Niet om het 1 of het ander ..
Maar het kan zo zijn dat rusland nog een enorme "voorraad" heeft aan inzetbaar materieel.
Echter van de 600 ICBM's (nukes) hoeveel worden er daadwerkelijk afgevuurd .. immers degene die op de knop drukt zal zich wel realiseren tot op zekere hoogte dat hoewel hij hoog en droog zit .. de rest redelijk verdampt is als hij al naar buiten kan.
punt 2 als ik die persoon zou zijn, hoop ik wel dat ik me de komende jaren kan vermaken / genoeg eten heb en als je daar met je matties al hebt zitten vreten omdat je gewoon niet regelmatig supplies kreeg .. word bij mij de aandrang om de knop te drukken toch een stuk minder. ook vermaak behoort erbij
punt 3 ik gok er op dat een groot gedeelte van onze kant (anti-rusland) je minimaal 1x in het vizier hebt staan en dat als we gaan dat het 1 grote geco-ordineerde aanval is ..
Nu maak ik me niet de illusie dat er enkelen zullen vallen .. we sterker nog een paar steden zullen omgetovert worden tot puin.
Voor ons is het russisch roulette (letterlijk)
de vraag is niet of hij de trekker overhaalt .. de vraag is
of er een kogel in de kamer zit die afgevuurt word en of die werkt / weigert.
Anderzijds Putin weet dat als hij tever gaat niet alleen NATO/USA op zijn dak krijgt maar China/India/japan zal wellicht ook mee helpen en uit andere "onverwachte" hoeken ..
immers je kan zonder rusland, maar heel europa/america enzv dan krijgt elk land zijn/haar uitdagingen daar heeft de global supply chain wel voor gezorgt .. immers dat 1ne onderdeel dat hier geproduceert word is weg .. en daardoor valt je hele fabrikage process stil
We zijn allemaal van elkaar afhankelijk .. en dat is goed want feitelijk is er geen echte machtspositie meer.
[edit]
Dus rusland heeft naar mijn idee echtwel van 99% van de landen die er toe doen een "rode" lijn gehad en dat weten we officieel niet van elkaar .. dus Putin heeft dat betreft een een steeds nauwere bewegingsruimte ..
En erhm de mensen om hem heen beseffen ook echt wel dat als hij te ver gaat en ze niet ingrijpen ...
[
Voor 8% gewijzigd door
vso op 12-03-2022 14:30
]