De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.340 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:08:
[...]

Als je inzoomt op het origineel ziet het er superwazig uit: online denkt men dat dit een Photoshop poging is.

[Afbeelding]

Rare pixels rond het poppetje, bijv.
Rond de trap ook allerlei rare pixels en het lijkt me stug dat ze daar ook gefotosoept hebben.
In principe is dit ook een prima locatie om legervoertuigen te stallen, beetje beschut, uit het zicht. Uiteindelijk zal er overal legerspul in de stad moeten worden verborgen, tussen burgerdoelen in. Zo werkt een stadsbelegering nu eenmaal. Dus het is vrij onherroepelijk dat de vijand dit soort doelen gaat bestoken.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:08:
[...]

Als je inzoomt op het origineel ziet het er superwazig uit: online denkt men dat dit een Photoshop poging is.

[Afbeelding]

Rare pixels rond het poppetje, bijv.
als je streetview bekijkt zie je dat er meer ruimte is (om de voertuigen naar achteren te zetten) en de schaduw van het bewuste poppetje ziet er iets te kort/lang uit versus de paal hoogte (p4)

Daarnaast is het tactisch gezien niet de meeste beste locatie / opstelling je valt nogal op en vluchtroute(s) lijken me beperkt . zou zelf aan de voorkant gestaan hebben oid .. of meer eronder de brug ..

https://www.google.com/ma...-ro0-fo100!7i10240!8i5120

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:00
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:26:
[...]

Maar dit zouden getrainde mensen moeten zijn die al maanden dienstplicht achter de rug hadden...
Ik weet niet of je zelf dienstlicht hebt gedaan maar ik kan je verzekeren dat in een paar maanden niet getraind bent, niet fysiek, niet mentaal en niet vaardig. Beschouw het al een vakopleiding die is ook niet in een paar maanden afgerond en als je klaar bent ben je zeker nog niet getraind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-09 09:49

servies

Veni Vidi Servici

Tomba schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Ik vind het persoon verre van prima eerlijk gezegd, Barbaarse actie in mijn ogen.
Dit soort barbaars tuig luistert alleen als ze zelf barbaars worden aangepakt. Dat is de enige taal die ze begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ratzz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:30:
[...]

Ik weet niet of je zelf dienstlicht hebt gedaan maar ik kan je verzekeren dat in een paar maanden niet getraind bent, niet fysiek, niet mentaal en niet vaardig. Beschouw het al een vakopleiding die is ook niet in een paar maanden afgerond en als je klaar bent ben je zeker nog niet getraind.
Maar ze zullen zeker fitter zijn geweest dan de volgende lichting dienstplichtigen die volgende week opkomen en waarschijnlijk voor het einde van april al naar Oekraine worden gestuurd. Dat is wat ik bedoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
DoubleDutch schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:05:
Dit zou de reden zijn om het winkelcentrum plat te bombarderen, er zou een raket opslag zijn en de vrachtwagens bevestigde dit.
Dit kunnen toch ook gewoon vrachtwagens zijn die het leger van bevoorrading verzorgen?

[Twitter]

[Afbeelding]
Hier zijn ook al russische dronebeelden van gepost in dit draadje, die een raketauto volgt die hier parkeert. Geen fotosoep.

Bron -> https://twitter.com/ELINTNews/status/1505942188865245195

[ Voor 4% gewijzigd door DeKoetsier op 21-03-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DeKoetsier schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:37:
[...]

Hier zijn ook al russische dronebeelden van gepost in dit draadje, die een raketauto volgt die hier parkeert. Geen fotosoep.
After Effects kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:31
Iedereen weet dat ook Oekraïne dit soort wapens wel daar kan neerzetten.

Ze overleven dus moeten wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
[...]

Ja klopt dat was dit filmpje, maar slecht te zien wat voor een voertuig het nu echt is.

https://t.me/Russia_Vs_Ukraine_War3/2189

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54
[...]

Russen hebben blijkbaar beelden van tiktok af geplukt als bron:

Gelukkig verspreiden ze zoveel neppe zooi dat zelfs als het wel zo zou zijn, we ze nog niet geloven.

Dat gezegd hebbende: tis ook niet voor ons, maar voor de pro-Putin muppets en de mensen thuis.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Indoubt schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:01:
[...]

Ja, wat hoort?

Toen we nog actieve dienstplicht hadden werd je opgeroepen als je 18 werd. Je kon uitstel krijgen als je studeerde.

In die tijd is Nederland nog op de vingers getikt omdat je met 17 al het leger in kon als kort verband vrijwilliger. Dat is gestopt omdat Nederland werd beticht van het gebruik maken van kind-soldaten.

Het lijkt lang geleden maar eigenlijk is het dat niet.
In Israel hebben ze nog steeds actieve dienstplicht, en de techneuten kunnen komen werken bij de equivalent van MIVD. Dat is een gratis opleiding. Ik ben voorstander van dienstplicht, maar wel met alternatieven voor mensen met gewetensbezwaren of pacifisten (die wil je ook niet, werkt alleen maar demotiverend). Ook die kunnen zich inzetten voor algemeen belang. Volgens mij is het tegenwoordig onderdeel van opleiding, vrijwilligerswerk doen. Goede zaak maar leger mag best wat aantrekkelijker worden. Dat is trouwens niet een probleem van de afgelopen maand... maar hopelijk staat het nu meer in de schijnwerpers. En ik ben van mening (ook al ben ik qua persoonlijkheidgeen gung ho) het is goed voor je discipline en levenservaring.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Nordcore schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:54:
Is er eigenlijk ergens een (live) map die bij houd waar Russische marine schepen zich bevinden, zoals de liveuamap voor grondtroepen er al is ?
Als sinds de start van de oorlog hoor je dat er veel Russische schepen in de zwarte zee liggen maar je ziet hier nooit satelliet beelden van of andere verslaggeving met locaties.
https://twitter.com/bradyafr/status/1505967480778346501

Hier in ieder geval een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:39

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ratzz
Jerie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:41:
[...]
..... het is goed voor je discipline en levenservaring.
De hele dag wat rondhangen als je basis opleiding klaar is en 's avond uit verveling zuipen voor een paar cent!? Great... In Israël is er nog een "daadwerkelijke dreiging" zodat je wel scherp moet blijven maar ik heb hier in mijn diensttijd alleen maar verveling en depressies gezien en dan zat ik nog op een redelijke plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:06
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:26:
[...]

Maar dit zouden getrainde mensen moeten zijn die al maanden dienstplicht achter de rug hadden. De volgende lichting wordt waarschijnlijk een stuk sneller naar het front gestuurd. Dus je verliest kwaliteit.
Kwaliteit / kwantiteit. Rusland heeft ww2 ook niet gewonnen op kwaliteit. Maar gewoon op aantal mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:00:
Interessante visie op wat er gebeurt in Ukraine. Het valt ook mij op dat ik steeds denk ‘damn, dat gaat best goed’ en dan tegelijk heel pessimistisch word bij het idee dat er nog veel mogelijk is en de strijd nog niet gestreden is.

Uitgaande van de stand van zaken en de initiele doelstellingen is het wellicht een terechte vraag: waarom hebben we moeite met toegeven dat Ukraine aan het winnen is?

[Embed]

[...]
Mariupol gaat vallen, de vraag is niet of maar wanneer. Stad is bijna compleet verwoest. Tjetjenen, die goed zijn met huis aan huis gevechten, zijn vanuit Z-O geland en hebben regeringsgebouwen centrum ingenomen. Vanuit zee hebben de Russen geen tegenstand. Lucht is daar ook vrij spel. Het gaat goed op een heleboel fronten (Kyiv, Charkov, Sumy, enz enz), maar hier niet. En dit is een belangrijke stad omdat het bevoorrading voor Z-W, land connectie Krim, en weg naar Dnipro, Odessa, en uiteindelijk Kyiv. Ik denk dat de hele kust Russisch wordt. Sterker nog, ik denk dat de aanval uit het noorden een afleidingsmanoeuvre is. Of als zodanig verkocht gaat worden want hey propaganda.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jerie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:41:
[...]

In Israel hebben ze nog steeds actieve dienstplicht, en de techneuten kunnen komen werken bij de equivalent van MIVD. Dat is een gratis opleiding.
In de EU wonen 450M mensen. De VS en Canada zijn goed voor nog eens 350M. Rusland heeft 144M mensen. We hebben geen behoefte aan dienstplicht. We hebben meer aan een klein leger wat goed uitgerust, getraind en gemotiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:44
Jerie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Mariupol gaat vallen, de vraag is niet of maar wanneer. Stad is bijna compleet verwoest. Tjetjenen, die goed zijn met huis aan huis gevechten, zijn vanuit Z-O geland en hebben regeringsgebouwen centrum ingenomen. Vanuit zee hebben de Russen geen tegenstand. Lucht is daar ook vrij spel. Het gaat goed op een heleboel fronten (Kyiv, Charkov, Sumy, enz enz), maar hier niet. En dit is een belangrijke stad omdat het bevoorrading voor Z-W, land connectie Krim, en weg naar Dnipro, Odessa, en uiteindelijk Kyiv. Ik denk dat de hele kust Russisch wordt. Sterker nog, ik denk dat de aanval uit het noorden een afleidingsmanoeuvre is. Of als zodanig verkocht gaat worden want hey propaganda.
De aanval vanuit het noorden door Wit-Rusland? (team rood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:40:
[...]

Russen hebben blijkbaar beelden van tiktok af geplukt als bron:

[Embed]

Gelukkig verspreiden ze zoveel neppe zooi dat zelfs als het wel zo zou zijn, we ze nog niet geloven.

Dat gezegd hebbende: tis ook niet voor ons, maar voor de pro-Putin muppets en de mensen thuis.
Wat als het wel echt is? Ik merk dat ik het niet wil geloven dat het waar is, maar in een oorlog winnen beide partijen wel eens een slag. Zo hadden ze laatst al "geluk" met die barak die ze plat hebben gegooid en misschien nu weer?

Ergens hun ik het die Russen het totaal niet, maar ze zullen ook niet totaal achterlijk zijn. En anders kunnen ze soms ook wel eens geluk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
ratzz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:49:
[...]

De hele dag wat rondhangen als je basis opleiding klaar is en 's avond uit verveling zuipen voor een paar cent!? Great... In Israël is er nog een "daadwerkelijke dreiging" zodat je wel scherp moet blijven maar ik heb hier in mijn diensttijd alleen maar verveling en depressies gezien en dan zat ik nog op een redelijke plek.
Vroeger toen de lucht nog schoon was en de seks vies. Toen had je nog geen smartphones. Als je je tegenwoordig verveelt in je leven in je vrije tijd dan doe je iets goed fout. Toen ik opgroeide had je nog geen smartphone (wel computers), geen e-books, geen streaming, TikTok, Fortnite. Ik verveelde me toen al nooit want ik haat het om me te vervelen, dus dat vermijd ik. Ik keek uit naar dienstplicht (ook een beetje gezonde angst), helaas niet mee mogen maken. En zoals gezegd er zijn alternatieven! Mij lijkt schappen vullen bij een supermarkt een stuk meer uitzichtloos maar ook dat dient een maatschappelijke functie.

Digitale dreiging hebben wij trouwens ook, hadden we maand geleden ook, 1 jaar geleden, 5, 10, (enz enz) idem. Gratis stage MIVD zou ik als jongvolwassenen gisteren voor tekenen... (ook voor deze poespas begon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
Zag vandaag een YT filmpje waarin in werd gegaan op het feit dat Russische Bear vliegtuigen sinds een paar jaar weer af en toe 'uitstapjes' maken richting het VK.

Wat zou de reactie zijn als dat nu zou gebeuren?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Alpina schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:00:
[...]

De aanval vanuit het noorden door Wit-Rusland? (team rood)
Ging dat nog door? Zullen zelfde probleem als Russen die er nu zijn hebben: geen proviand. Geen voedsel, benzine, lage moraal beneden vriespunt. Komen niet om Kyiv heen, breken niet door in voorsteden (Irpin goed voorbeeld). Oostelijke routes naar Kyiv schieten ook niet op, loopt men steeds in hinderlagen. Zuiden is voor de Russen de sleutel, daar lag in begin ook het momentum en kan na Mariupol opleven. Grondstoffen zitten met name bij Donbas (ik denk dat Rusland het daarom wil, de boefjes) en in zee tussen Krim en Odessa. Kust Russisch is isolatie Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alexbl69 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:12:
Zag vandaag een YT filmpje waarin in werd gegaan op het feit dat Russische Bear vliegtuigen sinds een paar jaar weer af en toe 'uitstapjes' maken richting het VK.

Wat zou de reactie zijn als dat nu zou gebeuren?
Niet anders dan voorheen. Ik zie de Britten niet zonder noodzaak een Bear neerhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jerie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:16:
[...]

Ging dat nog door? Zullen zelfde probleem als Russen die er nu zijn hebben: geen proviand. Geen voedsel, benzine, lage moraal beneden vriespunt. Komen niet om Kyiv heen, breken niet door in voorsteden (Irpin goed voorbeeld). Oostelijke routes naar Kyiv schieten ook niet op, loopt men steeds in hinderlagen. Zuiden is voor de Russen de sleutel, daar lag in begin ook het momentum en kan na Mariupol opleven. Grondstoffen zitten met name bij Donbas (ik denk dat Rusland het daarom wil, de boefjes) en in zee tussen Krim en Odessa. Kust Russisch is isolatie Oekraïne.
Dat inderdaad. Het is alleen nuttig als ze veel verder naar het westen aanvallen en de aanvoer van NATO-spullen naar Oekraine kunnen stoppen. Als ze in de buurt van Kiev aanvallen maken ze de logistieke problemen alleen maar groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
Jerie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:16:
[...]

Als ik de OSINT Telegram beelden (troepen mobilisatie inclusief rode markeringen op alle voertuigen) zo bekijk zie ik nog wel iets gebeuren in ieder geval. Of het een succes gaat worden is inderdaad een heel ander verhaal.
Wat mij betreft worden ze op de grens al de pan in gehakt door Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:19:
[...]

Dat inderdaad. Het is alleen nuttig als ze veel verder naar het westen aanvallen en de aanvoer van NATO-spullen naar Oekraine kunnen stoppen. Als ze in de buurt van Kiev aanvallen maken ze de logistieke problemen alleen maar groter.
Dacht dat er ook heel veel beweging nabij Brest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:55:
[...]

In de EU wonen 450M mensen. De VS en Canada zijn goed voor nog eens 350M. Rusland heeft 144M mensen. We hebben geen behoefte aan dienstplicht. We hebben meer aan een klein leger wat goed uitgerust, getraind en gemotiveerd is.
Daarnaast staat de bevolkingsgroei van Rusland op negatief:
https://worldpopulationre...untries/russia-population
https://www.ad.nl/buitenl...azendsnel-tempo~a11bcf9b/

Dus hoe meer de dictator jongeren als kannonnenvoer gebruikt, hoe erger het wordt. Best treurig om zo met de inwoners van je land om te gaan :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Jerie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:06:
[...]

Ik verveelde me toen al nooit want ik haat het om me te vervelen, dus dat vermijd ik. Ik keek uit naar dienstplicht (ook een beetje gezonde angst), helaas niet mee mogen maken.
Dat bedoel ik, je weet niet waar je het over hebt omdat je het niet hebt meegemaakt, je romantiseert het een beetje vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Alpina schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:22:
[...]

Wat mij betreft worden ze op de grens al de pan in gehakt door Oekraïne.
Goed moment voor de Polen om te laten zien dat ze het menen. Kijken wat Putin belangrijker vindt: Oekraine aanvallen of Belarus verdedigen.

I know, ijdele hoop, zo gek zijn de Polen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Stukfruit schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:29:
[...]

Daarnaast staat de bevolkingsgroei van Rusland op negatief:
https://worldpopulationre...untries/russia-population
https://www.ad.nl/buitenl...azendsnel-tempo~a11bcf9b/

Dus hoe meer de dictator jongeren als kannonnenvoer gebruikt, hoe erger het wordt. Best treurig om zo met de inwoners van je land om te gaan :X
Je zult ook minder mannen in de maatschappij hebben. Daardoor worden vrouwen competitiever met elkaar, ze liggen minder in de markt. Dan krijg je mannen die zich "heel bijzonder" voelen, dat heb je in China (nav 1 child policy). Dat is althans een theorie die ik hierover heb gelezen.

Voor het klimaat trouwens een goeie, minder mensen (Russen) :P maar ik denk dat onder de streep oorlog slecht is voor volksgezondheid en klimaat. Amonniakdepot Sumy, wederopbouw, gigantische investeringen nodig, ontwapening en veiligheid (gebouwen instortingsgevaar, gaslekken, intacte (cluster)bommen/mijnen, infra). Je reinste kapitaalvernietiging. Alles vanwege 1 iemand die zichzelf heel belangrijk vindt (pardon,) lijkt te vinden... -O- ik vraag me af, houdt deze man nou van zijn gezin? Van zijn vrouw, zijn dochters? Dat is volgens hem toch het ondergeschikte geslacht? En, hoe voelt dat nou om tegen alles en iedereen zo te moeten liegen, om je zin maar te krijgen? Wanneer gaat het knopje om, en heiligt het doel de middelen niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:49
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:37:
[...]

Goed moment voor de Polen om te laten zien dat ze het menen. Kijken wat Putin belangrijker vindt: Oekraine aanvallen of Belarus verdedigen.

I know, ijdele hoop, zo gek zijn de Polen niet.
Goed moment om te doen wat helaas alleen Boris kan doen, hij zit in de positie om de boeken in te gaan en iets te gaan wat enorm zou helpen. De rest volgt dan wel.... Maar helaas heeft die alleen een grote mond en als het erop aan komt gebeurt er niks.

Dat die 2.000 man in Moldavië nog niet van de kaart zijn gehaald is een groote fout, een speciale operatie zijn die zeker wel waard.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
rejer schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Kwaliteit / kwantiteit. Rusland heeft ww2 ook niet gewonnen op kwaliteit. Maar gewoon op aantal mensen.
De bekende simplificatie.

Die 'send more bodies' aanpak was er zeker, maar met doen alsof dat alles was doe je ze echt tekort.

Er waren ook zeer capabele commandanten, deels meer dan capabele spullen (T-34, Yaks) en vooral een bevolking die extreme ontberingen wist te verdragen en tot extreme prestaties in staat bleek (denk aan de verhuizing van de productie naar het oosten, of Leningrad).
Duitsland heeft in WW2 in Rusland de grote klap gekregen waar ze niet meer van konden herstellen, tegen enorme kosten. Dat verdient respect, niet dit soort platitudes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:55:
[...]

Wordt wel tijd dat we dat gaan regelen, niet?

Klein: check. Goed uitgerust: uhuh. Goed getraind: uhuh. Gemotiveerd: uhuh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:17

jdh009

FP ProMod
Is dit qua cijfers een beetje een betrouwbare site/aantal van de totale troepenmacht van Rusland?

https://www.minusrus.com/en

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
ratzz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:35:
[...]

Dat bedoel ik, je weet niet waar je het over hebt omdat je het niet hebt meegemaakt, je romantiseert het een beetje vrees ik.
Heb zat familie gehad die het wel hebben meegemaakt (vader, ooms), heb ook familie in militaire functie gehad. Daar ga ik op dit forum verder niet op in. Ik heb een breed spectrum pros en cons, ik zie dit soort dingen niet zo zwart-wit, en nogmaals: er zijn ook alternatieven. Feitelijk hebben we die nu al, maar weinig focus op defensie (waar ook meer geld naartoe moet). Is al jaren zo, en ze staan daar te springen om mensen met bepaalde technische kwaliteiten... jaar gratis MIVD stage als jongvolwassenen is nice. Nee het is niet van hetzelfde niveau als IL maar die zijn #1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Brazos schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Zit niet in de cultuur. Die mensen hebben een hele andere mentaliteit. Zorg voor jezelf, vertrouw niemand, en beter wordt het niet.
Ik vind dit anders flink meevallen als ik de tegenstand van de Oekraieners zo zie.

Frappant, want Poetin zag het zelf ook zo. In zijn ellenlange geschiedenisles noemde hij de Oekraieners vrij onomwonden een ondergeschikt volk dat geen democratie of eigen staat waard is. Toch blijken ze daar aardig voor willen te vechten. Dat is hem nogal vies tegengevallen heb ik het idee, en dat komt niet alleen door onze wapens.

En vergeet niet, Oekraine hoorde tot voor kort gewoon bij de Sovjet unie. Zo snel kunnen dingen dus toch wel veranderen.

Het probleem in Rusland is wel de media, die gewoon keihard onder Putin's controle staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
jdh009 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:58:
Is dit qua cijfers een beetje een betrouwbare site/aantal van de totale troepenmacht van Rusland?

https://www.minusrus.com/en
Afkomstig van UKR Army, en dan nog van een secundaire bron, dus: nee.

(Iets) meer neutrale bronnen (UK MoD, US briefings, ISW) gokken gemiddeld op een derde van de UKR cijfers. Niemand die het echt weet, het is namelijk oorlog. Het russische MoD heeft waarschijnlijk niet eens een accuraat beeld van de verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Genoeg meningen / analyses over de verliezen.
Gezien de omvang van de Russische economie en de corruptie, gecombineerd met het nu al willen inzetten van kinderen/jeugd en huurlingen. We zullen zien.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TheekAzzaBreek schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Afkomstig van UKR Army, en dan nog van een secundaire bron, dus: nee.

(Iets) meer neutrale bronnen (UK MoD, US briefings, ISW) gokken gemiddeld op een derde van de UKR cijfers. Niemand die het echt weet, het is namelijk oorlog. Het russische MoD heeft waarschijnlijk niet eens een accuraat beeld van de verliezen.
Volgens mij is het meer dan een derde. De schattingen lopen uiteen van de helft tot zo'n twee-derde ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

GekkePrutser schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:07:
[...]

Frappant, want Poetin zag het zelf ook zo. In zijn ellenlange geschiedenisles noemde hij de Oekraieners vrij onomwonden een ondergeschikt volk dat geen democratie of eigen staat waard is. Toch blijken ze daar aardig voor willen te vechten.
Nationalisten zien volken als iets wat statisch is. Het bestaat of het bestaat niet. Maar Putin is er letterlijk in geslaagd om in Oekraine uit niets een nieuw volk te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
RoD schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:23:
[...]

Volgens mij is het meer dan een derde. De schattingen lopen uiteen van de helft tot zo'n twee-derde ongeveer.
Dan lezen we niet dezelfde media.

Maakt niet uit, Mijn punt blijft: als er al iemand is die het echt weet zal die dat niet verklappen. Dito UKR verliezen, waar we (terecht) niet veel over horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:26:
[...]

Nationalisten zien volken als iets wat statisch is. Het bestaat of het bestaat niet. Maar Putin is er letterlijk in geslaagd om in Oekraine uit niets een nieuw volk te creëren.
Genant.
Uit het niets...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 22:50
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:26:
[...]

En om de EU te verenigen, de NATO te verenigen, Zweden en Finland richting NATO te duwen, de Duitse slapende politiek wakker te maken (dat wordt binnen nu en vijf jaar het sterkste leger in Europa), enz enz. Die man is in z'n eigen sprookjes gaan geloven en waande zich onoverwinnelijk. The dictator's trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Emgeebee schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:35:
[...]

En om de EU te verenigen, de NATO te verenigen, Zweden en Finland richting NATO te duwen, de Duitse slapende politiek wakker te maken (dat wordt binnen nu en vijf jaar het sterkste leger in Europa), enz enz. Die man is in z'n eigen sprookjes gaan geloven en waande zich onoverwinnelijk. The dictator's trap.
Voor ons is het ook een peperduur geintje. Verminderde import/export, hoge energieprijzen / versnelde energietransitie (onbetaalbaar voor minima, en pittig voor Jan Modaal), klimaatdoelen nog lastiger te behalen, grotere staatsschuld (was al kut geworden door corona), vluchtelingen, wederopbouw. Als je nu bijv gaat investeren in defensie, terwijl justitie er niets bij krijgt? Ondermijning neemt geen pauze vanwege een oorlog :7 ik voorspel armoede en recessie :( hopelijk kunnen we een gezonde middenklasse behouden. Die is belangrijk in een democratische samenleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 19:14
RoD schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:23:
[...]

@TheekAzzaBreek Komsomolskaya Pravda, een pro-Kremlin krant zegt dat het Russische ministerie van defensie 9.861 doden meldt. Getallen over het materieel kunnen dan nog wat anders zijn, maar 2/3 lijkt dan een redelijke schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb niet gezegd dat Oekraine leeg en woest was en dat er nooit iemand gewoond heeft. Natuurlijk heeft het een geschiedenis. Maar die heeft elke plek in Europa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:29
TheekAzzaBreek schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:53:
[...]

De bekende simplificatie.

Die 'send more bodies' aanpak was er zeker, maar met doen alsof dat alles was doe je ze echt tekort.

Er waren ook zeer capabele commandanten, deels meer dan capabele spullen (T-34, Yaks) en vooral een bevolking die extreme ontberingen wist te verdragen en tot extreme prestaties in staat bleek (denk aan de verhuizing van de productie naar het oosten, of Leningrad).
En wat ze in Rusland graag vergeten: Gigantisch veel hulp van de VS in de vorm van Lend-Lease van materieel, voedsel en dergelijke. 180 miljard dollar (naar huidige waarde)
Oa
400,000 trucks&jeeps
10.000+ vliegtuigen
12,000+ tanks
Miljoen liters brandstof en miljoenen tonnen aan voedsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41

pro_6or

amateur_60r

Jerie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:54:
[...]

En daarom zijn de medailles al klaar, bevrijder van Kyiv, veroveraar van lviv.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Spookelo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:05:
[...]

@TheekAzzaBreek Komsomolskaya Pravda, een pro-Kremlin krant zegt dat het Russische ministerie van defensie 9.861 doden meldt. Getallen over het materieel kunnen dan nog wat anders zijn, maar 2/3 lijkt dan een redelijke schatting.

[Twitter]
Ja, die had ik eerder ook gepost, maar van discutabele herkomst en inmiddels verdwenen. Nog geen bevestiging van gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheekAzzaBreek schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:23:
[...]

Ja, die had ik eerder ook gepost, maar van discutabele herkomst en inmiddels verdwenen. Nog geen bevestiging van gezien.
Die bevestiging zul je ook nooit krijgen want Rusland gaat de komende decennia geen betrouwbare cijfers vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:06:
[...]

Ik heb niet gezegd dat Oekraine leeg en woest was en dat er nooit iemand gewoond heeft. Natuurlijk heeft het een geschiedenis. Maar die heeft elke plek in Europa.
Zeg dat dan niet. Uit het niets was niet mijn tekst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

[Twitter]
10 jaar vechten in Afghanistan: 15 000 doden, 3 weken in Oekraïne: 10 000 doden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pro_6or schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:12:
[...]

En daarom zijn de medailles al klaar, bevrijder van Kyiv, veroveraar van lviv.
Nee, bevrijder van Odessa, veroveraar van Kyiv en Lviv. Het taalgebruik op de medailles is geen toeval. Bevrijdde gebieden willen ze zelf houden, veroverde gebieden vallen straks onder een Oekraiens marionettenregime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:27:
[...]

Nee, bevrijder van Odessa, veroveraar van Kyiv en Lviv. Het taalgebruik op de medailles is geen toeval. Bevrijdde gebieden willen ze zelf houden, veroverde gebieden vallen straks onder een Oekraiens marionettenregime.
Ik hoop dat ze straks met een heleboel medailles zitten die waardeloos zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:35:
[...]

Ik ook. De oud schroot medaille en de BBQ met afstandsbediening prijs mogen ze winnen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:35:
Misdrukken zijn juist collector-items... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Prosac schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:10:
[...]

En wat ze in Rusland graag vergeten: Gigantisch veel hulp van de VS in de vorm van Lend-Lease van materieel, voedsel en dergelijke. 180 miljard dollar (naar huidige waarde)
Oa
400,000 trucks&jeeps
10.000+ vliegtuigen
12,000+ tanks
Miljoen liters brandstof en miljoenen tonnen aan voedsel.
Correct,
Maar het beeld dat ze dat resultaat alleen behaalden door more bodies + lend-lease wilde ik graag wat nuanceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

TheekAzzaBreek schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:44:
[...]

Correct,
Maar het beeld dat ze dat resultaat alleen behaalden door more bodies + lend-lease wilde ik graag wat nuanceren.
Natuurlijk, de Russen hebben de klap op moeten vangen en uiteindelijk de Duitsers gebroken. Daar ben ik ze zeer dankbaar voor en ondanks het toen ook al brute regime stonden ze aan de goede kant van de geschiedenis. Nu niet meer, ze zijn zelf verwoorden tot een fascistische staat met een tiran aan het bewind. Enorm jammer dat dronkelap Jeltsin de kans op een democratie verkwanseld heeft. Dit gaat minstens mijn levenstijd nog duren eer er weer een kans komt voor de mensen om vrij te zijn. In Rusland, en meer nog, bij haar buren. Wat was de val van de muur een mooie moment en een hoopvolle tijd.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 02:06

koudepinda

Don't Panic

TheekAzzaBreek schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:44:
[...]

Correct,
Dan wil ik graag het beeld van die fantastische T-34 nuanceren.

https://m.youtube.com/watch?v=CIZ6PFYUM5o&t=2263s

In oorlogstijd was het vrijwel allemaal kwantiteit over kwaliteit.

En wat betreft de hoeveelheid gesneuvelden.

https://m.youtube.com/watch?v=DwKPFT-RioU

Blijkbaar kan je kwalitatief dood gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door koudepinda op 22-03-2022 06:53 ]

always bring a towel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 17:55
[...]

[Twitter]
Geven nu aan dat ze gehackt zijn, en dat het fake news was.

https://t.me/OSINTUKRAINE/3631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:44

Fanta

FordPerformance™️

Uit het NOS liveblog blijkt dat Biden heeft geroepen dat hij denkt dat Poetin de inzet van biologische en chemische wapens overweegt. Is dit een verstandige uitspraak van hem? Zou het niet verstandiger zijn om bij de ontkenning te blijven dat Ukraine en de VS hier mee bezig zijn? Ik krijg een beetje het gevoel dat Biden hiermee eerder iets aan het uitlokken is, dan deëscaleren.. Bedacht vanuit de zieke gedachtengang van Poetin.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Fanta schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:56:
Uit het NOS liveblog blijkt dat Biden heeft geroepen dat hij denkt dat Poetin de inzet van biologische en chemische wapens overweegt. Is dit een verstandige uitspraak van hem? Zou het niet verstandiger zijn om bij de ontkenning te blijven dat Ukraine en de VS hier mee bezig zijn? Ik krijg een beetje het gevoel dat Biden hiermee eerder iets aan het uitlokken is, dan deëscaleren.. Bedacht vanuit de zieke gedachtengang van Poetin.
Ukraine en de vs?????

Wat insinueer je hier mee?

always bring a towel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
koudepinda schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:59:
[...]
en de vs?????

Wat insinueer je hier mee?
Die zien hun aandelen in de wapenindustrie significant stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er zijn wat geruchten dat Oekraïne wederom helikopters heeft vernietigd op een vliegveld bij Kherson:

Nog wat goed nieuws if true:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:02

FreakNL

Well do ya punk?

pro_6or schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 00:23:
[...]

Natuurlijk, de Russen hebben de klap op moeten vangen en uiteindelijk de Duitsers gebroken. Daar ben ik ze zeer dankbaar voor en ondanks het toen ook al brute regime stonden ze aan de goede kant van de geschiedenis. Nu niet meer, ze zijn zelf verwoorden tot een fascistische staat met een tiran aan het bewind. Enorm jammer dat dronkelap Jeltsin de kans op een democratie verkwanseld heeft. Dit gaat minstens mijn levenstijd nog duren eer er weer een kans komt voor de mensen om vrij te zijn. In Rusland, en meer nog, bij haar buren. Wat was de val van de muur een mooie moment en een hoopvolle tijd.
https://www.newyorker.com...it-changed-both-countries

Intressant leesvoer met een terugblik op de Jeltsin/Clinton relatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

user109731 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:09:
Er zijn wat geruchten dat Oekraïne wederom helikopters heeft vernietigd op een vliegveld bij Kherson:
[Twitter]
Nog wat goed nieuws if true:
[Twitter]
Patch of land formerly known as makariv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 21:54

Lordy79

Vastberaden

[...]

. Enorm jammer dat dronkelap Jeltsin de kans op een democratie verkwanseld heeft.
Ja stel je voor dat Rusland nu bij de EU zou zitten en onderdeel was van het "Westen". Dan had je pas echt een grote vuist tegen China op economisch en militair (nucleair) gebied. Rusland die in vrede haar olie en gas kan verkopen aan de rest van de EU en samen met Oost Europa een flink deel van de productie die sinds de jaren 90 naar China is verhuisd voor haar rekening had kunnen nemen.
Toch, op de heel lange termijn is dit nog steeds mogelijk. Rusland kan t niet alleen rooien en zal vroeg of laat aansluiting moeten vinden bij China of de EU.

De vraag is of de USA zitten te wachten op een sterke EU incl Rusland...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
Jerie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:55:
[...]
Voor ons is het ook een peperduur geintje. Verminderde import/export, hoge energieprijzen / versnelde energietransitie (onbetaalbaar voor minima, en pittig voor Jan Modaal), klimaatdoelen nog lastiger te behalen, grotere staatsschuld (was al kut geworden door corona), vluchtelingen, wederopbouw. Als je nu bijv gaat investeren in defensie, terwijl justitie er niets bij krijgt? Ondermijning neemt geen pauze vanwege een oorlog :7 ik voorspel armoede en recessie :( hopelijk kunnen we een gezonde middenklasse behouden. Die is belangrijk in een democratische samenleving
Het is hard, maar voor ons is dit een zegen...
  • Versnelde energietransitie
  • Defensie van Europa wordt eindelijk op orde gebracht
  • Dictators en eenieder met expansie-aspiraties in de Westerse wereld weet nu wat hij/zij kan verwachten
  • Grotere saamhorigheid in de maatschappij
Had gewild dat het op een andere manier was gegaan, maar wij gaan hier als maatschappij op den duur beter uitkomen. Net als na WO2.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:44:
En de russische conventionele militaire capaciteit voor decennia zo niet altijd (demografisch) gedecimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

jadjong schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:01:
[...]

Die zien hun aandelen in de wapenindustrie significant stijgen.
Ik interpreteer die reactie toch heel anders, dus laat het hemzelf maar verhelderen.

always bring a towel

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Ik denk dat dat het begrip 'goede kant van de geschiedenis' wel wat oprekt. Rusland heeft destijds samen met Duitsland zelf de 2e wereldoorlog gestart. Door samen met Duitsland Polen binnen te vallen en te verdelen, en ook Finland.

De enige reden dat Rusland uiteindelijk aan de 'goede kant' vocht was omdat Duitsland ze aanviel. Maar veel goeds is er nooit aan Rusland geweest, ook toen niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Fanta schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:56:
Volgens mij blijft Biden de bio-claims van de russen ook ontkennen.
Maar aan de andere kant is dit wel een succesvolle tactiek geweest om te voorspellen wat Rusland zou gaan doen. Ze konden daardoor hun false flag operaties niet doen, want iedereen zag al wat er stond te gebeuren. Door nu te roepen dat Rusland het gaat doen, kunnen de Russen niet meer zeggen dat ze per ongeluk iets geraakt hebben en/of zeggen dat UA het zelf gedaan heeft.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:57

Amphiebietje

In de blubber

Cyberpope schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:57:
[...]

Volgens mij blijft het ook ontkennen.
Maar aan de andere kant is dit wel een succesvolle tactiek geweest om te voorspellen wat Rusland zou gaan doen. Ze konden daardoor hun false flag operaties niet doen, want iedereen zag al wat er stond te gebeuren. Door nu te roepen dat Rusland het gaat doen, kunnen de Russen niet meer zeggen dat ze per ongeluk iets geraakt hebben en/of zeggen dat UA het zelf gedaan heeft.
Gezien het feit dat Rusland een chemische fabriek heeft gebombardeerd waar vervolgens ammoniak uit lekte waar burgers voor moesten schuilen, kan ik Biden's opmerking begrijpen.

Rusland gaat steeds een stapje verder. Kerncentrales aanvallen, bombarderen, chemische fabrieken bombarderen, allemaal manieren om te peilen hoe het westen reageert op zulke dreigingen. Als ze niet reageren => gewoon je gang gaan met nucleaire of chemische aanvallen, want daar let het westen dan niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:55
Volgens de live-blog op VRT NWS heeft Rusland de vredesbesprekingen tussen Rusland en Japan on hold gezet. Officieel zijn die blijkbaar nog altijd in oorlog sinds Ww2.

Ik vond ook nog artikel hierover bij Reuters.
https://www.reuters.com/w...ver-sanctions-2022-03-21/

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Arator schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:28:
Volgens de live-blog op VRT NWS heeft Rusland de vredesbesprekingen tussen Rusland en Japan on hold gezet. Officieel zijn die blijkbaar nog altijd in oorlog sinds Ww2.
Gewoon een invasie plegen, laat Poetin maar zweten. Als er voor Japan ooit een gunstig moment was dan is het nu.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
hoevenpe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:39:
[...]

Gewoon een invasie plegen, laat Poetin maar zweten. Als er voor Japan ooit een gunstig moment was dan is het nu.
China enters the chat: Taiwan, here we come.

Wel uitkijken voor legitimering van wereldwijde ambities denk ik. Tis beetje hoe die dingen gaan, als 1 Rus over de brug is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:15
Als reactie op bovenstaande berichten dat rusland doorgaat als het westen niet reageert.

In de eerste weken was er dagelijks wel een nieuw sanctiepakket.
Maar de afgelopen week lees ik daar niet zoveel meer over (op de nos app)

Zijn we nu klaar met sancties?
Rusland gaat vrolijk door met burgers bombarderen, dat moet toch gewoon zwaar afgestraft worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

FRANQ schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:06:
Als reactie op bovenstaande berichten dat rusland doorgaat als het westen niet reageert.

Rusland gaat vrolijk door met burgers bombarderen, dat moet toch gewoon zwaar afgestraft worden?
Dan worden Henk en Ingrid boos, en verlies je als grootste partij al je stemmen. In eerdere delen van dit onderwerp kwamen vele reacties voorbij dat ze zich maar gewoon moesten overgeven want
> Benzine word zo duur
> Energie word zo duur
> Moet ik meer belasting betalen

En ga zo maar door.
Kennelijk is grof leed af te kopen.

always bring a towel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:04

De vraag met sancties is altijd, trekt Poetin zich er wat van aan, en welke sancties hebben we nog achter de hand. Daarnaast doen de sancties aan onze kant ook pijn, als we nu de gaskraan dicht draaien zijn de nachten wel erg koud (voor ons valt het misschien mee, maar in Duitsland ligt dat anders). Het zijn enorm ingewikkelde afwegingen waar veel landen hun zegje over hebben voor.... Het is al opmerkelijk hoe snel het tot nu toe gegaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:17
koudepinda schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:14:
[...]

Dan worden Henk en Ingrid boos, en verlies je als grootste partij al je stemmen. In eerdere delen van dit onderwerp kwamen vele reacties voorbij dat ze zich maar gewoon moesten overgeven want
> Benzine word zo duur
> Energie word zo duur

En ga zo maar door.
Ondanks het feit dat dit aan "onze" grenzen gebeurt, is het relatief gezien nog steeds een ver van mijn bed show voor velen.

Vlaggetje in het Facebook proefielfototje en kijk ons eens solidair zijn. Als we het maar niet merken in de portemonnee, want dat is de schuld van onze overheid natuurlijk. Naast dat het wrang is, is het ook de realiteit.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
hoevenpe schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:39:
[...]

Zie een quote van een tijdje terug:
unclero schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:00:

Nog even over die schepen die bij Japan voeren. Die zullen nu wel in Vladivostok aan het uitladen zijn. Belangrijker is wat er in zat. Op het dek leken vrachtwagens te staan, dan zullen de raketten en tanks wel onderin staan.
Dat er raketten (Iskanders) en tanks onderin staan, weten we omdat de Russen het materieel zelf in december naar die eilanden had gebracht om de kustverdediging te versterken. (men gebruikt daar de landingsschepen voor, omdat die eilanden geen vermeldenswaardige havens of wegen hebben)

Dat ze het nu weghalen is een groot risico, want in Tokyo spreekt men inmiddels niet meer van "de betwiste eilanden" maar van "de bezette Japanse eilanden".
Zie de veranderde toon die @unclero hier aanhaalt van Japan. Het zal eerder een 'speciale vredesoperatie' zijn dan een 'invasie' vanuit Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

BertusB404 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:19:
[...]

Ondanks het feit dat dit aan "onze" grenzen gebeurt, is het relatief gezien nog steeds een ver van mijn bed show voor velen.

Vlaggetje in het Facebook proefielfototje en kijk ons eens solidair zijn. Als we het maar niet merken in de portemonnee, want dat is de schuld van onze overheid natuurlijk. Naast dat het wrang is, is het ook de realiteit.
Nu lijkt mij dat dit valt onder het absoluut niet erkennen van de realiteit. Wij hebben bijster weinig invloed op wat doe Russen uiteindelijk doen.
En als wij in de zelfde situatie als de Oekraïners hadden gezeten, waren dit ook de eerste mensen die luid zouden roepen dat de gehele wereld actie moet ondernemen om hun leed te verzachten.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 00:38

Seraphin

Meep?

De effecten van sancties worden traag zichtbaar. De Russische beurs is nog steeds gesloten (op wat handel in RUB obligaties afgelopen Vrijdag na) dus we weten nog helemaal niet hoe "erg" het allemaal is/wordt.

Mijn verwachting is dat sancties over +/-3 weken opeens weer vol in de aandacht staan. Eind volgende week is het kwartaaleinde; dan zullen er dus veel contracten aflopen en aflossingen betaald moeten worden. 2-3 weken daaropvolgend weten we in hoeverre dat problematisch is (geweest).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:15
[...]

> Benzine word zo duur
> Energie word zo duur

En ga zo maar door.
Ik vind de diesel ook duur.
Maar dat is jammer dan. Ik ben blij dat de oorlog niet hier is.
VVD heeft nog 3 jaar om weer zieltjes te winnen, dat lukt ze normaal ook in een jaartje.
Dus dat lijkt me ook geen argument.

Voor de medemensen uit de lagere klassen (om geen namen te noemen) is het waarschijnlijk een ver van mijn bed show. Oekraïne klinkt ver weg, en dat is het ook. Maar alleen Polen en Duitsland ligt tussen hen en ons in. Het is maar 1500km, Barcelona is even ver maar klinkt veel dichterbij.
Daarmee is het dus wel een gevaar voor ons.

Als ze spanje of zuid frankrijk zouden aanvallen heeft dat veel meer het gevoel dat het in je achtertuin is, omdat we allemaal bekend zijn met deze landen door vakanties en tv.

Ik denk dat je laatste zin waar is. -O-
HvdBent schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:15:
[...]

De vraag met sancties is altijd, trekt Poetin zich er wat van aan, en welke sancties hebben we nog achter de hand. Daarnaast doen de sancties aan onze kant ook pijn, als we nu de gaskraan dicht draaien zijn de nachten wel erg koud (voor ons valt het misschien mee, maar in Duitsland ligt dat anders). Het zijn enorm ingewikkelde afwegingen waar veel landen hun zegje over hebben voor.... Het is al opmerkelijk hoe snel het tot nu toe gegaan is.
Misschien dat ze in het begin iets te snel zijn geweest waardoor er nu geen slagkracht meer lijkt te zijn.
Al het kruit lijkt verschoten, en Rusland kan dan zijn vrije gang gaan.

Wij hebben zelf ook gasvelden die we kunnen aanspreken, ik weet niet hoe dat in duitsland zit.
Maar mogelijk valt hier voorlopig wat op te schalen zodat we Russisch gas niet nodig hebben.
Dit zou dan van tijdelijke aard moeten zijn om de overstap naar duurzame energie te overbruggen.

Misschien dat ze de dochter van Putin in de isoleer moeten zetten om haar vader te beteugelen.
Al ben ik bang dat die vent zover heen is dat hij daar ook niks meer om geeft. :/
Seraphin schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:42:
[...]

De effecten van sancties worden traag zichtbaar. De Russische beurs is nog steeds gesloten (op wat handel in RUB obligaties afgelopen Vrijdag na) dus we weten nog helemaal niet hoe "erg" het allemaal is/wordt.

Mijn verwachting is dat sancties over +/-3 weken opeens weer vol in de aandacht staan. Eind volgende week is het kwartaaleinde; dan zullen er dus veel contracten aflopen en aflossingen betaald moeten worden. 2-3 weken daaropvolgend weten we in hoeverre dat problematisch is (geweest).
Ik hoop het :)

[ Voor 11% gewijzigd door FRANQ op 22-03-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

> Benzine word zo duur
> Energie word zo duur

En ga zo maar door.
(Voedsel wordt duurder, opvang vluchtelingen en wederopbouw kost ook veel pegels.)

Ik persoonlijk lever graag in, geen probleem, maar ik verwacht wel wat terug: versnelde energietransitie en compensatie voor de financieel armen onder ons. Die laatste categorie kan dit er niet bij hebben na de covid crisis. Denk hierbij aan mensen in een uitkering, of mensen met een minimumloon plus fysieke arbeid. Meer aan benzine kwijt die kunnen niet remote werken. En compensatie gaat pas deze zomer omhoog.

Ik krijg zelf thuiswerkvergoeding waar ik niet de extra electriciteit die ik nodig heb om thuis te werken van kan betalen _O- maakt mij verder niet uit maar vind het wel geestig. Op werk is de koffie ook gratis, OV wordt vergoed en is te doen (randstad, geen }:O). Ik zit prima hoor, maar velen anderen niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

praliwi schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:52:
[...]

Geven nu aan dat ze gehackt zijn, en dat het fake news was.

https://t.me/OSINTUKRAINE/3631
Dat is dus de bevestiging dat het klopt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 13:06
Ik zag net op de twitter van Kasparov een uitspraak van hem waar ik me wel goed in kan vinden...

Poetin heeft, na vele successen de afgelopen jaren nu teveel afgebeten. Vele bronnen zijn nu steeds aan het praten alsof dit nu ons probleem is om op te lossen - Maar het is toch echt Putin die de agressor is en die telkens weer de grens op zoekt naar de volgende escalatie. Als je daaraan gaat toegeven / te soft op gaat reageren dan geef je naar mijn mening een compleet verkeerd signaal af.

Er komt ook stees minder nieuws naar buiten; waar de media in de eerste weken van het conflict alles breed aan het uitmeten was is nu de nieuwigheid er wel af lijkt het. Nieuws bronnen beginnen steeds vaker oud nieuws, oude filmptjes en quotes als 'breaking' te bestempelen. De bayraktar drone filmrol lijkt ook op te zijn.

Ondertussen voltrekt zich een humanitaire ramp in de belegerde steden van Ukraine... zijn er miljoenen mensen op de vlucht, wordt de voedsel situatie voor vele mensen volgend jaar een gigantisch probleem. Daarom neig ik ook ernaar te zeggen, weet je wat; schuif een lekker ultimatum naar Rusland, oprotten uit Ukraine binnen 48 uur of je zult merken wat wij er in het westen van vinden....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
The_Butler schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:48:
Ik zag net op de twitter van Kasparov een uitspraak van hem waar ik me wel goed in kan vinden...
IK begrijp de adoratie van de tweets van Kasparov niet zo. Woont ook lekker veilig in NYC en zit vanaf daar mensen ook emotioneel te chanteren vanachter z'n iPad. Hoe serieus moet je dat nemen

(wie bedoelt ie nu eigenlijk. wij als individuen kunnen hem niet 'laten winnen. Juist invloedrijke russen zoals hij zouden meer kunnen doen dan veilig deze tweets te versturen vanaf je penthouse op 5th avenue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:45

Spotmatic

Ken sent me

RodeStabilo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:54:
[...]
(wie bedoelt ie nu eigenlijk. wij als individuen kunnen hem niet 'laten winnen. Juist invloedrijke russen zoals hij zouden meer kunnen doen dan veilig deze tweets te versturen vanaf je penthouse op 5th avenue.
Wat zou-ie dan moeten doen als "invloedrijke Rus" volgens jou? Zoals hij nu reageert is de kans vrij groot dat hij per ongeluk uit een open raam valt of een broodje Novichok krijgt geserveerd.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door HEY_DUDE op 22-03-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Wat zou-ie dan moeten doen als "invloedrijke Rus" volgens jou? Zoals hij nu reageert is de kans vrij groot dat hij per ongeluk uit een open raam valt of een broodje Novichok krijgt geserveerd.
In ieder geval niet dit soort gemakkelijke tweets versturen en 'anderen' (nog steeds onduidelijk op wie hij doelt) een slecht gevoel aanpraten. Dit zij gewoon cheap shots.

uitiendleijk laat hij Putin ook gewoon winnen. wat maakt hem dan beter dan de rest

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 22-03-2022 10:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:17
Heeft iemand al een fatsoenlijke doorrekening geziek wat een volledige stop van aankoop van olie en gas ons zouden kosten?

Ik zou met alle liefde 4 euro per liter voor m'n benzine betalen, een vliegvakantie skippen en mn verwarming op 17 graden zetten voor een jaar of 2...denk als de Nederlandse bevolking een duidelijk beeld zouden krijgen van de impact dat ze best zouden instemmen.

Dat onzinnige gezwets dat alle koopkracht verlies van dit soort sancties gecompenseerd zouden moeten worden, de gemiddelde Nederlander heeft er echt wel wat voor over. Onzekerheid en fabeltjes ophouden dat koopkracht behoud reëel zou zijn is juist wat het nu erger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

IK begrijp de adoratie van de tweets van Kasparov niet zo. Woont ook lekker veilig in NYC en zit vanaf daar mensen ook emotioneel te chanteren vanachter z'n iPad. Hoe serieus moet je dat nemen

Natuurlijk kunnen wij meer. Wij hebben jarenlang veel gepikt van de netwerken die deze russen met open armen ontvingen omdat het zo lekker geld opleverde. Wij kunnen als democratieën eisen dat we niet meegaan in dit soort dingen en we een veel hardere lijn varen tegen dictaturen. Democratieën hebben (nu nog) de grootste economische slagkracht. Deze zijn we hard aan het verkopen voor nog meer slagkracht, maar de vernieuwende capaciteiten zijn binnen een goed functionerende democratie groter als binnen een autocratie / dictatuur.

Maar nee, wij als burgers nemen niet meer deel aan die democratie, klagen over de afstand tot de politiek (die wij alleen als burger kunnen verkleinen) en willen vooral welvaart. Of te wel we zijn vooral aan het rentenieren op onze oude positie, waardoor we die weggeven. En ja, dat doen wij allemaal als individuen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:44:
[...]

• Versnelde energietransitie
  • Defensie van Europa wordt eindelijk op orde gebracht
  • Dictators en eenieder met expansie-aspiraties in de Westerse wereld weet nu wat hij/zij kan verwachten
  • Grotere saamhorigheid in de maatschappij
Had gewild dat het op een andere manier was gegaan, maar wij gaan hier als maatschappij op den duur beter uitkomen. Net als na WO2.
Prachtige punten.

#4 is relatief. Ik zie nog geen significante compassie voor armen in de samenleving. Die zijn echt dubbel de lul hoor (covid en oorlog). Wel specifiek voor directe slachtoffers (vluchtelingen). De vraag is hoe lang dit aanhouden?

Ik zou er nog aan toe willen voegen dat de populisten door de mand zijn gevallen als Poetin vazallen. Maar hoe dat zich op de lange termijn ontwikkeld, weten we ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Janpietertje89 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:03:
Heeft iemand al een fatsoenlijke doorrekening geziek wat een volledige stop van aankoop van olie en gas ons zouden kosten?

Ik zou met alle liefde 4 euro per liter voor m'n benzine betalen, een vliegvakantie skippen en mn verwarming op 17 graden zetten voor een jaar of 2...denk als de Nederlandse bevolking een duidelijk beeld zouden krijgen van de impact dat ze best zouden instemmen.

Dat onzinnige gezwets dat alle koopkracht verlies van dit soort sancties gecompenseerd zouden moeten worden, de gemiddelde Nederlander heeft er echt wel wat voor over. Onzekerheid en fabeltjes ophouden dat koopkracht behoud reëel zou zijn is juist wat het nu erger maakt.
Misschien moeten we ons afvragen wat dat Russiche gas gekost heeft, staal en graan wordt duurder en een redelijk deel van de wereld gaat straks honger krijgen.

Omdat we afhankelijk zijn moeten we onze smoel houden maar de kosten zijn, blijkbaar, enorm. Je krijgt alleen de rekening achteraf en niet in de prijs per kuub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Een deel van de bevolking zou dat er zeker voor over hebben, maar dan praat je over de de mensen die wat meer links stemmen.

Hoe vaak hebben we de laatste jaren wel niet online gelezen dat een ander deel van de bevolking het gevoel heeft dat ze kaal geplukt worden.

Heb ook wel de oplossing voor de rechtse partijen om hun achterban tevreden te houden. Ze kunnen achteraf gewoon zeggen dat ze geen actieve herinnering hebben van alles.
Dan is het allemaal vergeven en vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
Janpietertje89 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:03:

Ik heb die niet gezien en dat zal deels zijn doordat het moeilijk is om die reeel te maken. We kunnen al nauwelijks prognosticeren hoe onze economie zich ontwikkelt, als er weinig fundamentele veranderingen zijn, laat staan als er zulke enorme keuzes gemaakt worden. Als burgers zijn we gewend dat 'de politiek' maar de keuzes bepaalt, en dat verwachten we hier nu ook nog.

Wat dat betreft is het enorm jammer dat we nu nog 3 jaar met het huidige kabinet zitten, waar ik eerlijk gezegd weinig daadkrachtigs van verwacht. En dat is wel wat er nu nodig is, wat is het deltaplan om deze tsunami aan dictatoriale krachten buiten de deur te houden? Wat is eigenlijk onze positie, zowel politiek als economisch gezien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 13:06
RodeStabilo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:59:
[...]

In ieder geval niet dit soort gemakkelijke tweets versturen en 'anderen' (nog steeds onduidelijk op wie hij doelt) een slecht gevoel aanpraten. Dit zij gewoon cheap shots.

uitiendleijk laat hij Putin ook gewoon winnen. wat maakt hem dan beter dan de rest
Dit is absoluut geen cheap shot naar mijn mening - Dit is wederom iemand die in Rusland is opgegroeid, weet hoe het spel daar gespeeld wordt en weet dat als je zwakte toont en gedrag toelaat dit wordt meegenomen in de volgende berekening van Putin.

Hij heeft gewoon gelijk - en het is toevallig Kasparov die dit nu zeg het had net zo goed een van de andere Russische bronnen kunnen zijn (er is ook een 45 minuten durend interview van een oorsprokelijk Russische journaliste - deze geeft dezelfde boodschap; toon Putin zwakte en hij verschalkt je)

Het punt van mijn post blijft staan en heeft met de Kasparov discussie niet veel van doen;

Putin weet nu al hoe ver hij kan komen met al het escalleren:
-cluster minutie
-aanvallen burger doelen
-thermobaric minutie inzetten tegen burgers
-gericht vluchtende burgers elimineren
-steden op ze'n middeleeuws uithongeren

het is aan ons in het westen om nu eigenlijk eens te zeggen genoeg is genoeg - et lijkt er trouwens op dat de slavische landen hier ook al mee bezig zijn.

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Eh, sorry, maar dit vind ik tamelijk kortzichtig.

Hij is een Russische vluchteling, ten eerste, die de SU heeft meegemaakt.

Ten tweede, bij gevolgen van MAD is hij waarschijnlijk ook dood. Veilig vanuit NYC? Ahem.

Drie, ik weet niet of hij kinderen heeft, maar op een gegeven moment ben je zo oud dat dat je prioriteit heeft qua overleving. Ik mag morgen dood gaan /care, als mijn kinderen nog maar leven. Bij MAD is dat niet het geval...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

En jij zit veilig thuis en levert kritiek op iemand die veilig thuis zit en kritiek levert.
Pagina: 1 ... 61 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: