KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Hou het gewoon op een prutser in de cockpit, meest logische verklaring...NiGeLaToR schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:22:
Het heeft alleen maar propaganda waarde - of er is iets anders gaande, dat onvouwt zich snel genoeg.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Alleen vraag ik me af of het aan de dictator ligt. Wat Virtuozzo schetste was een heel cynisch beeld. RU troepen Belarus in, Lukasenko gedwongen om zijn leger de gehaktmolen van UA in te sturen. Het leger van Belarus weet waarschijnlijk dondersgoed wat hier de bedoeling is; uitschakeling van hun eigen macht. Het moreel zal nog een stuk lager liggen dan dat van de Ruski's zelf. Die onwil zal van hoog tot laag zijn, het is je eigen doodsvonnis tekenen om akkoord te gaan.NiGeLaToR schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:16:
[...]
Hij had die meeting met Putin niet moeten doen![]()
In feite zit hij nu in het hol van de leeuw, krijgt te horen dat z'n land aangevallen wordt en moet nu wat doen - onder invloed van het Kremlin. Zou hij nu nog nee zeggen - want ik vraag me af of dit slimme spel van Putin er niet toe kan leiden dat hij Rusland nooit meer zal verlaten.
Ik ken zijn positie in het land niet goed genoeg - als zijn legerleiding en andere leider pro-Putin zijn istie zo vervangen.
Dus dan moet je Belarus troepen naar voren schuiven met een Russische bajonet in de rug. Dat is ook een doodsvonnis. Dat worden dan heel wat bajonetten, want vanuit de Belarus-leiding is het logischer om op de Russen te schieten. Mijn 2 ct iig.
Klinkt steeds meer als een misser van de Russen ipv een doordachte false flag?NiGeLaToR schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:07:
[...]
Echt zo doorzichtig - vertrouwen we UA intel?
Probleem met zo'n aanval is: wie gelooft in hemelsnaam in Rusland en/of Belarus dat Ukraine dit op dit moment nog zou kunnen? De Russen waren toch zo superieur en alles ging toch volgens plan met al die precisie munitie van ze?
Maargoed - voorspelbaarheid is nog altijd groot. Ben benieuwd of Loekashenko z'n troepen zover krijgt. Hij beloofde meerdere malen van wel.
Als ik hem was zou ik alleen twijfels hebben wat er met Belarus gebeurt als hij zich erin mee laat slepen - qua sancties, maar ook qua Russiche troepen die nog wel in zijn land zijn terwijl z'n leger zich mag opofferen in Ukraine. Ik gok om nog een front te openen, wellicht op Lviv?
Edit: als Putin zo graag wil uitbreiden en dat lukt niet met Ukraine, kan hij in ieder geval Belarus veilig stellen.
Misschien dat ze die grenspost in Oekraine wilden targetten oid.Local citizens of Stolin distinct of Belarus confirm hearing 3 explosions close to Bukhlichi, not in Kopani. And aircraft activity over area
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hopelijk ziet de Belarussische legerleiding dit. Nu kunnen ze nog iets proberen...bulle bas schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:23:
[...]
Alleen vraag ik me af of het aan de dictator ligt. Wat Virtuozzo schetste was een heel cynisch beeld. RU troepen Belarus in, Lukasenko gedwongen om zijn leger de gehaktmolen van UA in te sturen. Het leger van Belarus weet waarschijnlijk dondersgoed wat hier de bedoeling is; uitschakeling van hun eigen macht. Het moreel zal nog een stuk lager liggen dan dat van de Ruski's zelf. Die onwil zal van hoog tot laag zijn, het is je eigen doodsvonnis tekenen om akkoord te gaan.
Dus dan moet je Belarus troepen naar voren schuiven met een Russische bajonet in de rug. Dat is ook een doodsvonnis. Dat worden dan heel wat bajonetten, want vanuit de Belarus-leiding is het logischer om op de Russen te schieten. Mijn 2 ct iig.
Ja het Kremlin werd net al een mexican standoff genoemd dus dat Loekashenko ook onder schot gehouden wordt is soort-van logisch.bulle bas schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:23:
[...]
Alleen vraag ik me af of het aan de dictator ligt. Wat Virtuozzo schetste was een heel cynisch beeld. RU troepen Belarus in, Lukasenko gedwongen om zijn leger de gehaktmolen van UA te sturen. Het leger van Belarus weet waarschijnlijk dondersgoed wat hier de bedoeling is; uitschakeling van hun eigen macht. Het moreel zal nog een stuk lager liggen dan dat van de Ruski's zelf. Die onwil zal van hoog tot laag zijn, het is je eigen doodsvonnis tekenen om akkoord te gaan.
Tis nu powerplay: we gaan zien hoe geslepen Loekashenko is. Of hij zit nu hardop tegen Putin te bleren 'hoe kun je dat doen' en beweegt mee, of hij heeft een counter-strategie. Want serieus: als wij dit kunnen verzinnen, kan hij dat toch ook?
Oke, wij hadden Virtuozzo, dat wel.
Ja als ze per abuis de MH17 neerknallen moet zo'n toestel geen probleem opleveren. Overigens zag ik op het filmpje wat gedeeld is gek genoeg eerder air-to-air combat dan air-to-ground. Wie weet.hoevenpe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:23:
[...]
Hou het gewoon op een prutser in de cockpit, meest logische verklaring...
A false-false-flag. Kan er ook nog wel bij.YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:25:
[...]
Klinkt steeds meer als een misser van de Russen ipv een doordachte false flag?
[...]
Misschien dat ze die grenspost in Oekraine wilden targetten oid.
[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 11-03-2022 16:28 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Doen de Nederlandse boeren toch ook
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
🇷🇺 🇹🇷 Russian Defence Minister General of the Army Sergei Shoigu and Minister of National Defence of the Republic of Turkey Hulusi Akar held a telephone conversation https://t.co/P0vAPRvujY pic.twitter.com/V20B2rzm3C
— Минобороны России (@mod_russia) 11 maart 2022
#BREAKING Turkish Ministry of Foreign Affairs: Turkey's Embassy in #Kyiv has been moved to #Chernivtsi, Ukraine. pic.twitter.com/VpIfN3DREr
— Armstrong🕊️ (@Armstrong001919) 11 maart 2022
Moeten we hieruit gaan concluderen dat Kiev binnenkort aangevallen gaat worden?
Die wordt toch al aangevallen? Kan gewoon toeval zijn.MrDirect schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:34:
[Twitter]
[Twitter]
Die onderste, kan je daar een andere bron voor zoeken? Dat account bestaat net een paar weken.MrDirect schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:34:
[Twitter]
[Twitter]
Russia claims Ukrainian drone shot down in Crimea, illustrating the event with the drone with red star https://t.co/QVdAw9I1pT via @ua_industrial #Ukraine pic.twitter.com/aFVueERgz2
— Liveuamap (@Liveuamap) 11 maart 2022

Graag even een korte toelichting geven, op deze manier is het een simpele dump van een tweet.
[ Voor 40% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2022 20:43 ]
niet vreemd, gewoon eng dat het kan gebeuren.Brazos schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:57:
[...]
Vreemd dat die zo ver doorvliegt zonder dat iemand dat door had met al die NAVO awacs en weet ik het in de lucht.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
https://turkishminute.com...of-kyiv-embassy-official/Vorkie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:37:
[...]
Die onderste, kan je daar een andere bron voor zoeken? Dat account bestaat net een paar weken.
https://politicsheadlines...mbassy-in-kyiv-evacuated/
https://www.anews.com.tr/...cial&utm_campaign=twitter
En met aanvallen, bedoel ik natuurlijk een mega aanval, groot, bommen, er vol in gaan. Tot het einde.
Ik ben niet ingewijd genoeg om dit te duiden...
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Stingers halen de hoogte van verkeersvliegtuigen niet eens volgens mij.Prosac schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:23:
De Russen zijn dus doodsbenauwd voor alle AA en AT wapens die geleverd worden en misbruiken nu het neerschieten van MH17 voor die agenda.
Ik lees in dit topic ook de angst voor extremisten met stingers.
Maar vanaf de jaren 80 zijn stingers en AT-wapens aan Afghanen geleverd, aan Irakezen en volgens mij ook Syriërs.
Hoeveel burgersvliegtuigen zijn sinds de jaren 80 met stingers neergehaald? Hoeveel aanslagen zijn er met AT wapens gepleegd?
We kennen MH17, juist met dank aan de Russen.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
't is een russische ster, ziet er niet uit als een drone, heeft wel een sleepspoor naar die leidingen, maar die leidingen zijn onbeschadigdCurlyMo schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:50:
[...]
Ik ben niet ingewijd genoeg om dit te duiden...
soort van slechte photoshop zeg maar
Dan had ik het toch goed geïnterpreteerdrik86 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:52:
[...]
't is een russische ster, ziet er niet uit als een drone, heeft wel een sleepspoor naar die leidingen, maar die leidingen zijn onbeschadigd
soort van slechte photoshop zeg maar
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Nou het ligt iets genuanceerder. Je kunt het Russische leger niet vergelijken met een modern westers leger. Waar wij beroeps zijn heb je daar nog veel dienstplichtigen. Die vaak maar 2 jaar verplichting hebben. Dus minus opleiding hoeveel echte ervaring zit er dan in een peloton ?unclero schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:04:
De enige redenen dat Russische generaals dicht bij hun troepen staan, is het gebrek aan degelijke communicatie over lange afstanden. Plus het feit dat Russische generaals afgerekend worden op hun resultaten, als het niet op het slagveld is, dan is het wel daarbuiten.
En dan gaan we meteen naar het volgende probleem, waar zit dan wel die ervaring ?
Bij ons heb je manschappen, onderofficieren, officieren en dan hogere officieren.
De onderofficier. Wordt bij ons de ruggengraat van het leger genaamd. Dit zijn de sergeanten , sergeant majoren en adjudanten. Vaak tientallen jaren aan ervaring in het daadwerkelijk leiden van mensen in het veld. Elke sergeant heeft een groepje onder zich van zeg 6-10 man. En zo zijn er 3-4 groepen met elk dus een ervaren onderofficier vallend onder 1 officier ( vaak een redelijk jonge officier bijgestaan door een wandelende encyclopedie aan kennis van een adjudant met 30+ jaar dienstervaring)
De ervaren officieren hebben dan weer meerdere van dit soor pelotons onder zich.
In Rusland heeft dat (middenkader) de link tussen officier en de simpele man in het veld nooit echt bestaan. Laatste jaren zijn ze er wel mee bezig geweest dit op te zetten, maar dat duurt jaren zoiets op te bouwen.
Simpele man in het veld gaat trouwens ook al jaren niet meer op voor de meeste westerse legers trouwens. Iedereen op elk niveau wordt hier aangemoedigd om kritisch mee te denken, input te leveren bij planning en uitvoering. Natuurlijk moet je een opdracht opvolgen maar als de sergeant neer gaat zijn er altijd mensen opgeleid in de groep om die rol meteen over te nemen. Die kennen ook de kaart uit hun hoofd, alle details van het plan etcetc. Iedereen in de groep moet elk voertuig en wapentuig kunnen bedienen incl radio etc.
Dusja lang verhaal kort. Dat een generaal binnen bereik is van vijandelijkheden is voor ons redelijk idioot, maar voor hun vanuit vroeger best normaal.. en als je daar dus hogere figuren uitgeschakeld weet de rest vaak niet goed wat te doen
Voeg daar slecht moraal, oude uitrusting en zwaar achterhaalde doctrines aan toe dan krijg je dus dit
Dat een enorme overmacht aan manschappen en vuurkracht het aflegd op planning en uitvoering. Tegen een kleiner maar beter getraind, hyper gemotiveerd en beter uitgeruste tegenstander.
Logistiek faalt door te snel doorstoten zonder de aanvoerlijn veilig te stellen
Tanks opereren zonder uitgestegen infanterie en zijn daardoor prijsschieten voor dedicated AT groepen.
Na 2 weken nog geen luchtoverwicht etc.
Triest en interessant tegelijk voor de kenner
Our subscribers send us a video of a column of equipment moving towards #Brest (Belarusian-Polish border) pic.twitter.com/DO9N8XuEVU
— NEXTA (@nexta_tv) 11 maart 2022
Een pool reageert met"We have enough tractors"
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5hhbOAsK4r26qo86ePE5uFpd.jpg?f=user_large)
[ Voor 53% gewijzigd door jan390 op 11-03-2022 17:24 ]
Het kan vriezen, het kan dooien.olafmol schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:29:
[...]
Ik vermoed dat veel mensen toch echt wel een andere mening hebben, maar deze niet ventileren vanwege de risico’s.
Uiteindelijk willen vrijwel alle mensen toch gewoon stabiliteit en rust om normaal te leven en hun kinderen een goede toekomst te geven.
Angst door terrorisatie en propaganda houdt veel mensen tegen. Maar als er ineens een sterke beweging (bv het leger) opstaat om tegengas te geven kan de publieke opinie heel snel omslaan. En het feit dat zo’n generaal in het openbaar op staats televisie echt kwaad wordt en tegengas geeft, en dat zo’n presentator dan uitgekauwde propaganda woord voor woord herhaalt, dan denk ik dat er “aan de keukentafel” heel veel mensen zich nu echt wel beginnen op te winden. Vergis je ook niet in de hele korte lijnen qua familie en vrienden tussen Ukraine en Rusland.
Als ineens onze regering vertelt dat alle Friezen nazis en terroristen zijn en daarom kapot gemaakt moeten worden, maar je hoort langzaam maar zeker steeds meer geluiden van je Frieze familie over alle doden en slachtoffers onder gewone mensen, dan gaat het op een gegeven moment toch in je hoofd rammelen.
We leven in tijden waarin een complete informatie isolatie uiteindelijk toch niet vol te houden is, zeker niet als mensen onderling ook contact hebben en elkaars taal spreken.
een treffende spreuk
Grapjes terzijde, NATO heeft natuurlijk ook heel veel troepen richting het oosten gestuurd dus dat je daar het e.e.a. aan terug kunt krijgen was te verwachten. Is wat mij betreft niet echt iets om zenuwachtig van te worden.jan390 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:22:
Belarus zou troepen verplaatsen naar de Poolse grens
[Twitter]
[Afbeelding]
Omg die filmpje, back in the 60's wat een prutsleger....jan390 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:22:
[Twitter]
[Afbeelding]
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
massaal deserteren naar Polen toejan390 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:22:
[Twitter]
nope
Misschien UA binnen vallen zo ver mogelijk naar het westen, om de toevoer van goederen af te sluiten.Patriot schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:26:
[...]
Grapjes terzijde, NATO heeft natuurlijk ook heel veel troepen richting het oosten gestuurd dus dat je daar het e.e.a. aan terug kunt krijgen was te verwachten. Is wat mij betreft niet echt iets om zenuwachtig van te worden.
Maar dat lijkt me super onwaarschijnlijk. Allemaal supply en AA spul, en een enkele BTR60. Allemaal direct uit het museum overigens.
een treffende spreuk
Op dit moment zou het me niet verbazen als hij ook nog gaat verkondigen dat Covid uit Oekraine komt.marshallq schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:32:
Op dit moment is de security council live omdat Rusland zegt dat Oekraine bio-wapens aan het maken is - YouTube: Security Council on Russia allegations of military biological activi...
Buiten de trollen op youtube en de tolk, heb ik niet het gevoel dat iemand anders zit te luisteren.
Albanie: false information & Russia has a history of using chemical warfare against it citizens. This is a joke (if only it wasn't this serieus)
[ Voor 17% gewijzigd door jan390 op 11-03-2022 17:45 ]
Ze stonden al massaal in Brest, al weken zijn daar foto's van de rijen vrachtwagens daarjan390 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:22:
[Twitter]
[Afbeelding]
PSN
Brest zou ik me geen zorgen over maken... Troepen opbouw in Gordno zou ik me veel meer zorgen over maken.YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:37:
[...]
Ze stonden al massaal in Brest, al weken zijn daar foto's van de rijen vrachtwagens daar
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Die kale knakker van Rusland zei dat Rusland later met bewijs zou komen.marshallq schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:32:
Op dit moment is de security council live omdat Rusland zegt dat Oekraine bio-wapens aan het maken is - YouTube: Security Council on Russia allegations of military biological activi...
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Tja ze zeggen wel meer,JoeZuCK schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:43:
[...]
Die kale knakker van Rusland zei dat Rusland later met bewijs zou komen.
Albanië zei het goed; "Not worth our time."
Zelfs Albanië neemt geen blad voor de mond zeg. Hebben die ons topic gelezen? Hoe wapen je jezelf tegen misinformatie.marshallq schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:32:
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik denk toch dat ze bedoeld zijn om UA troepen naar de oostelijk grens te lokken, zodat ze niet kunnen helpen bij de ophanden zijnde aanval op Kiev.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:42:
[...]
Brest zou ik me geen zorgen over maken... Troepen opbouw in Gordno zou ik me veel meer zorgen over maken.
een treffende spreuk
De VS had ook chemische wapens in Iraq als argument gebruikt om Iraq binnen te vallen. Na de overgave van Iraq bleken daar ook geen chemische wapens te zijn. Dus de Russen hebben geleerd van de besten.3raser schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:40:
[...]
Nog minder... Dat we überhaupt nog zaken deden met de Russen sinds de annexatie van de Krim en de chemische wapens in Syrië. De economie is zoveel belangrijker dan ethiek.
Zodra Oekraïne geregeld is volgt Moldavië en wie weet welk land nog meer. Tegen die tijd hebben we geen enkel argument meer om nog in te grijpen.
In 1986 begon de Russische media met het publiceren van artikelen en items op televisie dat er in het Westen best vaak ongelukken gebeuren in nucleaire installaties, en dat het aan de handhaving van veiligheidsregels in Westerse nucleaire installaties wel eens schortte. Daarmee maakte men het publiek gestaag rijp voor het bericht dat de kerncentrale in Tsjernobyl uit elkaar lag.jan390 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:36:
Op dit moment zou het me niet verbazen als hij ook nog gaat verkondigen dat Covid uit Oekraine komt.
Buiten de trollen op youtube en de tolk, heb ik niet het gevoel dat iemand anders zit te luisteren.
Daar moet ik aan denken als Rusland met dit soort berichten komt.
Als Rusland met het bericht komt dat de ander chemische wapens voorbereid, of wel erg dicht vecht bij een chemische fabriek, dan kunt u er gif op innemen (pun intended) dat de Noord-Koreaanse mortiergranaten al klaar liggen.
Als Rusland komt met het bericht dat er bio-laboratoria zijn of dat Oekraïne een biologisch wapen in stelling wil brengen, dan ligt een kleine taktische kernbom al in de lanceerinstallatie.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Die kans is dit aanwezig. Maar UA gaat verliezen, tenzij de Russen (om wat voor reden dan ook) zich terug aan trekken. Daarom zou ik me er geen zorgen over maken dat deze Polen gaan aanvallen. Maar UA is goed mogelijk.pro_6or schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:49:
[...]
Ik denk toch dat ze bedoeld zijn om UA troepen naar de oostelijk grens te lokken, zodat ze niet kunnen helpen bij de ophanden zijnde aanval op Kiev.
De troepen van Belarus staan aan de Noord-Westelijke grens van Oekrainepro_6or schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:49:
[...]
Ik denk toch dat ze bedoeld zijn om UA troepen naar de oostelijk grens te lokken, zodat ze niet kunnen helpen bij de ophanden zijnde aanval op Kiev.
PSN
Toch niet eerst de inval en nu de beschuldigingen... verkeerde volgorde...Z___Z schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:51:
[...]
De VS had ook chemische wapens in Iraq als argument gebruikt om Iraq binnen te vallen. Na de overgave van Iraq bleken daar ook geen chemische wapens te zijn. Dus de Russen hebben geleerd van de besten.
Gordno zie ik niet op de kaart, wel een Grodno, maar dat ligt ergens bij litouwen/polen.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:42:
[...]
Brest zou ik me geen zorgen over maken... Troepen opbouw in Gordno zou ik me veel meer zorgen over maken.
Daar hoeft Oekraine zich geen zorgen over te maken. Dat is juist positief voor hun.
Dat geeft aan dat Rusland toch ergens bang is om controle over Kalinigrad te verliezen.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 11-03-2022 17:55 ]
PSN
Dat klopt. Maar daar ligt wel de Suwalki gap en daar maak ik me zorgen over.YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:54:
[...]
Gordno zie ik niet op de kaart, wel een Grodno, maar dat ligt ergens bij litouwen/polen.
Daar hoeft Oekraine zich geen zorgen over te maken. Dat is juist positief voor hun.
Dat geeft aan dat Rusland toch ergens bang is om controle over Kalinigrad te verliezen.
Kom ik daar ook deze fascinerende foto tegen...:jan390 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:22:
[Twitter]
[Afbeelding]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dan komen ze in NAVO grondgebied...Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:56:
[...]
Dat klopt. Maar daar ligt wel de Suwalki gap en daar maak ik me zorgen over.
Kunnen we mooi Belarus bevrijden.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
#Ukraine: The National Guard of Ukraine provided information on how the Su-25 was shot down over #Kharkiv on March the 6th, apparently the newly-delivered Polish Piorun MANPADS was used (Including delivered thermal optics for spotting), as well as a Soviet-vintage 9K38 Igla. pic.twitter.com/AInE7ZMhnS
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 11 maart 2022
Interessant. Eerst een oudere Sovjet "IGLA" SAM gebruiken zodat de Mig zijn flares afschiet, vervolgens twee keer een veel betere Polish Piorun MANPAD afschieten zodat de Mig geen kant meer uitkon.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Just in: Belarusian Ministry of Defense denies information that it’s territory came under air strike from the territory of #Ukraine | EMPR #RussiaUkraineWar
— Ukraine Front Line (@EuromaidanPR) 11 maart 2022
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik niet, dat is NAVO grondgebied.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:56:
[...]
De NAVO zal daar vooral troepen stationeren zodat Rusland onrustig wordt en troepen daar stationeert ipv Oekraine in te sturen.
PSN
Verliezen?Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:51:
[...]
Die kans is dit aanwezig. Maar UA gaat verliezen, tenzij de Russen (om wat voor reden dan ook) zich terug aan trekken. Daarom zou ik me er geen zorgen over maken dat deze Polen gaan aanvallen. Maar UA is goed mogelijk.
In welke zin dan?
Vernietiging van de infrastructuur van de staat en het land tot een niveau dat het geen functionerende staat meer kan zijn. Met waarschijnlijk compleet kapotgeschoten steden met bijbehorende burgerdoden
Ik wel. Want Rusland weet dat de NATO daar nooit zou aanvallen en die troepen er 100% defensief liggen. Dus als Rusland daar gaat opbouwen kan dat maar 1 doel hebben: (dreigen met) een aanval.YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:04:
[...]
Ik niet, dat is NAVO grondgebied.
De NAVO zal daar vooral troepen stationeren zodat Rusland onrustig wordt en troepen daar stationeert ipv Oekraine in te sturen.
De troepen staan in Brest. Ik weet waar brest ligt.YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:51:
[...]
De troepen van Belarus staan aan de Noord-Westelijke grens van Oekraine
Ik bedoel natuurlijk de westelijke grens van Ukraine. Waarover onze hulp arriveert. Dreigen dat af te knijpen verlangt troepen die je dan niet elders in kan zetten.
een treffende spreuk
In het twitterdraadje wordt reeds aangehaald dat het beeld in ieder geval niet klopt. Ergens staat er een bord van een afrit, en die plaatsen die er vermeld worden zouden ten oosten van Minsk liggen.jan390 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:22:
[Twitter]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Well spotted. Toch wel een mooi punt van Sociale media.Arator schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:14:
[...]
In het twitterdraadje wordt reeds aangehaald dat het beeld in ieder geval niet klopt. Ergens staat er een bord van een afrit, en die plaatsen die er vermeld worden zouden ten oosten van Minsk liggen.
We kunnen schijnbaar de oorlog niet stoppen, want mongool met nucleaire wapens. Maar we kunnen in ieder geval het land wel herbouwen als Europa zijnde. Dat maakt lang niet al het leed en verlies goed, maar in ieder geval de infrastructuur wel weer.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:09:
[...]
Vernietiging van de infrastructuur van de staat en het land tot een niveau dat het geen functionerende staat meer kan zijn. Met waarschijnlijk compleet kapotgeschoten steden met bijbehorende burgerdoden
[...]
Ik wel. Want Rusland weet dat de NATO daar nooit zou aanvallen en die troepen er 100% defensief liggen. Dus als Rusland daar gaat opbouwen kan dat maar 1 doel hebben: (dreigen met) een aanval.
Waarom? Rusland is niet de USSR en maakt geen kans .Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:56:
[...]
Volledig escalatie is dan wel heel dichtbij als dat gebeurd.k995 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:20:
[...]
Waarom? Rusland is niet de USSR en maakt geen kans .
Overigens zijn ook de strijdkrachten van NATO daar het niet met je eens. Deze gap is echt een probleem in de verdediging van de Baltische staten. Maar daar kun je genoeg over vinden.
Ik denk niet dat Putin zo gek is geworden om dat te doen. Maar nerveus zou ik er wel van worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 11-03-2022 18:26 ]
According to the Ukrainian military and civil servants, #Belarus is preparing to invade Ukraine today by 21:00.
— Hanna Liubakova (@HannaLiubakova) 11 maart 2022
We don’t have confirmation of these plans yet. But given that Lukashenko went to Moscow today it all looks very worrying

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Yep, zou hier moeten liggen : intikken in Google mapsArator schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:14:
[...]
In het twitterdraadje wordt reeds aangehaald dat het beeld in ieder geval niet klopt. Ergens staat er een bord van een afrit, en die plaatsen die er vermeld worden zouden ten oosten van Minsk liggen.
54.1288643204284, 28.530504183403163
(rijden wel zuidwaarts, passeren hoogspanningsleiding na afrit)
[ Voor 7% gewijzigd door lukadad op 11-03-2022 18:32 . Reden: extra info ]
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
[ Voor 96% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2022 18:56 ]
Alle troepen die Rusland daar legt, gaan niet naar Oekraine toe.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:09:
[...]
Ik wel. Want Rusland weet dat de NATO daar nooit zou aanvallen en die troepen er 100% defensief liggen. Dus als Rusland daar gaat opbouwen kan dat maar 1 doel hebben: (dreigen met) een aanval.
>> Win Oekraine
Als Rusland dom genoeg is om daar aan te vallen, hebben ze gelijk mot met de NAVO en worden ze daar en uit Oekraine gejaagd
>> Win NAVO + Oekraine
PSN
Enerzijds; zeer slecht nieuws voor UA (indien waar)JoeZuCK schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:28:
Gaan geruchten dat Belarus om 21:00 Ukraine binnenvalt. Ben benieuwd.
[Twitter]
Anderzijds: bevestigd het brevet van onvermogen van RU
Voor beide overwegingen: damn.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Hopen dat Belarus dat niet doet, al zijn de voortekenen aanwezig, als daar een extra front geopend wordt is dat wel erg gevaarlijk voor Oekraine.JoeZuCK schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:28:
Gaan geruchten dat Belarus om 21:00 Ukraine binnenvalt. Ben benieuwd.
[Twitter]
PSN
Ik hoop dat die soldaten van Belarus hun voertuigen allemaal net over de grens gaan neerzetten en massaal deserteren gezien ze sowieso niet zo happig waren om mee te vechten.Seraphin schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:35:
[...]
Enerzijds; zeer slecht nieuws voor UA (indien waar)
Anderzijds: bevestigd het brevet van onvermogen van RU
Voor beide overwegingen: damn.
Nogmaals rusland heeft de middelen niet om zoiets te doen, je kan net zo goed nerveus worden dat china daar langs binnenvalt.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:25:
[...]
Volledig escalatie is dan wel heel dichtbij als dat gebeurd.
Overigens zijn ook de strijdkrachten van NATO daar het niet met je eens. Deze gap is echt een probleem in de verdediging van de Baltische staten. Maar daar kun je genoeg over vinden.
Ik denk niet dat Putin zo gek is geworden om dat te doen. Maar nerveus zou ik er wel van worden.
Ik kom hier juist om het laatste nieuws (oa. door kanalen als Twitter en Telegram) eerder te lezen dan de bekende nieuwssites. De propaganda of fake news wordt er hier op dit topic goed uitgefilterd of gecorrigeerd door iedereen vind ik persoonlijk. Maar als jij er beter van slaapt om het een halve dag later alsnog te lezen ook prima toch?
[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2022 18:58 . Reden: Quote aangepast ]
Idd als ze iet of wat verstand hebben proberen ze de bevoorrading via polen af te snijden.YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:36:
[...]
Hopen dat Belarus dat niet doet, al zijn de voortekenen aanwezig, als daar een extra front geopend wordt is dat wel erg gevaarlijk voor Oekraine.
k995 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:40:
[...]
Idd als ze iet of wat verstand hebben proberen ze de bevoorrading via polen af te snijden.
Gelukkig zwemmen ze daar in de anti tank en anti helikopter raketten, mooie korte supply line naar het front (Y)
(misschien dat ze nu ook wat van dat spul bij de grens overgang hebben staan itt de vorige keren)
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 11-03-2022 18:45 ]
PSN
Tja als ze werkelijk een invasie willen beginnen door de Pripjatmoerassen, net voordat de lente zal beginnen en de stukken moeras tussen de dichte bossen, daar compleet zullen overstromen met smeltwater, nou dan doen ze dat toch lekker? Het alternatief is dat ze in de file gaan staan bij Tsjernobyl.

Dan nog dit van Radio Free Europe.
Blijkbaar zou de territoriale macht van Kyiv die gepland was op een brigade van 6500 man, inmiddels richting de 80.000 man lopen. En ja, ze worden geïnstrueerd hoe ze westerse antitankwapens kunnen gebruiken.
Ze lijken alleen wel persoonlijke bescherming (helmen en kogelwerende vesten) te missen. Maar in principe zou daar ook een oplossing voor kunnen zijn vanuit de VS. Dat leger vervangt immers elke "vijf minuten" zowat de persoonlijke beschermingsuitrusting van hun soldaten en ik heb zo het vermoeden dat ze nog aardig wat kunnen hebben liggen. Dus Amerikanen, vul die vele duizenden sets aan Europese en nu ook Japanse helmen en kogelwerende vesten eens aan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ain't gonna happen... Dan gaan er hele gebieden licht geven.YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:35:
>> Win NAVO + Oekraine
Tag jij @biden hier hier of doe ik het?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:46:
Dus Amerikanen, vul die vele duizenden sets aan Europese en nu ook Japanse helmen en kogelwerende vesten eens aan.
Als china daar een grote troepmacht gaat opbouwen, zou ik daar ook nerveus van worden. Maar zou me wel ernstig verbazen, dat dan weer wel.k995 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:38:
[...]
Nogmaals rusland heeft de middelen niet om zoiets te doen, je kan net zo goed nerveus worden dat china daar langs binnenvalt.
Ik heb al gekeken of er nog ergens helmen of kogelwerende vesten te koop waren om met een paar man wat te sponsoren en richting Oekraine te sturen. Dat is totaal niet mogelijk, alles is uitverkocht tot op de laatste draad. Het moet nu komen van de overheden of van de fabrikanten maar als gewone man kom je daar niet meer tussen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:46:
Eerst even Wit-Rusland.
Tja als ze werkelijk een invasie willen beginnen door de Pripjatmoerassen, net voordat de lente zal beginnen en de stukken moeras tussen de dichte bossen, daar compleet zullen overstromen met smeltwater, nou dan doen ze dat toch lekker? Het alternatief is dat ze in de file gaan staan bij Tsjernobyl.![]()
Dan nog dit van Radio Free Europe.
Blijkbaar zou de territoriale macht van Kyiv die gepland was op een brigade van 6500 man, inmiddels richting de 80.000 man lopen. En ja, ze worden geïnstrueerd hoe ze westerse antitankwapens kunnen gebruiken.
[YouTube: Kyiv Volunteers Get Last-Minute Training On Powerful Anti-Tank Weapons]
Ze lijken alleen wel persoonlijke bescherming (helmen en kogelwerende vesten) te missen. Maar in principe zou daar ook een oplossing voor kunnen zijn vanuit de VS. Dat leger vervangt immers elke "vijf minuten" zowat de persoonlijke beschermingsuitrusting van hun soldaten en ik heb zo het vermoeden dat ze nog aardig wat kunnen hebben liggen. Dus Amerikanen, vul die vele duizenden sets aan Europese en nu ook Japanse helmen en kogelwerende vesten eens aan.
Ik hoop dat er veel via de geëigende kanalen naar Oekraine gaat voor dergelijk materiaal.
A Russian Sukhoi Su-34 in Chernihiv has just been sent to meet Elvis 🔥
— Illia Ponomarenko 🇺🇦 (@IAPonomarenko) 11 maart 2022
A Russian Su-34 Bomber Strike Aircraft has reportedly been downed outside the city of Chernihiv North of Kyiv.
— OSINTdefender (@sentdefender) 11 maart 2022
Nee hoor, zoalang de navo niet rusland binnenvalt zal dat heus niet gebeuren.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:51:
[...]
Ain't gonna happen... Dan gaan er hele gebieden licht geven.
Rusland heeft daar echter geen troepen. Rusland heeft al moeite om genoeg troepen te krijgen tegen oekraine.Als china daar een grote troepmacht gaat opbouwen, zou ik daar ook nerveus van worden. Maar zou me wel ernstig verbazen, dat dan weer wel.
Hopelijk zijn die soldaten slimmer en leggen ze hun wapens neer, maar dat zal wel niet..
Vandaar mijn oorspronkelijk opmerking dat ik nerveus zou worden ALS ze daar troepen op zouden bouwen. Dat doen ze ook niet. En zullen ze ook niet doen.k995 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:53:
Rusland heeft daar echter geen troepen. Rusland heeft al moeite om genoeg troepen te krijgen tegen oekraine.
En dat eerste weet ik niet. Voor Putin is did endgame. Hij moet winnen. Anders overleeft hij thuis niet. Zelfs al stopt de NATO bij de Russische grens
Tegelijk zou dat leger nog minder motivatie hebben én nog minder geavanceerd, plus NATO buren hebben. Het zou een vrij permanente keuze zijn als ze zich erin mengen. Belarus zou een Russische provincie worden.De_Bastaard schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:54:
Nou hoop niet dat Belarus er nog eens bijkomt. Dat zou wel een tegenvaller zijn.
Hopelijk zijn die soldaten slimmer en leggen ze hun wapens neer, maar dat zal wel niet..
Ondertussen lijkt de temperatuur wat op te lopen:
Rasputitsa
— 𝔗𝔥𝔢 𝔇𝔢𝔞𝔡 𝔇𝔦𝔰𝔱𝔯𝔦𝔠𝔱 🇬🇪🇺🇦🇺🇲🇬🇷 (@TheDeadDistrict) 11 maart 2022
432/ pic.twitter.com/p9GhQI1NFQ
Bron nu.nl liveblog.Kremlin: Russen die twijfelen aan 'speciale operatie in Oekraïne' zijn geen echte Russen
"Een echte Rus schaamt zich nooit om Russisch te zijn", zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov vrijdag. Hij reageerde daarmee op vragen van verslaggevers over een slogan die zowel in Rusland als daarbuiten rondgaat, waarmee Russen hun schaamte voor de Russische invasie in Oekraïne uiten. "Beschaamd een Rus te zijn", luidt die slogan.
"Als iemand zulke dingen zegt, zijn ze gewoon niet Russisch", zei Peskov. Ook zei hij dat de anti-Russische gevoelens in het Westen gevaarlijk hoog zijn opgelopen. Hij zei te hopen dat westerse leiders stoppen met het aanwakkeren van "russofobie".
Afgezien van de No True Scotsman doet het me ook denken aan Dubya's 'You are either with us, or you are with the terrorists'
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Echt.. mijn diepste wens is dat Oekraïne het volhoudt en het tij weet te keren. Maar als dat gebeurd denk ik dat die cocaïne verslaafde randdebiel in het Kremlin een kernbom die kant opstuurt
Neem de Oekraïnse propaganda inmiddels met een flinke korrel zout: als ze echt 80k achter de hand hebben zouden ze imo Bucha en Irpin niet verloren hebben en het initiatief nemen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:46:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat was al eerder aangegeven door Virtuozzo dat dit een prettige bijkomstigheid zou zijn voor Putin en daarom voor dit model gekozen is.NiGeLaToR schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:59:
[...]
Tegelijk zou dat leger nog minder motivatie hebben én nog minder geavanceerd, plus NATO buren hebben. Het zou een vrij permanente keuze zijn als ze zich erin mengen. Belarus zou een Russische provincie worden.
Misschien elders troepen weggehaald (Rond Lviv?) om Kiev te verdedigen. En dat daarom Belarus nu langs die kant gaat aanvallen?hoevenpe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:00:
[...]
Neem de Oekraïnse propaganda inmiddels met een flinke korrel zout: als ze echt 80k achter de hand hebben zouden ze imo Bucha en Irpin niet verloren hebben en het initiatief nemen.
Was van de week al op het (Belgische) nieuws.Indoubt schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:52:
[...]
Ik heb al gekeken of er nog ergens helmen of kogelwerende vesten te koop waren om met een paar man wat te sponsoren en richting Oekraine te sturen. Dat is totaal niet mogelijk, alles is uitverkocht tot op de laatste draad. Het moet nu komen van de overheden of van de fabrikanten maar als gewone man kom je daar niet meer tussen.
Ik hoop dat er veel via de geëigende kanalen naar Oekraine gaat voor dergelijk materiaal.
Bij Sioen, wereldmarktleider op gebied van beschermende kledij, krijgen ze de aanvragen voor kogelwerende vesten voor duizenden stuks in 1 keer. Normaal zijn er ganse procedures voor om dergelijke zaken te mogen exporteren, maar ze hebben de Belgische regering gevraagd voor spoedprocedures om alles sneller te kunnen leveren.
https://www.vrt.be/vrtnws...lwerende-vesten-oekraine/
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Hoewel dat altijd verstandig is met elke propaganda kan een gewapende burger een formidabel defensief wapen zijn. Maar offensief zijn ze redelijk nutteloos en niet zo bruikbaar. Zou ook onverstandig zijn, want dan brand je ze snel op zonder dat je er iets aan hebt.hoevenpe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:00:
[...]
Neem de Oekraïnse propaganda inmiddels met een flinke korrel zout: als ze echt 80k achter de hand hebben zouden ze imo Bucha en Irpin niet verloren hebben en het initiatief nemen.
Of die 80.000 exact klopt durf ik ook niet zomaar aan te nemen, maar met batterij burgers die een halfuurtje training hebben gekregen om if the shit hits the fan vanachter een vuilcontainer een tank te pakken ga je niet "het initiatief" nemen lijkt me.hoevenpe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:00:
[...]
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Beter train je ze eerst.hoevenpe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:00:
[...]
En beter zorg je er eerst voor dat ze een goede uitrusting hebben.
En daarnaast zul je zelf ook moeten gaan zorgen voor een goede logistiek.
En Oekraïne is groot, heel veel zullen ingezet worden in het westen van Oekraïne, om zaken in goede banen te leiden, en ter bescherming. In plaats van ze linea recta in een Russische legermassa vast te laten lopen.
Zelfs met een verlies kan hij mogelijks aan de macht blijven, bij het gebruik van kernwapens kan niks hem redden.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:56:
[...]
En dat eerste weet ik niet. Voor Putin is did endgame. Hij moet winnen. Anders overleeft hij thuis niet. Zelfs al stopt de NATO bij de Russische grens
En daar stip je exact de reden aan waarom Putin daar geen vinger uit gaat steken naar NAVO landen.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:51:
[...]
Ain't gonna happen... Dan gaan er hele gebieden licht geven.
PSN
Als de Oekraïense cijfers ook maar voor de helft kloppen, mogen ze nog in hun handjes knijpen.hoevenpe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:00:
Ik snap de Oekraïners wel hoor. Na 2014 heeft men heel diep nagedacht over hoe men het eigen leger, maar ook het volk moest motiveren.
Al die scripts en draaiboeken zijn nu uit de kast gepakt.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
No way... Dan ruiken de haaien bloed in het water. Eens sterke man kan alleen een sterke man blijven zoals hij sterk is. Er gaat er niet 1 met pensioen zo werkt het niet.k995 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:06:
[...]
Zelfs met een verlies kan hij mogelijks aan de macht blijven, bij het gebruik van kernwapens kan niks hem redden.
Ik hoop het.. maar een ongelukje zit in een heel klein hoekje. Mooi boek (studie!) daarover is "the guns of august". Daarin lees je hoe WO1 gebeurd is. Terwijl niemand (maar echt niemand) dat wilde. Maar dat door foute aannames, gebrekkige planning, domme zetten en ongelukjes het wel gebeurd.YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:09:
[...]
En daar stop je exact de reden aan waarom Putin daar geen vinger uit gaat steken naar NAVO landen.
Ja zat erin natuurlijk.Arator schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:02:
[...]
Was van de week al op het (Belgische) nieuws.
Bij Sioen, wereldmarktleider op gebied van beschermende kledij, krijgen ze de aanvragen voor kogelwerende vesten voor duizenden stuks in 1 keer. Normaal zijn er ganse procedures voor om dergelijke zaken te mogen exporteren, maar ze hebben de Belgische regering gevraagd voor spoedprocedures om alles sneller te kunnen leveren.
https://www.vrt.be/vrtnws...lwerende-vesten-oekraine/
Volgens het artikel in jou link had ik die vesten trouwens niet eens mogen kopen als privé persoon. Althans niet volgens de Belgische wet.
Ik ben redelijk op de hoogte van de Nederlandse wet als niet jurist maar ik zou eigenlijk ook niet weten hoe het in Nederland zit. Ik zal zien of ik daar achter kan komen en dan hier nog even feedback geven.
Ik hoop dat de geëigende kanalen dan flink hun best doen
Edit: er zijn beperkingen aan het aanschaffen van een kogelwerend vest voor prive personen. In principe is er een wet voor. Deze is geharmoniseerd in de Benelux landen. Je kunt wel aan zo'n vest komen maar de eindgebruiker moet geregistreerd zijn en in de Benelux wonen en het vest mag niet worden doorverkocht.
Kortom, hetgeen ik van plan was mag volgens de wet al niet. daarmee is het een zaak van overheden. Die moeten export vergunningen afgeven. Ook moet de verkoper zich onomstotelijk vergewissen van wie de klant is. (by exportvergunning waarschijnlijk niet de eindgebruiker)
De werkelijkheid is wat complexer nog.
[ Voor 23% gewijzigd door Indoubt op 11-03-2022 19:29 ]
Singers from the renowned opera in Odessa 🇺🇦 performing in front of the tank traps set up to protect their opera building. pic.twitter.com/7guoFktO3g
— Carl Bildt (@carlbildt) 11 maart 2022
Voor liefhebbers viool
[Twitter: https://mobile.twitter.com/londonsymphony/status/1501513150079897607]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Volgens mij is zo ongeveer heel Europa ook leeg gekocht door mensen die het allemaal naar Oekraïne hebben verscheept. Daarnaast zullen veel buitenlandse vrijwilligers zelf ook hun eigen materiaal hebben meegenomen of aangeschaft. Ook hebben veel Europese landen gewoon flinke partijen geleverd. Maar meer is altijd beter aangezien de Oekraïners geen tekort aan vrijwilligers lijken te hebben.Indoubt schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:52:
[...]
Ik heb al gekeken of er nog ergens helmen of kogelwerende vesten te koop waren om met een paar man wat te sponsoren en richting Oekraine te sturen. Dat is totaal niet mogelijk, alles is uitverkocht tot op de laatste draad. Het moet nu komen van de overheden of van de fabrikanten maar als gewone man kom je daar niet meer tussen.
URA.NiGeLaToR schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:59:
[...]
Tegelijk zou dat leger nog minder motivatie hebben én nog minder geavanceerd, plus NATO buren hebben. Het zou een vrij permanente keuze zijn als ze zich erin mengen. Belarus zou een Russische provincie worden.
Ondertussen lijkt de temperatuur wat op te lopen:
[Embed]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Te zien hoe hij dat verlies inkaart. Poetin staat stevig, die zet je niet zomaar opzij.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:17:
[...]
No way... Dan ruiken de haaien bloed in het water. Eens sterke man kan alleen een sterke man blijven zoals hij sterk is. Er gaat er niet 1 met pensioen zo werkt het niet.
Kogelwerend politievest mag je als burger in ieder geval niet bezitten weet ik uit betrouwbare bron. Net zoals al het andere materiaal (pepperspray bijv).Indoubt schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:18:
[...]
Ja zat erin natuurlijk.
Volgens het artikel in jou link had ik die vesten trouwens niet eens mogen kopen als privé persoon. Althans niet volgens de Belgische wet.
Ik ben redelijk op de hoogte van de Nederlandse wet als niet jurist maar ik zou eigenlijk ook niet weten hoe het in Nederland zit. Ik zal zien of ik daar achter kan komen en dan hier nog even feedback geven.
Ik hoop dat de geëigende kanalen dan flink hun best doen
[ Voor 10% gewijzigd door pjot1 op 11-03-2022 19:28 ]
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Het gaat over Nederland.pjot1 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:27:
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat je, voor de oorlog, gewoon wapens kan kopen in Oekraïne. Waarom is pepperspray of (politie)kogelwerende vesten dan verboden?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Maar dit topic niet...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Na 2014 heeft het Oekraïnse leger ook regelmatig meegedraaid met NATO oefeningen in Polen om het wat modernere materieel onder de knie te krijgen om beter voorbereid te zijn op de Russen. Ik heb zo'n vermoeden dat ze aardig wat leerstof eigen hebben gemaakt.unclero schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:16:
[...]Als de Oekraïense cijfers ook maar voor de helft kloppen, mogen ze nog in hun handjes knijpen.
Ik snap de Oekraïners wel hoor. Na 2014 heeft men heel diep nagedacht over hoe men het eigen leger, maar ook het volk moest motiveren.
Al die scripts en draaiboeken zijn nu uit de kast gepakt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
De Britten hebben sinds 2014 het Oekraïense leger getraind in het kader van "Operation Orbital" en de Britten schijnen best goede infanteristen te hebben. .)Yaksa schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:32:
[...]
Na 2014 heeft het Oekraïnse leger ook regelmatig meegedraaid met NATO oefeningen in Polen om het wat modernere materieel onder de knie te krijgen om beter voorbereid te zijn op de Russen. Ik heb zo'n vermoeden dat ze aardig wat leerstof eigen hebben gemaakt.
Hello. Is it me you're looking for?
Just watched Russia’s main political talk show with notorious propagandist Soloviev (Mar 9). Couldn’t believe my ears. Two hardcore pro-Putin guests - Shaknazarov and Bagdasarov - acknowledged the impact of sanctions, military failures, and called for an end to the invasion.
— Max Alyukov (@MaxAlyukov) 11 maart 2022
Interessant stuk (6 tweets) over het 'nieuws' in Rusland, twee putin prominenten spreken zich 'uit' over de invasie. Hopelijk een indicatie dat ook Putin in aan het zien is dat dit het hem niet gaat worden.
Op het einde ook de link naar de recording, als je rechts kijkt kan je 'translate to english' doen in chrome > https://smotrim.ru/video/2390629 (op eigen risico, want het propaganda gehalte is natuurlijk van hoog niveau).
[ Voor 29% gewijzigd door marshallq op 11-03-2022 19:42 ]
Correct, ik heb het even nagekeken. Er zijn uitzonderingen maar dan moet je echt door een hele hoop hoepels springen. In principe dus gewoon niet en zeker niet om te exporteren of weg te geven.Jerie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:24:
[...]
Kogelwerend politievest mag je als burger in ieder geval niet bezitten weet ik uit betrouwbare bron. Net zoals al het andere materiaal (pepperspray bijv).
Ik had het moeten weten maar zat een beetje in de rush van wat je nog kunt doen voor Oekraine.
Ik zag zo iets meer als een vest met een harde plaat erin maar blijkbaar is dat niet het geval.
note to myself: if you do not know then do not assume. Een beetje zoals mijn motto onder mijn avatar. beter nadenken dus.
Dit is ook interessant "This show is pre-recorded and carefully orchestrated. Which means that these discussions were approved and permitted.". Dus mensen hogerop hebben dit goedgekeurd, die zullen dus ook hoogstwaarschijnlijk deze mening delen.marshallq schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:38:
[Twitter]
Interessant stuk (6 tweets) over het 'nieuws' in Rusland, twee putin prominenten spreken zich 'uit' over de invasie. Hopelijk een indicatie dat ook Putin in aan het zien is dat dit het hem niet gaat worden.
Op het einde ook de link naar de recording, als je rechts kijkt kan je 'translate to english' doen in chrome > https://smotrim.ru/video/2390629 (op eigen risico, want het propaganda gehalte is natuurlijk van hoog niveau).
Dit topic is gesloten.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front
Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit
Overig: