CornermanNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:57:
[...]
Die veer is in 2014 gelaten, de Donbass, Krim etc. En dat heeft de Russen niet doen stoppen. Het hele idee dat er nog meer moet worden toegegeven is niet meer van toepassing. Dat besef is ook wel ingedaald en best rap gezien de hulp die vanaf het begin is geboden. In de EU en de rest van de meer democratisch ingerichte wereld heeft gedacht dat met onderhandelen en het afsluiten van economische contracten en verdragen de crimineel Putin buiten de deur kon worden gehouden.
Putin gaat gewoon door als hij niet teruggeslagen wordt, en dat in de meest letterlijke zin van het woord. Ik was er zelf ook niet van overtuigd dat het echt ging gebeuren, deels vreesde ik het wel. Maar ik had verwacht dat men in Rusland toch meer de dreiging hanteerde voor financieel gewin dan het buiten de grenzen van het reeds ingepikte ging proberen. Dat was veel te rationeel gedacht vanuit het oogpunt dat het de leider van een natie is.
Dat is hij niet, hij is een bende leider en meer territorium betekend meer winst. Zo simpel is het. Dat is het enige uitgangspunt gebleken.
soms heb ik het idee dat Rob van Wijk echt niet weet of wil weten wat het grotere plaatje is.
Alleen als je mensen als Arestovich nooit hebt horen praten en niet de speeches van Putin heeft gezien denk je dat Oekraine een singulair conflict is. De werkelijkheid is inderdaad dat Putin niet stopt bij de huidige invasie van Oekraine/Moldavië.
Oekraine vecht deze oorlog om los te komen van Rusland, en heeft ook al aangegeven dat er helemaal niet getornd gaat worden aan de soevereine grenzen.
Rob van Wijk kan vanalles willen maar hij gaat er niet over. Wij ook niet, maar hij sowieso niet.
Raar dat hij zo vaag blijft en zelfs bijna verkapt pro-Rusland, zo ook recent weer.
Oekraine is deze oorlog begonnen om te winnen (en daarna bij NATO).
De VS geeft aan dat Rusland niet mag winnen.
De strategie is duidelijk.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 03-05-2022 16:07
]