Even wat bijna grappige slapstick in dit voor de rest vrij (terecht) serieuze topic:
— 𝔗𝔥𝔢 𝔇𝔢𝔞𝔡 𝔇𝔦𝔰𝔱𝔯𝔦𝔠𝔱 🇬🇪🇺🇦🇺🇲🇬🇷 (@TheDeadDistrict) 18 maart 2022
nope
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
nope
Oekrainers houden dapper stand inderdaad. Dan nog zal het steeds zwaarder worden, vooral in de gebieden waar bevoorrading moeilijk of zelfs onmogelijk is.RoD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:35:
[Embed]
Mooie samenvatting van de afgelopen week + wat het Rusland (visueel bevestigd) heeft gekost.
Oekraïne moet dit vol zien te houden. Helaas zal ook voor hen de prijs hoog zijn/blijven.
Mooi toch? Azov weg, Ukraine gedenazificeerd (is dat een woord?) inpakken en wegwezen.sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:55:
[...]
De Waffen-SS was ook maar iets van 5% van het totale Duitse leger dus omvang zegt nog niet alles. Het probleem is dat ze *knip*
[ Voor 19% gewijzigd door defiant op 18-03-2022 21:48 ]
Kijk gewoon eens naar een kaart. De Russen willen Mariupol. Wie het verdedigt zal hun echt volledig worst zijn. Ze zouden niet anders handelen als het door Moeder Theresa verdedigd werd.
[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 18-03-2022 21:49 ]
Je speculeert er lustig op los. Azov is het bataljon in Mariupul, is goed georganiseerd en professioneel. Er zitten inderdaad zelfs een paar neo-nazi's bij. Niet goed nee.sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:55:
[...]
De Waffen-SS was ook maar iets van 5% van het totale Duitse leger dus omvang zegt nog niet alles. Het probleem is dat ze *knip*
[...]
Dat is zeker propaganda maar dat sluit niet uit dat *knip*
Some of them are really far right or even real Neo-Nazis, that’s a bad thing about the regiment, of course. And I also know a lot of people from Azov who never had any extreme views. They just come to serve with a highly-capable and organized combat formation. It’s complicated.
— Illia Ponomarenko 🇺🇦 (@IAPonomarenko) 12 maart 2022
[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 18-03-2022 21:49 ]
Blijf je die kaart nou trekken?sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:55:
[...]
[...]
[ Voor 43% gewijzigd door defiant op 18-03-2022 21:49 ]
Dat meereizen op een tank is verre van veilig. Het werd tijdens WO2 ook veel gedaan en ik las ooit dat de gemiddelde Russische soldaat die zo reisde een levensverwachting van ongeveer 3 weken had.bloody schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:02:
Even wat bijna grappige slapstick in dit voor de rest vrij (terecht) serieuze topic:
[Twitter]
Al waren het marsmannetjes, op het moment dat je stad totaal vernietigd wordt en duizenden burgers omkomen heb je niet de luxe kieskeurig te zijn.Indoubt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:07:
Je zal vast gelijk hebben hoor, of misschien niet eens.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ze gaan niet weg. Klaar.ZenTex schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:04:
[...]
Gewoon wegwezen en stoppen met hele steden aan puin te bombarderen en te verhongeren.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wat een rare insinuaties waar je geen enkele bron voor hebtsampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:55:
[ Voor 37% gewijzigd door defiant op 18-03-2022 21:50 ]
Dit dus.
Wat zegt ze?Wognummer schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:18:
Ik zit even de Security council te kijken
de dame die de ambassadeur van rusland zit te vertalen hoor ik nu goed dat ze de propaganda van die rus ook zat is
Helemaal eens. Of - zoals nu - hij maar iets roept zonder enige vorm van bron. Het wordt inderdaad wel vervelend, dat herhalende riedeltje.Indoubt schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:07:
[...]
Blijf je die kaart nou trekken?
Je zal vast gelijk hebben hoor, of misschien niet eens.
Het punt is een beetje dat het op het grote geheel vrijwel niet uitmaakt en je al een behoorlijk aantal keren bewust dubieuze bronnen daarvoor gebruikt.
Hoeveel procent van de Russische troepen zijn communisten, een regime dat miljoenen Oekrainers vermoord heeft ?sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:55:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 18-03-2022 21:50 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Enige plek waar nog echt wat progressie wordt geboekt is dan ook in die regio. Frozen conflict is voor Ukraine in principe beter te doen, dan voor Rusland op vijandelijk gebied. De zorg zit hem in de belegerde steden, waar inwoners geen frozen conflict overleven.Cyberpope schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:11:
[...]
Ze gaan niet weg. Klaar.
Ik denk dat de uitkomst gaat zijn een frozen conflict waarbij Putin de hele zuidkust heeft en alles ten oosten van de rivier. De rest is wensdenken. Ik hoop vurig dat ik ongelijk krijg.
Je kunt kiezen, op de kogelmagneet, of erin. In geval van Russisch materieel is erin ook niet ideaal. Ik zou zelf gaan lopen, wat ook gebruikelijker is in andere gemechaniseerde opmars principes - zelfs al in WO2. Combined arms principe zie je tot nu toe ook zelden wat Rusland enorme verliezen oplevert.downtime schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:10:
[...]
Dat meereizen op een tank is verre van veilig. Het werd tijdens WO2 ook veel gedaan en ik las ooit dat de gemiddelde Russische soldaat die zo reisde een levensverwachting van ongeveer 3 weken had.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
niet wat ze zegt maar meer op de toon dat ze vertaalt haha zuchtend
Je zou het wel enigszins kunnen automatiseren door standaard die base64 encoded strings te decoden.Jerie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:34:
nieuws: Ontwikkelaar node-ipc voegt uit protest bug toe die Russische bestand...
Oef, basically malware. Hier was ik bang voor dat dit zou gebeuren, maar dan van de andere kant (zoals in 2014). Maak me nu zorgen om een eventuele reactie. Want we gaan als maatschappij never nooit alle commits auditen.
Dat zit wel Schnorr.
Dit soort acties schaden het NPM ecosysteem alleen maar. Ik ben de laatste jaren überhaupt al geschrokken van alle malware die is opgedoken op deze manier. Het is dat je als web developer hier bijna niet omheen kan anno nu, maar ik kan mij voorstellen dat er een moment komt waarop bedrijven hier niks meer mee te maken willen hebben uit veiligheidsoverwegingen.Jerie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:34:
nieuws: Ontwikkelaar node-ipc voegt uit protest bug toe die Russische bestand...
Oef, basically malware. Hier was ik bang voor dat dit zou gebeuren, maar dan van de andere kant (zoals in 2014). Maak me nu zorgen om een eventuele reactie. Want we gaan als maatschappij never nooit alle commits auditen.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Uiteindelijk zal dat wel meevallen want bedrijven kunnen de totale waarde die ze gemiddeld uit het gebruik van die code terugkrijgen helemaal niet betalen.Lethalis schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:52:
[...]
Dit soort acties schaden het NPM ecosysteem alleen maar. Ik ben de laatste jaren überhaupt al geschrokken van alle malware die is opgedoken op deze manier. Het is dat je als web developer hier bijna niet omheen kan anno nu, maar ik kan mij voorstellen dat er een moment komt waarop bedrijven hier niks meer mee te maken willen hebben uit veiligheidsoverwegingen.
Dat zit wel Schnorr.
⚡️ Zelensky: EU promises fast accession for Ukraine.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 18 maart 2022
Zelensky said that European Commission President Ursula von der Leyen promised to speed up Ukraine’s accession.
“We’ll reduce the bureaucratic processes, which usually take years, to weeks and months,” he said.
[ Voor 5% gewijzigd door Stroopwafels op 18-03-2022 16:59 ]
Niet.Stroopwafels schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:58:
Ik ben benieuwd of Turkije hier blij van zal worden?
[Twitter]
Trouwens, zijn er andere mensen die zich afvragen wanneer Rusland alle diplomaten in westerse landen gaat terugroepen vanwege de "westerse agressie"? Ik zie het ieder moment gebeuren.
Ik doe gelukkig niets met web dev en het is inderdaad een wild west maar dit zou ook met bijvoorbeeld Python packages kunnen gebeuren, of Rust code (Cargo), of wat dan ook (GitHub!). Helemaal als het in een security update zit verpakt ipv een feature update (in dat laatste is het wel makkelijker te verbergen hoewel je misschien het tegen zou kunnen komen in een rc oid). Punt is, hoe weet je of degene die het managed voor je distro (welke dat ook moge zijn) dit heeft geaudit? Je kunt er donder op zeggen dat dit niet gebeurt. En als je systeem niet airgapped is, dan is-ie networked en zul je security updates bij moeten houden.Lethalis schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:52:
[...]
Dit soort acties schaden het NPM ecosysteem alleen maar. Ik ben de laatste jaren überhaupt al geschrokken van alle malware die is opgedoken op deze manier. Het is dat je als web developer hier bijna niet omheen kan anno nu, maar ik kan mij voorstellen dat er een moment komt waarop bedrijven hier niks meer mee te maken willen hebben uit veiligheidsoverwegingen.
In ander nieuws, het gesprek tussen Biden en Xi Jinping is afgelopen. Xi heeft gezegd dat de oorlog in Oekraïne nadelig is voor iedereen. Vooralsnog nog geen statement van de VS n.a.v. het gesprek.
Verder ook nog geen concrete dingen. Ik ben benieuwd of hier nog iets uitkomt.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Moeten ze wel haast mee maken, voordat er weinig meer terug te roepen is. Vvandaag hebben Bulgarije, Letland, Litouwen en Estland 20 Russische diplomaten uitgewezen.Stroopwafels schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:58:
Trouwens, zijn er andere mensen die zich afvragen wanneer Rusland alle diplomaten in westerse landen gaat terugroepen vanwege de "westerse agressie"? Ik zie het ieder moment gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 18-03-2022 17:16 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Huh, er waren toch heel wat landen/leiders op tegen, zoals Rutte?Stroopwafels schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:58:
Ik ben benieuwd of Turkije hier blij van zal worden?
[Twitter]
[ Voor 101% gewijzigd door defiant op 18-03-2022 18:14 ]
Een gedode soldaat blijft vaak achter op het strijdtoneel.B_FORCE schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:43:
[...]trouwens iets anders, die gasten hebben altijd kogelwerende vesten (vrij obvious te zien hier), maar een goed gericht schot op het hoofd is dan toch nog steeds fataal?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Poland plans to submit a proposal at a NATO summit in Brussels next week for a peacekeeping mission in Ukraine, Prime Minister Mateusz Morawiecki said on Friday.
Speaking at a news conference in Warsaw, Morawiecki told reporters that “at the next NATO summit, the proposal for a peace mission in Ukraine will be formally submitted.”
Morawiecki was asked whether he thinks there was consensus for such a mission in Ukraine among NATO members.
“Poland is very active in this forum, both in NATO and in the EU and we are the ones who urge them to take the following steps,” he said.
“When the bombs are falling closer and closer to the Polish border, we will, of course, use this as an argument, both in the context of the most argument presented by [Ukrainian] President Volodymyr Zelensky, as well as the arguments formulated by us during our mission in Kyiv," he added.
On Friday, Russia launched missile strikes near an airport in Lviv, a strategic Ukrainian city not far from the Polish border.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Een paar neo-nazi's, professioneel? Dat heet dan geen speculeren? HTS is zo'n beetje het "bataljon" in Idlib, dat niet iedereen die zich daarbij aansluit even extremistisch is veranderd niets aan waar de organisatie voor staat. Wie zich als strijder aansluit bij Azov, HTS of ISIS heeft zich gecommitteerd tot hen.bulle bas schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:06:
[...]
Je speculeert er lustig op los. Azov is het bataljon in Mariupul, is goed georganiseerd en professioneel. Er zitten inderdaad zelfs een paar neo-nazi's bij. Niet goed nee.
Wie zich er *knip*, valt niet serieus te nemen. Ik wil nog best begrijpen dat we in de wittebroodsweken zitten en velen niets kwaads willen horen van Oekraïense kant, maar ik laat mij daar niet door beïnvloeden. Dat Rusland deze oorlog begonnen is betekent niet dat ik dan moet zwijgen wanneer een Oekraïens Nazi-bataljon vecht in een officiële hoedanigheid.Wie zich druk maakt over nazisme in deze oorlog
De luis in de pels dat Azov heet heeft Putin niet zelf bedacht, hij maakt er enkel handig gebruik van.("dank voor je steun" - Vlad)
Ik ben nu met Azov bezig, over Putin is genoeg gezegd. Je leest verder wat je wilt lezen. Mij hoef je niet uit te leggen waar Wagner voor staat, een wezenlijk verschil is wel dat Wagner geen officieel onderdeel is van de Russische Nationale garde...zou zich beter kunnen keren tegen Putin, die dergelijke groepen wereldwijd faciliteert. Het Wagner-leger is in handen van een die-hard neonazi. Als je iets weet van nazi's en Wagner valt het kwartje mss beter. Maar gek, dat soort opmerkingen lees ik dan weer niet bij deze speurtocht naar objectiviteit. Verrassing
Percentagegewijs gold dat ook voor de Einsatzgruppen. Maar wat is daarmee nu gezegd?Percentagegewijs is de SGP dominanter in NL.
[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 18-03-2022 22:05 ]
Florence Nightingale past beter. Ze willen inderdaad de landbrug naar de Krim. Die “nazis” kunnen ze echt niks schelen, Rusland is zelf vervallen to fullblown fascisme. Daarna heeft hij een out. Kiev niet gepakt, dat was een mislukking, maar zuiden wel. Over een paar jaar zijn ze dan weer terug.downtime schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:05:
[...]
Kijk gewoon eens naar een kaart. De Russen willen Mariupol. Wie het verdedigt zal hun echt volledig worst zijn. Ze zouden niet anders handelen als het door Moeder Theresa verdedigd werd.
een treffende spreuk
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Wat voor Neo Nazi dingen doet Azov eigenlijk. Ik ben bekend met hun gedachtegoed, maar ben nergens iets tegen gekomen over misdaden/wandaden. Nu lijken ze vooral useful idiots te zijn. Ik ben geen berichten gelezen dat ze bijv. Joden oppakken in Mariupol.sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:09:
[...]
Een paar neo-nazi's, professioneel? Dat heet dan geen speculeren? HTS is zo'n beetje het "bataljon" in Idlib, dat niet iedereen die zich daarbij aansluit even extremistisch is veranderd niets aan waar de organisatie voor staat. Wie zich als strijder aansluit bij Azov, HTS of ISIS heeft zich gecommitteerd tot hen.
[...]
Ik weet niet waarom je zo'n obsessie hebt met Azov, maar het lijkt erop dat je er alles aan doet om de Oekraïense strijdkrachten in diskrediet te brengen.sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:09:
[...]
Een paar neo-nazi's, professioneel? Dat heet dan geen speculeren? HTS is zo'n beetje het "bataljon" in Idlib, dat niet iedereen die zich daarbij aansluit even extremistisch is veranderd niets aan waar de organisatie voor staat. Wie zich als strijder aansluit bij Azov, HTS of ISIS heeft zich gecommitteerd tot hen.
[...]
Wie zich er niet druk om maakt terwijl ze prominent aanwezig zijn, in het bijzonder in Mariupol, valt niet serieus te nemen. Ik wil nog best begrijpen dat we in de wittebroodsweken zitten en velen niets kwaads willen horen van Oekraïense kant, maar ik laat mij daar niet door beïnvloeden. Dat Rusland deze oorlog begonnen is betekent niet dat ik dan moet zwijgen wanneer een Oekraïens Nazi-bataljon vecht in een officiële hoedanigheid.
[...]
De luis in de pels dat Azov heet heeft Putin niet zelf bedacht, hij maakt er enkel handig gebruik van.
[...]
Ik ben nu met Azov bezig, over Putin is genoeg gezegd. Je leest verder wat je wilt lezen. Mij hoef je niet uit te leggen waar Wagner voor staat, een wezenlijk verschil is wel dat Wagner geen officieel onderdeel is van de Russische Nationale garde.
[...]
Percentagegewijs gold dat ook voor de Einsatzgruppen. Maar wat is daarmee nu gezegd?
Ik denk dat je nu de mening van de gemiddelde Azov soldaat enorm overdrijft. Maar goed, er is maar één iemand die hier hard bezig is met te zorgen dat Azov meer macht krijgt in Oekraïne, en dat is Putin. Als hij niet oorlogje zo nodig moest spelen, dan hoefde Azov niet de Oekraïners de beschermen tegen Russische troepen.sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:09:
[...]
Wie zich er niet druk om maakt terwijl ze prominent aanwezig zijn, in het bijzonder in Mariupol, valt niet serieus te nemen. Ik wil nog best begrijpen dat we in de wittebroodsweken zitten en velen niets kwaads willen horen van Oekraïense kant, maar ik laat mij daar niet door beïnvloeden. Dat Rusland deze oorlog begonnen is betekent niet dat ik dan moet zwijgen wanneer een Oekraïens Nazi-bataljon vecht in een officiële hoedanigheid.
Zeker. Dat geloof ik ook wel. Net als elke andere Oekraïner in Mariupol. Zeker iedereen met een wapen, maar burgers zijn ook prima. Dat het ze ook maar ene drol zal uitmaken wat het politieke gedachtegoed is van de verdedigende troepen lijkt mij heel onwaarschijnlijk.k denk dat de Russen wel degelijk uit zijn om Azov in Mariupol volledig van de kaart te vegen.
Maar wel verantwoordelijk voor. Zoek maar eens op wanneer de invasie van de Krim was en wanneer Azov is opgericht.sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:09:
De luis in de pels dat Azov heet heeft Putin niet zelf bedacht, hij maakt er enkel handig gebruik van.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Dit is nu in het nieuws, maar vergelijkbare dingen zijn de afgelopen jaren al meermaals voorgekomen, met uiteenlopende redenen, die meestal er vooral op hebben gewezen dat de desbetreffende ontwikkelaars arrogante eikels waren die het geen drol interesseerde dat hun pakketten plots minder bruikbaar werden omdat 'overduidelijk' was dat enkel zij gelijk hadden.Jerie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:34:
Niet om de beelden of daden goed te praten, maar de "na"-foto's tonen veel destructiever, is niet echt het juiste woord, ten opzichte van de "voor"-foto's door het jaargetijde.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Een goede commercial van Polifact bedoel je?xbeam schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:38:
Een lesje TikTok fake news
[YouTube: How TikTok videos mislead about the war in Ukraine.]
Klopt.Arator schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:44:
[...]
Niet om de beelden of daden goed te praten, maar de "na"-foto's tonen veel destructiever, is niet echt het juiste woord, ten opzichte van de "voor"-foto's door het jaargetijde.
Alle "voor"-foto's zijn in volle zomer genomen. Alle bomen staan vol blad, de graspleintjes kleuren mooi groen. Zelfs er nu een "na"-foto was zonder oorlogsschade, dan zag die foto er desastreus uit ten op zichte van de "voor"-foto.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ik heb het hier een keer over Azov en ik ben gelijk geobsedeerd? Maar wat als ik wel geobsedeerd zou zijn geweest over een nazi-bataljon binnen de Oekraïense strijdkrachten? Is dat iets waar je niet mee bezig zou mogen zijn?RoD schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:20:
[...]
Ik weet niet waarom je zo'n obsessie hebt met Azov,
Dat slaat nergens op en dat snap je best. Dat jij persoonlijk nu niet over Azov zou beginnen betekent niet dat je mij valselijk moet beschuldigen dat ik er alles aan doe om de Oekraïense strijdkrachten in diskrediet te brengen. Azov is echter een flinke smet op de Oekraïense onafhankelijkheidsstrijd die benoemd mag worden.maar het lijkt erop dat je er alles aan doet om de Oekraïense strijdkrachten in diskrediet te brengen.
Het zal best. ISIS en Al-Qaeda zullen ook veel hebben bijgedragen in het tot staande brengen van de troepen van Assad in Syrië maar dat is nog geen reden om over hen te zwijgen omdat Assad zo'n grote oorlogmisdadiger is. Dat ik wanneer ik het over ISIS en Al-Qaeda heb niet over Assad begin wil ook niet zeggen dat ik op één lijn zit met de propaganda van Assad. Ik hoef je vast niet te vertellen dat Putin hem in het zadel heeft gehouden en dat het Russische leger daarbij oorlogsmisdaden heeft gepleegd met talloze burgerslachtoffers tot gevolg?Ja, het Azov-bataljon heeft nogal wat onfrisse types, maar zij hebben bijgedragen in het tot staande brengen van de Russische invasie in 2014 en vechten al 8 jaar een oorlog uit, en doen dat nu weer. Oekraïne heeft niet de luxe om kieskeurig te zijn.
Jij plaats mij op één lijn met het Russische leger en Putin. Jij en niet ik. Jij roept dat ik Oekraïne terug moet geven en dan pas met het vingertje moet wijzen. Alsof ik iets terug te geven heb en schuldig ben aan de huidige situatie. Waar haal je het vandaan dat je mij hier zo denkt te kunnen beledigen? Nog even en *knip* als je het over emoties hebt, moet je deze grens zelf ook niet over gaan. Ik begrijp best dat tijdens een oorlog emoties hoog kunnen oplopen, maar dit slaat alles.Het is oorlog. Geef Oekraïne haar land terug en dan kun je met je vingertje gaan wijzen. Wat je nu doet is jezelf op één lijn plaatsen met de propaganda van de oorlogsmisdadigers die Oekraïne systematisch aan het uitmoorden zijn. Maar blijkbaar is Azov belangrijker voor je.
[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 18-03-2022 22:00 ]
Ukraine armed forces confirm attacking Kherson airport to drive out Russian troops .
Maar nu een gerucht dat wel eens een gamechanger kon zijn voor het zuidelijke front:In retreat from 2 day battle at Voznesensk (outside Odessa) the Russian army left behind 30 armored vehicles including tanks.
Kherson:"Forces of the Ukrainian Armed Forces of the Armed Forces of the Eastern Military District destroyed the forward command post of the 8th General Army of the Eastern Military District and its commander at the airfield in Chornobayivtsi -Arrestovich"
НА АЭРОДРОМЕ В ЧЕРНОБАЕВКЕ УНИЧТОЖЕН КОМАНДНЫЙ ПУНКТ РУССКИХ НАЦИСТОВ.
— ⚡️Спутник News АТО 🇺🇦 (@SputnikATONews) 18 maart 2022
Предварительно: ликвидирован командующий 8-й армией России и несколько генералов
Офис президента Украины уточняет потери врага.
Важно. Неизвестно, какой это был удар по счету. Возможно это результат пятого
Verwijderd
In mijn ogen is het gewoon een "red herring" in het topic op de manier waarop sampoo het er over heeft. Drogredenering en het voegt niks toe.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:02:
Eventjes in de verdediging van @sampoo, ik vind ergens wel dat we ook best kritisch mogen blijven kijken wie daar precies in Oekraïne strijden, er gaan natuurlijk een gruwelijke bult Westerse wapens naar toe, die wil je wel in goede banen leiden en niet over jaren terugvinden als inzet voor minder legitieme doeleinden.
De oorlog is echt gruwelijk en Rusland verdient absoluut een totale verdrijving terug naar hun geitenhok, maar kritiek op aspecten van de good guys zouden geen reden moeten zijn om dialoog de kiem in te smoren. Ik denk dat het wel belangrijk is om daar open voor te blijven staan, ook al is het wellicht momenteel ondergeschikt aan het grotere doel.
Om de bevolking te beschermen was geen nazi-bataljon nodig geweest. Ik ben het wel mee eens dat Putin graag een machtig Azov ziet, want die kan hij keihard aanpakken. Dat is een beproefde methode. Zo liet Assad allerlei moslimextremisten vrij zodat ISIS en Al-Aqaeda machtiger werden en alle andere strijdkrachten zouden elimineren en toen zij over bleven bevochten ze elkaar terwijl hij met hulp van de Russen alles platbombarderende. Dat doen de Russen nu ook met Mariupol omdat de extremisten van Azov er de dienst uit maken.Sissors schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:22:
[...]
Ik denk dat je nu de mening van de gemiddelde Azov soldaat enorm overdrijft. Maar goed, er is maar één iemand die hier hard bezig is met te zorgen dat Azov meer macht krijgt in Oekraïne, en dat is Putin. Als hij niet oorlogje zo nodig moest spelen, dan hoefde Azov niet de Oekraïners de beschermen tegen Russische troepen.
Verwijderd
Ik ben zelf van mening dat het vooral nog ondergeschikt is aan de huidige situatie.Eli3l schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:07:
[...]
In mijn ogen is het gewoon een "red herring" in het topic op de manier waarop sampoo het er over heeft. Drogredenering en het voegt niks toe.
Kritisch blijven is mooi en aardig, er semi-oneindig over door bakkeleien zonder dat er veel nieuws is op dat punt is misschien wat anders. En de rest van de Oekraïne heeft momenteel iets anders aan het hoofd dan de denkbeelden van een deel van deze lui. En helaas lijkt Putin er wellicht nog "helden" van te gaan maken ook, wat het aanpakken van die denkbeelden naderhand er ook niet gemakkelijker op zal maken.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:02:
Eventjes in de verdediging van @sampoo, ik vind ergens wel dat we ook best kritisch mogen blijven kijken wie daar precies in Oekraïne strijden, er gaan natuurlijk een gruwelijke bult Westerse wapens naar toe, die wil je wel in goede banen leiden en niet over jaren terugvinden als inzet voor minder legitieme doeleinden.
De oorlog is echt gruwelijk en Rusland verdient absoluut een totale verdrijving terug naar hun geitenhok, maar kritiek op aspecten van de good guys zouden geen reden moeten zijn om dialoog de kiem in te smoren. Ik denk dat het wel belangrijk is om daar open voor te blijven staan, ook al is het wellicht momenteel ondergeschikt aan het grotere doel.
Welke drogredenering maakt ik dan precies? Dat ik Azov bekritiseer betekent niet dat de Russen daarom een vrije geleide krijgen. Azov is een nazi-bataljon, dat is niet omdat Putin ze zo noemt, maar omdat ze zelf alle aanleiding geven om ze als zodanig te betitelen.Eli3l schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:07:
[...]
In mijn ogen is het gewoon een "red herring" in het topic op de manier waarop sampoo het er over heeft. Drogredenering en het voegt niks toe.
Waar de pijn in zit is dat Putin de denazificatie van Oekraïne als vals motief gebruikt om de inval te vergoelijken. Dit gaat gepaard met veel propaganda en bombarie. Jij kiest er vervolgens voor om vol in die propagandamachine mee te lopen door hier constant over de extreem rechtse personen in Azov te beginnen.sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:54:
[...]
Ik heb het hier een keer over Azov en ik ben gelijk geobsedeerd? Maar wat als ik wel geobsedeerd zou zijn geweest over een nazi-bataljon binnen de Oekraïense strijdkrachten? Is dat iets waar je niet mee bezig zou mogen zijn?
[...]
One video for the Kherson artillery strike: As a ruler over the battlefield, #Ukraine's #BayraktarTB2s played a key role in the destruction of 9 Russian helicopters at Kherson air base on the 15th of March. pic.twitter.com/VFjolCpbuJ
— Clash Report (@clashreport) 18 maart 2022
Chechens continue to lead the way among Russia’s forces in Ukraine of producing snazzy videos in which they don’t actually do anything pic.twitter.com/P1tc6ZYgBk
— max seddon (@maxseddon) 18 maart 2022
[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-03-2022 19:18 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Tuurlijk, voor 1000 extremisten een land van 44 miljoen aanvallen, zag van de week hier ook ''Hitlerjugend'' her en der geschreven worden, dat maakt Nederland dus ook een legitieme doelwit ? Overal heb je rechtsextremisten, in USA misschien wel de meeste, wat putin betreft... het is een smerige moordenaar die smoesjes nodig heeft om zijn oorlog te rechtvaardigen..sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:16:
[...]
Welke drogredenering maakt ik dan precies? Dat ik Azov bekritiseer betekent niet dat de Russen daarom een vrije geleide krijgen. Azov is een nazi-bataljon, dat is niet omdat Putin ze zo noemt, maar omdat ze zelf alle aanleiding geven om ze als zodanig te betitelen.
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Zoals ik aangaf, een red herring of een rode haring in het Nederlands. Je verlegt het topic naar een detail dat er niet toe doet. We weten allemaal dat het Azov batallion bestaat. Het is al honderden keren benoemd, het heeft in mijn ogen verder geen enkele meerwaarde om daar verder over te discussiëren op deze manier, aangezien het afleid van de hoofdzaken in het topic.sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:16:
[...]
Welke drogredenering maakt ik dan precies? Dat ik Azov bekritiseer betekent niet dat de Russen daarom een vrije geleide krijgen. Azov is een nazi-bataljon, dat is niet omdat Putin ze zo noemt, maar omdat ze zelf alle aanleiding geven om ze als zodanig te betitelen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Ga jij het dan doen? En ja stomme vraag, maar het is niet alsof ze in Oekraïne zo kritisch kunnen zijn. Ze vechten om te overleven, dan ga je niet een eenheid met veteranen erbuiten gooien omdat er in de harde kern neo-nazis zitten.sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:13:
[...]
Om de bevolking te beschermen was geen nazi-bataljon nodig geweest.
Dat is wel hele dikke winst! Als dat zo is dan kunnen ze misschien ook langzaam een corridor gaan forceren richting Melitopol en uiteindelijk Marioepol.Prosac schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:59:
Het is al bekend dat het tegenoffensief bij Kherson redelijk verloopt, de Oekrainers hebben daar zo'n 50/75 km terrein gewonnen. Dusdanig dat de Russen het vliegveld bij Kherson ontruimen, omdat het binnen alle soort artilleriebereik is gekomen.
Sterker, het vliegveld wordt momenteel actief bestookt.
Maar nu een gerucht dat wel eens een gamechanger kon zijn voor het zuidelijke front:
[Embed]
Het zou gaan om Lt. Generaal Andrey Nikolayevich Mordvichev, bevelhebber van het 8e gecombineerde leger. Alsmede een aantal van zijn generaals van de onderliggende onderdelen.
Het is niet alleen deze drogredenering maar vooral jouw algemene manier van reageren die de meesten hier stoort;sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:16:
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door stefanass op 18-03-2022 20:01 . Reden: typo ]
🧵 This is the picture the Kremlin wants you to see: thousands of people who support President Putin and the "special military operation" in Ukraine, crammed into Luzhniki Stadium in Moscow. We went there today and talked to dozens of people who attended... 🧵 pic.twitter.com/RGgWL2fSej
— Will Vernon (@BBCWillVernon) 18 maart 2022
Excuseer? Ik dacht dat Oekraïne een defensieve strijd aan het voeren was. Oekraïne is zijn huidige vorm onafhankelijk sinds 1991. Azov is opgericht als paramilitaire groep in 2014, vanuit de Ultra's van voetbalploeg FC Metalist Kharkiv.sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:54:
Azov is echter een flinke smet op de Oekraïense onafhankelijkheidsstrijd die benoemd mag worden.
[ Voor 15% gewijzigd door Arator op 18-03-2022 20:37 ]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Helemaal waar.wauskoek schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:22:
Pas goed op je zelf en vergeet niet op zijn tijd even af te schakelen van al het ellende.
🧵 1/19 What do Russians believe?
— Jon Radoff 👾/acc 🎮 Metavert (@jradoff) 18 maart 2022
An exploration of my WhatsApp talks via @squad3o3 with Russians about #UkraineRussiaWar
As always, thanks to @dsmart @PeterCorless @Osinttechnical @int_osic @WarintheFuture @SpencerGuard @antoniogm and all others working to educate and inform. pic.twitter.com/YbBvyVElNi
Seems that the russians transporting the damaged helicopters from Kherson.
606/ pic.twitter.com/ysSa6ZsBJd
Met interesse gelezen. Vooral ook de heftigheid van de aantijgingen - zo bizar. Ik begrijp niet zo goed hoe je dat soort dingen werkelijk kunt denken, komt dat omdat het hele onderwijssysteem ze ook zo leert denken?bulle bas schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:21:
Er is iemand die doodleuk via whatsapp russen heeft benaderd uit de oorlog. Bevindingen heeft hij in een draadje gedeeld.
Het is geen wetenschappelijk onderzoek natuurlijk. Maar de vangst is wel schrikwekkend en onderstreept waarom propaganda zo'n gevaarlijk gif is, al helemaal als dat niet tegengesproken mag worden
[Twitter]
[ Voor 48% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-03-2022 20:30 ]
Klopt inderdaad. Al denk ik dat al het fact checken etc een positieve waarde heeft. We hebben per persoon misschien wellicht weinig invloed maar ben er van overtuigd dat elk inzet van elk persoon in de wereld in het totaal wel degelijk een invloed kan hebben.TheGhostInc schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:20:
[...]
Helemaal waar.
En bedenk ook goed of al dat fact checken en propaganda debunken waarde heeft.
Ik snap dat 'we' zoeken naar grip, maar uiteindelijk is het oorlog, met veel doden en schade.
Maar 'wij' hebben weinig invloed en het is een illusie om te denken dat ingrijpen door het westen de ellende (veel) vermindert. Het was niet alsof WWII ineens over was toen de geallieerden aan land kwamen.
Over 30 villages near #Kyiv freed from 🇷🇺 occupiers over the last 48 hours. At some directions #RussianArmy has been thrown back 70 km from #Ukraine’s capital.#StandWithUkraine️ #UkraineUnderAttack #RussiaInvadedUkraine #PutinIsaWarCriminal #StopPutin #RussianUkrainianWar
— olexander scherba🇺🇦 (@olex_scherba) 18 maart 2022
Raketaanval vannacht dus...Prosac schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:50:
Russische ministerie van Defensie beweert dat Oekraine een zeker ziekenhuis in Dnipro heeft ondermijnd om tot ontploffing te brengen op het moment dat er een Russisch vliegtuig overheen vliegt.
Inderdaad flinke cijfers, maar niet geheel onverwacht.
[ Voor 94% gewijzigd door defiant op 18-03-2022 22:06 ]
Dat is een beetje als vragen wat kwam het eerst het kip of het ei. Ik denk dat we hier moeite hebben met de gedachte dat een groot deel van de Russen gewoon vind dat Oekraïne een onderdeel van Rusland zou moeten zijn en dat ze daar geen Putin of Russische staatspropaganda voor nodig hebben en sommigen zullen Putin zelfs te soft vinden. Geen prettige gedachte, want als het alleen Putin is, dan zou dit allemaal verdwijnen als hij eenmaal van het toneel is verdwenen. Ik vrees echter dat het anders ligt en dat maakt een oplossing heel ver weg.bulle bas schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:21:
Er is iemand die doodleuk via whatsapp onbekende russen heeft benaderd over de oorlog. Bevindingen heeft hij in een draadje gedeeld.
Het is geen wetenschappelijk onderzoek natuurlijk. Maar de vangst is wel schrikwekkend en onderstreept waarom propaganda zo'n gevaarlijk gif is, al helemaal als dat niet tegengesproken mag worden
[Twitter]
Modbreak gemist?sampoo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:05:
lang verhaal.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
One more #GENERAL!!!
In awaiting for confirmation.
According to the Ukrainian sources, in Cherobaevka airport Ukrainian Artillery have killed General Lieutenant Andrey Mordvichev, commander of the 8th army of southern military district of Russian Army.
608/ pic.twitter.com/mTjPUHQYYT
Ik zie voornamelijk het copieeren van dezelfde tweet de laatste 4 uur. Ik heb nog geen confirmatie gezien.NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:28:
[Embed]
Aangezien dit nu een hardnekkig gerucht is, maar even delen.
Dit is geen klein land, dus het is ook een beetje 'wie is er voor het laatst met een tank doorheen gereden'.user109731 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:37:
[Twitter]
Hopelijk kloppen deze geruchten. Wachten op intel van VS/VK...
De corridors worden sowieso smaller, daar zorgt de Rasputitsa wel voor.TheGhostInc schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:37:
[...]Dit is geen klein land, dus het is ook een beetje 'wie is er voor het laatst met een tank doorheen gereden'.
Maar ergens anders werd ook al aangegeven dat de Russen hun troepen moeten inzetten voor het beschermen van de aanvoerroutes. Dan is dit geen onlogisch bericht. Voor de Russen kan het wel betekenen dat het steeds smallere corridors worden. (Die dan ook weer makkelijker door artillerie bestookt kunnen worden.)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Waarom zou je beschadigde toestellen gaan verslepen ? dat klinkt voor mij totaal onlogisch zeker als je tanks/wapens en munitie al rond laat slingeren ..NiGeLaToR schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:22:
[Embed]
Gerucht gaat dat Kherson airbase verlaten wordt door Rusland en beschadigde toestellen worden versleept.
Tja vanalles
Ik gok dat ze vooral nu niet zo maar een nieuw blik heli's opentrekken en er weldegelijk waarde zit in zo'n unit wegslepen en fixen. FodderTanks zat maar ik kan me voorstellen dat een helikopter wat meer waarde heeft atm.vso schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:41:
[...]
Waarom zou je beschadigde toestellen gaan verslepen ? dat klinkt voor mij totaal onlogisch zeker als je tanks/wapens en munitie al rond laat slingeren ..
Maar waar breng je ze heen om ze te maken en waarmee, er zit geen logica in. 🤔maratropa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:43:
[...]
Ik gok dat ze vooral nu niet zo maar een nieuw blik heli's opentrekken en er weldegelijk waarde zit in zo'n unit wegslepen en fixen. FodderTanks zat maar ik kan me voorstellen dat een helikopter wat meer waarde heeft atm.
Ik gok dat ze eerst op hun zielige taxi-wieltjes wegesleept worden uit de gevaren zone en dan later op transport naar een veiliger gebied?DoubleDutch schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:58:
[...]
Maar waar breng je ze heen om ze te maken en waarmee, er zit geen logica in. 🤔
Zijn het niet de militairen van UK die ze weghalen in de vrachtwagens met een Z erop, je ziet natuurlijk niet wie er achter het stuur zit.
sorry maar dit klinkt niet erg logisch .. Kherson airbase ligt tussen odessa en Marioepol in .. tenzij je het op een schip gaat laden loop je onderweg naar een russische grens gebied oid wel erg gevaar ..maratropa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:43:
[...]
Ik gok dat ze vooral nu niet zo maar een nieuw blik heli's opentrekken en er weldegelijk waarde zit in zo'n unit wegslepen en fixen. FodderTanks zat maar ik kan me voorstellen dat een helikopter wat meer waarde heeft atm.
maratropa schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:05:
Dat ze die dingen zo wegslepen zegt ook het eea over de staat van de supportvoertuigen én over de hoeveelheid heli's die ze achter de hand hebben imho.
[ Voor 15% gewijzigd door vso op 18-03-2022 23:08 ]
Tja vanalles
They. We’re asked about the color of the suits, and Oleg answered, there was too much yellow fabric accumulated in the warehouse 🤣 Except that, just usual greetings and best wishes.
— Katya Pavlushchenko (@katlinegrey) 18 maart 2022
Typically these Soyuz flight suits are selected and packed a few months before the mission launch. So it is possible this is a coincidence. But it seems like a very, very big coincidence if so.
— Eric Berger (@SciGuySpace) 18 maart 2022
[ Voor 13% gewijzigd door Sebazzz op 18-03-2022 23:24 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
NEW: Russia is beginning to lose so many troops after 3 weeks of war in Ukraine that frontline soldiers are starting to worry about how long they can hold out, officials told @ak_mack & me
— Jack Detsch (@JackDetsch) 18 maart 2022
But it's not clear Putin is hearing that, one European diplo saidhttps://t.co/3JS5rh0mcT
krijgt RobinHood gelijk ? met zijn voorspelling max 15000 russische verliezen .. lijkt er wel op als ik de stats beetje bekijk ?wauskoek schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:26:
Dan wordt het tijd dat ze richting huiswaarts gaan.
[Twitter]
[ Voor 14% gewijzigd door vso op 18-03-2022 23:36 ]
Tja vanalles
Andere suggestie:vso schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:07:
Daarnaast een heli repareren / spare parts gebruiken is vragen hoeverre hij bruikbaar is .. (voor beide kanten)
[...]
als je "vlucht" focus je toch eerst op "wat kan ik gebruiken (lees mee verdedigen)" of ben ik nu gek ?
Vervelende is natuurlijk dat je niet weet welke spin Rusland hier aan geeft, allicht om de broederschap tussen beide landen te benadrukken?Sebazzz schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:22:
[Afbeelding]
[Twitter]
Mooie opsteker in het ISS.
Meer context:
[Twitter]
Geeft wel aan hoe zoiets kan veranderen.Op de tweede dag van de Russische invasie leek president Poetin een van zijn belangrijkste doelen al te realiseren: inname van de Oekraïense hoofdstad.
In die conflicten hadden ze nog wel de overhand, of alvast de 'macht' om gecontroleerd terug te trekken.vso schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:35:
[...]
krijgt RobinHood gelijk ? met zijn voorspelling max 15000 russische verliezen .. lijkt er wel op als ik de stats beetje bekijk ?
Kijk, ahaha, you gotta love science. Dit is zo belangrijk. Nog niet zo lang geleden zat ik te hopen dat de James webb goed op zijn plaats zou komen (en dat gaat ook nog altijd zo) en nu hoop je dat de mensen in Oekraïne vrij kunnen blijven van fascistische terreur. Go science, stop war!Sebazzz schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:22:
[Afbeelding]
[Twitter]
Mooie opsteker in het ISS.
Meer context:
[Twitter]
een treffende spreuk
Nee, Oekraïners schilderen meteen overal de vlag op. Voertuigen zijn een doelwit. De Russen lijken helemaal geen support vehicles voor helicopters te hebben. Die hefschroefvliegtuigen moeten zelf in en uit komen wentelwieken. Dit was simpelweg niet voorzien. Wij in NL hebben dat overigens ook niet voor zover ik gezien heb. Er stond er laatst een op de heide bij Ede, daar ging een reparatie team heen om daarna weer zelf op te stijgen.DoubleDutch schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:58:
[...]
Maar waar breng je ze heen om ze te maken en waarmee, er zit geen logica in. 🤔
Zijn het niet de militairen van UK die ze weghalen in de vrachtwagens met een Z erop, je ziet natuurlijk niet wie er achter het stuur zit.
een treffende spreuk
[ Voor 94% gewijzigd door defiant op 19-03-2022 13:56 ]
Als het niet te groot is, dan kan het gewoon op een dieplader, een AH-64 is 3.9m hoog, dat past wel. Het leger heeft die zelf ook. Maar dan moet hij wel transport klaar gemaakt worden wat ook veel werk is. (Rotorbladen eraf, alle vents afdekken etc.)pro_6or schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 00:30:
Wij in NL hebben dat overigens ook niet voor zover ik gezien heb. Er stond er laatst een op de heide bij Ede, daar ging een reparatie team heen om daarna weer zelf op te stijgen.
The state of #Kremlin invasion propaganda:
— John Scott-Railton (@jsrailton) 18 maart 2022
Russian MOD posts a vid on Twitter & FB.
Claim video shows a TaCtIcAl LaNdInG!
Must've forgotten to edit the audio.
You can hear the Russian pilot yelling "I've been hit... guys I'm making a forced [landing]" pic.twitter.com/fRlYln74pP
5/ The replies are amazing.
— John Scott-Railton (@jsrailton) 18 maart 2022
Fun detail: the extended propaganda narrative claims that the pilot...intended to get shot at.
Success!
Does that make getting forced down... a bigger win?
The text says "Главный редуктор" which is "main gearbox" malfunction warning.
— Enlarge Your Genus (@WaveCut) 18 maart 2022
As you can see in the full, un-edited video, around 25 seconds there is something highlighted in a red circle, after which there is the sound of an impact and the helicopter seems to lurch forwards. This is missing from the video shared by the MoD. pic.twitter.com/tQhtDyoVod
— Kyle Glen (@KyleJGlen) 18 maart 2022
For today:
— 𝔗𝔥𝔢 𝔇𝔢𝔞𝔡 𝔇𝔦𝔰𝔱𝔯𝔦𝔠𝔱 🇬🇪🇺🇦🇺🇲🇬🇷 (@TheDeadDistrict) 19 maart 2022
- The Netherlands 🇳🇱 and Germany Ministry will deploy Patriot SAM system in Slovakia 🇸🇰instead of S-300, which will send to the 🇺🇦.
- The U.K. has sent more than 4200 NLAW anti-tank missile systems to the Ukrainian Army.
1/
609/ pic.twitter.com/vHTAQijXbV
- Ukrainian counterattacks from 2 directions push towards Kherson, they are in Posad-Pokrovske, half way to the Kherson.
— 𝔗𝔥𝔢 𝔇𝔢𝔞𝔡 𝔇𝔦𝔰𝔱𝔯𝔦𝔠𝔱 🇬🇪🇺🇦🇺🇲🇬🇷 (@TheDeadDistrict) 19 maart 2022
2/
610/ pic.twitter.com/hxfefWm2m9
On Day 24 of the war, the Armee Forces of #Ukraine were able to destroy 2x aircraft, 3x helicopters, 3x drones and 4 cruise missiles. pic.twitter.com/ylh4W0CXdK
— NEXTA (@nexta_tv) 19 maart 2022
BREAKING we zijn op gebombardeerde militaire basis #Mykolaiv, wachten op toestemming om binnen te mogen, militairen bevestigen minstens 80 doden, veel lichamen nog onder het puin - dramatische situatie #vtmnieuws pic.twitter.com/UZanCosgCT
— Robin Ramaekers (@ramaekers_robin) 19 maart 2022
Ziet er steeds beter uit rond Cherson.IMAGE of General Lieutenant Andrey Mordvichev, Commander of Russia`s 8th Army of its Southern Military District who was killed at Kherson Airport during Ukrainian attack on it. #Ukraine #UkraineUnderAttack #Putin #PutinIsaWarCriminal #Russia #RussiaInvadedUkraine #Kherson pic.twitter.com/gOLOApYnnn
— raging545 (@raging545) 18 maart 2022
Nee, een tweejaarlijkse oefening: Wikipedia: Cold ResponseNeutraleTeun schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 07:43:
https://www.ad.nl/buitenl...ing-onduidelijk~a855412c/
Navo-oefening Cold Response
Het Amerikaanse vliegtuig nam deel aan de Navo-oefening Cold Response 2022. Die oefening startte afgelopen maandag en duurt tot 1 april. Dertigduizend soldaten uit 27 landen, waaronder Nederland, en zo'n 200 vliegtuigen en 50 schepen worden daarbij ingezet.
Is dit een verkapte troepen en materieel verplaatsing voor grensbewaking?
And to think they once said that computers would take away jobs.
Een tekort aan vliegwaardig materieel zou veel verklaren...vso schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:41:
[...]
Waarom zou je beschadigde toestellen gaan verslepen ? dat klinkt voor mij totaal onlogisch zeker als je tanks/wapens en munitie al rond laat slingeren ..
Waarbij een Osprey (cool maar hopeloos toestel) is neergestort:IJzerlijm schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 07:45:
[...]
Nee, een tweejaarlijkse oefening: Wikipedia: Cold Response
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq