In sommige situaties valt er weinig te vermijden. Zoals het moment dat je erachter komt dat familie een racistische partij stemt die je half-niet-native-NL kinderen en mijn echtgenote het liefste het land uit zouden gooien. Dan wordt het ineens wél persoonlijk en wens ik die mensen niet meer te zien.Xa!pt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:22:
[...]
Ja, dat is in de regel niet enkel een soort verkennend, ontspannen gesprek maar regelmatig een verhitte discussie waarbij het doel is om de ander te overtuigen van de veronderstelde waanzin van tegenwoordig. Behoorlijk sfeerbepalend, op een negatieve manier, terwijl je het ook gewoon over leuke dingen kan hebben. Dus dergelijke onderwerpen vermijden we tegenwoordig maar voor de zekerheid.
Ik snap oprecht die overtuigingsdrang ook niet zo. Als jij rookt en ik niet, even goede vrienden. Als jij je niet vaccineert en ik wel, even goede vrienden. Als jij iedereen behalve Baudet en diens aanhang corrupte despoten vindt en ik niet, even goede vrienden. Dat gehamer op verschillen voegt bijzonder weinig toe en er hangt ook bijzonder weinig vanaf.
Maar goed, met deze verkenning van fascistische partijen in NL gaan we erg ver off-topic.
[ Voor 3% gewijzigd door SkiFan op 13-03-2022 18:39 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.