KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Erdogan zei in 2016 al : The world is bigger then 5 , VN is waardeloos zodra het om 1 van de 5 speciale leden gaat, gaat nergens overdr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:57:
[...]
In dat opzicht is de VN totaal overbodig geworden. Ooit werden ze om deze reden opgericht:
[...]
Je ziet wat er nu van terecht komt. De VN is "a special kind of stupid", als je een veto-recht hebt kan je in principe alle Oekraïners vermoorden en een VN-vredesmacht tegenhouden. Een VN lid doet dus precies waar de VN tegen zou moeten beschermen, maar de VN kan niet ingrijpen.![]()
Bronnen:
https://www.defenseone.co...are-other-options/362673/
https://www.un.org/un70/en/content/history/index.html
https://www.dailysabah.co...he-world-is-bigger-than-5
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Het hele idee van vetorechten in z'n algemeen is mij altijd ontgaanRodeStabilo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Dat is in een notedop het probleem van de VN en hun vetorecht.
Niks nieuws. De VN komt meestal pas na de oorlog aan de beurt. Is na Korea nooit anders geweest.dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:57:
[...]
Je ziet wat er nu van terecht komt. De VN is "a special kind of stupid", als je een veto-recht hebt kan je in principe alle Oekraïners vermoorden en een VN-vredesmacht tegenhouden. Een VN lid doet dus precies waar de VN tegen zou moeten beschermen, maar de VN kan niet ingrijpen.
Korea was anders. Toen de Veiligheidsraad moest beslissen over ingrijpen in Korea besloot Stalin om die vergadering te boycotten. Bad move, heeft ie spijt van gehad.
Ja precies, maar dat Rusland dan onder het mom van ‘vredesmissie’ binnen valt om vervolgens oorlogsmisdaden te plegen zou toch een reden moeten zijn om per direct uit de VN geknikkerd te worden?dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:57:
[...]
In dat opzicht is de VN totaal overbodig geworden. Ooit werden ze om deze reden opgericht:
[...]
Je ziet wat er nu van terecht komt. De VN is "a special kind of stupid", als je een veto-recht hebt kan je in principe alle Oekraïners vermoorden en een VN-vredesmacht tegenhouden. Een VN lid doet dus precies waar de VN tegen zou moeten beschermen, maar de VN kan niet ingrijpen.![]()
Bronnen:
De VN zou zonder veto niet bestaan. De grote machtsblokken (in 1948) zouden nooit accepteren dat de VN tegen hun ingezet kon worden en eisten dus een veto.B_FORCE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:01:
[...]
Het hele idee van vetorechten in z'n algemeen is mij altijd ontgaan
Het probleem is natuurlijk dat de machtsblokken niet meer bestaan en dat meerdere veto's nu in handen zijn van landen die hooguit regionale machten zijn. Het is niet van deze tijd dat de UK, Frankrijk en China een veto hebben maar dat Duitsland, Japan en India geen veto hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door downtime op 21-03-2022 15:07 ]
En dat kan dus niet. Je kan er niet uit geknikkerd worden.Alpina schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:03:
[...]
Ja precies, maar dat Rusland dan onder het mom van ‘vredesmissie’ binnen valt om vervolgens oorlogsmisdaden te plegen zou toch een reden moeten zijn om per direct uit de VN geknikkerd te worden?
Hebben we een idee van wat er dan over de grens gaat komen?wauskoek schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:46:
Belarus leger begint anders wel aardig actief te worden.
Ik bedenk me net dat het oorspronkelijk ook heel anders bedacht had kunnen zijn. Dat Rusland eerst Kiev had moeten veroveren en daarna was Belarus erin gesprongen als 'veiligheidsmacht'. Maar nu het plan vastloopt, moeten ze 'iets'.
Oke, dat wist ik niet.dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:04:
[...]
En dat kan dus niet. Je kan er niet uit geknikkerd worden.
Erg vervelende situatie dus.
ow het kan zeker wel volgens mij maar dan moeten alle leden van de veiligheidsraad voor stemmen...dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:04:
[...]
En dat kan dus niet. Je kan er niet uit geknikkerd worden.
ow wacht
volgens mij werkt het nog anders je zou je uit De UN moeten schoppen dan verliezen ze automatisch hun zetel maar hoe dat werkt geen idee
In hun laatste verslag voor AP vanuit Marioepol beschrijven de journalisten hoe ze werden opgejaagd door de Russen en op een ‘lijst met namen’ stonden. Ze deden onder meer verslag vanuit een ziekenhuis, waar ze wisten te ontsnappen aan Russische militairen door zich te vermommen als ziekenhuispersoneel, daarbij geholpen door gewapende Oekraïners.
‘Als de Russen je te pakken krijgen, zullen ze je dwingen om op camera te verklaren dat alles wat je hebt gefilmd een leugen is’, zo zei een politieman tegen videojournalist Chernov. ‘Dan is al het goede werk dat je in Marioepol hebt verricht voor niets geweest.’
De twee passeerden uiteindelijk vijftien Russische checkpoints – daarbij geholpen door Oekraïners. De videojournalist zegt nog dagelijks berichten te krijgen van Oekraïners wiens geliefden zijn vastgelegd op beeld, met de vraag hoe het met hen gaat. ‘Maar we kunnen niet meer naar ze toe’, zegt Chernov. ‘We waren de laatste journalisten in Marioepol. Nu zijn er geen meer.’
En daarmee komt er waarschijnlijk ook een einde aan de verslaglegging van de mensonterende, diep trieste en gruwelijke taferelen die daar plaatsvinden.XWB schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:07:
De laatste AP-journalisten zijn inmiddels weg uit Marioepol. De Russen maakten jacht op de journalisten en het was niet veilig meer:
[...]
De woorden die via deze verslaggevers naar buiten zijn gekomen, ik hoop dat men ze onthoudt. Ik hoop dat de juiste mensen daarvoor verantwoordelijk worden gehouden en dat zo veel mogelijk mensen dit verder bespaard blijft.
Alles wat ik er over heb gelezen... Ik kan niet anders dan tranen over m'n wangen laten rollen.
Ik weet niet hoe... Maar ik hoop vanuit het diepste van mijn hart dat dit stopt, en snel ook. Niemand verdient het om dit mee te maken. Niemand.
[ Voor 9% gewijzigd door Blaat op 21-03-2022 15:19 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Wat staat (stond) het Polen, Duitsland e.d. in de weg om een troepenmacht te stationeren aan de noordelijke grens van Oekraiene, met daartussen een flinke buffer Oekraiense soldaten die tot en met Kiev?
1) Elk land mag willekeurig welke soldaten uitnodigen, mits ze geen offensieve acties uitvoeren
2) Rusland doet dat PRECIES EENDER bij Wit Rusland
3) Wit Rusland moet dan door Europese troepen heen om z'n doel van destabilisatie te bereiken.
4) Strikte orders om niet te vuren buiten de Oekraiense grenzen en alle luchtdoelgeschut e.d. laten bedienen door oekraiense soldaten.
Snap dat dit spanning gaat opleveren tussen Polen en Wit Rusland maar Wit rusland gaat 100% zeker aanvallen, dus dat geeft nog meer spanning in de regio..
Eén woord: Lef. Ze durven het niet.majic schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:16:
Wat ik niet begrijp:
Wat staat (stond) het Polen, Duitsland e.d. in de weg om een troepenmacht te stationeren aan de noordelijke grens van Oekraiene, met daartussen een flinke buffer Oekraiense soldaten die tot en met Kiev?
Channel One has finally responded to Marina Ovsyannikova’s on-air protest.
— max seddon (@maxseddon) 21 maart 2022
Kirill Kleimyonov, head of the news division, accuses her of being a British spy.
He said she has “betrayed [her] country and all of us … coldly, duplicitously, for a bonus.”
pic.twitter.com/1tHDmaVNpD
Nee. Degene die dit zegt is een nobody: Kirill Kleimyonov, head of the news division. Die gaat daar niet over.TheBrut3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:19:
De dame van protest zullen we niet zomaar meer terug zien gok ik. Ze wordt weggezet als Britse spion en ik neem aan dat dit in Rusland doodstraf is?
[Twitter]
Korte samenvatting:
Putin heeft de afgelopen jaar erg vaak zijn zin gekregen op het internationale toneel. Vriendjes gemaakt met veel vijanden, maar ook veel bondgenoten van de US. Putin voelt zich oppermachtig. Tegelijkertijd heeft Putin zich de afgelopen 2 jaar compleet geïsoleerd van alles en iedereen, en realiseert Putin dat hij zich flink heeft verkeken op het sentiment van het Oekraïnse volk. Als een kat in het nauw is hij op dit moment gevaarlijker dan ooit; een verlies in Oekraïne staat gelijk aan zijn einde, letterlijk. En daarom zal hij een Oekraïne dat zich weigert over te geven met de grond gelijk maken. Wat dat betreft is er bij deze Journaliste geen twijfel over mogelijk; kernwapens staan op de menukaart en de kans dat deze vroeg of laat worden ingezet is aanzienlijk.
Angstaanjagend.
YouTube: Putin's Road to War: Julia Ioffe (interview) | FRONTLINE
Ze hadden hem weggestemd.Brent schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Ik heb er niet zo'n zicht op, maar is beheersing van de media en internet daar niet ongeveer zover gevorderd als in Rusland? Ook Belarus is aardig leeggelopen/heeft heel wat oppositie gevangen gezet sinds de laatste 'verkiezing'. Is bekend in welke mate Wit-Russen hun dictatormarionet lijken te steunen?
Dat er vervolgens russische ordetroepen nodig had om zin positie te behouden zegt wel genoeg, lijkt me.
Anders had ik wel in het vreemdelingenlegioen van Oekraine gezeten.
Wat ik wel doe is dat ik voor een gemiddeld weeksalaris aan hulpgoederen heb gekocht en die gaan binnenkort naar Oekraine via een kleinschalig initiatief. Zowel, slaapzakken als rugzakken als, kooktoestelen, voedsel en medipack's etc.
Als het ooit aan de grenzen van Nederland staat wordt het mogelijk anders maar voor nu ga ik niet de fysieke strijd aan.
Dat geld voor de meesten hier.
In the mean time: doe wat je wel kunt.
Het ontbreekt ons gelukkig niet aan experts die weten wat er gaat gebeuren.DiscoNootje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:21:
Zeer interessant interview met RU/US journaliste Julia Ioffe. Misschien al gepost hier, maar ik kon het niet vinden.
Wat dat betreft is er bij deze Journaliste geen twijfel over mogelijk; kernwapens staan op de menukaart en de kans dat deze vroeg of laat worden ingezet is aanzienlijk.
Klopt, eerst was men bang voor kernwapens. Toen kwam men er achter dat er een verschil zit in MAD en tactische kernwapens. Dus sinds die tijd is dezelfde club bang voor WW3. Tja, als Europa een vredesmacht Oekraine binnen schuift heb je wellicht oorlog met Rusland. Een wereldoorlog is het niet gelijk tenzijn USA en China zich er mee bemoeien.
Ondertussen begaan de Russen allemaal misdaden tegen de inwoners van Oekraine. Achteraf daders opsporen is nutteloos. Die zijn dood of worden nooit berecht.
In Oekraine had men er veel voor over om toenadering tot het Westen te zoeken. Hadden hun kernwapens opgegeven in ruil voor veiligheid garanties. Helaas is die laatste nu niet toereikend. Hopelijk komt daar ondanks de risicos nog verandering in...
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Die gaat er inderdaad niet over. Maar als ze in de propaganda zo weg wordt gezet is het natuurlijk makkelijk om haar zo te veroordelen.downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:20:
Nee. Degene die dit zegt is een nobody: Kirill Kleimyonov, head of the news division. Die gaat daar niet over.
Ach ik heb inmiddels op de Nederlandse tv en ook op internationale media ook kenners gezien die zeggen dat Poetin dat niet zal inzetten. En dat de enige manier is om hem nu te stoppen een counteroffensief is. Omdat Poetin bij zo ongeveer elke oorlog heeft kunnen doen wat hij wil zonder dat dit echte gevolgen heeft voor hem. Op wat sancties na dan. Die mensen zeggen juist dat militair terugslaan hem weer in zijn hok zet. Net als bijv. het neerschieten van een vliegtuig wat over NAVO gebied vliegt een waarschuwing voor hem is dat men wel iets tegen hem durft, zoals Erdogan dat heeft gedaan.DiscoNootje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:21:
Zeer interessant interview met RU/US journaliste Julia Ioffe. Misschien al gepost hier, maar ik kon het niet vinden.
Korte samenvatting:
Putin heeft de afgelopen jaar erg vaak zijn zin gekregen op het internationale toneel. Vriendjes gemaakt met veel vijanden, maar ook veel bondgenoten van de US. Putin voelt zich oppermachtig. Tegelijkertijd heeft Putin zich de afgelopen 2 jaar compleet geïsoleerd van alles en iedereen, en realiseert Putin dat hij zich flink heeft verkeken op het sentiment het Oekraïnse volk. Als een kat in het nauw is hij op dit moment gevaarlijker dan ooit; een verlies in Oekraïne staat gelijk aan zijn einde, letterlijk. En daarom zal hij een Oekraïne dat zich weigert over te geven met de grond gelijk maken. Wat dat betreft is er bij deze Journaliste geen twijfel over mogelijk; kernwapens staan op de menukaart en de kans dat deze vroeg of laat worden ingezet is aanzienlijk.
Angstaanjagend.
Dus het ligt er maar net aan wie je het vraagt.
Paywall link ivm trouw.DiscoNootje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:21:
Korte samenvatting:
Putin heeft de afgelopen jaar erg vaak zijn zin gekregen op het internationale toneel. Vriendjes gemaakt met veel vijanden, maar ook veel bondgenoten van de US. Putin voelt zich oppermachtig. Tegelijkertijd heeft Putin zich de afgelopen 2 jaar compleet geïsoleerd van alles en iedereen, en realiseert Putin dat hij zich flink heeft verkeken op het sentiment het Oekraïnse volk. Als een kat in het nauw is hij op dit moment gevaarlijker dan ooit; een verlies in Oekraïne staat gelijk aan zijn einde, letterlijk. En daarom zal hij een Oekraïne dat zich weigert over te geven met de grond gelijk maken. Wat dat betreft is er bij deze Journaliste geen twijfel over mogelijk; kernwapens staan op de menukaart en de kans dat deze vroeg of laat worden ingezet is aanzienlijk.
Angstaanjagend.
https://12ft.io/proxy?q=h...at-beginnen%7Eb8dd8eda%2F
Mooi artikel over hoe de "Darth Sidious" van Rusland zijn invloed uitoefent.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Als de VN wil ingrijpen dan is er een leger nodig. Het enige leger dat kan ingrijpen is NATO en die wil niet. Dat is niet de schuld van de VN. Er is zelfs een mogelijkheid om dit met meerderheid van stemmen via de algemene vergadering te regelen. Zolang er geen bereidheid is om in te grijpen wordt dat niet gedaan. Als die bereid er wel is dan zou dat alsnog onder een VN vlag kunnen.dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:57:
[...]
Bronnen:
Het afschuiven op alleen vetorecht is een simplistische voorstelling van zaken.
Is dat een aantallen kwestie? ( Ik denk het niet, want er is ook niks gedaan toen er 500.000 mensen werden afgeslacht in Rwanda in de jaren 90)
Of is dat de manier waarom mensen om het leven komen?
https://theoatmeal.com/comics/syria (oude over Syrie, maar helaas nog hartstikke actueel)

Of gaat het simpelweg om de harde centen... Zolang de westerse wereld niet hard genoeg geraakt wordt in de portemonnee, dan is de kwestie niet belangrijk genoeg om direct bij betrokken te worden. (jammer genoeg is het vrij duidelijk dat dit het belangrijkst gevonden wordt)
[ Voor 3% gewijzigd door gustaveau op 21-03-2022 15:43 ]
Interessante inkijk.DiscoNootje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:21:
Korte samenvatting:
Angstaanjagend.
Interview is van 10 maart zie ik dus wel al een dag of 8 oud.
Laten we hopen dat ze ongelijk heeft.
Ik vond het vermoorden van politieke tegenstanders ook wel een redelijk argument om er van uit te gaan dat het niet super democratisch is verlopen.TheekAzzaBreek schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:24:
[...]
Ze hadden hem weggestemd.
Dat er vervolgens russische ordetroepen nodig had om zin positie te behouden zegt wel genoeg, lijkt me.
Alles en iedereen, ook de Russen zelf, ook degenen die hem best steunen, zitten onder de knoet.
een treffende spreuk
Omdat de verhouding Rusland -> Wit Rusland heel anders is dan bv. Duitsland -> Oekraïne.majic schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:16:
Wat ik niet begrijp:
1) Elk land mag willekeurig welke soldaten uitnodigen, mits ze geen offensieve acties uitvoeren
2) Rusland doet dat PRECIES EENDER bij Wit Rusland
3) Wit Rusland moet dan door Europese troepen heen om z'n doel van destabilisatie te bereiken.
4) Strikte orders om niet te vuren buiten de Oekraiense grenzen en alle luchtdoelgeschut e.d. laten bedienen door oekraiense soldaten.
Snap dat dit spanning gaat opleveren tussen Polen en Wit Rusland maar Wit rusland gaat 100% zeker aanvallen, dus dat geeft nog meer spanning in de regio..
Er soortegelijke sancties opgelegd aan Syrie. Verder zijn er ook bewapenings campagnes geweest van de rebellen en Koerden. En zover ik weet ook op beperkte schaal meegevochten. Dat ging nog een stap verder dan Oekraine. Het is echter een illusie dat Westerse militairen vrede kunnen brengen, dat heeft Irak en vooral Afghanistan wel weer uitgewezen. En toen kwam nog die debiel met een America First strategie.gustaveau schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:42:
vraag blijft natuurlijk altijd, wanneer is de grens bereikt en zal er wel worden ingegrepen door andere landen?
Is dat een aantallen kwestie? ( Ik denk het niet, want er is ook niks gedaan toen er 500.000 mensen werden afgeslacht in Rwanda in de jaren 90)
Of is dat de manier waarom mensen om het leven komen?
https://theoatmeal.com/comics/syria (oude over Syrie, maar helaas nog hartstikke actueel)
[Afbeelding]
Of gaat het simpelweg om de harde centen... Zolang de westerse wereld niet hard genoeg geraakt wordt in de portemonnee, dan is de kwestie niet belangrijk genoeg om direct bij betrokken te worden. (jammer genoeg is het vrij duidelijk dat dit het belangrijkst gevonden wordt)
Verder slaat het argument centen nergens op. De sancties tegen Rusland raakt iedereen in de protomonnee.
Dat Oekraine emotioneel meer doet met de Westerse burgers is begrijpelijk. Meer Westers land, grotere schaal, dreiging WO3 etc.
Is het het risico waard om het uit te proberen?TheBrut3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:35:
[...]
Die gaat er inderdaad niet over. Maar als ze in de propaganda zo weg wordt gezet is het natuurlijk makkelijk om haar zo te veroordelen.
[...]
Ach ik heb inmiddels op de Nederlandse tv en ook op internationale media ook kenners gezien die zeggen dat Poetin dat niet zal inzetten. En dat de enige manier is om hem nu te stoppen een counteroffensief is. Omdat Poetin bij zo ongeveer elke oorlog heeft kunnen doen wat hij wil zonder dat dit echte gevolgen heeft voor hem. Op wat sancties na dan. Die mensen zeggen juist dat militair terugslaan hem weer in zijn hok zet. Net als bijv. het neerschieten van een vliegtuig wat over NAVO gebied vliegt een waarschuwing voor hem is dat men wel iets tegen hem durft, zoals Erdogan dat heeft gedaan.
Dus het ligt er maar net aan wie je het vraagt.
Het is niet zo dat je daarna kan zeggen ja sorry het was een test we gaan toch liever voor de andere optie nu.
Dat van dat Russisch vliegtuig in Turkije weet ik ook nog heel goed maar was een totaal andere situatie als waar we nu al inzitten.
[ Voor 5% gewijzigd door Alpina op 21-03-2022 16:37 ]
Als de centen het voor het zeggen hadden waren er geen sancties gekomen en was Nordstream 2 al geopend. Rusland is de grotere markt en de centen zouden geen enkel probleem hebben met de snelle onderwerping van Oekraine.HEY_DUDE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:05:
[...]
Verder slaat het argument centen nergens op. De sancties tegen Rusland raakt iedereen in de protomonnee.
Dat Oekraine emotioneel meer doet met de Westerse burgers is begrijpelijk. Meer Westers land, grotere schaal, dreiging WO3 etc.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat risico werkt twee kanten op. Niks doen heeft net zo goed risico's.Alpina schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:30:
[...]
Is het het risico waard om het uit te proberen?
Het is niet zo dat je daarna kan zeggen ja sorry het was een test we gaan toch liever voor de andere optie nu.
Dat van dat Russisch vliegtuig in Turkije weet ik ook nog heel goed maar was een totaal andere situatie als waar we nu al inzitten.
Ook dat is waar, zijn in het verleden genoeg voorbeelden van.Hielko schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:38:
[...]
Dat risico werkt twee kanten op. Niks doen heeft net zo goed risico's.
Als sinds de start van de oorlog hoor je dat er veel Russische schepen in de zwarte zee liggen maar je ziet hier nooit satelliet beelden van of andere verslaggeving met locaties.
[ Voor 4% gewijzigd door Nordcore op 21-03-2022 16:54 ]
Net helemaal gekeken, zeer interessant!DiscoNootje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:21:
En ik deel haar analyse volledig. Poetin gaat hier niet verliezen, niet zonder te nuken. Dus hij moet winnen (en hoe dat dan precies eruit ziet is ook nog maar te vraag) of dood om hier een eind aan de breien.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 22-03-2022 08:35 ]
Kan het nog triester? Waarom spenderen we überhaupt ruimte in de krant/zendtijd aan dit soort idioten? Stel volwassen mannen die dachten dat ze even Call of Duty konden gaan spelen en dat ze als een soort helden zouden worden onthaald.Prosac schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:55:
Het verhaal van Harry en Frank, die samen naar Oekraine afreisden krijgt nog een andere wending.
[...]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Om andere idioten te laten overwegen toch maar achter hun pc te blijven zitten misschien?Jeroenneman schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:01:
[...]
Kan het nog triester? Waarom spenderen we überhaupt ruimte in de krant/zendtijd aan dit soort idioten? Stel volwassen mannen die dachten dat ze even Call of Duty konden gaan spelen en dat ze als een soort helden zouden worden onthaald.
Ik heb wel een aantal satelliet beelden langs zien komen en meerdere spotters vanaf de wal.Nordcore schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:54:
Is er eigenlijk ergens een (live) map die bij houd waar Russische marine schepen zich bevinden, zoals de liveuamap voor grondtroepen er al is ?
Als sinds de start van de oorlog hoor je dat er veel Russische schepen in de zwarte zee liggen maar je ziet hier nooit satelliet beelden van of andere verslaggeving met locaties.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nu zouden ook de welpjes in de strijd worden gegooid.
The Ukrainian General Staff reported for the first time that the Kremlin is preparing its population for a “long war” in Ukraine and implementing increasingly draconian mobilization measures.[1] The General Staff reported the Russian military commissariats of the Kuban, Primorsky Krai, Yaroslavl Oblast, and Ural Federal Districts are conducting covert mobilization measures but are facing widespread resistance. The General Staff reported the Russian PMC Wagner Group will facilitate the transport of Libyan fighters from LNA leader Khalifa Haftar’s forces to Ukraine. The General Staff reported universities in the DNR and LNR are conscripting students above the age of 18 and that most units in the DNR’s 1st Army Corps are comprised of the “mobilized population,” rather than trained soldiers, and face low morale and equipment shortages. The Ukrainian Military Intelligence Directorate (GUR) additionally reported on March 20 that Russian Defense Minister Sergei Shoigu signed an order to prepare to admit Unarmiya (Russian Youth Army, a Kremlin-run military youth organization) personnel aged 17-18 to fight in Ukraine on March 15.[2] The GUR further reported Colonel General Gennady Zhidko, head of the Russian Military-Political Directorate, is in charge of executing the order. The Ukrainian General Staff reported on March 19 that Russian officials “severely reprimanded” the head of the 652nd unit of Information and Psychological Operations for his “weak efforts” and inability to create a “Kherson People's Republic."[3]
Maar eh... dit soort oorlogen is niet genoeg reden om de Russen keihard uit de VN te gooien?dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:57:
[...]
[...]
Bronnen:
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Noord-Korea en Iran zitten er ook in…caspervc schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:22:
[...]
Maar eh... dit soort oorlogen is niet genoeg reden om de Russen keihard uit de VN te gooien?
Noord-Korea is grotendeels afgeschermd van de buitenwereld, al is het wel lid van de Verenigde Naties. Niemand mag zomaar in/uit het land.
Dat was te verwachten. Het blijft Rusland. Roep die kinderen op, geef ze een geweer, wat munitie en twee weken proviant en vanaf de Oekraiense grens lopen ze het laatste stuk maar. Als je er zo een half miljoen opoffert win je de oorlog wel.bulle bas schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:17:
Volgens UA is RU is driftig aan het mobiliseren. Het is voor het eerst dat UA daar melding van maakt.
Nu zouden ook de welpjes in de strijd worden gegooid.
[...]
Ze halen ze uit de bezette gebieden. De delen va Ukraine die door Rusland als Russisch zijn bestempeld. Luhansk en Donetsk. Iedere man van tussen de 18 en 55 daar wordt gedwongen.downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:42:
[...]
Dat was te verwachten. Het blijft Rusland. Roep die kinderen op, geef ze een geweer, wat munitie en twee weken proviant en vanaf de Oekraiense grens lopen ze het laatste stuk maar. Als je er zo een half miljoen opoffert win je de oorlog wel.
Echt alles wat putins rusland doet is smeriger da smerig. We hebben echt geen optie dan ons te verzetten.
een treffende spreuk
Gedwongen tot wat? Hun eigen familie doodschieten?pro_6or schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:47:
[...]Ze halen ze uit de bezette gebieden. De delen va Ukraine die door Rusland als Russisch zijn bestempeld. Luhansk en Donetsk. Iedere man van tussen de 18 en 55 daar wordt gedwongen.
Ik kan me niet voorstellen dat deze mannen erg gemotiveerd zijn om in eigen land tegen eigen burgers te gaan vechten.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Nee, maar dat gebeurt dus wel, hup de frontlijn in. In de hoop ergens door te kunnen breken met de echte Russische troepen.Yaksa schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:08:
[...]
Gedwongen tot wat? Hun eigen familie doodschieten?
Ik kan me niet voorstellen dat deze mannen erg gemotiveerd zijn om in eigen land tegen eigen burgers te gaan vechten.
In feite is dit de genocide op de bewoners van die gebieden (Donetsk en Luhansk) waarvan de Russen de Oekraïners onterecht betichten en wat de inval moest legitimeren. Geen Russische moeders met verhalen, extra bonus.
een treffende spreuk
The Russians once promised safe passage out of Ilovaysk, in 2014. Then they shelled the retreating column in the middle of the safe passage, killing over 400 Ukrainian soldiers. If you’re wondering about their offer re Mariupol. https://t.co/JtTxW8d7mN https://t.co/mvgWL8Xfr6
— Yaroslav Trofimov (@yarotrof) 21 maart 2022
Het werd al even aangehaald vanmiddag: waarom een ‘corridor’ in het Russisch een leugen betekent.
Dan begrijp je beter waarom men in Mariepol blijft vechten. Betere overlevingskans.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Wat mij betreft wel, maar het kan dus gewoon niet. Via artikel 6 zou er mogelijk een route zijn als de veiligheidsraad dit aanbeveelt, maar raad eens wie er zetel met veto in de veiligheidsraad heeft?caspervc schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:22:
[...]
Maar eh... dit soort oorlogen is niet genoeg reden om de Russen keihard uit de VN te gooien?
De VN zou het via de veiligheidsraad moeten doen:HEY_DUDE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:42:
[...]
Als de VN wil ingrijpen dan is er een leger nodig. Het enige leger dat kan ingrijpen is NATO en die wil niet. Dat is niet de schuld van de VN. Er is zelfs een mogelijkheid om dit met meerderheid van stemmen via de algemene vergadering te regelen. Zolang er geen bereidheid is om in te grijpen wordt dat niet gedaan. Als die bereid er wel is dan zou dat alsnog onder een VN vlag kunnen.
Het afschuiven op alleen vetorecht is een simplistische voorstelling van zaken.
https://peacekeeping.un.org/en/forming-new-operation
Maar dat gaat Rusland nooit goedkeuren. De algemene vergadering kan alleen foei zeggen (en dat hebben ze gedaan, heeft ongetwijfeld zeer veel indruk gemaakt en Poetin zal wel aan zelfreflectie aan het doen zijn nu….).
Ik snap dan ook niet helemaal hoe dat in zijn werk gaat.Yaksa schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:08:
[...]
Gedwongen tot wat? Hun eigen familie doodschieten?
Pak iemand van de straat en zeg "Doe wat ik zeg anders schiet ik je dood"
En dan vervolgens die persoon een geladen wapen in handen geven...
Denk dat dat in de helft van de gevallen niet zo fijn afloopt voor degene die loopt te dwingen
[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 21-03-2022 18:56 ]
Je kunt natuurlijk altijd zijn zus verkopen of daarmee dreigenGekkePrutser schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:53:
[...]
Ik snap dan ook niet helemaal hoe dat in zijn werk gaat.
Denk dat dat in de helft van de gevallen niet zo fijn afloopt voor degene die loopt te dwingenDesnoods niet meteen (er zal wel een flinke Russische overmacht zijn bij het 'rekruteren'), maar zodra ze hun kans zien dan halen ze keihard uit natuurlijk.
Uitgaande van de stand van zaken en de initiele doelstellingen is het wellicht een terechte vraag: waarom hebben we moeite met toegeven dat Ukraine aan het winnen is?
A brilliant article by @EliotACohen about the war in Ukraine which asks all the right questions about why we institutionally and individually are having trouble admitting what is happening. Worth a close read. https://t.co/SG157Kebg5
— Phillips P. OBrien (@PhillipsPOBrien) 21 maart 2022
The West’s biggest obstacle to accepting success, though, is that we have become accustomed over the past 20 years to think of our side as being stymied, ineffective, or incompetent. It is time to get beyond that, and consider the facts that we can see.
The evidence that Ukraine is winning this war is abundant, if one only looks closely at the available data. The absence of Russian progress on the front lines is just half the picture, obscured though it is by maps showing big red blobs, which reflect not what the Russians control but the areas through which they have driven. The failure of almost all of Russia’s airborne assaults, its inability to destroy the Ukrainian air force and air-defense system, and the weeks-long paralysis of the 40-mile supply column north of Kyiv are suggestive. Russian losses are staggering—between 7,000 and 14,000 soldiers dead, depending on your source, which implies (using a low-end rule of thumb about the ratios of such things) a minimum of nearly 30,000 taken off the battlefield by wounds, capture, or disappearance. Such a total would represent at least 15 percent of the entire invading force, enough to render most units combat ineffective. And there is no reason to think that the rate of loss is abating—in fact, Western intelligence agencies are briefing unsustainable Russian casualty rates of a thousand a day.
Ja familie heb je natuurlijk wel een mogelijk chantabel punt, maar woont die uberhaupt nog in die contreien? Ik dacht dat die allemaal wel gevlucht was onderhand. Immers is het daar al sinds 2014 burgeroorlog, laten we wel wezen.Indoubt schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:00:
[...]
Je kunt natuurlijk altijd zijn zus verkopen of daarmee dreigen
Maar ook in zo'n geval. Een 'ongelukje' met een Russische officier is zo gebeurd natuurlijk. Ik kan me echt niet voorstellen dat zoiets niet gewoon keihard fout loopt. Maar misschien ben ik te verwend met mijn west-Europese gevoel van veiligheid.
[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 21-03-2022 19:03 ]
Het is een geitenpaadje maar het kan wel via de General Assembly. Maar zolang de wil ontbreekt voor ingrijpen gaat deze geit ook niet op pad. En als de wil er wel is dan is de VN misschien niet nodig.dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:52:
[...]
De VN zou het via de veiligheidsraad moeten doen:
https://peacekeeping.un.org/en/forming-new-operation
Maar dat gaat Rusland nooit goedkeuren. De algemene vergadering kan alleen foei zeggen (en dat hebben ze gedaan, heeft ongetwijfeld zeer veel indruk gemaakt en Poetin zal wel aan zelfreflectie aan het doen zijn nu….).
https://en.wikipedia.org/...l_Assembly_Resolution_377
De Letse minister van Defensie Artis Pabriks zegt dat Europa niet bang moet zijn om provocerend te zijn als het gaat om Rusland en roept op tot een versnelde aanpak van Oekraïnes lidmaatschap van de Europese Unie. Hij spreekt met Maria Tadeo van Bloomberg over "Bloomberg Surveillance".
---
Deze man legt de woorden op de juiste plaats.
[ Voor 6% gewijzigd door marshallq op 21-03-2022 19:06 ]
Welke kans. Dit zijn scholieren en werklui. Onder dwang een uniform aan, geweer, zo werkt hij en hop de frontlijn in. Waar ze waarschijnlijk niet lang overleven en al helemaal geen kans hebben om weg te komen. Soms dagenlang zonder eten of drinken.GekkePrutser schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:53:
[...]
Denk dat dat in de helft van de gevallen niet zo fijn afloopt voor degene die loopt te dwingenDesnoods niet meteen (er zal wel een flinke Russische overmacht zijn bij het 'rekruteren'), maar zodra ze hun kans zien dan halen ze keihard uit natuurlijk.
een treffende spreuk
Miljoenen vluchtelingen, plat gebombardeerde steden, onmenselijk geweld, agressie die maar door blijft gaan en dan zal ik nog wel wat dingetjes vergeten zijn denk ikNiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:00:
Interessante visie op wat er gebeurt in Ukraine. Het valt ook mij op dat ik steeds denk ‘damn, dat gaat best goed’ en dan tegelijk heel pessimistisch word bij het idee dat er nog veel mogelijk is en de strijd nog niet gestreden is.
Uitgaande van de stand van zaken en de initiele doelstellingen is het wellicht een terechte vraag: waarom hebben we moeite met toegeven dat Ukraine aan het winnen is?
[...]
Ja. Plus, je overschat de kansen die zo’n rekruut heeft om er onderuit te komen, of ergens iets terug te doen.GekkePrutser schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:00:
[...]
Ja familie heb je natuurlijk wel een mogelijk chantabel punt, maar woont die uberhaupt nog in die contreien? Ik dacht dat die allemaal wel gevlucht was onderhand. Immers is het daar al sinds 2014 burgeroorlog, laten we wel wezen.
Maar ook in zo'n geval. Een 'ongelukje' met een Russische officier is zo gebeurd natuurlijk. Ik kan me echt niet voorstellen dat zoiets niet gewoon keihard fout loopt. Maar misschien ben ik te verwend met mijn west-Europese gevoel van veiligheid.
een treffende spreuk
Ik ga het zo lezen, maar ik heb moeite met toegeven omdat ik niet teleurgesteld wil worden. Voor mij is dit als Groningen dat tegen Ajax moet spelen, 9 van de 10 keer win je die wedstrijd niet, dus ga je ook met die mindset kijken. Lichtpuntjes zoeken, maar winnen geloof je pas als de scheidsrechter voor de laatste keer gefloten heeft. (beetje rare vergelijking, maar hopelijk snappen jullie hem).NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:00:
Interessante visie op wat er gebeurt in Ukraine. Het valt ook mij op dat ik steeds denk ‘damn, dat gaat best goed’ en dan tegelijk heel pessimistisch word bij het idee dat er nog veel mogelijk is en de strijd nog niet gestreden is.
[Embed]
[...]
De oorlog duurt nu zo lang dat het onduidelijk is wat er precies allemaal gebeurt. Natuurlijk staan de Russen stil rond Kiev, drukt Oekraine bij Kherson hard en lukt het Rusland maar niet om de andere grote steden te pakken. Maar je ziet ook geen écht grote overwinningen duidelijk in beeld. Plus het drama van Mariupol, dat doet ook geen goed. En dan heb je ook nog in je achterhoofd dat Rusland overal nog troepen vandaan plukt en heel veel materieel heeft EN mogelijk ook nog leert van wat er fout gaat.
Ik heb hele sterke: te vroeg gejuicht gevoelens op dit moment.
Even een how can i make this about me de zolderkamerwarrior: Een ontzet van Mariupol of herovering van Kherson zou een morele booster zijn.
https://kyivindependent.c...ldiers-for-dead-russians/
several Russian soldiers were given an improvised burial courtesy of the local townsfolk, saving their bodies from animals and decomposing in the open.
“No service cards, no dog tags, nothing. We don’t get it – did their commanders believe they would fight harder if left to die nameless?”
[ Voor 39% gewijzigd door Prosac op 21-03-2022 19:16 ]

Is dat een verrassing?PLAE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:15:
Ik zie beelden van de aanval op het winkelcentrum waar zowel overdag als 's nachts er een drone oid boven hangt om de boel te filmen. Daar schrik ik toch wel een beetje van. Dan heb je je luchtafweer niet op orde toch
Nee ze hebben de luchtafweer niet op orde. En al hadden ze dat wel, is het geen 100% garantie. Zeker niet tegen mortiervuur en ballistische raketten.
https://twitter.com/ELINTNews/status/1505942188865245195
Ja ik schrik er wel van. Boven de hoofdstad.
Vliegtuigen en helikopters neerschieten is relatief makkelijk vergeleken met drones en raketten.PLAE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:15:
Ik zie beelden van de aanval op het winkelcentrum waar zowel overdag als 's nachts er een drone oid boven hangt om de boel te filmen. Daar schrik ik toch wel een beetje van. Dan heb je je luchtafweer niet op orde toch
En tegen artillerie doe je al helemaal niks.
Wensdenken helpt niemand, maar onderkennen dat Rusland dit niet gaat winnen wellicht wel. Of het ooit voelt als ‘winst’ voor Ukraine of wij in Europa? Geen idee. Tis immers ook nog niet over.
@ratzz ik begrijp wat je zegt en ervaar dat ook zo. Toch is het een militair conflict bedoelt om Ukraine volledig in te nemen - dat is de inzet. Het stuk beschrijft het vanuit die optiek, waarbij ik zelf een ander beeld én gevoel heb.
[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-03-2022 19:29 ]
Voor de Russische ambassadeur en dat personeel zijn vast wel wat mooie kartonnen dozen te regelen om te gebruiken als alternatieve ambassade.
Op zich geen probleem mee, maar ik denk dat het nog niet zover is. Het kantelpunt is wel dichtbij hoop ik. UA heeft veel zo niet alles mee: bevoorrading uit het buitenland, organisatie, motivatie. Rusland heeft meer in het veld, en is bezig om aan te vullen, maar UA is effectief in het aanvallen van de Russische bevoorrading.NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:00:
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Rusland heeft nucleaire wapens en een complete doorgedraaide zieke idioot aan de leiding. Lijkt mij behoorlijk link om hem aan te pakken verder dan wat nu gebeurd.marshallq schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:06:
YouTube: Ukraine Has Won War With Russia: Latvia Defense Minister
De Letse minister van Defensie Artis Pabriks zegt dat Europa niet bang moet zijn om provocerend te zijn als het gaat om Rusland en roept op tot een versnelde aanpak van Oekraïnes lidmaatschap van de Europese Unie. Hij spreekt met Maria Tadeo van Bloomberg over "Bloomberg Surveillance".
---
Deze man legt de woorden op de juiste plaats.
Nu al gaan plannen. Nieuw flatblokken bouwen, capaciteit opbouwen in de glasfabrieken, wegenbouw etc. Aanpakken voor als straks die Russen weer terug thuis zijn.
een treffende spreuk
Als je je vrouw e/o zoon/dochter/ouders nog levend wilt terugzien dan doe je wat je bevolen wordt. Dit soort regimes weten met angst en terreur uitstekend hoe ze mensen onder de duim houden..GekkePrutser schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:53:
[...]
Wat is de materiële schade nu al. Paar dagen geleden was het rond de 500 miljard euro. Zal mij niet verbazen dat dat straks 1000 miljard is.pro_6or schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:32:
Ik ben het er hartgrondig mee eens een Marshallplan aan te kondigen. En dit ook echt te gaan doen, dat gaat een enorme boost geven straks aan Oekraïne, en ook aan ons.
Nu al gaan plannen. Nieuw flatblokken bouwen, capaciteit opbouwen in de glasfabrieken, wegenbouw etc. Aanpakken voor als straks die Russen weer terug thuis zijn.
Elke soldaat/politie/fsb heeft ook vrienden en familie. Ik hoop toch echt dat ze een keer “fuck Putin en co denken” en in opstand komen.Brazos schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:34:
[...]
Als je je vrouw e/o zoon/dochter/ouders nog levend wilt terugzien dan doe je wat je bevolen wordt. Dit soort regimes weten met angst en terreur uitstekend hoe ze mensen onder de duim houden..
Tis 2022, geen 1940/45. Dus de beelden en info zou hun toch ook moeten bereiken?
In dat geval moeten we de idioot vroeg of laat toch aanpakken, dus dan maar beter eerder dan later.Rofdof schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:31:
[...]
Rusland heeft nucleaire wapens en een complete doorgedraaide zieke idioot aan de leiding. Lijkt mij behoorlijk link om hem aan te pakken verder dan wat nu gebeurd.
Ik denk niet dat Putin gek is. Bij voldoende tegendruk druipt hij wel af.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Zit niet in de cultuur. Die mensen hebben een hele andere mentaliteit. Zorg voor jezelf, vertrouw niemand, en beter wordt het niet.Rofdof schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:38:
[...]
Elke soldaat/politie/fsb heeft ook vrienden en familie. Ik hoop toch echt dat ze een keer “fuck Putin en co denken” en in opstand komen.
Tis 2022, geen 1940/45. Dus de beelden en info zou hun toch ook moeten bereiken?
Precies en dat zijn ze al eeuwen zo gewendBrazos schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Zit niet in de cultuur. Die mensen hebben een hele andere mentaliteit. Zorg voor jezelf, vertrouw niemand, en beter wordt het niet.
Vrijheid en democratie zijn toch een mooi goed.Brazos schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Zit niet in de cultuur. Die mensen hebben een hele andere mentaliteit. Zorg voor jezelf, vertrouw niemand, en beter wordt het niet.
Wie laat zich niet koeieneren? Boes Boes! En wij ook niet.boesOne schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:40:
[...]
In dat geval moeten we de idioot vroeg of laat toch aanpakken, dus dan maar beter eerder dan later.
Mee eens, Putin is wel een megalomane dictator, maar niet “gek”.
een treffende spreuk
Hij is 70. En laatst een filmpje waar er kenmerken waren van Parkinson icm met een prednison kop. Grote kans dat die iets heeft. En hij lijkt mij niet iemand die geeft om anderen. Grootheidswaanzin en nog ff voor de dood een “statement” maken of wraak nemen omdat die ziek is.boesOne schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:40:
[...]
In dat geval moeten we de idioot vroeg of laat toch aanpakken, dus dan maar beter eerder dan later.
De vraag is hoever leger en zijn hoof geplaatste muppets mee gaan in zijn waanzin.
Zal dat ook gelden voor de jonge Rus die een beetje met inet kan omgaan? Dus ondanks censuur de info wel krijgt. Zo’n jonge Rus wil ook boompje huisje beestje en zit echt niet te wachten op oorlog.Brazos schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Niet gek, hij leeft alleen in een andere realiteit.boesOne schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:40:
[...]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Komsomolskaya Pravda, a pro-Kremlin tabloid, reportedly"leaked" Russian MOD casualty figures, 9,861 KIA, 16,153 WIA https://t.co/W8JnzckvRV
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) 21 maart 2022
Dit is aardig wat en er wordt gespeculeerd dat dit alleen Russische soldaten zijn en niet LPR, DPR, Wagner etc.
EU-lidmaatschap is de facto al een Marshallplan. Er zullen heel wat euro's subsidie naar Oekraine gaan als ze lid worden.pro_6or schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:32:
Ik ben het er hartgrondig mee eens een Marshallplan aan te kondigen. En dit ook echt te gaan doen, dat gaat een enorme boost geven straks aan Oekraïne, en ook aan ons.
Mooi stuk, stemt wat positiever.NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:00:
[Embed]
[...]
Vond de eindzin wel wat grimmig. "Intussen moeten we maar gewoon stapelen".
Hij doelt natuurlijk op maatregelen, sancties en hulp. Maar je kunt ook lezen: Stapel die Russische lijken maar.
https://www.wsj.com/artic...link=share_mobilewebshare
Ligt mooi tussen conservatieve westerse schattingen en de Oekraiense cijfers in. Zou dus heel goed waar kunnen zijn.Emryte schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:52:
[Embed]
Dit is aardig wat en er wordt gespeculeerd dat dit alleen Russische soldaten zijn en niet LPR, DPR, Wagner etc.
In een tweet eronder wordt melding gemaakt van 4500 doden van WagnerEmryte schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:52:
[Embed]

Laten we de Oekraïense cijfers eens voor waar aannemen en er zijn 15k Russen gesneuveld. Puur op cijfers niet op het leed.Emryte schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:52:
[Embed]
15k gesneuvelde soldaten is voor Rusland toch niks. Als de verhalen kloppen ook nog jonge dienstplichtigen uit arme gebieden.
En ik heb medelijden met die jonge knaapjes. 18 tot 25 jaar. Dan hoor je in een disco een (mislukte) versierpoging te doen en niet een buurman af te knallen.
Het totaal ligt juist hoger dan het totaal van Oekrainers, die cijfers zijn doden EN gewonden. Dus alles wat al dan niet tijdelijk uitgeschakeld is,downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:55:
[...]
Ligt mooi tussen conservatieve westerse schattingen en de Oekraiense cijfers in. Zou dus heel goed waar kunnen zijn.
15k = gewond en gesneuveld. Die pravda cijfers hebben het over bijna 25.000 uitgeschakelde militairen.. dat is 15% van je capaciteit die 24 februari aan de grens stond. Dat is ongekend veel.Rofdof schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:58:
[...]
Laten we de Oekraïense cijfers eens voor waar aannemen en er zijn 15k Russen gesneuveld. Puur op cijfers niet op het leed.
15k gesneuvelde soldaten is voor Rusland toch niks. Als de verhalen kloppen ook nog jonge dienstplichtigen uit arme gebieden.
En als die Tsjetjenen, Wagner enzovoort niet zijn meegerekend, dan is het bizar veelProsac schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:00:
[...]
15k = gewond en gesneuveld. Die pravda cijfers hebben het over bijna 25.000 uitgeschakelde militairen.. dat is 15% van je capaciteit die 24 februari aan de grens stond. Dat is ongekend veel.
Ja, wat hoort?Rofdof schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:58:
[...]
Laten we de Oekraïense cijfers eens voor waar aannemen en er zijn 15k Russen gesneuveld. Puur op cijfers niet op het leed.
En ik heb medelijden met die jonge knaapjes. 18 tot 25 jaar. Dan hoor je in een disco een (mislukte) versierpoging te doen en niet een buurman af te knallen.
Toen we nog actieve dienstplicht hadden werd je opgeroepen als je 18 werd. Je kon uitstel krijgen als je studeerde.
In die tijd is Nederland nog op de vingers getikt omdat je met 17 al het leger in kon als kort verband vrijwilliger. Dat is gestopt omdat Nederland werd beticht van het gebruik maken van kind-soldaten.
Het lijkt lang geleden maar eigenlijk is het dat niet.
https://www.kp.ru/online/news/4672522/Prosac schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:53:
[...]
Mooi stuk, stemt wat positiever.
Vond de eindzin wel wat grimmig. "Intussen moeten we maar gewoon stapelen".
Hij doelt natuurlijk op maatregelen, sancties en hulp. Maar je kunt ook lezen: Stapel die Russische lijken maar.
Volgens dit item in een Telegram kanaal:
> 25.000 troepen reeds uitgeschakeld, waaronder de initiele speciale eenheden zoals VDV en Spetznaz.⚡️Russian Newspaper Komsomolskaya Pravda published a Russian death toll from the war:
9,861 dead Russian troops and 16,153 wounded.
Edit: ik vertaal me rot maar volgens mij staat dit njet op die site?
Edit2: meer mensen vinden het wel op de site:
[Twitter: https://twitter.com/archer83able/status/1505981701322948615?s=21]
Edit3: ik was ninja-snel, want het is er al weer af. Screenshots:
It's been edited and cleaned up, these two screenshots were about a minute apart. pic.twitter.com/rqYnHsqWRr
— THE_REAL_CH3 (@THE_REAL_CH3) 21 maart 2022
Gokje: cijfers kloppen, doch mochten alleen niet online staan.
[ Voor 28% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-03-2022 20:18 ]
Dit kunnen toch ook gewoon vrachtwagens zijn die het leger van bevoorrading verzorgen?
A Russian missile strike reduced the Retroville shopping mall in Kyiv to a smoldering ruins. City officials said at least eight people were killed. An undated photo shows at least four apparent Ukrainian military trucks under a southern part of the mall. pic.twitter.com/cocobo16Xq
— Christiaan Triebert (@trbrtc) 21 maart 2022
:strip_exif()/f/image/Ov1HRQwQ17GCnuZNV9lBgRRI.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je inzoomt op het origineel ziet het er superwazig uit: online denkt men dat dit een Photoshop poging is.DoubleDutch schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:05:
Dit zou de reden zijn om het winkelcentrum plat te bombarderen, er zou een raket opslag zijn en de vrachtwagens bevestigde dit.
Dit kunnen toch ook gewoon vrachtwagens zijn die het leger van bevoorrading verzorgen?
[Twitter]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/eYXlOKI00zKL8prJXdiJiIH1.jpg?f=fotoalbum_large)
Rare pixels rond het poppetje, bijv.
[ Voor 21% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-03-2022 20:11 ]
Nee, omdat het officiele verhaal van het Ru MoD nog steeds 500 doden is.NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:02:
[...]
https://www.kp.ru/online/news/4672522/
Volgens dit item in een Telegram kanaal:
[...]
> 25.000 troepen reeds uitgeschakeld, waaronder de initiele speciale eenheden zoals VDV en Spetznaz.
Edit: ik vertaal me rot maar volgens mij staat dit njet op die site?
Maar dat is sowieso belachelijk. Maar als dit de bekende verliezen zijn van het Russische leger, dan zijn die (excl wagner, Tsjetsjenen en DPR/LPR verliezen) dus nog hoger dan het totaal aan verliezen dat Oekraine aangeeft.
Dus ALS het waar is, dan is dat een schitterend
Dat gezegd hebbende: een beetje medelijden met dienstplichtigen die er geen zin in hebben, maar totaal niet met de anderen. Alleen met het thuisfront een beetje.
Het is niet eens relevant of het wel echt is of niet. Al hadden ze het hele winkelcentrum vol staan met nucleair materiaal. Het was geen dreiging voor de Russen dus ze hebben er van af te blijven. En al helemaal in een ander land.NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Als je inzoomt op het origineel ziet het er superwazig uit: online denkt men dat dit een Photoshop poging is.
[Afbeelding]
Sterk staaltje onzin weer van het Kremlin.
Dat zit wel Schnorr.
Tja. Als het echt een Photoshop was had diegene vast niet de moeite genomen die persoon daar te plaatsen en daardoor ook nog die schaduw te moeten shoppen. Een metertje naar voren was dan een stuk makkelijker geweest.NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Als je inzoomt op het origineel ziet het er superwazig uit: online denkt men dat dit een Photoshop poging is.
[Afbeelding]
Die gekke pixels komen mij niet vreemd over met deze kwaliteit. Volle zon op een persoon met daarachter donkere schaduw kan dat veroorzaken.
Het is meer van: we gaan de Russen die in Oekraïne wonen bevrijden van de nazi's. Ofzoiets. Vergeet ook niet waarom in Noord-Korea men niet overloopt: ten eerste moet het maar net lukken (via China kan maar kost veel geld, en als de Chinezen je pakken sturen ze je terug, plus je moet oppassen voor mensenhandel met name vrouwen belanden zo in de Chinese prostitutie), ten tweede als het je niet lukt komt je hele familie (dus niet enkel gezin; de hele familie) in een concentratiekamp terecht. Ten derde als het wel lukt dan komt je hele familie in een concentratiekamp terecht. Het is dus altijd zo dat de prijs voor jouw vrijheid (of poging daartoe) is dat je hele familie (EDIT: en familie is in NL niet meer de hoeksteen v/d samenleving dat is elders waaronder in NK wel zo) het kleine beetje vrijheid dat ze hebben kwijt zijn, en dat ze zullen lijden, voor vele jaren ofwel levenslang. Want het eten in concentratiekamp is eigenlijk alleen maïs en ook nog eens te weinig waardoor je lichamelijk volledig uitgeput raakt. Ik las dat men in Mariupol zwerfhonden eet. Dan denk ik, met alle respect, dat kan nog erger. Een konijn of rat is beiden een lekkernij in NK concentratiekamp. En dan moet je het ook nog ongezien naar binnen weten te werken zonder dat de bewakers het doorhebben.GekkePrutser schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:53:
[...]
Nou wil ik niet zeggen dat het er in Rusland net zo aan toe zal gaan (het is toch geen gulag in de Sovjet Unie zeg!) maar hoe denk jij hoe de Russische maatschappij (die behoorlijk nationalistisch is) tegen je gezin (het gezin van een verrader) aankijkt? Bovendien heb je het vier ogen principe. Als jij met 1 andere Russische soldaat bent, en hij knalt een deserteur neer, dan is het onverstandig om te deserteren (variant prisoners dilemma). Als je compagnie nog stand houdt, blijf je sneller dan wanneer de verliezen groot zijn (kan ook moraal zijn zoals dode leider, doorhebben dat de propaganda BS is, geen/weinig proviand, enz) dus stukke compagnieën wil je terugtrekken en hergroeperen. Drugs kunnen ook helpen om vechtlust te verkrijgen/behouden. Van uppers (amfetamine is een klassieker in dit opzicht) tot downers (piloten op de Ambien bijvoorbeeld).
Binnenkort gaat Mariupol vallen dat zal een opsteker zijn voor de Russische moraal, bovendien zorgt het voor mogelijkheid transport op Z-W front. Vanaf daar kan men richting Dnipro schieten, of Odessa. De vraag is wat dat verlies met de Oekraïense moraal doet. Ik zeg knap dapper (plus lang) stand gehouden, meer zat er niet in, en de vijand heeft zich verlaagd tot oorlogsmisdaden. MLRS waren al legio voorbeelden van, theater bombardement met kinderen was er overduidelijk eentje.
PS: inkijkje hoe het is om dochter te zijn van voormalig geheim agent die illegaal in land is of zoon van geheim agent die je voormalige land en factie heeft verraden in The Agent podcast (is ook een boek over). Laatste afleveringen gaan over dochter en zoon van de voormalig KGB agent. Het voelt in dit geval als verraad / in de steek laten. Zal denk ik net zo voelen in voorbeelden RU/NK, of bijv klokkenluiders zoals bijv Mordechai Vanunu. (Omgeacht wie het bij het rechte of kortste eind heeft.)
[ Voor 8% gewijzigd door Jerie op 21-03-2022 22:44 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Maar dit zouden getrainde mensen moeten zijn die al maanden dienstplicht achter de rug hadden. De volgende lichting wordt waarschijnlijk een stuk sneller naar het front gestuurd. Dus je verliest kwaliteit.Rofdof schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:58:
[...]
Dit topic is gesloten.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front
Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit
Overig: