De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 188 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.416 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:43

bloody

0.000 KB!!

RoD schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:34:
[...]

Nu ook op Liveuamap:
[Embed]
Nu wordt het toch interessant.
Dit bericht in telegram ook https://t.me/dumskaya_net/36082 :
(sorry, wat brakkige vertaling, maar je krijgt het idee wel)
❗️Bijgewerkte informatie over een ander brandend Russisch oorlogsschip

Een katoenexplosie gevolgd door een brandend vuur vond plaats aan boord van het Russische fregat van project 11356P van het type Burevestnik, dat zich nabij het eiland Zmeiny bevindt.

❗️Zoals Dumskaya bekend werd, cirkelen er nu vijandelijke vliegtuigen boven dit deel van de Zwarte Zee, reddingsschepen zijn uitgekomen om het schip te helpen vanaf de tijdelijk bezette Krim.

💥Wat veroorzaakte het noodincident onder de bezetters; welke van de drie fregatten van dit type van de Zwarte Zeevloot van de Russische Federatie is beschadigd; of het na de kruiser "Moskva" definitief naar de kloten gaat is nog niet duidelijk, we zoeken het uit.

❗️Let op: informatie over de explosie op het schip verscheen gisteravond op sociale netwerken. We hebben vandaag een bevestiging ontvangen.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vergeet niet dat er veel partijen hun Russische investeringen afschrijven. Normaal is er een stroom geld van Rusland naar die partijen, die stroom is gestopt. De investeringen zijn afgeschreven en het lijkt erop dat niemand zijn handen wil branden aan terugvorderen of terughalen.

Dus de Roebel is hard op weg om niet relevant meer te worden. De hele westerse wereld beperkt de Russische handel.
Dan kan de Roebel dadelijk misschien wel 100x zoveel waard worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42

Qwerty-273

Meukposter

honey schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:34:
Zeker als over 6 maanden de winter weer dichtbij gaat komen en we (EU) als puppies afhankelijk zijn van Russisch gas.
Ik hoop dat we als EU liever een dikkere trui aantrekken of desnoods accepteren dat er voor 1 winter een berg meer (bruin)kool er door heen gaat, of dat er dingen even niet kunnen (hebben we ook in tijdens corona gedaan). Dan dat we weer terugvallen op Russisch gas.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:22

3raser

⚜️ Premium member

Qwerty-273 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Ik hoop dat we als EU liever een dikkere trui aantrekken of desnoods accepteren dat er voor 1 winter een berg meer (bruin)kool er door heen gaat, of dat er dingen even niet kunnen (hebben we ook in tijdens corona gedaan). Dan dat we weer terugvallen op Russisch gas.
Als Nederland redden we het wel op Gronings gas. Maar de rest van Europa kan moeilijker zonder Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Nu ook op Liveuamap:
[Embed]
Net buiten de kustwateren van Romenie? Daar moet dan toch ook beeldmateriaal van zijn?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Net buiten de kustwateren van Romenie? Daar moet dan toch ook beeldmateriaal van zijn?
Op zee zijn niet zoveel omstanders die even de telefoon pakken. Het leger van Oekraïne zal beelden ofwel helemaal niet of pas na enkele dagen delen i.v.m. lopende operatie, tactieken, capaciteiten etc. Schepen of vliegtuigen van andere landen zullen wel hun afstand bewaren van de reddingsoperatie en/of ook geen beelden delen.

De locatie is denk ik ook een benadering.

Bij de Moskva duurde het ook even. Vingers gekruist dat Rusland er een onderzeeër bij krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Brazos op 06-05-2022 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 13:56
Brazos schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Op zee zijn niet zoveel omstanders die even de telefoon pakken. Het leger van Oekraïne zal beelden ofwel helemaal niet of pas na enkele dagen delen i.v.m. lopende operatie, tactieken, capaciteiten etc. Schepen of vliegtuigen van andere landen zullen wel hun afstand bewaren van de reddingsoperatie en/of ook geen beelden delen.

Bij de Moskva duurde het ook even. Vingers gekruist dat Rusland er een onderzeeër bij krijgt.
Mooie nieuwe duiklocatie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:22

3raser

⚜️ Premium member

Cyberpope schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Als de locatie enigszins klopt is dit meer dan 20km uit de kust. Wie gaat dat filmen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

NiGeLaToR schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:29:
[...]

Er is zeker weer storm op zee? :o
Je zegt het spottend maar ik ben benieuwd welke verbale diarree er nu weer gespuwd wordt zodra de Russen de gevorkte tong tussen hun tanden zichtbaar maken. De vorige keer was er brand op een schip, maar dat was vreemd genoeg reden om te dreigen met atoombommen op Parijs, Berlijn en Londen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

3raser schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:07:
[...]

Als de locatie enigszins klopt is dit meer dan 20km uit de kust. Wie gaat dat filmen dan?
Een Bayraktar? ;)

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Ze hebben een +1 boot, dus wie weet.

https://twitter.com/Liveu...&t=d5vTdJU8X3gojzmGaEyWRw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

3raser schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:07:
[...]

Gezien het vlak bij zee en luchtruim van RO is, zou je verwachten dat ook daar toch nieuwsmedia een puntje wil meepikken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nice. Die schepen zijn haast gloednieuw. De eerste is in 2016 in gebruik genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Ik hoop dat er een oplossing komt.

Een dikke trui had ik al aan deze winter, nog moest ik ruim 600 euro bijbetalen plus het maandbedrag dat verhoogt is :(
Als het zo doorgaat kan ik beter in de winter een vliegticket boeken, dat is goedkoper.

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:06

Bloodclot

Jawier!

Zou me niks verbazen dat ze (UA) eventueel officiële nieuws uitstellen tot zondag.

Misschien dat er nog wat groots staat te gebeuren komende dagen.

Wat is er fijner om zo'n grote klap(pen) te geven aan de dag voor 9mei?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:34:
[...]

Betwijfel of een zo uitgestrekt, etnisch divers en economisch ongelijk land op een andere manier dan met corruptie en geweld bij elkaar te houden is.

Begin jaren '90 is het kort geprobeerd, dat was gelijk het einde van de Sovjet-Unie.
mwah geprobeerd, geprobeerd, daar is ook veel over te zeggen. Vraag je af hoe die oligarchen zijn ontstaan. Het is een vervanging van het systeem wat ervoor was, maar het komt de facto neer op hetzelfde systeem, met slechts een grote wisseling van de wacht, hetgeen ook mijn punt is. De acteurs zijn veranderd, we kijken echter nog altijd naar hetzelfde drama :)

Of en hoe je een dergelijk uitgestrekt/danwel divers gebied kunt besturen, dat is weer een geheel andere discussie. Maar er zijn wel wat landen te vinden in de wereld waar ze inspiratie kunnen opdoen, dat is echter niet in het belang van het huidige regime en dus zal dat niet gebeuren.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

B_FORCE schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Een dikke trui had ik al aan deze winter, nog moest ik ruim 600 euro bijbetalen plus het maandbedrag dat verhoogt is :(
Als het zo doorgaat kan ik beter in de winter een vliegticket boeken, dat is goedkoper.
Plus de huurverhoging. Die is nu iets van 40 euro, maar als de inflatie echt boven de 10% uit komt dan gaan we volgend jaar echt de pijn voelen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nu ook op Liveuamap:
[Embed]
Snake Island dus.

Die hebben ze volgens mij met arty weten te bereiken.
Zou het schip met artillerie bestookt zijn? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3raser schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Als Nederland redden we het wel op Gronings gas. Maar de rest van Europa kan moeilijker zonder Rusland.
het gasveld op de Noordzee is groot genoeg voor heel Europa volgens mij.
Struikelblok is UNESCO-gebied de Waddenzee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:12:
[...]

We horen al meer dan een maand dat de voorraad op is in Mariupol. Ik denk zelf dat dit een strategie is van Oekraïne om de Russen afgeleid te houden. Tijd is tenslotte de beste vriend van Oekraïne.
ze hebben ook regelmatig nieuwe supplies gehad zo begrepen we recentelijker dus. Maar die aanvoer is dan waarschijnlijk gestopt.

Kans is aanwezig dat ze in de jaren in de aanloop naar deze oorlog Azovstal hebben ingericht met voorraden etc.?
Weet iemand dat? Is Azovstal een ad hoc terugtrekactie of kan het zijn dat ze dit al jaren hebben voorbereid en er dus genoeg voorraden liggen voor langere tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:43

pro_6or

amateur_60r

Brazos schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Bij de Moskva kwam er 1 kort filmpje vanaf een van de blus schepen. Kans is dat we nu niks te zien krijgen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:44:
[...]

ze hebben ook regelmatig nieuwe supplies gehad zo begrepen we recentelijker dus. Maar die aanvoer is dan waarschijnlijk gestopt.

Kans is aanwezig dat ze in de jaren in de aanloop naar deze oorlog Azovstal hebben ingericht met voorraden etc.?
Weet iemand dat? Is Azovstal een ad hoc terugtrekactie of kan het zijn dat ze dit al jaren hebben voorbereid en er dus genoeg voorraden liggen voor langere tijd?
Daaronder zitten de oude sovjet nucleaire bunkers, en zijn ook navenant ingericht.

Of ze daadwerkelijk alles met eten en drinkwater hebben afgeladen weten alleen de mensen die daar zitten.
pro_6or schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:53:
[...]
Bij de Moskva kwam er 1 kort filmpje vanaf een van de blus schepen. Kans is dat we nu niks te zien krijgen.
Jup, en die matroos in dat fimpje kreeg meteen de huid vol gescholden dat hij niet mocht filmen :)

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 06-05-2022 12:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Denk het niet, gezien er zo goed als geen voedsel meer is, de antiobiotica op is, mensen rotten letterlijk weg blijkbaar.
Ik vind dat Oekraine daar een steek heeft laten vallen. Als ik zie hoe die Azov staalfabriek eruit ziet, dan had men dit beter moeten bevoorraden en meer manschappen daar positioneren.
Ik mag hopen dat ze Odessa beter inschatten, want dat is de enige trofee die Poetin nu nog nodig heeft.
En dan ligt ook de weg naar Moldavië open.
Anders zitten we in een schaakmat positie voor een jaartje of 2 tot het Oekraiense leger klaar is voor een tegenoffensief dat kans op slagen heeft
Het is denk ik omdat Rusland echt geblunderd heeft bij de inname van Kyiv, dat ik soms onterecht denk dat het leger van Oekraine zo sterk is.
Ik vrees dat dat (voorlopig) niet zo is helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pro_6or schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Wel nog een bayraktar filmpje van snake eiland erbij waar een TOR radar vernietigd wordt.
Misschien binnenkort ook nog footage van andere dingen daar in de buurt?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:41:
[...]

het gasveld op de Noordzee is groot genoeg voor heel Europa volgens mij.
Struikelblok is UNESCO-gebied de Waddenzee.
Kwestie van prioriteiten stellen in deze tijden. Weet ook niet zeker of de Russen hun best doen al het Unesco erfgoed te beschermen....

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:01:
[...]

Wel nog een bayraktar filmpje van snake eiland erbij waar een TOR radar vernietigd wordt.
Misschien binnenkort ook nog footage van andere dingen daar in de buurt?
[Twitter]
Vast wel!

Een TOR kan ook altijd zelf schieten. Er zitten raketten in die recht omhoog uit het apparaat vliegen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
oldgrumpy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Denk het niet, gezien er zo goed als geen voedsel meer is, de antiobiotica op is, mensen rotten letterlijk weg blijkbaar.
Ik vind dat Oekraine daar een steek heeft laten vallen. Als ik zie hoe die Azov staalfabriek eruit ziet, dan had men dit beter moeten bevoorraden en meer manschappen daar positioneren.
Ik mag hopen dat ze Odessa beter inschatten, want dat is de enige trofee die Poetin nu nog nodig heeft.
Anders zitten we in een schaakmat positie voor een jaartje of 2 tot het Oekraiense leger klaar is voor een tegenoffensief dat kans op slagen heeft
Het is denk ik omdat Rusland echt geblunderd heeft bij de inname van Kyiv, dat ik soms onterecht denk dat het leger van Oekraine zo sterk is.
Dan hebben de russen een front van 1000KM. Ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die denken dat ze dat "een jaartje of 2" gaan houden.
Het lijkt mij echt totaal onmogelijk, zeker gezien de westerse wapens die nu beginnen binnen te stromen.
Ik denk niet dat ze Odessa gaan pakken maar als ze dat wel doen dat er heel snel gaten in dat front gaan komen. Een front van 1000KM is gewoonweg niet te houden voor dit leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 06-10 19:38
[...]
Mjah Oekraine zal prioriteiten hebben moeten stellen.
En dan zal Kyiv toch on top komen, het is jammer dat het mede daardoor niet gelukt is om Marioepol beter te verdedigen. Maar met een gevallen of langduriger beleg op Kyiv had je ook weinig aan een iets beter verdedigd Marioepol gehad denk ik. Het is wel van belang om nu op te schalen, maar dat kun je ook niet oneindig en ze zijn daarin (nagenoeg) volledig afhankelijk van het buitenland en het tempo wat zij aan de dag leggen in hun politieke besluiten.

Je ziet aan de Russische zijde wat een gebrek aan prioriteiten en focus op lijkt te leveren, tot nu toe maar zeer beperkte of geen echte doelen bereikt, waarbij het initiatief eigenlijk volledig weg is en nu zou kunnen gaan kantelen.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 06-05-2022 13:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 10:22
[...]

Het kan zijn dat ze hier wat steekjes hebben laten vallen, maar vergeet niet dat Kherson zo snel gevallen is omdat hier generaals samenwerkten met Rusland Bron, als dit niet was gebeurd had de tang om Mariupol zich niet zo snel en hard kunnen sluiten en hadden we naar een hele andere situatie zitten kijken ( hopelijk ).

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zethiel schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Het kan zijn dat ze hier wat steekjes hebben laten vallen, maar vergeet niet dat Kherson zo snel gevallen is omdat hier hooggeplaatste Generaals samenwerkten met Rusland Bron, als dit niet was gebeurd had de tang om Mariupol zich niet zo snel en hard kunnen sluiten en hadden we naar een hele andere situatie zitten kijken ( hopelijk ).
Ik vond het toentertijd idd al zo raar, bij Cherson is er 1 brug die je met 20 NLAW's en 20 Stingers perfect kan verdedigen tegen bijna alles.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:37
R3m3d7 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:10:
[...]

Dan hebben de russen een front van 1000KM. Ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die denken dat ze dat "een jaartje of 2" gaan houden.
Het lijkt mij echt totaal onmogelijk, zeker gezien de westerse wapens die nu beginnen binnen te stromen.
Ik denk niet dat ze Odessa gaan pakken maar als ze dat wel doen dat er heel snel gaten in dat front gaan komen. Een front van 1000KM is gewoonweg niet te houden voor dit leger.
Dat is dan niet wat deze mijnheer ervan denkt en ik vrees dat hij weet waarover hij spreekt:

https://edition.cnn.com/2...aine-interview/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 15:27
polthemol schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:36:
[...]

mwah geprobeerd, geprobeerd, daar is ook veel over te zeggen. Vraag je af hoe die oligarchen zijn ontstaan. Het is een vervanging van het systeem wat ervoor was, maar het komt de facto neer op hetzelfde systeem, met slechts een grote wisseling van de wacht, hetgeen ook mijn punt is. De acteurs zijn veranderd, we kijken echter nog altijd naar hetzelfde drama :)
Er gaat een verhaal dat een fabriek werd "gekapitaliseerd" als het ware. Iedere arbeider kreeg een aandeel. Eentje was slim en wist wat komen ging. Die ging met een vrachtwagen vol drank naast de uitgang staan en iedere collega kon zijn/haar aandeel bij hem omruilen voor een fles drank. Dat was de geboorte van een olicharg.

Het is een verhaal, geen idee of het dichtbij de waarheid ligt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
B_FORCE schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:33:
[...]
Het is echt zo bizar. Zelf nog een vast contract met lage prijs. Ik betaal dit jaar minder dan vorig jaar in verband met de tegemoetkoming die iedereen krijgt. Het gaat echt nergens meer over.
Ik weet niet wie er blijft stemmen op deze regering, maar de ongelijkheid kan alleen maar verder toenemen en dat is echt niet goed voor de stabiliteit van het land.
Als kersverse huizenbezitter ben ik er alleen maar op vooruit gegaan. Lagere energierekening, lagere woonlasten ten opzichte van huur en loon stijgt 'gewoon' mee met de inflatie, maar de hypotheek niet. Het enige waar ik op achteruit ga is de prijs in de winkel en de kosten van bouwmateriaal, waar die laatste nog enigszins te beperken is door creatief te zijn. Vervolgens zie ik vanuit mijn huis een flat waarvan zeker de helft het een stuk, stuk moeilijker hebben gekregen in het afgelopen jaar. Die konden soms al moeilijk rondkomen, laat staan nu.

Wat dat betreft is deze oorlog misschien nog "gunstig" voor Nederland, want het legt echt nadruk op alle problemen die zijn ontstaan en gegroeid in de afgelopen 10 jaar. Ik had alleen gehoopt dat dat zou gebeuren zonder over de lijken van duizenden Europeanen te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Caelorum schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:47:
[...]
Ik weet niet wie er blijft stemmen op deze regering, maar de ongelijkheid kan alleen maar verder toenemen en dat is echt niet goed voor de stabiliteit van het land.
Het is een beetje onzinnig om onze regering hierbij te trekken omdat Putin expres de gasprijs opdreef, maar verder:
Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het word eigenlijk tijd voor de placemat update, maar denk dat iemand al te enthousiast de Generaal Essen hier had weg gestreept...
Afbeeldingslocatie: https://nitter.net/pic/media%2FFRvDJenXwAAufWU.jpg

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

asing schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:46:
[...]

Er gaat een verhaal dat een fabriek werd "gekapitaliseerd" als het ware. Iedere arbeider kreeg een aandeel. Eentje was slim en wist wat komen ging. Die ging met een vrachtwagen vol drank naast de uitgang staan en iedere collega kon zijn/haar aandeel bij hem omruilen voor een fles drank. Dat was de geboorte van een olicharg.

Het is een verhaal, geen idee of het dichtbij de waarheid ligt.
Nee, fabel.

Als je kijkt, zie je dat de Olichargen bijna allemaal al banden hadden met Putin en/of oudere machtshebbers.
Svetlana Krivonogikh heeft haar geld ook niet verdiend met schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 15:59
[...]

Het is letterlijk nog een Sovjet bunker daar en ze houden het al maanden vol. Ik weet niet wat je nog meer verwacht, maar met een omsingeling die tig km. breed is, continue bestookt worden en nog steeds tegenstand bieden is nogal indrukwekkend.

Daarnaast zit het grootste gedeelte van het leger van rusland nu in de Donbass en ze komen niet verder. Oftewel Oekraïne vecht nu tegen een heel groot gedeelte van de 2e oorlogsmacht die er is. En ze houden die gewoon tegen. Ik denk dat je wel kunt stellen dat het Oekraïnse leger dus zeker wel erg sterk en vooral vastberaden is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De_Bastaard schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:02:
[...]

Mooie nieuwe duiklocatie >:)
Ben bang dat de diepte mijn brevet te buiten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:54:
Het word eigenlijk tijd voor de placemat update, maar denk dat iemand al te enthousiast de Generaal Essen hier had weg gestreept...
[Afbeelding]
Staat op wiki dat die zwaar beschadigd was bij een eerdere strike. Toen natuurlijk ook geen beelden va gezien.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
Caelorum schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:47:
[...]

Het is echt zo bizar. Zelf nog een vast contract met lage prijs. Ik betaal dit jaar minder dan vorig jaar in verband met de tegemoetkoming die iedereen krijgt. Het gaat echt nergens meer over.
Als kersverse huizenbezitter ben ik er alleen maar op vooruit gegaan. Lagere energierekening, lagere woonlasten ten opzichte van huur en loon stijgt 'gewoon' mee met de inflatie, maar de hypotheek niet. Het enige waar ik op achteruit ga is de prijs in de winkel en de kosten van bouwmateriaal, waar die laatste nog enigszins te beperken is door creatief te zijn. Vervolgens zie ik vanuit mijn huis een flat waarvan zeker de helft het een stuk, stuk moeilijker hebben gekregen in het afgelopen jaar. Die konden soms al moeilijk rondkomen, laat staan nu.

Wat dat betreft is deze oorlog misschien nog "gunstig" voor Nederland, want het legt echt nadruk op alle problemen die zijn ontstaan en gegroeid in de afgelopen 10 jaar. Ik had alleen gehoopt dat dat zou gebeuren zonder over de lijken van duizenden Europeanen te gaan.
Misschien is het simpel, er is geld zat alleen op de verkeerde plekken nadat het is afgeroomd, daar is geen oorlog voor nodig lijkt mij maar meer boerenverstand ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 22:44
Eerste beeld van een switchblade is opgedoken op Russische telegramkanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
redwing schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:20:
[...]
Oftewel Oekraïne vecht nu tegen een heel groot gedeelte van de 2e oorlogsmacht die er is.[...]
Ik denk dat we dat tweede wel mogen laten vallen. Ze zijn inderdaad nog steeds vrij sterk, maar na alles wat ik heb gezien denk ik dat er genoeg landen (ook buiten Europa) zijn die meer voor elkaar zouden krijgen dan Rusland. Denk daarbij aan China, India e.d. India is bijv. op papier misschien qua apparatuur minder sterk, maar wat Rusland doet met de "we sturen gewoon meer mensen", kan India letterlijk 10x beter als ze zouden willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Prosac schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:34:
Eerste beeld van een switchblade is opgedoken op Russische telegramkanalen.

[Twitter]
Ze laten helaas wel weg welk voertuig deze heeft gevangen met mogelijke uitschakeling tot gevolg?

Ziet eruit alsof de 300 idd niet genoeg springstof heeft om zichzelf ook compleet op te blazen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:45
YakuzA schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:37:
[...]

Ze laten helaas wel weg welk voertuig deze heeft gevangen met mogelijke uitschakeling tot gevolg?

Ziet eruit alsof de 300 idd niet genoeg springstof heeft om zichzelf ook compleet op te blazen.
Het ziet er meer uit alsof deze gecrashed is zonder te onploffen...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Daaronder zitten de oude sovjet nucleaire bunkers, en zijn ook navenant ingericht.

Of ze daadwerkelijk alles met eten en drinkwater hebben afgeladen weten alleen de mensen die daar zitten.

[...]

Jup, en die matroos in dat fimpje kreeg meteen de huid vol gescholden dat hij niet mocht filmen :)
ik dacht al, wat werd daar gezegd inderdaad maar dat was snel afgebroken.
Bijzonder dat het alsnog online is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Kan dit geen Switchblade Blackwing zijn?
Ik vind de foto's niet heel duidelijk (en ik heb er te weinig verstand van).

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:37:
[...]

ik ga er vanuit dat het algehele design niet zo bijzonder is.
Belangrijkste is de springstof en de computer/camera die er in zit. Zolang die maar vernietigd wordt bij impact is het niet zo spannend als dat in handen valt van de vijand.
Ga er namelijk vanuit dat dat wel is uitgedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:21:
[...]

Ben bang dat de diepte mijn brevet te buiten gaat.
Moskva ligt naar verluid op ongeveer 30 meter.

Afbeeldingslocatie: https://www.researchgate.net/publication/29630776/figure/fig1/AS:669024094527499@1536519182517/Layout-and-bathymetry-of-the-Black-Sea-basin-Depth-contours-are-labelled-in-meters.png

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2022 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
oldgrumpy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:33:
[...]

Dat is dan niet wat deze mijnheer ervan denkt en ik vrees dat hij weet waarover hij spreekt:

Dat zou kunnen maar ik ben het niet eens met zijn kijk op dit conflict, ik geloof niet dat Rusland een een front van 1000km in Oekraine wat elke dag kan op al allerlei punten kan worden aangevallen kan houden.
Ze hebben nu al de grootste moeite, worden op verschillende plekken terug geduwt en maken op andere maar een paar km winst per dag. Daarbij gaat het materiaal van de Russen er in rap tempo doorheen, denk je dat dit gaat vertragen als de wapens uit de US en de EU eenmaal vol in gebruik zijn of dat dit gelijk blijft danwel zal versnellen. Ik gok op eerder op versnellen dan vertragen.
Er komt strak een partij moderne artelierie, super compacte suicide drones en en vliegtuigen zoals F16's dat land binnen en Rusland heeft volgens mij niet veel meer achter de hand qua verbetering tov ze nu hebben laten zien.
Ik zou elke keer gokken op het kleinere leger met betere training, beter materieel en een beter overzicht op het slagveld en een moraal waar je u tegen zegt.
Naar mijn mening is Oekraine niet meer te verslaan op dit moment zolang het westen op hoog tempo wapens blijft leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

oldgrumpy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:33:
[...]

zomaar een detail uit z'n verhaal is dat ie een pull-systeem voor supplies 'personalised' vindt en niet professionalised.
Wat vindt hij dan wel professioneel? Een push-systeem?
The military equipment supply business is personalized as opposed to professionalized: The senior leadership establishes the distribution priorities and, from what I could observe, those priorities are not based on an understanding of consumption rates, or of future operations or objective data. It's based on commander of brigade X or sector Y calling and saying, "Hey, I need 27 Javelin missiles." So, it's highly personalized, and that is not how to run wartime logistics. What should be going on is there should be an understanding of what the consumption rates are on important things like fuel, ammunition, batteries.
Ik denk dat de mening van deze mijnheer dan weer personalised is en niet professionalised.
Immers, de Amerikanen leerden de Afghanen juist dat pull-systeem ipv push.
Op onderstaande pagina staat dat het juist de Amerikaanse doctrine is om een pull-systeem te hanteren.
PUSH AND PULL CULTURES

Logistics networks, at a very basic level, operate in two ways: pull and push.
A push network operates from forecasted data and delivers supplies based on estimated and historic requirements. Under this logistics system, the demand for items is never truly known, only projected. The practice of holding a small number of items in reserve is common to offset possible shortages.

Pull systems rely on demand-driven data; requirements are made, and exact quantities are delivered. As a result, pull networks can be seen as more dependable. But because few items are kept in stock at forward locations, pull systems tend to be slower because of the time required to deliver supplies to the requesting customer.

Demand for combat-enabling supplies such as subsistence, fuel, ammunition, and repair parts can be difficult to forecast because of the nature and unpredictability of conflict. As a result, U.S. military logistics tends to operate a pull system. Units on the front lines do not have stockpiles of supplies and, therefore, move quickly and take advantage of opportunities in their areas of operations. Fewer items being stocked and transported creates a lean system that reduces wasteful shipments. A pull system is what coalition advisers are attempting to create in the Afghan military.

The adoption of the pull system has not been widely accepted by Afghan military leaders and logisticians. Receiving supplies only when required is counter to the Afghan culture.
https://www.army.mil/arti...es%20wasteful%20shipments.

Die consumption rate krijg je dus vanzelf in beeld middels dat pull-systeem.
Higher command kan dan na verloop van tijd een patroon zien en daar alvast voor reserveren maar de pull blijft ipv push.
Of ik begrijp het verkeerd maar wat deze mijnheer zegt klinkt meer als push en dat druist juist tegen de Amerikaanse pull-doctrine in.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2022 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 19:59
F-16? Zover mij bekend hebben ze een verzoek gedaan daarvoor, maar krijgen ze die niet. Volgens mij gaan er mogelijk F-16's naar NAVO landen zodat ze hun sovjet spul naar Oekraïne kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:13:
[...]

zomaar een detail uit z'n verhaal is dat ie een pull-systeem voor supplies 'personalised' vindt en niet professionalised.
Wat vindt hij dan wel professioneel? Een push-systeem?

[...]

Ik denk dat de mening van deze mijnheer dan weer personalised is en niet professionalised.
Immers, de Amerikanen leerden de Afghanen juist dat pull-systeem ipv push.
Op onderstaande pagina staat dat het juist de Amerikaanse doctrine is om een pull-systeem te hanteren.

[...]

https://www.army.mil/arti...es%20wasteful%20shipments.

Die consumption rate krijg je dus vanzelf in beeld middels dat pull-systeem.
Higher command kan dan na verloop van tijd een patroon zien en daar alvast voor reserveren maar de pull blijft ipv push.
Of ik begrijp het verkeerd maar wat deze mijnheer zegt klinkt meer als push en dat druist juist tegen de Amerikaanse pull-doctrine in.
Zoals ik die quotes lees gaat het niet zozeer om een pull-systeem an sich dat niet goed zou zijn, maar dat je dan wel goed moet weten wat je moet pullen. En als daar dan niet goed over wordt nagedacht, dan werkt het systeem niet goed.

Wat natuurlijk een waarheid is als een koe: als er over een systeem niet goed wordt nagedacht dan zal het niet optimaal werken.

Oftewel: het leven is beter als je denkt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is mogelijk beeld van het brandende schip:
[Twitter: https://twitter.com/CaucasianRebel/status/1522567718599286784?s=19]
Ik kan niet beoordelen of dit fake is, maar ik kwam hier via Oryx, die aangeeft dat dit met een TB2 is gefilmd, al durft hij er ook niet z'n handen voor in het vuur te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

R3m3d7 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:04:
[...]

Dat zou kunnen maar ik ben het niet eens met zijn kijk op dit conflict, ik geloof niet dat Rusland een een front van 1000km in Oekraine wat elke dag kan op al allerlei punten kan worden aangevallen kan houden.
Ze hebben nu al de grootste moeite, worden op verschillende plekken terug geduwt en maken op andere maar een paar km winst per dag. Daarbij gaat het materiaal van de Russen er in rap tempo doorheen, denk je dat dit gaat vertragen als de wapens uit de US en de EU eenmaal vol in gebruik zijn of dat dit gelijk blijft danwel zal versnellen. Ik gok op eerder op versnellen dan vertragen.
Er komt strak een partij moderne artelierie, super compacte suicide drones en en vliegtuigen zoals F16's dat land binnen en Rusland heeft volgens mij niet veel meer achter de hand qua verbetering tov ze nu hebben laten zien.
Ik zou elke keer gokken op het kleinere leger met betere training, beter materieel en een beter overzicht op het slagveld en een moraal waar je u tegen zegt.
Naar mijn mening is Oekraine niet meer te verslaan op dit moment zolang het westen op hoog tempo wapens blijft leveren.
het kleinere beter getrainde leger inderdaad.
Ik wil hiermee helemaal niet aangeven dat ik bepaalde 'voorkeuren' heb voor nazi-Duitsland oid maar als je ziet wat een krachtsinspanning de geallieerden (of bijv de Soviets zelf aan het oostfront) hebben moeten leveren om Duitsland te verslaan... dan zegt dat wat over het Duitse leger destijds.
Bijv. na de landing in Normandië heeft een relatief under-manned vermoeid verlof-van-het-oostfront-uitrust-leger de geallieerden toch lang vastgehouden in de Bocage. Zomaar een voorbeeld.

Een mobiel leger, goed getraind en met hoge moraal inderdaad, met de juiste uitrusting, kan een log leger behoorlijk lastig vallen.

En die 'war of attrition' gaat daarmee niet echt werken: Dvirnikov's tactiek door alles voor hem kapot te schieten (BTG-doctrine) en daarna vooruit, gaat niet werken als UA zoals nu zich eerst terugtrekt voor de arty barrages en daarna de oprukkende Russische eenheden vernietigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:59:
[...]

Bijv. na de landing in Normandië heeft een relatief under-manned vermoeid verlof-van-het-oostfront-uitrust-leger de geallieerden toch lang vastgehouden in de Bocage. Zomaar een voorbeeld.

Een mobiel leger, goed getraind en met hoge moraal inderdaad, met de juiste uitrusting, kan een log leger behoorlijk lastig vallen.
Normandie zat ook vol met derderangs eenheden die niet goed genoeg waren voor het front. Maar de bocage was ideaal terrein om te verdedigen. Toen de geallieerden dat terrein uit waren is de rest van Frankrijk best snel gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
TheBrut3 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:35:
[...]

F-16? Zover mij bekend hebben ze een verzoek gedaan daarvoor, maar krijgen ze die niet. Volgens mij gaan er mogelijk F-16's naar NAVO landen zodat ze hun sovjet spul naar Oekraïne kunnen doen.
Hmm, ik dacht dat die deal gedaan was maar ik heb dat niet goed gelezen inderdaad, het blijkt niet te kloppen, excuses!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:54:
Dit is mogelijk beeld van het brandende schip:
[Embed]
Ik kan niet beoordelen of dit fake is, maar ik kwam hier via Oryx, die aangeeft dat dit met een TB2 is gefilmd, al durft hij er ook niet z'n handen voor in het vuur te steken.
Iemand met goede ogen voor een vergelijking van silhouette om te kijken of dit het juiste schip is?
Midden- en achterschip is in het filmpje 'geblend' dus lastig te zien.

(sorry, had initieel een silhouette van de Admiral Makarov uit 1959 en die is anders dan deze cruiser
Soviet light cruiser Admiral Makarov, dated 3 March 1959. The ship was the German Nürnberg, in service 1935 to 1945. She was allocated as a war prize to the USSR and remained operational until 1957. She was used as a stationary training ship until 1959 and scrapped in 1961.).

Lijkt wel op het nieuwe schip inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FQmcdmHaIAIY_ny.jpg:large

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2022 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:17:
Iemand met goede ogen voor een vergelijking van silhouette om te kijken of dit het juiste schip is?
Midden- en achterschip is in het filmpje 'geblend' dus lastig te zien.
Het zou kunnen. Radar lijkt te kloppen, toren achter de radar, redelijk lang vlak achterdek, turret voorop. Jammer dat de 799 op de zijkant niet zichtbaar is omdat het beeld zo vaag is. Staat ook geen datum bij verder, geen idee of er ooit een Admiral Grigorovich klasse in de fik heeft gestaan. Je weet maar nooit met Russische schepen.
Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:17:
(sorry, had initieel een silhouette van de Admiral Makarov uit 1959 en die is anders dan deze cruiser
Soviet light cruiser Admiral Makarov, dated 3 March 1959. The ship was the German Nürnberg, in service 1935 to 1945. She was allocated as a war prize to the USSR and remained operational until 1957. She was used as a stationary training ship until 1959 and scrapped in 1961.).
Iets meer World of Warships spelen :o :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 20:11
TheBrut3 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Het zou kunnen. Radar lijkt te kloppen, toren achter de radar, redelijk lang vlak achterdek, turret voorop. Jammer dat de 799 op de zijkant niet zichtbaar is omdat het beeld zo vaag is. Staat ook geen datum bij verder, geen idee of er ooit een Admiral Grigorovich klasse in de fik heeft gestaan. Je weet maar nooit met Russische schepen.

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4OI_4q2AK_2_7F4A3McwyEh0sg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/egtsa3SqwbA4PtBah33uHTHM.png?f=user_large

In het filmpje draait de 'top-radar' nog btw.

Edit 2: goede kant op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_mc1qaIyb1rrqFYg--j-2XU7A8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kmoGvg6ECWp9PHo0dmj6vYOl.png?f=fotoalbum_large

Edit moet het deze zijn? Mirror lukt ff niet met basis editor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zpy-9vq6eo5tV-6DgKlbnqd6qrI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8b6h78vGCsDj5IzaE6gNBWl0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1eUlUFm9QDPN9-Qzz_YBYlQ3jM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4CL716bGFxQxai3X3JD9DHiE.png?f=user_large

NB; ik begrijp de naamgeving blijkbaar niet - welk fregat moet dit nu zijn, want in het 'black sea' plaatje zie ik geen admiraal makarov?

[ Voor 28% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-05-2022 16:54 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
TheBrut3 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:29:
[...]

Da's sowieso wel een hilarisch dingetje.. een tijdje terug kon je gratis een random schip uit een container winnen, maar iedereen kreeg de makarov, waardoor iedereen dat ding nu heeft en ook nog eens haat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:42:
[...]

NB; ik begrijp de naamgeving blijkbaar niet - welk fregat moet dit nu zijn, want in het 'black sea' plaatje zie ik geen admiraal makarov?
Makarov is 1 van de 3 Grigorovich klasse schepen.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
YakuzA schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:56:
[...]

Makarov is 1 van de 3 Grigorovich klasse schepen.
Goed gegokt op basis van beelden :+

Vond wel de 'project 1135' oid naam van de klasse, maar hij is duidelijk nu - thanks.

Edit:

Tis druk, drones, schepen, er gebeurt van alles in het gebied waar dit schip zou ronddobberen.

[ Voor 27% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-05-2022 17:15 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:25

TrekDr0p

QR niet scannen

Iemand geeft in de comments ook aan dat het beeld wel heel snel beweegt.
En andere geven aan dat het uit het spel Arma3 ofzo komt.

Maar zal mooi zijn als het wel waar is, weer een vinkje achter het mislukken van de Russische krijgsmacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In eerdere geruchten over de brand werd gezegd dat er een NAVO spionagevliegtuig in de buurt was. Daar is nu bewijs voor:

Deze man heeft er verstand van, toch weer een mooi stukje aanvullend bewijs. Het ziet er goed uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
TrekDr0p schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:14:

Maar zal mooi zijn als het wel waar is, weer een vinkje achter het mislukken van de Russische krijgsmacht.
Ik twijfel ook. En das goed. Gewoon wachten op meer info. Vooralsnog ist hardnekkige speculatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
NiGeLaToR schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:18:
[...]

Ik twijfel ook. En das goed. Gewoon wachten op meer info. Vooralsnog ist hardnekkige speculatie.
Laten we hopen, 1 van de 3 meeste capabele oorlogs schepen die de russen daar nog hebben.
Kunnen ze moeilijk akomen thuis met "die is ook zomaar gezonken"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

k995 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:30:
[...]

Laten we hopen, 1 van de 3 meeste capabele oorlogs schepen die de russen daar nog hebben.
Als de Essen ook al mogelijk beschadigd was, is dat mogelijk zelfs 1 van de 2 ?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
YakuzA schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:45:
[...]

Dat is alleen nooit bevestigd, alhoewel hij volgens mij ook niet meer is gezien na het vermeende incident.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

redwing schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:48:
[...]

Dat is alleen nooit bevestigd, alhoewel hij volgens mij ook niet meer is gezien na het vermeende incident.
(dat is waarom er 2x 'mogelijk' in mijn zin staat idd ;) )

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrekDr0p schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:14:

grote kans dat de Bayraktar op grote afstand is, en ingezoomd is op het schip. Elke beweging gaat dan erg snel. En/of het is versneld afgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
YakuzA schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:45:
[...]

Dat is nooit onafhankelijk bevestigd geweest, maar als dit het geval is dan zijn er al 3 grote schepen (kruiser, fregat en een landings schip) gezonken , 3 grote beschadigd (fregat & landingsschepen) en een 5tal kleinere gezonken.

Gezien wat er van die vloot op herstelling al binnen is is de helft van die vloot al weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
UA had van mij best een double tap mogen doen. Doen de Russen zelf ook, aan land. En brengt een grotere kans op zinken. Maar goed, als dat filmpje echt van dat schip is, vaart ie sowieso (voorlopig) niet meer, lijkt me.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CopyCatz schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:44:
[...]

Da's sowieso wel een hilarisch dingetje.. een tijdje terug kon je gratis een random schip uit een container winnen, maar iedereen kreeg de makarov, waardoor iedereen dat ding nu heeft en ook nog eens haat.
zie je wel het is 1 grote conspiracy! Ze wisten het van tevoren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
[...]

"Dit schip is gezonken vanwege de opgelopen schade in dezelfde storm waarin de Moskva is gezonken"

Zou me niks verbazen als zo iets dergelijks binnenkort in de Russische media komt te staan.

Of Putin maakt hiervan gebruik om op 9 mei een verklaring te geven waarom de oorlog is uitgeroepen.

Die Russische fantasten zorgen er echt wel voor dat dit in hun voordeel bekend wordt gemaakt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Goed gegokt op basis van beelden :+

Vond wel de 'project 1135' oid naam van de klasse, maar hij is duidelijk nu - thanks.

Edit:

[Embed]

Tis druk, drones, schepen, er gebeurt van alles in het gebied waar dit schip zou ronddobberen.
die FORTE's vliegen daar wel vaker zo niet elke dag dus dat ie daar nu z'n pattern vliegt is niet perse vanwege dat fregat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
En een stukje Oekraïne is weer terug veroverd.

Wat een ellende één land kan aanrichten. Komt zo hup binnenrijden, en vervolgens kost het een eeuwigheid aan bloed zweet en tranen, om ze van je land te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Apache4u schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:53:
UA had van mij best een double tap mogen doen. Doen de Russen zelf ook, aan land. En brengt een grotere kans op zinken. Maar goed, als dat filmpje echt van dat schip is, vaart ie sowieso (voorlopig) niet meer, lijkt me.
Met double tap bedoel je een tweede aanval als de hulpverlening al op gang is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind het toch lang duren voor we meer horen. Bij de Moskva was het zo ongeveer gelijk bekend vanuit Oekraïne zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
TheBrut3 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:34:
Ik vind het toch lang duren voor we meer horen. Bij de Moskva was het zo ongeveer gelijk bekend vanuit Oekraïne zelf.

Tis wellicht lastiger om er even heen te wandelen. Bij de Moskva duurde het ook tot de dag erna dat er meer info kwam tot en met het uiteindelijke zinken. Geduld, dus. Maargoed, berichtgeving loopt parallel dus tis nog steeds ‘plausibel’.

Heb op Twitter wat discussie gehad over die beelden: consensus lijkt dat de radar vrij snel draait vergeleken met andere beelden van het schip, maar dat de bayraktar ook wel snel om het schip heen draait. Theorie: versneld afgespeeld, of nep?

Edit: news outlets pakken het inmiddels ook op:

[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-05-2022 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:56:
[...]

die FORTE's vliegen daar wel vaker zo niet elke dag dus dat ie daar nu z'n pattern vliegt is niet perse vanwege dat fregat.
Ja ik kan dat niet beoordelen, menigeen meent dat het uitzonderlijk is:

Tis ook wel een intense kleurplaat aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:34:
of hij is niet gezonken en ze willen nog niets publiceren want ze willen meer weten of doen.

Daarnaast zijn ze daar natuurlijk bezig met oorlogvoeren en zijn het geen paparazzi die zo snel mogelijk hun juicy pics willen publiceren :P

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:26
Joe Biden is aan het geopolitiek-trollen... 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:50
hoevenpe schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:10:
Joe Biden is aan het geopolitiek-trollen... 8)
[Twitter]
Geweldig tijdstip, nu nog de Germans naar UA op 9 may.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zit even de livemap te bekijken.
De Admiral Makarov nieuwsbullet op de map zit relatief dicht bij Snake Island.
Als dit de locatie was waar 'het' gebeurd is.. kan iemand mij uitleggen waarom zo'n fregat zo dichtbij komt? Dat is toch vragen om problemen of ben ik nou zo'n non-strateeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:50:
Als dit de locatie was waar 'het' gebeurd is.. kan iemand mij uitleggen waarom zo'n fregat zo dichtbij komt? Dat is toch vragen om problemen of ben ik nou zo'n non-strateeg?
Hmm, ik zie het nog steeds niet zo zitten. Plausibel, maar net zo plausibel dat het.. niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 13:56
Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:50:
Ik had begrepen dat ze alle schepen minimaal x kilometer van de kust gingen houden na moskva … tot nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:56:
[...]

Hmm, ik zie het nog steeds niet zo zitten. Plausibel, maar net zo plausibel dat het.. niet zo is.

[Embed]
zou ik triest vinden van Ukraine. Eerlijk gezegd.
Hebben ze niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
De_Bastaard schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:57:
[...]Ik had begrepen dat ze alle schepen minimaal x kilometer van de kust gingen houden na moskva … tot nu :p
Misschien dachten de Russen dat UA, net zoals zij zelf bij dat vliegveld, dat truukje niet nog een keer zouden uithalen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:01:
[...]

zou ik triest vinden van Ukraine. Eerlijk gezegd.
Hebben ze niet nodig.
Kan ook iemand tandem op internet voor clickbait zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:26
Inmiddels toch wel benieuwd naar die parade:
Je hebt maar één Oekraïner met een Switchblade nodig, ze staan netjes op een rijtje... O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mektheb schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:04:
[...]

Kan ook iemand tandem op internet voor clickbait zijn
Dit zal het vooral zijn. Je ziet dat eigenlijk iedere keer wel gebeuren, maar meestal zijn ze zo overduidelijk fake dat niemand er in trapt. Soms zijn ze echter wat beter en is er wat meer discussie over. Ik snap sowieso niet wat Oekraine trouwens met dat filpmje te maken heeft. Dat komt niet van officiele bronnen van UA, want die geven pas na een paar dagen dit soort beelden vrij.

Maar uiteindelijk is het gewoon een paar dagen wachten, voor die tijd krijg je toch geen zekerheid over wat er gebeurt is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

[...]

Poetin heeft zijn politieke carrière gestart met "zomaar gezonken" (Kursk) als zijn eerste leugen en het werkte goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:26:
[...]

Poetin heeft zijn politieke carrière gestart met "zomaar gezonken" (Kursk) als zijn eerste leugen en het werkte goed.
volgens mij waren het de flatgebouwen in Moskou ofzo (FSB bombings) waarmee hij weer naar Tsjetsjenië kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

downtime schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:10:
[...]

Met double tap bedoel je een tweede aanval als de hulpverlening al op gang is gekomen?
Double tap is een schiettechniek van 2 keer knallen op de tegenstander, want 1x geraakt door een kogel is niet altijd genoeg. 2x geraakt is meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:17
hoevenpe schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:16:
Inmiddels toch wel benieuwd naar die parade:
[Twitter]Je hebt maar één Oekraïner met een Switchblade nodig, ze staan netjes op een rijtje... O-)
Je hebt maar een Rus nodig in een tank die denkt, stiekem laden en schieten als die aan het praten is.

Als iemand het heeft verdiend om weggeblazen te worden op een podium is hij het wel.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:39

Amphiebietje

In de blubber

Bschnitz schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:29:
[...]

Je hebt maar een Rus nodig in een tank die denkt, stiekem laden en schieten als die aan het praten is.

Als iemand het heeft verdiend om weggeblazen te worden op een podium is hij het wel.
Gewoon eventjes "te laat" remmen met zo'n tank kan toch ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:28:
[...]

Double tap is een schiettechniek van 2 keer knallen op de tegenstander, want 1x geraakt door een kogel is niet altijd genoeg. 2x geraakt is meer zekerheid.
in het geval wat in dit geval bedoeld wordt is het de Russische manier van artillerie gebruiken: eerste keer schieten, daarna even wachten tot eventuele hulpdiensten arriveren om de gewonden te verzorgen waarna die middels de double tap worden geraakt. Laf gedrag maar ja, wel nuttig als je ervoor wil zorgen dat hulpdiensten skittish worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:38:
[...]

in het geval wat in dit geval bedoeld wordt is het de Russische manier van artillerie gebruiken: eerste keer schieten, daarna even wachten tot eventuele hulpdiensten arriveren om de gewonden te verzorgen waarna die middels de double tap worden geraakt. Laf gedrag maar ja, wel nuttig als je ervoor wil zorgen dat hulpdiensten skittish worden.
Ik vermoedde het al. Het is een veel gebruikte tactiek onder terreurgroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:52:
[...]

Ik vermoedde het al. Het is een veel gebruikte tactiek onder terreurgroepen.
niet voor niets wordt er opgeroepen om ook de Russische Federatie te classificeren als een 'terrorist state'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bschnitz schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:29:
[...]

nu neem ik niet vaak deel aan Russische parades op 9 mei maar het zal me niets verbazen als de voertuigen en wapens geen munitie bevatten.
Pagina: 1 ... 188 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: