat Nestle goed/slecht doet in de hele wereld ... eerlijk gezegd

ik neem aan dat je wel mee eens bent ?? dat:
Een standpunt nemen "we volgende sancties, en onze producten staan niet op de lijst maar we exporteren geen zeer luxe artikelen meer naar rusland" ofzo zou wel gewaardeerd worden. Toch ?
Maar da's precies wat ze (zeggen te) doen.

https://www.google.com/am...ressure-leave-mounts/amp/

Ze nemen het standpunt in dat ze alleen essentiële producten leveren. En geen winst maken.

Maar zoals @DoubleDutch aangeeft, er zit nogal wat bandbreedte tussen een Nestlé, cargill en mondelez die voedingsmiddelen blijven leveren en een Bridgestone, Renault, Total of Citi.

Edit: deze is misschien handiger:
https://www.nestle.com/as...ers/update-russia-ukraine

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 22-03-2022 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

sampoo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:32:
[...]

Ik zal er echter nooit aan kunnen wennen en dat lijkt mij ook goed.
Zeker is dat goed. Ik wen liever ook niet aan oorlog en sta voor beschaving.
Maar ons laagje beschaving is erg dun hoor. We vallen zo terug.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
*knip* je bron was dus fout, de rest is daardoor niet relevant binnen deze context

[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 17:30
k995 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:15:
[...]

En andere studies tonen het tegendeel aan.

En dan spreken we over dat we elke nuke gebruiken die we hebben wat redelijk onmogelijk/absurd is.
Zonder te verwijzen naar die studies heeft deze uitspraak geen enkele waarde. Uberhaupt wordt in een
studie verwezen naar wat er al eerder over onderzocht is zodat de bevindingen in een context geplaatst kunnen worden. Dat over die opvattingen in de jaren 80 is gepubliceerd stond al in mijn post vermeld, inclusief bron. Maar daarna zijn er dus stappen gezet richting een andere opvatting (mede door het gebruik van modellen van de NASA die in de jaren 80 niet bestonden).

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 22-03-2022 18:04 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
FunkyTrip schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:48:
[...]

Stelen in oorlogssituatie, tja, dan krijg je deze behandeling. Besef je wat er gebeurt als er in een vrij rechteloze (oorlog) situatie mensen het beetje dat anderen hebben proberen te jatten?

Juist ja, zelfrecht. Ze mogen blij zijn dat ze hun ledematen nog hebben en alleen maar named/shamed zijn zo te zien. In het Midden-Oosten raak je je hand kwijt.
Dat is nogal een claim, welk bewijs heb je dat ze gestolen hebben? In Oost-Europa zijn er veel vooroordelen over Roma, waaronder dat Roma alleen maar goed zijn in stelen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-5nrzen72zZps6BtCWP9sHZ0Xg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hwCXOmqDvGMafUarWghsCgNq.webp?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

sampoo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:58:
[...]

Dat is nogal een claim, welk bewijs heb je dat ze gestolen hebben? In Oost-Europa zijn er veel vooroordelen over Roma, waaronder dat Roma alleen maar goed zijn in stelen. [Afbeelding]
Breng nu eens alle sociale stigmas in Nederland in beeld.

Wel graag in een ander topic, dit is zo vervuilende

[ Voor 4% gewijzigd door koudepinda op 22-03-2022 18:03 ]

always bring a towel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Dat is nogal een claim, welk bewijs heb je dat ze gestolen hebben? In Oost-Europa zijn er veel vooroordelen over Roma, waaronder dat Roma alleen maar goed zijn in stelen. [Afbeelding]
Wat voor bewijs heb jij dat dit roma zijn die zomaar zonder reden mishandeld zijn? Jij moet bewijs hier voor leveren. Ik kan ook stellen dat het acteurs zijn, ingehuurd om Oekraine in een kwaad licht te stellen.

Voorlopig staat er overal bij deze plaatjes dat het looters betreft.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
*knip* stop met op de man te spelen

[ Voor 105% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 07:54 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Er zijn en waren genoeg redenen waarom Ukraine nog niet kon toetreden bij de EU. Dus nu ze slachtoffer zijn van een agressieve buur maakt dat niet ongedaan. Geweld, discriminatie, racisme, er was nog genoeg te verbeteren in het land.

Dat voorbeelden hiervan nu worden gebruikt om een totale oorlog te legitimeren is zo ongeveer net zo logisch als dreigen met een tribunaal als de overheid je vraagt je vrijwillig in te enten tegen een ziekte. Houd die twee dingen dus los van elkaar en in de juiste context. En nee, oorlog an sich legitimeert niet alles, maar is wel onderdeel van die context.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Nu ik het toepas begrijp je de werking van drogredenaties, bij deze. Tabee ik kap er mee

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
*knip* en klaar met dit getroll

[ Voor 107% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
sdk1985 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:50:
[...]

Zonder te verwijzen naar die studies heeft deze uitspraak geen enkele waarde. Uberhaupt wordt in een
studie verwezen naar wat er al eerder over onderzocht is zodat de bevindingen in een context geplaatst kunnen worden. Dat over die opvattingen in de jaren 80 is gepubliceerd stond al in mijn post vermeld, inclusief bron. Maar daarna zijn er dus stappen gezet richting een andere opvatting (mede door het gebruik van modellen van de NASA die in de jaren 80 niet bestonden).
https://agupubs.onlinelib.../doi/10.1002/2017JD027331

Volgens deze zou de roet (die is vooral het probleem) van de brandende steden niet zo hoog geraken en de impact een pak minder zijn uiteindelijk.

Zoals ik al zei: veel hangt af welke kernkoppen men gebruikt, een tactische 30kt kernkop of een enorm zware 1-3Mt kernbom maakt een enorm verschil.

Die laatste zijn grotendeels uitgefaseerd maar rusland zou wel terug bezig zijn met een soort van tsunami torpedo die nog een heel andere impact zou hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

gebruik de TR hiervoor ipv zelf voor moderator te spelen

[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 07:58 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• k995
sampoo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:43:
[...]
*knip* je bron was dus fout, de rest is daardoor niet relevant binnen deze context
Ga je nu echt de mythe van een nazi oekraine verder verspreiden?
Dit is onzin punt.

[ Voor 34% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 07:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 16:29
sampoo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:43:
[...]

*knip* gebruik dan de TR functie de volgende keer

[ Voor 58% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
*knip* op de man wederom, dit is een stijl die we niet wensen op tweakers

[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 07:59 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
*knip* stop feeding the troll

[ Voor 100% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 07:58 ]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:29

Qwerty-273

Meukposter

In Oost-Europa zijn er veel vooroordelen over Roma, waaronder dat Roma alleen maar goed zijn in stelen.
Er zijn veel vooroordelen, maar en zijn ook voldoende voorbeelden waar een groep Roma wel steelt. Eigen ervaring waarbij een groep (grote familie) een winkel binnen gaat, een deel de personeelsleden afleiden en blokkeren, terwijl een snelle renner de kassa mee neemt en weg sprint. Plaats een babywinkel in Warschau, waar wij langs liepen 5 minuten na de gebeurtenis.

En dat zegt niets over mensen met een Roma of Sinti achtergrond. Het zelfde is het benoemen van de Marokkaanse nationaliteit van een aangehouden dief. Dat zegt niets over alle Marokkanen. Net zoals een Nederlander die in verband met drugs wordt opgepakt, dat zegt niets over alle Nederlanders.

Dat betekend natuurlijk niet dat er helemaal geen Roma of Sinti zijn die stelen. Het één heeft echter niets vandoen met het andere. Wel zie je dat de groepen die zich op een bepaalde manier inrichten wel eerder bepaalde activiteiten ondernemen.

Het is wel een groep die binnen Europa een moeilijk bestaan heeft. Maar ook in NL zie je de wijkagent niet zomaar een woonwagenkamp oplopen in zijn uppie. Meer info over de Roma en Sinti en de situatie (in heel Europa) https://www.osce.org/roma-and-sinti of de geschiedenis van verschillende Roma en Sinti organisaties in NL (waar de meesten na het stoppen van subsidies op de fles zijn gegaan).

Maar dat alles heeft niets met de oorlog door Rusland in Oekraïne te maken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Alvanosa schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:16:
[...]

Waarschijnlijk denkt hij dat een dubieuze tweet die x aangeeft genoeg bewijs is, net als met het hele AZOV gedoe een paar dagen geleden.

Aangezien het in zijn narratief past dat er in Oekraïne veel Nazis zijn.
En dat keer op keer op keer. Ik klik op zo'n tweet en je ziet gewoon direct dat het van een propaganda account is of van een useful idiot. Staat helemaal vol met vergelijkbare onzin.

Dit dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 16:48
[...]

Tsjah... Pak dan lekker Total of een andere toko.

Als er een bedrijf is dat zich inzet voor eerlijke voedsel en watervoorziening is het Nestlé wel.
ik dacht eerst dat je sarcastisch was maar lees verder dat je het oprecht meent. Ik vind dit topic enorm interessant om af en toe meningen te lezen die zo ontzettend haaks staan op de mijne en vaak op wat de rest van de wereld vind.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@sampoo je hoeft je van mij niet aangesproken te voelen - ik doelde in generieke zin op de redenen dat Rusland Ukraine binnenviel en niet op jou.

En door lieden als Marcel de Graaff wordt gepapagaaid. Volgens hem is Zelensky de dictator en filmpjes van Roma’s die er slecht vanaf komen worden in dat narratief gebruikt.

Doorklikken voor het bizarre bericht van deze FvD’er:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Even iets anders. Nu het lijkt of RU uit allerlei hoeken en gaten eenheden moet verplaatsen om in UA nog een beetje oorlog te kunnen voeren vraag ik me af of er vanuit westerse inlichtingendiensten geen klandestine operaties zijn gestart of gestart kunnen worden om een beetje onrust te zaaien in de regio's waar het RU leger nodig was om de "vrede" te bewaren. Denk aan Syrie, een gedeelte Georgie, Tjetjenie en recentelijk Kazakhstan en Belarus. Zou toch mooi zijn als er meerdere fronten ontstaan waar RU zich op moet focussen. Niet zo zeer zwaar militair trouwens. Maar burger-onrust is welkom denk ik.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Prosac schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:15:
[...]

Kijk nou gewoon eerst eens verder op zo'n account voordat je die onzin hier plaatst. Een paar tweetjes meer bekijken en het beeld van dat account is weer duidelijk. |:(
FunkyTrip schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:19:
[...]

En dat keer op keer op keer. Ik klik op zo'n tweet en je ziet gewoon direct dat het van een propaganda account is of van een useful idiot. Staat helemaal vol met vergelijkbare onzin.
Ik had ze van een andere twitteraar maar daar zaten afbeeldingen bij die NSFW waren, dus ik heb toen gezocht naar een tweet waar die niet bij zaten.

[ Voor 26% gewijzigd door sampoo op 22-03-2022 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Alvanosa schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:16:
[...]

Waarschijnlijk denkt hij dat een dubieuze tweet die x aangeeft genoeg bewijs is, net als met het hele AZOV gedoe een paar dagen geleden.

Aangezien het in zijn narratief past dat er in Oekraïne veel Nazis zijn.
offtopic:
Zullen we gewoon knopje rapporteer doen ? die laatste totaal ongefundeerde aanval op @NiGeLaToR vind ik echt is om hem gewoon te negeren

Een debat / elkaar verlichten kan soms verkeerd uitpakken maar mensen pakken het zo persoonlijk op .. en anderen steken gewoon de draak ermee dat is vrij jammer .. zou gewoon ff 24 uur het topic sluiten als je zo heftig reageert ..

goed terug on topic denk ik zo maar

Tja vanalles

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Dan toch maar op de man met alle risico’s van dien, want we blijven in dit cirkeltje hangen.

@sampoo je hebt je punt gemaakt, de Oekraïners zijn ook niet allemaal lieverdjes. Net zoals trouwens ook niet alle Nederlanders lieverdjes zijn.

Kunnen we ons dan nu weer focussen op de oorlog en oorlogsmisdaden van de Russen in plaats van, in de context van een oorlog, er telkens van die bliksemafleiders bij te halen? Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 23:04
NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:19:
@sampoo je hoeft je van mij niet aangesproken te voelen - ik doelde in generieke zin op de redenen dat Rusland Ukraine binnenviel en niet op jou.

En door lieden als Marcel de Graaff wordt gepapagaaid. Volgens hem is Zelensky de dictator en filmpjes van Roma’s die er slecht vanaf komen worden in dat narratief gebruikt.

[Embed]
Nog fout ook. Marcel de Graaff maakt zich hier strafbaar zelfs, asov had 1 zetel welke niet echt gebruikt werd. Totaal 0 invloed dus.

Vraag me af hoe we lang we dat soort figuren moeten dulden hier....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:23
[...]

Tsjah... Pak dan lekker Total of een andere toko.

Total trekt zich terug
Nu Nestle nog :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ruilen tegen een paar MIG-29's? ;-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Bschnitz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:25:
Vraag me af hoe we lang we dat soort figuren moeten dulden hier....
Ik hoop tot in de eeuwigheid, dat we ze dulden.

Ik hoop daarbij ook alleen dat iedereen het verstand heeft om deze idioten geen stem te geven. In elk geval te weinig mensen om ergens een zetel te veroveren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:04

Bever!

3

NiGeLaToR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:19:

[Embed]
je zou denken dat ze zich met zulke uitspraken meteen diskwalificeren. Helaas het tegendeel is waar... 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jan390
Russische Sukhoi Su-25. Deze zou nog geland zijn. Daar kan ik mij helemaal niets bij voorstellen. Wat een schade.
Lijkt toch wel heel erg onwaarschijnlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door jan390 op 22-03-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
dr.lowtune schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:23:
Dan toch maar op de man met alle risico’s van dien, want we blijven in dit cirkeltje hangen.

@sampoo je hebt je punt gemaakt, de Oekraïners zijn ook niet allemaal lieverdjes. Net zoals trouwens ook niet alle Nederlanders lieverdjes zijn.

Kunnen we ons dan nu weer focussen op de oorlog en oorlogsmisdaden van de Russen in plaats van, in de context van een oorlog, er telkens van die bliksemafleiders bij te halen? Bedankt.
Ik zie discriminatie en geweld tegen Roma-minderheden niet als een bliksemafleider, en als er minder posts waren die het over mijn vermeende obsessies hadden zou het niet zo'n vaart lopen. En er is genoeg ruimte om het over de Russen te hebben. Hier een verwoeste school in Kharkiv, hopelijk zonder slachtoffers.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• k995
sampoo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:32:
[...]

Ik zie discriminatie en geweld tegen Roma-minderheden niet als een bliksemafleider,
Het is compleet off topic, waarom blijf je er dus over bezig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
jan390 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:30:
Russische Sukhoi Su-25. Deze zou nog geland zijn. Daar kan ik mij helemaal niets bij voorstellen. Wat een schade.
[Twitter] Lijkt toch wel heel erg onwaarschijnlijk.
Vonden ze zelf ook:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
jan390 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:30:
[Twitter] Lijkt toch wel heel erg onwaarschijnlijk.
Nee hoor die dingen moeten cas aanbieden en zijn dus extra bepantserd en gemaakt om zware schade te kunnen overleven.

Zo'n zaken gebeuren in een oorlog :

https://medium.com/knowle...0with%20only%20one%20wing.

[ Voor 21% gewijzigd door k995 op 22-03-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
*knip* het is niet aan jou om te bepalen. Deze discussie is helemaal klaar nu, het voegt niets toe aan welk debat dan ook, heeft niets meer te maken met de oorlog in Oekraïne en je blijft maar doorgaan met ontsporen als je deze stijl blijft hanteren

[ Voor 78% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

@jan390 Het is een Oekraïnsche SU-25

En gezien de tractorbanden in het weiland, weggesleept.

[ Voor 43% gewijzigd door JoeZuCK op 22-03-2022 18:38 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
sampoo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:36:
[...]
*knip* het is niet aan jou om te bepalen. Deze discussie is helemaal klaar nu, het voegt niets toe aan welk debat dan ook, heeft niets meer te maken met de oorlog in Oekraïne en je blijft maar doorgaan met ontsporen als je deze stijl blijft hanteren
Ik kan je tientallen filmpjes laten zien van oekraniers die, voor hetzelfde vergrijp, worden vastgebonden, geslagen en besmeurd. Als iedereen dezelfde behandeling krijgt is het toch geen discriminatie.

[ Voor 33% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Haha, het staat er zelfs bij. Ik zie het een en denk aan het ander. Ik ben weer lekker bezig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Btw; waar is Putin eigenlijk? :S

Ah, ze zeggen niets aan de hand, gewoon druk bezig. Met dingen.

[ Voor 38% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-03-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online

[ Voor 80% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 08:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

[wishfulthinking]… aan het genieten van een door de FSB gesponsorde mooie Chateau Novochoque…[/wishfulthinking]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k995
sampoo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:36:
[...]
*knip* don't feed the troll

[ Voor 56% gewijzigd door polthemol op 23-03-2022 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

mannowlahn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:19:
Ik vind dit topic enorm interessant om af en toe meningen te lezen die zo ontzettend haaks staan op de mijne en vaak op wat de rest van de wereld vind.
Het is inderdaad best verhelderend, mening/gedachtes tja het zit wellicht in de naam ik vind het andere invalshoek/gezichtspunt .. zou ik het noemen

Ander dingetje is wat je zeker niet moet onderschatten is dat soms ook heel handige links (lees bronnen) tevoorschijn getovert word.. waarbij al dan niet wat achtergronden zitten ..

het is ook niet een "popcorn" event immers het is best spannend te weten wat er gebeurt en of je wellicht toch een veiligere plek moet opzoeken

ik hoop dat dit het meest spannende event in mijn leven is (op gebied van oorlog) beetje 911 maar dan dichterbij zeg maar ..
merk ook zelf dat ik best betrokken ben alhoewel ik me erg hulpeloos voel in het bieden van hulp (maar dan ga ik te ver OT)

Tja vanalles

Pagina: 1 ... 64 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: