koudepinda schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:14:
[...]
Dan worden Henk en Ingrid boos, en verlies je als grootste partij al je stemmen. In eerdere delen van dit onderwerp kwamen vele reacties voorbij dat ze zich maar gewoon moesten overgeven want
> Benzine word zo duur
> Energie word zo duur
> Moet ik meer belasting betalen
En ga zo maar door.
Kennelijk is grof leed af te kopen.
Ik vind de diesel ook duur.
Maar dat is jammer dan. Ik ben blij dat de oorlog niet hier is.
VVD heeft nog 3 jaar om weer zieltjes te winnen, dat lukt ze normaal ook in een jaartje.
Dus dat lijkt me ook geen argument.
Voor de medemensen uit de lagere klassen (om geen namen te noemen) is het waarschijnlijk een ver van mijn bed show. Oekraïne klinkt ver weg, en dat is het ook. Maar alleen Polen en Duitsland ligt tussen hen en ons in. Het is maar 1500km, Barcelona is even ver maar klinkt veel dichterbij.
Daarmee is het dus wel een gevaar voor ons.
Als ze spanje of zuid frankrijk zouden aanvallen heeft dat veel meer het gevoel dat het in je achtertuin is, omdat we allemaal bekend zijn met deze landen door vakanties en tv.
Ik denk dat je laatste zin waar is.

HvdBent schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:15:
[...]
De vraag met sancties is altijd, trekt Poetin zich er wat van aan, en welke sancties hebben we nog achter de hand. Daarnaast doen de sancties aan onze kant ook pijn, als we nu de gaskraan dicht draaien zijn de nachten wel erg koud (voor ons valt het misschien mee, maar in Duitsland ligt dat anders). Het zijn enorm ingewikkelde afwegingen waar veel landen hun zegje over hebben voor.... Het is al opmerkelijk hoe snel het tot nu toe gegaan is.
Misschien dat ze in het begin iets te snel zijn geweest waardoor er nu geen slagkracht meer lijkt te zijn.
Al het kruit lijkt verschoten, en Rusland kan dan zijn vrije gang gaan.
Wij hebben zelf ook gasvelden die we kunnen aanspreken, ik weet niet hoe dat in duitsland zit.
Maar mogelijk valt hier voorlopig wat op te schalen zodat we Russisch gas niet nodig hebben.
Dit zou dan van tijdelijke aard moeten zijn om de overstap naar duurzame energie te overbruggen.
Misschien dat ze de dochter van Putin in de isoleer moeten zetten om haar vader te beteugelen.
Al ben ik bang dat die vent zover heen is dat hij daar ook niks meer om geeft.

Seraphin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:42:
[...]
De effecten van sancties worden traag zichtbaar. De Russische beurs is nog steeds gesloten (op wat handel in RUB obligaties afgelopen Vrijdag na) dus we weten nog helemaal niet hoe "erg" het allemaal is/wordt.
Mijn verwachting is dat sancties over +/-3 weken opeens weer vol in de aandacht staan. Eind volgende week is het kwartaaleinde; dan zullen er dus veel contracten aflopen en aflossingen betaald moeten worden. 2-3 weken daaropvolgend weten we in hoeverre dat problematisch is (geweest).
Ik hoop het
[
Voor 11% gewijzigd door
FRANQ op 22-03-2022 09:44
]