mooie toevoeging voor de blocklist thxhoevenpe schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:26:
Onze nationale Poetin-nar is helaas ook weer bezig:
*knip*
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 30-04-2022 19:45 . Reden: Quote aangepast ]
Tja vanalles
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
mooie toevoeging voor de blocklist thxhoevenpe schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:26:
*knip*
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 30-04-2022 19:45 . Reden: Quote aangepast ]
Tja vanalles
at your service
Ken er zo ook veel, of trots de jodiumpillen laten zien die ze gekocht hadden. Vind het vooral erg respectloos naar de mensen uit Ukraine die wel bommen zien vliegen…tweakduke schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:41:
[...]
Ik ken mensen uit mijn omgeving die bij het begin van de oorlog in blinde paniek ook de bommen al zagen vliegen. Dan begrijp ik de angst van de dreiging wel, maar je kunt er uiteindelijk niks mee.
Angst is en blijft een slechte raadgever.
Verwijderd
klopt, de Russen hebben het werk gedaan. Door miljoenen staatsburgers op te offeren voor een snelle winst.hoevenpe schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:26:
*knip*
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 30-04-2022 19:54 . Reden: Quote aangepast ]
Proberen niet te veel in de kaart te laten kijken. Niet (officieel) vervallen tot retoriek over de toekomst van Rusland en de Russen etc. Hou je kruit droog en probeer betrekkelijk stoïcijns te doen wat er gedaan moet worden.psy schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:35:
[...]
We kunnen er helemaal geen rekening mee houden. Hoe zouden we er rekening mee kunnen houden?
Verwijderd
voordat Putin klaar was met z'n speech op de 21e had ik alweer een doos noodvoer besteld, niet omdat ik bang was voor kernbommen maar gewoon voor oorlog an sich en omdat ik m'n huidige voorraad Seven Oceans dan eerst wilde opmaken en die andere variant wel wilde proeven dus doe dan maar een doosAlpina schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:45:
[...]
Ken er zo ook veel, of trots de jodiumpillen laten zien die ze gekocht hadden. Vind het vooral erg respectloos naar de mensen uit Ukraine die wel bommen zien vliegen…
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2022 19:57 ]
Oh ja ik kan het preppen ook wel waarderen hoor, mijn Amerikaanse collega doet niets anders. Een goede voorbereiding is het halve werk. Maar om het meteen allemaal te delen van kijk mij ‘veilig’ zijn. Nee beetje raar.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:49:
[...]
voordat Putin klaar was met z'n speech op de 21e had ik alweer een dood noodvoer besteld, niet omdat ik bang was voor kernbommen maar gewoon voor oorlog an sich en omdat ik m'n huidige voorraad Seven Oceans dan eerst wilde opmaken en die andere variant wel wilde proeven dus doe dan maar een doos
En die oorlog kwam inderdaad op de 24e.
Jodiumpillen doen weinig tegen reguliere bommen dus zo respectloos is het ook weer niet richting Oekraine
Verwijderd
jodiumpillen werken niet echt tegen een kernbom die boven je hoofd explodeert.Alpina schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:53:
[...]
Oh ja ik kan het preppen ook wel waarderen hoor, mijn Amerikaanse collega doet niets anders. Een goede voorbereiding is het halve werk. Maar om het meteen allemaal te delen van kijk mij ‘veilig’ zijn. Nee beetje raar.
Is Rusland daar zo uniek in ?The_Butler schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:45:
Gezien de discussie over Rusland en de vraag ' wat willen ze nou?' - hier is een erg interresant filmpje van een Finse analyst over Rusland.(subtitles even toevoegen)
[YouTube: Tiedustelueverstin arvio Venäjästä | 3.12.2018]
Wat voor mij nieuw was is dat blijkbaar in de Russische taal er twee woorden voor de waarheid zijn en drie voor een leugen. En dat liegen een soort van context en acceptatie heeft.
Mjah hierbij vraag ik me af wie er dan specifiek met een andere bril kijkt en of ze wel met een andere bril kijken, of dat bepaalde mensen voordoen alsof er een andere bril bestaat.De uitleg plaatst de uitspraken van een Lavroz in een beter te begrijpen context. Ook komt er in de clip corruptie en de acceptatie daarvan te sprake. Erg verhelderend en zeker relevant. Wat wel eng is is dat de gehele Russische samenleving Finland, Zweden de Ukraine etc echt als minderwaardig zien - Europa moet weer ' bevrijd' worden etc... Er wordt zoals al meerdere malen in het topic aangehaald echt met een andere bril gekeken.
Een Russische raketaanval heeft vandaag het vliegveld van de havenstad Odessa getroffen. Volgens het Oekraïense leger is daardoor de start- en landingsbaan zodanig beschadigd dat die voorlopig niet kan worden gebruikt. Tot nu toe bleef de west-Oekraïense havenstad het oorlogsgeweld redelijk bespaard.
Ja en omdat de angst belachelijk gemaakt word, maar bespreekbaar is het niet.tweakduke schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:41:
[...]
Ik ken mensen uit mijn omgeving die bij het begin van de oorlog in blinde paniek ook de bommen al zagen vliegen. Dan begrijp ik de angst van de dreiging wel, maar je kunt er uiteindelijk niks mee.
Angst is en blijft een slechte raadgever.
Tja vanalles
Mijn 'andere bril' uitspraak was vooral bedoeld over hoe wij in het westen zaken evalueren - ik zat ook bij de groep die dacht dat Putin nooit echt tot invasie van Ukraine over zou gaan. Want volgens westerse maatstaven zouden de kosten absoluut niet opwegen tegen de baten. (mensenlevens, wereldhandel, economie) boy was I wrong.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:00:
[...]
Is Rusland daar zo uniek in ?
Het is dan niet één woord, maar wij hebben ook concepten als "een leugentje op bestwil", tevens lijkt in de politiek het niet kunnen of willen benoemen van een leugen door geheugen gebreken, al lange lange tijd geleden geïntroduceerd, maar inmiddels in die kringen toch aardig bon ton.
Het idee in Rusland is dat er de waarheid is rond de eettafel (zeg maar de waarheid zonder censuur) dan is er ook nog de waarheid in de buitenwereld - waar mensen hoger in rang zonder schroom corrupt zijn er er bij wijze van een een prijslijstje is bij de lokale universiteit op te kunnen slagen (het ik eerste hand van een Russische kennis gehoord). Het frapante is dat iedereen weet dat er wordt gelogen en iedereen accepteerd het. Je hebt gelijk hoor wij gaan ook die kant op helaas maar het is gelukkig nog niet een onderdeel van onze cultuur.
[...]
Mjah hierbij vraag ik me af wie er dan specifiek met een andere bril kijkt en of ze wel met een andere bril kijken, of dat bepaalde mensen voordoen alsof er een andere bril bestaat.
En dat verschil zit hem dan wat mij betreft in "politici" en andere ondersteuners van het regime, versus andere delen van de bevolking, waar ook nog genoeg mensen weten dat het zo niet in elkaar steekt, maar zich daar niet over kunnen en willen uiten, omdat ze er tevens van doordrongen zijn hoe de hazen aldaar lopen. En bij die politici / aanhangers van het regime zou het kunnen dat ze in hun eigen leugen zijn gaan geloven, al heb ik ook daar ergens een hard hoofd in dat het daar nooit zou knagen, gezien de mate waarin en de wijze waarop ze zelf en/of hun familie interacteerde met het buitenland.
at your service
There are unconfirmed reports that another yet Russian general has been killed. Ukrainian activists are reporting that an attack on a command centre in Izyum has killed Major General Andrey Dmitrievich Simonov.
— Kyle Glen (@KyleJGlen) 30 april 2022
Dat is een ander verhaal, maar nogmaals door pure oorlogsretoriek toegeven aan angst is niet de oplossing.vso schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:14:
[...]
Ja en omdat de angst belachelijk gemaakt word, maar bespreekbaar is het niet.
Lang betoog weg gelaten, maar door bezuinigingen is onze 40 tot 80 jaar oude infra inclusief Zorg,Brandweer en Politie in erbarmelijke staat samen met het Leger.
Dat rampen(ook oorlog) dit keer op keer bloot leggen .. dat gaat iedereen voorbij.
En dan waren al die lange tafels en Corona maatregelen ook helemaal voor niks!asing schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:01:
[...]
Kost hem teveel. Hij heeft een ex, 2 of 3 kinderen bij die ex, hij is opa en er is een soort van onbevestigde vriendin waarmee hij een tweeling zou hebben.
Zou hij die mee willen nemen in de dood vanwege een conflict wat hij zelf heeft veroorzaakt?
En er is ook nog de “madman” strategie. Volgens mij door Nixon als eerste goed in de markt gezet?Cyberpope schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:35:
[...]
Te gemakkelijk geredeneerd. Zelfs bij psychiatrische patiënten met verloren realiteit besef weten we ondertussen redelijk goed hoe je kunt escaleren maar ook deëscaleren. Verminderd realiteitszin is niet hetzelfde als kompleet waanzinnig.
#Белгород #Белгород514 #БНР
— Народная милиция БНР (@narodnmilicbnr) 30 april 2022
‼️Директор Росгвардии Золотов находясь в плену раскрыл информацию о том что к центру Белгорода стягивают росгвардию для подавления НМ БНР. Гауляйтер Бел.области так же находясь в плену подтвердил эту информацию. pic.twitter.com/7Gl5HtijhJ
enDirecteur van de Nationale Garde Zolotov, die in gevangenschap was, maakte informatie bekend dat de Nationale Garde naar het centrum van Belgorod werd getrokken om het NM van de BNR te onderdrukken. De Gauleiter van de Wit-Russische regio, die ook in gevangenschap was, bevestigde deze informatie.
#Белгород #Белгород514 #БНР
— Народная милиция БНР (@narodnmilicbnr) 30 april 2022
‼️Отчёт Народной Милиции БНР на 21:00
В центре Белгорода продолжаются бои с силовиками, подключился СОБР и водомёты.
Однако Народная милиция даёт им должный отпор и не сдаёт позиции. На блокпостах безостановочно горят шины.
2/2 pic.twitter.com/Ez7bMWhKCZ
enBNR Volksmilitie rapport om 21.00 uur
In het centrum van Belgorod gaan de gevechten door met de veiligheidstroepen, SOBR en waterkanonnen hebben zich aangesloten.
De Volksmilitie geeft hen echter een terechte afwijzing en geeft hun posities niet op. Banden branden constant bij controleposten.
#КНР #Курск #Белгород514 #Курск2143 #Белгород
— Азовская Народная Республика (@azovnarrep) 30 april 2022
Массово начало срабатывать система ПВО в Белгороде! Слышны взрывы возле село Октябрьское. Была взорвана заправка РОСНЕФТЬ АЗК №24. Так же начались бои в Щетиновке. pic.twitter.com/8hYXvnuRbI
(offtopic, wat is deze editor toch ontzettend onhandigHet luchtverdedigingssysteem in Belgorod begon massaal te werken! Explosies worden gehoord in de buurt van het dorp Oktyabrskoye. Benzinestation ROSNEFT AZK werd opgeblazen № 24. De gevechten in Shchetinovka begonnen ook.
[ Voor 18% gewijzigd door bloody op 30-04-2022 20:36 ]
nope
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:52:
[knip]
We moeten ons hier in het westen goed beseffen dat we echt niet geliefd zijn in de rest van de wereld.
Onze welvaart is inderdaad interessant maar voor de rest is er genoeg haat tegen ons. En terecht.
Toch speel ik nog steeds met de gedachte dat deze oorlog een probleem geworden is juist doordat Oekraïne in de verdediging ging, en goed genoeg om er dus een oorlog van te maken. (niet hun schuld uiteraard)[knip]
Dit is een oorlog die belangrijk is voor het westen. Voor Europa.
Verwijderd
ik heb momenteel niet de juiste tools om verder uit te zoeken maar dit klinkt echt als een verzetsgroep..bloody schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:30:
Interessant, het schijnt vrij onrustig te zijn in Belgorod:
[Twitter]
vertaling:
[...]
en
[Twitter]
vertaling:
[...]
Toegeven? ik zou het omdraaien en daar gebruik van maken in positieve energie wel te verstaan.tweakduke schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:18:
[...]
Dat is een ander verhaal, maar nogmaals door pure oorlogsretoriek toegeven aan angst is niet de oplossing.
Dat verhaal moet je toch uitleggen hoe dat in elkaar steekt, want angst helemaal wegnemen dat gaat niet, maar je kunt het wel in perspectief plaatsen.
[ Voor 8% gewijzigd door vso op 30-04-2022 20:39 ]
Tja vanalles
Ik denk dat als Putin een tactisch kernwapen inzet, de wereld vrij eensgezind gaat acteren om Rusland pro-actief te castreren. Inclusief China schat ik zo in. Ik denk trouwens niet dat Putin zo dom is om kernwapens in te gaan zetten. Daar wint hij niets mee.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:21:
[...]
Het ene kernwapen is de andere niet en de ene inzet (locatie, wijze van inzet, fallout en dus gevolgen) ook de andere niet. Dus een eventuele reactie zal ook "gepast" zijn.
[...]
Het boeit wat mij betreft zeker wel wat wij willen, daar zullen we gestaag, gedegen, onverschrokken aan moeten werken.
Wat ik probeerde aan te geven is dat de inzet van een kernwapen in enige vorm, zo'n schok te weeg zou kunnen brengen dat door de angst die daar potentieel uit volgt onder bevolkingen, alle retoriek bagger in een keer weer allemaal naar boven brengt en nog eens versterkt gaat worden door de lokale groeperingen die daar in het verleden al mee bezig zijn geweest en nog zijn en die die retoriek ook toen al uitventen.
Dus we zullen dan nogmaals voorgeschoteld krijgen van FvD, ongehoord Nederland dat het allemaal onze eigen schuld is, de NAVO de hoofdschuldige etc., laat die Oekraine toch vallen en die Baltische staten erbij, want het brengt toch maar ellende en hef als sluitstuk de EU dan ook maar op met Frankrijk en Duitsland als as van het kwaad.
En helaas denk ik dat er dan door die angst en in die snelkookpan van emoties wel eens een hoop meer twijfel en uiteindelijk aanhang en verwarring zou kunnen ontstaan. Net als met het corona gedoe (waar dezelfde actoren achter zitten).
Kortom een middel tot wederom een poging in het zaaien van verdeeldheid, vandaar dat mijn verwachting op een beperkte inzet, vooralsnog groter is dan die van een directe grotere inzet, als hij ze al in gaat zetten.
https://t.me/c/1172830166/28646Ukraine will receive the status of a candidate for EU membership
Ольга Deputy Prime Minister for European and Euro-Atlantic integration of Ukraine Olha Stefanyshyna said on the air of UA that at the next meeting of EU leaders (in June 2022), Ukraine will be granted the status of a candidate for EU membership.
Tja vanalles
Of hij heeft alles niet helemaal meer op een rijtje. En als hij niks meer te verliezen heeft kan hij ook gekke dingen doen.olafmol schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:39:
[...]
Ik denk dat als Putin een tactisch kernwapen inzet, de wereld vrij eensgezind gaat acteren om Rusland pro-actief te castreren. Inclusief China schat ik zo in. Ik denk trouwens niet dat Putin zo dom is om kernwapens in te gaan zetten. Daar wint hij niets mee.
Ja kan allemaal. Maar tot nu toe heeft Putin laten zien dat ie altijd voor economisch gewin gaat, en niet achterlijk is. Dus ik ga ervan uit dat ie dat blijft doen.Vlassie1980 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:44:
[...]
Of hij heeft alles niet helemaal meer op een rijtje. En als hij niks meer te verliezen heeft kan hij ook gekke dingen doen.
En wat verandert dat? Dat het risico er is, is wel duidelijk. Maar daarmee kun je je akties niet veranderen.Tweak_ers schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:39:
[...]
Zeker niet, we moeten sterk rekening gaan houden met het scenario zeg ik toch.
Als ie dat doet, is hij ook een paar bondgenoten (China/India) kwijt. Daarmee is het onwaarschijnlijk, maar nogmaals niet onmogelijk.Maar ik snap de berichten hier niet over dat “Putin wel na zal danken voor hij ze inzet”. Of “dat zullen ze nooit doen”.
Punt is vooral dat je er wel rekening mee kunt houden, maar dat dat aan je akties niet verandert. Zou het dat nl. wel doen, wordt het risico dat ze gebruikt gaan worden juist groter. Want dan toon je zwakte. Punt daarbij is dat je dat juist vanuit het russische oogpunt zo moet doen. Westers bekeken zou je juist eerder er wel rekening mee houden.Ik zou oppassen met dit soort aannames.
We moeten er sterk rekening mee houden dat het wél gebeurt.
Met de oorlog hebben ze daar ook gedaan, net als met chemische wapens. Sterker nog, naar mijn idee zijn die juist niet gebruikt omdat vooral de VS gelijk heeft aangegeven dat er dan een echt antwoord zou komen.US zal dit soort dreigingen omwille van onrust onder het volk overigens nooit met het publiek delen.
[removed]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2022 20:52 ]
Of false flag van de Russen zelf?Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:51:
#Belgorod
random twitter copy pastes
Something going on over Belgorod in Russia tonight. Anti-air missiles fired and flashes in the sky
Ukraine forces are supposedly going on an offensive towards Belgorod, lots of military buildup by the border.
Push across the border and begin shelling oil depots and rail hubs in Belgorod. I’ve been pouring over satellite imagery from Maxar and see no indications of substantial prepared defenses leading to Belgorod. It seems it’s a contingency the Russians literally didn’t consider.
Al die twitter plaatjes die van tevoren op internet stonden... lijkt me niet vergezocht!
Dit kan bij die 5:14 van gisteren horen "psy-ops" .. kwam ik ook al tegen maar er gebeurde niks ..Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:51:
#Belgorod
random twitter copy pastes
Something going on over Belgorod in Russia tonight. Anti-air missiles fired and flashes in the sky
Ukraine forces are supposedly going on an offensive towards Belgorod, lots of military buildup by the border.
Push across the border and begin shelling oil depots and rail hubs in Belgorod. I’ve been pouring over satellite imagery from Maxar and see no indications of substantial prepared defenses leading to Belgorod. It seems it’s a contingency the Russians literally didn’t consider.
Tja vanalles
aha. Dat kan Ukraine dan mooi snel debunken.Bever! schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:00:
[...]
Al die twitter plaatjes die van tevoren op internet stonden... lijkt me niet vergezocht!
Verwijderd
Dat is afhankelijk van hoe duur een doelwit is. Een symbolisch overheidsgebouw in de stijl van Rijksdagbrand past in een false flag. Maar een chemische plant dat de productie van alle explosieven, alle raketbrandstoffen, alle autobanden (en banden voor legervoertuigen),... in heel Rusland stillegt is te grote schade om aan false flag te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 30-04-2022 21:26 ]
Los van dat 5:14 gedoe en wel of niet aanvallen door UA , onder de streep blijft over dat er wel iets aan de hand lijkt in Belgorod.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:06:
beetje hypen kan geen kwaad toch?
Maar het zou wel weer een gewaagde actie zijn inderdaad. Te mooi om waar te zijn.
nope
Verwijderd
denk dat de Airpods of Kyiv in opstand zijn gekomenbloody schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:07:
[...]
Los van dat 5:14 gedoe en wel of niet aanvallen door UA , onder de streep blijft over dat er wel iets aan de hand lijkt in Belgorod.
Ik ga dat de komende uren ff in de gaten houden in elk geval.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2022 21:11 ]
Waarom denk je dat dit een rare gedachte is? Alles wijst erop dat Putin een snelle machtsovername zonder veel bloedvergieten verwachte en geen langdurige oorlog. Mogelijk heeft de FSB hem wijs gemaakt dat de Oekraiense bevolking hun "bevrijders" met bloemen zou verwelkomen. Als dat echt was gebeurd, of als Oekraine gewoon na een paar dagen gecapituleerd had, dan zou Europa het bij wat extra sancties hebben gelaten en was het verder als een verloren zaak beschouwd.Hippocampus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:33:
[...]
Toch speel ik nog steeds met de gedachte dat deze oorlog een probleem geworden is juist doordat Oekraïne in de verdediging ging, en goed genoeg om er dus een oorlog van te maken. (niet hun schuld uiteraard)
Als het plan zo was gegaan zoals Putin en kornuiten het ingeschat hadden en het ongeveer net zo verlopen was als toen met de Krim dan zou ik niet gek opgekeken hebben als Europa wederom gewoon toegekeken had. We hadden dan eerst alle Europese neuzen moeten richten om zelf een bevrijdingsleger te gaan sturen en ik heb daar serieus twijfels over of we dat voor elkaar gekregen hadden en we dat er voor over hadden.
[ Voor 13% gewijzigd door vso op 30-04-2022 21:31 ]
Tja vanalles
Je sprak daar ook over de "hele Russische samenleving" die bepaalde denkbeelden er op na zou houden over de minderwaardigheid van andere mensen en ik denk dat dat ook wel door een bepaalde bril bekeken is, namelijk wat tot jou komt vanuit een samenleving die onder een stevige repressie heeft geleefd en nog leeft (zij het op een iets andere manier middels deels dezelfde middelen).The_Butler schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:15:
[...]
Mijn 'andere bril' uitspraak was vooral bedoeld over hoe wij in het westen zaken evalueren - ik zat ook bij de groep die dacht dat Putin nooit echt tot invasie van Ukraine over zou gaan. Want volgens westerse maatstaven zouden de kosten absoluut niet opwegen tegen de baten. (mensenlevens, wereldhandel, economie) boy was I wrong.
Er kunnen saboteurs actief zijn, maar een offensief verwacht ik niet. Het Oekraïense leger is druk bezig met het verdedigen van zijn land en in deze positie ga je geen manschappen opofferen voor een offensief buiten de landsgrenzen. Ze hebben er ook nauwelijks de middelen voor, de munitievoorraden zijn vaak laag en qua materieel, logistiek en bevoorrading zit Oekraïne niet in een luxepositie.bloody schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:07:
[...]
Los van dat 5:14 gedoe en wel of niet aanvallen door UA , onder de streep blijft over dat er wel iets aan de hand lijkt in Belgorod.
Ik ga dat de komende uren ff in de gaten houden in elk geval.
Verwijderd
de filmpjes die ik heb gezien liegen er niet om.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:14:
[...]
Je sprak daar ook over de "hele Russische samenleving" die bepaalde denkbeelden er op na zou houden over de minderwaardigheid van andere mensen en ik denk dat dat ook wel door een bepaalde bril bekeken is, namelijk wat tot jou komt vanuit een samenleving die onder een stevige repressie heeft geleefd en nog leeft (zij het op een iets andere manier middels deels dezelfde middelen).
Of het voor onze evaluatie heel veel uit zou moeten maken weet ik ook niet. Op zich zijn alle opties open en is het lastig inschatten wat er zich in welke volgorde wel en niet zal voltrekken en in hoeverre wij daar invloed op hebben, wat lastig blijft uit de beperkte signalen, de te observeren daden en de hoeveelheid ruis aan retoriek en propaganda.
This afternoon Ukraine announced that it had liberated four more villages (Ruska Lozova, Slobidske, Prelesne and Verkhnia Rohanka) from the outskirts of Kharkiv. This follows the recapture of Momotove yesterday. Ukrainian forces continue to push Russia back from Kharkiv city. pic.twitter.com/MzR9tfPChG
— Nathan Ruser (@Nrg8000) 30 april 2022
nope
Ik weet niet hoe jeugdig die jeugdigen waren, maar zet in NL een paar jeudig jeudigen voor een camera en je zult je denk ik ook verbazen wat er uit kan komen. En als je later nog kunt selecteren kun je er ook nog elk beeld mee laten schetsen wat je wilt.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:20:
[...]
de filmpjes die ik heb gezien liegen er niet.
Jeugdige Russen (waarschijnlijk uit Moskou) doen vrij snel lacherig en neerbuigend richting 'khokhols' die ze zien op internet.
Ik heb ook genoeg filmpjes gezien van wat jeudige
Die mindset lijkt er wel degelijk te zijn.
Zo ook over rijmpjes en liedjes die Russen met de paplepel ingegoten krijgen zoals die Finse kolonel dat benoemt.
Verwijderd
er is een verschil.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:27:
[...]
Ik weet niet hoe jeugdig die jeugdigen waren, maar zet in NL een paar jeudig jeudigen voor een camera en je zult je denk ik ook verbazen wat er uit kan komen. En als je later nog kunt selecteren kun je er ook nog elk beeld mee laten schetsen wat je wilt.
Ik zie er ook genoeg waar de jeugd er zeg maar net wat meer af is en daar zag ik dat toch niet, soms wel enige reserve en op worden passen en soms een ongemakkelijk lach, maar dat is niet echt onbegrijpelijk.
Daarnaast is een aanzienlijk deel wat tot voor kort jeugdige Rus op Russische bodem was, vertrokken naar enig buitenland toen ze de kans nog hadden.
A'dam PVOutput
Gniffelericplan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:35:
Zelfs een tank moet gezekerd worden tijdens een transport op een oplegger.
[Embed]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nogal een ongefundeerde mening. Nederland heeft hyper moderne ziekenhuizen. In de laatste 20 jaar is er ontzettend veel vernieuwd, compleet nieuwe ziekenhuizen zijn er uit de grond gestampt ter vervanging van de oude. Het personeel is ontzettend goed opgeleid. Nederland heeft als een van de weinige landen complete opleidingen ontwikkeld voor functies in de ziekenhuizen die in andere landen bekleed worden zonder enige kennis of opleiding omdat Nederland dat ziet als een vak en niet als een baan. Infrastructuur is echt niet 40 tot 80 jaar oud. Bijv. eisen zoals bluswatervoorzieningen, dit wordt continu gecontroleerd en gekeurd. En zo kan ik nog wel even doorgaan maar erbarmelijke staat is wel erg overdreven.vso schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:14:
[...]
Lang betoog weg gelaten, maar door bezuinigingen is onze 40 tot 80 jaar oude infra inclusief Zorg,Brandweer en Politie in erbarmelijke staat samen met het Leger.
Dat rampen(ook oorlog) dit keer op keer bloot leggen .. dat gaat iedereen voorbij.
Het Oekraïense leger zit daar nog vele kilometers van de grens af.XWB schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:16:
[...]
Er kunnen saboteurs actief zijn, maar een offensief verwacht ik niet. Het Oekraïense leger is druk bezig met het verdedigen van zijn land en in deze positie ga je geen manschappen opofferen voor een offensief buiten de landsgrenzen. Ze hebben er ook nauwelijks de middelen voor, de munitievoorraden zijn vaak laag en qua materieel, logistiek en bevoorrading zit Oekraïne niet in een luxepositie.
En daarbij, als er daadwerkelijk een offensief bezig zou zijn dan hadden de Amerikanen en Britten dat al lang geweten en hadden wij er links of rechts wel iets van vernomen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://t.me/operativnoZSU/21894Odessa is ablaze
Information is being updated
Ingelogd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:42:
[...]
Nederland heeft hyper moderne ziekenhuizen. In de laatste 20 jaar is er ontzettend veel vernieuwd, compleet nieuwe ziekenhuizen zijn er uit de grond gestampt ter vervanging van de oude. Het personeel is ontzettend goed opgeleid. Nederland heeft als een van de weinige landen complete opleidingen ontwikkeld voor functies in de ziekenhuizen die in andere landen bekleed worden zonder enige kennis of opleiding omdat Nederland dat ziet als een vak en niet als een baan. Infrastructuur is echt niet 40 tot 80 jaar oud. Bijv. eisen zoals bluswatervoorzieningen, dit wordt continu gecontroleerd en gekeurd. En zo kan ik nog wel even doorgaan maar erbarmelijke staat is wel erg overdreven.
[ Voor 3% gewijzigd door vso op 30-04-2022 21:55 ]
Tja vanalles
Ablaze is in de fik, denk aan een bommenregen.vso schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:45:
iets aan de hand in Odessa, kherson van internet
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Er zijn wel meer verschillen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:34:
[...]
er is een verschil.
We hebben hier in Nederland belgen-moppen.
Maar laatste keer dat ik even oplette zijn we geen invasie gestart richting België om daar Belgen te verkrachten en te doden.
Rusland wel. Niet naar België maar naar Oekraine.
weet ikasing schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:47:
[...]
Ablaze is in de fik, denk aan een bommenregen.
[ Voor 19% gewijzigd door vso op 30-04-2022 21:56 ]
Tja vanalles
Verwijderd
vliegveld beschadigd en blijkbaar de airstrip zelf voorlopig beschadigd en onbruikbaar.vso schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:50:
[...]
weet ik![]()
Denk geef het even mee, gezien Kherson niet te ver weg ligt (internet plat daar) kan er veel gebeuren of storm in glas water. bericht was max 2 min oud .. dus twitter kan of zal tzt meer vertellen (komt nu van Telegram af)
Verwijderd
ik moet echt hoognodig een nieuwe pc bouwen voor dedicated osint want m'n huidige tools zijn niet goed genoeg.vso schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:50:
[...]
Update link van bron erbij gezet voor o.a @Verwijderd
Er is van buitenaf ook weinig om voor te vechten als een bevolking dat zelf niet meer of meer intrinsiek wil.downtime schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:14:
[...]
Waarom denk je dat dit een rare gedachte is? Alles wijst erop dat Putin een snelle machtsovername zonder veel bloedvergieten verwachte en geen langdurige oorlog. Mogelijk heeft de FSB hem wijs gemaakt dat de Oekraiense bevolking hun "bevrijders" met bloemen zou verwelkomen. Als dat echt was gebeurd, of als Oekraine gewoon na een paar dagen gecapituleerd had, dan zou Europa het bij wat extra sancties hebben gelaten en was het verder als een verloren zaak beschouwd.
Verwijderd
feit is ook dat het Oekraiense leger wel voorbereid was op deze oorlog, ondanks de close calls. De close calls voor bijv. Zelensky zijn dat ook weer precies niet aangezien er voorbereiding is geweest.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:01:
[...]
Er is van buitenaf ook weinig om voor te vechten als een bevolking dat zelf niet meer of meer intrinsiek wil.
In Afghanistan lijkt dat bijvb onvoldoende van de grond gekomen en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet de indruk had dat nog 10 jaar blijven daar substantieel iets aan zou veranderen zodat men wel op eigen benen zou kunnen staan.
Maar als je de berichten zo leest denk ik dat er in de eerste paar dagen genoeg "close-calls" zijn geweest, die op zich de uitkomst van die paar dagen drastisch anders hadden kunnen zijn geweest als een paar daar van de andere kant op waren gevallen.
Of Rusland dan op z'n gemakje het land had ingenomen en een gebroken land, of een land wat nog steeds langdurig verzet zou plegen, dat is dan nog weer iets anders. Net zoals het in Wit-Rusland nog steeds afdoende broeit dat hun leider zich nergens echt actief in kan mengen als hij het zou willen.
Yups en niet alleen hun land, maar ook de richting waarin het langzaam heen bewoog en dat maakt ook dat we dat (nu) ook (relatief) graag geven. Ik hoop dat het lukt, buiten alle ellende die al is geweest en die nog komen gaat, zou het ook voor ons zelf fijn zijn als het ons zou lukken om toch weer eens een land (verder) te kunnen helpen richting vrijheid en democratie (en nu helaas ook voor een groot gebied een volledige wederopbouw) en dat het dan ook gaat werken op de langere termijn.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:04:
Oekraine vecht wel voor haar land, in tegenstelling tot Afghanistan en het Afghaanse volk.
Een schril contrast.
En dat verdient onze steun.
Tja vanalles
Haha 😂 kansloos, zouden er eigenlijk nu met 100 ff over Moskou moeten vliegen.vso schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:17:
Ach propaganda kent geen grenzen![]()
https://t.me/c/1172830166/28658
[Afbeelding]
F22s hebben een probleemm door omstandigheden kunnen er geen spare parts meer gemaakt worden en daarom: alleen domestic deployment in the US
Ze zien die f35 niet eens op de radar
Like Mathias RustMektheb schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:24:
[...]
Haha 😂 kansloos, zouden er eigenlijk nu met 100 ff over Moskou moeten vliegen.
Kijken of ze daarna wakker zijn
Daily driver; MB R171 SLK280
Verwijderd
alle drie de F35-versies ook.vso schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:17:
Ach propaganda kent geen grenzen![]()
https://t.me/c/1172830166/28658
[Afbeelding]
F22s hebben een probleemm door omstandigheden kunnen er geen spare parts meer gemaakt worden en daarom: alleen domestic deployment in the US
Ze zien die f35 niet eens op de radar
Wij worden niet brainwashed om te geloven dat de andere nationaliteiten, talen, culturen,... artificieel, minderwaardig,... zijn en dat we zieltjes kunnen redden door andere volkeren te assimileren en upgraden naar de enigste echte taal, cultuur,... De Russen worden opgevoed om de Borg Assimilation uit te voeren en Oost-Europa beseft heel goed dat ze de Borg Assimilation met alle wapens en middelen moeten tegenhouden.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:27:
[...]
Ik weet niet hoe jeugdig die jeugdigen waren, maar zet in NL een paar jeudig jeudigen voor een camera en je zult je denk ik ook verbazen wat er uit kan komen. En als je later nog kunt selecteren kun je er ook nog elk beeld mee laten schetsen wat je wilt.
Ik zie er ook genoeg waar de jeugd er zeg maar net wat meer af is en daar zag ik dat toch niet, soms wel enige reserve en op worden passen en soms een ongemakkelijk lach, maar dat is niet echt onbegrijpelijk.
Daarnaast is een aanzienlijk deel wat tot voor kort jeugdige Rus op Russische bodem was, vertrokken naar enig buitenland toen ze de kans nog hadden.
Omdat er een klein beetje een soort jubelstemming lijkt te zijn* dat we (Europa) zo eensgezind onze buren te hulp schieten. Soms is het bijna alsof we eigenhandig de Russen Oekraïne uit schoppen terwijl ik dus denk dat dit echt heel makkelijk totaal anders had kunnen lopen. Dan hadden we in Europa ook zomaar weer voor de weg van de minste weerstand gekozen want energiecrisis/economie.downtime schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:14:
[...]
Waarom denk je dat dit een rare gedachte is? Alles wijst erop dat Putin een snelle machtsovername zonder veel bloedvergieten verwachte en geen langdurige oorlog. Mogelijk heeft de FSB hem wijs gemaakt dat de Oekraiense bevolking hun "bevrijders" met bloemen zou verwelkomen. Als dat echt was gebeurd, of als Oekraine gewoon na een paar dagen gecapituleerd had, dan zou Europa het bij wat extra sancties hebben gelaten en was het verder als een verloren zaak beschouwd.
Verwijderd
alle credit gaat dus naar de Oekraiense inlichtingendienst en het Oekraiense leger dat daar dus een stokje voor heeft gestoken.Hippocampus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:39:
[...]
Omdat er een klein beetje een soort jubelstemming lijkt te zijn* dat we (Europa) zo eensgezind onze buren te hulp schieten. Soms is het bijna alsof we eigenhandig de Russen Oekraïne uit schoppen terwijl ik dus denk dat dit echt heel makkelijk totaal anders had kunnen lopen. Dan hadden we in Europa ook zomaar weer voor de weg van de minste weerstand gekozen want energiecrisis/economie.
(niet specifiek hier in dit topic, meer in het algemeen)
Ik denk niet dat dat voor elke Rus opgeld doet, ondanks alles wat je schetst en wat ze allemaal niet mee hebben, ware het niet dat een hoop daar van het inmiddels het land verlaten hebben en ook in de toekomst wanneer het weer makkelijker kan, hun land zullen verlaten om persoonlijk sneller in de welvaart (in alle aspecten) te kunnen groeien. Dat maakt het ook weer lastiger om een land wel mee te krijgen in de vaart der volkeren er zullen er wellicht steeds te weinig zijn en blijven om een ommekeer te kunnen dragen.rapture schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:31:
[...]
Wij worden niet brainwashed om te geloven dat de andere nationaliteiten, talen, culturen,... artificieel, minderwaardig,... zijn en dat we zieltjes kunnen redden door andere volkeren te assimileren en upgraden naar de enigste echte taal, cultuur,... De Russen worden opgevoed om de Borg Assimilation uit te voeren en Oost-Europa beseft heel goed dat ze de Borg Assimilation met alle wapens en middelen moeten tegenhouden.
In West-Europa hebben we weinig ervaring met de Russen, want de laatste keer dat het Russische leger door Frankrijk trok, hadden de Russen last van massale desertie. Want de gemiddelde Rus vecht niet voor het land of ideologie, maar een appartement betaald door de staat, belofte van een nieuwe auto en een zak geld. De moeders kopen ze af met 5 miljoen Roebels per dode zoon. Dit verklaart de lage kwaliteit propaganda, want Rusland heeft helemaal geen geloofwaardige propaganda nodig om aan soldaten te geraken.
In een koud troosteloos land waar de wegen en gebouwen door de permafrost wegzakken, kan de gemiddelde mens niet meer wensen dan geld en creature comfort om zoveel mogelijk de miserie te ontwijken. Voor geld en luxe doen de Russen alles. De Russische troepen in Oekraïne zijn minderheden en armen van het platteland, niet raar dat ze pennen, koekenpannen, gebruikte ondergoed, speelgoed, toiletten, platte televisies, laptops, phones, wasmachines,... plunderen.
Als een soldaat met de rug tegen de muur staat en niet terug kan trekken, dan zal die het hardst vechten. Als een soldaat een beter alternatief ziet, dan gaat die weglopen.
In Frankrijk was het eindelijk geen koud, arm, troosteloos,... land en de Franse overheid was minder hard gefocust op het kaalstrippen van de burger en alle macht in 1 persoon concentreren door middel van het slopen van de adel, de steden,... en andere partijen die in West-Europa de macht van de koningen afpakten.
Het verschil tussen Rusland en Oekraïne zit historisch ook in alle macht in 1 Tsaar naar het voorbeeld van de Hunnen vs jij mag onze Tsaar worden als jij onze grondwettelijke burgerrechten erkent, in Rusland kiest de Tsaar wie de kerk gaat runnen vs de priesters worden gekozen door het volk zodat er controle is over wat er gepredikt werd.
Voor de Russen is een verdrag een blok aan de been waarvan ze zo snel mogelijk verlost willen worden. Als Poetin een verdrag tekent, dan ziet het Russische volk het als een verlies erkennen. Elke vorm van een peace deal is een Russische verlies.
De kans dat een democratie, rechtsstaat,... in Oekraïne kan werken is reëel, want ze hebben al gezien hoe Westerse gedachtengoed en het inperken van corruptie hun leger met lichtjaren vooruit heeft laten gaan en hebben historische ervaring met het inperken van de macht van heersers, inspraak krijgen in wat impact op hun dagelijkse leven kan hebben,... Het is een kwestie van tijd dat hun samenleving, economie, industrie,... naar het Poolse of Duitse voorbeeld moderniseert. De grootste middenvinger dat ze aan de Russen kunnen geven is laten zien hoeveel dat ze rijker, welvarender,... dan de Russen kunnen zijn.
Voor Rusland is het een brug te ver, we spreken over iets implementeren dat niet een onderdeel van hun geschiedenis of cultuur is. Het gaat terug tot de tijd van de Hunnen dat alle macht tot 1 man herleid moest worden en de leiding van de orthodoxe kerk benoemd door de emperor/tsar gaat tot de Byzantijnen terug.
Sorry, ik kan me ergens nog een verhaal herinneren dat zelfs Oekraine de U.S.A.(?) niet geloofde dat het zover zou komen totdat het gebeurde. Of vergis ik me nou?Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:44:
[...]
alle credit gaat dus naar de Oekraiense inlichtingendienst en het Oekraiense leger dat daar dus een stokje voor heeft gestoken.
Dit conflict gaat echt de geschiedenis in als een event waar het Oekraiense leger voorbereid bleek om succesvol te reageren op een Russische invasie en westerse hulp te recruiteren.
Dit is echt ongekend.
Het zijn de Oekraieners die de Russen eruit schoppen, en ja dat gebeurt ook grotendeels met westerse hulp maar die hulp geven we omdat we het vertrouwen hebben gekregen dat die hulp goed gebruikt wordt.
Inderdaad, als Oekraine een dictatoriale kleptocratie was, dan was de hulp een stuk minder geweest.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:44:
[...]
alle credit gaat dus naar de Oekraiense inlichtingendienst en het Oekraiense leger dat daar dus een stokje voor heeft gestoken.
Dit conflict gaat echt de geschiedenis in als een event waar het Oekraiense leger voorbereid bleek om succesvol te reageren op een Russische invasie en westerse hulp te recruiteren.
Dit is echt ongekend.
Het zijn de Oekraieners die de Russen eruit schoppen, en ja dat gebeurt ook grotendeels met westerse hulp maar die hulp geven we omdat we het vertrouwen hebben gekregen dat die hulp goed gebruikt wordt.
Verwijderd
het gaat hier echter om de stereotypes en die zijn prima toe te schrijven op een samenleving. Niet altijd op het individu maar wel op de groep.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:46:
[...]
Ik denk niet dat dat voor elke Rus opgeld doet, ondanks alles wat je schetst en wat ze allemaal niet mee hebben, ware het niet dat een hoop daar van het inmiddels het land verlaten hebben en ook in de toekomst wanneer het weer makkelijker kan, hun land zullen verlaten om persoonlijk sneller in de welvaart (in alle aspecten) te kunnen groeien. Dat maakt het ook weer lastiger om een land wel mee te krijgen in de vaart der volkeren er zullen er wellicht steeds te weinig zijn en blijven om een ommekeer te kunnen dragen.
En dat onze westerse geschiedenis rijker is qua ontwikkelingen in o.a. bestuur(svormen) en herverdelingen van land en middelen, met talloze conflicten tot gevolg die we de afgelopen eeuwen hebben uitgevochten dat is ook wel duidelijk, maar dat alles maakt nog niet dat de gehele samenleving en elke Rus daarom pertinent afgeschreven zou moeten worden.
Die hulp werd al eerder op enorm grote schaal geregeld, zeker vanaf 2014. Meer dan er nu allemaal in het nieuws is gekomen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:44:
[...]
Dit is echt ongekend.
Dat is wat men zei, niet wat men dacht of waar men zich op voorbereid had en was (regering en leger).Hippocampus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:47:
[...]
Sorry, ik kan me ergens nog een verhaal herinneren dat zelfs Oekraine de U.S.A.(?) niet geloofde dat het zover zou komen totdat het gebeurde. Of vergis ik me nou?
Verwijderd
vooralsnog is de Oekraiense propaganda behoorlijk pro-westers, pro-democratie etc.Indoubt schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:47:
[...]
Inderdaad, als Oekraine een dictatoriale kleptocratie was, dan was de hulp een stuk minder geweest.
Niet dat Oekraine niet een heleboel werk heeft te doen als het gaat om staatsinrichting, rechtspraak en corruptie, maar dat is terzijde
Jezelf ooit verdiept in Euromaidan?Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:49:
vooralsnog is de Oekraiense propaganda behoorlijk pro-westers, pro-democratie etc.
We mogen hopen dat ze deze mindset waar gaan maken als de oorlog voorbij is, en het geen lokaas voor westerse hulp is.
Verwijderd
je vergist je niet.Hippocampus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:47:
[...]
Sorry, ik kan me ergens nog een verhaal herinneren dat zelfs Oekraine de U.S.A.(?) niet geloofde dat het zover zou komen totdat het gebeurde. Of vergis ik me nou?
Dat kan, maar voor semi-permanent afschrijven zou ik toch wel willen waken, hebben we vanuit het verleden ook niet even goede ervaringen mee met wat dat voor de toekomst kan betekenen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:48:
[...]
het gaat hier echter om de stereotypes en die zijn prima toe te schrijven op een samenleving. Niet altijd op het individu maar wel op de groep.
Oekraïne zegt zelf dat de 'Ghost of Kyiv' geen persoon is maar een memeasing schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:56:
En de Ghost of Kiev schijnt omgekomen te zijn.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
het volk heeft gekozen voor Putin, als opvolger van Jeltsin.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:55:
[...]
Dat kan, maar voor semi-permanent afschrijven zou ik toch wel willen waken, hebben we vanuit het verleden ook niet even goede ervaringen mee met wat dat voor de toekomst kan betekenen.
Nou is het in dit geval lastig omdat de combinatie van oude staatsapparaat, maffia-structuren en de verkeerde "vrienden" en buren allemaal niet helpen om er veel fiducie in te hebben, het laat zich allemaal lastig afbreken zeker in die combinaties van factoren, toch zal het ook niet helpen om dan zelf *alleen maar* fatalistisch te blijven denken over de mogelijkheden van dat land en haar bewoners.
(en @Verwijderd) Ahh, dus het was een kwestie van A zeggen en B doen. Klinkt plausibel.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:49:
[...]
Dat is wat men zei, niet wat men dacht of waar men zich op voorbereid had en was.
Je hebt ook nog een bevolking te mennen en als die op een cruciaal ogenblik in de weg gaat lopen, heb je ook een probleem.
Verwijderd
is al langer bekend dat het een mythe is.hoevenpe schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:57:
[...]
Oekraïne zegt zelf dat de 'Ghost of Kyiv' geen persoon is maar een meme
En geven aan het een gewone piloot was etc, Ghost is een mythehoevenpe schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:57:
[...]
Oekraïne zegt zelf dat de 'Ghost of Kyiv' geen persoon is maar een meme
*knip* geen HK hierasing schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:56:
Ondertussen zijn 3 kernonderzeeërs gearriveerd in de Schotland. Zowel een Britse, een Amerikaanse als een Franse. Ook dook er een Amerikaan op bij Gibraltar. Die laatste 2 zijn opvallend.
[YouTube: US, UK, France Dock Nuke Submarines In Scotland l NATO's Clear Message To Putin Amid Ukraine War?]
[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 02-05-2022 09:02 ]
Daily driver; MB R171 SLK280
Verwijderd
niet echt. Ik was denk ik destijds te druk bezig om tegen te stemmen tijdens het oekraine-referendum
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2022 13:11 ]
En daaruit maak jij op dat de “bevolking” deze oorlog niet verwachte?Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:04:
[...]
Oekraiense bevolking had deze oorlog niet verwacht. Heb stuk tekst gelezen over journalisten die afreisden naar Mariupol (vanuit Charkiv denk ik) en tijdens tanken tegen de pompbediende zeiden dat ze een oorlog verwachtten. Ze werden raar aangekeken. Oorlog? Nah.
2 uur later begon de oorlog.
Verwijderd
je zegt zelf direct al dat hij twijfels had. Nuff saidR3m3d7 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:05:
[...]
En daaruit maak jij op dat de “bevolking” deze oorlog niet verwachte?
Ik ken toevallig een gezin die een paar weken geleden uit Kherson zijn gevlucht en zij verwachte deze oorlog zeer zeker wel en wilde zelfs daarvoor al vluchten, hij had twijfels en toen zaten ze in een lastig pakket met hun kinderen.
Ook de rest van hun familie daar was verdeeld, sommige geloofde Biden andere hadden twijfels.
Ik zou dus hier wat minder generaliserend over denken.
Het gezin maakt het nu goed overgens, ze zijn veilig in Nederland.
Ik schijn ook gekozen te hebben voor Rutte, Kaag, Hoekstra en het Fscking monster genaamd Stef Blok ?Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:58:
[...]
het volk heeft gekozen voor Putin, als opvolger van Jeltsin.
Dat zegt ook wel wat toch?
Zeker zijn ze anders en hebben ze een (deels) andere historie waarvan de Oekrainse voor delen van het land meer westers is geweest, maar dat wil niet zeggen dat er geen kansen zouden kunnen zijn voor Rusland.En de historie en demografie en de cultuur zijn niet veel-belovend.
Een land als Oekraine is dan net iets anders. Heeft een net iets andere historie.
Verwijderd
dat zegt weinig over jou, maar wel over de algehele Nederlandse bevolking.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:06:
[...]
Ik schijn ook gekozen te hebben voor Rutte, Kaag, Hoekstra en het Fscking monster genaamd Stef Blok ?
En wat zegt dat over mij en de gehele Nederlandse bevolking ?
Yups voor zover ik het heb begrepen was het actief downplayen, zodat militaire logistiek doorgang kon vinden en niet ontregeld zou worden voor een bevolking in paniek.Hippocampus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:59:
[...]
(en @Verwijderd) Ahh, dus het was een kwestie van A zeggen en B doen. Klinkt plausibel.
De Russen die niet in het leger belanden, zijn een andere categorie. Ik beschreef de Russen die wel in het leger belanden.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:46:
[...]
Ik denk niet dat dat voor elke Rus opgeld doet, ondanks alles wat je schetst en wat ze allemaal niet mee hebben, ware het niet dat een hoop daar van het inmiddels het land verlaten hebben en ook in de toekomst wanneer het weer makkelijker kan, hun land zullen verlaten om persoonlijk sneller in de welvaart (in alle aspecten) te kunnen groeien. Dat maakt het ook weer lastiger om een land wel mee te krijgen in de vaart der volkeren er zullen er wellicht steeds te weinig zijn en blijven om een ommekeer te kunnen dragen.
En dat onze westerse geschiedenis rijker is qua ontwikkelingen in o.a. bestuur(svormen) en herverdelingen van land en middelen, met talloze conflicten tot gevolg die we de afgelopen eeuwen hebben uitgevochten dat is ook wel duidelijk, maar dat alles maakt nog niet dat de gehele samenleving en elke Rus daarom pertinent afgeschreven zou moeten worden.
Nope, want een substantieel deel van de bevolking heeft niet voor deze combinatie nog de personele invulling daarvan gekozen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:07:
[...]
dat zegt weinig over jou, maar wel over de algehele Nederlandse bevolking.
Precies mijn punt.
US en UK snap ik nogasing schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:56:
Ondertussen zijn 3 kernonderzeeërs gearriveerd in de Schotland. Zowel een Britse, een Amerikaanse als een Franse. Ook dook er een Amerikaan op bij Gibraltar. Die laatste 2 zijn opvallend.
[YouTube: US, UK, France Dock Nuke Submarines In Scotland l NATO's Clear Message To Putin Amid Ukraine War?]
[ Voor 5% gewijzigd door vso op 30-04-2022 23:15 ]
Tja vanalles
Verwijderd
vergeet niet dat we een parlementaire democratie hebben.gekkie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:10:
[...]
Nope, want een substantieel deel van de bevolking heeft niet voor deze combinatie nog de personele invulling daarvan gekozen.
Zeg maar uhmmm precies mijn punt
Lijkt wel een SS'er die het fascisme verheerlijkt... WO2 taferelenrapture schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:10:
[...]
Dit is in lijn met wat Rusland in de laatste 100 jaren wilt, zoveel mogelijk macht/respect van het leger afpakken. Want ze willen niet de Romanovs achterna gaan en verklaart de video van een officier die door een TV-presentator afgeblaft werd.
[YouTube: Serving army officer shut down on Russian state TV for saying soldiers are dying in Ukraine]
⚡️"It is completely unacceptable to violate Swedish airspace. We will, of course, mark this diplomatically. The action is unprofessional and given the overall security situation, extremely inappropriate." -Hultqvist (Swedish Minister of Defense)⚡️
— spook (@spook_info) 30 april 2022
[ Voor 17% gewijzigd door vso op 30-04-2022 23:14 ]
Tja vanalles
Quote je mij per ongeluk?vso schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:12:
[...]
niemand is echt wakker, internet weg regio kherson (meerdere providers) lijkt me sterk dat de russen dat doen
the plot thickens ?
Verwijderd
zou kunnen, of ook niet.vso schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:12:
[...]
niemand is echt wakker, internet weg regio kherson (meerdere providers) lijkt me sterk dat de russen dat doen
the plot thickens ?
Verwijderd
de Zweden zijn geen Turken.vso schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:13:
[Twitter]
Word het niet tijd dat we net zoals de turken reageren ? die dingen gewoon uit de lucht schieten ?
grens over = neerstorten
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq