De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakensteine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 19:00
Amphiebietje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:58:
[...]

Euh...nee. Het gaat om het aantal landen dat meedoet, maar de oorlog hoeft niet op de hele wereld te woeden. WO1 was voornamelijk op het Euraziatisch continent, en WO2 was niet anders, op wat verdwaalde Japanners na die het regelden om een enkele bom op het vasteland van de VS te droppen.
Een wereld oorlog is een oorlog waar meerdere continenten aan meedoen. WW1 / WW2 werd op meerdere fronten uitgevochten, meerdere continenten werd er gevochten.

Nu een WW3, krijgen we alleen als de VS en China zich mee gaan bemoeien. Zelf denk ik dat een WW3 zal uitblijven, omdat de troepen te minimaal zijn bij veel landen. WW 1/2 was er een veel grotere troepen opbouw. Dat was zeker niet alleen bij 1 of 2 landen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

klaw schreef op maandag 21 maart 2022 @ 00:41:
[...]

Rusland en China hebben deels belangen die overeen komen en deels met elkaar in conflict zijn...
Ze schudden elkaar misschien de hand, maar achter hun rug houden ze een mes vast. Xi is niet veel slimmer of dommer dan Poetin... uiteindelijk zijn het opportunisten en de Chinezen zorgen dat ze het minimale betalen voor de grondstoffen die ze kopen, ver onder marktprijs ik denk dat Putin hem wel schieten kan...
De grootste staalfabriek in Europa ligt in Oekraine en is al flink bestookt. Die maken voorlopig even geen staal meer. Xi heeft dus al gewonnen want waar moeten we ons staal vandaan halen. Mogelijk valt er nog meer te winnen. Goedkoop gas en goedkope olie uit Rusland heeft ie waarschijnlijk ook al.

In Europa is iedereen driftig op zoek naar zonnepanelen, de prijzen zijn al flink gestegen, ook die komen allemaal (grotendeels) uit China.

Rusland, zal nu waarschijnlijk een enorme push gaan geven om in ieder geval zoveel mogelijk kapot te schieten en zo veel mogelijk land in handen te krijgen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Verwijderd

Het Russische leger heeft Mariupol dus omsingelt en ze hongeren daar nu stelselmatig de mensen uit, stad is compleet plat gebombardeerd, bommen blijven vallen en de meest gruwelijke onmenselijke scenario's spelen zich daar af, maar nog geeft Oekraïne zich niet gewonnen...

Dit is echt zo'n bizar sterk statement... Poetin kan hier gewoon echt helemaal niets mee. Hij zal deze mensen nooit kunnen onderdrukken. Hij kan daar gifgas inzetten of andere bio wapens en complete steden uitmoorden, toch wordt er niet gebogen. Ze vechten zich liever dood dan onderdrukt te worden. Geen woorden voor...

En dan te bedenken dat al dit soort menselijk leed gewoon opgeofferd wordt voor politieke spellen:
Indoubt schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:25:
[...]

De grootste staalfabriek in Europa ligt in Oekraine en is al flink bestookt. Die maken voorlopig even geen staal meer. Xi heeft dus al gewonnen want waar moeten we ons staal vandaan halen. Mogelijk valt er nog meer te winnen. Goedkoop gas en goedkope olie uit Rusland heeft ie waarschijnlijk ook al.

In Europa is iedereen driftig op zoek naar zonnepanelen, de prijzen zijn al flink gestegen, ook die komen allemaal (grotendeels) uit China.

Rusland, zal nu waarschijnlijk een enorme push gaan geven om in ieder geval zoveel mogelijk kapot te schieten en zo veel mogelijk land in handen te krijgen.
Want dit soort zaken is gewoon waar het in de kern om draait. Handel en macht, op te harken met escalatie. Handjeklap. 'Wij nemen de olie, het gas, en het land. Als jullie ons steunen schrikken we samen de NATO af en verdelen we de buit. Ik (Poetin) zorg ervoor dat jullie ook hele mooie deals in het verschiet ligt.'

Het gaat mijn pet te boven dat dit anno 2022 gewoon nog gebeuren kan. En het zal blijven gebeuren in de toekomst zolang het wereldwijd geaccepteerd blijft worden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo naïef dat ik denk dat alles vanuit het Westen alleen maar regenbogen en eenhoorns is. Ook het Westen bedrijft deze politiek, maar met andere spelregels.

We hebben er met zijn allen een aandeel in. Graaien in de koektrommel tot hij leeg raakt en mensen boos beginnen te worden. En nu heb je de poppen aan het dansen.

Het Westen heeft zitten slapen en zich laten bespelen door boeven en mag het nu wat mij betreft ook op gaan lossen. Wat een bende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:00:

[...]

Want dit soort zaken is gewoon waar het in de kern om draait. Handel en macht, op te harken met escalatie. Handjeklap. 'Wij nemen de olie, het gas, en het land. Als jullie ons steunen schrikken we samen de NATO af en verdelen we de buit. Ik (Poetin) zorg ervoor dat jullie ook hele mooie deals in het verschiet ligt.'

Het gaat mijn pet te boven dat dit anno 2022 gewoon nog gebeuren kan. En het zal blijven gebeuren in de toekomst zolang het wereldwijd geaccepteerd blijft worden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo naïef dat ik denk dat alles vanuit het Westen alleen maar regenbogen en eenhoorns is. Ook het Westen bedrijft deze politiek, maar met andere spelregels.

We hebben er met zijn allen een aandeel in. Graaien in de koektrommel tot hij leeg raakt en mensen boos beginnen te worden. En nu heb je de poppen aan het dansen.

Het Westen heeft zitten slapen en zich laten bespelen door boeven en mag het nu wat mij betreft ook op gaan lossen. Wat een bende.
Dit was een flinke wakeup call voor iedereen. Het kán nog gewoon gebeuren, anno 2022. Er hoeft maar een dictator op te staan in een land met genoeg slagkracht, en die kan zijn schoolkameraadje onder de voet lopen. De rest van de kinderen op het schoolplein staan er bij en kijken er naar. Want dat is het uiteindelijk. Een groot formaat schoolplein waar het recht van de sterkste en de slimste gelden. Nooit anders geweest ook. Natuurlijk zijn de consequenties groter. Het gaat niet alleen maar om het zakgeld, maar er sterven gewoon duizenden mensen. Maar het idee is niet heel veel anders.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Dit is echt zo'n bizar sterk statement... Poetin kan hier gewoon echt helemaal niets mee. Hij zal deze mensen nooit kunnen onderdrukken. Hij kan daar gifgas inzetten of andere bio wapens en complete steden uitmoorden, toch wordt er niet gebogen. Ze vechten zich liever dood dan onderdrukt te worden. Geen woorden voor...
Ik weet niet wie je zo achteloos met 'ze' bedoelt maar vast niet de onschuldige omgekomen vrouwen en kinderen uit de post van @XWB van vorige week die nog steeds in m'n hoofd zit :|

Zelf zou ik het geen 'bizar sterk statement' noemen als de oekraiense regering er dus bewust voor 'kiest' om de stad op te offeren.

(ik zet dingen even bewust tussen haakjes omdat het natuurlijk een duivels dilemma is, dat weet ik ook wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59
Is er al meer bekend of de Russische beurs vandaag weer open gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 13:47
Danielson schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:31:
Is er al meer bekend of de Russische beurs vandaag weer open gaat?
Van NOS:
De Russische centrale bank kondigde vrijdag wel een gedeeltelijke opening aan van de financiële markt. Vanaf morgen kan weer gehandeld worden in Russische staatsobligaties, maar de beurs blijft vooralsnog dicht.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:58
@Verwijderd mooi verwoord en ook dit weekend blijkt dat men vastberaden is de eigen toekomst te dicteren en niet te buigen voor een dictator. Inspirerend.

Tegelijk resulteert het ook in verschrikkelijke situaties - aangezien de dictator en narcist in kwestie niet tegen z'n verlies kan en ik nog even niet zie hoe een staakt het vuren of terugtrekking eruit gaat zien. De eerste de beste stad die men poogt in te nemen bijten ze zich op stuk, men verliest zo'n 1.000 gevechtseenheden (incl WIA en POW) per dag en zit elders al volledig vast.

Van het weekend veel contact gehad met lokale bevolking in Ukraine en ik ben er nog steeds ontdaan van. De wanhoop, frustratie en zorgen zijn uit de eerste hand gewoon heftig en confronterend. Ik ben opgeroepen om de NATO wat te laten doen en gevraagd om humanitaire hulp te laten aanrukken. Familie en vrienden zijn in gevaar en dat is na 3 weken vechten verschrikkelijk.

Tenslotte hebben we zelf ook een strijd te voeren op eigen bodem: de hoeveelheid useful idiots die bezig blijven Ukraine in discrediet te brengen en Rusland's daden goed te praten - alsof ze erom gevraagd hebben - is misselijkmakend. Ik hoop dat we een tijdperk in gaan waarin die vorm van manipulatie, desinformatie en propaganda kan rekenen op meer weerstand dan 'laat ze maar'.
RodeStabilo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Ik weet niet wie je zo achteloos met 'ze' bedoelt maar vast niet de onschuldige omgekomen vrouwen en kinderen uit de post van @XWB van vorige week die nog steeds in m'n hoofd zit :|

Zelf zou ik het geen 'bizar sterk statement' noemen als de oekraiense regering er dus bewust voor 'kiest' om de stad op te offeren.

(ik zet dingen even bewust tussen haakjes omdat het natuurlijk een duivels dilemma is, dat weet ik ook wel)
Mensen die uit de steden weg zijn gegaan worden blijkbaar opgevangen in kampen waar men geen goede behandeling krijgt - c.q. naar werkkampen wordt verscheept. Van de regen in de drup.

[ Voor 24% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-03-2022 09:43 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is wel een sterk statement in mijn optiek. Want Rusland zijn kaart is momenteel dood en verderf zaaien, op grote schaal. Daar wordt voorlopig niet voor gebogen, en dat vergt echt enorm veel moed. Want de Oekraïense regering weet dondersgoed dat Rusland nog heel wat treden hoger in kan zetten om moraal te breken.

Probeer in die context die afweging maar eens te maken. Je land, steden en onschuldige burgers kapot zien gaan, maar niet buigen voor de agressor, ook al weet je dat ze in staat zijn tot meer... Het verdient mijn respect.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NL4ZzpLQOcqMRdaYMBnlOSYJEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsoRtkcohbsLsjes6RxzVpbh.jpg?f=fotoalbum_large

Laten we hopen dat deze traditie in ere wordt gehouden >:)

[ Voor 7% gewijzigd door nextware op 21-03-2022 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:42
[...]

En toch is het een heel sterk statement en speelt de "gewoner burger" ook gewoon een heel belangrijke rol in deze oorlog. Als de burgerbevolking zich "overgeeft" en vertrekt is dat natuurlijk ook vrij snel het einde van het Oekraïnse leger.

Minor detail maar ik stoor me ook een beetje aan de term "vrouwen en kinderen", alsof de vrouwen van Oekraïne geen rol spelen in de verdediging van hun land, of dat er niet heel veel onschuldige onbewapende mannen omkomen. En tbh vind ik een jonge Oekraiïnse soldaat die omkomt terwijl hij zijn land verdedigd niet erger of minder erg.

[ Voor 5% gewijzigd door Janpietertje89 op 21-03-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:20
Kan me nog wel goed voorstellen dat er op een gegeven moment ook door de nato wordt ingegrepen als het geweld extreme vormen aanneemt. Nu is het al gruwelijk wat je voorbij ziet komen maar er is nog wel wat mogelijk, biowapens ofzo.

Lijkt me niet dat we dat met droge ogen aan moeten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ik denk dat de Oekrainers veel beter weten dan wij wat er gebeurt als je je over geeft aan de Russen. Dat neemt niet weg dat de situatie in Mariepol verschrikkelijk is maar ik vermoed dat dat de reden is dat ze zich niet willen overgeven.

Zal ongetwijfeld niet voor iedereen gelden maar ik denk dat die Oekrainers redelijk weten waar de Russen toe in staat zijn. Die komen echt geen eten brengen, hooguit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
De_Bastaard schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:54:
Kan me nog wel goed voorstellen dat er op een gegeven moment ook door de nato wordt ingegrepen als het geweld extreme vormen aanneemt. Nu is het al gruwelijk wat je voorbij ziet komen maar er is nog wel wat mogelijk, biowapens ofzo.

Lijkt me niet dat we dat met droge ogen aan moeten kijken.
Nog los van eventuele biowapens, wat dacht je überhaupt van de 100.000den die momenteel in Mariupol uitgehongerd/gebombardeerd worden. :| :X Wat een verschrikkelijke tragedie zo.

Erg benieuwd naar het NAVO overleg van aanstaande donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 21:29

Qwerty-273

Meukposter

Janpietertje89 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:47:
Minor detail maar ik stoor me ook een beetje aan de term "vrouwen en kinderen", alsof de vrouwen van Oekraïne geen rol spelen in de verdediging van hun land, of dat er niet heel veel onschuldige onbewapende mannen omkomen. En tbh vind ik een jonge Oekraiïnse soldaat die omkomt terwijl hij zijn land verdedigd niet erger of minder erg.
Er zijn inderdaad genoeg vrouwen die actief meehelpen om hun land te verdedigen. Dat moet ook wel natuurlijk. De tijd dat vrouwen en kinderen thuis zitten, en de mannen met wapens een grasveld opzoeken om een veldslag te leveren ligt ver achter ons.

Om twee voorbeelden aan te halen, wel van dezelfde Telegram feed.
https://t.me/mavky_ua/27
https://t.me/mavky_ua/42

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 12:09

ZenTex

Doet maar wat.

Indoubt schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:57:
Ik denk dat de Oekrainers veel beter weten dan wij wat er gebeurt als je je over geeft aan de Russen.
Ik heb daar eigenlijk nooit berichtgeving over gezien. Wt gebeurt er met de Oekraïense soldaten die zich overgeven? is daar wat over bekend?

Azov soldaten krijgen waarschijnlijk een nekschot of worden gefolterd. De vrijwilligers uit het buitenland waarschijnlijk idem (Rusland had al aangegeven dat voor hen de Geneefse conventie niet van toepassing is. Niet dat dat Rusland ooit gestoord heeft, maar goed). Maar de doorsnee soldaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Maar daar maar rustig "wij" van. Want met zijn allen hebben we daar een forse bijdrage aan geleverd (en nog steeds).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:41:

Tenslotte hebben we zelf ook een strijd te voeren op eigen bodem: de hoeveelheid useful idiots die bezig blijven Ukraine in discrediet te brengen en Rusland's daden goed te praten - alsof ze erom gevraagd hebben - is misselijkmakend. Ik hoop dat we een tijdperk in gaan waarin die vorm van manipulatie, desinformatie en propaganda kan rekenen op meer weerstand dan 'laat ze maar'.
Ik heb hier voor het weekend nog een discussie over gevoerd met iemand die heel diep in de complotten zit. Die persoon heeft echt een enorme plaat voor zijn kop en ziet gewoon niet in dat hij onze Westerse democratie rechtstreeks ondermijnt met verspreiding van desinformatie en propaganda.

'Ja maar Oekraïne faciliteert miljarden aan geldstromen via de Rotshilds en Rockefellers hun biolabs en ook met geldstromen van Obama en Clintons child trafficking!'

'Jij weet niet hoe ik deze zaken beleef!!! Het is misschien niet de absolute waarheid maar alle kanten moeten worden belicht, niet alleen die van de MSM!'

Hoe moet je iemand tot inzicht brengen die met 2 jaar lang thuis zitten tijden de Corona pandemie is gaan geloven in dit soort zaken? Deze man heeft niet de geestelijke capaciteiten om dergelijke informatie te filteren en neemt alles op als een spons en verspreid het ook weer.

Dat wordt echt nog super lastig. Want ga je dit soort informatie stromen weren als overheid dan is dat natuurlijk weer een aanval op hun 'vrijheid van meningsuiting' en bevestigd het hun onderbuik gevoelens.

Ik denk dat hier voor ons als burgers ook een belangrijke taak ligt. Tegengas blijven geven en niet zwijgen. We willen dat soort rotzooi en gedachtengoed gewoon niet meer zien, al helemaal niet in tijden waar uniforme Westerse coalitie wellicht noodzaak zal blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ZenTex schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:02:
Niet dat dat Rusland ooit gestoord heeft, maar goed). Maar de doorsnee soldaat?
Die verhalen komen waarschijnlijk pas veel later naar buiten. Maar lessen uit de geschiedenis voorspelt niet veel goeds voor deze mensen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 21:29

Qwerty-273

Meukposter

De steun in Belarus onder de bevolking voor Oekraïne is heel sterk, en ook daar wordt dat meer en meer zichtbaar in het dagelijkse leven.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Ik heb hier voor het weekend nog een discussie over gevoerd met iemand die heel diep in de complotten zit. Die persoon heeft echt een enorme plaat voor zijn kop en ziet gewoon niet in dat hij onze Westerse democratie rechtstreeks ondermijnt met verspreiding van desinformatie en propaganda.

'Ja maar Oekraïne faciliteert miljarden aan geldstromen via de Rotshilds en Rockefellers hun biolabs en ook met geldstromen van Obama en Clintons child trafficking!'

'Jij weet niet hoe ik deze zaken beleef!!! Het is misschien niet de absolute waarheid maar alle kanten moeten worden belicht, niet alleen die van de MSM!'

Hoe moet je iemand tot inzicht brengen die met 2 jaar lang thuis zitten tijden de Corona pandemie is gaan geloven in dit soort zaken? Deze man heeft niet de geestelijke capaciteiten om dergelijke informatie te filteren en neemt alles op als een spons en verspreid het ook weer.

Dat wordt echt nog super lastig. Want ga je dit soort informatie stromen weren als overheid dan is dat natuurlijk weer een aanval op hun 'vrijheid van meningsuiting' en bevestigd het hun onderbuik gevoelens.

Ik denk dat hier voor ons als burgers ook een belangrijke taak ligt. Tegengas blijven geven en niet zwijgen. We willen dat soort rotzooi en gedachtengoed gewoon niet meer zien, al helemaal niet in tijden waar uniforme Westerse coalitie wellicht noodzaak zal blijken.
Zo ken ik er ook wel een paar inderdaad. Continu Putin en/of Trump verheerlijken, great reset komt er aan and what not.

Dat die gekkies maar eens heel snel naar Rusland gaan en daar gaan demonstreren over hun "vrijheid".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

[...]

Ik heb daar eigenlijk nooit berichtgeving over gezien. Wt gebeurt er met de Oekraïense soldaten die zich overgeven? is daar wat over bekend?

Azov soldaten krijgen waarschijnlijk een nekschot of worden gefolterd. De vrijwilligers uit het buitenland waarschijnlijk idem (Rusland had al aangegeven dat voor hen de Geneefse conventie niet van toepassing is. Niet dat dat Rusland ooit gestoord heeft, maar goed). Maar de doorsnee soldaat?
Er staan barrier troops van Kadyrov achter de gewone russiche troepen. Russen die zich terugtrekken en niet willen vechten krijgen al de kogel maar dan van eigen troepen. Bovendien hebben de Russen in andere oorlogen al vreselijke dingen gedaan zoals massaverkachtingen etc.

Of dat hier gebeurt weten we nog niet maar als het niet gebeurt zou het een trendbreuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 16:29
[...]

Gezien het feit dat men bij de corridors alle mannen eruit pikte en dat ze hun lichaam moesten laten zien op zoek naar bepaalde tattoo's, ik denk weinig goed. Met een beetje mazzel slechts voor propagandadoeleinden rondparaderen. Maar tot nu toe hebben we ook nog geen beelden gezien van dode nazi's. Alleen het recyclen van iemand met een groot hakenkruis op zijn borst, maar volgens mij waren die beelden ook al na Maidan verschenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
De NOS geeft aan dat de BBC niet weet of onderstaande komt door Russische aanval of Oekraïens afweergeschut 8)7

Wat voor afweergeschut kan dit aanrichten dan :+

Edit: dit lees ik bij de BBC zelf
Ukrainian authorities say at least six people were killed when a shopping centre and a number of houses were hit in the Podilskyi district of Kyiv.

Video released by Ukraine's State Emergency Service captured the moment when the centre was bombed.

Firefighters were later seen trying to rescue people stranded beneath the rubble.

Warning: This video contains distressing images.
Wat een prachtige nieuwsorganisatie toch de NOS. Journalistiek van de bovenste plank.

[ Voor 52% gewijzigd door PLAE op 21-03-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Qwerty-273 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:10:
De steun in Belarus onder de bevolking voor Oekraïne is heel sterk, en ook daar wordt dat meer en meer zichtbaar in het dagelijkse leven.
[Twitter]
[Twitter]
Het zijn wel dit soort berichten waarom ik denk dat Lukashenko nooit zijn troepen gaat inzetten in Oekraine, ze krijgen het volk simpelweg niet zo ver. Wat voor False flag Rusland ook verzint, het volk gaat dat niet geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
PLAE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:19:
De NOS geeft aan dat de BBC niet weet of onderstaande komt door Russische aanval of Oekraïens afweergeschut 8)7

[Twitter]

Wat voor afweergeschut kan dit aanrichten dan :+
Het is echt problematisch soms dat NOS en BBC proberen een bepaalde neutraliteit en balans in acht te houden. Niks mis met neutraliteit, maar soms wordt het "both sides" wel erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Prosac schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Het zijn wel dit soort berichten waarom ik denk dat Lukashenko nooit zijn troepen gaat inzetten in Oekraine, ze krijgen het volk simpelweg niet zo ver. Wat voor False flag Rusland ook verzint, het volk gaat dat niet geloven.
Ik heb er niet zo'n zicht op, maar is beheersing van de media en internet daar niet ongeveer zover gevorderd als in Rusland? Ook Belarus is aardig leeggelopen/heeft heel wat oppositie gevangen gezet sinds de laatste 'verkiezing'. Is bekend in welke mate Wit-Russen hun dictatormarionet lijken te steunen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PLAE
Prosac schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Het is echt problematisch soms dat NOS en BBC proberen een bepaalde neutraliteit en balans in acht te houden. Niks mis met neutraliteit, maar soms wordt het "both sides" wel erg overdreven.
Posted at 8:488:48
'Loud bangs, then a wall of energy' in Kyiv

James Waterhouse

Kyiv correspondent, BBC News

It's hard to tell what that was, whether it was an anti-missile system that the city has been deploying in recent weeks, or if it was an impact. But we woke this morning to those images of burning buildings.
Handig zo iemand in Kyiv die wat suggereert op basis van beelden die hij op tv ziet blijkbaar en vervolgens wordt dit serieus overgenomen. Gewoon 0 capabel op militair gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

"Luchtiger" nieuws: het Oekraïnse leger vindt zelfs tijdens een oorlog tijd om te recyclen:

https://edition.cnn.com/2...apons-intl-hnk/index.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

DeKoetsier schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Nog los van eventuele biowapens, wat dacht je überhaupt van de 100.000den die momenteel in Mariupol uitgehongerd/gebombardeerd worden. :| :X Wat een verschrikkelijke tragedie zo.

Erg benieuwd naar het NAVO overleg van aanstaande donderdag.
Bot gesteld kan ik de conclusie van dat overleg al wel voorspellen: glas, plas, 100000en Oekraïners mogen onder het gras.

Ja, ik zet dat bewust zo hard neer, want het Westen gaat niks meer doen dan nu. (En nee daar ben ik het niet mee eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:29:
[...]

Bot gesteld kan ik de conclusie van dat overleg al wel voorspellen: glas, plas, 100000en Oekraïners mogen onder het gras.

Ja, ik zet dat bewust zo hard neer, want het Westen gaat niks meer doen dan nu. (En nee daar ben ik het niet mee eens).
Gelukkig doen we hartstikke veel. Ik denk dat er nog wel uitbreiding volgt. Nog veel meer materiaal zal die kant op gaan. Economische steun zal volgen et cetera. Het blijft niet beperkt tot wat NLAW's/Stingers en inlichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

PLAE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Gelukkig doen we hartstikke veel. Ik denk dat er nog wel uitbreiding volgt. Nog veel meer materiaal zal die kant op gaan. Economische steun zal volgen et cetera. Het blijft niet beperkt tot wat NLAW's/Stingers en inlichtingen.
De vraag is wat er gebeurd als de acute fase over is. Wat als het een frozen conflict wordt?
Houden we de sancties in stand of gaan we schuiven. Dat laatste zal onder druk van bedrijven zijn wat alleen kan bij desinteresse van de publieke opinie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

PLAE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Maar wat schieten die mensen in Marioepol daar mee op? Die hebben nog steeds geen water, eten en medische zorg. Ik denk echt dat we gewoon toe gaan kijken hoe een paar honderdduizend mensen ofwel doodgaan van de honger of naar Russische kampen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Dat blijft ook lastig: er zijn een aantal zaken die men zich niet realiseert, verblind door de bubbel waarin ze zich begeven. Om te beginnen dat het hele domme gezwets over 'censuur' precies bewijst dat ze niet zien dat alleen het gegeven dat ze die mening mogen hebben en kunnen verkondigen hun punt ondermijnd. Helaas kun je complotgelovers zelden betrappen op logisch denken.

Van chronische boosheid en teleurstelling tot verlangen naar een niet bestaande wereld om naar te streven waarin 'alles beter is' - zich niet realiserende dat we in de top 5 of top 10 van de fijnste landen ter wereld wonen. Ik stel vooral de vraag: wat heb je erbij te winnen om dit te geloven?

De normalisering en het blijven herhalen van de boodschappen in het nieuws, praatprogramma's, hebben enorm veel impact gehad op wat mensen 'normaal' zijn gaan vinden in zowel dialoog als overtuiging. Van 'de zorg is helemaal kapotbezuinigd' tot 'ze blijven jong door babybloed te drinken' zijn in ene gangbare en vergelijkbare thema's.

Dus ja: onze tolerantie moet een grens hebben, simpelweg om te voorkomen dat intolerantie van extremistisch gedachtengoed de basis principes van onze samenleving om zeep helpt.
dr.lowtune schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:54:
[...]

Maar wat schieten die mensen in Marioepol daar mee op? Die hebben nog steeds geen water, eten en medische zorg. Ik denk echt dat we gewoon toe gaan kijken hoe een paar honderdduizend mensen ofwel doodgaan van de honger of naar Russische kampen gaan.
We stonden erbij en keken er naar. 'Dit nooit weer' en toch blijken we wederom niet bij machte er wat aan te doen - dit keer vanwege een narcist met kernwapens. Hier werkt logica juist tegen ons: omdat het risico op escallatie van een conflict met Rusland te groot lijkt, staan we toe dat dit gebeurt. En Rusland? Die heeft ze toch een uitweg geboden? Mooie strategie: Zelensky krijgt straks de schuld van de dood van al die mensen uiteraard.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Die hebben daar niks aan. Maar voor nu is het zo afgewogen, door de mensen die de keuzes moeten maken namens ons, dat dit verstandiger is dan honderden miljoenen mensen in een oorlog storten.

Overigens, eerlijk is eerlijk de Oekraïeners hadden militair gezien ook een terugtrekkende beweging kunnen maken ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik weet niet wat ik dan van zoiets moet denken…
Officially. The decision has been made. All Kadyrovites killed in the Dnipropetrovsk region will be sewn up and buried in pig skins. Thank you, the city’s meat processing plants. Let’s see how they will be received there in the sky. Creatures.

Mikhail Lysenko

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-09 20:22
PLAE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:25:
Handig zo iemand in Kyiv die wat suggereert op basis van beelden die hij op tv ziet blijkbaar en vervolgens wordt dit serieus overgenomen. Gewoon 0 capabel op militair gebied.
Ik denk dat hij bedoelt dat op het moment van de knallen niet duidelijk was of het AA was of een succesvolle aanval van de Russen, maar dat het nu wel duidelijk is. Maar dan een beetje krom verwoord en voor meerdere interpretaties vatbaar.
PLAE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:58:
Overigens, eerlijk is eerlijk de Oekraïeners hadden militair gezien ook een terugtrekkende beweging kunnen maken ter plekke.
Dus als Duitsland bij Groningen binnenvalt moet het Nederlandse leger maar blijven terugtrekken tot het bij Breda de grens met België over gaat en het volk aan hun lot overlaat? Volgens mij is dat niet het idee van een leger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 15:37
PLAE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:58:
Die hebben daar niks aan. Maar voor nu is het zo afgewogen, door de mensen die de keuzes moeten maken namens ons, dat dit verstandiger is dan honderden miljoenen mensen in een oorlog storten.

dus ze hadden Mariepol eigenlijk moeten opgeven in jouw ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
TheBrut3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:11:
Dus als Duitsland bij Groningen binnenvalt moet het Nederlandse leger maar blijven terugtrekken tot het bij Breda de grens met België over gaat en het volk aan hun lot overlaat? Volgens mij is dat niet het idee van een leger.
Nee natuurlijk niet. Het is een gigantisch land waar je gebruik kunt maken van verdediging in de diepte. Ik heb natuurlijk geen goed zicht op de situatie ter plekke. Maar het leek er wel op dat Mariupol zou worden ingesloten vanuit het westen.

Andere troepen hebben zich naar het noorden teruggetrokken en zitten inmiddels op meer dan 100km afstand van Mariupol. Er is voor nu dus 0 kans op verlossing. Ik weet natuurlijk niet welke inschatting ze op dat moment hebben gemaakt maar vind het wel interessant. Hieronder zie je dat ze flink wat eenheden in de stad hebben 'achtergelaten'. Ik begrijp die keuze niet helemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDnAzxswF5DaCbXsVRGq0PgYq2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSc4VHEulY1pIkQ0aDxjHBy7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozlzsJeOtNLurz2ibof9NgvVP20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLufHqi6kOxJFlmhmIMHhJhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de volledigheid het gat (van 2 dagen terug) tussen de stad en andere eenheden ten noorden van de stad. Dat is gigantisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tomba schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:11:
Ik weet niet wat ik dan van zoiets moet denken…

[...]
Het herinnert me aan dit verhaal: https://www.upi.com/Archi...castration/2113505371600/

De KGB wist indertijd enkele ontvoerde Russen in Libanon vrij te krijgen door een familielid van de leider te ontvoeren en te castreren voordat hij gedood werd. Schijnbaar was er onder (die) moslims twijfel of je in de hemel je 72 maagden kreeg als je op het moment van overlijden niet intact was.

Als begraven in varkensresten wat Tsjetsjenen kan overtuigen dat sneuvelen in Oekraine geen goed idee is, is het een prima aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:04
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:29:
[...]
Als begraven in varkensresten wat Tsjetsjenen kan overtuigen dat sneuvelen in Oekraine geen goed idee is, is het een prima aanpak.
Aan de andere kant hebben de Amerikanen Bin Laden wel met alle eerbied en islamitische rituelen een zeemansgraf gegeven.
https://nos.nl/artikel/237258-bin-laden-kreeg-zeemansgraf

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
CurlyMo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Aan de andere kant hebben de Amerikanen Bin Laden wel met alle eerbied en islamitische rituelen een zeemansgraf gegeven.
Waarschijnlijk gedaan om een heftige reactie vanuit de moslimwereld te voorkomen. "We doden je wel, maar vernederen je niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CurlyMo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:49:
[...]

De Amerikanen deden dat niet om AQ blij te maken maar om andere moslims waarmee ze samen moesten werken te laten zien dat ze islamitische gebruiken respecteerden. Het is de doelgroep die bepaalt welk signaal je geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
PLAE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:24:
Nee natuurlijk niet. Het is een gigantisch land waar je gebruik kunt maken van verdediging in de diepte. Ik heb natuurlijk geen goed zicht op de situatie ter plekke. Maar het leek er wel op dat Mariupol zou worden ingesloten vanuit het westen.

...
Ik begrijp die keuze niet helemaal.
Maar je kan een stad met bijna een half miljoen inwoners toch niet aan zijn lot overlaten? Dat is een stad groter dan Utrecht. Natuurlijk zullen er veel mensen zijn gevlucht, maar lang niet iedereen.
En je wil ook niet zomaar de halve kustlijn opgeven waardoor de Russen zich daar vrij kunnen bewegen tussen Rusland, de Krim en Donetsk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
op dumpert nu een filmpje van een dorpje voor en na.
tering....

*knip*
Zonder bronvermelding voegt dit niets toe.

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 21-03-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Brent schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Ik heb er niet zo'n zicht op, maar is beheersing van de media en internet daar niet ongeveer zover gevorderd als in Rusland? Ook Belarus is aardig leeggelopen/heeft heel wat oppositie gevangen gezet sinds de laatste 'verkiezing'. Is bekend in welke mate Wit-Russen hun dictatormarionet lijken te steunen?
Net als in Rusland zijn er over percentages geen duidelijke cijfers, maar de nasleep van de afgelopen verkiezingen maakt duidelijk dat de bevolking daar nog niet zo murw is als in Rusland. Uitslag was 80% voor Lukashenko, maar niemand geloofde dat. Er waren veel signalen van grootscheepse fraude. Zijn belangrijkste tegenkandidaat Sviatlana Tsikhanouskaya dacht eerder aan 60% voor haar, maar het zal nooit duidelijk worden wat de echte uitslag was.
Het zou ook maarzo kunnen dat Luka daadwerkelijk gewonnen had, maar alleen al hoe moeilijk hij het tegenkandidaten maakte, mensen liet arresteren en vermoorden maken misschien wel duidelijk dat dat waarschijnlijk toch niet zo was.
Hij was in de jaren ervoor langzaamaan wel meer een westerse kant opgegaan, wat hem wat populairder maakte bij de bevolking, maar is door deze verkiezingen sowieso weer noodgedwongen verbonden aan Poetin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
TheBrut3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Maar je kan een stad met bijna een half miljoen inwoners toch niet aan zijn lot overlaten? Dat is een stad groter dan Utrecht. Natuurlijk zullen er veel mensen zijn gevlucht, maar lang niet iedereen.
En je wil ook niet zomaar de halve kustlijn opgeven waardoor de Russen zich daar vrij kunnen bewegen tussen Rusland, de Krim en Donetsk.
En Mariupol is dermate belangrijk voor de Russen dat het momenteel ontzettend veel middelen en manschappen weghoudt van de andere strijdtonelen. Hoe langer Mariupol vol houdt, hoe beter. Ik zag al beelden van tanks en andere voertuigen waar de O (strijdtoneel Kharkiv) vervangen waren door een Z. Dus men moet al eenheden verplaatsen.
Je kan alleen maar hopen dat het militair gezien een Stalingrad wordt voor de Russen. Ik verwacht dat men uiteindelijk Mariupol wel gaat pakken, maar laat het voor de Russen dan ook maar nog kostbaarder worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
Lijstje geeft nu aan wat er na één dag bij is gekomen zie de plusjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmj0P7JLL-sVORw5RYKHWTMHlj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ix3IvLcp0kCN01Iu8jVKlsnw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:04
Prosac schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Waarschijnlijk gedaan om een heftige reactie vanuit de moslimwereld te voorkomen. "We doden je wel, maar vernederen je niet".
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:53:
[...]

De Amerikanen deden dat niet om AQ blij te maken maar om andere moslims waarmee ze samen moesten werken te laten zien dat ze islamitische gebruiken respecteerden. Het is de doelgroep die bepaalt welk signaal je geeft.
Vanzelfsprekend, maar datzelfde mechanisme is nu ook een risico. Dat ze in Oekraïne de woede van de islamitische wereld op de hals halen. Ik denk dat bespotten van religieuze (persoonlijke) waardes nooit een goed idee is.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
TheBrut3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Het is kiezen tussen twee kwaden natuurlijk. Lot overlaten = Russische bezetting met het imago als burger en mogelijk dito reactie vanuit de bezetter dat je in die stad jaren Azov hebt gehuisvest.

Blijven is (en dat kun je natuurlijk maar één partij kwalijk nemen in the end) de stad compleet in puin en heel veel burgerdoden.
Helemaal eens natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CurlyMo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:07:
[...]

[...]

Vanzelfsprekend, maar datzelfde mechanisme is nu ook een risico. Dat ze in Oekraïne de woede van de islamitische wereld op de hals halen. Ik denk dat bespotten van religieuze (persoonlijke) waardes nooit een goed idee is.
Ik denk dat ze in Oekraine wel wat grotere zorgen hebben dan wat selectieve verontwaardiging uit islamitische hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Daar waar de eerste twee weken de beelden over de oorlog nog redelijk zuiver waren, word ik nu wel redelijk gestoord van het blijkbaar heropstarten van de trollenfabrieken in Rusland. Ik zie filmpjes en foto's gerecycled worden als anti-Oekrains.
Vorige week een filmpje van Azov dat ze een aantal saboteurs hadden opgepakt, wordt nu gerecycled als 'Azov houdt burgers in gijzeling". Oekraine laat een kapot geschoten colonne zien, gerecycled als vernietigd Oekrains regiment, wel eventjes de beelden met de V eruit geknipt natuurlijk. Etc etc.
Video van die burger bij Kiev die door soldaten op de snelweg doodgeschoten wordt? Is ineens zogenaamd iemand die door Azov dood geschoten wordt omdat hij uit Mariupol wil vluchten.

Enige wat lachwekkend blijjft is dat tiktokleger van Kadyrov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Het herinnert me aan dit verhaal: https://www.upi.com/Archi...castration/2113505371600/

De KGB wist indertijd enkele ontvoerde Russen in Libanon vrij te krijgen door een familielid van de leider te ontvoeren en te castreren voordat hij gedood werd. Schijnbaar was er onder (die) moslims twijfel of je in de hemel je 72 maagden kreeg als je op het moment van overlijden niet intact was.

Ik vind het persoon verre van prima eerlijk gezegd, Barbaarse actie in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Tomba schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Ik vind het persoon verre van prima eerlijk gezegd, Barbaarse actie in mijn ogen.
Je doet deze dingen pas als je echt boos bent. Gelukkig kunnen wij ons niet in die positie verplaatsen. En zonder het goed te keuren: ik kan me voorstellen dat je dingen hebt gezien, mensen bent verloren die je hiertoe brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Prosac schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Net als in Rusland zijn er over percentages geen duidelijke cijfers, maar de nasleep van de afgelopen verkiezingen maakt duidelijk dat de bevolking daar nog niet zo murw is als in Rusland. Uitslag was 80% voor Lukashenko, maar niemand geloofde dat. Er waren veel signalen van grootscheepse fraude. Zijn belangrijkste tegenkandidaat Sviatlana Tsikhanouskaya dacht eerder aan 60% voor haar, maar het zal nooit duidelijk worden wat de echte uitslag was.
Het zou ook maarzo kunnen dat Luka daadwerkelijk gewonnen had, maar alleen al hoe moeilijk hij het tegenkandidaten maakte, mensen liet arresteren en vermoorden maken misschien wel duidelijk dat dat waarschijnlijk toch niet zo was.
Hij was in de jaren ervoor langzaamaan wel meer een westerse kant opgegaan, wat hem wat populairder maakte bij de bevolking, maar is door deze verkiezingen sowieso weer noodgedwongen verbonden aan Poetin.
Maar weten we hoe hard de propaganda-molen draait op Wit-Russische TV? Ik heb daar eigenlijk nog niets over meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Prosac schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:18:
Daar waar de eerste twee weken de beelden over de oorlog nog redelijk zuiver waren, word ik nu wel redelijk gestoord van het blijkbaar heropstarten van de trollenfabrieken in Rusland. Ik zie filmpjes en foto's gerecycled worden als anti-Oekrains.
Vorige week een filmpje van Azov dat ze een aantal saboteurs hadden opgepakt, wordt nu gerecycled als 'Azov houdt burgers in gijzeling". Oekraine laat een kapot geschoten colonne zien, gerecycled als vernietigd Oekrains regiment, wel eventjes de beelden met de V eruit geknipt natuurlijk. Etc etc.
Video van die burger bij Kiev die door soldaten op de snelweg doodgeschoten wordt? Is ineens zogenaamd iemand die door Azov dood geschoten wordt omdat hij uit Mariupol wil vluchten.

Enige wat lachwekkend blijjft is dat tiktokleger van Kadyrov.
Op een 9gag zie ik ook steeds meer pro-Russische commentaren die niet geheel tot onder het absolute minpunt zijn gedownvote. Dat was eerst wel anders. Of het nou de Russische trollen of de useful idiots zijn? Ik vermoed beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:09

Yucon

*broem*

Brent schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Je doet deze dingen pas als je echt boos bent. Gelukkig kunnen wij ons niet in die positie verplaatsen. En zonder het goed te keuren: ik kan me voorstellen dat je dingen hebt gezien, mensen bent verloren die je hiertoe brengen.
Je zet hiermee de deur open om andere pro russische propaganda ook geloofwaardig te maken. 'als ze dit soort vreselijke dingen doen, waarom zouden ze dan geen kleine kinderen doodschieten?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tomba schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Wat is barbaarser: Tsjetsjeense strijders doden of ze niet meer hoeven doden omdat ze weigeren te komen? Als het echt werkt vind ik het een goede actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Yucon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:25:
[...]

Je zet hiermee de deur open om andere pro russische propaganda ook geloofwaardig te maken. 'als ze dit soort vreselijke dingen doen, waarom zouden ze dan geen kleine kinderen doodschieten?'
Ik geloof dat ze allang kleine kinderen ombrengen, dus daar lijkt me geen motivatie voor te ontbreken.

Je hebt gelijk dat zoiets twee kanten heeft. Ik kan alleen maar hopen dat ik nooit zo giftig boos wordt dat ik iemand in een varkenshuid hijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Amphiebietje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:58:
[...]

Euh...nee. Het gaat om het aantal landen dat meedoet, maar de oorlog hoeft niet op de hele wereld te woeden. WO1 was voornamelijk op het Euraziatisch continent, en WO2 was niet anders, op wat verdwaalde Japanners na die het regelden om een enkele bom op het vasteland van de VS te droppen.
Dus Joegoslavië was eigenlijk al de derde wereldoorlog, en Irak de 4e? Dan zijn we al toe aan de 5e wereldoorlog inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57
DoubleDutch schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:07:
Lijstje geeft nu aan wat er na één dag bij is gekomen zie de plusjes.

[Afbeelding]
Konden ze maar wat meer doen tegen de artillerie...
Maargoed, zelfs als je de kannonen kapot krijgt zijn er natuurlijk altijd nog de raketten (al dan niet per vliegtuig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:15
Brazos schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Dus Joegoslavië was eigenlijk al de derde wereldoorlog, en Irak de 4e? Dan zijn we al toe aan de 5e wereldoorlog inmiddels.
Volgens mij is de definitie sowieso niet zo heel erg helder of eenduidig. Ik ben nu al een stuk of 4 verschillende definities tegengekomen, het lijkt meer af te hangen van een stukje consensus. Anders zaten we al op een stuk of 8 wereldoorlogen sinds 1688.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
*knip* deze NSFW beelden voegen niets toe aan de discussie

En de volgende trede op de escallatieladder.
Russische militairen openen vuur op burgers.

[ Voor 51% gewijzigd door polthemol op 22-03-2022 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakensteine
eric.1 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Volgens mij is de definitie sowieso niet zo heel erg helder of eenduidig. Ik ben nu al een stuk of 4 verschillende definities tegengekomen, het lijkt meer af te hangen van een stukje consensus. Anders zaten we al op een stuk of 8 wereldoorlogen sinds 1688.
Denk dat dit aardig verhelderend is.
Wikipedia: Wereldoorlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Brent schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Ik snap het inderdaad wel, maar evengoed is het niet OK wat mij betreft. Oog om oog, escalatie etc werkt gewoon niet. (maar goed idd makkelijk praten vanaf de zijlijn)
downtime schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:28:
[...]

Wat is barbaarser: Tsjetsjeense strijders doden of ze niet meer hoeven doden omdat ze weigeren te komen? Als het echt werkt vind ik het een goede actie.
Het eerste is eervoller in mijn ogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:10:
*knip* deze NSFW beelden voegen niets toe aan de discussie

Dat deden de Russen in Syrië ook, er werden toen vluchtroutes geopend zodat de Russen de bevolking veel eenvoudiger kon neerschieten. Het is puur terreur zaaien. En dat weet Oekraïne, daarom heeft het geen zin om Marioepol op te geven.

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 22-03-2022 08:30 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
In dat geval zal een vredesmacht om Oekraine te bevrijden niet leiden tot WW3. Daar heeft Rusland de capaciteit niet voor, dat mag inmiddels wel duidelijk zijn. Kunnen we dat hoofdstuk hier ook weer afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
XWB schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Dat deden de Russen in Syrië ook, er werden toen vluchtroutes geopend zodat de Russen de bevolking veel eenvoudiger kon neerschieten. Het is puur terreur zaaien. En dat weet Oekraïne, daarom heeft het geen zin om Marioepol op te geven.
Nu om het anti-Rusland protest in Kherson neer te slaan. Het wachten was op ‘wanneer’ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakensteine
TheBrut3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:27:
[...]

In dat geval zal een vredesmacht om Oekraine te bevrijden niet leiden tot WW3. Daar heeft Rusland de capaciteit niet voor, dat mag inmiddels wel duidelijk zijn. Kunnen we dat hoofdstuk hier ook weer afsluiten.
Dat denk ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
XWB schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Sterker: Oekraïne heeft zelf die ervaring met de Russen rond Debaltseve en Slaviansk in 2014/2015. Werd een vrije aftocht beloofd, vlak voor vertrek veranderde de lokale commandant de voorwaarden. Oekraïne zei: Wij gaan uit van de afgesproken voorwaarden en werden op de terugtocht kapot geschoten.
Er was dan ook grote vreugde toen dit weekend de Russische commandant van het gebeuren bij Slaviansk gesneuveld bleek te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:04

J2S

NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:30:
[...]

Nu om het anti-Rusland protest in Kherson neer te slaan. Het wachten was op ‘wanneer’ :(
Maar de russen beschieten al de hele tijd burgers. Er is een corridor afgesproken voor Marioepol, en daar wordt rustig op geschoten. En de hele tijd worden alleen maar woonwijken aangevallen, amper militaire doelen. Die zijn veel te moeilijk, dus dan maar proberen de bevolking te intimideren en terroriseren.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
J2S schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Maar de russen beschieten al de hele tijd burgers. Er is een corridor afgesproken voor Marioepol, en daar wordt rustig op geschoten. En de hele tijd worden alleen maar woonwijken aangevallen, amper militaire doelen. Die zijn veel te moeilijk, dus dan maar proberen de bevolking te intimideren en terroriseren.
Ja eens. Verschil in deze is dat het live uitgezonden is dat een Russische militair doelgericht een burger beschiet. Die artillerie en raket beschietingen worden continu onder 'jamaar er zit een nazi onder die steen' goedgepraat.

Maargoed, het maakt voor de mensen zelf niet uit - al weet ik niet hoe de burgers van Kherson nu gaan reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ik denk dat het juist averechts werkt dit soort dingen en worden de burgers juist meer kwaad dan bang, als je die mensen allemaal een wapen geeft dan gaan ze er met z'n allen vol tegenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zouden vanochtend bommen gevallen zijn op de buitenwijken van Odessa:
'Flatgebouwen aangevallen in Odessa'

Rusland zou voor het eerst doelen in de havenstad Odessa aangevallen hebben. Dat zeggen de autoriteiten van de havenstad aan de Zwarte Zee maandag. Flatgebouwen in de buitenwijken van Odessa zouden daarbij geraakt zijn.

Bij de aanval zijn volgens de gemeente geen slachtoffers gevallen, al ontstond er wel brand. 'Dit zijn woongebouwen waar vreedzame mensen wonen', zei burgemeester Gennadi Troechanov. Rusland ontkent burgerdoelen aan te vallen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Een vredesmacht is toch niet mogelijk in dit geval ivm veto rusland. Of zit ik er nu helemaal naast? Er zal vast iets creatief op gevonden kunnen worden dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
Alpina schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:01:
Een vredesmacht is toch niet mogelijk in dit geval ivm veto rusland. Of zit ik er nu helemaal naast? Er zal vast iets creatief op gevonden kunnen worden dat wel.
Ach, de VS is toen toch ook afganistan of Irak binnen gevallen zonder VN goedkeuring ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 14:06
Oekraïne vraagt om hulp wij mogen er dan ook troepen heen sturen....

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 17:53
VN vredesmacht is niet mogelijk maar wellicht een “coalition of the willing” gesteund door een grote meerderheid van de VN general assembly. Zie het niet op korte termijn gebeuren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Ja daarbij wat is de term ‘vredesmacht’ of ‘vredesmissie’ nog waard in dit geval.
De russen weten in ieder geval niet wat dat betekent…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:10:
Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat dit niet eerder gebeurd is. Die protesten zijn vanuit Russisch perspectief onacceptabel.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 19:52

bloody

0.000 KB!!

Er schijnt een aardig tegenoffensief ten westen van Kiev bezig te zijn:

nope

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleDutch
Anonymous ook in de aanval?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4CfWmECj1xxzILNGcXAkDROdUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PXxYGQhn0HAVezW48aXV6Be8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

bloody schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:10:
Er schijnt een aardig tegenoffensief ten westen van Kiev bezig te zijn:

[Twitter]
Misschien intel gehad dat Belarus niet zou binnenvallen en die batallions/brigades nu kunnen gebruiken om richting Kyiv te stoten?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
JoeZuCK schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:18:
Misschien intel gehad dat Belarus niet zou binnenvallen en die batallions/brigades nu kunnen gebruiken om richting Kyiv te stoten?
Marakiv is al een paar dagen 'blauw' op de kaartjes, het voelt als relatief oud nieuws.

Bucha of Hostomel zou wel verrassend zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:20:
[...]

Marakiv is al een paar dagen 'blauw' op de kaartjes, het voelt als relatief oud nieuws.

Bucha of Hostomel zou wel verrassend zijn.
Op het randje - YouTube: Russian Mercenaries Capture Crucial City - Ukraine War Mariupol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Een VN vredesmacht wordt inderdaad geblokkeerd vanuit Rusland. Echter een NAVO vredesmacht of en EU (evt. +GB) vredesmacht is wel mogelijk. Oekraïne heeft landen om hulp gevraagd om de agressor de verdrijven en landen mogen die hulp bieden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 15:34
TheBrut3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Een VN vredesmacht wordt inderdaad geblokkeerd vanuit Rusland. Echter een NAVO vredesmacht of en EU (evt. +GB) vredesmacht is wel mogelijk. Oekraïne heeft landen om hulp gevraagd om de agressor de verdrijven en landen mogen die hulp bieden.
Ik vind dit zo bizar en onwerkelijk, Rusland valt een land binnen, maakt hele steden met de grond gelijk inclusief de burgers. En als we dat een halt willen toeroepen steekt Rusland zijn vingertje op want ingrijpen nee dat mag niet, dat is niet volgens de regels |:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

TheBrut3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Dan is het nog steeds in direct conflict komen met de Russen, alleen de NAVO heeft daarvoor de middelen en die hebben keer op keer aangegeven dat niet te willen doen want WO3.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
reller schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Ik vind dit zo bizar en onwerkelijk, Rusland valt een land binnen, maakt hele steden met de grond gelijk inclusief de burgers. En als we dat een halt willen toeroepen steekt Rusland zijn vingertje op want ingrijpen nee dat mag niet, dat is niet volgens de regels |:( 8)7
Dat is in een notedop het probleem van de VN en hun vetorecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:07
XWB schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:01:
Er zouden vanochtend bommen gevallen zijn op de buitenwijken van Odessa:

[...]
Klopt, om 6.00AM werd net door m'n kennis bevestigd die daar zit ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:00
Beetje vreemd om daar firma's als Cargill en ADM ook in te betrekken.
Dat zijn nou juist (voedsel)producenten die op dit moment ook aktief bijdragen in de ondersteuning van het Oekraïnse volk.
Bron 1 en Bron 2

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 19:52

bloody

0.000 KB!!

De Russen kijken hoe ver ze kunnen gaan in het treiteren van de Navo...

Edit: deze vliegt er vast niet voor niets rondjes nu https://www.flightradar24.com/0HAVOC12/2b375b0f

[ Voor 26% gewijzigd door bloody op 21-03-2022 14:46 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-09 22:07
Prosac schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Belarus leger begint anders wel aardig actief te worden. Hebben rode banden om hun armen en voertuigen voorzien van een teken. Ik bedoel... dit hebben we ook gezien voordat Rusland binnenviel. Het is denk ik een kwestie van uren voordat ze grens overgaan. Of hij houdt deze troepen achter de hand als Oekraïne probeert een aanval in te zetten tegen de Russen in het noorden van Kyiv.

Qua burgers gaan ze denk ik het volk net zo in toom houden zoals bij ome putin. Zou me niks verbazen als putin mannetjes gaat sturen om de boel even te komen helpen in toom te houden van kijk zo moet het.

Lukashenko heeft nucleaire verdrag getekend en de Russen mogen gebruik maken van Belarus zijn grond. Het klinkt voor mij als een compleet plaatje. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09 11:06
bloody schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:44:
[Twitter]

De Russen kijken hoe ver ze kunnen gaan in het treiteren van de Navo...

Edit: deze vliegt er vast niet voor niets rondjes nu https://www.flightradar24.com/0HAVOC12/2b375b0f
Let wel op:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Yaksa schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:41:
[...]

Beetje vreemd om daar firma's als Cargill en ADM ook in te betrekken.
Dat zijn nou juist (voedsel)producenten die op dit moment ook aktief bijdragen in de ondersteuning van het Oekraïnse volk.
Bron 1 en Bron 2
ADM is ook werkzaam in Rusland.
https://www.adm.com/adm-worldwide/russia

Net als Cargill.
https://www.cargill.ru/en/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RodeStabilo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Dat is in een notedop het probleem van de VN en hun vetorecht.
Ook zonder dat veto zou er nog steeds niemand van de VN troepen sturen om de confrontatie aan te gaan met Rusland en hun kernwapenarsenaal.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Ook zonder dat veto zou er nog steeds niemand van de VN troepen sturen om de confrontatie aan te gaan met Rusland en hun kernwapenarsenaal.
Nee en dat is ook heel verstandig.

Maar het toont alleen aan hoe nutteloos de VN is als een land het kan blokkeren door middel van veto. De VN kan dus helemaal niets want Rusland zal alles blokkeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

In dat opzicht is de VN totaal overbodig geworden. Ooit werden ze om deze reden opgericht:
The United Nations is an international organization founded in 1945 after the Second World War by 51 countries committed to maintaining international peace and security, developing friendly relations among nations and promoting social progress, better living standards and human rights.
Je ziet wat er nu van terecht komt. De VN is "a special kind of stupid", als je een veto-recht hebt kan je in principe alle Oekraïners vermoorden en een VN-vredesmacht tegenhouden. Een VN lid doet dus precies waar de VN tegen zou moeten beschermen, maar de VN kan niet ingrijpen. 8)7

Bronnen:
https://www.defenseone.co...are-other-options/362673/
https://www.un.org/un70/en/content/history/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wauskoek schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Belarus leger begint anders wel aardig actief te worden. Hebben rode banden om hun armen en voertuigen voorzien van een teken. Ik bedoel... dit hebben we ook gezien voordat Rusland binnenviel. Het is denk ik een kwestie van uren voordat ze grens overgaan. Of hij houdt deze troepen achter de hand als Oekraïne probeert een aanval in te zetten tegen de Russen in het noorden van Kyiv.

Qua burgers gaan ze denk ik het volk net zo in toom houden zoals bij ome putin. Zou me niks verbazen als putin mannetjes gaat sturen om de boel even te komen helpen in toom te houden van kijk zo moet het.

Lukashenko heeft nucleaire verdrag getekend en de Russen mogen gebruik maken van Belarus zijn grond. Het klinkt voor mij als een compleet plaatje. :|
Laten we hopen van niet. Weliswaar denk ik dat het Oekraiense leger eerder in Minsk staat dan de Belarussen in Kiev maar niemand zit op een nog grotere shitshow te wachten.
Pagina: 1 ... 59 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: