De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.226 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
jan390 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:03:
[...]

Dat is dus cancel culture: je wilt niet horen wat de ander te zeggen heeft (wat voor wartaal je het ook vindt) en hem uitsluiten van de discussie.
Oorlogen worden beeindigd door met elkaar te praten of de ander volledig te vernietigen. Tweede gaat niet gebeuren. Bijft het eerste over.
Je snapt niet dat propaganda onderdeel is van oorlogsvoering. Wij gaan actieve ondermijning van democratie en rechtsstaat geen platform bieden. Dat is het hele doel van het Kremlin, daar hebben ze draaiboeken voor. Die hier afgespeeld worden. Je gaat dan onterecht uit van het idee dat democratie op magische wijze hiertegen bestand is. Zie Trump, zie GOP, democratie kan kapot en het hangt op veel plaatsen aan een draadje.
Heb je daar vragen over, dan loopt er een ander topic op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
bulle bas schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat onze journalistiek nog steeds niet in de gaten heeft wat de situatie is.
Men denkt dat men de woordvoerder van een land uitnodigt, waar dan een discussie mee gevoerd kan worden.
Het achterliggend idee is dat de andere partij in het zelfde frame opereert als waarin democratische actoren handelen. Voor het Kremlin zijn leugens en desinformatie de kern van hun PR, verder is er geen common ground. Je nodigt dus de vijand uit en moedigt hem aan op Nederlandse doelen te schieten.
Men heeft geen besef dat de oorlog voor het Kremlin op deze manier gevochten wordt. De naïviteit van de redactie is tenhemelschreiend

Het ontgaat de redactie kennelijk ook dat Rusland niet een staat is, maar een amalgaam van veiligheidsdienst en georganiseerde misdaad. Je nodigt de ambassadeur uit van een criminele gang, met een track record van oorlogsmisdaden.
Men kan net zo goed Himmler uitnodigen om 'de andere kant te belichten'.

De domheid aan onze kant is zo pijnlijk. Ik haal al mijn nieuws van gerenommeerde bronnen uit het buitenland, ik kan er niet meer tegen.
Dit allemaal, het maakt vooral nogmaals pijnlijk duidelijk dat we het voorlopig weinig van het inzicht van onze journalistiek moeten hebben, zowel buiten als binnenlands.

Ben benieuwd of en wat we uit de FvD en co burelen nog gaan horen over die interview, om zowel journalistiek verder in diskrediet te brengen (maar dan vanuit de tegenovergestelde invalshoek) en als stukken bevestiging van eerder herverspreidde propaganda.

[ Voor 8% gewijzigd door gekkie op 13-03-2022 13:15 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is dus cancel culture: je wilt niet horen wat de ander te zeggen heeft (wat voor wartaal je het ook vindt) en hem uitsluiten van de discussie.
Oorlogen worden beeindigd door met elkaar te praten of de ander volledig te vernietigen. Tweede gaat niet gebeuren. Bijft het eerste over.
Nee, cancel culture is als je mensen geen platform geeft omdat ze een andere mening aangedaan zijn als jij of iets gedaan hebben wat je niet bevalt. Los van of dat platform iets te maken heeft met de uitsluiting.

Cancel culture is niet dat je iemand niet meer op jouw platform toelaat omdat deze persoon alleen maar leugens vertelt op jouw platform en je enige integriteit en kwaliteit op je platform wil bewaren.

Ik heb een bloedhekel aan cancel culture, maar het helpt niet in de strijd tegen cancel culture als je alles, ook terechte 'verbanningen' , cancel culture noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

sampoo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 03:10:
[...]

Ik denk dat het wel mee valt met het wankelen, het gaat zeker niet van een leien dakje maar ik merk ook dat de meeste nieuwsfeiten die ons bereikt afkomstig is van Oekraïense bronnen en die zijn niet gebaat om militaire verliezen aan hun kant te melden, behalve zo nu en dan het aantal gesneuvelde Oekraïense soldaten samen met een Russisch aantal dat 10 keer hoger zou liggen. Ik denk dat de Oekraïners goed partij geven maar dat we nog maar aan het begin staan van de oorlog.

Ik weet niet of je deze expert wat dit betreft al te serieus moet nemen. Ik weet niet in welke context dit gezegd is, mogelijk als de NAVO zou besluiten zich in het conflict te mengen? In zo'n geval zijn de Baltische staten een doelwit maar Polen zou een paar maten te groot zijn. Maar dan hebben we het dus over een derde wereldoorlog waarbij de inzet van kernwapens reëel is. Het is speculeren maar het kan ook bedoelt zijn ter afschrikking om Rusland niet verder in het nauw te duwen.

[...]

Dat zie ik niet gebeuren, Die gaan zich niet bemoeien met zo'n oorlog waarbij de tegenreactie onvoorspelbaar kan zijn. Want in zo'n geval is het voortbestaan van Rusland in gevaar en dan zal het Russisch beleid zijn dat alles geoorloofd is om de landsgrenzen te verdedigen. Overigens is er geen betwist gebied met Finland.
Dat was er ook niet met Ukraine, Georgië etc. Finland staat op de kaart van groot Rusland en het zal ook niet de eerste keer zijn dat Rusland Finland aanvalt.

Ik acht het onwaarschijnlijk. Handen vol, nog een aantal niet nato, niet EU landen te veroveren, maar Putin zal zelf door willen. Ooit. Te hopen valt dat Ukraine overeind weet te blijven.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

klaw schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Met het stemmen tegen het verdrag hebben we in Nederland één van de stenen voor deze invasie gelegd...

En die privé legers werden als noodmaatregel toegestaan omdat het Oekraïense leger zelf prut was bij mijn weten zijn al die privé legers allang opgenomen door het Oekraïense leger... of ontbonden.

[...]

Hoelang zou deze pro-Russische burgemeester dit overleven?
Heel lang, dit is het toekomstbeeld voor wanneer Rusland gewonnen heeft. De huidige leiding zijn fullblown fascisten. Gewone burgers zijn daar niet tegen opgewassen. Zie maar hoe de Duitsers heel Europa onder de knoet hielden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 11:49
Het was geen sterk ‘interview’. Je weet van tevoren dat hij grotendeels onzin gaat verkopen. Maar dit lijkt mij niet de manier om ermee om te gaan. Boos worden is dan helemaal zwak. Inhoudelijk kun je hem prima ‘aanpakken’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:11
maratropa schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:19:
[...]ik snap eigenlijk niet dat dit soort locaties allang leeg zijn?
Er komen dagelijks grote aantallen Oekraïners naar hun vaderland terug om te vechten.
Een aantal van hen zal waarschijnlijk niet een gedegen militaire opleiding hebben gehad.
Dan is een militaire oefenlocatie buiten de oorlogszone (zoals het IPSC) een ideale plek om deze mensen een training te geven en daarna aan het front in te zetten. Ik denk zelf dat de UA gedacht heeft dat de Russen deze plek, zo dicht bij de Poolse grens, niet aan zouden vallen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:33
pro_6or schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:24:
[...]

Heel lang, dit is het toekomstbeeld voor wanneer Rusland gewonnen heeft. De huidige leiding zijn fullblown fascisten. Gewone burgers zijn daar niet tegen opgewassen. Zie maar hoe de Duitsers heel Europa onder de knoet hielden.
Rusland heeft vooralsnog geen versterking gestuurd, volgens sommige analisten kan dat ook niet, hij moet het land onder controle houden en de overige grenzen moeten bewaakt worden...
Verdere mobilisering zou kunnen maar is impopulair en het zal even duren voordat deze aan het front staan, daarnaast moet er ook voor die troepen materiaal zijn en deze zullen ook niet goed gemotiveerd zijn...

Ik zie voorlopig Rusland niet winnen...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

klaw schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:31:
[...]
Rusland heeft vooralsnog geen versterking gestuurd, volgens sommige analisten kan dat ook niet, hij moet het land onder controle houden en de overige grenzen moeten bewaakt worden...
Verdere mobilisering zou kunnen maar is impopulair en het zal even duren voordat deze aan het front staan, daarnaast moet er ook voor die troepen materiaal zijn en deze zullen ook niet goed gemotiveerd zijn...

Ik zie voorlopig Rusland niet winnen...
Had tot nog toe alleen een extra groep van 1500 mariniers uit Kamtjatka zien langs komen die mogelijk extra werden gestuurd.
Maar in hoeverre dat klopte weet ik niet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Welke discussie? Als redacteur van een programma nodig je gasten uit die een gesprek willen voeren waarmee de kijker geinformeerd wordt. Het is geen open podium waar iedereen maar zijn zegje mag komen doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
PLAE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:25:
Het was geen sterk ‘interview’. Je weet van tevoren dat hij grotendeels onzin gaat verkopen. Maar dit lijkt mij niet de manier om ermee om te gaan. Boos worden is dan helemaal zwak. Inhoudelijk kun je hem prima ‘aanpakken’.
Het is lastig om iemand objectief te interviewen als hij in een parallel universum leeft. Axios heeft Trump ooit eens gefileerd door gewoon door te vragen over de fantasie wereld. De fantasierijke feiten van de Russen zijn geen consistent verhaal. Door de fantasie werkelijkheid verder uit te diepen loopt hij vanzelf vast. Acteurs? Welke Acteurs? Hoe weet U dat het acteurs zijn? Hoe heeft Rusland dat vastgesteld? De beelden zijn wel realistisch, wie heeft dat gebouw aan gort geschoten? De Oekraïners zegt U op welke schaal hebben Oekraïners hun eigen gebouwen vernietigd? Dus de Oekraïne vernietigen hun eigen steden? Waarom doen ze dat? Waarom valt dat dan precies samen met de Russen die de grens zijn gepasseerd? Etc. Etc.

Allemaal vragen waar ik wel eens een antwoord op wil hebben. Gewoon onderzoeken hoe consistent die fantasie wereld is. En niet de hele tijd feiten tegen werpen waarvan hij toch vind dat het geen feiten zijn. Dan gewoon niet uitnodigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
PLAE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:25:
denk dat als je hem zou laten interviewen door Twan Huys, Rob Trip of een Paul Witteman je exact dezelfde (niet) antwoorden zou krijgen.
Die ambassadeur speelt gewoon een vooraf door het Kremlin ingestudeerd bandje af, welke vragen hem gesteld worden is voor hem totaal irrelevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Goed meneer heeft nu een kans gehad, die kans bleek zoals verwacht pure propaganda. Laten we daar geen platform aan geven. Extreemrechts misbruikt dat argument ook voor vrijheid van meningsuiting maar je komt al snel bij tolerantieparadox uit. Net zoals je vrijheid ophoudt bij de dood van een ander (coronamaatregelen). Het is wat mij betreft niet eens een discussie waardig.

FTM heeft een reeks van 3 artikelen over de Nederlander Jorrit Faassen, de man van de oudste dochter van Poetin, Maria Poetina. Zit achter betaalmuur omdat het ouder dan dag is, met Reader mode kun je de samenvatting lezen.

https://www.ftm.nl/artike...oon-poetin-jorrit-faassen

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
YakuzA schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:33:
[...]Had tot nog toe alleen een extra groep van 1500 mariniers uit Kamtjatka zien langs komen die mogelijk extra werden gestuurd.
Maar in hoeverre dat klopte weet ik niet.
Wanneer ze die 3000 km moeten lopen richting UA dan duurt het nog wel even voordat ze er zijn. :+

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
[...]
Oorlogen worden beeindigd door met elkaar te praten of de ander volledig te vernietigen. Tweede gaat niet gebeuren.
Oorlogen worden altijd beslist door het laatste. Het eerste is een gevolg van het laatste niet andersom.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:32
Eerste westerse journalist omgekomen in Irpin

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Yaksa schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:40:
[...]

Wanneer ze die 3000 km moeten lopen richting UA dan duurt het nog wel even voordat ze er zijn. :+
Zag wel beelden van een trein in Belarus met allemaal BMD-4 (zeker 30 en dat was niet de hele trein). Dat zijn voor Rusland moderne voertuigen. Kunnen best van die mariniers zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Emryte schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:47:
Eerste westerse journalist omgekomen in Irpin

[Twitter]
Gvd. Burgemeester (weer, net als in 14) ontvoeren en afmaken, journalisten (hoe is hij omgekomen?) nu ook doel? Goorlappen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
pro_6or schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Gvd. Burgemeester (weer, net als in 14) ontvoeren en afmaken, journalisten (hoe is hij omgekomen?) nu ook doel? Goorlappen.
Heb je beelden gezien van Irpin? Ligt continu onder zwaar vuur. Hier een voorbeeld.

YouTube: Rocket attack on Irpin

Er zijn foto's/beelden van die burgers die achterin beeld liepen. Die hebben het niet overleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 18:22
pro_6or schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Op Twitter gaat er een foto rond waar je de helft van zijn gezicht ziet en er enorm veel bloed op zijn gezicht zit... dus ik denk dat het voor zich spreekt hoe ze dat hebben gedaan.

Hier in deze Tweet spreekt de Amerikaan die het overleeft heeft: ("I saw him being shot at the neck"). Geen schokkende beelden in de video van deze Tweet.

[Twitter: https://twitter.com/annalisacamilli/status/1502978846500573185]

[ Voor 7% gewijzigd door Stroopwafels op 13-03-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HEY_DUDE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:36:
[...]

Het is lastig om iemand objectief te interviewen als hij in een parallel universum leeft. Axios heeft Trump ooit eens gefileerd door gewoon door te vragen over de fantasie wereld. De fantasierijke feiten van de Russen zijn geen consistent verhaal. Door de fantasie werkelijkheid verder uit te diepen loopt hij vanzelf vast. Acteurs? Welke Acteurs? Hoe weet U dat het acteurs zijn? Hoe heeft Rusland dat vastgesteld? De beelden zijn wel realistisch, wie heeft dat gebouw aan gort geschoten? De Oekraïners zegt U op welke schaal hebben Oekraïners hun eigen gebouwen vernietigd? Dus de Oekraïne vernietigen hun eigen steden? Waarom doen ze dat? Waarom valt dat dan precies samen met de Russen die de grens zijn gepasseerd? Etc. Etc.

Allemaal vragen waar ik wel eens een antwoord op wil hebben. Gewoon onderzoeken hoe consistent die fantasie wereld is. En niet de hele tijd feiten tegen werpen waarvan hij toch vind dat het geen feiten zijn. Dan gewoon niet uitnodigen.
Dat werkt voor Trump omdat die man zo ongedisciplineerd is dat ie letterlijk in zo’n interview een complete nieuwe realiteit verzint. Hij heeft niet de discipline om gewoon het voorbereidde verhaal te vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
downtime schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Dat werkt voor Trump omdat die man zo ongedisciplineerd is dat ie letterlijk in zo’n interview een complete nieuwe realiteit verzint. Hij heeft niet de discipline om gewoon het voorbereidde verhaal te vertellen.
Ook het narratief van de Russen is volledig inconsistent. Dat moet een journalist toch uit elkaar kunnen trekken. Het narratief wijzigt niet zoals bij Trump met de minuut. Maar dat maakt het ook lastig om af hoc gaten in het narratief te dichten. Zou graag eens een journalist een poging zien doen. De huidige interviews met Trumpisten, Russen Baudetianen etc voegt gewoon echt niets toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

HEY_DUDE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:07:
[...]

Ook het narratief van de Russen is volledig inconsistent. Dat moet een journalist toch uit elkaar kunnen trekken. Het narratief wijzigt niet zoals bij Trump met de minuut. Maar dat maakt het ook lastig om af hoc gaten in het narratief te dichten. Zou graag eens een journalist een poging zien doen. De huidige interviews met Trumpisten, Russen Baudetianen etc voegt gewoon echt niets toe.
Dat kan alleen als iemand ook antwoord geeft. Dat doen deze mensen niet. Die hebben daar alleen een draaiboek waaruit ze antwoorden. Ze gaan gewoon op vragen niet in, maar draaien hun verhaal af. That's it.
Geen ruimte geven is de beste werkwijze.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Cyberpope schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:09:
[...]

Dat kan alleen als iemand ook antwoord geeft. Dat doen deze mensen niet. Die hebben daar alleen een draaiboek waaruit ze antwoorden. Ze gaan gewoon op vragen niet in, maar draaien hun verhaal af. That's it.
Of het goed doen, of niet. Een bekende filosoof uit Dagobah zei ooit...

[ Voor 5% gewijzigd door Jerie op 13-03-2022 14:12 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Cyberpope schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:09:
[...]

Nogmaals zou graag een poging zien. Het wordt niet geprobeerd. Op voorhand stellen dat het kansloos is ook een zwakte bod. Welk draaiboek er ook ligt het is inconsistent. Denk vooral dat journalisten het niet aan durven. Je moet je zelf een beetje verlagen tot dat niveau.

Louis Theroux duikt ook altijd onder bij een Cult of rechts extremisten. Hij neemt dan hun narratief “serieus” en daar zie je ook altijd vrij snel dat het spaak loopt en er ook andere zaken een rol spelen.

Niet uitnodigen is zeker een optie voor de Russen. Maar bij Trumpisten al weer lastiger en bij de volgende complot theorie die rond gaat ook weer lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

HEY_DUDE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:26:
[...]

Nogmaals zou graag een poging zien. Het wordt niet geprobeerd. Op voorhand stellen dat het kansloos is ook een zwakte bod. Welk draaiboek er ook ligt het is inconsistent. Denk vooral dat journalisten het niet aan durven. Je moet je zelf een beetje verlagen tot dat niveau.

Louis Theroux duikt ook altijd onder bij een Cult of rechts extremisten. Hij neemt dan hun narratief “serieus” en daar zie je ook altijd vrij snel dat het spaak loopt en er ook andere zaken een rol spelen.

Niet uitnodigen is zeker een optie voor de Russen. Maar bij Trumpisten al weer lastiger en bij de volgende complot theorie die rond gaat ook weer lastig.
Tuurlijk kan dat. En zeker op de manier van Theroux. 7 dagen draaien waar jij 50 minuten van te zien krijgt.
Geen probleem.

Maar niet in een dergelijk talkshow programma. Dan moet je een diepe interview doen en paar uur voor uit trekken. Kan je al verklappen dat ze daar niet aan meewerken. Ze zijn niet gek of dom. Die hebben daar strategie achter zitten en weten exact waar ze wel en niet aan meedoen.

En zie hier hoe ze hun doelen bereiken. Gewoon even de posts teruglezen vanaf 12 uur.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bulle bas schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat onze journalistiek nog steeds niet in de gaten heeft wat de situatie is.
Men denkt dat men de woordvoerder van een land uitnodigt, waar dan een discussie mee gevoerd kan worden.
Het achterliggend idee is dat de andere partij in het zelfde frame opereert als waarin democratische actoren handelen. Voor het Kremlin zijn leugens en desinformatie de kern van hun PR, verder is er geen common ground. Je nodigt dus de vijand uit en moedigt hem aan op Nederlandse doelen te schieten.
Men heeft geen besef dat de oorlog voor het Kremlin op deze manier gevochten wordt. De naïviteit van de redactie is tenhemelschreiend

Het ontgaat de redactie kennelijk ook dat Rusland niet een staat is, maar een amalgaam van veiligheidsdienst en georganiseerde misdaad. Je nodigt de ambassadeur uit van een criminele gang, met een track record van oorlogsmisdaden.
Men kan net zo goed Himmler uitnodigen om 'de andere kant te belichten'.

De domheid aan onze kant is zo pijnlijk. Ik haal al mijn nieuws van gerenommeerde bronnen uit het buitenland, ik kan er niet meer tegen.
Dat heeft weinig met begrip te maken: dat heet hoor en wederhoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
bulle bas schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:12:
[...]

Je snapt niet dat propaganda onderdeel is van oorlogsvoering. Wij gaan actieve ondermijning van democratie en rechtsstaat geen platform bieden. Dat is het hele doel van het Kremlin, daar hebben ze draaiboeken voor. Die hier afgespeeld worden. Je gaat dan onterecht uit van het idee dat democratie op magische wijze hiertegen bestand is. Zie Trump, zie GOP, democratie kan kapot en het hangt op veel plaatsen aan een draadje.
Heb je daar vragen over, dan loopt er een ander topic op het forum.
Maar het risico zit niet een interview met een een woordvoerder, maar in de echokamers die het herhalen en waar op de duur geen ander geluid meer in doordringt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:51:
[...]

In het geval van false balance (valse gelijkwaardigheid) bestaat er niet zoiets als gelegitimeerde 'hoor en wederhoor'. Als je een flat-earther uitnodigt en een geofysicus, dan is ook geen sprake van 'hoor en wederhoor'. Je wekt daarmee de indruk van gelijkwaardigheid in kennis en expertise, terwijl die er niet is. Journalistiek heeft de verantwoordelijkheid en de plicht, om niet mee te werken aan c.q. faciliterend te zijn aan het gelijkwaardig behandelen van twee ongelijkwaardige standpunten. Ze behoort de ongelijkwaardigheid juist te signaleren en bloot te leggen. Ik zie dit zelf als een groeiend en gevaarlijk manco in de beroepsvorming van 'journalisten' van de laatste 15-20 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door MeteoVir op 13-03-2022 15:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:51:
[...]

On journalism: "If someone says it's raining, and another person says it's dry, it's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Natuurlijk is hoor en wederhoor vaak een belangrijk iets, maar dat betekend niet dat je altijd net moet doen alsof alle 'meningen' gelijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Men kan altijd hopen... maar zoals alles wat van russische media komt moet ook dit met een korreltje zout worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
marshallq schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:01:
[Twitter]

Men kan altijd hopen... maar zoals alles wat van russische media komt moet ook dit met een korreltje zout worden genomen.
The Guardian meldt dat ook de Oekraïense kant zoiets heeft laten horen, @13:31

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

marshallq schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:01:
[Twitter]

Zolang wij dan maar een belangrijk deel van onze sancties in stand houden. In elk geval tot al het UA grondgebied is teruggegeven. Maar vrees ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 23:08
MaStar schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:38:
Het is bizar hoe Rusland steeds een stapje verder gaat en de lijn overschrijdt. En we dit dus ook steeds weer 'normaal' beginnen vinden, omdat de ene stap nog ergers is dan de andere.

De 'trainings missie' vlakbij de grens5
Aankondiging speciale militaire operatie
Vervolgens de militaire inval
Raketten op burgerdoelen en ziekenhuizen
Beschietingen bij kerncentrales
Innemen van kernreactoren
Beschuldiging chemische wapens Oekraïne
Raketinslag vlakbij Polen

Steeds weer een stapje verder. Zodat je het één bijna weer vergeet en een nieuw event volgt.

Stap voor stap doorstoten.

En volgend stapje zal ongetwijfeld ook de inzet van een chemisch wapen zijn. Eerst klein, daarna groot. Kijken hoe het Westen reageer, propaganda erbij. We zien het en kijken erna. Zeer zorgvuldig opgebouwd door Poetin en cohorten. Zo zal dit steeds verder gaan de komende weken.

Een wurgslang die de prooi niet loslaat maar langzaam tot dood brengt.
En de volgende stap is alweer gaande:
Het Russische leger heeft verboden fosformunitie gebruikt

To be continued. Elke keer een stapje verder, waarmee eerdere stappen al normaal lijken. De lijn wordt steeds verder opgerekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Cyberpope schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Zolang wij dan maar een belangrijk deel van onze sancties in stand houden. In elk geval tot al het UA grondgebied is teruggegeven. Maar vrees ervoor.
En terug opgebouwd..... anders kan de tactiek ook nog zijn: gooi het hele land plat, vertrek. Laat de EU de opbouw maar bekostigen. Dus die sancties kunnen rustig nog wat jaren door gaan. Heeft de Rus ook alle tijd om nog eens goed over de politiek na te denken.

Ik zie hier (Zuid Oost Azie) diverse nieuwssites schrijven over die arme vakantievierende Russen met geldproblemen. 8)7 Laat hun overheid dat maar lekker oplossen.... Over de invasie doen veel landen hier dan weer geen duidelijke uitspraak (want tot voor kort kwamen hier veel rijke Russen investeren / vakantie houden).

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]
Met het stemmen tegen het verdrag hebben we in Nederland één van de stenen voor deze invasie gelegd...
Hoezo dit? Putin is er binnengevallen omdat het land naar zijn mening te veel aanpapte met het westen.
[...]
En die privé legers werden als noodmaatregel toegestaan omdat het Oekraïense leger zelf prut was bij mijn weten zijn al die privé legers allang opgenomen door het Oekraïense leger... of ontbonden.
Maar het is toch van de gekken dat een maffiabaas zijn eigen priveleger heeft? Die doet dat natuurlijk ook niet belangeloos.

Ik vind gewoon niet dat we een dergelijke zware criminaliteit moeten importeren in ons bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

GekkePrutser schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:19:
Ik vind gewoon niet dat we een dergelijke zware criminaliteit moeten importeren in ons bestel.
Mee eens, maar we hebben het jaren zelf bevorderd met de zuid-as, de avonturen van Shell en diverse andere Russische projecten. Want de markt kent geen moraal natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Cyberpope schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:41:
[...]

Wil je nu werkelijk een discussie starten over de legitimiteit? Want de legitimiteit van de nieuwe burgermeester komt waarschijnlijk uit de loop van een geweer. De rest is dan geneuzel.
Zeker niet. De legitimiteit komt helemaal niet te spraken. Ik zet alleen vraag tekens bij gedachte van deze acties. Of ze hebben echt enorme cultuur kloof begrijpen niets van een democratische bestuur. Of deze burgemeester gaat dienen als trofee voor binnenlandse politiek. Politie en ambtenaren en rest van het uitvoerende apparaat zijn loyaal aan het instituut gemeente bestuur en het parlementaire instituut (Staten-Generaal) en niet aan een persoon, burgemeester, politieke partij of regering en ministers

Het vervangen en afvoeren van burgemeesters doen ze waarschijnlijk om de regering in het Kiev’s het gezag over een gemeente te ontnemen. En daar zit de krukas in een democratie is een burgemeester geen onderdeel van de politieke bestuurlijke macht van een regering.

Als het Rusland gaat om kiev bestuurlijke controle/macht over een gemeente ontnemen moet ze de wethouders vervangen die zijn onderdeel lokale bestuur en uitvoerde macht vanuit kiev die hadden moeten vervangen niet de burgemeesters.

[ Voor 12% gewijzigd door xbeam op 13-03-2022 15:34 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:17:
[...]

Dat was er ook niet met Ukraine, Georgië etc. Finland staat op de kaart van groot Rusland en het zal ook niet de eerste keer zijn dat Rusland Finland aanvalt.
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat Duitsland Frankrijk aanvalt, dat betekent echter niet dat het aanstaande is. Als Finland NAVO-lid zou worden kan het tot toenemende spanningen leiden en dan zullen er dan meer Russische soldaten en raketten in het grensgebied geplaatst worden maar een aanval op Finland is vooralsnog ondenkbaar.
Ik acht het onwaarschijnlijk. Handen vol, nog een aantal niet nato, niet EU landen te veroveren, maar Putin zal zelf door willen. Ooit. Te hopen valt dat Ukraine overeind weet te blijven.
Waar baseer je het op dat Putin zelf door zou willen gaan en Finland wil aanvallen? Bij een aanval op EU-land Finland zouden de meeste NAVO-landen en de EU militair ingrijpen, daar hebben ze geen beroep op artikel 5 van het NAVO-verdrag voor nodig. De landen zullen zich daar moreel toe verplicht voelen en anders is er nog artikel 42 lid 7 van het EU-verdrag die ver reikt:
7. If a Member State is the victim of armed aggression on its territory, the other Member States
shall have towards it an obligation of aid and assistance by all the means in their power, in
accordance with Article 51 of the United Nations Charter.
This shall not prejudice the specific
character of the security and defence policy of certain Member States.

Commitments and cooperation in this area shall be consistent with commitments under the North
Atlantic Treaty Organisation, which, for those States which are members of it, remains the foun­
dation of their collective defence and the forum for its implementation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

sampoo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:32:
[...]

[...]

De landen zullen zich daar moreel toe verplicht voelen en anders is er nog artikel 42 lid 7 van het EU-verdrag die ver reikt:

[...]
Noot: verder dan artikel 5 van Nato zelfs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bever! schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Noot: verder dan artikel 5 van Nato zelfs..
Gedeeltelijk dan, het is ruimer uit te leggen en hoeft niet alleen te gaan om militaire steun. Bij NAVO-landen mag je militaire steun wel verwachten. Zweden echter zou vanuit de neutraliteitsdoctrine die ze historisch hanteren er onderuit kunnen komen op grond van dit stuk tekst in artikel 42 lid 7.
"This shall not prejudice the specific character of the security and defence policy of certain Member States.
Maar Zweden zal een Russische aanval op Finland zo'n beetje zien als een aanval op Zweden dus dat zie ik ze niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:33
GekkePrutser schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:19:
[...]

Hoezo dit? Putin is er binnengevallen omdat het land naar zijn mening te veel aanpapte met het westen.

[...]

Maar het is toch van de gekken dat een maffiabaas zijn eigen priveleger heeft? Die doet dat natuurlijk ook niet belangeloos.

Putin dacht dat hij er mee weg kon komen omdat het westen niet een eenheid was, en het referendum uitslag heeft bijgedragen aan dat beeld.

Geen maffiabaas maar oligarch, belang: dat hun bedrijven niet opeens in een ander land bevinden. Ze werden opgezet met hulp/groenlicht van de overheid en zijn sindsdien ook opgenomen in het Oekraïense leger. Dit is een gepasseerd station...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
klaw schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Putin dacht dat hij er mee weg kon komen omdat het westen niet een eenheid was, en het referendum uitslag heeft bijgedragen aan dat beeld.
Ik denk dat het juist laat zien hoe een democratie vrij redelijk werkt!

Je kunt kneiterdik met elkaar oneens zijn, maar als het om vrijheid gaat, staat iedereen zeer snel aan dezelfde kant, omdat het alternatief (zoals we vrij duidelijk kunnen zien) het ons niet waard is.
Binnen de EU is de laatste paar jaar bv vrij veel WW2 weer aan bod gekomen.

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Laatst online: 20-09 14:18
Yaksa schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:40:
[...]

3000 km?
Het is eerder 13000 km. Denk niet dat ze dat lopend redden met de hoeveelheid proviant die aan de gemiddelde Russische soldaat wordt meegegeven 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:31
sh4d0wman schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:19:
[...]

En terug opgebouwd..... anders kan de tactiek ook nog zijn: gooi het hele land plat, vertrek. Laat de EU de opbouw maar bekostigen. Dus die sancties kunnen rustig nog wat jaren door gaan. Heeft de Rus ook alle tijd om nog eens goed over de politiek na te denken.

Ik zie hier (Zuid Oost Azie) diverse nieuwssites schrijven over die arme vakantievierende Russen met geldproblemen. 8)7 Laat hun overheid dat maar lekker oplossen.... Over de invasie doen veel landen hier dan weer geen duidelijke uitspraak (want tot voor kort kwamen hier veel rijke Russen investeren / vakantie houden).
Thailand! Ik las het ook vanmiddag. Hier in de Filipijnen is men, net als in Thailand, vrij neutraal. Ik mis vooral enige diepgang in Vietnamees nieuws.. Maf om de verschillen te zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL9BrrBFaKXUk4U1BF9q62gt1Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjrIGCttqMCrlra0FkWlnSDU.jpg?f=fotoalbum_large

Langzaam gaat al het ligt uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJYrEUcWr_TDxwxkSu8L1VivuEA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RaJKtKJdHfvUzd1IEOSzRvWl.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door xbeam op 13-03-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 18:51
Bij die onderste 2 is overal het licht deels uitgegaan :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 22:31

GG85

.......

De oorlog is volgens Baudet ook onderdeel van de samenzwering
Forum voor Democratie, dat bij deze gemeenteraadsverkiezingen meedoet in
vijftig gemeenten, is in de laatste campagneweken op ‘Theater Tour’ door het land. Zaterdagavond doet de partij Rotterdam aan. Voor de Eau Lounge, een trouw- en evenementenlocatie aan de Boompjes, vormt zich even voor acht uur ’s avonds een lange rij FVD-leden. Aan de overkant van de straat staat een eenzame vredesdemonstrant, die van de steunbetuiging voor Oekraïne komt die zojuist is afgelopen.

Plots klinkt er geschreeuw: er komt een tweede demonstratie aan, met een wat grimmiger karakter. De nieuwkomers houden een manshoog spandoek voor zich met daarop de tekst ‘010 tegen nazi’s!’ en roepen leuzen tegen fascisme. De politie, die in gele hesjes aanwezig is, dirigeert hen ook naar de overkant.

De Eau Lounge, die volgens de website ruimte biedt aan gezelschappen tot 300 man, bestaat uit een zaaltje met bar en een terras met uitzicht op de Maas. Lang niet iedereen kan naar binnen. Als partijleider Thierry Baudet arriveert, staan de mensen inmiddels dicht op elkaar gepakt. Willem Engel, voorman van de protestbeweging tegen de coronamaatregelen, is er ook.

Bierkrat
Er is geen podium. Baudet gaat op een bierkrat staan zodat hij net boven de menigte uitsteekt. Hij houdt een toespraak van ruim een half uur waarin hij zijn theorie van ‘de Great Reset’ schetst, het schrikbeeld van een wereld waarin burgers zelf geen bezit meer hebben maar slaaf zijn gemaakt van een kredietsysteem waarin de staat rantsoenen uitdeelt.

De oorlog in Oekraïne is volgens hem ook onderdeel van die samenzwering van staat en multinationals. “Na corona hebben ze weer iets gecreëerd”, zegt hij. Hij noemt het een leugen dat FVD niet zou meeleven met de Oekraïners. “Wij leven ontzéttend mee met de Oekraïners. Alleen wij zeggen: die oorlog is onnodig geweest, omdat wíj zijn begonnen. Het Westen heeft twintig jaar zitten klooien daar.” Burgers zullen volgens hem door de stijgende energieprijzen en de inflatie al hun spaargeld verliezen. En dat is precies wat de staat wil, zegt hij, dan kan dat kredietsysteem ingevoerd worden.

Na Baudet mogen de Tweede Kamerleden Gideon van Meijeren en Freek Jansen ook nog het bierkratje op voor een toespraak en stellen de lijsttrekkers uit de regio zich kort voor.

Op een houten bank op het terras zit een vrouw van middelbare leeftijd uit het stadsdeel Alexanderpolder te luisteren. Haar naam wil ze niet geven. “Mijn vertrouwen is al zo vaak beschaamd.” Ze was eerder actief lid van de Partij voor de Dieren, maar nu voelt ze zich meer thuis bij FVD. “Twee jaar geleden geloofde ik nog alles wat de politici in Den Haag zeiden”, zegt ze, “maar door corona zijn mijn ogen geopend.” Wat ze van de oorlog in Oekraïne moet denken, weet ze nog niet, maar ze vindt het wel “érg toevallig dat dat net gebeurt nu de coronamaatregelen zijn opgeheven.”
Man man man wat een triestigheid. Hoe kan het toch zo zijn dat mensen zo dom en onnozel zijn en hierin mee gaan....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:03

de Peer

under peer review

Lijkt me weer een gevalletje fake.

-Ik zie o.a. wolken die het veroorzaken.
-Ook in Belarus gaat het 'ligt' uit.
-Waarom zit het westen van Oekraïne opeens zonder stroom?

Wat is jouw bron? Of heb je dit zelf zo samengesteld?
Graag beetje nadenken en kritisch zijn voor je iets hier neerplempt.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 13-03-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
GG85 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:21:

[...]

Man man man wat een triestigheid. Hoe kan het toch zo zijn dat mensen zo dom en onnozel zijn en hierin mee gaan....
*knip* je zult dan met onderbouwingen en bewijzen moeten komen, anders is het gewoon het zoveelste complot wat je aan het goed praten bent

[ Voor 34% gewijzigd door polthemol op 14-03-2022 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Het is nou eenmaal een feit dat een deel van de bevolking (waar ook ter wereld) wat minder slim is dan de rest. Daar kunnen ze zelf niks aan doen, anderen kunnen dat ook niet veranderen.
Er zijn groeperingen die inspelen op het denkvermogen van de wat 'minder bedeelden' en dat verklaart deels waarom ze aanhang hebben.
Gelukkig zijn de meeste Oekraïners slim genoeg om zich niet te laten foppen door de retoriek van Putin en blijven ze hun land, hun geboortegrond, hun cultuur en pas verworven democratie verdedigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Wat verwacht je anders van Baudet, en de FvD? Een man, en een partij, die Nederland het liefst ziet toetreden tot de Russische Federatie, zodat we een Russische provincie worden? Met ongetwijfeld hemzelf als grote geliefde roerganger, geadviseerd door de Uil van Minerva.

Ook weer niet heel raar uiteraard, wetende dat FvD, en Baudet persoonlijk, flinke financiele steun uit Rusland ontvangen (zie follow the money).

En zijn stemmers, die dat kennelijk ook graag zien gebeuren (anders zouden ze niet op hem stemmen, hij maakt immers al vele jaren geen geheim van zijn liefde voor Rusland en Poetin).

Zeg maar de "Vijfde Colonne" van Nederland, samen met PVV.

Verwacht je daar enige serieuze rede van dan?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
Nederlanders gewond geraakt bij aanval op basis zie https://www.ad.nl/buitenl...6h4SL_8cY6YDFAZ80z7Jp5hcE

De basis die vanochtend werd geraakt wordt volgens het artikel gebruikt door de vrijwilligers uit het buitenland die willen meevechten. Ze trainen daar en nieuwe mensen komen eerst daar aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
wildhagen schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:42:
[...]

Zeg maar de "Vijfde Colonne" van Nederland, samen met PVV.
Deze retoriek blijf je maar herhalen in topics over de oorlog in Oekraïne. De betekenis van Vijfde Colonne is (en ik pluk het maar even van Wikipedia): "De vijfde colonne is een term die gebruikt wordt voor bepaalde krachten die in een land of een andere eenheid voor de vijand actief zijn. De term suggereert een georganiseerde samenzwering, die op instigatie van de vijand van binnenuit de weerstand probeert uit te hollen."

Dat partijen een afwijkende visie hebben maakt ze niet ineens Vijfde Colonne. Dat zijn veels te zware woorden. Je afkeer is duidelijk maar voegt in mijn ogen weinig toe aan een topic over de oorlog in Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
martwoutnl schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:45:
Nederlanders gewond geraakt bij aanval op basis zie https://www.ad.nl/buitenl...6h4SL_8cY6YDFAZ80z7Jp5hcE

De basis die vanochtend werd geraakt wordt volgens het artikel gebruikt door de vrijwilligers uit het buitenland die willen meevechten. Ze trainen daar en nieuwe mensen komen eerst daar aan.
Beetje onbegrijpelijk vanuit Oekraïens perspectief dat ze gewoon in die kazerne sliepen(?)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
PLAE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Deze retoriek blijf je maar herhalen in topics over de oorlog in Oekraïne. De betekenis van Vijfde Colonne is (en ik pluk het maar even van Wikipedia): "De vijfde colonne is een term die gebruikt wordt voor bepaalde krachten die in een land of een andere eenheid voor de vijand actief zijn. De term suggereert een georganiseerde samenzwering, die op instigatie van de vijand van binnenuit de weerstand probeert uit te hollen."

Dat partijen een afwijkende visie hebben maakt ze niet ineens Vijfde Colonne. Dat zijn veels te zware woorden. Je afkeer is duidelijk maar voegt in mijn ogen weinig toe aan een topic over de oorlog in Oekraïne.
Dat zulke partijen overal in Europa gefinancierd en ondersteund worden door Rusland met als doel verdeeldheid saaien in Europa zodat hij meer zijn gang kan gaan is volgens mij wel redelijk een vaststaand feit.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:24
PLAE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:51:
[...]

De definitie die je post lijkt me anders uitstekend van toepassing op FvD.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sissors schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:56:
[...]

Dat zulke partijen overal in Europa gefinancierd en ondersteund worden door Rusland met als doel verdeeldheid saaien in Europa zodat hij meer zijn gang kan gaan is volgens mij wel redelijk een vaststaand feit.
Klopt, het patroon zie je heel duidelijk terug. Kijk naar FvD, PVV, Front National (of hoe die nu ook heet), Lega Nord. En de lijst gaat door en door.

Allemaal door Rusland gesponsorde partijen, en allemaal verkondigen ze pro-Rusissche standpunten die op zijn minst naar extremisme neigen, zo niet outright extreem-rechts zijn, in sommige gevallen.

Het patroon van onruststoken door Rusland in heel Europa is vrij duidelijk. Dat is zo ongeveer de definitie van een Vijfde Colonne.

In Oekraïne doet Rusland het nu met geweld, maar ze proberen het destabiliseren van landen in Nederland ook middels FvD/PVV, in Frankrijk met Front National, in Italië met Lega Nord etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
praliwi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Bij die onderste 2 is overal het licht deels uitgegaan :P
Ja zag het ook na posten.
Sinds dat ik weet dat Photoshop niet bestaat en een NATI hoax is.
Zijn er 2 mogelijk verklaringen voor deze satelliet foto. Belarus is gewoon afhankelijk van Oekraïnes stroom of dat alles een groter cover up en de media ons niet vertellen dat Oekraïne een reactie van Rusland op het NATO binnen van Belarus is.
@de Peer gewoon hieper betrouwbaar Facebook jonguh :9B
https://www.facebook.com/.../2743618452611908/?type=3

[ Voor 24% gewijzigd door xbeam op 13-03-2022 17:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
wildhagen schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Klopt, het patroon zie je heel duidelijk terug. Kijk naar FvD, PVV, Front National (of hoe die nu ook heet), Lega Nord. En de lijst gaat door en door.

Allemaal door Rusland gesponsorde partijen, en allemaal verkondigen ze pro-Rusissche standpunten die op zijn minst naar extremisme neigen, zo niet outright extreem-rechts zijn, in sommige gevallen.

Het patroon van onruststoken door Rusland in heel Europa is vrij duidelijk. Dat is zo ongeveer de definitie van een Vijfde Colonne.

In Oekraïne doet Rusland het nu met geweld, maar ze proberen het destabiliseren van landen in Nederland ook middels FvD/PVV, in Frankrijk met Front National, in Italië met Lega Nord etc.
Het zijn ook vrijwel allemaal idioten, en ik snap oprecht het volk niet wat erop stemt. Je zou ze nog geen dubbeltje toevertrouwen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

xbeam schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:01:
[...]

Ja zag het ook na posten.
De enige 2 verklaringen ik die kan verzinnen is Belarus is afhankelijk van Oekraïnes stroom of iemand is al vast fanatiek met Photoshop geweest waarbij Oekraïne Belarus in heeft genomen

@de Peer gewoon Facebook jonguh :9B
https://www.facebook.com/.../2743618452611908/?type=3
Nu we je bron weten zou ik er ook vanuit gaan dat dit gewoon gefotoshopt is.

bedankt voor je bijdrage. Ik hoop dat je doorhebt dat DIT dus is hoe fake news verspreid wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 13-03-2022 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Vergis je niet met hoeveel totale idioten je in dit land woont. Er zitten er meer buiten het gesticht dan er in….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:47:
Ze kunnen in die gebieden toch referenda toestaan? Laat de bewoners zelf kiezen wat ze willen. Toezicht vanuit de VN of het eerlijk gaat.
Dat is al gedaan, in 2014 meen ik, met een forse meerderheid voor onafhankelijkheid. Er was alleen niemand die ook maar een moment geloofde dat het referendum eerlijk verlopen is. Dat zou nu niet anders gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

[...]

*knip* we gaan hier niet het hondenfluitje 'gelukszoeker' gebruiken wanneer we het over vluchtelingen hebben. De andere claims behoeve enige onderbouwing

[ Voor 28% gewijzigd door polthemol op 14-03-2022 08:03 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
[...]

Sebazzz schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:09:
[...]

*knip* we gaan hier niet het hondenfluitje 'gelukszoeker' gebruiken wanneer we het over vluchtelingen hebben. De andere claims behoeve enige onderbouwing
*knip* gebruik de TR

[ Voor 22% gewijzigd door polthemol op 14-03-2022 08:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
[...]

Heb je toevallig referenties dat deze partijen gesponsord worden?

One World Concepts

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

B_FORCE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:22:
[...]

Jazeker, en jij ook, als je 5 seconden googled. Een beginnetje (maar zeker niet volledig, verre van): Brent in "De oorlog in Oekraïne"

Verder is er van Lega Nord en Front National ook genoeg te vinden op Internet over hun banden met Rusland en Poetin.

Dat nu nog ontkennen is niet heel erg geloofwaardig te noemen, gezien alle berichten de laatste pak hem beet 10-15 jaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:53
Misschien tijd om deze discussie ergens anders te voeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:24

mb1

sh4d0wman schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:19:
[...]

We hebben inmiddels (bevroren) Russische tegoeden genoeg denk ik om het land compleet opnieuw op te bouwen..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[...]

In mijn vriendengroep (excl aanhang 11 mannen) was er een soort van splitsing ontstaan. Twee ervan waren echt anti corona maatregelen. Ineens vol aanhanger van fvd.

Elke verjaardag werd gebruikt om te vertellen waar we op afstevenen. Totale dominantie van WEF etc etc. The full rabbit hole.

Vorige week met zijn de mannen uit de groep een biertje gaan drinken om beetje aan te voelen hoe de onderlinge relatie is nu al dat gedoe.

Dus ik maak de opmerking: nou COVID is verleden tijd. Kunnen we ons gezamenlijk druk maken over de situatie in Oekraïne.

En toen begon het weer...
Jaaa Poetin heeft het tenminste goed met ons voor. Biolabs, wef, dekmantel. Putin strijdt voor ons. Die inval is gerechtvaardigd bla bla 8)7

Was ook meteen het einde van een gezellige avond.

Om een inkijkje te geven: alle 11 hebben zijn we hoogopgeleid. Allemaal goede banen in verschillende branches. En dan 2 van de 11 die in de rabbit hole zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mb1 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:27:
[...]

We hebben inmiddels (bevroren) Russische tegoeden genoeg denk ik om het land compleet opnieuw op te bouwen..
Dat geld kunnen we onszelf niet zomaar toe-eigenen en inzetten zoals wij dat willen natuurlijk.

Bevroren wil niet zeggen dat het opeens ons geld wordt, dan zou het confiscerne of inbeslagnemen zijn. Bevroren wil alleen zeggen dat het gewoon het eigendom van de eigenaar blijft, hij kan er alleen tijdelijk (tot de bevriezing opgeheven wordt) niet bij.

Zomaar dat geld in beslagnemen lijkt mij juridisch niet heel erg houdbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
B_FORCE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:22:
[...]

Over de FVD wel, als is dat nauwelijks nodig: ze hebben een russische propagandist in het EU parlement zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door TheekAzzaBreek op 13-03-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Liveuamap meldt dat Tsjernobyl weer stroom heeft.
(En ook al bijna 2200 burgerdoden in Marioepol)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:51
Tincahunter schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:40:
[...]
*knip* je zult dan met onderbouwingen en bewijzen moeten komen, anders is het gewoon het zoveelste complot wat je aan het goed praten bent
3 dagen geleden heb ik hier een linkje geplaatst naar een podcast waarbij een een hoofddocent Europese en vergelijkende politiek dit toelicht.
De prof krijgt ruim de tijd om zijn standpunt toe te lichten zonder onderbrekingen, wat tegenwoordig een zeldzaam iets is.

Ik zal de clou al geven, het werd maar een probleem voor "Rusland" toen Poetin aan de macht kwam.

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 14-03-2022 08:08 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:24

mb1

wildhagen schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:30:
[...]

Dat geld kunnen we onszelf niet zomaar toe-eigenen en inzetten zoals wij dat willen natuurlijk.

Bevroren wil niet zeggen dat het opeens ons geld wordt, dan zou het confiscerne of inbeslagnemen zijn. Bevroren wil alleen zeggen dat het gewoon het eigendom van de eigenaar blijft, hij kan er alleen tijdelijk (tot de bevriezing opgeheven wordt) niet bij.

Zomaar dat geld in beslagnemen lijkt mij juridisch niet heel erg houdbaar.
In basis eens.
Maar wellicht een diplomatieke melding maken richting Rusland van: waar jullie mee bezig zijn is mensenrechtenschending en BTW alles wat jullie van nu af aan nog kapotmaken (mensenlevens/gebouwen) dat verekenen we met de bevroren tegoeden, eens kijken of dat wat mensen aanzet tot realisme IPV heel Oekraïne omtoveren tot een parkeerplaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
India is bezig om een alternatief betalingssysteem op te zetten om te kunnen blijven handelen met Rusland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jan390 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:35:
India is bezig om een alternatief betalingssysteem op te zetten om te kunnen blijven handelen met Rusland
Niet onverwacht, gezien de nauwe banden van beide landen. India is ook nogal afhankelijk van Rusland voor hun leger, het meeste van hun materieel is afkomstig uit Rusland, vooral bij hun luchtmacht en landmacht.

Chine werkt ook aan een betaalsysteem met Rusland overigens, dat UnionPay-gebeuren van een tijdje geleden.

Met die 2 landen (plus nog enkele andere) drijft Rusland dus met de halve wereldbevolking gewoon nog handel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

mb1 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:35:
[...]

In basis eens.
Maar wellicht een diplomatieke melding maken richting Rusland van: waar jullie mee bezig zijn is mensenrechtenschending en BTW alles wat jullie van nu af aan nog kapotmaken (mensenlevens/gebouwen) dat verekenen we met de bevroren tegoeden, eens kijken of dat wat mensen aanzet tot realisme IPV heel Oekraïne omtoveren tot een parkeerplaats!
Het zijn geen tegoeden van Rusland, maar van personen uit Rusland. Nogal een verschil.
Laten wij ons niet tot hun niveau verlagen svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

wildhagen schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:41:
Met die 2 landen drijft Rusland dus met de halve wereldbevolking gewoon nog handel.
Zeker... alleen hebben die gezamenlijk de koopkracht die in het niet valt bij EU/VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:25:
[...]

Jazeker, en jij ook, als je 5 seconden googled. Een beginnetje (maar zeker niet volledig, verre van): Brent in "De oorlog in Oekraïne"

Verder is er van Lega Nord en Front National ook genoeg te vinden op Internet over hun banden met Rusland en Poetin.

Dat nu nog ontkennen is niet heel erg geloofwaardig te noemen, gezien alle berichten de laatste pak hem beet 10-15 jaar.
Dank!

Ik vraag mij af of de personen in kwestie (van de partijen) dat bewust doen of gewoon focussen op korte termijn (aka; eigenbelang) ?

Om terug te komen op originele topic, zet dit bepaalde dingen wel in perspectief natuurlijk.
Zoals eerder ook het interview dat gegeven is.
Ik kan er gewoon niet bij dat mensen zo kunnen liegen, met name tegen zichzelf!
Dat is namelijk vrij duidelijk met al die wanhopige drogredeneringen waar zo doorheen te prikken is.

Treurig op zoveel verschillende vlakken :'(

edit; deze bronnen werken een bepaalde (sterke) suggestie, maar er is overigens nog niks 100% bewezen.

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 13-03-2022 18:04 ]

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Edit

Dit was als een reactie naar de mods bedoeld door te rapporteren. Sorry dat het mis ging mods

[ Voor 120% gewijzigd door Tincahunter op 13-03-2022 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Tincahunter schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:44:
[...]

Wederom weer mensen voor idioten uitmaken
Ja, dat dekt de lading wel aardig ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

mb1 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Iets soortgelijks is na WW1 geprobeerd...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

evilution schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:45:
[...]

Iets soortgelijks is na WW1 geprobeerd...
Precies, dat gaat niet werken. Daarom is een regime change in Rusland nodig en zouden we Westen kunnen overwegen om voortaan een (deel) van het benodigde gas uit Oekraine te halen. Verminderd afhankelijkheid van Rusland en Oekraine kan met de inkomsten herbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mb1 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:35:
[...]

In basis eens.
Zoals hierboven al genoemd: je bedoelt een beetje zoals de geallieerden dat na WO1 in Versailles ook deden? Dat was nou niet bepaald een knallend succes, want dik 20 jaar later volgde mede door dat soort zaken de Tweede Wereldoorlog.

Ik denk dat we beter, in plaats van dezelfde fouten nogmaals maken, kunnen leren van eerder gemaakte fouten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
Bron: AD.nl
De Russische minister van Defensie, Sergej Sjojgoe, heeft volgens persbureau Reuters de aanval op een militaire basis nabij Polen bevestigd.

Sjojgoe zegt dat de basis in het Oekraïense Yavoriv werd gebruikt om wapentuig op te slaan dat door andere landen is aangeleverd. Volgens de Rus zijn 180 buitenlandse huursoldaten 'vernietigd' alsook een grote hoeveelheid van de wapens.

Rusland zal doorgaan met het aanvallen van de buitenlanders die in Oekraïne tegen Rusland vechten, zegt Sjojgoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
de Peer schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Nu we je bron weten zou ik er ook vanuit gaan dat dit gewoon gefotoshopt is.

bedankt voor je bijdrage. Ik hoop dat je doorhebt dat DIT dus is hoe fake news verspreid wordt.
_O-
Misschien is het beter voor je hard om zelf even cursus wat is fake nieuws volgen. Dat scheelt een paniekerige reacties :9B Overdrijvingen en bewerking om een situaties te verduidelijken en beeldvorming is iets heel anders. Fake Nieuws zijn bewust misleidende boodschappen om verwarring en ontwrichting te creëren. Voor persoonlijk gewin.

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 13-03-2022 19:04 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

xbeam schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:54:
[...]
_O-
Misschien is het beter voor je hard om zelf even cursus wat is fake nieuws volgen. Dat scheelt een paniekerige reacties :9B Overdrijvingen of foto bewerking om een situaties te verduidelijken en beeldvorming is iets heel anders. Fake Nieuws zijn bewust misleidend boodschappen om verwarring en ontwrichting te creëren.
[YouTube: Op trollenjacht - Robert van der Noordaa (Trollrensics BV)]
Wat het misschien nog wel erger maakt is dat jij het klakkeloos overneemt van facebook en als waarheid presenteert in dit topic zonder bronvermelding. Dit is hoe fake news zich verspreidt. En jij hebt niet door dat je onderdeel van het probleem bent.

En nu ben je ook nog het photoshoppen aan het verdedigen. :o
Achter dit soort plaatjes zit een verdienmodel, clickbait. Het gaat niet om verduidelijken.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 13-03-2022 18:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tincahunter schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:44:
Edit

Dit was als een reactie naar de mods bedoeld door te rapporteren. Sorry dat het mis ging mods
Kijk of het westen wel of geen schuld heeft aan deze oorlog is een kwestie van perspectief. O.a. of je zelfbeschikking een recht vind of dat invloedsferen gerespecteerd moeten worden. (persoonlijk ben ik bij dat alleen UA nu het slachtoffer lijkt te worden en de rest beschermd is door NATO paraplu)

Maar als je gaat roepen dat er Nazi's aan de macht zijn in UA, dat er alleen maar acteurs zijn en geen mensen sterven en dat russen de boel komen bevrijden en daarmee juist tegen de grote bedrijven in actie komen di een slaaf van je willen maken, is er toch iets ernstig mis met je denkvermogen en hoe je dat inzet.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 13-03-2022 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

dr.lowtune schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:47:
[...]

Precies, dat gaat niet werken. Daarom is een regime change in Rusland nodig en zouden we Westen kunnen overwegen om voortaan een (deel) van het benodigde gas uit Oekraine te halen. Verminderd afhankelijkheid van Rusland en Oekraine kan met de inkomsten herbouwen.
Zolang Rusland als een maffia staat blijft opereren is het kwestie van tijd tot na een regime change het gedonder weer begint.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
evilution schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Zolang Rusland als een maffia staat blijft opereren is het kwestie van tijd tot na een regime change het gedonder weer begint.
Het eigenaardige is dat deze 'Maffia' geen enkel belang heeft bij deze oorlog. Veel zijn een stuk armer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Cyberpope schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Maar als je gaat roepen dat er Nazi's aan de macht zijn in UA, dat er alleen maar acteurs zijn en geen mensen sterven en dat russen de boel komen bevrijden en daarmee juist tegen de grote bedrijven in actie komen di een slaaf van je willen maken, is er toch iets ernstig mis met je denkvermogen en hoe je dat inzet.
Daar ben ik het ook zeker mee eens. Ik dacht dat de stemmer als idioot werd gezien dus dat heb ik verkeerd begrepen. Maar het is van de zotte als het echt zo vermeld is, haast ongeloofwaardig dat iemand zich zelf ook zo voor blok zet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tincahunter schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:06:
Daar ben ik het ook zeker mee eens. Ik dacht dat de stemmer als idioot werd gezien dus dat heb ik verkeerd begrepen. Maar het is van de zotte als het echt zo vermeld is, haast ongeloofwaardig dat iemand zich zelf ook zo voor blok zet.
De laatste uitspraken van Baudet / Willem Engel niet gevolgd of wel?

Dus als je daarop stemt..Op een partij die zegt dat ze het systeem niet respecteert en omver wil gooien. Tja.
Dat twijfel ik toch wel aan je denkvermogen en/of hoe je dat inzet.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyberpope op 13-03-2022 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Cyberpope schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:41:
[...]

Het zijn geen tegoeden van Rusland, maar van personen uit Rusland. Nogal een verschil.
Laten wij ons niet tot hun niveau verlagen svp.
Er zijn wel degelijk buitenlandse tegoeden van de Russische centrale bank bevroren. Het is niet alleen beperkt tot Russische personen.

Voorbeeldje van Japan: https://www.reuters.com/w...new-sanctions-2022-03-01/

Maar ook in de VS en EU zijn deze assets bevroren.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Meekoh schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Er zijn wel degelijk buitenlandse tegoeden van de Russische centrale bank bevroren. Het is niet alleen beperkt tot Russische personen.

Voorbeeldje van Japan: https://www.reuters.com/w...new-sanctions-2022-03-01/

Maar ook in de VS en EU zijn deze assets bevroren.
O'ja.. dat was ik even vergeten. Dat was een nieuwe in het assortiment van maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:47
offtopic:
Weet iemand toevallig waarom er door Oekraïners en Russen (en waarschijnlijk ook door andere volken) wordt gesproken over het 'vernietigen' van mensen? Wij zeggen zelf dat er mensen zijn gedood, maar vernietigen klinkt wel wat heftiger.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
AndereKoekoek schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:28:
[...]

In mijn vriendengroep (excl aanhang 11 mannen) was er een soort van splitsing ontstaan. Twee ervan waren echt anti corona maatregelen. Ineens vol aanhanger van fvd.

Elke verjaardag werd gebruikt om te vertellen waar we op afstevenen. Totale dominantie van WEF etc etc. The full rabbit hole.

Vorige week met zijn de mannen uit de groep een biertje gaan drinken om beetje aan te voelen hoe de onderlinge relatie is nu al dat gedoe.

Dus ik maak de opmerking: nou COVID is verleden tijd. Kunnen we ons gezamenlijk druk maken over de situatie in Oekraïne.

Jaaa Poetin heeft het tenminste goed met ons voor. Biolabs, wef, dekmantel. Putin strijdt voor ons. Die inval is gerechtvaardigd bla bla 8)7

Om een inkijkje te geven: alle 11 hebben zijn we hoogopgeleid. Allemaal goede banen in verschillende branches. En dan 2 van de 11 die in de rabbit hole zitten.
Ja, dat is in de regel niet enkel een soort verkennend, ontspannen gesprek maar regelmatig een verhitte discussie waarbij het doel is om de ander te overtuigen van de veronderstelde waanzin van tegenwoordig. Behoorlijk sfeerbepalend, op een negatieve manier, terwijl je het ook gewoon over leuke dingen kan hebben. Dus dergelijke onderwerpen vermijden we tegenwoordig maar voor de zekerheid.

Ik snap oprecht die overtuigingsdrang ook niet zo. Als jij rookt en ik niet, even goede vrienden. Als jij je niet vaccineert en ik wel, even goede vrienden. Als jij iedereen behalve Baudet en diens aanhang corrupte despoten vindt en ik niet, even goede vrienden. Dat gehamer op verschillen voegt bijzonder weinig toe en er hangt ook bijzonder weinig vanaf. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Ik hoorde in een podcast (waarschijnlijk Cyberhelden) een tip over lees de boeken van Oekraïne deskundige Plokhy. Na even zoeken denk ik dat men deze meneer bedoelde: Wikipedia: Serhii Plokhy maar welk boek zou het zijn? Iemand enig idee? Iemand een boek van hem gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
Cyberpope schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:23:
[...]
Mee eens, maar we hebben het jaren zelf bevorderd met de zuid-as, de avonturen van Shell en diverse andere Russische projecten. Want de markt kent geen moraal natuurlijk..
Plus de gehele gouden paspoort zwendel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AndereKoekoek schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:28:
[...]

Goede raad, laat ze maar vallen. Komen ze er ooit nog uit dan kan je het weer oppakken maar anders is het verspilde energie.

een treffende spreuk

Pagina: 1 ... 32 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: