De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.448 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:21:
even wat anders
[Twitter]
heeft dat met het volgende te maken?
[Twitter]

hmmm ...
[Twitter]
Ik denk dat ze gewoon zitten te sarren.

Maar ik wilde net dit posten, van de NATO Airforce. Blijkbaar zit Rusland sinds dinsdag extra te sarren met hun vliegtuigen.

https://ac.nato.int/archi...over-baltic-and-black-sea
NATO fighter jets stationed around the Baltic and Black Seas have scrambled multiple times over the past four days to track and intercept Russian aircraft near Alliance airspace.
Russian military aircraft often do not transmit a transponder code indicating their position and altitude, do not file a flight plan, or do not communicate with air traffic controllers, posing a potential risk to civilian airliners. The Russian aircraft intercepted never entered Alliance airspace, and the interceptions were conducted in a safe and routine manner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Commander inside steel plant surrounded by Russian troops speaks to CNN

Tja vanalles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Waarom Mariupol zo belangrijk is voor de Russen volgens oprichter Andriy Biletskyy van het Azov-regiment.

Volgens hem was de Russische verbetenheid om de stad voor hen ook een verrassing, omdat het verder vrij onlogisch is.
Verder zouden Russische elite-eenheden op Mariupol gezet zijn:
The Azov Commander mentioned that elite units are currently stationed in Mariupol: the Russian Marines, the Pacific Fleet, and the Slavic Regiment of the so-called DNR.

Earlier there were paratroopers, partly Kadyrovites, Rosguard, 9th Marine Regiment of the so-called DNR.

According to the military, the occupiers were half-destroyed and left incapacitated. He added that they were taken out for replenishment and reformatting.
In his opinion, no one, not even the Ukrainian defenders themselves, expected such a fierce battle for the city. Biletskyy noted that what is happening in Mariupol contravenes the laws of military logic and the laws of physics.
De redenen van de Russische obsessie:
“There are three directions: geostrategic, military-practical and moral-ideological.
1. moreel/ideologisch:
Moral and ideological is that Mariupol was the heart of Ukrainian Donbas. We talked a lot about the need to create a “storefront” in Donbas, so that residents understood that Ukraine is better. In many ways, Mariupol was truly a “storefront”. This is a developing city that lived better than Donetsk. The city, which in 2014 did not want to become DNR, which largely supported Ukraine, and the Ukrainian military. And for them it is, on one hand, a city-traitor of the “Russian world”, on the other hand – a symbol of the normal Ukrainian Donbas. So they decided to bury this symbol, because if everything is filth and there is nothing to compare it with, then, perhaps, filth looks normal. If there is something to compare with, it is difficult to pretend that filth is actuallygood. Accordingly, now there is nothing in Donbas to compare Donetsk and Lugansk with, whichwere turned by the Russians into a kind of soviet hell”.
2. geo-strategisch:
According to Biletskyy, the Russians wanted to capture Mariupol from the very beginning, and this was their geostrategic dimension.

But without the seaport of Mariupol and its factories the so-called “L/DNR” could not function properly economically. It was an interrupted industrial chain, because both Donetsk and Luhansk worked for Mariupol in many aspects. They also needed logistics, and logistics means the southern route that passed through Mariupol, which is called Vienna-Rostov, I think, and which goes from Odessa. That is, from the Crimea, they could easily connect in this way with the “L/DNR” and, so to speak, mainland Russia.
3. militaire logistiek:
And the second is the port, which significantly improved logistics. Until Mariupol is controlled, it is impossible to fully use this logistic corridor, and the Russians have been dreaming of a land corridor to the Crimea since 2014. Now there is a corridor, but they can’t put it to good use. This requires control over Mariupol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mis ik iets? een geplande rescue operatie? Inmiddels aangekomen in Zapo?
Is dat iets vanuit de VN?

Een bevrijdings/ontzettingsactie?
Waarom dat aankondigen? Lijkt me dat je dat een verrassing wil houden.
Of zitten ze de Russen te trollen met misinformatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Ze hadden toch ook nog wat munitie en voedsel binnen weten te krijgen? Zou me niets verbazen als ze dat nog een keer proberen en dan wat mensen op de weg naar buiten meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Ukrainian Soldiers Say Russian Troops Look 'Desperate' In Battle For...

samenvatting:

- de Russen hebben een tijdsplanning voor het gebruik van hun artillerie, is dus de klok op gelijk zetten wanneer ze weer beginnen met schieten
- de Russen lijken geen strategie te hebben, acteren niet gecoordineerd en meer als kanonnenvoer, en gebruiken uit wanhoop al hun zware wapens maar zonder al teveel resultaat
- enige waar de Oekraiense militairen ter plaatse in Donetsk nog bezorgd over zijn, zijn de ballistische raketten waar ze op die plek nog geen antwoord op hebben maar ze hopen dat de air defense in het achterland er raad mee weet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2022 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:51

Fiber

Beaches are for storming.

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:27:
Hier, pas op, keiharde beelden, nog een realiteitscheck hoe drones nu al, en steeds meer, het beeld zullen gaan bepalen. Metname als die krengen geautomatiseerd gaan worden.

*knip*

Dit is de lange versie, met het resultaat.

Ik ben bang van die dingen. Nog 2 decennia en degene die de grootste zwerm heeft kan alles pakken wat hij/zij wil.
Leuk muziekje er ook onder.

Komt uit een soort Oekraïnse Laurel en Hardy of Peppi en Kokki of zo:

Maar wat zijn die soldaten daar überhaupt aan het doen? Ziet er verder niet echt uit alsof ze in een gevecht zijn of zo. Eigenlijk heb ik liever dat ze die bommen op een tank of artillerie of radar gooien of zo. En ik mag toch hopen dat dit Russen waren en geen AU soldaten.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 29-04-2022 22:13 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
NBC heeft een artikel over Starlink in Oekraïne. Er zijn er al 10.000 in gebruik en dat worden er meer:
The SpaceX-run satellite internet service that CEO Elon Musk touted at the start of the war has emerged as a lifeline for many areas of the country, with over 10,000 dish antennas in service and more on the way.
Zo'n 200 ontvangers zijn naar lokale providers gegaan en die sluiten er soms meer dan 150 gebruikers op aan. Dat is niet ideaal maar toch een uitkomst voor mensen die weken zonder internet hebben gezeten:
He said his company has so far integrated five government-donated Starlink terminals in its mad dash to get as many customers back online as possible in areas that faced heavy Russian bombardment. That can mean wiring hundreds of people to a terminal meant for a single household.

“We are well aware that Starlink is not really created for this, but we managed to launch 150+ subscribers on one Starlink,” Zinchuk said in an interview on the messaging app Telegram.
De overheid geeft ze ook aan scholen, ziekenhuizen etc:
The ministry has also donated Starlink receivers to schools, hospitals, village governments and fire departments, a spokesperson said in an email.
Mooi dat ze hiermee belangrijke diensten online kunnen houden. Ik las van een Oekraïner die zei dat ze het in Marioepol ook gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:25:
[...]

Switchblade has entered the chat...
sorry, ik kan het niet laten. Ik zit al de hele middag te lachen hierom _/-\o_
Mijn non-nerd collega's snappen er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

user109731 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:16:
NBC heeft een artikel over Starlink in Oekraïne. Er zijn er al 10.000 in gebruik en dat worden er meer:

Mooi dat ze hiermee belangrijke diensten online kunnen houden. Ik las van een Oekraïner die zei dat ze het in Marioepol ook gebruiken.
moet haast wel, of in elk geval IETS met een satelliet want hoe krijgen ze anders hun video's naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
user109731 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:16:
[...]
Dan hoop ik wel dat ook iemand geld gaat doneren, want ze kwamen met beperkt gratis abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:11

pro_6or

amateur_60r

Fiber schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:13:
[...]

Komt uit een soort Oekraïnse Laurel en Hardy of Peppi en Kokki of zo: [YouTube: Деревня Дураков #2]

Maar wat zijn die soldaten daar überhaupt aan het doen? Ziet er verder niet echt uit alsof ze in een gevecht zijn of zo. Eigenlijk heb ik liever dat ze die bommen op een tank of artillerie of radar gooien of zo. En ik mag toch hopen dat dit Russen waren en geen AU soldaten.
Ze hebben witte strikken om hun been. Russen. Je leest veel dat ze ergens heen worden gestuurd. Dan weer aanvallen. Dan weer tijdenlang zitten en wachten. Soms vergeten worden. Dit soort wagens “geconfiskeerd” of wie weet hoe ze er aan kwamen worden ook veel gebruikt. Ja, het ziet er knullig uit. Zijn ook niet hun beste troepen. Ook Ukraine heeft aan het front best veel, laten we zeggen, niet de allereerste lijn zitten.

Juist omdat het zo knullig gaat identificeer ik me wel wat meer met ze. Ik zou ook zo’n drats zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Caelorum schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:35:
[...]

Dan hoop ik wel dat ook iemand geld gaat doneren, want ze kwamen met beperkt gratis abonnement.
Voorlopig delen SpaceX en de overheid van de VS de kosten (2/3e en 1/3e). En de VS zorgt ook dat ze op hun plek komen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:05:
[...]

Dat is echt niet zo. Kijk maar eens wat een enorme energie er vrij komt bij afvuren van zeg een D-20. En dat is een stuk uit 1955. Daar kom je echt al wel bij de limiet. Ook moderne stukken zijn gewoon gebonden aan de wetten der natuur. Met rocket assisted munitie kom je wat verder, maar no way dat de onzen 75 halen en de “hunzen” 25.
https://nationalinterest....ow-kill-long-range-178258

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:20
Fiber schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:13:
[...]

Komt uit een soort Oekraïnse Laurel en Hardy of Peppi en Kokki of zo: [YouTube: Деревня Дураков #2]

Wat denk je dat dit soort simpele aanvalletjes doen met het moraal van de Russen? Elk moment een klein bommetje op je hoofd kunnen krijgen. Dan leef je constant in angst. Dus eigenlijk heel slim dat ze dit soort kleine groepjes loslopende soldaten bombarderen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:38

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:02:

- de Russen hebben een tijdsplanning voor het gebruik van hun artillerie, is dus de klok op gelijk zetten wanneer ze weer beginnen met schieten
Welke idioot zet zijn offensieve wapens op een tijdsplanning? 8)7

Blijkt straks dat ze Outlook Calendar gebruiken ofzo?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:46:
[...]

Ze hebben witte strikken om hun been. Russen. Je leest veel dat ze ergens heen worden gestuurd. Dan weer aanvallen. Dan weer tijdenlang zitten en wachten. Soms vergeten worden. Dit soort wagens “geconfiskeerd” of wie weet hoe ze er aan kwamen worden ook veel gebruikt. Ja, het ziet er knullig uit. Zijn ook niet hun beste troepen. Ook Ukraine heeft aan het front best veel, laten we zeggen, niet de allereerste lijn zitten.

Juist omdat het zo knullig gaat identificeer ik me wel wat meer met ze. Ik zou ook zo’n drats zijn.
ik vind het eerlijk gezegd erg onrespectvol die muziek onder dit filmpje.
Eea maakt het knullig vanwege de muziek en niet wat er werkelijk gebeurt.

Deze militairen zijn gewoon ergens. Het is niet alsof er elke seconde hard gevochten wordt. Misschien dat mensen denken dat het een en al actiefilm is maar een fors deel van de tijd is gewoon wachten en je tijd uitzitten, gapen, eten, beetje bewegen etc. Mensen die in dienst gezeten hebben weten dit.
Niet elke soldaat is 24/7 aan het front, dat kan gewoon niet.

Om terug te komen op de muziek: erg onrespectvol. Deze soldaten worden belaagd met een pijpbom ofzo, lijkt niet heel erg explosief maar zal wel flink wat scherven bevatten.
Deze militairen raken hierdoor gewond en proberen weg te komen. Uiteindelijk bloeden ze dood als ik dat zo zie. Die ene militair gedraagt zich als een stervend dier want in de feutus-houding gaat liggen wachten tot de dood, als een stervend dier dat zich terugtrekt om een struik.

Misschien zijn het verkrachters en moordenaars van Bucha, maar dan nog.
Ik vind het niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen. Er gaan hier mensen dood op een tragische manier, compleet miserabel en hulpeloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Interessante link, bedankt.

Electrical assisted ramming. Dus zeg maar het aandrukken van het projectiel gaat (magnetisch)? Met veel grotere kracht/zeer precies worden gedaan waardoor dan bij het ontsteken van de propellant het projectiel veel meer wordt versneld (als ik het goed begrijp).

Maar dat is nu nog niet wat in het veld staat. Railgun op die destroyers wil ook nog niet zo vlotten las ik een tijd geleden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:01:
[...]

Welke idioot zet zijn offensieve wapens op een tijdsplanning? 8)7

Blijkt straks dat ze Outlook Calendar gebruiken ofzo?
er wordt niet bij gezegd wat de planning is, maar ja mensen zijn mensen.
Poppetjes slapen, worden wakker, drinken een kopje thee, gaan hun mail lezen en trappen daarna wat granaten uit het kanon.
Daarna even een rookpauze en weer wat shells.
Denk dat het gewoon zoiets is. Misschien ook afhankelijk van de bevoorrading: die truckers hebben natuurlijk ook hun eigen dagritme en zodra de shells beschikbaar komen stampen ze ze richting de Oekraiense frontlinie en als het op is gaan ze weer vodka zuipen en roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

wtf deze beginnen op twitter te verschijnen verwijst naar # belgorod514 of #белгород514
plaatje hoort bij de tweet
[Twitter: https://twitter.com/nv_astronaut/status/1520099825546584066]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRh6u3XXIAA-vw5?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRh6K48XwAA7q9R?format=jpg&name=small

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 30-04-2022 00:55 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:02:
[...]

Interessante link, bedankt.

Electrical assisted ramming. Dus zeg maar het aandrukken van het projectiel gaat (magnetisch)? Met veel grotere kracht/zeer precies worden gedaan waardoor dan bij het ontsteken van de propellant het projectiel veel meer wordt versneld (als ik het goed begrijp).

Maar dat is nu nog niet wat in het veld staat. Railgun op die destroyers wil ook nog niet zo vlotten las ik een tijd geleden.
Dat is ook wat ik ervan kan maken en ik vermoed dat je gelijkt hebt en dat deze techniek inderdaad niet op dit moment inzetbaar is bij dit conflict, het lijkt wel heel nieuw allemaal.
Ik vermoed dat het dit soort nieuws is waardoor mensen er zomaar even KM's aan range opplakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:05:
wtf deze beginnen op twitter te verschijnen verwijst naar # belgorod514 of #белгород514
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
dus: Belgorod om 05:14 in de ochtend op 30 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:55
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik mis denk wat context hier....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:52
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen idee wat er staat :/ . Vertaling :> ?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:39
beany schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:56:
Wat denk je dat dit soort simpele aanvalletjes doen met het moraal van de Russen? Elk moment een klein bommetje op je hoofd kunnen krijgen. Dan leef je constant in angst. Dus eigenlijk heel slim dat ze dit soort kleine groepjes loslopende soldaten bombarderen.
Het zijn vooral de filmpjes die dat effect hebben en de wetenschap dat switchblades, 155mm houwitsers, PzH2000s en ander offensief wapentuig het land binnenrolt.

Toch jammer dat deze (nog) niet geleverd wordt, brrrttttttt....

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:01:
[...]

ik vind het eerlijk gezegd erg onrespectvol die muziek onder dit filmpje.
Eea maakt het knullig vanwege het filmpje.

Deze militairen zijn gewoon ergens. Het is niet alsof er elke seconde hard gevochten wordt. Misschien dat mensen denken dat het een en al actiefilm is maar een fors deel van de tijd is gewoon wachten en je tijd uitzitten, gapen, eten, beetje bewegen etc. Niet elke soldaat is 24/7 aan het front, dat kan gewoon niet.

Om terug te komen op de muziek: erg onrespectvol. Deze soldaten worden belaagd met een pijpbom ofzo, lijkt niet heel erg explosief maar zal wel flink wat scherven bevatten.
Deze militairen raken hierdoor gewond en proberen weg te komen. Uiteindelijk bloeden ze dood als ik dat zo zie. Die ene militair gedraagt zich als een stervend dier want in de feutus-houding gaat liggen wachten tot de dood, als een stervend dier dat zich terugtrekt om een struik.

Ik vind het niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen.
De eerste granaat valt best ver van ze af en toch zijn er 2/3 met wonden aan het been. Kleine denk ik. Dus wachten op de lada die ze naar de medische post gaat brengen. En daar wachtte de drone operator ook op.

De man in de auto komt er al helemaal niet meer uit, de tweede Idd zoals je beschreef.

Dit ís oorlog. Ik hoop dat Oekraïne een enorme overwinning behaald, maar die aantallen, dat zijn allemaal lui die dit overkomt. De meeste zullen geen grote klootzakken zijn, alhoewel. In oorlog, meestal een hele kleine groep die moraal houd.

Heftige film, kut om te kijken “the thin red line” gaat hier over.

Mede daarom willen de meeste van onze opa’s niet praten over wo2 of “politionele acties” (speciale militaire operatie). Mijn Opa deed dat iig bijna nooit en hij was mijn grote voorbeeld, iemand waar ik zeer veel respect voor had.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:59
asing schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:09:
[...]

Mjah, blijkbaar verwacht men dat er iets gebeurd morgen om 5:14 in Belgorod.
Want elk weldenkend land post natuurlijk zijn aanvallen vooraf op Twitter.
Als je een beetje verder zoekt wordt er vooral gezegd dat er vergelding voor Marioepol komt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

asing schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:09:
[...]

Belgorod + plaatje

Meer staat er niet .. hoe/wat waar dunno ze lopen een uur voor ons oid

Kan false flag zijn maar word wel veel gepost ..

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 29-04-2022 20:12 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Nat-Water schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:11:
Want elk weldenkend land post natuurlijk zijn aanvallen vooraf op Twitter.
Rusland zet z'n artillerie in Outlook Calender... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn al eerder explosies en branden geweest in Bryansk en Belgorod en in Kursk-region zou een Bayraktar zijn neergehaald.

Zal best kunnen dat ze raketaanvallen op de planning hebben staan, of SOF heeft timed explosives geplaatst her en der.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:15:
er zijn al eerder explosies en branden geweest in Bryansk en Belgorod en in Kursk-region zou een Bayraktar zijn neergehaald.

Zal best kunnen dat ze raketaanvallen op de planning hebben staan, of SOF heeft timed explosives geplaatst her en der.
Dan hebben ze nu nog uren om die te vinden en op te ruimen. VSO postte ook dat iedereen weer binnen moet blijven toch? Dat doen ze meestal bij een groot offensief.

Raar dit, snap er niks van. Als het al geen totale bullshit is.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:10:
[...]

De eerste granaat valt best ver van ze af en toch zijn er 2/3 met wonden aan het been. Kleine denk ik. Dus wachten op de lada die ze naar de medische post gaat brengen. En daar wachtte de drone operator ook op.

De man in de auto komt er al helemaal niet meer uit, de tweede Idd zoals je beschreef.

Dit ís oorlog. Ik hoop dat Oekraïne een enorme overwinning behaald, maar die aantallen, dat zijn allemaal lui die dit overkomt. De meeste zullen geen grote klootzakken zijn, alhoewel. In oorlog, meestal een hele kleine groep die moraal houd.

Mede daarom willen de meeste van onze opa’s niet praten over wo2 of “politionele acties” (speciale militaire operatie). Mijn Opa deed dat iig bijna nooit en hij was mijn grote voorbeeld, iemand waar ik zeer veel respect voor had.
klopt, de eerste was een beste dwarrel maar zal wel scherven/spijkers ofzo bevatten.
Die tweede was een lucky drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:15:

die bayraktar is al debunkt .. was een neergehaalde ergens anders :) blijkbaar .. alles wat de russen plubliceren moet je 3x op fake news checken :P

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:18:
[...]

Dan hebben ze nu nog uren om die te vinden en op te ruimen. VSO postte ook dat iedereen weer binnen moet blijven toch? Dat doen ze meestal bij een groot offensief.

zou best kunnen. Laat die Russen maar lekker rennen en in onzekerheid zitten.
Tide has turned.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:52
vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:11:
[...]

Belgorod + plaatje

Meer staat er niet .. hoe/wat waar dunno ze lopen een uur voor ons oid

Kan false flag zijn maar word wel veel gepost ..
Ik geef je iets om op te kauwen : Matheus 5:14.

Dan zou het 1 grote vuurbal moeten worden ....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

During the day, on April 29, in the area of responsibility of the operational-tactical group "Vostok" orcs carried out 4 attacks.

Ukrainian defenders destroyed:
personnel-173
tanks - 4
BMP-5
BTR-2
Att – 13
artillery systems-5
mortar crews – 2
UAV-5

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:18:
[...]

ik post alleen wat er hier en daar rond gaat .. maar iedereen binnen is OPSEC

asing schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:21:
[...]

ben niet zo van de bijbel maar die is wel wreed opgemerkt :) (y)

[ Voor 16% gewijzigd door vso op 29-04-2022 20:25 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

hoeft niet perse, kan ook betekenen dat de stad erg slecht verdedigd is en in the picture is.
Is doorvoer- en bevoorradingscentrum
Dus heeft de aandacht. En rijp voor aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:25:
[...]

hoeft niet perse, kan ook betekenen dat de stad erg slecht verdedigd is en in the picture is.
Is doorvoer- en bevoorradingscentrum
Dus heeft de aandacht. En rijp voor aanvallen.
kan van alles zijn voor nu dat zien we morgen eventueel wel

taal van USA word ook harder

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07

bloody

0.000 KB!!

Oef dat zijn wel heel forse verliezen voor UA.. :'(
Heb je een linkje?

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

bloody schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:40:
[...]

Heb je een linkje?
dat zijn verliezen voor RU, wat UA gesloopt heeft dus :)

tussentijdse updates via telegram
Erhm nee dat word zoeken .. beetje komkommer tijd dus poste er 1 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 29-04-2022 20:42 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 11:52
bloody schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:40:
[...]

Heb je een linkje?
Juist andersom, verliezen voor RU ("Ukrainian defenders destroyed:" -> de verdedigende partij heeft vernietigd (daarboven wordt aangegeven dat de Russen vier aanvallen hebben ingezet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07

bloody

0.000 KB!!

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:41:
[...]

dat zijn verliezen voor RU, wat UA gesloopt heeft dus :)

tussentijdse updates via telegram
Erhm nee dat word zoeken .. beetje komkommer tijd dus poste er 1 ;)
oh soort van grappig, ik las het PRECIES andersom 8)
"orcs carried out 4 attacks." --> De russen hebben 4 aanvallen uitgevoerd waarbij de volgende UA defenders destroyed zijn: <opsomming>

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pro_6or schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:10:
[...]

Idd, uiteindelijk zijn het gewoon twintigers die met een smoes van de dictator daarheen gestuurd zijn, gebrainwashed door de propaganda, denkend dat ze met een goede zaak bezig zijn, met ouders die thuis niet weten wat er gebeurt of nooit meer over hen horen... Enkele jaren geleden waren het nog schoolkinderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2022 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:45:
[...]

Idd, uiteindelijk zijn het gewoon twintigers die met een smoes van de dictator daarheen gestuurd zijn, gebrainwashed door de propaganda, denken dat ze met een goede zaak bezig zijn. Met ouders die thuis niet weten wat er gebeurt of nooit meer over hen horen...
Ik denk dat die sjappies na 2 maanden wel weten wat ze daar moeten doen. Maar gebrainwashed zijn ze zeker ja. Lullige is dat die 20 jarigen daardoor wel gevaarlijk zijn en beter uitgeschakeld kunnen worden voordat Oekrainse burgers de sjaak zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:01:
[...]

Ik vind het niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen. Er gaan hier mensen dood op een tragische manier, compleet miserabel en hulpeloos.
Meest stuitende is dat deze al eerder op de dag is geplaatst en ik deze had gerapporteerd. Die is alleen niet weggehaald. Waarom? Geen idee, want het gaat regelrecht tegen de regels van dit topic in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:50:
[...]

Meest stuitende is dat deze al eerder op de dag is geplaatst en ik deze had gerapporteerd. Die is alleen niet weggehaald. Waarom? Geen idee, want het gaat regelrecht tegen de regels van dit topic in.
tja ik vind dat de waarschuwing vooraf wel afdoende is, maar goed is aan de moderators natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het niet erg om zulke filmpjes te zien op z'n tijd maar goed dan wel liever met een waarschuwing voor de faint of hearted.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2022 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:53:
[...]
tja ik vind dat de waarschuwing vooraf wel afdoende is, maar goed is aan de moderators natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het niet erg om zulke filmpjes te zien op z'n tijd maar goed dan wel liever met een waarschuwing voor de faint of hearted.
Mja, de eerste post was zonder waarschuwing. Dat de waarschuwing bij die van jou stond was ook waarom ik em niet heb gerapporteerd. Niet dat het nog veel uitmaakt nu want er is sowieso niets mee gedaan (zoverik weet).

Overigens heb ik ook niet zoveel issues met de video's en ze te bekijken, maar wel met hoe sommige reacties erop waren. Alsof je mensen ziet reageren op een voetbal- of bokswedstrijd.

Zolang we allen maar herinneren dat niet al te lang geleden Nederlanders gruwelijke misdaden hebben begaan in het buitenland, nog geen paar jaar nadat er in ons land flink tekeer werd gegaan door even zo goed gebrainwashte mensen. Zelfs een serie als Band of Brothers weet dat nog te benadrukken met die gast met zijn bloemetje en foto's van het gezin in zijn jasje. Of die jonge soldaat die in de polder wordt neergeschoten, waarna 1 van de hoofdrolspelers aangeeft geen schot meer te hebben afgeschoten de hele weg naar hartje Nazi-rijk. Dit zijn gewoon mensen en echt niet allemaal criminelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien dat er nog wat MiG-29's naar Oekraïne gestuurd zullen worden:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Caelorum schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:59:
[...] Dit zijn gewoon mensen en echt niet allemaal criminelen.
Ze hadden ook thuis kunnen blijven.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caelorum
Fiber schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:01:
[...]
Ahjoh, als jij niets hebt thuis, niets anders te horen krijgt dan dat je mensen te hulp gaat schieten, weet dat je gezin het heel zwaar gaat krijgen als je niet gaat (en jezelf misschien ook wel) en als je eenmaal daar zit neergeschoten wordt als je de verkeerde kant oploopt of tegen de verkeerde mensen zegt dat je wilt deserteren?
Ja, dan kan je inderdaad niet gaan. De meesten kiezen echter voor vechten. Ook in Nederland als je voor die keuze gezet wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

<mute>

[ Voor 105% gewijzigd door vso op 29-04-2022 21:31 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:04:
[...]

Ahjoh, als jij niets hebt thuis, niets anders te horen krijgt dan dat je mensen te hulp gaat schieten, weet dat je gezin het heel zwaar gaat krijgen als je niet gaat (en jezelf misschien ook wel) en als je eenmaal daar zit neergeschoten wordt als je de verkeerde kant oploopt of tegen de verkeerde mensen zegt dat je wilt deserteren?
Ja, dan kan je inderdaad niet gaan. De meesten kiezen echter voor vechten. Ook in Nederland als je voor die keuze gezet wordt.
het zit net iets anders denk ik: de militairen die meededen met de oorspronkelijke oefeningen langs de grens zitten eigenlijk al vast in het concept en kunnen niet meer terug.
Alleen nieuwen die nog thuis zijn kunnen 'nee' zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:45:
[...]

Idd, uiteindelijk zijn het gewoon twintigers die met een smoes van de dictator daarheen gestuurd zijn, gebrainwashed door de propaganda, denkend dat ze met een goede zaak bezig zijn, met ouders die thuis niet weten wat er gebeurt of nooit meer over hen horen... Enkele jaren geleden waren het nog schoolkinderen.
Het moet vooral bizar geweest zijn voor de eerste 'vredestroepen' die naar Kiev vertrokken. Daar zaten namelijk niet-militairen tussen. Zonder dat ze wisten wat hun te wachten stond gingen ze de grens over, en werden vervolgens getrakteerd op artillerievuur.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Fiber schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:01:
[...]

Helaas zit dat niet in de aard van de mens.

Wat dat betreft is ons ras behoorlijk primitief en hardleers: Er zijn duizenden oorlogen geweest, er zijn miljoenen mensen gestorven om niets en toch.. als er weer een nieuw conflict is, staat we weer allemaal in de rij om daar aan deel te nemen.
Het is ook altijd het zelfde liedje: oude mannen starten een oorlog, jonge mannen vechten een oorlog. Om geld, om macht of om een stukje land. :/

We maken er zo'n zooitje van. Soms denk ik (en ik ben van nature een optimist) dat het beter zou zijn als ons ras zou ophouden met bestaan. :o

Maar goed, dat is wellicht een onderwerp voor een ander topic.

[ Voor 9% gewijzigd door ChojinZ op 29-04-2022 21:20 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:11:
[...]

Gast je overdrijft naar mijn idee .. ook redelijk all over de place
Dit topic gaat niet over dammen of schaken, niemand verheerlijkt het ![...]
Er werd anders redelijk jolig gedaan over mensen die je gewoon dood ziet gaan.
[...] We kijken wel john wick, matrix en kill bill maar dat filmpje waar je uit je stekker over gaat toont niet zoveel als die Films doen. [...]
Irrelevant. Het ene is echt, het andere nep. Een politieserie met verkrachting is ook lang niet zo erg om naar te kijken dan een echte veerkrachtig die gefilmd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:12:
[...]
Alleen nieuwen die nog thuis zijn kunnen 'nee' zeggen.
Technisch gezien wel ja. Net zoals ze in China kunnen besluiten wel de straat op te gaan ipv een maand binnen te blijven. Of in Noord-Korea om niet mee te doen met het regime. In Cuba om wel je eigen bedrijf te starten zonder toestemming.
De repressie en propaganda is er echt wel in Rusland. Als je niet meedoet dan eindig je voor 1 of ander akkefietje voor de rechtbank die je een tijdje pauze geeft om na te denken of het wel echt zo verstandig was.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 29-04-2022 21:18 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Dit topic gaat niet over dammen of schaken, niemand verheerlijkt het !

We kijken wel john wick, matrix en kill bill maar dat filmpje waar je uit je stekker over gaat toont niet zoveel als die Films doen.
Niemand zegt dat wij in de oorlog niet zo waren, en heel erg zwart wit, en we hebben hier ook aanslagen.

99% hebben we nu wel gezien dat dat turret werpen een sport is .. beetje verandering mag best.
Ben het wellicht beetje met je eens dat het een grens gevalletje is maar pff laten we niet schijnheilig of hypocriet naar elkaar gaan doen.

ik doe een TR rapport als het me niet bevalt .. dat mag je ook doen laat de mods maar bepalen toch ?

Eenige reden dat ik reageer is vind niet fair dat je zo op anderen reageert ...
Ondanks dat je een significant deel van je berichten best nuttig zijn vraag ik mij (goedbedoeld) af of het niet eens tijd wordt om een paar dagen rust te nemen en even iets anders te doen. Naar mate de tijd vordert worden je berichten anders van aard… blijf om je eigen (mentale) gezondheid denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:00:
Misschien dat er nog wat MiG-29's naar Oekraïne gestuurd zullen worden:

[Twitter]
Awww wat een samenwerking! mooi om te zien :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit topic gaat niet over dammen of schaken, niemand verheerlijkt het !

We kijken wel john wick, matrix en kill bill maar dat filmpje waar je uit je stekker over gaat toont niet zoveel als die Films doen.
Niemand zegt dat wij in de oorlog niet zo waren, en heel erg zwart wit, en we hebben hier ook aanslagen.
issue wat ik ermee heb is het muziek eronder.
We verheerlijken het niet, vinden het ook niet onterecht in de zin van 'het is oorlog' maar zodra we vergeten dat het mensen zijn die ook niet dood willen verworden we tot datgene wat we zelf verachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De lijkschouwers en rechercheurs uit de regio van Kiev hebben de handen vol met het identificeren van mensen:
In koelwagens stapelen de stoffelijke resten zich op. Het personeel doet wat het kan om het aantal slachtoffers bij te houden.

Eind februari, enkele dagen na het begin van de Russische invasie in Oekraïne, kwam de eerste dode binnen. De dag daarop nog eens twee. Tegen begin maart was er geen plaats meer in het lijkenhuis in een buitenwijk van Kiev. Uit de door Russische troepen bezette voorsteden Boetsja en Borodjanka kwam een dagelijkse stroom lichamen.
De aantallen tot nu toe:
‘Tot op zondag werden alleen al in de regio rond Kiev 1.123 lichamen geborgen, onder hen 35 kinderen’, zegt Oleh Tkalenko, een officier van justitie uit de buurt. ‘Dat zijn de lichamen die we opgehaald hebben uit de massagraven of op straat gevonden hebben. Vaak zwaar verminkte mensen. Elk van de 1.123 gevallen wordt geregistreerd en onderzocht door rechercheurs. Dagelijks ontdekken we meer lichamen. Veel preciezere informatie kan ik niet geven, want op dit moment worden er duizenden verslagen opgemaakt.’
De letsels op de lichamen zijn vaak heel brutaal:
Hij spreekt van mensen die vermoord werden en dan verpletterd door een tank. ‘Zoveel verkoolde en verminkte lichamen, sommige zijn onmogelijk te identificeren’, zegt hij. ‘Een gezicht dat volledig verbrijzeld is, kun je niet weer ineenzetten. Soms is er zelfs geen hoofd meer.’

Zijn team, dat aan de slag is in een mortuarium dat vanwege de veiligheid niet nader benoemd wordt, onderzoekt zo’n vijftien lichamen per dag. Vele zijn zwaar toegetakeld.
Een echtpaar getuigt over hun zoon die op brutale wijze vermoord is:
Een ouder echtpaar nadert de achterdeur van een koelwagen. Door hun tranen heen delen ze de identiteit van het slachtoffer mee aan de mannen die, te midden van een dertigtal lijken, in de trailer staan. Het is hun zoon die bij het burgerverzet diende. Het koppel denkt dat hij verraden is door een vrouw nadat Russische soldaten hun dorp hadden ingenomen en de jacht hadden geopend op Oekraïense strijders en voormalige soldaten die hadden gevochten in de Donbas.

Hun zoon was één van hen. De Russen pakten hem op, folterden hem, braken zijn armen en trokken een plastic zaak over zijn hoofd. Daarna schoten ze hem in het hoofd en smeten zijn lichaam aan de kant van de weg. Daar bleef zijn lijk dagenlang liggen, tot het uiteindelijk gevonden werd door vrijwilligers.
Ook machinegeweren en clusterbommen:
‘We zien heel wat verminkte lichamen’, zegt Perovskyi. ‘Meerdere met de handen op de rug gebonden en achteraan in het hoofd geschoten. Er zijn ook slachtoffers die beschoten zijn met machinegeweren, en zes of acht kogelgaten vertonen. En dan zijn er nog de gevallen met fragmenten van clusterbommen in hun lichaam.’
Voor elk lichaam wordt dus ook een verslag opgemaakt.

March of the Eagles

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Caelorum
En ik zeg dus niet dat we de beelden niet moeten delen (iig met waarschuwing), masr wel dat je met wat respect mag omgaan met die beelden. We hebben hier ook geen topics waar we beelden delen van seriemoordenaars die een spuitje krijgen en met zijn allen grappige of vrolijke comments plaatsen.

Wellicht dat de mensen in de filmpjes het verdienen, maar wellicht ook niet. Maar los daarvan zijn het gewoon mensen met families en vrienden die net zo hard geraakt worden. Als je nog een beetje beschaafd wil blijven en niet naar hetzelfde niveau wilt zakken als sommige Russische trillen, dan moet je het IMO gewoon serieus behandelen. Of misschien gewoon niet meer op zoek gaan naar die content. (en @vso daarmee wil ik niet zeggen dat jij dat niet hebt gedaan. Alleen sommige reacties erop vond ik nog aanstootgevende dan de content zelf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Caelorum schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:14:
[...]

[...]
Tja, als ik lees wat die Russen allemaal in de Oekraïense dorpen die ze bezet hadden hebben uitgevoerd dan heb ik geen medelijden meer met ze. Gevechten van militairen onderling is één ding, maar gewone burgers mishandelen en doden wat de Russen doen is een heel ander verhaal. En aangezien we niet weten welke Rus wat gedaan heeft en waarom, scheer ik ze allemaal over dezelfde kam en hoop ik dat de Russen zo gauw en zo hard mogelijk terug naar Rusland geslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Caelorum schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:14:
[...]
dat is een aanname dat ze dood gaan, sta je er naast ? wellicht gewoon gewond/verdoofd

Elk mens reageert anders, maar zie het als meeleven ..zou je in ook fijn vinden als de situatie andersom was.

Laten we gewoon elkaar aanspreken in het dagelijks leven op "ongewenst gedrag" en niet op het forum
uit tekst kan je geen emotie halen. immers je mist de spraak en body-language
Caelorum schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:23:
Alleen sommige reacties erop vond ik nog aanstootgevende dan de content zelf)
(y) Dat mag je best vinden, ik kies ervoor om dat dan maar te negeren (probeer ik althans)

zullen we lekker terug on topic gaan ? lijkt me veel intressanter :)

[ Voor 17% gewijzigd door vso op 29-04-2022 21:28 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:24:
[...]

Tja, als ik lees wat die Russen allemaal in de Oekraïense dorpen die ze bezet hadden hebben uitgevoerd dan heb ik geen medelijden meer met ze. Gevechten van militairen onderling is één ding, maar gewone burgers mishandelen en doden wat de Russen doen is een heel ander verhaal. En aangezien we niet weten welke Rus wat gedaan heeft en waarom scheer ik ze allemaal over dezelfde kam en hoop ik dat de Russen zo gauw en zo hard mogelijk terug naar Rusland geslagen worden.
ik heb ook geen medelijden over het algemeen.
Probleem is dat we op moeten letten niet te verworden tot zij die we verachten.
Dat muziekje eronder vind ik daarom not done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:24:
[...]

dat is een aanname dat ze dood gaan, sta je er naast ? wellicht gewoon gewond/verdoofd
neem van mij aan: diegene die we in die feutus-houding zien is geen lachebekje meer.
Iets met kennis en ervaring van hoe mensen dood gaan.
Laat ik het daarbij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Als je ziet hoe die eerste granaat (die best ver van ze af valt) meerdere verwond door shrapnel, en de 2e ontploft ín de auto waarin ze zitten, dan is de kans levensgroot dat ze zwaar gewond zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:28:
[...]
neem van mij aan: diegene die we in die feutus-houding zien is geen lachebekje meer.
Iets met kennis en ervaring van hoe mensen dood gaan.
Laat ik het daarbij houden.
En die in de auto die je later nog ziet liggen door het dakraampje gaat ook nergens meer heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Caelorum schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:32:
[...]

En die in de auto die je later nog ziet liggen door het dakraampje gaat ook nergens meer heen.
ik vond die treffer via het dakraam echt gewoon lucky (toeval dat de auto reed zeg maar)

btw voor jou info .. die "heftige" post van mij gewoon weggehaald, was te "direct" .. was er ook zelf wel even klaar mee dat mensen denken dat anderen het verheerlijken .. maar dat hoeft niet op de man oid

iemand zei "ben er niet verdrietig om eerder .... " redelijk erbij passen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

In the battles between Kadyrovtsy and Buryats, the Buryats won. Shootout occurred due to the division of loot - Arestovich
had een lange quote gedaan eerder dat ze aan het vechten met elkaar.

[ Voor 20% gewijzigd door vso op 29-04-2022 21:39 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Onverwacht--Rusland heeft alsnog een aflossing gedaan op zijn schulden.
In the latest twist to the saga over whether Russia will renege on its debts for the first time since 1998, the country’s finance ministry said the two payments — totalling $649mn and originally due on April 4 — had been sent to Citigroup in dollars, the paying agent responsible for distributing cash to bondholders.
“The finance ministry has the resources and from an economic point of view there can be no talk of any default,” said Elvira Nabiullina, head of the central bank. “But we are witnessing difficulties with payments,” added Nabiullina, who was recently appointed to a third term in the role.
Dat Rusland alsnog betaalt (en dus knippert met de ogen, want ze zouden eerst in roebels betalen en een rechtszaak aanspannen) is wel een signaal. Men wil kennelijk wel open blijven voor buitenlands kapitaal, maar ik zou verwachten dat het voor Rusland sowieso moeilijk is om dat aan te trekken (failliet of niet).
The use of scarce dollars for debt repayments marks a “meaningful win” for US authorities, said Paul McNamara, an emerging market bond fund manager at GAM. “It also implies that Russia is making provision for something other than an indefinite freeze of external financial relations.”
Maar hoe de verdere betalingen moeten gaan in de toekomst blijft ongewis.
Even if the late payments arrive before the grace period ends on Wednesday, it is still unclear how Russia will go on servicing its foreign debt beyond May 25, when an exemption in US sanctions that allows US investors to receive Russian interest payments is due to expire.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Laten we gewoon elkaar aanspreken in het dagelijks leven op "ongewenst gedrag" en niet op het forum
uit tekst kan je geen emotie halen. immers je mist de spraak en body-language
[...]
Iets als de volgende reactie kan ik niet anders lezen eerlijk gezegd:.
Fanta schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:34:
[...]
Dat laatste bommetje was wel belachelijk goed getimed, precies door het dakraampje zo te zien! _/-\o_
.
.
[...]
zullen we lekker terug on topic gaan ? lijkt me veel intressanter :)
Ik ook, maar het moet soms wel gezegd worden. Dit is een heftig onderwerp, met heftige gebeurtenissen. Niet voor niets dat experts oproepen om waakzaam te zijn (https://nos.nl/artikel/24...e-hoe-kun-je-die-oplossen). Het zijn ook echte beelden waar beroepsmatige kijkers een heel support system voor opgetuigd krijgen.
Het is dus helaas noodzakelijk om mensen hier soms op te wijzen dat het geen spelletje is, het om echte mensen gaat en we met we reden geen spuitjes meer geven in dit deel van de wereld (en al helemaal niet met het gewone publiek erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Electricity in exchange for gas.

Vladimir Zelensky said that Ukraine is ready to supply Europe with electricity in exchange for gas.

According to him, the Ukrainian nuclear generation is very large, therefore it is possible to sell electricity at normal prices, and not to profit from it.
link kwijt

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Er zijn ook dronebeelden zonder geluid te vinden, zoals de DJI Mavic 3 in de feed van https://twitter.com/TheDeadDistrict.

Volgens de comments op Reddit zijn de bommen uitgerust met 3D-geprinte onderdelen, om gewicht te sparen. Toch vraag ik mij af hoe efficiënt de inzet van deze drones zijn. Met dit soort drones die één of twee bommen dragen ga je geen leger van > 100.000 man uitschakelen. Ik denk dat de drones nuttiger zijn ter ondersteuning van de artillerie, zoals hier te zien is. We zien direct hoe snel en accuraat het Oekraïense leger die tank kan raken.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ja heel leuk maar als de Russen de kerncentrales in handen hebben bombarderen hebben we daar NU niet zoveel aan in ruil voor het Russische gas.
Moet eerst de oorlog afgelopen zijn.

Die lend-lease levert zelfs Abrams en Bradleys ik ben echt flabbergasted.
Als Putin nu geen kernbom gooit, gooit ie m nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Russia fired 1,300 missiles at Ukraine during the war, which cost the aggressor at least $7.5 billion, - Forbes

Russia has fired 235 Kalibr missiles at Ukraine. It is difficult to calculate the exact number of other types of missiles fired at Ukraine, because according to the Ministry of Defense on March 24, their ratio is as follows: 62% of the missiles fell on Iskander, 30% on X-class missiles and 8% on Tochka-U.

The cost of missiles can vary greatly. "Tochka-U", according to the Military Russia website, is estimated at $300 thousand, the cost of "Caliber" is $6.5 million in accordance with the export contract with India in 2006. Missiles of the X-101 class are more modern and advanced than the "Calibers", therefore, according to experts, many times more expensive.

The taxpayers of Russia hardly think that this money could go to the asphalt in the villages, at least.
https://t.me/u_now/46264
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:46:
[...]

ja heel leuk maar als de Russen de kerncentrales in handen hebben bombarderen hebben we daar NU niet zoveel aan in ruil voor het Russische gas.
Moet eerst de oorlog afgelopen zijn.

integendeel, veel van onze elektra centrales draaien op gas .. (hier in NL that is) dus overschakelen op dit voorstel is win-win immers geld gaat niet meer richting RU maar UA, tegen kostprijs / kleine winst maakt mij niet zoveel uit ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:49:
[...]
https://t.me/u_now/46264

[...]

integendeel, veel van onze elektra centrales draaien op gas .. (hier in NL that is) dus overschakelen op dit voorstel is win-win immers geld gaat niet meer richting RU maar UA, tegen kostprijs / kleine winst maakt mij niet zoveel uit ..
wat zei ik nou :P
hoe komt die stroom hier in Nederland? Dat is 1.
Nummer 2 is: kan die stroom hier heen komen? Diverse kerncentrales zijn in handen van de Russen of behoorlijk onveilig momenteel.
We moeten NU minderen op Russisch gas. En Oekraiense stroom is geen stabiele factor momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

❗️ Putin is preparing an important statement for May 9 on the announcement of mass mobilization of the population for a decisive blow to Ukraine, – The Daily Mail (https://www.dailymail.co....ilisation-population.html ) with reference to the Minister of Defense of the United Kingdom

It is reported that one of Putin's arguments about organizing mass conscription of the population into the army will be the declaration of a new war to the "Nazis" of the whole world.
https://t.me/realua11/16987

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:50:
[...]

Nummer 2 is: kan die stroom hier heen komen? Diverse kerncentrales zijn in handen van de Russen of behoorlijk onveilig momenteel.
We moeten NU minderen op Russisch gas. En Oekraiense stroom is geen stabiele factor momenteel.
De (gas)pijp ligt er kabels erdoor en klaar ? ;) de vorige eigenaar gaat niet tegensputteren niet meer dan nu :)
dit zijn uitdaging die "snel" opgelost kunnen worden het land moet toch opgebouwd worden

En als we snel aan het opbouwen willen dan moeten we ff meehelpen, maar dat zie ik nog niet gebeuren, helaas.

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
XWB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:45:
Er zijn ook dronebeelden zonder geluid te vinden, zoals de DJI Mavic 3 in de feed van https://twitter.com/TheDeadDistrict.

Volgens de comments op Reddit zijn de bommen uitgerust met 3D-geprinte onderdelen, om gewicht te sparen. Toch vraag ik mij af hoe efficiënt de inzet van deze drones zijn. Met dit soort drones die één of twee bommen dragen ga je geen leger van > 100.000 man uitschakelen. Ik denk dat de drones nuttiger zijn ter ondersteuning van de artillerie, zoals hier te zien is. We zien direct hoe snel en accuraat het Oekraïense leger die tank kan raken.
Alle beetjes helpen toch? Een goedkope drone met een simpele granaat kan toch een tank oid uitschakelen. Lijkt me kosteneffectief. Die beelden die we nu naar buiten zien komen laten zien dat het in principe goed kan werken.

Er zijn ook filmpjes waarop te zien is dat Russische soldaten ermee worden uitgeschakeld. De paniek die het veroorzaakt, dat draagt ook bij.

Ik bespeurde de afgelopen dagen bij mezelf dat ik eindeloos kan blijven kijken naar filmpjes waarin Russen worden afgeslacht en voertuigen worden vernietigd. Je stompt er geestelijk behoorlijk van af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:50:
[...]

Oekraïne is nog niet zolang geleden aangesloten op het Europese elektriciteitsnetwerk, stroom leveren zou in theorie mogelijk moeten zijn. De kerncentrales in het westen van het land zijn niet bezet door de Russen, maar niemand kan garanderen dat er een ooit eens een raket op inslaat. Europa kan in elk geval kijken naar wat er mogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 29-04-2022 21:58 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:49:
Dat klopt, kleinere gascentrales worden nog steeds gebruikt om de gaten in energievraag op te vangen wanneer er bv energie uit windturbines en via de zon gebruikt wordt.

Dat maakt per saldo een windturbine ook bij lange na niet zo CO2 "neutraal" als wat veel mensen (incl politici) denken.

Op dit moment zijn daar geen directe (grootschalige) alternatieven voor.
Roepen dat we van het gas af moeten is leuk, maar zolang hier niet direct een oplossing voor is, kan dat simpelweg gewoon niet.

Dan hebben we het nog niet eens over alle alternatieven die er eerst moeten liggen om überhaupt over te kunnen schakelen.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:55:
[...]
https://t.me/realua11/16987

[...]

De (gas)pijp ligt er kabels erdoor en klaar ? ;) de vorige eigenaar gaat niet tegensputteren niet meer dan nu :)
dit zijn uitdaging die "snel" opgelost kunnen worden het land moet toch opgebouwd worden

En als we snel aan het opbouwen willen dan moeten we ff meehelpen, maar dat zie ik nog niet gebeuren, helaas.
ik vraag me af of allerlei infrastructuur in de EU al 100% uitwisselbaar is.
Heb het idee dat dat nog lang niet zo is.
Om te beginnen nog steeds als voorbeeld die locomotief in Bad Bentheim voor de trein vanuit Nederland richting Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Opmerkelijk dat CHINA de volgende kaart gebruikt (RU ontvriend ?)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRiWUn3WYAA6-Gk?format=jpg&name=small

https://www.reddit.com/r/...vision_channel_cctv_they/

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:46:
[...]

Putin alleen kan geen kernbom gooien, de vraag is dan of de andere mensen die voor deze opdracht nodig zijn daadwerkelijk op de knop drukken. Want die mensen willen vast nog een leven na de oorlog.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:55:
[...]

Je stompt er geestelijk behoorlijk van af.
[/quote]
en dat bedoel ik. Dat moeten we hier in het westen zien te voorkomen.
Elke keer sterft er een stukje van onze ziel en dan blijft er weinig over van een empathische democratische vrije ziel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Er zullen veel voertuigen op de parade missen blijkbaar (twitterdraadje) hoekandatnu? :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRhvz3lX0AAyeDw?format=jpg&name=small

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zijn dat de Russische military districts, althans lijkt erop qua verdeling:
Wikipedia: Military districts of Russia

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:02:
Elke keer sterft er een stukje van onze ziel en dan blijft er weinig over van een empathische democratische vrije ziel.
Empathie is in dit geval onze westerse valkuil, in een oorlog is het hij of ik.

De enige manier waarop Oekraïne kan winnen is zoveel mogelijk Russische militiairen te doden, geen uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:04:
Er zullen veel voertuigen op de parade missen blijkbaar (twitterdraadje) hoekandatnu? :+
[Twitter]
[Afbeelding]
Ah, in elk geval zal de moderne T-14 wel gedemonstreerd worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:02:
[...]

[/quote]
en dat bedoel ik. Dat moeten we hier in het westen zien te voorkomen.
Ik denk dat we nooit meer teruggaan naar hoe het voor de oorlog was, ik in ieder geval niet (al speelt mijn band met Oekraïne ook mee). Ik denk ook niet dat het realistisch is. In Oekraïne zal de haat tegen Russen blijven op een manier die vergelijkbaar was met de haat tegen Duitsers na de Tweede Wereldoorlog. Daar zullen eerst een paar generaties overheen moeten gaan.

Boetsja was echt een keerpunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:06:
[...]

Empathie is in dit geval onze westerse valkuil, in een oorlog is het hij of ik.

De enige manier waarop Oekraïne kan winnen is zoveel mogelijk Russische militiairen te doden, geen uitzondering.
klopt, maar wij zijn daar niet aan het front dus het is onze zegen om niet te vervallen aan dergelijk zielverval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 14:35
In China zelf krijgen de Chinezen de retoriek van de Russen voorgeschoteld.
Op internationale Chinese zenders een tussenvariant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:07:
[...]

Ah, in elk geval zal de moderne T-14 wel gedemonstreerd worden.
als de onervaren bestuurder niet weer op de rem trapt en in deadlock komt zoals tijdens de vorige parade :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIvnqA2QELF6Tt8yHUDfE1elWiA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PXXyalXKDakJed4pdr7nn34A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:04
Nou Finland en USA krijgen een leuk stukje grond dan ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:45

Rub3s

+3 , omdat het kan

[...]

Ik snap even het verband niet tussen Matheus 5:14 en een oorlog? Of lees ik een verkeerde vertaling o.i.d. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Is dit de officiële spreekbuis van Peking?
Lijkt me dat de gemiddelde Chinees deze opdeling wel ziet zitten, hun land gaat er fors op vooruit.

Waarom krijgen wij Sint Petersburg niet?
Iets met de Zaanse Schans... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Dat Mongolië ook zoveel erbij krijgt.

Beetje raar om dat op Chinese televisie te zien, die twee liggen namelijk ook niet helemaal lekker samen toch?

En toch vooral juist Noorwegen :+ :+ :+ 8)7
Er zijn een hoop landen die graag wat grond erbij zouden willen, maar volgens mij is Noorwegen er niet een van. Dat is al vreselijk dunbevolkt, idem voor Mongolië trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door B_FORCE op 29-04-2022 22:26 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg m ook binnen op Gershchenko kanaal inderdaad.

Volgens mij zijn dit gewoon de militaire districten, blijkbaar een nieuwe verdeling weer.
Laten we er niet intrappen.
Zie m'n eerdere post hierover met de wiki pagina waar je al meerdere verdelingen ziet staan.
misschien is dit de nieuwste opdeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2022 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:27:
[...]

ik krijg m ook binnen op Gershchenko kanaal inderdaad.

Volgens mij zijn dit gewoon de militaire districten, blijkbaar een nieuwe verdeling weer.
Laten we er niet intrappen.
Zie m'n eerdere post hierover met de wiki pagina waar je al meerdere verdelingen ziet staan.
misschien is dit de nieuwste opdeling.

Als iemand hier toch eens chinees kon lezen. Lastig te verifiëren inderdaad
Pagina: 1 ... 172 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: