Waarom denkt u dat hij zo'n dikke jas draagt? Dat is niet omdat hij snel last heeft van de koude.
Plus het helpt natuurlijk als u de toeschouwers in het ongewis laat over wie er op het podium gaat komen (of überhaupt met wat voor doel men naar het stadion was gebracht).
Voor die prijs zijn de keramische platen toch wel inbegrepen?

Louwke schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:53:
Vraag is waarom? Oekraïne zal nooit de mogelijkheid hebben al hun spul te stoppen. Dit voelt meer als overkill. Of wellicht begint hun spul wat accuraat is nu echt op te raken en moeten ze dit spul inzetten?
Ik vermoed een test. Ze hebben er waarschijnlijk niet genoeg van om ze grootschaliger in te zetten (bijv. in het begin van het conflict). Maar ze willen wel weten dat áls ze er een afschieten met een dure tactische kernkop, dat die niet halverwege al uit de lucht kan worden geschoten. Dan is een raket afschieten vanuit Rusland en die helemaal over Oekraïne naar een westelijk gelegen doel te laten vliegen, een aardige test.
Of ze nog worden gemaakt durf ik niet te zeggen. Eind januari zag ik een Russisch propaganda filmpje (geen link, ik probeerde 'm op te zoeken en er staat nu "Video unavailable in your country") van een gloedjenieuwe rakettenfabriek. Dat was een schoon gebouw vol fonkelnieuwe Duitse en Japanse machines. Daar zal het niet aan liggen, maar het kan zomaar zijn dat de printplaatjes en sensoren uit China niet meer geleverd worden.
Dit is een vrij beproefde manier om te checken of oligarchen nog wel hun best doen. Hoeveel man kunnen die op de been krijgen, en hoeveel loyaliteit kunnen ze tonen. Dat soort dingen.
Verkiezingen in Rusland zijn dan ook niet meer dan een soort KPI-moment voor oligarchen. Een maffiabaas die het goed doet, zal zorgen dat in zijn gebiedje zoveel mogelijk mensen naar de stembus komen, en het liefst zoveel mogelijk op Putin stemmen. (denk aan mensen met de bus ophalen, cadeautjes weggeven bij op komen dagen, loterijen, of gewoon met de stembus langs de huizen)
In een gebied waar er maar weinig mensen komen stemmen, of veel mensen tegen Putin stemmen, zal er ook snel een 'wisseling van de wacht' plaatsvinden.
Nog even over die
schepen die bij Japan voeren. Die zullen nu wel in Vladivostok aan het uitladen zijn. Belangrijker is wat er in zat. Op het dek leken vrachtwagens te staan, dan zullen de raketten en tanks wel onderin staan.
Dat er raketten (Iskanders) en tanks onderin staan, weten we omdat de Russen het materieel zelf in december naar die eilanden had gebracht om de kustverdediging te versterken. (men gebruikt daar de landingsschepen voor, omdat die eilanden geen vermeldenswaardige havens of wegen hebben)
Dat ze het nu weghalen is een groot risico, want in Tokyo spreekt men inmiddels niet meer van
"de betwiste eilanden" maar van
"de bezette Japanse eilanden".
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!