De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.323 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

honey schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 07:56:
Is het niet mogelijk om een humanitaire missie af te dwingen in Oekraïne om hulp en voedsel te brengen naar de steden waar nu hongersnood dreigt?

Je kondigt tevoren aan dat op maandag verschillende transporteren plaatsvinden. Elke aanval op deze humanitaire missie is een directe aanval op de wereld en zorgt voor een militaire tegenactie.

Lijkt me vrij simpel. Ik vraag me echt af of we onszelf nog kunnen aankijken als we mensen bewust laten verhongeren in Europa. Wat mij betreft verliezen we dan ook alle geloofwaardigheid en recht van spreken.
Dan wordt dat konvooi bechoten en claimt Rusland dat het Azov was. Een claim die dan weer door alle pro-Rusland kanalen wordt versterkt tot in de Tweede Kamer.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:39

Het blijven beschieten van burgers heeft een keerzijde. Meer en meer landen roepen op tot militair ingrijpen c.q. het sturen van troepen.

[Twitter: https://twitter.com/sinnx3/status/1504981382522671107?s=21]

Politiek gekonkel in ieder geval.

[ Voor 31% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-03-2022 08:22 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
En langzaam graven journalisten dieper in hoe kapitalisme en onderlinge verbondenheid werkt.
Swiss commodities traders help fill Putin's war coffers
https://www.dw.com/en/swi...ns-war-coffers/a-61179410

[ Voor 13% gewijzigd door Silent7 op 19-03-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 13:29
Duitsland en Frankrijk gaan nooit akkoord met een militair ingrijpen toch?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
xzaz schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:54:
meer NATO landen niet, maar er zou maar zo uit kunnen komen dat ze mogen gaan, maar dat artikel 5 niet geldt zolang ze in Oekraïne actief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:54:
Zal onderdeel van het politieke spel zijn nu Rusland het moeilijker lijkt te krijgen. Afgesproken werk. Beetje de onderhandelingen een zetje geven.

Of het werkt is een tweede natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij de aanval op Ivano-Frankivsk zou voor het eerst in de geschiedenis gebruik gemaakt zijn van hypersonische raketten:
De Russen zouden bij de aanval op Mykolaiv gebruik hebben gemaakt van een ballistische raket. In de westelijke regio Ivano-Frankivsk zouden voor het eerst hypersonische raketten zijn ingeslagen.

Die raketten zijn onvoorspelbaarder dan traditionele raketten omdat ze nog kunnen manoeuvreren na de lancering. Ook zijn ze vele malen sneller dan reguliere raketten. Het zou de eerste keer zijn dat Rusland hypersonische raketten inzet in de oorlog in Oekraïne.
Bron: Rusland meldt inzet hypersonische raketten, vele tientallen doden in Mykolaiv

Het zou gaan om raketten van het type Kh-47M2 Kinzhal ("Dagger"). Dat is serieus spul, die kunnen snelheden halen van Mach 12, dus 14.700 km/h, 12x zo snel als het geluid dus. Daar is niet tegen te verdedigen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Putin, de anti-Westerse 'sterke man'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmHroox2dNlDE23_IvVnUQGjxMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANSLQXBKp2PP3CzBVKX6CD4z.jpg?f=fotoalbum_large

Killer clown.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 11:39
MikeyMan schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Zal onderdeel van het politieke spel zijn nu Rusland het moeilijker lijkt te krijgen. Afgesproken werk. Beetje de onderhandelingen een zetje geven.

Of het werkt is een tweede natuurlijk.
En niet geheel toevallig vooral de landen dichtbij Rusland. Die hebben het meeste te vrezen van een val van Ukraine.

Inmiddels weten we gelukkig dat alles onderdeel is of kan zijn van het ‘spel’. :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:02
wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:43:
Bij de aanval op Ivano-Frankivsk zou voor het eerst in de geschiedenis gebruik gemaakt zijn van hypersonische raketten:

[...]

Bron: Rusland meldt inzet hypersonische raketten, vele tientallen doden in Mykolaiv

Het zou gaan om raketten van het type Kh-47M2 Kinzhal ("Dagger"). Dat is serieus spul, die kunnen snelheden halen van Mach 12, dus 14.700 km/h, 12x zo snel als het geluid dus. Daar is niet tegen te verdedigen.
Vraag is waarom? Oekraïne zal nooit de mogelijkheid hebben al hun spul te stoppen. Dit voelt meer als overkill. Of wellicht begint hun spul wat accuraat is nu echt op te raken en moeten ze dit spul inzetten?

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 22:13

Nox

Noxiuz

wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:43:

[...]

Dat is zeker vlot spul, gelukkig hebben ze 50 jaar oud materieel om het mee te brengen. Maar eenmaal los niet te stoppen natuurlijk

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Nox schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Dat is zeker vlot spul, gelukkig hebben ze 50 jaar oud materieel om het mee te brengen. Maar eenmaal los niet te stoppen natuurlijk
hmm voelt meer als een test dan, als dit de beste zijn en precies, dan wil je die in het begin gebruiken tenzij je niet weet of ze echt wel goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Louwke schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:53:
[...]

Vraag is waarom? Oekraïne zal nooit de mogelijkheid hebben al hun spul te stoppen. Dit voelt meer als overkill. Of wellicht begint hun spul wat accuraat is nu echt op te raken en moeten ze dit spul inzetten?
Ik vermoed ‘onvoorspelbaarder’ om tegen te verdedigen omdat ze geen vaste baan aanhouden. Ik denk dat deze juist ontzettend accuraat zijn.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

[...]

Testen of ze het goed doen zodat ze ze kunnen gebruiken in een volgende oorlog. Ook wellicht om te laten zien hoe snel hun raketten wel niet zijn aan het westen. Stel je voor dat ze worden uitgerust met een kernkop. Dan heb je de poppetjes aan het dansen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Silent7 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:58:
[...]

hmm voelt meer als een test dan, als dit de beste zijn en precies, dan wil je die in het begin gebruiken tenzij je niet weet of ze echt wel goed zijn.
En ze zijn natuurlijk ontzettend duur. Dus als je denkt een land binnen een week in te kunnen nemen, dan ga je niet je duurste spullen inzetten.
Ik verwacht ook niet dat Rusland heel veel van dit soort type raketten heeft. Voelt inderdaad meer als een test op een "echt" doel, verwacht niet dat er honderden bombardementen mee komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 15:51
NiGeLaToR schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:16:
[Embed]

Het blijven beschieten van burgers heeft een keerzijde. Meer en meer landen roepen op tot militair ingrijpen c.q. het sturen van troepen.

[Embed]

Politiek gekonkel in ieder geval.

[Embed]
Ik hoop dat ze snel militair gaan ingrijpen. Had al van dag 1 moeten gebeuren.
Als dat WO3 betekent,so be it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:56
[...]

Was ook mijn eerste gedachte... Lijkt me vrij zinloos, met een kanon op mug schieten.

Nou ja, de Navo heeft tig radar vliegtuigen daar in de buurt hangen dus nu kunnen we lekker wat informatie vergaren over die dingen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
oldgrumpy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:07:
[...]
Euh... en wat schieten we daar mee op?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ik kan alleen maar volhartig hopen dat je dit niet serieus meent, maar dat het meer onwetendheid is. Evt teveel spannende oorlogsfilms gezien of Call of Duty gespeeld?

Zomaar een Derde Wereldoorlog willen starten.... dat is ongeveer het laatste waar de héle wereld nu behoefte aan heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 23:07
[...]

Gaat niet gebeuren, niet officieel tenminste. Je hoort en ziet ook niet alles.

Vanaf volgende week zijn de Russen in Oekraïne sowieso de lul. Zodra je alleen nog maar harde wegen kan gebruiken ben je een easy doelwit. Dat ze nu offroad zijn gegaan en zich in bossen verstoppen gaat ze straks erg veel materiaal en troepen kosten.

Ik ga er nu vanuit dat eind deze week de tegenoffensief zijn vruchten gaat afwerpen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:23
wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Ik kan alleen maar volhartig hopen dat je dit niet serieus meent, maar dat het meer onwetendheid is. Evt teveel spannende oorlogsfilms gezien of Call of Duty gespeeld?

Zomaar een Derde Wereldoorlog willen starten.... dat is ongeveer het laatste waar de héle wereld nu behoefte aan heeft.
Volgens mij heeft hij niks te verliezen om zulke uitspraken te maken.

Tevens gaan NATO en US dat zeker niet doen. Het zal dan aan de individuele landen zijn, maar of dat slim is zal een ander verhaal zijn.

Tevens hebben landen die lid zijn van de EAEU geen zin om met de Russiche roebel te handelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldgrumpy
[quote]alexbl69 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:18:
[...]

Wat schieten we nu op ?
Wat moet er voor jou dan nog gebeuren vooraleer in te grijpen?
Want dat moment komt er toch,maak je geen illusies.
Het is natuurlijker makkelijker om vanuit je zetel alles te blijven bekijken, wat kan het ons schelen dat zij daar sterven.
Om ons geweten te sussen, zullen we wat geld doneren zodat we kunnen zeggen dat we toch ons best gedaan hebben.
Wie nu nog niet ziet dat deze oorlog vuiler en vuiler zal worden, heeft het mis.
Maar goed laat onschuldige mensen maar verder sterven en sluit je ogen maar.
Ik heb het gehad daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Bschnitz schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Gaat niet gebeuren, niet officieel tenminste. Je hoort en ziet ook niet alles.

Vanaf volgende week zijn de Russen in Oekraïne sowieso de lul. Zodra je alleen nog maar harde wegen kan gebruiken ben je een easy doelwit. Dat ze nu offroad zijn gegaan en zich in bossen verstoppen gaat ze straks erg veel materiaal en troepen kosten.

Ik ga er nu vanuit dat eind deze week de tegenoffensief zijn vruchten gaat afwerpen.
En dan, dan zal Poetin zwaar gaan bombarderen.
Tot en met nucleaire bommen
En dan, wie heeft dan gewonnen?
Denk je nu echt dat Poetin zich gaat terugtrekken?
Na het zien van de show van Poetin gisteren moeten alle ogen nu toch zijn opengegaan mag ik hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

oldgrumpy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Wat schieten we nu op ?
Het is natuurlijker makkelijker om vanuit je zetel alles te blijven bekijken, wat kan het ons schelen dat zij daar sterven.
Om ons geweten te sussen, zullen we wat geld doneren zodat we kunnen zeggen dat we toch ons best gedaan hebben.
Wie nu nog niet ziet dat deze oorlog vuiler en vuiler zal worden, heeft het mis.
Ik heb het gehad daarmee
beetje rare argumentatie imo, er wordt al heel veel gedaan tegen rusland qua sancties en bewapening van Oekraine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Salvatron schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:28:
[...]

beetje rare argumentatie imo, er wordt al heel veel gedaan tegen rusland qua sancties en bewapening van Oekraine.
Sancties werken niet das duidelijk. De enige die getroffen wordt is de gewone burger en due zal daardoor enkel haat tegen het Westen ontwikkelen.
Wapens leveren is leuk en zorgt allicht ervoor dat ze goed weerstand kunnen bieden.
Maar er komt eenoment dat dit niet meer zal volstaan. Het is gewoon wachten tot Poetin een vuile bom dropt en dat zal gebeuren. Geen haar op mijn hoofd dat daar nog aan twijfelt na het zien van de show van Poetin gisteren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

oldgrumpy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:32:
[...]

Sancties werken niet das duidelijk
Het starten van een Derde Wereldoorlog helpt nog minder. Ja, van de regen in de drup.

Dan heb je miljoenen doden. Wil je echt WO2 nog eens gaan herhalen, maar dan met landen met nucleaire wapens?

Soms zou ik willen dat mensen de realiteit zouden kunnen onderscheiden van Call Of Duty of een spannende oorlogsfilm... blijft toch lastig kennelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:55
[...]

Wat schieten we nu op ?
Ik heb het gehad daarmee
Dat gebeurd toch aan de lopende band? Ik ben het met je eens dat dit verschrikkelijk is en dat het extreem machteloos voelt dat we niets kunnen tegen een nucleaire macht. Maar helaas is het niet anders.

Had je overigens zelfde gevoelens de afgelopen 8 jaar bij de oorlog in de Donbas? Of raakt het je nu meer nu het elke dag op tv is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Het starten van een Derde Wereldoorlog helpt nog minder. Ja, van de regen in de drup.

Dan heb je miljoenen doden. Wil je echt WO2 nog eens gaan herhalen, maar dan met landen met nucleaire wapens?

Soms zou ik willen dat mensen de realiteit zouden kunnen onderscheiden van Call Of Duty of een spannende oorlogsfilm... blijft toch lastig kennelijk.
Ja maar.... We halen dat wel ons morele gelijk.. Natuurlijk.

Serieus. 2 kernmachten met elkaar in conflict is niets wat je toch echt zo veel mogelijk wil vermijden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

oldgrumpy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:32:
Geen haar op mijn hoofd dat daar nog aan twijfelt na het zien van de show van Poetin gisteren
welke show van gisteren, heb je een link? Ik heb dat gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Realiteit is dat er 80000 mensen in een stadion staat toe te juichen hoe de oorlog gaat. Als je dan toch WW2 vergelijkingen maakt doe ze dan goed, maar dit zijn precies dezelfde soort trekjes uit die tijd.

Soms is de realiteit harder dan een spelletje, waar jijzelf notabene naar relativeert om de gehele opmerking naar het belachelijke te trekken.

Sancties werken nog onvoldoende, de haat tegen het westen groeit, trollen legers in andere delen van de wereld krijgen steeds meer ruimte en een mindset om tegen “navo” te zijn groeit. (India als 1 van de grootste trollenlanden)

Wat wel prut en vervelend blijft, kernwapens en het geblaf ermee, maar het mag geen vrijbrief zijn om maar landjepik met de bijbehorende humanitaire ramp te blijven doen.

Die speech : https://www.hln.be/buiten...n-oorlogsspeech~a0d4b2e4/

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 19-03-2022 10:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cyberpope schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Ja maar.... We halen dat wel ons morele gelijk.. Natuurlijk.

Serieus. 2 kernmachten met elkaar in conflict is niets wat je toch echt zo veel mogelijk wil vermijden.
Ja precies. Vind ik altijd zo'n non-argument, 'morele gelijk'.

Net als iemand die voorrang neemt, en dan wordt aangereden. Leuke spreuk voor op je graf, "Maar ik had voorrang!", alleen heb je daar niet zoveel aan.

Net als dat we in deze situatie letterlijk he-le-maal niks hebben aan het ontketenen van een derde wereldoorlog.

Wat er wel moet gebeuren om deze toestand op te lossen, ik heb geen flauw idee. Het enige dat ik met 100 procent zekerheid weet is dat het starten van de Derde Wereldoorlog niet de oplossing gaat bieden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
Ik dacht dat Instagram geblokkeerd was. Maar, ik zie dat Russen nog steeds berichten kunnen posten.

Zoals Kamila Valieva

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
honey schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:44:
Ik dacht dat Instagram geblokkeerd was. Maar, ik zie dat Russen nog steeds berichten kunnen posten.

Zoals Kamila Valieva
Kun je met een VPN de blokkades omzeilen in Rusland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DoubleDutch schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Kun je met een VPN de blokkades omzeilen in Rusland?
Lijkt me wel. Als ze een VPN hebben naar een server in bij de VS, UK, Japan etc, hebben ze gewoon een IP uit dat land en komen ze daar gewoon op.

Of je kan iets als Tor gebruiken, dat is immers mede bedoeld om dit soort blokkades te kunnen omzeilen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Vorkie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:39:
[...]Realiteit is dat er 80000 mensen in een stadion staat toe te juichen hoe de oorlog gaat. Als je dan toch WW2 vergelijkingen maakt doe ze dan goed, maar dit zijn precies dezelfde soort trekjes uit die tijd.
Soms is de realiteit harder dan een spelletje, waar jijzelf notabene naar relativeert om de gehele opmerking naar het belachelijke te trekken.
Sancties werken nog onvoldoende, de haat tegen het westen groeit, trollen legers in andere delen van de wereld krijgen steeds meer ruimte en een mindset om tegen “navo” te zijn groeit. (India als 1 van de grootste trollenlanden)
Wat wel prut en vervelend blijft, kernwapens en het geblaf ermee, maar het mag geen vrijbrief zijn om maar landjepik met de bijbehorende humanitaire ramp te blijven doen.
Die speech : https://www.hln.be/buiten...n-oorlogsspeech~a0d4b2e4/
Realiteit is dat een heel groot aantal van de mensen die "vrijwillig verplicht" naar het stadion kwamen na 10 minuten al weg gingen. Met een toegangskaartje met een knip erin zodat ze konden zeggen dat ze geweest waren. Er zaten studenten die verplicht een vrije dag hadden gekregen zodat ze naar het stadion 'moesten'. Er zaten mensen die betaald werden om er naar toe te komen. Verplicht met een vlaggetje zwaaien.
Een grote propagandashow, waarschijnlijk alleen maar uitgevoerd om Putin het idee te geven dat er nog een paar mensen achter hem staan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Wat schieten we nu op ?
Ik heb het gehad daarmee
Ik begrijp je emotie wel, maar we zullen toch helder na moeten blijven denken.

Als 'we' (de Navo?) nu vol op het orgel gaan daar zullen er een veelvoud aan onschuldige mensen sterven dan nu al het geval is.

Het kan me wel degelijk wat schelen dat zij daar sterven, maar de ongemakkelijke waarheid is dat we er niet veel aan kunnen doen. We kunnen om ons geweten te sussen onze militairen sturen, maar zoals gezegd zullen er dan nog veel meer onschuldige mensen sterven.

Slaap je daar wel beter van dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Yaksa schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Realiteit is dat een heel groot aantal van de mensen die "vrijwillig verplicht" naar het stadion kwamen na 10 minuten al weg gingen. Met een toegangskaartje met een knip erin zodat ze konden zeggen dat ze geweest waren. Er zaten studenten die verplicht een vrije dag hadden gekregen zodat ze naar het stadion 'moesten'. Er zaten mensen die betaald werden om er naar toe te komen. Verplicht met een vlaggetje zwaaien.
Een grote propagandashow, waarschijnlijk alleen maar uitgevoerd om Putin het idee te geven dat er nog een paar mensen achter hem staan.
En blijkbaar hadden ze beelden uit andere bijeenkomsten nodig om het wat te laten lijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Kijk, en dat meldt @Vorkie er dan weer niet bij, want past kennelijk niet in het gewenste plaatje. Dat is dus het getroll waar hij nota bene zelf naar verwijst, alleen doet hij het nu de andere kant op ook wat hij anderen verwijt.

Dat is dus ook een heel groot probleem in deze kwestie, beide partijen verspreiden dermate absurde hoeveelheden desinformatie en outright propaganda, dat er nauwelijks nog te bepalen is wat er nu écht is en wat niet.

Dat lijkt me een uiterst, uiterst wankele basis om een Derde Wereldoorlog te gaan ontketenen. Dat wil je sowieso nooit, maar al helemaal niet op basis van onvolledige informatie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Of dat gebeuren in dat stadion helemaal geloofwaardig is...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOLuqmqXoAcXrya?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
[...]

Heb je daar een bron van? Had aardig wat berichten erover gelezen, maar niet wat jij zegt, als dat zo is ben ik wat meer gerust gesteld.

*knip* we zijn een gemodereerd forum, we gaan elkaar niet aanspreken op postgedrag. Maak een TR aan als je vind dat iemand de discussie regels overtreed.

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 19-03-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 23:00

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:43:

[Afbeelding]

Killer clown.
Tja, dit vind ik van het zelfde niveau als de MAGA en GOP fanaten die AOC en Nancy Pelosi aanvallen als ze eens iets duurs aanhebben :{

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Die speech maakt weinig indruk op me, gewoon hetzelfde geleuter als gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
Vorkie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:56:
[...]Heb je daar een bron van?
Het antwoord staat een post boven jouw post.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 24-09 23:12

unclero

MB EQA ftw \o/

Brent schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:15:
Hologram? Kan me niet voorstellen dat 'ie het aandurft. Of een dubbelganger.
Waarom denkt u dat hij zo'n dikke jas draagt? Dat is niet omdat hij snel last heeft van de koude.
Plus het helpt natuurlijk als u de toeschouwers in het ongewis laat over wie er op het podium gaat komen (of überhaupt met wat voor doel men naar het stadion was gebracht).
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:43:

[Afbeelding]

Killer clown.
Voor die prijs zijn de keramische platen toch wel inbegrepen? :o
Ik vermoed een test. Ze hebben er waarschijnlijk niet genoeg van om ze grootschaliger in te zetten (bijv. in het begin van het conflict). Maar ze willen wel weten dat áls ze er een afschieten met een dure tactische kernkop, dat die niet halverwege al uit de lucht kan worden geschoten. Dan is een raket afschieten vanuit Rusland en die helemaal over Oekraïne naar een westelijk gelegen doel te laten vliegen, een aardige test.

Of ze nog worden gemaakt durf ik niet te zeggen. Eind januari zag ik een Russisch propaganda filmpje (geen link, ik probeerde 'm op te zoeken en er staat nu "Video unavailable in your country") van een gloedjenieuwe rakettenfabriek. Dat was een schoon gebouw vol fonkelnieuwe Duitse en Japanse machines. Daar zal het niet aan liggen, maar het kan zomaar zijn dat de printplaatjes en sensoren uit China niet meer geleverd worden.
Dit is een vrij beproefde manier om te checken of oligarchen nog wel hun best doen. Hoeveel man kunnen die op de been krijgen, en hoeveel loyaliteit kunnen ze tonen. Dat soort dingen.
Verkiezingen in Rusland zijn dan ook niet meer dan een soort KPI-moment voor oligarchen. Een maffiabaas die het goed doet, zal zorgen dat in zijn gebiedje zoveel mogelijk mensen naar de stembus komen, en het liefst zoveel mogelijk op Putin stemmen. (denk aan mensen met de bus ophalen, cadeautjes weggeven bij op komen dagen, loterijen, of gewoon met de stembus langs de huizen)
In een gebied waar er maar weinig mensen komen stemmen, of veel mensen tegen Putin stemmen, zal er ook snel een 'wisseling van de wacht' plaatsvinden.

Nog even over die schepen die bij Japan voeren. Die zullen nu wel in Vladivostok aan het uitladen zijn. Belangrijker is wat er in zat. Op het dek leken vrachtwagens te staan, dan zullen de raketten en tanks wel onderin staan.
Dat er raketten (Iskanders) en tanks onderin staan, weten we omdat de Russen het materieel zelf in december naar die eilanden had gebracht om de kustverdediging te versterken. (men gebruikt daar de landingsschepen voor, omdat die eilanden geen vermeldenswaardige havens of wegen hebben)

Dat ze het nu weghalen is een groot risico, want in Tokyo spreekt men inmiddels niet meer van "de betwiste eilanden" maar van "de bezette Japanse eilanden".

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:56:
[...]

Heb je daar een bron van? Had aardig wat berichten erover gelezen, maar niet wat jij zegt, als dat zo is ben ik wat meer gerust gesteld.

*knip*
Er is hier gisteren dit twitterdraadje gepost met verslaglegging van het evenement.

Volgens deze verslaglegging werden er ook gewoon mensen van straat geplukt en in bussen naar het stadion gebracht.

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 19-03-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Ik las vorige week al ergens dat de voorraad Kalibr raketten op is en dat productie van een nieuwe serie wel een paar maanden kan duren. Dus uit noodzaak misschien naar deze hypersonische raketten overgestapt? Just a guess.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Er is hier gisteren dit twitterdraadje gepost met verslaglegging van het evenement.

[Twitter]

Volgens deze verslaglegging werden er ook gewoon mensen van straat geplukt en in bussen naar het stadion gebracht.
Deze had ik gemist, dank je voor het normaal antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik mag hopen dat na deze klap van 80+ doden door een raketaanval men wat kritischer nadenkt over het gebruiken van de "standaard" locaties voor militaire zaken..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Zou het rusland gelukt zijn al hun nucleaire wapens te onderhouden?
Ze hebben er op papier het meest, maar zoals we hier ten aanzien van veel basalere zaken als banden al hebben gezien lijkt normaal onderhoud een grote uitdaging bij hardware wat niet eens diepe technische kennis verreist.

Interessant stuk uit Time 2014 en dat gaat om US met veel meer budget en pers die vragen stelt en records die openbaar worden of zijn. Dan kan je toch eigenlijk niet anders denken dat de echte dreiging van nukes voor rusland zit in de officiele getallen maar dat er verder weinig boem kan doen op een plek waar ze iets aan hebben.

https://time.com/44648/u-...ng-aging-nuclear-arsenal/
BY MARK THOMPSON MARCH 31, 2014 10:13 PM EDT
The last thing you hear when leaving the dealership behind the wheel of your new car is the salesperson. She’s reminding you to bring it back to the dealership for repairs to ensure the proper spare parts are used to keep it running like new.

You’d think the folks in charge of keeping the nation’s nuclear arsenal healthy would take the same approach. But they don’t.

That’s because the “configuration management” (CM) requirements — an “exact list, by version, of the drawings, specifications, engineering authorizations, manufacturing records and any other essential documents used in the development and qualification of a nuclear-weapon system or component” — haven’t been met, according to a new report from the Department of Energy (DOE) inspector general’s office.

The National Nuclear Security Administration (NNSA) counts on those records to ensure its nuclear-warhead blueprints, and resulting upgrades, are correct. The failure to keep them that way has led to faulty parts being installed into the nation’s nuclear weapons. Compounding the problem is the fact that the nation’s nuclear-weapons blueprints are, well, falling apart. NNSA is the part of the DOE that oversees the nation’s nuclear stockpile.

“I’m pretty surprised,” Stephen Schwartz, a nuclear-weapons expert at the James Martin Center for Nonproliferation Studies in Monterey, Calif., said on Monday. “I would have thought that the people responsible for designing, building and maintaining our nuclear weapons would keep scrupulous records of what they did.”

Apparently, not so much.

“Our review … identified instances in which NNSA had not maintained accurate and complete CM information for its nuclear weapons and components,” the DOE inspector general says in a new report. “We also identified additional concerns with the use of nuclear-weapons parts and components that did not conform to specifications … sites did not always ensure that parts that did not conform to specifications were actually fit for use in a nuclear weapon.” Such actions “could negatively impact the reliability and safety of U.S. nuclear weapons.”

NNSA has acknowledged the inspector general’s concerns and has “proposed and initiated corrective actions are responsive to our findings and recommendations,” the inspector general said.

A big part of the problem is that the U.S. hasn’t built a new nuclear weapon since 1990. That’s pushing the nation to upgrade many existing ones, something that wasn’t generally considered when the weapons were built. It’s vital to have data on how those weapons were assembled, so their thousands of parts can be safely removed and upgraded. That’s also difficult to do when the blueprints are disintegrating.

“Irreplaceable nuclear-weapons CM information is degrading,” the inspector general said. “Specifically, film media and microfiche are being lost due to degradation, and radiographs are beginning to stick together, causing extensive damage and making the data unrecoverable.”

Many of the details are classified, but the issue is of sufficient concern that the inspector general’s office said it has received “multiple allegations” of improper record keeping when it comes to U.S. nuclear arms. In one case, a nuclear-weapons lab opted to use a nuclear-weapon part that didn’t meet required specifications, a shortcoming discovered only when a part in a second batch failed. Had the part in the second batch not failed, the first batch would likely have been installed on the W76-1, “resulting in a reliability concern for a component with nuclear-safety features.”

The Navy had to return 11 of 23 W76-1 nuclear warheads to NNSA because of wiring damaged by the use of commercial off-the-shelf parts in the warhead’s remanufacturing. “The W76-1 weapons were returned due to the discovery of dielectric material missing from a detonator-cable assembly,” the inspector general says. “Dielectric material acts as a nonconductor to a direct electric current and is used to help ensure that an electrostatic discharge does not accidentally set off the main charge of the weapon.”

The W76 is the warhead atop the missiles carried by the Navy’s Trident submarines. With a yield of 100 kilotons, it is seven times as powerful as the bomb dropped on Hiroshima in 1945.

Keeping the nation’s nuclear arsenal in shape has become more difficult as the companies and people who originally built it disappear. “Not having a fully implemented supplier quality-management program,” the inspector general warned, “can have devastating impacts on the reliability and safety of our nuclear weapons.”

Schwartz concurs. “This could have significant consequences,” he says. “This isn’t a one-off problem affecting one particular class of warheads — it looks like it’s affecting quite a lot of them.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Deze had ik gemist, dank je voor het normaal antwoorden.
In de antwoorden onder het draadje zijn ook beelden te zien van de mensenmassa die blijkbaar vroegtijdig het evenement verlieten.

Wat er zich exact allemaal heeft afgespeeld rondom het optrommelen van de mensenmassa blijft gissen, maar veel verslaglegging op twitter wekt in ieder geval het vermoeden dat een deel van het publiek niet eens precies wist waar zij precies naartoe gingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 23:37

Major_ton

Shoot!

[...]

Ik denk dat je eens op mag houden met je te verschuilen achter je 'Call of Duty' argument wanneer iemand anders een ander standpunt heeft dan jij. Het is zo makkelijk om daar gelijk naar te grijpen. Heel veel mensen willen gewoon meer dan wat er nu gebeurt om de horror aldaar een halt toe te roepen. Of dat dan de juiste oplossing is weet niemand, maar ik kost eigenlijk een beetje van die selectieve solidariteit om eerlijk te zijn.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:55
Major_ton schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Ik denk dat je eens op mag houden met je te verschuilen achter je 'Call of Duty' argument wanneer iemand anders een ander standpunt heeft dan jij. Het is zo makkelijk om daar gelijk naar te grijpen. Heel veel mensen willen gewoon meer dan wat er nu gebeurt om de horror aldaar een halt toe te roepen. Of dat dan de juiste oplossing is weet niemand, maar ik kost eigenlijk een beetje van die selectieve solidariteit om eerlijk te zijn.
Maar het is toch ook selectieve verontwaardiging? Oorlog in Donbas heeft 8 jaar gewoed en is tamelijk extreem geweest. Grote verschil lijkt met name de aandacht te zijn?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Natuurlijk wil iedereen die horror stoppen. Maar met een Derde Wereldoorlog vallen er miljoenen, zo niet tientallen miljoenen, doden. En is de horror dus nog ontelbare, ontelbare malen groter. En dan dus wereldwijd, en niet regionaal zoals nu.

Dus we willen niet deze horror, maar om dat te stoppen, willen we een nog véél grotere horror (als in de derde wereldoorlog) starten?

Voor mijn informatie: wat is de logica achter deze gedachtenkronkel? Waarom zijn er mensen zo verrekte happig om een nieuwe wereldoorlog te ontketenen?

Als je echt denkt dat een wereldoorlog dit probleem oplost, kan ik me toch echt niet voorstellen dat je in de realiteit leeft hoor. Dan weet je wérkelijk niet wat dat voor gevolgen heeft.

Nogmaals: ik weet ook niet hoe dit opgelost moet worden, maar wat ik wél weet is dat het starten van een derde wereldoorlog niet de oplossing gaat zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-09 22:54
[...]

Het is voor velen een excuus om de andere kant op te kijken. Vraag me af waar voor die mensen dan wel de grens ligt. Ik denk dat die als de Russen hier al staan nog steeds zeggen dat het beter is om niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
giantgiantus schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Maar het is toch ook selectieve verontwaardiging? Oorlog in Donbas heeft 8 jaar gewoed en is tamelijk extreem geweest. Grote verschil lijkt met name de aandacht te zijn?
De oorlog heeft tot halverwege 2015 hevig gewoed en is na de verovering van het vliegveld bij Donetsk en de slachting van Debaltseve verworden tot een frozen conflict met regelmatig artillerie beschietingen waarvan beide partijen elkaar de schuld gaven, maar de OVSE (let wel: met deelnemer Rusland) steevast de schuld bij de separatisten legde. Daarnaast mocht de OVSE overal kijken van Oekraine, maar werd hen regelmatig de toegang ontzegt door de deelrepublieken als het ff niet uit kwam.
Er is van beide kanten steeds vrij weinig nieuws uit die regio gekomen, omdat het nauwelijks wat voorstelde. (relatief gezien, want er vielen wel militaire doden). Natuurlijk is het de laatste maanden vanuit Rusland ontzettend opgeklopt tot een vreselijk conflict en dat Donetsk kapot gebombardeerd zou worden door Oekraine en dat het een genocide was.
Nou zag ik regelmatig beelden vanuit Donetsk, maar dat leek in niet op een stad onder continue vrees van bombardement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
[...]Ik denk dat je eens op mag houden met je te verschuilen achter je 'Call of Duty' argument wanneer iemand anders een ander standpunt heeft dan jij. Het is zo makkelijk om daar gelijk naar te grijpen. Heel veel mensen willen gewoon meer dan wat er nu gebeurt om de horror aldaar een halt toe te roepen. Of dat dan de juiste oplossing is weet niemand, maar ik kost eigenlijk een beetje van die selectieve solidariteit om eerlijk te zijn.
Je mag een ander standpunt hebben. Maar wanneer dat gebaseerd is op iets wat je wilt zonder je voldoende verdiept te hebben in de consequenties van datgene wat je voorstelt dan wordt het misschien tijd om je in te lezen en daarna je standpunt aan te passen.
Remember: "Het is oorlog. Niets is wat het lijkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:32
Putin zou gewoon een koekje van eigen deeg moeten krijgen. Wat weerhoudt ons ervan om eens lekker te gaan stoken in de Kaukasus en andere gebieden die wat minder enthousiast zijn over het regime in Moskou.
Destabilisatie en desintegratie is volgens mij de enige manier om het probleem Putin op te lossen zonder direct te vervallen tot WO3.

(Vergeet niet dat als we Rusland aanpakken en de VS hier de handen vol heeft; Xi het idee kan krijgen dat er niemand is om Taiwan te beschermen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Laatst online: 09:22
[...]

Tel even tot 10 en denk pas dan nog eens opnieuw na. Een andere mening is prima, maar onderbouw dan ook even waarom je de gruwelen van een mogelijke WW3 kernoorlog accepteert. Vanuit emotie was ik eerst ook voor militair ingrijpen, vanuit de NAVO, maar de scope van platgebombardeerde steden uitbreiden naar heel Europa (en wellicht verder) brengt Oekraïne ook niks. Achter de schermen vindt (denk ik) véél meer steun aan Oekraïne plaats dan de meesten overzien. Intel, antitank- en luchtafweer doet IMO véél meer dan daadwerkelijk militairen het gebied insturen. Want wat er nu gebeurt moet super demotiverend zijn in Moskou: Poetins leger lijdt hevige verliezen in de strijd "tegen Oekraïne, niet "tegen de NAVO".

Is wat er gebeurt verschrikkelijk en bloedig? Ja. Zal wat er gebeurt minder verschrikkelijk en minder bloedig worden met een NAVO die Oekraïne binnentrekt? Ik vrees van niet maar weet het niet.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Silent7 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:04:
Ze hebben er op papier het meest, maar zoals we hier ten aanzien van veel basalere zaken als banden al hebben gezien lijkt normaal onderhoud een grote uitdaging bij hardware wat niet eens diepe technische kennis verreist.

Interessant stuk uit Time 2014 en dat gaat om US met veel meer budget en pers die vragen stelt en records die openbaar worden of zijn. Dan kan je toch eigenlijk niet anders denken dat de echte dreiging van nukes voor rusland zit in de officiele getallen maar dat er verder weinig boem kan doen op een plek waar ze iets aan hebben.

[...]
Het zou mij persoonlijk niets verbazen dat een aanzienlijk deel niet meer inzetbaar is, maar al zouden er bij wijze van spreken 100 onnauwkeurige kernkoppen wel inzetbaar zijn is dat natuurlijk al genoeg om de wereld zoals wij die nu kennen te beëindigen.

Helemaal als er dan ook nog nucleaire response vanuit USA/China komt. De nukes die dan op Rusland vallen zullen ook voor de rest van de wereld voelbaar zijn in de nucleaire winter die er op volgt.

Het is gewoon een lont in een kruidvat die nooit aangestoken zou moeten worden, willen we nog iets van ons toekomstige menselijke bestaan op aarde maken.

Hopen dat het nooit zover komt. Niet alleen voor de mensheid, maar alle levensvormen op aarde als collectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gebanned schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:21:
Putin zou gewoon een koekje van eigen deeg moeten krijgen. Wat weerhoudt ons ervan om eens lekker te gaan stoken in de Kaukasus en andere gebieden die wat minder enthousiast zijn over het regime in Moskou.
Destabilisatie en desintegratie is volgens mij de enige manier om het probleem Putin op te lossen zonder direct te vervallen tot WO3.

(Vergeet niet dat als we Rusland aanpakken en de VS hier de handen vol heeft; Xi het idee kan krijgen dat er niemand is om Taiwan te beschermen.)
en delen van de wereld onder handen nemen waar rusland bij betrokken is, om de russen indirect tegen te werken. Bijv. Syrie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Natuurlijk wil iedereen die horror stoppen. Maar met een Derde Wereldoorlog vallen er miljoenen, zo niet tientallen miljoenen, doden. En is de horror dus nog ontelbare, ontelbare malen groter. En dan dus wereldwijd, en niet regionaal zoals nu.

Dus we willen niet deze horror, maar om dat te stoppen, willen we een nog véél grotere horror (als in de derde wereldoorlog) starten?

Voor mijn informatie: wat is de logica achter deze gedachtenkronkel? Waarom zijn er mensen zo verrekte happig om een nieuwe wereldoorlog te ontketenen?

Als je echt denkt dat een wereldoorlog dit probleem oplost, kan ik me toch echt niet voorstellen dat je in de realiteit leeft hoor. Dan weet je wérkelijk niet wat dat voor gevolgen heeft.

Nogmaals: ik weet ook niet hoe dit opgelost moet worden, maar wat ik wél weet is dat het starten van een derde wereldoorlog niet de oplossing gaat zijn.
Als je deze denkwijze doorzet, ben ik eigenlijk wel bang dat "het westen" ook niets durft te doen als Rusland een NATO if EU land aanvalt. Want WO3. Ik vind dat wel een kwalijke ontwikkeling.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 23:07
oldgrumpy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:28:
[...]

En dan, dan zal Poetin zwaar gaan bombarderen.
Tot en met nucleaire bommen
En dan, wie heeft dan gewonnen?
Denk je nu echt dat Poetin zich gaat terugtrekken?
Na het zien van de show van Poetin gisteren moeten alle ogen nu toch zijn opengegaan mag ik hopen
Er is sowieso geen goede afloop voor Putin. maar dat hoeft ook helemaal niet, in Rusland heerst een andere realiteitszin dan bij jou en mij.

Hij zou volgens de rest van de wereld keihard verloren hebben en daar gewonnen hebben. Bovendien kan je een speciale operatie niet verliezen hè.

In Nord Korea geloven ze ook van alles over die gekke man. Rusland is nu op exact dezelfde manier geïsoleerd en zal dat blijven.

Er staat hem letterlijk niets meer in de weg om over 2 weken te zeggen dat de speciale operatie gelukt is en dat ze klaar zijn. In Rusland vieren ze hem dan en in de rest van de wereld denken we allemaal oh ok, prima het stopt tenminste, eindelijk. Dan is het ook klaar hè.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gebanned schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:21:

Probleem is wel dat je dan in drijfzand terecht komt. Wij verwijten dat Rusland een ander land aanvalt (een terecht verwijt overigens), maar vervolgens doen we hetzelfde. Je kent dat gezegde over potten, ketels en de kleur zwart neem ik aan wel?

Daarnaast, willen we ons in zo'n wespennest steken. Westen wordt nu al gehaat, als we het land aanvallen, zal dat niet minder worden, eerder nog meer.

En dat kan ook backfiren van de Kausasus naar NAVO-landen, met rebellengroepen, verzetsgroepen etc die ontstaan. Denk aan Turkije, wat grenst aan een aantal van die landen. Denk niet dat die daar heel erg op zitten te wachten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 17:56

Don Quijote

El Magnifico

[...]

Natuurlijk wil iedereen die horror stoppen. Maar met een Derde Wereldoorlog vallen er miljoenen, zo niet tientallen miljoenen, doden. En is de horror dus nog ontelbare, ontelbare malen groter. En dan dus wereldwijd, en niet regionaal zoals nu
Aan de andere kant is het ook wel extreem om te zeggen dat militair ingrijpen door bijvoorbeeld de NAVO in Oekraïne tot wereld oorlog III moet leiden. Daar zit echt nog heel veel ruimte tussen. Of vind jij het aannemelijk dat de Chinezen militair gaan ingrijpen wanneer NAVO alleen binnen Oekraïne blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Don Quijote schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Aan de andere kant is het ook wel extreem om te zeggen dat militair ingrijpen door bijvoorbeeld de NAVO in Oekraïne tot wereld oorlog III moet leiden. Daar zit echt nog heel veel ruimte tussen. Of vind jij het aannemelijk dat de Chinezen militair gaan ingrijpen wanneer NAVO alleen binnen Oekraïne blijft?
Idd de kans dat dat gebeurt is zo goed als nul, echter vinden sommige die kleine kans zelfs teveel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Silent7 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:04:

[...]
Ellende/voordeel van kernwapens is dat je er niet zo veel van nodig hebt om verschrikkelijk veel verwoesting aan te richten.

Je hebt daarom niet zoveel aan dit soort informatie. Rusland heeft kernwapens, hoeveel er daarvan operationeel inzetbaar zijn is niet zo heel relevant. Je gaat er in ieder geval niet op gokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:22:
[...]

Het zou mij persoonlijk niets verbazen dat een aanzienlijk deel niet meer inzetbaar is, maar al zouden er bij wijze van spreken 100 onnauwkeurige kernkoppen wel inzetbaar zijn is dat natuurlijk al genoeg om de wereld zoals wij die nu kennen te beëindigen.

Helemaal als er dan ook nog nucleaire response vanuit USA/China komt. De nukes die dan op Rusland vallen zullen ook voor de rest van de wereld voelbaar zijn in de nucleaire winter die er op volgt.

Het is gewoon een lont in een kruidvat die nooit aangestoken zou moeten worden, willen we nog iets van ons toekomstige menselijke bestaan op aarde maken.

Hopen dat het nooit zover komt. Niet alleen voor de mensheid, maar alle levensvormen op aarde als collectief.
Een beperkte uitwisseling van kernkoppen (zeg 100 tactische) veroorzaakt geen nucleaire winter, daarvoor heb je echt veel meer en zwaardere nodig. Maar idd als er zelfs de kleinste kan is, vandaar dat rusland zelf aanvallen niet aan de orde is, oekraine/navo/eu verdedigen is natuurlijk iets heel anders.

[ Voor 7% gewijzigd door k995 op 19-03-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Het WW3-argument wordt inderdaad maar al te graag gebruikt als excuus voor nietsdoen. Feit is dat Putin al aangegeven heeft dat de sancties en wapenleveranties in zijn ogen oorlogshandelingen zijn. Maar net zoals de afgelopen jaren negeren we liever wat Putin zegt en hopen dat ie het wel allemaal niet zo serieus bedoeld. De vraag is hoe lang het zal duren voordat we daar weer de consequenties van gaan merken.

Dat betekent niet dat we er met gestrekt been in moeten gaan, maar we moeten de bedreigingen een stuk serieuzer nemen en ons veel sneller voorbereiden. Sancties die nu nog van tafel blijven zouden ook allemaal geactiveerd moeten worden om deze gek te stoppen voordat het zo ver komt dat wij ook in deze oorlog meegetrokken zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 19-03-2022 11:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coyote1980
  • Laatst online: 09:22
fsfikke schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Het WW3-argument wordt inderdaad maar al te graag gebruikt als excuus voor nietsdoen.
Maar er is toch helemaal geen sprake van nietsdoen? Naast sancties wordt Oekraïne van een flinke berg intel en praktische wapens voorzien.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Het WW3-argument wordt inderdaad maar al te graag gebruikt als excuus voor nietsdoen. Feit is dat Putin al aangegeven heeft dat de sancties en wapenleveranties in zijn ogen oorlogshandelingen zijn. Maar net zoals de afgelopen jaren negeren we liever wat Putin zegt en hopen dat ie het wel allemaal niet zo serieus bedoeld. De vraag is hoe lang het zal duren voordat we daar weer de consequenties van gaan merken.

Dat betekent niet dat we er met gestrekt been in moeten gaan, maar we moeten de bedreigingen een stuk serieuzer nemen en ons veel sneller voorbereiden. Sancties die nu nog van tafel blijven zouden ook allemaal geactiveerd moeten worden om deze gek te stoppen voordat het zo ver komt dat wij ook in oorlog zijn.
Tegelijk kan je dan ook zeggen, waarom wel in Oekraïne ingrijpen, en niet in zoveel andere landen? Waarbij het westen de volle laag krijgen als we niet ingrijpen, en als we wel ingrijpen.

Uiteindelijk is het voor iedereen een schaal, en mensen zitten gewoon allemaal net wat anders erop. Maar het dan gaan hebben over "Het is geen Call of Duty", is ook een zwaktebod imo. (Tenzij dat echt relevant is, maar bij de vraag hoeveel we moeten doen is het geen relevant argument imo).

Als je echt risico op WW3 zo klein mogelijk wil hebben, had je immers ook geen wapens aan Oekraïne moeten geven. Hell dan moet je gewoon direct opgeven en onderdeel van Rusland worden. Tegelijk zullen er ook weinig mensen zijn die zeggen: Laten we maar gewoon een zooi kruisraketten op Russische vliegbasissen rond Oekraïne gooien. En ergens daartussenin komen de meeste uit.

Zelf ben ik tegen een no-fly zone. Het voordeel lijkt mij beperkt, en de escalatie heel groot. En ja kans op WW3 dan is klein, maar de impact daarvan zou zo groot zijn...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

coyote1980 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Maar er is toch helemaal geen sprake van nietsdoen? Naast sancties wordt Oekraïne van een flinke berg intel en praktische wapens voorzien.
Klopt, die uitspraken over "we doen niks" slaan werkelijk nergens op. We doen enorm veel, leveren volop wapens, overig materieel, logistiek (transport), intelligence etc etc.

Er is een compleet vreemdelingenlegioen opgericht etc, met naar zeggen vele duizenden mensen.

Plus opvang van burgers, financiele steun, en weet ik wat nog meer.

We doen dus al enorm veel op dat vlak.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Euh... als de Navo ingrijpt in Oekraïne moeten ze oorlog voeren met de Russen en hebben we per definitie een Derde Wereldoorlog. Of China daar aan deelneemt is niet relevant. Hoewel ik vermoed dat China echt niet op z'n handen blijft zitten bij zo'n 'buitenkansje', dan is Taiwan direct aan de beurt.

Ben het wel een beetje zat dat iedereen die hier oproept tot kalmte wordt verweten te passief te zijn en het allemaal wel best te vinden wat er gebeurt. Dat is absoluut niet het geval.

Bedenk dat als we ingrijpen de kans levensgroot is dat onze steden ook in puin komen te liggen. En wat de Oekraïners er mee opschieten dat hun land het toneel wordt van de grootste veldslag ooit en derhalve in een maanlandschap zal veranderen heeft ook nog niemand me uit kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Er is imo meer kans dat Putin besluit om kernwapens tegen niet-nato-landen te gebruiken dan tegen nato-landen. Kernwapens tegen niet-nato-landen beschouw ik zelf wel als een serieuze mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

<zucht>

Als er een oorlog is tussen de navo en Rusland, dan zit er minder ruimte tussen het gebruik van conventionele en kernwapens dan er ooit geweest is tijdens de gehele koude oorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Klopt, die uitspraken over "we doen niks" slaan werkelijk nergens op. We doen enorm veel, leveren volop wapens, overig materieel, logistiek (transport), intelligence etc etc.

Er is een compleet vreemdelingenlegioen opgericht etc, met naar zeggen vele duizenden mensen.

Niets meer doen tov wat we nu doen. Ja, we doen veel, maar allemaal dingen waar we zelf nog comfortabel mee zijn en onze welvaart zo min mogelijk mee schaden. Hardere sancties die Rusland nog veel meer pijn zouden doen worden tegengehouden omdat we dat te onaangenaam vinden.

Er ligt nog heel veel ruimte tussen wat we nu doen en WW3 uitlokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:00

Grvy

Bot

fsfikke schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Niets meer doen tov wat we nu doen. Ja, we doen veel, maar allemaal dingen waar we zelf nog comfortabel mee zijn en onze welvaart zo min mogelijk mee schaden. Hardere sancties die Rusland nog veel meer pijn zouden doen worden tegengehouden omdat we dat te onaangenaam vinden.

Nee, nee. Er ligt helemaal geen ruimte tussen. Dat is heel duidelijk gemaakt door Rusland.

Dat ontkennen is oogkleppen op hebben.

Men vergeet even "voor het gemak" dat WW1 ook gebeurde vanwege "kleine" dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Grvy op 19-03-2022 11:47 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Salvatron schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:44:
Er is imo meer kans dat Putin besluit om kernwapens tegen niet-nato-landen te gebruiken dan tegen nato-landen. Kernwapens tegen niet-nato-landen beschouw ik zelf wel als een serieuze mogelijkheid.
Welk niet-Nato land zou Rusland dan aanvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

alexbl69 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Welk niet-Nato land zou Rusland dan aanvallen?
Rusland kan bijv. kernwapens in oekraine inzetten. Verder zou ik het niet weten eigenlijk. Maar Ik neem aan dat Putin vrolijk doorgaat met oorlogvoeren als hij oekraine eronder heeft gekregen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Sterker nog, ik snap niets van de gedachte dat we niets aan het doen zijn?
Ik vind het zelfs een ongelooflijk negatieve gedachte als je inderdaad ziet hoeveel de NAVO en andere landen WEL doen.

Al helemaal voor een land dat niet eens tot de NAVO behoort.

Buiten dat vergeten mensen ook het beeld naar buiten. Je maakt je als NAVO ineens erg ongeloofwaardig naar al die andere landen waar niks of veel minder geholpen is.

Ik begrijp de emoties overigens wel, maar een oorlog win je nooit op emoties maar op tactiek, logica en ratio.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
honey schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:44:

Zoals Kamila Valieva
Geen hond in Rusland die dit kan lezen. Is dus ook niet naar Russen gericht. Leuke marketing voor haar, ook moedig daar niet van, maar helaas niet effectief.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Paulus07 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:55:
Of dat gebeuren in dat stadion helemaal geloofwaardig is...
en @Vorkie, @Yaksa en @wildhagen

wat de F*ing hell ? jullie gaan allemaal over 1 ding voorbij .. het is alsof Mark Rutte 1 of ander event (Park Pop, holland heineken festival oid) binnenwandeld en toespraak gaat houden .. DAT is het nieuws .. hoe vaak zie je uberhaupt artiesten en politiek bij elkaar ??? en ja ik bedoel niet Rally's waar artiest explicit uitgenodigd worden.. (verkiezings events) .. sterker nog bij de laatste verkiezingen in NL / USA distancieren artiest zich van de politiek .. (DUH)

Dat mensen onder "dwang" er naar toe gaan lijkt me dus ook erg onlogisch .en mensen die het "fake' noemen want het beeld wat paulus bv aanhaalt .. lijkt me daarom eerder een red-haring move

maar ik merk wel op dat het best een "vooropgezet" iets kan zijn maar zoiets trap je niet in record tempo in 24 uur af .. logischer lijkt me dat iets omgedoopt is tot dit ..

als je sniper(s) hebt ala hollywood films kan je hem natuurlijk ook uitschakelen dus daarom wil je het niet zo ruim mogelijk van te voren aankondigen .. immers inlichting diensten zijn ook niet achtelijk .. en een "oekrainse sniper er neer mikken die het schot wil nemen ..

Goed ik kan het mis hebben en dat normaal is in rusland maar goed maar reduceer het gebeuren tot " het is wel erg eng'. en daar hebben ze dan enorm veel moeite / tijd in gestoken ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fsfikke schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Als de NATO erbij betrokken wordt, met direct militair ingrijpen, heb je per definitie een wereldoorlog....
A world war is "a war engaged in by all or most of the principal nations of the world".
Dan heb je dus Rusland, de VS die erbij betrokken zijn, oftewel 2 van de 3 (naast China) principal nations. Plus nog UK en Frankrijk (beiden immers NATO-lid), dan heb je 4 van 5 permanten Veiligheidsraad-landen (en ook allevier nucleaire machten).

Dus nee, zo heel veel ruimte zit daar dus niet meer tussen....

En zoald @Grvy al tercht opmerkt: WO1 begon ook met een serie van steeds escalerende, maar op zichzelf kleine (internationaal gezien) incidenten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

B_FORCE schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:49:
[...]

Sterker nog, ik snap niets van de gedachte dat we niets aan het doen zijn?
Ik vind het zelfs een ongelooflijk negatieve gedachte als je inderdaad ziet hoeveel de NAVO en andere landen WEL doen.

Al helemaal voor een land dat niet eens tot de NAVO behoort.
Dat komt ook omdat we zien dat Putin een vrij een democratisch land heeft aangevallen dus het is ook in ons eigen belang om de russen zoveel mogelijk tegen te werken omdat we duidelijk te maken hebben met een gek die op oorlogspad is, zoals Napoleon. Die sancties zijn er vooral voor onszelf en niet zozeer voor oekraine lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 18:19
Gisteren en vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luLU2cVXoE76ccUaeWmzRg2lXgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00N4uif9IfxN105ktR25nsH1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kw8RmnxJ2nY7EPT_BQoOBcvyY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAcRZ2cHVMDTAnpB9uRgYzHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:23
Even negeren dat de cijfers overdreven kunnen zijn, het gaat toch jaren duren voor Rusland om hun voorraden weer aan te vullen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Grvy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Nee, nee. Er ligt helemaal geen ruimte tussen. Dat is heel duidelijk gemaakt door Rusland.

Dat ontkennen is oogkleppen op hebben.

Men vergeet even "voor het gemak" dat WW1 ook gebeurde vanwege "kleine" dingen.
En waarom laat jij je leiden door wat Rusland "duidelijk maakt"? En hoe succesvol is de strategie van appeasement in de afgelopen jaren geweest?

We zijn al betrokken. Het front ligt momenteel in Oekraïne, maar het is helder dat Rusland onze vijand is, en dat de Baltische staten de volgende zijn als we dit allemaal laten gebeuren. Dát ontkennen is oogkleppen op hebben.

Of je het nu wil of niet, de oorlog in Europa is er, en wegkijken gaat niet zorgen voor vrede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
Bschnitz schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Er is sowieso geen goede afloop voor Putin. maar dat hoeft ook helemaal niet, in Rusland heerst een andere realiteitszin dan bij jou en mij.

Hij zou volgens de rest van de wereld keihard verloren hebben en daar gewonnen hebben. Bovendien kan je een speciale operatie niet verliezen hè.

In Nord Korea geloven ze ook van alles over die gekke man. Rusland is nu op exact dezelfde manier geïsoleerd en zal dat blijven.

Er staat hem letterlijk niets meer in de weg om over 2 weken te zeggen dat de speciale operatie gelukt is en dat ze klaar zijn. In Rusland vieren ze hem dan en in de rest van de wereld denken we allemaal oh ok, prima het stopt tenminste, eindelijk. Dan is het ook klaar hè.
En ik dacht dat ik naïef was _O-
Poetin gaat echt niet stoppen tenzij

Hij gedwongen wordt door China of
Oekraïne zijn eisen aanvaardt of
Hij dood is

In andere gevallen gaat hij door desnoods totheel Oekraïne plat gebombardeerd is waarbij ik het gebruik van nucleaire wapens niet uitsluit integendeel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:52:
[...]

Als de NATO erbij betrokken wordt, met direct militair ingrijpen, heb je per definitie een wereldoorlog....
En waar zeg ik dat we direct militair moeten ingrijpen?
Rusland heeft al aangegeven onze handelingen als oorlogsdaden te beoordelen. Net zoals de afgelopen decennia hopen wij dat ze dat allemaal niet zo serieus bedoelen en het ons allemaal niet zo veel zal raken. Vandaar ook de keuzes voor of tegen sommige sancties. De olie- of gaskraan deels dichtdraaien willen we nu nog niet omdat het voor ons te onaangenaam is.

Als over een tijdje weer eens blijkt dat Rusland toch niet aan het bluffen is staan we weer reactief te handelen. In Duitsland hebben ze een goede eerste stap gemaakt met extra investeringen maar dat is natuurlijk nog vooral voor de lange termijn. In anderen landen hoor ik nog weinig serieuze opschaling/voorbereiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 09:25
Stroopwafels schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:58:
[...]
Even negeren dat de cijfers overdreven kunnen zijn, het gaat toch jaren duren voor Rusland om hun voorraden weer aan te vullen?
Decennia, want zelfs het Chinese materiaal gaat te duur zijn. Of ze moeten delen van Rusland gaan verkopen in ruil voor Chinese tanks e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:16
oldgrumpy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:02:
[...]

En ik dacht dat ik naïef was _O-
We zijn hier niet op Facebook he. Beetje respectvol mag wel.

Ik denk dat hij op inhoud niks geks zegt en best gelijk kan hebben. Het kan IMO alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Caelorum schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Decennia, want zelfs het Chinese materiaal gaat te duur zijn. Of ze moeten delen van Rusland gaan verkopen in ruil voor Chinese tanks e.d.
Ze produceren veel zelf en best goedkoop. Het voldoet alleen niet kun je nu concluderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Stroopwafels schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Yep, als je kijkt hoeveel voorraad problemen ze nu lijken te hebben op alles wat een beetje modern is, en je voegt de vraag toe in hoeverre ze de komende jaren uberhaupt een economie hebt, moet dit enorm veel pijn doen aan de Russische kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40

HaterFrame

Well... Poo came out!

Caelorum schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Of ze doen het net als India destijds: ruil handel.
100 ton kip voor een aantal straaljagers.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Het Call of Duty narratief is werkelijk waar kinderachtig.

Je weet dat dit ook de reden is geweest waarom men niet eerder tegen Hitler durfde in te grijpen?

Je weet ook dat de reactie om kernwapens in te zetten in geval de tegenstander dictator is een kort lijntje kan zijn met veel onzekere factoren? Hij kan ieder moment onder een false pretext kernwapens inzetten.

Je weet ook niet wat de reactie op een vredesmacht zou zijn. Een humanitaire corridor die mensen in Mariupol helpt zou bewaakt kunnen worden door een vredesmacht. Of het verstandig is, is natuurlijk de vraag. Uiteindelijk ga ik er van uit dat de VS en NAVO verstandig handelen in dit conflict. Die lui kennen Poetin en conpanen een stuk beter dan jij of ik.

Het tegenoffensief in Cherson is trouwens belangrijk ivm aanleverroute Odessa. Zonder Cherson geen verharde weg van Krim en bezet Donbas naar Odessa. Er is nog een choke point iets verder in het oosten, die houdt ook stand. En de weg naar oostelijk Kyiv is eigenlijk een hinderlaag.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
PLAE schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:04:
[...]

We zijn hier niet op Facebook he. Beetje respectvol mag wel.

Ik denk dat hij op inhoud niks geks zegt en best gelijk kan hebben. Het kan IMO alle kanten op.
Dus na die show van Poetin gisteren, ben jij nog overtuigd dat die man gaat stoppen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 24-09 08:53
wildhagen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Lijkt me wel. Als ze een VPN hebben naar een server in bij de VS, UK, Japan etc, hebben ze gewoon een IP uit dat land en komen ze daar gewoon op.

Of je kan iets als Tor gebruiken, dat is immers mede bedoeld om dit soort blokkades te kunnen omzeilen.
Ik verwacht niet dat een meisje van 15 jaar met TOR e.d. bezig gaat om haar instagram te onderhouden. Ze heet ook al Telegram opgestart, dus nodig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 24-09 17:56

Don Quijote

El Magnifico

alexbl69 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Euh... als de Navo ingrijpt in Oekraïne moeten ze oorlog voeren met de Russen en hebben we per definitie een Derde Wereldoorlog.
Dan hebben we denk ik een iets andere definitie van een Wereldoorlog. Dat is het verleden nooit gedefineerd als een vredesmissie in 1 land, tegen 1 agressor.

Een Wereldoorlog zie ik toch een beetje als een oorlog in meerdere landen, meerdere fronten, en meerdere coalities.

En daarom het punt: zelfs al zou de NAVO zich in Oekraïne melden met boots on the ground voor bijvoorbeeld een vredesmissie, is dit zeker niet direct een derde Wereldoorlog. Daar zit echt nog heel veel ruimte tussen.

Wat niet weg neemt dat ik het onverstandig vind om dat te doen om dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door Don Quijote op 19-03-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
oldgrumpy schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Dus na die show van Poetin gisteren, ben jij nog overtuigd dat die man gaat stoppen nu?
Nee wat ik schreef in wat jij hierboven zelf quote:

“ Ik denk dat hij op inhoud niks geks zegt en best gelijk kan hebben. Het kan IMO alle kanten op.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Overigens vind ik de kans nog steeds aanwezig dat de Russen alles ten oosten van Djnepr gaan veroveren op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:00

Grvy

Bot

RoD schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:01:
[...]

En waarom laat jij je leiden door wat Rusland "duidelijk maakt"? En hoe succesvol is de strategie van appeasement in de afgelopen jaren geweest?

We zijn al betrokken. Het front ligt momenteel in Oekraïne, maar het is helder dat Rusland onze vijand is, en dat de Baltische staten de volgende zijn als we dit allemaal laten gebeuren. Dát ontkennen is oogkleppen op hebben.

Of je het nu wil of niet, de oorlog in Europa is er, en wegkijken gaat niet zorgen voor vrede.
Dat zeg ik nergens. Ik geef aan dat de ruimte die men ziet tussen wat we nu doen en een WW3 toch echt klein is.

Of wel al wel of niet betrokken zijn heb ik niks over gezegd.

Dit is een account.

Pagina: 1 ... 54 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: