Leuk detail (wisten we al een beetje toch?)
⚡ Russians tried to capture Kiev on the maps of 1987
This was stated by the secretary of the national security and Defense Council Alexey Danilov on the air of the telethon.
"I can say that to our happiness... we have a clear idea of how the Russian Federation was prepared... no way. And this gave us certain advantages. We in the national security and Defense Council have such a trophy as the cards that they were going to use to enter the territory of Kiev through the Kiev region. These are old maps - These are maps from 1987," Danilov said.
Weten jullie iets wat het verschil toont van kiev van 25 jaar geleden en nu? betreft land kaart(en) makkelijk vergelijkings site oid ?
asing schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:14:
[...]
Je kan bij veel denken dat het sabotage is, maar bijvoorbeeld die energiecentrale op het meest oostelijke eiland, dat zie ik niet zo. Afgelopen week ging er wel een antibiotica fabriek de lucht in. Dat komt dan ook weer "handig" uit als je zoveel gewonden hebt.
Wat ook niet helpt is het feit dat fabricage van iets wordt belegd bij 1 fabriek. Er is geen marktwerking, geen concurrentie en als dat ene fabriekje gaat is er ineens helemaal niets meer.
O antibiotica fabriek ? die wist ik dan nog niet, na nummertje x gaat het beetje "vervelen"
Inderdaad die markt werking is niet echt bevorderlijk voor de situatie, ik vind als het UA is wel bijzonder slim want Rusland heeft 2x 2 keuzes ..
1ste set is negeren of "boos" worden op het feit dat het gebeurt beide met hun eigen set van gevolgen.
2de set is de beveiliging verspreiden en dus feitenlijk verzwakken van de machtsgreep op de bevolking/oorlog en daarbij word het wel makkelijker als het UA is wellicht intressant(er) om meer militaire doelen te gaan pakken .. of negeren maar dan is het gevolg uiterraard dat de operatie linksom/rechtsom tot stilstand word gedwongen.
En ik vraag me af hoeveel "voorraad" ze uberhaupt nog hebben. Want productie word wel steeds moeilijker en ze gaan er vrij hard doorheen.
Bijvoorbeeld ze produceerden 250 tanks per jaar, het aantal wat nu gesloopt is loopt op naar 5 jaar productie tijd en het is niet alsof je de verroeste bonken staal weg kan trekken en kan reviseren daar zit ook nog wel (veel) werk in ..
En als je fabrieks hallen alleen voor productie geschikt zijn moet je ombouwen.
Trouwens die tankfabriek (die nu stilstaat) is kwa oppervlakte blijkbaar enorm daar kan de m1a1 abrams faciliteit 10x in ofzo ?
Terug naar de elektra centrale, stel dat hij nu voornamelijk energie levert aan een productie faciliteit in de buurt iets wat daar geproduceerd word ? zonder stroom geen productie ook al is het voor ons niet direct duidelijk ..
Net zoals het warenhuis als je daar een enorme voorraad hebt nodig voor productie van iets of zoiets simpels als "kleding" dat zijn toch wel lastige dingen om direct via een fabriek te leveren.
China kan bv best snel iets uit de grond stampen, dat zie ik de russen niet doen