De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.259 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Seraphin

Meep?

xbeam schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Die meme is door Oekraïne zelf gemaakt als onderdeel van de vraag om het luchtruim voor Rusland te sluiten
Het is onderdeel van campagne richting de EU bevolking de situatie nog eens duidelijk te maken bij je regeringen en de NAVO, Je denkt echt te krampachtig
Fair enough; die kant had ik inderdaad niet meegewogen. Ik snap idd dat vanuit Oekraïne druk wordt gezet op "ons" om van onze luie reet in actie te komen. Daarbij blijf ik wel het gevoel houden dat er nu een (precaire) balans van saamhorigheid is, die verstoord zou worden indien er onder Oekraïeners onterecht het gevoel gaat leven dat ze in de steek worden gelaten.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:08
DoubleDutch schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:12:
▪️Russian criminals on their way to jail.
On March 16, the UN International Court of Justice will rule on immediate action in the case of Ukraine vs Russia on genocide charges under the Convention on the Genocide Crime Prevention
"Russian criminals on their way to jail" slaat de plank mis. Het ICJ beslist vandaag over de voorlopige maatregelen die Oekraïne het ICJ heeft verzocht op te leggen:
a. The Russian Federation shall immediately suspend the military operations commenced on 24 February 2022 that have as their stated purpose and objective the prevention and punishment of a claimed genocide in the Luhansk and Donetsk oblasts of Ukraine.
b. The Russian Federation shall immediately ensure that any military or irregular armed units which may be directed or supported by it, as well as any organizations and persons which may be subject to its control, direction or influence, take no steps in furtherance of the military operations which have as their stated purpose and objective preventing or punishing Ukraine for committing genocide.
c. The Russian Federation shall refrain from any action and shall provide assurances that no action is taken that may aggravate or extend the dispute that is the subject of this Application, or render this dispute more difficult to resolve.
d. The Russian Federation shall provide a report to the Court on measures taken to implement the Court’s Order on Provisional Measures one week after such Order and then on a regular basis to be fixed by the Court.
Voordat het ICJ daaraan toekomt, zal het eerst moeten beslissen of het bevoegd is. Rusland heeft aangevoerd dat het ICJ niet bevoegd is, omdat het verzoek van Oekraïne buiten de werkingssfeer van het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide valt. Het verzoek van Oekraïne is gebaseerd op artikel IX van dat verdrag:
Geschillen tussen de Verdragsluitende Partijen, de interpretatie, toepassing of tenuitvoerlegging van dit Verdrag betreffende, met inbegrip van de geschillen, welke betrekking hebben op de verantwoordelijkheid van een Staat voor genocide of enig ander in artikel III genoemd feit, worden, op verzoek van een der bij het geschil betrokken partijen, voorgelegd aan het Internationale Gerechtshof.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Dan onderschat je de kracht van propaganda.

In de ogen van zijn volgelingen en useful idiots, tot en met in onze tweede kamer, zal Putin hebben gewonnen. Ongeacht de uitkomst. Winnen of verliezen is een perceptiekwestie.
IK spreek dan ok van echt winnen, niet wat een usefull idiot denkt.
Dat wij op basis van wat we denken dat Putin's doelen zijn en de initiele insteek op totaal overrompelen van Ukraine vinden dat hij reeds verloren heeft, is onze perceptie. En op basis van het vooruitzicht dat Ukraine geen onderdeel van Rusland wordt vooralsnog en de verliezen aan Russische zijde ook - toch kun je goed voorspellen dat men daar succes claimt en blijft claimen.

(deze 'winst' zal Putin er in ieder geval een hele tijd van weerhouden om nog 's te proberen te 'winnen', dat wel)
Ik zeg nergens dat poetin al verloren heeft, ik zeg wel dat het aantal scenario's waar poetin effectief wint klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

zzzzz schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Je bedoelt een zak met knaken? Het begrip mercenary is van alle tijden.
Sterker nog het lijkt weer terug te komen. Voor degene die hier meer over willen lezen, o.a. het boek van Sean McFate "The Modern Mercenary: Private Armies and What They Mean for World Order 1st Edition".

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
*knip*lees net het gerucht (Reddit, incl foto) dat er wéér een generaal KIA zou zijn? *knip*

Hoe dan.

laten we proberen een beetje niveau te houden in onze manier van reageren, ongeacht over welke kant het gaat

[ Voor 68% gewijzigd door polthemol op 16-03-2022 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
xbeam schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:24:
Dit was wel het laatste wat ik had verwacht, Blijkbaar hebben we dus echt vrienden gemaakt in Syrië dat de rebellen daar nu ons het westen willen nu komen helpen in Oekraïne
https://www.dailystar.co....ebel-who-blew-up-26340214

[...]

[YouTube: أبو التاو مقاتل متخصص بتدمير دبابات نظام الأسد]
Ik denk eerder dat ze zich een verblijfsvergunning in Oekraïne proberen veilig te stellen.

Vraag me af als dit eindigt wat we met alle Rambo's moeten die daar heen gegaan zijn om te vechten. Ze zullen vast geen 9 tot 5 baan willen/kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
xzaz schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Ik heb twee jaar in een supermarkt gewerkt mensen maken ruzie om de laatste pak sultana.
Ik ken het, heb ook jaren in een supermarkt mogen werken. Meestal ging het dan om het laatste item van een aanbieding, maar hier wordt gestreden om een kwart trolley vol, alsof er niets nieuws gaat komen. Zoveel suiker vul je gewoon normaal bij en klaar. Nu is het alsof het om een black friday aanbieding gaat.

Past wel bij het beeld dat in Rusland ontzettend veel producten nog maar in beperkte hoeveelheden mogen worden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

De_Bastaard schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:13:
Haha, lees net het gerucht (Reddit, incl foto) dat er wéér een generaal KIA zou zijn? :')

Hoe dan.
*knip* dit is niet de HK

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 16-03-2022 08:11 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha, touché.

Maar even serieus, lekker gewerkt als je binnen 3 weken al 4 van de ~20 generaals kwijt bent :p

[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 16-03-2022 08:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
*knip*lees net het gerucht (Reddit, incl foto) dat er wéér een generaal KIA zou zijn? *knip*

Hoe dan.
Het is in de basis goed dat officieren met hun troepen mee vooruit gaan, alleen dat zoveel generaals in de frontlinie nodig zijn zegt wel dat het niet lekker loopt. En dat de sniper rifles zijn gearriveerd, wellicht.

Edit: zijn er ‘maar’ ~20 joh? Oeps.
9 ‘commanders’ gedood volgens dit bericht in The mirror’ of all places.

Ondertussen in belegerd Mariupol:

Wat resulteert in:

De WHO roept ondertussen op om te stoppen zorginstellingen doelbewust aan te vallen. Het is geen incident.

[ Voor 11% gewijzigd door polthemol op 16-03-2022 08:12 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
De_Bastaard schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Haha, touché.

Maar even serieus, lekker gewerkt als je binnen 3 weken al 4 van de ~20 generaals kwijt bent :p
De Russen zijn dat eigenlijk wel gewend, alleen is het nu tijdens een invasie;
https://informnapalm.org/en/jan13-russia-generals/

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:44

Hoe dan.
Heb het filmpje gezien en het klopt dat ze hem te pakken hebben gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 16-03-2022 08:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Hoe dan.
Het is niet ongewoon dat hoge legerofficieren vrij dicht op de 'frontlinie' zitten. Anderzijds... kan ook het alternatieve open-ramen-beleid zijn. Een effectieve tactiek om het risico op militaire opstanden te voorkomen is allereerst om het IQ-niveau niet te hoog te laten worden en tweede om (potentieel) invloedrijke legerofficieren uit Moskou te houden en naar het front te sturen. Dit is eerder hier al aan de orde gekomen en gerefereerd naar uitwerking. TL;DR: het leger is potentieel een bedreiging voor de staatsveiligheid, dus moet afhankelijk, dom en niet te effectief zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door polthemol op 16-03-2022 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 22:38

Seraphin

Meep?

NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:25:

[Embed]

Wat resulteert in:

[Embed]
Dit gaf mij een letterlijk wtf momentje, in die zin dat ik er met mijn verstand niet bij kon (nog steeds niet eigenlijk).

Ik bedoel, we weten inmiddels dat het projecteren bij/van Russische zijde dermate groteske vormen heeft aangenomen dat, als je wil weten wat ze (gaan) doen, alleen maar hoeft te kijken waar ze anderen van beschuldigen (en de Russen hébben de Oekraïeners al -niet onderbouwd- beschuldigd van het gebruik van menselijke schilden), maar dan nog.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoubleDutch
*knip* alleen een meme voegt niets toe aan een discussie

[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 15-03-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
MeteoVir schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Het is niet ongewoon dat hoge legerofficieren vrij dicht op de 'frontlinie' zitten. Anderzijds... kan ook het alternatieve open-ramen-beleid zijn. Een effectieve tactiek om het risico op militaire opstanden te voorkomen is allereerst om het IQ-niveau niet te hoog te laten worden en tweede om (potentieel) invloedrijke legerofficieren uit Moskou te houden en naar het front te sturen. Dit is eerder hier al aan de orde gekomen en gerefereerd naar uitwerking. TL;DR: het leger is potentieel een bedreiging voor de staatsveiligheid, dus moet afhankelijk, dom en niet te effectief zijn.
Daarmee krijg ik wel echt van die Darth Vader vibes. Admiraal dood, jij bent de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Marina Ovsyannikova: Search for journalist who protested war on Russian TV

https://www.bbc.com/news/world-europe-60749279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Silent7 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:33:
Marina Ovsyannikova: Search for journalist who protested war on Russian TV

https://www.bbc.com/news/world-europe-60749279
helaas was dit te verwachten, niks een eerlijk proces die is gewoon afgevoerd naar een politiebureau of nog erger een kamp waar ze tot haar zogenaamde proces niet meer uitkomt.

Rusland is gewoon een dictatuur, en dat kan men nu helaas heel duidelijk zien.

Even een ander sprongetje... Rusland wil bedrijven zoals Ikea etc nationaliseren, dat gaat pijn doen maar ze schieten er niks mee op in de lange termijn...

Ten eerste is men afhankelijk van moederbedrijven , een Ikea meubel wordt echt niet dezelfde kwaliteit en afgezien van de aanvoer van essentiele grondstoffen kan men nooit het management onderhouden van alle genationaliseerde bedrijven.

Ja dat gaat ook pijn doen bij ons die sancties en zeker als Rusland de gaskraan dicht draait maar als Rusland failliet is blijft China over als grote speler en hoe wil men die gaan betalen als het land relatief niks meer heeft....

hmm ze hebben nog iets met diamantmijnen maar of dat zoden aan de dijk zet weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
NiGeLaToR schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Het is in de basis goed dat officieren met hun troepen mee vooruit gaan, alleen dat zoveel generaals in de frontlinie nodig zijn zegt wel dat het niet lekker loopt. En dat de sniper rifles zijn gearriveerd, wellicht.

Edit: zijn er ‘maar’ ~20 joh? Oeps.
9 ‘commanders’ gedood volgens dit bericht in The mirror’ of all places.

[Embed]

Wat resulteert in:

[Embed]
Enige positieve wat je daaruit kunt halen is dat de Russen nog maar net aan het randje van Mariupol zitten.

https://www.google.com/ma...!3d47.111065!4d37.5128425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:52

Zewatanejo

Fine Thanks!

Dat lijkt me niet, want dan was hij stilletjes afgevoerd achter de linies en dan hoorden we er pas over een paar maanden/jaar over. Naar ik begrijp is er zelfs een filmpje en dat kan alleen van Oekraïense soldaten komen. Moet dus haast wel een hinderlaag of iets dergelijks zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 16-03-2022 08:11 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Frankrijk bied haar (die vrouw die op het russisch nieuws live protesteerde) bescherming op het franse consulaat aan.

Ik vermoed te laat... maar toch.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Daarmee krijg ik wel echt van die Darth Vader vibes. Admiraal dood, jij bent de volgende.
Overigens geeft dezelfde auteur op Twitter (Kamil Galeev), zie bio, een interessante invalshoek om ernaar te kijken en uiteindelijk Poetin te verslaan. Het komt erop neer dat 'het westen' veel onvoorspelbaarder moet zijn. In het kort, we opereren nu zeer risicomijdend en reactief. Dat maakt ons voorspelbaar en geeft Poetin de kans om daar maximaal van te profiteren. Hij rekent op onze neiging om zo veel mogelijk risico te mijden. Met de levensgrote kans dat het hele spel over enkele jaren opnieuw wordt gespeeld, maar waarbij Rusland wel voorbereid is. We moeten ons gedrag omkeren.

Zoals ik dat vertaal (want Galeev geeft dit niet mee) is dit: allereerst moeten we vaag blijven wanneer sancties worden opgeheven. Maak het al helemaal geen onderdeel van onderhandelingen. Laat het risico doorklinken dat de rest van de 21e eeuw Rusland economisch niet meer bestaat. Ten tweede moeten we harder rode lijnen trekken. Niet 'we zijn bereid elke cm van NAVO-gebied te verdedigen' (Biden) maar 'steek 1 teen over de grens en je eindigt in een hoopje as'. Speculeer openlijk over een no-fly zone. Breng het kernwapenarsenaal in gereedheid. Laat de prijs zien van escalatie en wees bereid die stap zelf te zetten, of houd tenminste levensecht de schijn op. Wees onvoorspelbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door MeteoVir op 15-03-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Zewatanejo schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Dat lijkt me niet, want dan was hij stilletjes afgevoerd achter de linies en dan hoorden we er pas over een paar maanden/jaar over. Naar ik begrijp is er zelfs een filmpje en dat kan alleen van Oekraïense soldaten komen. Moet dus haast wel een hinderlaag of iets dergelijks zijn.
Ind, filmpje kwam van Oekraïense soldaten en het was duidelijk een buikwond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DoubleDutch schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:52:
[...]

Ind, filmpje kwam van Oekraïense soldaten en het was duidelijk een buikwond.
Het normale persbericht is idd ook al gepost een paar uur geleden: (om 12:00)
https://www.ukrinform.net/

Het vest was te klein, is de voornaamste conclusie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:25

bloody

0.000 KB!!

Het Russische leger zinkt moreel wel erg diep weg..

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
bloody schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:58:
[Twitter]
Ze verliezen, dat hebben ze ook zelf door...
Dus proberen ze zulke dingen om iets te proberen te bereiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:39
klaw schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Je kan niet zeggen dat het niet slim is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23

Bever!

3

oldgrumpy schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:05:
[...]

alsof een twitter berichtje direct een absolute waarheid is..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

oldgrumpy schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Tja, wat is slim? Ik begin steeds meer te hopen dat dat Russische tuig hier decennia lang voor mag boeten.

Jammer dan voor de “goede” Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

klaw schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Zijn dit dan soldaten die heel duidelijk weten dat ze aan een invasie meewerken? Want een soldaat die nog steeds aan een "vredesmissie" werkt zal toch geen ziekenhuis innemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:41
Indien waar, dan zou dit heel verrassend zijn. Ik had verwacht dat we haar niet meer zouden zien
Marina Ovsyannikova was found. She is in the Ostankino court.She is on trial in an administrative case for organizing an unauthorized public event. The maximum punishment is 10 days.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jan390 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:15:
Indien waar, dan zou dit heel verrassend zijn. Ik had verwacht dat we haar niet meer zouden zien
[Twitter] Marina Ovsyannikova was found. She is in the Ostankino court.She is on trial in an administrative case for organizing an unauthorized public event. The maximum punishment is 10 days.
Iemand die publiekelijk al bekend is, wereldwijd, net zoals de Tsjernobyl man die in Wenen is geweest, zullen ze niet zo snel laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gandalf68 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:41:
[...]

Even een ander sprongetje... Rusland wil bedrijven zoals Ikea etc nationaliseren, dat gaat pijn doen maar ze schieten er niks mee op in de lange termijn...

Ten eerste is men afhankelijk van moederbedrijven , een Ikea meubel wordt echt niet dezelfde kwaliteit en afgezien van de aanvoer van essentiele grondstoffen kan men nooit het management onderhouden van alle genationaliseerde bedrijven.
Riskante zet. Zo schrikken ze toekomstige investeerders behoorlijk af.

Dat was ook een issue met die vliegtuigen van die leasemaatschappijen die de Russen niet terug willen geven. Die hebben een volledige sluitende onderhoudshistorie nodig om hun waarde te behouden. Als ze niet meer volgens correcte procedures, door gecertificeerde bedrijven en met officiele onderdelen onderhouden worden is hun marktwaarde van de ene op de andere dag nihil. Dat betekent dat Russische maatschappijen het wel kunnen vergeten om ooit nog ergens vliegtuigen te leasen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:41
Vorkie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:17:
[...]

Iemand die publiekelijk al bekend is, wereldwijd, net zoals de Tsjernobyl man die in Wenen is geweest, zullen ze niet zo snel laten verdwijnen.
Alexei Navalny staat 15 jaar te wachten. Dus positief (en voor mij verrassend) dat we spreken over "maar" 10 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

downtime schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:17:
[...]

Dat was ook een issue met die vliegtuigen van die leasemaatschappijen die de Russen niet terug willen geven. Die hebben een volledige sluitende onderhoudshistorie nodig om hun waarde te behouden. Als ze niet meer volgens correcte procedures, door gecertificeerde bedrijven en met officiele onderdelen onderhouden worden is hun marktwaarde van de ene op de andere dag nihil. Dat betekent dat Russische maatschappijen het wel kunnen vergeten om ooit nog ergens vliegtuigen te leasen.
Ik vind dat nogal een claim. Er is vast wel ergens een luchtvaartmaatschappij die 1 dag nadat het onderhoud verlopen is minstends 50% wil bieden. Laten we ook niet overdrijven hoe zwaar de sancties Rusland schaden.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Laatst online: 18-09 18:22
downtime schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:17:
[...]

Daarbij komt ook dat piloten toch niet willen vliegen in vliegtuigen die niet goed zijn onderhouden? Lijkt mij niet dat ze allemaal zo gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Michael_OsGroot schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:21:
[...]

Ik vind dat nogal een claim. Er is vast wel ergens een luchtvaartmaatschappij die 1 dag nadat het onderhoud verlopen is minstends 50% wil bieden. Laten we ook niet overdrijven hoe zwaar de sancties Rusland schaden.
Dat schaden doet het zeker.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Geen idee hoe strict de regels exact zijn maar het zou me niet verbazen als schiphol en andere luchthavens zeggen. Die kisten vertrouwen we nooit meer tenzij elk schroefje is nagelopen of er niet toevallig een boutje van chinesium gebruikt is ipv titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Er zal vast wel een luchtvaartmaatschappij in een ontwikkelingsland zijn die dat wil riskeren voor een fractie van wat het vliegtuig anders waard zou zijn. Maar wat schiet een leasemaatschappij daarmee op? Die moeten dan nog steeds miljarden op die vloot afschrijven. Geen enkele westerse maatschappij gaat zich aan zulke toestellen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3raser schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Zijn dit dan soldaten die heel duidelijk weten dat ze aan een invasie meewerken? Want een soldaat die nog steeds aan een "vredesmissie" werkt zal toch geen ziekenhuis innemen?
Het is voor ons wellicht ook makkelijk oordelen op afstand vanachter een toetsenbord. Misschien is het wel een groepje vastgelopen Russen waarvan net de helft is afgeslacht door Oekraïense troepen. Wie het weet mag het zeggen. Ik denk dat geen enkel weldenkend mens voor de lol een ziekenhuis kaapt en patiënten kapot begint te schieten.

Hoop dat we de absolute mensonterende hel van een oorlog hier nooit mee hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 08:36
bloody schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:58:
[Twitter]
Raken de realiteit kwijt lijkt het. Draaien door want alles kan in oorlogstijd zoals dat vaker in de geschiedenis is gebeurt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
3raser schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Kat in het nauw... ik weet ook niet of dit zelf verzonnen is of dat dit van hoger hand komt...
Laat de aard van deze oorlog goed zien... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

downtime schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Er zal vast wel een luchtvaartmaatschappij in een ontwikkelingsland zijn die dat wil riskeren voor een fractie van wat het vliegtuig anders waard zou zijn. Maar wat schiet een leasemaatschappij daarmee op? Die moeten dan nog steeds miljarden op die vloot afschrijven. Geen enkele westerse maatschappij gaat zich aan zulke toestellen branden.
Nee, maar we zien bijvoorbeeld wel dat de wereld helemaal niet zo verenigd tegen Rusland is als we zouden willen.

Zuid-Amerika en Afrika lijken minder sterk tegen Rusland te zijn en India en China zijn al helemaal neutraal. Met die laatsten zie ik vast nog wel een pragmatische insteek om voor een appel en een ei een vliegtuig aan te schaffen. Onder druk wordt alles vloeibaar, als het om miljarden aan in principe goede vliegtuigen gaat dan zie ik daar nog wel mogelijkheden.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
jan390 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:20:
Alexei Navalny staat 15 jaar te wachten. Dus positief (en voor mij verrassend) dat we spreken over "maar" 10 dagen
10 dagen, daarna nog een jaar of 2 en dan nog een paar jaar. Zo werkt het daar. Misschien tussendoor nog een gedwongen video opnemen waarbij ze aangeeft dat ze het niet meent ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Laatst online: 21-09 01:05
TheBrut3 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:38:
[...]

10 dagen, daarna nog een jaar of 2 en dan nog een paar jaar. Zo werkt het daar. Misschien tussendoor nog een gedwongen video opnemen waarbij ze aangeeft dat ze het niet meent ofzo.
Inderdaad. Ik kan me herinneren dat Navalny ook maar een jaar naar Siberië zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En nu hangt Navalny nog eens 13 jaar boven zijn hoofd: https://nos.nl/index.php/...e-oppositieleider-navalny

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:26
*knip* bij videos verwachten we een omschrijving en samenvatting van wat er te zien is

[ Voor 77% gewijzigd door polthemol op 15-03-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Michael_OsGroot schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Zuid-Amerika en Afrika lijken minder sterk tegen Rusland te zijn en India en China zijn al helemaal neutraal. Met die laatsten zie ik vast nog wel een pragmatische insteek om voor een appel en een ei een vliegtuig aan te schaffen.
Pragmatisch voor hun maar een enorme schadepost voor de leasemaatschappij. Die moeten een toestel wat normaal gesproken 100+ miljoen waard was "voor een appel en een ei" ergens zien te slijten omdat er geen servicehistorie meer aan gekoppeld is. Dat zijn miljarden die je op een vloot afschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

stefanass schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Richting Odessa is nu gelukkig nog geen sprake van (Gelukkig, daar zit mijn schoonfamilie).

Dit heeft meerdere redenen;
Odessa zou van minimaal 2 kanten gelijktijdig aangevallen moeten worden; vanaf zee, en vanaf de oostkant.

Aan de oostkant staat de opmars redelijk stil, bij Mikolaev; Daar is ook de brug die de stad verbindt met Odessa opgeblazen, en in Mikolaev zelf wordt weinig vooruitgang geboekt.

Vanaf zee zijn er meerdere verkennende landingspogingen geweest, maar afgeblazen. Mede door het weer, maar ook op zee zijn er tegenslagen geweest (Russisch schip gezonken nadat het binnen afweer-bereik was gelokt door kleine Oekraïense vaartuigen), waarna de 11 oorlogsschepen (bron: mijn schoonvader met verrekijker :o ) die er lagen ondertussen weer vertrokken zijn.

Verder is er een mogelijkheid dat indien men Odessa daadwerkelijk aan wil vallen en insluiten, er ook Russische troepen vanuit Transnistrië (Moldavië) op zouden rukken, maar vanuit die kant is het tot nu toe stil gebleven. Waarschijnlijk omdat men vermoed dat zodra de Russische troepen vanuit die kant zouden binnenvallen, Transnistrië kwestbaar achtergelaten moet worden.

De focus richting Odessa is waarschijnlijk pas in beeld als de landverbinding tussen de Krim en Donbass veiliggesteld is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZTRyHNC3PAqnClXOH5hAe3wMSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVqlo87mjjauFhe0OSU3Vk1g.jpg?f=fotoalbum_large

Net via Osint binnengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Zoveel landing ships heeft Rusland niet meer, kunnen ze niet onder vuur genomen worden?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

XWB schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:48:
Zoveel landing ships heeft Rusland niet meer, kunnen ze niet onder vuur genomen worden?
Misschien kunnen ze nog een Bayraktar langs sturen, maar vermoed dat ze nu iig nog buiten artillerie bereik liggen en dan een keer snachts gaan proberen te landen.

(ook nog familie in Odessa, dus hoop dat het niet zover komt iig.)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 15-03-2022 15:50 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
:+ :+

Dit verbaast niemand natuurlijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37
Je moet het maar willen, met een bevolking die jou niet moet. Zo'n nieuwe burgemeester moet toch voortdurend over zijn schouder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Beetje in de categorie: Wibra afgebrand, 15 euro schade.

In dit geval niet eens dat.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Benieuwd hoe Rusland denkt dat in stand te kunnen houden. Kijkend naar de Maidan-opstand van 2014 dan weten we dat Oekraïners bereid zijn hun leven te geven om pro-Russisch bestuur omver te gooien.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
XWB schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Benieuwd hoe Rusland denkt dat in stand te kunnen houden. Kijkend naar de Maidan-opstand van 2014 dan weten we dat Oekraïners bereid zijn hun leven te geven om pro-Russisch bestuur omver te gooien.
ja ze gaan ver...

Rusland gaat dit echt niet winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
Hoe lang zal zijn neus zijn?

https://www.reuters.com/w...kashenko-says-2022-03-15/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

We are not going to get involved in this wa... crap... inva... uh... special operation... yes, that's it. Not getting involved I tell you! We're an independent sovereign nation that does not blindly follow Russia into a wa... inva... SPECIAL OPERATION! :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Tja, ook al is dat ook een dictator, hij zal ook het nieuws volgen en zijn knopen tellen.
Natuurlijk wel interessant om te zien hoe zijn 'vriend' Putin daar op zal reageren.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zag toevallig gisteravond in een van de roddel showbiz programma's dat er een russische rapper aandacht aan de oorlog had besteed in z'n nieuwe videoclip en was eerder al tegengekomen dat weer een andere zich al eerder openlijk had uitgesproken tegen de inval. Deze tweede, Oxxxymiron, houdt vanavond dus een benefiet concert in Turkije (concerten in Rusland had ie allemaal afgeblazen). Als het goed is zou het op Youtube en Twitch gestreamd moeten worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah4X8-VEzsT3eM--npSh58kyTLg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CiJZeCTepCGZkRCkJTtjT1tj.jpg?f=user_large

Dit is overigens de videoclip van russische rapper nummer 1 met aan het eind een geluidsfragment van de Oekraïense moeder van een vd producers (nu Youtube als een vd weinige social media platformen nog bereikbaar is/was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Whuzz schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:22:
[...]

We are not going to get involved in this wa... crap... inva... uh... special operation... yes, that's it. Not getting involved I tell you! We're an independent sovereign nation that does not blindly follow Russia into a wa... inva... SPECIAL OPERATION! :(
They will not blindly follow Russia, if the request comes they will discuss it internally carefully weighing the pro’s and cons and then follow Russia :/

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
*knip* als dit het enige is wat je te melden hebt over een gesneuveld persoon, zeg dan niets

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 16-03-2022 08:15 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Laatst online: 21-09 01:05
apis29 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:24:
Zag toevallig gisteravond in een van de roddel showbiz programma's dat er een russische rapper aandacht aan de oorlog had besteed in z'n nieuwe videoclip en was eerder al tegengekomen dat weer een andere zich al eerder openlijk had uitgesproken tegen de inval. Deze tweede, Oxxxymiron, houdt vanavond dus een benefiet concert in Turkije (concerten in Rusland had ie allemaal afgeblazen). Als het goed is zou het op Youtube en Twitch gestreamd moeten worden

[Twitter]

[YouTube: Oxxxymiron – RUSSIANS AGAINST WAR (Istanbul, Turkey)]
Dit is overigens de videoclip van russische rapper nummer 1 met aan het eind een geluidsfragment van de Oekraïnse moeder van een vd producers (nu Youtube als een vd weinige social media platformen nog bereikbaar is/was)

[YouTube: MORGENSHTERN - 12 (Official Video, 2022)]
Goed nieuws. Mooi dat dit soort invloedrijke personen hun podium gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Ik kan mij voorstellen dat Lukashenko helemaal geen zin heeft in deze oorlog, en hij het leger liever achter de hand houdt om eventuele massale volksopstanden te onderdrukken. Want als hij zou verliezen in Oekraïne dan zijn er vast mensen in Belarus die hun kans grijpen. Maar Putin zal druk blijven uitoefenen, zo verwacht ik.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Major_ton schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Maakt het niet minder erg. Sorry, maar wat ontzettend sneu zo'n reactie. Typ dan niks.
Uiteraard heb ik empathisch vermogen, maar als je er bewust voor kiest om oorlogsgebied en je de bijhorende risico’s dus accepteerde, dan kan dit toch gebeuren.

Dit zie ik als een compleet andere categorie dan de burger en militaire slachtoffers aan de kant van Ukraine.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:47

Dazzler2120

FP ProMod
Bossie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:40:
[...]

Uiteraard heb ik empathisch vermogen, maar als je er bewust voor kiest om oorlogsgebied en je de bijhorende risico’s dus accepteerde, dan kan dit toch gebeuren.

Dit zie ik als een compleet andere categorie dan de burger en militaire slachtoffers aan de kant van Ukraine.
Er is een heel groot verschil tussen snappen dat een verslaggever risico loopt in een oorlogs gebied en een reactie posten als:
op het nieuws dat een reporter om is gekomen in een oorlogsgebied.
Simpel gezegd; als zoiets je eerste reactie is, reageer dan liever niet.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is ook wel weer grappig....
Rusland beweerd meer Oekrainsche Bayraktar TB2's te hebben neergeschoten dan Oekraine heeft.

[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1503720933902725120]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:39:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat Lukashenko helemaal geen zin heeft in deze oorlog, en hij het leger liever achter de hand houdt om eventuele massale volksopstanden te onderdrukken. Want als hij zou verliezen in Oekraïne dan zijn er vast mensen in Belarus die hun kans grijpen. Maar Putin zal druk blijven uitoefenen, zo verwacht ik.
Ik heb meer analyses gelezen, dat het voor Lukashenko lastig gaat zijn om zich in deze oorlog te mengen. Volksopstand is één. Maar het leger, staat er ook niet om te springen. En grote kans dat die zich tegen hem keert. En dan is het exit Lukashenko.

Deze oa.
https://www.politico.eu/a...lukashenko-dodges-weaves/
There’s a good reason for that caution. Joining the attack against Ukraine would be hugely unpopular — a survey found that only 3 percent of Belarusians support such an idea, according to Ryhor Astapenia, who leads Belarus Initiative at Chatham House’s Russia and Eurasia Program — and it could break the military, which is one of the key pillars keeping Lukashenko in power.

“The Belarusian army has never fought anywhere, the army is not prepared for external conflicts,” said Valery Sakhashchyk, a retired army lieutenant colonel and former commander of the 38th Airborne Brigade based in the city of Brest near the border with Ukraine. “Lukashenko is far from being a fool. He understands that there is a large risk that the Belarusian army will not succeed, that it will suffer heavy losses, and then his last supporters could very well turn away from him — and that would be a disaster [for Lukashenko].”

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:00

Major_ton

Shoot!

Bossie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:40:
[...]

Ik snap geen snars van hoe je dit relativeert, elk vak kent namelijk risico's. Tuurlijk is er een bewuste keuze gemaakt, maar het blijft een zeer triest verlies, hoe je het ook wend of keert. En denk maar niet dat hij er voor zijn plezier zat. Naast dat het zijn werk was, was het tevens zijn bijdrage om het onrecht wat er gaande is in beeld te brengen. En als je dan als enige reactie "risico van het vak" voort kan brengen, is het maar misschien beter dat je zoiets niet post. Het draagt werkelijk 0,0 bij. Risico van het vak... Leg dat maar aan zijn nabestaanden uit.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door eamelink op 15-03-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Hopelijk is dit voor Tucker Carlson eindelijk een reden om te stoppen met zijn stroom BS..

nope

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Thombias schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:44:
Dit is ook wel weer grappig....
Rusland beweerd meer Oekrainsche Bayraktar TB2's te hebben neergeschoten dan Oekraine heeft.

[Twitter]
Vooral het eerste bericht uit deze reeks is best grappig van 'onze jongens':

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 16:01
Je was me voor @fsfikke :)

[ Voor 95% gewijzigd door Visitor.q op 15-03-2022 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zelensky: 'Oekraïne moet erkennen dat NAVO-lidmaatschap er niet in zit' https://www.nu.nl/spannin...schap-er-niet-in-zit.html (via @NUnl)

Klinkt een beetje als een voorzet tot overgave?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:01:
Zelensky: 'Oekraïne moet erkennen dat NAVO-lidmaatschap er niet in zit' https://www.nu.nl/spannin...schap-er-niet-in-zit.html (via @NUnl)

Nee, meer als een opening om te onderhandelen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prosac
Apache4u schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Nee, meer als een opening om te onderhandelen.
Precies en je hoeft je er uiteindelijk toch niet aan te houden, Poetin schond Boedapest ook met beide voeten en legde er nog eens een lekkere drol op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
MikeyMan schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:01:

Opening om te onderhandelen, hij laat zien "wij willen wel onderhandelen de Russen niet".
Als er een opening komt om lid te worden dan pakken ze die...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

Seraphin schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Nee; we zeggen helemaal niet vanuit onze veilige positie "ga maar vechten voor ons". Oekraïne moet vechten voor zichzelf (of opgeven, maar daar lijken ze zelf geen trek in te hebben). Wij steunen daarin, met de beperking dat we niet meegezogen willen worden in een escalatie waarin de kans (te) groot is dat eea volledig uit de hand gaat lopen.
...en het is best frappant dat dit zo vaak niet begrepen wordt, gezien de destructieve capaciteiten van beide machten en de onvoorspelbaarheid van de agressor.

Om het met een voorbeeld te zeggen: het gebeurt niet zo vaak dat een simplistische, ongenuanceerde oneliner voldoende is om een veel groter probleem te illustreren maar hier is het echt wel het geval: "actieve (als in gewapende) deelname aan dit conflict door de NAVO = WW3..."

En dan maar even afvragen of een autocraat als Putin even terughoudend is als "het Westen" in het overwegen van WMD's.

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 15-03-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 23:14

Qwerty-273

Meukposter

Het is een beetje in welk licht je de woorden wilt zien. De NOS brengt het op één manier. De woorden van Zelensky zie ik net iets anders. Eerder dat men bewust is van het niet lid zijn van de NAVO (inkopper natuurlijk) en dat er andere samenwerkingen moeten zijn om Oekraïne te helpen en verdedigen - waarbij er ook tastbare en harde garanties worden afgegeven.
We emphasize the need for new formats of interaction, new determination. If we cannot enter the open door, we must work with communities that will help us, protect us. And we would like to have some reliable guarantees that will work for us, which means they will also work for you.

Zelensky said that some members of the Alliance are simply "hypnotized" by Russian aggression and are worried about the probable beginning of the Third World War if they implement a no-fly zone over Ukraine.
https://www.ukrinform.net...-security-guarantees.html

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
De zender die tot enkele weken geleden pal achter Poetin stond. Het kan verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

klaw schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Opening om te onderhandelen, hij laat zien "wij willen wel onderhandelen de Russen niet".
Als er een opening komt om lid te worden dan pakken ze die...
Ook zet hij hiermee druk op de EU om hem iets te gaan bieden in de vorm van veiligheid/steun en zekerheid over toekomstige toetreding. Anders valt het doek definitief en wordt het land opgeslokt en gaat Rusland als een pacman daarmee door.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HEY_DUDE schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:12:
[...]

De zender die tot enkele weken geleden pal achter Poetin stond. Het kan verkeren.
Fox news is meer dan de opiniestukken van Tucker Carlson en Sean Hannity.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

fsfikke schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:22:
[...]

Sure, maar dat zijn wel de boegbeelden. Samen met Laura Ingraham

nope

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
fsfikke schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:22:
[...]

Nee er zijn nog een hele stapel mafkezen Jessie Waters, Ingraham, Judge Judy en die slechte comedian.Ik keek af en toe naar Fox tot een paar jaar geleden. Het wel allemaal meer van hetzelfde. Chris Wallace was de enige die nog redelijk was en tijdens de verkiezingen van Trump was het verslag neutraler dan CNN daar. Chris Wallace is inmiddels ingeruild voor meer idioten.

Nee deze zender was over de gehele linie pro Rusland. Tucker Carlson en Sean Hennity zijn geen uitzondering helaas.

Inmiddels zijn ze wel als een blad aan de boom gedraaid en is de oorlog gewoon weer de schuld van Biden en roepen ze op tot hard ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kijk, dat is dom. Je moet je gijzelaars niet weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 23:14

Qwerty-273

Meukposter

bulle bas schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:39:
Kijk, dat is dom. Je moet je gijzelaars niet weggooien.
[Twitter]
En is dat met haar drie kinderen (volgens de geruchten)?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:07
Ondertussen hebben de russen al behoorlijk wat javelins in stock zo te zien. Te zien op OSINT.

Benieuwd waar die de komende jaren gaan opduiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Estonia eerste land dat roept om een No-fly zone.

https://m.theepochtimes.c...e-in-ukraine_4336494.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

bloody schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Hopelijk is dit voor Tucker Carlson eindelijk een reden om te stoppen met zijn stroom BS..
Je bedoelt dat ie nog harder kan gaan krijsen dat het aan "de gemene Biden het het linksche facistische nazi homofiele satanistische westen" ligt?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
Rubberen schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:52:
Ondertussen hebben de russen al behoorlijk wat javelins in stock zo te zien. Te zien op OSINT.

Benieuwd waar die de komende jaren gaan opduiken..
Als het dezelfde foto is die ik heb gezien... dat zijn alleen de buizen waar de raketten inzitten, je bent ook de launch unit nodig, computer ding dat aan de zijkant zit... die hebben ze maar in beperkte mate... (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Laatst online: 20-09 16:22
*knip* alleen een link posten heeft geen enkel nut. We verwachten op zijn minst dat je een samenvatting geeft van waar het over gaat en waarom het relevant is.

[ Voor 79% gewijzigd door polthemol op 16-03-2022 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
Een erg belangrijke detail is dat ze het aan U.N. vragen, dus niet NATO.

Er is dus niet veel vooruitgang.

[ Voor 13% gewijzigd door Stroopwafels op 15-03-2022 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:56
Stroopwafels schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:06:
[...]

NAVO gaat het niet doen omdat het een defensieve alliantie is en de VN gaat het niet doen omdat het langs de UNSC moet waar Rusland het tot in het oneindige kan veto’en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stroopwafels schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:06:
[...]

Er is dus niet veel vooruitgang.
[Twitter]
Quelle surprise.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Reactie van een Ukraïnse man nadat vlakbij zijn flat in Kyiv een stuk van een raket is ingeslagen: "Ze moeten die Russische vampier aan z'n ballen aan een hek ophangen, dan stopt het misschien".
Bron: NOS EenVandaag na 6 uur journaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Yaksa op 15-03-2022 18:27 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:31

Omdat het niet genormaliseerd mag worden. Ongetwijfeld al voorbij gekomen vandaag, net als de gijzeling van ziekenhuis personeel en patiënten in belegerd Mariupol.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Toch een veelzeggend beeld. De premiers van Polen, Tsjechië en Slovenië zijn nu in Kyiv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 22:34
Je moet dit soort berichten wel correct parsen, wat degene die dat op twitter heeft gepost dus niet doet. Deze hele onderhandelingen zijn niet serieus. Of, je moet alles wat het Kremlin zegt op zijn minst omdraaien (zij tonen geen serieus commitment, enz.)

De inzet van Poetin is overgave (van de stad, van het land). Dus ja duhh zit daar geen vooruitgang in. Dat is gewoon goed nieuws, want als daar wel vooruitgang in zou zitten zou dat betekenen dat Oekraïne aan het verliezen zou zijn.

Op zich mooi als Rusland gefrustreerd begint te raken (weet niet of je dat hierin kunt lezen). Hun gepoogde shock & awe werkt niet. Nog steeds niet. Leuk draadje, zie hier: https://mobile.twitter.co...tatus/1497993363076915204

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Wilke schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:37:
[...]

Op zich mooi als Rusland gefrustreerd begint te raken (weet niet of je dat hierin kunt lezen). Hun gepoogde shock & awe werkt niet. Nog steeds niet. Leuk draadje, zie hier: https://mobile.twitter.co...tatus/1497993363076915204
Ik vind dit draadje van Galeev van vandaag nog interessanter. Zijn historisch perspectief is waardevol. Noot: de draad is nog bezig. Kernboodschap: de-escalatie als doel om de oorlog te eindigen is een grote fout.
En hier een Unroll link.
Pagina: 1 ... 40 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: