Ik heb een kapotte M777 houwitzer zien langskomen één keer op telegram. Voor de rest alleen pantsewrvoertuigen, maar nog geen gedoneerde Nederlandse voertuigen.gekkie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:41:
Iemand overigens al weet van hoeveel (of uberhaupt of er) zwaar westers materieel er al gesneuveld is aan Oekrainse zijde?
(de voornaamste reden die ik nog wel enigszins zou kunnen begrijpen om wat gereserveerd te zijn aangaande (zwaar) materieel leveranties, namelijk zwaar onvoldoende rendement en denken dat je het zelf beter zou kunnen en het daarom eigenlijk al als een fait accompli zien dat de Oekraine het op die manier helemaal niet gaan redden en de Russen dus op een nog groter front (en onvoldoende ontwapend) aan NAVO / EU grenzen gaan komen te staan.)
Ik stuur nog een video om duidelijk te maken hoe de loopgraven oorlog is, bevat geen doden.
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Uit verschillende berichten op Twitter van verschillende accounts is Oekraïne langzaam aan het oprukken in het bos ten westen van Izium in CHarkov Oblast.
Daarnaast komt Oekraïne langzamerhand dichterbij Kherson.
Kherson counteroffensive north west of centre:
— WarMonitor🇺🇦🇬🇧 (@WarMonitor3) 14 juni 2022
Ukrainian forces are advancing towards Tomyna Balka and Chornobaivka.
Fighting continues around Kyselivka, Molodets'ke. And north east of Tomyna Balka. pic.twitter.com/fE2OlCsIMe
Wel twee correcties op de tweet. Bij Tomyna Balka is het ten noord westen en er wordt ten noorden van Kyselivka gevochten. Oekraïne heeft Kyselivka nog niet in handen.
Wat ook belangrijk is om te weten, is dat de brug bij Kherson niet het belangrijkste is voor de Russen, maar de dam Nova Kachovka. Heeft met overstromingen te maken. Waarom? Zie onderstaande tweets.
Always remember that Nova Kakhovka is the throat of Russian forces in Kherson region, which is even more important than Kherson city itself. https://t.co/s6RNtuj9ZT
— Suyi控 (@partizan_oleg) 14 juni 2022
Neither side would dare to destory the Nova Kakhovka dam, especially the Russians, since the southern bank of Dneiper is LOWER than its northern bank, and blowing the dam up will only flood the Russians themselves. pic.twitter.com/nB4EF9FoCi
— Suyi控 (@partizan_oleg) 14 juni 2022
De bijbehorende threads leggen het wel iets beter uit.