Het Russische leger heeft Mariupol dus omsingelt en ze hongeren daar nu stelselmatig de mensen uit, stad is compleet plat gebombardeerd, bommen blijven vallen en de meest gruwelijke onmenselijke scenario's spelen zich daar af, maar nog geeft Oekraïne zich niet gewonnen...
Dit is echt zo'n bizar sterk statement... Poetin kan hier gewoon echt helemaal niets mee. Hij zal deze mensen nooit kunnen onderdrukken. Hij kan daar gifgas inzetten of andere bio wapens en complete steden uitmoorden, toch wordt er niet gebogen. Ze vechten zich liever dood dan onderdrukt te worden. Geen woorden voor...
En dan te bedenken dat al dit soort menselijk leed gewoon opgeofferd wordt voor politieke spellen:
Indoubt schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:25:
[...]
De grootste staalfabriek in Europa ligt in Oekraine en is al flink bestookt. Die maken voorlopig even geen staal meer. Xi heeft dus al gewonnen want waar moeten we ons staal vandaan halen. Mogelijk valt er nog meer te winnen. Goedkoop gas en goedkope olie uit Rusland heeft ie waarschijnlijk ook al.
In Europa is iedereen driftig op zoek naar zonnepanelen, de prijzen zijn al flink gestegen, ook die komen allemaal (grotendeels) uit China.
Rusland, zal nu waarschijnlijk een enorme push gaan geven om in ieder geval zoveel mogelijk kapot te schieten en zo veel mogelijk land in handen te krijgen.
Want dit soort zaken is gewoon waar het in de kern om draait. Handel en macht, op te harken met escalatie. Handjeklap. 'Wij nemen de olie, het gas, en het land. Als jullie ons steunen schrikken we samen de NATO af en verdelen we de buit. Ik (Poetin) zorg ervoor dat jullie ook hele mooie deals in het verschiet ligt.'
Het gaat mijn pet te boven dat dit anno 2022 gewoon nog gebeuren kan. En het zal blijven gebeuren in de toekomst zolang het wereldwijd geaccepteerd blijft worden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo naïef dat ik denk dat alles vanuit het Westen alleen maar regenbogen en eenhoorns is. Ook het Westen bedrijft deze politiek, maar met andere spelregels.
We hebben er met zijn allen een aandeel in. Graaien in de koektrommel tot hij leeg raakt en mensen boos beginnen te worden. En nu heb je de poppen aan het dansen.
Het Westen heeft zitten slapen en zich laten bespelen door boeven en mag het nu wat mij betreft ook op gaan lossen. Wat een bende.