Japanners die hun kans ruiken, niemand die Japan terug zal roepen op 'aggressor gedrag' tegen Rusland die nu als 'evil' bekend staat.
Zo anoniem.... En nee, EU is geen land. Dat filmpje van Rutte zou toch een eigen vermelding waard moeten zijn.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Goed artikel.DaniëlWW2 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:29:
Ik had een beetje voor mezelf proberen bij te houden hoeveel nu werk geleverd. Maar 17.000 was ik niet op gekomen. Ik dacht beduidend minder.
[Embed]
Natuurlijk is een groot deel hiervan munitie en niet zozeer lanceersystemen, maar dat maakt ook niet veel uit.
Inmiddels heeft Rusland opnieuw gezegd dat het westen moet stoppen met leveren van wapens. Naar mijn mening kan dit alleen maar verder escaleren.
Bijna alles, ik las tenminste dat Gazprom al langer geen spotmarket aanbiedt, alleen lang(er) lopende contracten. De prijs thuis of aan de pomp gaat dan ook niet zo hard op en neer als de spotmarket grafiekjes suggereren. Maar ook langlopende contracten lopen af. ER is vorige maand door EU landen nog even fors ingekocht.sampoo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:28:
[...]
Hoeveel van het gas dat nu naar Europa gaat wordt afgenomen vind echter plaatst op basis van veel lagerecontractprijzen?
Kun je dat ook onderbouwen? Voor zover mij bekend heeft Rusland nog enorm veel voorraden aan een grote verscheidenheid grondstoffen en een enorm hoeveelheid aan onontgonnen gebied.unclero schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:29:
[...]
Niet.
Zero-sum denken.
De hut is daar al leeggeschraapt, de oligarchen willen weer eens ergens anders vreten (vandaar, Oekraïne en Wit-Rusland). Wat overblijft mogen de Chinezen voor een prikkie hebben.
Moet rutte toch maar iets strenger putin gaan aanspreken...Cyberpope schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:36:
[Twitter]
Zijn we nog eens niet op de lijst gekomen? Wat een domper.
Geen Turkije op de lijst. De toegang tot de Zwarte Zee beperken is geen 'onvriendelijke actie' blijkbaar. Wellicht omdat het in de praktijk een wassen neus is.Cyberpope schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:36:
[Twitter]
Sinds wanneer erkent Rusland Taiwan als landCyberpope schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:36:
[Twitter]
Op de lijst staat letterlijk Taiwan (China).chevsticks schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:39:
[...]
Sinds wanneer erkent Rusland Taiwan als landLaat ze dat maar niet lezen in China.
It literally said “Taiwan (China)”. pic.twitter.com/19OfPelnPm
— Scott Hu🇨🇺🇵🇸🇸🇾🇮🇶🇮🇷🇦🇫🇵🇰 (@slipknothooh) 7 maart 2022
Er staat boven de lijst verder 'foreign states and terrorities'.
[ Voor 10% gewijzigd door MeteoVir op 07-03-2022 21:45 ]
Hopelijk brengt het dan de nato zo ver om deze oorlog een halt toe te roepen. Diplomatie zit er niet in en uiteindelijk draait het er toch op uit dat nato moet ingrijpen. Doen ze dat niet, dan kan je nog een flinke kluif hebben om bv het idee van een EU te beargumenteren. Het hele administratieve geneuzel dat Oekraïne niet onderdeel is vanEU of nato is wat mij betreft een ethische grens ver overschoten. Ja er worden wapens gekeerd, maar ondertussen bombarderen de Russen dat halve land plat.XWB schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:37:
[...]
Goed artikel.
Inmiddels heeft Rusland opnieuw gezegd dat het westen moet stoppen met leveren van wapens. Naar mijn mening kan dit alleen maar verder escaleren.
Had ik daarstraks al gemeld. Gaat tevens gepaard met sanctiesCyberpope schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:36:
[Twitter]
https://gathering.tweaker...message/70856430#70856430
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Waar gaat dit over?
De russen hebben die eilanden na ww2 geannexeerd en er altijd al troepen gehad.
In de huidige chaotische situatie moet je als land/blok gewoon kansen pakken of net doen alsof. Dat laatste draagt bij aan de druk, verspreiding van capaciteit, en verwarring en mogelijk win je er ook nog wat mee. Dan maakt het niet uit of het Japan, Finland, Zweden, Georgie, etc. betreft. Noch of het een eilandengroep, NAVO-lidmaatschap of afgrendelen van lucht- en vaarroutes betreft.
Die Scholz lijkt vooral om Deutschland AG te geven. Ten opzichte van zijn voorganger Schroeder gaat het er wel iets op vooruit, want die deed het voor zichzelf
In Oekraine moeten ze toch ook krarsetandend realiseren dat zonder Nord Stream 1 en 2 Duitsland en andere landen zich heel anders zouden opstellen.
Die Scholz lijkt vooral om Deutschland AG te geven. Ten opzichte van zijn voorganger Schroeder gaat het er wel iets op vooruit, want die deed het voor zichzelf
Hoog tijd voor een Japanse vredesmissie. Eentje die net zo oprecht is als hun “walvissen onderzoek”.
17.000.. wordt het niet een beetje veel? Alle hulp zal vast en zeker wel welkom zijn maar er is toch ook nog wel een grens aan wat nuttig is? Op een gegeven moment zijn de tanks wel een keertje op zou je zeggenDaniëlWW2 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:29:
Ik had een beetje voor mezelf proberen bij te houden hoeveel nu werk geleverd. Maar 17.000 was ik niet op gekomen. Ik dacht beduidend minder.
[Embed]
Natuurlijk is een groot deel hiervan munitie en niet zozeer lanceersystemen, maar dat maakt ook niet veel uit.
Net voordat Poetin aan de macht kwam hadden RU en JP overeenstemming dat de eilanden Japans zouden worden (met steun van de bevolking). Poetin heeft de stekker er uit getrokken.sampoo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:34:
[...]
Dat is niets nieuws. Dat zeggen de Japanners al sinds 1945.
Zou mooi zijn als JP nu die eilanden doormiddel van een speciale militaire operatie gaat bevrijden van het oorlog voerende RU
Vraag me wel af of er dan eventueel toch wat meer fallout van is dan gehoopt en hij wellicht enige tijd geleden heeft gegokt dat hij de Oekraïense graan oogst van dit jaar al aan China heeft verkocht in die graandeal (en zelfs zonder nucleair spul zie ik die oogst er voor niemand komen dit jaar gezien de snelheid der ontwikkelingen).unclero schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:43:
En laten we wel wezen, Putin is niet gek of psychopathisch, Putin is een rationele pragmaticus tot op het bot:Zijn enige probleem is, zoals gezegd: tijd. Met zoiets kan hij niet wegkomen als zijn leger al half is doodgebloed. Zoiets moet hij in het voorjaar nog doen.
- Een kleine, tactische kernbom op een niet-NAVO land zorgt dat iedereen zich wel een ongeluk schrikt, maar dat MAD niet getriggered wordt.
- Dit is nog prima te verkopen in de Russische media: "Het Russische leger heeft een dreiging van een aanval met biologische wapens uit een geheim NAVO-laboratorium in Oekraïne geconstateerd. Gezien de eerdere pandemie, en de miljoenen levens die ermee gemoeid kunnen zijn, zag de Generale staf geen andere mogelijkheid dan het lab te vernietigen en de omgeving te sterilizeren."
- De explosie zal leiden tot een korte gevechtspauze.
- Het conflict zal niet meer een regionaal conflict tussen Oekraïne en Rusland zijn, maar een Mexicaanse stand-off tussen Rusland en Amerika. Laten we wel wezen, Putin vind het doorgaans beneden zijn statuur om deals te sluiten of te onderhandelen met iedereen kleiner dan de Amerikanen.
[...]
Anno 2022 gaan tactische kernbommen per hypersonische raket. Die onderschept men niet even.
Dan schiet je op pantserinfanterievoertuigen of vrachtwagens.Yucon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:44:
[...]
17.000.. wordt het niet een beetje veel? Alle hulp zal vast en zeker wel welkom zijn maar er is toch ook nog wel een grens aan wat nuttig is? Op een gegeven moment zijn de tanks wel een keertje op zou je zeggen
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als je precies weet waar je wat moet hebben is het veel ja. Als je niet weet wat wanneer waar nodig is, zul je het wel als hagel moeten inzetten.Yucon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:44:
[...]
17.000.. wordt het niet een beetje veel? Alle hulp zal vast en zeker wel welkom zijn maar er is toch ook nog wel een grens aan wat nuttig is? Op een gegeven moment zijn de tanks wel een keertje op zou je zeggen
BTW, 50k per stuk deze jongens toch?
How Ukraine War Fuels Japan’s Island Feud With RussiaTheekAzzaBreek schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:43:
[...]
Waar gaat dit over?
De russen hebben die eilanden na ww2 geannexeerd en er altijd al troepen gehad.
“I understand that Russia occupying the Northern Territories and the Russian military’s invasion happening in Ukraine now are both against international law,” Uyama told a parliamentary committee Feb. 28, according to the Asahi newspaper
[ Voor 23% gewijzigd door Lethalis op 07-03-2022 21:49 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Te laat, het worden er alleen maar meer hoe langer het duurt en hoe meer steden kapot gaan.XWB schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:37:
[...]
Goed artikel.
Straks gaan we nog even de zeeën blokkeren, we gaan uit eindelijk toch die vliegtuigen sturen die we vervangen voor nieuwer materiaal in het oosten.
Elke week sturen we zelf meer naar het oosten.
En dan hoeft er maar 1 domme actie te gebeuren van de Rusland 1980 en dan is het finito.
Ik kan het helaas niet anders zien, want als Oekraïne de rollover moet doen voor Rusland is het eind zoek en kunnen we de hele democratie en vrijheid riedel van na 1945 opdoeken.
En begin ik alvast Chinees te leren want die gaan daarna dan op diverse plekken los.
De belangrijkste implicatie van de lijst met onvriendelijke landen:. Russen, Russische bedrijven en de Russische overheid mogen de buitenlandse schulden in die landen afbetalen in roebels.
Authorities said at the weekend that Russia and Russian companies will be allowed to pay creditors from “countries that engage in hostile activities” in rubles, even on securities denominated in other currencies. But they also said creditors in countries that haven’t imposed sanctions may be able to receive the payment in foreign currency with special permission.
https://www.bnnbloomberg....ed-on-sanctions-1.1733640
Dat is natuurlijk het idee. Het Russische leger lijkt vooral te teren op vooraden uit de Sovjet-tijd, en die zullen een keer op zijn. Verder zijn er natuurlijk heel veel supply trucks.Yucon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:44:
[...]
Op een gegeven moment zijn de tanks wel een keertje op zou je zeggen
[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 07-03-2022 21:48 ]
Mja we from Japan never forget.
Divine Wind 🙃
Ah dat is wel een stuk goedkoper nusampoo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:46:
De belangrijkste implicatie van de lijst met onvriendelijke landen:. Russen, Russische bedrijven en de Russische overheid mogen de buitenlandse schulden in die landen afbetalen in roebels.
[...]
Russische staatsobligaties en spoorwegleningen part 2sampoo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:46:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 07-03-2022 21:49 ]
Prima, afschrijven en wegwezen. Veel plezier met je bedrijfsvoering in Rusland.sampoo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:46:
[...]
Alleen als de uitgever alleen Russische assets bezit. Assets elders worden simpelweg in beslag genomen.
Ik volg de kwestie vrij goed maar heb daar werkelijk waar nog nooit van gehoord. Heb je daar wat meer informatie over?GrooV schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:44:
[...]
Net voordat Poetin aan de macht kwam hadden RU en JP overeenstemming dat de eilanden Japans zouden worden (met steun van de bevolking). Poetin heeft de stekker er uit getrokken.
Dat werkt alleen als je het ook kunt afdwingen. Japan hoort niet bij de landen die dat kunnen waar maken.Zou mooi zijn als JP nu die eilanden doormiddel van een speciale militaire operatie gaat bevrijden van het oorlog voerende RU
Dus in plaats van 50M betalen ze straks 100M roebels? En kan de schuldeiser niet bepalen welke valuta worden geaccepteerd?sampoo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:46:
Ik zit me te bedenken of dat een goed idee is. Japan zit niet in de NATO dus de NATO doet nog steeds niets meer dan wat ze nu doen. Aan de andere kant is het een uitstekende afleiding voor Putin die op 2 fronten moet vechten. Dat konden de Duitsers in WO2 ook al niet dus laat staan de Russen. En Japan ziet hoe dramatisch het gesteld is met het Russische leger.dr.lowtune schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:43:
[...]
Hoog tijd voor een Japanse vredesmissie. Eentje die net zo oprecht is als hun “walvissen onderzoek”.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het is meer als ik dacht. Ik was er van overtuigd dat Rusland alles zou kwijtschelden en zou alles in beslag zou nemen wat van buitenlandse bedrijven is.
De rest is mooi voor de buhne. Succes als Rusland nog nooit iets in de toekomst geleverd wil krijgen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
En daar is weer een Bellingcat analyse, deze zal voor veel mensen geen verassing zijn:
"Wat we zien na tien dagen oorlog is dat het Russisch leger extreem ongeorganiseerd is, verrassend ongemotiveerd, er zijn veel krijgsgevangen Russen die zich hebben overgegeven of zijn vastgezet, en het materiaal is niet zo geavanceerd als werd verondersteld." Dat zegt Christo Grozev van Bellingcat tegen Nieuwsuur.
Het onderzoeksnetwerk van burgerjournalisten analyseert foto's en video's vanuit Oekraïne. Dat doen ze om bewijs van mogelijke oorlogsmisdaden vast te leggen en het verloop van de oorlog in kaart te brengen.
Het hoeft niet eens echt tot acties te leiden, maar een beetje porren is natuurlijk altijd handig.asing schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:52:
[...]
Ik zit me te bedenken of dat een goed idee is. Japan zit niet in de NATO dus de NATO doet nog steeds niets meer dan wat ze nu doen. Aan de andere kant is het een uitstekende afleiding voor Putin die op 2 fronten moet vechten. Dat konden de Duitsers in WO2 ook al niet dus laat staan de Russen. En Japan ziet hoe dramatisch het gesteld is met het Russische leger.
Hoe meer druk je uit kunt oefenen, hoe beter.
Dat zal Japan niet doen met hun vredesleger. Het ligt vast in hun grondwet dat ze dat niet mogen. Alleen ter bescherming van henzelf of bondgenoten.dr.lowtune schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:43:
[...]
Ik zag deze post voorbij komen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e3WdUYiaJvg8SWU762dmeJ49.jpg?f=user_large)
Maar vraag mij wel af wat er met deze man is gebeurd, beetje raar kleurtje.
Hoop wel dat het waar is dat ze er al zitten.
Recruits from the USA, Great Britain, Sweden, Lithuania, Mexico, and India have been already defending Kyiv, #Ukraine. Some of them have already taken up positions on the outskirts of Kyiv. pic.twitter.com/6Ivmi9u2G4
— KyivPost (@KyivPost) 7 maart 2022
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e3WdUYiaJvg8SWU762dmeJ49.jpg?f=user_large)
Laat mij dit even macro economisch uitleggen. De schuld van zoveel miljoen dollar wordt omgerekend in zoveel miljoen Roebel. Dat wordt dan naar de schuldeiser gestuurd. Die wil dollars en geen Roebels, maar is waarschijnlijk al blij dat er überhaupt geld komt.sampoo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:46:
Vervolgens zullen die miljoenen Roebels op de kapitaalmarkt gedumpt worden (omzetten in andere valuta) en als je iets op de markt dumpt daalt de waarde van het gedumpte. Hetgeen je aanschaft (dollars, euros, goud) stijgt weer in waarde.
In het vorige topic had ik het over steunaankopen waarmee een centrale bank de valuta in de lucht kan houden. Dit is precies het omgekeerde. Als ze dit gaan doen gaat de Roebel hard richting "wc papier is duurder".
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Misschien heeft Japan opgemerkt hoeveel militair tuig er van oost naar west gerold is de laatste dagen. Rusland blijft een enorm groot land dus het kan ook niet zo maar even terug als ze Oekraïne ook willen blijven bedwingen. Wat Japan er ook mee wil, ik vind het wel aardig dat ze die kwestie juist nu komen oprakelen. Rusland in spagaat. Als China komt aankloppen ben ik net als anderen hier ook minder enthousiast, maar wel als het Rusland militair vierendeelt en uitput, ben ik daar niet rouwig om.asing schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:52:
[...]
Ik zit me te bedenken of dat een goed idee is. Japan zit niet in de NATO dus de NATO doet nog steeds niets meer dan wat ze nu doen. Aan de andere kant is het een uitstekende afleiding voor Putin die op 2 fronten moet vechten. Dat konden de Duitsers in WO2 ook al niet dus laat staan de Russen. En Japan ziet hoe dramatisch het gesteld is met het Russische leger.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
*knip*Humma Kavula schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:57:
[Twitter]
[Afbeelding]
Hou het serieus aub.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 08-03-2022 10:50 ]
Is er bekend wat de blootstelling is van NL bedrijven aan Russische leningen? En welke?
Dat betekent, stam + t .
Verwijderd
Japan zit, vergelijkbaar met andere navo landen waar geen kernwapens gevestigd zijn, onder de Amerikaanse nucleaire paraplu. Dus voor dit onsmakelijke idee gelden de zelfde bezwaren.asing schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:52:
[...]
Los daarvan: Japan is een van de pilaren van het Amerikaanse militaire beleid ten overstaande China. Een avontuur tegen Rusland is, op zijn zachtst gezegd, niet bevorderlijk voor de veiligheid van Taiwan.
De valuta liggen altijd vast in de prospectus / contract dat bij het schuldpapier hoort. Evenals het toepasselijk recht en dat is zelden Russisch voor overduidelijke redenen. Rechters in UK, USA, NL hebben typisch nul moeite met dit soort zaken en houden het contract in stand.TheBrut3 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:52:
[...]
Dus in plaats van 50M betalen ze straks 100M roebels? En kan de schuldeiser niet bepalen welke valuta worden geaccepteerd?
[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 07-03-2022 22:01 ]
Verwijderd
Dat ziet er uit als full face tatoage.Humma Kavula schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:57:
[Twitter]
[Afbeelding]
Als de definitie is dat die eilanden nog steeds van Japan zijn en al 70 jaar bezet worden, dan is dat prima uit te leggen.SlaadjeBla schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:56:
[...]
Dat zal Japan niet doen met hun vredesleger. Het ligt vast in hun grondwet dat ze dat niet mogen. Alleen ter bescherming van henzelf of bondgenoten.
Maar alleen een flinke oefening bij die eilanden zal ook wel wat opleveren.
#French President Emmanuel Macron said that he does not expect the situation in #Ukraine to be resolved in the near future. pic.twitter.com/P4Wevr3Zi3
— NEXTA (@nexta_tv) 7 maart 2022
Als Poetin 100% van zijn troepen en materiaal heeft ingezet, wat blijft er dan nog over? Op = op is het toch een keer? De Russen zijn zwaar gedemotiveerd en ongeorganiseerd. Hoe gaan ze stand houden?
Had ik nog niet over nagedacht, ken weinig mensen met zoiets maar dat zou het kunnen verklaren idd, thanks!
In het midden van de foto zit er nog zo één, is die nog niet opgevallen?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Das gewoon camo toch?Dark Blue schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:01:
[...]
Japan maakte zich sowieso weinig zorgen over het rollend legermateriaal van de Russen. Die kunnen ze tot zinken brengen voordat het een gevaar wordt. Maar als het aan land komt wat Rusland als de zijne beschouwt dan komen kernwapens in het spel en daar hebben de Japanners nogal slechte ervaringen mee.Dark Blue schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:58:
[...]
Misschien heeft Japan opgemerkt hoeveel militair tuig er van oost naar west gerold is de laatste dagen. Rusland blijft een enorm groot land dus het kan ook niet zo maar even terug als ze Oekraïne ook willen blijven bedwingen. Wat Japan er ook mee wil, ik vind het wel aardig dat ze die kwestie juist nu komen oprakelen. Rusland in spagaat. Als China komt aankloppen ben ik net als anderen hier ook minder enthousiast, maar wel als het Rusland militair vierendeelt en uitput, ben ik daar niet rouwig om.
Goede camouflage dus!Dark Blue schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:01:
[...]
Mijn Flickr; Sony A7iii
Dat is ook wat de FSB klokkenluider schreef, het land gaat dan letterlijk failliet.Tristan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:01:
[Twitter]
Als Poetin 100% van zijn troepen en materiaal heeft ingezet, wat blijft er dan nog over? Op = op is het toch een keer? De Russen zijn zwaar gedemotiveerd en ongeorganiseerd. Hoe gaan ze stand houden?
Gelukkig kunnen we die gewoon terugstorten of weigeren omdat de beslissing unilateraal is genomen, dan dat is een papieren tijger voor de bühne in Rusland.sampoo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:46:
[...]
Die 100% leg je denk ik anders uit dan het bedoeld was.Tristan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:01:
[Twitter]
Het ging erom dat al het spul dat zich rondom Oekraïne had verzameld voor de inval nu over de grens is.
Dat zegt niet zoveel over wat er nog achteraan zou kunnen komen. Of waar dit dan precies wel of niet ingezet is of kan worden. En al helemaal niet dat ze binnen korte tijd weer met de staart tussen de benen het land uit verdwijnen.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 07-03-2022 22:05 ]
Mocht iemand een tweakerwaardig project in oekraine willen steunen: https://twitter.com/L0laL33tz/status/1500467902289522688
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Zou UA nog een scorched earth tactiek overwegen? Dat heeft andersom ook vaak goed gewerkt.
Poetin heeft 100% van de troepen en materiaal ingezet die er klaar stonden, niet het voltallige Russische leger. Dat de Russen zo zwaar gedemotiveerd en ongeorganiseerd zijn moet nog maar blijken. Ik denk dat er zeker problemen zijn maar dat het niet zo hopelijk is als door sommigen beweert wordt. Maar we zullen het gauw genoeg weten.Tristan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:01:
[Twitter]
Op OSINT UKRAINE telegram channel melden ze dat er op dit moment explosies plaatsvinden in Odessa.
Ik denk niet dat Rusland straks z'n complete leger incl. materiaal in gaat zetten en laat vernietigen. Dus mocht het echt die kant op gaan, dan zal Putin Oekraïne wel helemaal kapot bombarderen, desnoods met een nucleaire bom, want terugtrekken en opgeven zie ik hem echt niet doen.Tristan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:01:
[Twitter]
Maar ik denk niet dat Rusland ook maar enigszins dicht bij die situatie zit, er zijn vast nog oneindig veel soldaten op te roepen.
Zou wat zijn als die soldaten die bij de grens gepositioneerd waren, überhaupt meer dan 25% van z'n totale leger zou zijn. Daar geloof ik helemaal niks van.
[ Voor 9% gewijzigd door praliwi op 07-03-2022 22:07 ]
Nee klopt, dat bedoelde ik ook. En zoals de aanvoerlijnen een nu uit zien is de kans op nieuwe troepen zeer miniem.MikeyMan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:04:
[...]
Die 100% leg je denk ik anders uit dan het bedoeld was.
Het ging erom dat al het spul dat zich rondom Oekraïne had verzameld voor de inval nu over de grens is.
Dat zegt niet zoveel over wat er nog achteraan zou kunnen komen. Of waar dit dan precies wel of niet ingezet is of kan worden.
De man is een ouwe zeur.Lethalis schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:45:
[...]
How Ukraine War Fuels Japan’s Island Feud With Russia
“I understand that Russia occupying the Northern Territories and the Russian military’s invasion happening in Ukraine now are both against international law,” Uyama told a parliamentary committee Feb. 28, according to the Asahi newspaper
Ze zijn die eilanden 70 jaar geleden kwijtgeraakt als prijs voor hun mislukte agressie. Get over it.
Het lijkt er vooral op dat Rusland die tactiek momenteel toepast.De_Bastaard schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:05:
Zou UA nog een scorched earth tactiek overwegen? Dat heeft andersom ook vaak goed gewerkt.
Voor stand houden is voeden en bevoorraden vereist. Dat lukte al niet toen een deel van de troepen was ingezet en zal dus zeker niet gaan met 100% van de troepen. Tel daarbij de vele kapotgeschoten logistieke eenheden, infrastructuur en hevig verzet op en je ziet dat dit een "war of attrition" wordt die Rusland niet lang vol zal kunnen houden.
Gevolg is bruut geweld als uitvlucht. Daar vrees ik voor.
[ Voor 5% gewijzigd door SlaadjeBla op 07-03-2022 22:08 ]
Beste man heeft als enige een goede camouflage op zijn gezicht gesmeerd, zonder jouw cirkeltje was hij bijna niet opgevallen.Humma Kavula schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:57:
[Twitter]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/v4Fz7y0dAcn2O2qBq3xw48bu.jpg?f=fotoalbum_large)
Rusland heeft meer dan een miljoen actieve soldaten en genoeg firepower om de hele wereld 20 keer te vernietigen. Laten we niet doen alsof het ‘op’ is.Tristan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:01:
[Twitter]
Het is toch naïef om te denken dat Putin nadat hij de oorlog in Oekraïne nipt gewonnen of verloren heeft niets met de sancties gaat doen? Ik vermoed zelf dat er nog een part 2 komt want ik kan gewoon niet geloven dat hij alle sancties die tegen zijn land genomen zijn gewoon accepteert.
Ik kan (helaas) niet in zijn hoofd kijken en ik ken het spreekwoord dat je stil moet zitten als je geschoren wordt, maar hij zit mij iets te stil.
Ik kan (helaas) niet in zijn hoofd kijken en ik ken het spreekwoord dat je stil moet zitten als je geschoren wordt, maar hij zit mij iets te stil.
Daar is iedereen nu bang voor he. Mede omdat ze al het idee al geopperd hebben.praliwi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:05:
[...]
Ik denk niet dat Rusland straks z'n complete leger incl. materiaal in gaat zetten en laat vernietigen. Dus mocht het echt die kant op gaan, dan zal Putin Oekraïne wel helemaal kapot bombarderen, desnoods met een nucleaire bom, want terugtrekken en opgeven zie ik hem echt niet doen.
Maar ik denk niet dat Rusland ook maar enigszins dicht bij die situatie zit, er zijn vast nog oneindig veel soldaten op te roepen.
Die oneindig veel soldaten is niet waar, die hebben ze niet. Tenzij ze het volk verplicht oproepen om te vechten, maar dan nog krijgen ze niet al het materiaal aangevoerd. Het is gedoemd om te mislukken.
Scorched earth in je eigen land, tegen je eigen bevolking? No way.De_Bastaard schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:05:
Die kunnen niet allemaal ingezet worden, een deel moet in Rusland blijven om te kunnen optreden bij eventuele interne conflicten.Johan Bogle schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:07:
[...]
Rusland heeft meer dan een miljoen actieve soldaten en genoeg firepower om de hele wereld 20 keer te vernietigen. Laten we niet doen alsof het ‘op’ is.
Het zijn er niet meer dan een miljoen, want je hebt ook ondersteuning nodig. Daarnaast hebben ze nogal wat grenzen momenteel te bewaken. Japan heeft vandaag ook even de boel op scherp gezet lees ik.Johan Bogle schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:07:
[...]
Rusland heeft meer dan een miljoen actieve soldaten en genoeg firepower om de hele wereld 20 keer te vernietigen. Laten we niet doen alsof het ‘op’ is.
In de steden ja, maar je kunt dat halve platteland in de fik zetten..MikeyMan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:06:
[...]
Het lijkt er vooral op dat Rusland die tactiek momenteel toepast.
Toch heb ik er moeite mee om te geloven dat Rusland, die na jarenlang voorbereiden een oorlog in een buurland startte, al na een dag of 7 dit soort logistieke problemen zou hebben. Nu al? Na een paar dagen? Het klinkt gewoon onwaarschijnlijk.
Zoveel afstand is het nou ook weer niet, en ze zullen best ongeorganiseerd en ongemotiveerd zijn, maar na een paar dagen al? Je weet toch dat je brandstof nodig hebt? En voedsel?
Zoveel afstand is het nou ook weer niet, en ze zullen best ongeorganiseerd en ongemotiveerd zijn, maar na een paar dagen al? Je weet toch dat je brandstof nodig hebt? En voedsel?
De Russen gaan echt geen weilanden bezetten. Hebben ze de mankracht niet voor en ze winnen er ook niets mee. Het gaat om de grote steden.De_Bastaard schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:11:
[...]
In de steden ja, maar je kunt dat halve platteland in de fik zetten..
Ik heb daar een reportage over gezien. Rusland is afhankelijk van het trein netwerk voor de aanvoer van materiaal en goederen. Die is in hun eigen land dik in orde, maar in Oekraine niet meer. Oekraine hebben alle rails verbindingen met Rusland opgeblazen. Daarnaast hebben ze simpel gewoon niet genoeg man om diep Oekraine in te trekken want al het land achter je moet je ook blijven verdedigen. Het is gewoon 1 compleet fiasco.Navi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:12:
Toch heb ik er moeite mee om te geloven dat Rusland, die na jarenlang voorbereiden een oorlog in een buurland startte, al na een dag of 7 dit soort logistieke problemen zou hebben. Nu al? Na een paar dagen? Het klinkt gewoon onwaarschijnlijk.
Exact, dat de Russen 'weinig' voortgang boeken kan ook 'wishfull thinking' zijn icm propaganda vanuit oekraine/EU/NL/whatever.Navi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:12:
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Deze denk ik :Tristan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:16:
[...]
Ik heb daar een reportage over gezien. Rusland is afhankelijk van het trein netwerk voor de aanvoer van materiaal en goederen. Die is in hun eigen land dik in orde, maar in Oekraine niet meer. Oekraine hebben alle rails verbindingen met Rusland opgeblazen. Daarnaast hebben ze simpel gewoon niet genoeg man om diep Oekraine in te trekken want al het land achter je moet je ook blijven verdedigen. Het is gewoon 1 compleet fiasco.
Dat zal best wel, maar dat weten de russen toch ook van te voren?Tristan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:16:
[...]
Ik heb daar een reportage over gezien. Rusland is afhankelijk van het trein netwerk voor de aanvoer van materiaal en goederen. Die is in hun eigen land dik in orde, maar in Oekraine niet meer. Oekraine hebben alle rails verbindingen met Rusland opgeblazen. Daarnaast hebben ze simpel gewoon niet genoeg man om diep Oekraine in te trekken want al het land achter je moet je ook blijven verdedigen. Het is gewoon 1 compleet fiasco.
En volgens mij heeft iedereen in dat Russische leger, van onder tot boven, zijn eigen kunnen 20% overdreven. Dat telt bovenaan de hiërarchie ineens aardig opTristan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:16:
[...]

Ik hoop het echt, maar het voelt voor mij ook echt als wishful thinking. Waar baseer je dit op? Uit wat ik opmaak uit de bronnen die ik zie trek ik dezelfde conclusies, maar stiekem weet ik ook dat die bronnen ook wat gekleurd zijn.Tristan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:16:
[...]
Dus ja, wat de status nu echt is, kunnen we dat wel weten?
#ukrainebreakingnews
— Ed Tavitian (@EdTavitian) 7 maart 2022
Despite the numerous but unfounded accusations of hiring foreign fighters, Putin said that no one will take part in the war, except the Army and contract servicemen.
He added that there will be no additional recruitment of reservists.
Op = dus echt op.
Niet meer dan logisch dat ze ze nu weer kwijtraken danTheekAzzaBreek schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:06:
[...]
De man is een ouwe zeur.
Ze zijn die eilanden 70 jaar geleden kwijtgeraakt als prijs voor hun mislukte agressie. Get over it.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Wellicht in hun eigen propaganda gaan geloven?Navi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:12:
Het Russische leger heeft overigens vaker issues. Tsjetsjenië was ook geen succes en de logistiek is altijd een lastig punt bij een invasie. >100.000 soldaten die weken langs de grens staan, vertragingen, slecht onderhouden materiaal en onderschatting van de tegenstander zijn ook mogelijke factoren. Er zal na de oorlog ook nog lang geanalyseerd worden hoe dit kan gebeuren.
Die is juist vrij groot.Tristan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:05:
[...]
Nee klopt, dat bedoelde ik ook. En zoals de aanvoerlijnen een nu uit zien is de kans op nieuwe troepen zeer miniem.
Rusland heeft intern een enorm vermogen om troepen en materiaal te verplaatsen, maar het probleem begint daarna pas, volgens deze bron. (Dit is de bron van een populair Wendower filmpje. Het komt uit de hoek van US stafopleidingen, maar het argument is overtuigend)
Vooruitgeschoven eenheden bevoorraden is de bottleneck, niet de aanvoer. En Oekraïne lijkt juist die logistieke konvooien op de korrel te nemen.
Dit is al een paar keer voorbij gekomen en verschillende bronnen geven vrijwel dezelfde verklaringen:Navi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:12:
-de meeste militaire units wisten niet beter dan dat ze gingen oefenen en weer naar huis zouden gaan - dus hadden ze geen plannen kunnen maken voor logestiek, plan van aanval etc.
-Toen het bevel tot aanvallen kwam ging men lukraak Oekraine binnen - er was geen plan, geen communicatie tussen leger onderdelen (luchtmacht proest) het was chaos.
-materiaal faalde als een gek - we hebben de verhalen over de kapotte banden langs zien komen, radio's die niet werken, rantsoenen die jaren over datum zijn, the list goes on.
Dit was een invasie die uit het niets is gestart door Putin zonder zijn miliraite staf goed in te lichten.... (er was dacht ik wel een generaal die twee weken voor tijd waarschuwde voor de gevolgen, van hem heb ik niets meer vernomen...
at your service
Ach de Russen zijn sommige gebieden die ze hebben verkregen met gelukte agressie '70 jaar geleden' ook weer kwijtgeraakt.TheekAzzaBreek schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:06:
[...]
De man is een ouwe zeur.
Als de Russen er dan toch op staan om grenzen te hertekenen dan kunnen we dat voortaan beter binnen Rusland doen, hebben onschuldige mensen buiten Rusland er minder last van.
Er zijn wel wat onafhankelijke bronnen die redelijk betrouwbaar verslag doen. En die geven aan dat de Russen op een aantal fronten weinig vooruitgang boeken.T-8one schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:17:
[...]
Exact, dat de Russen 'weinig' voortgang boeken kan ook 'wishfull thinking' zijn icm propaganda vanuit oekraine/EU/NL/whatever.
https://www.understanding...mpaign-assessment-march-7
En deze maar daar moet je zelf de data analyseren en een conclusie trekken:
https://www.bellingcat.co...ssia-ukraine-monitor-map/
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Nouja volledig geloven op Poetin zijn blauwe ogen is zeker een slecht idee.
Dit is een oude rekening die nog terug gaat tot de tijd van de Tsaren.
(voor de manga-lezers onder ons, kan ik de titel Golden Kamuy van harte aanbevelen)
Pas in 2018 is formeel WO2 beëindigd tussen Rusland en Japan, toen ze eindelijk een vredesakkoord tekenden. Al die jaren was er gesteggel over die eilanden. En gelooft u mij, dat vredesakkoord was met grote tegenzin totstand gekomen. In Japan is men de eilanden niet vergeten. En een desintegrerend Rusland bied hierin kansen. Zeker als Rusland heel snel, veel geld nodig heeft.
De vraag is wat eerst komt: de Russen die met een lange regenjas, fluisterend met de pet in de hand aan de achterdeur staan, of Japans sprekende 'groene mannetjes' (met de stille zegen van Amerika).
Sinds Catharina de Grote probeert men het gebied ten oosten van de Oeral al te ontginnen. En pas sinds 2014, toen de Chinezen er met zwaar materieel kwamen, begint dit pas te lukken.jan390 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:37:
Kun je dat ook onderbouwen? Voor zover mij bekend heeft Rusland nog enorm veel voorraden aan een grote verscheidenheid grondstoffen en een enorm hoeveelheid aan onontgonnen gebied.
Ja, Rusland herbergt een immense hoeveelheid grondstoffen, hout en agrarisch kapitaal. Maar het heeft ze altijd aan kennis en kunde ontbroken om dit efficiënt te ontginnen. Dan is het veel makkelijker om het iemand anders te laten doen, en mee te mogen delen in de winst.
De graanoogst van Rusland en Wit-Rusland en Kazakhstan kunnen ook nog positief uit vallen. Xi zal die leveringscontracten ook wel om willen zetten in gas- en olie. En anders eten de Russen maar wat minder brood, het is niet de eerste keer dat hun leiders het graan al hebben verkocht terwijl het nog niet geoogst was.gekkie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:44:
Vraag me wel af of er dan eventueel toch wat meer fallout van is dan gehoopt en hij wellicht enige tijd geleden heeft gegokt dat hij de Oekraïense graan oogst van dit jaar al aan China heeft verkocht in die graandeal (en zelfs zonder nucleair spul zie ik die oogst er voor niemand komen dit jaar gezien de snelheid der ontwikkelingen).
Japan zit niet in de NAVO. Dat hoeft ook niet, want door het verdrag met Amerika is het zo dat één schot richting Japan, gelijk staat aan een schot richting Amerika.asing schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:52:
'Zelfverdedigingsstrijdkrachten'. Laten we er geen doekjes omheen winden. Ja, ze hebben geen kruisraketten (ondanks dat ze alle onderdelen voor kruisraketten leveren). Ja, ze hebben geen kernwapens (ondanks dat ze alle onderdelen voor kernwapens leveren). Ja, ze hebben geen vliegdekschepen (die noemen ze 'helicopter destroyer'). Maar daar is ook echt alles mee gezegd.SlaadjeBla schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:56:
Dat zal Japan niet doen met hun vredesleger. Het ligt vast in hun grondwet dat ze dat niet mogen. Alleen ter bescherming van henzelf of bondgenoten.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Nog een diepte analyse over de hele situatie van een van mijn favoriete podcasts. Hardcore geopolitiek en niet geschikt voor personen die alleen over nukes kunnen praten:
https://hiddenforces.io/p...ation-dmitri-alperovitch/
De gast Dimitri Alperovitch was eind 2021 ook te gast en had een spot on analyse waarom Poetin een grootschalige inval in Oekraine zou doen. Ook de moeite waard om nog eens terug te luisteren.
https://hiddenforces.io/p...owdstrike-invade-ukraine/
Absoluut een aanrader.
https://hiddenforces.io/p...ation-dmitri-alperovitch/
De gast Dimitri Alperovitch was eind 2021 ook te gast en had een spot on analyse waarom Poetin een grootschalige inval in Oekraine zou doen. Ook de moeite waard om nog eens terug te luisteren.
https://hiddenforces.io/p...owdstrike-invade-ukraine/
Absoluut een aanrader.
Dat is ook geen oplossing zou toch voor iets duurzamers gaan.-tom-562 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:05:
[...]
Van de zomer maar even een houtkachel aanschaffen
Eerder denken aan dekens extra warme kleding. Eventueel thuis accu voor de zonnepanelen (al heb je daar in de winter weer weinig aan).
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Prijs voor een vat olie ligt nu op zo'n 120 USD, maar dat zou dus nog richting de 300 kunnen gaan blijkbaar.
https://www.reuters.com/b...an-iran-delay-2022-03-07/
Ach als dat tijdelijk is en de Russische economie daarmee snel om zeep kan worden geholpen rijden en vliegen we maar wat minder.
https://www.reuters.com/b...an-iran-delay-2022-03-07/
Ach als dat tijdelijk is en de Russische economie daarmee snel om zeep kan worden geholpen rijden en vliegen we maar wat minder.
PSN ID = Jorco
Allemaal waar, maar als je kijkt waar dit allemaal voor is ingezet, was dat alleen in het Midden Oosten, niet offensief, maar humanitair en kwam dat politiek heel moeizaam tot stand.unclero schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:25:
[...]
'Zelfverdedigingsstrijdkrachten'. Laten we er geen doekjes omheen winden. Ja, ze hebben geen kruisraketten (ondanks dat ze alle onderdelen voor kruisraketten leveren). Ja, ze hebben geen kernwapens (ondanks dat ze alle onderdelen voor kernwapens leveren). Ja, ze hebben geen vliegdekschepen (die noemen ze 'helicopter destroyer'). Maar daar is ook echt alles mee gezegd.
Deed me hier aan denken:unclero schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:25:
[...]
En anders eten de Russen maar wat minder brood, het is niet de eerste keer dat hun leiders het graan al hebben verkocht terwijl het nog niet geoogst was.
https://www.thebureauinve...ion-deal-that-disappeared
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Blijkbaar niet.Navi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:18:
[...]
Dat zal best wel, maar dat weten de russen toch ook van te voren?
Ik heb het al eerder gezegd, maar: Pak alles wat je weet over hoe een leger werkt, en stop het in de blender, en gooi het daarna in de gootsteen.
Wat blijft hangen in het putje is ongeveer Ruslands militaire knowhow.
Dat land heeft sinds het een land is, en dan bedoel ik dus ook al de Tsarentijd, het probleem dat leger eigenlijk simpelweg niet functioneert. En niemand daar wil dat erkennen.
Het gaat fout op ieder niveau. Er is corruptie op ieder niveau.
Dienstplichtigen die niet komen opdagen, professionele soldaten die zeggen "bekijk het maar", want hun loon wordt gestolen door de mensen boven hun.
Er wordt gelogen over de hoeveelheid personeel wat daadwerkelijk komt opdagen. Er wordt gelogen over de hoeveelheid en staat van werkelijk alles. Als Evgenii zegt "oh, ik heb 100 tanks in topconditie", bedoelt ie dat ie 75 tanks heeft, 30 daarvan hebben geen rubsbanden meer, 5 hebben een loop vol met roest en van 3 is de motor inmiddels gejat. En diegene die overblijven "werken", maar hebben ook allerlei issues.
Duidelijke orders? Nope. Het is vrij normaal dat orders mondeling en via-via gaan. De normale soldaat krijgt 0,0 briefing en kan de meest vage opdrachten krijgen, soms niet veel meer dan "ruk op".
Communicatie is sowieso een ding, er is geen/nauwelijks communicatie tussen verschillende eenheden, laat staan tussen lucht en grond. Friendly fire is altijd vrij normaal geweest, zelfs in Georgie zijn nog meerdere (!!!) Russische toestellen neergeschoten, omdat men dacht dat ze Georgisch waren. Georgie had toen geen functionerende luchtmacht
En tja, dan gaat de logistiek, wat misschien nog wel moeilijker te plannen is, ook helemaal fout.
Het enige waarvan ik sta te kijken is dat dit serieus nog slechter gaat dan ik had gedacht. Militair succes lijkt vooral te gebeuren ondanks het leger, en niet dankzij het leger.
People as things, that’s where it starts.
Wat heb ik aan den thuis accu als ik geen zonnepanelen heb (nog niet althans), en dan nog, mijn CV-ketel werkt niet op stroomAstennu schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:27:
[...]
Dat is ook geen oplossing zou toch voor iets duurzamers gaan.
Eerder denken aan dekens extra warme kleding. Eventueel thuis accu voor de zonnepanelen (al heb je daar in de winter weer weinig aan).
Uiteindelijk voor een groot gedeelte van Nederland zoiets als een houtkachel een realistische oplossing zijn als men geen zin heeft in 5 euro/m3, dat is namelijk een relatief lage investering die snel te bewerkstelligen is.
Vaak bu'j te bang!
Afgezien van dat het me hoop geeft, vraag ik me af: hoe weet jij dit?RobinHood schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:32:
[...]
Blijkbaar niet.
Ik heb het al eerder gezegd, maar: Pak alles wat je weet over hoe een leger werkt, en stop het in de blender, en gooi het daarna in de gootsteen.
Wat blijft hangen in het putje is ongeveer Ruslands militaire knowhow.
Dat land heeft sinds het een land is, en dan bedoel ik dus ook al de Tsarentijd, het probleem dat leger eigenlijk simpelweg niet functioneert. En niemand daar wil dat erkennen.
Het gaat fout op ieder niveau. Er is corruptie op ieder niveau.
Dienstplichtigen die niet komen opdagen, professionele soldaten die zeggen "bekijk het maar", want hun loon wordt gestolen door de mensen boven hun.
Er wordt gelogen over de hoeveelheid personeel wat daadwerkelijk komt opdagen. Er wordt gelogen over de hoeveelheid en staat van werkelijk alles. Als Evgenii zegt "oh, ik heb 100 tanks in topconditie", bedoelt ie dat ie 75 tanks heeft, 30 daarvan hebben geen rubsbanden meer, 5 hebben een loop vol met roest en van 3 is de motor inmiddels gejat. En diegene die overblijven "werken", maar hebben ook allerlei issues.
Duidelijke orders? Nope. Het is vrij normaal dat orders mondeling en via-via gaan. De normale soldaat krijgt 0,0 briefing en kan de meest vage opdrachten krijgen, soms niet veel meer dan "ruk op".
Communicatie is sowieso een ding, er is geen/nauwelijks communicatie tussen verschillende eenheden, laat staan tussen lucht en grond. Friendly fire is altijd vrij normaal geweest, zelfs in Georgie zijn nog meerdere (!!!) Russische toestellen neergeschoten, omdat men dacht dat ze Georgisch waren. Georgie had toen geen functionerende luchtmacht
En tja, dan gaat de logistiek, wat misschien nog wel moeilijker te plannen is, ook helemaal fout.
Het enige waarvan ik sta te kijken is dat dit serieus nog slechter gaat dan ik had gedacht. Militair succes lijkt vooral te gebeuren ondanks het leger, en niet dankzij het leger.
Wat gaat hij dan doen? Sancties terug? Waarop? Kan alleen olie/gas zijn, dus daar zijn we hard bezig om onafhankelijk van te worden. Ons aanvallen? Succes daarmee, als je kijkt hoe Oekraïne gaat, denkt iemand dat hij een schijn van kans heeft tegen bijvoorbeeld Polen? Nog los van NATO hulp?RedHat schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:08:
Het is toch naïef om te denken dat Putin nadat hij de oorlog in Oekraïne nipt gewonnen of verloren heeft niets met de sancties gaat doen? Ik vermoed zelf dat er nog een part 2 komt want ik kan gewoon niet geloven dat hij alle sancties die tegen zijn land genomen zijn gewoon accepteert.
Heel erg off-topic, maar gas en olie(derivaten) zij afhankelijk van de wereld economie, geopolitiek en vooral (in NL) belasting op belasting op belasting.Astennu schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:27:
[...]
Dat is ook geen oplossing zou toch voor iets duurzamers gaan.
Dus zonnepanelen zijn nu een heel goed idee, een thuis accu ook als de terugleververgoeding komt. Voor je verwarming kan je naar een warmtepomp maar stroom doet nu bijna 70 cent/kWh.
Dus als je niet met 5 truien tegen de ijsbloemen aan wilt kijken is een alternatief nodig waar de overheid geen energiebelasting op heft. En ja, dat is tegen ons groene been maar anders wordt het niet te betalen.
einde off-topic
Compleet offtopic hier, maar het is ook de meest milieuonvriendelijke optie.-tom-562 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:32:
[...]
Wat heb ik aan den thuis accu als ik geen zonnepanelen heb (nog niet althans), en dan nog, mijn CV-ketel werkt niet op stroom
Uiteindelijk voor een groot gedeelte van Nederland zoiets als een houtkachel een realistische oplossing zijn als men geen zin heeft in 5 euro/m3, dat is namelijk een relatief lage investering die snel te bewerkstelligen is.
En zetten we de hoogovens een graadje lager.Jorco schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:27:
Telen we even wat minder groenten in onze kassen.
Produceren we gewoon even minder electriciteit.
Als auto rijden en vliegen alles was wat we moesten offeren, was de keuze niet zo ingewikkeld.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front
Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit
Overig:
Impact op persoonlijke situatie: familie, vrienden, werk
Het vliegbewegingen topic
Hulpacties Oekraïne
Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Hoe afhankelijk zijn we echt van het russisch gas
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front
Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit
Overig: