De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.234 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ingelogd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Over het script:
Wat de Russische ambassadeur liet zien over de aanval op het kinderziekenhuis was tenenkrommend. Kijk hier een vrouw met een dikke buik en hier ligt later ook een vrouw met een dikke buik, dat moet dezelfde vrouw zijn want alle twee dezelfde dikke buik, dus acteurs |:(
Klopt maar nodig hem dan niet uit. ik had graag meer van die man gehoord ze had bijvoorbeeld ook kunnen vragen over de interner ontwikkeling binnen Rusland en of die lange tafels zijn vanwege Poetins kanker behandeling en hij ban is voor covid en zich daarom al weken thuis op sluit en all contact met de buiten wereld wil vermijden?

Maar bijna woedend de vragen stellen waarvan je toch al weet welk verhaal je te horen krijgt.

Gelooft me morgen is dit interview op het Russische journaal te zien als bewijs dat alle mensen hier Rusland haten. Dit was vooraf opgenomen dus waarom ze haar woede die op deze man uit überhaupt hebben uitgezonden is met mij werkelijk een raadsel. .

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Indoubt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:26:
[...]
Uh, hij maakt al rare sprongen als die niet in het nauw zit, hij maakt rare sprongen als ie wel in het nauw zit. Rare sprongen sowieso dus. maakt eigenlijk niet meer uit wat je wel en niet doet
Als je Rusland nu rechtstreeks aanvalt is de wereld pleitte. Dus er zit een enorm verschil tussen rare sprongen zoals een land in willen nemen (om het te bevrijden.....) en een rare sprong als de hele wereld vernietigen.
Dat 1e is al erg, maar dat 2e wil je helemaal voorkomen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
YouTube: Russian oligarch puts million-dollar bounty on Vladimir Putin's head...

Russian oligarch puts million-dollar bounty on Vladimir Putin's head | 60 Minutes Australia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
PLAE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:25:
[...]

Dit is wel erg simplistisch toch? Het was onderdeel van Rusland tot 1954, geen verre kolonie ofzo. Daarna binnen de USSR overgedragen naar Oekraïne. De inname was belachelijk maar jij gaat wel heel kort door de bocht.
Simplistisch zeker. Onvergelijkbare grootheden: ook.

Maar: de Krim werd veroverd eind 18e eeuw, en midden 20e eeuw door Chroestjev aan Oekraïne gegeven.
Indonesië werd veroverd vanaf het begin van de 17e eeuw en bevocht midden 20e eeuw zijn onafhankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:53
TheekAzzaBreek schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:20:
[...]Hij zal toch iets weg moeten geven, ander wordt het voor Putin te moeilijk vol te houden dat het fiere russische volk een overwinning heeft behaald, en dat kan hij zich vermoedelijk niet veroorloven.

De Krim ligt het meest voor de hand, Oekraine heeft 0% kans die ooit terug te zien zonder de instorting van Rusland en dat weet iedereen. De russische 'historische claim' op dat gebied is ook marginaal steviger dan die op Oekraïne als geheel. Niet dat die veel voorstelt: vergelijk het met dat Nederland Indonesië als horend bij het moederland zou verklaren.
Zelensky moet helemaal niks. Putin is hier de agressor die een regime op wil liggen (en dat eigenlijk al doet) bij regio's die helemaal niet op een dergelijk scenario zitten te wachten. Dat op zich zou al reden genoeg moeten zijn om de sancties nog jarenlang vol te houden. Die sancties hadden eigenlijk al opgelegd moeten worden toe de Krim werd 'ingenomen' maar dat is toen niet gedaan. Daar hebben we, als het goed is, van geleerd met als gevolg dat we het nu iets anders aanpakken in de hoop dat hetgeen we nu doen voldoende is om Putin in te laten binden. Vooralsnog werkt het wel, al kost het jammer genoeg wel mensenlevens, maar dat is in een conflict als dit eigenlijk altijd onvermijdelijk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
redwing schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:29:
[...]

Als je Rusland nu rechtstreeks aanvalt is de wereld pleitte. Dus er zit een enorm verschil tussen rare sprongen zoals een land in willen nemen (om het te bevrijden.....) en een rare sprong als de hele wereld vernietigen.
Een land innemen om te bevrijden daar weten wij in het westen ook wel raadt mee.
Dat maakt Poetin niet goed, we zijn allebei slecht.

Het land opdelen zou volgens mij niet eens heel slecht zijn. Je moet Poetin wat geven, want hij kan geen verlies lijden. de rest blijft neutraal gebeid, dus dat kan gewoon een corrupte bende blijven en een neutrale zone tussen ons en Rusland.

Als iemand een teams-meeting met onze wereldleiders kan regelen morgen dan maakt ik het in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Poetin zou ziek zijn.....dementie, parkinsons of door een behandeling tegen kanker.

In dit filmpje zie je hem met zijn hand schudden als een parkinson patient:

[Twitter: https://twitter.com/Team_Stollberg/status/1498762759357480969]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
Dat kun je aan die plofkop wel zien. Dat zijn niet alleen Coronakilo's.
Als het Parkinson is dan hoop ik alleen dat hij niet te dicht bij de rode knop komt. Het is snel gebeurd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Thombias schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:40:
Poetin zou ziek zijn.....dementie, parkinsons of door een behandeling tegen kanker.

[Twitter]

[Twitter]
Wel apart dat een ander mannetje 80 jaar geleden ook zoiets had?

Correlation does not imply causation, maar het is wel een bijzonder feit.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

redwing schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:29:
[...]

En daar tussen zit niks meer?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
sNielz123 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:38:
[...]

Een land innemen om te bevrijden daar weten wij in het westen ook wel raadt mee.

Het land opdelen zou volgens mij niet eens heel slecht zijn. Je moet Poetin wat geven, want hij kan geen verlies lijden. de rest blijft neutraal gebeid, dus dat kan gewoon een corrupte bende blijven en een neutrale zone tussen ons en Rusland.

Als iemand een teams-meeting met onze wereldleiders kan regelen morgen dan maakt ik het in orde :)
We moeten Putin helemaal niks geven. Hij valt een soeverein land aan. Een land dat haar eigen keus had gemaakt om zich richting EU/NATO te bewegen.

Een land dat ook haar eigen keus moet blijven kunnen maken om te doen wat het wil in de toekomst. Het hoeft geen buffer te vormen omdat iemand in het Kremlin grootheidswaanzin heeft.

Putin heeft niks te willen, hem iets geven sterkt hem alleen maar. Helemaal nu de Russische economie binnen afzienbare tijd op z’n gat gaat en het rode leger alles behalve een zekere overwinning tegemoet gaat, gewoon opzouten uit Oekraïne. Hoe ‘ie het intern spint zoekt ie maar uit, het gaat toch niet om de waarheid. Dus waarom zou je hem echt iets geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
[...]

Want hier zit iemand in Oekraïne ook maar op te wachten? Niemand wil bij/onder controle van Rusland horen en ze willen aansluiting zoeken bij de EU. Omdat Putin te pleasen doen we dit maar gewoon?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:15
TheekAzzaBreek schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:20:
[...]

Hij zal toch iets weg moeten geven, ander wordt het voor Putin te moeilijk vol te houden dat het fiere russische volk een overwinning heeft behaald, en dat kan hij zich vermoedelijk niet veroorloven.

De Krim ligt het meest voor de hand, Oekraine heeft 0% kans die ooit terug te zien zonder de instorting van Rusland en dat weet iedereen. De russische 'historische claim' op dat gebied is ook marginaal steviger dan die op Oekraïne als geheel. Niet dat die veel voorstelt: vergelijk het met dat Nederland Indonesië als horend bij het moederland zou verklaren.
Maar de Krim beheerst wel de rijkste wateren (olie en gas). Als Oekraïne terug wil opgebouwd worden, zullen ze geld nodig hebben, en van Rusland gaan ze het niet zien.
Als Rusland ook nog de ganse Donbass-regio pakt, kan Oekraïne nog gaan betalen aan Rusland voor energie. De meeste energie wordt in die regio geproduceerd, en heeft de meeste potentie voor hernieuwbare energie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdW_cavpi37boCvZyPiKmNshPbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZoAXrUxpaMKeTYWQGtXHS9x.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mcdc_eNDrePrQF55EHbFjHahTmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6eMSP36roO5NZX3shFOYZqx.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ipn78aJq7OmoKyX3pKCw5cQaq-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlr0yE8Ulve3RDNeazgCHlBK.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26Mk8XzbLpwRVje6wdxi-lYFT5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMaPtMGzH22CQ6OYEHq5ctHw.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdWl26rf44hgPCYY12LO_NgEONQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqB1GW280CcImeE05fPD8SWJ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQCsATdRMLOZwWPBb8xUmmzk80U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39Z7amPWiUGaORiZMSKmiHLK.jpg?f=fotoalbum_large

bron : Flanders Investment & Trade

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

unclero

MB EQA ftw \o/

vso schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:22:
ik hoop zelf dat china/japan (lees landen die zich afzijdig houden) ook mee gaan doen .. weetje ook die landen moeten beseffen dat het is "erop" of "eronder" ..
China is een partij in dit conflict. Het lijkt alsof ze niet mee doen, maar dat komt vooral omdat de uitkomst ze veel op gaat leveren, ongeacht wie er wint. The house always wins

Japan doet alsof ze een beetje mee doen met de sancties. Maar we weten natuurlijk ook wel dat die nog een oude rekening te vereffenen hebben met de Russen. Die wachten heel geduldig af terwijl ze lonkend naar de noordelijke eilanden kijken.
PLAE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:25:
Dit is wel erg simplistisch toch? Het was onderdeel van Rusland tot 1954, geen verre kolonie ofzo. Daarna binnen de USSR overgedragen naar Oekraïne. De inname was belachelijk maar jij gaat wel heel kort door de bocht.
De enige overeenkomsten die ik zie is dat na een "Indië verloren, ramspoed geboren" men overging tot een 'beperkte politionele actie', wat vervolgens een oorlog bleek met bijbehorende verbrassing van mensenlevens en geld en het bijna bankroet gaan van Nederland.
Arator schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:52:
Maar de Krim beheerst wel de rijkste wateren (olie en gas). Als Oekraïne terug wil opgebouwd worden, zullen ze geld nodig hebben, en van Rusland gaan ze het niet zien.
Gelukkig maar dat Oekraïne naast het rijkste deel van de wereld ligt. Waar ook maar in de buurt van mogen staan, gunstig is voor het aantrekken van investeerders. Nog even afgezien van de Chinezen die ook al plannetjes en geld klaar hebben liggen.
Als Rusland ook nog de ganse Donbass-regio pakt, kan Oekraïne nog gaan betalen aan Rusland voor energie. De meeste energie wordt in die regio geproduceerd, en heeft de meeste potentie voor hernieuwbare energie.
Gelukkig maar dat Oekraïne bezig was om losgekoppeld te worden van het Russische elektriciteitsnet, en aansluiting te krijgen aan het Europese net. Over een paar maanden zouden daarvoor de eerste tests uitgevoerd gaan worden.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:48:
[...]

Want hier zit iemand in Oekraïne ook maar op te wachten? Niemand wil bij/onder controle van Rusland horen en ze willen aansluiting zoeken bij de EU. Omdat Putin te pleasen doen we dit maar gewoon?
Vervang Oekraïne eens door Polen, en Poetin door Hitler. Dat maakt duidelijk hoe belachelijk dat idee is. Laten we inderdaad een half land met mensen die niets misdaan hebben "weggeven" aan een wrede dictator die burgers afslacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

unclero schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:56:

Gelukkig maar dat Oekraïne bezig was om losgekoppeld te worden van het Russische elektriciteitsnet, en aansluiting te krijgen aan het Europese net. Over een paar maanden zouden daarvoor de eerste tests uitgevoerd gaan worden.
Waren die activiteiten niet naar voren gehaald vanwege de spanningen? Wanneer het klaar moet zijn weet ik overigens niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 00:17
[...]
Met dat verschil dat ons plan is om naderhand weer weg te gaan. Waarbij de dreiging vaak ook veel realistischer is (reaktie op aanslagen e.d.). Dat maakt het ook niet altijd goed, maar er zit toch een heel verschil tussen wat het westen de laatste jaren heeft gedaan en wat Rusland nu doet.

Alleen laat je daarmee zien dat aggressie werkt en plavei je de weg voor een volgende aanval. Want als je iemand iedere keer dat ie aanvalt een stuk van zijn zin geeft, beloon je hem dus. Als je je kinderen iedere keer dat ze de snoepzak jatten een snoepje geeft leer je ze het niet af. Wat jij dus voorstelt klinkt voor nu heel praktisch, maar zal op de lange termijn veel meer problemen gaan geven.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 19:19
Heeft Rusland al niet de point of no return bereikt? Die sancties worden voorlopig niet meer zomaar teruggedraaid, vooral om te voorkomen dat ze het leger versterken in de toekomst.

Zelfs als ze terugtrekken zie ik het voorlopig met internationale handel niet meer goedkomen voorlopig.

[ Voor 22% gewijzigd door Monkeydancer op 13-03-2022 21:01 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
P.K. schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:46:
[...]

We moeten Putin helemaal niks geven. Hij valt een soeverein land aan. Een land dat haar eigen keus had gemaakt om zich richting EU/NATO te bewegen.

Een land dat ook haar eigen keus moet blijven kunnen maken om te doen wat het wil in de toekomst. Het hoeft geen buffer te vormen omdat iemand in het Kremlin grootheidswaanzin heeft.

Putin heeft niks te willen, hem iets geven sterkt hem alleen maar. Helemaal nu de Russische economie binnen afzienbare tijd op z’n gat gaat en het rode leger alles behalve een zekere overwinning tegemoet gaat, gewoon opzouten uit Oekraïne. Hoe ‘ie het intern spint zoekt ie maar uit, het gaat toch niet om de waarheid. Dus waarom zou je hem echt iets geven.
In Donbass zitten volgens mij best wat Russen die het niet erg zouden vinden.
Ik gun het hem ook niet maar ik gun niemand een ww3.

Het is allemaal niet zwart-wit. Maar als we met wat inleveren de vrede terugkrijgen dan denk ik zeker dat we het moeten doen.
Misschien vind je mij een softie, je hebt vast geen ongelijk dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Thombias schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:40:

[Twitter]

[Twitter]
Dat soort geruchten bestaan al meer dan tien jaar, maar tot op heden heeft niemand kunnen bewijzen dat Putin ziek zou zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Monkeydancer schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:00:
Heeft Rusland al niet de point of no return bereikt? Die sancties worden voorlopig niet meer zomaar teruggedraaid, vooral om te voorkomen dat ze het leger versterken in de toekomst.
Daar ga ik wel vanuit. Ik vermoed dat deze sancties pas afgeschaald worden als Rusland weer netjes een democratische rechtsstaat is.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
[...]

China is een partij in dit conflict. Het lijkt alsof ze niet mee doen, maar dat komt vooral omdat de uitkomst ze veel op gaat leveren, ongeacht wie er wint. The house always wins

Japan doet alsof ze een beetje mee doen met de sancties. Maar we weten natuurlijk ook wel dat die nog een oude rekening te vereffenen hebben met de Russen. Die wachten heel geduldig af terwijl ze lonkend naar de noordelijke eilanden kijken.

[...]

De enige overeenkomsten die ik zie is dat na een "Indië verloren, ramspoed geboren" men overging tot een 'beperkte politionele actie', wat vervolgens een oorlog bleek met bijbehorende verbrassing van mensenlevens en geld en het bijna bankroet gaan van Nederland.

[...]

Gelukkig maar dat Oekraïne naast het rijkste deel van de wereld ligt. Waar ook maar in de buurt van mogen staan, gunstig is voor het aantrekken van investeerders. Nog even afgezien van de Chinezen die ook al plannetjes en geld klaar hebben liggen.

[...]

Ik ben benieuwd hoe China gaat reageren op de vraag of ze Rusland willen steunen; https://www.nytimes.com/2...russia-china-ukraine.html ("Russia Asked China for Military and Economic Aid for Ukraine War, U.S. Officials Say").

Ze worden wel in een lastige positie neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door jan390 op 13-03-2022 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 06:15

Maar als je die delen, zoals sommigen voorstellen, aan Rusland geeft, heeft Oekraïne er weinig aan.
En ze zijn nog niet aan het Europese net gekoppeld.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 22:26
RoD schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Waren die activiteiten niet naar voren gehaald vanwege de spanningen? Wanneer het klaar moet zijn weet ik overigens niet.
Ze waren aan het testen op de dag van de inval (toeval?).
Thursday, Feb. 24 -- Ukrenergo was conducting a test disconnection from Russia. After the test, Ukraine opted not to reconnect.
https://www.wsj.com/livec...card/UIDVYj8nO9HZ1mC1I6DO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
Stroopwafels schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:01:
[...]

Ik ben benieuwd hoe China gaat reageren op de vraag of ze Rusland willen steunen; https://www.nytimes.com/2...russia-china-ukraine.html ("Russia Asked China for Military and Economic Aid for Ukraine War, U.S. Officials Say").

Dat gaat China never nooit doen. De handel met Rusland is 2% voor China. Die gaan de handel met het Westen niet riskeren voor een onvoorspelbare gek in Rusland die op zijn laatste benen loopt. Helemaal geen lastige positie voor China, gewoon Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
[...]

Of China de proxy-oorlog zal ondersteunen hangt ervan af wat Putin te bieden heeft. Als hij bereid is om bijvoorbeeld de graanvelden van Rusland en Oekraïne (bij overwinning) weg te geven dan kan ik mij voorstellen dat China geïnteresseerd is.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:12
sNielz123 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:00:
[...]

Het is allemaal niet zwart-wit. Maar als we met wat inleveren de vrede terugkrijgen dan denk ik zeker dat we het moeten doen.
Geen softie, wel korte-termijn denken. Zachte heelmeesters....

En je blijft dan in angst leven. Want wanneer valt Rusland het volgende land aan?....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
[...]

Geen Russen, maar wel veel Oekraïners die Russisch spreken. Een subtiel maar wel belangrijk verschil.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Ik ken de motieven van Poetin niet. Waarom zou die nog een land aanvallen?
Als we hem een klein beetje geven en we nemen de scandinavische landen op in de nato kan die weinig doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:57
Misschien een gekke vraag, kan China ook gewoon zeggen ik kies geen kant, zoek het lekker uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
stefanass schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:32:
[...]

Het plaatje dat jij postte over de lampjes in Oekraïne valt daar dus overduidelijk onder.
Nee er niets fake nieuws aan. het is hoogstens onschuldig propaganda. De boodschap 2 foto’s past in hulp vraag van Oekraïne aan de EU de symboliek achter de fotos is dat waneer deze hulp er niet komt Oekraïne langzaam steeds donkerde word iemand langzaam van de wereld kaart verdwijnt. Daar is aan de geverifieerde beeld te zien niets van gelogen. Propaganda is niet per definitie fake News

Of ga nu beweren dat deze Oekraïnes propaganda campagne bedoelt richting Rusland ook fake nieuws is

Nu we het toch het verschil gradaties propaganda hebben en fake nieuws en zo te lezen mensen nog nooit op hun gerichte propaganda hebben gezien en daardoor ook het verschil met fake nieuws niet kennen en dus niet herkennen. Dit een voorbeeld van propaganda waar je vraag teken bij kunt zetten. Maar nog steeds geen fake nieuws. Ze brengen niets als waarheid, nieuws of sjoemelen met cijfers of verdraaien feit.
Ze geven zelfs netjes aan dat het nep is en om hypothese gaat enkel om het gevoel van urgentie van luchtverdediging over te brengen en vragen dit nog extra te benadrukken onze regering.

Ik gebruik hier bewust deze video’s omdat boodschap redelijk onschuldig is

[ Voor 50% gewijzigd door xbeam op 13-03-2022 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
sNielz123 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:09:
Als we hem een klein beetje geven en we nemen de scandinavische landen op in de nato kan die weinig doen lijkt me.
Dat hebben we eerder gezien, zoek eens op 'Chamberlain', 'Munich' en '1938'.

Alleen dat is al een reden om geen mm toe te geven. Al is dat niet aan ons uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
Geen opmars dit weekend van betekenis van Rusland en brede dooi in het noorden komende week. Ik denk dat we een verdere vertraging gaan zien, of zelfs op meer plekken Ukrainse troepen die door de te dunne Russische linies heen prikken.

Maar alles ligt nog op tafel: WMD’s, China, etc.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
[...]

Als Rusland ook nog de ganse Donbass-regio pakt, kan Oekraïne nog gaan betalen aan Rusland voor energie. De meeste energie wordt in die regio geproduceerd, en heeft de meeste potentie voor hernieuwbare energie. [
Er is een groot probleem met de Krim: Sevastopol.

Dat is de thuishaven van de Zwarte Zee vloot. Het voornemen in '14 van Oekraïne om de huurovereenkomst niet te verlengen werd gevolgd door de komst van de groene mannetjes en 'opstanden' in de Donbas. Geen kans dat Putin dat teruggeeft zolang hij nog een andere optie heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
DoubleDutch schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:10:
Misschien een gekke vraag, kan China ook gewoon zeggen ik kies geen kant, zoek het lekker uit?
Jazeker, en dat is ook een prima antwoord. Binnenkort hebben de Russen toch geen centen meer om iets in China te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
XWB schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Of China de proxy-oorlog zal ondersteunen hangt ervan af wat Putin te bieden heeft. Als hij bereid is om bijvoorbeeld de graanvelden van Rusland en Oekraïne (bij overwinning) weg te geven dan kan ik mij voorstellen dat China geïnteresseerd is.
China is naar mijn inziens het perfecte voorbeeld van kapitalisme als het om handelen gaat.
Ze paait en flirt maar al te graag met alles en iedereen (ik heb er een betere omschrijving voor, maar ik denk dat niet iedereen die zal waarderen).

Mocht het niet werken, laten ze je ook weer net zo makkelijker vallen (mensen die weleens zaken hebben gedaan snappen waar ik het over heb).

Ze zullen dus denk ik gewoon afwachten waar en hoe de dobbelstenen precies gaan rollen.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
HEY_DUDE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:06:
[...]

Dat gaat China never nooit doen. De handel met Rusland is 2% voor China. Die gaan de handel met het Westen niet riskeren voor een onvoorspelbare gek in Rusland die op zijn laatste benen loopt. Helemaal geen lastige positie voor China, gewoon Nee.
Maar China heeft toch een "supersterke" relatie met Rusland? Als ze "nee" zeggen dan is het een backstab voor Rusland.

Zie https://www.reuters.com/w...is-rock-solid-2022-03-07/ "China says friendship with Russia is 'rock solid'"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Stroopwafels schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Maar China heeft toch een "supersterke" relatie met Rusland? Als ze "nee" zeggen dan is het een backstab voor Rusland.

Zie https://www.reuters.com/w...is-rock-solid-2022-03-07/ "China says friendship with Russia is 'rock solid'"
Rusland is een fascistisch land, China communistisch. Waar hebben we dat eerder gehoord (Kuch, Molotow-Ribbentrop pact). Dat was ook al zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
sNielz123 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:09:
Want? Hitler gaven we ook een klein beetje en die stopte niet. Napoleon ook niet, wij Nederlanders ook niet toen wij een "Empire" hadden. Putin wil zijn invloed sfeer terug dat betekend dat centraal Europa het bokje is... als hij denkt ermee weg te komen gaat hij het doen...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
[...]

Hoe is dat vrede?

Iedereen zal willen vluchten uit het deel wat je aan Rusland geeft, heb je net gestreden voor het behoud van je land, mag je alsnog verkassen. Mensen die niet weg kunnen of willen zijn de pineut.
In het andere deel krijg je mensen die weg willen, de EU in, want in dat stuk heb je geen toekomst en een constante angst voor de Russen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

China wil van twee walletjes eten. Na ja van een zielig hoopje Rusland wat nog wat graan en olie kan geven. en de echt handel met het Westen. Beetje goedkope graan en olie vind China wel prima. Handel met het westen inleveren niet. Het is vrij eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
Electricity supply restored at Chernobyl NPP!
Ukrainian specialists of NEC Ukrenergo completed repair works on the 330 kV line Lisna - ChNPP and resumed power supply to the Chornobyl NPP and Slavutych.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
marshallq schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:09:
Blijkbaar hebben de russen vandaag 700+ mensen verloren in een aanval op Mariupol -

[...]

Bron: https://www.dialog.ua/war/248018_1647191974 en dit is op basis van https://t.me/LastBP/6239
Het Russische leger heeft een pittige kluif aan die Azov jongens, die zich weigeren over te geven. De Russen worden blijkbaar direct in de grond gestopt, maar de keerzijde van de medaille is dat de burgers van Mariupol een torenhoge tol betalen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
XWB schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:26:
[...]

Het Russische leger heeft een pittige kluif aan die Azov jongens, die zich weigeren over te geven. De Russen worden blijkbaar direct in de grond gestopt, maar de keerzijde van de medaille is dat de burgers van Mariupol een torenhoge tol betalen.
Tsja, het kost je wat, maar dan heb je ook niks.... Zo onnodig dit. 700 Doden in een dag. En dat is pas de eerste stad die ze willen innemen om die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Als Rusland ook nog de ganse Donbass-regio pakt, kan Oekraïne nog gaan betalen aan Rusland voor energie. De meeste energie wordt in die regio geproduceerd, en heeft de meeste potentie voor hernieuwbare energie.
Ze betalen al decennia voor russisch gas, steeds meer ook. Het land kan niet zonder, en is daarmee als eens gegijzeld: aanvoer afgesneden om politieke redenen, wat Rusland nu zorgvuldig vermijdt.

Re: hernieuwbare energie heb ik eindelijk iets positiefs te melden: voor zover ik weet alle ex-soviet steden hebben een warmtenet liggen. Stamt allemaal uit de soviet tijd, slechte geïsoleerd en lekt aan alle kanten, maar het is er wel en iedereen is aangesloten, wat altijd de lastigste klus is. Het is er niet best aan toe, maar het ligt er wel.

Op het platteland is dat heel anders, voorzieningen zijn mager (eigen waarneming, maar wel 7 jaar geleden). In dorpen/stadjes geen verharde wegen, waterleiding doet het niet, riolering of afvalverwerking bestaat niet, elektriciteit valt regelmatig uit, vaste telefoon 50% kans, mobiel 30%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-09 18:58

Amphiebietje

In de blubber

XWB schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:26:
[...]

Gezien het gedrag van de Russen in het gehele land, maakt het waarschijnlijk geen moer uit of de Azov brigade daar wel of niet zit. Op burgers (/scholen/ziekenhuizen/voedselvoorraden/ander niet-militair doel) schieten is standaard handelswijze voor de Russen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:36

Lordy79

Vastberaden

[...]

Klopt. Een sterke relatie, zo lang het meer oplevert dan het kost.
China koopt veel gas van Rusland en vindt het prettig dat er nog een grote kernmacht 'tegen' het westen is. Maar China is eigenlijk tegen het aanvallen van een soeverein land en hechten grote waarde aan soevereiniteit: laat ons met rust en wij doen wat wij willen in ons land en jullie doen lekker maar wat jullie willen in jullie land.

Nee, China zal zoveel mogelijk neutraal zijn in dit conflict en vooral heel veel noteren in notitieblokjes hoe het westen reageert. Ik denk dat ze ook als de dood zijn voor de economische sancties die aan Rusland zijn opgelegd en ze nog wel 3x nadenken voor ze Taiwan aanvallen, los van de militaire consequenties.
Overigens doet het het westen ook enorm veel pijn als we China compleet zouden boycotten zoals Rusland nu geboycot wordt. Er zijn natuurlijk enorm veel bedrijven afhankelijk van Chinese import dus zo makkelijk kun je dat niet doorvoeren.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheekAzzaBreek schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:29:
[...]

Ze betalen al decennia voor russisch gas, steeds meer ook. Het land kan niet zonder, en is daarmee als eens gegijzeld: aanvoer afgesneden om politieke redenen, wat Rusland nu zorgvuldig vermijdt.

Re: hernieuwbare energie heb ik eindelijk iets positiefs te melden: voor zover ik weet alle ex-soviet steden hebben een warmtenet liggen. Stamt allemaal uit de soviet tijd, slechte geïsoleerd en lekt aan alle kanten, maar het is er wel en iedereen is aangesloten, wat altijd de lastigste klus is. Het is er niet best aan toe, maar het ligt er wel.

Op het platteland is dat heel anders, voorzieningen zijn mager (eigen waarneming, maar wel 7 jaar geleden). In dorpen/stadjes geen verharde wegen, waterleiding doet het niet, riolering of afvalverwerking bestaat niet, elektriciteit valt regelmatig uit, vaste telefoon 50% kans, mobiel 30%.
Klopt inderdaad. In de dorpen wil je niet wonen (schrik was groot van m'n schoonouders toen ze hoorden dat wij in NL in een dorp gingen wonen, ze dachten dat we gek waren geworden). Het warmtenet in de steden is dan een stuk beter, maar ook erg onbetrouwbaar. En ze gooien het er soms ook gewoon een maand uit voor onderhoud.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Niet lastig. Gunstig: wat is de minimale hulp die men kan bieden, tegen de grootst mogelijke winst? Concessies ten westen van de Oeral? Overdracht monetaire soevereiniteit? Grotere concessies in Wit-Rusland? Graan, olie en gas voor een grijpstuiver? Of toch nog eventjes wachten tot Moskou nóg wanhopiger wordt en alles nóg goedkoper wordt.

Hoeveel treinvrachten graan wil Rusland ruilen tegen één koffer met dollars? Hoeveel wagons hout tegen één koffer euro's? Hoeveel vliegtuigen prostituees ruilen voor één vliegtuig vol kogels? (die dan zeer conveniently niet uit China komen, maar uit Noord-Korea)

Laten we wel wezen, China gaat ze echt geen chips, vliegtuigonderdelen of slimme wapens leveren. Niet omdat China zo begaan is met de internationale beslommeringen. Maar vooral omdat China liever heeft dat de slimme koppen die in Rusland met die zaken gaan werken, naar China komen.
Arator schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:04:
Maar als je die delen, zoals sommigen voorstellen, aan Rusland geeft, heeft Oekraïne er weinig aan.
En ze zijn nog niet aan het Europese net gekoppeld.
Ten eerste, er vallen geen delen te geven, als Rusland slechts het geheel wil accepteren. Ten tweede, ook die delen van Oekraïne kunnen nog graan verbouwen, mensen aan het werk zetten, oftewel: economische activiteiten ontplooien. Daar heeft u die minerale hulpbronnen niet eens voor nodig.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:06:
[...]

Nou, dat kan nog wel eens heel anders uitspelen.

China is een van de weinige handelspartners die Putin nog overheeft en op afstaand de grootste. China kan daardoor de voorwaarden bepalen. Misschien is het verstandig om onze sourcing strategie op te frissen? Of er een te hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Lange thread, wel interessant leesstuk:

Highlight:
In modern Russian discourse, Russia is the anti-Nazi force and any ethnic minority which didn't fully assimilate is either apparently Nazi or potentially Nazi which just didn't show their colours. If you were not Nazi, you'd just abandon your Nazi roots and de-Nazify = Russify

....

There'll be no better chance to defeat Putin than now. Because now he rushed Z and miscalculated. This miscalculation created a point of failure which should be exploited fully. Because if it isn't, Putin will just regroup and ally with China. Next war will be way worse than this

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Eindelijk een beetje nieuws wat me dan toch wel doet lachen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3gLFDUjtu8IkPnezlU2-TxFLgk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SD0meicmR9DrfnvUufUs3IH0.png?f=user_large

Een Rus heeft zich aan de deur van een lokale McDonald's geketend. "Van mijn Big Mac blijf je af!" 8)7

Maar het laat toch wel zien dat de sancties wel flinke golven in de bevolking oplevert.

Heb geen directe bronlink want NOS heeft het alleen op hun liveblog staan en die verandert steeds van inhoud... https://nos.nl/collectie/...ast-aan-deuren-mcdonald-s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
GekkePrutser schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:48:
Eindelijk een beetje nieuws wat me dan toch wel doet lachen...

[Afbeelding]

Een Rus heeft zich aan de deur van een lokale McDonald's geketend. "Van mijn Big Mac blijf je af!" 8)7

Maar het laat toch wel zien dat de sancties wel flinke golven in de bevolking oplevert.

Heb geen directe bronlink want NOS heeft het alleen op hun liveblog staan en die verandert steeds van inhoud... https://nos.nl/collectie/...ast-aan-deuren-mcdonald-s
Zal hem goed doen nu de Mac dicht is. 🤡

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 11:49
Kijk zo pak je dat ongeveer wel aan met zo'n ambassadeur

YouTube: Russian Ambassador to Ireland defends invasion amid calls to expel him

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:03

de Peer

under peer review

xbeam schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Nee er niets fake nieuws aan. het is hoogstens onschuldig propaganda.
Het was feitelijk onjuist, en jij plaatst het hier met de door jou getypte tekst 'het ligt gaat uit in Oekraïne'. Zonder bronvermelding. En na kritiek daarop, zei je 'ja het kwam van Facebook'

Je lijkt er geen enkele moeite mee te hebben dat hier in dit topic als waarheid neer te zetten. Ik zou me doodschamen als ik jou was en voortaan wel 10x nadenken voordat ik gedachteloos zaken overneem uit discutabele bronnen en zonder er zelf even kritisch naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
RoD schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:33:
[...]

Klopt inderdaad. In de dorpen wil je niet wonen (schrik was groot van m'n schoonouders toen ze hoorden dat wij in NL in een dorp gingen wonen, ze dachten dat we gek waren geworden). Het warmtenet in de steden is dan een stuk beter, maar ook erg onbetrouwbaar. En ze gooien het er soms ook gewoon een maand uit voor onderhoud.
Ye, en fuck you wanneer het aan gaat want dat wordt gedetineerd door de kalender, niet door wat jij nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-09 09:28
Kan iemand uitleggen wat er eigenlijk precies met de koers van de roebel gebeurt.

Voor de oorlog 0,011 euro en langzaam aan naar 0,0066 voor afgelopen weekend.

Maar dit weekend steeg hij opeens naar 0,0095, niet heel ver van het niveau van voor de oorlog.

En nu opeens weer gedaald naar 0,0069 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpxOI-YCvukZlsaQjcOrSIOIXcU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N94CMcYBzy43GDJZMDv5RTcq.png?f=fotoalbum_large

Sowieso zie ik het volledig instorten niet echt gebeuren de afgelopen weken. Waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Lordy79 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:32:
[...]

Klopt. Een sterke relatie, zo lang het meer oplevert dan het kost.
China koopt veel gas van Rusland en vindt het prettig dat er nog een grote kernmacht 'tegen' het westen is. Maar China is eigenlijk tegen het aanvallen van een soeverein land en hechten grote waarde aan soevereiniteit: laat ons met rust en wij doen wat wij willen in ons land en jullie doen lekker maar wat jullie willen in jullie land.
Dat is het beeld dat ze graag promoten in het buitenland. Rustig en stilletjes groeien.
Xi is alleen wel een ongeduldig mannetje, zie Hong Kong. Men aast op Taiwan. Grensconflicten met India. In de Zuid-Chinese zee de bakens verzetten.

China en Rusland worden gedreven door een zelfde patroon: pakken wat je kan pakken.

Voor wie interesse heeft in Russische geschiedenis vond ik dit een heel interessant artikel. https://kamilkazani2.subs...did-russia-get-so-big?s=r

De manier waarop de Moscovici hun gebied uitbreiden (jouw mannetjes neerzetten in de politiek, soft power, elke keer een stukje extra claimen), het lijkt alsof men geen afscheid kan nemen van dat soort denken.

Ik denk dat we echt op moeten schieten met ontvlechten van China. Als ze nu al concentratiekampen hebben, mag je je hart vasthouden op het moment dat ze zich zelf echt onaantastbaar wanen.

@unclero, als we denken in kansen is nu nog het raam open voor ons om de vrije wereld te redden. China is er nog niet, Rusland is stuk. Als wij moreel voortreffelijk zouden zijn en onze blik verleggen naar het betere deel van de wereld dan kan het nog, is mijn overtuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:38
Tweak_ers schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:55:
Kan iemand uitleggen wat er eigenlijk precies met de koers van de roebel gebeurt.

Maar dit weekend steeg hij opeens naar 0,0095, niet heel ver van het niveau van voor de oorlog.

[Afbeelding]

Sowieso zie ik het volledig instorten niet echt gebeuren de afgelopen weken. Waarom niet?
Viel mij ook op, maar bij anderre bronnen zie je dit niet: https://www.lynx.nl/beurs...elkoers/russische-roebel/

Ik denk dat het misschien gewoon foute data is, ook omdat de beurzen in het weekend gesloten zijn (buiten rusland dus, daar zijn de beurzen al wat langer dicht).

[ Voor 3% gewijzigd door lithoijen op 13-03-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE

[Afbeelding]

Volgens mij is er geen handel in het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]

Je moet meer naar 1 Euro naar Roebel kijken.

De markt is dicht, de Russische stock market is dicht. Bedrijven moeten verplicht naar roebels wisselen etc.
Zoek alle noodmaatregelen maar op die in dit topic genoemd zijn.

En als je de daling wil zien, moet je hem niet op 5 dagen historie zetten :?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 13-03-2022 22:09 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
TheekAzzaBreek schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:46:
[...]

Nou, dat kan nog wel eens heel anders uitspelen.

China is een van de weinige handelspartners die Putin nog overheeft en op afstaand de grootste. China kan daardoor de voorwaarden bepalen. Misschien is het verstandig om onze sourcing strategie op te frissen? Of er een te hebben?
Anders uitspelen voor Rusland inderdaad cq Rusland leegroven. En de relatie met het westen warm houden. Als je kijkt naar de handel met alle landen dan staat Rusland op plek 12.

https://en.wikipedia.org/...trading_partners_of_China

Zou me echt verbazen als China suïcidaal de handel met het Westen opblaast. Ze kunnen het wel weer gebruiken tegen het westen. China: Als jullie nou eens wat handelstarieven verlagen dan verlagen wij de handel met Rusland.

Rusland stelt economisch helemaal niets voor. Soort van Benelux met veel grondstoffen en mijnbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
*knip* deze tweets voegen niets toe aan de discussie. Het regent berichten over vrijwilligers die naar Oekraine gaan

[ Voor 150% gewijzigd door polthemol op 14-03-2022 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

bulle bas schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:58:
@unclero, als we denken in kansen is nu nog het raam open voor ons om de vrije wereld te redden. China is er nog niet, Rusland is stuk. Als wij moreel voortreffelijk zouden zijn en onze blik verleggen naar het betere deel van de wereld dan kan het nog, is mijn overtuiging.
Maar dan moeten we naar onszelf kijken. Ons eigen denken, handelen en netwerken.
Verantwoording nemen voor ons eigen gedrag en pijn durven te lijden als gevolg daarvan?

Kansloos.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jan390 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:01:
*knip* deze tweets voegen niets toe aan de discussie. Het regent berichten over vrijwilligers die naar Oekraine gaan
*knip* laten we stoppen met deze twitterfitties te posten en wachten op bevestigingen. Dit voegt zo niets toe buiten wilde speculaties.

[ Voor 56% gewijzigd door polthemol op 14-03-2022 08:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 20-09 09:22

bloody

0.000 KB!!

Ok... dit gaat hopelijk niet door..

nope

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
bloody schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:10:
Alles heeft z'n prijs, Rusland gaat in de ramsj...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]

Dat is het beeld dat ze graag promoten in het buitenland. Rustig en stilletjes groeien.
Xi is alleen wel een ongeduldig mannetje, zie Hong Kong. Men aast op Taiwan. Grensconflicten met India. In de Zuid-Chinese zee de bakens verzetten.
Xi is juist een van de geduldigste politici ooit. Zeer lang vooruit plannend, wacht geduldig zijn kansen af. In het westen zijn we juist ongeduldig waardoor China rondjes om ons heen loopt want die kijken wel meer dan 4 jaar vooruit. Hong Kong en Taiwan zijn ook niet iets van gisteren. En hij hoeft zich ook niet druk te maken over verkiezingen want hij heeft een paar jaar geleden zijn status als 'keizer tot de dood' al praktisch wettelijk vastgelegd.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor Poetin maar ik heb het gevoel dat zijn positie een stuk afhankelijker is van de mensen die hem steunen.
hoevenpe schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:12:
[...]
Alles heeft z'n prijs, Rusland gaat in de ramsj...
Xi weet wel beter dan zich hierin openlijk te mengen... Dat soort opportunisme en showmanship past niet bij hem. Hij trekt veel liever vanuit de schaduwen aan de soft power touwtjes. Wat (lichtere) wapens leveren zoals wij ook doen aan Oekraine zie ik nog wel gebeuren maar Chinese 'boots on the ground' echt niet.

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 13-03-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37

[Twitter]
Heus niet China gaat niks doen behalve goedkoop gas kopen en olie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

[Twitter]
Betwijfel het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIsgQZh2RR0nQmsOCfBQ4L2Xjm0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lHT8PN3PdaZ2zLyaN1lL0oZC.png?f=fotoalbum_large

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
Kadyrov loopt op Prada schoenen.

https://www.knack.be/nieu...article-news-1841837.html

Ik snap dat zijn betaalde werk PR omvat, maar vraag me af wat er gebeurt als ze een tegenstander tegenkomt die er niet is voor het geld maar om te overleven. Andere motivatie.

[Twitter]
Ik heb zelf geen twijfel aan hulp vanuit China, ze zijn prima in staat dat uit het zicht te doen en het verbaast me dat de vraag nu formeel kwam en dat dit niet al gaande is.

Wellicht is de voorpagina van The Economist veelzeggend genoeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2Bp4Bp6zSM-dMGKqLowq0Ih1Uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2kJed8erDFkT0qIVAKd4cPF.jpg?f=fotoalbum_large

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:43
xbeam schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Nee er niets fake nieuws aan. het is hoogstens onschuldig propaganda. De boodschap 2 foto’s past in hulp vraag van Oekraïne aan de EU de symboliek achter de fotos is dat waneer deze hulp er niet komt Oekraïne langzaam steeds donkerde word iemand langzaam van de wereld kaart verdwijnt. Daar is aan de geverifieerde beeld te zien niets van gelogen. Propaganda is niet per definitie fake News
Je kan andere beelden/video's er tegenaan gooien wat je wilt, dat verandert er niets aan. Ook jouw kromme manier van redeneren niet, alhoewel dat door je taalgebruik / zinsopbouw af en toe erg moeilijk te volgen is.

Het plaatje met de "lichten" is waar ik op reageerde; dat is duidelijk een gemanipuleerde foto en daarmee fake news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Wat ik trouwens tenenkrommend vindt, dat je vandaag de ambassadeur Rusland in Buitenhof met zijn uitgeprinte A4 zag zwaaien dat het allemaal nep nieuws is en dat ze geen burger doelen bestoken en je vervolgens dit soort beelden ziet. 🤐

https://twitter.com/Jaros...&t=okEXCGOQzYioJSXnCDgacA

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

[Twitter]
Als Putin externen inschakelt is het prima; als Oekraïne een buurland vraagt te helpen is het een oorlogsverklaring :? En dat allemaal omdat hij blijft zwaaien met zijn kernkop.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
DoubleDutch schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:18:
Wat ik trouwens tenenkrommend vindt, dat je vandaag de ambassadeur Rusland in Buitenhof met zijn uitgeprinte A4 zag zwaaien dat het allemaal nep nieuws is en dat ze geen burger doelen bestoken en je vervolgens dit soort beelden ziet. 🤐
Wat ik ook niet snap is waarom we nog een ambassadeur in Nederland hebben. Die gasten zijn om veel kleinere dingen naar huis gestuurd.

Inderdaad erg ziekelijke beelden :'( En typisch Russisch dat ze het glashard ontkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
Ik denk dat we echt op moeten schieten met ontvlechten van China. Als ze nu al concentratiekampen hebben, mag je je hart vasthouden op het moment dat ze zich zelf echt onaantastbaar wanen.

Druist wel volledig in tegen de neoliberale wind, we zullen dan toch (ook) meer planmatig naar de economie en verhoudingen moeten kijken. En de vraag is hoe China daar op gaat reageren, wij doen immers vrij veel in de openbaarheid, of het komt er vrij gauw in. Het zal wel moeten, maar het lijkt me ook netelig en ik denk dat het ook gevolgen kan hebben voor overige landen in de wereld die rijk zijn aan gewilde grondstoffen.

Vraag me ook af of we het arbeidspotentieel op kunnen brengen om weer een aardig deel van productie hier te gaan doen. Juice-influencers aan de lopende band krijgen.

Aan de andere kant is er in China ook genoeg potentieel voor interne onrust ondanks of misschien wel dankzij hun eigen repressie en corruptie.
Weer terug naar onze kant, wij hebben ook nog genoeg achterstallig onderhoud in onze structuren en tevens onze eigen misinformatie, tech oligarchen en multinationals zonder al te veel geweten gekweekt, waar ook nodig eens doorgepakt moet worden.

Het kunnen interessante tijden zijn, ze worden mogelijk nog uhm interessanter.

[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 13-03-2022 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

MeteoVir schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:04:
*knip* laten we stoppen met deze twitterfitties te posten en wachten op bevestigingen. Dit voegt zo niets toe buiten wilde speculaties.
Dat zou betekenen dat de rekening met FSB tot Kadyrov's tevredenheid is afgewikkeld. Putin heeft inderdaad wat topstukken van de FSB onder 'huisarrest' geplaatst (wanneer ze uit hun raam vallen is aan Kadyrov). Maar ik had zelf nog geen geluiden ontvangen. De Kadyrovtsi die nu in Oekraïne zijn, staan vooral de kernreactoren te 'bewaken', en zitten in de achterhoede om ervoor te zorgen dat gewonde Russische soldaten die teruggebracht worden van het front, niet de zorg in Rusland gaan overbelasten.
GekkePrutser schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:13:
Wat (lichtere) wapens leveren zoals wij ook doen aan Oekraine zie ik nog wel gebeuren maar Chinese 'boots on the ground' echt niet.
China zal niet openlijk wapentuig leveren. Daar gebruikt men de Noord-Korea voor. De vraag is dan of de Noord-Koreaanse gifgasgranaten betaald gaan worden met goud uit Rusland of Russisch graan via China.

[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 14-03-2022 08:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

unclero schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:33:
[...]
Maar ik had zelf nog geen geluiden ontvangen.
*knip*
Niet op de man spelen aub.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 21:44 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
*knip* stop met het flooden met memes, dit voegt helemaal niets toe aan welke discussie dan ook.

[ Voor 139% gewijzigd door polthemol op 14-03-2022 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

XWB schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:07:
[...]

En wat is dan de overwinning, wie behaald hem. Door Chinees materieel. Ze hebben zelf ook al aardig wat materieel gebruikt. Dat is een veel te hoge prijs voor weinig hulp. Ook voor Rusland.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31
Is de USA ook niet China's grootste schuldeiser samen met Japan. Iets in de 2-3 miljard.
Lijkt me niet dat de Chinezen zomaar al hun geld kwijt willen zijn.

Apart van de schulden heeft the US ook een hoop geld te besteden in CN.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:03

de Peer

under peer review

Bad Brains schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:55:
[...]

Is de USA ook niet China's grootste schuldeiser samen met Japan. Iets in de 2-3 miljard.

2 miljard zou wel een lachertje zijn. Bedoel je niet 1000 of 10.000x zoveel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31
de Peer schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:58:
[...]

2 miljard zou wel een lachertje zijn. Bedoel je niet 1000 of 10.000x zoveel?
Je hebt gelijk.

Eens kijken of dit plaatje past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMpjdY9qtzqi-Mx707_W_re5tGQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q5Te89PtRibrYKIc6ZE53gQ6.png?f=user_large

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Bad Brains schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:55:
[...]

China heeft in die zin de VS (lees dollar/overheidsschulden) meer in haar macht. Heeft heel veel schuldpapieren opgekocht.

Ah, staat hierboven al zie ik.

[ Voor 3% gewijzigd door PLAE op 13-03-2022 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
PLAE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:10:
[...]

China heeft in die zin de VS (lees dollar/overheidsschulden) meer in haar macht. Heeft heel veel schuldpapieren opgekocht.

Ah, staat hierboven al zie ik.
De schuld die de russen hadden gekocht bij de VS voor hun oorlogskas is doorgestreept en waardeloos. Dat is ook een krachtig signaal naar China.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:46:
Lange thread, wel interessant leesstuk:

[Twitter]

Highlight:

[...]
Dit is een goede draad weer van Kamil.

De kern van zijn betoog (imho) quote je echter niet direct. Die ligt me na aan het hart, want komt overeen met wat ik al veel te lang op deze site betoog: wij moeten escaleren.

Waarom angst voor nucleaire wwwIII (hoogste sport van de escalatieladder) onrealistisch is heb ik in eerdere posts verwoord, ook in het topic Rusland en Westerse verhoudingen.

Dat is ook het onbegrijpelijke aan Biden. Dat je niet wilt ingrijpen in UA is 1, dat je dat hardop gaat communiceren is 2. Net als verklaren dat Migs schenken een oorlogsverklaring is. Onbegrijpelijk, ik heb nog steeds geen goede analyse gezien van de onbevattelijk vreemde gang van zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 22:26

[Twitter]
Het zou me niks verbazen dat het al gebeurd.

Serpentza die in China heeft gewoond heeft goede video's hoe het daar aan toe gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:13:
[...]
Xi is juist een van de geduldigste politici ooit. Zeer lang vooruit plannend, wacht geduldig zijn kansen af. In het westen zijn we juist ongeduldig waardoor China rondjes om ons heen loopt want die kijken wel meer dan 4 jaar vooruit.
Als je Xi met ons bestuur vergelijkt, dan heeft hij inderdaad een langetermijnvisie. Dat is de Chinees niet vreemd. Net als de Moscoviet (zie gelinkte historie Rusland). Dus het punt wat jij inbrengt is geenszins een weerlegging van wat ik schreef. Ik weet dat de horizon in RU/CN veel verder reikt dan die van ons.

Maar toch is ook daar en onder commentatoren geschuifel geweest, nog voor de inval, dat Xi wellicht te vroeg confrontationeel is geweest. Chinezen zijn voorzichtig, en Xi heeft wat voorzichtigheid laten varen recentelijk. En dat mogelijk te vroeg dus, want ze zijn er nog niet.
Na de gebeurtenissen in UA en onze reactie weet hij wel zeker dat het te vroeg is.

Dus voor een Chinese leider is Xi te ongeduldig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
bulle bas schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:17:
Dat is ook het onbegrijpelijke aan Biden. Dat je niet wilt ingrijpen in UA is 1, dat je dat hardop gaat communiceren is 2. Net als verklaren dat Migs schenken een oorlogsverklaring is. Onbegrijpelijk, ik heb nog steeds geen goede analyse gezien van de onbevattelijk vreemde gang van zaken.
Mjah de vermeende definitiefheid van dat soort uitspraken lijkt me vooral ons zelf enorm beperken in onze opties (misschien is dat ook wel hun bedoeling op de een of andere manier). Maar ik kan het niet handig vinden. (Zijn we bij corona ook wel tegen gekomen hier in het binnenland).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Een dagje mee met soldaten rond Kyiv.
Hevig positief over en voor Oekraine uiteraard. ;)

Met ondertiteling.

[ Voor 27% gewijzigd door Prosac op 13-03-2022 23:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PLAE
De PR oorlog wint Zelensky met overtuiging hè.
'Wandelt even' naar het ziekenhuis om gewonde soldaten te decoreren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:45
Mbt China, uit de Volkskrant liveblog:

VS waarschuwen China: sancties bij economische steun aan Rusland

Bij grootschalige economische steun aan Rusland kan China ‘absoluut’ zelf Amerikaanse sancties verwachten. De Verenigde Staten volgt nauwkeurig welke stappen Beijing onderneemt, zegt de Amerikaanse veiligheidsadviseur Jake Sullivan tegen CNN. ‘We zullen niet toestaan dat een land, waar dan ook ter wereld, Rusland een reddingsboei van deze sancties toewerpt’.

Volgens Sullivan wist China vooraf dat Rusland iets beraamde in Oekraïne, maar was het land niet ervan op de hoogte dat werkelijk een invasie werd voorbereid.

De Russische regering hoopt haar ‘vriendschap zonder grenzen’ met Beijing te intensiveren, nu de economie van het land grotendeels geïsoleerd is van het Westen. Het is niet duidelijk in welke mate China daarvoor openstaat. Beijing weigert de situatie in Oekraïne af te keuren of publiekelijk als ‘oorlog’ of ‘invasie’ te bestempelen. Toch heeft het land nog geen concrete stappen ondernomen om Rusland financieel of militair bij te staan.

https://www.volkskrant.nl...wart-in-rusland~b642ca28/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
[...]
De kern van zijn betoog (imho) quote je echter niet direct. Die ligt me na aan het hart, want komt overeen met wat ik al veel te lang op deze site betoog...
Goh, zijn we het toch een keer eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Dit is een goede draad weer van Kamil.

De kern van zijn betoog (imho) quote je echter niet direct. Die ligt me na aan het hart, want komt overeen met wat ik al veel te lang op deze site betoog: wij moeten escaleren.

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]

Waarom angst voor nucleaire wwwIII (hoogste sport van de escalatieladder) onrealistisch is heb ik in eerdere posts verwoord, ook in het topic Rusland en Westerse verhoudingen.

Ik denk toch dat men dat risico aanwezig vindt, als er geen nucleaire dreiging zou zijn dan vermoed ik dat die no-fly zone er al lang zou zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-09 09:28
codex schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:12:
[...]

Ik denk toch dat men dat risico aanwezig vindt, als er geen nucleaire dreiging zou zijn dan vermoed ik dat die no-fly zone er al lang zou zijn.
Tuurlijk, het is wel heel naïef om te denken dat Er geen nucleaire dreiging is bij verdere inmenging van het westen/NAVO.

Welke reden heeft Poetin om die middelen NIET aan te wenden?

Hij heeft al laten zien “schijt” aan de wereld te hebben en gewoon een grootschalige invasie door te zetten, ondanks de grote consequenties voor Rusland. Hij heeft laten zien dat mensenlevens in het algemeen gewoon niets uitmaken. Ook aan Russische zijde, hij stuurt gewoon 18 jarige, onervaren jongens naar het front.

Dus waarom zou hij bij nucleaire middelen wel rationaal nadenken?

Ik heb daar echt 0,0 vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21

codex

Geen OpenAI agent :)

Tweak_ers schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:48:
[...]

Tuurlijk, het is wel heel naïef om te denken dat Er geen nucleaire dreiging is bij verdere inmenging van het westen/NAVO.

Hij heeft al laten zien “schijt” aan de wereld te hebben en gewoon een grootschalige invasie door te zetten, ondanks de grote consequenties voor Rusland. Hij heeft laten zien dat mensenlevens in het algemeen gewoon niets uitmaken. Ook aan Russische zijde, hij stuurt gewoon 18 jarige, onervaren jongens naar het front.

Dat plus het feit dat hij het conventioneel nooit kan winnen. Hij heeft ook financieel de kracht al niet om deze oorlog langdurig te bekostigen, als de Navo Rusland aanvalt houden ze zag misschien 2 weken vol. Gezien de geestelijke staat waar hij in verkeerd lijkt hem geen andere uitweg geven niet de meest verstandige keuze.

De echte vraag is mijn inziens hoe en of het te bereiken is dat deze troefkaart op de lange termijn niet meer aangewend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
Volgens de NOS zie https://nos.nl/artikel/24...-na-luchtaanval-marioepol is de moeder en baby uit het getroffen kinderziekenhuis alsnog overleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tweak_ers schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:48:
[...]

Ik schat de kans op een escalatie naar WW3 erg klein, al helemaal naar een nucleaire WW3. Maar het hele punt is wat mij betreft: Hoe klein moet die kans zijn dat het acceptabel is? Als in, ik zou heel graag Oekraïne directer geholpen zien worden, maar een 90% kans dat Rusland simpelweg accepteert als we hun vliegtuigen uit de lucht gaan schieten, is een 10% kans op verdere escalatie richting WW3. En zo'n kans lijkt mij al erg groot gezien de impact die WW3 zou hebben. Dus waar leg je de grens, al helemaal als je potentiele nucleaire escalatie in het achterhoofd houdt? 10% kans? 1% kans? 0.1% kans?

Wat als we ingrijpen, en we hadden het toch fout? Whoopsie?

(Om het nog niet te hebben over de vraag bij welke landen we allemaal militair moeten ingrijpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Actie - Reactie
China beschuldigt VS van desinformatie
Een woordvoerder van de Chinese minister van Buitenlandse Zaken beschuldigt de Verenigde Staten van het verspreiden van desinformatie. De zegsman verwees hiermee naar het bericht dat Rusland Peking zou hebben gevraagd om militaire ondersteuning bij de invasie van Oekraïne. China weerspreekt die bewering.
Van het Nu liveblog.
Pagina: 1 ... 34 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: